Ljudska prava| Politika| Život

Life of Brian

Budimac RSS / 06.04.2009. u 09:52

Nedavno mi je na jednom blogu rečeno da pišam uz vetar. Ne, nisam se uvredio, naprotiv, jer sam u istoj rečenici upoređen sa Don Kihotom (voleo bih da verujem da poređenje stoji), pa mislim da autor te rečenice nije hteo da me uvredi ili možda i jeste ako se rukovodio onom sada na blogu često raubovanom o ponosu i stidu. No, to uopšte nije bitno. Bitno je da sam se, razmišljajući o pišanju uz vetar, setio Brajana.

Ne, ne onog Brajana iz filma Monti Pajtonovaca, nego Brajana Hoa (Brian Haw), čoveka koji, uskoro će biti punih osam godina 24/7, protestuje protiv ubijanja dece i.e. rat(ov)a. Njegov protest na londonskom Parlament skveru naspram ulaza koji koriste commons-i kad idu na posao je počeo 2. juna 2001. kao protest protiv sankcija koje su odnele (u tom momentu) milion života iračke dece (price was worth it, reče Medlin Olbrajt) i glavni moto mu je bio Stop killing our kids! Brajan, koji ima i sopstvenu decu ne vidi razliku između vrednosti života svog, iračkog, avganistanskog ili bilo čijeg drugog deteta. Živeći na trotoaru ispred parlamenta megafonom je obaveštavao i još uvek obaveštava parlamentarce o tome šta misli o njima i njihovoj politici. Uređena država odnosno razne vlasti iste su probale da ga sklone odatle, ali valjda se uređenost ogleda u tome da (ponekad) i slabi mogu da odnesu pobedu nad jakim, pa je vrhovni sud oktobra 2002. presudio u njegovu korist, odnosno da ima pravo da prostestuje, da njegova izložba fotografija mrtve i ranjene dece ne predstavlja nikakve "reklame" i da "opstrukcija pločnika nije nerazumna". Naravno, posle 11. septembra 2001. i ratova koji su bili u izgledu Brajan je proširio svoj protest na sve ratove u kojima će njegova zemlja uzeti entuzijastičkog učešća. Jedan od njegovih motoa počinje da zvuči ozbiljnije – As long as it takes!

Pored toga što je razvio sasvim prijateljske odnose sa nekim predstavnicima policijskih snaga (pa čovek je postao deo nameštaja na toj lokaciji) bio je nezakonito uhapšen maja 2004, a njegova izložba pomenutih fotografija i tansparenata uništena. U stvari ne baš – "vraćena mu je" nekoliko dana kasnije – istresli su je na trotoar. Godine 2005. isti ti commons-i, barem delimično i zbog Brajana donose zakon o zabrani protesta u krugu od jednog kilometra od parlamenta (malo podseća na Slobinu odluku da je ušće pravo mesto za opozicione demonstracije). Međutim, opet uređenost dolazi do izražaja, tako da kad su vlasti probale da retroaktivno primene zakon na Brajanu i da mu ukinu pravo da protestuje na mestu na kome je tada već protestovao pune četiri godine vrhovni sud ponovo presuđuje u njegovu korist. Iste te 2005. godine Brajan Hou je bio u užem uzboru za nagradu za ljudska prava zbog: For outstanding commitment to justice by maintaining constant vigil outside parliament demanding respect for the human rights of those in other countries. For tireless and passionate defence of freedom of speech.

Ministarstvo unutrašnjih poslova (Home office) se nije pomirilo sa dva poraza, pa je maja 2006. žalbom na odluku vrhovnog suda krenulo u susret trećem. Istovremeno su masivnom noćnom policijskom akcijom sklonili veliki deo njegove protestne izložbe. Januara 2007. Brajan dobija i taj sud, a umetnik Mark Valinger (Mark Wallinger) izlaže u Tejt (Tate) galeriji repliku te Brajanove instalacije pod nazivom State Britain. Mesec dana kasnije Brian je izabran za najinspirativniju političku figuru koju Channel 4 proglašava na osnovu glasova publike. Konkurencija su mu bili: Toni Bler, David Kamerun, general ser Ričard Denet, Ajše Azmi i jorkširski arhibiskup. Brajan je dobio 54% glasova, general 18%, Bler 8%, a Kamerun 6%. Evo klipa sa dodele te nagrade:

Prošle godine Brajan je održao govor većem broju ljudi koji su došli da protestuju protiv Bušove oproštajne posete Londonu. Takođe je pokrenuo postupak protiv krađe jednog dela njegove izložbe (policija 2006.). Pre malo više od mesec dana 1. marta ove godine Brajan je, uz pomoć još dvojice mirovnih aktivista, spasao život Tamilcu koji je pokušao da se protestno samospali, pri tome je zadobio opekotine na ruci. Četiri dana kasnije napao ga je radnik koji postavlja ogradu oko parlamenta (ograda se redovno postavlja u danima kada premijer posećuje parlament i do sada nije bilo nikakvih problema), policija umesto da uhapsi napadača je uhapsila Brajana i držala ga u pritvoru 6 sati bez bez ispitivanja i bez podizanja optužnice i bez medicinske pomoći (radnik je strgao zavoje sa njegove povređene ruke, što je izazvalo krvarenje). Posle odlaska u ambulantu Brajan se vratio na svoju uskoro osmogodišnju adresu: Parliament Square, London SW1A.

 

 

Documentaries: Brian Haw - As Long As It Takes

Da podsetim (primetim), negde posle sedmog minuta ovog kratkog dokumentarca Brajan priča o tipu koji je pokušao da ga napadne i da mu uništi njegovu izložbu, kako ga je savladao i rvačkim jezikom rečeno tuširao na zemlju. Kad je tip očekujući udarce počeo da viče Hit me! Hit me! Go on hit me! Brajan ga je poljubio u obraz, I'm not going to hit you, you idiot. Nobody is going to hit you when I am around. You're not going to hit me either and you are not going to smash this things. No, you're not, I can't allow you to ruin this, you idiot. Don't you know I love you? Ta anegdota pokazuje da je Brajan potpuno ukapirao da mržnju ne možeš pobediti mržnjom. Lekciju koju mnogi, na žalost većina, tek treba da savladaju.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Beleške na margini

Naravno, lakše je proglasiti Brajana budalom, ludakom (pišačem uz vetar) nego dublje razmisliti o njegovom postupku i porukama. Uostalom, mnogo viceva je napravljeno o tome kako bi se Isus sa sve svojim porukama neograničene ljubavi proveo danas na planeti.

Od kad znam za Brajana (negde od početka 2003.) zamolim sve svoje prijatelje koji putuju u London da ga posete i prenesu mu pozdrave od Fu i mene. To osim razglednice iz Istanbula i Bodruma je najmanje i na žalost najviše što mogu da učinim. Nadam se da sam ovim tekstom učinio malo više.

Ako vas put baš nikako ne nosi u London, a posetili bi Brajana posetite ga virtualno kliknuvši ovde (možete mu poslati poruku podrške).

 



Komentari (142)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vishnja92 vishnja92 09:55 06.04.2009

pogledala sajt

i poslala mu jedno "hvala"
Budimac Budimac 09:58 06.04.2009

Re: pogledala sajt

vishnja92
i poslala mu jedno "hvala"

Hvala
Unfuckable Unfuckable 09:59 06.04.2009

...

libkonz libkonz 10:10 06.04.2009

Bravo!!!

Genijalac je taj Brajan
Brajan potpuno ukapirao da mržnju ne možeš pobediti mržnjom.

ovu lekciju mnogi nisu shvatili, ali zato na njihove blogove ne idem.
angie01 angie01 10:11 06.04.2009

kako zastrashujuce-shto je tako usamljen!

glavni moto mu je bio Stop killing our kids! Brajan, koji ima i sopstvenu decu ne vidi razliku između vrednosti života svog, iračkog, avganistanskog ili bilo čijeg drugog deteta.
Budimac Budimac 11:02 06.04.2009

Re: kako zastrashujuce-shto je tako usamljen!

angie01
glavni moto mu je bio Stop killing our kids! Brajan, koji ima i sopstvenu decu ne vidi razliku između vrednosti života svog, iračkog, avganistanskog ili bilo čijeg drugog deteta.

A nije neki rocket science da se ne pravi razlika između ljudi...
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 10:16 06.04.2009

Ima i jedna zena

ispred Bele Kuce. Sedi tamo godinama. Spava u satoru.
Budimac Budimac 11:00 06.04.2009

Re: Ima i jedna zena

Ninoslav Randjelovic
ispred Bele Kuce. Sedi tamo godinama. Spava u satoru.

Pa daj napiši neku više o njoj.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 20:16 06.04.2009

Re: Ima i jedna zena

Pa daj napiši neku više o njoj.

Protiv rata je.
Sreo sam je kad sam pre par nedelja isao u Vasington.
Tacno je preko puta Bele Kuce. Sator, fotografije, transparenti, bedzevi... Starica, sjajne crne oci, malo seda, video sam da ima jedan zub... Prisao sam joj i pitao je kako je. Rece mi da je vec godinama tu i da je pored nje bio i njen prijatelj, ali ubili ga neki ljudi pre godinu-dve-tri.... Kamala i Kolin je nisu nista pitali, a ni onih 10-15 turista sa kamerama i fotoaparatima sto su okolo stajali i nadali se da ce Obama da izadje napolje da prostre ves. Ili njegova zena. Onda je ona mene pitala odakle sam. Iz Srbije, rekoh joj. Nasmejala se prijateljski i pohvalila mi se da je svo vreme bombardovanja bila tu. Dolazili su razni (da ne pominjem koga je pomenula) i rusili joj sator i gazili transparente. Onda je konacno neko i nju nokautirao. Kaze, imala sam dva zuba, sad je ostao jedan.
Pozdravimo se srdacno i ja odem sa decom. Secam se da me nista nisu pitali. Pametna su deca danas.
leopold_lady leopold_lady 10:18 06.04.2009

Ma na blogu ....

svašta svako može da piše .... Nemoj se toliko opterećivati.... Ja te volim takvog kakav jesi.....

A o Brajanu.... Pa,pazi,mogla bi da mu se pridružim,ali onda to ne bi bilo to.... Da ga kopiram?Ne ide.... On je jedan i jedinstven...... Kao i ti...... Kao i svi..... Ne verujem da ću u skorijoj budućnosti u London,ali moj Miloš ga verovatno zna.... Eto i on se vratio za stalno u Beograd - pa neće biti prilike da odem kod njega u posetu .... Al,odoh sad do virtualne stranice......

Tebi ostavljam i ........
Budimac Budimac 11:05 06.04.2009

Re: Ma na blogu ....

Tebi ostavljam i i ........



Dr M Dr M 10:34 06.04.2009

The importance of being...Brian


"razmišljajući o pišanju uz vetar"


"Sve je u zivotu sranje, osim pisanja, a i pisanje uz vetar je sranje".

E, NIJE!
AlexDunja AlexDunja 10:37 06.04.2009

Re: The importance of being...Brian

bas lep covek.
Dr M Dr M 10:46 06.04.2009

Re: The importance of being...Brian

bas lep covek.


Ja lepom i dobrom coveku poslao poruku.
Ima da se cudi otkud znam za njega.
Ako stignem, jednom, do Londona,
kazacu mu da me je poslao Budimac
ivana23 ivana23 10:47 06.04.2009

Support Brian



Budimac Budimac 11:06 06.04.2009

Re: The importance of being...Brian

Dr M
"Sve je u zivotu sranje, osim pisanja, a i pisanje uz vetar je sranje".

E, NIJE!


Naravno da nije
Budimac Budimac 11:07 06.04.2009

Re: Support Brian

ivana23



Budimac Budimac 11:09 06.04.2009

Re: The importance of being...Brian

bas lep covek.

Orvel je rekao ili napisao da posle pedesete svaki čovek ima lice kakvo zaslužuje, Brajan ima 56 godina.
margos margos 11:11 06.04.2009

Re: Support Brian

Hvala Tebi a hvala i Njemu.
Dubok naklon za obojicu.




Budimac Budimac 11:13 06.04.2009

Re: Support Brian

margos
Hvala Tebi a hvala i Njemu.
Dubok naklon za obojicu.

Hvala tebi Margita
ivana23 ivana23 11:14 06.04.2009

Re: Support Brian

Nune Popović Nune Popović 12:01 06.04.2009

Re: Support Brian

Hvala. Saznao sam za jednog sjajnog čoveka i njegov fenomenalan angažman!

AlexDunja AlexDunja 12:33 06.04.2009

Re: The importance of being...Brian

Ja lepom i dobrom coveku poslao poruku.
Ima da se cudi otkud znam za njega.
Ako stignem, jednom, do Londona,
kazacu mu da me je poslao Budimac


i ja:)


Budimac Budimac 12:39 06.04.2009

Re: Support Brian

Nune Popović
Hvala. Saznao sam za jednog sjajnog čoveka i njegov fenomenalan angažman!

Dobrodošao, Nune.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 11:21 06.04.2009

support Brian!

Nedavno mi je na jednom blogu rečeno da pišam uz vetar.

ko bar jednom nije pišao uz vetar taj ne zna šta je život.
gde su naši Brajani?
Budimac Budimac 11:29 06.04.2009

Re: support Brian!

ko bar jednom nije pišao uz vetar taj ne zna šta je život.



gde su naši Brajani?

Ne znam, ali sam siguran da ih ima.
natasavb natasavb 11:31 06.04.2009

Re: support Brian!

Ne znam, ali sam siguran da ih ima.

i ja. bar zelim da verujem u to.
libkonz libkonz 11:35 06.04.2009

Re: support Brian!

ali sam siguran da ih ima.

Ima ih, samo ti treba uređeno društvo da bi došli do izražaja.
natasavb natasavb 11:50 06.04.2009

Re: support Brian!

Ima ih, samo ti treba uređeno društvo da bi došli do izražaja.

Ne moraju da dodju da izrazaja, vazno je da ih ima.
Svako ko cini nesto za nekog drugog iz nesebicnih razloga je na neki nacin Brian. Barem ja na to gledam tako.
vishnja92 vishnja92 11:53 06.04.2009

Re: support Brian!

i ja.
libkonz libkonz 11:57 06.04.2009

Re: support Brian!

Svako ko cini nesto za nekog drugog iz nesebicnih razloga je na neki nacin Brian. Barem ja na to gledam tako.

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 12:37 06.04.2009

Re: support Brian!

Ima ih, samo ti treba uređeno društvo da bi došli do izražaja.

mislim da su potrebniji društvima u haosu nego onim uređenim eto na primer mi...
libkonz libkonz 13:26 06.04.2009

Re: support Brian!

U Srbiji bi ga naša draga vlast bez problema smestila u ludnicu. Kad Milošević nije mogao da sakupi 50% izašlih glasača onda je krao. Kad sadašnja vlast nije mogla da sakupi 50% glasača, promenila je ustav. Nemamo ni osnovno građansko pravo da svojim neizlaskom na izbore opstruišemo vlast. Ne bi nama čovek kao Brajan ništa mogao pomoći.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:43 06.04.2009

Re: support Brian!

Ne bi nama čovek kao Brajan ništa mogao pomoći.

možda neki brajan sa govnjivom motkom
libkonz libkonz 13:53 06.04.2009

Re: support Brian!

možda neki brajan sa govnjivom motk

tako već da.
znaš onu narodnu: "Bez alata nema ni zanata!"
A ta motka, pravi alat za pravo vreme!
KafaJeGotova KafaJeGotova 21:27 08.04.2009

Re: support Brian!

Srđan Mitrović

gde su naši Brajani?

uvek neko drugi treba da bude brajan, a mi ćemo da pružamo podršku.
nsarski nsarski 11:44 06.04.2009

:)))

jer sam u istoj rečenici upoređen sa Don Kihotom

Pa i licis (samo da skines naocare i malo osedis)





Budimac Budimac 11:46 06.04.2009

Re: :)))


Pa i licis (samo da skines naocare i malo osedis)

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:16 06.04.2009

Re: :)))


Da skine naočare, osedi i raspiše konkurs za Sančo Pansu.
Budimac Budimac 19:01 06.04.2009

Re: :)))

Da skine naočare, osedi i raspiše konkurs za Sančo Pansu.

Nema mnogo toga da osedi Džeremaja, naime čelo mi se opasno širi u pravcu potiljka

Nego šta bi sa slikom? Ovi sa www.comedix.de se nešto bune
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:26 06.04.2009

Re: :)))

Budimac
...jer sam u istoj rečenici upoređen sa Don Kihotom (voleo bih da verujem da poređenje stoji),


I mene je zaintrigirala ova rečenica, pošto sam u velikoj meri poklonik Servantesovog dela.
Lik Don Kihota, naravno, različiti ljudi različito doživljavaju, ali se ja sećam da sam jednom pročitao jedan stav I. Turgenjeva, koji parafraziram:

Pod rečju «Don-Kihot» mi često podrazumevamo prosto jednu budalčinu – reč «donkihotstvo» je kod nas ravnosnažno sa rečju besmislica, - dok bi medjutim pod donkihotstvom trebalo da se podrazumeva visoko načelo samopožrtvovanja, koje je samo sa komične strane shvaćeno.

Ja tako vidim donkihotstvo, sa pozitivne strane.

Nota bene: Sa interesom pročitao ovaj blog o Brajanu. Priznajem, nikad pre toga nisam čuo o njemu i njegovoj upornosti u borbi za ono što zagovara i u šta veruje.

Hvala, Budimac.
nsarski nsarski 20:46 06.04.2009

Re: :)))

Nema mnogo toga da osedi Džeremaja, naime čelo mi se opasno širi u pravcu potiljka

Da nisi srecno ozenjen, standardna replika na ovo bi bila: pa, zeni se, covece, da ti deca vide kosu!
Budimac Budimac 21:55 06.04.2009

Re: :)))

Ja tako vidim donkihotstvo, sa pozitivne strane.

I ja, zato to smatram komplimentom.

Hvala tebi na poseti
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 04:30 07.04.2009

Re: :)))

Budimac
Da skine naočare, osedi i raspiše konkurs za Sančo Pansu.

Nema mnogo toga da osedi Džeremaja, naime čelo mi se opasno širi u pravcu potiljka

Nego šta bi sa slikom? Ovi sa www.comedix.de se nešto bune


Eno druge, veće.
JJ Beba JJ Beba 11:51 06.04.2009

car

Od kad znam za Brajana (negde od početka 2003.) zamolim sve svoje prijatelje koji putuju u London da ga posete i prenesu mu pozdrave od Fu i mene. To osim razglednice iz Istanbula i Bodruma je najmanje i na žalost najviše što mogu da učinim. Nadam se da sam ovim tekstom učinio malo više.

ja ga lično podržala prošlog aprila
čovek je car
Budimac Budimac 12:40 06.04.2009

Re: car


ja ga lično podržala prošlog aprila

Budimac Budimac 12:42 06.04.2009

Re: Google maps

Ko hoće neka poseti Brajana virtuelno:

Sjajno! Hvala ti
l_m_d l_m_d 13:10 06.04.2009

Ех, Будимац...

на овом свету фали много "Дон Кихота", а ових што "прихватају реалност" има и превише...

поздрав и свако добро
miljanah miljanah 13:10 06.04.2009

Borba sa vetrenjacama

...Međutim, opet uređenost dolazi do izražaja, tako da kad su vlasti probale da retroaktivno primene zakon na Brajanu i da mu ukinu pravo da protestuje na mestu na kome je tada već protestovao pune četiri godine vrhovni sud ponovo presuđuje u njegovu korist. Iste te 2005....


Evo kako izgleda kad je sudstvo nezavisno...
Cak i borba sa vetrenjacama ne izgleda tako uzaludno
Spiridon Spiridon 13:25 06.04.2009

by Chris Walken

"Two little mice fell in a bucket of cream. The first mouse quickly gave up and drowned. The second mouse wouldn't quit. He struggled so hard that he eventually churned the cream into butter and crawled out.
Gentlemen, as of this moment, I'm that second mouse."
mirelarado mirelarado 13:36 06.04.2009

Није узалуд!

Naravno, lakše je proglasiti Brajana budalom, ludakom (pišačem uz vetar) nego dublje razmisliti o njegovom postupku i porukama. Uostalom, mnogo viceva je napravljeno o tome kako bi se Isus sa sve svojim porukama neograničene ljubavi proveo danas na planeti.


Сваки глас који се дигне против безумних ратова какви се и данас воде вреди стоструко! Будимац, постао си наша савест. Мејлови подршке само лете.
vishnja92 vishnja92 13:54 06.04.2009

Re: Није узалуд!

jeste, i bilo je krajnje vreme da ovo mesto zasluzi Budimca :)
Budimac Budimac 14:33 06.04.2009

Re: Није узалуд!

Ljudi lakše malo rasplakaćete me... Misleeem, ja samo prenosim šta znam i osećam kao pravedno, a apsolutno sam siguran da svako na svetu ima taj bazičan osećaj za pravdu. Jedino je problem što često prihvatamo nepravdu "jer je 'stvarnost' takva" kao da smo mi nešto van te stvarnosti koja nam se događa.

It is hard now to remember how life was like back than. I believed them when they told me that I was alone in the world and that this place and time were invincible...

... The stories we were told about ourselves and our place in the world no longer seem to make sense...


Početne reči iz filma (dokumentarca) koji sam okačio kad sam dobio taj kompliment.
Film vredi svaki bajt preko žice... (neka vas ne obeshrabri španski bez titlova film je uglavnom na engleskom)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:39 06.04.2009

Re: Није узалуд!

Budimac
... a apsolutno sam siguran da svako na svetu ima taj bazičan osećaj za pravdu...

Завидим ти на овоме. Мени таквог уверења недостаје. Можда превише тврдо газим по земљи којом ходим? Можда је у питању карактер, па често мислим да неке људе треба привести правди? Ко ће га знати...
Budimac Budimac 14:47 06.04.2009

Re: Није узалуд!

Завидим ти на овоме. Мени таквог уверења недостаје. Можда превише тврдо газим по земљи којом ходим? Можда је у питању карактер, па често мислим да неке људе треба привести правди? Ко ће га знати...

Naravno da je taj osećaj nekad (suviše često) zatrpan slojevima i slojevima svega i svačega (odrastanja? "stvarnosti"? ega?), ali sam siguran da je tamo. Pa zar deca nemaju taj osećaj?
vishnja92 vishnja92 15:06 06.04.2009

Re: Није узалуд!

i ja sam sigurna. ovde se potpuno slazem sa budimcem (za promenu :))
mirelarado mirelarado 15:19 06.04.2009

Re: Није узалуд!

vishnja92
i ja sam sigurna. ovde se potpuno slazem sa budimcem (za promenu :))


Ех, овде се, на жалост, слажем с Предрагом. Бојим се да су неки људи ипак лишени осећаја за правду, генетичка мутација, шта ли. Или су они слојеви тако дебели и окоштали да се не могу ни начети. Али, вреди покушати, барем због већине која тај осећај мора имати негде у себи.
Kazezoze Kazezoze 15:23 06.04.2009

Re: Није узалуд!

Pa zar deca nemaju taj osećaj?

deca imaju, ali deca vrlo brzo upadaju u razne programske sheme koje im serviraju roditelji i drushtvo, a razultat tih programa je neretko i gubljenje savesti shto je direktno povezano sa osecanjem za pravednost.
tvog briana sam (chini mi se) vec video u nekom od dokumentarnih filmova alex jonsa.
neobichna osoba. malo je ljudi koji su tako uporni u svojoj borbi za bolji svet.
idem sad da mu uputim podrshku. hvala ti na linku.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:31 06.04.2009

Re: Није узалуд!

Budimac
Pa zar deca nemaju taj osećaj?

Не верујем. Неко је недавно (М.Милошевић?) био поставио текст о Малом брату, ријалити програму у којем учествују деца узраста до 12 година. Тамо та урођена правда није баш функционисала. Нити у књизи Вилијама Голдинга Господар мува...
Budimac Budimac 15:52 06.04.2009

Re: Није узалуд!

Не верујем. Неко је недавно (М.Милошевић?) био поставио текст о Малом брату, ријалити програму у којем учествују деца узраста до 12 година. Тамо та урођена правда није баш функционисала. Нити у кљизи Вилијама Голдинга Господар мува...

Znam, video sam Milutinov blog. Međutim, dešavanja u tom TV programu (pa ni Gospodar muva) meni ne dokazuju da sva ta deca individualno nemaju osećaj pravde koji se u čoporu jednostavno (kao i kod odraslih uostalom) negde potisne.
Budimac Budimac 13:53 06.04.2009

I Amerika Miladina za tuču imade

11 June 2003 An American working at the US Embassy attacked Brian and broke his nose. He also destroyed part of his display. No assistance was received from the police opposite his site. Brian went to hospital where he collapsed.

Brian’s inquiries indicate that the Embassy initially said they had no trace of the man but he was then arrested and bailed to appear. However, he later skipped bail and police were told he had gone away. This remains unresolved.


Kopirano odavde
Vlasta92 Vlasta92 13:58 06.04.2009

Ovo je sa dodele Political Award 2007.



Bravo za njega i hvala za text!
drug.clan drug.clan 13:58 06.04.2009

Briana za kralja

a ne one bogate debile koji zive s druge strane St. James parka
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 13:59 06.04.2009

..

svi mi, volimo da pisamo uz vetar
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 14:00 06.04.2009

Re: ..

svi mi, volimo da pisamo uz vetar

pogotovo kad je taj vetar Košava. bar mi ovde lokalni pilići
Vlasta92 Vlasta92 14:16 06.04.2009

Re: ..

Pa i mi iz dijaspore isto
dunjica dunjica 14:12 06.04.2009

Ken

Hvala ti, Budimac, na tekstu o Brianu!

Imala sam sreću da njegov poduhvat pratim gotovo od prvog dana, ali na žalost sve iz druge ruke. Naime, moj dragi prijatelj Ken Singleton je od početka provodio mnogo vremena s Brianom, pružajući mu podršku u svakom obliku (prisustvo, moralno, materijalno) i redovito nam šaljući fotografije Briana i novinske isječke o prkosnom Brianu.

Ken je teško hendikepiran nakon saobraćajne nesreće koju je preživio u mladosti, teško se kreće, ima problema s motorikom i govorom. Ali Ken je to sve prevazišao svojim borbenim duhom, solidarnošću i snažnim osjećajem za pravdu, koje redovito izražava na protestima. Zato sam si uzela slobodu da i njega ovdje pomenem.

U općem kaosu koji vlada među mojim papirima, trenutno mogu priložiti tek jednu Kenovu fotografiju s našeg privatnog druženja:


Ken Singleton

Budimac Budimac 14:42 06.04.2009

Živeo Ken!

dunjica
Zato sam si uzela slobodu da i njega ovdje pomenem.

Blog bi bio siromašniji da nisi, hvala tebi.
shumska shumska 14:21 06.04.2009

O pisanju uz vetar

da vam tako nisu rekli na tom blogu - ja ne bih saznala za Brajana!
Budimac Budimac 14:55 06.04.2009

Re: O pisanju uz vetar

shumska
da vam tako nisu rekli

Pravilno se kaže da ti tako nisu rekli.
shumska shumska 15:41 06.04.2009

Re: O pisanju uz vetar

mungos92 mungos92 15:54 06.04.2009

Hvala & podrška...

... OBOJICI!

Sve je mnogo lako, samo je teško biti - čovek.

Mungos, The Jedan Od
Budimac Budimac 15:59 06.04.2009

Re: Hvala & podrška...

Sve je mnogo lako, samo je teško biti - čovek.

Blade Runner Blade Runner 16:18 06.04.2009

Vau... Ostadoh bez teksta

Brajanu
Tebi
ninasimone ninasimone 17:59 06.04.2009

Re: Vau... Ostadoh bez teksta

sve je to lepo i krasno ali jel' neko pitao Brajanovu decu sta misle o svemu ovome. Gde zive i imaju li sta da jedu s obzirom da im otac zivi na ulici i protestuje.
Budimac Budimac 18:21 06.04.2009

Re: Vau... Ostadoh bez teksta

ninasimone
sve je to lepo i krasno ali jel' neko pitao Brajanovu decu sta misle o svemu ovome. Gde zive i imaju li sta da jedu s obzirom da im otac zivi na ulici i protestuje.

Ja sam se ranije preračunao, naime Brajan sada ima 60 godina (rođen 1949.). Koliko znam Englezi ne ostaju pod roditeljskim skutima u svojim tridesetim ili četrdestim (pa ni dvadesetim) godinama. Hmmm, možda zato što je zemlja uređena.
Unfuckable Unfuckable 11:19 07.04.2009

Re: Vau... Ostadoh bez teksta

e da
i...ne ugrožava li Brajan prava okolnih ptica svojom bukom & pojavom, ja bih voleo i to da se ispita.
Sofroniye Sofroniye 18:17 06.04.2009

Self-righteousness of liberal people

Koliko samo arogancije ima u recenici ...

Naravno, lakše je proglasiti Brajana budalom, ludakom (pišačem uz vetar) nego dublje razmisliti o njegovom postupku i porukama.

Ono sto ova recenica na posredan nacin govori (po meni) je sledece. Ukoliko osudjujes Brajana to znaci da nisi dobro razmislio jer inace da si razmislio ne bi ga mogao osudjivati. Dakle jedino je BRAJANOV PUT ispravan put i to je tako i tu nema diskusije. Svako ko se usudi da misli drugacije ja lakonska povrsna nepromisljena osoba itd. Naravno to je odlika svih levih, liberala i statijaznam kojih koji su TOLIKO ubedjeni u ispravnost svojih stavova da je uzdizu na nivo relgije i ne vide koliko su time isti kao i desnicari, konzervativci, tradicionalisti itd itd.

Eto ja sam duboko promislio i mislim da je nepromisljen covek, zanesenjak i po mojim kriterijumima budala. Moji kriterijumi ne moraju biti isti kao kriterijumi neke druge osobe ali Boze moj Vive la Difference!!!

Pre par godina je bio protest u Sarajevu nekih penzionera il sta ja znam koga i na tom protestu sam video jedan od najboljih plakata (opet po meni) napravljenih. Na tom plakatu je pisalo "Najlakse je tudjim *polnim organom* gloginje mlatiti". E to je za mene jedna jako dubokomislena izreka koja se itekako preslikava na mnoge socijalne aspekte :) Od odnosa u porodici, na poslu, o tome kako se upravlja drzavama, ljudima, kako se razrezuje porez srednjoj klasi a kako se budzet koristi za privilegije vladajuce klase itd itd :) Mnogo dubokomislena izjava iako doticni autor verovatno nije imao svu tu kompleksnost u vidu.

A ako bas hocemo nekog humanistu da trazimo mnogo je inspirativniji lik Dr. Ezzeldeen Abu al-Aish cije su tri cerke stradale u napadima Izraelaca. Imao sam priliku da ga sretnem i da razmenimo poglede o svrsishodnosti zida odnosu Jevreja i Palestinaca, frustracijama sa jedne i druge strane. I fino smo se ispricali i rastali svako sa svojim stavovima sto bi se reklo. Slozili smo se da se ne slazemo, medjutim to kod Srba nije cesto opcija. Mi vise volimo my way or highway.
Blade Runner Blade Runner 18:29 06.04.2009

Re: Self-righteousness of liberal people

A ako bas hocemo nekog humanistu da trazimo mnogo je inspirativniji lik Dr. Ezzeldeen Abu al-Aish cije su tri cerke stradale u napadima Izraelaca.

Zar ti se ne cini da to sto Brajan radi ima veze i sa njegovim cerkama?
Sofroniye Sofroniye 18:32 06.04.2009

Re: Self-righteousness of liberal people

Blade Runner
A ako bas hocemo nekog humanistu da trazimo mnogo je inspirativniji lik Dr. Ezzeldeen Abu al-Aish cije su tri cerke stradale u napadima Izraelaca.

Zar ti se ne cini da to sto Brajan radi ima veze i sa njegovim cerkama?


Da ali ovaj covek dolazi iz izbeglickog kampa, godinama je bio humanista, radio je u bolnici (nisam siguran da li je jedini lekar kome je to dozovljeno) na izraelskoj strani, i meni je on kao neko koji je sve to doziveo mnogo strasnije i licnije a ipak zadrzao tu humanost u sebi mnogo inspirativniji. No opet, stvar je licnog izbora, ukusa, razmisljanja, vrednovanja, kriterijuma, itd...
Budimac Budimac 18:35 06.04.2009

Re: Self-righteousness of liberal people

Ono sto ova recenica na posredan nacin govori (po meni) je sledece. Ukoliko osudjujes Brajana to znaci da nisi dobro razmislio jer inace da si razmislio ne bi ga mogao osudjivati. Dakle jedino je BRAJANOV PUT ispravan put i to je tako i tu nema diskusije.

Sofroniye, ne preteruj, jer ta rečenica, po tebi ili ne tebi, jednostavno ne govori to što si umislio. OK, on je za tebe budala. Zadovoljan?

Ja nisam ovo pisao da bih pravio top listu humanista, tako da ne znam čemu služi pominjanje dr Ezzedeen Abu al-Aish-a, osim da istakneš činjenicu da si razgovarao sa čovekom. Lepo. Lepo je to što ste se složili da se ne slažete. Je l' mogu ja sa tobom da se složim da se ne slažem oko Brajana?

Što se tiče gloginja i mlaćenja, slažemo se skroz. S tim što ja tu izreku znam decenijama, a ti si je naučio pre par godina.

Have a nice day

Blade Runner Blade Runner 18:49 06.04.2009

Re: Self-righteousness of liberal people

Da ali ovaj covek dolazi iz izbeglickog kampa, godinama je bio humanista

Brajan mozda jeste cudak, ali dobru nameru mu ne mozes osporiti. Tim pre sto iako njegova deca (ili sad vec deca njegove dece) nisu direktno ugrozena on staje u odbranu sve ratom ugrozene dece na svetu. Nacin na koji to radi jeste neobican, ali po meni zasluzuje postovanje za istrajnost i izbor cilja.
vishnja92 vishnja92 19:09 06.04.2009

Re: Self-righteousness of liberal people

Koliko samo arogancije ima u recenici ...

ovoj
iako doticni autor verovatno nije imao svu tu kompleksnost u vidu.

mislim - otkud znas da nije imao?
i jos nesto:
i meni je on kao neko koji je sve to doziveo mnogo strasnije i licnije a ipak zadrzao tu humanost u sebi mnogo inspirativniji.

a sto onda ne pises o njemu?
ninasimone ninasimone 19:41 06.04.2009

Re: Self-righteousness of liberal people

Blade Runner
Da ali ovaj covek dolazi iz izbeglickog kampa, godinama je bio humanistaBrajan mozda jeste cudak, ali dobru nameru mu ne mozes osporiti. Tim pre sto iako njegova deca (ili sad vec deca njegove dece) nisu direktno ugrozena on staje u odbranu sve ratom ugrozene dece na svetu. Nacin na koji to radi jeste neobican, ali po meni zasluzuje postovanje za istrajnost i izbor cilja.


U pravu si, dobra namera mu se ne moze osporiti. Moje pitanje u vezi Brajanove dece je zbog toga sto se cesto desava da ovakvi ljudi u nastojanju da spasu citav svet, na ovaj ili onaj nacin zrtvuju detinjstvo sopstvene dece. Ako imas malu decu (desava se i ljudima od 60 da ih imaju), tesko da se mozes 100% posvetiti nekom idealu a da klince ne ostetis. Jeste cinicno ali mozda neka part-time crusade dok ne stanu na noge. Ako su vec veliki ili ako nemas dece, radi brate sta hoces. To je ko ono u avionu, kad ti kazu da stavis masku sa kiseonikom prvo sebi pa onda detetu jer ako to ne uradis, nikome nece biti dobro. Tako i ovde, pobrini se prvo za sebe i svoj izdanak pa kreni drugima da pomazes, bice manje nevolja na svetu.
Da se razumemo, ne znam koja je Brajanova porodicna situacija, zato sam i pitala i usput da skrenem paznju na drugu stranu medalje.
Budimac Budimac 19:59 06.04.2009

Re: Self-righteousness of liberal people

Da se razumemo, ne znam koja je Brajanova porodicna situacija, zato sam i pitala i usput da skrenem paznju na drugu stranu medalje.

Sve OK, naravno, u pravu si. Brajan je razveden, no da je ostavio gladnu sitnu decu već bi odavno ceo njegov protest bio diskreditovan, sa pravom. A na tu temu pade mi na pamet ova odlična scena iz Kose

Sofroniye Sofroniye 21:43 06.04.2009

Re: Self-righteousness of liberal people

Budimac
Ono sto ova recenica na posredan nacin govori (po meni) je sledece. Ukoliko osudjujes Brajana to znaci da nisi dobro razmislio jer inace da si razmislio ne bi ga mogao osudjivati. Dakle jedino je BRAJANOV PUT ispravan put i to je tako i tu nema diskusije.

Sofroniye, ne preteruj, jer ta rečenica, po tebi ili ne tebi, jednostavno ne govori to što si umislio. OK, on je za tebe budala. Zadovoljan?

Ja nisam ovo pisao da bih pravio top listu humanista, tako da ne znam čemu služi pominjanje dr Ezzedeen Abu al-Aish-a, osim da istakneš činjenicu da si razgovarao sa čovekom. Lepo. Lepo je to što ste se složili da se ne slažete. Je l' mogu ja sa tobom da se složim da se ne slažem oko Brajana?

Što se tiče gloginja i mlaćenja, slažemo se skroz. S tim što ja tu izreku znam decenijama, a ti si je naučio pre par godina.

Have a nice day



Pa ne vidim cemu tako ostar odgovor. Ja sam rekao da meni tako zvuci i to je stvar licne percepcije a ne racionalizacije. Dakle meni je logicno da tvoj odgovor ne bude da recenica zvuci TAKO ili OVAKO jer je to stvar licne percepcije a slozicemo se valjda da ljudi imaju razlicite percepcije. Tvoj odgovor bi trebalo da bude samo da nisi TO mislio.

Ni moj odgovor nije bio da se pravi top lista nego je bio odgovor na post da je meni on inspirativniji lik i da me je impresioniralo kako moze sa covekom da se ne slozi za razliku od tebe izgleda. Meni se cini da sve stvari dozivljavas licno i da malo preterano emotivno reagujes.

Ja nigde nisam napomenuo kad sam je naucio i ne vidim potrebu da pominjes sem ako ne zelis da naglasis da si eto nesto pre cuo (?) nego kad sam je video na protestu prema tome opet izvlacis pogresan zakljucak tj. ne citas pazljivo. Uz svo duzno postovanje tvojim godinama ipak treba citati onako kako je napisano a ne dodavati reci izmedju praznina.
Sofroniye Sofroniye 21:44 06.04.2009

Re: Self-righteousness of liberal people

vishnja92
Koliko samo arogancije ima u recenici ...

ovoj
iako doticni autor verovatno nije imao svu tu kompleksnost u vidu.

mislim - otkud znas da nije imao?
i jos nesto:
i meni je on kao neko koji je sve to doziveo mnogo strasnije i licnije a ipak zadrzao tu humanost u sebi mnogo inspirativniji.

a sto onda ne pises o njemu?


zato i stoji "verovatno" zar ne ?

a sto se druge opaske tice ja licno verujem da su ratovi nuzni mehanizmi kontrole populacije i bilo bi licemerno da pisem o humanizmu... dovoljno dobar razlog ?
vishnja92 vishnja92 21:58 06.04.2009

Re: Self-righteousness of liberal people

ok, napraviti napamet losu pretpostavku o nekome nije uopste lakse nego napraviti dobru, ali je definitivno uvrezeno kao navika. na to uvek reagujem pre nego sto se setim :)

ok, ok - tvoji razlozi da ne pises su dovoljno dobri.
budimcevi razlozi (opet, po mom subjektivnom dozivljaju) da pise su jos bolji.

i jeste - levom i humanistickom se uvek moglo lakse smejati. entuzijazam i vera gledani sa strane izazivaju podsmeh, a ljudi se podsmeha plase vise nego mrznje. i sta sad? covek to radi, zarad svoje ideje, a kako vidim, drugari na blogu su mahom zahvalni sto su culi da on uopste postoji.

i osecaju se bolje.

meni bi to bilo dovoljno.
omega68 omega68 18:38 06.04.2009

A ja mislio da sam ''najluđi''

Zbog svoje borbe za ideale
Super je ovaj lik.
Doctor Wu Doctor Wu 20:24 06.04.2009

Ma, da, takvi smo mi

Londonci. Krotki, nežni, osećajni,
Sofroniye Sofroniye 21:52 06.04.2009

Re: Ma, da, takvi smo mi

Doctor Wu
Londonci. Krotki, nežni, osećajni,


Jeste :) Narocito bi se Indijci a i Indijanci slozili s tim :)
Doctor Wu Doctor Wu 21:58 06.04.2009

Re: Ma, da, takvi smo mi


Jeste :) Narocito bi se Indijci a i Indijanci slozili s tim :)

Zaboravio sam i pitomi.
Nego, što Indusi? Pa u Londonu najgore živi white trash.
4krofnica 4krofnica 20:32 06.04.2009

*

da, koliko je normalno ovo sto on radi, a verovatno izgleda mnogima kao cudak, ali naprotiv -pa to je potpuno normalno, da se boris za pravdu, pravo na zivot, zelja za pomoc drugima
auf, kako su ljudi oguglali, kako im je tako sve svejedno
svaka cast Brain.
drug_lepi drug_lepi 20:38 06.04.2009

Брајан и пролазници...

Последњи пут кад сам био у Лондри, шетао сам са неким људима (бившим колегама), уживали у сунцу а кад смо прошли близу места где је Брајан седео на тротоару, они су застали да се сликају. Било ми је безвезе и покајао сам се што сам им причао о томе шта он жели да постигне и на који начин. За њих је он био само још једна од туристичких атракција. Срео сам те људе пре неки дан и позвао их да се прошетамо до Пионирског парка да се сликају са радницима "Робних кућа Београд". Нису се наљутили.
gera92 gera92 21:57 06.04.2009

da li ce lepota stvarno spasiti svet



Da li nam stvarno nema spasa?
Budimac postavi, ko i uvek, jedan prelep i dirljiv tekst, a odmah se nadju neki koji bi da razmeravaju polni organ...

Budimac, tvoja Fu, tvoje zivotinje i tvoje biljke su srecna ziva bica!
Budimac Budimac 22:21 06.04.2009

Re: da li ce lepota stvarno spasiti svet

Budimac, tvoja Fu, tvoje zivotinje i tvoje biljke su srecna ziva bica!

Hvala ti Gero, inače ja sam srećan što žive (samnom).
Doctor Wu Doctor Wu 22:34 06.04.2009

Re: da li ce lepota stvarno spasiti svet

Budimac
Budimac, tvoja Fu, tvoje zivotinje i tvoje biljke su srecna ziva bica!

Hvala ti Gero, inače ja sam srećan što žive (samnom).

Budimac, ti si naš Ned Flanders.
Budimac Budimac 22:40 06.04.2009

Re: da li ce lepota stvarno spasiti svet

Budimac, ti si naš Ned Flanders.

Ko je Simpson? Blog mu dođe kao Springfild?
Mada teško da ja mogu biti Ned, on je veliki bogomoljac, pa još hrišćanin, a ja sam teški ateista/agnostik (prema raspoloženju)
noboole noboole 22:35 06.04.2009

...

Da istaknem da sam posetio pomenutu izlozbu u tejtu . U stvari, zanimljiv detalj je da su povukli deo te 1 km kruznice koji ima centar u pralamentu a prolazi kroz Tejt.

E sad mi samo fali da se odgonetne koji je onaj drugi poznati megafondzija koji dezura u Oxford ulici i sve nas salje u pakao.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana