I ja ređam nulu za nulom

taube RSS / 13.04.2009. u 18:33

 

Znak duhovne zrelosti je kad čovek veruje da ništa ne čini, kad je - u dobrom smislu te reči - razočaran u sebe, u svoje '' ja ''; kada oseća da, ma šta činio, on ipak samo niže nulu za nulom, a pritom nastavlja svoju duhovnu borbu uzdajući se u Boga.

 Tada će se Dobri Bog, videći nule od njegovih dobrih namera, sažaliti na njega i pridodati jedinicu na početak niza; tako će njegove nule dobiti vrednost, a on će se duhovno obogatiti.

U stanju smirenog razočarenja sobom krije se dobro duhovno stanje

Atačmenti



Komentari (20)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Blade Runner Blade Runner 19:00 13.04.2009

Razocaranost sobom

je razocaranost misljenjem o sebi u konkretnom trenutku. Sto smo stariji misljenje o sebi ima vecu tezinu. Zato meni vise izgleda kao stavljanje broja ispred broja.
U stanju smirenog razočarenja sobom krije se dobro duhovno stanje

Samo ako je to nacin da se s razocarenjem izboris.
taube taube 19:29 13.04.2009

Re: Razocaranost sobom

Evo kako ja gledam na to, malo detaljnije.
Na primer, čovek može da se razočara u sebe i kaže :'' Baš sam glup/a ''. A to treba da kaže sa smirenjem, kako bi ismejao đavola, ali i odvažno, a ne jadikujuči. Znači SAMOUKOREVANJE, A NE OČAJANJE.

Čovek treba da zna sebe onakvim kakav on zaiosta jeste , a ne onakvim kakvim ga neprijatelj đavo predstavlja, jer se đavo brine samo kako da nam učini neko zlo.

Da bi naša duhovna borba bila pravilna, treba da okrećemo toćak svoje duhovne mašine u suprotnom smeru od onog u kome ga okreće đavo.

Nekad smo zaslepljeni pa i ne vidimo dobro svoje greške - na primer, imamo na rukavu ptičji izmet a nama se učini da je to cveće :)

Jeste, u pravu si, smireno razočarenje sobom i može da nam pomogne da se izborimo sa našim greškama ( ja ovde u tekstu reč ' greška ' identifikujem ' sa ' razočarenjem' jer greška donosi razočarenje, i razočarenje proishodi iz greške )

Dakle, videti svoje propuste

Samoukorevati sebe i ako valjano upoznamo sebe imaćemo smirenje. pod uslovom da to smirenje i želimo :)
elkris elkris 21:46 13.04.2009

Re: Razocaranost sobom

moje mišljenje je da je čovek duhovno zreo onda kada je zadovoljan sobom, svojim životom, kad prihvata sve svoje životne izbore, uspehe i greške... kad ruši zidove i predrasude koji mu nameću svakodnevne životne situacije... kad ne osudjuje druge zbog njihovih grešaka ili izbora...kad dopušta drugima da budu ono što jesu i prihvata ih otvorena i čista srca ...
Zrelost se prikazuje u prijemčivosti i univerzalnosti
taube taube 22:03 13.04.2009

Re: Razocaranost sobom

može i tako da se kaže :)
bojim se da ima ljudi koji su zadovoljni sobom a čine velike greške i zla a nisu ni svesni toga i mislim da to onda nije u redu, jedinu tu primedbu imam, sve ostalo u tvom komentaru je OK :)
dunja73 dunja73 22:21 13.04.2009

Re: Razocaranost sobom

bojim se da ima ljudi koji su zadovoljni sobom

mislim da ipak nisu , ma koliko se i njima i drugima cinilo da jesu..
nisam psiholog ,ali sam ubedjena da
ko "zlo" cini ne moze se podvesti pod "zadovoljan"
moje misljenje za duhovno (dusevno) zadovoljstvo
su neki stavovi hriscanstva (ali ne svi) i
naravno ljubav
taube taube 22:26 13.04.2009

Re: Razocaranost sobom

da, dunja, duboko u svojoj unutrašnjosti oni ne mogu biti zadovoljni ako su učinili nešto loše, to se ne vidi spolja ali takvi ljudi se muče unutra, sigurna sam u to, i oni koji veruju i oni koji ne veruju, patnja je ista
'' greh je moj stalno preda mnom '' Psalmi, izgovorio car David
miloradkakmar miloradkakmar 08:30 14.04.2009

Bogatstvo duha

Čovek treba prvo da veruje u sebe, da čuva ono što ima i da previše ne teži onome što ne može da ostvari. Znači, mora da bude svestan svojih mogućnosti, da gradi duhovno bogatstvo koje je manje potrošno od materijalnog. Kažu , možeš imati kule i gradove , ali kada ti nedostaje nešto unutra, onda džaba i to.
libkonz libkonz 11:37 14.04.2009

Re: Bogatstvo duha

Lepo rečeno, samo čovek može da uradi ono što je zamislio ako ima Vere. Taube, preporuku sam dao još juče!
taube taube 11:39 14.04.2009

Re: Bogatstvo duha

libkonz
Lepo rečeno, samo čovek može da uradi ono što je zamislio ako ima Vere. Taube, preporuku sam dao još juče!


hvala lib
taube taube 11:40 14.04.2009

Re: Bogatstvo duha

miloradkakmar
Čovek treba prvo da veruje u sebe, da čuva ono što ima i da previše ne teži onome što ne može da ostvari. Znači, mora da bude svestan svojih mogućnosti, da gradi duhovno bogatstvo koje je manje potrošno od materijalnog. Kažu , možeš imati kule i gradove , ali kada ti nedostaje nešto unutra, onda džaba i to.


slažem se
leopold_lady leopold_lady 08:51 14.04.2009

Razočaram se....

u sebe kad zbog jedne iste osobe ispadnem glupa 100 puta.... I kao - sve je to Ok dok je ona sa mnom i dok smo zajedno... I onda se probudim,kao jutros i pitam se - da li mi sve ovo stvarno treba? A ne znam... Da tu osobu ne volim toliko ne bi sa mnom mogla da radi sve to što radi... Da je neko koga ne volim od*ebala bi je bez trunčiće griže savesti .... Ma,došao mi takav dan.... Ali,to je ono kada sam stvarno razočrana sobom.... Što sam previše popustljiva prema onima koje zaista volim,a one koje ne volim bez obzira na sve i koliko manju grešku naprave - oteram od sebe... Ali,to sam....
elkris elkris 10:28 14.04.2009

Re: ....

leopold_lady
u sebe kad zbog jedne iste osobe ispadnem glupa 100 puta.... I kao - sve je to Ok dok je ona sa mnom i dok smo zajedno... I onda se probudim,kao jutros i pitam se - da li mi sve ovo stvarno treba? A ne znam... Da tu osobu ne volim toliko ne bi sa mnom mogla da radi sve to što radi... Da je neko koga ne volim od*ebala bi je bez trunčiće griže savesti .... Ma,došao mi takav dan.... Ali,to je ono kada sam stvarno razočrana sobom.... Što sam previše popustljiva prema onima koje zaista volim,a one koje ne volim bez obzira na sve i koliko manju grešku naprave - oteram od sebe... Ali,to sam....


nemoj da se razočaravaš sobom i dozvoljavaš nikom da te gazi, omalovažava i da se poigrava tvojim osećanjima, jer niko toga nije vredan, bez obzira koliku ljubav osećaš prema toj osobi. Samo roditelji i deca zaslužuju bezrezervnu ljubav i niko više, naročito ne neko ko te tera da se osećaš loše....Taj koji te bude iskreno voleo neće ti upropašćavati već će ti ulepšavati dane.. i bićeš srećna a ne razočarana, i život bi trebao da ti postane komedija, nikako tragedija -eto u tome ja vidim način da budeš zadovoljna sobom... biti srećna, voleti, biti voljena, nesmejana
taube taube 11:53 14.04.2009

Re: Razočaram se....

evo LL MALI DODATAK , OPET DA PROŠIRIM OVAJ TEKST ZA KOJI SAM MISLILA DA BUDE KRATAK ALI DISKUSIJA ME NAVELA U POZITIVNOM PRAVCU PA SAD IMAM JOŠ NEŠTO DA PROZBORIM A TIČE SE GREŠAKA / RAZOČARENJA

Ja ne kažem da treba da budemo neprestano razočarani u sebe, ali ne treba da pustimo da naši propusti prođu neprimećeno!
Sve ima svoje granice pa i zabrinutost tj.razočarenje zbog propusta.
Ne treba biti ravnodušan ali ne treba ni stalno jadikovati nad sobom.
Učinio/la si nešto što nije u redu?
Zamislio/la si se nad tim?Uvideo/la si grešku? Shvatio/la si? IDI DALJE NE ZADRŽAVAJ SE. A Taj svoj propust zadrži samo u svom umu, ne bi li kada ti se u nekoj prilici pruži povod da učiniš isto to bio / la pažljiviji /a.
Ipak, žalost zbog naših greški je besmislena ako se ne trudimo da ih ispravimo. To je isto kao da stalno plačemo zbog nekog bolesnika, a pritom se ne trudimo da mu pomognemo da ozdravi.

Treba da tugujemo, ali ta tuga treba da bude odgovarajuća, srazmerna našem propustu. Ako ne osećamo bol zbog greške opet ćemo je u stilu '' tra-la-la'' ponoviti. Isto tako, ako naša pokajnička tuga prelazi u očajanje, to znači da tugujemo više nego što treba. E , u takvim situacijama je potrebno da malo obodrimo same sebe i da se prema učinjenom prestupu odnosimo pomalo ravnodušno
eto, nadam se da nisam preterala i da je jasno šta sam htela reći

p.s. LL - voli, nemoj terati ljude od sebe bez nekog baš velikog razloga, a ako ti taj neko koga voliš nanosi duševnu štetu morala bi se bar zapitati zašto ga uopšte voliš? izvini, ako sam nešto loše napisala, ti znaš da te ja razumem u potpunosti
myredneckself myredneckself 15:01 14.04.2009

###

taube, trudim se uglavnom da postupam ovako kako si ti u tvoja dva komentara napisala, manje više bolno uvidim svoje greške i trudim se da ih nikad više ne ponovim, bivajući ponekad više stroga i prema sebi, i prema drugima, što njima ponekad bude bolno...ali, kad mogu da izdržim ja, mogu i oni
taube taube 15:47 14.04.2009

Re: ###

myredneckself
taube, trudim se uglavnom da postupam ovako kako si ti u tvoja dva komentara napisala, manje više bolno uvidim svoje greške i trudim se da ih nikad više ne ponovim, bivajući ponekad više stroga i prema sebi, i prema drugima, što njima ponekad bude bolno...ali, kad mogu da izdržim ja, mogu i oni


управо тако, кад можемо ми да издржимо могу и они, може свако ако хоће и жели довољно

а бол срца и унутрашњи уздаси су унутрашње сузе које су узвишеније од оних спољашњих, то свако увиди кад-тад, веруј ми,

сви смо ми паметни, само што је неко паметан ПРЕ а неко ПОСЛЕ
mashha mashha 16:46 14.04.2009

Mala ilustracija :)

taube taube 16:50 14.04.2009

Re: Mala ilustracija :)

mashha

SUUUUUUUUUUPER JE, BAŠ SI ME OBRADOVALA I NASMEJALA

DIVNO

gde je samo pronađei, ilustruje moj tekst u potpunosti, svaka ti čast i hvala mnogo
mashha mashha 16:57 14.04.2009

Re: Mala ilustracija :)

Imam je odavno na kompu, nego sinoć kad sam pročitala tekst nisam mogla da je pronađem... ali evo danas je iskopah i baš mi je drago što ti se dopala
margos margos 20:15 16.04.2009

....

Čitam i razmišljam... Nedavno mi se desilo da sam u očajavanju potpuno zaboravila na sebe... naglo omršala nekoliko kilograma, uz to putovala i radila, slabo spavala... i naravno, tako oslabljenog organizma fasovala grip. Potpuno sam bila bez snage.. Napor mi je bio da odem do toaleta... da pojedem jednu viršlu je bio podvig, koliko bi me svaki pokret umarao... A onda, tako slaba, osetim neverovatan mir i čudesnu radost - ne moram ništa, dovoljno je što dišem i sve je savršeno u redu. To mi je bila sjajna lekcija.
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:48 16.04.2009

Sve se vidi

Taube
Znak duhovne zrelosti je kad čovek veruje da ništa ne čini, kad je - u dobrom smislu te reči - razočaran u sebe, u svoje '' ja ''; kada oseća da, ma šta činio, on ipak samo niže nulu za nulom, a pritom nastavlja svoju duhovnu borbu uzdajući se u Boga.

Hm. Mislim da se svi mi povremeno tako osecamo ... kako nizemo nule.
A opet, nista nije uzaludno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana