Gost autor| Zabava| Zdravlje| Život

Strah (ni)je strašan

margos RSS / 06.06.2009. u 19:09

071214_SO02fear_vl-vertical.jpgU poslednjih nekoliko dana, na nekoliko tekstova, kroz komentare, provlačila se priča o strahu. Oni koji su se odvažili da tu reč pomenu, da kažu da imaju strah, dobijali su ''thumbs up'' i preporuke.

Žurim da linkujem KRALJA MAJMUNA, pa neću linkovati sve te komentare.

I za sad samo nekoliko, nabacanih stvari:

1. Kažu da se rađamo samo sa dva straha - strahom od gubitka tla pod nogama (znate ono kad promašite stepenik, a čini vam se da letite u ambis) i strahom od iznenadnog jakog zvuka.

Te strahove imaju i životinje i on nam je zaštitni strah - ima za cilj da sačuva vrstu.

2. To je fantastična vest! Znači da smo sve ostale strahove stekli i da ih se jednako, možemo osloboditi. Ne kažem lako osloboditi - već osloboditi. Čak se ljudi suprotstavljaju i ovim prirodnim, instinktivnim strahovima - prevazilaze ih i pobeđuju skakanjem s bandžija, letenjem paraglajderom, pentranjem golim rukama po nekakvim stenama... slušajući glasnu muziku, gledajući horor filmove sa zvučnim iznenađenjima...

3.Veliki broj naših strahova je usađen (inputiran) od onih koji su nas odgajali - mama, tata, baba, strina... a postoje i nekakvi nacionalni strahovi, prepričavani - od Turaka, Arbanasa, Bugara, Nemaca... Sećam se jednom, na pomen strahova od Turaka, skoči žena i stane iza stolice, kao da se brani od mene. Pa vidi da se iracionalno ponaša, pa kroz osmeh lkaže ''Joj što ste ih pomenuli?'' Pitam zašto? ''Meni je bivši muž koji me je maltretirao, pretio da će me staviti u gepek i odvesti u azijski deo turske i prodati....''

4. Strahovi od zmija, siromaštva, gladi, gubitka posla, odbacivanja, ostavljanja, umiranja.... sve su takođe stečeni i naučeni strahovi. Koliko god vam se činile besmislene knjige iz popularne psihologije, preporučujem vam knjigu ''Osetite strah i suočite se s njim'' autorke Suzan Džefers izdanju izdavačke  kuće ''Verba'' iz Beograda (naglašavam to jer se prvo izdanje te knjige pojavilo još devedesetih u izdanju ''Global booka'' iz Novog Sada pod nazivom ''Od straha do optimizma'')

5. Strah je jedan od osnovnih uzročnika stresa!  Otklonite strah, otklonićete i veliki deo stresa iz svog života.

 

Podstaknuta sam na pisanje i linkovanje Kralja upravo stoga što smatram da se nalazimo na području gde je tradicionalno strah izjednačavan s kukavičlukom, te je i najprirodniji oprez ismevan, a hrabrost izjednačavana sa ludošću. Tako sam i ja, kada sam sebi po prvi put priznala da imam strah, to sebi i u sebi, rekla na španskom. ''Yo tengo miedo'' - zvuči slatko, niko me ne bi nazvao kukavicom, pa ni ja sama sebe.

Stoga, prvi korak . prepoznati, priznati... a onda, polako i eliminisati... Jedan po jedan. Ne bojte se, imamo ih svi toliko mnogo, da smo po njima sličniji nego po drugim osobinama.

'Ajmo za početak da uklonimo strah od straha! :)

 

PS BoL i KM - hvala na inspiraciji :-)

PPS A ovo je jedan od mojih lekića!



Komentari (156)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Blade Runner Blade Runner 02:10 07.06.2009

Re: Cega se sve ljudi plase!

interesantno je da strah postoji da bi nas odbranio. izgleda da priroda nije racunala da ce se ljudi plasiti i mnogih stvari od kojih ne moze da se pobegne, kada umesto da nas brani strah moze da nam naskodi.
Za roditelje se plasim jos vise odkad sam daleko...
gordanac gordanac 06:57 07.06.2009

spisak...

...strahova - kad ga pogledaš, vidiš 2 (dva) urođena i sedam-osam ziliona-triliona naučenih i kulturološki "stečenih". Skroz blesavo.
Ali i ustvari, samo hoću da se pridružim spisku koji si ti uočila da postoji, a tema su mu strahovi.

Strah je slep, a ljubav ima tvoje oči

Ima sjajnih komentara.
margos margos 13:41 07.06.2009

Re: spisak...

Gordanac, naravno da se sećam tvog bloga - danima mi je bila otvoren i na svaki novi komentar skakala da l da komentarišem a da ne dosadim i ne preteram, jer mi je tema uvek zanimljiva. A zapravo mi je zanimljivo njihovo prevazilaženje - u šta spada i ona Novkovićeva priča o njihovoj sposobnosti mutiranja i mimikrije.

Ustvari - najkraća poruka je ''upoznaj neprijatelja'' :)))
vishnja92 vishnja92 11:31 07.06.2009

strah od promene

mozda nije najgori, ali ima najvise udela u autorskim pravima na nas zivot: dok stvari ne postanu nesnosne, retko ko ce se usuditi da ih menja. tako ljudi zive ono sto ne zele.

a tako je lepo biti u limbu i ne znati da li ce biti bolje, ali biti svestan da vise nece biti onako, i da nade ima :)
najnajnajcasnija rec.

ps - info za margos: ne znam rekoh li ti da se vozim liftom, ali ovo ti ne rekoh sigurno: nedostaju mi aerodromi, zamisli :)))
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:53 07.06.2009

Re: strah od promene

mozda nije najgori, ali ima najvise udela u autorskim pravima na nas zivot: dok stvari ne postanu nesnosne, retko ko ce se usuditi da ih menja. tako ljudi zive ono sto ne zele.

to ja zovem strahom od zivota. strah od promene.
vishnja92 vishnja92 12:15 07.06.2009

Re: strah od promene

ali u strah od zivota upada i, naprimer, strah od emocija: znas i sama ljude koji se plase da raspolazu onim sto im je vec dostupno - da vole ili da se raduju ili sta god. strah od promene je strah da neces imati cime da raspolazes - da ces izgubiti ono sto vec imas, a da zauzvrat neces dobiti nista.

maaajko mila, a zivot jedan (tako mene bar probali da indoktriniraju razni)

jedan ili jedan od, kakogod (he, rima) - sasvim si sam u njemu. kreiras ga, i kad ukines strelice vremena i sve te bespotrebne gluposti i stavis sve na gomilu - bude sareno i svakojako, al je tvoje. i prosto je steta i nije estetski da ostatak te gomilice, koji ce u vremenu tek doci, bude sivlji ili siv, samo zato sto si se u jednom trenutku - bu! - uplasio.

eto, to ja mislim.

gle ovo:
margos margos 14:00 07.06.2009

Re: strah od promene

gle ovo:

E, ove cice su čudo!!!

Strah od promene jeste jedan prilično raširen strah - posebno na našim prostorima. Zaslugu za to vidim i u epskim narodnim pesmama koje veličaju određene tipove ljudi i ponašanja koji su bili takvi kavi jesu jer nisu imali kad ni da se promene, jer je životni vek bio tridesetak godina.

U njega su umešeni, kao u nekakvo testo i ostali strahovi: strah od greške, strah od kritike, strah od odbacivanja, strah od neuspeha.... Sad se setih, kad sam prvi put prepoznala strah od greške - i to sam zapisala na stranjskom, ovaj put na engleskom. :)))

Bravo za lift i bravo za afijone:)))
Levi kornet je za uspomenu, a desni da smažeš:

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 14:11 07.06.2009

Re: strah od promene

strah od neuspeha....

Ja se plašim osrednjosti, nije mi strašno da budem najgora.
A liftova što se plašim...
Doduše sam pre tri dana na faksu ušla sama u jedan za koji znam da je padao...Ajme...
myredneckself myredneckself 14:29 07.06.2009

Re: strah od promene

margos, nemam neki konkretan strah od nečega, ali imam gomilu strahova od nečega što bi se moglo dogoditi u budućnosti. idem na živce sebi, a i drugima. pokušavam da se fokusiram na sadašnje vreme, i da se izborim sa svojim strahom tipa... "a šta bi se desilo, kad bi.."
eh, da, ponekad se takođe iznurujem preispitivanjem, i nekim strahom, da li ću ja to nešto moći... i dobro, uraditi, umesto da zažmurim i uradim
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 14:42 07.06.2009

:))))

Pričajte mi o svom detinjstvu.
margos margos 15:09 07.06.2009

Re: strah od promene

Ja se plašim osrednjosti, nije mi strašno da budem najgora.

Khm, khm.... Dobrosavljevićka.... čini mi se da se to dalo primetiti još onomad kad ste se na Spirinom blogu čupale za kose oko muškijeh.. pa ti posegnula za onim argumentom koji liči na mahanje belom zastavom, a ono nije zastava .....


mimi09 mimi09 15:17 07.06.2009

Re: strah od visokih nota


Am I afraid of high notes? Of course I am afraid. What sane man is not?"
Luciano Pavarotti

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 15:35 07.06.2009

Re: strah od promene

Njao, Number one za mene( nije bitno u čemu).

sinergija92 sinergija92 16:18 07.06.2009

Ima jos jedan..i to No1 !

Posto nisam video da je neko o tom strahu pricao, evo ja cu jednu recenicu...
Naime, nedavno sam naisao na podatak da, uprkos ocekivanjima mnogih, strah od smrti nije najveci, vec se nalazi na (dobrom ) drugom mestu....Ubedljivo na prvom mestu je strah od javnog nastupa!


Secam se jedne davnasnje emisije tipa "Znanje-imanje" ili slicno, kada su delili neke nagrade, i izmedju ostalih dadose nagradu za najboljeg drvosecu, jednom liku, od oko 2m, kao gromada od stene odvaljen...i....kada je bio na otvorenoj bini, voditeljka mu postavi neko pitanje i mikrofon pred njega....On je par puta pokusao da otvori usta i nista...prvo ga je voditeljka malo bodrila, postavljala potpitanja, publika se smejala, onda ga gromkim aplauzom nagradila....ali, avaj, ovaj ni da zucne....Konacno, voditeljka je zavrsila "razgovor" recima: "Izgleda da je njemu lakse da srusi pola sume, nego da izgovori nesto, ovako, javno....


.............................................................


bocvena bocvena 16:30 07.06.2009

Re: Ima jos jedan..i to No1 !

Odlična pričica kao ilustracija!
Eto ti gore prizna da su ti pametne žene afrodizijak, vidiš da nije bilo strašno...jeste da će muškarci sumnjičavo da vrte glavom, ali će žene da lupaju preporuke!
sinergija92 sinergija92 16:41 07.06.2009

Re: Ima jos jedan..i to No1 !

bocvena
Odlična pričica kao ilustracija!
Eto ti gore prizna da su ti pametne žene afrodizijak, vidiš da nije bilo strašno...jeste da će muškarci sumnjičavo da vrte glavom, ali će žene da lupaju preporuke!


A zena ima vise je l' da? Ma ja to sve smisljeno!

.....................................
j.bre j.bre 16:43 07.06.2009

Re: Ima jos jedan..i to No1 !

bocvena
Eto ti gore prizna da su ti pametne žene afrodizijak, vidiš da nije bilo strašno...jeste da će muškarci sumnjičavo da vrte glavom, ali će žene da lupaju preporuke!

I to sve zene!
margos margos 16:46 07.06.2009

Re: Ima jos jedan..i to No1 !

Ja sam imala svoje prvo tv gostovanje u jednoj kul emisiji na novosadskoj tv ''Jesenjin'' - i sad, svih petoro učesnika smo došli iz Beograda, zajedno kolima. Skupili se kod prijateljice koja je bila domaćin emisije, pili kafu, pričali, putovali, šalili se i onda ušli u studio. Kad je tu nastala promena - prijateljica, stari tv vuk, obori lampu... pocrvene... krete prepirka s kamermanima oko rakursa... ostali, takođe likovi 'sa scene', kretoše da se znoje, nameštaju - i kad su se uključile kamere, ja iznenađena - ljudi ni upola interesantni u odnosu na prethodno provedene sate sa njima. Odjednom rigidni, ušli u uloge, grabe se za reč, ostavljaju utisak.... Ja, kao malo dete, iznenađena načisto. I da, opuštena - da ne zaboravim da kažem:)

Da, kažu da je 98% ispitanika odgovorilo da ima strah i nelagodnost od kamere, mikrofona ali i od govora pred nepoznatim ljudima - makar to bio jedan nepoznati čovek.


PS šta ti znače tačkice i kafa na daleeeekooom kraju?
j.bre j.bre 16:48 07.06.2009

Re: Ima jos jedan..i to No1 !

sinergija92
A zena ima vise je l' da? Ma ja to sve smisljeno!

Ajd, ajd... Takvi, koji vole pametne, odreda se opredeljuju samo za jednu
sinergija92 sinergija92 16:51 07.06.2009

Re: Ima jos jedan..i to No1 !

j.bre
sinergija92
A zena ima vise je l' da? Ma ja to sve smisljeno!

Ajd, ajd... Takvi, koji vole pametne, odreda se opredeljuju samo za jednu


Vrlo, vrlo, vrlo...pametno receno ....
sinergija92 sinergija92 16:55 07.06.2009

Re: Ima jos jedan..i to No1 !

margos


PS šta ti znače tačkice i kafa na daleeeekooom kraju?


(Kafica je za domacicu bloga, dok caskamo, a na daleeeekooom kraju je zbog veceg uzitka )
j.bre j.bre 16:57 07.06.2009

Re: Ima jos jedan..i to No1 !

margos
Da, kažu da je 98% ispitanika odgovorilo da ima strah i nelagodnost od kamere, mikrofona ali i od govora pred nepoznatim ljudima - makar to bio jedan nepoznati čovek.

Ja sam jedna od tih 98%

Kamere ne podnosim. Ma ne samo kamere, bilo kakve alatke za javni nastup: mikrofone, pozornice, govornice... Otkidam od straha! A zanimljivo je da u skoli uopste nisam bila tremaros. To mi nekako protivrecno.
j.bre j.bre 17:00 07.06.2009

Re: Ima jos jedan..i to No1 !

sinergija92
Vrlo, vrlo, vrlo...pametno receno ....



Dooobar!
margos margos 17:15 07.06.2009

Re: Ima jos jedan..i to No1 !

Kamere ne podnosim. Ma ne samo kamere, bilo kakve alatke za javni nastup: mikrofone, pozornice, govornice... Otkidam od straha! A zanimljivo je da u skoli uopste nisam bila tremaros. To mi nekako protivrecno.

Ma i u ovaj strah su umešani neki drugi - opet oni isti: strah od greške, strah od neuspeha, strah od kritike.... Tu je važno samo otkloniti (u mislima) farove sa sebe i okrenuti ih ka publici - i saopštiti ono što imaš da saopštiš. Briga te za lovce na greške, kritizere i ostale hrabre iz fotelje.
margos margos 17:19 07.06.2009

Re: Ima jos jedan..i to No1 !

a na daleeeekooom kraju je zbog veceg uzitka

Da s'ohladi, da slučajno ne opečem jezik... hvala hvala:)

PS Nema veze s temom, al evo, ovo slušam već n-ti put, pa da podelim s tobom/vama :)

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:49 07.06.2009

Grešiš, Margos

5. Strah je jedan od osnovnih uzročnika stresa! Otklonite strah, otklonićete i veliki deo stresa iz svog života.

Strah je jedna od primarnih i primalnih emocija.
Vrlo stara, vredna i plemenita emocija.
Ona nas čuva.
Da nije straha ko zna gde, kako i kada bismo završili.

Dakle, moj savet bi bio: Čuvajte svoju senzibilnost za strah, inače ste najebali.

Nisam pročitao sve komentare, pa predpostavljam da je neko to već rekao.
sinergija92 sinergija92 17:00 07.06.2009

Re: Grešiš, Margos

Vojislav Stojković
5. Strah je jedan od osnovnih uzročnika stresa! Otklonite strah, otklonićete i veliki deo stresa iz svog života.

Strah je jedna od primrnih i primalnih emocija.
Vrlo vredna i plemenita emocija.
Ona nas čuva.
Da nije straha ko zna gde, kako i kada bismo završili.


Moram da priznam da sam i ja, citajuci ponesto o ovoj tematici, to tako shvatio....strah je cuvar, a tek kada preraste u opstu anksioznost ili konkretne fobije pocinje da bude problem....
margos margos 17:09 07.06.2009

Džeremaja,

.. pisah i o dobrobitima straha - prvi je Dragoljub na to ukazao.... i napisah svoje zadovoljstvo što sam se kao klinka plašila droge.

Problem nastaje kad strah prestaje da bude funkcionalan - i kad krene da nas blokira. Tada mu se treba zahvaliti i poslati ga u 'večna lovišta' (pogledati Novkovićeve komentare). No, tada ih često, kao dobro maskirane i mutirane - i ne prepoznamo. Bude kasno. Pa se opsetimo negde pred smrt i bude kao kod Andrića ...'' ... a trebalo je živeti.''
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:15 07.06.2009

Re: Grešiš, Margos

Neurotični strah je iracionalan strah od neke nepoznate opasnosti. Za razliku od realnog, neurotički strah je strah od nepoznate, a često i beznačajne opasnosti.
Iracionalni strahovi nemaju logičnu osnovu. Oni su obično izazvani nekom teškom epizodom u životu.
margos margos 17:31 07.06.2009

Ok Džeremaja,

svi znamo da od definicije nemamo korist u situaciji kad nas obuzme strah. Taj iracionalan strah je itekako racionalan za osobu koja ga oseća tog trenutka.

Nedavno sam sanjala da neko hoće da me ubije - u snu sam bila u panici, ali sam jasno osetila kako mi srce ubrzava, kao da je sve stvarno i na svu sreću vrlo se brzo probudila i smirila. Taj strah je bio više nego stvaran, po svim biohemijskim i telesnim reakcijama.

I da, često se setim žene razrogačenih očiju koja mi reče da ima fobiju od prekookeanskih brodova - a ja je mangupski upitam, iako svesna da su oni uvek tu u njenoj glavi i kad treba i kad ne treba ''u jeee, a gde ih, majke ti, srećeš..?''

Poenta je da tu neku stvarnu situaciju koja u nama izazove strah - ako ga ne analiziramo i smestimo na pravo mesto (opet je to Novković lepo opisao, slikovito), u našoj glavi biva hranjen, prepričavanjima, premišljanjima i uživljavanjima u ono šteo je bilo - i tako strahovi postaju jedan od uzročnika stresa (da povežem s onom tvrdnjom iz teksta).
Milan Novković Milan Novković 18:07 07.06.2009

Re: Grešiš, Margos

Iracionalni strahovi nemaju logičnu osnovu

Veliki broj iracionalnih strahova ima logičnu osnovu, samo je mi ne "vidimo".
Vidmo pod navodnicima zato što ne vidimo tu osnovu na najvišem nivou svesti, tamo gde možemo da je artikulišemo rečima, ali je vidimo podsvesno.

Pisao sam i ja blog, a posle MightyNora (mislim), on lepše i urednije o knjizi "Tren" (Blink: The Power of Thinking Without Thinking) Malcolma Gladwella koja počinje eksperimentom sa izvačenjem karata.
- Neke su plave a neke crvene.
- Boje pojedinačnih karata imaju različita značenja - mali ili veliki gubitak ili dobitak (ne sećam se potpuno pravila)

Pravila su fino podešena tako da nam je jedna boja tek nešto malo bolja. od druge.
Racio, logika, ume da artikuliše pravilo posle jedno 50 karata. Tj umemo da ga objasnimo drugima rečima.
Iracionalno je fascinantno:
- posle 20-30 karata osećamo koja je boja bolja ali ne umemo da objasnimo zašto
- posle 10 karata, još fascinantnije, ne osećamo ništa ali ako nam se meri vlažnost dlanova, otkucaji srca i pritisak vidimo da još dublja podsvest već ovde prepoznaje boju koja nam je naklonjena.

Mehanizmi pamćenja na raznim nivoima svesti su različiti po preciznosti, širini, brzini upoređivanja i artikulabilnosti - jedna krajnost: kad se oklizneš i počneš da padaš racio i logika su suviše spori, nego mnogo niži nivoi u mozgu odreaguju u deliću sekunde i zaposle mišiće kako treba da bi povratio ravnotežu.

I tako sve do sive mase, mnogo slojeva, i dalje uglavnom iracionalnih po prirodi artikulabilnosti, ali vrlo racionalnih po pitanju prepoznavanja i primene neartikulabilne logike u novoj situaciji a po uzoru na neku istorijsku.

Evolutivno je moralo tako - nije se imalo vremena za razmišljanje u novim a opasnim situacijama, nego se moralo odmah reagovati.

Tako, dok smo relativno zdravi psihički ima smisla i verovati podsvesti ponekad, a ponekad stupiti u neku "komunikaciju" o kojoj Margos priča.
gordanac gordanac 18:13 07.06.2009

---

Čini mi se da ljudi često pomešaju, "pobrkaju" STRAH i OPREZ. A to su dve totalno različite stvari. Strah je blokirajuća emocija, a oprez ne mora biti, naprotiv.
Ne kaže se uzalud "opreznost je majka mudrosti" (mada, da je opreznost bila oprezna - nikad ne bi postala majka, dodajem )

Strahovi nas ne čuvaju apsolutno ni od čega, opreznost - može. Ali opreznost podrazumeva svest o opasnosti, realnu svest o realnoj opasnosti koja je ugrožavajuća (pa ma šta to bilo) dok smo za postojanje straha potrebni samo MI. Opasnost uopšte ne mora biti prisutna (i kod fobija najčešće i -. nije prisutna, postojimo samo MI i naši neopisivo snažni, naučeni strahovi kojih se možemo osloboditi, baš zato što su - naučeni, stečeni, nisu urođeni).

Valjda je već citirano, ali - "boj se ovna, boj se ......, kad ćeš živeti?!"
margos margos 18:30 07.06.2009

Re: ---

Strah je blokirajuća emocija,

Stresna reakcija je ranije definisana kao ''fight or flight mechanism'', jer su naši preci pred opasnošću uglavnom u deliću sekinde donosili odluku da li da beže ili da se bore. Međutim, danas kada mi različite situacije interpretiramo kao opasnost (zavisno od iskustava) sve češće se kao reakcija tj nereakcija, pominje ''freezing''.

Mnogi autori našu (zapadnu) civilizaciju opisuju kao uplašenu i zaleđenu od straha.
Valjda je već citirano, ali - "boj se ovna, boj se ......, kad ćeš živeti?!"

Konačno!!!
Kazezoze Kazezoze 13:45 08.06.2009

Re: Grešiš, Margos

Vojislav Stojković
5. Strah je jedan od osnovnih uzročnika stresa! Otklonite strah, otklonićete i veliki deo stresa iz svog života.

Strah je jedna od primarnih i primalnih emocija.
Vrlo stara, vredna i plemenita emocija.
Ona nas čuva.
Da nije straha ko zna gde, kako i kada bismo završili.

Dakle, moj savet bi bio: Čuvajte svoju senzibilnost za strah, inače ste najebali.

Nisam pročitao sve komentare, pa predpostavljam da je neko to već rekao.

nebih se bash slozhio s tobom, dzeremaja.
strah je negativna energija i kao takva iscrpljuje choveka.
zasniva se na iluziji i, kao i svaka iluzija, utiche da ljudi donose pogreshne odluke.
najgore od svega je shto je strah smeshten u emocionalnom delu misaonog centra.
zbog toga ga se tako teshko osloboditi.
suprotnost strahu nije hrabrost, kako mnogi misle, jer je i hrabrost bazirana na iluziji i kao takav skupljach negativne energije. pozitivnu energiju u emocionalnom delu misaonog centra imaju emocije kao shto su ljubav, radost i sl.
margos margos 20:44 07.06.2009

Hej!

Eno, na Utisku nedelje, doktor Bokun je upravo pričao o strahovima vezanim za zdravlje i zdravstvo - a zapravo o široko rasprostranjenim strahovima koji su eskalirali zbog dugogodišnje manipulacije strahovima.

I da, postoji nešto zanimljivo: po psihologiji, mi smo najprogramibilniji kada samo pod bolom, strahom i kada smo zbunjeni. Šta to znači? Znači da je tada ono što nam se kaže ili ono što tada sami sebi govorimo ima daleko dublje značenje za nas i mnogo se jače utiskuje u našu svest. (Zato medicinari imaju jako jako veliku odgovornost.)

E sad, zamislite koliko smo dugo izloženi i strahovima i zaluđivanjima, sa mnoštvom emocionalnih, duševnih, pa i fizičkih bolova, te je super što smo i ovakvi kakvi jesmo. Stvarno:)
ivana23 ivana23 23:05 07.06.2009

Re: Hej!

te je super što smo i ovakvi kakvi jesmo. Stvarno:)

Sto bi se reklo: Ko do sada nije poludeo, taj nije ni bio normalan. :)

edit: Procitaj(te) ovo, nema direktne veze sa strahovima, ali je u kontekstu...
margos margos 23:53 07.06.2009

Re: Hej!

ivana23
Sto bi se reklo: Ko do sada nije poludeo, taj nije ni bio normalan. :)

edit: Procitaj(te) ovo, nema direktne veze sa strahovima, ali je u kontekstu...

Hvala Ivano:))
Danas se u uzročnike stresa (pored straha, briga i osećaja krivice) ubraja i taj ogroman broj informacija. :(
bocvena bocvena 09:40 08.06.2009

jutjubići

...ne prepuštaj se melankoliji...
...fear or laziness...
...sex, droga, nasilje i strah...
...strah od skakanja...
Pitanjce - ko je Dženan Lončarević? On se izgleda mnogo razume u strah od ljubavi!
margos margos 12:50 08.06.2009

Re: jutjubići

Pitanjce - ko je Dženan Lončarević? On se izgleda mnogo razume u strah od ljubavi!

Momak lepo peva i ima neku pevljivu pesmicu -al ništa ne znam o njemu, sem da bih ga prepoznala na slici (barem verujem da bih).


PS Ovaj strah od skakanja mi je napravio zazubice... Moreee!!! 'ocu na moreee!!!
j.bre j.bre 14:23 08.06.2009

Re: jutjubići

margos
PS Ovaj strah od skakanja mi je napravio zazubice... Moreee!!! 'ocu na moreee!!!

Isto! Isto! Odmah sam zamislila jednu divlju stenu koja se blago nadvija nad more, tamo negde na Bracu, blizu jednog svetionika :)

Ta stena je poznata po tome sto su se tu jednako cesto lomila i rebra - i srca
jasnaz jasnaz 12:46 08.06.2009


Između straha da će se nešto dogoditi, i nade da možda ipak neće, provode mnogi od nas svoj životni vek. I.A.


-- Između straha da se nešto neće dogoditi i nade da hoće, provode mnogi od nas - sate.....


margos margos 12:53 08.06.2009

Re: ♣

-- Između straha da se nešto neće dogoditi i nade da hoće, provode mnogi od nas - sate.....

Jah....

+ strah da će nas neko u tome ukebati (kao npr Ti)
+ da će nam se smejati, kritikovati...
jasnaz jasnaz 14:02 08.06.2009

Re: ♣

+ strah od tuge zbog tih sati
margos margos 14:48 08.06.2009

Re: ♣

jasnaz
+ strah od tuge zbog tih sati

+ strah da nam to sve jednog dana ništa neće značiti....
mirelarado mirelarado 18:21 08.06.2009

Kораци...

Не знам зашто, претпостављам да је неки атавизам у питању, али зазирем од корака који одзвањају иза мене док идем улицом... Обично застанем и пропустим таквог пролазника. Зато су ми дражи пролазници који носе патике... не одзвањају :)

margos margos 19:36 08.06.2009

Re: Kораци...

Aj mi da nabavimo ovakve:)



Ja sam uvek bila ta koja sve drugarice prati kući, neustrašiva, nekako se nikad nisam plašila nepoznatih ljudi po ulicama, po sistemu ''neće mene'' jer sam se doživljavala velikom kao da sam mladunče King Konga - iako nisam :)) Posle sam se sa mojom kerušom - rotvajlerkom, i onih devedesetih osećala beskrajno sigurnom i po noći i po danu...

Elem, kad je bilo ono dešavanje naroda 17. marta prošle godine a moja ulica puna ležećih kontejnera - pođem da ispratim drugaricu sa sve psom, štenetom od 4 meseca, u rukama... Rastanem se s njom i idem ka kući a nekako otpozadi, bočno, prilazi mi tip sa kapom navučenom do obrva, od oko 2 metra i pita ''Je l mogu da ga pomazim?'' i naravno da mu dopustim... A kada me je pitao ''A koja je to rasa?'' ja kažem ''Rotvajler''.... A nije... i daleko je od rota... prcmoljče od psa....
I tek tad skapiram da je to iz mene strah progovorio.
mirelarado mirelarado 19:46 08.06.2009

Re: Kораци...

Ja sam uvek bila ta koja sve drugarice prati kući, neustrašiva, nekako se nikad nisam plašila nepoznatih ljudi po ulicama,


И ја сам тај хајдучки тип, само ми је нелагодно кад неко иде тик иза мене, и усред дана... А то са псом је одлична одбрана. Десило ми се једном, око пет ујутро, да ме у парку пресретну клинци у повратку из провода. Један ме је упитао за лабу: "Опасно изгледа. Је л' уједа?" Рекла сам: "Ма какви, али зато ја уједам..." Попадали су од смеха и још пола сата шетали са мном :))
margos margos 19:52 08.06.2009

Re: Kораци...

"Опасно изгледа. Је л' уједа?" Рекла сам: "Ма какви, али зато ја уједам..." Попадали су од смеха и још пола сата шетали са мном :))

Te kučkarske avanture znaju da budu potpuni haos:) Super si im odgovorila:)

A desilo mi se nedavno na aerodromu, idem ja i vodim mog neukrotivog psa kog sam baš rešila da vaspitavam tamo, u onom tunelu koji vodi ka delu gde se sačekuju putnici. I tako, rešila ja da čim on cimne povodnik, ja stanem... i tako stane i on, pa se vrati do mene i sve tako. U jednom trenutku se ja tako zakopam, a na mene otpozadi naleti Kinez i to krupan, u hitrom hodu... Bogme mi protres'o bubrege :)))

Još jedna neprijatnost 'koraka'' :)
mashha mashha 20:52 08.06.2009

Stra'

U Nišu sam po prvi put čula za izraz- To postrašno od mečku sa sve mečići i unučići na mečići! a ima i onaj grafit- Što da umrem kad me stra' od groblje!
Inače... ja se jedno vreme malkice plašila od zaljubljivanja... nego se nekako spontano izlečih
E, a je l' napisao neko ono-
It is said that the number one fear that people have is speaking in public.
Their number two fear is dying. And the number three fear that people have, is dying while speaking in public.
margos margos 21:01 08.06.2009

Re: Stra'

nd the number three fear that people have, is dying while speaking in public.

Heheheheh.... e baš me nešto zaboleee za to treće -ako se desi.
Ja bih baš volela... Npr, primam Nobela ili Oskara , u 93-oj ili 103-oj i taman da se zahvalim svom stilisti - cap, srčka. Ma idi begaj.... to odma' ima da se filmuje.

Nego, ne znam šta mi je lepši izraz ''stra' '' ili ''stravot'' po makedonski - odmah strah nestane :)
''Miedo'' na španskom takođe lepo zvući.

PS Zaljubljena??? Mašala!!!
mashha mashha 21:31 08.06.2009

Re: Stra'


PS Zaljubljena??? Mašala!!!

Skroz ovaj rad
margos margos 21:45 08.06.2009

Re: Stra'

mashha

PS Zaljubljena??? Mašala!!!

Skroz ovaj rad

reanimator reanimator 10:24 09.06.2009

...

E, Margita, gde si Ša ima :)
margos margos 10:38 09.06.2009

Re: ...

E! Nisam se plašila za tebe, al sam već brinula gde si, čoveče!

Nice to see you, baš baš!

reanimator reanimator 10:51 09.06.2009

Re: ...

margos
E! Nisam se plašila za tebe, al sam već brinula gde si, čoveče!Nice to see you, baš baš!

Tja..imam vrlo opravdan strah da će pakao posla, u kojem se trenutno nalazim preći u hronično stanje i da ću, ukoliko želim da oslobodim svoju strast prema blogovanju (a želim), morati da napravim potpuno novi životni koncept. Na čemu intenzivno radim :) Mislim da će padne zakidanje na spavanju :)
margos margos 11:03 09.06.2009

Re: ...

U dijametralno smo suprotnim situacijama - blogovanje mi je preuzelo kormilo života u svoje ruke
Ja spremam bežaniju u drugom smeru - na posao.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana