On meni nema Bosne ?!

Aleksandar T RSS / 07.05.2009. u 08:31

Svako društvo ima problem sa sukobima i nasiljem, ali, samo u rijetkim društvima, kao što je to slučaj sa našim, nasilje je državotvorni koncept.

 

Još od vremena kada je naša zemlja prestala da svakodnevno isporučuje svjetskim agencijama ratne slike uzavrelog Balkana, vodeći svjetski politički magazini se nisu toliko bavili Bosnom i Hercegovinom kao ovih dana.
Komentatori stiču utisak da su aktuelni zahtjevi domaćih političkih elita suprotstavljeni do nemogućnosti bilo kakvog dogovora značajnog za budućnost države. U Evropi i SAD u poslednjih nekoliko mjeseci održano je i nekoliko ozbiljnih diskusija o našoj zemlji koje su zaključene pesimističnim prognozama.
Pojedini poznavaoci situacije laički zaključuju da su mogući i novi ratni sukobi.
Laički, jer samo naivni mogu zaključiti da su sukobi u BiH potpisivanjem Dejtonskog ugovora i prestali. Naprotiv, ne samo da nisu prestali nego su od tada evoluirali u glavno sredstvo političke borbe. 
Svako društvo ima problem sa sukobima i nasiljem, ali, samo u rijetkim društvima, kao što je to slučaj sa našim, je nasilje državotvorni koncept.
Već godinama naše političke elite, svojim govorima i javnim postupcima, nekažnjeno promovišu nasilje i prijete obračunama. Na taj način šalju poruku da je ono dozvoljen i poželjan način ponašanja. Takvu poruku jasno razumiju i oponašaju mladi ljudi koji nasilje pretvaraju u čest oblik svog izraza. Novija sociološka istraživanja govore da su nove generacije mladih gotovo potpuno netolerantne prema «drugima» i drugačijima. Osim što se ovaj ozbiljan problem konstatuje niko se ne trudi da se takva razmišljanja mijenjaju.
Tako je, zbog svojih kratkoročnih i prevashodno ličnih interesa, domaća politička elita svakodnevnom lobotomijom javnosti i upornim promovisanjem nazadnih vrijednosti, dovela do apsurda da su mladi ljudi, kao budućnost ove zemlje, najdestruktivniji i najnezainteresovaniji sloj društva.
Nameće se naivno pitanje da li su i naše političke elite uopšte zainteresovane za ovu zemlju, kada svakim danom rade na tome da je što više unazade, ponize  i zaduže.
Odgovor ja jasniji ako pogledamo imovinske kartone lidera vodećih političkih partija.
A moram primijetiti da je objavljivanje imovinskih kartona političara jedna od onih tekovina demokratije koja nikom ne donosi dobro.
Sa jedne strane, građani se ljute i nerviraju, u sebi doduše, kada vide šta političari nakon par godina vršenja vlasti imaju. Političari se ljute što ih se stalno pita za porijeklo nove imovine, stečene, kako to oni kažu, legalnim poslovima.
Pravdanja su tragikomična, jer nije lako objasniti kako su veoma uspješni za sebe, a opet tako neuspješni za one zbog kojih se godinama bave politikom.
No, ne treba zbog toga očajavati kad je na našem slučaju očigedno je da su neki narodi više od drugih naroda, stvoreni da budu maksimalno eksploatisani, a da istovremeno žive srećni u ubjeđenju da je to za njihovo dobro.
Dakle, ako pogledate u imovinske kartone vodećih političara Dejtonlenda, primijetićete da ih ogromna većina vrjednije nekretnine ima van BiH, nego u zemlji o čijoj budućnosti odlučuju.
Šta to treba da nam govori, da li imamo razloga da se plašimo?
Da li mislite da oni možda znaju nešto što mi ne znamo?
Da li je to što su sjeme mržnje i straha posijali po ovoj okrvavljenoj zemlji tako da niko ne zna šta će na kraju izniknuti , razlog što se kuće daleko odavde?
Boje li se rata ?
U svakoj normalnoj zemlji bi ova činjenica, bila društveni skandal dovoljan za povlačenje iz političkog života.
U našoj, nenormalnoj , zemlji ovaj podatak precizno pokazuje da kod nas žive dobro i srećno samo domaći političari i njihova tajkunska klika.
Svi ostali preživljavaju.
U filmu ”Balkanska pravila” pokojni Bata Stojković to objašnjava ovako:
„ Ovaj svet je podeljen oštro na dva dela-Na budale i na one koji trpe.
Puno je budala ovde, a i lakovernih ljudi koje je lako kupiti i još lakše zavesti.
Ti „domaćini" misle da je njima dato da potroše kao svoje sve vreme jednog naroda, kao da iza njih više ništa ne može da se dogodi.
A ovaj prostor je škrt kada treba da iznedri čoveka sa misijom, čoveka darovitog koji može da vidi bar jedan vek unapred.
Zato se ovde stalno strada.
Živi se stihijski, primitivno, i svi neprestano stradamo "
Nije li tako ?
Pogledajmo kako stojimo-početak godine u BiH obilježava rast cijena, rapidno smanjenje proizvodnje i visoka nezaposlenost.
Kamate i deficit rastu.
Domaće robe gotovo da nema u sve skupljim  „potrošačkim korpama", koje su već sada nedosanjan san većine porodica.
Na evropskoj listi korupcije od naše države je lošija samo Albanija.
Izvještaji državnih revizija pokazuju brojne kriminalne nepravilnosti u javnim institucijama.
Istovremeno, raskoš administracije na svim nivoima vlasti u odnosu na životni standard građana raste i više je nego nepristojna.
Rijetki pojedinci koji ukazuju na ovakve rezultate rada naše elite, a koji su daleko od predizbornih političkih obećanja, suočeni su sa uvredama, napadima, pritiscima i optužbama od strane vlasti i njihovih medija.
Većina građana i dalje mudro ćuti kao da ih se ova mučna situacija uopšte ne tiče.
Što je i najtužnije, jer, još od Platona je poznato pravilo da su oni koji misle da su prepametni da se bave politikom-kažnjeni vladavinom glupljih.



Komentari (86)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

d_sandic d_sandic 09:20 07.05.2009

Rešenje?

Šta je ,po tebi, rešenje?
Aleksandar T Aleksandar T 09:37 07.05.2009

Re: Rešenje?

Riješenje je u ljudima, ma kako to otrcano zvučalo....
Ljudi u BiH ne postoje osim kao statitika u biznis projektu Dejtonski sporazum koji je više nego profitabilan.
Mora se prestati sa manipulacijima i govorom mržnje, na svim stranama...prije nego potražimo krivce na drugoj strani treba ih prvo potražiti u svom dvorištu...svi treba da se suoče sa lošim stvarima koje su činjene u ratu, ali opet prvo treba poći od sebe, ne čekati po svaku cenu zvuk pištaljke da "svi" krenemo istovremeno...Treba uzeti od ološa i ratnih profitera oteto od naroda...uzeti od političara nezakonito stečenu imovinu i početi konačno kažnjvati korupciju koja je sastavni dio sistema koji se samourušava...Ljudima treba vratiti dostojanstvo da se zaista počnu osjećati ljudski a ne kao stoka koju zadovoljava busen sjena..ljudi trebaju da počnu da misle o svojoj djeci i njihovoj budućnosti a ne o Dodiku i Silajdžiću...moramo se dogovoriti mi u BiH kako da živimo zajedno, ne moramo se voljeti ali se trebamo podnositi...strancima zahvaliti na "uslugama"...moramo početi proizvoditi kadrove sposobne da pokrenu zemlju a prestati proizvoditi korisne idiote željne služenja.....
d_sandic d_sandic 09:54 07.05.2009

Re: Rešenje?

Aleksandar T
Riješenje je u ljudima, ma kako to otrcano zvučalo....Ljudi u BiH ne postoje osim kao statitika u biznis projektu Dejtonski sporazum koji je više nego profitabilan. Mora se prestati sa manipulacijima i govorom mržnje, na svim stranama...prije nego potražimo krivce na drugoj strani treba ih prvo potražiti u svom dvorištu...svi treba da se suoče sa lošim stvarima koje su činjene u ratu, ali opet prvo treba poći od sebe, ne čekati po svaku cenu zvuk pištaljke da "svi" krenemo istovremeno...Treba uzeti od ološa i ratnih profitera oteto od naroda...uzeti od političara nezakonito stečenu imovinu i početi konačno kažnjvati korupciju koja je sastavni dio sistema koji se samourušava...Ljudima treba vratiti dostojanstvo da se zaista počnu osjećati ljudski a ne kao stoka koju zadovoljava busen sjena..ljudi trebaju da počnu da misle o svojoj djeci i njihovoj budućnosti a ne o Dodiku i Silajdžiću...moramo se dogovoriti mi u BiH kako da živimo zajedno, ne moramo se voljeti ali se trebamo podnositi...strancima zahvaliti na "uslugama"...moramo početi proizvoditi kadrove sposobne da pokrenu zemlju a prestati proizvoditi korisne idiote željne služenja.....


Čista utopija. Oduzeti, razvlastiti, dogovoriti se... Ko? Kako razmišlja običan narod o budućnosti Bosne? Jedan deo je želi, ali pod njihovim uslovima. Jedan deo je ne želi nikako. I govorim ti o ozbiljnim procentima na obe strane. Koliko procenata Srba želi Bosnu? Bilo kakvu ? iskreno, kada bi postojala mogućnost da samostalno biraju put kojim će dalje, mislim da je taj broj ispod 10%.
Kažeš ne moramo se voleti ali se trebamo podnositi. Dao si definiciju lošeg braka, održavanog iz nužde. E, to ti je Bosna.

PS

Za neupućene:
Neka vas ne zbunjuje moja ekavica. Tako pišem godinama. Rodjen sam, rastao,ratovao u Bosni...
nsarski nsarski 09:55 07.05.2009

Re: Rešenje?

Treba uzeti od ološa i ratnih profitera oteto od naroda...uzeti od političara nezakonito stečenu imovinu i početi konačno kažnjvati korupciju koja je sastavni dio sistema koji se samourušava...

Da li postoji u istoriji makar jedan primer, u bilo kojoj zemlji, da je ovako nesto postignuto mirnim putem? Boljsevicke i slicne revolucije su bas to - revolucije (okretanje). Otmes od cara da bi dao Staljinu, na primer.
Aleksandar T Aleksandar T 10:27 07.05.2009

Re: Rešenje?

Dao si definiciju lošeg braka, održavanog iz nužde. E, to ti je Bosna.


Nisam rekao da je rješenje lako i vjerovatno si u pravu kada kažeš da je utopija ali siguran sam da u ovim iz ruke nabrojanim faktima leži i dio odgovora....da li je po tebi rješenje da ostane ovako, da se narod bezdusno pljacka. laže i omalovažava svakodnevno, da se istim manipluiše ko u najgora Slobina vremena, da je BiH politička elita najbolje plaćenna administracija u regiji a da je broj nezaposlenih i onih koji rade za 100 KM ????? mjesečno oko pola miliona....ovako ne ide to je sigurno, od svih scenarija o kojim se razmišlja odvajanja , ukidanja , formiranja BiH ispada najbolje rješenje ali ne sa ovakvim razmišljanjima, ne sa ovom količinom mržnje i nacionalizma među narodima...teško je i preteško, hoću da ostanem ovdje i pokušavam da mislim može li bolje od ovoga. ovako ne ide, a kao i ti učestvovao sam nepitan u jednoj od mogućih opcija rješenja i ne pada mi na pamet da opet učestvujem
mikimedic mikimedic 10:29 07.05.2009

Re: Rešenje?

Riješenje je u ljudima, ma kako to otrcano zvučalo....
Ljudi u BiH ne postoje osim kao statitika u biznis projektu Dejtonski sporazum koji je više nego profitabilan.
Mora se prestati sa manipulacijima i govorom mržnje, na svim stranama...prije nego potražimo krivce na drugoj strani treba ih prvo potražiti u svom dvorištu...svi treba da se suoče sa lošim stvarima koje su činjene u ratu, ali opet prvo treba poći od sebe, ne čekati po svaku cenu zvuk pištaljke da "svi" krenemo istovremeno...Treba uzeti od ološa i ratnih profitera oteto od naroda...uzeti od političara nezakonito stečenu imovinu i početi konačno kažnjvati korupciju koja je sastavni dio sistema koji se samourušava...Ljudima treba vratiti dostojanstvo da se zaista počnu osjećati ljudski a ne kao stoka koju zadovoljava busen sjena..ljudi trebaju da počnu da misle o svojoj djeci i njihovoj budućnosti a ne o Dodiku i Silajdžiću...moramo se dogovoriti mi u BiH kako da živimo zajedno, ne moramo se voljeti ali se trebamo podnositi...strancima zahvaliti na "uslugama"...moramo početi proizvoditi kadrove sposobne da pokrenu zemlju a prestati proizvoditi korisne idiote željne služenja.....


Pitanje je bilo 'sta' je resenje, a ne 'gde'...

i sem otrcanih fraza tipa 'zalazem se za mir u svetu' tvoj tekst a ni ovaj komentar ne donose nista novo.
mikimedic mikimedic 10:29 07.05.2009

Re: Rešenje?

Rodjen sam, rastao,ratovao u Bosni...


Ja mislio u Jugoslaviji, sem onog poslednjeg -- to si ili u Federaciji ili Republici Srpskoj...
Aleksandar T Aleksandar T 10:32 07.05.2009

Re: Rešenje?

Da li postoji u istoriji makar jedan primer, u bilo kojoj zemlji, da je ovako nesto postignuto mirnim putem? Boljsevicke i slicne revolucije su bas to - revolucije (okretanje). Otmes od cara da bi dao Staljinu, na primer.


nsarski, malo ih je od kojih je bilo koristi i koji nisu proizveli nesto jos gore kasnije, ali ovdje se pod plaštom demokratije vrški carska otimačina koja je toliko očita da bi sudija pripravnik čestitim radom za pola godine prepunio zatvore ološem o kom pričam...ološem koji za par kila pečenog mesa i nešto odštampanih plakata finansira svaku političku partiju u zemlji pa im je svjedno ko pobjedi kada će svakako biti zaštićeni nakon izbora...
mikimedic mikimedic 10:32 07.05.2009

Re: Rešenje?

da li je po tebi rješenje da ostane ovako, da se narod bezdusno pljacka. laže i omalovažava svakodnevno, da se istim manipluiše ko u najgora Slobina vremena, da je BiH politička elita najbolje plaćenna administracija u regiji a da je broj nezaposlenih i onih koji rade za 100 KM ????? mjesečno oko pola miliona...


naravno da ne, zato rasturiti tu kvazi tvorevinu sa 7,000 ministarstava i 70,000 ministara. i lepo nezavisna RS, kao sto je i Kosovo nezavisno. I da vidimo onda sta je funkcionalna drzava.
Aleksandar T Aleksandar T 10:37 07.05.2009

Re: Rešenje?

Ma kako bilo otrcano mir mi je draži od rata, shvatiću ako misliš drugačije ...
a o ovako funkcionalnoj RS misliš ?

Podatak da je Investiciono - razvojna banka RS prošle godine dodijelila kredit od tri miliona konvertibilnih maraka firmi “Fruit Eko”, čiji je suvlasnik sin premijera RS Milorada Dodika, posljednjih dana izazvao je buru reakcija. Iz redova opozicije mogle su se čuti optužbe da premijer privatizuje institucije RS.
Tim više što je namjena ove banke, čije je osnivanje inicirao sam Milorad Dodik neposredno po preuzimanju mandata 2006. godine, trebalo da bude upravljanje novcem dobijenim od privatizacije, putem strateških projekata.

Opozicija je optužila Vladu RS za nepotizam i protekcionizam prilikom plasmana kredita Investiciono-razvojne banke RS. Opozicionari tvrde da su milionski kreditni iznosi dodijeljeni članovima porodice Milorada Dodika, ali i firmama bliskim vladajućim strukturama. Sumnju u nepotizam dodatno je podgrijala informacija da je jedva punoljetni sin predsjednika Vlade RS dobio kredit u roku od 24 sata. Poslanik Stranke za BiH u Narodnoj skupštini RS Muharem Murselović:

„Zloupotreba dodijeljenih kredita evidentna je. Da se daje užoj porodici kredit, predstavlja stvarno jedan klasičan vid nepotizma i na svaki način govori o načinu na kojem se živi i radi u RS. U svakom slučaju, to je za osuditi i mislim da bi kontrolni organi u RS imali puno toga da kažu o tome.“

Na optužbe iz redova opozicije reagovao je i sam predsjednik Vlade RS Milorad Dodik ocijenivši ih neprincipijelnim. Dodik je rekao da je kredit firmi njegovog sina dodijeljen u skladu sa propisima i zakonima:

„Do sada, od sedmog mjeseca do danas, ta firma je platila kamatu 125.000 maraka. U međuvremenu je zasadila voćnjak koji ima 160.000 sadnica jabuka. Bolje da se moj sin tim bavi nego da bude narkoman ili klošar ovdje u Banjoj Luci, pa da ga neko pominje po nečemu drugom.“
Aleksandar T Aleksandar T 10:41 07.05.2009

Re: Rešenje?

i lepo nezavisna RS, kao sto je i Kosovo nezavisno. I da vidimo onda sta je funkcionalna drzava.


Ili možda ovako funkcionalna u zgradi u kojoj su pepeljare plaćane po 1500 KM, 15 plata nekog radnika koji je vjerovatno glasao za ovo...

© Глас Српске 2008

Гледај прашину, метлу и своја посла
Datum: 27.04.2009 13:00
Autor: Милка Милуновић

Бити чистачица у Влади није једноставно, јер тај посао захтијева много више од држања крпе у руци, брисања компјутера и телефона, усисавања прашине, гриња, паучине и остале прљавштине.

Канта за смеће у Влади је мало осјетљивија, јер у њој не смије бити ниједне ружне ситнице, која може на било који начин нашкодити њеним свакодневним станарима, међу којима је значајан број највиђенијих људи у Српској, који раде најозбиљније државне послове.

Најчувенија шпијунка свих времена Мата Хари у својим мемоарима је написала да је у својим шпијунажама најчешће била маскирана у секретарицу, собарицу, кућну помоћницу и чистачицу.

Бити чистачица у Влади РС, ако је судити по ономе што кажу раднице, је велика част и ова професија ни изблиза не одговара увријеженом схватању да је то најмаргиналнији занимање, којег се многи и стиде. Први и основни услов гласи: уста имаш, језика немаш.

- Чистила сам ја и у старој згради Владе и нагледала сам се свега и свачега у овом раду. Младима волим да кажем: Aко мислиш радити и напредовати у каријери и у животу основни принцип је: што видиш не видиш, што чујеш не чујеш... - прича Јагода. Весело каже да је у Влади и Народној Скупштини лијепо чистити, јер то је на одређен начин господски посао.
Господски посао

-Како није господски посао, немојте се чудити. Ми чистимо у најљепшој згради у Републици Српској , тамо гдје улазе наши највиђенији људи. Културан је то свијет, не прљају они пуно -каже Јагода. Додаје да је 33 године радила у просвјети и да је држала кухињу и дјеци продавала кифле, сендвиче, чајеве, чоколадице, бомбоне и другу робу за коју се дјеца отимају на великом и малом школском одмору.

Да би најљепша и најмодернија зграда у Бањој Луци - административни центар Владе РС, могао да блиста изнутра као што сјаји и мами погледе пролазника извана, свакодневно се брине тим у којем је запослено 209 људи. Службе спадају у заједнички сектор за одржавање, а обухватају секторе у којем су запослене чистачице, инжињери и техничари за лифтове, затим стручњаци који се брину за беспријекорну расвјету, за фонтане, аларме, противпожарну заштиту, видео-надзор, телефоне, каблове, и све друго што треба једном од најмодернијих административних центара на подручју Балкана. Жене које се брину да све буде чисто, сигурно, безбједно и лијепо нису уочљиве саме по себи, али њихов рад је и те како важан за премијера Милорада Додика и његове министре, који овдје долазе на посао сваког дана, заједно са својим помоћницима, замјеницима, секретарицама, портпаролима и другим службеницима за односе са јавношћу и службеницима за друге релације, односе и професије.

- На конкурс за пријем 30 чистачица у Влади РС пријавило се 1.200 кандидаткиња, што најбоље показује да рад у Влади занима многе, па макар се радило и о пословима чишћења - каже руководилац службе у којој је запослено 75 чистачица Зоран Бурсаћ.

Додаје да му није тешко организовати посао, јер све жене су коректне, културне и ниједну до сада није отпустио ни казнио зато што посао није урађен како треба, ни што је неко од најважнијих, а то су премијер Додик и његови министри, имали евентуалну примједбу да није почишћена сва прашина, или је на прозору, столу, компјутеру или каучу остала нека флека или брљотина.
Модерни усисивачи

- Није било притужби, све моје раднице одлично раде. У послу се користе модерни усисивачи, детерџенти, и остало што им је потребно да се очисти модеран намјештај, теписи, лустери, прозори и друго - каже Бурсаћ.

Додаје да су његове раднице углавном "преквалификоване" за посао који раде. Наиме, већина их има завршену средњу школу, мада је услов за конкурисање завршена осмољетка.

Најстарија чистачица у Влади је Јагода Кременовић и има 59 година. Каже да идуће године пуни 40 година радног стажа и иде у пензију. Каже да је то лијеп посао, али да је ових седам година ангажмана у власти за њу као филм и једно животно искуство које се ријетко доживљава.

Јагода каже да неће да крши кодекс "чувања тајне" и само одмахује главом на упорно инсистирање да нам каже понешто о малим интимним тајнама министара и осталих функционера, да ли су мало несташни, има ли швалерације и тајних љубави у великој згради.

-Само бих искористила прилику да се пожалим на свог шефа Зорана Бурсаћа да ме без разлога пребацио на 9. спрат да чистим кабинет код Проке Драгосављевића. Нисам то хтјела и молила сам га да то не ради, и да ме остави да чистим на 1. спрату гдје сам навикла и гдје је и кабинет премијера Додика. Није хтио да ме слуша, али ми је на крају учинио услугу. Јер, код министра Проке је супер - каже наша саговорница.

У младој гарди Владиног "одреда за чистоћу" су: Слађана, Светлана, Биљана и Марина. Кажу углас да им је одлично у Влади и да немају за сада планова да игдје иду одавде. Плата, кажу, није лоша, јер зараде око 750 марака, што је републички просјек.

-Када су нас примали на посао, комисија која нас је испитивала углавном је питала да ли знамо како треба да разговарамо са функционерима и како треба да се понашамо. Остала питања односила су се на чишћење и да ли знамо како треба да радимо са осјетљивом техником, како да чистимо компјутере, телефоне и слично. Потом су нам објаснили правила понашања - каже Слађана. Најмлађа је од свих и има 21 годину. Слатко се насмијала на питање има ли лијепих момака у Влади и да ли јој је који запео за око.

-Ма ми се знамо сви, колеге смо, коме је до тога овдје - кажу ове младе жене. Иако се сви сусрећу по ходницима и лавиринтима огромне зграде за 17 спратова, наше саговорнице тврде да трачева у згради нема, ни за вријеме паузе када пију кафу. Откривају да разлог за то није што неће да коментаришу велике и мање велике фаце, него не смију пошто је све под видео-надзором и нема шансе да се смије погледати наопако да то камера не сними и не региструје одмах. Уједно, то је главни разлог што је у Влади "дискреција загарантована".

-Кад је ријеч о претресању важних тема које живот значе, било је боље у старој згради. Јер, кад је пауза, окупимо се у кухињи и све лијепо претрачамо: ко је кога видио, ко се у кога загледао, који је пијан заломио до касно у ноћ у кабинету, чија секретарица је најљепша, ко има проблема у браку и друге "битне" теме. Aли, сад је другачије. Јеси ли погледао како не треба, ето инжињера Савића са својом екипом "камермана" и одмах пита: јесте ли ви овдје да трачате или да радите - причају старије раднице, које су пребачене из старе зграде Владе РС.

Инжињер Зоран Савић главни је за инсталације, противпожарну заштиту, лифтове који се крећу "брзином муње". Задужен је за надзор клима-уређаја и гријања, за рад фонтана чији водоскоци привлаче као ситни кристали и неодољиво подсјећају на модерне фонтане у Европи и Aмерици. Фонтане које красе екстеријер зграде Владе нису ни изблиза сличне чувеној римској фонтани "Треви". То је ипак умјетнички рад, али у Републици Српској, али код нас грађани ријетко имају прилику да виде нешто љепше од ових фонтана.

Инжињер Савић каже да има тачно програмирано вријеме када фонтане избацују воду и када треба да се гасе ноћу. У његовом послу помажу му, каже, људи из струке међу којима је значајан број електро и машинских инжењера. Да би слика зграде била употпуњена, поред ње се налази трг површине 13.005 метара квадратних са четири фонтане, површине 405 метара квадратних. Такође, урађене су и све прилазне саобраћајнице површине 2.050 метара квадратних, као и 400 метара квадратних зелених површина.

Безбједност Владе и поштовање кућног реда је под будним оком првог полицајца у Влади Ранка Мишевића. Каже да су грешке готово немогуће и да је све под контролом 24 сата.

- Немојте сликати, не желим то. Ја сам задужен да организујем све и безбједност је на највишем нивоу - каже Мишевић. Додаје да се запослени у Влади РС, као и посјетиоци могу кретати унутар Aдминистративног центра само ако посједују одговарајућу идентификациону картицу, која им омогућава кретање по објекту у цјелини или, ако је ријеч о посјетиоцима, по одређеним министарствима у којима треба да обаве послове.
Намјештај

Упркос спољашњем изгледу који већ говори да је у зграду уграђена савремена фасада, најсавременија електроника, системи гријања и хлађења, унутрашњошћу зграде ипак доминира класични стилски намјештај, раскошно урађени плафони, подови и расвјета. Намјештај за опремање зграде произведен је у БиХ, а дијелови који се нису могли наћи у земљи стизали су из бројних европских држава и СAД. Овај намјештај је осјетљив и са њим терба пажљиво руковати. Кожне гарнитуре тешко је очистити када се уфлекају и за то се користе посебне хемикалије и крпе. Углавом, ако се ишара хемијском оловком, флека се не може очистити.
Кућни ред

У августу прошле године донесена је одлука о кућном реду у згради Владе РС, којом су прописани понашање запослених, пријем и кретање странака, уношење и изношење ствари, те, између осталог, дозвољена одјећа и обућа. Спремачице кажу да имају своју радне мантиле и да поштују кућни ред - не носе миниће и деколте на посао.
Цвијеће

Посебан дио посла је заливање цвијећа у кабинетима министара. Свим кабинетима је компанија која је задужена за одржавање цвијетњака испред зграде Владе, омогућила по једну собну биљку у саксији. Неки министри су донијели своје цвијеће од куће, воле да га сами заливају и да им пружају максималну његу. Од чистачица смо чули да су најпедантнији министри Aлександар Џомбић и Предраг Глухаковић, а да је премијер Милорад Додик најљубазнији.
mikimedic mikimedic 10:55 07.05.2009

Re: Rešenje?

Ili možda ovako funkcionalna u zgradi u kojoj su pepeljare plaćane po 1500 KM, 15 plata nekog radnika koji je vjerovatno glasao za ovo...


ja o babama a ti o zabama.
mikimedic mikimedic 10:57 07.05.2009

Re: Rešenje?

Ma kako bilo otrcano mir mi je draži od rata, shvatiću ako misliš drugačije ...


ajde?
d_sandic d_sandic 11:17 07.05.2009

Re: Rešenje?

mikimedic
Rodjen sam, rastao,ratovao u Bosni...Ja mislio u Jugoslaviji, sem onog poslednjeg -- to si ili u Federaciji ili Republici Srpskoj...


Mislim geografski. Jedino tako Bosnu i posmatram. Bez emocija (naročito ne prijatnih!). Za sada...
mikimedic mikimedic 11:20 07.05.2009

Re: Rešenje?

Mislim geografski. Jedino tako Bosnu i posmatram. Bez emocija (naročito ne prijatnih!). Za sada...


znaci to je bez Hercegovine? onda se razumemo.
d_sandic d_sandic 11:28 07.05.2009

Re: Rešenje?

Razlika između mene i tebe Aleksandre što tebe za učešće u ratu niko nije pitao a mene niko nije terao.

To se vidi i danas. Ti kažeš ne moramo da se volimo ali moramo da živimo zajedno. Ja kažem: kad se ne volimo zašto da živimo zajedno?

Bosna je nefunkcionalna država, ukidanje RS ,koje ti ovde ispod žita propagiraš, neće je učiniti funkcionalnijom. Učiniće samo da se jedan narod oseća još više obespravljenim, a onda... Ponovo haos, ponovo... Ništa tebe više ne nerviraju ratni profiteri nego što meni piče po ganglijama. I ja sam da se đubrad pohapsi i razvlasti. Ali opet nam ostaje isti problem. Nacionalni. Građanske Bosne nema, nije nikada ni postojala.

Ko misli dobro svim ljudima u Bosni mora da razume da ljudi ne žele da žive skupa. Trenutno su naterani i svi misle da su izigrani. Bukvalno svi narodi. Bošnjaci misle da nemaju dovoljno vlasti, Srbi da su dali previše, Hrvati da nemaju ništa ( sa čim mogu i da se složim). Rešenje je labava konfederacija, ništa na silu i na prečac.
Ništa što bi bilo koga povredilo, jer to vodi u nove gluposti.

mikimedic mikimedic 11:42 07.05.2009

Re: Rešenje?

Razlika između mene i tebe Aleksandre što tebe za učešće u ratu niko nije pitao a mene niko nije terao.

To se vidi i danas. Ti kažeš ne moramo da se volimo ali moramo da živimo zajedno. Ja kažem: kad se ne volimo zašto da živimo zajedno?


potpisujem.
drug.clan drug.clan 12:28 07.05.2009

Re: Rešenje?

d_sandic

Čista utopija. Oduzeti, razvlastiti, dogovoriti se... Ko? Kako razmišlja običan narod o budućnosti Bosne? Jedan deo je želi, ali pod njihovim uslovima. Jedan deo je ne želi nikako. I govorim ti o ozbiljnim procentima na obe strane. Koliko procenata Srba želi Bosnu? Bilo kakvu ? .


Narod zeli ono sto mu se kaze da zeli! Ovo je cinjanica potvrdjena na svim mestima i u svim vremenima.


Jedino dobro i pravedno resenje za Bosnu je Bratstvo i Jedinstvo ma kako to mnogima otrcano zvucalo.
d_sandic d_sandic 12:30 07.05.2009

Re: Rešenje?

drug.clan

d_sandicČista utopija. Oduzeti, razvlastiti, dogovoriti se... Ko? Kako razmišlja običan narod o budućnosti Bosne? Jedan deo je želi, ali pod njihovim uslovima. Jedan deo je ne želi nikako. I govorim ti o ozbiljnim procentima na obe strane. Koliko procenata Srba želi Bosnu? Bilo kakvu ? .Narod zeli ono sto mu se kaze da zeli! Ovo je cinjanica potvrdjena na svim mestima i u svim vremenima.Jedino dobro i pravedno resenje za Bosnu je Bratstvo i Jedinstvo ma kako to mnogima otrcano zvucalo.


Au, brate! Iz kog si ti filma?
d_sandic d_sandic 12:30 07.05.2009

Re: Rešenje?

drug.clan

d_sandicČista utopija. Oduzeti, razvlastiti, dogovoriti se... Ko? Kako razmišlja običan narod o budućnosti Bosne? Jedan deo je želi, ali pod njihovim uslovima. Jedan deo je ne želi nikako. I govorim ti o ozbiljnim procentima na obe strane. Koliko procenata Srba želi Bosnu? Bilo kakvu ? .Narod zeli ono sto mu se kaze da zeli! Ovo je cinjanica potvrdjena na svim mestima i u svim vremenima.Jedino dobro i pravedno resenje za Bosnu je Bratstvo i Jedinstvo ma kako to mnogima otrcano zvucalo.


Au, brate! Iz kog si ti filma?
vracarac92 vracarac92 12:58 07.05.2009

Re: Rešenje?

Šta je ,po tebi, rešenje?

Ukoliko smem da se umesam mislim da je jedino resenje samostalnost Republike Srpske na osnovu istih principa po kojima je i kosovo dobilo samostalnost.
Jednaki arsini za sve.
d_sandic d_sandic 13:03 07.05.2009

Re: Rešenje?

vracarac92
Šta je ,po tebi, rešenje?Ukoliko smem da se umesam mislim da je jedino resenje samostalnost Republike Srpske na osnovu istih principa po kojima je i kosovo dobilo samostalnost.Jednaki arsini za sve.

Pazi, ovo je zanimljiva stvar

Dva puta je Evropa bila ujedinjena. Jednom je ujedinio Hitler. Silom oružja. Drugi put se ujedinila politički.
Oba puta za Srbe su važila posebna pravila. Prvi put 100 za jednog. Drugi put princip samopredeljenja naroda ne važi jedino za Srbe.

Zamisli, oba puta narušavali smo novi svetski poredak!

Exitus Letalis Exitus Letalis 13:10 07.05.2009

Re: Rešenje?

naravno da ne, zato rasturiti tu kvazi tvorevinu sa 7,000 ministarstava i 70,000 ministara. i lepo nezavisna RS, kao sto je i Kosovo nezavisno. I da vidimo onda sta je funkcionalna drzava.

malo sutra.

a o ovako funkcionalnoj RS misliš ?

kako da ne.
kad razvlaste dodoka.
i kad shvate da im je zemlja bosna i hercegovina a ne srbija.
d_sandic d_sandic 13:11 07.05.2009

Re: Rešenje?

i kad shvate da im je zemlja bosna i hercegovina a ne srbija.


A to ćete vi da nam objasnite?
Aleksandar T Aleksandar T 13:17 07.05.2009

Re: Rešenje?

Ti kažeš ne moramo da se volimo ali moramo da živimo zajedno. Ja kažem: kad se ne volimo zašto da živimo zajedno?

Bosna je nefunkcionalna država, ukidanje RS ,koje ti ovde ispod žita propagiraš, neće je učiniti funkcionalnijom. Učiniće samo da se jedan narod oseća još više obespravljenim, a onda... Ponovo haos, ponovo



Zaključuješ bez ikakve osnove šta ja propagiram, neću se pravdati jer ako malo bolje pročitaš vidjećeš da sam i naveo da sam protiv bilo kakvih prekrajanja...ali da li zaista mislis da je to što se stanovnici neke države ne vole dovoljan razlog da se prave nove države, zanimljivo bi bilo gledati taj proces koji bi u kontinuitetu i svakodnevno pravio nove granice....postoje pravila koja definišu i uređuju društva, nisu savršena ali se poštuju i sankcijama kažnjavaju ako ne poštuju, to je razlika između uspješnih i neuspješnih...ako već pričaš o RS...u promilima su predstavnici drugih naroda na mjestima na kojim se odlučuje i direktoruje, odlučuje se o najvećem broju nadležnosti u entitetu koji naseljava gotovo 90% Srba, pa opet korupcija, lopovluk, nepotizam...zašto bi to bilo drugačije u slučaju koji ti kako kažeš propagiraš a da se RS odvoji, postoji li ijedan razlog da misliš da će se promjeniti na bolje sa ovim istim barabama na vlasti?
d_sandic d_sandic 13:21 07.05.2009

Re: Rešenje?

Ta pravila se zovu, recimo, pravo naroda na samoopredelenje do otcepljenja. Zbog čega to pravilo u BiH nije ispoštovano?

Lopovluka,kurvaluka,nepotizma, protekcionizma ima svugde. Verovao ili ne, sve je to postojalo i pre RS.

Odvajanjem RS od BiH ne bi se iskorenilo sve ovo. Bio bi jedan problem manje. Nacionalni!
libkonz libkonz 13:33 07.05.2009

Re: Rešenje?

Hteo to neko da prihvati ili ne, nema tamo mira i sreće dok Republika Srpska ne postane samostalna država. Kako će se posle, i da li će, se F BIH deliti, ne znam. Mislim da je nezavisnost Republike Srpske neminovnost.
vracarac92 vracarac92 13:52 07.05.2009

Re: Rešenje?

i kad shvate da im je zemlja bosna i hercegovina a ne srbija.

Da li se zalazes iza isti princip i za albance na Kosovu?
Koja crna Bosna, to ne postoji. Narodi u Bosni ne zele da zive zajedno. Srbi kao svoju domovinu vide Srbiju i svaki iole uspesan covek srpske nacionalnosti u Bosni (ne samo u RS) ne zeli da ima bilo sta sa tom drzavom, najbolji primer su sporitsti, svi koji vrede nastupaju za srbiju. Za bosanske Hrvate vezi ista prica, Bosna ih se apsolutno ne tice. Odrzavanje "drzave" Bosne i Hercegovine je samo potencijalna varnica za neki novi sukob. Jedino resenje je u podeli Bosne (RS i federacija, hrvati i Bosnjaci neka se dogovore o uzajamnim odnosima unutar federacije) i tek tada moze da se pocne sa gradjenjem dobrosusedskih, prijateljskih odnosa. Sve drugo je prizivanje djavola.
mikimedic mikimedic 14:03 07.05.2009

Re: Rešenje?

i kad shvate da im je zemlja bosna i hercegovina a ne srbija.


ajde?
mikimedic mikimedic 14:04 07.05.2009

Re: Rešenje?

naveo da sam protiv bilo kakvih prekrajanja...ali da li zaista mislis da je to što se stanovnici neke države ne vole dovoljan razlog da se prave nove države, zanimljivo bi bilo gledati taj proces koji bi u kontinuitetu i svakodnevno pravio nove granice..


mislis na SFR Jugoslaviju?
Exitus Letalis Exitus Letalis 14:18 07.05.2009

Re: Rešenje?

Koja crna Bosna, to ne postoji. Narodi u Bosni ne zele da zive zajedno.

ne, nije tačno.
pumpaju ih političari s obe strane drine.
Srbi kao svoju domovinu vide Srbiju i svaki iole uspesan covek srpske nacionalnosti u Bosni

kome je srbija domovina neka se preseli u srbiju.
svaki iole uspesan covek srpske nacionalnosti u Bosni (ne samo u RS) ne zeli da ima bilo sta sa tom drzavom, najbolji primer su sporitsti, svi koji vrede nastupaju za srbiju.

opet isto važi.
pumpanje odavde.
pa tek od nedavno su im ukinuli studiranje na vojnoj akademiji kao domaćim studentima.
srbija, iako javno podržava celovitost bosne, iza leđa radi sve što može da tako ne bude.
ali vreme će pokazati, slažem se.

u vreme rata su srbi igrali na šahovskom turniru u bosanskoj ekipi.
i osvojili su drugo mesto.
na rts je javljeno da je prvo mesto osvojila rusija a treće srbija, kao da drugo mesto nije niko osvojio.
ta propaganda se nastavlja.
predsednik im sarajevo zove teheran.
kaže da bi navijao za bosnu samo kad bi igrala protiv turske.
baš lep primer predsednika svih svojih građana.

p.s. ali zanimljivo je koliko brinete o drugoj državi a koliko malo o svojoj.
p.s.s. što ja da se brinem o kosovu kad se najveći prijatelji srbije, recimo grčka, ne brinu.
dali su podršku o prijemu kosova u mmf.
tek ako niste pročitali.
ali da, da je ova država bila normalna i da je albance tretirala kao svoje građane, da.
mislim da bi kosovo trebalo da ostane u sastavu srbije.
on the other side----
Exitus Letalis Exitus Letalis 14:22 07.05.2009

Re: Rešenje?

A to ćete vi da nam objasnite?

tebi neću a građani bosne i hercegovine će sami to shvatiti.
samo da ne okasne.
a okasniće, budu li se oslanjali na srbiju...
ne može da iplati naknade koje duguje 15 godina svojim građanima.
daj, ne zavaravaj se da će srbija da pomogne.
može da rovari iza leđa.
to je inače specijalnost ovdašnjih političara.
ne svih građana. ne ni većine građana.
libkonz libkonz 14:25 07.05.2009

Re: Rešenje?

kome je srbija domovina neka se preseli u srbiju.

mislio sam da je promovisanje etničkog čišćenja zabranjeno na blogu. ovom rečenicom jasno pokazuješ svoje stavove.
natasavb natasavb 14:38 07.05.2009

Re: Rešenje?

ali zanimljivo je koliko brinete o drugoj državi a koliko malo o svojoj.

to isto bi se i za vas moglo reci.
predsednik im sarajevo zove teheran.

pa nije da ne lici. barem po broju minareta i ulicnoj modi.
ali da, da je ova država bila normalna i da je albance tretirala kao svoje građane, da.
mislim da bi kosovo trebalo da ostane u sastavu srbije.

opet razliciti arsini. i pre rata, a sad pogotovo , srbi su tamo tretirani kao gradjani drugog reda. ustvari sad ih i ne tretiraju nikako, kao i druge manjine tamo. prave se da ne postoje, osim kad im ne zatrebaju za neku statistiku da prikazu kako je sarajevo multietnicki grad.

vracarac92 vracarac92 14:40 07.05.2009

Re: Rešenje?

kome je srbija domovina neka se preseli u srbiju.

Pa ne moze, buni se V. Pesic (Kusturica)
nego, da li po tom rezonu i svi albanci treba da se iz Srbije (sa Kosovom) presele u Albaniju?
predsednik im sarajevo zove teheran.
kaže da bi navijao za bosnu samo kad bi igrala protiv turske.
baš lep primer predsednika svih svojih građana.

Dodik je apsolutno u pravu i javno govori ono sto svi Srbi i Hrvati misle. Pa cak su i dede mraza ukinuli bas kao i u Iranu. Bosnu jedino Bosnjaci vide kao svoju domovinu. Cak ne svi Bosnjaci, puno uspesnih bosnjaka je uveliko uzelo turski pasos
p.s. ali zanimljivo je koliko brinete o drugoj državi a koliko malo o svojoj.
p.s.s. što ja da se brinem o kosovu kad se najveći prijatelji srbije, recimo grčka, ne brinu.
dali su podršku o prijemu kosova u mmf.
tek ako niste pročitali.

Pa sto se onda brines o Bosni o kojoj cak ni oni koji tamo zive (a ne zele da zive) ne brinu?

P.S. nego sta kazu profi borci za ljuCka prava kada se postavi pitanje da li Srbi u Republici srpskoj treba da da imaju ista prava kao i kosovski albanci? Samopredeljenje i sl?



srbija, iako javno podržava celovitost bosne, iza leđa radi sve što može da tako ne bude.

Naravno. Realna politika.
thebee269 thebee269 14:42 07.05.2009

Re: Rešenje?

Riješenje je u ljudima, ma kako to otrcano zvučalo....


da oni prepametni vec jednom pocnu da se bave politikom i oduzmu ovom glupima vlast, pa to je bar jednostavno...
vracarac92 vracarac92 14:43 07.05.2009

Re: Rešenje?

pa nije da ne lici. barem po broju minareta i ulicnoj modi.

a kao nije ulicna moda?
Pa sve u svim svetskim gradovima se nose takve modne kreacije. Pogledaj Teheran, Bagdad, Kairo, Islamabad, Aman, Kabul...a i stiti od UV zraka.
drug.clan drug.clan 16:26 07.05.2009

Re: Rešenje?

d_sandic
drug.clan

d_sandicČista utopija. Oduzeti, razvlastiti, dogovoriti se... Ko? Kako razmišlja običan narod o budućnosti Bosne? Jedan deo je želi, ali pod njihovim uslovima. Jedan deo je ne želi nikako. I govorim ti o ozbiljnim procentima na obe strane. Koliko procenata Srba želi Bosnu? Bilo kakvu ? .Narod zeli ono sto mu se kaze da zeli! Ovo je cinjanica potvrdjena na svim mestima i u svim vremenima.Jedino dobro i pravedno resenje za Bosnu je Bratstvo i Jedinstvo ma kako to mnogima otrcano zvucalo.


Au, brate! Iz kog si ti filma?



Mislis da narod misli svojom glavom a ne televizirom?

Ili mislis da je Bosni i ljudima koji su ziveli tamo za vreme Bratstva i Jedinstva (koje je inace jedino funkcionisalo u Bosni) bilo lose. Da li im je ikada bilo bolje? Da li ce im posle predlozenih "resenja" ikada biti bolje?

Ovim podelama, otcepljenjima, preseljenjima isl. mozete resiti problem ali uz velike zrtve, patnju i stradanje naroda.

Uostalom gledano na vas nacin svaki drustveni problem moze da se resi eliminacijom svih stanovnika ili cele jedne grupacije.
Exitus Letalis Exitus Letalis 16:42 07.05.2009

Re: Rešenje?



mislio sam da je promovisanje etničkog čišćenja zabranjeno na blogu. ovom rečenicom jasno pokazuješ svoje stavove.

ovo je odgovor na ovo:

Srbi kao svoju domovinu vide Srbiju i svaki iole uspesan covek srpske nacionalnosti u Bosni i blabla

a da sam u pravu vidi se iz sledećeg:
ja: srbija, iako javno podržava celovitost bosne, iza leđa radi sve što može da tako ne bude.
vračarac: Naravno. Realna politika.


ili

ja: predsednik im sarajevo zove teheran.

natasa: pa nije da ne lici. barem po broju minareta i ulicnoj modi.






a možemo da brojimo i crkve i džamije.
mada mi ni do jedne religije nije stalo, naprotiv!
upropastiše nas izaslanici na zemlji!
vracarac92 vracarac92 17:08 07.05.2009

Re: Rešenje?

mislio sam da je promovisanje etničkog čišćenja zabranjeno na blogu. ovom rečenicom jasno pokazuješ svoje stavove.

ovo je odgovor na ovo:

Srbi kao svoju domovinu vide Srbiju i svaki iole uspesan covek srpske nacionalnosti u Bosni i blabla
blabla ne postoji (to je tvoj dodatak) vec se radi i o identicnom stavu bosanskih hrvata koji ti izgleda ignorises.
Etnicko ciscenje takodje niko zivi ne pominje vec se iskljucivo govori o pravu naroda na samoopredeljenje koje je do sada bilo postovano od strane medjunarodne zajednice. Da se makar malo potrudis da procitas ono sto je napisano a ne samo da reprodukujes ono sto bi zelela da je napisano bilo bi ti lakse da diskutujes o problemu koji razmatramo.
nego nisi i odgovorila na pitanje:
sta kazu profi borci za ljuCka prava kada se postavi pitanje da li Srbi u Republici srpskoj treba da da imaju ista prava kao i kosovski albanci? Samopredeljenje i sl?

natasavb natasavb 17:32 07.05.2009

Re: Rešenje?

a možemo da brojimo i crkve i džamije.

hajde da brojimo, ali nadji sliku sarajeva sa pogledom sa trebevica ili podatak koliko je dzamija napravljeno posle ovog rata, a mozes i posle onog rata, a koliko crkava i katolickih i pravoslavnih zajedno i to sve u odnosu na broj stanovnika, gledano po veroispovesti.
sto se mode tice, bila ovo leto, a zivela tamo do '92. znacajno se promenila. da ne spominjem to kako je bilo '96. ili '97., kad se na "dobar dan' dobijao samo pogled i to kakav, bez odgovora. najbolja varijanta onih koji su kao fini je bila ona sa "kako ste". onda su im iz medjunarodne zajednice rekli no no, pa se malo promenila situacija.
kad kazem promenila, mislim prividno.
ne znam samo do kada ce oni koji zive ovde, najbolje da znaju sta se desavalo i pre i za vreme i posle rata u BiH.
Exitus Letalis Exitus Letalis 18:24 07.05.2009

Re: Rešenje?

hajde da brojimo, ali nadji sliku sarajeva sa pogledom sa trebevica ili podatak koliko je dzamija napravljeno posle ovog rata, a mozes i posle onog rata, a koliko crkava i katolickih i pravoslavnih zajedno i to sve u odnosu na broj stanovnika, gledano po veroispovesti.

ma čoveče, govorim o inflaciji verskih objekata.
ja lično sam protivnik svih bogomolja na silu i iz inata napravljenih.
nemoj da pričamo o tome koliko je kada bilo.
u beogradu je srušeno preko 80 džamija, podatak iz štampe.
lično ne pripadam nijednoj religiji.
ali kao što sam protiv gradnje, tako isto sam i protiv rušenja svih verskih i
kulturnih objekata.
fotke sam postavila isključivo da kažem da se mladi nigde ne razlikuju.
nigde.
ni zbog čega drugog, veruj mi.
libkonz libkonz 18:34 07.05.2009

Re: Rešenje?

lično ne pripadam nijednoj religiji.

kako si onda uvek na strani jedne verske opcije? Ma koga farbaš?
ma čoveče

Nataša je žensko ime.
dragan7557 dragan7557 19:20 07.05.2009

Re: Rešenje?Pre će biti kontinuitet.

Otmes od cara da bi dao Staljinu, na primer.
*novo

'sarski za ove stvari bi bilo bolje da uzmeš Edward Bellamy "Equality" da pročešljaš a takođe i "Looking Backward".
Bellamy je u ovom trenutku u EU na moje veliko iznenađenje veoma "in" što je meni pokazatelj da se mnogo toga tokom mog odsustva iz Evrope promenilo.

Koliko sam za kratko vreme imao priike da vidim u ključnim zemljama EU se sve naglo menja, što je veoma pozitivno, ali o tome neki drugi put.
pozdrav.
dragan7557
po povratku iz Afrike
drug.clan drug.clan 19:59 07.05.2009

Re: Rešenje?Pre će biti kontinuitet.

dragan7557
Otmes od cara da bi dao Staljinu, na primer.
*novo

'sarski za ove stvari bi bilo bolje da uzmeš Edward Bellamy "Equality" da pročešljaš a takođe i "Looking Backward".
Bellamy je u ovom trenutku u EU na moje veliko iznenađenje veoma "in" što je meni pokazatelj da se mnogo toga tokom mog odsustva iz Evrope promenilo.

Koliko sam za kratko vreme imao priike da vidim u ključnim zemljama EU se sve naglo menja, što je veoma pozitivno, ali o tome neki drugi put.
pozdrav.
dragan7557
po povratku iz Afrike



Posle svake posete subsaharskoj africi uvek nosim gorcinu u sebi i veoma me iritira bilo kakvo pominjanje fraze "equal opportunity"
dragan7557 dragan7557 21:20 07.05.2009

Re: Rešenje?Pre će biti kontinuitet.

Posle svake posete subsaharskoj africi uvek nosim gorcinu u sebi i veoma me iritira bilo kakvo pominjanje fraze "equal opportunity"


Bellamy ne govori o nekoj "equal opportunity" već o potpunoj ekonomskoj jednakosti što je nešto sasvim drugo.
Osim toga pisao je u vremenu (1870 ih) kada pojam koji vi upotrebljavate nij čak bio ni poznat u smislu u kom se danas upotrebljava.

Ja čak mislim da na srpski nije ni preveden. Izdanje koje sam ja koristio je datirano 1945 godine.
Edward Bellamy "Equality"

dragan7557
drug.clan drug.clan 22:22 07.05.2009

Re: Rešenje?Pre će biti kontinuitet.

dragan7557
Posle svake posete subsaharskoj africi uvek nosim gorcinu u sebi i veoma me iritira bilo kakvo pominjanje fraze "equal opportunity"


Bellamy ne govori o nekoj "equal opportunity" već o potpunoj ekonomskoj jednakosti što je nešto sasvim drugo.
Osim toga pisao je u vremenu (1870 ih) kada pojam koji vi upotrebljavate nij čak bio ni poznat u smislu u kom se danas upotrebljava.

Ja čak mislim da na srpski nije ni preveden. Izdanje koje sam ja koristio je datirano 1945 godine.
Edward Bellamy "Equality"

dragan7557



Nije se moje prozivanje "equal opportunity" odnosilo na Bellamy-a (kaoga ja inace cenim) vec na pricu neoliberalnih kapitalista kako svi imaju "equal opportunity" za uspeh. Zato su po njima samo neradnici siromasni stoga socijalna drzava ne treba da postoji vec neradnici treba da rade.
nsarski nsarski 23:03 07.05.2009

Re: Rešenje?Pre će biti kontinuitet.

'sarski za ove stvari bi bilo bolje da uzmeš Edward Bellamy "Equality" da pročešljaš a takođe i "Looking Backward".

Hvala na savetu:))))
Procitao davno. Nego, izvini ako sam ti uvredio revoluciju, ali posto si bio u Africi, da pitam ovo. Kako ti se svidjaju dogadjaji iz poslednjih godina u Zimbabveu? Uzeli zemlju od zemljoposednika (prokletih belaca kolonizatora), i najzad razvili autohtonu glad. Na takve sam obrtaje (revolucije) mislio.

P.S. Po mom znanju, jedina razumna tranzicija - prevod iz kapitalizma u komunizam (stagod bilo koji od tih pojmova znacio) je integracija Hong Konga u Kinu. I to je uradjeno sa ogromnom kolicinom obzira - sto sluzi na dobru cast Kini.
Goran Vučković Goran Vučković 23:27 07.05.2009

Re: Rešenje?Pre će biti kontinuitet.


P.S. Po mom znanju, jedina razumna tranzicija - prevod iz kapitalizma u komunizam (stagod bilo koji od tih pojmova znacio) je integracija Hong Konga u Kinu. I to je uradjeno sa ogromnom kolicinom obzira - sto sluzi na dobru cast Kini.

Pod uslovom da se tekuća Kina klasifikuje kao komunizam...
dragan7557 dragan7557 00:08 08.05.2009

Re: Rešenje?Pre će biti kontinuitet.

nsarski
'sarski za ove stvari bi bilo bolje da uzmeš Edward Bellamy "Equality" da pročešljaš a takođe i "Looking Backward".

Hvala na savetu:))))
Procitao davno. Nego, izvini ako sam ti uvredio revoluciju, ali posto si bio u Africi, da pitam ovo. Kako ti se svidjaju dogadjaji iz poslednjih godina u Zimbabveu? Uzeli zemlju od zemljoposednika (prokletih belaca kolonizatora), i najzad razvili autohtonu glad. Na takve sam obrtaje (revolucije) mislio.

P.S. Po mom znanju, jedina razumna tranzicija - prevod iz kapitalizma u komunizam (stagod bilo koji od tih pojmova znacio) je integracija Hong Konga u Kinu. I to je uradjeno sa ogromnom kolicinom obzira - sto sluzi na dobru cast Kini.


E pa sarski ja teoretski komunizam smatram najbezočnijom teorijom koja ima korene u nakaradnom tumačenju nekoliko stvari osobito kod Marksa (deo teorije vrednosti) koja niti je dovoljno dobro postulirana niti
se oslanja na solidnu interpretaciju i proučavanje Welth of Nations Adam Smith koja je zajedno sa David Ricardo postavkama osnova Istorijskog Marksizma.
Potpuno neopravdano stavljanje akcenta na proizvodnju je iako istorijski relevantno potpun promašaj koji je doveo do nakaradnih tumačenja kod same nomenklature i svet vratio u nazad.
U pitanju je jedan te isti model kako u državama Istočnog Bloka tako i u džavama građanskog (tzv. slobodnog sveta) Državni Kapitalizam sa jakim tendencijama Imperijalizma baziran na osnovama centralnog planiranja.
U našem dobu težište je na distribuciji a ne na proizvodnji jer je proizvodnja od vodećeg postala tercijarni faktor važnosti za čovečanstvo.
Za detalje pogledati dva vrsna dela:

"Glówne nurty marksizmu.Powstanie-Rozwőj-Rozklad"
by Leszek Kolakowski 1976 Institut Littéraire S.A.R.L. Paris ISBN 90-274-6205-4

A za noviju istoriju između ostalog:
"At the Highest Levels: The Inside Story of the End of the Cold War"
by Michael R. Beschloss and Strobe Talbot
Little,Brown and Company Boston 1993 ISBN 90 230 0792 1 / NUGI 641

Od pomisli na diktaturu bilo koje vrste mi se koža ježi a od Avangarde imam noćnu moru.
Alternative postoje Bellamy je sam jedan od autora koji su lansirali ideju "basic income" (detaljnije i kod Rosa Luxemburg).O alternativama u novom blogu

Kada je zemljište cq. privatno vlasništvo nad njim pogledaj pisanje Henry George (US).Bellamy savremenik
i Programe "Zelenih" (ne brkati sa Zelenom Levicom za predstojeće izbore E.U.

Pošto upravo pišem kritički osvrt na program "Zeleni" u jednoj članici EU za partijsko rukovodstvo ( na molbu pojedinih članova rukovodstva) ove nalaze ću izneti tokom sledećih nekoliko dana na posebnom blogu, jer je za ovaj preobilno.

Hong Kong model je povezan sa sasvim drugim (političkim) i ekonomskim osnovama i što je najbitnije ovde se nije desila tranzicija kako ti predpostavljaš. Ali i o tome ću pisati ubrzo.

pozdrav
dragan7557
dragan7557 dragan7557 00:14 08.05.2009

Re: Rešenje?Pre će biti kontinuitet.

Goran Vučković

P.S. Po mom znanju, jedina razumna tranzicija - prevod iz kapitalizma u komunizam (stagod bilo koji od tih pojmova znacio) je integracija Hong Konga u Kinu. I to je uradjeno sa ogromnom kolicinom obzira - sto sluzi na dobru cast Kini.

Pod uslovom da se tekuća Kina klasifikuje kao komunizam...

Davati sistemu ovakve uslove i kvalifikacije bi bilo neprirodno i spekulativno što nije namera nauke.
Ali i o ovome na sledećem blogu tokom nedelje.
dragan7557
Goran Vučković Goran Vučković 00:17 08.05.2009

Re: Rešenje?Pre će biti kontinuitet.


Davati sistemu ovakve uslove i kvalifikacije bi bilo neprirodno i spekulativno što nije namera nauke.
Ali i o ovome na sledećem blogu tokom nedelje.

Dragane, pa vi nemate ni jedan objavljen blog - znači na prvom, nadam se? :)
dragan7557 dragan7557 00:34 08.05.2009

Re: Rešenje?Pre će biti kontinuitet.

Goran Vučković

Davati sistemu ovakve uslove i kvalifikacije bi bilo neprirodno i spekulativno što nije namera nauke.
Ali i o ovome na sledećem blogu tokom nedelje.

Dragane, pa vi nemate ni jedan objavljen blog - znači na prvom, nadam se? :)

Upravo tako.
Vidite ja imam hroničan nedostatak vremena za ovaj blog ali sam odlučio da ga stvorim.
dragan7557
nsarski nsarski 01:09 08.05.2009

Re: Rešenje?Pre će biti kontinuitet.

Davati sistemu ovakve uslove i kvalifikacije bi bilo neprirodno i spekulativno što nije namera nauke.
Ali i o ovome na sledećem blogu tokom nedelje.

Naravno, stvar je mnogo kompleksnija. Ja govorim samo o principu - nije se "otimalo od onih koji imaju i davalo onima koji nemaju". Sticajem okolnosti sam bio u Hong Kongu bas 1997. kad je Kina preuzela vlast. Preko puta mog hotela je bila kasarna sa crvenom kineskom vojskom. Tiho kao u grobu. Samo se izjutra pojave, podignu komunisticku zastavu, i povuku se u barake. Nikakve demonstracija sile, ili slicno. Za razliku, recimo, od pohoda na dedinjske i druge vile 1945. kod nas.
Takodje, rezim ulaska u HK je bio kao i ranije - samo su privilegovani Kinezi imali pristup. Ostala "kuka i motika" je bila uskracena za tu vrstu "slobode kretanja" po svojoj zemlji. HK je bio out of bounds.
To sam hteo da kazem.
loader loader 09:25 07.05.2009

Mentalni vinobran !!

Mi ne učimo od prošlosti,
kao što bi to trebalo,
mi živimo u prošlosti !
Aleksandar T Aleksandar T 09:38 07.05.2009

Re: Mentalni vinobran !!

Nemati prošlosti je ostati bez budućnosti. Ali, ako tamo ostanemo, ako se tamo zaglibimo, budućnost zbog koje smo se u nju vratili postaće nedostižna. Proći će pre nego što shvatimo da je sve - sadašnjost. Da je sve uvek u istoj ravni. Da je nerazumevanje onoga što je bilo juče jemstvo da ćemo još manje razumeti ono što nas čeka, a najmanje ovo što danas radimo.- Borislav Pekić "Vreme reči."
drug.clan drug.clan 12:30 07.05.2009

Re: Mentalni vinobran !!

loader
Mi ne učimo od prošlosti,
kao što bi to trebalo,
mi živimo u prošlosti !


Mi ne ucimo na proslosti jer mi ne znamo proslost jer je uvek neko falsifikuje!

Ovo se odnosi na svet a ne samo na nas Balkance!
Ljahze Ljahze 09:39 07.05.2009

Ničija zemlja

Slazem se sa vama i tacno je sve ovo sto ste napisali.Ovakve i slicne tekstove sam citao ranije,citam ih,a kako stvari stoje citacu ih i ubuduce.Mladost moja me prodje u ovoj nicijoj zemlji.Ponekad mi se cini da jedina stvar koja se promijenila poslije onih ratnih godina je to da se medjusobno vise ne ubijamo,a sve ostalo je isto.Kao sto gore neko u komentaru rece,sta je rjesenje ako uopste tako nesto i postoji!?!
Ako ono i postoji ocigledno da ga moja generacija nece dozivjeti,jer ako se u prethodnih 15 godina nije mnogo toga promijenilo zasto bi se i u narednih 30 godina tako nesto se desilo.
gorran2 gorran2 10:00 07.05.2009

Alma Džafer

WACKO WACKO 10:45 07.05.2009

svasta ponsto

ma ne znam sta bih rekao... sto se tiche odnosa medju narodima u bih je definitivno bilo poboljsanja u posljednjih 10 godina, ali je i primijetan trend pogorsanja odnosa u posljednih 2-3 godine.

rjesenje nije na vidiku to je sigurno. mislim da EU ima plan koji se svodi na ovo: Kad god tenzije porasu do nekog nivoa dacemo im nesto(ili cemo skinuti nekog glavesinu, udariti packu) i odrzavati status quo jos nekih 10 godina, a onda kada vise ne budemo mogli, onda cemo bosnu u EU. i gotovo :S. mislim da se tako malo previse igraju vatrom, a o tome sta narod prezivljava i kakvoj mrznji se uci i na nju navikava, niko ne razmislja.

Sto se tiche ekonomske situacije, ne bih rekao da je tako losa. Vise se brinem za Srbiju U Bosni nema inflacije. Trenutno je godisnja stopa oko 0,5%, a od kraja 2004 do danas ukupna kumulativna stopa inflacije je samo oko 15%. Rast je bio pristojan u posljednjih nekoliko godina, a privatizacija je skoro zavrsena, tako da se smanjuje obim poslova u kojima moze da se krade. A tu su i stranci koji su da udaraju packe kad neko bas pretjera u kradji . Ma ne kazem da sija sunce, ali nije tako lose, samo se će kriza malo da poremeti stvari.

Kako izgleda nema ideja za resevanje stanja u bosni koje su pametne i izvodljive u isto vrijeme, mozda je protek vremena najbolje rjesenje, s tim da bi onda stranci morali da ustanove neki status(ovaj dejtonski ili neki slican novi), ali da ga jako brane i da ne daju nikome da ga u bilo kom smislu dovede u pitanje nekih 10-20 godina, pa ce mozda onda navici ljude(sa trenutno suprotnih strana) da je tako kako je. Jer dok je Dejton bio bog i batina i nije bilo naznaka da postoji sanasa da se nesto mijenja stvari su isle nabolje. Cim je pocela prica o mijenjanju statusa, doslo je do podgrijevanja nacionalističkih ambicija na sve tri strane i do ponovnog sirenja mrznje.

Eto to su moje male obzervacije... nista spec i prilicno razbacano i nepovezano, ali takva je i bosna.
Aleksandar T Aleksandar T 10:48 07.05.2009

Re: svasta ponsto

Ovo što si rekao je najvažnije....
sto se tiche odnosa medju narodima u bih je definitivno bilo poboljsanja u posljednjih 10 godina, ali je i primijetan trend pogorsanja odnosa u posljednih 2-3 godine.
Vrlo malo je potrebno da se u BiH rasplamsaju strasti ali ni stranci ni domaći političari ne vode previše brige o tome,
a narod se većinom ponaša kao da to nije njegov problem
WACKO WACKO 11:00 07.05.2009

Re: svasta ponsto

tačno ... ne da ih nije briga nego to koriste za sticanje politickih poena. a narod ko narod, svi kud i mali mujo. ne moze se od naroda ocekivati da nesto promijeni, a posto imamo losu "politicku elitu" ne moze se ni od nje nista ocekivati. mozda samo nesto lose.

zato mislim da su stranci najodgovorniji za stanje u bosni i oni su i odgovorni za ovo sto su odnosi krenuli nizbrdo. ima tu mali milion mućki, dogovora i planova behind the scenes izmedju sve četiri strane u bosni, ali mislim da su se perigrali. Nisu smjeli da dozvole da se u pitanje dovde neki osnovni principi na kojima je ova bosna stvorena. Jer čim je krenula priča o izmjeni tog dejtona i ustava bih, ma koliko oni losi i nefunkcionalni bili, poceo je novi "rat" izmedju politicara, a time i naroda medjusobno. Stubovi mira se u Bosni nisu smjeli dovoditi u pitanje jos makar 20 godina, a ono sto imamo danas je takvo podgrijavanje od strane politicara da je sve moguce i da ce svaka strana dobiti ono sto je oduvijek htjela. A to nije moglo onda, a nece moci ni danas.
drug.clan drug.clan 12:34 07.05.2009

Re: svasta ponsto

WACKO


Proglasiti sve aktivne vodje ratova u BIH za zlocince (sa ili bez sudjenja)
6 meseci postepene medijske kampanje Bratstva i Jedinstva
5 godina bez huskanja

Bosna kao sto je i bila!
d_sandic d_sandic 12:37 07.05.2009

Re: svasta ponsto

drug.clan

WACKOProglasiti sve aktivne vodje ratova u BIH za zlocince (sa ili bez sudjenja)6 meseci postepene medijske kampanje Bratstva i Jedinstva5 godina bez huskanjaBosna kao sto je i bila!


Ratne vođe, sem H.Silajdžića, odavno nisu na vlasti. Pozicije Banjaluke i Sarajeva su sve dalje. Bratstvo jedinstvo za kojim kukate više ne prolazi. Razlog:Srbi više nisu jedine žrtve!
libkonz libkonz 13:38 07.05.2009

Re: svasta ponsto

Bratstvo jedinstvo za kojim kukate više ne prolazi. Razlog:Srbi više nisu jedine žrtve!


ovo si lepo rekao.
Exitus Letalis Exitus Letalis 14:25 07.05.2009

Re: svasta ponsto

Proglasiti sve aktivne vodje ratova u BIH za zlocince (sa ili bez sudjenja)
6 meseci postepene medijske kampanje Bratstva i Jedinstva
5 godina bez huskanja

Bosna kao sto je i bila!

apsolutno se slažem.
ne mora da se zove bratstvo i jedinstvo al može tolerancija i zajednički život.
jer bez zajedničkoh života, nema života uopšte.
drug.clan drug.clan 16:31 07.05.2009

Re: svasta ponsto

d_sandic

Ratne vođe, sem H.Silajdžića, odavno nisu na vlasti. Pozicije Banjaluke i Sarajeva su sve dalje. Bratstvo jedinstvo za kojim kukate više ne prolazi. Razlog:Srbi više nisu jedine žrtve!


Nije vazno da li su na vlasti sada , ni da li su za vreme rata bili u prvom redu vodja ili negde nize u hijerarhiji. Svima koji su se petljali u bilo kakav politicki zivot (predsednik ili sekretar u opstini) za vreme rata treba zabraniti obavljanje bilo koje javne funkcije i ispitati delovanje za vreme rata (politicko, vojno i poslovno)

apsolutno se slažem.
ne mora da se zove bratstvo i jedinstvo al može tolerancija i zajednički život.
jer bez zajedničkoh života, nema života uopšte.



Ma da mozete ga zvati kako hocete ali bratsvo i jedinstvo je bilo ono sto mi sada svi lepo zovemo tolerancija i suzivot. Vise volimo ove nove zapadnjacke termine ali meni ne smeta zovite ga kako hocete.
vracarac92 vracarac92 17:02 07.05.2009

Re: svasta ponsto

apsolutno se slažem.
ne mora da se zove bratstvo i jedinstvo al može tolerancija i zajednički život.
jer bez zajedničkoh života, nema života uopšte.

Naravno. U odvojenim drzavama.
Istroija je pokazal zasto.
drug.clan drug.clan 18:46 07.05.2009

Re: svasta ponsto

vracarac92
apsolutno se slažem.
ne mora da se zove bratstvo i jedinstvo al može tolerancija i zajednički život.
jer bez zajedničkoh života, nema života uopšte.

Naravno. U odvojenim drzavama.
Istroija je pokazal zasto.



A vi ljudi ne vidite problem uopste, ne razumete da ce se u slucaju odvajanja u nezavisne drzave opet desiti podela po nekom drugom kljucu?

Tako ce se na primer u skorije vreme a zbog nedostatka tolerancije i razumevanja (bratstva i jedinstva) izazvanog pre svega medijskom kampanjom srbi u Vojvodini odvojiti od srba u ostatku Srbije kao sto su se i srbi u CG odvojili od Srbije pre samo koju godinu

Doctor Wu Doctor Wu 19:09 07.05.2009

Re: svasta ponsto

drug.clan
WACKO


Proglasiti sve aktivne vodje ratova u BIH za zlocince (sa ili bez sudjenja)
6 meseci postepene medijske kampanje Bratstva i Jedinstva
5 godina bez huskanja

Bosna kao sto je i bila!

Ma da, nisu imali ni 45 godina da izgrade to BiJ.
Covece, na kojoj ti planeti zivis?
Pa oni, koliko se mrze, se poklase posle 45 godina "mira", mesoviti brakovi su se raspadali po nacionalnim i verskim osnovama, a ti tu pises o nekakvim petogodisnjim kampanjama.

Bosna treba da se rastura. Ako nije moglo da se nadje dovoljno razloga da Jugoslavija opstane, onda jos manje ima za jedinstvenu Bosnu. Ne mogu ljudi koji zive tamo biti vecito zrtve necijih somnabulnih ideja.

U svojoj borbi za nekakvu fantomsku Bosnu, Aleksandar kvarno mesa socijalno i nacionalno. To su 2 potpuno razlicite stvari. Kad se napravi jaka drzava, lako ce ljudi koji zive u njoj naci optimalni modus i srediti svoje odnose u njoj.
drug.clan drug.clan 20:06 07.05.2009

Re: svasta ponsto

Doctor Wu
drug.clan
WACKO


Proglasiti sve aktivne vodje ratova u BIH za zlocince (sa ili bez sudjenja)
6 meseci postepene medijske kampanje Bratstva i Jedinstva
5 godina bez huskanja

Bosna kao sto je i bila!

Ma da, nisu imali ni 45 godina da izgrade to BiJ.
Covece, na kojoj ti planeti zivis?
Pa oni, koliko se mrze, se poklase posle 45 godina "mira", mesoviti brakovi su se raspadali po nacionalnim i verskim osnovama, a ti tu pises o nekakvim petogodisnjim kampanjama.


A ko kaze da za 45 godina nisu izgradili BiJ?
I kljucno je pitanje zasto su poceli da se mrze.
To sto je neko srusio kucu za tri meseca ne znaci da nije bila gotova vec samo znaci da ju je neko mocan rusio!

Za unistavanje BiJ im je trebala dosta kraca kampanja ali ja cenim da sa kampanjom od 6 meseci i 5 godina apstinencije od huskanja opet moze da se napravi stanje u kome ce svi moci mirno da zive.


Bosna treba da se rastura. Ako nije moglo da se nadje dovoljno razloga da Jugoslavija opstane, onda jos manje ima za jedinstvenu Bosnu. Ne mogu ljudi koji zive tamo biti vecito zrtve necijih somnabulnih ideja.

Bilo je mnogo vise argumenata za ocuvanje SFRJ nego za njeno rasturanje ali je problem bio sto su oni najmocniji imali "argumente" za rasturanje.
Aleksandar T Aleksandar T 20:12 07.05.2009

Re: svasta ponsto

Doktore,

5 godina smo bitkama pokušavali da napravimo BiH svako po svojoj mjeri, po podatcima Istraživačko dokumentacionog centra iz Sarajeva to nas je koštalo oko 100 000 ljudskih života, da sad ne parčamo po nacijama, malo li je ? Da ne pominjem nestale, invalide, porušene domove, spaljena sela...
Da nas "stranci " nisu postavil iza sto jos bi se ubijali jer ne znamo stati kad krenemo...svako od naroda koji živi u BiH i dalje u ekstremnom postotku tumači i svojata ovu nesrećnu zemlju na svoj način i svako tumačanje je potpuno suprotno onom drugom, dodaj tome da istraživanja kažu da je etnička distanca sve veća i veća, ne podnosimo se....a živimo i živjet nam je u ovim granicama, kojim kad su potpisane, a kao i sada,niko nije bio zadovoljan i zadovoljen....Dejton je bio minimum minimuma rješenja za BiH sve više i manje od toga neće ići bez sukoba...međusobne optužbe među narodima ne prestaju ali se zato naši lideri predstavljaju ko najbolji drugari...krvni neprijatelji Dodik i Silajdžić su kad su im zaprjetili smjenom počeli odmah jedan drugog da hvale i opravdavaju..ne borim se ja za ništa više do malo normalnog života i da manipulacija prestane , manipulacija koja od ove države čini fantomsku tvorevinu od koje par postotaka stanovništva živi ekstremno dobro i može da živi bilo gdje na planeti dobro ako se ponovo počnemo ubijati...a zovi ti to kako hoćeš
Doctor Wu Doctor Wu 20:48 07.05.2009

Re: svasta ponsto

A ko kaze da za 45 godina nisu izgradili BiJ?
I kljucno je pitanje zasto su poceli da se mrze.
To sto je neko srusio kucu za tri meseca ne znaci da nije bila gotova vec samo znaci da ju je neko mocan rusio!

Za unistavanje BiJ im je trebala dosta kraca kampanja ali ja cenim da sa kampanjom od 6 meseci i 5 godina apstinencije od huskanja opet moze da se napravi stanje u kome ce svi moci mirno da zive.

Pa jel su izgradili? Jel ih Tito tutkao 45 godina sa nacionalnim kljucem: 1 Musliman, 1 Srbin, 1 Hrvat? Jel su bili na povrsini 'ajmo raja' a ispod stola svileno gajtance? Jel bilo kaznjivo biti srpski nacionalista, muslimanski fundamentalista, ustasa (sto su na svojoj kozi osetili i Seselj i Izetbegovic)? Ejup Ganic je 1970. magistrirao na BG Tehnoloskom fakultetu, radio u Vinci, pre nego sto je otisao na MIT, Karadzic je takodje doktorirao u Americi, Plavsicka u Zagrebu i sta? Jel Oric bio Milosevicev telohranitelj? Jel Mladic bio Titov vojnik, komunista? I sta? Ubijanje svatova u Sarajevu, nije bilo potrebno ni mesec dana da poubijaju onu decu vojnike u Sarajevu i Tuzli, Mladic napravio najveci pokolj Muslimana u istoriji, ona budala hteo da minira onu branu Visegrad (ej koja je to patoloska mrznja! secam se, jos uvek je radio JUTEL), Foca, cuda, Mostar, Trebinje, Bileca (dobro, ajde, to su Milovi Crnogorci divljali)... 45 godina konzervirane mrznje u kojoj su profitirali samo malobrojni pripadnici sve 3 nacije koji su zapravo bili Titovi aparatcici, cuvari tog glupavog koncepta BiJ. Po meni, prevelika je cena odrzavanja takve drzave na okupu.
Doctor Wu Doctor Wu 20:58 07.05.2009

Re: svasta ponsto

5 godina smo bitkama pokušavali da napravimo BiH svako po svojoj mjeri, po podatcima Istraživačko dokumentacionog centra iz Sarajeva to nas je koštalo oko 100 000 ljudskih života, da sad ne parčamo po nacijama, malo li je ? Da ne pominjem nestale, invalide, porušene domove, spaljena sela...
Da nas "stranci " nisu postavil iza sto jos bi se ubijali jer ne znamo stati kad krenemo...svako od naroda koji živi u BiH i dalje u ekstremnom postotku tumači i svojata ovu nesrećnu zemlju na svoj način

Koju, bre, zemlju? Srbi ne traze ni Sarajevo ni Zenicu. Oni samo hoce svoje. Hrvate ne zanima ni Foca ni Banja Luka ni Mrkonjic Grad. Jedino Muslimani i par vas kukaju za celom Bosnom. A nije mi jasno sta ce sa njom. Zemlja, bre, sluzi da se skupi porez i da se postavi policija po granicnim prelazima i ni za sta vise. Sta vam smeta Republika Srpska? Zasto mora da bude Bosna ako vecina ljudi to nece? I nije RS gde lopine drze vlast, jbg, zao mi je, svugde je tako, welcome to Earth, a sto imate fluidniju i ni tamo ni tamo situaciju, to ce lopine lakse drzati vlast.

Ako ti je stvarno stalo do sredjivanja zivota obicnih ljudi, borices se za rasciscavanje situacije. Sve osim toga je politicarenje i mrcvarenje.
drug.clan drug.clan 21:29 07.05.2009

Re: svasta ponsto

Doctor Wu
A ko kaze da za 45 godina nisu izgradili BiJ?
I kljucno je pitanje zasto su poceli da se mrze.
To sto je neko srusio kucu za tri meseca ne znaci da nije bila gotova vec samo znaci da ju je neko mocan rusio!

Za unistavanje BiJ im je trebala dosta kraca kampanja ali ja cenim da sa kampanjom od 6 meseci i 5 godina apstinencije od huskanja opet moze da se napravi stanje u kome ce svi moci mirno da zive.

Pa jel su izgradili? Jel ih Tito tutkao 45 godina sa nacionalnim kljucem: 1 Musliman, 1 Srbin, 1 Hrvat? Jel su bili na povrsini 'ajmo raja' a ispod stola svileno gajtance? Jel bilo kaznjivo biti srpski nacionalista, muslimanski fundamentalista, ustasa


Naravno da su izgradili a onda su ga oni koji su imali koristi od rusenja unistili u trenutku.


Ejup Ganic je 1970. magistrirao na BG Tehnoloskom fakultetu, radio u Vinci, pre nego sto je otisao na MIT, Karadzic je takodje doktorirao u Americi, Plavsicka u Zagrebu i sta? Jel Oric bio Milosevicev telohranitelj? Jel Mladic bio Titov vojnik, komunista? I sta? Ubijanje svatova u Sarajevu, nije bilo potrebno ni mesec dana da poubijaju onu decu vojnike u Sarajevu i Tuzli, Mladic napravio najveci pokolj Muslimana u istoriji, ona budala hteo da minira onu branu Visegrad (ej koja je to patoloska mrznja! secam se, jos uvek je radio JUTEL), Foca, cuda, Mostar, Trebinje, Bileca (dobro, ajde, to su Milovi Crnogorci divljali)... 45 godina konzervirane mrznje u kojoj su profitirali samo malobrojni pripadnici sve 3 nacije koji su zapravo bili Titovi aparatcici, cuvari tog glupavog koncepta BiJ. Po meni, prevelika je cena odrzavanja takve drzave na okupu.



O kojih 45 godina mrznje ti govoris? Sva mrznja koju si naveo desila posle unistenja BiJ od onih koji su profitirali na mrznji.
Naravno ocekujem argument da je mrznja bila potiskivana 45 godina pa onda buknula ali to je samo prazna prica bez ikakvog argumenta.
angie01 angie01 21:33 07.05.2009

Re: svasta ponsto

Zemlja, bre, sluzi da se skupi porez i da se postavi policija po granicnim prelazima i ni za sta vise. Sta vam smeta Republika Srpska? Zasto mora da bude Bosna ako vecina ljudi to nece?


jel ovo vazi i za Kosovo?
Aleksandar T Aleksandar T 21:49 07.05.2009

Re: svasta ponsto

A zašto mi Srbi ne bi tražili svoje mjesto u Sarajevu, Zenici, Mostaru, što ne bi tražili, po tvom poimanju "svog" Drvar, Grahovo, Glamoč....ljudi se vracaju i zive tamo, teško je doduše pošto su im Karadžić i Krajšnik savjetovali da zapale svoje kuće i stanove i da idu na Pale i dalje nakon potpisivanja Dejtona jer će im napraviti ljepše i veće Sarajevo Srpsko...i ? Napraviše li ga..Srbi koji su se vraćali u Drvar, Grahovo, Glamoč su od strane srpskih političara u BiH proglašavani izdajnicima što se vraćaju svojim kućama....uporno pokušavaš da diskredituješ mene a tezama ove dvojice koji su od ovog naroda napravili najveće luzere ovog vijeka... ja za razliku od tebe živim u Republici Srpskoj i dozvoliću si da je poznajem malo bolje...Ona je dio BiH i tako je nastala, nisu Federacija BiH i RS napravile BiH nego obrnuto, ako hoćeš da čuvaš RS moraš čuvati i BiH sve ostalo je politika koja je ovaj narod uvila i uvija u crno, umjesto da čuvamo ono što je očito i što nam pripada po tvom treba da se borimo za nešto što nikada nećemo dobiti i da pri oj borbi izgubimo i ovo što imamo...bre
Doctor Wu Doctor Wu 22:00 07.05.2009

Re: svasta ponsto

.bre

Ma, znam da boli. Zato sam ga i stavio.
Nista SI ti ne poznajes. Jbg, kad ti se argumenti svedu na "ja za razliku od tebe živim u Republici Srpskoj i dozvoliću si da je poznajem malo bolje..." Sta znas? Odakle pare dolaze, ko sta pravi i proizvodi, ko cime trguje? Tebi je sve cudo i magija. Daj malo racionalnosti u pricu, da vidimo koja je prica odrziva, koja drzava moze da prikupi porez, koja drzava moze da izda obveznice koje ce neko kupiti. Pitanje suvereniteta se, na kraju, samo svede na te 2 stvari. Ajde, reci...
Doctor Wu Doctor Wu 22:05 07.05.2009

Re: svasta ponsto

angie01
Zemlja, bre, sluzi da se skupi porez i da se postavi policija po granicnim prelazima i ni za sta vise. Sta vam smeta Republika Srpska? Zasto mora da bude Bosna ako vecina ljudi to nece?


jel ovo vazi i za Kosovo?

Slabo pratis na casu ili su te stigle godine. Za podelu Kosova sam bio dok si ti jos razmenjivala spomenare sa svojim drugaricama ovde po Blogu. Naravno da vazi i to u oba smera: Albanci ne mogu da skupe porez na severu Kosova, mi ne mozemo juzno od Ibra. Resenje: podela.
angie01 angie01 22:11 07.05.2009

Re: svasta ponsto

Za podelu Kosova sam bio dok si ti jos razmenjivala spomenare sa svojim drugaricama ovde po Blogu.


kolko se secam, (znachi nisu ni godine ni nepaznja), i ti si sa nama,..mada ne znam na koje drugarice mislish-shto nije ni vazno,....a pitanje nisam postavila tebi- samo sam zloupotrebila- priznajem tvoje objashnjenje,...vec generalno.
drug.clan drug.clan 22:18 07.05.2009

Re: svasta ponsto

Doctor Wu
angie01
Zemlja, bre, sluzi da se skupi porez i da se postavi policija po granicnim prelazima i ni za sta vise. Sta vam smeta Republika Srpska? Zasto mora da bude Bosna ako vecina ljudi to nece?


jel ovo vazi i za Kosovo?

Slabo pratis na casu ili su te stigle godine. Za podelu Kosova sam bio dok si ti jos razmenjivala spomenare sa svojim drugaricama ovde po Blogu. Naravno da vazi i to u oba smera: Albanci ne mogu da skupe porez na severu Kosova, mi ne mozemo juzno od Ibra. Resenje: podela.



Gosn Wu samo prica o mogucnosti priklupljanja poreza kao glavnoj svrsi drzave a istovremeno uporno forsira svoje neoliberalne ideje!

Za sta ce vama kapitalistima novac od poreza? Da ga date najbogatijima za bonuse i "uspesnim korporacijama" za bailout?
Doctor Wu Doctor Wu 22:36 07.05.2009

Re: svasta ponsto

Za sta ce vama kapitalistima novac od poreza? Da ga date najbogatijima za bonuse i "uspesnim korporacijama" za bailout?

Pa vidite kako Obama ne pušta banke da vraćaju taj bailout. Oni ga vraćaju a on ne da. Hoće baja da širi socijalizam. Što se tiše stvari o kojima je ovde reč preporučujem Econ 101: Banking and financing ili neko lakše štivo: How banks work ili sl. Vredi li vama objašnjavati da je vrednost giltova, treasuries i bondova (i samim time kompletnog kreditnog tržišta) direktna funkcija sposobnosti države da prikupi porez na svojoj (a u slučaju Amerike i tuđih) teritoriji? Mislim ne. Vi mislite da države postoje samo zbog socijalne pomoći.
drug.clan drug.clan 22:42 07.05.2009

Re: svasta ponsto

Doctor Wu
Za sta ce vama kapitalistima novac od poreza? Da ga date najbogatijima za bonuse i "uspesnim korporacijama" za bailout?

Pa vidite kako Obama ne pušta banke da vraćaju taj bailout. Oni ga vraćaju a on ne da. Hoće baja da širi socijalizam.


Morate mi dati referencu gde se to socijalizam definise kao davanje para najbogatijima! To bi mi oci otvorilo!

A i znamo mi svi zasto hoce da ga vrate! Da bi uzeli jos vise!


Vredi li vama objašnjavati da je vrednost giltova, treasuries i bondova (i samim time kompletnog kreditnog tržišta) direktna funkcija sposobnosti države da prikupi porez na svojoj (a u slučaju Amerike i tuđih) teritoriji? Mislim ne. Vi mislite da države postoje samo zbog socijalne pomoći.


Pa trebale bi da postoje samo zbog gradjana ali to nazalost nije tako vec uglanom postoje da bi odrzale sistem u kome bogati postaju jos bogatijim.


How banks work
Znam ja kako rade ali to ne znaci da dobro to kako rade. Pokusajte da zamislite svet izvan Wall Street sablona!
Aleksandar T Aleksandar T 23:16 07.05.2009

Re: svasta ponsto


Ma, znam da boli. Zato sam ga i stavio.

????
Samo sam pokušao da dam isti ton napisanom, ne kapiram zašto bre treba da boli.....u mojim komentarima je 90% racionalnog i logičnog ali ti ih ne komentarises već im upravo pretpostavljas neracionalna razmišljanja i samoispitivanja na koja daješ i odgovore, s maksimalnom pristojnoscu pokusavam da vodimo dijalog dok mi ti nepristojno ŠTA TI ZNAŠ odgovaraš monolozima...ne znam koja je svrha ali ti vjerovatno znaš
Aleksandar T Aleksandar T 13:38 07.05.2009

Послије мене потоп!

Ovog trenutka mi je poslan link sa ovim fenomenalnim člankom, mislim da može da pomogne diskusiju...

Поручујем гладноме народу: „Послије мене потоп!"

Пише: Зоран Црнчевић

Ријечи из наслова се приписују Мадам Помпадур, а оне су на најбољи начин прецизно илустровале необуздано расипништво њеног љубавника Луја XV. Краља Француске, који је са својим оцем Лујем XIV растурио државу концентрисањем моћи и богатства, те неизмјерним расипништвом. Његов отац, Луј XIV знао је рећи једну још упечатљивију реченицу: „Држава, то сам ја!".

То је, нажалост, гледиште које данас практикују наши политичари.

Демократија је постала погубан друштвени систем. У данашњем облику она није владавина народа, него апсолутна власт корумпиране елите, ослобођене било какве дугорочне одговорности. Династија, која би у давна времена расипала државне новце дуже од два мандата, у трећем би мандату сигурно остала без главе. За те сврхе је гладном народу, у цивилизованој Француској, служила гиљотина.

Данас то више није тако. Данашњи владари, након упропаштавања својих поданика, живот настављају крстарећи азурним морима на својим луксузним јахтама, ослобођени брига и одговорности. Док им се милиони, покрадени од гладног народа, множе у неком хеџ фонду или оф шор компанији.

Тако су и чланови Фискалног савјета БиХ постигли договор са делегацијом Међународног монетарног фонда (ММФ) о трогодишњем стенд-бај аранжману у износу 1,2 милијарде евра (2,34 милијарде КМ).

Државне касе су празне, економија упропаштена. Сада се социјални мир купује позајмљеним новцем. Од којег ће, као и од милијарди послијератне помоћи, опет неко узети проценат. Ваљда по уобичајеној ИМТ (има ли ту мене) тарифи. Никога изгледа није брига ко ће и како да враћа новац, након истека четворогодишњих мандата. Данашњи потписници задужења ће тада бити далеко, пијуцкајући коктеле на терасама луксузних хотела.
У вријеме криза, у мојој породици су се отказивала љетовања, куповина аута, новог намјештаја или ципела за школу. Новац се није посуђивао него зарађивао. И штедио. Зато смо ваљда увијек имали хљеба на столу. Којег ће нам фалити у годинама које долазе, када данашњу позајмицу фришко наштампаних долара без покрића, будемо враћали у златним полугама.

Шта урадите када стојите у реду испред касе, а старица испред вас нема довољно новаца да купи хљеб? Или када стојите у реду у апотеци, а сиромашни отац предшколског дјетета нема 15 КМ да купи лијек за свога малог болесника? Кажете ли им да смо ми "бољи дио БиХ", након чега они оду са осмијехом на лицу? Или извадите потребну суму из свог потанког новчаника?

Да ли вам је пречи лијек за туђе, или нове ципеле и играчка за властито дијете?

Ових дана нас наши политичари замлаћују причом да нам је у првом кварталу 2009. године ниво индустријске производње, остварене у Републици Српској, већи за 13,1% у односу на исти период прошле године.


Како то изгледа у стварности? Па као када саберете бабе и жабе. Или када комшија једе месо, а ви само купус, па испада да се обојица сладите сармом.

Према подацима Завода за статистику РС, у првом кварталу 2009. године, у односу на први квартал 2008. године, вађење руде метала је имало пад 81,2%, прерада дрвета пад 49,5%, метална индустрија пад 37,2%, производња текстила пад 36,2%, производња намјештаја пад од 26,3%, производња коже и обуће пад 15,6%, производња одјеће пад 14%, прехрамбена индустрија пад 8%, вађење угља пад 6,2%.

Јасно је у којим је гранама запослено највише радника са мизерним примањима, и који ће сада остати без посла. Од битних грана индустрије испада да су само електроенергетски сектор и Рафинерија нафте (која јесте почела производњу, али још увијек није пријавила ни 1КМ добити) имали раст производње. Колико смо ми заслужни за ово повећање?

Од краја рата, па до данас, нисмо изградили ни један капиталан енергетски објекат. Бивши систем нам је направио електране, а Бог подарио обилне падавине. Тако нам се десио и раст индустријске производње. Због којег се неће повећати ни плате ни пензије, неће се направити нове електране, изградити болнице или отворити нова радна мјеста. Осим ако под запошљавањем не сматрамо повећавање броја радника у државним институцијама.
Обзиром на важност падавина за наш бруто друштвени производ, и одсуство иоле паметне стратегије развоја индустрије, Република Српска је одмах послије рата требала да добије и Министарство за призивање кише и чаробњаштво. Ту је Милан Тарот могао бити министар. Његове изјаве и прогнозе ионако звуче пуно озбиљније и утемељеније од изјава великог броја наших министара.

По којем основу било ко од нас очекује да ће нам бити боље? Трула држава не може имати здраву економију. Рецесија у САД је један примјер. Ми смо други. Хиперпродукција непотребних роба постоји, али криза хиперпродукције не. Проблем данашње свјетске индустрије је што богатима не треба још јахти, још луксузних апартмана, или ципела за које је неки крокодил платио главом.

Људи су гладни. Голи. Боси. Болесни.

У тренутку док амерички ауто-гиганти пропадају под теретом промашене производње гигантских аутомобила, индијски Тата Моторс не успијева да задовољи потражњу за малим и јефтиним Тата Нано. Само предузетно, тржишно размишљање, усмјерено према потребама широких народних маса, доводи до успјеха.

Без обзира на позадину свега, за сваку је похвалу одлука Родољуба Драшковића, већинског власника СЛ Индустрије алата Требиње, да умјесто алата производи храну. Напокон и неки наш човјек са мало чорбе у глави.

Шта је са нама осталима? Зар смо потпуно изгубили компас? Јесмо ли сви постали малокрвни? Зар ми нисмо потомци оних који су јуришали на Солуну, који су на Сутјесци, дисциплином и хаброшћу, надиграли више десетина пута надмоћнијег непријатеља, оних који су својим изумима цијелој планети увели струју и телефон; који су освојили Нобелову награду за књижевност. Зар нисмо потомци оних ударника који су кроз љути камен, голим рукама, само двије године послије Другог свјетског рата, изградили 240км пруге Шамац-Сарајево. За мање од 8 мјесеци.

То су резултати! А не наших срамотних осам година, за аутопут Бања Лука - Градишка.

Умјесто отварања радних мјеста и подизања стандарда грађана на основама реалног раста бруто друштвеног производа, Влада Републике Српске се одлучила да сиротињу спаси законским регулисањем цијена. Задњи пут када је то покушано (у бившој СФРЈ), имали смо редове за млијеко, хљеб, уље, кафу, брашно, шећер.

Закон не може натјерати трговце да продају робу на којој не остварују зараду. Осим ако се у подзаконском акту не регулише и списак обавезних артикала које свака продавница мора да има. Надам се да ће се, у том случају, на листи наћи и Смоки и Медено срце.

Бојим се да ћемо, ако законске мјере стварно заживе, животне намирнице морати куповати на црном тржишту. Без рачуна и декларисаног поријекла. Уље "Маде ин Чехословачка", са скорашњим датумом производње, и смрзнуто месо, старо преко десет година, ионако нису никаква новост за потрошаче у Босни и Херцеговини.

Трула држава и не може да постигне ништа боље од тога да буде сметљишта за свјетски отпад.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:21 07.05.2009

"Босна"

И латинска ил крватска Византијска Или пруска
И будимска Вулгарија И илирска Или турска
Нити царска Ни спаијска Руска или аустријска
Земља варка Или арка – Милост Божју вечно иска

И Мусина и Јанкова Мехмедова и Маркова
Чудо једно Простог кова Никад само туђинова
Свакој чорби мирођија И свих светских царевина
Црвоточних грађевина мало млађих од планина

Отаџбина Брђанина Грујића и Поповића
Војновића Бугарина И Суада Поробића
Чудни чуне И рачуне Ко да Господ с неба куне
И криж крста И лук луне Разбише се о катуне

Здробише се краљевине Низ Урвине У Удбине
Низ сутјеске и планине У три српске материне


(Бранко Брђанин Бајовић, Из небеске земунице, СКЗ, Београд, 1994)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana