Ernesto Che Guevara

Neven Anđelić RSS / 09.10.2007. u 21:49

anonimni navijac Rosario Central
anonimni navijac Rosario Central
Vidim, niko se nije sjetio ili nije udostojio spomenuti 40 godina od ubistva Ernesta Che Guevare. Stoga koncem dana po Greenwichu a bas negdje u doba kada je i ubijen u bolivijskoj zabiti, odlucih se pozvati na podsjecanje i razmisljanje. Zasto se niko nije sjetio covjeka ciji je imidz najrasireniji na svijetu. Coca Cola bi sve dala da je njena cuvena flasa do te mjere rasporostranjena. McDonalds bi vjerovatno poceo placati ljudske dnevnice nadnicarima u smrdljivim restoranima, mislim da bi i Osama bin Laden mozda popio casicu kakvog pica ukoliko bi mu zagarantovalo makar priblizavanje rasirenosti ideja kakvu je svojedobno Che imao.

Imao sam njegov lik na uniformi s radne akcije. Jesam, bio sam mlad, neiskusan i prijavio se. Ideologiziran sam bio, ali dugorocno je valjalo da se licnim iskustvom spozna tamna strana mladosti u socijalizmu. Svi seljaci, a vecina je takvih bila, imali su Cheov lik na majicama ili uniformama. Moda. Ideologija nije imala previse veze. Ona zvanicna je odobravala jer bio je borac protiv imperijalizma ali papani koji su isli na radne akcije nisu previse marili za ideje. Danas ih je vecina u nacionalistickim falangama svakako.

Prije nekoliko godina dobio sam crvenu majicu s njegovim likom. Nju cuvam. Malo je precesto rabljena ali volim je. Medjutim osim simpa ljudi i bjelosvjetski seljaci je nosaju pa sam je pohranio u ormar. Cudni su simboli a on je prvenstveno simbol. Znaci puno vise nego sto je sam zelio i puno vise stvari nego sto je stvarno bio. Hajdemo samo razmisliti da li je on bio pozitivac ili negativac. Ona stara dilema da li je neko terorista ili borac za slobodu. Sta je bio Gavrilo, Tito, Churchill te, mozda ponajveci covjek dvadesetog vijeka, Nelson Mandela?

Sve zavisi od sopstvenog stava i pogleda na svijet. Sjecam se jos dok je Laurent Kabila bio vlasnik grila na tockovima u Ugandi kako je ponosito pricao o sopstvenom ucescu skupa s Cheom u borbama u Kongu sredinom sezdesetih. Taj dio nije bio previse poznat u Cheovoj biografiji. Kabila senior, ni godinu kasnije, omalovazio je taj susret i zajednicku borbu nekih trideset godina ranije jer sada mu se iznenada ukazala prilika za ozbiljnu politiku. Ostavio je gril u Ugandi i, istjeravsi Mobutua, postao predsjednik preimenovanog Zaira.

Chea se, dakle, odricu iz interesa. Njega koriste ili iz interesa ili zbog pomodarstva.

Interesantno je, pisuci ovo u doba opste globalizacije te, trenutacne barem, pobjede liberalnog kapitalistickog pristupa ekonomiji, da kubanski fotograf Alberto "Korda" Gutierrez, koji je autor cuvene Cheove fotografije nije nikada naplatio autorska prava. Razlog je s jedne strane prozaican posto Kuba nikada nije potpisala Konvenciju iz Berna o zastiti literarnih i umjetnickih djela. Istine radi, u jednom slucaju sudski je naplatio od jedne kompanije upotrebu imagea u komercijalne svrhe reklamiranja alkoholnih pica. Sam Gutierrez, poput pravog sljedbenika Chea, nije imao nista protiv upotrebe njegove fotografije u protestne svrhe ili radi iskazivanja politickog stava.

Stoga ova fotka moze slobodno se objaviti, prekopirati i dalje slati. Originalna je slikana horizontalno, postoji, kao sto vidite, jos jedan lik, profil covjeka koji je usetao u kadar, ali se u masovnoj upotrebi taj profil izrezao i utisak je da je fotka snimljena aparatom u vertikalnoj poziciji. Nebitno, ali meni je draga prica pa je dijelim s vama.

Danas citam da je volio ragbi, da je cak bio i dobar igrac te da je tokom studija pokrenuo casopis posvecen ovoj snobovskoj igri. Najveci fudbaler svih vremena, Maradona, a ko drugi, ima ga istetoviranog iako je Che navijao za Rosario Central a ne Boca Juniors. Bio je svjestan da je fudbal narodna igra te je kritikovao ragbi upravo zbog snobizma. Ja ragbi ne volim ali nekako zbog ovih podataka navijam za Argentinu na ovom svjetskom prvenstvu. Ma navijam za Argentinu generalno. Malo zbog Chea, a malo zbog dobrih vina. Zivjeli.

 

Atačmenti



Komentari (193)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

МАРШАЛ ЖУКОВ МАРШАЛ ЖУКОВ 10:33 11.10.2007

Re: A per capita?

Neven Anđelić
Prema posljednjim predratnim podacima, u Jugoslaviji je zivjelo malo vise Njemaca nego Albanaca.


Заједнички живот, на пример, Срба и Немаца на територији Војводине, Баната посебно, био је стварно леп пример како људи могу да се сложе и да живе у миру и пријатељству једни поред других, све док се узајамно поштују и цене. И за време рата су ти односи за ратне услове били, мора се признати, много више него коректни, иако су Немци били у ситуацији да направе много више зла него, на пример, Хортијевци.
Чак и данас, после толико година, деси се да Немци који су после рата морали да се одселе из Војводине дођу у крај где су одрасли да виде "стазе свог детињства" и да их за "салашом жеља мине".
Деси се понекад, да стари Немци који су до рата живели у Војводини сада у Немачкој међусобно разговарају на српском када се сретну. Мени је звучало скоро невероватно, али ето, деси се понекад.
Шта друго човек да каже, него да је за жалити што се све одиграло тако како се одиграло...
s56a s56a 10:45 11.10.2007

Re: A per capita?

Vojvodina je kod prikljucenja SHS bila pretezno katolicka ali polako postade pravoslavna sa "dodjosima". Srecom je ne ocistise i od Madjara jer onda ne znam ko bi se bavio tehnikom. Nije bila slucajna burna reakcija "javnosti" na izjavu nemackog ambasadora o paraleli izmedju Vojvodine i Kosova.
МАРШАЛ ЖУКОВ МАРШАЛ ЖУКОВ 11:02 11.10.2007

...

Зашто је вероисповест битна ? Војводину нико није покушавао да "очисти" од Мађара, како Ви кажете, хајде ми нађите негде европску земљу где национална мањина чак може и понеки факултет да заврши на матерњем језику. Војводина је светао пример ту. Са друге стране, мађарски фашисти су ти који су за време рата бацали своје комшије под лед.
Што се "дођоша" тиче, био је и Книн пре претежно православни, па више није.
Мислим да није место да ту темо потежемо сада овде и да се око тога прегањамо.

Мађари су као људи од струке одлични, мој најбољи професор на фаултету је био Мађар, диван човек. Но, не баве се само они техником. Михајло Пупин ни Милутин Миланковић (тик уз Војводину, Даљ) беху Срби (ако је то уопште битно, но Ви сте натерали воду на ту воденицу, па Вам одговарам), а дадоше немерљив допринос техници и науци.
s56a s56a 11:37 11.10.2007

Re: Madjari

Ja sam na elektrotehnickoj skoli u Pancevu imao disproporcionalno veliki broj Madjara i iz toga potegao odgovarajuce zakljucke! Madjarska je EU drzava koja je izgubila najvise teritorije. Nedavno sam bio u Bratislavi, njihovoj staroj prestolnici. Nisu bili korektni u WW-II, mi pa ne 1956!

Knin mozemo spomenuti sa svim sto je sledilo ali zato je Hrvatska jos uvek pred vratima EU i NATO!
s56a s56a 11:38 11.10.2007

Re: Madjari

P.S. Kad smo vec kod Knina, ne treba zaboraviti kapetana Dragana, jos jednu domacu reinkarnaciju Che Gevare skolovanog u Legiji Stranaca!
МАРШАЛ ЖУКОВ МАРШАЛ ЖУКОВ 12:04 11.10.2007

Re: Madjari

s56a
P.S. Kad smo vec kod Knina, ne treba zaboraviti kapetana Dragana, jos jednu domacu reinkarnaciju Che Gevare skolovanog u Legiji Stranaca!


Око Книна не желим овде да полемишем, није ни време ни место а ни тема.

Чак није ни електротехника, но, ако ћете касније податке, када сам ја студирао, Мађара је било отприлике 10% међу студентима. Међу најбољима их је било отприлике исто толико, десетак процената. Ето, из мог искуства се може закључити да електротехника са националном припадношћу има онолико везе колико и привредни раст у Боливији са свадбарским купусом на Сабору у Гучи.
ivana23 ivana23 12:46 11.10.2007

Re: Madjari

s56a
P.S. Kad smo vec kod Knina, ne treba zaboraviti kapetana Dragana, jos jednu domacu reinkarnaciju Che Gevare skolovanog u Legiji Stranaca!

Samo objektivna info, kapetan Dragan nije bio u LS, bio je oficir u Australiji:
...''Državljanin je SCG i Australije i iz braka sa Silke Kriger iz Hamburga ima sina.U Australiju, gde mu živi i majka, otišao je 1968, završio srednju školu i vazduhoplovnu akademiju, da bi, zatim, bio raspoređen u nastavne centre specijalne jedinice, gde je napredovao do čina kapetana. U okviru međunarodne vojne razmene SEATO pakta, bio je na specijalnom školovanju u SAD, gde je završio najviše kurseve za antigerilska i diverzantska dejstva. Demobilisan je 1985. godine.''
Izvor: Dnevnik, Novi Sad

s56a s56a 12:54 11.10.2007

Re: Madjari

Hvala za popravak. Ocigledno sam ga pobrkao sa Legijom.

Verovatno obozavaoci Che Gevare vole i majice sa tigrom?
s56a s56a 13:02 11.10.2007

Re: Madjari

Kad smo vec kod svadbarskog kupusa - zeni se Srbin sa Madjaricom mladom u Somboru, Srbi uglavnom sede i piju, a Madjari svi odreda plesu. Imali dobrog ucitelja u malom selu Stanisic... Svedok mi je Poljakinja mlada!

Balkanski ratovi su itekako tema za diskusiju oko avanturista tipa Che! U Hrvatskoj se ponovio povratak emigranata koji su propagirali slicnu politiku NDH. Naravno u Srbij se najradje diskutuje o islamskim mudjahedinima u BiH. Sada ih pronalaze po Sandzaku. Veliki borci protiv medjunarodnog terorizma...
ivana23 ivana23 13:33 11.10.2007

Re: Madjari

s56a
Hvala za popravak. Ocigledno sam ga pobrkao sa Legijom. Verovatno obozavaoci Che Gevare vole i majice sa tigrom?

Zasto sto ste cinicni? Stalno to poredjenje sa Arkanom, Legijom, Bin Ladenom...Bila su to pre svega druga vremena, generalno.
s56a s56a 14:17 11.10.2007

Re: Madjari

Nisu bila druga vremena nego sam ja bio mladji, naivniji i revolucionarniji! Zato cesto navodim englesku demokratiju u kojoj dugo nema nasilnih revolucija. Mada su me i oni sa lazima oko WMD u Iraku razocarali. Svedjani jos ne!

Lepa pesma Ivana ali zivot je malo kruci. Vi to u Srbiji najbolje znate. Sklonost ka mitovima je i ovde prisutna u velicanju Che Gevare.

Malopre me pozvao najbolji drug iz srednje skole Madjar! I on u penziji ali kupio fabriku u Velikom Gradistu u kojoj je dugo bio direktor. Ovo je posveceno "ambicioznom" mladom LHO.
МАРШАЛ ЖУКОВ МАРШАЛ ЖУКОВ 14:29 11.10.2007

Re: Madjari

s56a
Nisu bila druga vremena nego sam ja bio mladji, naivniji i revolucionarniji! Zato cesto navodim englesku demokratiju u kojoj dugo nema nasilnih revolucija. Mada su me i oni sa lazima oko WMD u Iraku razocarali. Svedjani jos ne!

Lepa pesma Ivana ali zivot je malo kruci. Vi to u Srbiji najbolje znate. Sklonost ka mitovima je i ovde prisutna u velicanju Che Gevare.

Malopre me pozvao najbolji drug iz srednje skole Madjar! I on u penziji ali kupio fabriku u Velikom Gradistu u kojoj je dugo bio direktor. Ovo je posveceno "ambicioznom" mladom LHO.


Оно што је посвећено мени, молим Вас пишите приватно, па ћу Вам ја приватно и одговорити.
Пожелите пуно успеха колеги, само нека он ради у пензији, кад није радио кад му је било време..
Ето, Ви сте радили кад је било време, па сада овде куцкате на блогу, милина једна пензионерска.
Да Вас исправим, нити сам "амбициозан", нити превише амбициозан, него срећан, хвала Богу.
А ово млад, ту сте у праву, 100%
Извињавам се на писанију невезаном за тему.
ivana23 ivana23 14:35 11.10.2007

Re: Madjari

s56a
Nisu bila druga vremena nego sam ja bio mladji, naivniji i revolucionarniji! Zato cesto navodim englesku demokratiju u kojoj dugo nema nasilnih revolucija. Mada su me i oni sa lazima oko WMD u Iraku razocarali. Svedjani jos ne!Lepa pesma Ivana ali zivot je malo kruci. Vi to u Srbiji najbolje znate. Sklonost ka mitovima je i ovde prisutna u velicanju Che Gevare.Malopre me pozvao najbolji drug iz srednje skole Madjar! I on u penziji ali kupio fabriku u Velikom Gradistu u kojoj je dugo bio direktor. Ovo je posveceno "ambicioznom" mladom LHO.

Jesu, ipak. Setite se muzike, mode, filmova... zatim, vladao je neki entuzijazam (mozda iluzorni, ne sporim), pa su krenule sudentske demonstracije po Evropi...Evo i Dunjicinog bloga o tom vremenu:
http://blog.b92.net/text/552/Summer%20of%20Love/
s56a s56a 00:31 12.10.2007

Re: Madjari

Bile su svakako interesantne godine ali je danas globalna dinamika mnogo veca zahvaljujuci internetu i jeftinim putovanjima. Nazalost ste u Srbiji dosta uskraceni u tome ali vidite ovu poplavu gastarbeit-era na blogu.

LHO, ja bi stvarno voleo da ti mladjan vec imas fabriku ali bice valjda do penzije

ivana23 ivana23 10:20 12.10.2007

Re: Madjari

s56a
Bile su svakako interesantne godine ali je danas globalna dinamika mnogo veca zahvaljujuci internetu i jeftinim putovanjima. Nazalost ste u Srbiji dosta uskraceni u tome ali vidite ovu poplavu gastarbeit-era na blogu. LHO, ja bi stvarno voleo da ti mladjan vec imas fabriku ali bice valjda do penzije

Ne bih se slozila da je dinamicno sedeti pred monitorom. A i putovanja su uglavnom danas agencijskog tipa, nema onog - sednemo u voz, pa gde sidjemo... Necete da priznate, a bilo je tako, zar ne?
s56a s56a 10:39 12.10.2007

Re: Madjari

Sedim ja puno pred monitorom, a onda mi pukne filme, odem na www.ryanair.com i sutra sam u Londonu! Ili sednem u auto pa do Beograda. Priznajem, da sam 1963 godine vozom & autobusom prokrstario YU od Panceva do Ohrida, preko Plava na Petrovac na moru, obalom do Rijeke, Postojnska jama, LJ, ZG pa kuci. Pretili nam sa ukidanjem cuvene K15 povlastice za putovanja Za sve ovo je potrebno imati slobodnog vremena, para i bar slovenacki pasos.
ivana23 ivana23 12:49 12.10.2007

Re: Madjari

s56a
Sedim ja puno pred monitorom, a onda mi pukne filme, odem na www.ryanair.com i sutra sam u Londonu! Ili sednem u auto pa do Beograda. Priznajem, da sam 1963 godine vozom & autobusom prokrstario YU od Panceva do Ohrida, preko Plava na Petrovac na moru, obalom do Rijeke, Postojnska jama, LJ, ZG pa kuci. Pretili nam sa ukidanjem cuvene K15 povlastice za putovanja Za sve ovo je potrebno imati slobodnog vremena, para i bar slovenacki pasos.

Il' sengensku vizu i zelenu kartu :))))
ivana23 ivana23 23:32 09.10.2007

Coca Cola bi sve dala...

...da je njena cuvena flasa do te mjere rasporostranjena.
ivana23 ivana23 23:47 09.10.2007

Upravo procitah

u danasnjim novinama:

Če Gevarina ćerka Aledita dolazi na Sajam knjiga
Juče je obeleženo 40 godina od ubistva Ernesta Če Gevare...sećanje - Juče je obeleženo 40 godina od ubistva Ernesta Če Gevare, a Geopoetika je tim povodom objavila biografiju ovog revolucionara iz pera njegove supruge Aleide Marč. Vladislav Bajac je najavio da će publika imati priliku da na predstojećem Sajmu knjiga vidi i Aleditu, najstariju ćerku Če Gevare. Zanimljivo je da je ovo izdanje prevedeno iz rukopisa i objavljeno pre nego na španskom jezičkom području. Pre srpskog izdanja, knjiga „Sećanja, moj život uz Če Gevaru" objavljena je samo još u Italiji. Međutim, srpsko izdanje knjige ekskluzivno je i u odnosu na italijansko jer od ukupno 74 fotografija iz privatnog albuma Aleide Marč, koje se prvi put pojavljuju u javnosti, samo u izdanju na srpskom jeziku nalazi 29. Aleida Marč je druga Čeova supruga, majka njihovo četvoro dece i verni saputnik njegove političke avanture. Aleida je decenijama odbijala da zapiše svoja sećanja na zajednički život sa El Komandanteom. Posle deset godina ubeđivanja pristala je da napiše ispovest o njihovoj zajedničkoj revolucionarnoj borbi i, pre svega, o njihovoj ljubavi.

AlexDunja AlexDunja 23:49 09.10.2007

Re: Upravo procitah

s56a s56a 14:03 10.10.2007

Marketing

Dodajte i neku sliku sa Arkanove svadbe kada smo vec kod marketinga!
vucko vucko 14:47 10.10.2007

Re: Marketing

Interesantna moda kod Čea na svadbi - muškarci u uniformama... :S
otrovnamaraja otrovnamaraja 23:59 09.10.2007

malo manje romantike :

He was appointed commander of the La Cabaña Fortress prison, and during his five-month tenure in that post (January 2 through June 12, 1959), he oversaw the trial and execution of many people, among whom were former Batista regime officials and members of the "Bureau for the Repression of Communist Activities" (a unit of the secret police known by its Spanish acronym BRAC). José Vilasuso, an attorney who worked under Guevara at La Cabaña preparing indictments, said that these were lawless proceedings where "the facts were judged without any consideration to general juridical principles" and the findings were pre-determined by Guevara. It is estimated that between 156 and 550 people were executed on Guevara's extra-judicial orders during this time.
Vladika Vladika 00:30 10.10.2007

O radnim akcijama...

Kada bi se od socijalistickih radnih akcija oduzeo taj ideoloski 'layer', ostao bi jedan vrlo dobro osmisljen koncept i u osnovi plemenita ideja. U vremenu u kojem si ti omaskom otisao na tu tvoju radnu akciju, tvoji vrsnjaci su uglavnom tamo odlazili zbog druzenja, provoda, (besplatnog) putovanja. Tvoje ogradjivanje i vadjenje na 'ideologiziranost' i mladalacku glupost mi je malo, izvini na izrazu - bljutavo. Ideologizirane su bile sve sfere drustva, pa zasto ne i radne akcije.
Da nije tako ne bi internacionalne radne akcije zadnjih godina dobijale toliko na popularnosti vidi:/http://www.sci-ivs.org/).
Ne slazem se s tobom da su svi pasionirani akcijasi postali ostrvljeni nacionalisti. Znam ljude koji su isli, jer nisu imali novca (citaj: dobrostojece roditelje koji bi finansirali njihova putovanja). Pa bolje mjesec dana otici negdje nego gluvariti cijelo ljeto po carsiji.


Prijateljski savijet: Prije no postiras svoje blogove, daj brate nekom da baci pogled na stil. Malo ti ovo nekako sbrdasdola...


Neven Anđelić Neven Anđelić 00:37 10.10.2007

Re: O radnim akcijama...

ja se sjecam da nisam mogao docekati kada ce me konacno roditelji pustiti da odem na radnu akciju. mozda je i zbog prevelikog ocekivanja uslijedilo razocarenje. nisu svi, naravno, u nacionalistickim brlozima ali ima znatan broj politicara koji su presvukli dresove i majice s cheovim likom zmaijenili nacionalnim obiljezjima. kao i samoupravni socijalizam, tako su i radne akcije popularne, posebno medju ljevicom na zapadu. problem je sto oni to gledaju iz daljine. ja sam se uzivo razocarao.
glede stila, slican ukus onom moje zene. postujem stav.
Saldac70 Saldac70 01:11 10.10.2007

Re: O radnim akcijama...

Da današnja omladina može da ode na radnu akciju i stekne sva iskustva otuda, čitulje bi bile prepolovljene i verovatno ne bi bilo pojave neofašizma u Srbiji.Bio sam na više od 10 akcija ( namerno ) i ponovo bih išao na još 110.

MI GRADIMO PRUGU PRUGA GRADI NAS
ugly ugly 01:12 10.10.2007

Neke zivotinje su jednakije od drugih...

Kada bi se od socijalistickih radnih akcija oduzeo taj ideoloski 'layer', ostao bi jedan vrlo dobro osmisljen koncept i u osnovi plemenita ideja. U vremenu u kojem si ti omaskom otisao na tu tvoju radnu akciju, tvoji vrsnjaci su uglavnom tamo odlazili zbog druzenja, provoda, (besplatnog) putovanja.

Tacno tako. Dok je sirotinja rmbacila po akcijama (sto iz dosade, sto iz ideala), drugovi revolucionari ususkani u pokradene vile i stilski namestaj po Dedinju su svoju decu skolovali po Evropi i Americi. Pogledaj malo prezimena Brozove galerije bandita, pa ih uporedi sa nekim danas prominentnim imenima sto u zavicaju, sto napolju. Zanimljivo. Deca "akcijasa" i dan danas cekaju stanove, posao i kopaju po kontejnerima. Tuzno. Za ideale ginu budale...
Mujo i Haso Mujo i Haso 02:52 10.10.2007

Re: Neke zivotinje su jednakije od drugih...

Pa nisu valjda Brozove galerije bandita krive i deci akcijasa sto kopaju po kontejnerima?
Ako cemo tako mi se ovde zevzecimo po blogu, dok neki drugi Brozchici greju dupeta po tim istim vilama.
Tvoja primedba je otkrivanje tople vode, a iskreno da ti kazem ko nakon svega sto nam se desilo u zadnjih dvadeset godina sikce na Brozovu galeriju bandita, taj, ili nista ne razume, ili bas nije pazio na casovima.

"Nigdar ni bilo da nekak ni bilo, i nigdar ne bude da nekak ne bude"
Kazezoze Kazezoze 06:46 10.10.2007

ugly,

ugly ugly 07:47 10.10.2007

Re: Neke zivotinje su jednakije od drugih.

Pa nisu valjda Brozove galerije bandita krive i deci akcijasa sto kopaju po kontejnerima?
Ako cemo tako mi se ovde zevzecimo po blogu, dok neki drugi Brozchici greju dupeta po tim istim vilama.
Tvoja primedba je otkrivanje tople vode, a iskreno da ti kazem ko nakon svega sto nam se desilo u zadnjih dvadeset godina sikce na Brozovu galeriju bandita, taj, ili nista ne razume, ili bas nije pazio na casovima.

Sto jedna budala (bitanga) pokvari, stotine pametnih ne popravi. Ko misli da ono sto je Brozova galerija likova uradila pre pola veka (ukljucujuci o ove skorasnje koji su iz iste banditske skole diplomirali) nije ostavilo posledice koje se i danas vide i osecaju, ocigledno nije pazio na casu. A, za te sto nisu pazili na casovima ima jos jedna izreka: Ko nije naucio lekcije istorije, imace da ih ponovi. Bojim se da smo narod teeeskih ponavljaca...

P.S. Kinezi to malo rafiniranije formulisu - kad se pogresi prilikom zakopcavanja prvog dugmeta, mora da se krene od pocetka. Dvadeset godina je malo.
Neven Anđelić Neven Anđelić 09:34 10.10.2007

Re: Neke zivotinje su jednakije od drugih.

krlezijance sam uvijek cijenio....
rayzippo rayzippo 14:26 10.10.2007

Re: O radnim akcijama...

Nevene,svi smo promenili dresove...
gordanac gordanac 03:51 10.10.2007

---

МАРШАЛ ЖУКОВ МАРШАЛ ЖУКОВ 06:53 10.10.2007

Hasta Siempre

МАРШАЛ ЖУКОВ МАРШАЛ ЖУКОВ 06:54 10.10.2007

Re: Hasta Siempre

http://www.youtube.com/watch?v=SynVFM_6ezk
Doctor Wu Doctor Wu 08:57 10.10.2007

gastarbajterski sindrom

...navijam za Argentinu na ovom svjetskom prvenstvu.
Neven Anđelić Neven Anđelić 09:30 10.10.2007

Re: gastarbajterski sindrom

nisam siguran. prilicno je popularna medju mojim poznanicima koji zive u sarajevu. a spletom okolnosti sada sam u poziciji da biram za koga cu navijati, pogotovo u ragbiju koji me iskreno ne zanima. fudbalsko navijanje krece od bih, pa preko susjeda i ostalih juznih slavena siri se juznoamericki mstepama, africkim bespucima i arapskim pustinjama. na kraju negdje dodje razvijeni svijet. engleska je izuzetak. to bi onda bio gastarbajterski sindrom mada, ponavljam, dosta se mojih prijatelja slicno opredjeljuje.
Kazezoze Kazezoze 07:21 11.10.2007

Re: gastarbajterski sindrom

Doctor Wu
...navijam za Argentinu na ovom svjetskom prvenstvu.

viva argentina, viva gato)))
ivana23 ivana23 09:05 10.10.2007

Antiratni pokret u USA

Neven Anđelić Neven Anđelić 09:33 10.10.2007

Re: Antiratni pokret u USA

zao mi je sto ne mogu doprinijeti kolekciji. imam majicu na kojoj su tri lika: Zapata, Che i subcomandante Marcos. Jedino mi je malo mala, nije bilo broja a morao sam je imati. Od tada mi je zena sakriva da je ne nosim pa je ne mogu onda ni izloziti.
ivana23 ivana23 09:52 10.10.2007

Re: Antiratni pokret u USA

Neven Anđelić
zao mi je sto ne mogu doprinijeti kolekciji. imam majicu na kojoj su tri lika: Zapata, Che i subcomandante Marcos. Jedino mi je malo mala, nije bilo broja a morao sam je imati. Od tada mi je zena sakriva da je ne nosim pa je ne mogu onda ni izloziti.

Slicna ovoj?
Neven Anđelić Neven Anđelić 10:01 10.10.2007

Re: Antiratni pokret u USA

slicna..... bravo
fixer fixer 10:01 10.10.2007

majstor za razne ivice i marice:.

već smo na razne načine obradili čea i pojam: nož u leđima ..
tako se i setih davnog proučavanja havane:
na ulasku u cafetería biltmore, odmah levo uz vrata, bila je neka žičana mreža prepuna poznatog ruskog vodiča "fodor".. unutra se preporučivalo, naročito američkim turistima, da
prilikom posete kubi, obavezno posete železničku stanicu i nauživaju se u iskrenim izlivima osećanja ljudi koji se tu susreću
ili
rastaju..



majstor za razne ivice i marice

aa bilo ga je i ovde
jinks jinks 12:27 10.10.2007

Interational guerrilla

Isecak sa Vikipedije

Ernesto Guevara de la Serna (June 14,[1] 1928 – October 9, 1967), commonly known as Che Guevara, El Che or just Che was an Argentine-born Marxist revolutionary, political figure, and leader of Cuban and internationalist guerrillas.

Kako medjunarnodno pravo tretira pojam international guerrilla. Pojam lokalna gerila je jos nekako i razumljiv, ali medjunarodna, sta to uopste moze da znaci. Otkud nekome pravo da nastupa sa pozicije medjunarnodnog (?) borca ... za koga se on uopste bori, i kome odgovara za svoje postupke. Kako uopste pravno tretirati nekoga ko vodi oruzanu borbu na vasoj teritoriji kao medjunarodni gerilac
nsarski nsarski 13:39 10.10.2007

Re: Interational guerrilla

Simon Bolivar je bio internacionalac.
jinks jinks 15:16 10.10.2007

Re: Interational guerrilla

I Bela rada, Bela ljubicica :), kako li se vec zvao (blazenopocivsi JBT) je bio internacionalac (i po profesiji, a i po poreklu ... posto izgleda da je jos uvek cak i taj detalj ostao nedorecen).

Verovatno svoj trojici najbolje stoji pravna kvalifikacija: medjunarnodni terorista.
nestorijanac nestorijanac 15:26 10.10.2007

Re: Interational guerrilla

Verovatno svoj trojici najbolje stoji pravna kvalifikacija: medjunarnodni terorista.

Kog pravnog sistema ?
Onog gde jaci mora da nuzno tlaci (Might is right) ?
jinks jinks 15:35 10.10.2007

Re: Interational guerrilla

Onog gde jaci mora da nuzno tlaci (Might is right) ?

Otkud vam to ... koga su to oslobodili bilo ko od gore pomenute trojice ... nikoga. Sem sto su iza sebe ostavili na desetine hiljada ... nestabilne i siromasne zemlje, vecito na granici previranja i neke nove revolucije.

Pre bi se moglo reci da je najveca verovatnoca da su radili za tog jaceg sto nuzno tlaci, posto se obicno neko dobro nafatirao na njihovim "oslobodilackim" pokretima.

Hromi Daba Hromi Daba 15:49 10.10.2007

Re: Interational guerrilla

"Otkud nekome pravo da nastupa sa pozicije medjunarnodnog (?) borca ... za koga se on uopste bori, i kome odgovara za svoje postupke"

Ako zelis razumeti, pogledaj film "The Motorcycle Diaries". Che je smatrao Latinsku Ameriku jedinstvenim entitetom, vestacki podeljenim zarad imperijalistickih interesa
nestorijanac nestorijanac 15:50 10.10.2007

Re: Interational guerrilla

Ne znam koga su oslobodili. Ali, zeleli su nekoga da oslobode.
jinks jinks 16:02 10.10.2007

Re: Interational guerrilla

Ja se izvinjavam sto skrecem temu, ali da li stvarno verujete da je, naprimer JBT, zeleo nekoga da oslobodi ... pogotovo sa ove strane Drine i Ibra.

Mislim da je bilo cije oslobodjenje bila poslednja stvar na njihovom umu. Narod moze, verovatno, jedino sam sebe od necega da oslobodi ... tesko da neko spolja moze od bilo cega da vas oslobodi (neka strana vojska ili strani pokret, naprimer).

P.S.

Sta je bila Kominterna uoci WWII, naprimer ... kako stvari stoje, medjunarnodna teroristicka organizacija, nista drugo.
nestorijanac nestorijanac 16:38 10.10.2007

Re: Interational guerrilla

Sta je tacno JBT zeleo ja ne znam, ali, eto vodio je taj pokret otpora fasizmu.
Simon Bolivar se borio za oslobodjenje zemalja Juzne Amerike.
Ce Gevara je pomogao Kastru u borbi za nezavisnost Kube.
jinks jinks 16:46 10.10.2007

Re: Interational guerrilla

Sta je tacno JBT zeleo ja ne znam, ali, eto vodio je taj pokret otpora fasizmu.

I svesrdno pregovarao sa tim istim fasistima, kad god mu je to bilo potrebno da bi zauzeo sto bolju poziciju za preuzimanje vlasti posle rata.
pnbb pnbb 17:06 10.10.2007

Re: Interational guerrilla

Pre bi se moglo reci da je najveca verovatnoca da su radili za tog jaceg sto nuzno tlaci, posto se obicno neko dobro nafatirao


aha... narocito su se che i castro nafatirali... castro je bio puki siromah , od detinjstva, iz siromasne porodice, a posle revoluciej je ziveo u raskosi i izobilju...

Neven Anđelić Neven Anđelić 17:36 10.10.2007

Re: Interational guerrilla

zar nije bio pravnik po obrazovanju, iz galicijske porodice po porijeklu i sa perspektivom relativno pristojnog zivota srednje klase da je zelio. bijele je puti sto, iznenadjujuce, znaci dosta na kubi. direktno moze ustvrditi porijeklo u evropi jer mu je otac rodjen, a po nekim nedokazanim spekulacijama i sam fidel, u galiciji odakle inace prezime castro potice. ne govorim da nije diktator i i nista o njegovom rezimu vec samo o porijeklu.
ugly ugly 17:54 10.10.2007

Revolucionarna etida

Sta je tacno JBT zeleo ja ne znam, ali, eto vodio je taj pokret otpora fasizmu.

I onako usput u sumi nauci da svira klavir i pusi cigarilose sa dijamantskom djuntom na pinkicu... (ili je mozda casove klavira uzimao izmedju kuvanja svinjskih glavi za gladnu bracu i sestre?).

Njegovi partiski drugovi iz predratnog perioda u Parizu su ga kritikovali kako se kicoski oblaci (stap sa kuglom, svilene marame oko vrata itd.), na sta je jadni Joze slegao ramenima i (navodno) izjavio - sta mogu kad sam "dandy"...

nestorijanac nestorijanac 18:01 10.10.2007

Re: Revolucionarna etida

Da, i... ?
Borio se protiv fasizma, zar ne ?
Ipak, znate, ovde je vise rec o Ce Gevari.
On je uglavnom nosio uniformu i nije bio kicos.
Nesh Nesh 18:10 10.10.2007

Re: Revolucionarna etida

ugly
Sta je tacno JBT zeleo ja ne znam, ali, eto vodio je taj pokret otpora fasizmu.
I onako usput u sumi nauci da svira klavir i pusi cigarilose sa dijamantskom djuntom na pinkicu... (ili je mozda casove klavira uzimao izmedju kuvanja svinjskih glavi za gladnu bracu i sestre?).

Njegovi partiski drugovi iz predratnog perioda u Parizu su ga kritikovali kako se kicoski oblaci (stap sa kuglom, svilene marame oko vrata itd.), na sta je jadni Joze slegao ramenima i (navodno) izjavio - sta mogu kad sam "dandy"...



Bila su to opasna vremena...morao je dobro da se maskira da zlikovci ne bi otkrili da je revolucionar i puki proleter koji prezire malogradjanske vrednosti! Siguran sam da mu je luksuz tesko padao!!!...
A nije hteo ni da bude dozivotni 1)Marsal, 2)Vrhovni komandant, 3)Gensek partije, 4)Dozivotni i zagrobni predsednik SFRJ 5) Trostruki narodni heroj...n, n+1....
Nista od toga on nije zeleo!!! zrtvovao se zbog naroda...
BLJAK!!!
Dejan Stanković Dejan Stanković 19:01 10.10.2007

Re: Interational guerrilla

Fidel je po oba roditelja Galjego. Tako je makar sam rekao kad je bio u Portu, pa dosli galjegos da mu se klanjaju. Ovaj zlikovac je bio Argentinac (Che je u Argentini neka postapalica, kao kod nas bre, otuda mu nadimak).
Inace i Franko je bio Galjego, i gomilla drugih tako tih, ekstremnih. Moj tast isto ali nije denicar vec anarhista.
Saldac70 Saldac70 00:27 11.10.2007

Re: Interational guerrilla

Najlakše je sve probleme svaliti na Broza.
Šta se to izgradilo posle njega u ex Yu? Uglavnom se prodaje izgrađeno iz tog vremena.
Terorista? Po čemu?
Zato što se moglo bez viza u bilo koju zemlju sveta?
Zato što je gomila ljudi o državnom trošku završila škole i fakultete ( ostavili ovce) pa danas glume političare velikog kalibra?
Ma svi zajedno, nisu mu do kolena.
Još će ga mnogi prizivati da vaskrsne.
A ne bi bilo loše ni Če da sredi stvari, na svoj način.
jinks jinks 08:36 11.10.2007

Re: Interational guerrilla

Šta se to izgradilo posle njega u ex Yu? Uglavnom se prodaje izgrađeno iz tog vremena.
Terorista? Po čemu?
Zato što se moglo bez viza u bilo koju zemlju sveta?
Zato što je gomila ljudi o državnom trošku završila škole i fakultete
Ovaj epski splet vec prerasta u mantru, koliko se trosi.
Period posle II sr. bio je u celom svetu, a pogotovo u Evropi, period intenzivne industrijalizacije (prelaska na potpuno novu organizaciju ekonomije i novi profil proizvodnje) - to je cinjenica, a mozda i jedan od uzroka rata.

Shodno tome, u celoj Evropi (zbog potrebe da se bukvalno izrsi totalna revolucija u zivotu i pojedinaca i zatecenih drzava, sto industrijalizacija jeste, jedna od najvecih "tihih" revolucija do sada zabelezenih) su na razne nacine (najcesce kroz kredite davane i socijalistickim, i kapitalistickim, i fasistickim, i despotskim, i papuagvinejanskim zemljama ... nema veze, samo nek se okrece turbina ... od strane megabanaka) vrsene su sledece stvari,:

- migracija stanovnistva iz sela u gradove
- izgradnja nove, odgovarajuce infrastrukture, pruge, autoputevi, hidroelektrane, rudnici, i naravno fabrike
- izgradnja novog sistema obrazovanja, koji bi obezbedio novi profil radne snage,
- promene vizne politike kako bi se omogucila fluktuacija nove radne snage i stvorilo medjunarodno trziste robe,
radne snage i kapitala.

Sto ovo pisem: industrijalizacija i globalizacija koje su pocele posle II s.r. bili su dugorocni, strateski, medjunarodni projekat (finansiran od strane najkrupnijeg moguceg kapitala). To nije ni JBTova zasluga, pa cak ni zasluga sistema koji je ovde ustolicio.

Ko god da je ovde bio u to vreme na vlasti radio bi isto (prosto zato sto je to bilo radjeno na visem, internacionalnom nivou).

To sto se sada ne radi, verovatno moze na slican nacin da se objasni.

Naravno, ogroman doprinos su dali i ljudi koji su to ovde odradili, ali oni najcesce nikakve veze nisu imali ni sa JBTom, ni sa ideologijom koju je on propovedao: to je bio obican svet, zasluzujuci kome smo i preziveli i tu, a i mnoge druge avanture koje su se ovde odigravale.

Tom obicnom svetu se treba zahvaliti za ta dostignuca o kojima pisete, a ne nekim belosvetskim vagabondima, placenim hitmenima, narkodilerima, i slicno.
Saldac70 Saldac70 09:38 11.10.2007

Re: Interational guerrilla

Neka je i tako, ali morao je neko da rukovodi i organizuje to.Umesto umesto svađanja i ratovanja sa svima,ovde se ipak gradilo i to je bio period najdužeg mira na ovim prostorima.
To je suština.Tito,Če,Kastro ili Mika, bitno je da je većina naroda živela bolje nego danas.
jinks jinks 09:59 11.10.2007

Re: Interational guerrilla

to je bio period najdužeg mira na ovim prostorima
... koji je zavrsen najgorim gradjanskim i medjunacionalnim sukobima, da ne kazem lokalnim ratom koji je razorio zemlju o kojoj govorite ...

To je sustina. Gde god se pojave tipovi kao JBT, Kastro, Ce ... na kraju se desi gradjanski rat, sveopsta otimacina, razaranje sistema, gde se cesto drzave vrate na nizi nivo od onoga koje su ove belosvetske prot... zatekle.

E sad, to sto je neko vreme bilo dobro, ..., da su mogli drugacije verovatno bi i to uskratili narodu. To sto vam je bilo dobro, bilo je zato sto nisu bili dovoljno vesti da vam i to uzmu. Taj deo posla su odradili njihovi naslednici (SM, MM, ..., i Kastro valjda ima neke naslednike, Kim Il Jong ...)
ugly ugly 10:26 11.10.2007

Kad tata casti...

bitno je da je većina naroda živela bolje nego danas.

Zivela bolje ali od tudjih para. Enormne pare su se slivale u YU decenijama posle II s.r. Da li je ikome danas (a i tada bilo) zamislivo da jedna ratom razrusena, mala zemlja, deli dzabe stanove, besplatno skolstvo i zdravstvo? Od cega? Nacionalni proizvod? Koji proizvod? U Americi preko 40 miliona ljudi u XXI veku i dalje nema zdravstveno osiguranje, univerziteti su medju najskupljima na svetu, kuce i stanovi su za mnoge paprena cifra, a YU je sve to imala dzabe pre pola veka. Da nije tragicno, grohotom bih se smejao. Racun je, naravno, morao da bude ispostavljen kad tad. I nasi cukun unuci ce da ga placaju.
ivana23 ivana23 10:43 11.10.2007

Re: Kad tata casti...

ugly
bitno je da je većina naroda živela bolje nego danas.Zivela bolje ali od tudjih para. Enormne pare su se slivale u YU decenijama posle II s.r. Da li je ikome danas (a i tada bilo) zamislivo da jedna ratom razrusena, mala zemlja, deli dzabe stanove, besplatno skolstvo i zdravstvo? Od cega? Nacionalni proizvod? Koji proizvod? U Americi preko 40 miliona ljudi u XXI veku i dalje nema zdravstveno osiguranje, univerziteti su medju najskupljima na svetu, kuce i stanovi su za mnoge paprena cifra, a YU je sve to imala dzabe pre pola veka. Da nije tragicno, grohotom bih se smejao. Racun je, naravno, morao da bude ispostavljen kad tad. I nasi cukun unuci ce da ga placaju.

Dug SFRJ u trenutku raspada bio je nesto manji od 14 milijarde $, a danasnji dug Srbije je 19,8 milijardi! Hm!
jinks jinks 10:54 11.10.2007

Re: Kad tata casti...

Znaci, za toliko se SM omrsio, za 5.8 e9 $ :)

Mogli bi M-ovi bar neku cesmu da igrade u Pozarevcu, ili bar da srede saobracajnu signalizaciju prema obilaznici.

A i Carapan bi Krusevac mogao malo da sredi, kranje vreme (bar da na ulazu u grad postavi znak za skretanje ka Kraljevu :)

P.S.

Pitanje je i koliki je bio ukupan dug Srbije pre nego sto je International guerrilla dosla na vlast? Mislim da je bio 0$ ...
ivana23 ivana23 12:53 11.10.2007

Re: Kad tata casti...

jinks
Znaci, za toliko se SM omrsio, za 5.8 e9 $ :)Mogli bi M-ovi bar neku cesmu da igrade u Pozarevcu, ili bar da srede saobracajnu signalizaciju prema obilaznici. A i Carapan bi Krusevac mogao malo da sredi, kranje vreme (bar da na ulazu u grad postavi znak za skretanje ka Kraljevu :)P.S.Pitanje je i koliki je bio ukupan dug Srbije pre nego sto je International guerrilla dosla na vlast? Mislim da je bio 0$ ...

Znate li kada su dugovi Srbije nastali... raspitajte se malo.
ugly ugly 20:58 11.10.2007

Nema udarca bez starca

Znate li kada su dugovi Srbije nastali... raspitajte se malo.

Poslednji put kad sam se raspitivao, Srbija je imala $0 duga u vreme Kralja Petra I kad je dinar bio konvertibilan.

International guerrilla je dosla na vlast 1944. Do tada smo bili na rubu propasti, a onda smo napravili jedan veeeliki korak napred.
ivana23 ivana23 22:23 11.10.2007

Re: Nema udarca bez starca

ugly
Znate li kada su dugovi Srbije nastali... raspitajte se malo.Poslednji put kad sam se raspitivao, Srbija je imala $0 duga u vreme Kralja Petra I kad je dinar bio konvertibilan. International guerrilla je dosla na vlast 1944. Do tada smo bili na rubu propasti, a onda smo napravili jedan veeeliki korak napred.

Hm, evo:
- - ''Spoljni dug datira odavno jer je u ovoj zemlji uvek postojao raskorak izmedju potreba i mogucnosti. Zato su se problemi, koji nisu mogli da se rese sopstvenim sredstvima resavli zaduzivanjem. Jos davne 1862. godine, kada Srbija nije ni bila formalno samostalna, napravljen je prvi zajam da bi se nabavile puske radi preoruzanja, kako se to tada zvalo, srpske vojske uz garanciju Rusije. Zajam od 150.000 dukata vracen je sledece godine - objasnjava Dugalic i dodaje da je vec sledece godine pozajmljena ista svota.
On podseca da je od tada do pocetka Prvog svetskog rata Srbija napravila dug od 975 miliona zlatnih svajcarskih franaka, ili oko 282 tone cistog zlata. Nesto od toga je vraceno, ali najveci deo je prenet na novu drzavu.
- Sve do 1958. godine SFRJ je vracala dugove Kraljevine Srbije, sa poprilicno velikim kamatama i to je u tom trenutku iznosilo oko 539 tona cistog zlata. Od 1884. godine kada je osnovana Narodna banka Kraljevine Srbije, pocinje istorijat unutrasnjih zaduzivanja drzave. Prakticno i pre nego je Narodna banka otvorila svoje saltere drzava se kod nje zaduzila sa 304.000 tadasnjih dinara''
izvor: dnevni list Danas, 2002.g.

Uzgred, odakle Karadjordjevicima pare za Dedinje, Brdo kod Kranja, Karadjordjevo, Milocer, Ohrid... mozda od apanaze? Sumnjam. Kralj Petar I je u Srbiju dosao 1903. bez kofera, zenu i decu mu je hranio crnogorski kralj Nikola.
ugly ugly 02:14 12.10.2007

Moj Galebe...

Uzgred, odakle Karadjordjevicima pare za Dedinje, Brdo kod Kranja, Karadjordjevo, Milocer, Ohrid... mozda od apanaze? Sumnjam. Kralj Petar I je u Srbiju dosao 1903. bez kofera, zenu i decu mu je hranio crnogorski kralj Nikola.

Ustedeli Karadjordjevici pare jer se nisu setali po svetu i sirili Pokret Nesvrstanosti. Tamo gde je usfalilo, castile ih druge loze. Ko ce kome, ako ne kralj kralju. Posto Broz nije bio monarhista, morao je od kapitalista (jer ovu njegovu bracu nesvrstanu nije imao pas za sta da ujede). Zezanje na stranu, ovde je bar deo price o poreklu imovine Karadjordjevica:
http://www.royalfamily.org/statements/state-det/state-496_yu.htm

Nije da nam se i Kraljevi nisu setali (tako jedan i glavu izgubi), ali se niko nije setao kao Broz. Recimo, ono orgijanje na Galebu, krstari covek, a posada baca meso u more, ajkule se skupljaju a drug Tito roka. Nije kraljevski, nego carski, a?

I pored svega dinar Kralja Petra I se menjao svuda u svetu, a Titov samo kod kuce (ilegalno, naravno, tamo dole u Francuskoj ulici ili gde je vec bila trenutna berza).

Treba, medjutim, praviti razliku izmedju drzavnog duga i licnog poseda/kapitala. To je kod Broza sve bilo isto, bar kad je dug u pitanju - sto je moje to je nase (za rasliku od poseda - sto je vase, to je moje). Kralj Aleksandar nije bio siromah, koliko god da je Kraljevina YU bila u dugu. Vise detalja ovde:
http://www.royalfamily.org/press/press-det/press-176_yu.html

Ono sto izvesno i danas placamo i placacemo mnogo godina su Brozove besplatne skole, zdravstvo, stanovi i jedna od svojevremeno nabolje opremljenih armija u Evropi.
ugly ugly 02:22 12.10.2007

Jahac Apokalipse...

Kralj Petar I je u Srbiju dosao 1903. bez kofera

A, Broz je ujahao na (samo) jednom belom konju, da bi posle jahao 20 miliona...
ivana23 ivana23 12:58 12.10.2007

Re: Jahac Apokalipse...

ugly
Kralj Petar I je u Srbiju dosao 1903. bez koferaA, Broz je ujahao na (samo) jednom belom konju, da bi posle jahao 20 miliona...

Nisko...
ugly ugly 17:27 12.10.2007

Re: Jahac Apokalipse...

Nisko...

Slazem se. Trebalo ga je utepati na vreme...
Goran Nikolić Goran Nikolić 12:37 10.10.2007

smrt u pravi cas

pitam se samo
da nije ubijen relativno mlad,
i da je jos uvek ziv
da li bi uopste bio slavan
Neven Anđelić Neven Anđelić 20:40 10.10.2007

Re: smrt u pravi cas

rana smrt edna je od bitnih stvari u stvaranju legende. brojni slucajevi to dokazuju mada ima i onih koji dugovjekim zivotom nisu ugrozili stvaranje sopstvene legende. ostaje da se pitamo. tacno.
darkokv darkokv 15:57 10.10.2007

Nikad više crveno i crno!

Ne znam zašto ljudi su tako slepi. Ili pak imaju dvostruke aršine. Čemu sa jedne strane ocrnjivanje fašizma, a opet s druge, veličanje komunizma? Zar to nije isto? Ta dva zla, jedno drugo ne isključuju. Nikada nisu mogla postojati jedno bez drugog. Jedno i drugo su ekstremne političke opcije i kao takve su ratno raspoložene i opredeljene.
Fašisti, kao, malo više eliminišu pripadnike drugih nacionalnosti, a malo manje pripadnike suprotstavljenih političkih opcija. A komunisti, kao, malo više eliminišu pripadnike pripadnike suprotstavljenih političkih opcija, a malo manje pripadnike drugih nacionalnosti. Ubijaju i jedni i drugi. To im jedino sredstvo političke borbe. Na taj način dolaze na vlast i na žalost na isti način jedino mogu da odu sa vlasti.
Zato nema potrebe veličati teroristu koji je ubijao u ime svoga boga, Staljina i u ime svoje religije, komunizma.
ivana23 ivana23 16:56 10.10.2007

Re: Nikad više crveno i crno!

darkokv
Ne znam zašto ljudi su tako slepi. Ili pak imaju dvostruke aršine. Čemu sa jedne strane ocrnjivanje fašizma, a opet s druge, veličanje komunizma? Zar to nije isto? Ta dva zla, jedno drugo ne isključuju. Nikada nisu mogla postojati jedno bez drugog. Jedno i drugo su ekstremne političke opcije i kao takve su ratno raspoložene i opredeljene. Fašisti, kao, malo više eliminišu pripadnike drugih nacionalnosti, a malo manje pripadnike suprotstavljenih političkih opcija. A komunisti, kao, malo više eliminišu pripadnike pripadnike suprotstavljenih političkih opcija, a malo manje pripadnike drugih nacionalnosti. Ubijaju i jedni i drugi. To im jedino sredstvo političke borbe. Na taj način dolaze na vlast i na žalost na isti način jedino mogu da odu sa vlasti. Zato nema potrebe veličati teroristu koji je ubijao u ime svoga boga, Staljina i u ime svoje religije, komunizma.

Nije!
darkokv darkokv 22:01 10.10.2007

Re: Nikad više crveno i crno!

Pozdrav za ivanu23 i ostalu decu komunizma!
ivana23 ivana23 22:34 10.10.2007

Re: Nikad više crveno i crno!

darkokv
Pozdrav za ivanu23 i ostalu decu komunizma!

Jel' bi to trebalo da bude naka uvreda..?
darkokv darkokv 16:00 11.10.2007

Re: Nikad više crveno i crno!

Samo činjenična konstatacija, a moje izvinjenje ako je zvučalo kao uvreda.
ivana23 ivana23 12:59 12.10.2007

Re: Nikad više crveno i crno!

darkokv
Samo činjenična konstatacija, a moje izvinjenje ako je zvučalo kao uvreda.

Hvala na izvinjenju.
gagonja gagonja 18:49 10.10.2007

sa ovcara i kablara

sa ovcara i kablara
che guevara
bajazit bajazit 19:44 10.10.2007

Nije tacno da se niko nije setio

Juce su se setili na Democracy Now. Slusao sam u kolima dok sam isao na posao. Imate i transkript i audio. Dobar je audio Che-ovog intervjua iz 1964.

http://www.democracynow.org/article.pl?sid=07/10/09/1349235
ivana23 ivana23 19:51 10.10.2007

Re: Nije tacno da se niko nije setio

bajazit
Juce su se setili na Democracy Now. Slusao sam u kolima dok sam isao na posao. Imate i transkript i audio. Dobar je audio Che-ovog intervjua iz 1964.
http://www.democracynow.org/article.pl?sid=07/10/09/1349235
Neven Anđelić Neven Anđelić 23:19 10.10.2007

Re: Nije tacno da se niko nije setio

ja sam na ovaj blog mislio. mnogi su se sjetili. londonski guardian je duplericu donio sa fotografijama iz raznih dijelova svijeta. hvala puno na informaciji.
MilutinM MilutinM 20:24 10.10.2007

Če je živ!

... i živeće još dugo.

Nažalost, poginuo je na moj deseti rodjendan.

Govoreći o Čeu, moramo se setiti i u kakvo je vreme živeo. Bile su to slobodarske šezdesete, kada su mnogi narodi u svetu izborili slobodu. Pravi zanesenjaci i slobodari učinili su to širom sveta. A samo je Če imao snage i hrabrosti da napusti sve privilegije i krene u nove borbe.

Iz današnjeg ugla gledanja, iz vidika ljudi koji pre svega gledaju šta će za sebe da urade, prirodno je da izgleda čudak.

Sreća moja nije u tome što ga ja poštujem i cenim. Sreća moja je što mi je moje pile tatino juče, na moj jubilarni rodjendan, reklo da žali što nije rodjeno u ranijim vremenima.

Boga mi, imaću puno posla dok joj objasnim kako je lepo bilo.
WoO WoO 00:10 11.10.2007

Re: Če je živ!

Nisam komunista ali mislim daje Che pokusao da uradi odlicnu stvar bas kao i recimo JBT, da ujedini narode.Sto se JBT tice , kakav je to majstor bio, svedoci podatak da je uspeo da u jeku krvavog rata WWll ujedini krvne neprijatelje i sve jugoslovenske narode stavi pod jednu zastavu.Eh da nam je bio devedestih ziv, gde bi nam bio kraj.
ugly ugly 10:32 12.10.2007

Ciju citanku si citao?

kakav je to majstor bio, svedoci podatak da je uspeo da u jeku krvavog rata WWll ujedini krvne neprijatelje i sve jugoslovenske narode stavi pod jednu zastavu.

Brozovi udzbenici istorije ocigledno jos zive.

Eh da nam je bio devedestih ziv, gde bi nam bio kraj.

Stvarno, gde bi nam bio kraj? Da nije bilo Broza, ne bi bilo ni devedesetih. U ovom slucaju kokoska je ipak potekla iz jaja (ili Jajca).
fixer fixer 10:08 11.10.2007

aaaaaa, greju li kod vas?.

Tu amor revolucionario AMOR
te conduce a nueva empresa
donde esperan la firmeza
de tu brazo libertario.

Your revolutionary love LOVE
leads you to a new undertaking
where they are awaiting the firmness
of your liberating arm

Il tuo amore rivoluzionario AMORE
ti spinge ora a una nuova impresa
dove aspettano la fermezza
del tuo braccio liberatore.

Je revolutionaire liefde LIEFDE
brengt je tot een nieuwe strijd
waar anderen op de kracht
van je bevrijdende arm wachten

Ton amour révolutionnaire AMOR
te conduit vers une nouvelle entreprise
là où t’attend la fermeté
de ton bras liberateur.

Ваша революционная любовь любовь
Влечет Вас на новые дела,
Там, где ждут вашей
Освобождающей руки



ljubav!! na kom li jeziku najlepse greje!?
ima li prave ljubavi?!
MilutinM MilutinM 10:36 11.10.2007

Comandante Che Guevara

Evo one lepe pesme koja priča o Čeu

Hasta siempre Comandante

Aprendimos a quererte
desde la histórica altura
donde el sol de tu bravura
le puso cerco a la muerte.

Estribillo:

Aquí se queda la clara,
la entrañable transparencia,
de tu querida presencia
Comandante Che Guevara.

Tu mano gloriosa y fuerte
sobre la historia dispara
cuando todo Santa Clara
se despierta para verte.

Estribillo

Vienes quemando la brisa
con soles de primavera
para plantar la bandera
con la luz de tu sonrisa.

Estribillo

Tu amor revolucionario
te conduce a nueva empresa
donde esperan la firmeza
de tu brazo libertario.

Estribillo

Seguiremos adelante
como junto a ti seguimos
y con Fidel te decimos:
!Hasta siempre, Comandante!

Estribillo


A na drugim jezicima je na adresi
http://www.marxists.org/subject/art/music/puebla-carlos/lyrics/hasta-siempre.htm
djmarkovic djmarkovic 11:48 11.10.2007

Che

Nije istina da se niko nije setio. Na ART TV u emisiji ``Svecice i svece`` emitovan kratak prilog o njemu.
Votazi Votazi 04:34 12.10.2007

broz

Na zadnjem 10 mestu je nas dragi J. B. Tito sa milion zrtava? To je u dezeli aktuelno jer otkrivamo grobove pobijenih POSLE WW-II.

Yebote!Slovenaca bilo 2 miliona i Broz ih utepo pola(oko milion).Pa kako prezivali ,generacijo?
A gdje je onaj ,jos gori od tebe ,sto kaze otprilikea nije americkog svjetla mi bi svi u tami zivjeli(neki Drago ,cini mi se).
Sad ce ,ako Bog da pobijediti na "slobodnim"izborima nasa Hilari,pa cemo citavom svijetu dokazati sta je demokracija!
Malo ,tata malo sin,malo muz ,malo zena.I svi zadovoljni,narocito NVO u Srbiji i da ne zaboravim "Zene u crnom"
s56a s56a 10:45 12.10.2007

Re: broz

JBT je delovao na sirem terenu samo si ti zapenio pa si to prevideo! Za USA ti ne mogu pomoci kada su ti krive cak i ZUC. Procitaj bar prvih 150 strana biografije Billa Clintona pa ces videti kako se od Arkansas siroceta stize do Predsednika USA. Izmedju ostalog i dobro se ozenio! A i skolovao se za politicara cak na Oxford-u. Putovao...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana