Film| Kultura| Umetnost| Zabava

Razotkriveni Dizni

Srđan Mitrović RSS / 22.04.2009. u 22:04

Poznato je da neki reditelji vole da "citiraju" ili "prave omaže" drugim rediteljima, ali retko se dešava da reditelji kradu sami sebe. Ne znam zašto mi prvo na pamet padne Brian de Palma :-) Jedan veliki fan Diznijevih animiranih filmova je rekao, više u šali, da je Dizni snimio samo jedan animirani film a da je sve ostalo reciklaža. Ispostavilo se da gde ima dima ima i vatre. Pokazalo se da su filmovi o Robinu Hudu i Vini Puu u stvari kopije scena iz ranijih filmova.

001.tif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ispostavilo se da je Dizni voleo da reciklira stare scene u ubacuje u nove filmove. Sa stanovišta ekonomičnosti, tu mu se ništa ne može zameriti. Zašto menjati dobitnu formulu, tako da su veliki delovi filma o Robinu Hudu iz 1973. godine u stvari "pozajmljeni" iz filmova Snežana i sedam patuljaka (1937), Knjiga o džungli (1967) i Mačke iz visokog društva (1970). 

002g.tif 003.tif

 

 

 

 

 

 

 

 Ko i dalje ne veruje, može da pogleda:

 

Hvala Ivani :-)



Komentari (53)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nimrod88 nimrod88 22:06 22.04.2009

I?

Diznijevi filmovi, njihov copyright i moze im se da ga koriste kako hoce.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:09 22.04.2009

Re: I?

Diznijevi filmovi, njihov copyright i moze im se da ga koriste kako hoce.

pa da li im to neko osporava?
Dawngreeter Dawngreeter 22:16 22.04.2009

Re: I?

nimrod88
Diznijevi filmovi, njihov copyright i moze im se da ga koriste kako hoce.


Koliko je ironicno sto su copyright-ovali filmove o vec postojecim pricama koje su uzeli za dzaba :)
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:17 22.04.2009

Re: I?

Koliko je ironicno sto su copyright-ovali filmove o vec postojecim pricama koje su uzeli za dzaba :)


Jelica Greganović Jelica Greganović 22:19 22.04.2009

Uau!

Štedeo na crtežima
Da zloupotrebim priliku i okačim pesmu koju vrlo volim i obožavam, Monkey song



i da izrazim nezadovoljstvo što na youtubu nema ove pesme u majstorskom izvođenju Los Lobos.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:21 22.04.2009

Re: Uau!

Štedeo na crtežima

mora da je u to vreme isto bila neka SEKA.
Blade Runner Blade Runner 22:23 22.04.2009

Re: Uau!



Edit: aka The Python's Song
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:29 22.04.2009

Re: Uau!

Volim i Kaa. Divna pesma.

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 22:33 22.04.2009

Re: Uau!

Volim i Kaa. Divna pesma.

a moja omiljena je Bare Necessities

a i ta filozofija zzivota mi je san...:)
nimrod88 nimrod88 23:31 22.04.2009

Re: I?

Copyright za gomile ovih bajki je ili bio neutvrdjen (Trnova ruzica), ili istekao (Mala Sirena), za recimo Vini Pua nisu nista uzeli za dzabe, debelo su platili za scenario.
jednatanja jednatanja 00:02 23.04.2009

Re: Uau!

Volim i Kaa. Divna pesma.

a moja omiljena je Bare Necessities


Kako samo znate vi sa odraslom decom, da mi je znati! Evo jedne od "naših" omiljenih:





Jelica Greganović Jelica Greganović 09:55 23.04.2009

Re: Uau!

E, tu medvedju obožava Mali sin
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:16 23.04.2009

Re: Uau!

Kako samo znate vi sa odraslom decom

za jelicinu znam da su velika, a moj je jos malo pa za zenidbu- 4 god...!
zato jos zivimo
HAKUNA MATATA
pnbb pnbb 16:18 23.04.2009

Re: I?

Diznijevi filmovi, njihov copyright i moze im se da ga koriste kako hoce.

kad mogu kapor i pavic sto ne bi i dizni
jednatanja jednatanja 16:29 23.04.2009

Re: Uau!

za jelicinu znam da su velika, a moj je jos malo pa za zenidbu- 4 god...!


pa i moj isto, mada ga još uvek devojčice ne interesuju...samo se namršti kad ih spomenem...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:55 23.04.2009

Re: Uau!

jednatanja
za jelicinu znam da su velika, a moj je jos malo pa za zenidbu- 4 god...!


pa i moj isto, mada ga još uvek devojčice ne interesuju...samo se namršti kad ih spomenem...

isti slucaj... mada voli da gleda sisate zenske, to sam primetio...
4krofnica 4krofnica 19:50 23.04.2009

Re: Uau!

a mi smo u pixar fazonu
klinci obozavaju Cars i Wall-e a meni se svidja One man band-kratki
nekako su iskrivljeni likovi, kao da gledas Tom&Jerry ali od Chuck Jones-a
bandina bandina 22:41 22.04.2009

.....


Ja ne mogu da verujem koliko je isto!!

Valjda su se vodili logikom " Ma koje dete ce da primeti! "
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:44 22.04.2009

Re: .....

nema veze, i dalje ih sve volimo.
bandina bandina 23:16 22.04.2009

Re: .....


Da ne znas mozda sta se desilo sa onim Diznijevim crtacem u najavi, u kome ce se po prvi put pojaviti "obojena " princeza? A sve na konto pritudzbi da Dizni stavlja pripadnike drugih rasa u potcinjeni polozaj...
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:55 22.04.2009

Mnogi se umetnici - recikliraju

Srdjan M.
...ali retko se dešava da reditelji kradu sami sebe.

Ispostavilo se da je Dizni voleo da reciklira stare scene u ubacuje u nove filmove.


Pa ja ne mislim da je to loše kao što na prvi pogled može da izgleda.
Uostalom, i ti sam daješ odmah logično opravdanje

Sa stanovišta ekonomičnosti, tu mu se ništa ne može zameriti. Zašto menjati dobitnu formulu, tako da su veliki delovi filma o Robinu Hudu iz 1973. godine u stvari "pozajmljeni" iz filmova Snežana i sedam patuljaka (1937), Knjiga o džungli (1967) i Mačke iz visokog društva (1970).


Pošto ja više pratim književnost nego film, znam dobro da ima književnika "koji celog života pišu jednu knjigu", odnosno varijacije na jednu temu. Ima slučajeva, believe me, kada to uopšte ne ispada - loše!

Na kraju, u prirodi mnogih stvaralaca jeste da neke svoje stare stvari u kontinuitetu preradjuju, doradjuju, popravljaju i ne znam već šta još. Bilo bi previše da očekujemo da umetnik-stvaralac non-stop izlazi sa novim, i uvek novim, idejama, he, he, he...

Prema tome, ne ljutimo se na starog, dobrog Diznija.

Medjutim, dobro je što si ti, Srdjane, ovo obradio i podsetio nas. Thx.

P. S. Ja se pitam kada ćemo dobiti (free of charge) nastavak "Kontraverznih filmova"?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 23:02 22.04.2009

Re: Mnogi se umetnici - recikliraju

Pa ja ne mislim da je to loše kao što na prvi pogled može da izgleda.

ni ja ne mislim da je loše. bitan je krajnji rezultat.

a se pitam kada ćemo dobiti (free of charge) nastavak "Kontraverznih filmova"?

evo sledeći post, obećavam.
debora debora 07:13 23.04.2009

Re: Mnogi se umetnici - recikliraju

Mogu da razumem da umetnik - pojedinac, reciklira ideje i pise "istu knjigu" svaki put, jer to je ono sto mu se vrzma po glavi i misao koja ga cini piscem/ slikarom, ali Studio kao sto je Dizni sa stotinama umetnika i "zanatlija" raznih vrsta ne bi to trebao sebi da dozvoli.
ElectricDreams ElectricDreams 23:07 22.04.2009

Reciklaža

Goran Bregović
myredneckself myredneckself 01:05 23.04.2009

Re: Reciklaža

znači, nacrtao jedan film i onda ga samo precrtava?!
baš se osećam prevareno
Strongman Strongman 08:27 23.04.2009

Re: Reciklaža

Goran Bregović



Nije da bas sve reciklira... Nesto je pokrao od Kralja. Od Sabana.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 01:02 23.04.2009

Eto još

pregršt kontroverzi ! Ccc, Dizni, Dizni !
d j o l e d j o l e 08:18 23.04.2009

Da li je

prilikom izrade starih, naprimer Diznijevih, animiranih filmova koriscena neka tehnika slicna trodimenzionalnom grebovanju ljudskog pokreta koje se sada koristi u kompjuterskoj animaciji. Odnosno, da li su mozda snimali pokrete filmskom kamerom, pa posle dobijeni snimak koristili kao osnovu za crtanje animiranog lika.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 09:45 23.04.2009

Re: Da li je

da li su mozda snimali pokrete filmskom kamerom, pa posle dobijeni snimak koristili kao osnovu za crtanje animiranog lika.

u pravu si. proces ze zove ROTOSKOPIJA
Vlasta92 Vlasta92 10:48 23.04.2009

Re: Da li je

Zvuči kao pregled debelog creva...

Strongman Strongman 08:28 23.04.2009

Nema loso

Srdjane hvala na ovome a mi cemo, najverovatnije da nastavimo da gledamo
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 09:42 23.04.2009

Re: Nema loso

Srdjane hvala na ovome a mi cemo, najverovatnije da nastavimo da gledamo

nije problem, i ja ću.
vishnja92 vishnja92 09:20 23.04.2009

a gle

Moglija i Kristofera Robina :)))
sta fali sto su isti, bas su carobni. decaci :)
johnny011 johnny011 10:43 23.04.2009

kreacija i eksploatacija

Zanimljivo ti ovo zapažanje, Srđane... rekomendejšn, ko vrata

Kompanija Dizni jeste vremenom eksploatisala neke scene i motive iz svojih ranijih filmova, pri cemu (sa izuzetkom Mikija, Paje itd) je od pocetka u stvari eksploatisala karaktere i priče iz bajki H. K. Andersena i braće Grim, iz engleskog folklora (Robin Hud) ili nekih do tada manje poznatih književnih dela (slučaj Vinija Pua).

Dakle, u nekim slučajevima reč je o "originalnoj" kreaciji (Šilja, Miki, the Patak Family...), u nekim slučajevima o "nadogradnji" već postojećeg (primeri koje sam naveo), a u nekim slučajevima Kompanija je "prepisivala" samu sebe (čemu je i posvećen ovaj post).

Mislim da bi priča o neoriginalnosti Kompanije Dizni bila promašena. Šta je uopšte original?! Gde je original (negativ) dgitalne fotografije postavljene na net? Kako dokazati da je fajl za koji se tvrdi da je prvi - zaista prvi?! Ili, uzmimo primer proizvođača.... cipela, pasti za zube, kompjutera, cigareta..... Original se postiže onim što u marketingu zovu brendiranje, a ne nekim revolucionarnim izumima u smislu unapredjenja proizvoda (iako reklamama pokušavaju da nas baš u to ubede).

Eksploatacija kroz kreaciju, ili kreacija kroz eksploataciju, seže daleko u istoriju umetnosti i, uopšte, svake vrste stvaranja (proizvodnje).

Evo, u nastavku, primeri kako su biblijski motiv Povratak bludnog sina umetnici eksploatisali kroz vekove. I svaki mu je davao nešto novo, nešto originalno... A ko je od koga "drpao", "prepisivao", ko je koga kopirao i imitirao, postaje važno samo za akademsku publiku, ali ne i za posmatrače, širi auditorijum....

Dore



Bassano



Rembrant



Tissot



Savremena satira



Srđan Mitrović Srđan Mitrović 10:48 23.04.2009

Re: kreacija i eksploatacija

Mislim da bi priča o neoriginalnosti Kompanije Dizni bila promašena.

slažem se. dizni je ipak deo kulturnog nasleđa i nešto što će još duuuugo trajati.
šta tek reći o Vorholu i supi
johnny011 johnny011 10:53 23.04.2009

Re: kreacija i eksploatacija

dizni je ipak deo kulturnog nasleđa i nešto što će još duuuugo trajati.
šta tek reći o Vorholu i supi

Apsolutno



BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:20 23.04.2009

ih bre srdjane

pa to se zove Manir umetnika
da krenem ja da analiziram songove i aranzmane najvecih muzicara, pa da vidis koliko je tu tek copy-paste-a
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 11:22 23.04.2009

Re: ih bre srdjane

da krenem ja da analiziram songove i aranzmane najvecih muzicara, pa da vidis koliko je tu tek copy-paste-a

ajde!
vesela_baba vesela_baba 15:11 23.04.2009

Re: ih bre srdjane

Srđan Mitrović
da krenem ja da analiziram songove i aranzmane najvecih muzicara, pa da vidis koliko je tu tek copy-paste-a

ajde!


Evo ga jedan: Dvorzak - (Williams) The Jaws

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 15:13 23.04.2009

Re: ih bre srdjane

(Williams) The Jaws

tako ti je kad radiš sa spilbergom.
vesela_baba vesela_baba 15:27 23.04.2009

Re: ih bre srdjane

Ima i ovaj:

Holst



pa malo Zimmer

miloradkakmar miloradkakmar 12:31 23.04.2009

Biti nov


Treba razumeti Diznija. Biti " nov " tridesetak godina u bilo čemu veoma je teško. Nije on hteo da " prevari " decu , nego njegovi pohlepni producenti, distributeri.. Zaboravljajući na staro mi smo nasedali novom.
Kompilacija na kraju teksta nije loša, čak odlična.
vishnja92 vishnja92 16:36 23.04.2009

nego da rezimiramo

pixar je ipak cudo :)
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 17:09 23.04.2009

Re: nego da rezimiramo

pixar je ipak cudo :)

vesela_baba vesela_baba 17:30 23.04.2009

Re: nego da rezimiramo

Pitanje je da li bi Pixar danas postojao da u celu pricu nije uleteo Walt Disney studio...
dragoljub92 dragoljub92 17:56 23.04.2009

Re: nego da rezimiramo

vishnja92
pixar je ipak cudo :)

NA LINUXU
4krofnica 4krofnica 19:03 23.04.2009

nema veze,

super su crtaci,
nego jel' su odmrzli starog dobrog Diznija?
4krofnica 4krofnica 19:45 23.04.2009

nesto se zaglaviooo

blog


Filip2412 Filip2412 19:51 23.04.2009

...

ej sinoc sam gledao Monsters vs Aliens 3D mnogo dobro, ...
novi Ice Age takodje izlazi u istoj tehnologiji valjda jula meseca

NNN NNN 23:08 23.04.2009

Tim koji pobeđuje

se ne menja.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 12:17 24.04.2009

Re: Tim koji pobeđuje

to je tačno
oort oort 19:09 24.04.2009

Još je Klark govorio

ako ne mogu od samog sebe da kradem, od koga mogu?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 19:31 24.04.2009

Re: Još je Klark govorio

Još je Klark govorio

jedan je klark, što kent što artur

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana