Izvinite što prekidam vaš intimni i društveni razgovor...

Krugolina Borup RSS / 05.04.2009. u 21:00

Na poslednjem sastanku s načelnicima porodilišta raštrkani u publici bili su i mnogobrojni novinari koji su svašta nešto od razgovora načelnika prisluškivali, pa mi posle kao pitanje u intervjuima servirali. Moja omiljena glasina svodi se na to da smo mi nevladina organizacija koja se finansira iz inostranstva.

Pa, ono - i jeste, u neku ruku.

Otkada je ova frtutma krenula, potpuno sam digla ruke od svoje međunarodne karijere koja je dete i mene izdržavala, zatvorila dopisnu školu, obustavila svaki rad s klijentima, počela da odbijam pozive da držim predavanja na inostranim konferencijama, i sama sebi zavrnula kanale za bilo kakve izvore prihoda, potpuno se transformišući u sponzorušu čije bivstvovanje na planeti Zemlji finansira Krle - mrski inostranac. (Jeste, i Danska nas je bombardovala.)

Danas je tačno pet i po meseci od objavljivanja vebsajta "Majka hrabrost", a pet meseci i pet dana od kada smo održali prvi sastanak s ministrom. Za manje od pola godine, dakle, uspeli smo u javnosti nametnuti temu porodilišta kao vrlo bitnu, uspeli smo navesti nadležne institucije da nas ozbiljno shvate, uspeli smo navesti lekare da počnu da komuniciraju s nama, uspeli smo dobiti čak i dva priznanja (ps: nominovani smo i za treće, ali otom potom, ako osvojimo...).

Od skoro pa poricanja postojanja korupcije u porodilištima, od insistiranja da se radi o pojedinačnim slučajevima, uspeli smo doći do toga da načelnik jednog beogradskog porodilišta javno procenjuje procenat na oko 30%. Uspeli smo ministarstvo zainteresovati da angažuje nezavisnu istraživačku agenciju da konačno utvrdi tačan procenat. Uspeli smo da ministar više ne ponavlja apel: "Žene, nemojte da plaćate", a da na to ne doda i: "Lekari, nemojte da primate".

Od "Nema uslova za prisustva oca na porođaju" i "Dajte, molim vas, tražite nešto realno", uspeli smo doći do "Prisustvo oca porodjaju je civilizacijsko dostignuće kome treba da težimo kao standardnoj usluzi koja se neće posebno naplaćivati". (Uzgred, pre par dana na dodeli priznanja, sretnem novinarku "Politike" koja mi priča kako je upravo intervjuisala načelnika porodilišta dr Dragiša Mišović, koji je najavio da će uskoro u tom porodilištu prisustvo oca biti omogućeno svima, besplatno. Kao i epidural.)

Od poricanja postojanja problema neprimerene komunikacije zdravstvenog osoblja s trudnicama i porodiljama od strane većine načelnika porodilišta, uspeli smo doći do toga da ministarstvo zdravlja organizuje posebne radionice o veštini komunikacije za sve rukovodioce u zdravstvenom sektoru, pri čemu će u prvim grupama biti upravo načelnici i glavne sestre iz porodilišta.

Mnogo više toga, naravno, želimo i planiramo, a još uvek nismo uspeli. Nešto zbog nedostatka vremena, a nešto, bogami, i zbog nedostatka novca. Sve što je do sada urađeno, urađeno je volonterski, na o-ruk, i iz sopstvenog džepa (da ne kažem Krletovog). Sve to je, uglavnom, i bilo moguće uraditi bez nekih većih ulaganja. Međutim, akcija je sad poprimila takve razmere da je prevazišla okvire bloga, pa i interneta, i zahteva mnogo ozbiljnije ulaganje napora i investicija.

Treba nam kancelarija u kojoj bismo mogli držati sastanke kako s načelnicima porodilišta, tako i s novinarima i zainteresovanim donatorima, a pre svega - sa trudnicama i porodiljama koje bi volele da se detaljnije informišu o svojim pravima.

Treba nam novca za organizaciju pravne službe koja bi pružala pomoć onima koji žele da kroz institucije sistema isteruju pravdu, ukoliko smatraju da se neko o njih u porodilištima ogrešio.

Treba nam novca za organizaciju stručnog saveta, u kome bi lekari tumačili dokumente, otpusne liste i ostala pisanija na latinskom, za sve one koji to tumačenje nisu dobili tamo gde je trebalo da ih dobiju.

Treba nam novca da pokrijemo troškove putovanja tokom koga bismo obišli sva porodilšta u Srbiji, prikupljali podatke o njima i napravili veliku bazu svih relevantnih podataka koji će biti od koristi trudnicama i budućim porodiljama.

Treba nam novca za javnu kampanju usmerenu na to da proširi svest o dobrobitima koje prisustvo neke bliske osobe na porođaju donosi ženi.

Treba nam novca da preko lokalnih medija stignemo i do žena koje žive i koje su se porodile u manjim mestima u Srbiji, koje nisu na internetu, i ne znaju za akciju.

Treba nam novca da organizujemo proslavu Svetskog dana porodice 15. maja, pod sloganom "Porodica zahteva drugačije porodilište".

Treba nam novca da napravimo brošuru o GI "Majka hrabrost". Ma, ljudi - mi ni vizitkarte nemamo!

I za svašta nešto još treba novca...

Građanska incijativa "Majka hrabrost" od pre par meseci je zvanično registrovano udruženje građana, da ne kažem NVO. Od pre mesec dana, imamo čak i račun u banci, na kome imamo cirka 0,00 dinara i isto toliko eura i dolara. Što će reći - žiro račun nam je virgo intacta.

Stoga Krugolina ovom prilikom prekida vaš intimni i društveni razgovor na blogu, i prosi. Ako to sebi možete priuštiti, udelite koji dinar. Može i euro, mogu i dolari - nismo gadljivi ni na devize, tj. na novac iz inostranstva. Kad već imamo reputaciju stranih plaćenika, bar da je opravdamo, red je.

Unapred zahvalna,

Krugolina Borup, The Wanna-Be Domaći i Strani Plaćenik

Ps:

Velika zahvalnost ide svima onima koji su do sada akciju podržali u vidu besplatnih korišćenja proizvoda i usluga, volonterskog rada, vrednih saveta i ideja... Ima ovde u blogosferi i onih koji su velikodušno zavukli ruku u sopstveni džep i platili korišćenje vebsajta za internet anketu, ali su suviše skromni te zahtevaju anonimnost. Kao što se pokazalo, ta internet anketa je odigrala izuzetno važnu ulogu. Nema novinara koji me nije pitao zašto se rezultati internet ankete ne slažu sa rezultatima ankete MZ, naročito kada je reč o procentu korupcije. Stoga ja moram POSEBNO da se zahvalim tom skromnom blogeru koji želi ostati anoniman. (Sorry, morala sam!)

Pps: Detalji za uplatu:

DINARSKI RAČUN

Primalac: Građanska inicijativa "Majka hrabrost", Beograd

Svrha uplate: Donacija

Račun broj: 160-316587-42

Banka: Banca Intesa

DEVIZNI RAČUN - USD:

56: Intermediary:

AEIBUS33
AMERICAN EXPRESS BANK, LTD.
NEW YORK,NY, UNITED STATES

57: Account with institution:

DBDBRSBG
BANCA INTESA AD, BEOGRAD
MILENTIJA POPOVIĆA 7B
BEOGRAD, REPUBLIKA SRBIJA

59: Beneficiary:

IBAN: / RS35160005080003102561/
"GRAĐANSKA INICIJATIVA MAJKA HRABROST" BEOGRAD

DEVIZNI RAČUN - EUR:

56: Intermediary:

DEUTDEFF
DEUTSCHE BANK AG
FRANKFURT AM MAIN, GERMANY

57: Account with institution:

DBDBRSBG
BANCA INTESA AD, BEOGRAD
MILENTIJA POPOVIĆA 7B
BEOGRAD, REPUBLIKA SRBIJA

59: Beneficiary:

IBAN: / RS35160005080003102561/
"GRAĐANSKA INICIJATIVA MAJKA HRABROST" BEOGRAD

 



Komentari (72)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

majaaat majaaat 21:20 05.04.2009

Izvinite sto prekidam.....

Pored većih priloga za koje stavrno verujem da su neophodni., predlažem da članovi NVO Majka hrabrost plaćaju članarinu i volenterski ulčestvuju u radu ove organizacije. Za početak me interesuje kako bi se mogao postati član ......i razmišljam ako jedan pregled Uv privatno košta 50 eur ... kolika bi ta članarina mogla da iznosi..možda da da svako onoliko koliko može pa da skupljamo malo po malo... odnekle se mora početi.Daklem Prijavljujem s eza člana ako je to moguće ... uz plaćanja članarine za epril mesec ako je to moguće!
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:14 05.04.2009

Re: Izvinite sto prekidam.....

Razmišljali smo o članstvu i članarini, pa odustali. Mislim, ako naplaćuješ članarinu, moraš nešto ljudima za te pare i da ponudiš. A mi vremena i novca trenutno nemamo ni da uložimo kako treba u ove projekte koji se direktno tiču porodilišta, a kamoli još za pravljenje nekih biltena ili ne znam ni sama čega što bi se za članarinu moglo dobiti... U planu jeste otvaranje Kluba, ali je plan isto tako da pristupanje istom bude besplatno.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 15:35 06.04.2009

Re: Izvinite sto prekidam.....

Krugolina Borup
Razmišljali smo o članstvu i članarini, pa odustali. Mislim, ako naplaćuješ članarinu, moraš nešto ljudima za te pare i da ponudiš. A mi vremena i novca trenutno nemamo ni da uložimo kako treba u ove projekte koji se direktno tiču porodilišta, a kamoli još za pravljenje nekih biltena ili ne znam ni sama čega što bi se za članarinu moglo dobiti... U planu jeste otvaranje Kluba, ali je plan isto tako da pristupanje istom bude besplatno.


Nemojte da odustajeyte od clanstva i clanarine. Niko vas ne obavezuje da stampate novine, mozda plakate,ili male pamflete....Uvek bih pre platila clanarinu i time osigurala istrajavanje organizacije.
mixailo92 mixailo92 16:04 10.04.2009

Re: Izvinite sto prekidam.....

Znam da nije direktno vezano za temu, ali jeste vezano za celu seriju Krugolininog bloga.


Porodilja i dalje u teškom stanju
10. april 2009. | 16:40 | Izvor: Beta
Kragujevac -- Zdravstveno stanje porodilje Olivere Veljić, kojoj je posle komplikacija na porođaju amputirana noga, i dalje je teško, kažu u Kliničkom centru u Kragujevcu.
...
Olivera Veljić, radnica Doma zdravlja u Stanovu, imala je 29. marta težak porođaj koji je posle više sati završen carskim rezom, a zatim joj je zbog komplikacija amputirana leva noga, odstranjen deo materice i deo debelog creva.


http://www6.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=04&dd=10&nav_category=16&nav_id=354924
maca22 maca22 17:10 10.04.2009

Re: Izvinite sto prekidam.....

Evo komentara ispod teksta i mislim da je dobar:

# Doslo je do komplikacija zato sto na carski rez gledaju kao na kontrolu vec nastale stete, umesto kao sredstvo da se spreci da do stete dodje... u ogromnom broju slucajeva zivot i zdravlje majke i deteta bivaju ugrozeni zato sto carski rez ne urade na vreme.
(zlatana, 10. april 2009 17:10)
leopold_lady leopold_lady 21:27 05.04.2009

Će da ti doniram ....

samo tek tamo oko 10-tog....

Reci mi jel može opšta uplatnica (pošto te imam sad kod sebe) da upišem podatci.......
acky acky 21:51 05.04.2009

Re: Će da ti doniram ....

eee, uplatila ja!
Još do sutra, dok legne...
pa, no more virgo intacta...


(homebanking rules!)


edit:definitivno je malo, ne mož'te ni kafu popiti na putu do nekog porodilišta, ali....zrno po zrno....
a i nisam mogla da odolim ovoj defloraciji , valjda me nije ko pretekao
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:15 05.04.2009

Re: Će da ti doniram ....

leopold_lady
samo tek tamo oko 10-tog.... Reci mi jel može opšta uplatnica (pošto te imam sad kod sebe) da upišem podatci.......


Ma, i 10-tog i 15-tog, neje bitno!
Koliko se ja razumem u uplatnice, može i ta opšta...
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:16 05.04.2009

Re: Će da ti doniram ....

eee, uplatila ja!


Idi, bre, acky! Kad pre? Da Scaby nije već otela nadimak Speedy Gonzales, bi ti ga ja sad prilepila.
Bekrijo defloratorska!
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:20 05.04.2009

Re: Će da ti doniram ....

edit:definitivno je malo, ne mož'te ni kafu popiti na putu do nekog porodilišta,


Ma, to je najbolja fora.
Vide li šta Obama napravi upravo s malim prilozima?
... kamen po kamen palača...
scabies scabies 23:24 05.04.2009

Re: Će da ti doniram ....

Da Scaby nije već otela nadimak Speedy Gonzales, bi ti ga ja sad prilepila.
Scaby se gurala dok je trebalo da brblja, a cim su se pare pomenule-pobegla u misju rupu
acky acky 00:16 06.04.2009

Re: Će da ti doniram ....

Ma, i 10-tog i 15-tog, neje bitno!

&
Vide li šta Obama napravi upravo s malim prilozima?
... kamen po kamen palača...


ili svakog 10, 15-og, il' kad je plata!, al po malo,
u stvari najbolje maznuti jedan štos uplatnica i popuniti pa držati uz nešto za šta svakako idemo na šalter(mrske nam račune, taman skrenemo misli s činjenice da nas odraše-umesto toga osetimo kako doprinosimo nečem važnom)
i onda cepneš jednu i upišeš sumu koja bi otišla na.... cigare (vi tamo što pušite!),čokoladu (ja i ekipa što ne pazi na liniju),ili tako nešto..... što nećete ni primetiti, a ovamo ...."zrno po zrno pogača"

ovo dajem praktične predloge jer sam učestvovala tako u jednoj akciji, baš dobre volje, ali koja se otegla, jer svi nešto uveče za kompom-uplatiće, a sutra dan krene svojim tokom, pa sve-zaboravili, te nemaju tad podatke i tako to....

e da, dobra je fora i ovo što ide za Svratište, da se pošalje sms koji skida kredit...ako je izvodljivo -mnogo je praktično jer se može poslati u svakom trenutku, takođe lakše ćemo deliti informacije, npr, povede se priča o ovoj temi na kafi, i eto sve drugarice pošalju po sms...i lakše će da se prezentuje kad učestvujete u nekoj emisiji na tv-u

ovo naravno za nas besparičaste po Srbiji...

naši inostranci će verovatno moći da se drže drugih poslovica, npr: jedno(m) ali vredno....

majaaat majaaat 21:54 05.04.2009

Da li smo svesni sa kime se hvatamo u košt

Obrazlagenje činjenice, koliko je i zašto, za još uspešniji nastavak rada NVO Majka hrabrost, neophodan novac je po meni bezpredmetno. A evo i iz kog razloga, nama je svima sasvim jasno da se na žalost, (bez obzira na veliku požrtvovanost i angažovanost pojedinaca) sve vrti oko tog prokletog novca .....
Često su me pitali kada sam pokretala spor zbog smrti mojih blizanaca da li sam svesna kroz šta ću da porđem i sa kim se hvatam u koštac utoliko pre što sam trudnoću održavala u privatnoj ordinaciji .Ta privatna oradinacija je u međuvremenu postala bolnica sa sobama u kojima su kreveti sa "bassetti" posteljinom.... Tu se rade skoro sve gin intervencije među kojima je najunosnija IVF iliti veštačka oplodnja. Pregled je znamo već svi 50 EUR, stavljanje serklaža u totalnoj 500EUR, biopsija horionskih čupica ( koja se radi pre amniocinteze) 300 eur a ja sam platila zbog blizanaca 600 eur..A znate li koliko košta u inostranstvu donacija jajne ćelije e pa koštacca 3500 eura, koliko je jedan hormonski tretnman sa IVF i da ne pričam..tu se vrte ogromen pare kojima naši dragi ginekolozi vrlo vešto barataju...to su ogromne sume novca i zato su oni i zaštićeni kao beli medvedi...To je jedna mašinerija kojoj je teško stati na put, ali vredi pokušati ,sigurna sam.Mislim da bi neko trebao da izračuna koliko košta vođenje normalne trudnoće ovde kod nas a koliko tek košta vođenje trudnoće uz IVF....
Brojke su cudo.... a sada zamislite samo koliko je potrebno jednoj ovakvoj organizaciji novca da ima novčano jaku zaleđinu kako bi ozbiljno mogla da se sa njima uhvati u koštac!
Zato se svesrdno priružujem Krugolininom apelu!
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:17 05.04.2009

Re: Da li smo svesni sa kime se hvatamo u košt

Zato se svesrdno priružujem Krugolininom apelu!


Hvala na podršci, Majo!
acky acky 22:46 05.04.2009

Uplatnica

da, ide opšta uplatnica, svakako, i može da se uplati u bilo kojoj banci i u pošti , samo ćete platiti i proviziju

e, sad, ako je to tekući račun, kod banka intese, onda može samo da se na papiriću napiše broj računa, i na šalteru banke intese uplati bez provizije, a ako nije tekući, onda ne znam...

a opšta uplatnica ispadne ovako:


leopold_lady leopold_lady 23:41 05.04.2009

Re: Uplatnica

acky
da, ide opšta uplatnica, svakako, i može da se uplati u bilo kojoj banci i u pošti , samo ćete platiti i proviziju

e, sad, ako je to tekući račun, kod banka intese, onda može samo da se na papiriću napiše broj računa, i na šalteru banke intese uplati bez provizije, a ako nije tekući, onda ne znam...

a opšta uplatnica ispadne ovako:




Hvala ... Ali,mene buni to što svi traže taj poziv na broj (odobrenje) i koji je model..... .......
acky acky 00:21 06.04.2009

Re: Uplatnica

svi traže taj poziv na broj (odobrenje) i koji je model..... .......


neće ovde, ja imam kod intese i liči i račun, i ne treba,
(ti pozivi na broj, to je valjda kad račun primaoca ima više namena, pa da oni mogu da ih razvrstavaju, ili kad je bitno koja je osoba uplatila, da se rasknjiže dugovanja....)

nemaš brige!
leopold_lady leopold_lady 00:30 06.04.2009

Re: Uplatnica

acky
svi traže taj poziv na broj (odobrenje) i koji je model..... .......


neće ovde, ja imam kod intese i liči i račun, i ne treba,
(ti pozivi na broj, to je valjda kad račun primaoca ima više namena, pa da oni mogu da ih razvrstavaju, ili kad je bitno koja je osoba uplatila, da se rasknjiže dugovanja....)

nemaš brige!


Oket
mixailo92 mixailo92 17:08 07.04.2009

Re: Uplatnica

acky
da, ide opšta uplatnica, svakako, i može da se uplati u bilo kojoj banci i u pošti , samo ćete platiti i proviziju

e, sad, ako je to tekući račun, kod banka intese, onda može samo da se na papiriću napiše broj računa, i na šalteru banke intese uplati bez provizije, a ako nije tekući, onda ne znam...

a opšta uplatnica ispadne ovako:




E samo da vam kažem da vam se isplati više da ovu uplatu odradite bilo gde samo ne u Intesi, pošto meni danas uzeše 40 dinara. Provizije nema ako uplaćujete na račun fizičkih lica, a za pravna provizija minimalno 40 din!!!
acky acky 17:49 07.04.2009

Re: Uplatnica

Kru bolje da je otvorila račun na lično ime, al onda...sva ta priča o transparentnosti (koja ispade skupa)ode u vodu...

ne znači da je na drugim mestima manje, onih 0,5% min 20din, važi za pošte, ali sam prepisala sa dela sajta "rad sa stanovništvom", tako da onda ni to ne znam da važi...

Kru a da bancaintesu navataš da bude sponzor, pa da ne naplaćuju proviziju?!kad je već kod njih račun,
ili ako ima neka druga vrsta računa da otvoriš novi, na čije uplate ne idu tako velike provizije...

ovde ponavljam predlog za sms donatorstvo....(al i oni se možda ugrađuju?)



maksa83 maksa83 23:03 05.04.2009

paypal

Paypal još uvek neće da radi sa nama, ali možda može nešto da se skarabudži sa Krletom i inostranstvom, tako što bi se napravio neki sajt negde koji prima paypal uplate za račun NVO Majka Hrabrost. Ovo bi bar dijaspori kudikamo pojednostavilo uplaćivanje priloga.
elastigirl elastigirl 01:46 06.04.2009

Re: paypal

Ovo bi bar dijaspori kudikamo pojednostavilo uplaćivanje priloga.

I ja glasam za paypal ako ikako moze.
Brooklyn Brooklyn 09:40 06.04.2009

Re: paypal

Ovo bi bar dijaspori kudikamo pojednostavilo uplaćivanje priloga.

a jos vaznije -pojeftinilo! buduci da sada treba da platis 20-30 evra nevezano za iznos koji se salje. onda, znaci, ako neko hoce da uplacuje 10 evra mesecno, treba da da duplo banci, sto nema smisla.

ili da MH prima direktno uplate kreditnom karticom, preko merchant accounta, ako ne moze pay pal.
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:18 06.04.2009

Re: paypal

Paypal još uvek neće da radi sa nama, ali možda može nešto da se skarabudži sa Krletom i inostranstvom


Ne može.
Danski poreznici - to ti je čudo jedno!
Čudo!!
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:20 06.04.2009

Re: paypal

a jos vaznije -pojeftinilo! buduci da sada treba da platis 20-30 evra nevezano za iznos koji se salje. onda, znaci, ako neko hoce da uplacuje 10 evra mesecno, treba da da duplo banci, sto nema smisla.

ili da MH prima direktno uplate kreditnom karticom, preko merchant accounta, ako ne moze pay pal.


Šta mu dođe taj merchant account, ubi me ako znam.
Jedino što ja ovde kao rešenje vidim jeste da imamo neku ispostavu u dijaspori, da neki dijasporac ili dijasporkinja prikuplja parice od svih iz dijaspore, pa da onda đuture to uplati na račun, da bi se izbeglo plaćanje troškova sto puta.

A?
Brooklyn Brooklyn 13:55 06.04.2009

Re: paypal

Šta mu dođe taj merchant account,

to je da primate uplate kreditnom karticom kao sto primaju firme koje nesto prodaju. mislim da sada imaju i u srbiji firme koje tako prodaju (platis robu karticom ispunjavanjem formulara na web-u). ako to ima neko u srbiji, verovatno moze da ima MH. cak bi mogla da startujes neku banku (koja pruza takvu uslugu) da vas sponzorise, tj. da vam ne naplacuje proviziju.

ovo sa donosenjem para u kesi je malo, onako, detinjasto, za ozbiljan, dugorocni projekat.
nimrod88 nimrod88 22:29 07.04.2009

Re: paypal

I ja glasam za paypal, ali slaba vajda, radi i sa Ruandom i sa Somalijom, ali ne sa Srbijom jer SRBIJA NEMA SLOBODAN PROMET VALUTE SA INOSTRANSTVOM!!!! Kao da je Srbija na mesecu..............nervni slom dobijam svaki put kad cujem za neku nasu posebnost.
acky acky 23:41 07.04.2009

Re: paypal

našla samo ovo,
AlertPay
Može nešto Srbija, al slabo ja kapitam taj "finansijski engleski"
pa ko se razume nek ispita kako ovo ide....
može li da bude korisno?
mickonsb92 mickonsb92 12:20 12.04.2009

Re: paypal

merchant account, ubi me ako znam.
Jedino što ja ovde kao rešenje vidim jeste da imamo neku ispostavu u dijaspori, da neki dijasporac ili dijasporkinja prikuplja parice od svih iz dijaspore, pa da onda đuture to uplati na račun, da bi se izbeglo plaćanje troškova sto puta.



Evo ja se prijavljujem da napravim online placanje za Majku Hrabrost, sve legalno, primace se Paypal, kreditne kartice - sve moze. Posaljite mi privatnu poruku i za cas ce biti odrađeno.
NNN NNN 00:13 06.04.2009

Šta da ti kaem, Kru...

1) Svaka čast!
2) Od tapšanja po ramenu nema selameta
Malko si počela kao Tomica - Šta smo sve uradili, ali ako (ja volim retrospektive), a i da vide ljudi da se stvarno nešto dešava.
Ps. Ti bar imaš nulu na računu
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:22 06.04.2009

Re: Šta da ti kaem, Kru...

Malko si počela kao Tomica - Šta smo sve uradili,



Ebi ga, moram malo.
Zbog ovih koji nisu pratili od početka.
Stare kuke znaju kako je išao razvojni put...
mrvicak mrvicak 12:03 06.04.2009

Re: Šta da ti kaem, Kru...

Ma jašta da se treba pohvaliti, a i samopohvaliti!
A inače, verujte da cela ova priča ima mnooogo većega odjeka nego što se na ovome blogu čini. Gomila ljudi koje znam prati i blogovanje, a još više MH sajt i priče, i to poodavno, samo nisu svi voljni da ćaskaju pride...

I molem vas da se ne obeshrabrujemo sitnoćom priloga naših, zrno po zrno i biće bar kifla ak ne pogača
(moje prilogče iza 15. dok mi legnucne honorar i prođe rođ)

A i to za klub ili šta god je super ideja, jer ko para i nema mnogo, možemo makar nekakvom logističkom, prevoditeljskom il kakvom god aktivnošću se uključiti..
maca22 maca22 01:08 06.04.2009

tek sad

Otkad sam ovde i tek sad cujem za ktitora Krleta. Ju.
Hvala Krle.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 01:42 06.04.2009

Konacno, vidljiva strategija

Srecno !
Ako hocete, mogu da primim uplate za vas preko paypala, pa da vam donesem to u kesu kad dodjem u zemlju, a ?

Krugolina Borup Krugolina Borup 11:24 06.04.2009

Re: Konacno, vidljiva strategija

Ako hocete, mogu da primim uplate za vas preko paypala, pa da vam donesem to u kesu kad dodjem u zemlju, a ?


To uopće nije loša ideja!
Da razradimo?
Jel ima taj Paypal neke troškove?
Kako to uopšte funkcioniše?
Možemo i preko pp-a.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:20 06.04.2009

Re: Konacno, vidljiva strategija

Jel ima taj Paypal neke troškove?

Nikakve !
Jednostavno ljudi uplate kintu i to lehne na moj bankovni racun. Ja to onda podignem i donesem vama tamo. Kad dodjem.
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:31 06.04.2009

Re: Konacno, vidljiva strategija

Čekaj, ako tebi leže na račun, zar ne moraš ti da platiš porez na to?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:34 06.04.2009

Re: Konacno, vidljiva strategija

Čekaj, ako tebi leže na račun, zar ne moraš ti da platiš porez na to?

Pa, ovako stoje stvari - s obzirom da sam ja Amerikanac koji radi i zivi "napolju" imam olaksice. Recimo, tek posle 100,000 dolara (godisnje) prijavljujem porez. Tako da smo kul, do tada. Sto se poreza tice. A, i tu ima povlastica raznih....
mickonsb92 mickonsb92 12:23 12.04.2009

Re: Konacno, vidljiva strategija

Krugolina Borup
Ako hocete, mogu da primim uplate za vas preko paypala, pa da vam donesem to u kesu kad dodjem u zemlju, a ?


To uopće nije loša ideja!
Da razradimo?
Jel ima taj Paypal neke troškove?
Kako to uopšte funkcioniše?
Možemo i preko pp-a.


To nije baš čisto rešenje. Bolje je da se pare primaju direktno, pošaljite mi privatnu poruku i napraviću online plaćanje (Paypal, kreditne kartice) gde će pare diretno ići na račun u banci.
acky acky 02:32 06.04.2009

i OGROMNO ti HVALA Kru

[....Tii, ti...strani plaćeniku!
Hoćeš mnogo zla da naneseš ovoj zemlji!
Da se žene ne muče na porođaju, svašta!?
mogle bi poželeti ponovo.......]


...što si stavila sopstveni život na stand-by
da frtutmišeš ovo za sve nas
i hvala na svemu što si do sad uspela !



i Krletu, of kors

chobanica chobanica 02:37 06.04.2009

Re: i OGROMNO ti HVALA Kru

Potpisujem :)

A tebi Acky hvala na slici uplatnice, ja mislila da zamolim Kru da to nacrta al' me bilo blam
acky acky 03:19 06.04.2009

Re: i OGROMNO ti HVALA Kru

nema na čemu, kao što rekoh, imala sam prilike da vidim poteškoće oko takvih stvari
bilo bi dobro da Kru ubaci u glavni post, ovde će nisko da se spusti kad se nadodaju komentari

a za ovo iz inostranstva ja ič ne kapiram, a sigurno i tu treba neka pomoć...
al ako je tako dobila u bancaintesi, kontam da to funkcioniše, ne verujem da bi joj dali bez veze

još, Kru proveri da li može u intesi bez uplatnica, dakle i bez provizije, intesa ionako ima na svakom ćošku,
ja kad sam plaćenik (by mama&tata ) oni samo predoče broj računa - tata im proturi mobilni
onda oni štampaju taj uplatni obrazac, potpišeš-i ćao

mislim, bolje tih n x '0,5% od iznosa, a min. 20,00 din' umesto pošti, i bankama da ide za MH



mrvicak mrvicak 12:07 06.04.2009

Re: i OGROMNO ti HVALA Kru

o, da, narafski, HVALA I KRLETU SILNO
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:31 06.04.2009

Re: i OGROMNO ti HVALA Kru

HVALA I KRLETU SILNO


Krle je tiha, ali izuzetno značajna podrška, od samog početka. Iako je zbog svega dosta propatio. Recimo, kad se ministar onomad javio i pozvao na sastanak - upravo za taj dan sastanka ja sam već imala kupljenu avionsku kartu za Kopenhagen, gde je trebalo da otputujem kako bismo proveli neko romantično vreme zajedno. Put je otkazan, karata je propala, a Krle je prvi rekao: "Idi na sastanak, zaboravi na put. To je isuviše važna stvar."

I ja moram da kažem: hvala Krle moj, što me trpiš s komplet frtutmom!
vishnja92 vishnja92 16:57 06.04.2009

Re: i OGROMNO ti HVALA Kru

I ja moram da kažem:

Krugolino, ne bi bilo Krleta da ti nisi ti. samo guraj
i pozdravi ga, naravno :)
jednatanja jednatanja 12:35 06.04.2009

Što se tiče...

skupljanja para u inostranstvu, mislim da je najbolje da se dogovoriš sa nekim u koga imaš poverenja, da imate mogućnost da zajedno nadgledate račun u banci putem interneta. Ljudi sigurno ne bi slali pare da znaju da će pare ići indirektno preko nekog "xyzelectricdreams" ili drugog pseudonima ovde na b92, itd. Neka taj neko (ili njih dvoje ako bude jedan i za USA) od poverenja bude "ozvaničen" od organizacije, sa punim imenom i prezimenom, adresom.

Ako nikog ne nadješ, možeš mene kontaktirati, stavljam se na raspolaganje. Trenutno sam sa bebicom na odsustvu pa imam malo više vremena. Bankarske dažbine za svako pojedinačno slanje za inostranstvo (tj za Srbiju) su zaista velike -ako se dobro sećam 20-30 evra zavisno od sume, probala sa da nadjem na stranici Deutsche Banke ali nisam uspela, ako treba raspitaću se i lično...
dragan17 dragan17 13:37 06.04.2009

Najveci donator

Mislim da ce direktor Narodnog Fronta da se isprsi u donaciji za:
" Treba nam novca da pokrijemo troškove putovanja tokom koga bismo obišli sva porodilšta u Srbiji..."
ne bi li on malo mogao da odahne :))
maca22 maca22 14:22 06.04.2009

Re: Najveci donator

... čuvar ženske čestitosti od pohotnih pogleda tuđih muževa.
dragan17 dragan17 14:52 06.04.2009

Re: Najveci donator

Krugolina Borup Krugolina Borup 14:58 06.04.2009

Re: Najveci donator

Mene ako pitate, Monthy Python said it all, naročito oko uloge oca na porođaju ("Out! Only people involved are allowed in." )

Krugolina Borup Krugolina Borup 19:55 06.04.2009

Zent aka prpa

E, moram ovo da podelim s vama. Stigne mi malopre komentar za vebsajt, pa pre nego što stignem tamo da ga objavim, rešim da je suviše dobar da ga ne objavim i ovde. Inače, izguglam email adresu s koje je komentar stigao - komentator je član Skupštine lekarske komore Vojvodine. A iza imena mu stoji "prim." Jel' to znači i da je primarijus?

A sad - komentar (copy/paste):

------------

Vrlo mi je drago što se posle pet i po meseci pokazala prava svrha Vaše kampanje-DAJTE DONACIJE,može dinari a bogami i devize. Pomozite da ja to trošim bez kontrole i da se zabavljam sa vašim parama po novinama i televizijama i da krojim zdravstvenu politiku Srbije. Maske su pale.

S nepoštovanjem vaš Dr.P.R-akušer
ime ću rado poslati kad se i vi prestanete kriti iza pseudonima iz ZOO vrta.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 20:06 06.04.2009

Re: Zent aka prpa

Pomozite da ja to trošim bez kontrole i da se zabavljam sa vašim parama po novinama i televizijama

Ovo lici na strategiju, tj., taktiku demokratsko-socijalistickog puta u Evropu.
Brooklyn Brooklyn 20:17 06.04.2009

Re: Zent aka prpa

pretpostavljam da ima zakon o udruzenjima gradjana, i da ne mozes da trosis taj novac bez kontrole i van namene, zar ne? mozda bi bilo dobro da dodas koju o tome u svoj apel. ili da obezbedis transparentnost tako sto ces davati na uvid donatorima prihode i rashode.
majaaat majaaat 20:29 06.04.2009

Re: Zent aka prpa

Pokušala sam na samom početku da naglasim sa kakvom EKIPOM BEZ MORALA imamo posla....
ŠTO SE TAKO POŠTENI PRIMARIJUS NIJE OGLASIO KADA SU SE IZNOSILE TARIFE KOLIKO SE ŠTA PLAĆA I PRIVATNO I U BOLNICAMA
To je tako kulturna?! i profinjena ekipa da su meni koja sam izgubila dvoje dece praktično pretili šta će se desiti ako stvar dodje na sud, i to pred svedocima i nikom ništa... TO JE MAFIJA !
Dotični verovatno misli a ha..... nismo samo mi ti koji tražimo pare...verovatno je u svojoj uvrnutoj viziji video neku sličnost?!
acky acky 20:32 06.04.2009

Re: Zent aka prpa



da mi je da vidim njega da se nečim pozabavi i mesec dana, a ne pet i po, bez nadoknade....

Zent & prpa, definitivno!

A što se ostalog, transparentnosti tiče, ja kontam nema potrebe...
ko nema poverenja, ne mora ni da da....
biće dovoljno ovih drugih, posebno kako se efekti sve više vide!



Brooklyn Brooklyn 20:36 06.04.2009

Re: Zent aka prpa

A što se ostalog, transparentnosti tiče, ja kontam nema potrebe...
ko nema poverenja, ne mora ni da da....

pa za tebe nema potrebe, ali najbolji odgovor doktoru gore i njemu slicnima je, upravo, transparentnost.
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:43 06.04.2009

Re: Zent aka prpa

pa za tebe nema potrebe, ali najbolji odgovor doktoru gore i njemu slicnima je, upravo, transparentnost.


Pa, i do sada je sve bilo transparentno. Kad nije bilo - nije bilo iz taktičkih razloga, to jest da se ne otkrivaju unapred potezi. Nemam ja nikakav problem s transparentnošću.
acky acky 20:54 06.04.2009

Re: Zent aka prpa

ali najbolji odgovor doktoru gore i njemu slicnima je, upravo, transparentnost.

e, pa da, to stoji
samo...takav svakako nije dobronameran, pa ako se ne uhvati za to za nešto će drugo...
a i u stvari neće ni da pusti ovo, mislim, neće on ići da zaista gleda za šta su te potrošene-da se razuveri, kad ovako unapred "zaključuje" na tome će i ostati...
(a nekako ja tu transparentnost povezujem s tim da ja znam gde idu moje pare, i to one koje me primoravaju da dam, a ne one dobrovoljno...znam, usko shvatanje, al eto..to mi je prva impresija)

najbolji odgovor njemu i sličnima će da budu efekti akcije!

a jedan mu je već stigao, efekat je ova Zent aka prpa

Frka mu je, neće moći po starom kako je navikao....
kad se osetio pogođenim da ovako piše, ja se radujem
(iako nažalost, baš on može i da mi zapadne one day na porođaju...)


Brooklyn Brooklyn 21:10 06.04.2009

Re: Zent aka prpa

Pa, i do sada je sve bilo transparentno. Kad nije bilo - nije bilo iz taktičkih razloga, to jest da se ne otkrivaju unapred potezi. Nemam ja nikakav problem s transparentnošću.

pa ja mislim da je upravo u tome dobrim delom tajna tvog uspeha, naravno, pored toga sto se bavis necim sto se dotice gotovo svakog u zemlji. dakle, vazno je da tako nastavis :)
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:29 07.04.2009

Re: Zent aka prpa

vazno je da tako nastavis :)


Oćem, oćem...
I ja mislim da je ta transparentnost, kao i stalna komunikacija sa svima koji su u akciju uključeni i za nju zainteresovani od početka - ključ.
Blog je čudo.
majaaat majaaat 20:34 06.04.2009

DONACIJE

Da osećam opet potrebu da naglasim da sam stvarno za članstvo i plaćanje članarina.Stalni prihodi od onih koji žele da ih redovno daju su jedno, i odvodjeno je od donacija.Donacije su svakako dobrodošle
acky acky 21:29 06.04.2009

Re: DONACIJE

Meni isto zvuči ok, ali to bi imalo smisla samo za Bgd, sem ako Kru ne otvori ispostavu u svim većim gradovima,
a to i da bude, neće uskoro...
inače bi se opet svodilo na uplatu u nekoj pošti, i da sam ...šta? popunjavaš neku knjižicu...
mada, eventualno, uz nešto što akcija bude delila trudnicama, mogla bi da ide ta članska karta,potsetnik za uplatu, pa ko želi uzme je i uplaćuje...



ellyn ellyn 00:22 07.04.2009

More...

Pazi se da te ne u'vate sa više od tri pakle cigara na sebi, pa da ispadne posle "zloupotreba službenog položaja".
aleks-black aleks-black 00:36 07.04.2009

Treba nam novca da....

Ne bih da ispadnem previse kritican, ali onaj vas sajt je zaista... u najmanju ruku mogao mnogo, ali mnogo bolje da se odradi... Verujem da ima dobru posetu ali vidim i da ga google bas i ne voli, a prvi utisak kad se tamo udje je otprilike - iz koje je bre ovo godine?!?

Tako da, pored svih ovih stvari koje imate u planu da odradite, iskreno bih vam savetovao da malo poradite i na ovome...

Inace, preporuka za sav trud!
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:03 07.04.2009

Re: Treba nam novca da....

Jooooooooooj, znam.
Sajt sam ja pravila, navrat, nanaos i na svoju ruku.
Javilo mi se bar 10 ljudi koji su se ponudili da volonterski prerade sajt da izgleda normalno.
Ja prvom rekla: Ajde!
Međutim, to se nešto odužilo, nikad da se završi...
Videću ovih dana šta se s tim dešava.
aleks-black aleks-black 12:54 07.04.2009

Re: Treba nam novca da....

Krugolina Borup

Javilo mi se bar 10 ljudi koji su se ponudili da volonterski prerade sajt da izgleda normalno.


Jedanaesti...
rapunzel rapunzel 08:33 07.04.2009

Kru

Da osećam opet potrebu da naglasim da sam stvarno za članstvo i plaćanje članarina.Stalni prihodi od onih koji žele da ih redovno daju su jedno, i odvodjeno je od donacija.Donacije su svakako dobrodošle


sve rečeno!

a posle će i platimo
medjutim92 medjutim92 09:38 07.04.2009

Podrzavam

Ne stizem bogzna sta mnogo da pisem kod tebe na blogu, ali potrudicu se da odvojim vise vremena u banci :)

Moja majka je dugogodisnja medicinska sestra, i negativno je reagovala na prvih par blogova, u stilu "jeste, ima nekad i toga, ali to ne moze da se izbegne", preko kasnijih komentara da je to u Beogradu mnogo gore i da su u manjim mestima (kao i u Paracinu) problemi redji jer se ljudi znaju, do podrske u poslednjih par meseci. Na moje oci :)

Mislim da je ovo prvi put u zivotu da stvarno cenim nekog ko se ozbiljno bavi astrologijom.. al to i jeste uticaj ozbiljne kampanje, na pocetku mislis jedno a posle drugo :)
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:44 07.04.2009

Re: Podrzavam

Mislim da je ovo prvi put u zivotu da stvarno cenim nekog ko se ozbiljno bavi astrologijom


Tzv. kolateralna šteta.
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:40 07.04.2009

Stig'o prvi izvod, defloracija obavljena

IZVOD BR. 1
ZA PROMENU SREDSTAVA NA RAČUNU DANA 06.04.2009 / 00:00:00

Preth. stanje
0.00

Novo stanje
1,300.00
riodejeneiro riodejeneiro 11:11 07.04.2009

Re: Stig'o prvi izvod, defloracija obavljena

Bravo!!! Odoh i ja u banku tj. postu!!!!!!
ellyn ellyn 01:46 10.04.2009

Iz "Politike"


Породиља на самрти
Како је дошло до стравичних компликација због којих је Оливери Вељић одстрањен део материце и ампутирана лева нога

Крагујевац – Живот тридесетдеветогодишње Оливере Вељић, раднице Дома здравља у Станову, виси о концу после тешког порођаја царским резом, који су 29. марта, око пет сати ујутру, обавили лекари Клиничког центра Крагујевац. Због компликација које су уследиле, овој несрећној жени већ је ампутирана лева нога, одстрањен јој је део материце и део дебелог црева. Она се тренутно налази на Одељењу интензивне неге, у Центру за анестезију и реанимацију, а лекари, како сазнајемо, траже пристанак њеног супруга да јој ампутирају и другу ногу.

У Клиничком центру Крагујевац нико од лекара није желео да каже како је и због чега дошло до компликација, а у кратком допису који су упутили медијима стоји да је стање ове породиље изузетно тешко и да се стручне екипе боре за њен живот.

Оливерин супруг Данило тврди да ју је на порођај довео потпуно здраву и да његова жена није имала потешкоћа. Када није успео да се чује са њом ни после више позива мобилним телефоном, он је, како каже, позвао болницу. Од лекара је добио само кратку информацију да се брзо спреми и дође у болницу.

– Никада се није жалила ни на какве проблеме и била је потпуно здрава када сам је довео на порођај. У болници су ми рекли да је приликом порођаја дошло до компликација са стомачним крвним судовима и да су морали да ураде царски рез. Беба је извађена полужива и њено стање је критично. Не знам шта се тачно догодило, али желим да сазнам како је и због чега дошло до компликација. Тражићу да се утврди одговорност лекара, ако је има. Моја жена је на самрти, а довео сам је у болницу потпуно здраву – рекао је Данило за наш лист.

У допису који нам је послат из Клиничког центра стоји да је порођај започет без икаквих проблема и да је текао редовним путем, али да су због компликација морали да ураде царски рез, како би Оливери спасили живот, пошто је много искрварила.

Након многобројних хируршких захвата у току четири дана након порођаја, лекари су донели одлуку да је пребаце за Београд, али се због тешког стања у коме се налази пацијенткиња од тога одустало. Оливера Вељић има две кћерке, које је, како каже супруг Данило, чекају да се врати кући.

Link

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana