Kafa

World News RSS / 11.10.2007. u 15:37

U Americi je postalo nemoguce izaci na kafu..Nema se gde. Veliki lanac kafeterija cije ime svi znaju  progutao je sve ostale coffee shopove. Veliki lanac zamisljen je kao prijatno mesto sa drvenim stolicama I dubokim foteljama, ispunjeno mirisom kafe, idealno za prijatno caskanje…Samo…caskanje se ne preporucuje, jer remeti mir zamisljenih posetilaca..Zato na ovim mestima uglavnom vlada  saputava tisina slicna onoj u bibliotekama….Nema zamora i buke neophodnih da pruze privatnost prijatnom caskanju.

Miris kafe je jos uvek prisutan .Ali samo miris. Jer kafa se ne preporucuje posto je, logicno, prepuna  kafeina..Tako da vecina konzumenata narucuje kafu s mlekom ( iz nepoznatog razloga nazvanu italijanskim imenom latte), ali bez kafe i  mleka, samo sa  ukusom koji podrazava ove tako stetne sastojke..

 A druzenje? Pa ko jos ima vremena za to…Zaposleni i ubrzani ljudi dokazuju svoju preokupiranost i vaznost tako sto brzo narucuju( u pola glasa, naravno,) svoju jutarnju mocaa lateee( sugar free,  milk free, coffee free) i  izlaze noseci u jednoj ruci svoje laptopove a drugoj prevrele kartonske case s pregrejanim napitkom  koji samo mirise na kafu ali ima ukus cinamona, nugata, ili cokloda, jednom recju tecne poslastice koja nema nikave veze sa kafom a cak ni dejstvo kafe posto u njoj nema kafe..ali koja smilulira miris kafe da bi se i dalje  oponasao jutarnji ritual pijenja kafe bez stetnih posledica same kafe…Ti uzurbani pripadnici poslovnog sveta nemaju vremena za sedenje u udobnim foteljama i na malenim drvenim stolicama….Oni imaju vaznija posla... Tokom vremena Veliki lanac kafeterija zaposeli su oni koji imaju vremena : oni koji ne rade, ne dzogiraju i nemaju gde da budu/….Penzioneri, invalidi , beskucnici i tinejdzeri …Oni satima sede sa soljom caja, jer je najjeftinji, moze da se dosipa a i manje je stetan od kafe.Sede tako i satima  zure u jednu tacku( beskucnici) citaju sve dnevne novine koje su na raspolaganju( penzioneri i invalidi) ili bulje u svoje laptopove i zavrsavaju  domace zadatke ( tinejdzeri)

 

I tako se lanac kafeterija pretvorio u nesto izmedju prihvatilista, biblioteke i mesne zajednice...Mesto na kome se okupljaju oni koji imaju vremana na pretek.. A poznato je da je imati vremena konacan dokaz marginalizovanog drustvenog statusa..Vremena imaju oni koji vise nikom nisu potrebni…

Naravno jos uvek ima ostataka prvog talasa posetilaca, onih sto su sedeli ispred kompjutera i nesto vazno obavaljali pijuckajuci svoj decaffee soya latte…Ali sve ih je manje….Neprijatno im je..Ne zele da neko pomisli da i oni nemaju gde da budu, da nemaju pametnija posla, da su usamljeni, odbaceni,i neintegrisani.

Nije politicki korektno ali budimo iskreni: ko jos moze da opusteno pijucka svoju kafu

( pa maker i laznu) okruzen tisinom,  nesrecom, usamljenoscu, izgubljenoscu ili nedaj boze, tinejdzerima od kojih vise ionako nema gde da se pobegne.

Vreme je, znaci, da neko otvori novi Lanac kafeterija.Nadajmo se da ce nova Kafena Korporacija obaviti svoja ispitivanja trzista negde izmedju Ponte Vecchia i Piaza di Popolo…A moze i u okolini Knez Mihajlove.



Komentari (146)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dejan Stanković Dejan Stanković 15:53 11.10.2007

Ja se u Americi toliko

uzelim decentne kafe da ti nemas pojma.
A i ono sranje sto sluze, sluze u papiru. nemaju osnovno postovanje prema tom napitku.
49 41 49 41 16:50 11.10.2007

Re: Ja se u Americi toliko

Dejan Stanković
uzelim decentne kafe da ti nemas pojma.A i ono sranje sto sluze, sluze u papiru. nemaju osnovno postovanje prema tom napitku.

Kad sam se preselio iz jedne americke u drugu drzavu; prvo sto mi je zapalo u oci sedeci nedeljom u suncano jutro:
"Jedan pospani komsija pali auto i odlazi, zatim drugi i jos nekoliko njih. Ubrzo su poceli da se vracaju istim redosledom; posle 5-7 minuta".
Na kraju sam shvatio da nedeljom ujutru iz kreveta odlaze na obliznju benzinsku stanicu; da bi kupili kafu "lepo"-spakovanu u stiroforsku ili papirno-vostanu casu. Izlisno je komentarisati da me taj ukus kafe potsetio na vojnicku kantinu; gde se strpa "citavih" 100 g kafe na lonac 5/litara vode.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 17:41 11.10.2007

decentna kafa

hoces reci, "pristojna" ili "prava" kafa? decentna je mozda bas ova koju wn opisuje, kao samozatajna kafa, toliko decentna, da se jedva oseti. ne ljuti se, mnogo volim da cujem verzije srpskog od nasih davno otislih ljudi, decentna nije isto sto i decent, mada zvuci slicno.
inace, mooja omiljena emisija pescanik je imala jednog od meni drazeg sagovornika ivana kuzminovica, koji je jednom rekao - sanjam da otvore starbaks na terazijama. au, au, au.... nadam se NIKAD!
starbaks je jedan od primera za wn tekst. u njujorku, kad pitas za javni wc, svi ti kazu - pa eno, starbaks, to je javni klozet, uz mekdonalds, u kojem je higijena ipak na izdisaju. a kafu, vrelu, neukusnu, koja pali nepce i jezik, bolje i ne spominji.
u pariz, grad kafica, kad dodju nasi, pitaju gde ima filadelfija sir i starbaks kafa, a ja bih odmah da skocim u senu.
eto
ja predlazem otvaranje lanca srpskih kofi sopova, po ugledu na amsterdamske, gde se, umesto vutre, sluzi radza i raso. burek za tvrdje karaktere i alkaselcer ispod tezge za slabice.
to bi bio poso.
Dejan Stanković Dejan Stanković 17:47 11.10.2007

Re: decentna kafa

pazi omako mi se kalk. dogodi se i u najboljim kucama.
Inace kupio sam neki dan Nesspresso masinu. Bozanstveno. Najbolja investicija u poslednje vreme.
Ovi moji Portugalci inace, u najvecem broju slucajeva imajo odlicnu kafu. Nisu dzabe vladali kaforodnim predelima. No ovaj Nespresso je otkrice. Jos sam u fazi isprobavanja raznih kafa, sve jedna bolja od druge. A tek dodatak za kapucino... pena ko u bajci.
Kazezoze Kazezoze 17:49 11.10.2007

Re: decentna kafa

nije ni kafa u amsterdamu puno bolja, ali zato imash bezbroj vrsta chajeva, pa ako josh nosish teglicu meda sa sobom, kao shto ja radim,a uz dzoint ti se razvezhe jezik pa onda mozhesh chavrljati sa nekim za susednim stolom dok god imash vremena))
Dejan Stanković Dejan Stanković 17:51 11.10.2007

Re: decentna trava

Ko jos ide u Amsterdam zbog kafe i caja, pobogu?

a propos srpskih kofi sopova. dosao mi je mica markovic u posetu, do'no cvaraka i kajmaka i kulena.
Od ukucana, ja jedini Srbin u familiji, ne mogu da se dokopam djakonija.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 18:03 11.10.2007

mica je je apsolutni car,

ali oladite decki malo sa cvarcima. mada, ja sve mislim da cvarci mogu da se duvaju, prvo, sto bi se zvali "duvan cvarci" a drugo, je l mozda ne lice na sit????

probajte momci u rizlu, pa javite. hehehehe

nesspreso ovde reklamira dzordz kluni, second best nakon mog novog muza, brajana ferija.
pa dovoljan razlog da se proba, ne?

PS: dijasporicari, samo da javim, toliko sam tresla glavom na feriju, da lezim usinuta. a krasici ima modra kolena od lupanja istim u binu. bilo je bolje od illy esspresa posle duge neprospavane noci. ako me razumete
s56a s56a 18:04 11.10.2007

Re: decentna kafa

Secam se reakcija na prvi McDonald na Slaviji! Pa ko ce da ide tamo kada mi Srbi imamo najbolji rostilj na svetu. Idu deca jer nije nuzno, da su plivaci ako moraju na WC.

Skruseno priznajem, da volim Filadelfija sir u novijm varijantama sa dodatkom zacina za dorucak uz Nescaffe.

A sto se tice cuvene srspke kuhinje, neme vise ni jednog lokala sa chevapchichima u Londonu! Slovencima obicno kazem, da je jedini restoran sa njihovom ponudom u inostranstvu "Presernova klet" u Beogradu

31. 10. planiram "Skakavce" u JDP BGD. Valjda ce biti probavljivi Premieru Barbelo verovatno necu docekati, a tako volim kere...

LP MMM S56A, also YU1BCD banovan na BS VIP blogu!

Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 18:08 11.10.2007

Re: decentna kafa

a kera ima, onoliko! vredi cekati, majke mi! cuveni sirko, dreser pasa, sprema nastup za pamcenje.
banovan na bs blogu? ma nije moguce! mora da je neka greska :)))
s56a s56a 18:24 11.10.2007

Re: decentna kafa

Ima li jos neka sporedna komicna uloga za mog 6-mesecnog samojeda? Danas me ceo dan zaj...., tri puta je prelazio prometnu cestu, navalio na ogromnu tortu konjskog dreka, ugrabio nove cipele i papuce itd.

I ovde je gomila gresnica sinoc buljila u Brian Ferry-ja. Ja preksinoc odradio Indexe, samo mi je Severina nedostajala...
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 19:50 11.10.2007

Re: decentna kafa

I ovde je gomila gresnica sinoc buljila u Brian Ferry-ja.


he, pa ti mora biti u kazahstanu? posto su moje info takve, da je feri iz bg/a otiso pravo u astanu. indexi, hmmm. mislila sam da su umrli. ili i jesu?
oldtajmer oldtajmer 20:01 11.10.2007

Re: decentna kafa

hoces reci, "pristojna" ili "prava" kafa? decentna je mozda bas ova koju wn opisuje, kao samozatajna kafa, toliko decentna, da se jedva oseti. ne ljuti se, mnogo volim da cujem verzije srpskog od nasih davno otislih ljudi, decentna nije isto sto i decent, mada zvuci slicno.


Bravo Biljana, i meni ovakve stvari paraju usi, ali se nisam usudio dici prst (onaj sa tastature) na Dejana
Dejan Stanković Dejan Stanković 20:02 11.10.2007

Re: decentna kafa

Bravo Biljana, i meni ovakve stvari paraju usi, ali se nisam usudio dici prst (onaj sa tastature) na Dejana


banovacu te, keve mi! i biljanu!
nsarski nsarski 20:03 11.10.2007

Re: decentna kafa

Pa, hteo si bitku cepanje - dobio si bitku cepanje:)))
Uzivaj dok mozes.
49 41 49 41 20:31 11.10.2007

Re: decentna trava

do'no cvaraka i kajmaka i kulena.

Mica imao srece da sve to preveze preko grana; bez certifikata. Mi ameri ga ne bismo pustili!
Dejane, ko ti je kriv kad imas azdere u kuci. A, osim toga budi sretan da su ti ostale mrvice.
Ja sam par puta bio svuda na takvim SVINJARIJAMA (kako ih zajednickim imenom naziva moj prijatelj); jedva sam u kasno doba noci zaspao od njih.
s56a s56a 21:00 11.10.2007

Re: decentna kafa

he, pa ti mora biti u kazahstanu? posto su moje info takve, da je feri iz bg/a otiso pravo u astanu. indexi, hmmm. mislila sam da su umrli. ili i jesu?

Ukoliko je namerio ka Istoku, onda su koncerti bili LJ, ZG i BG. Indexi i prijatelji bas kao da su ustali iz mrtvih. Odlican mladi solista na gitari Vernes Ljustaku, a ostalo stara klapa. Kornelije Kovac, Bebek, Tifa, Hari Mata Hari i ostale legenge. Cak je i Djuro zapevao dva komada, konferansa Zoran Predin. Rasprodan koncert, odusevljena publika. Luda Makedonka Kaliopi u stilu Josipe Lisac. Pokrovitelj je bio gradonacelnik Zoran Jankovic koji je takodje pobrao dugacak aplauz. http://www.cd-cc.si/default.cfm?Jezik=Sl&Kat=0201&Predstava=165

Citat: Pevec skupine Davorin Popovič je preminil leta 2001, s čimer so Indexi po štirih desetletjih uspešne glasbene kariere, nepreklicno prenehali obstajati. Duzno postovanje je odano njemu i Mirzi Delibasicu.

Jos jedan mali detalj sa Zapada: Empire State Building je ovih dana osvetljena zeleno u cast Bajrama. Ima li toga u Parizu i Beogradu?

BS, molim te ne pravi BS iz mog srpsko-slovenackog. Kompjuteri su moje oruzje, a tebi prepustam reci...


Solomon Solomon 21:56 11.10.2007

Re: Ja se u Americi toliko

New Starbucks Opens In Rest Room Of Existing Starbucks
June 27, 2006 | Issue 33•20

CAMBRIDGE, MA—Starbucks, the nation's largest coffee-shop chain, continued its rapid expansion Tuesday, opening its newest location in the men's room of an existing Starbucks.

"Coffee lovers just can't stand being far from their favorite Starbucks gourmet blends," said Chris Tuttle, Starbucks vice-president of franchising. "Now, people can enjoy a delicious Frappuccino or espresso just about any time they please, even while defecating."

The new men's-room-based Starbucks, the coffee giant's 1,531st U.S. location, will be open to both men and women when not "in use." In addition to offering specialty coffees from around the world, it will serve freshly baked pastries, Italian pannini sandwiches and soups, as well as the rest room's usual selection of toilet paper and soap.

"This is a great addition," said Jonathan Connolly, a Boston-area banker who tried out the new Starbucks Tuesday. "I was enjoying my usual triple mocha latté in the main Starbucks, and I had to go to the bathroom, where three people were in line to use the stalls. The wait might have been a problem, but, to my great pleasure, there was another Starbucks right there, ready to serve me more delicious coffee. And the baristas were helpful and courteous."

Connolly added that after he finished drinking his coffee and using the bathroom, he stayed for a poetry reading near the urinals.

"I was a little bit worried about the new restaurant cutting into our business," said Dave Grobelkowski, manager of the original Starbucks. "But the only people going there are ones who have already purchased items from us anyway. And if we run out of stirrers or cream, we can just go to the bathroom and borrow some."

According to Starbucks CEO Howard Schultz, the new location represents the beginning of a long-term expansion plan.

"Eventually, Starbucks rest rooms everywhere will sell coffee," Schultz said. "But that ambitious scheme is at least five years down the road. In the meantime, we plan to open an additional location in this Starbucks' ladies' room within months, and are already drafting plans for a fourth restaurant along the corridor leading from the main seating area to the rest rooms. At some point a 'Star-bucks Express' window will eventually open in the walk-in closet of the men's room Starbucks."

"Drink our coffee," Schultz said. "Drink it."

Ali zato u Londonu...

Novi talas...
Manmouth Coffee Shop U Covent Garden-u i na Borough Market-u. Njihovu kafu sluze i muzeju dizajna, ali je neuki studenti ponekad ne spreme tako dobro.
Guatemala organic nadmasila svaki italijanski espresso.
oldtajmer oldtajmer 02:45 12.10.2007

Re: decentna kafa

banovacu te, keve mi! i biljanu!


au, sta bi tek bilo da smo o caju krenuli!
bauer bauer 04:36 12.10.2007

Re: decentna trava

Mica imao srece da sve to preveze preko grana; bez certifikata. Mi ameri ga ne bismo pustili!

ko to kaze?

meni redovno stizu salame, kuleni, kraski vratovi, kajmak. a jesenja poslastica su pecene paprike, zacinjene, ready to eat. one se nose upakovane u plasticne flase od djusa (zaboravio sam kog), neke sa sirokim grlicem, tako da paprike mogu lako da se napakuju unutra. ja u americi jos nisam nasao crvene paprike-roge.

za sve ove godine, posiljka je samo jednom bila konfiskovana od strane organa.

a, kupus se obavezni kiseli, svake godine.

Djole Djole 08:08 12.10.2007

Re: decentna kafa

Ristreto, Arpegio eventualno, ostale su preslabe za moj ukus. I to naravno sto kraca moguca. A da je mocna sprava - jeste
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 09:33 12.10.2007

Re: decentna kafa

sanjam da otvore starbaks na terazijama

ja pisala starbaksu da dodju u bg. kazu 'oce, jednog dana...
starbaks i ta vrsta kafeterija o kojima wn i prica bar u nemackoj ne izgleda tako vec se koristi onako kako su to ameri(?) smislili. ja sam provela sate i sate u caskanju i pijuckanju sa sve svezerodjenim bebama u kolicima sa roditeljima i kucicima u okolini, ali u Balzak.kafeu (hamburski lanac).
juce me drugarica vodila ovde u berlinu u jedan od tipicnih berlinskih malih kafeterija sa kolacima i sendvicima, sve sa foteljama biranim kao na buvljaku (raspar sve) i takve iste solje, svakom razlicite...a kolaci?! mmmmm....taj sexy trash ne postoji kod nas.
ako ikada pozelim da bar donekle ostvarim svoj najveci san (da imam svoju kafanu), otvoricu kafeteriju po svom ukusu, pa ako ce da dolaze, nek dolaze, ako ne - bar cu ja imati da uzivam.

ps. ne shvatam samo zasto tolika panika od kofeina?!?
dunjica dunjica 11:28 12.10.2007

Re: decentna kafa

juce me drugarica vodila ovde u berlinu u jedan od tipicnih berlinskih malih kafeterija sa kolacima i sendvicima, sve sa foteljama biranim kao na buvljaku (raspar sve) i takve iste solje, svakom razlicite...a kolaci?! mmmmm....taj sexy trash ne postoji kod nas.


hehehehehe, Bebo! Je l ti rece da je BOLJE nego Balzak? De, jos jednom...
Doctor Wu Doctor Wu 12:46 12.10.2007

Re: mica je je apsolutni car,

nesspreso ovde reklamira dzordz kluni, second best nakon mog novog muza, brajana ferija.

uveren sam da će mr ferry biti delighted when he finds out...
Vega Vega 16:09 11.10.2007

nema ni dobre kafe ni ljudi?

Izvinite "World News" a jeste li bili negde po Americi osim po aerodromima i jeste li pili kafu u pravom kaficu a da nije Starbucks? Isina Ameri uzimaju kafu s nogu u kartonskoj casi kada zure, ali kad se sedne s drustvom, druga je prica. U svakom gradu zna se gde je dobra kafa (pa se ide tamo) a gde je losa (pa se tamo ne ide), isto kao u Srbiji. Opet se izvinjavam ali ja vasu Ameriku (o kojoj ovde mesecnma pisete) i Ameriku u kojoj zivim retko mogu da dovedem u bilokakvu kakvu vezu
.
Nemanja_K Nemanja_K 16:35 11.10.2007

Re: nema ni dobre kafe ni ljudi?

Dzabe pisete Vega,

W.N. iovako nikad ne odgovara na bljuv......ovaj htedoh reci blogove koje pise. Iduce nedelje nas verovatno ceka prica o tome kako u Americi vazduh nije vazduh, jogurt nema veze sa jogurtom i kako je Chevy gori od Yuga u svakom pogledu. A kako i ne bi kada iza svega stoji hladna, bezlicna organska materija zvana Amerikanci.

A samo je trebalo da ode u Tully's umesto u Starbucks....
oldtajmer oldtajmer 16:39 11.10.2007

Re: nema ni dobre kafe ni ljudi?

Cinjenica Boston (u kome i sam zivim) ima jako puno dobrih kafica, uglavnom u italijanskom stilu. Takodje cinjenica je da mnoga mesta u USA ih uopste nemaju. Jos jedna zalosna cinjenica je da cak i u Bostonu su zatvoreni neki dobri kafici pod pritiskom Starbucks-a & co. Tako je i jedan od mojih omiljenih zatvoren ove godine.

A sto se tice WN, tu se potpuno slazem. WN daje jedan jako povrsan i jednostran opis Amerike. Stavise ja verujem da WN nije bila cak ni po aerodromim, vec da je sve to prepisala iz nekog putopisa. Nije mi jasno zasto B92 daje VIP prostor ovako nekome.
Nemanja_K Nemanja_K 17:06 11.10.2007

Re: nema ni dobre kafe ni ljudi?

Oldtimer, slazem se s vama 100%. Gde god sam putovao pio i sam i trash i dobru kafu i sve je stvar izbora i srece, a ne generalno sredine koja je izvucena iz neke geopoliticke agende blogera. Ono sto je cinjenica je da covek mora da se pomuci za dobru kafu gde god da je ako zaista hoce da uziva u dobrom ukusu "on a daily basis". Pri ovome uglavnom mislim na carobni odlazak do samoposluge i kupovinu nemlevene kafe kao osnove hedonisticke filosofije.

Pijuckanje dekofeiniziranih, filterovanih i razblazenih napitaka po kaficima je za mene uvek bila stvar dopune a ne ispunjenja.

Sto se tice World News-a nalazim da je ironicno da osoba sa ovako pompeznim nickom prenosi blago-iz-ksenofobinizirana poimanja vansrpskog sveta.

Ima jedna izreka koja kaze: "teach everyone something because you might be the only Bible they ever get to read"

Ako ovo isto vazi za W.N. onda oni koji ne znaju nista o Americi osim iz ovih blogova su blago na**bali.
49 41 49 41 17:19 11.10.2007

Re: nema ni dobre kafe ni ljudi?

Nemanja_K
Dzabe pisete Vega,W.N. iovako nikad ne odgovara na bljuv......ovaj htedoh reci blogove koje pise. Iduce nedelje nas verovatno ceka prica o tome kako u Americi vazduh nije vazduh, jogurt nema veze sa jogurtom i kako je Chevy gori od Yuga u svakom pogledu. A kako i ne bi kada iza svega stoji hladna, bezlicna organska materija zvana Amerikanci.A samo je trebalo da ode u Tully's umesto u Starbucks....

Ovako jedan mladi americki milioner pocinje predavanje o biznis savetovanju:
"Hoce te li reci da je Yugo Auto? Hoce te li reci da je hrana u Mc Dounals-u hrana?"
Isto se moze reci za mnogo STO-STA! Ales warum; hat seinem darum!-Sve zasto ima svoje ZATO!
Uvek i svuda cu naci mnogo cega povoljnoga ali i negativnoga.

P.S.
Problem mi je da nadjem dobru kafu; da bih je mogao popiti na miru kuci. Problem mi je da nadjem dobar hleb a da se pritom ne odvozim 10-15 Mile. Za toaster hlebove koji mogu trajati mesecima nikad nisam ni smatrao hlebom- vec ih nazivam stiroforom.
Jogurt narocito FREE FAT ima vise zelatina u sebi; a, o ukusu je izlisno govoriti.
Daleko od toga da treba UPOREDJIVATI Chevy sa Jugom; A jos manje LEXUS, Hondu, Acura sa Chevy.
Ovde oko mene na hiljde njih ostaju na ulici; radeci na prizvodnji Chevy-a ili delove za njih!



s56a s56a 17:32 11.10.2007

Re: nema ni dobre kafe ni ljudi?

"Srbska Delta bo v Slovenijo pripeljala Costa Coffee" Ovo je bila jucerasnja sokantna vest u dezeli posto nas je navodno Starbucks odbio!

Kafa kao i svaka droga je stvar navike. Sa "turske" presao na instant sa mlekom i saharinom. Malo bolja od americke iz automata. Odlicna brazilska mi je bila prekisela.

Prave muskarcine piju caj! A Turci "nasu" kafu i zovu "srpska"...

WN info o USA su marginalne. Ja ih nisam citao jer sam mislio da se prenose preko neke agencije ala Tanjug.



Doctor Wu Doctor Wu 18:05 11.10.2007

Možda je to...

WN daje jedan jako povrsan i jednostran opis Amerike. Stavise ja verujem da WN nije bila cak ni po aerodromim, vec da je sve to prepisala iz nekog putopisa.

a možda samo živi na pogrešnoj obali...
s56a s56a 18:29 11.10.2007

Re: Možda je to...

Doctor Wu
WN daje jedan jako povrsan i jednostran opis Amerike. Stavise ja verujem da WN nije bila cak ni po aerodromim, vec da je sve to prepisala iz nekog putopisa.a možda samo živi na pogrešnoj obali...

Verovatnije "negde izmedju" pa je lakse razumeti jad i cemer...
Dejan Stanković Dejan Stanković 18:37 11.10.2007

wow

poceli samari!

Otkad to nisam doziveo na svojoj kozi. Vec sam se uzeleo!
Dajte mi ideje, kako bih mogao da na sebe navucem gnev citalastva? Malo da se i ja prepucavam.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 18:38 11.10.2007

Re: nema ni dobre kafe ni ljudi?

A sto se tice WN, tu se potpuno slazem. WN daje jedan jako povrsan i jednostran opis Amerike. Stavise ja verujem da WN nije bila cak ni po aerodromim, vec da je sve to prepisala iz nekog putopisa. Nije mi jasno zasto B92 daje VIP prostor ovako nekome.

Ma da, smesni su i komentari ljudi koji su "prosli" Ameriku za nedelju-dve, smatrajuci to time sto su bili na aerodromu i 2-3 autobuske stanice i vratili se kuci dekintirani, da ispricaju svima kako je Amerika sranje i kako u Americi nista ne valja.
Srki Srki 18:58 11.10.2007

Re: Možda je to...

s56a

Verovatnije "negde izmedju" pa je lakse razumeti jad i cemer...


Ne diraj mi u "fly-over" drzave ;-). Nije tu bas sve tako crno, jadno i cemerno (mada dosta toga i jeste ;-). A jeste li putovali nekad malo po Srbiji, mislim juznije od Beograda? Ja nesto jesam, a putovao sam dosta i po USA i imam utisak da je, nazalost, mnooogo jadnije i cemernije nego bilo koja vukojebina ovde. Ali zato ima da se kupi turska kafa u svakoj kafanici (dok je u Beogradu uglavnom iskorenjena).

Nego, jel' sledeci tekst o paradajzu, paprikama, grozdju i ostalim plastikanerima s kojima se mi nesrecnici u ovoj mrskoj nam zemlji toliko mucimo, dok se ubijamo od preterano mnogo postenog rada i ujedno patimo od nedostatka medjuljudskih odnosa sto pomenu neko dole?


Pozdrav.
audrey audrey 19:42 11.10.2007

Putovao po Srbiji...

Kad reče putovao po Srbiji, ne izlazi mi iz glave jučerašnja vest:

"Vozovi u Srbiji sve sporiji

Beograd -- Dok su u svetu vozovi sve brži, samo u Srbiji voze sve sporije. Građani Srbije danas se voze sporije nego pre 17 godina.

Brzi voz od Beograda do Požege 1990. godine putovao je dva sata i 10 minuta, a danas, 17 godina kasnije, putuje u najboljem slučaju dva sata i 50 minuta.
Da su vozovi u Srbiji u 21. veku sporiji nego što su bili i u 19. veku, pokazuje i red vožnje na relaciji Beograd-Niš.
Naime, 1. maja 1884. godine, kada je počeo saobraćaj na toj liniji, voz je od Beograda do Niša putovao pet sati i 35 minuta, pri brzini od 45,5 kilometara na čas.
Godine 2007. tu istu relaciju srpski vozovi prelaze za šest sati i pet minuta, a prosečna brzina je 44,7km na čas. "

Ovo je za mene toliko poražavajuće da nemam reči.
oldtajmer oldtajmer 20:04 11.10.2007

Re: Možda je to...

a možda samo živi na pogrešnoj obali...


misils pogresnoj obali jezera Michigan?
oldtajmer oldtajmer 20:05 11.10.2007

Re: wow

Dajte mi ideje, kako bih mogao da na sebe navucem gnev citalastva? Malo da se i ja prepucavam.


tako sto ces napisati blog o tome kako su Portugalci cigani, ali ne veci od Srba
oldtajmer oldtajmer 20:09 11.10.2007

Re: Možda je to...

jeste li putovali nekad malo po Srbiji, mislim juznije od Beograda?


ne ide dzabe ona narodna: "sto juznije, to tuznije"

Nego, jel' sledeci tekst o paradajzu, paprikama, grozdju i ostalim plastikanerima s kojima se mi nesrecnici u ovoj mrskoj nam zemlji toliko mucimo...


i kiseljenju kupusa za sarmu u podrumu! ;-)
oldtajmer oldtajmer 20:10 11.10.2007

Re: Putovao po Srbiji...

Vozovi u Srbiji sve sporiji


pa ne iznenadjuje me. Pruge su iste, samo su sve starije. A verovatno i lokomotive...
49 41 49 41 20:11 11.10.2007

Re: Putovao po Srbiji...

Ovo je za mene toliko poražavajuće da nemam reči.

Koliko god da budem nasao mana u Americi; jedna od najvecih prednosti joj je sto su izgradjena jaka mreza Auto Puteva- koja je pocela u doba najvece svetske recesije-ekonomske krize.
Jer to je IPAK "ZILA KUCAVICA"-za sve; dostavu, ekonomiju,turizam...
Cak i celokupna ujedinjena Evropa i njeni najrazvijeniji delovi kaskaju za njom.
s56a s56a 21:09 11.10.2007

Re: Možda je to...

A jeste li putovali nekad malo po Srbiji, mislim juznije od Beograda?

Ja imam svastiku u Jagodinu, a ponekad skoknem i do Niss i Leskovac! Poznajem i Dayton-OH, Chicago-IL, Hanibal-MO, Sherman-TX. Stay awake, stay alive - sam zapamtio zauvek. Posle 30 godina u dezeli me hvata dremka vec u Vojvodini.

A ti americki medjuljudski odnosi su stvarno zaostali za nasim legendarnim bratstvom i jedinstvom! I bifteci im krvavi...
marumi marumi 21:39 11.10.2007

Re: nema ni dobre kafe ni ljudi?

Vega
Izvinite "World News" a jeste li bili negde po Americi osim po aerodromima i jeste li pili kafu u pravom kaficu a da nije Starbucks? Isina Ameri uzimaju kafu s nogu u kartonskoj casi kada zure, ali kad se sedne s drustvom, druga je prica. U svakom gradu zna se gde je dobra kafa (pa se ide tamo) a gde je losa (pa se tamo ne ide), isto kao u Srbiji. Opet se izvinjavam ali ja vasu Ameriku (o kojoj ovde mesecnma pisete) i Ameriku u kojoj zivim retko mogu da dovedem u bilokakvu kakvu vezu
.

Amerika, Amerika, zemlja velika. Nema ulice gde se cuju gucanske trube i frulice.:)))

A sensseo kafa je super. Preporucujem od srca.
marumi marumi 21:45 11.10.2007

Re: nema ni dobre kafe ni ljudi?

Ako ovo isto vazi za W.N. onda oni koji ne znaju nista o Americi osim iz ovih blogova su blago na**bali

O Americi sve najbolje. Ameri su komunikativni, svuda razgovaraju sa svima (na parkiralistima, u prodavnicama, restoranima....) Sve je stvar sposobnosti integracije i ne samo u Americi.
nsarski nsarski 21:50 11.10.2007

Re: nema ni dobre kafe ni ljudi?

O Americi sve najbolje. Ameri su komunikativni, svuda razgovaraju sa svima (na parkiralistima, u prodavnicama, restoranima....)

Evo ja sam malocas razgovarao sa Amerom na parkingu. Rekao mi:"F**k you! This is my parking spot - I first saw it!".
Doctor Wu Doctor Wu 21:50 11.10.2007

Re: Možda je to...

misils pogresnoj obali jezera Michigan?

Ne, nego Bay Area. San Francisco, da ne bude zabune, .
nsarski nsarski 21:51 11.10.2007

Re: Možda je to...

Dr Wu, you are fighting an uphill battle:)) But, keep on, and good luck!
marumi marumi 21:54 11.10.2007

Re: nema ni dobre kafe ni ljudi?

nsarski
O Americi sve najbolje. Ameri su komunikativni, svuda razgovaraju sa svima (na parkiralistima, u prodavnicama, restoranima....) Evo ja sam malocas razgovarao sa Amerom na parkingu. Rekao mi:"F**k you! This is my parking spot - I first saw it!".

A sto, jesi mu mozda cuknuo bumper? :)))
Bio nekad u Marylandu?
marumi marumi 21:56 11.10.2007

Re: Putovao po Srbiji...

oldtajmer
Vozovi u Srbiji sve sporijipa ne iznenadjuje me. Pruge su iste, samo su sve starije. A verovatno i lokomotive...

A ministar za infrastrukturu i dalje je Velja Kradic.
nsarski nsarski 22:03 11.10.2007

Re: nema ni dobre kafe ni ljudi?

A sto, jesi mu mozda cuknuo bumper? :)))

Nope. Jedno mesto - nas dvojica:)) On prvi "video" - mozda durbinom od kuce.
marumi marumi 22:08 11.10.2007

Re: nema ni dobre kafe ni ljudi?

nsarski
A sto, jesi mu mozda cuknuo bumper? :)))Nope. Jedno mesto - nas dvojica:)) On prvi "video" - mozda durbinom od kuce.

jbg... desava se. ima i Amera sa durbinom.:)))
marumi marumi 23:05 11.10.2007

Re: Putovao po Srbiji...

mana u Americi; jedna od najvecih prednosti joj je sto su izgradjena jaka mreza Auto Puteva- koja je pocela u doba najvece svetske recesije-ekonomske krize.

po kojima niko ne vozi brze od dozvoljene brzine.
DejanOz DejanOz 00:16 12.10.2007

Re: nema ni dobre kafe ni ljudi?

...a jeste li bili negde po Americi

Ja sam sklon teoriji da WN uopste i nije bila u Americi, sudeci po prilozima na blogu.
Srki Srki 06:55 12.10.2007

Re: Putovao po Srbiji...

marumi
mana u Americi; jedna od najvecih prednosti joj je sto su izgradjena jaka mreza Auto Puteva- koja je pocela u doba najvece svetske recesije-ekonomske krize.

po kojima niko ne vozi brze od dozvoljene brzine.


Jeste, samo sto je "dozvoljena brzina" obicno 10mph preko one koja pise na znakovima. Sem u naseljenim mestima, gde sam i dobio sve svoje kazne za brzu voznju...

A treba se cuvati i onih opakih drzava u kojima se razlikuje dnevna od nocne dozvoljene brzine (jedna je na primer Teksas, gde sam zbog toga popio najvecu kaznu ikad izrecenu jednom vozacu sa "brzu" voznju - $225. U Teksasu ima i ona besmisleni zakon da se na interstate autoputevima mora voziti u krajnjoj desnoj traci, sem ako se ne zaobilazi ili ako u toj traci nije zaustavljen pandurski ili kakav drugi sluzbeni automobil).

Ali su putevi cak i u Novom Meksiku tako dobri da prosto mame coveka da vozi malo brze .

Doctor Wu Doctor Wu 07:22 12.10.2007

Re: Putovao po Srbiji...

Ali su putevi cak i u Novom Meksiku tako dobri da prosto mame coveka da vozi malo brze

Možda u Teksasu i Novom Meksiku ali oko New Yorka i na Long Islandu su očajni (vrlo slični kvalitetu puteva u Srbiji, prepuni udarnih rupa, nezalivenih spojnica), čak i oni Interstate. Izgleda da road maintenance nije koncept preterano poznat u Upstate New York i na Long Islandu. Slična je stvar i u Cali. Svuda, osim u Death valley-u (tamo su putevi sasvim pristojni, pogotovu s obzirom na 70C koliko je bilo letos)!

Eh, ti fondovi za "nerazvijene", pa ko da im odoli...
bauer bauer 07:35 12.10.2007

Re: Putovao po Srbiji...

Možda u Teksasu i Novom Meksiku ali oko New Yorka i na Long Islandu su očajni (vrlo slični kvalitetu puteva u Srbiji, prepuni udarnih rupa, nezalivenih spojnica)

uopsteno uzev, putevi su mnogo bolji u juznijim i zapadnijim drzavama zbog klime, odnosno zbog manje zahtevnog odrzavanja - snegovi, led, so rizla... nasuprot suncu, i eventualno kisi.
dunjica dunjica 11:36 12.10.2007

Re: Možda je to...

a možda samo živi na pogrešnoj obali...


Ponavljam se, znam, ali bih postavila pitanje da li STANUJE...? O (svjesnom) zivotu nema govora.
s56a s56a 11:51 12.10.2007

Re: Možda je to...

Ja sam stanovao u Pancevu, a radio i ziveo u Beogradu. Moze li ovo da prodje?

Drugo pitanje - da li se urbano moze posmatrati u kulturnom ili samo arhitektonskom smislu?

Unapred hvala na odgovorima. Dokoni penzioneri volimo da ucimo Dok se krcka kahva da ne bio bilo trolovanja!

MilutinM MilutinM 16:10 11.10.2007

Nedostatak

ko jos moze da opusteno pijucka svoju kafu (pa maker i laznu) okruzen tisinom,  nesrecom, usamljenoscu, izgubljenoscu ili nedaj boze, tinejdzerima od kojih vise ionako nema gde da se pobegne


Nedostatak kafe je samo prateca pojava. Nedostatak (medju)ljudskih odnosa je ono sto je kljucni problem.
Icotaki Icotaki 16:33 11.10.2007

kafa...

Slazem se sa Vegom.
Ako idete u Starbucks ili Seatle's Best (isto sranje, drugo pakovanje) kafa je prilicno losa a i svi nesto kuckaju po laptopu... Ali zato u skoro svakom gradu u Americi u kojem sam bila postoji toliko lepih malih kafedzinica gde ljudi sednu i caskaju. Meni je najblizi turskoj kafi espresso ili macchiato mada dan bez turka kod kuce mi nije potpun...



nsarski nsarski 16:36 11.10.2007

Lagano ispijanje kafe

je luksuz koji ti bogati
Zaposleni i ubrzani ljudi dokazuju svoju preokupiranost i vaznost tako sto brzo narucuju( u pola glasa, naravno,) svoju jutarnju mocaa lateee( sugar free, milk free, coffee free) i izlaze noseci u jednoj ruci svoje laptopove

( mojoj glavi su oni ljudozderi u lister odelima) ne mogu sebi da priuste, pored sve love. Ostali bi da budu kao oni, pa ih imitiraju. This is sooo in!
Veljko B Uzicanin Veljko B Uzicanin 16:45 11.10.2007

Kilo leba pod miskom i plava kragna

Kapitalizam je to. Otudjenje coveka od coveka, lepo je to Engels uocio jos pre 150 godina. Nece nasa predobra Vlada na celu sa doktorom Kostunica Vojislavom dozvoliti da i mi upadnemo u to. Mi imamo Gucu gde uz raso i kiseli kupus u guzvi i galami mozemo na miru da pricamo.
Necemo valda dozvoliti tamo neke laptope, kad mi imamo nasu tradiciju vekne pod muskom i pola kila salame podriguse i citanje Vecernjih Novosti (uz pomeranje usana) za vreme toplog obroka?
marumi marumi 23:07 11.10.2007

Re: Kilo leba pod miskom i plava kragna

Veljko B Uzicanin
Kapitalizam je to. Otudjenje coveka od coveka, lepo je to Engels uocio jos pre 150 godina. Nece nasa predobra Vlada na celu sa doktorom Kostunica Vojislavom dozvoliti da i mi upadnemo u to. Mi imamo Gucu gde uz raso i kiseli kupus u guzvi i galami mozemo na miru da pricamo.Necemo valda dozvoliti tamo neke laptope, kad mi imamo nasu tradiciju vekne pod muskom i pola kila salame podriguse i citanje Vecernjih Novosti (uz pomeranje usana) za vreme toplog obroka?

Nema sarme, punjenih paprika, cvaraka i kajamak, nema Velje Kradic & Co, nema Guce, 48 sati svadbe....:(
s56a s56a 23:52 11.10.2007

Re: Kilo leba pod miskom i plava kragna

Veljko B Uzicanin Nema sarme, punjenih paprika, cvaraka i kajamak, nema Velje Kradic & Co, nema Guce, 48 sati svadbe....:(

Ima Jerry Springer! Meni objasnise, da se dovoljno budala uvek moze naci medju 300M stanovnika.

blue blue 17:02 11.10.2007

prokleta je amerikaaaaa

i zlato sto sjaaaaaa

ebi ga.. kako ameri da piju dobru kafu s dusom, kad im je potpredsednik s lancem konzumaonica prao.. zelene..
ne biva..
e, al zato:
Gospodja Vera nikad nije videla Ameriku. Mozda zato i kuva najbolju kafu na svetu.
Ta kad ti je skuva...pa ti donese uz: evo kaaafaaaaa....
a ti i pospanim ocima vidis da ima kajmaka odozgore.. onako: domacinski.. pa jos u velikoj solji..
pustis je malo da slegne, pa polako cevcis da ne uzburkas ono pola solje soca sto ostane na kraju..
a uzitak.. neopisiv..

nije vazno gde si, vazno je da valja.

Doctor Wu Doctor Wu 17:07 11.10.2007

A šta hvali

vrućoj čokoladi?
Može ujutro, ali mnogo bolje po podne.
Pa, posle toga...
Sky rockets in flight. Afternoon delight. Afternoon delight.

fixer fixer 17:38 11.10.2007

jednu gorču, molim: s ratlukom od ruže:

jedna tabla na rezervoaru u central parku stalno privlači pažnju unoseći filozofsku pometnju u moju mladu dušu:
na njojzi piše da trčanje oko jezera mora biti suprotno od smera kazaljki na satu..
jebote.. e sad, rezervoar je sazidan u pretprošlom veku i duugo je bio osnovni izvor pijaće vode za njujork..
nekada je to bilo mesto za šeetnje, danas je mesto za džoging..
dok se s rukama u džepovima igram par-nepar i manjeviše vučem po peščanoj stazi, razmišljam o zagonetnom uputstvu: ko je odlučio da kretanje mora da se odvija suprotno od kazaljke na satu? zašto? ooo zaštoo? kada?. pretrčavaju me razni ljudi omotani žicama raznih malih aparata, tipa pedometri, diskmeni, i-podovi, mp3 plejeri, mobilni, vibratori...
nikome ne pada na pamet da ospori autoritet table..
kako je masom lako manipulisati!.
neko stavi strelicu i svi jurnu u tom pravcu..
rešio sam da probam šta će se desiti ako krenem u suprotnom pravcu..
i evo: ništa naročito..
šteta samo što ne pijem kafu, pa da odem sad na jednu turskugrčkorimsku:
kh.. khhhh:
sve sam mislijooooooo da se trčeći ljudi pretvaraju u leeepe ljude negde okolo deset sati uveče,
kada kao počinju da pulsiraju neka mondenska mesta kao što su
remedi, merser-bar, prohibišn..
narafski, očekivana metamorfoza se ne postiže samo trčanjem oko rezervoara ili trčanjem oko rezervata..
jebeš maniju žutih tačkastih kravata..
nemoj da sad i ovo veče sečem vene za ulicom laze telečkog
il kakog drugog straha od bana..
gleda me neka meleskinja bez mana
koja se opasno približila koncepciji beautiful people,
sve sa čehovljevim stavom o čoveku
kod koga sve mora da bude savršeno..
ne samo lice, već i misli, odeća, burazeri (ninq*),noge, sise, diploma, kreditna istorija.. dupe..
xe xe, poznati humanista merilin menson je toj rasi spevo jednu stvarčicu tipa the beautiful people na albumu the last turn of earth..
no, remedi je velik, šminkerski klub u 20.ulici.
veći deo prostora ispunjen je niskim divanima presvučenim belom kožom..
pred vratima stoje dvojica crnja u jarkocrvenim uniformama i vedžbaju fejskontrol..
moje društvo, predvođeno mnome laadno zaobilazi dugi red,
dolazimo do kamenih faca,
ja skidam kapu,
kamene face se sažale i odma nas puštaju unutra..
šta ćeš, jebi ga - pravi čovek na svim mestima..
unutra trešti neki tehno, ali skoro niko ne pleše..
koji vam je moj, lepi ljudi?.
onno kao, to je mesto prikladno za muvanje -
naravno, ako uspeš da nadvičeš muziku..
ono što privlači pažnju jeste ogrooomni kristalni luster koji se poolako okreće,
rasipajući odbleske po zidovima, nama i plafonu..
u jednom mikro trenu to me podseća na ljuljanje lustera u pravoslavnim crkvama za uskrs koje simboliše silazak svetog duha..
neke dve ružnjikave grčkinje u dvojcu bez kormilara me primetiše u toj paraleli i obratiše pažnju na moj zmijski ples.. sledećeg jutra, budim se sa njima,
koje hrču na mojim belim rukama i ja štaćukuću,
na danjoj svetlosti shvatih njihov mrak:
te:
ko šakal odgrizoh sebi obe ruke,
da ih nebudim majci..
i ufatim štuuru..
eee, do qurca, ako sam prethodne noći bio jedino ja taj lepi, novi, vrli svet
lidiaz lidiaz 18:38 11.10.2007

Re: jednu gorču, molim: s ratlukom od ruže

fixer
jedna tabla na rezervoaru u central parku stalno privlači pažnju unoseći filozofsku pometnju u moju mladu dušu:
na njojzi piše da trčanje oko jezera mora biti suprotno od smera kazaljki na satu..
jebote.. e sad, rezervoar je sazidan u pretprošlom veku i duugo je bio osnovni izvor pijaće vode za njujork..
nekada je to bilo mesto za šeetnje, danas je mesto za džoging..
dok se s rukama u džepovima igram par-nepar i manjeviše vučem po peščanoj stazi, razmišljam o zagonetnom uputstvu: ko je odlučio da kretanje mora da se odvija suprotno od kazaljke na satu? zašto? ooo zaštoo? kada?. pretrčavaju me razni ljudi omotani žicama raznih malih aparata, tipa pedometri, diskmeni, i-podovi, mp3 plejeri, mobilni, vibratori...
nikome ne pada na pamet da ospori autoritet table..
kako je masom lako manipulisati!.

Smer suprotan kazaljci na satu je u skladu sa nasim (desnim) koordinatnim sistemom.
A pravilo da se trci u jednom smeru je slicno pravilu da vozis svojom desnom stranom ulice (osim Engleza koji voze levom).
U suprotnom bi nastupio haos.
pnbb pnbb 17:39 11.10.2007

ok je

kao literarni sastav...
sa realnoscu, medjutim, slabo ima veze...

tacno je da samo miris podsece na kafu, a da je ukus najcesce posledica raznih dodataka... to je zato sto manje preprze kafu.... sto znaci da ima vise kofeina
turska kafa , buduci dooobro preprzena, ima daleko bolji ukus, ali manje kofeina... odavno poznata stvar

stoga ako u pomenutom neimenovanom lancu izaberete bilo koji od dark roast-ova, dobicete i ukusan i mirisljav napitak. bez cimeta, nugata, cokolade... sto je ipak uvek samo vas izbor. koga uglavnom retko koriste kao takvog. znaci - molim kafu, srednju, crnu. ne. uglavnom opis traje po pola sata... usput, mozete i temperaturu da narucite po zelji, ako vam je standardna vrela.

ovo sve od konzumenta koji i ne posecuje taj lanac, a najradije pije tursku. ali istine radi.
Ketchup Ketchup 17:41 11.10.2007

Cinnamon...

...je cimet, samo da pomognem. :)
Vega Vega 17:53 11.10.2007

Re: Cinnamon...

Ketchup
...je cimet, samo da pomognem. :)


a i "cinamon" je vrh!


blue blue 18:03 11.10.2007

Re: Cinnamon...

dobar je cimet zaista.. ali samo za pitu od jabuka..
doduse, ima tu jos finih recepata.. recimo, gulas od divljeg zeca, koji prosto ne ide bez malo cimeta..


Gonzo Gonzo 17:47 11.10.2007

zli starbucks

U Americi je postalo nemoguce izaci na kafu..Nema se gde. Veliki lanac kafeterija cije ime svi znaju progutao je sve ostale coffee shopove


Pa progutao je zato sto vecina musterija tako hoce. Niko ne tera narod puskom u Starbucks, niti ih tera da tamo narucuju specijalne kafe sa dodacima.

Meni se cini da sad ima vise tih malih shopova, bas zato sto se kafa masovnije pije. Na svakom cosku se mogu naci. A Starbucks je dobar izmedju ostalog i zato sto je predvidiv, kafa ima isti ukus uvek, dok u malim radnjicama cesto varira.
Vega Vega 17:57 11.10.2007

Populacija koja vam smeta?

I ovo:

"Tokom vremena Veliki lanac kafeterija zaposeli su oni koji imaju vremena : oni koji ne rade, ne dzogiraju i nemaju gde da budu/….Penzioneri, invalidi , beskucnici i tinejdzeri …Oni satima sede sa soljom caja, jer je najjeftinji, moze da se dosipa a i manje je stetan od kafe.Sede tako i satima zure u jednu tacku( beskucnici) citaju sve dnevne novine koje su na raspolaganju( penzioneri i invalidi) ili bulje u svoje laptopove i zavrsavaju domace zadatke ( tinejdzeri)"

What the hell is wrong with THAT! Sto da ne bulje u jednu tacku i citaju novine ili rade na laptopovima - aman WN?
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 18:45 11.10.2007

Re: Populacija koja vam smeta?

Vega
What the hell is wrong with THAT! Sto da ne bulje u jednu tacku i citaju novine ili rade na laptopovima - aman WN?

Ma da , ceo tekst je totalno luzerski, ono u fazonu nemam da platim kafu u strabaksu, idem pesice i gradskim prevozom, ne radim nista, ali svi ovi sto idu u starbaks su kulovi - a ja sam najpametniji i najbolji fraer, i ulazim u starbaks samo kad treba da idem u restrum
bobo bobo 18:05 11.10.2007

kafici

Poenta kafica je odrzavanje drustva koje caska, razmenjuje ideje, razmatra, sumnja, kritikuje...jednom recju razmislja.
Korporativna drustva ne vole rasmisljanje. To im ne ide u korist.
Ritual ispijanja kafe ili bilo cega bi trebalo da se neguje da bi se izbeglo upadanje u zabokrecinu.
gordanac gordanac 18:19 11.10.2007

kafa...

...je ritual, baš kao i čaj
Pijenje čaja "zapadno" od "istoka" je manje-više uzimanje tečnosti, a ustvari je ceremonija.
Pijenje kafe je meni isto svojevrsna ceremonija. Kao i uživanje u vinu, čokoladi ili duvanu. Ili konjaku.
Evo predlog, pa probajte:
Dve "džezve" na šporetu, u jednu sipate vodu da "zavri", a u drugu sasvim suvu, kad se malo zagreje, stavite količinu mlevene kafe koju želite po šolji i "ispržite je" po volji, od dvadesetak sekundi do minuta, mešajući, a onda prelijte "kipućom" vodom. U kafu se nikada ne stavlja šećer niti bilo kakvi dodaci. To je posebno.
Veći je problem naći stvarno kvalitetnu kafu, kod nas ima samo jedna jedina "firma" (ne znam da li smem da napišem, da li je to "reklama" koja ima dobru kafu za kupiti i popiti.Ostalo su zamene kao "bakin kolač", mislim, liči....
Kafa iz "papira" je kao i vino iz "papira", mislim - sve može, ali - čemu?
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 18:21 11.10.2007

pisi ime firme,

ovde nema nikog, samo mi, pilici...
gordanac gordanac 18:23 11.10.2007

:))

delimo kazne, lapo-lapo?:))
grinet
lidiaz lidiaz 19:02 11.10.2007

Re: :))

gordanac
delimo kazne, lapo-lapo?:))
grinet

Grinet je vec dugo najbolja srpska kafa.
Mi smo ovde probali patriotski nase kafe, pre svega C-kafu. Ustvari muz, ja ne pijem srpsko/grcko/tursku. I na kraju zavrsili na ovde prokazenom starbaksu.
49 41 49 41 19:52 11.10.2007

Re: kafa...

Pijenje kafe je meni isto svojevrsna ceremonija. Kao i uživanje u vinu, čokoladi ili duvanu. Ili konjaku.

(Istinita prica)

Svrati nas covek posle dugotrajne voznje uz drumsku kafanu da se odmori i popije kafu.
S rkne je na brzinu i posle nekih 5-10 min. zovne gazdu da plati popijenu kafu.

" Ne treba nista da platis! Ako, ne znas da pijes kafu i uzivas u njoj; ne treba ni da mi dolazis vise"! -obrecnu se Gazda
stevie stevie 22:07 11.10.2007

Re: :))

za lidiaz:

za najveci izbor razlicitih roasts, kao i mlevenje za koju god masinu zelite (znaci: filter, espreso ili "tursku" kafu),
ovo je mesto u nyc koje apsolutno obozavam.

nikada mi nece biti jasno kako ljudi mogu da zive u jednom ogromnom, toliko raznovrsnom gradu, a da ga ne poznaju i ne koriste sve to sto im se pruza... (lidiaz, ne mislim na tebe, vec na nostalgicare i pljuvace amerike.)

kafica i restorancica milion, svi raznoliki i autenticni (ne obavezno i dobri). za dobar esreso ili kapucino ne mora covek uopste da se pomuci i traga, svako drugo mesto ga sluzi. ni starbaksov nije za bacanje, kao ni late (sto definitivno nije kafa s mlekom, vec dugi espreso sa pregrejanim mlekom; mislim da je neuka wn na umu imala cafe au lait, ah! francuskog izraza). bilo koji marokanski, libanski, egipatski i sl. restoran ce vam uvek posluziti sopstvenu etno-verziju toliko zeljene truske kafe.

i ako bi ovaj tekst imalo zeleo da bude objektivan i neutralan (o poznavanju zemlje i grada u kome se zivi da ne govorimo), onda bi bilo ok primetiti da je jednostavno danas svuda tesko kafenisati preko radne nedelje, jer se u vreme kada se obicno kafa ispija ozbiljno radi, a ne bleji i druzi. vikednom se kafa itekako konzumira tijekom upraznjavanja brunch-a, jos jedne, pretpostavljam, omrazene americke anti-socijalne institucije.

za uspesnije razbijanje zabluda, mogu jos da dodam da sam tokom letosnjeg cross-country putovanja po ovoj prelepoj zemlji bila opcinjena usamljenim mini-kucicama koje prodaju razne kafice (notorni drive-through, mozete misliti kakvo otudjenje, pa se to onda dugo degustira u prezrenom automobilu, dok se vozi opustelim drumovima). spremali su mi kapucino i late bas onoliko jak koliko sam trazila. kafa je bila - uh, sest jezika govori!
evo jedne kafe-kucice iz north cascades, wa



marumi marumi 22:10 11.10.2007

Re: :))

evo jedne kafe-kucice iz north cascades, wa

istih kafe-kucica ima i u Italiji ispred nekih supermarketa.
Geronimo Geronimo 22:32 11.10.2007

Re: :))

evo jedne kafe-kucice iz north cascades, wa

Smesti me u koju god kategoriju ti odgovara ali meni bas ovo lici na ono da fali jos samo tabla sa natpisom "popij sto pre i skloni nam se sa ociju!".
stevie stevie 22:47 11.10.2007

Re: :))

Smesti me u koju god kategoriju ti odgovara


mozda u onu "ne cita pazljivo"
da objasnim jos jednom - ti si u kolima (sam, sa drustvom, sa vernom ljubom...), dovezes se do prozorceta, ljubazna teta (sve su bile tete, ali moze i cika) uzme porudzbinu i lepo zakuva, platis i odvezes se ili svojim (sirokim) putem, ili do parkinga iza, gde degustiras do mile volje.

i, da - ljudi u ovakvim kucicama, koje su uglavnom izolovane (mada mogu biti i u gradicima/gradovima pokraj nekih supermarketa, kao npr. u cody,wy ili u italiji, sto smo naucili od marumi), najcesce zapodenu nekakav razgovor i veoma su prijatni i srdacni. cesto uz kafu proture i neku cokoladicu. u onoj sa moje slike je radila zena koja je pre 30 godina dosla u zabit marblemount, wa iz koreje.
s56a s56a 22:59 11.10.2007

Re: kafa...

Ima li neki enolog na ovom blogu jer necu moci zaspati od ovolike kahve!

Skrpina na leso za rucak bez vina - kao selo bez zem. zadruge. Srecom malo istarskogt sira sa tarufima.
Geronimo Geronimo 23:58 11.10.2007

Re: :))

mozda u onu "ne cita pazljivo"

Uvek zabrljam :( Nista lose nisam mislio a kad procitam stvarno ispalo lose. U kontekstu cele price trebalo da znaci - razliciti pogledi na zivot preko bare. Ima onaj film kad Amerikanka posle par dana u Francuskoj gadljivo izjavi: vi samo sedite u nekom kafeu na uglu i ...- sto bi u prevodu trebalo da znaci - vi gubite vreme sedeci u kafeu a to treba pruzis ruku kroz prozor kola, dobijes kafu, das gas i odes dalje. Eto, samo sam na to mislio. Na kraju filma doticna ostaje u Francuskoj, sto zbog momka Francuza sto zato sto je zakljucila da nije lose kafu piti "natenane".
s56a s56a 09:48 12.10.2007

Re: :))

Sarkozy je resio da malo promeni navike Francuza sa 35-satnom "radnom" nedeljom, 7-nedeljnim godisnjim odmorima i dugackim kafenisanjem. USA mnogo ekonomski efikasnija. A i nasi se tamo sjatili. Jedino BS po Parizu voda kuce
Domazet Domazet 18:25 11.10.2007

Ama bre ljudi...

...Amerika velika zemlja. Svega ima, cak i lose kafe...
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 19:19 11.10.2007

Citam...

i razmisljam...Realno, veliki lanci bilo cega dobijaju na snazi kada ljudski ukus postaje uniformniji. Jedini nacin na koji se to postize je nestajanjem tog ukusa, nestajanjem potrebe za necim jedinstvenim, a za to su krivi sami ljudi. Ja imam razlicita iskustva. Starbucks izbegavam (bar ove u Njujorku) zato sto je atmosfera zaista vrlo cesto slicna onome sto je WN opisala. Naravno, greska je izostaviti kafe koje se u Starbucksu prodaju van osnovnog menija, one za kucnu pripremu. Tu ima stvarno dobrih kafa. Ne treba generalizovati, naravno. Imam kafic na 67. i 2. gde prave sjajnu kafu od (zamisli!) kafe i ljudi koji se okupljaju prave skroz drugaciju atmosferu. Poenta price je da je i ta atmosfera stvar izbora. Mozda je vise prisutna ona koju WN opisuje, ali to samo znaci da treba upornije traziti prijatnije lokacije. Zaliti se na stanje stvari je uvek lakse nego preduzeti nesto kako bi se to stanje promenilo...
bobo bobo 19:29 11.10.2007

Re: Citam...

Nietzsches Aprentice
Imam kafic na 67. i 2. gde prave sjajnu kafu od (zamisli!) kafe i ljudi koji se okupljaju prave skroz drugaciju atmosferu.

Cafe Dante na uglu Bleecker & Macdougal st.
Daj jos neki :)
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 19:49 11.10.2007

Re: Citam...

Hm... Brick u Astoriji, 33. i 31. avenija... Ima ih puno po Village-u...
lidiaz lidiaz 21:15 11.10.2007

Re: Citam...

Ima i u nasem komsiluku neki Zabar koji pravi super kafu. I jednom, pre mog posla, resim da odem sa drugaricom, buducom italijanskom snajom, na jutarnju kafu. Negde oko 9. Ali Zabar ne radi tako rano, ne otvara pre deset, zatvara pre 5. Pa ti uzivaj van pauze za ricak ako radis :(
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 19:24 11.10.2007

Nota optimizma

Citam juce Vol Strit i nailazim na clanak o tome kako se ukus Amerikanaca po pitanju piva krece laganim tempom u smeru piva proizvedenog od strane manjih pivara, ka pivima sa ukusom (konsekventno, dalje od unholly trinity poznatog kao AnheuserBusch-Miller-Coors). Lepe vesti za mene, vratilo mi je veru u Amere. Mozda se to desi i sa kafom :)
nsarski nsarski 19:37 11.10.2007

Re: Nota optimizma

Stvar koja vraca veru u Amere je da su se najzad setili da donesu rezoluciju o genocidu nad Jermenima.
A sto se njihovog ukusa tice, to je kao i svugde. Ljudi koji znaju sta je dobro, to i traze.
Oni drugi jedu White Castle i locu Budweiser. Ja znam ljude koji se kunu u Wonderbread!
Starbucks podilazi sto je moguce vecoj masi - takav im je i rezultat. Masovan.
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 19:53 11.10.2007

Re: Nota optimizma

Masa i elita, uvek se stvari svode na koncept mase i elite...
nsarski nsarski 19:57 11.10.2007

Re: Nota optimizma

Pa, izgleda da je u mnogim stvarima tako. Ukus u muzici, knjizevnosti, TV programu, hrani...
Doctor Wu Doctor Wu 22:01 11.10.2007

Da, ukus je jedna stvar

koja Amerima definitivno fali. Nekako je sve robusno dizajnirano (mislim na mostove i zgrade), u najboljem slučaju podređeno komforu, u najgorem spremanju mase. U tom pogledu je razlika između Londona (da ne pominjem još lepše dizajnirane gradove, poput Pariza, Barselone, Edinburga) i američkih gradova kao, na primer, razlika između Senjaka i Čukarice.

E, ali je zato priroda u Americi sigurno jedna od najlepših na svetu (nije čudo što predsednik ne voli da vam putuje vanka).
Domazet Domazet 22:51 11.10.2007

kad sledeci put dodjes u Chicago...

Doctor Wu
koja Amerima definitivno fali. Nekako je sve robusno dizajnirano (mislim na mostove i zgrade), u najboljem slučaju podređeno komforu, u najgorem spremanju mase. U tom pogledu je razlika između Londona (da ne pominjem još lepše dizajnirane gradove, poput Pariza, Barselone, Edinburga) i američkih gradova kao, na primer, razlika između Senjaka i Čukarice.

E, ali je zato priroda u Americi sigurno jedna od najlepših na svetu (nije čudo što predsednik ne voli da vam putuje vanka).

...odvescu te na tzv. Architectural tour. Brodicem kroz 'Urban Canyon' (mozes malo da se hintnes uz pomoc google earth, mislim da se ruta zove Chicago River Canyon. Chicago je, od svih gradova koje sam imao prilike da posetim, jedan od lepsih. Lepsi, po meni, od Londona. U Edinburgu i Barceloni nisam bio pa ne mogu nista da kazem. A Pariz je ipak nesto sasvim posebno. Od Londona su mi lepsi i San Francisko i Portland (OR). A Seattle je tu negde, imao sam ludu srecu da odem na neku konferenciju pocetkom juna i da imam pet dana za redom nebo bez oblacka tako da je stvarno bio Emerald City. Mada, srce mi je tamo ostalo vise zbog Free Artistic Republic of Fremont. Pokusacu da iscackam negde fotke njihovog Unconventional Centera i Chamber of Commerce (uzgred trivia pitanje, gde se nalazi najveca (i jedina?) Lenjinova bista na zapadnoj hemisferi?). Letos me je odusevio Charleston (SC), kao Vozdovac ili Dorcol ali umiven i u tropima.

Ono sto kolje ostale gradove i, narocito, suburbiju je tzv. form recognition (dobro, i nedostatka koncepta gradskog trga kao mesta okupljanja, ali to je vec ozbiljnija tema). Svi lanci imaju svoj trade-mark izgled tako da svi McDonaldsi moraju da izgledaju isto, svi Home Depos takodje...Normalno, i tu ima izuzetaka. Ja zivim u jednom takvom 'izuzetnom' suburbu.
nsarski nsarski 22:53 11.10.2007

Re: kad sledeci put dodjes u Chicago...

Letos me je odusevio Charleston (SC), kao Vozdovac ili Dorcol ali umiven i u tropima.

U tropima?
(Skinuto nekoliko upitnika),

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana