Životni stil

Čaj, čemu?

vladimir petrovic RSS / 26.05.2009. u 11:31

Volite li da pijete čaj?

Nemojte se prebrzo nasmejati i reći kako postavljam glupo pitanje.

Nije moja namera da popularišem pijenje čaja (definitivno, ima boljih stvari od čaja - za pijenje, he, he, he), već da ukažem da sam se nedavno prilično oduševio čitajući jednu knjigu na temu - čaja. Knjiga ima prost naziv, prost da prostiji ne može biti: "KNJIGA O ČAJU", a autor je Japanac Kakuzo Okakura.

Kako sam u poslednje vreme, pišući o istočnjačkim religijama, umnogome u «japanskom fazonu», ne mogu a da kratko ne ispričam ovo moje vidjenje «Knjige o čaju».

Sve je počelo, naravno, sa Isidorom Sekulić. Kažem «naravno» zato što su mnoge dobre stvari kod mene bile inicirane Isidorinim pisanjem. Elem, prelistavajući njene knjige «Iz stranih književnosti, I, II» (što ja sporadično činim, odmarajući se i «puneći svoje intelektualne baterije»), naišao sam na njenu usputnu napomenu o pojavi zanimljive knjige, na engleskom jeziku, na temu - čaja (moram napomenuti da je ona to zabeležila u prvoj polovini prošloga veka). Dala je ona tom prilikom samo nekoliko rečenica, ali činjenica da je ona primetila i kratko prokomentarisala pojavu te knjige na Zapadu bila je dovoljna da mene zaintrigira. Medjutim, kao što to obično biva, protokom vremena, ja sam na to zaboravio, odnosno tu misao sam stavio negde «po strani» u mom mozgu.

A nedavno sam bio lepo iznenadjen kada sam, preturajući po jednom knjižarskom stolu pretrpanom knjigama, naišao na Okakurinu «Knjigu o čaju», u srpskom prevodu. Knjiga je po obimu malena (samo osamdesetak stranica), pa i prilično jeftina. Izdavač je «Liber» iz Beograda. Knjiga je originalno napisana na engleskom jeziku (The Book of Tea), jer je Okakura neko vreme živeo i radio u Njujorku (a bio je i lingvista po vokaciji). Dobro je poznavao kulture Istoka i Zapada i umeo da, često i sa malo reči, slikovito projektuje široke vizije sveopšte umetnosti življenja.

Dajem nekoliko citata iz knjige, u nadi da ćete deliti, makar u malenoj meri, moj zanos:

- Čaj se prvobitno koristio kao lek, a prerastao je u napitak. U Kini je, u VIII veku, ušao u carstvo poezije kao jedna od učtivih razonoda. U Japanu se, u XV veku, uzdiže do religije esteticizma - do teizma. Teizam je kult zasnovan na dubokoj odanosti onome što je lepo medju prljavštinom svakodnevnog postojanja. On uliva čistotu i harmoniju, tajnu uzajamnog milosrdja, romantičnost društvenog reda. To je, u suštini, poštovanje Nesavršenog, kao što je i blag pokušaj ostvarivanja nečeg mogućeg u ovoj nemogućoj pojavi koju poznajemo kao život.

- Filozofija čaja nije puki esteticizam, u uobičajenom značenju tog izraza, jer ona zajedno sa etikom i religijom, odredjuje celo naše gledanje na čoveka i prirodu. Ona je higijena, zato primenjuje čistotu, ona je ekonomija, zato pokazuje više komfora u jednostavnosti nego u kompleksnom i skupom, ona je moralna geometrija pošto odredjuje naš smisao za proporcije u univerzumu. Ona predstavlja pravi duh istočnjačke demokratije praveći od svojih poklonika aristokrate ukusa.

- Oni koji ne mogu da osete malenost velikih stvari u sebi samima, skloni su da previde veličinu sitnica u drugima. Prosečan Zapadnjak, u bezbrižnoj samozadovoljnosti, videće u čajnom obredu samo još jedan primer hiljadu i jednog  čudaštva što, po njemu, stvara staromodnost i detinjastost Istoka.

- U našem društu kažemo da u čoveku «nema čaja» kad je neosetljiv na ozbiljno-komične stvari lične drame. S druge strane, žigošemo neobuzedanog estetu koji, uprkos svetskoj tragediji, raskalašno oslobadja svoje emocije kao da je «previše čaja» u njemu.  

- Čaj je umetničko delo i traži majstorsku ruku koja bi otkrila njegove najplemenitije vrednosti. Imamo dobar i loš čaj, kao što imamo dobre i loše slike - obično ovo drugo. Ne postoji jedan recept za pravljenje savršenog čaja, kao što nema pravila kako da se napravi Ticijan ili (japanski slikar) Seson.

- Li Či Lai, kineski pesnik iz razdoblja Sung, tužno je prokomentariosa da su tri najžalosnije stvari na svetu: kvarenje omladine lošim vaspitanjem, degradacija lepe umetnosti vulgarnim divljenjem i trošenje dobrog čaja nestručnim rukovanjem.

- Za današnjeg Kineza čaj je ukusan napitak, ali nije ideal. Duge nevolje  njegove zemlje oduzele su mu polet za  smisao života. Postao je moderan, ili kao što bi se reklo, star i razočaran. Izgubio je onu uzvišenu veru u iluzije koja stvara večnu mladost i snagu pesnika i predaka.... Njegov lisni čaj je često čudesan sa svojom cvetnom aromom, ali se u njegovoj šoljici ne može naći romantičnost Tang i Sung ceremonijala.

- Japan, koji je skoro u stopu sledio kinesku civilizaciju, ima razvijen ceremonijal poštovanja čaja... Tek u japanskoj čajnoj ceremoniji vidimo kulminaciju čajnih ideala. Čaj je u Japanu postao više od idealizacije forme pijenja, postao je religija umeća življenja. Napitak je izrastao u priliku za iskazivanje poštovanja čistoti i prefinjenosti, sveta služba u kojoj se domaćin i gost sjedinjuju da bi proizveli krajnje zemaljsko blaženstvo. Čajna soba je postala oaza u dosadnoj pustoši postojanja, gde su umorni putnici mogli da se sretnu i piju iz zajedničkog izvora zahvalnosti umetnosti. Ceremonija je bila improvizovana drama  čiji je splet bio istkan čajem, cvećem i slikama. Nijedna boja nije smela da poremeti ton sobe, nijedan zvuk da naruši ritam stvari, nijedan pokret da se nametne harmoniji, nijedna reč da prekine jedinstvo ambijenta, a svi pokreti su morali da se izvode jednostavno i prirodno. To su bili ciljevi čajne ceremonije i što je zaista čudno, često su uspešno postizani. Iza svega toga je ležala suptilna filosofija - teizam je bio prerušeni taoizam.

- Povezanost zena sa čajem je dobro poznata. Već smo pomenuli da se čajna ceremonija razvila iz zenističkog rituala... Zen, kao i taoizam, jeste poštovanje Relativnosti. Jedan učitelj definiše zen kao umetnost da se zvezda Severnjača oseti na Južnom nebu. Istina se može spoznati samo razumevanjem suprotnosti. Opet, zen je, poput taoizma, snažan pobornik individualizma. Ništa nije stvarno osim naše svesti.... Zen se često protivio pravilima ortodoksnog budizma, kao što se taoizam protivio konfučijanizmu.... Svi naši veliki majstori čaja bili su učenici zena i pokušavali su da duh zena uvedu u životnu stvarnost.  

- Konfučije je rekao da se čovek ne može sakriti. Možda  isuviše sebe otkrivamo u malim stvarima  zato što imamo tako malo velikog da sakrijemo.

- Ime Laoa Cea, osnivača taoizma, tesno je povezano sa itorijom čaja... Lao Ce, sa svojim čudnim humorom, je rekao: «Ako ljudi niže inteligencije čuju o Taou, neizmerno se smeju. To i ne bi bio Tao da mu se ne smeju»... Glavni doprinos Taoizma azijskom životu bio je u oblasti estetike... Taoista Šoši šeta pored reke s prijateljem. «Kako ribe divno uživaju u vodi», kaže on. Prijatelj mu ovako odgovori: «Ti nisi riba, kako znaš da ribe uživaju!» Na to Šoša odgovori: «Ti nisi ja, kako znaš da ne znam da ribe uživaju». ...Tankavošo jednog vetrovitog dana lomi drveni kip Bude da bi upalio vatru. «Kakvo svetogrđe», reče jedan zaprepašćeni posmatrač. «Želim da dobijem šali (dragi kamen)». «Ali sigurno iz toga nećeš dobiti šali», sledio je besan odgovor posmatrača, na šta je Tankavošo uzvratio: «Ako ne dobijem, onda ovo sigurno nije Buda, i ja ne činim svetogrđe». Tada se okrenu da se greje nad upaljenom vatrom... Taoizam je postavio temelj estetskim idealima, a Zen ih je učino praktičnim.

- Čajna soba manja je od najmanjih japanskih kuća, dok nam materijal od koga je izgradjena ostavlja utisak otmenog siromaštva.... Čajna soba je napravljena za majstora čaja, a ne majstor čaja za čajnu sobu. Ona nije namenjena potomstvu i zato je prolazna.... U čajnoj sobi je stalno prisutan strah od ponavljanja. Različiti ukrasni predmeti u sobi treba da se odaberu da se ni jedna boja ili dezen ne ponavljaju. Ako imate živ cvet, nije dozvoljena slika cveća. Ako koristite okrugao kotlić, vrč za vodu mora da bude ugaoni. Šoljica sa crnom glazurom ne sme da se koristi sa crnom lakiranom čajnom kutujom.

- U kućama Zapadnjaka često smo suočeni sa onim što se nama čini beskorisnim ponavljanjem. Nalazimo da je zamorno razgovarati sa čovekom iza čijih ledja u nas zuri njegov portret u prirodnoj veličini. Pitamo se koji je stvaran, onaj sa slike ili onaj koji govori, i osećamo čudno ubedjenje da jedan od njih mora biti lažan.

- Prvi čovek koji je devojci ponudio venac cveća prevazišao je životinju... Na Zapadu, isticanje cveća kao da je deo pokazivanje bogatstva - hirovitost jednog trenutka. Kuda odlaze svi ti cvetovi kada slavlje prodje? Ništa ne izaziva toliko sažaljenje kao pogled na uvelo cveće nemilosrdno bačeno na gomilu djubreta... Kad cvet uvene, Japanac ga nežno predaje reci ili pažljivo polaže u zemlju; ponekad mu se u spomen podižu i spomenici.

- Savršenstvo je svuda samo ako želimo da ga prepoznamo... Tome nas uči zen. Samo onaj koji je živeo sa lepotom može umreti lepo; on je uvek spreman za odlazak u nepoznato.

Možda reskiram da budem jedan od onih za koje je, kako sam u tekstu naveo, mudri Kinez rekao «da vulgarno divljenje pred umetnošću - škodi», ali u ovoj fazi mog življenja to je jače od mene.

Zato ponovo pitam: da li vi volite čaj?

Atačmenti



Komentari (143)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

rapunzel rapunzel 11:45 26.05.2009

Čaj, čemu?

za popiti?

mali dodatak:
veselih 80-tih sam dobijala gomile čajeva iz inostranstva.
mislim čajeva, ne voćnih napitaka.
došao mi u goste momak moje komšinice (nisam ga baš mnogo podnosila)
i kao hoće da popije neki čaj.
na moje pitanje od čega će,
čovek mi mrtav ozbiljan saopšti da hoće čaj od twinings-a
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:00 26.05.2009

Re: Čaj, čemu?

rapunzel
na moje pitanje od čega će,
čovek mi mrtav ozbiljan saopšti da hoće čaj od twinings-a

Dobro je da si ukazala na ovaj problem. Kod nas je stvarno smešno kako pod "čajem" podrazumevaju - svašta, odnosno svakakve trave a ne - čaj.
ivana23 ivana23 12:47 26.05.2009

Re: Čaj, čemu?

rapunzel rapunzel 13:21 26.05.2009

Re: Čaj, čemu?

njao ivančice kako je ovo lepo

e imam ovo "jaje" za čaj!
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:47 26.05.2009

kako unistiti kulturu caja

uzmes crni caj, sipas ga u veliku solju, stavis mleka i pijes. Sve automtizovano, nema gusta, nema rituala, popilo se da bi se popilo, nista vise...

A najlepsi caj sam pio u Tunisu; tip mi sipa caj od mente u malu solju, stavi pripadajuce zacine i na kraju ubaci svezi list mente.... Miris mente brzo osvoji citavu prostoriju...
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:57 26.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

Aleksandar Stosic
uzmes crni caj, sipas ga u veliku solju, stavis mleka i pijes. Sve automtizovano, nema gusta, nema rituala, popilo se da bi se popilo, nista vise...

Ovde si mnogo uprostio stvar. Neće biti da je baš tako.

Udji u bilo koji pab, ili kafanu, i posmatraj za trenutak. Ako neko mazne viski (ili neko drugo piće) na iskap, svi oko njega gledaće ga kao ignoranta po pitanjima življenja, he, he, he...
A najlepsi caj sam pio u Tunisu; tip mi sipa caj od mente u malu solju, stavi pripadajuce zacine i na kraju ubaci svezi list mente.... Miris mente brzo osvoji citavu prostoriju...

Hm. Ja sam pio čaj od mente u Maroku, tamo se menta svuda uzgaja i prodaje u svežem stanju (lišće). Naravno, nije u pitanju pravi čaj - od lišća čaja. Već surogat. Ali dosta dobar.
Problem pijenja 'čaja' kod Arapa je u tome što oni (valjda nesvesno) uvek preslade...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 12:10 26.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

Ovde si mnogo uprostio stvar.

ma nisam, zaista je tako. Gledam kako, dok doruckujemo,sipaju taj caj, dolivaju mleka i samo rokaju...Mislim, nije ni taj caj los, i ja ga cesto popijem, ali...
Caj u Irskoj je deo tradicije, ali to je deo one tradicije siromasne zemlje. Danas oni koji piju kafe,cesto se smatraju snobovima...

Problem pijenja čaja kod Arapa je u tome što oni (valjda nesvesno) uvek prezaslade

da, cesto ga preslade...

ali da se nadovezemna rapuznel, kada sam jednom poznaniku ponudio caj odgovorio mi je:"zasto, pa nisam bolestan".
Colin_bgd Colin_bgd 12:20 26.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

uzmes crni caj, sipas ga u veliku solju, stavis mleka i pijes. Sve automtizovano, nema gusta, nema rituala, popilo se da bi se popilo, nista vise...

auuuu... pa ovo je jeres prve vrste...
nemoj da mi dirate "cuppa". Turska kafa je turska kafa kao prva (neophodna) stvar ujutru, ali caj je caj...
Miris mente brzo osvoji citavu prostoriju...

Menta nije caj!!!!! Nemojte, bre, ljudi. Nije svako bilje koje se procedi kroz vrucu vodu caj. Isto kao sto nije svaki buckuris iz starbucksa kafa!!!!
rapunzel rapunzel 12:22 26.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

zasto, pa nisam bolestan".




pa to oni misle na lekovite travke i često biljku čaj
mešaju sa napitkom od, recimo, kamilice.

probala sam neki indiski, preskup, sad baš ne mogu da se
setim kako se zove (nešto tipa banzai, al da ne lupam).
ono drvena, izrezbarena kutija, a u njo plišana vrećica, a u njoj neki
spec. masan papir i u njemu čaj.
to popiješ i sve bolesti "ko rukom odnešene"!

e,da.
čaj ne treba da se sladi, naliva mlekom ili da se u njega cedi limun.

reanimator reanimator 12:34 26.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

rapunzel
probala sam neki indiski, preskup,

Širimo se, a?
rapunzel rapunzel 12:36 26.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

Širimo se, a?


jok bre, re. nikad kupila, uvek dobijala čajeve.
ivana23 ivana23 12:49 26.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 13:56 26.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

auuuu... pa ovo je jeres prve vrste...
nemoj da mi dirate "cuppa". Turska kafa je turska kafa kao prva (neophodna) stvar ujutru, ali caj je caj...

nisi mie razumeo, volim ga i pijem, ne preterano cesto ali ga pijem... moj komentar je bio usmeren na cirkanje caja zarad, sta ja znam zedji, a ne kao jedan ritual... To gledam svaki dan...
I ne diraj mi mentu, jasno !
Colin_bgd Colin_bgd 14:02 26.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

I ne diraj mi mentu, jasno !

i ja pijem, nekad mentu, nekad nanu, kad me boli stomak, ali nije to caj...

a dobri su i ovi biljni twinings, kojih imas kombinacija raznoraznih, za "cleansing purposes"...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:08 26.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

i ja pijem, nekad mentu, nekad nanu, kad me boli stomak, ali nije to caj...

ali ne bi mogao da pijes cni caj u tunisu ili egiptu...teski su, menta je dobra za vrucine,a crni za ove ostrvske cool temperature...A dobro, i oprosteno ti je, toliko godina uz crni caj, nije ni cudo... ja sam u tom smislu jos newcomer
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:32 26.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

Isto kao sto nije svaki buckuris iz starbucksa kafa!!!!

Ниједан бућкуриш тамо није кафа. Ниједан.
Milutin Milošević Milutin Milošević 20:15 26.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

Isto kao sto nije svaki buckuris iz starbucksa kafa!!!!
Ниједан бућкуриш тамо није кафа. Ниједан.

Unfuckable Unfuckable 05:24 27.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

i ja pijem, nekad mentu, nekad nanu, kad me boli stomak, ali nije to caj...

e, probaj jednom kad je vrućina da ohladiš čaj od mente (nane) i probaš.
Odličan je.
Ja sam se kao klinac ubijao od šipurka - što u džemu - što u čaju, sa pti berom (zelena kutija, narrravno ! )
posle mi se sviđao i čaj od lipe, ali više miris.
Kasnije je na red došao - ah ti užasi mladalaštva ! - i uvin čaj, jedared : jeziv je, ali ima štos - kašika meda, pa je malo manje jeziv.
Danas, ako baš moram - biram mentu. Ili neki voćni čaj - Turci imaju odlične
Mleko u čaj - nikad
maksa83 maksa83 07:20 27.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

e, probaj jednom kad je vrućina da ohladiš čaj od mente (nane) i probaš.

Piješ kafu - kafenišeš.
Piješ čaj od nane - _______.
Unfuckable Unfuckable 07:23 27.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

boletebeuvvvvo, ti si na Linuxu
a mi jadni patimo
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:56 27.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

Mleko u čaj - nikad

pa ti si stvarno mnogo rigidan bre! ne jede malsine, ne jede morsku hranu, pije samo dve vrste caja. pa ti nemas pojma sta propustas.
NNN NNN 18:28 27.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

uvek preslade...
Nažalost
Unfuckable Unfuckable 18:45 27.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

pa ti si stvarno mnogo rigidan bre!

frgidan, frigidan...nego kako
vishnja92 vishnja92 18:58 27.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

NNN
uvek preslade...
Nažalost

kakvo bre zasladjivanje caja?
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:03 27.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

Unfuckable
... sa pti berom...

Misliš na LE PETIT BEURRE?

Nadam se da nisi zaboravio francuski.

A ne sumnjam da ga nisi ni znao, jer u tom slučaju, ne bi se ti setio ovako korektno naziva tog francuskog delikatnog (u smislu: finog) keksa, he, he, he...
vishnja92 vishnja92 20:10 27.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

ne znam ni ja francuski al znam keks (na oba jezika).

nego pizone - hoces li ti to da se duris do sudnjega dana? znas, ja sam ti oprostila, al poznajuci sebe - to moze biti vremenski ograniceno, ne igraj se... ta mrgodna i ostala naporna stanja su krajnje dosadna.

ne rasteruj ljude.

ovo je blog, prilagodi mu se...jer on tebi nece.
NNN NNN 22:12 27.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

kakvo bre zasladjivanje caja?
I ja se pitam
Filip2412 Filip2412 22:22 27.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

Mleko u čaj - nikad
mene kad videla kineskinja sefca pre par godina da pijem caj bez mleka cudila mi se tri dana.... kako je to moguce

sada pijem sa malo mleka, a ucim se da dodajem indijske zajebancije, cimet, cardamom, vanilu u prahu, indijci turaju i malo crnog bibera... pa ti vidi... to ukusi eksplodiraju u ustima, kakvi bljutavo taman posla

U svakom slucaju, sličnost izmedju onoga sto sam ranije zvao čaj i ovoga što sad napravim je otprilike ko sličnost između vode i šampanjca. Dakle, Unf, ne govorimo o istim stvarima uopšte, ni najmanje

probaj prvo pa ćeš videti, beliv me, vredi probati

topcat topcat 06:56 28.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

Filip2412
Mleko u čaj - nikadmene kad videla kineskinja sefca pre par godina da pijem caj bez mleka cudila mi se tri dana.... kako je to moguce


Tvoja šef'ca ili nije rođena u Kini ili se prilagodila zapadnom načinu.
Filip2412 Filip2412 14:56 28.05.2009

Re: kako unistiti kulturu caja

Filip2412

Mleko u čaj - nikadmene kad videla kineskinja sefca pre par godina da pijem caj bez mleka cudila mi se tri dana.... kako je to moguce
topcat
Tvoja šef'ca ili nije rođena u Kini ili se prilagodila zapadnom načinu.


Nije rodjena u Kini pogodila si vec na Mauricijusu. Tako da nisam siguran odakle joj navike, mnogo je raznih uticaja tamo.
Indijci piju čalj sa mnogo zacina i sa mlekom, mozda od njih navika? U svakom slucaju rodjena je i odrasla u vrlo mešanom okruzenju tako da je tesko reci...

Ja za sad skidam Indijske fazone za pijenje čaja, opet širok pojam je Indija ovi moji drugari su sa jugozapada Indije. Opet, i tamo su Englezi dugo prisutni tako da... svakako se ne radi o tako originalnim običajima kao kod japanaca-kineza

vishnja92 vishnja92 11:54 26.05.2009

kucica

za caj
Ljuttko Ljuttko 12:19 26.05.2009

Volim

...i laskam sebi da umem da pripremim tradicionalno, bar u meri od nekih 10 posto Za napredovanje, nedostaje strpljenje. A imam dobar podstrek za učenje i originalni pribor, divan mali komplet koji je stigao iz Tajvana od poznavaoca i ceremonije i čaja, redak i dugo biran poklon zbog čega mu je cena još veća. Uz njega išlo je i nekoliko lekcija ceremonije kako je naučeno u Kini što ipak nije isto kao u Japanu, ali se se nešto i primilo.
No, moj balkanski temperament i stopala mnogo veća od broja 36 neće od mene sigurno nikad napraviti smernu i smirenu, da poboljšam onaj procenat.
Svejedno, povremeno uživam da pripreman - meni je omiljeni zeleni, čist ili od jasmina.
ivana23 ivana23 12:51 26.05.2009

Re: Volim

mostarac mostarac 12:00 26.05.2009

Kultura caja

Caj se kod nas uglavnom pije kad je covek prehladjen.
niccolo niccolo 12:30 26.05.2009

Piti il' ne piti čaj ili nešto bolje...

definitivno, ima boljih stvari od čaja - za pijenje, he, he, he

Ja volim da pijem i čaj...
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:43 26.05.2009

Re: Piti il' ne piti čaj ili nešto bolje...

Niccolo
Ja volim da pijem i čaj...

Ovo "i" spašava stvar, he, he, he...
ivana23 ivana23 12:54 26.05.2009

Re: Piti il' ne piti čaj ili nešto bolje...

niccolo niccolo 13:10 26.05.2009

Re: Piti il' ne piti čaj ili nešto bolje..

Ovo "i" spašava stvar, he, he, he...

sybil sybil 13:11 26.05.2009

caj koji treba da se pije

zeleni caj. naucno dokazano da ubija kancerogene celije. samo paziti da se pije 10-1 sat posle pripreme, stajanjem gubi aktivne komponente.
topcat topcat 04:12 27.05.2009

Re: caj koji treba da se pije

sybil
zeleni caj. naucno dokazano da ubija kancerogene celije. samo paziti da se pije 10-1 sat posle pripreme, stajanjem gubi aktivne komponente.


Ja čula da se može ono baš skuhati...ohladiti...piti na sobnoj temperaturi ili iz frižidera kao ice tea i da ima isti efekt.
Ovdje piše za šta je sve dobar zeleni čaj.
Na stranici sugeriraju 3 cups a day, ako si na nekoj "kuri" to će se najvjerojatnije pretvoriti u 8 cups, a navodno se od jedne vrećice može napraviti 4 cups.
sybil sybil 14:46 27.05.2009

Re: caj koji treba da se pije

ne, ne, to su katehini, oni su nestabilni i zato treba sveze.
topcat topcat 15:49 27.05.2009

Re: caj koji treba da se pije

kako ću onda piti green ice tea?
Ili da pređem na mentu?
Unfuckable Unfuckable 18:00 28.05.2009

Re: caj koji treba da se pije

zeleni caj. naucno dokazano da ubija kancerogene celije

ja nekako najviše verujem da prevashodno ubija besparicu apotekara (ili prodavca)
Filip2412 Filip2412 18:23 28.05.2009

Re: caj koji treba da se pije

zeleni caj. naucno dokazano da ubija kancerogene celije
ja nekako najviše verujem da prevashodno ubija besparicu apotekara (ili prodavca)


nije vezano za temu, al ajde da kažem:

Jel znate da folna kiselina ubija celije raka takodje?

... a po najnovijim istrazivanjima takođe ih i stvara tako da oni koji uzimaju tablete folne kiseline imaju veće šanse da dobiju rak. Potreban je balans uzimanje pilula NE. Skoro čitao u Toronto Sun.

Mnogo me nerviraju razni koju gutaju vitaminske pilule i misle da je zdravo.

Unfuckable Unfuckable 19:03 28.05.2009

Re: caj koji treba da se pije

Jel znate da folna kiselina ubija celije raka takodje?

ja sam čuo to isto i za struju
Filip2412 Filip2412 19:21 28.05.2009

Re: caj koji treba da se pije

Jel znate da folna kiselina ubija celije raka takodje?

ja sam čuo to isto i za struju
može i sikirče da se uportebi...

maksa83 maksa83 20:45 28.05.2009

Re: caj koji treba da se pije

ja sam čuo to isto i za struju

Struja ne voli seljaka, zato ga koka 'de ga stigne.
Unfuckable Unfuckable 05:52 29.05.2009

Re: caj koji treba da se pije


odakle to beše ?
maksa83 maksa83 06:57 29.05.2009

Re: caj koji treba da se pije

odakle to beše ?

Ne'am pojma, ja pokupio od nekog nekad negde, da me vežeš redno u des' 'iljada volti ne umem ti kažem od koga gde kad.
Unfuckable Unfuckable 07:55 29.05.2009

Re: caj koji treba da se pije

ja pokupio od nekog nekad negde

samo još jedan dokaz u prilog teoriji da smo nekada, negde bili u istoj prostoriji
sybil sybil 10:41 31.05.2009

Re: caj koji treba da se pije

Unfuckable
zeleni caj. naucno dokazano da ubija kancerogene celije

ja nekako najviše verujem da prevashodno ubija besparicu apotekara (ili prodavca)


e, ali stvarno, ako toliko ne verujes u nauku to je onda dekadencija i nihilizam. naime, bio je rad u nature ( to je vrhunska nauka, ne prosecna) da zeleni caj direktno i indirektno ubija kancerogene celije.

secer, med, brasno-izbegavati.
topcat topcat 19:21 31.05.2009

Re: caj koji treba da se pije

sybil
naime, bio je rad u nature ( to je vrhunska nauka, ne prosecna) da zeleni caj direktno i indirektno ubija kancerogene celije.

secer, med, brasno-izbegavati.


Ma zeleni čaj je super, eno istočnjaci piju već stoljećima prije nego je nature postojao i kao "vrhunska nauka" otkrio toplu vodu. (uvijek se sjetim akupunkturnih chartova i popisa bolesti za koje "vrhunska nauka" nema odgovor)
Na kesicama čaja se bogate kafići, a ne apotekari.
Provjereno i dokazano.

Šećer i brašno smanjiti...ok (ugljiohidrate tijelo ionako prevodi kao šećer) , ali što med?
sybil sybil 10:58 01.06.2009

Re: caj koji treba da se pije

med
zato sto ima visok glikemicni indeks kao i svi seceri.
topcat topcat 19:22 01.06.2009

Re: caj koji treba da se pije

sybil
med zato sto ima visok glikemicni indeks kao i svi seceri.


Da, da...ali isto tako ima sve "što tijelu treba".
Imaš one dijete gdje ekipa prvih par dana jede samo med.
sybil sybil 06:17 02.06.2009

Re: caj koji treba da se pije

topcat

sybilmed zato sto ima visok glikemicni indeks kao i svi seceri.Da, da...ali isto tako ima sve "što tijelu treba". Imaš one dijete gdje ekipa prvih par dana jede samo med.

te tzv. dobre secere imas u vocu. med ima puno secera sa visokim glikemicnim indeksom pored znatno manje dobrih secera.

sto se tice nauke i zelenog caja, pa zna se da se zeleni caj pije vekovima na istoku, ali nauka pokusava da objasni kako i zasto i otkuda lekovito delovanje.
jednatanja jednatanja 13:25 26.05.2009

Upozorenje

vladimir petrovic vladimir petrovic 15:17 26.05.2009

Re: Upozorenje

jednatanja
Upozorenje Nemojte piti vreo čaj!

Dobro upozorenje. Ja pokušavam da ne volim ništa što je mnogo vruće, niti pak, mnogo hladno. Čak i crno vino (dry, of course) preferiram zato što ne traži prethodno hladjenje, kao belo vino, već je dovoljna sobna (bolje reći - podrumska) temperatura, he, he, he...
jednatanja jednatanja 16:00 26.05.2009

Re: Upozorenje

Ma i ja, grešna, serviram gostima toplo belo vino, a muž me samo seče pogledima...Bolje nego toplo pivo.
Milutin Milošević Milutin Milošević 20:17 26.05.2009

Re: Upozorenje

toplo pivo

Grdna ne bila, pa ovo je kao da si rekla mekani kamen
Ne ide jedno sa drugim, nikako
Filip2412 Filip2412 20:27 26.05.2009

Re: Upozorenje

Grdna ne bila, pa ovo je kao da si rekla mekani kamen
Ne ide jedno sa drugim, nikako


isključivo........... LADNO KO ZMIJA, kao i uvek...




r0811n r0811n 13:30 26.05.2009

xxx

Iz zdravstvenih razloga (explodirao mi čir) prestao sam sa kafom i počeo sa čajem.
Pijem litar dnevno. Tako jedno vreme. Sad pijem paralelno, čaj i espreso, skupa.
To stoga što zaista nema neki izbor čajeva.
Najbolji sam pio kod jednog arapina.
Inače, zeleni sa svetom jasmina***, ako nađeš.
ivana23 ivana23 14:03 26.05.2009

Re: xxx

r0811n
Iz zdravstvenih razloga (explodirao mi čir) prestao sam sa kafom i počeo sa čajem.Pijem litar dnevno. Tako jedno vreme. Sad pijem paralelno, čaj i espreso, skupa.To stoga što zaista nema neki izbor čajeva.Najbolji sam pio kod jednog arapina.Inače, zeleni sa svetom jasmina***, ako nađeš.


Volis li neki iz palete Twinings cajeva? Ima ih kod nas.
Ljuttko Ljuttko 14:16 26.05.2009

Re: xxx

A evo , ponešto se može naučiti i ovde a imaju i dobrih čajeva, pa ko voli da ostanem u duhu čajne nasmešenosti
http://www.kucacaja.rs/kucacaja.php
Unfuckable Unfuckable 05:26 27.05.2009

Re: xxx

Volis li neki iz palete Twinings cajeva? Ima ih kod nas.

e, da
i ja sam čuo da ih ima kod nas, ali nemam pojma gde
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:42 28.05.2009

Re: xxx

Unfuckable
i ja sam čuo da ih ima kod nas, ali nemam pojma gde

Метро, Веро...
Unfuckable Unfuckable 18:01 28.05.2009

Re: xxx

evo ljubitelja !
hvala Predrage
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:24 28.05.2009

Re: xxx

Unfuckable
evo ljubitelja !
hvala Predrage

Нема на чему...

П.С.
Управо сам приставио Принца од Велса.
angie01 angie01 14:22 26.05.2009

replay



chaj za poneti- do mesta koja te chekaju!
mimi09 mimi09 14:44 26.05.2009

Re: replay

moze i u srebrnom viktorijanskom cajniku

Filip2412 Filip2412 14:39 26.05.2009

...

Možda reskiram da budem jedan od onih za koje je, kako sam u tekstu naveo, mudri Kinez rekao «da vulgarno divljenje pred umetnošću - škodi», ali u ovoj fazi mog življenja to je jače od mene.
baš lepa priča

ja sam se pomalo navikao, zbog engleskih navika koje su mi neki preneli ovde u Kanadi, mada bi me Japanci definitivno brže ubedili da pijem čaj

Volim Chai Latte' koji eksplodira ukisima, ostavi usne da bride kao kad jedete nešto pomalo ljuto... odličan napitak, baca u meditaciju i ah da, setih se pesme, pa nema boljeg komentara nego....


e ljudi, ja sam ovu pesmu slušao do besvesti i uvek me baca u blaženstvo, inače vrlo neobično relaksirajuća emocija od Cave-a i odličan video napravljen od nekih likova sa youtube

... obratite pažnju na zen stihove


Here I sleep the morning through
Until the call to prayer awakes me
And there is nothing to do but rise
And follow the day wherever it takes me
I stand at the window and look at the sea
Then I make me a pot of opium tea
***
I'm a prisoner here, I can never go home
There is nothing here to win or to lose
There are no choices needing to be made at all
Not even the choice of having to choose
I am a prisoner, yes, but I am also free
'Cause I am what I am and what will be will be
I'm a prisoner here, yes, but I'm also free
And I smile and I sip my opium tea
mimi09 mimi09 15:44 26.05.2009

Re: ...mad tea party

dunja73 dunja73 16:23 26.05.2009

Re: ...


Filipe , u BRD kad si samo ga narucuj u strejterskim objektima , da ne dodje do zabune..
Volim Chai Latte' koji eksplodira ukisima, ostavi usne da bride kao kad jedete nešto pomalo ljuto...

Filip2412 Filip2412 16:38 26.05.2009

Re: ...

Filipe , u BRD kad si samo ga narucuj u strejterskim objektima , da ne dodje do zabune..

čekaj, kažes da je chai latte gay?

citam neke prethodne Vladmirove postove, pa ondak proverih neki sanskrit dictionary na interentu:
English: awakened
Sanskrit: buddha
Serbian: budan
angie01 angie01 16:13 26.05.2009

tea party!




Filip2412 Filip2412 16:41 26.05.2009

Re: tea party!

Ta knjiga Alisa u Zemlji Čuda mi bre ništa jasna nije bila kad sam čitao lektiru kao dete.

Sad vidim i zašto, knjiga je težak trip, ko da je piso neki od štićenika Suve Reke. A ima i jasne asocijacije na uzimanje psihoaktivnih supstanci. Ne kapiram zašto su je stavili u dečiju lektiru kod nas.
mimi09 mimi09 17:05 26.05.2009

Re: tea party!

Cini ti se, nije trip nego gomila matematickih zagonetki. Kerol je bio matematicar. 1960 je izasla Annotated Alice Martina Gardnera gde je sve objasnjeto


Annotated Alice
For over half a century, Martin Gardner has established himself as one of the world's leading authorities on Lewis Carroll. His Annotated Alice, first published in 1960, has over half a million copies in print around the world and is highly sought after by families and scholars alike—for it was Gardner who first decoded the wordplay and the many mathematical riddles that lie embedded in Carroll's two classic stories: Alice's Adventures in Wonderland and Through the Looking Glass.


Gospodaru bloga, izvini na trolu
Filip2412 Filip2412 19:16 26.05.2009

Re: tea party!

hvala na informaciji mimi, dakle nije narkomanski trip nego nesto jos gore



dunja73 dunja73 16:19 26.05.2009

ćaj

Vladimire,imam jedan katalog cajeva ,
gde ima i postoji od....do ...i cula i nikadcula nekih biljcica, i onih
skupih gde par kesica kosta "ali bas" , tu nema sta i cega nema ...samo ,eto
kod mene se sve na slici zavrsava ..
Crni caj sto spomenu Stosic ,sam "doktorirala " i na minutazi i ono sve oko" rituala" , i "mogu" ga ,
ali mleko u njemu , doduse ja jesam TAJ LIK koji se iscudjava i za jabuke u kiselom kupusu
.. no,
bicu slobodna da te pitam nesto jer ne znam ,
kako se na nasem jeziku kaze
den Tee ziehen lassen (to let the tea brew / steep ) ?
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:13 26.05.2009

Re: ćaj

.. no,
bicu slobodna da te pitam nesto jer ne znam ,
kako se na nasem jeziku kaze
den Tee ziehen lassen (to let the tea brew / steep ) ?


Trebalo bi da znači da je potrebno da prevre (od previrati), odnosno fermentira. Premda, nisam čuo da se to praktikuje sa čajevima, jer se previranje/fermentacija koristi, koliko ja znam, za pravljenje (bilo kakvog) alkohola.
dunja73 dunja73 21:42 26.05.2009

Re: ćaj

Trebalo bi da znači da je potrebno da prevre (od previrati), odnosno fermentira. Premda, nisam čuo da se to praktikuje sa čajevima, jer se previranje/fermentacija koristi, koliko ja znam, za pravljenje (bilo kakvog) alkohola


nismo se razumeli mislim , ali hvala
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:25 26.05.2009

chai

moja dva omiljena su thai chai i bengal green chai tea.
ovaj prvi ima ukus kokosa i lemongrass i najlepsi je kad mu dodam malo kokosovog mleka. ovaj drugi moze i samo tako, al ja volim malo heavy cream da mu dodam.
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:26 26.05.2009

Re: chai

njanja de.manchini
... ovaj prvi ima ukus kokosa i lemongrass i najlepsi je kad mu dodam malo kokosovog mleka. ovaj drugi moze i samo tako, al ja volim malo heavy cream da mu dodam.

Ja, u situaciji kada sebe umišljam kao Japanca (neka mi Bog oprosti), nisam pristalica aditiva u čaj - ni mleka, ni krema i ne znam čega sve još. (Postajem zadrt, pa izbegavam čak i belu kafu za doručak, sa kroasanima, radije pijem običnu, crnu kafu. Ili "običan" čaj).

Pravi istočnjački čaj mora da je nekako polugorak i opor, ali opet osvežavajući. Tako ja, kao mali Djokica, zamišljam, jer (još) nisam imao sreću da "skoknem", kao Milan Novković i ini, do Kjota ili nekog drugog, manje piktoresknog, japanskog mesta, he, he, he... Premda bih ja tamo svu pažnju uperio prema hramovima i zgradama, jer me arhitektura zanima...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:30 26.05.2009

Re: chai

vladimire šta da ti kažem kad ja i u alkohol dodajem mleko. ukusi su različiti, tako da kombinacija baileys irish cream, kahlua, led i mleko su jedno od najboljih pića u mom svetu... možda čak i ispred ovih čajeva.
mirjana_kovacevic mirjana_kovacevic 10:58 28.05.2009

Re: chai

vladimir petrovic
njanja de.manchini
... ovaj prvi ima ukus kokosa i lemongrass i najlepsi je kad mu dodam malo kokosovog mleka. ovaj drugi moze i samo tako, al ja volim malo heavy cream da mu dodam.
Ja, u situaciji kada sebe umišljam kao Japanca (neka mi Bog oprosti), nisam pristalica aditiva u čaj - ni mleka, ni krema i ne znam čega sve još. (Postajem zadrt, pa izbegavam čak i belu kafu za doručak, sa kroasanima, radije pijem običnu, crnu kafu. Ili "običan" čaj).

Pravi istočnjački čaj mora da je nekako polugorak i opor, ali opet osvežavajući. Tako ja, kao mali Djokica, zamišljam, jer (još) nisam imao sreću da "skoknem", kao Milan Novković i ini, do Kjota ili nekog drugog, manje piktoresknog, japanskog mesta, he, he, he... Premda bih ja tamo svu pažnju uperio prema hramovima i zgradama, jer me arhitektura zanima...


Kaze moj drug koji je bio tamo da caj nije gorak niti opor uopste te je on skroz prestao da ga pije ovde -kaze ovde je bre otrov!
Milutin Milošević Milutin Milošević 20:21 26.05.2009

Dve situacije

Kupimo koleginica i ja u Portugalu, na nekom sajmu čokolade, čaj od kakaoa. Otkud, pitamo se? Čaj se pravi od stabljike, ne od ploda. Hajde da probamo. Kad ono, kao da je pravljen od ofucane Tigar gume

A opet, u brdima Slovačke, u Banskoj Štjavnici, skitajući ovim srednjevekovnim rudarskim gradom u sred ugašenog vulkana, udjosmo u neku lepu kulu. Kad, unutra čajdžinica sa preko 400 čajeva, sa tri odvojene prostorije. U jednoj, najboljoj, veliki meki dušek po podu cele prostorije, a čajeve služe na malim stočićima tako da se piju ležeči ili sedeći. kakvo zadovoljstvo!
maksa83 maksa83 20:41 26.05.2009

prema legendi

Bodidarma je jednom meditirao i zaspao, pa se zbog toga iznervirao i otfikario sebi očne kapke da mu se to više ne desi. Iz njih je na mestu gde su pali izrastao - čaj.
Filip2412 Filip2412 21:17 26.05.2009

...

e, citam sad stare postove Istocnjacka Religije, ... naravno CEMU

i mnogo mi se svidjaju, citam unazad... mene sve to zanima a Budizam mi se svidja jer je najmanje religija, zapravo uopste nije religija... i nemoj da mi neko kontrira jer cu reci ono: ti nisi ja tako da ne znas sta je budizam za mene!
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:36 26.05.2009

Re: ...

Filip2412
e, citam sad stare postove Istocnjacka Religije, ... naravno CEMU
i mnogo mi se svidjaju, citam unazad


Hvala, Filipe.
Nisam očekivao da će se neko naknadno potruditi da čita stare, već pomalo zaboravljene tekstove, na temu dalekih religija, u moru svakodnevnih tekstova, svih vrsta, na ovom dobrom blogu B92.
a Budizam mi se svidja jer je najmanje religija, zapravo uopste nije religija...

Ovo je tačno. Zato, uostalom, na Zapadu budizam ima najviše "interesenata". Medjutim, postoji tu jedno medjutim...
Mada budizam isključuje pojmove boga/bogova, andjela i djavola, i same duše, mnogi pristalice "plebejskog" budizma se ponašaju prema Budi kao što se vernici ponašaju prema Bogu. Na odredjeni način uvedeni su andjeli i demoni (mahajana)...
A zen je, kako ja vidim stvari, kruna budizma, he, he, he... Očigledno je da ponekad izgleda da je filozofija zena aspurdna i spekulativna. Ali to ne sme da obeshrabruje znatiželjnike u prilazu. Jer, ako neki smatraju zen najizvornijom formom budizma, ja se ne usudjujem da tome protivurečim. Usput, pokušavam da se otmem onome što je istorijski dekorativno kod zena (toga ima kod svih religijskih sistema) i da se krećem u okviru uobičajenog religijsko-filozofskog konteksta, mada sve vreme pokušavam da ne pokazujem versko obožavanje, već vizionarsku kritiku materije koja mi je – draga, odnosno koja me interesuje.
i nemoj da mi neko kontrira jer cu reci ono: ti nisi ja tako da ne znas sta je budizam za mene!

ovo si duhovito primetio... Pripisano je nekom taoisti, a taoizam i zen budizam imaju mnogo sličnog.

Ako stignem, trebalo bi da napišem JOŠ dva posta (tako sam inicijalno bio zamislio), jedan o konfučijanstvu, a drugi o taoizmu, te da onda stavim tačku na "i" po pitanju tih "dalekoistočnjačkih religija"...

Dotle, pijmo prave, istočnjačke čajeve!
Filip2412 Filip2412 21:47 26.05.2009

Re: ...

Ako stignem, trebalo bi da napišem JOŠ dva posta (tako sam inicijalno bio zamislio), jedan o konfučijanstvu, a drugi o taoizmu, te da onda stavim tačku na "i" po pitanju tih "dalekoistočnjačkih religija"...

samo napred, procacu ja to sve, svidja mi se, zen mi smiruje zivci, totalno mi odgovara

Mada budizam isključuje pojmove boga/bogova, andjela i djavola, i same duše, mnogi pristalice "plebejskog" budizma se ponašaju prema Budi kao što se vernici ponašaju prema Bogu. Na odredjeni način uvedeni su andjeli i demoni (mahajana)...
pa da znam, neki upadnu u to iz drugih religija, pa svojim iluzijama samo zamene ime i misle da su nesto postigli...

Kod mene ne bi trbalo da se desi tako nesto jer se najbolje osecam ko agnostik i izmislio sam (bar ja mislim da sam izmislio) krilaticu koja glasi: Ako bog postoji on sigurno nije religiozan.

Kada govorim da citam o budizmu i da me zanima pojedinci zabrinuto savetuju kao ej nemoj to mi smo pravoslavni.... posle objasnim da sam agnostik, ateista ili ako to ne sljaka onda kazem da sam komunista tako da ih definitely ubedim kako nijedna religija ne moze da me vrbuje.
mirelarado mirelarado 22:35 26.05.2009

Чај и ритуали

Čajna soba je postala oaza u dosadnoj pustoši postojanja, gde su umorni putnici mogli da se sretnu i piju iz zajedničkog izvora zahvalnosti umetnosti.


На основу твог приказа и одломака рекла бих да је Књига о чају занимљиво штиво. Далекоисточни ритуал испијања чаја делује привлачно и спокојно...
Премда су овакви обреди далеко од нас, чај волим, поготово зелени и то, сасвим случајно, без икаквих додатака.



А стари мјузикл каже да је чај најбољи кад је за двоје.
mimi09 mimi09 00:21 27.05.2009

Re: Чај и ритуали

rusi vole ovako
mirelarado mirelarado 00:43 27.05.2009

Re: Чај и ритуали

mimi09
rusi vole ovako


О да, руски самовар! Неки су вредна уметничка дела:



Руски ритуал везан за чај гласи: пије се на сваком месту и у свако доба. :)
NNN NNN 18:27 27.05.2009

Re: Чај и ритуали

без икаквих додатака.

vladimir petrovic vladimir petrovic 20:14 27.05.2009

Re: Чај и ритуали

Mirelarado
О да, руски самовар! Неки су вредна уметничка дела:

Руски ритуал везан за чај гласи: пије се на сваком месту и у свако доба. :)

Slažem se. Pa se pitam: a zašto Rusi, koji su toliko obdareni za književnost, nisu napisali knjigu o čaju, kao što je to uradio ovaj Japanac?

Koliko znam, niko nije napisao ni KNJIGU O VODKI, ali da to bude zanimljivo štivo, he, he, he...

Ili da po ko zna koji put zaključim (napamet govoreći) da su Japanci (ipak) "nešto drugo" u odnosu na mnoge narode sveta.
mirelarado mirelarado 22:36 27.05.2009

Re: Чај и ритуали

Slažem se. Pa se pitam: a zašto Rusi, koji su toliko obdareni za književnost, nisu napisali knjigu o čaju, kao što je to uradio ovaj Japanac?


Мислим да је разлог управо одсуство било каквог обредног значења: Руси се просто наливају чајем, као ми кафом. То, дабоме, има своје чари, али тешко да би могло да буде материјал за књигу, хе, хе, хе...
bocvena bocvena 23:01 26.05.2009

previše ili premalo čaja u čoveku

- U našem društu kažemo da u čoveku «nema čaja» kad je neosetljiv na ozbiljno-komične stvari lične drame. S druge strane, žigošemo neobuzdanog estetu koji, uprkos svetskoj tragediji, raskalašno oslobadja svoje emocije kao da je «previše čaja» u njemu.
Odavno nisam pročitala nešto ovako...japanski lepo i mudro.

Uživala u tekstu i čaju od jasmina.
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:12 27.05.2009

Re: previše ili premalo čaja u čoveku

Bocvena, lepo si zapazila, dobar je ovaj citat o premalo/previše čaja u čoveku.
Hvala.

Ne znam zašto, verovatno sam postao sentimentalan ovih dana, ali meni se mnogo svidja izreka koju sam u tekstu boldovao
Prvi čovek koji je devojci ponudio venac cveća prevazišao je životinju

Pa zar to nije lepo rečeno? Zapamtiću je, hteo bih da je koristim kasnije, da je imam u glavi, jer stvarno verujem da je muškarac, koji je prvi put ponudio ženi kitu cveća, napravio "veliki korak za čovečanstvo", he, he, he...

(Mada je u pitanju Knjiga o čaju, u njoj se govori i o drugim "lepim" stvarima, tako da ova upadica sa cvećem nikako nije tamo nekakav trol).
miloradkakmar miloradkakmar 23:14 26.05.2009

Ledeni čaj

Da li ima rituala i sličnog užitka u pijenju ledenog čaja ?



PS Pitam , jer ga ja ne pijem.
mimi09 mimi09 23:59 26.05.2009

Re: Ledeni čaj

Čajdžinica na avgustovskoj mesečini

Evo ga Brando kao prevodilac sa Okinave
dragoljub92 dragoljub92 02:25 27.05.2009

slušao

skoro na radiju da pravi čaj ima istu količinu kofeina kao i kafa,prema tome dabome ja biram kafu kad sam zdrav a čajčići kad sam bolan.
ps
al sam zadrti zapadnjak.ingliši su ćudne biljke i baš i ne pripadaju jevropi.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana