Kultura

"La Maison des Amis des Livres"

myredneckself RSS / 03.05.2009. u 20:45

 

Neki dan sam naletela na jednu dobru stvar, na članak u kom se pominje Adrienne Monnier, i njena knjižara otvorena u nevreme Prvog svetskog rata, usred Pariza. Smatram da je to lepa i dobra priča, iz više razloga, i da lepe priče treba pričati, posebno zbog mladih, kojima danas skoro niko, pa čak ni roditelji, ne pričaju dobre priče, jer za to obično nemaju vremena.

Dakle, htela sam da ispričam nešto o mogućnostima izbora, i volji da izabereš, kad si bedan i gladan, i kad ti vihori rata, odnesu skoro sve. O nekim osnovnim stvarima. Da stvoriš nešto sopstvenim rukama i voljom, da rušiš predrasude i boriš se s njima. Hvala Ivana!

AM01.jpg 

Kad je 1915. god. otvorila tu svoju knjižaru, "La Maison des Amis des Livres", Adrienne Monnier, bila je jedna od prvih žena u Francuskoj koja je odlučila da pokrene ovaj posao i otvori svoju knjižaru potpuno sama. Obično su žene tada, ako su bile u poslu, pomagale u porodičnom biznisu, ili su ostavši udovice, nastavljale muževljev posao. Bilo je potpuno neobično u Francuskoj u to doba da jedna žena potpuno samostalno i nezavisno pokrene posao knjižara. Radeći kao učiteljica i voleći književnost, kao da je bila predodređena za taj posao. Veoma ograničenih finansijskih moći, uz malu pomoć prijateljice Suzanne Bonnierre, otvorila je sjajnu knjižaru, baš kad je potreba za knjigom u Parizu bila velika, jer su mnoge  knjižare bile zatvorene, zbog odlaska njihovih vlasnika u rat. Imala je uspeha u vođenju posla, a njena knjižara je bila na dobrom glasu, tako da su mnoge žene htele da je slede u tome.

300px-Shakespeare_and_Company_store_in_Paris.jpg 

Jednoj takvoj pomogao je savet Adrienne. Bila je to Amerikanka Sylvia Beach. Otvorila je knjižaru sa izdanjima na engleskom jeziku, u blizini "La Maison-a", u V arondismanu, Latinski kvart, leva obala... pod imenom Shakespeare and Company. Prepoznale su se u tom poslu i u naklonosti koju su osetile jedna prema drugoj. Bile su dobre domaćice čitavoj plejadi pisaca iz redova "lost generation". Bili su to W. Whitman, E. Hamingway, Ezra Pound, S. Fitzgerald i dr. Adrienne je uskoro pokrenula i časopis o književnosti u kom je objavljivala mnoge engleske pisce, za koje se još nije čulo u Francuskoj. Objavila je tako T.S. Eliota i približila ga je francuskoj javnosti, a sa S. Beach, objavila je i izdanje Joyce-ovog Ulysses-a kad je bilo zabranjeno  njegovo izdavanje u Engleskoj i Americi. On joj na žalost nije dobro vratio. Kad je postao popularan, prešao je kod drugog izdavača, i ostavio je u dugovima.

beach-and-joyce.jpg 

 200px-Shakespeare_and_Company_Poets_Corner.jpg

 

 Beach & Joyce

 

 

 



 

 

Na žalost, morala je da prekine sa izdavanjem časopisa, jer više nije mogla finansijski da izdrži.

Kad je Sylvia Beach zatvorila svoju knjižaru za vreme nemačke okupacije, u WW2, Adrienne je i dalje radila. Deset godina posle rata nastavila je kao esejista, prevodilac i knjižar. Nakon dijagnoze teške bolesti, u kojoj je imala slušne smetnje i priviđenja, izvršila je samoubistvo, predozirajući se pilulama za spavanje.

Možda će neko reći da ovo nisu vremena za ovakve priče, pobogu, danas svi imaju neka preča posla, a ne znam ni da li ima knjižara ovoga tipa. Ja isčekujem otvaranje jedne takve, za druženje i razgovor, i pisaca i čitalaca, u Novom Sadu...svakodnevno prolazim tuda, i po mobilijaru naslućujem zamisao vlasnika. Želim da mu se posreći.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Komentari (188)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gordanac gordanac 21:11 03.05.2009

i da si..

,,samo fotke stavila - bilo bi mi i dobro i dosta...
Šteta što internet ne može da prenese - mirise...ili osećanje dodira korica knjige... :))
myredneckself myredneckself 21:48 03.05.2009

Re: i da si..

Šteta što internet ne može da prenese - mirise...ili osećanje dodira korica knjige... :))

baš zbog tog mirisa, gordanac, grozim se pomisli, da će možda elektronska knjiga zameniti pravu, štampanu
ja mislim da je to nemoguće, makar sto puta bilo protiv civilizacijskih trendova
gordanac gordanac 22:05 03.05.2009

Re: i da si..

..grozim se pomisli, da će možda elektronska knjiga zameniti pravu, štampanu

Nema šanse!
Još je ovo "elektronsko sazvežđe" mlado zvezdano jato za Gutenbergovu galaksiju, tako ja mislim.
Kao što video (kakav god bio) ne može da zameni - bioskop, jednostavno - ne može.
U razgovorima o sličnoj temi uvek mi daju primere SMS ili e-mail (koja su kao zamenila prava pisma), a ja pitam "ael bi ti prijalo da dobiješ pravo, papirno pismo?" i svi kažu "aha". Pa, što ih ne pišete? Novi ritual im više prija, brže je, jednostavnije, efikasnije, ali kad je stvarno važno - sešće i napisaće pismo.
Tako i sa knjigama, biće ih elektronskih, ali i - Gutenbergovih, zauvek, čini mi se.
Rituali se sasvim malo menjaju (po priraštajima, malko-malko-malkice...) i od svih mi je najzanimljivije - slušanje muzike. Već sam negde pričala kako mi je neobično šta danas kažu umesto rečenice "hoćeš da dođeš kod mene da slušamo ploče?"
Msleeeeeeeeem, šta mogu da kažu?
- Hoćeš da zajedno slušamo IPod ?
Ili:
- Dođi, spržio sam novi mp3..

Ne ide.

Biće knjiga, nesebrigaj, biće ih - knjiga i malih svetilišta ispunjenih kjnigama... ..
myredneckself myredneckself 23:19 03.05.2009

Re: i da si..

"ael bi ti prijalo da dobiješ pravo, papirno pismo?"

imam prijateljicu koja živi daleko i uvek piše prava pisma, retko mail-ove, i istina... skoro uvek drhtim od uzbuđenja, dok otvaram koverat
maksa83 maksa83 23:56 03.05.2009

Re: i da si..

Msleeeeeeeeem, šta mogu da kažu?
- Hoćeš da zajedno slušamo IPod ?
Ili:
- Dođi, spržio sam novi mp3..

Ulazi savremeni omladinac u mesaru.
Omladinac: "200 gr praške šunke."
Mesar: "Je l' da narežem?"
Omladinac: "Ne, stavi mi na fleš"
gordanac gordanac 23:58 03.05.2009

Re: i da si..

Idi, bre, makso!
))))))))))))))))))))))))
maksa83 maksa83 00:05 04.05.2009

Re: i da si..

Idi, bre, makso!

Eh, idem, bio.
Bio pre neku nedelju kod jednog drugara čiji je pok. otac bio bibliofil superteške kategorije, pa sam između ostalog držao u rukama prvo izdanje (da, prvo) Vukovog rečnika, prvo izdanje Istorije Srbalja, neku špansku knjigu iz 17. veka i još koješta.
gordanac gordanac 00:09 04.05.2009

Re: i da si..

makso, meni se slična stvar dogodila (vrlo retke i dragocene kjnige i spisi - meni u rukama)
neprocenjivo
osećaš se nekako -svečano, ne znam ni da kažem...
myredneckself myredneckself 00:54 04.05.2009

Re: i da si..

između ostalog držao u rukama prvo izdanje (da, prvo) Vukovog rečnika, prvo izdanje Istorije Srbalja, neku špansku knjigu iz 17. veka i još koješta.

osećaš se nekako -svečano, ne znam ni da kažem...

evo i ja imam neki fever
topcat topcat 02:55 04.05.2009

Re: i da si..

između ostalog držao u rukama prvo izdanje (da, prvo) Vukovog rečnika, prvo izdanje Istorije Srbalja, neku špansku knjigu iz 17. veka i još koješta.


osećaš se nekako -svečano, ne znam ni da kažem...


evo i ja imam neki fever


Osjećaš se svečano...ali i maleno...

myredneckself myredneckself 12:07 04.05.2009

Re: i da si..

Osjećaš se svečano...ali i maleno...

...like a worthless spot in the Universe..if I dare say
darkonduty darkonduty 18:11 04.05.2009

Re: i da si..

gordanac
makso, meni se slična stvar dogodila (vrlo retke i dragocene kjnige i spisi - meni u rukama)
neprocenjivo
osećaš se nekako -svečano, ne znam ni da kažem...

I meni se isto nedavno dogodilo kad sam na lokalnom buvljaku pokupila orginalni notni zapis iz 1878. godine......da samo možete pomirisati te korice!!!!!........
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:28 04.05.2009

Re: i da si..

ljudi u ruke mi je pre neko vreme bila knjiga Don Quixote prvo izdanje (prvog i drugog voluma zajedno) iz 1617 godine. non stop sam u kontaktu sa retkim knjigama jer mi je takav posao. jedna cela spanska kolekcija iz 13 i 14 -og veka je prosla kroz moje ruke prosle godine. osecaj neopisiv, al se ja nikako ne osecam mala i beznacajna, naprotiv meni dodir sa tim knjigama pomaze da se i ja osecam lepo i znacajno.
Unfuckable Unfuckable 18:50 04.05.2009

Re: i da si..

.da samo možete pomirisati te korice!!!!!.....

sam' se vi zezajte i zabadajte nos u tu praistorijsku prašinu, pa će posle da bude "jao, vidi - grip !"
myredneckself myredneckself 19:19 04.05.2009

Re: i da si..

I meni se isto nedavno dogodilo kad sam na lokalnom buvljaku pokupila orginalni notni zapis iz 1878. godine......da samo možete pomirisati te korice!!!!!........

a vidi šta sam ja našla...neko jubilarno izdanje 1837-1937g.!
Puškinova pisma visokoblagorodnoj Nataliji Nikolajevnoj Gončarovoj u Moskvu, iz Boldina, naravno na francuskom( sa sve pozdravima za maman), prevodom na ruski i kopija originala sa crvenim pečatom.
moram je nositi u Maticu, da je sredim, sva je rasalatana


myredneckself myredneckself 19:50 04.05.2009

Re: i da si..

sam' se vi zezajte i zabadajte nos u tu praistorijsku prašinu, pa će posle da bude "jao, vidi - grip !"

Unf, pusti grip, zar nisi čuo da je sad aktuelniji i opasniji krpelj?
myredneckself myredneckself 20:04 04.05.2009

Re: i da si..

osecaj neopisiv, al se ja nikako ne osecam mala i beznacajna, naprotiv meni dodir sa tim knjigama pomaze da se i ja osecam lepo i znacajno.

njanjo, malo smo se šalile, vi poslovno privilegovani, nemojte da ste na kraj srca
(možda smo mi malo ljubomorni )
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:13 04.05.2009

Re: i da si..

njanjo, malo smo se šalile, vi poslovno privilegovani, nemojte da ste na kraj srca

pazi od kad sam procitala to ne mogu da se smirim jer razmisljam da nesto nije u redu sa mnom kad se osecam tako vazno i sjajno a vi ovde se razmecete ko se manji oseca. dobro je da ste se zezali. jer knjige su zakon!!! cak i digitalne
darkonduty darkonduty 20:42 04.05.2009

Re: i da si..

Unfuckable
.da samo možete pomirisati te korice!!!!!.....

sam' se vi zezajte i zabadajte nos u tu praistorijsku prašinu, pa će posle da bude "jao, vidi - grip !"

Pa nije baš kao da smo otvorile neku prahistorijsku jazbinu, faraonsku grobnicu ili nešto slično....
mirelarado mirelarado 21:45 03.05.2009

Храбре, предузимљиве жене

Dakle, htela sam da ispričam nešto o mogućnostima izbora, i volji da izabereš, kad si bedan i gladan, i kad ti vihori rata, odnesu skoro sve.


За мене је ово права тема, сада и увек. О предузимљивим женама, књигама, лепоти малих књижара, у којима се човек увек осећа пријатно, међу корицама несвакидашњих, нових издања... Све је мање таквих књижара, ове нове више подсећају на самопослуге, а мислим да потреба постоји и да би купаца и посетилаца било.

Презиме Моније једне од јунакиња твоје приче подсетило ме је на лепу фирентинску књижару, коју је у 19. веку основао Фелис Ле Моније, пореклом Француз. Стога ево њене фотографије:



П. С. Иванина прича ми се такође допала.
myredneckself myredneckself 23:13 03.05.2009

Re: Храбре, предузимљиве жене

О предузимљивим женама, књигама, лепоти малих књижара, у којима се човек увек осећа пријатно, међу корицама несвакидашњих, нових издања...

миреларадо, управо сада сам се сетила филма "You've got a mail" са Мег Рајан и Том Хенксом, каква дивна комедија, која прича о борби за престиж у бизнису, и угрожености "малих" књижара од великих ланаца књижара, попут Барнес анд Нобл. Можда си гледала тај филм, како она брани свој мали Shop around the corner-, малу књижару дечјих књига, коју је основала још њена мајка, од великог бизниса, који хоће буквално да је угрози и затвори, отварајући још једну у ланцу...књижару самопослугу, како ти духовито кажеш.
ех...шта ти је случајност, са овим филмом, сада ми је кликнуло! ту је интернет, и њено дописивање са nick-om и заљубљивање...о ком смо (интернет) горданац и ја у горњем коментару говориле... а у вези са мојим предпоследњим постом о мафији и филму Кум, Том Хенкс у овом филму учи Мег да се бори до последњег даха за свој мали шоп, још не знајући ко је она, изговарајући ону реченицу-Nothing personal, it's just bussines!
ја се расписала... било би добро да си гледала филм да знаш о чему причам
gordanac gordanac 23:21 03.05.2009

:))

mirelarado mirelarado 23:38 03.05.2009

Re: Храбре, предузимљиве жене

myredneckself

управо сада сам се сетила филма "You've got a mail" са Мег Рајан и Том Хенксом, каква дивна комедија, која прича о борби за престиж у бизнису, и угрожености "малих" књижара од великих ланаца књижара, попут Барнес анд Нобл. Можда си гледала тај филм, како она брани свој мали Shop around the corner-, малу књижару дечјих књига, коју је основала још њена мајка, од великог бизниса, који хоће буквално да је угрози и затвори, отварајући још једну у ланцу...књижару самопослугу, како ти духовито кажеш.
ех...шта ти је случајност, са овим филмом, сада ми је кликнуло! ту је интернет, и њено дописивање са nick-om и заљубљивање...о ком смо (интернет) горданац и ја у горњем коментару говориле... а у вези са мојим предпоследњим постом о мафији и филму Кум, Том Хенкс у овом филму учи Мег да се бори до последњег даха за свој мали шоп, још не знајући ко је она, изговарајући ону реченицу-Nothing personal, it's just bussines!
ја се расписала... било би добро да си гледала филм да знаш о чему причам


Гледала, гледала, Myredneckself, ту је стварно борба малих књижара за опстанак у основи романтично-комичног заплета, а и електронско дописивање с непознатима такође.
И ја мислим да ће штампаних књига и даље бити, али сам сигурна и да се, поступно, навикавамо и на читање електронских. И мени је још увек незаменљив тај додир са штампаном ствари, њен мирис, могућност да нешто шкрабам по маргинама, да се сваки час премештам по кући док читам...

Objavila je tako T.S. Eliota i približila ga je francuskoj javnosti


Не могу да одолим, драг ми је тај песник, а како ме од уторка очекује радна игранка без престанка, ових дана стално понављам: ма шта зна Елиот, мај је најсвирепији месец

I. The Burial of the Dead

April is the cruelest month, breeding
Lilacs out of the dead land, mixing
Memory and desire, stirring
Dull roots with spring rain.
Winter kept us warm, covering
Earth in forgetful snow, feeding
A little life with dried tubers.
Summer surprised us, coming over the Starnbergersee
With a shower of rain; we stopped in the colonnade
10 And went on in sunlight, into the Hofgarten,
And drank coffee, and talked for an hour.
Bin gar keine Russin, stamm' aus Litauen, echt deutsch.
And when we were children, staying at the arch-duke's,
My cousin's, he took me out on a sled,
And I was frightened. He said, Marie,
Marie, hold on tight. And down we went.
In the mountains, there you feel free.
I read, much of the night, and go south in winter.

What are the roots that clutch, what branches grow
20 Out of this stony rubbish? Son of man,
You cannot say, or guess, for you know only
A heap of broken images, where the sun beats,
And the dead tree gives no shelter, the cricket no relief,
And the dry stone no sound of water. Only
There is shadow under this red rock
(Come in under the shadow of this red rock),
And I will show you something different from either
Your shadow at morning striding behind you
Or your shadow at evening rising to meet you;
30 I will show you fear in a handful of dust.
Frisch weht der Wind
Der heimat zu
Mein Irisch kind,
Wo weilest du?
"You gave me hyacinths first a year ago;"
"They called me the hyacinth girl."
--Yet when we came back, late, from the hyacinth garden,
Your arms full, and your hair wet, I could not
Speak, and my eyes failed, I was neither
40 Living nor dead, and I knew nothing,
Looking into the heart of light, the silence.
Öd' und leer das Meer.

Madame Sosostris, famous clairvoyante,
Has a bad cold, nevertheless
Is known to be the wisest woman in Europe,
With a wicked pack of cards. Here, said she,
Is your card, the drowned Phoenician Sailor.
(Those are pearls that were his eyes. Look!)
Here is Belladonna, the Lady of the Rocks,
50 The lady of situations.
Here is the man with three staves, and here the Wheel,
And here is the one-eyed merchant, and this card,
Which is blank, is something that he carries on his back,
Which I am forbidden to see. I do not find
The Hanged Man. Fear death by water.
I see crowds of people, walking round in a ring.
Thank you. If you see dear Mrs. Equitone,
Tell her I bring the horoscope myself;
One must be so careful these days.

60 Unreal City
Under the brown fog of a winter dawn,
A crowd flowed over London Bridge, so many,
I had not thought death had undone so many.
Sighs, short and infrequent, were exhaled,
And each man fixed his eyes before his feet,
Flowed up the hill and down King William Street
To where Saint Mary Woolnoth kept the hours
With a dead sound on the final stroke of nine.
There I saw one I knew, and stopped him, crying, "Stetson!
70 You who were with me in the ships at Mylae!
That corpse you planted last year in your garden,
Has it begun to sprout? Will it bloom this year?
Or has the sudden frost disturbed its bed?
Oh keep the Dog far hence, that's friend to men,
Or with his nails he'll dig it up again!
You! hypocrite lecteur!--mon semblable!--mon frère!"




myredneckself myredneckself 00:05 04.05.2009

Re: Храбре, предузимљиве жене

Не могу да одолим, драг ми је тај песник, а како ме од уторка очекује радна игранка без престанка, ових дана стално понављам: ма шта зна Елиот, мај је најсвирепији месец

нека не можеш !
добри стари Томас



хвала за песму, предивна је Wasteland
gordanac gordanac 00:11 04.05.2009

---

od nje se očekuje i neka Dante - Eliot kombinacija
mirelarado mirelarado 00:30 04.05.2009

Re: ---

gordanac

od nje se očekuje i neka Dante - Eliot kombinacija


Имам само Еко - Елиот комбинацију, из романа Тајанствени пламен краљице Лоане.
Лекар разговара с човеком који се тек пробудио из коме, после можданог удара. Тај човек је, игром случаја :), антиквар, тргује старим и ретким књигама, а има и књижару:

Po tamnoj magli teškog vihora, neće na zemlju ni nebo hol, nebo mu s' čini da pasti mora, a pusta zemlja sam jedan bol... Kakva je ta magla?“
„Nemojte da me dovodite u nepriliku, ja sam samo običan lekar. Оsim toga, sada je april, ne mogu da vam pokažem maglu. Danas je 25. april.“
„April je najsvirepiji mesec.
„Nisam bogzna kako obrazovan ali mislim da je to neki citat. Mogli ste da kažete i da je danas Dan oslobođenja. Znate li koja je sada godina...“
„Siguran sam da je neka godina posle pronalaska Amerike...“

myredneckself myredneckself 00:41 04.05.2009

Re: :))

gordanac

njih dvoje su mi tandem još iz Sleepless in Seattle
evo još
myredneckself myredneckself 00:45 04.05.2009

gordanac,

:))


njih dvoje su mi tandem još iz Sleepless in Seattle

evo još
myredneckself myredneckself 00:49 04.05.2009

Re: ---

Имам само Еко - Елиот комбинацију, из романа Тајанствени пламен краљице Лоане.
Лекар разговара с човеком који се тек пробудио из коме, после можданог удара. Тај човек је, игром случаја :), антиквар, тргује старим и ретким књигама, а има и књижару:

„Po tamnoj magli teškog vihora, neće na zemlju ni nebo hol, nebo mu s' čini da pasti mora, a pusta zemlja sam jedan bol... Kakva je ta magla?“
„Nemojte da me dovodite u nepriliku, ja sam samo običan lekar. Оsim toga sada je april, ne mogu da vam pokažem maglu. Danas je 25. april.“
„April je najsvirepiji mesec.“
„Nisam bogzna kako obrazovan ali mislim da je to neki citat. Mogli ste da kažete i da je danas Dan oslobođenja. Znate li koja je sada godina...“
„Siguran sam da je neka godina posle pronalaska Amerike...“

piši brzo, ne pravi nam zazubice
myredneckself myredneckself 00:56 04.05.2009

Re: ---

od nje se očekuje i neka Dante - Eliot kombinacija

ako se ne varam, prvo beše nagovarana na Prusta
topcat topcat 02:47 04.05.2009

Re: Храбре, предузимљиве жене

myredneckself

миреларадо, управо сада сам се сетила филма "You've got a mail" са Мег Рајан и Том Хенксом

Tvoje tekst me upravo podsjetio na taj meni posebno drag film.
Obožavam Upper West, Lalo cafe je jedan od prvih kafića u koji su me odveli, na rijeku sam odlazila gledati brodove kad mi je bilo onako...kao njoj u filmu...u Riverside parku sam šetala psa (izgubila ključ od stana, pa smo pas i ja tužno sjedili ispred zgrade, čekajući da se spusti meni treća noć u sitiju itd, itd...a onda se pojavio Meksikanac koji je "znao" i pomogao mi da uđem u stan preko požarnih stepenica, pa kroz prozor)....i tako...


Nego, apeliram na neke od utjecajnijih blogera da malo upozore uredništvo da myredneck odavno nije mjesto pod palubom.
Mislim da je osim fenomenalnih pita, palačinki i tko zna čega, ispekla i zanat.

myredneckself myredneckself 11:57 04.05.2009

Re: Храбре, предузимљиве жене

Obožavam Upper West, Lalo cafe....

divno...
ja takođe volim miris iz nekih filmova Vudija Alena o sitiju
topcat, ono poslednje, potpalublje, uopšte nije važno...i u nekom od Danteovih krugova, u blood, sweat and tears ne sumnjam, nama bi bilo lepo...važna je atmosfera, draga prijateljice

(PS-za 1. maj, pisala mi je moja drugarica iz Rijeke, ona koja predaje na faksu, hrvatski i knj. između ostalog i o studentskom protestu, možda još ima nade za sve nas, premda pokušavaju "da budu realni - traže nemoguće" ) !!!
niccolo niccolo 13:55 04.05.2009

Re: ---

из романа Тајанствени пламен краљице Лоане.

Moram da iskoristim priliku. Mirela, postaje li taj roman interesantniji (čitaj, prestaje li ovaj ikada da čita knjige, novine, stripove i ostalo iz 40tih godina) nakon dvesta i neke strane? Dva puta sam pokušavao da završim taj roman (koji mi je jedini ostao iz one Plato grupe od 5 njegovih) i ne uspeva mi...
mirelarado mirelarado 15:51 04.05.2009

Re: ---

piši brzo, ne pravi nam zazubice


Писаћу, само да прође свирепи мај...
mirelarado mirelarado 15:54 04.05.2009

Re: Храбре, предузимљиве жене

Nego, apeliram na neke od utjecajnijih blogera da malo upozore uredništvo da myredneck odavno nije mjesto pod palubom.


Придружујем се апелу. Одавно је текстовима Myredneckself место на светлости дана.
mirelarado mirelarado 15:59 04.05.2009

Re: ---

niccolo
из романа Тајанствени пламен краљице Лоане.

Moram da iskoristim priliku. Mirela, postaje li taj roman interesantniji (čitaj, prestaje li ovaj ikada da čita knjige, novine, stripove i ostalo iz 40tih godina) nakon dvesta i neke strane? Dva puta sam pokušavao da završim taj roman (koji mi je jedini ostao iz one Plato grupe od 5 njegovih) i ne uspeva mi...


Ево овако: Еко је тај роман, између осталог, написао зато што сматра да су Италијани увелико оболели од амнезије, да су заборавили шта је било јуче, а онда увек постоји опасност да се неке грешке понове.
Шта да ти кажем, издржи, код њега стрпљив читалац увек бива награђен. Вреди прочитати до краја, неке ствари ће се ипак расплести...
builderka builderka 16:45 04.05.2009

Re: ---

Dva puta sam pokušavao da završim taj roman

niccolo sapatniče
Ima nekih momenata koji su me vukli da dalje čitam, ali očigledno nedovoljno.
Prošlo je sigurno pola godine od mog poslednjeg odustajanja i sad vidim da mi nigde nema te knjige. A prosto mi je neverovatno da sam je nekome uvalila na čitanje.
myredneckself myredneckself 16:55 04.05.2009

Re: ---

Еко је тај роман, између осталог, написао зато што сматра да су Италијани увелико оболели од амнезије, да су заборавили шта је било јуче, а онда увек постоји опасност да се неке грешке понове.

što se ne ugledaju na nas?! mi smo dobri đaci, sećamo se svega k'o dana današnjeg!
myredneckself myredneckself 16:57 04.05.2009

Re: ---

niccolo sapatniče
Ima nekih momenata koji su me vukli da dalje čitam, ali očigledno nedovoljno.
Prošlo je sigurno pola godine od mog poslednjeg odustajanja i sad vidim da mi nigde nema te knjige. A prosto mi je neverovatno da sam je nekome uvalila na čitanje.

to se meni desilo s onim Fineganom
mirelarado mirelarado 17:21 04.05.2009

Re: ---

myredneckself
Еко је тај роман, између осталог, написао зато што сматра да су Италијани увелико оболели од амнезије, да су заборавили шта је било јуче, а онда увек постоји опасност да се неке грешке понове.

što se ne ugledaju na nas?! mi smo dobri đaci, sećamo se svega k'o dana današnjeg!


Памтимо к'о слонови... Екови исписници се посебно истичу
mirelarado mirelarado 17:33 04.05.2009

Re: ---

builderka
Dva puta sam pokušavao da završim taj roman

niccolo sapatniče
Ima nekih momenata koji su me vukli da dalje čitam, ali očigledno nedovoljno.
Prošlo je sigurno pola godine od mog poslednjeg odustajanja i sad vidim da mi nigde nema te knjige. A prosto mi je neverovatno da sam je nekome uvalila na čitanje.


Eх, Builderka, књиге могу имати свакакве намене. Ко зна за шта је користи тај јадничак

niccolo niccolo 17:40 04.05.2009

Re: ---

niccolo sapatniče
Ima nekih momenata koji su me vukli da dalje čitam, ali očigledno nedovoljno.

Krenem ja sad u petak nastavljajući gde sam stao zadnji put i odustanem posle 20tak strana i uzmem Safonovu Igru Anđela i pročitam je za petak i subotu...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:43 04.05.2009

Re: ---

Требало би да неко напише текст о недочитаним књигама, па да се девојке и момци исповеде. Ух, какав ја списак имам...
mirelarado mirelarado 17:46 04.05.2009

Re: ---

Predrag Brajovic
Требало би да неко напише текст о недочитаним књигама, па да се девојке и момци исповеде. Ух, какав ја списак имам...


Не знам да ли би било поучно да откривамо и те карте... :))
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:54 04.05.2009

Re: ---

Ја не смем, поништиће ми неке испите!
mirelarado mirelarado 18:00 04.05.2009

Re: ---

Predrag Brajovic
Ја не смем, поништиће ми неке испите!


То ти причам!
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:27 04.05.2009

Re: ---


mirelarado
Predrag Brajovic
Ја не смем, поништиће ми неке испите!


То ти причам!

Šta ispite? Sve škole...
myredneckself myredneckself 19:31 04.05.2009

Re: ---

Требало би да неко напише текст о недочитаним књигама, па да се девојке и момци исповеде. Ух, какав ја списак имам...

kakva ideja !!!
nas nekoliko reklo, i spasilo duše...'ajmo dalje
myredneckself myredneckself 19:33 04.05.2009

Re: ---

Ја не смем, поништиће ми неке испите!


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:52 04.05.2009

Re: i da si..

njanja_de.manccini
pazi od kad sam procitala to ne mogu da se smirim jer razmisljam da nesto nije u redu sa mnom kad se osecam tako vazno i sjajno...

Њањо, сестро по Дон Кихоту, на 9.000 километара раздаљине позавидех ти што си ту књигу, прво заједничко издање оба тома, имале прилику не само да видиш већ и да држиш у рукама! Некима од нас она дође нешто као Библија; чак и ја, који сам прилично равнодушан на мирис папира и облике текста (докле год је читљив, он је мени ваљан), који по књигама немилице пишем, зачињавам им мрвицама хране, и свакаве друге неподобштине им чиним, за Дон Кихота из 1617. продао бих и Анфаков идентитет!!!

Дакле, твоје је само да је трајно позајмиш са Универзитета, а ја сам ти на ПП већ послао генералије друга... (Пошиљка не мора ДХЛ-ом, овде је почео и Федекс да ради.)
darkonduty darkonduty 20:55 04.05.2009

Re: Храбре, предузимљиве жене

(PS-za 1. maj, pisala mi je moja drugarica iz Rijeke, ona koja predaje na faksu, hrvatski i knj. između ostalog i o studentskom protestu, možda još ima nade za sve nas, premda pokušavaju "da budu realni - traže nemoguće" ) !!!

Mali trol........baš su me iznenadili ovi Riječani, prvo su isposlovali podršku Chomskog, a neki dan i od Judith Butler. Ozbiljno su pristupili problemu za razliku od nekih zagrebačkih fakulteta, al neću sad naširoko o tome.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:59 04.05.2009

Re: i da si..

Дакле, твоје је само да је трајно позајмиш са Универзитета, а ја сам ти на ПП већ послао генералије друга... (Не мора ДХЛ-ом, овде је почео и Федекс да ради.)

kakav deal!!! nemam srca da zazmurim i da se pravim looda. Brajovicu druze na pp ti saljem koordinate te knjige.
gordanac gordanac 21:06 04.05.2009

Re: ---

Predrag Brajovic
Требало би да неко напише текст о недочитаним књигама, па да се девојке и момци исповеде. Ух, какав ја списак имам...

:))))
sad kad si kaz`o, vidi - bilo u toj lektiri "izvikanih likova" koje NIKO nije dočitao, garant!
msleeeeeem, nije da sam zbog toga "manje kriva", ali kad je nečitljivo, brate i neanalizivo načisto bilo...

Dočim sam se u jednoj antikvarnici naglas smejala sve čitajući Efraima Kišona, kao "listajući"
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:28 04.05.2009

Re: ---

И још, gordanac, тексту дамо неки сентименталан наслов, рецимо: Морао сам да је оставим... или Заклопио сам последњи лист... (Додуше, ако нека девојчица буде писала, наслов ће мало пеђичасто да звучи: Морала сам да је оставим...)

Па онда, рецимо, да сви признају на којој се то страници десило. (Отприлике, к'о они швалерски спискови, само сада обрнутих димензија: што је мањи број, већи си шмекер. Ја кандидујем неколико комада раскантаних још на 1. /првој!/ страници.)

Их, ал' би то било читано!
bocvena bocvena 21:34 04.05.2009

Re: ---

čitajući Efraima Kišona
Obično sam ga čitala u autobusu i kikotala se naglas. Pakao zvani kakao i ona zaljubljena veš mašina su pravi biseri.
A sad da ispovedim nedočitane knjige - Vjekoslav Kaleb - Divota prašine! Ah, Goli i dječak...jel' ima neko ko je to pročitao do kraja?
I ne znam kako da priznam Mireli, ali Fukoovo klatno me je živu izmrcvarilo. Al' rekoh - nećeš vala knjigo, ne odustajem ja tako lako! I baba za dedu, deda za repu, pročitah je. Jedva čekam da razmenimo koju na njenom sledećem blogu.
mirelarado mirelarado 21:47 04.05.2009

Re: ---

Па онда, рецимо, да сви признају на којој се то страници десило. (Отприлике, к'о они швалерски спискови, само сада обрнутих димензија: што је мањи број, већи си шмекер. Ја кандидујем неколико комада раскантаних још на 1. /првој!/ страници.)


:))) Ту бих била далеко од шмекерке... На мом списку било би и књига које нисам ни отворила, био ми је довољан и негде прочитан одломак да ме одврати од мрцварења.
gordanac gordanac 21:48 04.05.2009

Re: ---

Па онда, рецимо, да сви признају на којој се то страници десило....

Korice, Predraže Brajoviću, korice su najčešće kod mene bile u pitanju....:))
Dobro, otvarala sam i korice, priznajem (samo dve su knjige ostale apsolutno netaknute ) i onda sam posle prve dve rečenice samo zaključivala "priajtelju, nismo mi jedno za drugo, nimije do tebe amanikako " )
I uvek sam ostavljala malko vremena da probam da domislim zašto je dotični uopšte u lektiri i šta to čitaju svi ostali kad se lepo vidi da je ne-čit-lji-vo, ne ume da piše, patotije!
Posle vidim da je to dobilo i nagrade i superlativne kritike i panegirike i pokušam sa ponekim posle još po jednom, kad su mi već bili bivša lektira i - ne vredi, mora da nađe druge čitaoce, nisam ja za njega i - gotovo!
mirelarado mirelarado 21:57 04.05.2009

Re: ---

I ne znam kako da priznam Mireli, ali Fukoovo klatno me je živu izmrcvarilo. Al' rekoh - nećeš vala knjigo, ne odustajem ja tako lako! I baba za dedu, deda za repu, pročitah je. Jedva čekam da razmenimo koju na njenom sledećem blogu.


:)))) Што да ми не признаш, па нисам ја то писала. Ти си је, ето, дочитала, што је за сваку похвалу, док ми се рођени муж, после извесног времена, извинио и прекинуо читање.
maksa83 maksa83 22:06 04.05.2009

Re: ---

I ne znam kako da priznam Mireli, ali Fukoovo klatno me je živu izmrcvarilo.

Padni mi na grudi!
(okej, figurativno)
Fukoovo Klatno sam pročitao isključivo zato što sam to kilo i nešto knjige vukljao 600 km sa odsustva u vojsku, dakle iz čistog inata - da ne bude da sam ga džabe vukao, u normalnim uslovima bih batalio posle otpr. 30 strana. Tako sam ga površno pročitao (po dijagonali) da je posle iks godina morala komšinica (haj djcorto ako ovo čitaš) da mi objašnjava šta se tamo desilo.

P.S. Izašla ti nova knjiga Dena Brauna.

P.P.S. Ubiće me bocvena k'o zeca. Ako, zaslužio sam.
maksa83 maksa83 22:32 04.05.2009

Re: ---

Ispovest.

Verujem da prefinjenoj većini donji naslovi neće značiti bog zna šta, ali evo šta sam počeo pa batalio u zadnjih 5 godina:

- Pretposlednju knjigu Williema Gibsona - Spook Country. Nekako mi ceo njegov otklon od rodnog mu cyberpunka ne leži nikako, i Pattern Recognition sam jeeedva svario.
- Barokni Ciklus Neala Stephensona. Kupio prve dve od tri sa puno nade i odustao kod prve, ostavio za peMziju.
- Atlas Shrugged od Ayn Rand. Predebela za ovu fazu mog bivstvovanja na planeti, nadam se da ću smoći snage da probam opet pre penzije (pošto me tad čeka pomenuti Barokni Ciklus).

I sigurno ima još, ali se zbog ovih osećam pomalo krivim.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:46 04.05.2009

Re: ---

maksa83
Ispovest.

Verujem da prefinjenoj većini donji naslovi neće značiti bog zna šta, ali evo šta sam počeo pa batalio u zadnjih 5 godina:
<...>
I sigurno ima još, ali se zbog ovih osećam pomalo krivim.

Одрешавам те од греха, брате Максо, уз једне Снегове Копаоника Јасмине Ане и две Семољ земље Мира Вуксановића.

(Тешки су ти греси, брате Максо, па им је тешко и окајање.)
builderka builderka 22:51 04.05.2009

Re: ---

mirelarado


Eх, Builderka, књиге могу имати свакакве намене. Ко зна за шта је користи тај јадничак


Nadam se da mu nije bilo hladno pa se ogrejao pomoću nje (da, da i to se dešava)!
Ja imam neko poštovanje prema knjizi kao predmetu. Ma kakvo da je "smeće" nikada je neću baciti, ispisati ili nedajbože pocepati.
Nikad se ne zna kome će koristiti.
myredneckself myredneckself 00:14 05.05.2009

Re: ---

уз једне Снегове Копаоника Јасмине Ане и две Семољ земље Мира Вуксановића.

eh, tu Semolj zemlju nisam mogla ni 10 strana...jel to beše ninova nagrada pre par godina?
myredneckself myredneckself 00:16 05.05.2009

Re: ---

Ispovest.

Verujem da prefinjenoj većini donji naslovi neće značiti bog zna šta, ali evo šta sam počeo pa batalio u zadnjih 5 godina:

- Pretposlednju knjigu Williema Gibsona - Spook Country. Nekako mi ceo njegov otklon od rodnog mu cyberpunka ne leži nikako, i Pattern Recognition sam jeeedva svario.
- Barokni Ciklus Neala Stephensona. Kupio prve dve od tri sa puno nade i odustao kod prve, ostavio za peMziju.
- Atlas Shrugged od Ayn Rand. Predebela za ovu fazu mog bivstovanja na planeti, nadam se da ću smoći snage da probam opet pre penzije (pošto me tad čeka pomenuti Barokni Ciklus).

I sigurno ima još, ali se zbog ovih osećam pomalo krivim.

A jesu tebe terali da čitaš Poslednje Stipančiće!??
Ivana Knežević Ivana Knežević 00:23 05.05.2009

Re: Храбре, предузимљиве жене

Ovim komentarom si me podsetila da smo mi bas ovde u Torontu imali bukvalno istu situaciju (jedino bez romanse). Ovdasnji lanac slicnih velikih knjizara - Indigo - je potisnuo male knjizare. Kad su otvorili tu ogromnu knjizaru u kraju, nekoliko blokova dalje nalazila se knjizara decijih knjiga, i mislim da se bas tako zvala - the children's bookstore. Nije prezivela duze od godinu-dve nakon otvaranja super-knjizare.

Ali ima i onih koji opstaju. Bas preko puta ove velike, jedna stara jos uvek stoji, krcata knjigama. Ljudi se trude da podrze male biznise, i to je jedino sto jos cuva karakter gradova.
myredneckself myredneckself 00:32 05.05.2009

Re: ---

:))) Ту бих била далеко од шмекерке... На мом списку било би и књига које нисам ни отворила, био ми је довољан и негде прочитан одломак да ме одврати од мрцварења.

nikad nisam otvorila Gospodar prstenova i te Poter naslove, jer je bilo moderno i svima se baš, baš sviđalo, histerija... ne sumnjam, možda je pisac dobar, ali me te teme apsolutno ne zanimaju, kao i Alhemičar, i Na obali reke Pjedre sedela sam i plakala, jer ih je pročitala, i divila im se cela Grand produkcija. Tu reku Pjedru sam dobila za jedan rođendan i došla bukvalno do pete strane...i onda sam rekla, čekaj, mazohista nisi!
myredneckself myredneckself 00:45 05.05.2009

Re: Храбре, предузимљиве жене

Mali trol........baš su me iznenadili ovi Riječani, prvo su isposlovali podršku Chomskog, a neki dan i od Judith Butler. Ozbiljno su pristupili problemu za razliku od nekih zagrebačkih fakulteta, al neću sad naširoko o tome.

JB ?onda mogu očekivati i širu podršku
myredneckself myredneckself 02:11 05.05.2009

Re: Храбре, предузимљиве жене

Ali ima i onih koji opstaju. Bas preko puta ove velike, jedna stara jos uvek stoji, krcata knjigama. Ljudi se trude da podrze male biznise, i to je jedino sto jos cuva karakter gradova.

daj bože da opstane! ne mogu da zamislim moj grad bez nekih malih radnjica u koje sam navikla da svraćam, i imaš pravo, one čuvaju karakter naših gradova, ali ne znam dokle će moći da se bore sa velikima i sa onim - ništa lično, to je posao, sorry
marco_de.manccini marco_de.manccini 05:54 05.05.2009

Re: Храбре, предузимљиве жене

могућност да нешто шкрабам по маргинама

мирела, не позајмљујем ти ниједну књигу. брајовићу, исто важи и за тебе.
myredneckself myredneckself 09:30 05.05.2009

Re: Храбре, предузимљиве жене

мирела, не позајмљујем ти ниједну књигу. брајовићу, исто важи и за тебе.

професоре, професоре... брајовић прави и магареће уши !
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:42 05.05.2009

Re: Храбре, предузимљиве жене

Осим што Брајовић прави магареће уши, он зна и тачан одговор на постављено питање: Семољ земља заиста јесте добила НИН-ову награду, и спада у оне књиге за које кажу да их осим њихових аутора слабо ко чита. Ја такође нисам, јер оних неколико одломака које сам понегде ухватио није у мени пробудило читалачку страст.

П.С.
Одавно нисам био оволико пристојан...
myredneckself myredneckself 01:28 06.05.2009

Re: Храбре, предузимљиве жене

Осим што Брајовић прави магареће уши, он зна и тачан одговор на постављено питање: Семољ земља заиста јесте добила НИН-ову награду, и спада у оне књиге за које кажу да их осим њихових аутора слабо ко чита. Ја такође нисам, али оних неколико одломака које сам понегде ухватио није у мени пробудило читалачку страст.

П.С.
Одавно нисам био оволико пристојан...

ах...покушаћу и ја! могу да схватим опседнутост аутора и жирија овим делом, које ја можда нисам разумела, али мене се никако није дојмило. некад ме се више дојми кад прочитам пар страница у неком добром старом кувару, јер ме обично насмеју, и изазову неку реакцију. рецепти у њима обично почињу овако: отићи у кокошињац, ухватити кокошку...
ноу хард филингс, брајовићу, за цинкарење марку
mirelarado mirelarado 21:39 06.05.2009

Re: ---

nikad nisam otvorila Gospodar prstenova i te Poter naslove, jer je bilo moderno i svima se baš, baš sviđalo, histerija... ne sumnjam, možda je pisac dobar, ali me te teme apsolutno ne zanimaju, kao i Alhemičar, i Na obali reke Pjedre sedela sam i plakala, jer ih je pročitala, i divila im se cela Grand produkcija. Tu reku Pjedru sam dobila za jedan rođendan i došla bukvalno do pete strane...i onda sam rekla, čekaj, mazohista nisi!


Још кад смо се ономад играле са стиховима Огдена Неша и са Стилским вежбама било ми је јасно да нам је књижевни укус сродан и да ти не би читала којешта...
myredneckself myredneckself 08:29 07.05.2009

Re: ---

Још кад смо се ономад играле са стиховима Огдена Неша и са Стилским вежбама било ми је јасно да нам је књижевни укус сродан и да ти не би читала којешта...

Аутору реке Пједре и Алхемичара се "дивим" једино, као и грандовцима, на начину на који беспризорно згрћу новце
margos margos 22:48 03.05.2009

Mirisi...

Pročitah još kad si postavila tekst... pa odoh za mislima o mirisima... uz Senu i bukiniste.... te se vratih i vidim da vi baš o mirisima pričate.:)
myredneckself myredneckself 23:29 03.05.2009

Re: Mirisi...

uz Senu i bukiniste.... te se vratih i vidim da vi baš o mirisima pričate.:)

ćao, margos
živim za taj dan, da idem duž Sene i obilazim bukiniste, svašta ću pokupovati
dotle, visim u jednoj knjižari sa starim knjigama u NS, a sa "bukinistom" sam se sprijateljila, s vrata mi govori šta ima za mene
knjiga.. po 80 do 100 dinara, ko šaše, mozak da ti stane, poslednje sam kupila Brehta, Kalendarske priče i jednog Bodrijara, sve zajedno 150 din
gordanac gordanac 23:29 03.05.2009

Mirisi...

...i kad nema interneta koji bi bio "zagrebi i pomiriši" kao one strane u raznim novinama koje protrljaš pa se oseti miris (a ne sumnjam da će i takvog interneta biti!), evo malo slika koje će uskoro mirisati po Nova Sadu - da ti pamet stane!
Lipe, dolazi opet vreme mirisa - lipa, krajem maja i tokom juna...
Jun koji se inače zove i - lipanj, po njoj. A ona se zove i - "tilia" i "lime" i "linden"...i predstavlja vrlo značajno drvo za nas, za Sloveniju,. Češku, Slovačku, Nemačku, Rumuniju, ...neke od njih je imaju na zastavama (Slovačka i Slovenija), neke svoj novac zovu "lipe"...većina evropskih zemlja ima je u kolektivnom sećanju kao "čarobno" drvo u svojim bajkama i "love stories", smatraju je lekovitom, koristi se za čajeve, za med, za lečenje i opuštanje, koristila se i za ikone vrlo često...smatra se da je ogroman deo Evrope nekada bio prekriven - gustim lipovim šumama, nepreglednim. Bogo moj, kako to mora da je mirisalo!

margos margos 23:35 03.05.2009

Re: Mirisi...

Hvala, Goco:)
Odrasla sam u ulici koja je bila prepuna lipa i ako postoji 'miris mog detinjstva' onda je, uz miris mora, taj miris lipe najznačajniji.... Između ostalog, najavljivao je kraj školske godine i odlazak na more... Divota!!
margos margos 23:39 03.05.2009

Re: Mirisi...

Ćao i tebi MRNS

Ne znam da li je neki planetarni upliv, ali sam ja sva u reminiscencijama, mirisima, sećanjima.... znaš onaj blentavi izgubljeni pogled sa poluosmehom... otprilike 'vako, između ova dva: &

Tako nešto pročitam ili vidim, pa otplovim.... i nešto mi se ne vraća :)
myredneckself myredneckself 23:43 03.05.2009

Re: Mirisi...

evo malo slika koje će uskoro mirisati po Nova Sadu - da ti pamet stane!

I can't wait...u mojoj ulici ih imaaaa!! pored mirisa zumbula, moj omiljeni...podseća me na starinu, na nešto od iskona, ne znam zašto!? a evo, ovaj podatak o nekadašnjoj Evropi sa lipicima... možda je negde "zapisano"

myredneckself myredneckself 23:47 03.05.2009

Re: Mirisi...

Tako nešto pročitam ili vidim, pa otplovim.... i nešto mi se ne vraća :)

meni pričaš!?
idem ulicom kao lunatic, okrećem se za pticama, cvećem, decom... i na momente ne znam jesam li došla il' pošla
margos margos 23:56 03.05.2009

Re: Mirisi...

meni pričaš!?

Onda da ne pričam.... lakše mi je da tutim...
myredneckself myredneckself 00:58 04.05.2009

Re: Mirisi...

Onda da ne pričam.... lakše mi je da tutim...

darkonduty darkonduty 18:25 04.05.2009

Re: Mirisi...

myredneckself
.podseća me na starinu, na nešto od iskona, ne znam zašto!? a evo, ovaj podatak o nekadašnjoj Evropi sa lipicima... možda je negde "zapisano"

Ne govorite ništa.....ja doslovno živim u gradu lipa.......inače u parku u centru grada imamo prekrasne velike lipe koje su naše kulturno blago. Datiraju iz 1809. god. posadili ih Napoleonovi vojnici, zovemo ih Ilirke....

Bojan Budimac Bojan Budimac 19:35 04.05.2009

Re: Mirisi...

Lipe, dolazi opet vreme mirisa - lipa, krajem maja i tokom juna...

Ovde ih nema baš nešto, u Istanbulu mnogo. Inače lipa se na turskom kaže ihlamur i meni je to jako lepa reč, onako, puna ti usta. Nekako odgovara mi pojmu...
myredneckself myredneckself 19:36 04.05.2009

Re: Mirisi...

Ne govorite ništa.....ja doslovno živim u gradu lipa.......inače u parku u centru grada imamo prekrasne velike lipe koje su naše kulturno blago. Datiraju iz 1809. god. posadili ih Napoleonovi vojnici, zovemo ih Ilirke....

blago tebi dod!
bauer. bauer. 05:59 05.05.2009

Re: Mirisi...

lipa se na turskom kaže ihlamur i meni je to jako lepa reč, onako, puna ti usta. Nekako odgovara mi pojmu...

i 'ladovina je primamljiva. bila kafana na zvezdari, lipov lad, na bulevaru, preko puta liona samo malo niže. idealna kad se furne iz škole. ne znam dal' je još ima.

ali parkiranje kola na duže vreme ispod lipe ne preporučujem.
maksa83 maksa83 07:14 05.05.2009

Re: Mirisi...

i 'ladovina je primamljiva. bila kafana na zvezdari, lipov lad, na bulevaru, preko puta liona samo malo niže. idealna kad se furne iz škole. ne znam dal' je još ima.

Ima je (živim baš u visini Lipovog Lada ali dve ulice niže), ali je neko kupio i od nje napravio neki kao fensi fjužn (oni veliki četvrtasti tanjiri, na sred tanjira skoro primetan komad nečeg i veeelika travka preko, doduše da ne grešim dušu imaju i roštilj) restoran,
bauer. bauer. 07:31 05.05.2009

Re: Mirisi...

fensi fjužn (oni veliki četvrtasti tanjiri, na sred tanjira skoro primetan komad nečeg i veeelika travka preko, doduše da ne grešim dušu imaju i roštilj) restoran,

jooj, mogu da zamislim. uvek je bila soc-moderna (samo dobra ladovina u bašti), pa kad se fjuzuje sa fensi...

a pošto si iz tog kraja, verovatno znaš da je lion bio ubitačno uzročno povezan sa srednjom finansijskom, onih nekih godina, barem... bilo je suza, stihovi su tekli...
bocvena bocvena 08:09 05.05.2009

Re: Mirisi...

Ali je zato bašta još uvek najlepše mesto za čitanje. Samo ovoga puta ne bežim iz VI već od života.
P.S. Makso, jel moram opet da stavljam naočare i kontra-altom tražim člansku kartu?
maksa83 maksa83 08:21 05.05.2009

Re: Mirisi...

P.S. Makso, jel moram opet da stavljam naočare i kontra-altom tražim člansku kartu?


Gulp!

maksa83 maksa83 08:23 05.05.2009

Re: Mirisi...

a pošto si iz tog kraja, verovatno znaš da je lion bio ubitačno uzročno povezan sa srednjom finansijskom, onih nekih godina, barem... bilo je suza, stihovi su tekli...

Nemam ti ja pojma, tu sam tek 2 godine, još uvek pokušavam da uhvatim frakcije i podele (onLi konZa, cvetkovci, bulbuderci, trećepozivačka česma ... pravo bure baruta na 1km kvadratnom, kad eksplodira doći će neki unprofor da zavodi red). .
myredneckself myredneckself 09:36 05.05.2009

Re: Mirisi...

i 'ladovina je primamljiva. bila kafana na zvezdari, lipov lad, na bulevaru, preko puta liona samo malo niže. idealna kad se furne iz škole. ne znam dal' je još ima.

u Somboru ima ulica Lipov lad, a zamisli za NS to ne znam...možda ima i ovde neki sokačić
miloradkakmar miloradkakmar 23:05 03.05.2009

San

Jedan od mojih snova .
Čak sam u varošici u kojoj živim odredio mesto gde bi se nalazila.
Ali, izgleda to će ostati samo san.
Možda će neko reći da ovo nisu vremena za ovakve priče

Uvek je vreme za ovakve priče. Pogotovo , danas, kada je rasturena čovekova ličnost.
myredneckself myredneckself 23:34 03.05.2009

Re: San

Jedan od mojih snova .
Čak sam u varošici u kojoj živim odredio mesto gde bi se nalazila.

milorade, želim da ti se ostvari san. želiš li ti to jako? ma, nemoj da ti zakažem negde kaficu i da te ubeđujem !!!
odmah radi na tome, jako te podržavam
miloradkakmar miloradkakmar 23:51 03.05.2009

Re: San

želiš li ti to jako?


U pravu si, snovi se ostvaruju ako se u njih veruje.
Osećam li to miris knjiga na policama ?
natasavb natasavb 07:24 04.05.2009

Re: San

Jedan od mojih snova .

I mojih. Pre desetak godina sam htela da otvorim knjizaru-galeriju, sa kutkom za citanje, gde bi s moglo sesti i uz caj ili kafu, prelistati to sto te zanima. Ne kao kafic, vec domaca kafa i caj, na racun kuce.
Nisam odustala od tog sna, samo odlozila, nadam se. :)
Divna prica. Procitala jos sinoc, ali posle dana na Adi bila umorna za kuckanje.
I ako provodim dosta vremena ispred monitora, nista ne moze da mi zameni miris papira i osecaj kad drzim knjigu u rukama.
myredneckself myredneckself 11:41 04.05.2009

Re: San

Nisam odustala od tog sna, samo odlozila, nadam se. :)

bravo, nato!
bocvena bocvena 00:26 04.05.2009

Meni su knjige uvek najbitnija tema!

Baš mi je prijao ovaj blog. Hoću i ja tako kad porastem, kao Adrien i Silvija.

myredneckself myredneckself 01:02 04.05.2009

Re: Meni su knjige uvek najbitnija tema!

Baš mi je prijao ovaj blog. Hoću i ja tako kad porastem, kao Adrien i Silvija.

bocvena, velika si devojka...vidim kako se igraš sa Vermerom, btw, lepo ti stoji ultramarin plava traka

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana