Pitalica

Vlasta92 RSS / 08.04.2009. u 13:05

Malo je duhova koji se brinu oko toga da ispitaju pitanje pre nego pribave odgovor...

                                                                                                Paul Valery

Od kada pamtim pitala sam se nekoliko stvari:  

Da li autori prvo pisu reci ili muziku? Evo, ja sada kada razmisljam, nekako mi se cini kada prvo napises tekst, kao da si ukalupio melodiju i ne ogranicavas je svojom neogranicenoscu vec te ogranici tekst, njegov ritam, koji je, ako se srpski pise, bas gadan neki ritam. Ajd, da je na srpskoslovenskom, .., pa ajd jos nekako...Siju knjigu napisa Vlasta jekoze jest vedomo vsem....Nije li Italijanima lakse da uklope muziku uz reci, kada su reci same vec na pola puta da naprave melodiju? Da li sam u pravu ili potpuno gresim?

Da li je prvo nastala kokoska ili jaje? ...Dobro, na ovo ne morate odgovarati, u medjuvremenu sam se raspitala, cula nesto, ali majke mi, ni posle svih tih petica iz poznavanja prirode i drustva, biologije i hemije, ja ne znam sta mojoj Leni da kazem kada me pita sta je prvo nastalo, kokoska ili jaje?

Kako je stvoren svet? Nije li cudno onoj maloj deci u osnovnoj skoli koja cetvrti cas uce Darvina, a peti, na veronauci, malo drugaciju verziju? Da li roditelj koji je vec dao dete na veronauku treba da kaze:

a) uciteljica laze
b) ucitelj veronauke laze
c) znas sine, niko te ne laze, neki veruju u ovo neki u ono ...ti ces vec vremenom sam odluciti u sta ces verovati...?
U vezi sa ovim se pitam ne bi li mogli oni to da upakuju, nije li i to i njihov posao? Jer, ako je dete odlucilo da veruje, da li to onda znaci da uciteljica nije dobro uradila posao? 30:0 za ucitelja veronauke....?
Sa sruge strane, kada gledam one HD prikaze Velikog praska, ne mogu da se ne zapitam.."Ma, kako ti sada znas sta se desilo pre vise milijardi godina?

Upoznati prvo dobro svoju zemlju pre nego obidjes druge?
Da li treba prvo svojoj zemlji oguliti puteve obilazeci je, pa onda krenuti u svet ili je u redu sto si bio u zagajicka.jpgpola Evrope, zivis u Srbiji, a nisi bio da obidjes nista u njoj? Sa jedne strane, treba biti kosmopolita, tolike lepote da ne vidis dok ne umres, a sa druge strane, samo ako krenem od ove moje Vojvodine, toliko je lepote, da se ne moze opisati...Tri velike reke, Dunav, Sava i Tisa, pa malih recica i kanala, jezera, Fruska Gora i Vrsacki breg kao jedina dva ostrva sto se uzdizu iz nekad Panonskog mora, suma, retkih ptica, mrestilista, dvoraca, salasa, i jedina pustinja na celom nasem kontinentu, Deliblatska pescara. Kazu da je nekada davno dok nisu posumili i uvezali rastinjem pesak, kosava znala da ga nosi citavom Nizijom, cak do Beca! Mos ti misliti fenomena! Banatski pesak jedno jutro u Banatu, a za par sati siba nekom finom beckom strasse...Dakle, da li prvo otici u "malu Saharu" ili odmah u pravu?

Ima li zivota posle smrti? Da li ima stvarno ljudi koji vise vide i cuju? Koji predvidjaju buducnost? Imaju kontakte? Ektoplazma? Ne znam....Imala sam i ja doduse jednom nadnaravno iskustvo, De Javu, nije mi bilo svejedno. Verovatno ima neko obrazlozenje, ali nije mi dokazivo, sta god oni rekli...

hansel-and-gretel-small.jpgDa li su bajke dobre za decu bas uvek i po svaku cenu? Ajde da zanemarimo kucicu od slatkisa, ali: tata je prvo odveo Ivicu i Maricu u sumu, pa ih je tamo ostavio same, pa je onda vestica tovila Ivicu ne bi li ga preklala i pojela, pa je onda zavrsila ziva u plamenu..A vuk je pojeo baku, bez zvakanja doduse, kao anakonda, dok je ostala ziva, ali su ga srecom posle rasporili.Pa Trnova ruzica..Kada su culi od vestice da ce je u sesnaestoj godini stici zlo, oni je posalju u tudjinu i ne vide je sesnaest godina!...

 


Kosmos me ubija koliko me zanima, ali je tako nepreglodeno velik da cak ni ne znam da kazem sta me sve tamo zanima..Da li zelim da znam sta je Crna rupa i koja je verovatnoca da nas nesto strefi?

Da li je bolje znati sve ili u necemu ipak ostati blagosloven u neznanju?



Komentari (80)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 13:13 08.04.2009

.

I jos jedno pitanje: da li je bolje umeti ili znati?
margos margos 13:19 08.04.2009

Hmmm...

Ja bih pisala najpre reči, pa melodiju, kad bih pisala, al ne pišem ni jedno ni drugo.
Glasam za jaje.
Lapo lapo. to jest: c.
Neko samo svoj komšiluk mož' da obiđe i upozna, a nekom prva destinacija bude Novi Zeland - iseljenički. Koga ondaK da upoznaje?
Ima.
Nisu.

Ne kaže se džabe: blaženo neznanje.

Tol'ko.... I da, dobar ti dan:)
AlexDunja AlexDunja 13:30 08.04.2009

nije bas sve u znanju:))

ali je tako nepreglodeno velik da cak ni ne znam da kazem sta me sve tamo zanima.



stubovi stvaranja,
mrestilista mladih zvezda:)))
(kopirajt baj D)
mariposa23 mariposa23 13:31 08.04.2009

Znati ili ne

Moje mišljenje je da je najvažnije uvek biti radoznao i težiti odgovorima, i uvek nanovo smišljati pitanja i tako u krug. Vidim da to tebi ne manjka i to me raduje.
indiana92 indiana92 14:42 08.04.2009

Evolucijski gledano

Vlasto,
jaje je prvo, ako gledamo kroz evoluciju, jer ga imaju i ribe i zabe i gusteri ( a oni su dosli pre ptica - kokosaka)...
ali ovaj odgovor je dosadan ( a moz' biti i u kontradikciji sa odgovorom na sledece pitanje ) pa ga slobodno zanemari....
mariopan mariopan 15:27 08.04.2009

Re: Evolucijski gledano

I ja se stalno pitam
Lepo mi je dok se pitam, trazim odogovore i sve nesto novo saznam.
Neki jezici su sami za sebe tako melodicni da sta god da kazu meni zvuci kao pesma (francuski, italijanski) ali lep mi je i srpski, njime najbolje baratam i najbolje mogu da se izrazim pa mi je prirodno lep.

Za upoznavanje lepota svoje zemlje treba uvek naci vremena ali to zahteva i neki trosak koji bas nemaju svi. Moji su otisli u svet pa nisu imali vremena ni da je bolje upoznaju. Ja sam vise putovala u mladosti sa onim YU pasosem nego sto su moja deca mogla pod sankcijama i inflacijom od koje je bolela glava. To je razlog da sada kada dolaze obavezno odu negde na nekoliko dana, obilaze i lepu nam Vojvodinu, dovode goste (strance) na Egzit, pa na Zlatibor, Beograd , NSad i tako dalje i jako su ponosni sto nam je zemlja tako lepa

Verujem u evoluciju , kako bi drugcije? Prvo je bilo jaje, zna se.

Jel ima neka nagrada za tacne odogovore ili se spremas za kviz?

Pozdrav
tom tom 15:07 08.04.2009

šta je pre

Ja kad sam imao bend, nekad smo prvo pisali reči, pa melodiju, nekad obrnuto a nekad istovremeno.
A ovo ostalo nemam pojma....:)
Jukie Jukie 15:26 08.04.2009

Biolog stiže u pomoć

Da li autori prvo pisu reci ili muziku?
Mislim da je strašno teško na srpskom napisati pevljive pesme da se lepo rimuje a da nije onako malo bezveze i sa opštim mestima. Za recitacije je srpski odličan. Imam onu knjigu "Pun džep zlatnih stihova" iz nekadašnje lektire, a to su prevodi (prepevi?) recitacija raznih autora. Kad god sam naišao na original neke pesme na netu, mogla je da se peva na melodiju Twinkle twinkle little star, dok je kod nas to recitacija sa stihom širine cele stranice (a često može i da se repuje).

Da li je prvo nastala kokoska ili jaje?
šta mojoj Leni da kazem kada me pita sta je prvo nastalo, kokoska ili jaje?
Ne znam koliko Lena ima godina, ali joj lepo pokažeš u knjizi ona dinosauruska jaja sa mamom koja leži na njima i brižno ih čuva, i ideš redom primitivni dinosaurus-velociraptor-kokoška (inače ta grančica na rodoslovnom stablu na kojoj je živina se dosta rano odvojila od prvobitnih ptica, tako da su kokoške dinosaurolikije od npr. vrabaca).

Kako je stvoren svet?
Nije li cudno onoj maloj deci u osnovnoj skoli koja cetvrti cas uce Darvina, a peti, na veronauci, malo drugaciju verziju?
Pa Darwin ustvari nije povezan sa nastankom sveta i velikim praskom nego sa teorijom evolucije, tj. pominje se u biologiji a ne u geografiji/astronomiji (šta već ta mala deca imaju od predmeta) u vezi sa načinom na koji deluje evolucija živih bića. A činjenica je da evolucija definitivno deluje, inače bi svi ljudi izgledali isto. Tako da tu nema šta da se zbuni čovek.
Problem se u suštini javlja oko toga kako pomiriti to uvodno poglavlje Biblije sa naukom, jer bi neko mogao da kaže "ako su to uvodno poglavlje same nebuloze, onda je i cela Biblija nebuloza". Doduše u malom crkvenom kalendaru piše (parafraziram) "nauka danas meri vreme zvezdama itd. a tvorac svega je Bog" tako da taj neko ko je pravio kalendar nema problema sa naučnim gledištem, a crkveni lektor i glavni urednik takođe nemaju problema, inače bi stopirali štampanje.
Ima dosta nekih teorija koje pokušavaju da pomire prvo poglavlje Biblije i nauku. Recimo Kivije je rekao da su postojala četiri stvaranja sveta. Prvi je bio paleozoik (uglavnom ribe i vodozemci), koji je bio lošeg kvaliteta, pa ga je Bog poništio vatrom i vulkanima. Drugi je bio mezozoik (one ribe i vodozemci koji su se pokazali kao malo bolji, plus gmizavci), ali opet nije bilo za 5 pa ga je poništio vulkanima i meteorima. Treći je bio tercijar (tercijar=treći) gde je eksperimentisao sa sisarima, ali su ispala sve neka kljakava čudovišta, pa je i njega poništio, ali ovaj put ledenim dobima. I četvrto stvaranje sveta je ovo u kome danas živimo, kvartar (kvartar=četvrti), sa modernim sisarima i ljudima, a ako budemo radili sve naopako, i nas će da poništi.
Od veselijih pogleda na temu pomirenja, preporučujem Kiplingove Priče za decu (Just so stories), pisane PRE Darwinove teorije. Npr. zašto rak menja oklop i kako su kenguru izrasle noge (a pomalo i zašto leopard ima pege a crnac je crn, ali tu se treba paziti rasizma, pošto Kipling nije živeo u PC vreme).

Upoznati prvo dobro svoju zemlju pre nego obidjes druge?
Tu imam mišljenje da treba napraviti dobru ravnotežu (bilo u putovanju bilo u predavanju ekologije đacima). Deca recimo stalno gledaju onaj Serengeti+Masai Maru na televiziji, tako da mislim da taj ekosistem MORA bar malo i zvanično da se radi (ja sam kao đak čekao dan kada ćemo na biologiji da pričamo o tome, ali nikad nisam dočekao).

Ima li zivota posle smrti?
Tu ja imam svoju ŽELJU a to je onako malecko parčence rajske bašte gde mogu da sedim i da ne obraćam pažnju na ovo što se dešava na zemlji.

Da li su bajke dobre za decu bas uvek i po svaku cenu?
Do sada su bile, a sada više navodno nisu, jer nisu PC, i uglavnom treba da stoji crveni kružić sa 18 u ćošku svake. Npr. evo primera iz knjige koju sam ja čitao kao mali sa 6 godina (mama me je terala da čitam gostima kad dođu). Trnova ružica se ubola na vreteno na 15. rođendan a čim se probudila udala se za princa; ona i dalje ima 15 godina, dakle dete iz osmog razreda - da li je uputno podsticati maloletnike na brak? Onda, njena svekrva je ljudožderka koja hoće da pojede i nju i svoje rođene unučiće (ali lukavi kuvar/lovac joj podmeće srnu, jagnje i jare). Snežanina maćeha dobija sličan ručak u vidu srca mlade divlje svinje, pošto je kuvar/lovac takođe vara (da li je to neka epidemija ljudožderstva protiv koga se bori sindikat kuvara/lovaca?). Na stranu što Pepeljugine nazovi sestre sebi seku palac i petu, dok na kraju priče idu na Pepeljugino venčanje, golubice sleću i svakoj iskljuju po jedno oko, a kada su izlazile iz crkve, setile su se da im iskljuju i drugo oko. Ovo je samo neki presek koji ne uzima u obzir situacije kao što su da Pepeljugin princ bira devojku samo po veličini stopala ili princ Male sirene samo po glasu itd. što danas isto nije PC niti se slaže sa zakonom protiv diskriminacije.
Unfuckable Unfuckable 15:36 08.04.2009

i....

zašto se zove "dom zdravlja" ako su tamo svi - bolesni ?
Vlasta92 Vlasta92 16:09 08.04.2009

DA!!

...Previse je pitanja..bolje kada postavis jedno...
indiana92 indiana92 16:47 08.04.2009

Re: i....

pa valjda ti je to k'o - mesara!

nemas meso - trebas meso - odes u mesaru
nemas zdravlje - trebas zdravlje - odes u dom zdravlja

eto....
Vlasta92 Vlasta92 16:50 08.04.2009

Znaci,

nemas tbc, pa odes u zavod za tuberkolozu?
indiana92 indiana92 16:53 08.04.2009

Re: Znaci,

eh....
moje znanje je ovde istroseno....
Dr M Dr M 16:54 08.04.2009

Re: DA!!

Vlasta92
...Previse je pitanja..bolje kada postavis jedno...


Sto vise znas, postavljas vise pitanja.

Da bi postavio dobro pitanje, moras da znas bar pola odgovora.
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:10 08.04.2009

Re: i....

Unf
zašto se zove "dom zdravlja" ako su tamo svi - bolesni ?

He, he, he... I ja sam se, kao klinac, to pitao.
d j o l e d j o l e 15:43 08.04.2009

Yesterday

Za Yesterday prvo je nastala melodija, pa dosta kasnije naslov i tekst pesme. Po jednoj prici originalni tekst pesme uz koji je Pol na klaviru odpevusio melodiju sa kojom se jednog jutra probudio bilo je ponovljanje izraza "Scrambled eggs". Evo sta o tome pise na Wikipediji

According to biographers of McCartney and The Beatles, McCartney composed the entire melody in a dream one night in his room at the Wimpole Street home of his then girlfriend Jane Asher and her family. Upon waking, he hurried to a piano, turned on a tape recorder, and played the tune to avoid letting it slip into the recesses of his mind.[1]

McCartney's initial concern was that he had subconsciously plagiarised someone else's work (known as cryptomnesia). As he put it, "For about a month I went round to people in the music business and asked them whether they had ever heard it before. Eventually it became like handing something in to the police. I thought if no-one claimed it after a few weeks then I could have it."[1]

Upon being convinced that he had not robbed anyone of his melody, McCartney began writing lyrics to suit it. As Lennon and McCartney were known to do at the time, a substitute working lyric, entitled "Scrambled Eggs", was used for the song until something more suitable was written.
Vlasta92 Vlasta92 16:17 08.04.2009

Re: Yesterday

Naravno, nema pravila...
builderka builderka 15:47 08.04.2009

bajke

nije to ništa, strašnije je ako ti dete poveruje u "princa".
Ta se šteta mnooogo teško sanira.
Vlasta92 Vlasta92 16:07 08.04.2009

Ili sko poveruje Petru Panu:

- LAKO JE LETETI, SAMO SE ODBACIS SA PROZORA I POLETIS...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:54 08.04.2009

Re: bajke

builderka
nije to ništa, strašnije je ako ti dete poveruje u "princa".
Ta se šteta mnooogo teško sanira.




Dr M Dr M 16:59 08.04.2009

Re: Ili sko poveruje Petru Panu:

Vlasta92
- LAKO JE LETETI, SAMO SE ODBACIS SA PROZORA I POLETIS...


Jel` to Petar Pan ili LSD?
nimrod88 nimrod88 16:10 08.04.2009

Veronauka?

Cekaj, kod nas se na casovima veronauke uci crkvena dogma a ne predstavlja se kao VEROVANJE? Stvarno deci kazu: Bog je stvorio svet, i sve zivotinje na njemu i sve je to staro 6000 godina? Ili kazu "Hriscani veruju u sledece......" ???? Budibogsnama...
A inace - nastalo je prvo jaje - gmizavci su polagali jaja slicna pticijima i pre nego su u ptice evoluirale. Sta je nastalo prvo, kokoska ili kokosije jaje nema smisla - i jedno i drugo su nastajali simultano.
Muzika: kako koji autori, turbo folk pisu prvo reci a onda salju "aranzeru" da doda muziku na to :)
Putovanja: moj pristup je bio da je to nebitno - ne pravim razliku izmedju svoje i ne svoje zemlje, bitno je da putujem.
Zivot posle smrti: videti pocetak teksta o dogmama i verovanjima :) Dokaza nema (jos uvek) :) .
Bajke: jesu :)
Vlasta92 Vlasta92 16:15 08.04.2009

Re: Veronauka?

Pa, neki koji su bili na rubu kazu da su videli tunel....Slikali ga nisu, to je tacno, ali mozda zato sto se mesto svece ne stavlja neki mali cannon 7.1 mega pixels, pa da vidis dokaza bracela!!
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:16 08.04.2009

Au, al' si se ti raspitala...

Sa vidimo...
- Ne znam kako oni to rade, ali ja bih prvo pisala reči, vazda su mi bile važnije od muzike, koja sam uvek doživljavala samo kao podršku tekstu...dok recimo moj Žmu najčešće ni ne obraća pažnju na reči, čuje samo muziku...
-Jaje
-Mi smo na kućnom savetu zaključili da ne podležemo verskim momentima, nego da se deca prvo sita načitaju i nauče što više mogu svačeg različitog, a onda mogu da na sopstvenu odgovornost veruju u šta vole.
- Što se mene tiče, svejedno je...samo je važno što više putovati.
-Nisam baš sigurna, sve mi se nešto čini da nema, a opet s druge strane toliko smo komplikovan sistem da se sve nešto nadam da nas Majka Priroda nije napravila za jednokratnu upotrebu.
- Stručnjaci kažu da jesu i da su se njima prenosile i prenose se moralne vrednosti...što je tačno sve do trenutka kada počneš da čitaš bajku detetu, u kojoj vrvi od nasilja...
-Ne postizavam da se bavim kosmosom, mada je bez sumnje zanimljiv...

Ja bih volela da znam mnogo više od ovog što znam, iako znam da me to, u mnogim slučajevima, učinilo srećnijom. Ali sam radoznala ko pavijan, to je prosto jače od mene. I sve nešto verujem da je to jedan od uslova evolucije, koja se nikada neće završiti (sem ako ljudska rasa ne napravi neko sranje, pa sama sebe zatre)...

Učiteljce, učiteljce, el ok?
vjazma011 vjazma011 19:24 08.04.2009

Re: Au, al' si se ti raspitala...

Bas lepa pitanja. Ja cu ovom prilikom samo da se osvrnem na bajke, iako se bavim kosmosom, al' da se ne rasplinjavam sad, ima knjiga o kosmosu, koga zanima...

Dakle, "standardne" bajke koje se pricaju deci po Evropi, su skupljane od strane brace Grim u devetnaestom veku. Ja procitala sve, objavljene u prevodu na engleski sa izvornog teksta (dakle, za odrasle). K'o nas Vuk, oni su isli po selima i gradovima tadasnje neujedinjene Nemacke i zapisivali sta narod prica, i odraslima i deci. Vecina bajki za decu je namenjena da se dete plasi tako da ne bi pravilo gluposti (ne idi u sumu, vuk jede decu). Mnoge su surovije nego sto se i u nasim izdanjima za decu prikazuju. Dobra devojka, sestra, princeza je uvek bleda, bele puti, plavokosa i pobozna, a losa je crne kose (osim Snezane), tamne koze, ruzna itd. Dakle, postojali su neki stereotipi medju narodom. U istorijskom kontekstu sve postaje mnogo jasnije. Nemacka je tad imala mnogo malih drzavica, u svakoj po neki kralj, vrve princevi i princeze na sve strane, tako da mi je razjasnjeno ono sto me je oduvek cudilo kad sam malo porasla i pocela da razmisljam o tim bajkama (kako to da kralj ili princ zajase konja i ubrzo stigne u drugo kraljevstvo i nadje tamo drugog kralja, princezu itd? I svi pricaju istim jezikom - nemackim). Ovih dana citam Ramayanu, koja se isto tako prica maloj deci u Indiji, a tamo, umesto da se braca otimaju oko carstva posle smrti oca-kralja, jedan drugom govore "ma necu ja, uzmi ti", "ma nikako, ti treba da budes kralj" i tako se "svadjaju". Zanimljivo bi bilo napraviti neku studiju (sigurno postoji, treba naci) sa kakvim stereotipima u proseku odrastu deca kojoj su pricane surove Grim bajke, a sa kakvim deca kojoj su pricane neke druge price, u kojima se vise promovise moralnost i dobrota sopstvenih dela nego fizicka lepota. Kad odrastemo, valjda svako nekako shvati sta hoce da shvati iz tih bajki, i odbaci predrasude o tamnoputima, zlim macehama i sl. - ako ih odbaci.

Odgovor na Vlastino pitanje moze da bude i jesu i nisu - zavisi od bajki.
Vlasta92 Vlasta92 19:41 08.04.2009

Re: Au, al' si se ti raspitala...

Sve je ok, samo oko te dileme prvo mjuza ili reci...to mi nekako i dalje ne stoji..Tebi vaznije reci...Hm, ja sada tek shvatam da su mi u muzici definitvno reci manje vazne. Pa, koliko pesama volim a uopste ih ne razumem sta pevaju?
Secam se jedne godine u Rovinju, u diskoteci "Monvi", jako je bila popularna neka tuzna italijanska balada i vazda bi se sve pohvatalo da plese i da se stiska i dahce kada pocne ta pesma. Ja nikada nisam volela ples, sva sreca, jer nam jedan Italjan rece da je pesma posvecena pogunulim rudarima....
Vlasta92 Vlasta92 21:43 08.04.2009

vjazma...

divan odgovor, hvala!
vjazma011 vjazma011 02:31 09.04.2009

Re: vjazma...

Drago mi je da ti se svideo.

Meni se vrlo svidzaju zakljucci sa Jelicinog kucnog saveta. I nimrodovo razgranicenje kokosijeg i ostalih jajeta. Putovanja, ja bih svugde ako moze. Pocelo je sa D.Radovicevim "Upoznajmo Beograd da bismo ga vise voleli" (ko je imao tu knjzicu? Ilustrovao D.Petricic, sugradjanin mi bivsi i sadasnji). Moj Beograd se polako sirio iz kruga dvojke (kad sam bila mala i to mi je bilo preveliko) sve do raznih brda i iza. Uporedo su detaljno istrazivani neki delovi bivse mi zemlje koji nisu vise u onoj ciji sam sad drzavljanin (a i iz nje sam se odselila pre nego sto je postala ovo sto je sad, ne znam koliko mogu da je smatram svojom). Onda je doslo do "upoznajte Ontario da biste ga vise voleli", pa i ostali delovi velike mi zemlje. I svasta izmedju. Bolje mesano, ako se koncentrises samo na jednu drzavu, dok prospartas sve u njoj, moze zivot da ti ode, pa i da ne stignes da obidjes one druge.
Jelica Greganović Jelica Greganović 08:03 09.04.2009

Re: Au, al' si se ti raspitala...

Ja to lično i iskreno, šta da radim to je jače od mene, prosto reči mi više znače, njih čujem, čak i ako ih ne razumem i dalje imaju svoj oblik i ritam...muzika mi je dodatak...i imam problem sa muzikom bez reči...a i od plesa sam operisana, imam dve leve...
Vlasta92 Vlasta92 08:46 09.04.2009

Re: Au, al' si se ti raspitala...

za tebe je to tako tacno draga! baratas sa recima kao brus li sa nun cakama!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:52 08.04.2009

ajd

Da li autori prvo pisu reci ili muziku? Evo, ja sada kada razmisljam, nekako mi se cini kada prvo napises tekst, kao da si ukalupio melodiju i ne ogranicavas je svojom neogranicenoscu vec te ogranici tekst, njegov ritam, koji je, ako se srpski pise, bas gadan neki ritam. Ajd, da je na srpskoslovenskom, .., pa ajd jos nekako...Siju knjigu napisa Vlasta jekoze jest vedomo vsem....Nije li Italijanima lakse da uklope muziku uz reci, kada su reci same vec na pola puta da naprave melodiju? Da li sam u pravu ili potpuno gresim?


radi se i jedno i drugo, ali se cesce muzika radi na vec gotov text. muzika je mnogo fleksibilnija, te se i lako uklapa. kantautori cesto rade jedno i drugo zajedno: sviraju i pevaju na tekst koji im pada napamet na vec neku temu i rade odmah melodiju i harmoniju na klaviru/girari. to je sto se tice popularne muzike (sta god to sve znacilo).
opere su se radile tako sto se uradi libreto pa se onda radi muzika.
muzika se obicno radi na kraju procesa rada na filmu/predstavi/reklami.
muzika dolazi na kraju, ali se bez nje ne moze. ona boji i daje Ton recima i slici. kao primenjena, muzika je uvek druga (sporedna) ali toliko vazna da se ne moze bez nje (kad kazem muzika mislim i na zvuk uopste).

i nema mnogo veze ritam sa tim koji je jezik u pitanju. ima veze melodicnost jezika, a ne njegov ritam. zato su opere na pocetku (dugo!) bile na italijanskom a tek kasnije francuskom, nemackom...jer je italijanski jezik pun samoglasnika i to uvek neako bar u paru. zamisli da pevas refren na rec Amore, i na rec Love. Love je kratko, nema sta da se peva tu, ali amore..? ili my love. sve kratko. a na amore mio mozes da pevas do sutra!

eto. hepi?
Vlasta92 Vlasta92 16:59 08.04.2009

Pa bravo!

znaci, sada ne mogu vise da se pravdam drugaru koji mi trazi tekstove za band, a ja mu govorim kako on prvo treba da napise, pa cu ja vec videti...
pa onda, uz neke fine rifove, vlasta napise:

Prokletnice, ljubavnice
sto ga uze ti?
Pa zar mislis da ce ostat,
reci leeeba ti....

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:41 08.04.2009

Re: Pa bravo!

Prokletnice, ljubavnice
sto ga uze ti?
Pa zar mislis da ce ostat,
reci leeeba ti....

predlazem za refren poslenji put sledeci kraj:

...Pa zar mislis da ce ostat,
teeeeebiiiiiiii (sve sa onim melizmima gore-dole i zavijanjima!)

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:46 08.04.2009

Re: Pa bravo!

Само напред, девојке. Одлично вам иде! :)
Vlasta92 Vlasta92 18:52 08.04.2009

Re: Pa bravo!

da, da, moze. ja razmisljam nemelizminicno, brojim slogove, a vako je lakse, trebaju ti samo vokali na pravom mestu.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:15 08.04.2009

Re: Pa bravo!

Ево, доносим пример који ће нам заједнички послужити за вежбу, узор-модел којем сви треба да тежимо. Има и вокала, довољно, а и песничког заноса. Хтео бих само да истакнем рефрен:

„Лила, Лила, Лила,
баш ти лепо стоји,
баш ти лепо стоји свила
у тој лила боји.

Лила, Лила, Лила,
прелепа си жена,
још ти само фалим ја
да будеш савршена.“


Snjura2001 Snjura2001 16:54 08.04.2009

re:

1. tekstove pesama ne mogu da upamtim, (osim refrena), melodiju, jos i nekako...tako sa glasam za melodiju
2. jaje
3. deca idu na gradjansko, nema zabune :)
4. treba upoznati sve sto se moze upoznati i svoje i tudje
5. nekako, mislim da treba iskoristiti ovaj zivot maksimalno, a ako dobijemo jos poneki nije steta
6. bajke mogu biti strasne, ali imaju sretan kraj - uglavnom (uvek sam plakala kad sam citala Devojcicu sa sibicama)
7. Kosmos.....jako, jako siroka tema, neodoljiva, zanimljiva...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:38 08.04.2009

Re: re:

Devojcicu sa sibicama

moja omiljena bajka, takodje sam plakala i nikada mi nije bilo jasno kako je moguce da se smrzla i da nije mogla da se vrati kod tog tate? i kako to da nije imala cipele? to mi je bilo neshvatiljivo...



mislim da bajke treba citati ali ih provaliti deci - odmah!
bocvena bocvena 20:32 08.04.2009

Re: re:

Gde me nađe sa Devojčicom sa žigicama! Mene je ta bajka istraumirala za ceo život. A Ružno pače dokusurilo. I dzaba mu što se na kraju pretvorilo u labuda. Prvo ga niko nije hteo.
I sad se ja pitam, zašto mi otvarate stare rane?
Odgovor na sva druga pitanja je - jaje.
builderka builderka 20:41 08.04.2009

Re: re:

a, Hajdi?
Nemam pojma o čemu se tu radi, ali mi je ostalo urezano da mi se tu nešto opasno nije svidelo
Vlasta92 Vlasta92 21:01 08.04.2009

Kako sta?

Odvajaju je od deke i doma nejnog, onih divnih Svajcarskih planina....
Vlasta92 Vlasta92 21:05 08.04.2009

Hocete strasno?

builderka builderka 21:12 08.04.2009

Re: Kako sta?

da, imam neke fleševe sneg, deka,
ali mislim da sam sakrila tu knjižicu da mi je ne čitaju ponovo, pa nisam uspela da utvrdim gradivo.

I još nešto mi nikada nije bilo jasno: ko je pravio one grozote od animacija u lektiri (I-IV razred 80'ih), ako mu je bio cilj da odvikne decu od čitanja-svaka čast.
Alisa u zemlji čuda - horor!!!!!

ju, kako sam počela svašta ču još iskopati
Vlasta92 Vlasta92 21:19 08.04.2009

Re: Kako sta?

samo ne cupaj scene iz filmova "ne okreci se sine" i one kada ginu bosko buha i svi drugari, pod rascvatalim drvetom...sto su mali, mali za vojnike a veliki za junake...
to cu ja

ivana23 ivana23 21:32 08.04.2009

Re: re:

builderka
a, Hajdi?Nemam pojma o čemu se tu radi, ali mi je ostalo urezano da mi se tu nešto opasno nije svidelo

Danas sam bas na HRT2 gledala igrani film Hajdi. Toliko topla, emotivna i poucna prica iz zivota.


Hajdi i Petar

builderka builderka 21:42 08.04.2009

Re: re:

pa, recimo da deca od nekih 4-5 godina malo drugačije kapiraju stvari.
Ali verujem ti, pa ću pogledati (ili pročitati) ako nekada naletim.
ivana23 ivana23 22:00 08.04.2009

Re: re:

builderka
pa, recimo da deca od nekih 4-5 godina malo drugačije kapiraju stvari.Ali verujem ti, pa ću pogledati (ili pročitati) ako nekada naletim.

Hajdi je (debela) knjiga, ako mislimo na original Johane Spiri. Ne moze se citati deci tog uzrasta. Uopste ne uzimam u obzir slikovnice koje su se kasnije pojavile. To nije original.
Knjigu sam procitala kada sam imala 10-ak godina. U tom uzrastu citala su je i moja deca.
Stivo koje oplemenjuje. Pogotovo u danasnje vreme.

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:07 08.04.2009

Re: re:

Hajdi je (debela) knjiga, ako mislimo na original Johane Spiri.

jeste debela knjiga od oko 356 strana u originalnom prvom izdanju iz 1922.

builderka builderka 22:09 08.04.2009

Re: re:

još malo pa biblioteka
miloradkakmar miloradkakmar 17:58 08.04.2009

Srpski jezik je melodičan


- reči su bitnije i ko kaže da srpski jezik nije melodičan ?
- jaje koje koka daje
- deci sam govorio o Velikom prasku, a ko ga je izazvao to nisam znao da im kažem
- iz ove ravnice bih samo u drugu , jugozapadno , gde kamen miriše posle kiše
- ima, ali nisam siguran
- kosmos je moja opsesija
- mora biti malo neznanja, šta ćeš da radiš kada sve znaš i neće niko da se druži sa tobom
gordanac gordanac 18:40 08.04.2009

dašto mi ti dašto...

...daštenje, pozitivna i negativna brojanja i - pitam se, pitam se....



Neven "Pitam se pitam se.."



NEVEN - Pitam se, pitam se - dva brata

Evo jedan što je stalno imao sjajne odgovore, pa ma kakve da su bile pitalice:



Dušan Radović - Beograde, dobro jutro! (1)



Dušan Radović - Beograde, dobro jutro! (2)
Vlasta92 Vlasta92 18:57 08.04.2009

Gordana je prva pocela!





EVO, I ON SE STALNO PITA:

gordanac gordanac 19:08 08.04.2009

Gordana je prva pocela!

Vlasta92 Vlasta92 19:16 08.04.2009

Re: Gordana je prva pocela!

Izvinjavamo se, mnogo se izvinjavamo...Pitam se, pitam, dal mozemo mi bez trolova bogatipoljubim?
gordanac gordanac 19:24 08.04.2009

Gordana je prva pocela!

Izvinjavamo se, mnogo se izvinjavamo...Pitam se, pitam, dal mozemo mi bez trolova bogatipoljubim?

Bez troll-ova? Čemu?

(poslednji, kad ne mogu da odolim!)
Izvin`te
i
Adieu
Vlasta92 Vlasta92 19:36 08.04.2009

Re: Gordana je prva pocela!

Kako bre Adieu? Gde ces? Zurka tek pocela...Daj trol! Salim se!!
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 19:54 08.04.2009

JEZIK - CI...

KOJI JE JEZIK PRVI NASTAO?
Mislim za pričanje...

Zašto imamo toliko toliko jezika ako smo od Adama i Eve...
Koliko su škole oni imali kada se priča toliko jezika...?
Vlasta92 Vlasta92 20:00 08.04.2009

Re: JEZIK - CI...

I kako je jedan bog, kada je svaciji drugaciji?
Unfuckable Unfuckable 21:35 08.04.2009

Re: JEZIK - CI...

i što Papu voze blindiranog okolo, ako ga Bog čuva ?
gordanac gordanac 21:49 08.04.2009

:))

i što Papu voze blindiranog okolo, ako ga Bog čuva ?

Just for fun.
I nemoj opet da pitaš nešto o Papi, jer ću ja opet morati - troll. Papski (taj mi je među najomiljenijim!)

I evo, da me Queen ne bi banovala, sa`ću da probam da odgovorim na ovo njeno pitanja:
Sa sruge strane, kada gledam one HD prikaze Velikog praska, ne mogu da se ne zapitam.."Ma, kako ti sada znas sta se desilo pre vise milijardi godina?

Pozadinsko zračenje
Dr M Dr M 21:51 08.04.2009

Re: JEZIK - CI...

i što Papu voze blindiranog okolo, ako ga Bog čuva ?


Jedan od mogucih odgovora imas na PP
builderka builderka 21:59 08.04.2009

Re: JEZIK - CI...

Jedan od mogucih odgovora imas na PP

kaži glasno, pa da se ceo razred smeje
Dr M Dr M 22:05 08.04.2009

Re: JEZIK - CI...

kaži glasno, pa da se ceo razred smeje


Bojim se da ne ispadne neprikladno pa da odem u cosak da se stidim
Vlasta92 Vlasta92 22:36 08.04.2009

Re: :))

Puf, puf, paf..ipak, i pored toga, i onih simulacija praska u specijalnim laboratorijama, niko ne moze da bude siguran...el tako el nije?
gordanac gordanac 22:48 08.04.2009

Re: :))

Puf, puf, paf..ipak, i pored toga, i onih simulacija praska u specijalnim laboratorijama, niko ne moze da bude siguran...el tako el nije?

U sve što merenjem i računom možeš proveriti - možeš biti sasvim sigurna.
Veliki (vrlooooooo veeeeeeelikiiiiii) prasak se praktično i ne dovodi u pitanje, tako ti je to sa teorijama i hipotezama koje ljudi daju kao odgovor, nakon što dobro razmisle o pitanju :))
Ima ih raznih (mogućih odgovora i teorija) dok se dokazima ne potvrdi samo - jedna. Koja važi, takva kakva je, dok se ne pojavi neka druga ili dok se ne nađu dokazi koji nedostaju da bi se dalo odgovora na pitanja koja se naprave (kao sama od sebe) od već nađenih odgovora.
Ono što jej dokazivo - važi, pa važi, bez obzira što može da se dokazuje i dalje...
Na primer :
- potpuno je bezveze kazati da Newton fizika prestaje da važi zato što su neki drugi u XX veku dokazali ideje kvantne mehanike, važe "obe", jedna za jedan red velićina, druga za drugi. Tako da dodatni dokazi koji se tiču VrloVelikogPraska neće ukloniti postojeće, samo će dodati i dokazati nešto što sada postoji samo kao ideja.
Tako, otprilike.
mirelarado mirelarado 20:58 08.04.2009

Питања... питања...

Пошто сте овде сва питања детаљно претресли, осврнућу се само на ово:

Nije li Italijanima lakse da uklope muziku uz reci, kada su reci same vec na pola puta da naprave melodiju? Da li sam u pravu ili potpuno gresim?


На први поглед Италијанима је лакше, али, то је варка. Наиме, тешко је написати речи за песму, а избећи баналне риме типа volare - cantare. Тај је језик идеалан једино за оперу, зато су је они и измислили. :))

Питање: Која Марина је боља? Гласам за Џонијеву.



crossover crossover 22:27 08.04.2009

Re: Питања... питања...

mirelarado
Тај је језик идеалан једино за оперу, зато су је они и измислили. :))

Како бре, а Сан Ремо? А Ђани Моранди, а Адриано Ћелентано? :)))
А овај стих?

Per incantare
far sognare i bambini
La luna è piena di bandiere senza vento
Che fatica essere uomini

Ево цела песма: Sergio Endrigo - L'arca di Noè

mirelarado mirelarado 22:54 08.04.2009

Re: Питања... питања...

crossover
mirelarado
Тај је језик идеалан једино за оперу, зато су је они и измислили. :))

Како бре, а Сан Ремо? А Ђани Моранди, а Адриано Ћелентано? :)))
А овај стих?

Per incantare
far sognare i bambini
La luna è piena di bandiere senza vento
Che fatica essere uomini

Ево цела песма: Sergio Endrigo - L'arca di Noè


Крос, па барем ти знаш да се шалим. Морам мало да браним и достојанство матерњег нам језика.
Чуј како везе Фабрицио Де Андре:


jasnaz jasnaz 21:16 08.04.2009

kako

se ta linija ka kojoj idemo ne pomera
a ne možemo da (je) stignemo.......

Vlasta92 Vlasta92 21:36 08.04.2009

Re: kako

Stignemo je, ali samo jednom
bauer. bauer. 03:49 09.04.2009

ili...

... zašto se u americi parking ispred garaže zove driveway a veliki, široki bulevari se često zovu parkway? tko će ga znati. ja ponekad pomislim, kada bi upecao zlatnu ribicu i dobio pravo na jednu želju, ja bi poželeo ultimativno znanje (odma bi došao na blog da razjasnim sve što je, možebiti, nejasno :)). samo je pitanje da li bi smo mogli da se nosimo sa saznanjem da znamo sve?

nego vlasto, jel' me moje oči varaju ili ti kačiš youtubeove nemilice...
Unfuckable Unfuckable 05:45 09.04.2009

Re: ili...

youtubeove nemilice.

evo i ovo, malo za Predragea, mirelarado...tko može :
da li je opozit od nemilice... - milice ?
("Vlasta kači jutjubove nemilice, a bauer milice." )


...da ne pitam za ono čuveno "Irac - Irkinja, Nemac - Nemkinja..."
ili :
zašto Dino Rađa ako je Goran Karan ?
(i gde je tu...Edo Maajka ?)
bauer. bauer. 06:07 09.04.2009

Re: ili...

da li je opozit od nemilice... - milice ?

trebalo je da kažem... nemilosrdno ih kači, left and right
Vlasta92 Vlasta92 07:51 09.04.2009

Haaahahhhaaaa....



love u unfuckable...
bocvena bocvena 08:16 09.04.2009

Re: ili...

Kad otvorim svoju privatnu školu, da li će kolege Unf i bauer da preuzmu katedru za jezička istraživanja?
Plaća - odlična!
Vlasta92 Vlasta92 08:47 09.04.2009

Re: Haaahahhhaaaa....

and i love u 2 bauer!!
mirelarado mirelarado 15:41 09.04.2009

Re: ili...

Има ту још питања:

- Ако ко пита не скита, што је онда ћутање злато?
- Ако се у српском користи реч кућа, а у хрватском дом, како онда ми изведосмо домаћицу, а Хрвати кућаницу?
- Шта је супротно од без-образ-ан?
- Ако је минђуша = наушница, да л' се на носу носи наносница?

Могло би и оно старо: Дравићка VS Карићка, али не бих о томе.
bauer. bauer. 04:26 10.04.2009

Re: ili...

Kad otvorim svoju privatnu školu, da li će kolege Unf i bauer da preuzmu katedru za jezička istraživanja?
Plaća - odlična!

nemoj mene, ja ni srpski ni engleski ne znam kako bi trebalo, kad nisam siguran koja reč se piše velikim slovom, ja celu rečenicu napišem malim slovima, za svaki slučaj, kao ovu sada. pravi gastos
bauer. bauer. 04:30 10.04.2009

Re: ili...

- Ако се у српском користи реч кућа, а у хрватском дом, како онда ми изведосмо домаћицу, а Хрвати кућаницу?

ili, vlak bez voznog reda... missim... a posle pričaju kako su izmislili kravate... dok smo mi jeli zlatnim escajgom
nekad-bio-kuki nekad-bio-kuki 02:02 10.04.2009

opet kasnim

te sam propustio zurku.

nego, pitam se pitam: koja lasta je radoznala?
- ne bi' znala kasti koja lasta je radoznala!
- lasta koja je radoznala, je v-lasta
- ju! ta nemojte kasti.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana