Roditeljstvo| Život

Ne... stvarno ne razumem!!!*

margos RSS / 16.06.2009. u 14:29

*update: Danas smo saznali da nije Ministarstvo obrazovanja naložilo povratak učenika u školu,već je to učinio Sud, najverovatnije po privatnoj tužbi roditelja izbačenih učenika.

IZVINJAVAM SE MINISTARSTVU I SVIM BLOGERIMA.grief2.jpg

Nastavničko Veće je ponovo jednoglasno glasalo za izbacivanje učenika.

 

Nisam roditelj.

Verovatno nikad neću ni biti. Biološki.

To me nikad nije sprečavalo da imam roditeljski odnos prema deci i mladima. Da ih razumem, podržim, kritikujem, uputim, pomognem. Volim.

To i nije tako teško - pa i ja sam bila dete, znam, nisam zaboravila probleme odrastanja, nisam zaboravila adolescenciju, a uostalom, dogod mi je mama živa, još uvek sam njeno dete.

Nisam prosvetni radnik, ne radim u školi.

Ali radim s mladima često. Kroz seminare, radionice, individualno.

Lako stičem njihovo poverenje, lako komuniciram s njima.

Smatram da su u većini sjajni, često iscrpljujući, a još češće uzvrate ogromnom energijom.

 

E sad, zašto sam poludela i šta to ne razumem?

Negde pred zoru naletim na ovaj blog lule953 i padne mi mrak na oči.

Milion pitanja i još toliko psovki mi je prošlo kroz glavu!!! 

Koga štiti Ministarstvo?  Roditelji - gde su? Kakvi ukori? O čemu se radi? Ko je ovde lud? Šta je s devojkom? Kako bih ja kao nastavnik držala čas pred ta dva 'nestašna' dečaka i tom devojkom? Matematiku? Istoriju? Psihologiju? Štaaa??? Kako? Moral? Ne ne... ne razumem... glupa sam, majke mi... Pa jesu li oni svi zajedno normalni??? Imaju li trunke pameti? Jeee.. .. ludilooo... Majku li im %###$%&@#&@#!!!! Po sto puta!!!!

 

Reče mi jednom moj prijatelj Dragan:

''E, Mardži... pa svi smo mi silovani na neki način... neko u mozak, neko drugačije...'' i završi starom poznatom filozofskom završnicom ''jebiga...''

Uh... ne manjka mi razumevanje... ali, neke stvari ne razumem stvarno... Pa ja reagujem i kada vlasnici mužjaka s ponosom stoje i gledaju kako se njihovi ljubimci istresaju na nekoj nesrećnoj izmorenoj keruši... Pitam ih je l bi tako gledali ponosno i svoje sinove? I šta bi da su vlasnici ženke... ili da im ne daj Bože neko nasrne na kćer?

Ne ne... stvarno ne kapiram...

 

PS Lulu nisam ni pitala za dozvolu da linkujem, pa zato neću ovde zatvoriti za komentare (ne znam koliko je ona u mogućnosti da bloguje)... iako ne znam šta bih vam još mogla reči... zanemela sam.. i besna sam!!!!

 

 



Komentari (235)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mashha mashha 18:01 16.06.2009

Re: Procitala jos sinoc

... ja ostala bez teksta... bes, ogorčenost, bujica raznih misli i osećanja.... i opet... tajac.
margos margos 19:38 16.06.2009

Re: Procitala jos sinoc

mashha
... ja ostala bez teksta... bes, ogorčenost, bujica raznih misli i osećanja.... i opet... tajac.

Mashenjka... i ja... pa kad sam se raspričala... ne mogu da stanem.

Dobro je izbaciti ljutnju, pa onda doći do zdrave pameti i nekakvih konstruktivnih rešenja.
filantrop filantrop 19:40 16.06.2009

Re: Procitala jos sinoc

Dobro je izbaciti ljutnju, pa onda doći do zdrave pameti i nekakvih konstruktivnih rešenja.


Jos jednom

X na Nti preporuka.
margos margos 19:51 16.06.2009

Re: Procitala jos sinoc

Je l mogu od sad da te zovem Fili?

PS.Šalaaaa.... :)

PPS Nadam se da ćemo se kod Lule naći da smislimo nešto konstruktivno i korisno da uradimo povodom ovog konkretnog slučaja - ali se još više nadam da ćemo imati više odgovornosti prema svoj deci - suštinski i trajno.
filantrop filantrop 20:06 16.06.2009

Re: Procitala jos sinoc

Je l mogu od sad da te zovem Fili?


Naravno

Sta da ti kazem Margo, ja imam neku nevidjenu , mozda i patolosku odbojnost prema nasilju. To me je nateralo da se duboko pozabavim tom temom, iako profesionalno nemam nikakve veze sa tim. Licno interesovanje.
Nije me sramota da priznam da cesto placem kad procitam na vestima da je neko dete seksualno, fizicki , verbalno ..zlostavljano. cesto od roditelja...
danima su mi isle suze zbog irske dece npr..zbog onih narkomana..
tako da... placem skoro svaki dan
licno, niko me nije zlostavljao, samo imam uzasno saosecanje za patnju drugih. Ne znam zasto.
Mislim da znam dooosta o dinamici nasilja, to je strucan pojan, a ne moja izmisljotina.
Zato prihvatam stav strucnjaka na tu temu koji jasno kaze
da nasilje nikada nije odgovor.

Blogujem tek zadnje 2 nedelje...do tad sam od onih koji su samo citali blogove.
Primecujem veliku netoleranciju i ostracsenost, a to ne pomaze.
margos margos 20:20 16.06.2009

Re: Procitala jos sinoc

Primecujem veliku netoleranciju i ostracsenost, a to ne pomaze.

Šta da ti kažem... tako je. Ali je to ono sa čim raspolažemo u ovom trenutku - bolje nemamo :)))

Znam da je 'dinamika nasilja' stručan termin i podosta znam o mehanizmima koji generišu nasilje - pa čak i da ga prepoznam u semenu.... Iskreno, slaba vajda od toga. Sem lične tuge i najčešće, nerazumevanja drugih. No, uvek se nađe neko ko me potapše po ramenu, klimne glavom, namigne, zahvali se... podigne me, pa guram dalje :)

PS Moraćeš da se pendžetiraš i zaštitiš sad kad si otkrio sopstvenu ranjivost - mada je ja doživljavam kao ogromnu hrabrost.
filantrop filantrop 21:04 16.06.2009

Re: Procitala jos sinoc

sopstvenu ranjivost


Kazu nasledno
od babe sa 4 razreda osnovne koja me je cuvala do 4. osnovne da ne idem u boravak
i ja Evdokiju za blog imam a.k.a. Milica.

Ah prezivecu, kad su mogla irska deca svu onu torturu, sta je malo suza..
hvala na savetu, kisendhag

posao zove..
dragoljub92 dragoljub92 21:15 16.06.2009

Re: Procitala jos sinoc

da nasilje nikada nije odgovor.

nasiljem na nasilje je jedini odgovor koji nasilnici razumeju i kog se plaše.a te teorije o razumevanju stvaraju ljudi kao ti ,koji niti su videli nasilje a kamo li doživeli pa lupaju gluposti o nakom razumevanju prema nasilnicima.
kolko sam ja obaveštoen viuše se to ,o nasilniku kao žrtvi u prošlosti ne priznaje na sudovima ,takva odbrana ne daje više rezultata.
nasilnici su stoka i tako se treba ponašati prema njima.neće se oni nikad popraviti kako god se postupalo sa njima.
margos margos 21:29 16.06.2009

Re: Procitala jos sinoc

Drakče, podseti me mog omiljenog filma ''Zli poručnik'' sa Harvi Kajtelom.
U tom filmu, klinci, drogirani i razvratni siluju kaluđericu - a ona im oprosti i moli se za njih i njihove duše. Poručnik koji je ogrezao u kriminal više nego ti momci - od podmićivanja, alkoholisanja, reketa, klađenja, dugova, podmetanja dokaza, drogiranja i razvrata - pokušava da shvati njen mir i njeno razumevanje. I ubija se na kraju.
nasilnici su stoka i tako se treba ponašati prema njima.neće se oni nikad popraviti kako god se postupalo sa njima.

Upoznala sam čoveka koji je bio pripadnik IRE i u jednoj akciji u kojoj je poginuo njegov drug i jedan policajacaj, radi čega je najpre odveden na saslušanje, pa posle saslušanja u bolnicu jer su ga 'ljubazno ispitivali'' i jedva živ stigao na suđenje, osuđen na dve doživotne robije, i na kraju odslužip 16 godina i pušten je.

Proveo je u zatvoru najbolje godine od 19 do 35-te. Jedan je od cenjenijih socijalnih radnika u Belfastu i ima svoj Trauma centar u kom pomaže deci i roditeljima.

Nikad ne reci nikad.


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:51 16.06.2009

Re: Procitala jos sinoc

pripadnik IRE se bori za vec neke ciljeve (koliko god to ne opravdavam), on nije samo jednostavno osoba koja cini zlocin iz hira. mozda se zato i dozvao pameti.
ti koji ubiju/siluju/pljackaju...samo radi zadovoljenja nekih svojih niskih strasti, njima bi trebalo po difoltu dati najvecu kaznu.
secam se filma Bekstvo iz šošenka. crnac je bio u zatvoru 40 najboljih godina jer je kao klinja ubijo drugog klinju iz nekog kretenskog razloga...dosao je k sebi u zatvoru.
pedofilima, silovateljima i cedomorcima bih dala izolaziju - for good.
margos margos 23:13 16.06.2009

Re: Procitala jos sinoc

pripadnik IRE se bori za vec neke ciljeve (koliko god to ne opravdavam), on nije samo jednostavno osoba koja cini zlocin iz hira. mozda se zato i dozvao pameti.

Jednostavno je odrastao u tom okruženju, po tom modelu i u 15 su mu dali pištolj u ruke da se brani od ''onih''. U zatvoru je shvatio da su i ''onom'' isto tako dali pištolj da se brani od njega. Mogli su mu isto tako reći da siluje ''njihovu'' sestru... drugaricu...

Nije to baš tolika razlika.
Među kriminalcima zaista postoji zgražavanje nad pedofilima i silovateljima, al samo po nekim njihovim kriterijumima, ne uvek i ne svim.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:28 16.06.2009

Re: Procitala jos sinoc

Nije to baš tolika razlika.

mozda si upravu...ucinilo mi se da je 'visi cilj' braniti zemlju od protestanata (npr) pa ubiti nekog iz tog razloga, nego ubiti prodavca novina zbog nesto keša...
dragoljub92 dragoljub92 23:39 16.06.2009

Re: Procitala jos sinoc

mago
nak ta stoka prvo odleži jedno dve tri doživotna pa nek postane ono što je taj tvoj irac ili pošto je pretpostavka da će da se dozovu pameti uopšte ne treba da im sudimo .šta je zključak.
moj je jedan.baš me briga šta i kako su živeli ,jedino me interesuje šte su učinili i da zato dobioju ofdgovarajuću kaznu.a tvoj štaje ...nemoj samo da mi kažeš da treba da pričamo sa njima i da ih žalimo i da budemo blagi.to ne pali kod njih.ponavljam ne čujem nešto da po američkim sudovima prolazi ta priča o nesrećnom detinjstvu.ej bre čljudi el ste primetili da niko više ne spominje žrtvu,ona je zaboravljena.
ponašate se ovde kao društvo i z mark tvenovih priča o dobrom i lošem džimu.verujem da ste čitali ali izgleda niste izvukli nikakvu pouku koju je pisac imao.
@vladimire
el to znači da posle šeste godine nisu moguće nikakave korekcije ličnosti i da ako je neko formiran kao stoka to mu dođe opravdanje za sve idiotluke u životu.uopšte vas ne razumem sa tom pričom
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:44 16.06.2009

Re: Procitala jos sinoc

baš me briga šta i kako su živeli ,jedino me interesuje šte su učinili i da zato dobioju ofdgovarajuću kaznu.

to je sustina.

margos margos 00:05 17.06.2009

Re: Procitala jos sinoc

mago
nak ta stoka prvo odleži jedno dve tri doživotna pa nek postane ono što je taj tvoj irac ili pošto je pretpostavka da će da se dozovu pameti uopšte ne treba da im sudimo .šta je zključak.
moj je jedan.baš me briga šta i kako su živeli ,jedino me interesuje šte su učinili i da zato dobioju ofdgovarajuću kaznu.a tvoj štaje ...nemoj samo da mi kažeš da treba da pričamo sa njima i da ih žalimo i da budemo blagi.to ne pali kod njih.ponavljam ne čujem nešto da po američkim sudovima prolazi ta priča o nesrećnom detinjstvu.ej bre čljudi el ste primetili da niko više ne spominje žrtvu,ona je zaboravljena.
ponašate se ovde kao društvo i z mark tvenovih priča o dobrom i lošem džimu.verujem da ste čitali ali izgleda niste izvukli nikakvu pouku koju je pisac imao.

Drakče!!!
1. Ne branim ja njih.
2. Srećna sam što u trenutku afekta ne naletim na nekog od njih jer bih mu verovatno iščupala to malo muke među nogama i nabila mu u usta.
3. Na sud.... u zatvor... pa eventualno resocijalizacija.
4. Pomešao si dve priče - pričali smo o deci nezavisno od ovog slučaja - a tu priču pridružio kao da branimo one koji su silovali. NE BRANIMO IH.
Samo se naši komentari kreću od ''možda su se stvarno samo šalili'' do kastracije''.
A ja rekoh šta bih uradila u afektu, a šta hladne glave.

Da li stvarno misliš da sam se ovoliko razbesnela e da bih pričala o njihovom nesrećnom detinjstvu???
Pričala sam o nesrećnoj deci koja će tek možda postati ovakva kao ova dvojica.
dragoljub92 dragoljub92 00:33 17.06.2009

Re: Procitala jos sinoc

Da li stvarno misliš da sam se ovoliko razbesnela e da bih pričala o njihovom nesrećnom detinjstvu???
Pričala sam o nesrećnoj deci koja će tek možda postati ovakva kao ova dvojica.

margo nema jadne dece koja će da postanu ovo ili ono,ljudi postaju svašta zbog svačega.koliko dece je živelo u teškim uslovima pa je postalo normalno,el to ispitivao neko,ja nisam naišo na te studije.opet ponavljam sve se manje ljudi oslobađaju zbog teškog detinjstava i sve manje stoji priča da se dete formira do 6godine pa posle šta je tu je,eno gore niko da mi odgovori šta znači taj podatak,šta raditi sa decom posle šeste godine da gi damo ličnu kartu i plaćamo stan jer mi više ništa ne možemo da uradima sa njima i za njih.
nekad je u onojn komunističkoj zemlji vladao zakon koji je govorio da ako imaš tri tuče za nedelju dana ili X(neznam koliko u tri meseca li pola godine ,automatski ideš u zatvora pod nekom presudom kod sudije za prekršaje.nicolo verovatno zna za taj zakon.ja sam čuo za taj zakon kad su jednog niškog tabadžiju poslali u zatvor jer ga je prijavio moj poznanik,koji je izvuko batine od njega.ona budala nije imala pojma šta mu se desilo.al bar smo bili mirni pola godine od te budale.
margos margos 00:55 17.06.2009

Re: Procitala jos sinoc

E, Drakče, oko dečje psihologije mož' da tupimo po raznim osnovama i iz raznih izvora... nije to sad osnovna tema i ja nisam raspoložena za tu priču. Psihologija je i dalje mlada nauka u odnosu na ljudski rod, a posebno u odnosu na ogromne društvene promene koje se ubrzano dešavaju na planeti i utiču na formiranje jedinke. Pomenuh da znam decu koja su bolja nego što su im roditelji i iz te priče si nekim čudom pomislio da branim ovu dvojicu. Naravno da je čovek kompleksno biće i da nema te studije koja bi mogla da ga sagleda iz svih uglova. Taman dok naprave analizu, on se promeni.:)

Problem jeste što se uz Povelju o pravima deteta, i razne zakone koji čuvaju decu od odraslih - napravilo toliko nakaradnih tumačenja da dete sad može da lupa šamare profesoru i da snimaju kamerom... da divljaju po školama... da ih se profesori i nastavnici plaše i da nemaju načina sebe da zaštite, jer ni odluku Nastavničkog veća - jednoglasnu, Ministarstvo ne proverava na licu mesta ili pozivajući Direktora ili članove Nastavničkog veća, nego je vraća na ponovno razmatranje 'jer nije ispoštovana procedura i Zakon, koji ponavljam, i ne tretira ovakvu situaciju.

*************
Zamišljam scenu u Ministarstvu:
''Jao, gosn Ministre, izbacili nam malog iz škole po kratkom postupku...''
''Zašto?''
''Pa ne znamo... eto rekli da je pokušao da siluje drugaricu, a nije... ne bi naš mali to nikad uradio, mi smo poštena porodica... Jel da da nisi?''
''Mali'' stoji skrušeno i gleda u vrhove patika i ispod oka po kabinetu, da može drugarima da prepriča, kaže:
''Nisam mamemi.''
Majka ga na tren pogleda prekorno, pa se prekrsti, ali nabaci opet osmeh na lice....
........pa onda slede scene koje su zamućene.....
........pa onda sledi diktiranje sekretarici u pero...
''Idite mirno, sve će biti u redu, mali će se vratiti u školu.... Je l tako mali da ti mnooogooo voliš školu?''
''Volim gosn Ministre... mnogo....''
''A šta nameravaš da budeš kad porasteš?''
''Pa isto kao vi, gosn Ministre... Ministar''
''Hm... pametan mali...''
dragoljub92 dragoljub92 01:09 17.06.2009

Re: Procitala jos sinoc

pa to i ja pričam svo vreme.kolko sam ja shvatio hiljade godina ljudske istorije se pokušavalo da se stvore norme ponašanja u društvu i šta se kažnjava a šta ne .e zadnjih 100inak godina se sve to poništava u stilu -ma to su neki čobani budale- izmišljaju se nebuloze da bi se opravdalo nasilje i to od strane onih koji ga nikad nisu doživeli dok oni koji su bili prisutni ili ga doživeli proglašavaju se za neuračunljive i odbija se njihov pogled na stvari.zašto je potrebno da neki dožive nasilje da bi shvatili da nasilnik treba da se kazni.
a to ijednačavanje batina ,koje sam dobio kad sam opljačkao sestrin novčanik ,sa nasiljem u porodici je dovelo do toga da je moja poznanica trenutno na sudu zato što je lupila šamar ćerki od 27 godina koja joj je nabila dug za stan od 80000.majka davala ćerki pare da plaća stan i dadžbine. i kakvo je to nasilje u porodici nad detetom od 27 godine.el to dete il čovek.
rapunzel rapunzel 17:41 16.06.2009

strava

i uzas najgori.
da ne ponavljam sve shto su napisali drugari,
sve mislim i ko Beba i ko gospodza Klara i samo
iz korena moze da se menja.
zmu mi je profesor i roditelji su cesto gori od dece,
puni nekih kompleksa i samodokazivanja, a za
podmladak im se....
prosvetarima su tu ruke prilicno uvezane,
osnovca ne smesh ni sa casa da izbacis.
ako kritikujes dete kod roditelja odmah te etiketira da ga mrzis,
a niko ne kaze: pazi dete mi ima 5 keceva, mozda ne uci, mozda je zesci problem.

naravno da ima i dobre dece, puna ih je matematicka gimnazija,
i normalnih roditelja.
margos margos 18:26 16.06.2009

Re: strava

naravno da ima i dobre dece,

Branim ih uvek i na svakom mestu kad neko generalno ošine po ''današnjoj omladini''.

Ali, kada je ovaj konkretan primer - onda ću naravno da napadam i da iznosim sve moguće posledice ovakvog čina.
I da, filantrop je u pravu - oni su ogledalo svojih roditelja, mada sam imala prilike da viđam decu MNOGO BOLJU od svojih roditelja.
filantrop filantrop 18:33 16.06.2009

Re: strava

da, filantrop je u pravu - oni su ogledalo svojih roditelja, mada sam imala prilike da viđam decu MNOGO BOLJU od svojih roditelja

Mozda roditelji ipak nisu toliko losi
Deca su simptom porodicne situacije - pogledas decu pa vidis sta se dogadja u porodici.
margos margos 18:43 16.06.2009

Re: strava

Deca su simptom porodicne situacije - pogledas decu pa vidis sta se dogadja u porodici.

To je tačno.... al nekad mora duže da se gleda.

Imala sam prilike da ceo dan pred sobom gledam jedan bračni par sa petogodišnjom devojčicom. Kad god pogledam u malu - ona mi se smeje... kako je prolazilo vreme, ja vidim da je to naučen osmeh, pa krenem da obraćam pažnju. U nekom trenutku mi se učini da je neki problem... i da sam čula ćušku... pogledam, a devojčica podigne suzan pogled i nastavi da mi se smeši. Mali robot... smeši se i posle ćuške, jer tako mora.:(

Na prvi pogled 'happy family''....
crossover crossover 20:41 16.06.2009

Re: strava

filantrop
Deca su simptom porodicne situacije - pogledas decu pa vidis sta se dogadja u porodici.

Истина. Као и све оно што си горе написао.
Невоља је само у томе што родитељи нису у стању да се суоче са оваквом тврдњом - осим у случајевима када не постоје озбиљнији проблеми у понашању њихове деце.

margos
To je tačno.... al nekad mora duže da se gleda.

Има један мали трик: даш им да нацртају маму, тату, сестру, брата... кога већ имају код куће. И онда се изненадиш колико има тата са огромним шакама и великим устима, мама са великим, отвореним устима и "тешком шминком", родитељских фигура несразмерних пропорција које гестикулирају изнад детета, минијатурних аутопортрета... па до драстичних случајева када се на цртежу уместо тате и маме налазе тата и татина колегница (има и горих примера).
У највећем броју овакви цртежи су истинито показивали породичне прилике малишана. (Коме није јасна ова симболика радо ћу му објаснити и упутити га на одговарајућу литературу.)

За све евентуалне шаљивџије: наравно, има деце која лошије цртају, такви цртежи се уз одређен степен искуства лако препознају и разликују од ових "проблематичних".
AlexDunja AlexDunja 20:49 16.06.2009

Re: strava

Невоља је само у томе што родитељи нису у стању да се суоче са оваквом тврдњом - осим у случајевима када не постоје озбиљнији проблеми у понашању њихове деце.

cesto i kada postoje.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:52 16.06.2009

Re: strava

(Коме није јасна ова симболика радо ћу му објаснити и упутити га на одговарајућу литературу.)

meni je jasna ali bih volela da znam i tu literaturu, so, ako nije priblem a nije ni tesko, pliz? hvala.
margos margos 21:18 16.06.2009

Re: strava

Има један мали трик: даш им да нацртају маму, тату, сестру, брата...

Jasno mi je.... no, nisu to klinci sa kojima sam ja prifesionalno imala kontakt, već više moje opservacije.

Decu doživljavam kao male ljude, i ne tepam im (sem kad su baš bebironi), slušam ih vrlo pažljivo i kad god sam u prilici 'ogledam se u njima'.
dragoljub92 dragoljub92 21:37 16.06.2009

Re: strava

I da, filantrop je u pravu - oni su ogledalo svojih roditelja, mada sam imala prilike da viđam decu MNOGO BOLJU od svojih roditelja.

i kakve to veze ima sa ovom devojkom,a da ona treba da plati za to što su njihovi roditelji loši.kako sam samo glup pa ne mogu da razumem jednostavnu istinu da da su žrtve potpuno nevažne i i da treba da shvate da njihovi krvnici nisu ništa krivi jer zaboga imali su loše detinjstvo.ajde bre ne pričajte gluposti.šta me briga za za krvnike.nek idu u zatvor sa sebi sličnima.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:40 16.06.2009

Re: strava

šta me briga za za krvnike.nek idu u zatvor sa sebi sličnima.

margos margos 21:46 16.06.2009

Re: strava

ajde bre ne pričajte gluposti.šta me briga za za krvnike.nek idu u zatvor sa sebi sličnima.

Dragoljube, ne pričam o ovim momcima, niti njih branim, pričali smo uopšteno o deci.

Što se ovih momaka tiče, ja sam očajna što što im nije suđeno, i što se mene tiče, ja bih izložila na Trgu da ih svako vidi i upamti.... pa da sutra nema ko zdravo da im kaže - kad izađu iz zatvora.
hajkula1 hajkula1 21:56 16.06.2009

Re: strava

crossover

Има један мали трик: даш им да нацртају маму, тату, сестру, брата... кога већ имају код куће. И онда се изненадиш колико има тата са огромним шакама и великим устима, мама са великим, отвореним устима и "тешком шминком", родитељских фигура несразмерних пропорција које гестикулирају изнад детета, минијатурних аутопортрета... па до драстичних случајева када се на цртежу уместо тате и маме налазе тата и татина колегница (има и горих примера).


A nekada crtaju da se, na pr. sake ne vide ...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:59 16.06.2009

Re: strava

A nekada crtaju da se, na pr. sake ne vide ...

kapiram ono da su sake prevelike, ali ovo ne kapiram sta znaci ako se sake ne vide?
hajkula1 hajkula1 22:06 16.06.2009

Re: strava

BebaOdLonchara
A nekada crtaju da se, na pr. sake ne vide ...

kapiram ono da su sake prevelike, ali ovo ne kapiram sta znaci ako se sake ne vide?


Dete se plasi, pa zeli da to cega se plasi, nestane. Moze i na primer, otac koji kaznjava (tuce) dete za gluposti a kada treba da ga zastiti to ne uradi.

topcat topcat 07:04 18.06.2009

Re: strava

crossover

Има један мали трик: даш им да нацртају маму, тату, сестру, брата... кога већ имају код куће. И онда се изненадиш колико има тата са огромним шакама и великим устима, мама са великим, отвореним устима и "тешком шминком", родитељских фигура несразмерних пропорција које гестикулирају изнад детета, минијатурних аутопортрета... па до драстичних случајева када се на цртежу уместо тате и маме налазе тата и татина колегница (има и горих примера).
У највећем броју овакви цртежи су истинито показивали породичне прилике малишана. (Коме није јасна ова симболика радо ћу му објаснити и упутити га на одговарајућу литературу.)

За све евентуалне шаљивџије: наравно, има деце која лошије цртају, такви цртежи се уз одређен степен искуства лако препознају и разликују од ових "проблематичних".


Mene poslalo čika psihologu u 1. razredu osnovne. Dobila sam nekoliko testova koje je trebalo riješiti, a onda je čika psiholog izašao razgovarati sa roditeljima, a ostavio me samu sa drvenim bojicama. Trebalo je nacrtati porodicu, ali kao da živimo u basni. Svatko je trebao biti jedna životinja.
Izgleda da se neke stvari nikada neće promijeniti: mala topcat je nacrtala hrpu mačaka

Šalu na stranu, ovaj slučaj je prikaz stanja u porodici, ali i u društvu - vidim ga kao direktnu posljedicu (NE)odgoja djece.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:44 16.06.2009

pa...

...zar nismo pre par meseci videli scenu na gazeli kad amajka zeli da slika svoju decu sa samoubicom u pozadini? zar komentari nisu bili: 'ma nek se ubije...!'?!
eto, dotle smo stigli. ne znam da li postoji ikakav predlog da se kazne za takva krivicna dela drasticno povecaju, pa da klinja koji ubije svog drugara odlezi bar 20 godina, a da ova dvojica za pokusaj silovanja dobiju vec koliko se dobija u nekim sredjenijim zemljama.
ova sto je sibnula saobracajca...vrh! kakva kretenka. u americi bi joj zauvek uzeli dozvolu i sedela bi u zatvoru neko vreme. e dok se tako nesto ne donese kod nas u zakonu, bice jos mnogo onih koji zure.
mungos92 mungos92 17:47 16.06.2009

I posle me pitaju...

... "što gledaš kao da si pao s Marsa?"
E, da li sam s Marsa - možda... ali da sam pao na Planetu majmuna (izvinite rodjaci, The Dalji), ubedjen sam 100%!

Mungos, The Nije Odavle
margos margos 02:33 17.06.2009

Re: I posle me pitaju...

Mungos, The Nije Odavle

E, druže, mene ovo danas katapultiralo do Marsa i nazad... dobro da sam pogodila Zemljicu koliko sam bila besna.
jesen92 jesen92 18:52 16.06.2009

Pitam se..

..kakve veze ima ministartvo sa isterivanjem iz skole...mozda lupam, mozda sam izlapela ali se ne secam da je tako bilo ranije ..pod ranije ne podrazumevam ono pre sto godina kada sam ja isla u skolu vec, na primer pre 10/15 godina....Secam se mnogih "slucajeva" ali mi nije poznato da je ministarstvo sa tim imalo neke veze...Ministarstvo treba da se pita ako se neko zali na odluku skole i sl....mozda su se roditelji ovih "divnih decaka" zalili ali ako nisu onda je to jos jedan dokaz centralizacije na mestima na kojima je potrebna autonomnost....
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:56 16.06.2009

Re: Pitam se..

sad ja lupam, ali mozda su roditelji poznati ministarstvu od ranije, akomerazumes. ne znam, nagadjam...ne bih bila iznenadjena.
niccolo niccolo 19:02 16.06.2009

Re: Pitam se..

Secam se mnogih "slucajeva" ali mi nije poznato da je ministarstvo sa tim imalo neke veze...

Ministarstvo vrši nadzor nad školama itd.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:06 16.06.2009

Re: Pitam se..

niccolo, da li znas mozda, da li postoji u planu da se Ikada revidira taj zakon oko odredjivanja visine kazne za odredjene kategorije prekrsaja (ili kako se vec to kaze?) kao silovanje, ubistvo od strane maloletnika, pedofilija...?
fala
niccolo niccolo 19:56 16.06.2009

Re: Pitam se..

BebaOdLonchara
niccolo, da li znas mozda, da li postoji u planu da se Ikada revidira taj zakon oko odredjivanja visine kazne za odredjene kategorije prekrsaja (ili kako se vec to kaze?) kao silovanje, ubistvo od strane maloletnika, pedofilija...?
fala

Tja, znaš kako, okupljaju se s vremena na vreme ti razni krivičari (profesori, sudije, tužioci) i pričaju tako o koje čemu pa i o kaznama...doduše i nije toliko problem u zakonom predviđenim kaznama, već u tome što se po pravilu izriče minimum ili blizu minimuma.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:58 16.06.2009

Re: Pitam se..

(profesori, sudije, tužioci)

dok se ne desi nekome od njihovih iz familije, nece se sudije opametiti, jel to? koja je to sorta ljudi da mi je znati?!
uh kako sam besna!
jesen92 jesen92 00:24 17.06.2009

Re: Pitam se..

Ministarstvo vrši nadzor nad školama itd.
..vrsi nadzor ali kako i kada....Cisto sumnjam da oni imaju uvid sta se desava u pojedinim skolama ako im to neko ne dojavi...Hoce da izbace neko dete iz skole, na primer u Cacku i pisu pismo ministarstvu za misljenje....ili u nekom selu na jugu Srbije za koje ministarstvo nije ni culo...malo banalizujem ali nekako ne verujem da to tako funkcionise...Slucaj o kome govorimo, generalno je krivicno delo a za skolu prekrsaj koji se ne tolerise i nema nikakve dileme da je trebalo da ta dvojica budu izbacena prema odluci nastavnickog veca...tek onda stupa na snagu zakon, sudovi, optuzivanja i dokazivanja...i statijazanam kako se vec to radi sa maloletnicima....Vidim da ovde neki pronalaze neka opravdanja...Nema opravdanja za nekog ko skida gace u skoli i za nekog ko nekome drzi uvezane ruke i zapusena usta i tacaka...Nekada se letelo iz skole za mnogo manje prekrsaje...na primer, zato sto neces da se sisas...salim se naravno ali, mozemo da pricamo sta hocemo, u socijalizmu, sa svim manama, ovakve stvari se u skolama nisu desavale...Sa svake eskurzije svi su se vracali citavii, niko se nije vratio sa razbijenom glavom ili nedajboze mrtav kao sto je bilo slucajeva poslednjih godina.......
margos margos 00:32 17.06.2009

Re: Pitam se..

Nema opravdanja ............i tačka..

Nema, ni u školi, ni van škole.
To što se desilo u školi je još gore.
A to što se Ministarstvo pobunilo jer nije bilo po proceduri i po Zakonu - koji nije ni predvideo kaznu za ovo delo je posebno ..... ne znam reč.... stvarno ne znam reč za taj nivo bezobrazluka i užasa.
jesen92 jesen92 00:53 17.06.2009

Re: Pitam se..

ne znam reč.... stvarno ne znam reč za taj nivo bezobrazluka i užasa.
...nevidjeni bezobrazluk...opomene pa ukori pa izbacivanje....a sta bi rekli da se silovanje desilo..da li bi i onda trazili proceduru...Ma..to je neko dojavio ministarstvu na vreme i sprecio izbacivanje...
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 19:19 16.06.2009

skole

Evo jednog primera koji se desio u Americi. Decak, dobar drug mog sina, pametan, izuzetno talentovan, to ovde zovu gifted i svasta jos nesto, u trecem razredu gimnazije, igrajuci se preko interneta sa svojim drugarima, zapreti im da ce ih pobiti kada dodje sutra u skolu. Potpuno bezazleno meni, mom sinu, znamo dete itd. Medjutim, drugarica od tog decka, ni pet, ni sest, prijavi sledeceg dana, sa sve dokaznim materijalom, istampanom pretnjom, direktorki skole. Istog momenta je preduzeta akcija: pozvani decakovi roditelji, a on iskljucen iz skole. Dusa me boli zbog tog deteta, zao je bilo i mom sinu, dete se pogubilo totalno, a skola je ostala nemilosrdna. Pisali smo peticije, mi roditelji, obracali se svima, nista nije vredelo. Takva je politika. Naravno, u nekim drugim skolama su ovakve pretnje bile ostvarene, pisalo se o tome na siroko, uzasne situacije. Mislim da je potrebno zauzimanje jasnog stava kada je verbalno, ili fizicko nasilje u pitanju. sta rade nasa ministarsva? Cime se bavi ministarstvo prosvete, zdravlja,rada...? Gde je zakon? Kakav je kucni red jedne drzave koja bi u Evropu, koja je u Evropi u svetu? Da li je normalno da dete izgubi bubreg jer ga je drug udario na ocigled citavog razreda i nemuste nastavnice koja se, da me izvinite, usrala od straha i nije htela/smela da intervenise?

To me nikad nije sprečavalo da imam roditeljski odnos prema deci i mladima. Da ih razumem, podržim, kritikujem, uputim, pomognem. Volim.


Tako je Margos. Potpuno se slazem.
margos margos 19:28 16.06.2009

Re: skole

Dusa me boli zbog tog deteta, zao je bilo i mom sinu, dete se pogubilo totalno, a skola je ostala nemilosrdna. Pisali smo peticije, mi roditelji, obracali se svima, nista nije vredelo. Takva je politika. Naravno, u nekim drugim skolama su ovakve pretnje bile ostvarene,

Evo sad druga krajnost.... Ajd budi pametan... :(
Ja bih takođe pisala peticiju i sve kao i vi, al opet, imponuje mi stav škole - znači da je tvoje dete bezbedno.

Ma ubiše se ovde svi... puna im usta dece.... a ne zna se ko im više medveđih usluga čini - od roditelja do Ministarstva.
Tuga tužna....
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:36 16.06.2009

Re: skole

Takva je politika. Naravno, u nekim drugim skolama su ovakve pretnje bile ostvarene,

e pa zato na rizicnim aerodromima pise da ce svaka šala oko terorista tipa 'imate li nesto da prijavite? - da, pun kofer bombi ' drasticno kaznjava.
nema sale sa takvim stvarima. zao mi je tog deteta...mozda da odu za Kanadu? da ne trolujem...
filantrop filantrop 19:52 16.06.2009

Re: skole

u Americi


Pa izgleda da su resili da posle onih silnih pucnjava po skolama nista ne prepuste slucaju, znas kako je,
u strahu su velike oci:

http://en.wikipedia.org/wiki/School_shooting#United_States
AlexDunja AlexDunja 20:13 16.06.2009

e, ljudi...

glavobolna sam i umorna danas,
i onako...
samo sam htela da kazem da radim u skoli
povremeno, da su problemi na koje je lula ukazala
svi istiniti, da je u mnogim skolama stanje i losije nego sto ona prica.

mislim da su roditelji tih momaka odgovorni, naravno.
ali. skole jesu slika drustva...
one jesu deo sistema, negativne selekcije
koja je opsti princip...
od ministarstva, preko inspekcija
do direktora...

dok se ne dogode korenite promene u celom sistemu,
ne samo skolstva
nastavnici ce se sve vise plasiti da udju u sve mladje razrede.

lula je u pravu i za krivicno gonjenje...
u pravu je za sve...
ivana23 ivana23 21:26 16.06.2009

Ovo me je tek skandalizovalo...

Skandalozna nagodba advokata odbrane i tužioca
SAD: Silovatelju četvorogodišnjakinje godinu dana zatvora
Autor: Blic online | 16.06.2009. - 20:22

Dejvid Erls (64) iz savezne američke države Oklahome osuđen je na godinu dana zatvora za silovanje četvorogodišnje devojčice. On je prvobitno osuđen na 20 godina, ali je sud suspendovao 19 godina nakon nagodbe okružnog tužioca sa advokatima odbrane, prenose "TransVorldNjuz".

On trenutno služi kaznu u okružnom zatvoru u Pitsburgu, a s obzirom na to da je već odslužio devet meseci, mogao bi da se nađe na slobodi već u septembru.
"Neki ljudi misle da sam mogao da presudim drugačije, ali nisam. Sud ne može da izmeni takav dogovor", rekao je sudija Tomas Bartheld.
Erls je uhapšen nakon što je devojčica, koja živi u Mekalesteru, rekla svojoj baki da ju je zlostavljao. On je priznao silovanje i sodomizaciju i rekao da je to trajalo četiri meseca.


Blic - ceo tekst
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:45 16.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

AAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
'#(%$'#&('‹@›⁄‹@ı‚·°‚ı?!ı›¡£¢∞§¶•ªº-≠!!!!!!!!!!!!

margos margos 21:49 16.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

Čitam triput ko se s kim nagodio, pa ne verujem...
Pomislih da su se roditelji nagodili, pa odmah razmišljam koji su im motivi za to...
Al vidim DRŽAVN TUŽILAC I ADVOKATI ODBRANE se nagodili.... Majko mila, kakvo ludilo!
AlexDunja AlexDunja 22:00 16.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

Al vidim DRŽAVN TUŽILAC I ADVOKATI ODBRANE se nagodili..

sve je sistem, roditelji su pristali,
ako su se advokati nagodili.
ne mogu da verujem.
tj. mogu.
niccolo niccolo 22:02 16.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

Al vidim DRŽAVN TUŽILAC I ADVOKATI ODBRANE se nagodili.... Majko mila, kakvo ludilo!

Nagodba će verovatno biti uvedena i kod nas nekom od budućih izmena krivičnog postupka.
Sad sam potražio vest na engleskom, izgleda da je nakon svedočenja devojčice odbrana ponudila 1 godinu (19 suspendovano) i da je tužilaštvo prihvatilo...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:07 16.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

verovatno je neka veca kinta u pitanju u tom dilu, tipa devojcica ce to da zaboravi, a imace kintu za koledz. zasto nisam iznenadjena...?
sinergija92 sinergija92 00:39 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

BebaOdLonchara
AAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
'#(%$'#&('‹@›⁄‹@ı‚·°‚ı?!ı›¡£¢∞§¶•ªº-≠!!!!!!!!!!!!



Bebo......

Moram da te, ovako javno, pitam da li smatras da je moguce silovanje muskarca, interesuje me sta o tome mislis?
Mislim, mozda ce ovo pitanje da podstakne jos nekoga da iznese svoje misljenje....
dragoljub92 dragoljub92 00:43 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

sinergija92
BebaOdLonchara
AAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
'#(%$'#&('‹@›⁄‹@ı‚·°‚ı?!ı›¡£¢∞§¶•ªº-≠!!!!!!!!!!!!



Bebo......

Moram da te, ovako javno, pitam da li smatras da je moguce silovanje muskarca, interesuje me sta o tome mislis?
Mislim, mozda ce ovo pitanje da podstakne jos nekoga da iznese svoje misljenje....

teško ,jedino nekog pubertetliju kome se diže i na povetarac.baš bi voleo da vidim tog junaka kom će se digne dok ga biju sa pesnice.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:59 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

teško ,jedino nekog pubertetliju kome se diže i na povetarac.baš bi voleo da vidim tog junaka kom će se digne dok ga biju sa pesnice.

neko ko voli da ga biju, taj ce jedva docekati (salu na stranu!)

pa moze, ako mislimo na analno silovanje? mada mislim da ne mislis na to
ne znam za takav primer, ako mi ga izlozis, mozemo da prodiskutujemo i o tome, nemam protiv. secam se jednog filma gde vezuju inspektora za krevet da bi ga silovala prostitutka koja ima sifilis ili nesto slicno. njemu su dali izvesnu kolicinu Necega da bi uopste doslo do erekcije. ako toga nema, mislim da je potrebno tako, na mirno, da ga se prisili na odnos...ako ga biju i dave, tesko da ce neko ispasti junak, sto kaze dragoljub. zene se obicno fizicki zlostavljaju da bi mogle biti silovane. tu sad vec fizicka ili fizioloska razlika govori vise o tome
margos margos 01:01 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

teško ,jedino nekog pubertetliju kome se diže i na povetarac

Znam za takav slučaj - klinac 15 godina + pijana teta od četrdesetak i mogu reći da su posledice jednako duboke i trajne kao kod devojčica. S tim što je on to upakovao u neku vrstu grubosti i iskustva ''pa šta'', ali....
sinergija92 sinergija92 01:16 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

BebaOdLonchara


ne znam za takav primer, ako mi ga izlozis, mozemo da prodiskutujemo i o tome, nemam protiv. secam se jednog filma gde vezuju inspektora za krevet da bi ga silovala prostitutka koja ima sifilis ili nesto slicno. njemu su dali izvesnu kolicinu Necega da bi uopste doslo do erekcije. ako toga nema, mislim da je potrebno tako, na mirno, da ga se prisili na odnos...ako ga biju i dave, tesko da ce neko ispasti junak, sto kaze dragoljub. zene se obicno fizicki zlostavljaju da bi mogle biti silovane. tu sad vec fizicka ili fizioloska razlika govori vise o tome


Pa npr. da zena prevarno ili na koji vec nacin vezhe muskarca...a potom je sve stvar (zenske) tehnike da ga prisili...
Uostalom, evo skorasnjeg primera..nesto poput ovoga...

"Frizerka iz Kaluge, grada u centralnoj Rusiji, zarobila je u podrumu razbojnika koji je pokušao da opljačka njen salon, nakon čega ga je silovala tri dana.

Kako prenose ruski mediji, javni tužilac je odlučio da podigne optužnice protiv oboje. Naoružani pljačkaš upao je u salon i tražio novac. U to vreme u salonu su bile dve frizerke i jedna mušterija. Ono što pljačkaš nije znao je da je jednaod frizerki bila regionalni prvak u tekvondu.

Devojka ga je jednim udarcem "zalepila za patos", a potom ga je odvukla u podrum i vezala za stolicu.
Koleginici i mušteriji rekla je da će kasnije pozvati policiju, ali to nje uradila. Posle radnog vremena sišla je u podrum, svukla pljačkaša, naterala ga da popije tri tablete Vijagre, da bi ga u naredna tri dana silovala više od deset puta. Čim je pušten na slobodu, užasnuti pljačkaš otišao je u policiju. Završio je u bolnici zbog povreda genitalija koje su navodno bile posledica višestrukog silovanja.

Frizerka je rekla da je mladić najveći deo priče izmislio. "Imali smo seks par puta i on je na to pristao. Redovno sam ga hranila, kupila sam mu nove farmerke, a čak sam mu dala i nešto novca kada je otišao", rekla je frizerka. Mladić je potvrdio da ga je frizerka dobro hranila, ali je ostao pri tvrdnji da ga je besomučno silovala. "


S druge strane, posto postoji i silovanje u braku, naravno misli se na to da muz primorava suprugu na seks iako ona u tom trenutku iz nekog razloga to ne zeli, da li je moguc i obrnut slucaj?, silovanje muskarca u braku? Mislim, mozda se ne bi govorilo odmah o pesnichenju, ovde vec spomenutom...(u obe varijante) ali o nekoj vrsti prisile, svakako...

dragoljub92 dragoljub92 01:27 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

...(u obe varijante) ali o nekoj vrsti prisile, svakako...

meni tu nešto smrdi,sve mi se čini da tip oće da joj smesti silovanje zbog onog nokauta.sramota čoveka.
a ovo drugo prvo sinergijo izjasni se jel si muško il žemsko.ako si muško ti znaš najbolje dal može neko da te siluje
da li je moguc i obrnut slucaj?,

ne verujem ,da se našalim kad oću mož se desi i da ne mogu al kad neću nikako ne mož se desi da mogu
margos margos 01:40 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

Pa npr. da zena prevarno ili na koji vec nacin vezhe muskarca...a potom je sve stvar (zenske) tehnike da ga prisili...
Uostalom, evo skorasnjeg primera..nesto poput ovoga...

Je l znaš ti neki slučaj iz okruženja? Izeš novine i hipotetička pitanja... Drakče ti odgovori na svoj način.

Ja negde imam neku knjigu (ko zna gde mi je) od pre jedno 25 godina neke skandinavske spisateljice ''Muškarce se ne može silovati'' i jedino se sećam da je glavna Likuša brižljivo spremala plan kako će se jednom tipu osvetiti tako što će ga silovati - i sve je uspela, i da ga namami i da ga veže, ali ćorak... Tad još nije bilo viagre... ko zna, možda bi sad i uspela.
sinergija92 sinergija92 01:41 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

dragoljub92
...(u obe varijante) ali o nekoj vrsti prisile, svakako...

meni tu nešto smrdi,sve mi se čini da tip oće da joj smesti silovanje zbog onog nokauta.sramota čoveka.
a ovo drugo prvo sinergijo izjasni se jel si muško il žemsko.ako si muško ti znaš najbolje dal može neko da te siluje
da li je moguc i obrnut slucaj?,

ne verujem ,da se našalim kad oću mož se desi i da ne mogu al kad neću nikako ne mož se desi da mogu


sinergija je musko, jos kako!
Dakle, mene je tesko silovati...doduse, mozda zato sto sam previse popustljiv brate....

Nisu ove teme o silovanjima u braku (u obe varijante) nikakva novost...mogle su se cuti polemike u javnosti (strucnoj i laickoj) oko toga u duzem vremenskom periodu


p.s. Hajd' da se nasalim i ja....strah je kada prvi put ustanovis da ne mozes drugi put, a panika je kada drugi put shvatis da ne mozes prvi put

sinergija92 sinergija92 01:47 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

margos
Pa npr. da zena prevarno ili na koji vec nacin vezhe muskarca...a potom je sve stvar (zenske) tehnike da ga prisili...
Uostalom, evo skorasnjeg primera..nesto poput ovoga...

Je l znaš ti neki slučaj iz okruženja? Izeš novine i hipotetička pitanja... Drakče ti odgovori na svoj način.

Ja negde imam neku knjigu (ko zna gde mi je) od pre jedno 25 godina neke skandinavske spisateljice ''Muškarce se ne može silovati'' i jedino se sećam da je glavna Likuša brižljivo spremala plan kako će se jednom tipu osvetiti tako što će ga silovati - i sve je uspela, i da ga namami i da ga veže, ali ćorak... Tad još nije bilo viagre... ko zna, možda bi sad i uspela.


Pa svet je postao globalno selo, i Rusija je okruzenje... Ovaj slucaj se zbio pre ravno dva meseca, bio je na svim medijima, verovatno ce ga se setiti blogeri....
A sto se tice corka....pa ....ima i nas muskih raznih .... Bitno je da li je protiv svoje volje, a biologija na stranu
margos margos 02:00 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

Ovaj slucaj se zbio pre ravno dva meseca, bio je na svim medijima, verovatno ce ga se setiti blogeri....

Sećam se slučaja, nego kad se provuče kroz tisak, nekako ne verujem mnogo....
Znam da postoje razni načini ucenjivanja i iznuda, s obe strane, ali silovanja muškarca, sem onog što sam navela - ne znam.

I šta ti sve vreme imaš protiv biologije?
sinergija92 sinergija92 02:06 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

margos
Ovaj slucaj se zbio pre ravno dva meseca, bio je na svim medijima, verovatno ce ga se setiti blogeri....

Sećam se slučaja, nego kad se provuče kroz tisak, nekako ne verujem mnogo....
Znam da postoje razni načini ucenjivanja i iznuda, s obe strane, ali silovanja muškarca, sem onog što sam navela - ne znam.


Dobro, ako mi nesto ne znamo, ne znaci i da ne postoji...ma rekoh vec, bilo je puno diskusija o tome i ranije, u krajnjem nebitno...pade mi na pamet u sklopu ove price...

I šta ti sve vreme imaš protiv biologije?


Tako se namestilo a i ova biologija je kriva sto starimo, zar ne?
margos margos 02:17 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

Dobro, ako mi nesto ne znamo, ne znaci i da ne postoji...ma rekoh vec, bilo je puno diskusija o tome i ranije, u krajnjem nebitno...pade mi na pamet u sklopu ove price...

Već duže vreme imam problem u komunikaciji oko nekih tema i pojava za koje nemam neka neposredna saznanja ili iskustva. Zato izvini što insistiram na konkretnom.... i ja nekad zapucam k'o june...

Ko bre stari???
Pričaj u svoje ime ....
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:37 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

meni tu nešto smrdi,sve mi se čini da tip oće da joj smesti silovanje zbog onog nokauta.sramota čoveka.

kad oću mož se desi i da ne mogu al kad neću nikako ne mož se desi da mogu




mislim da se silovanjem podrazumeva sexualno nasilje uz obavezno fizicko nasilje. to se desilo sa tim klincem od 15, mada je to retko, ili sam ja dis-informisana?
prisiljavanje i silovanje se razlikuju po fizickom nasilju koje postoji kod silovanja. e sad, mozda zena moze da prisili muza u braku na sex, ali kazi mi, ako on nece a mora, kako onda Moze (akomerazumes )? jer ako Moze, to vise nije prisila, right?

nego, nisam nikada ranije cula za pedofila-zenu. ajd sad!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:40 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

a i ova biologija je kriva sto starimo, zar ne?

Ko bre stari???

dragoljub92 dragoljub92 02:42 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

nego, nisam nikada ranije cula za pedofila-zenu. ajd sad!

nisi čula za onog klinca što pobego sa nastavnicom pa se sa granice mehika javio roditeljima da mu pošalju pare,ajde bre .nego margo de je bila ta teta kad sam ja imao 15 godine.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:44 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

dragoljub92
nego, nisam nikada ranije cula za pedofila-zenu. ajd sad!

nisi čula za onog klinca što pobego sa nastavnicom pa se sa granice mehika javio roditeljima da mu pošalju pare,ajde bre .nego margo de je bila ta teta kad sam ja imao 15 godine.

jel on imao cetiri godine, taj klinac? ne, klinac je isao u srednju skolu. kad kazem pedofilija mislim na prisiljavanje na blud decu do 3, 4, 7, 11, 12...godina.

ps. ih, pa mogao si i sa profankom kad si imao 15
margos margos 02:47 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

nego, nisam nikada ranije cula za pedofila-zenu. ajd sad!

Joj, prošle godine sam čula za nastavnicu koja živi sa svojim učenikom koji je išao u osmi razred uz sve pristanak njegovih roditelja, na očaj supruga koji je otišao od kuće. I sve to u jednoj maloj sredini gde svi znaju za slučaj - i ćute.

A ovaj slučaj opisan se desio da je dečko spavao, teta spazila erekciju, otkrila ga i zaskočila - on nije stigao ni da pisne... mukica mislio da sanja.

Drakče, ne verujem da bi se usrećio sa takvim prvim seksualnim iskustvom....
margos margos 02:50 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

ps. ih, pa mogao si i sa profankom kad si imao 15

Bebo, nije valjda da opravdavaš ovo?
Šališ se... reci da se šališ...
mungos92 mungos92 02:58 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

AlexDunja
Al vidim DRŽAVN TUŽILAC I ADVOKATI ODBRANE se nagodili..

sve je sistem, roditelji su pristali,
ako su se advokati nagodili.
ne mogu da verujem.
tj. mogu.


Tu niko nije pitao roditelje devojčice, jer se te stvari rade isklučivo izmedju tužioca i advokata optuženog, uz eventualnu saglasnost sudije!

Ali, siledžiju čeka nešto drugo, mnogo gora kazna: SEX OFFENDER status. To znači da bilo gde kasnije da se nastani u SAD, MORA da se registruje kod lokalnih vlasti kao takav i taj njegov "status" mora da bude javno obznanjen. U nekim državama je čak usvojen zakon po kome "sex offenderi" moraju da imaju auto-tablice na kojima se to jasno vidi! Kada su deca u pitanju, obično ih neko likvidira nakon nekoliko godina paklene "slobode"

Mungos, The Upoznat
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:58 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

Šališ se... reci da se šališ...

pa naravno da se salim.
moram da kazem da nesto nisam primetila po vestima Uhapsena pedofilka,koji je otkrivena tona slika decije pornografije na compu. ne kazem da izolovani slucajevi ne postoje, ali zelim da odvojim dve stvari:
ta kretenusa je spazila decaka sa erekcijom.
silovanje dece od 3-4 godine ne moze da se poredi sa ovim gore. decak od 15 kao i devojcica od 15 imaju nekakav pojam o sexualnosti. beba od 3 - nema. nisam cula da je zena uhapsena za silovanje deteta od 4 godine, mada sam citala hiljadu puta da je majka pobila svoju decu tek tako.
(odoh da spavam, moram...)
mungos92 mungos92 03:03 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

margos
nego, nisam nikada ranije cula za pedofila-zenu. ajd sad!

Joj, prošle godine sam čula za nastavnicu koja živi sa svojim učenikom koji je išao u osmi razred uz sve pristanak njegovih roditelja, na očaj supruga koji je otišao od kuće. I sve to u jednoj maloj sredini gde svi znaju za slučaj - i ćute.
A ovaj slučaj opisan se desio da je dečko spavao, teta spazila erekciju, otkrila ga i zaskočila - on nije stigao ni da pisne... mukica mislio da sanja.
Drakče, ne verujem da bi se usrećio sa takvim prvim seksualnim iskustvom....


U SAD ima strašno mnogo slučajeva pedofilskog zlostavljanja sinova svih uzrasta od strane majki. Uz sve moguće metode prinude: od pisholoških do najbrutalnijih fizičkih.

Mungos, The Zgražavao Se
margos margos 03:05 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

(odoh da spavam, moram...)

Laka ti noć

pauza

margos margos 03:09 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

U SAD ima strašno mnogo slučajeva pedofilskog zlostavljanja sinova svih uzrasta od strane majki. Uz sve moguće metode prinude: od pisholoških do najbrutalnijih fizičkih.

Mungos, The Zgražavao Se

Da za totalno je zgražavanje - jer mi se čini još perfidnijim od ovih tata, stric, ujka varijanti... Ustvari, grrrrrrrr.... Ko to uopšte može da rangira??? Krenem da napišem kao nešto pametno, pa me opet obuzme milion misli i duplo emocija...

A ovo za ''sex offender'' - hvala za info. Jalova sloboda, al za bolju i nisu.
Nezahvalno je tražiti humana rešenja i kazne za one koji su dokazali svoju nehumanost:(
mungos92 mungos92 03:18 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

margos
U SAD ima strašno mnogo slučajeva pedofilskog zlostavljanja sinova svih uzrasta od strane majki. Uz sve moguće metode prinude: od pisholoških do najbrutalnijih fizičkih.

Mungos, The Zgražavao Se

Da za totalno je zgražavanje - jer mi se čini još perfidnijim od ovih tata, stric, ujka varijanti... Ustvari, grrrrrrrr.... Ko to uopšte može da rangira??? Krenem da napišem kao nešto pametno, pa me opet obuzme milion misli i duplo emocija...
A ovo za ''sex offender'' - hvala za info. Jalova sloboda, al za bolju i nisu.
Nezahvalno je tražiti humana rešenja i kazne za one koji su dokazali svoju nehumanost:(


U tamošnjim zatvorima se često dešava da najokorelije ubice ili drug-dileri presude silovateljima dece, uz prećutnu saglasnost čuvara. Niko video, niko čuo - nadju ga npr. u kupaonici svog iskasapljenog, često sa "svojim rodjenim" u ustima...

Mungos, The Informisan
dragoljub92 dragoljub92 03:18 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

Drakče, ne verujem da bi se usrećio sa takvim prvim seksualnim iskustvom....

grešiš,margo,mnogo grešiš.
margos margos 03:22 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

grešiš,margo,mnogo grešiš.

Ajd.... ne čudi me - ionako ne razumem baš najbolje tvoj pol po mnogim pitanjima.
margos margos 03:25 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

U tamošnjim zatvorima se često dešava da najokorelije ubice ili drug-dileri presude silovateljima dece, uz prećutnu saglasnost čuvara. Niko video, niko čuo - nadju ga npr. u kupaonici svog iskasapljenog, često sa "svojim rodjenim" u ustima...

I ja bih u afektu verovatno tako završila sa onim ko se samostalno ispisao iz roda ljudi. Na hladno - ne znam... ne dao mi bog da ikad moram da saznam.
teodorakaze teodorakaze 08:43 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

kad kazem pedofilija mislim na prisiljavanje na blud decu do 3, 4, 7, 11, 12...godina.


Ima zena pedofila, i to jako puno (negde kazu i oko 40% u odnosu na broj muskaraca pedofila). Skoro je bio slucaj u Britaniji gde je devojka silovala bebu od (mislim) 16 meseci vise puta (momak snimao kamerom) dok ju je cuvala (radila kao bejbisiterka). Isto tako, pre par godina se secam slucaja, takodje u Engleskoj, gde je majka prisiljavala sina na seks nekoliko godina (od njegove pete, cini mi se), sve dok se on u skoli nije pozalio (sa cini mi se 14 godina). Prvo ga je terala da je zadovoljava, a kada je malo stasao imali su kompletan seksualni odnos.

Kazu da se o slucajevima gde je zena pedofil ne govori puno, upravo jer je ljudima tesko da prihvate da je to moguce. Takodje zrtve cesto nailaze na nerazumevanje, pa se i ne usudjuju tako cesto da prijave ili da se pozale. Inace, i nad zenama se u nekim zemljama vrsi kastracija kao preventiva za upravo slucajeve silovanja.

Kazu da je motivacija vrlo slicna muskoj - seksualno zadovoljenje i moc nad zrtvom.

Ja licno sam veliki pobornik kastracije za silovatelje i pedofile, posebno kada istrazivanja pokazuju veliki uspeh u tom smislu (u pogledu nagona za seksualnim odnosom).
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:10 17.06.2009

Re: Ovo me je tek skandalizovalo...

pa bolje da se o tome prica! istina je uvek bolja od prikrivanja iste. eto, ja pojma nisam imala o tome...pretililsu vec vise puta tim strasnim sudom koji nikako da se desi. cini mi se da je sda vec zakasnio...
pnbb pnbb 21:55 16.06.2009

skola

skola #Link - sa linkovanog bloga
svasta se desava i ovde...

prosle godine je jedna devojka silovana na nekom skolskom kapovanju, zabavi, sta li, u srednjoj skoli gde je radila moja zEna..
direktor je savetovao roditeljima devojke da je najbolje da ne podizu nikakve optuznice, u stilu - nistsa strasno, zaigrala se deca... a i roditelji od tog decaka su slican pritisak vrsili na drugu porodicu...
posle je devojcica prebacena u drugu skolu... posle 2 nedelje je ponovo silovana...
sad sto su uglavnom deca sa socijalnim poremecajima u ponasanju, ali stvar je u tome sta sistem radi u prvenciji i kaznjavanju pocinjuoca...
nazalost koliko ja vidim, sve se svodi na akciju roditelja
AlexDunja AlexDunja 22:06 16.06.2009

Re: skola

nazalost koliko ja vidim, sve se svodi na akciju roditelja

koji i inace imaju problem.
maricacarica maricacarica 00:35 17.06.2009

Možda mala digresija

Pre nekog vremena je pao avion u Švici, ako se ne varam, greškom kontrolora letenja. Svi putnici su poginuli, među njima ogroman broj dece. Kontrolor je oslobođen, ne sećam se više detalja kako i zašto. U tom avionu su bili žena sa dvoje dece, a tata je ostao da ih čeka da se vrate.... Pošto je ostao bez svojih, lepo je otišao u Švajcarsku, našao tog kontrolora i presudio mu po kratkom postupku.

Kao što napisah kod lule, stvarno bih našla neke šifonjere da isprebijaju i očeve i tu dvojicu (što reče mariopan, nisu to baš tolika deca), a bogami i majke, pa da vidim da li bi se njima dopala moja šala...
dragoljub92 dragoljub92 00:41 17.06.2009

Re: Možda mala digresija

Kao što napisah kod lule, stvarno bih našla neke šifonjere da isprebijaju i očeve i tu dvojicu (što reče mariopan, nisu to baš tolika deca), a bogami i majke, pa da vidim da li bi se njima dopala moja šala...

el se sećate kuma1 kad onaj pogrebnik dolazi kod branda da traži pravdu za svoju ćerku.ista meta isto odstojanje.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:53 17.06.2009

Re: Možda mala digresija

uh. kontrolor leta nije zeleo i imao jasnu nameru da srusi avion i da pobije sve putnike. to je saobracajna nesreca a vrlo cesto se desava da instrument zakaze i ne pokaze avion na screen-u. (to sam gledala celo proslo leto na Discovery-u ili National Geographic kanalima).

ova dvojica su imali zelju i jasnu nameru da siluju devojcicu. velika je razlika. to je zlocin sa predumisljajem (nek me nicolo ispravi ako gresim).
maricacarica maricacarica 00:49 17.06.2009

Još da dodam

Ne znam da li je iko gledao film sa Antoniom Banderasom gde on tumači lik nastavnika plesa, u školi sa pretežno latino i afro učenicima?

Naravno da mnogo toga potiče iz kuće, ali su deca itekako i pod uticajem okoline. Ovaj film, ne znam kako je kod nas preveden, da li Uhvati ritam, ili Drži ritam, tako nekako, je prvo po istinitim likovima i događajima, a drugo, ono što je u meni pobudilo krajnje pozitivnu reakciju je, da je neke čovek uspeo kroz ples, da neke "usijane glave", nauči da se sa poštovanjem odnose prema ženama....

Da li je nešto tako moguće implementirati kod nas po školama ?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:01 17.06.2009

Re: Još da dodam

jeste, ako im profa bude antonio banderas
margos margos 01:09 17.06.2009

Re: Još da dodam

Da li je nešto tako moguće implementirati kod nas po školama ?

U osnovne škole vrlo teško ući, tu je Ministarstvo prilično rigidno i ne odobrava projekte tako lako.a u srednjim školama je lakše. Ta vrsta omladinskih aktivnosti (klubovi, radionice, razne akcije) je raširenija u Vojvodini - Novi Sad, Bečej, Subotica, Kikinda - iako je sve to malo i okuplja relativno mali broj adolescenata, ipak postoji.
mariopan mariopan 08:07 17.06.2009

Re: Još da dodam

margos
Da li je nešto tako moguće implementirati kod nas po školama ?

U osnovne škole vrlo teško ući, tu je Ministarstvo prilično rigidno i ne odobrava projekte tako lako.a u srednjim školama je lakše. Ta vrsta omladinskih aktivnosti (klubovi, radionice, razne akcije) je raširenija u Vojvodini - Novi Sad, Bečej, Subotica, Kikinda - iako je sve to malo i okuplja relativno mali broj adolescenata, ipak postoji.

Da , kod nas u Vojvodini toga ima.
Rekoh negde da sam dve godine isla na ples ( ucila i plesala) a to se sve radilo u osnovnoj skoli u koju su isla i moja deca, ovde u kraju.
Deca rade nesto lepo umesto da 'vataju zjala. Naravno i ovde ima svega ali nekako verujem da toga manje ima tamo gde se deca bave necim smislenim i gde pametno trose svoje slobodno vreme, gde ima nekoga ko ce da im pokaze sta sve mogu da nauce ( neke nove vestine, znanja).
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 07:55 17.06.2009

...

ja bih, ako ne zamerate, o široj slici.
žrtve nasilja (bilo kakvog, a naročito porodičnog), kada su u pitanju ženska deca - "traže" nasilnike za kasniji život, a dečaci i sami postaju nasilnici.
žrtve silovanja ne govore o tome - zato što veruju da su same krive za ono što im se desilo. (da ne govorim kakav je užas, ukoliko se roditelji ne postave na pravi način u datoj situaciji). boje se osude okoline, nerazumevanja i sl. mogli smo i ovde pročitati: a da ih nije nečim izazvala?
ne možete izazvati silovanje, čak i ukoliko ste inicijalno poželeli sex, a onda se predomislili i rekli: ne.

suditi ovim momcima kao punoletnim licima - nije nikakav problem. posle ih smestimo u zatvor sa ostalima i sačekamo jedno 5-6 godina da izadju sa dvadeset - zanima me kakvi će tek tada biti? (ovo naravno ne znači da ih ne treba kazniti, već da kazna mora da ide ruku pod ruku sa nekakvim radom, ako ne zbog njih - ono zbog društva u koje će se neizostavno vratiti)
podsećam vas i na slučaj silovanja dečaka (mladića) sa posebnim potrebama, kada je silovatelj (koji je dečaka silovao nekoliko puta), pušten posle neke dve godine.

znam da je većini ljudi teško da poveruje u to da je roditelj spreman da zlostavlja svoje dete, ali kada to osetite na svojoj koži, nekako postanete osetljivi za takve stvari - počnete da primećujte sitnice: roditelje koji vuku svoju decu niz ulicu, a ova moraju da trče za njima, reči: ćuti i marš u sobu, poglede: nakon kojih se deca zamrzavaju, odnos: koji koliko god se neko trudio, nije iskren.
onda razmišljate u kakve će ljudi izrasti ta deca koja su naučila da se smeju posle ćuški, ili na primer ona koja gledaju kako njihov ćale obara kevu na pod. i primećujete da neki od njih imaju tu snagu, koja ih vuče - i, bez obzira što su načeti, oni izrastaju u divne ljude, ali nemaju je svi.
po nekakvom default-u, mlado telo se bori protiv depresije u koju upada, često i na način koji je naučen: nasilje može biti bekstvo iz depresije, koliko god to paradoksalno zvučalo.

ovoj devojčici neće pomoći samo to da počinioci budu kažnjeni, već to da dobije punu podršku, kako porodice, tako i sistema. (ovde se neretko dešavalo da novine objave puno ime i prezime žrtava, a naročito kada su u pitanju bila maloletna lica)

izvinite na ponavljanju, ali moram opet da napišem - mi živimo u društvu u kome je nasilje opravdana kategorija. često ćete čuti: pa kako da je ne bije, kada ona... moje pitanje je, zašto se onda lepo ne razvede, kada ona...?
često ćete videti da roditelji svoju decu posmatraju kao svojinu, iako ih vole ili misle da ih vole.
moji prijatelji koji imaju malu decu su zgranuti razgovorima sa roditeljima koje su upoznali u obdaništima, parkovima, školama. kažu da su oni jedni od retkih koji ne tuku svoje dete.

prošle nedelje sam, od devojčice (koja je btw. najbolja u razredu) čula sledeće: nastavnik srpskog jezika je rekao dečaku da pošto ima jako ružan rukopis ide da se leči kod psihijatra: "ona je razobličila i mnogo komplikovanije slučajeve od tvog", pošto je mentalno oštećen. dodao je tu i par odvratnijih rečenica, kojih, ne mogu da se setim u ovom trenutku. i razmišljam kako li se osećalo to dete, dok ga je pred celim razredom kinjio taj nastavnik, i razmišljam kako bih ja reagovala (i kako reagujem) u situacijama kada primetim da neko dete ima problem.

pre par dana, prilazi mi roditelj deteta od 8 godina i kaže sledeće: "kada će znanje mog deteta dobiti upotrebnu vrednost?" ja zgranuta, ne znam šta da kažem, a on dodaje: "ne mislim ja da su vaše metode loše, eto, njen vokabular je stvarno veliki, ali me zanima kada će ona da počne sa konverzacijom. ja kad je pitam - šta ste učili, ona kaže - ništa."
i tako je redjao svoj izveštaj a ja sam razmišljala o tome kako njegovo dete izgovara glasove na engleskom bez ikakvog stranog akcenta, pokušavajući da svatim šta mu to znači - znate ona je specifično dete.
jer,
sva su deca specifična!
i
imate tako puno, a opet, tako malo vremena da im pomognete da postanu bolji ljudi od vas.

kada sam par puta reagovala na nešto što sam ocenila kao potencijalni problem (biranim rečima i sve to), roditelji su me optužili da mrzim njihovo dete. roditelji (neki, ne svi) misle da je razgovor o problemu njihove dece napad na njih i na njihovo roditeljstvo. i tu postaju sebični, umesto da zaštite svoje dete - štite sebe.

i za kraj, a mnogo sam odužila, izvinjavam se još jednom - ovakve teme me razvaljuju.
hoću svim ovim da kažem - ovakve slučajeve ne možemo sprečiti, ali možemo kao zajednica (na raznoraznim nivoima) dovesti do toga da ih ima manje.
profil dece koja su u stanju da urade užasne stvari se opasno menja, setite se onih devojčica i hemijske olovke - to su odlični djaci, oni, kod kojih nastavnici nisu ništa primetili.
moja primedba: to što su odlični djaci ne znači da ne postoji problem i nemoguće je da ništa ne primećujete, ukoliko ste pažljivo gledali. ( i ne mogu da odolim: I'd rather see a school produce a happy street cleaner than a neurotic scholar)
mariopan mariopan 08:17 17.06.2009

Re: ...

Snezana, osim sto mnogo volis i razumes decu...i komentar ti je za destak preporuka
filantrop filantrop 08:19 17.06.2009

Re: ...

Gde si juce ceo dan....
teodorakaze teodorakaze 09:05 17.06.2009

Re: ...


roditelji (neki, ne svi) misle da je razgovor o problemu njihove dece napad na njih i na njihovo roditeljstvo. i tu postaju sebični, umesto da zaštite svoje dete - štite sebe.


Mislim da je upravo u tome problem. Ja sam imala jos i relativno bezazlen slucaj od pre nekoliko godina - vodili smo osmake na ekskurziju. U istom hotelu je bila i srednjoskolska ekskurzija (3. godina). Prosla ponoc, sva nasa deca u svojim sobama, a, ja, naravno, nema sanse da legnem da spavam, vec strazarim ispred soba, U neko doba procenim po komesanju iz sobe tri devojcice da se nesto desava. Prisluskivale ja i koleginica, ali uspele da ukacimo samo fragmente - t.j. da su neki decaci u pitanju. Da skratim pricu o nasoj search & destroy tehnici, upadnemo u sobu i tamo, na svoje zaprepascenje zateknemo tri srednjoskolca, sakrivena u medjuvremenu u kupatilu. Da razjasnim, bili su tu po pozivu, nisu ih napali niti bilo sta slicno. (inace su u sobu usli tako sto me je, dok sam dezurala, devojcica iz druge sobe pozvala jer joj navodno nije bilo dobro - dakle, citava taktika je bila razradjena, samo su se nadali da cu ja jednom kao prividno ljudsko bice da odem da spavam). Elem, kada smo se vratili kuci, ja pozovem roditelje devojcica na razgovor, smatrajuci da, jelte, tako nesto zasluzuje razgovor. Kao rezultat razgovora sa tri majke dobila sam sledece:
1. majka - "Moja cerka nikad tako nesto ne bi uradila! Ostale dve su je naterale!"
2. majka - "Moja cerka to nikada ne bi uradila!"
3. majka - "Moja cerka to nikada ne bi uradila! A i mislim da to sto cete im smanjiti ocene iz vladanja na 4 nije fer, posto ne vidim kakve veze ima ekskurzija sa ocenom iz vladanja u skoli"

Ja sam ostala zabezeknuta njihovim reakcijama, a posto cesto nisam suptilna u takvim situacijama, nisam mogla, a da ih ne pitam da li bi mozda dosle da mi se zale za par meseci kada im cerke prijave, ups, neplaniranu i nicim izazvanu trudnocu.

Mislim da roditelji cesto vise misle o imidzu svoje dece, nego o samoj deci kada su u kontaktu sa skolom. Naravno, ne svi, i ekstrema u oba pravca nema bas tako puno, ali je opsti trend da su deca zlatna, jer su njihova, a ostale jedinke, bilo da su to druga deca, profesori ili ko god se usudi da bilo sta prokomentarise, zlonamernici. Mislim da ovo ide ruku pod ruku sa generalnim izrazenim individualizmom i nedostatkom moralnih obrazaca u drustvu. Ne samo srpskom, vec generalno.
vishnja92 vishnja92 11:03 17.06.2009

Re: ...

samo su se nadali da cu ja jednom kao prividno ljudsko bice da odem da spavam

:))))
Mislim da roditelji cesto vise misle o imidzu svoje dece, nego o samoj deci

da, ovo ume da bude u zapanjujucoj meri.
margos margos 11:06 17.06.2009

Re: ...

Ne mogu ni ja:
( i ne mogu da odolim: I'd rather see a school produce a happy street cleaner than a neurotic scholar)

Snežana, sigurna sam da nisi jedina kao takva u prosveti, ali si divan i ohrabrujući primer - i na tome ti hvala.

Mene je cela priča uznemirila jako iz dva razloga:

1. devojčica i moguće posledice po njen kasniji život
2. potez Ministarstva koji ohrabruje nasilničko ponašanje u školama

Što se prve stavke tiče - tu čak i da ne izostane podrška, da sve bude urađeno kako treba - nikad se ne zna kad će neka avet prošlosti da iskoči u nekoj kasnijoj životnoj fazi kada ona bude formirala stvarne bliske odnose.

Što se Ministarstva tiče - sramotno je da budu paravan i pokriće za bilo koji vid nasilja.
Tu biste vi, ljudi iz struke morali da se mobilišete i uradite sve da zaštitite profesiju, instituciju, poziv. Znam da ste često između čekića i nakovnja - ''odozgo'' se zahteva ispunjenje planova, pisanje izveštaja, nekakva jalova produktivnost (kao i taj otac što traži ''upotrebnu vrednost znanja svog osmogodišnjeg deteta'') i konkretnog rada sa decom - gde često između toga da pomogneš biću i da mu uliješ znanje, biraš pomoć.

znam da je većini ljudi teško da pjavascript:;overuje u to da je roditelj spreman da zlostavlja svoje dete,

....a mnogi roditelji nisu svesni da zlostavljaju svoje dete - ne hajući za potrebe svog deteta, već im namećući ispunjavanje sopstvenih, uklopivih u lični ili porodični ''image''.


Hvala ti što si tu... i što si tamo - na terenu:)


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana