(Ne)kulturni centar Srbije u Parizu

Srđan Mitrović RSS / 30.09.2007. u 00:10

bcoms20079306601r.jpg

Stvarno ne znam šta mi je to trebalo. Kobnom neopreznošću sam prošao pored Kulturnog centra Srbije u Parizu, i imao sam šta da vidim. 

Ajde što Centar nije radio u sred bela dana u sred nedelje, što izgleda jadno i zapušteno, što u njemu vise dve slike ne zna se koga, što su na sred Centra neke merdevine pa ne znam da li je instalacija ili popravljaju plafon, sve to nekao i prođe, valjda smo se navikli sve ove godine, ali kad sam video tablu našeg Kulturnog centra umalo se nisam šlogirao.

Tako mi i treba. Pored onolikog Bobura, ja se smucam oko Kulturnog centra Srbije.

Da li je moguće da pored onolike priznate i pismene dijaspore nikome nije palo na pamet da bar nekom jave da se ispravi greška na tabli? Da li je moguće da naša dijaspora (a možemo da pitamo i ministra inostranih poslova i ministra kulture) ne zna da se imena naroda pišu velikim slovom.

Možda sam nešto propustio. Da li smo možda kažnjeni od svetske zajednice i da se od sada Srbi pišu malim slovom? Znam neke koji tako već pišu i neke koji se raduju, ali Ivan Klajn ipak kaže nešto drugo.

Na svu sreću tu je u blizini Bobur, pa svaki pošteni građanin Srbije kontaminiran (Ne)kulturnim centrom Srbije može da ode i da se dekontaminira. 

Na svu sreću, da ipak ne bude sve tako crno, nešto se lepo i desilo u tom Kulturnom centru Srbije u Parizu. 

Od 24. do 30 septembra bila je izložba fotografija o karijeri Milene Dravić , koja je bila počasni gost pariske manifestacije „Nedelje stranih kulturnih centara" .

milena%20dravic%20v.jpg

„Ponosna sam što sam izabrana da predstavljam Srbiju na ovoj manifestaciji", rekla je Milena Dravić na otvaranju izložbe.

Među onima koji su došli da vide srpsku glumicu bili su i neki od eminentnih srpskih umetnika i intelektualaca koji žive u Parizu, poput slikara Vladimira Veličkovića i Ljube Popovića i arhitekte Tome Garevskog.

Izložba od 44 fotografije, koju je pripremila Kinoteka iz Beograda, svojevrstan je vremeplov kroz izuzetnu karijeru glumice koja je snimila devedesetak filmova, od kojih je u pedesetak bila glavni protagonista.

Na otvaranju izložbe prikazan je i dokumentarni film „Milena", autora Zdravka Randića iz 2004. godine.

Milena Dravić predstavlja Srbiju na filmskoj manifestaciji „Nedelja stranih kulturnih centara", koja je ove godine posvećena ženama u kinematografiji. Pariskoj publici će se predstaviti filmom „Misterija organizma" Dušana Makavejeva 

„Nedelju stranih kulturnih centara", koja se održava šestu godinu za redom, sponzorišu francusko Ministarstvo kulture i skupština grada Pariza, sa ciljem da podrže raznolikost kulturnog izražavanja.

E sad, kad pomisliš da nije sve crno, vrlo brzo te razuvere.

Evo izveštaja sa projekcije dokumentarnog filma "Milena" od specijalne dopisnice :-) iz Pariza:

Sala puna, razne poznate i nepoznate face, u prvom redu, kako već to ide, ambasador sa suprugom, Milena Dravić, direktor KC.

Sala zamračena tablama od stiropora na prozorima (nema se za roletne, valjda).

I onda, usred projekcije - crče film. Tj. nije bas film crknuo, nego samo zvuk - nova sofisticirana bezična oprema počela da "hvata" neku radio stanicu. Buka nevidjena, počele i reklame. Mrak, svi se nešto zgledamo i smeškamo. Nema nikog da isključi spravu. To je trajalo nekoliko minuta (izgledalo je k'o pola sata) dok se "tehničar" nije pojavio iz neke zadnje prostorije. Onda je on malo čačakao, pa je pustio film, ali, posle nekoliko bezuspešnih pokušaja "premotavanja" DVD-ja, iz početka (već smo odgledali skoro sat) i ugasilo se svetlo. Onda je ustala Milena lično i tražila da se se projekcija zaustavi, izvinila se prisutnima i ... poslužen je "koktel prijateljstva".

Čujem da je bilo i nekih drugih "sitnih" problema u oranizaciji, tako da Milena nije ni ostala do kraja nedelje, vec se vratila u Beograd ranije, odmah posle zvanične festivalske večeri.

Atačmenti



Komentari (61)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:20 30.09.2007

desi?

„Nedelju stranih kulturnih centara", koja se održava šestu godinu za redom, sponzorišu francusko Ministarstvo kulture i skupština grada Pariza, sa ciljem da podrže raznolikost kulturnog izražavanja.

sto nisu dali i neku kintu za novu tablu?
al dobra su ova tri broja (123)...veoma aktuelno izgleda, ako si propustio prosle nedelje, to je bio Dogadjaj!

kad smo kod Nasih predstavnika u svetu, u Budimpesti je preko puta muzeja gde je bio festival, a ja ucestvovala, zgrada nase ambasade...izgleda ko bunker
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:23 30.09.2007

Re: desi?

ja umesto da pišem o koncertu Silvijena u Parizu, mlatim se sa tablama Centra.
ma napokon sam kupio knjigu marije rive, ćerke Marlen Ditrih. Pisala je biografiju o svojoj majci, pa sam malo popizdeo. pa ko velim što da i ja ne koristim blog da se oslobodim negativne energije.
Nisam propustio dogadjaj, jer sam morao da vidim Centar iznutra. Nije bilo merdevina i dodali su Milenine slike.
Gavrilo Princip Gavrilo Princip 00:23 30.09.2007

New Jersey

U srpskom klubu u New Jersey, stoji do sada neprevazidjeno pisanije:
SVAKU VECER GARBIDZ IZNET VAN.
Majke mi...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:25 30.09.2007

Re: New Jersey

mislim da je krajnje vreme da pokrenemo akciju naše dijaspore: slikajte svoju ambasadu ili bar kulturni centar.
da znam da nikad više tamo ne zalazim
Unfuckable Unfuckable 00:27 30.09.2007

Re: New Jersey

Gavrilo Princip
U srpskom klubu u New Jersey, stoji do sada neprevazidjeno pisanije:
SVAKU VECER GARBIDZ IZNET VAN.
Majke mi...


garbage su choodo ..poz Bol
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:32 30.09.2007

Re: New Jersey

hahaha! garbidz vrh!
poz i tebi Unfuckableman. ima jedan Becks kod vlaste na zurci za tebe ;-)
Sa Palube Sa Palube 08:44 30.09.2007

Re: New Jersey

U Ljubljani prosle jeseni, na nasoj ambasadi zalepljen beli papir preko dela 'Crna Gora' na tabli ambasade Srbije (i nekada i Crne Gore)
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 08:49 30.09.2007

Re: New Jersey

eto, mogli su i oni da problem reše sa flomasterom
mora da je izrada table jedna veoma skupa rabota, pa ne žele da opterete narod u zemlji skrhan drugim problemima.
G r o f G r o f 09:33 30.09.2007

Re: desi?

Kosovo, čije ime izgovorimo pre majčinog, odlazi, a vi o tablama....O tablama...Baš o njima..Strašno..Takvo antisrpstvo ne videh... Stiće vas kletve, a možda i Lazareva...A tabla?.. Buuuahaaaahaaahha, komentar.
ps. Zašto i meni slova i brojke, iznad, izgledaju kao crtani film ( i 24)...?
cyN cyN 12:54 30.09.2007

Re: New Jersey

Necu da ulazim u problem table jer je to resiv problem.

Mene vise brine cinjenica da nasi kulturni centri u svetu NE POSTOJE!
Bila sam u nasem centru u Parizu koji je verujte mi najbolji i najvise radi i "najkulturniji" je od svih ostalih nazovi centara (kafana za novokomponovane umetnike).






Srđan Mitrović Srđan Mitrović 18:21 30.09.2007

Re: desi?

G r o f
Kosovo, čije ime izgovorimo pre majčinog, odlazi, a vi o tablama....O tablama...Baš o njima..Strašno..Takvo antisrpstvo ne videh... Stiće vas kletve, a možda i Lazareva...A tabla?.. Buuuahaaaahaaahha, komentar.
ps. Zašto i meni slova i brojke, iznad, izgledaju kao crtani film ( i 24)...?

malo sam danas izgubio smisao za ironiju. zašto bi briga o ugledu zemlje iz koje dolazim bila antisrpstvo? meni je baš stalo da se kao zemlja i kao narod ne brukamo na ovakvim sitnicama i glupostima.
G r o f G r o f 19:05 30.09.2007

Re: desi?

hahaha...Nisi me valjda shvatio bukvalno. :)
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 19:43 30.09.2007

Re: desi?

malo mi je koncentracija danas pala pa sve shvatam bukvalno. izvinjavam se
Unfuckable Unfuckable 11:28 01.10.2007

Re: New Jersey

ima jedan Becks kod vlaste na zurci za tebe ;-)



ih...jedan....ali - hvala !
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:28 30.09.2007

ah da, milena u Centru

pufna pufna 23:23 30.09.2007

Re: ah da, milena u Centru

pa sto ne rece za taj ''maleni'' problem nadleznima kad si vec bio na proslavi? Ja tu tablu ne primetih do tvog posta...
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 01:06 30.09.2007

To ipak dođe skoro logično. Zar ne?


Skoro sam frapiran. Samo, ne mogu reći da sam iznenađen. Na osnovu svega što vidimo oko sebe.., to ipak dođe skoro logično. Zar ne?

Ali, od danas je valjda barem za nijansu bolje stanje nego pre par sati, jer ovaj blog je gore prikazanu tablu već malo "rasklimao". Videćemo kad će je promeniti.

Jedino ne valja što oni koji su odgovorni za izgled table (i čitavog našeg! kulturnog centra) verovatno ne posećuju ove stranice.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 01:11 30.09.2007

Re: To ipak dođe skoro logično. Zar ne?

nekako se naviknemo na sve. pa i ovakve stvari prestaju da nas iznenađuju. malo se ponašamao kao u onom čuvenom eksperimentu sa žabom. meni se čini da je naša voda odavno počela da ključa.
možda se u pravu, treba svake nedelje ponovo kačiti na blog ovu sliku sa tablom, pa dok neko ne reaguje.
a raspitaću se vala i ko im je pravio tablu. taj mora da ima ime i prezime.
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 02:34 30.09.2007

Re: To ipak dođe skoro logično. Zar ne?


Ime i prezime mora da ima, svakako, nego... meni sve nešto liči da je oko table petljalo više osoba i da će odgovornost tu da bude kolektivna !
Unfuckable Unfuckable 02:49 30.09.2007

Re: To ipak dođe skoro logično. Zar ne?

Srđan Mitrović
nekako se naviknemo na sve. pa i ovakve stvari prestaju da nas iznenađuju. malo se ponašamao kao u onom čuvenom eksperimentu sa žabom. meni se čini da je naša voda odavno počela da ključa.
možda se u pravu, treba svake nedelje ponovo kačiti na blog ovu sliku sa tablom, pa dok neko ne reaguje.
a raspitaću se vala i ko im je pravio tablu. taj mora da ima ime i prezime.



Srdjane ...nije bitno ko je PRAVIO tablu
...nego ko je preuzeo, pogledao i PLATIO ......
Svaki majstor ponekad pogresi ...
Da li je dobio dobra uputstva ?
I ...ako jeste ...uvek ima neko ko pri primopredaji robe POGLEDA sta placa ...!
....koliko ravnodushnih ljudi ?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 18:23 30.09.2007

Re: To ipak dođe skoro logično. Zar ne?

u pravu si. ipak je to jedan lanac ljudi koji su udgovorni za ovu bruku. a svi oni imaju imena i prezimena.
Biljana Cincarević Biljana Cincarević 01:37 30.09.2007

Sta je to cudno

i sta nas to vise moze sokirati, kakvi ljudi- takva kultura, istorija...
koliko sam se puta u svetu postidela iz koje zemlje dolazim.
andjelija andjelija 03:13 30.09.2007

Re: Sta je to cudno

Biljana Cincarević
i sta nas to vise moze sokirati, kakvi ljudi- takva kultura, istorija...
koliko sam se puta u svetu postidela iz koje zemlje dolazim.


to je kada shvatas sve licno.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 08:35 30.09.2007

Re: Sta je to cudno

ne može biti baš sve tako crno. imamo mi i divne ljude, divnu kulturu i imamo istoriju (koja nije baš toliko divna).
ne želim više da se stidim.
ova tabla j toliko mali i besmislen slučaj, a opet dosta govori.
andjelija andjelija 19:13 30.09.2007

Re: Sta je to cudno

Srđan Mitrović
ne može biti baš sve tako crno. imamo mi i divne ljude, divnu kulturu i imamo istoriju (koja nije baš toliko divna).
ne želim više da se stidim.
ova tabla j toliko mali i besmislen slučaj, a opet dosta govori.


objasnite mi to da se stidite.....jer stvarno ne mogu da razumem. .
andjelija andjelija 02:51 30.09.2007

sto nisi

flomasterom povecao slovo?


Unfuckable Unfuckable 03:26 30.09.2007

Re: sto nisi

sto nisi
flomasterom povecao slovo?

Come on ..andjelija ..ko bi priseban tako nesto radio ..?
Ne pucajmo u glasnika .
..a sto nisi ..me kao postavka especially [i]zivcira.[/i...kome to treba ...?

andjelija andjelija 03:33 30.09.2007

Re: sto nisi

Unfuckable
sto nisi
flomasterom povecao slovo?

Come on ..andjelija ..ko bi priseban tako nesto radio ..?
Ne pucajmo u glasnika .
..a sto nisi ..me kao postavka especially [i]zivcira.[/i...kome to treba ...?



a priseban bio da slika?

video problem plus se iznervirao a nije ga resio :))


znas koliko sam se potresla sta tebe zivcira?
Unfuckable Unfuckable 03:43 30.09.2007

Re: sto nisi

znas koliko sam se potresla sta tebe zivcira?


ok andjelija ...no problemo ...
al chovek nije odgovoran za incident...sto ga odma isprozivati sto nije bio proaktivan ?
..nebitno je moje zivciranje sprocu prozivanja
kapiram proaktivni stav ..vidis - resi ..
al nismo svi takvi ?!?!
andjelija andjelija 04:17 30.09.2007

Re: sto nisi

zasto ti to dozivljavas da sam ga ja isprozivala i odakle ti ideja da je on odgovoran??? ne izmisljaj molim te.
da sam stavila smajli :) na kraju mojeg pitanja, shvatilo bi se kao sprdnja sa situacijom.


ja kad isprozivam (kao malopre na queriji obojicu za lose blogove, negativnu energiju, gluposti sto baljezgaju, otrovani sujetom ....umesto da pozitivno uticu na citaoce i na sebe i obrate paznju na konkretne stvari a ne da glume tetke uz neku bajatu kafu) ...oni mene obrisu.

srdjan se do sada pokazao kao vrlo razumna osoba i cisto sumnjam da bi shvatio toliko dramaticno moje pitanje....i da se setio u tom soku ...verujem da bi popravio slovo.
Unfuckable Unfuckable 04:38 30.09.2007

Re: sto nisi

da sam stavila smajli :) na kraju mojeg pitanja, shvatilo bi se kao sprdnja sa situacijom.


so ...nisi stavila smajli..a ja ne zelim da se osecam(o) lose zbog toga...

ne znam koga si isprozivala kod kvirije ...nije topic...
samo sam reagovao na " E, shto..nisi ...."
niko nije shvatio dramaticno...
Srdjan ..pa sveidajebioushoku ...ne treba da popravlja slovo ...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 08:37 30.09.2007

Re: sto nisi

andjelija
flomasterom povecao slovo?



pravo da ti kažem da sam to i pomislio. ali prvo disam imao flomaster, a drugo mnogo policije je šetalo tuda i nisam baš želeo da me hapse zbog nečije nepismenosti. i još da dobijem zabranu ulaska u EU.
kucao sam na vrata, tražio sam nekog iz Centra da skrenem pažnju, ali kao što rekoh nigde nikog.

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 08:40 30.09.2007

Re: sto nisi

andjelija
zasto ti to dozivljavas da sam ga ja isprozivala i odakle ti ideja da je on odgovoran??? ne izmisljaj molim te.
da sam stavila smajli :) na kraju mojeg pitanja, shvatilo bi se kao sprdnja sa situacijom.


ja kad isprozivam (kao malopre na queriji obojicu za lose blogove, negativnu energiju, gluposti sto baljezgaju, otrovani sujetom ....umesto da pozitivno uticu na citaoce i na sebe i obrate paznju na konkretne stvari a ne da glume tetke uz neku bajatu kafu) ...oni mene obrisu.

srdjan se do sada pokazao kao vrlo razumna osoba i cisto sumnjam da bi shvatio toliko dramaticno moje pitanje....i da se setio u tom soku ...verujem da bi popravio slovo.

ja razuman? ne preteruj.
razuman sam toliko što se ne petljam sa budalama više.
a mogu i da banujem na svom blogu. e to je razumno.
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 11:08 30.09.2007

Re: sto nisi

sto nisi #Link Replika: 7flomasterom povecao slovo?



Phhh... Bio bi priveden zbog skaradnih i na svoju ruku preduzetih radnji protiv imena naroda, države i poretka, a od strane istih onih koji ...
AlexDunja AlexDunja 18:59 30.09.2007

Re: sto nisi

Srđan Mitrović
andjelija
zasto ti to dozivljavas da sam ga ja isprozivala i odakle ti ideja da je on odgovoran??? ne izmisljaj molim te.
da sam stavila smajli :) na kraju mojeg pitanja, shvatilo bi se kao sprdnja sa situacijom.


ja kad isprozivam (kao malopre na queriji obojicu za lose blogove, negativnu energiju, gluposti sto baljezgaju, otrovani sujetom ....umesto da pozitivno uticu na citaoce i na sebe i obrate paznju na konkretne stvari a ne da glume tetke uz neku bajatu kafu) ...oni mene obrisu.

srdjan se do sada pokazao kao vrlo razumna osoba i cisto sumnjam da bi shvatio toliko dramaticno moje pitanje....i da se setio u tom soku ...verujem da bi popravio slovo.

ja razuman? ne preteruj.
razuman sam toliko što se ne petljam sa budalama više.
a mogu i da banujem na svom blogu. e to je razumno.

razumno. jasta!
andjelija andjelija 19:11 30.09.2007

Re: sto nisi


razumno. jasta!



da :))

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 07:41 30.09.2007

...

ne sikiraj se...malecna slova, malte ne i ne vidiš
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 08:39 30.09.2007

Re: ...

snezana mihajlovic
ne sikiraj se...malecna slova, malte ne i ne vidiš

kad bi znala samo koliko se vide. dok sam stajao tako u šoku, prilazi jedan bračni par da zvirne šta se dešava u Centru, i onda dama kaže lepo na srpskom: Vidi napisali Srbi malim slovom.
Znači da se vidi i da ljudi ipak primećuju.
Slobodan Cagic Slobodan Cagic 09:29 30.09.2007

Re: ...

Srđan Mitrović

snezana mihajlovicne sikiraj se...malecna slova, malte ne i ne vidiškad bi znala samo koliko se vide. dok sam stajao tako u šoku, prilazi jedan bračni par da zvirne šta se dešava u Centru, i onda dama kaže lepo na srpskom: Vidi napisali Srbi malim slovom.Znači da se vidi i da ljudi ipak primećuju.


Pa, jednostavno je... ako ste još u Parizu, posetite opet Kulturni centar i obratite se gospodinu u svetlom odelu sa smešnim zulufima koji na fotografiji stoji blizu Milene. To je Živadin Mitrović, direktor Kulturnog centra, nekada novinar Studija B. Recite mu da zameni tablu. Ako više niste tamo ili ako Vam je teško da kažete Živadinu, poslaću mu ja mejl :=)
Doctor Wu Doctor Wu 09:45 30.09.2007

Pazi kad se još smejem!

Da li je moguće da pored onolike priznate i pismene dijaspore nikome nije palo na pamet da bar nekom jave da se ispravi greška na tabli? Da li je moguće da naša dijaspora (a možemo da pitamo i ministra inostranih poslova i ministra kulture) ne zna da se imena naroda pišu velikim slovom.

Možda kad bi bila neka kamerica, da snimi, ovekoveči, onako za obožavatelj(k)e...
oh la la oh la la 10:12 30.09.2007

E, Srđane...

... ne staj mi na muku, svaki put se nasekiram kada tuda prođem...

Pre neku godinu, renovirao se centar, u sred leta kada tu ima najviše turista.
Ali nije to problem.
Centar se renovira, stakla ofarbana u belo, a spolja samo jedna cedulja, napisana rukom, SAMO na srpskom
(da te ceo svet razume):

KULTURNI CENTAR JE U TOKU RENOVIRANJA


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:12 30.09.2007

Re: E, Srđane...

kapiram da je taj koji je postavio poruku oko renoviranja isti onaj koji je tablorescu dao nalog sta da napise, te i proveravao da li je Pravilno napisano pri preuzimanju table
bruka. sto je najgore znam ko je bio ambasador do pre valjda 2 godine a supruga mu vajni muzikolog - kulturni radnik i profesionalni pisac O muzici. sto volim kad se dese takve greske a znam Tacno ko ih Nije primetio )) bjutiful!
dragan7557 dragan7557 11:50 30.09.2007

Re: E, Srđane...

. To je Živadin Mitrović, direktor Kulturnog centra, nekada novinar Studija B. Recite mu da zameni tablu. Ako više niste tamo ili ak


O liku i delovanju Živadinovom a i ostalih citat: 'verovatno nisi imao kad,pošto si,izgleda, zauzet lovom na
buba švabe i teranjem paščadi po uluci Sen Marten, jer kako vidim iz programa ustanove kojoj si na čelu, u njoj se prikazuju takva remek dela kao što su Lovac na bubašvabe,Pseći život,Ja i Tito itd...,a Kosovo na kome se odvija vaseljenska katastofa, poslednja ti je rupa na svirali'.
Komnen Bećirović u štampi da ne nabrajam kojoj.

Ako se u zadnjoj rečenici "vaseljenska katastrofa" zameni sa srbima sa table, dobijaju se proporcije vaseljenske katastrofe.

Samo ministarstvo dijaspore pod dirigentskom palicom Ministarke Čubrilo nije vredno trošenja vremena na pisanje, elem ako ni zbog čega drugog ono zbog sastava KADRA na čelu koji sa dijasporom i njenom problematikom ima veze koliko i sa Marsom.

Dijaspora u stvari služi održanju režima na vlasti koji profitira novčanim učešćem iste za po nekim izvorima
oko € 3 mld. - € 4 mld.

Da na čelu ovakvih ustanova treba da budu školovani menadžeri sa dobrim PR timom nije potrebno ni primetiti
ali da na čelo ove za Srbe i Srbiju važne ustanove dolaze piskarala, stjuardese itsl., je zahvaliti našem metalitetu po sistemu :uzmi sve funkcije što ih život i vlast pruža.

Pouka: ako se uporedi vaseljenska katasrofa sa srbima onda je ništavnost fenomena Srbi u Vaseljenskoj
Katasrofi, očito te je iste srbe valjda opravdano napisati malim slovom kako bi se istakle ogromnosti
Katasrofe a i njeno Vaseljenstvo.
7557
Ženevljanin Ženevljanin 11:23 30.09.2007

diaspora serbe

U francuskom jeziku, kao i u srpskom (za razliku od engleskog), PRIDEVI izvedeni iz imena nacija se pišu malim početnim slovom. To jest: Serbe = Srbin; serbe = srpski; diaspora serbe = srpska diaspora.

Očekujem da se izvinite Ivanu Klajnu.
Boban Joksimovic Boban Joksimovic 11:50 30.09.2007

Re: diaspora serbe

Ženevljanin
U francuskom jeziku, kao i u srpskom (za razliku od engleskog), PRIDEVI izvedeni iz imena nacija se pišu malim početnim slovom. To jest: Serbe = Srbin; serbe = srpski; diaspora serbe = srpska diaspora.

Očekujem da se izvinite Ivanu Klajnu.

Mislim da se blog odnosi na ono "Skupstina dijaspore srba u Francuskoj. A to nije pridev.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 11:51 30.09.2007

Re: diaspora serbe

a mogu li ja da se izvinim Vama što Vas ne razumem?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:04 30.09.2007

Re: diaspora serbe

...hm....a mozda da se izvinimo kelvinu klajnu? ili on nama za ovajdole tepih?

Ženevljanin Ženevljanin 12:53 30.09.2007

Re: diaspora serbe

U pravu ste, prevideo sam srpski tekst. Mnogo je sitnim slovima i u samom dnu table bio napisan pa ga nisam primetio. Ipak, JA se izvinjavam.
G r o f G r o f 13:00 30.09.2007

Re: diaspora serbe

Ja bih da se izvinem svima, ali omaška sa tablom bi stvarno bila nebitna da je izuzetak. Medjutim ona je pravilo.
Na sve strane trulež, aljkavost i nebriga. Žalosno je što to nikome ne smeta. Nema čak ni naznaka napora da se stanje promeni ali zato se zdušno trabunja o nečemu što nema veze sa životom.
Vlasta Vlasta 21:14 30.09.2007

Loše

baš loše. I sad Parižani misle da je kod nas običaj da pišemo samo sebe malim slovima ili da smo ludi kada to ne možemo da ispravimo. Ajde da skupimo neku kintu da pošaljemo u KC da naprave novu tablu.
Olga Medenica Olga Medenica 21:29 30.09.2007

Milena = super

pravopis = uzas.
Sta reci.
Zali boze.
Ili zali Boze?
neprilagodjena neprilagodjena 10:16 01.10.2007

uvek...

... uvek vidim slovne (one štamparske) greške u tekstu koji čitam. I zasmeta mi, al' iskuliram.
Pravopisne i gramatičke, već teže. Ono, knedla u grlu, ili kost, šta već... progutam.

Identično bih odreagovala na ovaj slučaj, adrenalin, pritisak, šok, a možda i sažaljenje.
Sad da bih baš škrabala flomasterom - i ne bih.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 10:45 01.10.2007

Re: uvek...

ma i greške su ok. ja ih često pravim pri kucanju. živ čovek greši
veći je problem što je ova tabla na Kulturnom centru Srbije pa još u Parizu. Šta to govori o državi?
Englezi napraviše nauku od sitnica
Unfuckable Unfuckable 11:32 01.10.2007

Re: uvek...

ma i greške su ok. ja ih često pravim pri kucanju. živ čovek greši



pa da ...nije problem pogresiti ..ne gresi samo onaj koji ne radi nista - problem je u totalnoj inertnosti, tj sto niko nista ne preduzima - nikome nije to u "opisu posla"..........
Leni R Leni R 13:10 01.10.2007

Slika i prilika

A da vidite Ambasadu u Berlinu - prijem stranaka u podrumskim prostorijama, zaposleni jesu jako ljubazni i predusretljivi, ali scenografija je kao u filmu ANDERGRAUND. Kao da je vreme stalo. Da ne govorimo o tome da kulturni centar Srbije u Berlinu prakticno ne postoji!
Nije dovoljno da pojedinci u svetu "reprezentuju Srbiju na najbolji nacin" svojim talentom, zalaganjem, vaspitanjem i elokvencijom, mora i drzava malo da obrati paznju da sa svoje strane doprinese sopstvenom imidzu. I to ne u virtuelnom svetu. Mislim da bi makar table bile dobar pocetak. A sto se akcije "slikajte svoju ambasadu, konzulat, kulturni centar" tice, mogu odmah da dam svoj doprinos, mozda ce neko i da reaguje ako te fotke lepo sve ovde na blogu, na sajtu B92 ili gde god (mozda bas u istim tim kulturnim centrima po svetu?!) poredjamo jednu pored druge i napravimo izlozbu - nasu sliku i priliku.
Pozdrav iz Berlina,

Branka
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:28 01.10.2007

Re: Slika i prilika

lep ti je nik
pozdrav za branku.
jedva čekam tvoj doprinos iz Berlina.
slike ćemo da kačimo i ako treba da ih postavljamo po nekoliko puta.
pozdrav iz Beograda
oh la la oh la la 14:17 01.10.2007

Re: Slika i prilika

E, da su samo table u pitanju...

Dakle, gorepomenuta projekcija filma "Milena" u KC pre neki dan. Sala puna, razne poznate i nepoznate face, u prvom redu, kako vec to ide, ambasador sa suprugom, Milena Dravic, direktor KC.

Sala zamracena tablama od stiropora na prozorima (nema se za roletne, valjda).

I onda, usred projekcije - crce film. Tj. nije bas film crknuo, nego samo zvuk - nova sofisticirana bezicna oprema pocela da "hvata" neku radio stanicu. Buka nevidjena, pocele i reklame. Mrak, svi se nesto zgledamo i smeskamo. Nema nikog da iskljuci spravu. To je trajalo nekoliko minuta (izgledalo je k'o pola sata) dok se "tehnicar" nije pojavio iz neke zadnje prostorije. Onda je on malo cacakao, pa je pustio film, ali, posle nekoliko bezuspesnih pokusaja "premotavanja" DVD-ja, iz pocetka (vec smo odgledali skoro sat) i ugasilo se svetlo. Onda je ustala Milena licno i trazila da se se projekcija zaustavi, izvinila se prisutnima i ... posluzen je "koktel prijateljstva".

Cujem da je bilo i nekih drugih "sitnih" problema u oranizaciji, tako da Milena nije ni ostala do kraja nedelje, vec se vratila u Beograd ranije, odmah posle zvanicne festivalske veceri.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 14:40 01.10.2007

Re: Slika i prilika

šta reći osim Oh la la.
zloupotrebiću tvoj komentar i postaviti ga kao deo posta.
nadam se da imam odobrenje...
oh la la oh la la 17:44 01.10.2007

Re: Slika i prilika

naravno, zato je i tu ;-)
Laika Laika 15:49 01.10.2007

qq

I ja sam bio bas na toj prvoj veceri Milene Dravic u zaista nekulturnom centru. Sve je tacno, stiropor ploce umesto roletni, tehnika koja je potpuno zakazala, nestrucni ljudi da rese problem (ponasali su se kao da ih je bas briga da li ce resiti problem, da li ce se prikazivanje filma nastaviti i kako, da li ce korektno odraditi posao...), zakuska na kraju vise nego smesna (ni pica nije bilo dovoljno za sve, 2 neke jadne casice nekih grickalica, koje su planule vec posle trece osobe...). Ma, strasno...
Inace, svuda u svetu "nasi" u sirokom luku zaobilaze nase nekulturne centre i ambasade (a tek ovo je posebna prica!)...
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 10:27 03.10.2007

...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana