Kafa

World News RSS / 11.10.2007. u 15:37

U Americi je postalo nemoguce izaci na kafu..Nema se gde. Veliki lanac kafeterija cije ime svi znaju  progutao je sve ostale coffee shopove. Veliki lanac zamisljen je kao prijatno mesto sa drvenim stolicama I dubokim foteljama, ispunjeno mirisom kafe, idealno za prijatno caskanje…Samo…caskanje se ne preporucuje, jer remeti mir zamisljenih posetilaca..Zato na ovim mestima uglavnom vlada  saputava tisina slicna onoj u bibliotekama….Nema zamora i buke neophodnih da pruze privatnost prijatnom caskanju.

Miris kafe je jos uvek prisutan .Ali samo miris. Jer kafa se ne preporucuje posto je, logicno, prepuna  kafeina..Tako da vecina konzumenata narucuje kafu s mlekom ( iz nepoznatog razloga nazvanu italijanskim imenom latte), ali bez kafe i  mleka, samo sa  ukusom koji podrazava ove tako stetne sastojke..

 A druzenje? Pa ko jos ima vremena za to…Zaposleni i ubrzani ljudi dokazuju svoju preokupiranost i vaznost tako sto brzo narucuju( u pola glasa, naravno,) svoju jutarnju mocaa lateee( sugar free,  milk free, coffee free) i  izlaze noseci u jednoj ruci svoje laptopove a drugoj prevrele kartonske case s pregrejanim napitkom  koji samo mirise na kafu ali ima ukus cinamona, nugata, ili cokloda, jednom recju tecne poslastice koja nema nikave veze sa kafom a cak ni dejstvo kafe posto u njoj nema kafe..ali koja smilulira miris kafe da bi se i dalje  oponasao jutarnji ritual pijenja kafe bez stetnih posledica same kafe…Ti uzurbani pripadnici poslovnog sveta nemaju vremena za sedenje u udobnim foteljama i na malenim drvenim stolicama….Oni imaju vaznija posla... Tokom vremena Veliki lanac kafeterija zaposeli su oni koji imaju vremena : oni koji ne rade, ne dzogiraju i nemaju gde da budu/….Penzioneri, invalidi , beskucnici i tinejdzeri …Oni satima sede sa soljom caja, jer je najjeftinji, moze da se dosipa a i manje je stetan od kafe.Sede tako i satima  zure u jednu tacku( beskucnici) citaju sve dnevne novine koje su na raspolaganju( penzioneri i invalidi) ili bulje u svoje laptopove i zavrsavaju  domace zadatke ( tinejdzeri)

 

I tako se lanac kafeterija pretvorio u nesto izmedju prihvatilista, biblioteke i mesne zajednice...Mesto na kome se okupljaju oni koji imaju vremana na pretek.. A poznato je da je imati vremena konacan dokaz marginalizovanog drustvenog statusa..Vremena imaju oni koji vise nikom nisu potrebni…

Naravno jos uvek ima ostataka prvog talasa posetilaca, onih sto su sedeli ispred kompjutera i nesto vazno obavaljali pijuckajuci svoj decaffee soya latte…Ali sve ih je manje….Neprijatno im je..Ne zele da neko pomisli da i oni nemaju gde da budu, da nemaju pametnija posla, da su usamljeni, odbaceni,i neintegrisani.

Nije politicki korektno ali budimo iskreni: ko jos moze da opusteno pijucka svoju kafu

( pa maker i laznu) okruzen tisinom,  nesrecom, usamljenoscu, izgubljenoscu ili nedaj boze, tinejdzerima od kojih vise ionako nema gde da se pobegne.

Vreme je, znaci, da neko otvori novi Lanac kafeterija.Nadajmo se da ce nova Kafena Korporacija obaviti svoja ispitivanja trzista negde izmedju Ponte Vecchia i Piaza di Popolo…A moze i u okolini Knez Mihajlove.



Komentari (146)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

stevie stevie 23:11 11.10.2007

Re: kad sledeci put dodjes u Chicago...

veliko ura! za chicago - da je samo manje hladna zima, sutra bih se preselila (doduse, i u montreal pod istim uslovom).
jos vece ura! za san francisco - naj, najlepsi americki grad. da samo nije tako daleko od evrope, i da nema ucestale zemljotrese, sutra bih se odselila.
i seattle zasluzuje ura! kao najkul i stvarno lep grad, ali opet daleko od evrope da bih se selila, plus kisa. plus, seattle treba kriviti za skrnavljenje institucije kafe i kafenisanja kakvog jedino treba da znamo i priznajemo, tako da moram da razmislim za ono ishitreno ura.
portland djene-djene (iako mozda najevropskiji od svih pobrojanih gradova), ali oregon kao drzava zasluzuje oooooogromno ura! kao i colorado, sasvim lepi denver included.
maticni nyc mi je previse u srcu da bih bila objektivna.
a na drwu-ov pausalni komentar o robusnom i velikom u jednoj ovakvoj zemlji mogu samo da se nasmejem.
Domazet Domazet 00:25 12.10.2007

Pa kad pogledas...

nsarski
Letos me je odusevio Charleston (SC), kao Vozdovac ili Dorcol ali umiven i u tropima.

U tropima?????

...juznije je od, recimo, marokanske obale. Da se nadjemo na sredini pa da ja ubacim 'sub(p?)' ispred tropa a ti da skines tri-cetiri znaka pitanja?
nsarski nsarski 00:38 12.10.2007

Re: Pa kad pogledas...

Oh, ti to tako gledas? Onda OK. (Btw, SC je na 33 stepena, Maroko na 32...)
Medjutim, ja nikad nisam cuo da je u Maroku padao sneg. U Juznoj Karolini, s druge strane...oni cak reklamiraju skijalista ovde.
Tropi, koliko znam, se racunaju oko/ispod povratnice (23 stepena) - juzna Florida u najboljem slucaju, i sve ispod (Karibi, itd.)
Domazet Domazet 00:47 12.10.2007

Snegovi Kilimandzara na 32°46'...

nsarski
Oh, ti to tako gledas? Onda OK. (Btw, SC je na 33 stepena, Maroko na 32...)
Medjutim, ja nikad nisam cuo da je u Maroku padao sneg. U Juznoj Karolini, s druge strane...oni cak reklamiraju skijalista ovde.
Tropi, koliko znam, se racunaju oko/ispod povratnice (23 stepena) - juzna Florida u najboljem slucaju, i sve ispod (Karibi, itd.)


Oukaimeden lies just south of Marrakech (46 miles) in the High Atlas Mountains and is usually covered in snow in January and February. There are ski lifts (you can also use a donkey) and skis to rent but don't expect high quality. There are a few places to eat snacks and two hotels to overnight at. Oukaimeden is an easy day trip from Marrakech and will cost you about $40 to get to by taxi.


Pa ja ti predlozih da skinesa tri-cetiri a ne sve znakove pitanja.
nsarski nsarski 00:56 12.10.2007

Re: Snegovi Kilimandzara na 32°46'...

OK, znaci dosli smo do zakljucka da geografska sirina nije garancija da si u tropima. Stvar okolne geografije i rasporeda planina, i slicno. U J. Karolini nema banana, majmuna, tropskog bilja... Hocu da kazem da ne znam da se J. Karolina klasifikuje kao tropski predeo.
Domazet Domazet 02:09 12.10.2007

'Ajde da ne cepidlacim...

nsarski
OK, znaci dosli smo do zakljucka da geografska sirina nije garancija da si u tropima. Stvar okolne geografije i rasporeda planina, i slicno. U J. Karolini nema banana, majmuna, tropskog bilja... Hocu da kazem da ne znam da se J. Karolina klasifikuje kao tropski predeo.


SUMMERVILLE, S.C. - Passing through the gate of the International
Primate Protection League sanctuary, you sense you have taken a wrong
turn and mistakenly arrived on another continent.

The songs of gibbons rise on the morning air, and Shirley McGreal
greets you with her British accent. It is here in a pine glen in rural
South Carolina that McGreal has, for more than a quarter century,
supervised a worldwide effort to protect primates.


Banana Growing tips- How to grow banana. » SEPERATING PUPS Aug 1, 2006 09:17 PM (Total replies: 2)

I LIVE IN SOUTH CAROLINA AND HAVE A FEW BANANA PLANTS A COUPLE OF THEM HAVE PUPS RIGHT NOW THE OUTSIDE TEMP IS 100 IS IT TO HOT TO SEPERATE OR SHOULD I WAIT AWHILE THANKS FOR ALL THE HELP IM NEW AT THIS


Cycads can also make wonderful specimen plants or can be used along with palms or many other plants to create a tropical landscape. In South Carolina, the sago palm (Cycas revoluta) is grown in the eastern part of the state. Although palm-like in appearance, sago palms are not true palms but are primitive plants called cycads. They grow slowly and can be easily overgrown by other nearby plants in the landscape, if not provided adequate spacing.

...pa da te pitam da skines barem dva znaka pitanja?


Bojan Zdravic Bojan Zdravic 02:29 12.10.2007

Re: 'Ajde da ne cepidlacim...


Bio sam u Charleston, sve je u bananama i palmama, grad je on the coast, vlaznot i sparina je velika, vegetacija i klima kao na Floridi
Domazet Domazet 03:14 12.10.2007

Ti ako ovako nastavis...

Bojane,

...ima da se vratim na extremne pozicije i da zahtevam uklanjanje najmanje cetiri znaka pitanja.
Doctor Wu Doctor Wu 07:35 12.10.2007

Re: kad sledeci put dodjes u Chicago...

Važi, Brajo, dogovoreno, :)! Moram da priznam da nisam znao da Chicago može biti tako lep. Ovde su na glasu Boston i Seattle.

Pazi, poređenje je bilo, prevashodno, na liniji New York- London. San Francisco obožavam (onaj položaj, čoveka jednostavno ostavlja bez daha), ali utisak od letos je da je u zadnje 3 godine gone down i to poprilično- kao da je prepušten na milost i nemilost "elementima". Sve što ima pare je ili otišlo iz grada ili se preselilo na vrhove brda, tako da grad kao da pomalo umire (što je mene jako rastužilo). Ali, Sausalito je zato božanstven. A i iz njega je odličan pogled na SF.
s56a s56a 09:07 12.10.2007

Re: kad sledeci put dodjes u Chicago...

U jednom SF romanu napisase, da su u dalekoj buducnosti ostala samo tri grada: Firenca, San Francisco i Nairobi. U ovom zadnjem nisam bio mada kazu, da su se zbog globalnog zagrevanja pojavili komarci i na toj visini. Boulder, CO je meni ostao u lepom secanju. Kao Slovenija, bre

s56a s56a 09:09 12.10.2007

Re: kad sledeci put dodjes u Chicago...

Umalo zaboravih Maui, Hawaii! Sto rece moj kolega - lepsi je nego na turistickim prospektima.
nsarski nsarski 13:52 12.10.2007

Re: 'Ajde da ne cepidlacim...

OK, skidam. Ostavljam samo jedan. Kao pitanje:)
Hvala svima, nesto sam nauchio - svasta moze da se nazove tropi, ali neka vam:))))
Ja sam oduvek mislio da su tropi tamo gde su mora topla i mozes da se kupas cele godine. Po toj logici i Kalifornija je tropi - al' probaj da se kupas! Moze, ali ledara. Ditto za Floridu, makar severnu, letovao sam jednom u Dajtoni - prohladna voda. A ono dole - Indijski okean, Tajland, Juzni Karibi - to su tropi za mene.
Domazet Domazet 16:22 12.10.2007

Ma kakvi bre...

nsarski
Letos me je odusevio Charleston (SC), kao Vozdovac ili Dorcol ali umiven i u tropima.

U tropima?
(Skinuto nekoliko upitnika),


...ko je to rekao!? Samo lici...

A sada salu na stranu, sarmantan grad. A rekao bih i da su ljudi drugaciji nego na severu, relaksiraniji. Prisustvovao sam necemu sto je na Midwestu nezamislivo, neki momci su na sred ulice dobacivali. Ne ono 'Hey bitch...', toga ima i na Midwesty, nego onako benigno, opusteno, ja i zena se odjednom osetili kao kod kuce. Deca nisu bas shvatala o cemu se radi...

Kad me ne bude mrzelo (cudo jedno koliko me mrzi da radi stvari koje ne umem) okacicu par slicica sa kaldrmom na ulici i sa kucnim brojevima koji idu 17, 17 1/4, 17 1/2. S tim sto ove brojeve mozda i ne budete videli sasvim jasno, zaklanja ih bujno tropsko rastinje...
Domazet Domazet 16:59 12.10.2007

Ja nisam stekao...

Doctor Wu
Važi, Brajo, dogovoreno, :)! Moram da priznam da nisam znao da Chicago može biti tako lep. Ovde su na glasu Boston i Seattle.

Pazi, poređenje je bilo, prevashodno, na liniji New York- London. San Francisco obožavam (onaj položaj, čoveka jednostavno ostavlja bez daha), ali utisak od letos je da je u zadnje 3 godine gone down i to poprilično- kao da je prepušten na milost i nemilost "elementima". Sve što ima pare je ili otišlo iz grada ili se preselilo na vrhove brda, tako da grad kao da pomalo umire (što je mene jako rastužilo). Ali, Sausalito je zato božanstven. A i iz njega je odličan pogled na SF.
...takav utisak. Mada, to ti je americka dinamika (razlika u odnosy na umorni Old World na koju su, cini mi se, Ameri najponosniji), sto bi gori sad je doli i tako to...Ja kad sam poslednji put bio, pre dve godine, delovalo mi je obrnuto. Haight/Ashbury su polako preuzimali Yappies (as in Young Affluent Parents, not nearly extinct Yuppies as in Young Urban Professionals) i sredjivali viktorijenske kucice, kuce i kucerine sve u sesnaest. Izgledao je mnogo drugacije od Haight/Ashburyja iz dvehiljadite kada su moja deca prvi put videla belu decu, takoreci vrsnjake, kako zive i spavaju na ulici (nije im se svidelo). Da ne govorim o 'onom' Height/Ashbury, iz vremena Janice Joplin...

Kad smo vec kod dinamike, na jedno tri sata voznje na zapad od Chicaga, prema Iowi je Galena, presladak gradic koji pomalo podseca na Cortinu D'Ampezzo (podseca Nsarski, podvlacim, samo podseca). Imaju cak i ski liftove. I kaldrmisane ulice. Medjutim nisam hteo o alpskoj klimi u Illinois nego o dinamici. Elem, taj gradic koji sada tesko da ima vise od 5000 stanovnika je osnovan otprilike kada i Chicago i bio je deceniju, dve tri put veci od Chicaga. Bio je toliko vazan da je u njemu ziveo I jedan od US Prezidents, Ulysse Grant. Taj gradic je u medjuvremenu tri puta postajao ghost town (bio potpuno napusten) i ponovo ozivljavao. U toj maloj Galini, koja je sada jedna od najpopularnijih turistickih lokacija u Illinoisu imas viktorijanskih kuca koje se ne bi postidele ni pred onima sa Alamo Squarea.

I sad kad sam se vec zaleteo, jos ociglewdniji dokaz dinamike o kojoj pricam je malecka Apple fortres (na putu za Galenu) koju su tu skoro obnovili. Fortress my ars, manja je od prosecnog kokosinjca. Ipak, bila je dovoljno znacajna da u njoj deo svoje vojne karijere odsluze dva americka predsednika...
Indiana Indiana 06:51 14.10.2007

Re: Nota optimizma - Treci talas

Ima, ne brini :)
na zapadnoj obali je krenuo pre par godina takozvani "Third Wave of Coffee" gde je princip da se kafi prilazi kao recimo vinu. Pazi se kako je kafa odgajana, geografsko poreklo je bitno, datum berbe, kvalitet zrna, zatim, nacin na koji se przi i u kakve se mesavine stavlja. Pripremanje kafe je takodje veoma vazno. Przena kafa se posebno cuva, ne stoji u radnji/kafedzinici duze od nekoliko dana, a kod kuce ne duze od dve nedelje. Melje se direktno pred pripremu, a bariste savrseno poznaju svoj posao.
Prvi talas oznacava masprodukcija kafe 'u papirnim/stiroporskim casama' gde se nije brinulo mnogo za kvalitet napitka i kafa je uglavnom buckuris kafeina bez mnogo ukusa. Takva kafa se jos uvek nalazi na benzinskim pumpama, lancima brze hrane i sl. Drugi talas je dominacija espresso kafe, kvalitet postaje bitan, arabika miks dominira nad robusta kafom i tu je glavni predstavnik Starbucks lanac.
Konacno treci talas je krenuo iz Sijetla i odatle se sirio zapadnom obalom do Kalifornije. Third wave kafei se sada mogu naci i na srednjem zapadu (Kansas City) i na istocnoj obali.
Ovi 'talasi' su iskljucivo u SADu, predstavljaju evoluciju Amerikanaca u konzumaciji kafe i nemaju nikakvu vezu sa predivnim soljicama kafe koje se mogu popiti u Becu, Italiji i Bliskom Istoku.

Moje omiljeno mesto u San Francisku - The Ritual Coffee Roasters u Mission distriktu.
Soylent Green Soylent Green 19:41 11.10.2007

kafa i vreme

Distribucija mentaliteta u Americi je nesto drugacija nego u Srbiji. Grubo govoreci, i vise u cilju uporedjivanja nego preciznosti, u Srbiji je oko 10% urbano, 40% sub-urbano (pri-gradsko) i 50% ruralno. U Americi je oko 2% urbano (Manhattan do 40-te ulice, centar Bostona, uzi San Francisco), 80% sub-urbano i ostatak ruralno.

Poenta je u tome sto pravi coffee shops postoje samo u urbanim sredinama. Suburbanci ili ruralci ili ne znaju sta je kafa ili nisu dovoljno imucni da sebi priuste slobodno vreme. Urbane sredine u Americi su po pravilu skupe za zivot i imaju dosta pravih kafea, u kojima ljudi sede i pricaju. Satima. Poslovni i privatni sastanci. Espresso dolazi iz masina koje se kalibrisu (temperatura i pritisak) i ima penu koja zadrzava secer tacno 4 sekunde. Sredina nije sterilno cista i dolaze ljudi iz svih drustvenih slojeva. Dobre ribe. I nisu morbidno debeli kao suburbanci.

Ali ovakvih mesta u Americi ima jako malo, zato sto malo ima urbanog mentaliteta. Na zapadnoj obali samo u San Franciscu (ne oko njega) mogu bez svece da se nadju ovakvi kafei. 10 kilometara juznije - nista, pocinju sinteticki lanci.

Poredjenje mora da se radi izmedju istih kategorija. Ako se neko preseli u Boljevac, nije realno da ocekuje Grinet, zar ne? A upravo se to desava kada neko iz evropske urbane sredine ode u USA - 98% njih zavrsi u nekom Boljevcu i onda im nedostaje kafa. E pa nema.
nsarski nsarski 19:48 11.10.2007

Re: kafa i vreme

Da, mislim da je ovo dobar opis. Poneka oaza urbanosti u moru hilbilija - znas ono: ima vise usiju nego zuba. Kod nas bar o tome ne treba da brines - sve je na jednom mestu:)
marumi marumi 21:51 11.10.2007

Re: kafa i vreme

U Americi je oko 2% urbano (Manhattan do 40-te ulice, centar Bostona, uzi San Francisco), 80% sub-urbano i ostatak ruralno.

????????
nsarski nsarski 21:53 11.10.2007

Re: kafa i vreme

Ever been to Cuba, Missouri, marumi?
Strongman Strongman 21:54 11.10.2007

Re: kafa i vreme

Clanak o kafi u Americi, gledano iz moje perspektive dobija doradu. podelio bih diskusiju na dva nivoa: nacin serviranja i ukus.


Kada kazem kafa ja mislim na espreso. Aromatican, kratki espreso, sa penom koja drzi kasicicu na povrsini a ne samo secer. Dalje kafa mora biti posluzena u lepoj ukusno uradjenoj soljici sa lepom tacnom Italijanski dizajn, ako moze.


I sve to da stoji na kafematu da ima temperaturu od oko 60c. Kasicica lepa mala, srebrnog izgleda.... Kad ti se posluzi kafa da ti bude milo da drzis i tacnu i soljicu. Ja obicno prvo pomirisem kafu par puta pre nego je srknem iz dva puta.



Ti trenuci dok cekam kafu, citam novine ili pricam u kaficu su samo moji. Posto pijem samo jedan espreso, ta kafa mi deli dan na dva dela. vrlo retko popijem i drugi espreso a nikad vise od toga. Nikad nisam u zurbi kad to radim, bez obzira koliko me stvari ceka da ih zavrsim u tom danu.

Nisam ljubitelj turske kafe, zato od espresa ocekujem da ima i aromu a ne samo gorcinu. Nisam strucan da objasnim kakvu aromu, ali neka bude da po malo vuce na cokoladu i francusku vanilu.

S druge strane, lanca kafeterija kafu sluze u ovome:




Vec je indikativno da zele da ti uvale kafu i da ti vide ledja. A ako bas moras da sedis ovde, da te ne cujemo jer mi ne volimo da se druzimo.



Mislim da je teorija o distribuciji mentaliteta dobra potpora za opis sta ko ocekuje od kafe, odnosno koja kafa ima koju ciljnu grupu.


Zivim vec dve godine u Majami Bicu. I pored dobre volje nisam nasao mesto gde mogu da popijem ukusan espreso na nacin kakav zelim. Imamo neki kafic u glavnoj ulici, drzi ga mladi Italijan. Izgledom jako podseca na evropske kafice ali je kafa ocaj. Gorka, neuverljiva... Kad izadjem sa nekim na "kafu" obicno pijem haineken.

marumi marumi 21:59 11.10.2007

Re: kafa i vreme

nsarski
Ever been to Cuba, Missouri, marumi?

???????
nsarski nsarski 22:04 11.10.2007

Re: kafa i vreme

Mislim, zbog urbanosti i sofistikacije. Vredi posetiti.
Geronimo Geronimo 22:10 11.10.2007

Re: kafa i vreme

Ali ovakvih mesta u Americi ima jako malo, zato sto malo ima urbanog mentaliteta

Mislim da samo jednu stvar nisi postavio na mesto: i u nekom Boljevcu (nikad bio) najverovatnije postoji bar jedan jedini pravi kafe. Ipak ne moras preci pola kontineta da bi usao u "pravi" kafe.
marumi marumi 22:11 11.10.2007

Re: kafa i vreme

nsarski
Mislim, zbog urbanosti i sofistikacije. Vredi posetiti.


hmmm... Cuba....Castro jos ziv...he, he....
s56a s56a 22:11 11.10.2007

Re: kafa i vreme

Opet smo kod 2% Amerikanaca! Tolika je bila i ocena Amerikanke o broju ljudi koji znaju gde je Srbija. Sofisticirane urbane sredine su i oko velikih univerzitetskih centara. Washington, Seatle, LA i Chicago preskoceni?

Gde bi bilo tih 10% urbane Srbije? Poseljacila se posle ratova...
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 22:21 11.10.2007

Re: kafa i vreme


Da, ali u svakom Starbucks-u mozes dobiti espreso u istoj ovakvoj maloj soljici kao na slici, ako narucis da ces da pijes u kafeterii - "for here" opciju, ove papirne case su za "to go" opciju. I uglavnom sam pio izuzetno dobar espreso u Starbucks-u. Usluga i kvalitet su im skroz ok, gde god sam bio u Americi, a obisao sam je u potpunosti, nema iole veceg grada gde nisam bio, jer posao mi nalaze putovanja. Zesce sam navucen na kafu, zato gde god da doputujem, gledam da svratim na kafu, - uvek u Starbucks. Pijem iskljucivo crnu kafu, mislim bez mleka i ostalih dodataka, jer hocu da uzivam samo ukus kafe. Mogu da kazem da se u Starbucks-u toci odlicna kafa, inace je ne bih pio 2-3 puta dnevno.
nsarski nsarski 22:27 11.10.2007

Re: kafa i vreme

Ti imas predstavu, btw, ko je Howard Shultz:



stevie stevie 22:33 11.10.2007

Re: kafa i vreme

mrzim l.a., ali jedna stvar koja mi se dopala je druzenje - na plazi, u dvoristu, kaficima, restoranima, i to sve nekako u svom kraju.
cak su se ispred lokalne (prepoznatljive) kafeterije svakodnevno okupljali da listaju novine i caskaju, a neki su cak pokazivali i, tako atipicnu za amerikance, bliskost i toplinu.
priznajem, kafa se pila iz papira.



pa, ako ovo nije kafenisanje, ja stvarno ne znam...
jankovicf jankovicf 22:45 11.10.2007

Re: kafa i vreme

u pravu si ali su mi ipak oni coffee shop-ovi u greenwitch village-u simpaticniji od starbucks-a. mada volim i starbucks narocito vanilla frapuccino
vagabunda vagabunda 22:48 11.10.2007

Re: kafa i vreme

Zivim vec dve godine u Majami Bicu. I pored dobre volje nisam nasao mesto gde mogu da popijem ukusan espreso na nacin kakav zelim.


hm, nije bas ono sto si opisao da prizeljkujes, ali mene je zesce prijatno iznenadila kubanska kafa u little havana (ne secam se tacno gde je bilo mesto, ali jako neugledno, soljice takodje - zaboravi, ali ukus... mmm). pritom se moj bivsi cimer italijan (zestoko izbirljiv po pitanju kafe) kune da mu je ta kubanska bas u majamiju bila medju najboljim soljicama kafe koje je ikada probao. pa ti vidi.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 22:58 11.10.2007

Re: kafa i vreme

nsarski
Ti imas predstavu, btw, ko je Howard Shultz:

ti kao ne znas ko je
Soylent Green Soylent Green 23:35 11.10.2007

Re: kafa i vreme

s56a

Sofisticirane urbane sredine su i oko velikih univerzitetskih centara. Washington, Seatle, LA i Chicago preskoceni?


Da razjasnimo pojmove - 'urbano' ne znaci samo nedostatak njiva i okucnica, niti samo visoke zgrade od tvrdog materijala. Urbano podrazumeva gusto tkivo gde ljudi iz raznih slojeva istovremeno zive, rade, bleje, kupuju, piju i tucaju se. Spavaonice, shopping centri, turisticki centri, finansijski downtown, parkovi, stadioni se ne racunaju sami po sebi.

Ja u LA-u nisam primetio nista blizu urbanom. Washington DC je sediste federalne drzave okruzeno crncima i segregacija protagonista (politicari, service industry, enforcement, blacks) je skoro apsolutna. Chicago je tipican primer tragedije americkog velikog grada. Suvise komplikovano da se ovde prica, dosta je napisano o tome.
nsarski nsarski 23:42 11.10.2007

Re: kafa i vreme

Boyan
ti kao ne znas ko je


Znam, jedan simpatican gospodin, humanista. Pun love, mada to nije uopste vazno. Zudi da dopremi Amerima najbolju kafu. A one price da ima robove po Gvatemali, Kolumbiji, i to....neeeee, to je lazh! Ordinarna.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 23:53 11.10.2007

Re: kafa i vreme

cmarski
Znam, jedan simpatican gospodin, humanista. Pun love, mada to nije uopste vazno. Zudi da dopremi Amerima najbolju kafu. A one price da ima robove po Gvatemali, Kolumbiji, i to....neeeee, to je lazh! Ordinarna.


Nisam znao da je robovlasnik, ako je tacno prestacu da pijem Starbucks
s56a s56a 00:13 12.10.2007

Re: kafa i vreme

Moja definicija urbanog je bliza kulturnoj okolini. Arhitektonski je to verovatno i Miami Beach.
neprilagodjena neprilagodjena 20:05 11.10.2007

iz nekog davnašnjeg pisanija...

Setih se Budimpešte od pre par meseci…
Tri sata izjutra, posle koncerta na Trgu Heroja, promrzli ulazimo u prodavnicu "brze hrane" i "jos bržih napitaka". Na stotinu načina pokušavamo da objasnimo uslužnim ljudima šta želimo… "crna tečnost"… "domaća"… "turska"…, ali oni apsolutno ne razumeju o čemu pričamo.
Ironija je u tome što su vlasnici čitava jedna TURSKA porodica!
Naručili smo espresso.
jankovicf jankovicf 22:43 11.10.2007

Re: iz nekog davnašnjeg pisanija...

a da. kad sam bio u turskoj i trazio TURSKU kafu oni me nisu razumeli. kad sam im objasnio kakva je to kafa oni su rekli "aaaa vi zelite srpsku kafu! pa sto ne kazete odmah..."
=)
s56a s56a 22:51 11.10.2007

Re: iz nekog davnašnjeg pisanija...

jankovicf
a da. kad sam bio u turskoj i trazio TURSKU kafu oni me nisu razumeli. kad sam im objasnio kakva je to kafa oni su rekli "aaaa vi zelite srpsku kafu! pa sto ne kazete odmah..."=)

Hvala za potvrdu moje tvrdnje o odlicnoj turistickoj ponudi u Turskoj!

МАРШАЛ ЖУКОВ МАРШАЛ ЖУКОВ 22:21 11.10.2007

Кад "турски гени" прораде... :)

До пре неку годину била је у Љубљани, недалеко од самог центра, ал` некако завучена и сама, тик уз Љубљаницу, под неким дрветом, у старој кући, мала кафаница коју су власници, Сарајлије, назвале "Десет у пола"...
Одлазили смо тамо гладни, наравно, и наручивали баш тако, како се кафаница и звала. Избор хране се тамо сводио на десет или пет, у целом сомуну или у пола... Седели смо углавном у баштици, за једним од три, четири стола...
Тешко је рећи да ли је прави разлог одласка тамо био онај лагани мирис из кухиње или оно што је долазило после, једноставно речено, кркања (у апсолутној тишини) оних предобрих ћевапа у оном, правом сомуну.
Биће, ипак, да је је много лепши био ритуал после тога...
Конобар је сваком госту доносио кафу на сребрној тацни, у жутом ибрику, заједно са коцкицом шећера за оне чији живот можда није довољно сладак, ра(ха)тлуком из ког је вирила чачкалица и једном цигаретом, увек сарајевском "Дрином"... Чак сам и ја, као непушач, истински уживао да запалим ту цигарету, те да, онако неспретно одбијам димове...
Ех, кад онда крене ћеиф и лагана прича... У филџан сипаш лагано, по мало, и прекинеш разговор док сипаш из ибрика... Па пијеш полако, све гледаш да тихо сркнеш...
Ра(ха)тлук оставиш за крај, па ти после њега остане онај пресладак укус у устима...

Кафа сигурно није била најбоља, о дувану из сарајевске "Дрине" нека дају оцену пушачи (могу само да замислим каква је то крџа од дувана била), али нема везе...

Надам се да Вас не удавих, али било је лепо сетити се :)

"Откуд босанкама жуљ негде око пупка ? Од ручног млина за кафу..."

И на крају, кажу Турци:
"Coffee should be black as hell, strong as death, and as sweet as love."

Kazezoze Kazezoze 22:43 11.10.2007

Re: Кад "турски гени" прораде... :)

turci retko piju kafu, piju chaj. izraz turska kafa je nash, a bosanci piju retku kafu al' znaju da ceife... shto se tiche cevapa, e tu su najbolji... stvar je u tome da im je lepina doprzhena i zalivena (neznam tachno kako se zove to chim je zalivaju) te i cevapi dobijaju specijalan ukus.
s56a s56a 00:00 12.10.2007

Re: Кад "турски гени" прораде... :)

Ima toga i sada! Posvadjali se prvobitni vlasnici 10-1/2 pa otvorili dve kafane. Treca bosanska je u BTC sa Titovom slikom. Kod mene u BS3 komsiluku sofisticirana "Sofra" sa koznim foteljama i slikama Mersada Berbera. Pored cevapa valjaju i sudjukice...
jankovicf jankovicf 22:42 11.10.2007

starbucks

sto ja bas volim starbucks
Radojicic Radojicic 22:59 11.10.2007

...

Jao WN bre, ima kafe kakve hoces i gde hoces i s kim hoces i kad god hoces, a to sto neko dodje kao turista pa vidi samo Starbaks mogu da razumem al 'bes takve World News

Geronimo Geronimo 00:05 12.10.2007

Re: ...

2Radojcic
Lepo ti ovo. Daj link za vise plz
Radojicic Radojicic 00:15 12.10.2007

Re: ...

ma proguglo, ima svasta

a vidi ovaj
Geronimo Geronimo 00:55 12.10.2007

Re: ...

Osim dobre zelje falila mi "kljucna rec". Izvrsno. Preporucujem
Covek koji voli kafu
Mnogo lepih fotografija, mnogo lepih recepata, Ima i recept za pravljenje turske.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana