Društvo| Eksperimenti u blogovanju| Gradjanske inicijative| Hronika| Ljudska prava| Politika| Reč i slika| Region| Život

"BuuuĐavo!!!

trener92 RSS / 06.04.2009. u 16:21

Neka sećenja na Boljevac...chainsaw%20mafia%20zombiebraingelatinmold.jpg

Čitam blog Aleksandra Stošića,Ponosni što su Boljevčani

i nekako odjednom,

u trenu ,

a sve sedeći na tremu,


počeše da naviru , prosto Gejzir!!! , nekih sećanja...na Boljevac.i


I „dok mi se pogled gubi u daljini,"( Radovane,crni Radovane)
Nešto mmokro na mom licu

"

Kiša li je ?

Suza li je?

...

Dim li je?..


( Mačor li je? Popeo se gore na krov, hohštapler, pa poliva odozgo. E doći češ ti meni dole da tražiš da jedeš , barabo jedna...mislim se )
možebiti ,Nostalgiija..je .eh... i pesma krene, sama od sebe
ničim izazzvana

„boljevčan(in?) sam tim se dičim....
To ne može biti svak
.....
Prije ćemo mi umrjeti
Nego svoje zemlje dat"

Malo se izmešao tekst , zaboravilo se to..., eh...davno to beše..

Pri pomenu na boljevac.i ,mojim sećanjima dominira lik jednog bivšeg (da li je? Ili beše ima "retern" nenadmašni Zvonko M )„vladara", onog jednog , naočitog, sa mustašima, crnim, što je imao pozu k`o da ima oklagiju u leđima. Ne sećate se? Od milošte zani i zvani Liki! Mora biti da se sećate.To je onaj koji je bio glavni ( na papiru) ali nije imao pojma šta se dešava, mislim nije da nije izgledao malo pri... ( nije Koštunjavi - greška),
To je i onaj , čija je žena , kada je išla na odmor na Planinu, uzimala po par spratova u hotelu, jedan za nju a ostali za bodigardove.I treba . Nije ona tek bilo ko, Predsenikovica je to, eeejjjj. Niste to znali? Eto moj dugačak jezik, još će me odvesti u tjorku što otkrivam „dosijeja" ( prijatelj Pandur u „dva sata kvalitetnog programa").
Pitaćete, kakve veze ima sada Liki, sa boljevac.i? Neraskidive, iskonske, možda i (telefonske)!
Sećam se tog vremena,nepravednih i ničim izazvanih sanckija, šveranja benca, cigara..
(Koji mi je pa ofiram.. uaaaaa, cinkaroš)
Elem, beše to nepravedno vreme za ovu našu lepu prelepu, koja je stavljena pod udar nepravednih i ničim izazvanih sankcija.
A vladar ko svaki pravi vladar, reče otprilike „ Neka, to će nas ujediti i postaćemo jači , bolji . bogatiji, to je naša šansa za bolju budućnost" ( ili je to rekao onaj drugi, a ovaj ponovio kao papagaj, ..) I odzvanjale su te reči u ušima, ovaj u srcima, našeg vaskolikog naroda , i bilo je mnogo lakše, i sa tim rečima su odlazili „Sad svi na svoje radne zadatke!"
A čudno mi je malo bilo,.Znam da vladar neke zemlje ide da se druži sa vladare(o)m druge zemlje. ( a s kim bi drugim, neće valjda sa nekim Mitom pecarošom!), kao što se recimo "imaoc" zemlje - paor, druži sa "imaocem" zemlje iz druge zemlje- opet o(i)nostranim paorom, po rangu Molim lepo!.Paor -paor, profesor -profesor, itd....Normalno. Samo ovaj naš nigde ne ide , niti se sa nekim druži. Tu ja pokušam da saznam , šta se to dešava sa o(i)nostranim svetom, kada naš vladar ne ide tamo, možebiti da su kužni, daleko bilo!
Gledam neki inostrani program preko TV prijemnika ( kada je bilo struje), i slučajno nabasam na onaj „ Discovery", i tamo ide nešto otprilike, ( malo se pozaboravljalo) kako naučnici rade na tome ,istražuju, da bi čovek u nekoj bližoj budućnosti , mogao da ide u zemljinu orbitu i malo još van , kao u liftu bez letilice, a sve bi trebalo da bude napravljeno od ugljenikovih atoma( vlakana- prim. prev . tre.))., i još nekih hemijskih elemenata, jedinjenja, i svašta je tu još bilo rečeno, ja gledam , ne verujem o čemu to oni pričaju, Pa prikazuju rakete, skafandere, svašta nešto? Pa još prikazuju, usput osvajaju nove tehnologije, kao što su automobili koji kao gorivo koriste vodonik, .....!!!
Promenim ja brže-bolje kanal na TV prijemniku, sav užasnut onim što sam čuo i video, i naterujem sebe da zaboravim, to je sve propaganda, siguran sam, I tako okrenem neki drugi program, kada tamo imam šta i da vidim. Naš vladar otišao u posetu!
Konačno!!! ja oduševljen, dođe mi da ljubim ekran, ( malo elektricitet, ali nema veze).
Pogodite gde je otišao u posetu?
U Boljevac.i !!!
Govor ide ovako ( ako se dobro sećam)

,On onako visok, crn,oštrog pogleda ,s mustaši „ lep. lep. tek orošen s koju kapljicu od znoj" Ljubo, Ljubo....)
„Osvajamo nove tehnologije proizvodnju motokultivatora u fabrici u Boljevcu" . Ne zezam se , sećam se ko danas.
Kad se nisam šlogirao, . oKrenem opet Discovery, oni tamo opet o tim svemirskim programima , robotika, , čuda,
Okrenem ovde , ono vladar šeta polupraznim pogonom neke fabrike, ja sve očekujem da uzjaši na motokultivator. Tu je 21 . vek, a mi osvajamo nove tehnologije...


U nastavku je , prikazana još jedna vladareva poseta, ali ovoga puta otvaranje nove farme svinja , i valjda tovne junadi, u ako i nije bio Boljevac.i, mora da je bio.Boljevac. Seče onu crvenu traku, a meni prosto suze na oči. Smejem se ili plačem ne znam više.


Postade boljevac.i centar , ovog , našeg , sveta. Otišo vladar tamo . boljevac ili ništa .


Počeše i u pesme da ga stavljaju


„boljevac. I nema druge


boljevac na kraju duge"


Posle toga sam definitivno doživeo slom i ugasio u svakom smislu,ako sam i imao neke iluzije o bilo čemu i po tome pamtim Boljevac .


Ali izgleda da ću ga sada pamtiti po još gorem, da ga ima i u množini.Mislim apsurd, mislim nemoguće.

Ali opet logičan apsurd, ako ima jednina ima i množina. Jel?i?


Znam da postoje razne vrste koncentracija, koncentarcije izduvnih gasova, ugljendioksida, sumpor dioksida, raznih monoksida,


Ali toliku koncentaraciju gluposti na jednom mestu, kao što je "u boljevci", to odavno nisam čuo.


Izvinjavam se unapred izuzecima, koji verujem da postoje u tom lepom mestu,koje se naziva Boljevci, i Boljevac ako sam ih na neki način uvredio, ali jednostavno , ovo je bio previše "dobar "zicer da bih ga propustio,a ja po onom kako je nekad govorio

RadovanIII „...da se to odmah notira! ",


dodatak..s. dodao nešto malo zbog razumevanja ili nerazumevanja, da ne bude posle...

 

 



Komentari (30)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 16:26 06.04.2009

boljevac na kraju duge!



Ovoliki je i moj mali sin!
trener92 trener92 17:01 06.04.2009

Re: boljevac na kraju duge!

angie01


Ovoliki je i moj mali sin!

Ja sam čuo danas na "Utisku nedelje" malo o tome, nisam mogao da verujem. Užas.
vracarac92 vracarac92 16:39 06.04.2009

EU

Da li neko zna koliko je EU vratila Roma u Srbiju posle potpisivanja sporazuma o readmisiji?
Cini mi se da je Srbija za EU ono sto je za Boljevac za Beograd.
margos margos 17:02 06.04.2009

Re: EU

vracarac92
Da li neko zna koliko je EU vratila Roma u Srbiju posle potpisivanja sporazuma o readmisiji?Cini mi se da je Srbija za EU ono sto je za Boljevac za Beograd.

Pričala mi prijateljica - ali nisam upamtila. I koliko je Srbija novca za to dobila... i koliko su se ti isti Romi u Evropi ponašali drugačije nego ovde... i svašta mi je pričala - jer su se neki uselili u neku nedovršenu zgradu u njenom komšiluku, pa zna celu problematiku. No, nisam upamtila:(
adam weisphaut adam weisphaut 18:35 06.04.2009

Re: EU

vracarac92
Da li neko zna koliko je EU vratila Roma u Srbiju posle potpisivanja sporazuma o readmisiji?

Vračarac, znaš i sam da su Romi tamo bez vize,
s druge strane kada se neko kreće u okviru jedne, svoje zemlje, ne treba mu viza.
A da li znaš takođe da po readmisiji interno raseljena lica gube taj svoj status?
vracarac92 vracarac92 19:09 06.04.2009

Re: EU

Vračarac, znaš i sam da su Romi tamo bez vize,
s druge strane kada se neko kreće u okviru jedne, svoje zemlje, ne treba mu viza.
A da li znaš takođe da po readmisiji interno raseljena lica gube taj svoj status?

Sve to stoji.
Ali sta je resenje?
Ledina na NBG?
Ispod Gazele?
Pravljenje divljih naselja?
NE.
Mislim da je predlog gradske vlade u ovom trenutku najbolje resenje.
Problem sa Romskim divljim naseljima je vise decenija zapusten i mora se poceti sa resavanjem tog zaista velikog problema a ako se taj pocetak zove Boljevci ili kolektvni centri, i to je nesto.
Sve je bolje od onog rugla u kome su do sada ziveli.
samo mora se biti veoma oprezan sa tim stvarima. Treba biti pravedan ali "cvrst i nepopustljiv" posto smo vec danas imali prilike da vidimo i neke vrste uslovljavanja (insistira se na stanovima blizu centra). Danas su to Romi, Sutra ce mozda biti neko drugi, otpusteni radnici, nezaposleni bracni parovi...ne sme se doci u situaciju da ovakva uslovljavanja uzmu maha i postanu praksa jer ako se to dozvoli imacemo haos. Svako ce moci da razapne sator na Tasmajdanu ili na Topcideru i da trazi od grada da mu se obezbedi "komforan" smestaj.

Doctor Wu Doctor Wu 21:02 06.04.2009

Re: EU

Da li neko zna koliko je EU vratila Roma u Srbiju posle potpisivanja sporazuma o readmisiji?

Pa, ideja Engleza je bila da se od Balkana napravi sanitarni koridor prema Evropi, tako što će se ne samo Cigani nego i neželjeni Afrikanci, Iračani, Iranci, Avganistanci, Kinezi isterivati iz zapadnih zemalja i deportovati na Balkan. To je bila Blairova ideja negde iz 2003., 2004. godine koju je on izneo na nekom sastanku lidera EU. Oni (oni=UK, Francuska, Nemačka, Beneluks, Danska) bi "probrali" što valja (tj njihovim "ekonomijama" u datom trenutku) a ostatak bi proterali na Balkan.
builderka builderka 16:59 06.04.2009

jel' to

Boljevac ili Boljevci?
U vestima stalno govore "u Boljevcima".
ivana23 ivana23 17:04 06.04.2009

Re: jel' to

builderka
Boljevac ili Boljevci?U vestima stalno govore "u Boljevcima".

U pitanju su Boljevci kod Surcina, Boljevac je u Zajecarskom okrugu.
Unfuckable Unfuckable 17:05 06.04.2009

Re: jel' to

trener92 trener92 17:07 06.04.2009

Re: jel' to

builderka
Boljevac ili Boljevci?
U vestima stalno govore "u Boljevcima".

U pravu si Boljevci, Boljevac postoji kod Zaječara ovo je trebalo kod mene da bude "boljevaci" ali u brzini nisam promenio . Sada ću , Hvala ti!
A ovo je neki isti utisak koji je na mene ostavila vest na onaj Boljevac , i ovaj koje se sada pominje. Apsurd je isti sve jedno da li se radi o oonom ili ovom Boljevcu ili Boljevcima
leopold_lady leopold_lady 17:16 06.04.2009

Buđavo buđavo ....

Nego šta ....

Ja bi Romima dala mesto da žive,da se obuku,da se zaposle i da krenu da žive kao svi normalni građani u ovoj zemlji..... Ozbiljna sam..... Mrtva ozbiljna.....

Dati im gde da žive,a oni da prose na ulicama i da se zavlače po kontejnerima ili da kradu - mislim da ne bi bilo prema meni (kao nekome ko im je dao šansu) fer da to nastave da rade ... Čast izuzetcima..... To uvek kažem,pa i sada......

E,sad - gde im naći smeštaj - trebao bi Đilas da vidi - kao i gde im naći posao - što bi bio zadatak onog Ilića (još nesposobnijeg od onog prethodnog ministra) - ako meni ne može da nađe neki normalan posao - neka nađe njima.... Njima je potrebniji.... Mene će otac,majka i brat da izdržavaju do 50 godina....Ja ne treba ni da se udam,ni da imam decu.... Da ne širimo priču previše.........
trener92 trener92 17:29 06.04.2009

Re: Buđavo buđavo ....

Osnovni problem , je što se to ne radi do kraja, ideja je bilo, ali uglavnom većina ljudi koji treba da rade na tome , dižu ruke vrlo brzo., sa obrazloženjem "ne možemo da izađemo na kraj sa njima, neće , pa neće". Ako su nesposobni neka dođu drugi koji će to da sprovedu do kraja, i gotovo.
leopold_lady leopold_lady 17:35 06.04.2009

Re: Buđavo buđavo ....

dižu ruke vrlo brzo.


Da,jer nemaju političke,materijalne ili kakve god koristi ........


sa obrazloženjem "ne možemo da izađemo na kraj sa njima, neće , pa neće".


U šta nikako ne mogu da poverujem..... Ma koliko se oni trudili da me ubeđuju da je tako.....Ma i da jeste stvarno tako......
trener92 trener92 17:56 06.04.2009

Re: Buđavo buđavo ....

Da,jer nemaju političke,materijalne ili kakve god koristi ........

Samo je to u pitanju, kinta i ništa drugo. Sve se može uraditi, ukoliko ima volje za to .
Jedan od apsurda koji je izvalio Dinkić pre neku nedelju je bio o tome kako političke stranke treba da se odreknu uticaja u javnim preduzećima i kaže otprilike,
evo mi hoćemo, ali nećemo prvi, jer šta ako mi odemo a ovi drugi neće.
ali hoćemo da se dogovorimo, samo nema volje.
To ti je ista priča, apsurda na sve strane, tako i ovde, hoćemo da im pomognemo ali neka neko drugi to uradi prvi.
leopold_lady leopold_lady 18:12 06.04.2009

Re: Buđavo buđavo ....

Jedan od apsurda koji je izvalio Dinkić


Samo jedan ???

Razumem te i znam da ti razumeš mene,ali malo šta mi kao mi možemo da uradimo........
ivana23 ivana23 18:09 06.04.2009

Kacin: Osetljivo pitanje

Poslanik u Evropskom parlamentu i izvestilac za Srbiju Jelko Kacin kaže da pitanje raseljavanja nehigijenskih i nelegalnih romskih naselja nije rešeno ni u pojedinim zemljama Evropske unije.

Na pitanje novinara u Beogradu o iskustvima EU u vezi sa romskim naseljima i njihovim raseljavanjem, Kacin je kazao da je romsko pitanje izuzetno osetljivo pitanje i dodao da posebno u situaciji finansijske i privredne krize emocije izmiču kontroli i stvari se pogoršavaju.

"To je veoma teško pitanje i u Slovačkoj i u Mađarskoj, posebno u Mađarskoj imamo ovih poslednjih dana nekoliko teških, tragičnih situacija, imamo ubijanja, ubacivanja bombi u stanove i slično", rekao je Kacin na konferenciji za novinare.

B92
sladjamk sladjamk 18:33 06.04.2009

Kod nas je formirana prva romska opstina

u Evropi. ( Makedonija). Ovde su Romi ( cigani ) ramnopravni u svakom pogledu. Imaju svoje partije, svoje lidere i ljude koi zauzimaju visoke pozicije u drustvu. Juce su nam zavrsili lokalni izbori i oni su imali svoje predstavnike. Inace ja imam prijatelje rome koje zaista jako cenim i koje volim. Ima jako puno roma u drzavnoj administarciji na visokim polozajima u prosveti, lekara, profesora... i da ne nabrajam. kod nas su se otvorili prihvatni centri , dneevni centri z adecu sa ulice, narodne kujne. Ranije je broj roma koji prose ili preturaju po kontejnerima bio velik medjutim u zadnje vreme je puno i nasig ljudi koji su presli u bedu. Ponekad imam osecaj da je mozda kod nekih i licni izbor. Znam da ni zapadne zemlje nisu uspele da rese problem skitnica, bezdomnika i siromasnih, pa necemo valjda ni mi u najskorije vreme!
Bitno je ne zatvarati oci pred problemom i pokusati napraviti nesto.
Zbog toga zahvaljujem ti sto si privuko paznju na problem roma i tople t dajem svoju preporuku a posto je prolece i cvece!

P.S.
Mislim da ti tekst koji si stavio na kontrolnom panelu ne konsolidira sa ovim:
i nekako odjednom,

u trenu ,

a sve sedeći na tremu,


počeše da naviru , prosto Gejzir , nekih sećanja...na Boljevac.i


I „dok mi se pogled gubi u daljini,"( Radovane,crni Radovane)
Nešto mmokro na mom licu

"

Kiša li je ?

Suza li je?

...

Dim li je?..


( Mačor li je? Popeo se gore na krov, hohštapler, pa poliva odozgo. E doći češ ti meni dole da tražiš da jedeš , barabo jedna...mislim se )
možebiti ,Nostalgiija..je .eh...

A da ti izmenis tekst? mislim onaj na svom profilu!
mariopan mariopan 19:39 06.04.2009

Re: Kod nas je formirana prva romska opst

Znam koliki je problem nehigijensko naselje bilo gde ali nije resenje da se to rusi ovako razbojnicki u cik zore da se deca izbacuju iz kreveta na ulicu.

To naselje nije nastalo preko noci, sve dok je nastajalo bilo je vremena da se problem makar smanji ali niko nije ni prstom mrdnuo. Zato je sada taj problem veliki a razbojnicko rusenje i unistavanje neke njihove imovine, jedine koju imaju i njima najvaznije na svetu...... nije nacin da se resi.

Da li ce bar sada da pocnu da misle na vreme nasi "oci" o tome da decu Roma treba skolovati, da je uslov za najjednostavniji posao osnovna skola koju oni retko zavrsavaju. Zasto za ciscenje ulice neko mora da ima tu skolsku spremu i zato sto je nema ne moze da se zaposli? Od toga krece njihova beda, posao ne mogu da dobiju jer su neskolovani a onda nemaju prihode pa ne skoluju ni svoju decu. Krug bede je zatvoren.

A one palikuce treba hapsiti, nije to njihova dedovina da pale.



trener92 trener92 02:17 07.04.2009

Re: Kod nas je formirana prva romska opst

Bitno je ne zatvarati oci pred problemom i pokusati napraviti nesto.
Zbog toga zahvaljujem ti sto si privuko paznju na problem roma i tople t dajem svoju preporuku a posto je prolece i cvece!

Hvala ti , posebno što si nam malo opisala situaciju tamo. Ovo što sam kopirao je najvažnije , čini mi se. Večeras sam čuo podatak da postoji predlog o rešavanju ovog problema i već 5 ili 6 godina ( samo? sad šta je tu je, kad nije bilo ranije ) i stoji još uvek , sad već ne znam gde ,u nekoj "fioci" i trebalo bi da uđe u proceduru.
A da ti izmenis tekst? mislim onaj na svom profilu!

Nisam siguran na šta misliš???
Ako misliš na mačora, dolazi neka "ofucana" komšijska lutalica , i i grebe se za klopu, bandit , a nanjušio i mačku, pa ...nemam srca da ga oteram .
sladjamk sladjamk 08:50 07.04.2009

Re: Nisam siguran na šta misliš???

"Ljudi praštaju sve osim iskrenosti" A.G.M.

O meniU to sam se uverio bezbroj puta...bolno iskustvo i nisam siguran da treba nešto da napišem o sebi...a ne želim da budem neiskren.


Mislim o ovome! Ljude zanima sta mislis i ima ljudi koji vole i prastaju iskrenost a sta je suza ako nije iskrenost?
Hvala za izskrenost i za onog macora sa krova
trener92 trener92 10:07 07.04.2009

Re: Nisam siguran na šta misliš???

sladjamk

sladjamk
"Ljudi praštaju sve osim iskrenosti" A.G.M.

O meniU to sam se uverio bezbroj puta...bolno iskustvo i nisam siguran da treba nešto da napišem o sebi...a ne želim da budem neiskren.


Mislim o ovome!


Stavljaš me na "muke", ja sam zaboravio i to da obrišem,
miloradkakmar miloradkakmar 22:59 06.04.2009

Liki za sliki


Liki je lik za slikanje.
Poređenje naših tehnologija i na Discovery na pragu 21. veka upotrebljivo je i danas. Toliko smo se zaleteli sa privlačenjem stranih investitora da ne gledamo u šta oni investiraju. Na primer , ako se ne varam Indijci - nema nikakve aluzije na Rome - kod Indjije hoće da grade mali grad novih tehnologija. Logikom kada se nešto proizvodi mora da se stvara i određeni otpad . Proizvodi novih tehnologija nalaze kupce po celo svetu , a otpad ostaje kod nas.
Bilo bi bolje da se zadržimo na motokultivatorima i uzgoju svinja.
trener92 trener92 02:30 07.04.2009

Re: Liki za sliki

miloradkakmar

Liki je lik za slikanje.
Poređenje naših tehnologija i na Discovery na pragu 21. veka upotrebljivo je i danas. Toliko smo se zaleteli sa privlačenjem stranih investitora da ne gledamo u šta oni investiraju. Na primer , ako se ne varam Indijci - nema nikakve aluzije na Rome - kod Indjije hoće da grade mali grad novih tehnologija. Logikom kada se nešto proizvodi mora da se stvara i određeni otpad . Proizvodi novih tehnologija nalaze kupce po celo svetu , a otpad ostaje kod nas.
Bilo bi bolje da se zadržimo na motokultivatorima i uzgoju svinja.


Sad idemo po sistemu," daj šta daš", nažalost takva je logika, a i situacija. A ovo za Inđiju, nisu samo Indijci u pitanju, koliko sam upamto kada sam slušao G Ješića , 10 ili 15 kompanija što zvučnih, poznatih, a o otpadu , ne znam šta da ti kažem, Ja znam nešto recimo da smo za Austrijance radili, još u staroj SFRJ, jer oni nisu hteli da imaju na svojoj teritoriji fabrike koje zagađuju, okolinu, a i otpad je ostajao ovde. To ie , slažem se veliki problem, ali priznaćeš, ne možemo ulaziti u neku kombinaciju sa nekim ako nemamo šta da ponudimo. U razvoj nauke i tehnologije se kod nas godinama katastrofalno malo ulaže, a ljudi koji završe studije ( većinom ) odlaze na usavršavanje preko i malo se ko vraća nazad. Znači opet izgubljena investicija. I tu bi moglo mnogo da se uradi.
jesen92 jesen92 00:17 07.04.2009

mi smo budjavi..

.i zasluzili smo budjav lebac...
..
jesen92 jesen92 00:31 07.04.2009

Re: mi smo budjavi..

..ma salim se, nisam bas takav pesimista...vidim cak i da je stiglo prolece....
mirelarado mirelarado 00:58 07.04.2009

Стид

Стидим се због Буђевчана и сличних, због неодговорних, бахатих власти... У праву си, Тренеру, све је то буђаво. А бојим се да нема ни неког брзог решења. Добро си ово написао.

leopold_lady leopold_lady 09:04 07.04.2009

Imala sam priliku ....

da naučim Romski jezik .... Da sam želela da učim i imala više vremena - lako bi ga naučila.... Mislim,kad učim Turski,kad sam učila Nemački - naučila bi i Romski......
dunja73 dunja73 18:37 07.04.2009

da

Nekad sam nekim poslom
tamo zalutala
..davnooo
nisam u toku ovoga svega
tako da ne znam sta bih napisala...
trener92 trener92 02:15 08.04.2009

Re: da

Tu nema šta da se napiše,
Ubeđen sam da pola domaćinstava tamo poseduje pse ili mačke, ,
Zamisli tek taj apsurd!!!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana