Učiš za 5 naučiš za 4 znaš za 3 odgovaraš za 2 dobiješ 1

mashha RSS / 10.05.2009. u 19:13
Ustani i kaži naglas šta je smešno, pa da se ceo razred smeje." - reče nastavnik prekorno.

„Izvinite nastavniče, nije mi bila namera da ometam čas, setio sam se nečega..." - sramežljivo odgovara učenik i pogledom nevinog kučenceta traži oprost od nastavnika.
„Hajde ponovi šta sam poslednje rekao!?"
Tišina.
„Hajde da čujem poslednju lekciju koju smo radili."
Tišina.
„Sedi, jedan."
.....................
I tako vremenom naučiš da se kontrolišeš i potiskuješ smeh, faca se zacrveni, telo se trese, kosom pokrivaš lice i izbegavaš pogled učenika koji te upitno posmatra i nije mu jasno čemu se smeješ, takođe izbegavaš i poglede učenika koji su, kao i ti, na ivici da prasnu u smeh... a od nastavnika si se sakrio jer imaš sreće da ispred tebe sedi najkrupniji učenik u razredu.
Naučiš i da ne otvaraš baš svaku ceduljicu koja je stigla do tebe ako si izložen pogledu nastavnika... ali i zapamtiš koliko je dobar bio onaj čas muzičkog kad je pred kraj časa i do nastavnika stigla ceduljica apsurdne sadržine- „Pogledaj u levi gornji ugao učionice- visi jaje! Šalji dalje".
U školi naučiš i latinski naziv maslačka, nervni sistem kišne gliste, perifrastičnu aktivnu i pasivnu konjugaciju, totalno si siguran da si pokupio svo znanje ovog sveta, a onda kod kuće crkne osigurač i nađeš se u čudu ako su roditelji na poslu- nije valjda da ovo ne mogu da rešim snagom svoga uma?! Da li je moguće da u tolikim knjigama ne postoji svo potrebno znanje?
Naučiš dosta toga, a onda vremenom zaboraviš još više... ali nikako ne mogu da zaboravim to insistiranje na strogoći i disciplini koja ti ne dozvoljava da se smeješ i neguješ vedar duh. I neke profesore koji se prosto hrane dečijim strahom. Zašto detetu nikad, ali nikad ne dozvoliti da se smeje? Šta, ne može da se uči kroz zabavu i igru? Onda nemojte da se čudite što deca nisu oduševljena kad moraju da idu u školu. I što se ponekad iz iste vrate istraumirana.
......................
A šta smo naučili o obrazovanju (tj. njegovim funkcijama) -
Obrazovanjem se prenose vrednosti i norme jednog društva- što ih bolje pojedinci usvoje, društvo je homogenije i stabilnije. Dakle, masa pojedinaca se pretapa u jedinstvenu celinu i stvara se društvena solidarnost. Pojedinci uče da sarađuju sa ljudima koji im nisu ni rodbina ni prijatelji, a ta sredina između porodice i društva u celini upravo jeste škola. U školi postoje pravila na koja se pojedinac postepeno privikava i stiče iskustvo za ona sledeća, koja će ga čekati u društvu.
Poštujući školska pravila, dete uči da poštuje pravila uopšte, razvija naviku samokontrole i suzdržavanja naprosto zato što se mora kontrolisati i suzdržavati. To je njegova inicijacija u strogost dužnosti. Ozbiljan je život započeo.- E. Dirkem
S tim u vezi, možemo postaviti pitanje- Da li su norme i vrednosti koje pojedinci usvajaju za vreme školovanja zaista one koje su u interesu društva u celini, ili su to norme i vrednosti koje nameću na primer, vladajuće elite ili vladajuće klase? Poznato je da ni jedna vladajuća klasa ne može dugo opstati isključivom upotrebom sile i da je ideološka kontrola daleko delotvornija. U tom smislu se može govoriti i o obrazovnom sistemu kao sredstvu za reprodukciju ideologije i radne snage.
Ili ipak... norme i vrednosti mogu biti promenljiva kategorija ukoliko je pojedinac u stanju sam da ih protumači, neke prihvati, neke odbaci... i u tom smislu nije pasivna jedinka koja bezuslovno usvaja pravila i lako dozvoljava da bude oblikovana.
Koje se osobine nagrađuju a koje odbacuju? Šta se više vrednuje- doslednost, suzdržljivost, podložnost autoritetu ili maštovitost, kreativnost, kritički duh? Hm...
Svi znamo u kakvom smo društvu odgajani i odrastali, ali niko ne zna kako će ono izgledati u budućnosti- obrazovni sistem je jedan od načina da tu budućnost učinimo izvesnijom i boljom.
Evo jednog, meni omiljenog (najduhovitijeg) izlaganja sa TED-a, poslušajte Sir Ken Robinsonovu priču o kreativnosti i obrazovanju. A pre toga jedna sekvenca koja će vas, nadam se, zagolicati:

Teacher & Six years old girl
Teacher: What are you drawing?
Girl: I'm drawing a picture of God.
Teacher: But nobody knows what God looks like.
Girl: They will in a minute.

 

Atačmenti



Komentari (123)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 19:55 10.05.2009

Cilj školskog sistema

nije da nauči decu da razmišljaju već da ih nauči baš tim normama društva koje pominješ. Nažalost.
mashha mashha 20:21 10.05.2009

Re: Cilj školskog sistema


elkris elkris 22:33 10.05.2009

Re: Cilj školskog sistema

niccolo
nije da nauči decu da razmišljaju već da ih nauči baš tim normama društva koje pominješ. Nažalost.
Moram da se složim sa ovim. Nažalost.

mashha, preporuka za blog
mashha mashha 22:51 10.05.2009

Re: Cilj školskog sistema

Sreća pa sad postoji kablovska i internet
debora debora 08:18 11.05.2009

nazalost...

mnogo odraslih i jos vise dece internet koriste samo za igranje i mozda citanje novina, jer nisu naucili da budu radoznali i pretrazuju, citaju zanimljive tekstove, slusaju razna predavanja...
mashha mashha 16:43 11.05.2009

Re: nazalost...

Eh debora, pa ne mogu svi biti blogeri
Šalim se, mnogima internet služi samo da bi pobegli od realnosti, ali opet, mnogo je bolja situacija nego 90-ih... neki klinci nisu kapirali zašto smo preživljavali šta smo preživljavali u to vreme- kažu "Pa što se niste informisali preko interneta?"... ne shvataju koliko je bio težak pristup informacijama.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 19:56 10.05.2009

Mašo 10+

"If you not prepared to be wrong you'll never come up with anything original."


Margos, ako čitaš, šibni ovaj post na naslovnicu, please! I zbog predavanja...


Why you should listen to him:

Why don't we get the best out of people? Sir Ken Robinson argues that it's because we've been educated to become good workers, rather than creative thinkers. Students with restless minds and bodies -- far from being cultivated for their energy and curiosity -- are ignored or even stigmatized, with terrible consequences. "We are educating people out of their creativity," Robinson says. It's a message with deep resonance. Robinson's TEDTalk has been distributed widely around the Web since its release in June 2006. The most popular words framing blog posts on his talk? "Everyone should watch this."

A visionary cultural leader, Sir Ken led the British government's 1998 advisory committee on creative and cultural education, a massive inquiry into the significance of creativity in the educational system and the economy, and was knighted in 2003 for his achievements. His latest book, The Element: How Finding Your Passion Changes Everything, a deep look at human creativity and education, was published in January 2009.

"Ken's vision and expertise is sought by public and commercial organizations throughout the world."

BBC Radio 4
mashha mashha 20:27 10.05.2009

Re: Mašo 10+

Hvala Bojane
A predavanje je... kao što rekoh- moje omiljeno
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 15:41 11.05.2009

Re: Mašo 10+

"Ovo šalje Frenk."




mashha mashha 16:46 11.05.2009

Re: Mašo 10+


frankincense...
margos margos 22:15 12.05.2009

Re: Mašo 10+

Margos, ako čitaš, šibni ovaj post na naslovnicu, please! I zbog predavanja...

Na žalost, nisam videla (a mogao si me i obavestiti ) ali je Dalibor video .

10 + i za Dalija i za Mašu !!!
A i preporuka, se veda:)))

Najpre o slobodi da se greši koja je uslov za kreativnost:
Kada su 2000.-te pitali mnoge javne ličnosti ''koje je najveće zlo XX veka?'' svi su pričali o raznim izmima, samo je Tijana Mandić rekla da je po njenom sudu najveće zlo to što je ljudima ukinuto pravo na grešku.

Drugo, moj prijatelj uvek kaže kako glupi ljudi uvek prave iste greške, a kreativni uvek nove - pa mu onako okice zasijaju od radosti :)))) Inače, kada smo radili na nekom projektu, pa išlo malo kilavo, on mi reče ''E, čak i da ne uspemo u ovome, ostaće nam radost stvaranja....'' Nismo uspeli u tom projektu, ali smo svašta naučili, te mi ta njegova misao uvek bude pokretač kad mi je frka da se upustim u nešto novo....

Treće, ima jedna knjiga u kojoj osim mnoštva informacija postoji i sjajna bibliografija na kraju -''Revolucija u učenju'' (autori Gordon Dryden i Jeannett Vos - izdavač je ''Timgraf'' iz Beograda - firma više ne postoji, ali postoji udruženje pod istim nazivom - te ako nekog zanima mogu da ih potražim). Zbilja vredna knjiga.

I... mogla bih još štošta na ovu temu.... ali bi potrajalo:)
U svakom slučaju, treba slušati klince i one matorce koji nisu ubili decu u sebi!

E, da, da ne zaboravim - strašno je što najvažnije stvari u životu nikada nismo učili sistematizovano - a najvrednije su: kako da učimo i kako da volimo.
mashha mashha 22:30 12.05.2009

Re: Mašo 10+

Margos, 10+ i za tebe i za komentar i za javljanje i citiraću te- "I... mogla bih još štošta na ovu temu.... ali bi potrajalo:))
margos margos 23:10 12.05.2009

Re: Mašo 10+

Hvala Mašenjka, nego ja sam mislila da ćeš da se raduješ matorcima s decom u sebi :)))

Ja sam imala sreću da budem primljena pre neku godinu - iako postarija, na interdisciplinarne studije 'Insitute for social education and communication'' iz Švedske i tamo smo, posebno zahvaljujući sjajnim tutorima iz Irske - imali prilike da svašta naučimo iz raznih oblasti vezanih za rad s mladima, pa tako i pomoć prilikom problema s učenjem. Među kolegama je bilo i dosta psihologa i pedagoga - te su i oni obogaćivali naš rad - a sve je bilo interaktivno..... Ma najbolja škola u životu u kojoj sam bila. I opet bih, da još postoji:)))

Uh... ne znam ni gde da počnem ... ni gde da stanem.... ovo je jedna od mojih najzapaljivijih tema :))))

Elem, ako se ne varam, bilo je 6 generacija studenata, te tako - uglavnom na području Vojvodine (Novi Sad, Kikinda, Bečej, Subotica) ima stotinak kolega koji rade s mladima i rade baš ovako kako smo čuli u klipu. Neki u nastavi, neki van nastave i u omladinskim klubovima.

mashha mashha 01:07 13.05.2009

Re: Mašo 10+

Izgubih se među porukama (ovo mi je prvi blog koji je prešao na 2. stranu) a čak sam i uspela greškom da se obavestim moderatoru umesto da kliknem na "2"
I još mi puče net...
Nego, pa di si bila do sad margos, prenese nam super vesti!
ovo je jedna od mojih najzapaljivijih tema :))))

Ožeži slobodno!!!
margos margos 01:46 13.05.2009

Re: Mašo 10+

Najpre, idi na svoj profil i namesti da imaš po 200 komentara na stranici. Ako voliš da se sigraš s kompim, onda potraži Maksin blog (drugi, od dva) i tamo negde oko 600-tog komentara (al najbolje njega da pitaš) nalaze se neke zezalice koje mogu da postave i po 400 i više komentara po stranici i još svašta nešto.
Al najpre uradili ovo u profilu - to je brže.

Drugo, mi smo ovde vrlo sumnjičavi i neprilagodljivi novinama - te je i onima koji znaju i žele i mogu da naprave pomake oprilično teško - jer dok objasniš šta hoćeš, pa da l je to u skladu sa..... pa da ne nabrajam.... prođe voz i ljudi gube entuzijazam.

Knjiga koju sam navela je napravila bun pre 8-9 godina u Singapuru, jer je Ministarstvo prepoznalo vrednost edukacije, pozvalo autore, naručili su po dva primerka za sve svoje profesore s srednjim, višim i visokim školama (da jedan primerak imaju kod kuće, a drugi u školama), pozvali su najjače predavače iz sveta iz oblasti učenja (Toni Buzana - između ostalih) i organizovali jednonedeljni seminar. Ne sećam se koji su iznos odvojili za to, ali je za manje od tri godine - napravljen preokret - i to u biznisu. Preko 3000 stranih firmi se preselilo tamo, desetine hiljada mladih su zaposlili i nije se ta pamet selila po svetu, nego je ostala u zemlji.

Izdavač je bio fasciniran tim biznis podacima, a mene su opet u knjizi najviše ''zaludele'' informacije vezane za različite vrste inteligencija, učenje, prezentovanje znanja, pomoć klincima.

Zanosili smo se idejom da oformimo grupu zaluđenika i krenemo u projekat ''Srbija najobrazovanija zemlja do 2015.'' To najobrazovanija ne znači da se nadpamećujemo i palamudimo (da prostiš na izrazu) već da tu svoju pamet i obrazovanje prodamo svetu.

Neko reče da nijedna zemlja ne želi obrazovane svojom glavom misleće ljude - ja mislim da nije tako - političari i vladari ih ne žele, jer bi onda i oni morali da rade na sopstvenom obrazovanju.

Inače, Gordon Dryden je kanadski novinar, a Jeanette Vos novozelandska pedagoškinja (aj da budem pc). E, njih dvoje su se sreli '93. na nekom seminaru i shvatili da oboje rade sličan posao, te su se udružili. Knjiga je doživela već mnoga izdanja, prevedena na mnogo jezika, a oni imaju i svoje škole i kampove gde klince uče kako da uče. Na žalost, moje iskustvo u radu s mladima jeste da retko uspeju da istraju u novonaučenom načinu - jer ih roditelji, škola i drugovi - relativno brzo vrate na staro.

Od ''zagrej stolicu'' do bubanja, slabo smo odmakli. Zato je bitno da se taj način i novine institucionalizuju i ponavljajući i sistematski koriste, e da bi imale trajan i transformacioni rezultat. Ili, što bi rekao jedan brazilski sociolog Gilberto de Mello Freyre ''The aim of education is profound transformation''.

Rasplinuh se, al kad si me čačnula, ko ti je kriv :))))
mashha mashha 02:04 13.05.2009

Re: Mašo 10+

Rasplinuh se, al kad si me čačnula, ko ti je kriv :))))

E pa Margita
Hvala ti na informacijama, svaka čast! Imaš od mene doživotne preporuke, da znaš!
margos margos 02:28 13.05.2009

Re: Mašo 10+

Imaš od mene doživotne preporuke, da znaš!

Zar to već nismo ugovorili onomad za рикомендејш виик?

PS Bilo bi lepo da smo nešto više mogli da uradimo.... entuzijasta i 'ludaka' ima, samo ih treba ponovo izanimirati. Sadašnja postava 'državnih organa' nije stimulativna - pa ni za ludake.:(
Lepa Radmilovic Lepa Radmilovic 05:23 13.05.2009

Re: Mašo 10+

margos, mene interesuje kako odrzati paznju deci i starijima...

dovoljno je jedan nesto da kaze i da cas krene u skroz drugom smeru :)

imaju li oni neke trikove kako da kroz zezanje i razmisljanje odrze paznju bez histerije? :)

ahhh...divno pricate :) gladite mi ushice sa ovom temom...i do sutra bih mogla da citam....
zelela bih da predajem makar jedan semestar na nekom filmskom faksu.
i pustim im mozgove u slobodu i da uzivam :)

bocvena bocvena 09:09 13.05.2009

Re: Mašo 10+


Od ''zagrej stolicu'' do bubanja, slabo smo odmakli. Zato je bitno da se taj način i novine institucionalizuju i ponavljajući i sistematski koriste, e da bi imale trajan i transformacioni rezultat. Ili, što bi rekao jedan brazilski sociolog Gilberto de Mello Freyre ''The aim of education is profound transformation''.

Odlično rečeno! I otprilike je to glavni problem u sprovođenju bilo koje reforme kod nas.
Blade Runner Blade Runner 14:48 13.05.2009

Re: Mašo 10+

Zar to već nismo ugovorili onomad za рикомендејш виик?

mashha mashha 17:00 13.05.2009

Re: Mašo 10+

Jes, jes, samo što ću deobu preporuka ostaviti i čukununučićima u amanet
margos margos 18:43 13.05.2009

Re: Mašo 10+

E, evo ti preporuka za preterivanje -. zaslužila si:)))
mashha mashha 18:53 13.05.2009

Re: Mašo 10+

margos
E, evo ti preporuka za preterivanje -. zaslužila si:)))

Hahahaha!

Edit: Posluži se pićencem
hajkula1 hajkula1 14:06 16.05.2009

Re: Mašo 10+

Lepa Radmilovic
margos, mene interesuje kako odrzati paznju deci i starijima...

dovoljno je jedan nesto da kaze i da cas krene u skroz drugom smeru :)

imaju li oni neke trikove kako da kroz zezanje i razmisljanje odrze paznju bez histerije? :)

ahhh...divno pricate :) gladite mi ushice sa ovom temom...i do sutra bih mogla da citam....
zelela bih da predajem makar jedan semestar na nekom filmskom faksu.
i pustim im mozgove u slobodu i da uzivam :)




Ode se kod kolege na cas, znas onaj kolega koji ima dobre rezultate.
margos margos 22:31 16.05.2009

Re: Mašo 10+

Evo ja ne nađoh za shodno da odgovorim, ne znam šta bih pre.... mnogo zanimljivih blogova (za mene) ovih dana, al ovom se vraćam ko kučence :))))

Elem, neka istraživanja danas pokazuju da na 15 minuta treba menjati ritam da bi se održala pažnja.

Za mene je još važnije prepoznati dominantnu inteligenciju kod đaka ili studenta i prilagoditi se. Jer, kao što reče u spotu, pre neku godinu je jedan profa s Harvarda (Gardner) definisao osam vrsta inteligencije i ne učimo svi lako na isti način. Meni se sviđa to što se nastavnici i profesori edukuju i prilagođavaju đacima, ne bi li svi zajedno postigli maksimum, a ne kao u stara vremena ''ex catedra'' pa ko preživi...

Evo mali prikaz :

Verbalna (lingvistička) – sposobnost čitanja, pisanja i komunikacija rečima
(pisci, pesnici, scenaristi, govornici, političke vođe, urednici, publicisti, novinari i pisci govora)
Primer – Vinston Čerčil
Kako ih ojačati za učenje: pričati priče, igre sa pamćenjem imena i mesta, pričati i pisati priče i šale, spremati skečeve sa različitim rečima, upotrebljavati novinarski stil pisanja, intervjuisati, igrati se pravopisnih igara, učestvovati u debatama, raspravljati

Matematička (logička)
– sposobnost rasuđivanja i računanja
(matematičari, naučnici, inženjeri, lovci, policijski islednici, pravnici, ekonomisti)
Kako ih ojačati za učenje: podsticati rešavanje problema, igrati matematičke računske igre, analizirati i interpretirati podatke, koristiti rasuđivanje, podsticati vlastite jake strane, koristiti predviđanje, dopustiti da se stvari čine korak po korak, imati određeno mesto za sve stvari, koristiti deduktivno mišljenje

Vizuelno-spacijalna (prostorna)
– (arhitekte, vajari, slikari, navigatori, piloti, šahisti, prirodnjaci, teoretičari fizike, vojni stratezi)
Kako ih ojačati za učenje: za učenje koristiti slike, praviti skice, mape, koristiti mape uma, vežbati vizuelizaciju, gledati video snimke, koristiti periferne stimulanse – plakate, koristiti pantomimu, menjati mesto u sobi da bi se dobile različite perspektive, isticati bojama, koristiti kompjutersku grafiku

Audio (muzikalna, muzička)
– (izvođači muzike, kompozitori, dirigenti, muzička publika, tonski inženjeri, graditelji muzičkih instrumenata, kod kultura bez tradicionalnog pisanog jezika)
Kako ih ojačati za učenje: učiti uz pomoć pesama, koristiti 'aktivne' i 'pasivne' koncerte, učiti uz pratnju barokne muzike, vežbati uz muziku, muzikom menjati raspoloženje, muziku koristiti za opuštanje, uz pomoć muzike stvarati i zamišljati slike

Telesno-kinestetička (fizička – motorička) – (sportisti, sportski radnici, plesači, pronalazači, pantomimičari, hirurzi, karatisti, vozači trkačkih automobila, terenski radnici, i darovite osobe za mehaniku)
Kako ih ojačati za učenje: u toku učenja koristiti fizičke vežbe, koristiti ples, pokret, odglumiti učenje, upotrebljavati puno promena stanja i pauza u procesu učenja, koristiti modele, mašine, lego kocke, rukotvorine, ići na izlete, koristiti dramu i igranje uloga, pucketati prstima, pljeskati, tapkati, skakati, penjati se

Socijalna (interpresonalna)
– (političari, nastavnici, verske vođe, savetnici, prodavci, pregovarači, rukovodioci i ljudi zaduženi za komunikaciju sa javnošću)
Kako ih ojačati za učenje: praviti puno pauza za druženje sa drugima, koristiti učenje u parovima, koristiti umeća komunikacije, organizovati zabave u čast učenja, učiniti učenje zabavnim, pozivati 'treća lica', raditi u ekipama, učiti kroz podučavanje, koristiti uzroke i posledice

Intrapersonalna (introspektivna- intuitivna) - unutrašnja (lična)
(pisci, savetnici, mudre starije osobe, filozofi, mistici)
Kako ih ojačati za učenje: voditi lične razgovore, sprovoditi aktivnosti koje podstiču lični rast, razgovarati o aktivnostima, odvojiti vreme za razmišljanje o sebi, samostalno učiti, slušati (razvijati) intuiciju, razgovarati, razmišljati ili pisati o onome što je osoba doživela i kako se osećala, dopustiti različitosti


Zanimljivost za kraj: prirodna inteligencija tj. zdrav razum su ostavljeni van svih kategorija![b][/b]
mashha mashha 17:12 17.05.2009

Re: Mašo 10+

Ja sam ovih dana nešto u gužvi, nisam stigla ni sopstveni blog da obiđem...
Ali evo sad svratih i imam šta da vidim- blog mi je, začinjen Margitinim komentarima pretvoren u pravu riznicu zanimljivosti (nije što je moj, nego stvarno )
bocvena bocvena 20:22 10.05.2009

obrazovanje i kreativnost

Toliko si bitnih pitanja otvorila da ne znam odakle da počnem.
Hajde da se zadržim samo na ideji da obrazovni sistem podstiče podložnost autoritetu (što otvara put manipulaciji), a ubija kreativnost i posebnost.
Na ivici sam da se složim (posebno posle ovog izuzetnog predavanja). Ponekad mi se čini da se čitavo vaspitanje svede na ubijanje svega prirodnog u dečijem svetu i nalepljivanje hrpe moraš i ne smeš. Pre ili kasnije svaki roditelj (a još češće nastavnik) uhvati sebe kako izgovara čuveno - zato što ja tako kažem, u nedostatku pravog odgovora na stoto dečije zašto.
Ta fina linija između anarhije i potrebe da budeš poseban nedostižan je cilj svakog nezrelog deteta, čoveka, sistema.
A gde smo tu mi i naš obrazovni sistem?
Negde u vrtiću.
mashha mashha 20:35 10.05.2009

Re: obrazovanje i kreativnost

E sad me podseti na onaj vic (da malo opustim atmosferu):
Tata, a kako dolazi slika u TV?
-Ne znam, sine.
Tata, kako lete avioni?
-Ne znam, sine.
Tata, a koja je najbrža životinja na svetu?
-Ne znam, sine.
Tata, tata, a jel tebi smeta što te toliko zapitkujem?
-Ma taman posla, kako ćeš da naučiš ako ne pitaš...
niccolo niccolo 20:56 10.05.2009

Re: obrazovanje i kreativnost

da malo opustim atmosferu

Kakva si ti bila učenica Mašo?
mashha mashha 21:08 10.05.2009

Re: obrazovanje i kreativnost

Kakva si ti bila učenica Mašo?

Odlična... za izbegavanje
E a to me sad podsetilo na ono kad ideš da primiš inekciju- i čuveno zavaravanje pitanjima "A u koju školu ideš?", "Koji si razred?" (a onda ti šibne onu iglu... uf... )
niccolo niccolo 21:12 10.05.2009

Re: obrazovanje i kreativnost

Dobro, vidim da ti izbegavanje ide od ruke...(mislim odgovora )
mashha mashha 21:14 10.05.2009

Re: obrazovanje i kreativnost

Ma ne volim da se hvalim...
niccolo niccolo 21:16 10.05.2009

Re: obrazovanje i kreativnost

Skromnost je vrlina,a?
mashha mashha 21:19 10.05.2009

Re: obrazovanje i kreativnost

Hm... ipak mi je draža ona Sokratova- vrlina je znanje
libkonz libkonz 21:56 10.05.2009

Re: obrazovanje i kreativnost

Mašo, tekstovi su ti sjajni, kao i uvek. U potpalublju ima nekoliko žena, uključujući tebe, koje toliko dobro pišu da se postidim kad pogledam svoje tekstove. Raduje me jedino što sve dolazite kod mene na blog.
Što se teme tiče:
Uopšte me ne čudi što se niko u Srbiji nije uopšte uzbudio posle studije o tome da su deca iz naše zemlje "najmanje praktično upotrebljiva" nakon završetka školovanja. Živimo u jednoj montipajtonovskoj državi gde će beogradska TV hronika pustiti prilog o zlatnim medaljama naših matematičara, a mi ćemo opet u našim glavama smatrati sebe najpametnijima na svetu.
mashha mashha 22:41 10.05.2009

Re: obrazovanje i kreativnost

Mašo, tekstovi su ti sjajni, kao i uvek. U potpalublju ima nekoliko žena, uključujući tebe, koje toliko dobro pišu da se postidim kad pogledam svoje tekstove.

E pa sad se ja postideh...
A što se tiče-
mi ćemo opet u našim glavama smatrati sebe najpametnijima na svetu

setih se Dekarta: Zdrav razum je nešto što je najbolje podeljeno, jer svako misli da ga ima sasvim dovoljno, tako da čak i oni koje je u svemu drugom teško zadovoljiti nemaju običaj da žele više zdravog razuma nego što ga imaju.
natasavb natasavb 08:03 11.05.2009

Re: obrazovanje i kreativnost

Hej Masho, jos juce sam procitala ovaj odlican tekst, ali nikako da stignem da se javim.
Za ovih sedam godina kako moje cera ide u skolu, toliko stvari se desilo o kojima bih mogla ovde da pisem, ali jedna iz prvog razreda mi je ostala najupecatljivija.
Pred kraj skolske godine su isli na izlet na Oplenac, a ona je vratila odusevljena . Par dana posle to je bila tema na likovnom.
Dolazi dete uplakano iz skole. Kaze dobila 4 iz likovnog. Crtala je Crkvu Svetog Djordja i uciteljica joj je pred kraj prisla i rekla da je odlicno. Onda je ona oko crkve nacrtala leptire raznih boja, a ova joj je rekla: " Gde si ti videla tamo ove leptire?! " i dala joj 4.
Dugo smo taj crtez drzali okacen na zidu i skoro svi koji su ga videli su prokomentarisali kako se dete lepo provelo na izletu.
Na zalost, uciteljica je videla samo leptire.
mashha mashha 16:50 11.05.2009

Re: obrazovanje i kreativnost

Hvala Nataša što si ipak svratila, eto ta učiteljica je samo još jedan od primera kako se ubija kreativnost...
bandina bandina 23:00 10.05.2009

Sve me ovo podsetilo


kad nam je profesorka u Gimnaziji rekla: " Ne zanima me sta mislite, ja sam tu da od vas napravim intelektualce koji ce da budu zadovoljni sa 30 000 svakog meseca..."

Celu srednju skolu sam slusala od takvih pojedinaca koje najjednostavnije mogu da okarakterisem kao intelektualni sljam, da smo mi buduca elita...

Mnogi iz te " buduce elite " danas opustenu priznaju da su sve provere citanaja prosli na bubice i puskice....

Moja poenta je : j**es I Gimnaziju i elitu i obrazovanje, ako te ne nauce da razmisljas svojom glavom i da budes covek
niccolo niccolo 23:03 10.05.2009

Re: Sve me ovo podsetilo

Moja poenta je : j**es I Gimnaziju i elitu i obrazovanje, ako te ne nauce da razmisljas svojom glavom i da budes covek

mashha mashha 23:43 10.05.2009

Re: Sve me ovo podsetilo

Ma ima raznih "bisera" i iz moje škole, ali najviše zameram onim nastavnicima/ profesorima koji nisu nikad bili spremni za diskusiju ili daleko bilo, interaktivnu nastavu.
j**es I Gimnaziju i elitu i obrazovanje, ako te ne nauce da razmisljas svojom glavom i da budes covek

Ne zameram onima koji nisu uspeli da nas nauče- zameram onima koji su nas u tome uporno sputavali ili sprečavali.
shumska shumska 19:50 11.05.2009

Re: Sve me ovo podsetilo

Ne zameram onima koji nisu uspeli da nas nauče- zameram onima koji su nas u tome uporno sputavali ili sprečavali.

Ništa za dodati, sve rečeno(lepo ti neko reče, ti si mašo za naslovnu)

mashha mashha 20:34 11.05.2009

Re: Sve me ovo podsetilo

Hvala shumska, prijaju mi pohvale
Ali, takođe sam otvorena i za kritike
hajkula1 hajkula1 14:08 16.05.2009

Re: Sve me ovo podsetilo

niccolo
Moja poenta je : j**es I Gimnaziju i elitu i obrazovanje, ako te ne nauce da razmisljas svojom glavom i da budes covek




i j**es uniformu

mashha mashha 17:15 17.05.2009

Re: Sve me ovo podsetilo

hajkula1
i j**es uniformu


Hehe, videćemo kako će proći glasanje kod Unfa
Blade Runner Blade Runner 23:06 10.05.2009

"U skolu sam imo ja petice sve

samo iz vladanja boga mi ne"
RA

Sve autoritete treba kritcki usvajati. Bez toga nema napretka.



Jos jedan fenomenalan post.
mashha mashha 23:48 10.05.2009

Re: "U skolu sam imo ja petice sve

Sumnja, preispitivanje, proveravanje, kritika... nema napretka bez toga.
Hvala Blade, to je ta pesmica koja nam je falila
dunja73 dunja73 00:10 11.05.2009

Re: "U skolu sam imo ja petice sve

Maso , je sam ti nekako ni ovamo ni tamo
skolu sam zasvrsila u Srbiji ,neke stvari ucila u Nemackoj
pratim preko dece od mojih prijatelja skolstvo u Nem ..
hm..
ne moze tu covek mnogo pametan da bude (sto bi kod nas rekli)
puno maHana nalazim i "moje vreme" i sad ovde ..
U Nem je skolski sistem takav da svaki ucitelj moze da kreira po svome izboru zadatu temu
kao i uostalom od skora u Srbiji , i sad ako imas kvalitetnog ucitelja -ok ,ako imas
nekvalitetnog imas -peh ...
U svakom slucaju ,mora MNOOOGO vise nego ranije sa decom da se radi kod kuce ..
i razlika , koliko ja razumem ranije i sad , je ustvari to sto sad te kao roditelja ukljucuju od prvoga dana
znaci nije dete samo djak , vec kroz zajednicki rad sa decom i roditelji...
U nem je strasno kod stranaca , ako roditelji nisu dovoljno obrazovani da rade sa detetom , casovi skupi itd...
Evo ja sam skoro imala jednog 73 godiste tatu , inace moj dobar poznanik ,
dosao kod mene da ga naucim kako se deli (deljenje) da objasni sinu ..
veli , medicinski je brat , pa zaboravio...
Znam decu neku sto su privatne skole pohadjali
od osnovne ,skole tipa uci se po redosledu na sta dete ima volju ..
licno ta deca su po meni malo.... , ne bih znala sta da kazem ..
opet roditelj i njegova uloga..
mashha mashha 00:28 11.05.2009

Re: "U skolu sam imo ja petice sve

To je taj začarani krug- loš sistem može da proizvede lošeg učitelja (ukoliko ovaj samo upija šta mu je servirano) koji posle ne ume ništa da uradi sa decom. Potrebno je stalno usavršavanje i čitanje nove literature... a ne stagniranje u prostoru i vremenu.
dunja73 dunja73 00:42 11.05.2009

Re: "U skolu sam imo ja petice sve

stagniranje u prostoru i vremenu.
*novo

prvo , se izgradjuje autoritet..zali se uciteljica
ne moze da smiri 20 ucenika ..i mnogi tako ..sta je ostalo za "predavanja" ??
mashha mashha 17:00 11.05.2009

Re: "U skolu sam imo ja petice sve

Može autoritet da se izgradi i bez traumiranja dece, samo je pitanje koliko ume učitelj da iskoristi stečene pedagoške veštine. Da se razumemo, ne mislim ja da su sva deca zlatna i nevina, samo smatram da je potrebna promena u načinu rada sa njima i naravno, neprestana edukacija i učitelja.
A za predavanja, kao i ove TED konferencije, mislim da većina gradiva i treba da se svede na dvadesetominutno predavanje... a ostatak- diskusija.
niccolo niccolo 17:46 11.05.2009

Re: "U skolu sam imo ja petice sve

Autoritet treba graditi sopstvenim znanjem, tako što će se deci objasniti na način na koji oni razumeju, a ne objašnjavati na način na koji te mogu razumeti jedino tvoje kolege sa faksa a onda biti strog i maltretirati decu jer ne paze na času...Pa normalno da ne paze kad im nije zanimljivo ono što pričaš, ne vide kakva je korist od toga. Zašto se recimo kamate (a sećam se da su se u školi radile i kamate) ne bi učile pomoću primera iz života, tipa odete vi u banku uzmete kredit i koliko ćete morati da vratite i na taj način pokažete deci zašto je bitno da razumeju taj deo oko kamata....
mashha mashha 19:18 11.05.2009

Re: "U skolu sam imo ja petice sve

Slažem se niccolo, a opet je potrebna veština i za obikovanje "naučnog jezika"- sredina gde se nećeš potpuno spustiti na dečiji nivo (jer ipak moraju da usvoje i neke nove termine) i da, s druge strane, ne preteraš i budeš potpuno nerazumljiv.
niccolo niccolo 19:26 11.05.2009

Re: "U skolu sam imo ja petice sve

To sam i mislio...Evo jesi videla mene kako lepo i razumljivo objašnjavam propise
mashha mashha 19:32 11.05.2009

Re: "U skolu sam imo ja petice sve

Da, da, a i tekst o SEKI je
dunja73 dunja73 13:10 12.05.2009

Re: "U skolu sam imo ja petice sve

Autoritet treba graditi sopstvenim znanjem

Znanje nema veze ako deca smeju da ustaju na casu (kao u Nemackoj)
i da setkaju po ucionici
da ulazi i izlazi kad ko hoce ..
da zovu telefonom ucitelje jer zaboravljaju sta imaju za domaci (a domaci neki od 10 minuta naprimer)
gde smeju na "TI" sa nekim uciteljima i nastavnicima
I "Vi" kao ucitelj samo pisete "ceduljice" mami i tati ..nista ne preduzimate da tom ili toj
deci malo "dogovorite"
Stojis ispred ucionice ,cujes unutra "kuva" (na ovo se svi zivi zale od mojih poznanika koji imaju decu prvi-drugi razred)
A u Nemackoj se u 4-om razredu odlucujes "dal ces biti niko ili neko"
I kad takvi "neautoriteti" koje APSOLUTNO NIKO ne KONTROLISE kako im laufa rad , obucavaju decu koju kao prvo ne umeju da tisinu postignu u ucionici ,sta ostaje za
gradivo ?
...natovare mamama i tatama taj kvazi "zajednicki rad"
Pa kakvi su to pedagozi i zakoni gde deca "vrsljaju" kako hoce??
ps
nisam ja ni mislila kad sam ovo pisala da treba maltretirati decu,ali
valjda se red zna ko "ko kosi ,a ko vodu nosi"
zato mislim da autoritet je jednostavno , pored znanja tog ucitelja
samo njegovo "ego" koje bas ne moze da se skolovanjem stekne ...
pps
mnogi ucitelji su dokaz da danas " svaka b....". moze da zavrsi fax i da predaje...
sladjamk sladjamk 21:03 11.05.2009

Velika preporuka za tekst

ali i za komentare!

Opet mi je jedan oblacic osuncao dan

Ma ti si pravo za nslovnu i da tamo stojis jedno nedelju dana.

Ipak nesto se menja i u obrazovanju, pogotovo u privatnom skolstvu. e sad znam ko ima da plati. Mada i tamo postoji placena diploma i zasluzena , ap izvoli biraj. Ponekad mi roditelji znamo i da se malo vise podmecemo za svoju decu, " da se ne muce!" Poznajem roditelje koje ruse autoritete profesora , govoreci deci : ma ko je on, ona da ti kaze ???
Ima bre da slusa i predaje zato je tako debelo i placamo!!!

A sta da kazu ovi koji su " tako slabo placeni" ????
mashha mashha 21:13 11.05.2009

Re: Velika preporuka za tekst

Hvala Slađo, želim ti što više sunčanih dana (i kad nema oblačića)
A što se naslovne tiče, eto, Dali me ugostio
sladjamk sladjamk 21:36 11.05.2009

Re: Velika preporuka za tekst

Ahaa videla sam , cestitke Daliu
mashha mashha 21:05 11.05.2009

Zahvalnica Daliju

Dali, meni je čast i zadovoljstvo zbog gostovanja kod tebe! :)
NNN NNN 21:50 11.05.2009

Jašta! Kreativnos', nego šta!

A ne tamo neki Emil Dirkem - sociJolog
Inače svratih juče ovde, a ono ništa novo (poranio sam nekih pola sata pre objavljivanja teksta).
mashha mashha 22:20 11.05.2009

Re: Jašta! Kreativnos', nego šta!

A ne tamo neki Emil Dirkem - sociJolog

Hehehe, nećemo mu previše zameriti s obzirom da je živeo u doba kad se kreativnost kažnjavala i batinama...
Hvala na svraćanju i čitanju (za svo troje )
NNN NNN 22:25 11.05.2009

Re: Jašta! Kreativnos', nego šta!

Hvala tebi na tekstu.
A Dirkem (i uopšte socijologija) su mi u lošem sećanju
mashha mashha 22:38 11.05.2009

Re: Jašta! Kreativnos', nego šta!

A Dirkem (i uopšte socijologija) su mi u lošem sećanju

Mnogim ljudima jeste (kao i logika, pa ispade ljudima interesantan onaj moj blog o greškama, verujem da su ga neki pročitali i do kraja )- a ja ću samo da šapnem- za to su krivi profesori
Al ništa ne brigaj, tu sam ja da ponekad sažvaćem ono što mi je najzanimljivije iz sociologije
margos margos 10:40 13.05.2009

Re: Jašta! Kreativnos', nego šta!

(i uopšte socijologija) su mi u lošem sećanju

Meni je bila mrska i najmrskija do pre koju godinu kad naleteh na tzv JOHARY WINDOW (link) i ukratko mi sve postane jasno - i lepo.

Da, profesori su krivi što ne znaju da nam zanimljivo (i upotrebljivo) objasne materiju koju predaju.
Npr matematika i funkcije i 'nacrtaj i opiši funkciju' mi je bila mora u gimnaziji, dok mi nije drugar na krovu kuće dok smo ga opravljali pomoću cementa, kante, fangle i nas dvoje pojasnio da je sve u životu funkcija - tj u funkciji nečega i čemu služi taj ''opis funkcije''.

jednatanja jednatanja 23:24 11.05.2009

Poredjenje

Pa, prošla sam srpsku i američku srednju školu. Naša je jača (bila, kako je sada, molim druge blogere da doprinesu). U 4-tom razredu gimnazije moj tada već bivši razred morao je da pročita 10-tak lektira, a u Americi smo čitali celog semestra samo jednu -nikad je neću zaboraviti -"Lord of the Flies", knjižica naspram Dostojevskog.

U Americi postoji ta neka sloboda o kojoj pišeš, učenici su odvažniji, svako sedi sam u klupi, nije ništa čudno da se učenici i roditelji prepiru sa nastavnikom oko sitnica, to jest da isteruju neka prava, testovi su samo pismeni, jer je ocenjivanje verbalnog odgovora procenjeno kao previše subjektivno od strane profesora. Malo predmeta, a djaci su dugo u školi (do 3 poslepodne i kasnije).

Nisam se mogla požaliti na profesore tamo, požrtvovani i dobri u svom poslu. Druga dobra stvar su knjige. Pisane super, kvalitetne, ilustrovane, milina iz njih učiti.

Čula sam da je obrazovni sistem Srbije pretrpeo šok u zadnjih 20 godina, ali se nadam da će se izvući, važna je disciplina, rad, i motivacija profesora pa onda i djaka...
mashha mashha 19:34 12.05.2009

Re: Poredjenje

prošla sam srpsku i američku srednju školu. Naša je jača

Evo još nekih primera u korist tvoje tvrdnje
miloradkakmar miloradkakmar 23:30 11.05.2009

Ko zna !?

Svi znamo u kakvom smo društvu odgajani i odrastali, ali niko ne zna kako će ono izgledati u budućnosti- obrazovni sistem je jedan od načina da tu budućnost učinimo izvesnijom i boljom.

Pre desetak godina, kada je sin završavao osmogodišnju školu , upitah jednu njegovu drugaricu , Vukovac , šta će da upiše , a ona k'o iz topa " medicinsku ". Zašto ne upiše gimnaziju, pa na fakultet ? Odgovori : ko zna šta će se dogoditi u naredne četiri godine , možda se udam , situacija u državi, svetu uopšte ...ovako kada završim medicinsku, mogu i vanredno, imam svoj zanat .. Ostah zatečen njenom zrelošću i odlučnošču i rekoh : upravu si dete, ko zna !?
Na kraju, ipak je upisala gimnaziju, u roku završila elektrotehniku i koliko čujem ide na postdiplomske studije.
mashha mashha 19:41 12.05.2009

Re: Ko zna !?

Ostah zatečen njenom zrelošću i odlučnošču i rekoh : upravu si dete, ko zna !?

Takvo je vreme bilo... sazriš maltene preko noći. Ko te pita šta voliš i šta te zanima, nego završavaj ono što će ti se isplatiti, jer, eto, ne živi se od ljubavi prema profesiji nego od novca koji ti ona donosi.... tako su mnogi vaspitavani...
MeHiLow MeHiLow 13:10 12.05.2009

Bravo za izbor teme

I za Kena Robinsona. Odavno ga preporucujem svima.

Prema mom skromnom iskustvu, kada se povede neka diskusija o skoli - tacnije, o tome koliko je potrebno imati "dobre ocene" i skolski uspeh, sto se zdravo za gotovo uzima kao nesto "ispravno" i "moralno", narocito kod (malo)gradjanske populacije u nas - nazalost, narocito kod starijih (40+) se u startu susrecem sa problemom: ne shvataju uopste koncept da je moguca alternativa, da je skolski sistem, takav kakav je sada kod nas, recidiv jednog drugacijeg drustva. Ne mozes im objasniti da nije to prosto "pa tako treba, tako smo svi mi, i sta se sada neko buni". Druga krajnost su oni koji misle da je sve to glupost, ali iz pogresnih razloga, jer je mnogo lakse proci precicom, zeznuti, prevariti i tako doci do "uspeha" u zivotu (a tek o toj kategoriji valja raspravljati). Sve u svemu, uzasno malo razumevanja za sustinu problema. A problem postoji.

Samo je nazalost, bas to nerazumevanje i nesposobnost kritickog promisljanja aspekata koji cine nasu svakodnevicu posledica takvog sistem obrazovanja. Samoodrzavajuceg. Samodovoljnog. Samo...
mashha mashha 19:47 12.05.2009

Re: Bravo za izbor teme

Sve u svemu, uzasno malo razumevanja za sustinu problema. A problem postoji.

Problem postoji i treba ga učiniti vidljivi(ji)m... ja računam da je to dobar početak za pronalaženje rešenja. Jeste teško, ali ja se nadam da će jednog dana sve doći na svoje mesto.
drug.clan drug.clan 13:11 12.05.2009

"kriticki" poslusnici

S tim u vezi, možemo postaviti pitanje- Da li su norme i vrednosti koje pojedinci usvajaju za vreme školovanja zaista one koje su u interesu društva u celini, ili su to norme i vrednosti koje nameću na primer, vladajuće elite ili vladajuće klase? Poznato je da ni jedna vladajuća klasa ne može dugo opstati isključivom upotrebom sile i da je ideološka kontrola daleko delotvornija. U tom smislu se može govoriti i o obrazovnom sistemu kao sredstvu za reprodukciju ideologije i radne snage.


Vekovima su vladajuce klase pokusavale da kroz skolu novim generacijama nametnu ideologiju i tako sebi obezbede vecnu vlast. Da li su uspele? Istorija nam je pokazala da nisu, naprotiv ideoloska indokrinacija u skoli se pokazala kao kontraproduktivna jer deca (ljudi) nisu debili i znaju sama da misle (logika nam je usadjena rodjenjem)! Da li je sadasnja vladajuca klasa to shvatila? Naravno te se okrenula novom metodu:

Daj djacima/studentima "slobodu", nauci ih da "misle", skratite trajanje obrazovanja i stovremeno izbaci skoro sve iz plana i programa (smanjite gradivo da ne budu preopterecena), dajte im zvucne diplome koje se "priznaju" sirom sveta i dajte im lazno samopouzdanje da sve znaju kako sami ne bi poceli da se doobrazuju citajuci knjige. Tako danas deca u obrazovnim sistemima najbogatijih drzava sveta uce kako "kriticki da misle", kako da budu "kreativni" ali u stvari ne uce nista.

Rezultat svega je da deca znaju kriticki da razmišljaju ali nemaju o čemu da razmišljaju jer ne znaju ništa.

Sa malo laznih informacija prezentovanih tako da ljudi "samostalno donesu zakljucak" ostvaruje se ono sto idelozi nisu uspevali ispiranjem mozga!

To su poslusnici za buducnost!
ines08 ines08 18:35 12.05.2009

Re: "kriticki" poslusnici

drug.clan
Vekovima su vladajuce klase pokusavale da kroz skolu novim generacijama nametnu ideologiju i tako sebi obezbede vecnu vlast. Da li su uspele? Istorija nam je pokazala da nisu, naprotiv ideoloska indokrinacija u skoli se pokazala kao kontraproduktivna jer deca (ljudi) nisu debili i znaju sama da misle (logika nam je usadjena rodjenjem)! Da li je sadasnja vladajuca klasa to shvatila? Naravno te se okrenula novom metodu:

Daj djacima/studentima "slobodu", nauci ih da "misle", skratite trajanje obrazovanja i stovremeno izbaci skoro sve iz plana i programa (smanjite gradivo da ne budu preopterecena), dajte im zvucne diplome koje se "priznaju" sirom sveta i dajte im lazno samopouzdanje da sve znaju kako sami ne bi poceli da se doobrazuju citajuci knjige. Tako danas deca u obrazovnim sistemima najbogatijih drzava sveta uce kako "kriticki da misle", kako da budu "kreativni" ali u stvari ne uce nista.

Rezultat svega je da deca znaju kriticki da razmišljaju ali nemaju o čemu da razmišljaju jer ne znaju ništa.
Sa malo laznih informacija prezentovanih tako da ljudi "samostalno donesu zakljucak" ostvaruje se ono sto idelozi nisu uspevali ispiranjem mozga!

To su poslusnici za buducnost!



mashha mashha 19:50 12.05.2009

Re: "kriticki" poslusnici

Rezultat svega je da deca znaju kriticki da razmišljaju ali nemaju o čemu da razmišljaju jer ne znaju ništa.

Eto, to je ta druga, možda još gora krajnost... pitanje je sad kako naći sredinu između neupotrebljivog znanja i upotrebljivog neznanja...
drug.clan drug.clan 20:11 12.05.2009

Re: "kriticki" poslusnici

mashha
Rezultat svega je da deca znaju kriticki da razmišljaju ali nemaju o čemu da razmišljaju jer ne znaju ništa.

Eto, to je ta druga, možda još gora krajnost... pitanje je sad kako naći sredinu između neupotrebljivog znanja i upotrebljivog neznanja...


Mislim da kljucno pitanje nije kako vec zasto!

Ko (medju onima koji odlucuju o ovakvim pitanjima) ima interes da stvori bolje obrazovanje i kakav?
Koliko je uopste narod svestan sta se radi iza krilatica o novim reformama i stvaranju boljeg obrazovanja!


Frank Zappa:
"Drop out of school before your mind rots from exposure to our
mediocre educational system. Forget about the Senior Prom and
go to the library and educate yourself if you've got any guts."
mashha mashha 20:40 12.05.2009

Re: "kriticki" poslusnici

To se i ja pitam Druže...
ljudi moraju da shvate razliku između promene i progresa... promena, na žalost, ne znači i nužan prosperitet.
dunja73 dunja73 02:58 13.05.2009

Re: "kriticki" poslusnici

Rezultat svega je da deca znaju kriticki da razmišljaju ali nemaju o čemu da razmišljaju jer ne znaju ništa.

dokaz da drug clan ne menja nikad misljenje

drug.clan drug.clan 13:24 13.05.2009

Re: "kriticki" poslusnici

dunja73
Rezultat svega je da deca znaju kriticki da razmišljaju ali nemaju o čemu da razmišljaju jer ne znaju ništa.

dokaz da drug clan ne menja nikad misljenje



nevolem sve te preletace...
sve iz komiteta pravo odmah u klub privrednika

I ne samo da ih ne volim nego ih se malo i gadim ...
NeuroRadoznalost NeuroRadoznalost 13:25 12.05.2009

Logika

Secam se onog glupog predmeta "Logika" koj smo slusali u srednjoj skoli.
I nikako mi nije bilo jasno kako je nekome palo na pamet da nekog moze da nauci logiku?!?!?
Elem, jednom me prozvala ta baba sto nam je predavala i postavila mi neko pitanje.
Pocnem ja da vrdam, da LOGICKI zakljucujem kad ona kao iz topa: "Sedi dole, evo ti jedan, ne moze ovde neka logika da se koristi nego sedi kuci i da zagrejes stolicu, sve napamet da znas za sledeci cas"
E to vam je ilustracija celog obrazovnog sistema u srbiji ili skraceno: " Zabranjeno je razmisljanje, logika i kreativnost se napamet uce pozeljno iz neke sveske gde je "profesor" diktirao!!!"
mashha mashha 19:56 12.05.2009

Re: Logika

Da, da, ima na žalost, mnogo takvih primera... "bubalica" izvergla sve i dobije 5, to isto zaboravi za tri dana, a ostali, koji bi da koriste i svoje reči i primere kojih nema u knjizi "previše to slobodno interpretiraju". Neke profesore nije zanimalo da li razumeš ono što si pročitao ili ne, već samo da ponoviš sve lepo kako je u knjizi (ili tim diktiranim beleškama).
dragoljub92 dragoljub92 20:47 12.05.2009

jabi

jadno jeretičko pitanje ,daKlem ovako : pošto je školstvo kroz vekove toliko lošebilo,kako se ovde plasira,kako uoće stigli .dokle smo stigli sa obrazovanjem i civilizacijom kad nam je školstvo oćenito bilo nikakvo.
mislem ,pomozite meni tupom da razumem
drug.clan drug.clan 20:57 12.05.2009

Re: jabi

dragoljub92
jadno jeretičko pitanje ,daKlem ovako : pošto je školstvo kroz vekove toliko lošebilo,kako se ovde plasira,kako uoće stigli .dokle smo stigli sa obrazovanjem i civilizacijom kad nam je školstvo oćenito bilo nikakvo.
mislem ,pomozite meni tupom da razumem



To treba pitati one koji danas pljuju po klasicnom obrazovanju ne shvatajuci da su oni tu gde su (i ostatak civilizacije) zahvaljujuci bas tom "losem" klasicnom obrazovanju!
Blade Runner Blade Runner 20:59 12.05.2009

Re: jabi

Nasi djaci su izlazili iz skola (oni koji su ucili) sa mnogo sirim znanjem nego u nekim drugim zemljama. Problem je bio prakticna upotreba tog znanja koja je morala da se savlada na poslu. Znaci teorija super, praksa skoro nista. Studenti u drugim zemljama rade dok studiraju (u struci naravno), tako da kad zavrse studije imaju i prakticna iskustva tj. mogu odmah da rade.
drug.clan drug.clan 21:12 12.05.2009

Re: jabi

Blade Runner
Nasi djaci su izlazili iz skola (oni koji su ucili) sa mnogo sirim znanjem nego u nekim drugim zemljama. Problem je bio prakticna upotreba tog znanja koja je morala da se savlada na poslu. Znaci teorija super, praksa skoro nista. Studenti u drugim zemljama rade dok studiraju (u struci naravno), tako da kad zavrse studije imaju i prakticna iskustva tj. mogu odmah da rade.


Nasima trebalo mesec ili dva da nauce procedure primene onoga sto vec znaju dok onim drugim koji slabo sta znaju nikada ne uspeva da se prilagode necemu novom! Mora covek da ih sve uci iznova - godinama!
Blade Runner Blade Runner 21:20 12.05.2009

Re: jabi

Nasima trebalo mesec ili dva da nauce procedure primene onoga sto vec znaju dok onim drugim koji slabo sta znaju nikada ne uspeva da se prilagode necemu novom! Mora covek da ih sve uci iznova - godinama!

Uska specijalizacija za neku oblast je takodje vrlo dobra stvar. Jos jedna stvar je stalno usavrsavanje. Na zapadu (bar ovde u Kanadi) ljudi stalno idu na neke kurseve da bi ostali u toku sa zbivanjima u svojoj oblasti.
mashha mashha 22:00 12.05.2009

Re: jabi

dragoljub92
jadno jeretičko pitanje ,daKlem ovako : pošto je školstvo kroz vekove toliko lošebilo,kako se ovde plasira,kako uoće stigli .dokle smo stigli sa obrazovanjem i civilizacijom kad nam je školstvo oćenito bilo nikakvo.

Eh... preživesmo dosta ratova da bi smo stigli tu gde jesmo... ja sam za da se obrazovanje obogaćuje i ide u korak sa vremenom, e sad, što neki to koriste da bi izbacili i ono što ne treba da se izbacuje je druga priča (na koju je odlično ukazao drug.clan).
mislem ,pomozite meni tupom da razumem

Eto ti kad su te terali da sve učiš napamet i bez razumevanja
Šalu na stranu, ja tražim odgovore, neesam pametna šta nam je za činiti, tako da tragam do daljnjeg.
ines08 ines08 22:09 12.05.2009

Re: jabi

mashha
Eto ti kad su te terali da sve učiš napamet i bez razumevanja


A ne, nije baš tako. Učili smo mi i napamet sa razumevanjem
dragoljub92 dragoljub92 22:16 12.05.2009

Re: jabi

Blade Runner
Nasima trebalo mesec ili dva da nauce procedure primene onoga sto vec znaju dok onim drugim koji slabo sta znaju nikada ne uspeva da se prilagode necemu novom! Mora covek da ih sve uci iznova - godinama!

Uska specijalizacija za neku oblast je takodje vrlo dobra stvar. Jos jedna stvar je stalno usavrsavanje. Na zapadu (bar ovde u Kanadi) ljudi stalno idu na neke kurseve da bi ostali u toku sa zbivanjima u svojoj oblasti.

у нашем школству је једино било промашаја у присилно широком образовању,једноставно што сам чуо од неког типа на радију,човек лепо реко,бар ја то мислим,ми см келнере учили филозофији и научили их да мисле а после смо хтели да нас служе а они неће,па неће кад си га ти научио да мисли и сагледава свет .
mashha mashha 22:37 12.05.2009

Re: jabi

ines08
A ne, nije baš tako. Učili smo mi i napamet sa razumevanjem

Istina, i ja pamtim neke pesmice iz školice-
Višnjičica rod rodila, višnji, višnjičica, rod rodila...
mashha mashha 22:39 12.05.2009

Re: jabi

dragoljub92
ми см келнере учили филозофији и научили их да мисле а после смо хтели да нас служе а они неће,па неће кад си га ти научио да мисли и сагледава свет .

dragoljub92 dragoljub92 22:46 12.05.2009

Re: jabi

mashha
dragoljub92
ми см келнере учили филозофији и научили их да мисле а после смо хтели да нас служе а они неће,па неће кад си га ти научио да мисли и сагледава свет .


у мом разреду у средњој школи је човек понављао и изгубио право на школовање због биологије и хемије иако је из стручних предмета има о петице и четворке,човек је стварно био талентован за струку али ...како рече наша хемичарка -мој предмет је исто важан као....
Blade Runner Blade Runner 22:52 12.05.2009

Re: jabi

у мом разреду у средњој школи је човек понављао и изгубио право на школовање због биологије и хемије иако је из стручних предмета има о петице и четворке,човек је стварно био талентован за струку али ...како рече наша хемичарка -мој предмет је исто важан као....

a tek sto su iz marksizma ljudi stradali
margos margos 23:12 12.05.2009

Re: jabi

a tek sto su iz marksizma ljudi stradali

A ONO i DSZJ ??? Tek to...
mashha mashha 23:14 12.05.2009

Re: jabi

Setih se sad (uh šta ti je moć potiskivanja) da nam je u 5. razredu osnovne jedna zla baba predavala fizičko- nije mogla ništa da nam pokaže (ajd zbog godina, nego ko zna kad je poslednji put potrčala) tako da smo joj nas nekoliko služili kao zamorčići za sve- teoretski objasni kako da preskačeš razne skalamerije ili šta se već tog časa radi- ti onda (praktično) delaš, a ona se ostatak časa izdire, vređa, deli jedinice svakom kome ne ide od ruke. Mislim, zvuči možda smešno, ali mnogi su se tresli do kraja godine (jadna istraumirana deca, pogotovo oni krupniji), ne znajući da će im ipak na nastavničkom veću dati prelaznu ocenu. Sve zbog te rečenice "moj predmet je isto važan kao i..." Sreća pa su nekako sledeće godine uspeli da je namole da ode u penziju.
A što se srednje tiče, uglavnom su padali zbog fizike i filozofije.
dragoljub92 dragoljub92 23:49 12.05.2009

Re: jabi

margos
a tek sto su iz marksizma ljudi stradali

A ONO i DSZJ ??? Tek to...

мој пријател,коме је татко био велико ... у војски је једва положио оно и дсз на велико нервирање татка.
drug.clan drug.clan 13:09 13.05.2009

Re: jabi

dragoljub92

у мом разреду у средњој школи је човек понављао и изгубио право на школовање због биологије и хемије иако је из стручних предмета има о петице и четворке,човек је стварно био талентован за струку али ...како рече наша хемичарка -мој предмет је исто важан као....



Pa ako neko ne zeli (a definitvno moze) da nauci par stranica iz biologije ili i hemije nije ni zasluzio da se obrazuje.

ми см келнере учили филозофији и научили их да мисле а после смо хтели да нас служе а они неће,па неће кад си га ти научио да мисли и сагледава свет .


To je pravo obrazovanje, naravno da nece da sluze kada oni sto piju nista ne rade a imaju vise. Ovi na zapadu prave robove pa im je obrazovanje dobro za to! Misle sve kriticki al o sinocnoj utakmici i spanskoj sapunici a ne o pravima radnika, platama direktora i zdravstvenom sistemu.


Setih se sad (uh šta ti je moć potiskivanja) da nam je u 5. razredu osnovne jedna zla baba predavala fizičko- nije mogla ništa da nam pokaže (ajd zbog godina, nego ko zna kad je poslednji put potrčala) tako da smo joj nas nekoliko služili kao zamorčići za sve- teoretski objasni kako da preskačeš razne skalamerije ili šta se već tog časa radi- ti onda (praktično) delaš, a ona se ostatak časa izdire, vređa, deli jedinice svakom kome ne ide od ruke. Mislim, zvuči možda smešno, ali mnogi su se tresli do kraja godine (jadna istraumirana deca, pogotovo oni krupniji), ne znajući da će im ipak na nastavničkom veću dati prelaznu ocenu. Sve zbog te rečenice "moj predmet je isto važan kao i..." Sreća pa su nekako sledeće godine uspeli da je namole da ode u penziju.
A što se srednje tiče, uglavnom su padali zbog fizike i filozofije.


Fizicko vaspitanje je potpuni promasaj i to u skoro svim zemljama sveta (i istok i zapad). Umesto da to bude cas da se deca istrce i oslobode energije i stresa od toga su svi napravili potpunu suprotnost. Ja sam na srecu uvek imao srece sa profanima fizickog jer su bili varijanta eto vam lopta pa radite sta hocete. Ko dolazi ima 5.
niccolo niccolo 13:27 13.05.2009

Re: jabi

nije mogla ništa da nam pokaže

Ćuti, zamisli da vam je pokazivala...kakve bi to loše posledice po vašu psihu ostavilo
dragoljub92 dragoljub92 13:50 13.05.2009

Re: jabi

To je pravo obrazovanje, naravno da nece da sluze kada oni sto piju nista ne rade a imaju vise. Ovi na zapadu prave robove pa im je obrazovanje dobro za to! Misle sve kriticki al o sinocnoj utakmici i spanskoj sapunici a ne o pravima radnika, platama direktora i zdravstvenom sistemu.

mada
Pa ako neko ne zeli (a definitvno moze) da nauci par stranica iz biologije ili i hemije nije ni zasluzio da se obrazuje.

mada
reanimator reanimator 14:03 13.05.2009

Re: jabi

mashha

Istina, i ja pamtim neke pesmice iz školice-Višnjičica rod rodila, višnji, višnjičica, rod rodila...

Svi pamtimo!
Maša i Miša vole Tita...Pošla Maša u šumu i sretne medu (slika mede)...gde si pošla mašo (slika Maše),,,itd
mashha mashha 17:06 13.05.2009

Re: jabi

niccolo

Ćuti, zamisli da vam je pokazivala...kakve bi to loše posledice po vašu psihu ostavilo

E, stvarno, ne znam šta je gore!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana