Politika| Region

Nije Srbija šaka pirinča

alexlambros RSS / 30.06.2009. u 17:59

AleXandar Lambros

 

E, pa, lakše bih podneo da je na xtube-u osvanuo moj home video, kunem vam se. Ovo što jutros pročitah u Politici više me potreslo. Mislim, alo bre, ajd stvarno oladite više malo.
Da neke stvari odmah razjasnim pre nego me zaskoče kako dežurni nongaverMentalci tako i ovi s brojanicama i bradicama što bi s bejzbol palicama da nas vraćaju korenima. Jer, ne znam vi, al ja imam osećaj da me zaskaču sa svih strana - od ovih prvih i njihove histerične političke korektnosti frka mi da gde pomenem da mi familija s Kosova istrebljena, od ovih drugih da ću 24. 08. na Ušće jer bi da se poštedim slova o lepotama jednoglasnog vizantijskog pojanja.

Sad, nije baš da sam posisao srpstvo s majčinim mlekom. Meni su negde sa 16 godina rekli da sam Srbin i to me je prosvetlila drugarica iz odeljenja koja mi je donela da pročitam neku knjigu o Andriji Artukoviću. Jasenovac, genocid, Hrvati, o čemu bre to pričaš, to su Nemci uradili, helloooo? - sećam se da je bila moja reakcija. A šok nakon čitanja toliki da su mi informacije put do mozga tražile sve do izbijanja građanskog rata kada sam konačno popustio i rešio da popunim zjapeće crne rupe u mom poznavanju istorije.

Nije da sam neki stručnjak ali recimo znam da je Aleksandar Makedonski bio Grk. I osećam mešavinu sažaljenja i podsmeha, kad pročitam kako mu u BJR Makedoniji (stvarno mi je žao dragi susedi, al ne vidim ni jedan jedini razlog da vas ne oslovljavam vašim zvaničnim imenom ma koliko vam to išlo na nerve, posebno od kako ste priznali Kosovo) dižu spomenike po svim mogućim zaseocima. Naravno, u helenističkom stilu, što čitavu stvar čini još tragikomičnijom. I baš bih voleo da sagrade Sobranje u obliku antičke stoe, hrama, čega već, pa da im u sred Skoplja stoji jedan grandiozan spomenik sopstvene gluposti. I da dolaze na zasedanja sednica u hitonima. Vala bi to bilo isto ko kad bi mi u sred Beograda podigli novu skupštinu kao ranovizantijsku baziliku, pošto je Konstantin Veliki Nišlija, pa eto. I bilo bi zgodno ... taman opozicija s jedne a pozicija s druge strane da mogu lakše da se pljuju a ne onako polukružno pa ne mogu da se dogovore gde će ko da sedne. A Slavica Đukić na eksedri sa sve skiptrom da s njim lupa o sto i stišava svađu. I da, zar mislite da nekog stvarno zabole za vašu crkvu, brate mili više, ko vam brani da je zovete kako god oćete, samo ih prethodno sagradite. I, da sumiram, potpuno sam na strani Grka u tom vašem sporu. Otherwise, stvarno nemam ništa protiv vas i mnogo ste mi simpatični i dragi i lepe su vam pesme i folklor i stvarno bih vam dao, da me neko pita, da ovde studirate i lečite se po povlašćenom režimu i šta god je potrebno, i dvojno državljanstvo ako treba.

Da krenem dalje. Braćo Crnogorci, nije sporno da ste Crnogorci, ko što nije sporno ni da sam ja Šumadinac. Inače ste Srbi. I crnogorski nije jezik. Inače, sledeći put u goste vam dolazim kad ponovo dovedete Madonnu ili baš rešite da mi darujete plac negde na obali. Do tada, Grčka braćo mila, gde trče da me u kafani časte kafom ili čašicom uzoa zato što sam Srbin. Vama bih, za razliku od BJR Makedonaca, uveo vize i školarine za strance.

Bošnjaci ... I vi ste Srbi, samo muslimani (ima tu i tamo i poneki Hrvat). Face it. Inače mož komotno da verujete u kakve god oćete budalaštine, pa i da ste došli pravo iz Saudijske Arabije. I vama da kažem, bosanski nije jezik, i Meša Selimović se izjašnjavao kao Srbin. Other than that, uživajte u svojoj maloj džamahiriji i istorijskim i kulturnim vezama s Iranom.

Slovenci, alal vam vera al nam vratiste za ono što smo vas krili od nacista u Drugom svetskom. A ni onaj članak u Mladini neću nikad da vam zaboravim, kako su Srbi tolko primitivni da svojim ženama zašivaju znate već šta. I izem vam bitku za neovisnost, al ste epska nacija do mojega. I kome bre da držite predavanja o kulturi kad ste prvu knjigu dobili u 16. veku? Ajd te fore nekom drugom. Ok da nam o kulturi trube Francuzi il Italijani, al vi? Inače, znam da nećete da propadnete zbog mene, al bojkotujem vam robu još od 1991. I Next je bolji od Fructala 100 puta.

I konačno, Hrvati ... uz svo dužno poštovanje prema rodbinskim vezama koje s vama imam, jebo vas papa i jebo nas onaj ko nas sastavi. I Goti ste malo sutra. I Nikola Tesla je Srbin. A vala je i Ruđer Bošković.

A Bugari su najpametniji, ja kad vam kažem. Svaki rat počnu na pogrešnoj a završe na pobedničkoj strani. I da mi neko pričao da će pre nas u EU reko bih mu da je lud.

E, sad mi duši malo lakše i mogu da pređem na ono što me iznerviralo. Politika jutros piše kako u Americi uskoro izlazi knjiga "Bitka za Kosovo, 1389: albanski mit" u kojoj se opisuje sukob između sultana Murata Prvog i Albanca viteza Miloša (Millos Kopiliq). Evo linka: http://www.politika.rs/rubrike/Kultura/Albanci-prisvojili-i-Milosha-Obilica.sr.html

WTF ?!?!? "%$!/&")!=?!)"("#$%*)(?!*

Pa gde u Miloša da mi dirate?!

Ko što rekoh nije baš da sam posisao srpstvo s majčinim mlekom, ali, zavoleo sam Srbiju najstrašnije. I znate šta? Suze mi udaraju na oči svaki put kad uzmem da čitam pesme kosovskog i pokosovskog ciklusa. I srce mi puno i duša oće da prsne od ponosa. I pomislim kako sam nedostojan potomak Obilića, Toplice i Kosančića jer, evo da vam priznam, prvi neki sledeći rat i ima da zdimim sve petama u dupe i posle odnekud o tome i blog da napišem. I da, hranim se srpskom mitologijom. Pa? I Grci se hrane Trojom i Ahilom i Heraklom i što ne bih ja Kosovom i Obilićem? I to vam smeta, što mitologiju imamo? Pa jel treba nekom da se izvinimo što je vi nemate?

Car je go a svi se dive njegovom odelu. Dokle više ta balkanska šizofrenija?

Čega se sve nisam naslušao. Na HRT-u, u nekoj emisiji o Istambulu sam jednom prilikom čuo, kunem vam se, da je Mehmed Paša Sokolović, onaj koji je sagradio ćupriju na Drini i čiji je brat bio poglavar Pećke patrijaršije, Hrvat. Čitao sam i da su Nemanjići pravoslavni Hrvati, ali i da su srpski toponimi svuda, od Indije do Portugalije a moguće i na Saturnu. Dajte bre više, dokle ti debilizmi?

Kao i svaka ljubav, i moja prema Srbiji u početku beše slepa, tim pre što je planula zadocnelim žarom. U međuvremenu se izanđala, skontao sam da nam je odnos potpuno sado-mazohistički, u kome sam ja mazohista, naravno, a nešto nisam sklon S/M-u, tako da sam se potpuno oladio, jer neuzvraćena ljubav ne može večito da traje. I tako ćete ovde najčešće da me čujete kako gunđam i stalno nešto kenjam, (al eto, Gete kaže da je to zapravo odraz najdubljeg rodoljublja, valjda i on tako vazda nešto zvocao na račun Nemačke), ali ću pred strancima, sve vodeći računa da me engleski ne izda, odmah da potegnem Sopoćane. I stvarno ne mogu da se pravim da ne vidim kolko je štrokava i primitivna i brate, kakve je to zemlja u kojoj je Palma gradonačelnik? A maštam o Beogradu kao kosmopolitskom Vavilonu, kao London što je (al samo ako može bez burki, jezivo mi je), a gle gde smo! A, s druge strane, izbegosmo samo optužbe za genocid u Ruandi. Ma nije valjda? Al vam ta matematika slabo nešto ide, nije samo da istorija škripi. Opet, nije ni ja da sam neki matematičar, al znam da saberem 2 + 2 i vidim da od silnog postradavanja od srpske ruke, samo Srbija ostade multinacionalna i multikulturna (i neka je, živa bila, takvu je i želim), al opet za sve kriva.
I gde baš na Obilića da mi udare? A ja zamišljao na Slaviji ogroman spomenik ovom srpskom Leonidasu sa sve natpisom - "Nije Srbija šaka pirinča da je pozoba svaka vrana koju vetar donese".

I kad me vučete za jezik i provocirate da budem do te mere banalan .... Ovako vam stoje stvari pa lajte kolko vam je volja - Jugoistočna Evropa, kulturološki poredak:

1. Grčka
2. Srbija

Srebrna, al što bi se reklo, sija zlatnim sjajem. Niste ni svesni kolko vam je još falsifikata potrebno da nas stignete. Mnogo me zabole što je politički nekorektno.


ps. Skender begova majka je Srpkinja. A njegov potomak je i Jovan Ilkić, arhitekta hotela Moskva.

 

Atačmenti



Komentari (386)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vladimir Maričić Vladimir Maričić 20:15 30.06.2009

Re: Iju

Ja se stidim što sam Srbin. I baš bih voleo da to nisam. Samo, moram da čekam još koju godinu da dobijem drugo državljanstvo. A onda - ćao đaci :)


Ekstremni slučaj brainwashinga, ali nije usamljen. Baš me zanima kome ćeš da pereš sudove? ili nešto slično.
necudavamkazem necudavamkazem 20:19 30.06.2009

Re: Iju

Vladimir Maričić

Ekstremni slučaj brainwashinga, ali nije usamljen.


Odavno sam naučio da se sa takvima ne vredi raspravljati.
Samo im poželiš sreću.

U pravu si ti... pokazalo se u više navrata da nesposoban čovek neće uspeti nigde... ako je neko nesposoban neće uspeti ni ovde ni tamo. Ali sve je to bespotrebno objašnjavati pojedincu... samo se džabe haba tastatura.
Vladimir Maričić Vladimir Maričić 20:27 30.06.2009

Re: Iju

na žalost koeficijent inteligencije na ovom sajtu opada 300% dnevno. prethodna generacija blogera jer barem bila školovana. ovo je sad neka bla bla bla generacija. (mislim na komentatore)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:29 30.06.2009

Re: Iju

ElectricDreams
Ja sve čitam i čekam da napišeš jedno boratovsko "NOT!" ... kad ono ništa...

Ja se stidim što sam Srbin. I baš bih voleo da to nisam. Samo, moram da čekam još koju godinu da dobijem drugo državljanstvo. A onda - ćao đaci :)

I ja bih voleo da sam se rodio kao Englez i to aristokrata, recimo 129 naslednik engleske krune ili kao emir iz Kuvjta. Ali nisam, nije moja krivica .
Da odem međ englesku aristokratiju - neće ni da čuju za mene, slično je i sa emiratima.
A tebe, ako hoće da prime, ti putuj.
Putuj Igumane i ne brini za manastir.
Ne naginji se kroz prozor.
I pozdravi Elizabetu i prinčeve.

filantrop filantrop 20:33 30.06.2009

Re: Iju

koeficijent inteligencije na ovom sajtu opada 300% dnevno


Racunas i svoj doprinos?
Mislim, i ti si medju komentatorima.
Inner Party Inner Party 20:47 30.06.2009

Re: Iju

Vojislav Stojković
ElectricDreams
Ja sve čitam i čekam da napišeš jedno boratovsko "NOT!" ... kad ono ništa...

Ja se stidim što sam Srbin. I baš bih voleo da to nisam. Samo, moram da čekam još koju godinu da dobijem drugo državljanstvo. A onda - ćao đaci :)

I ja bih voleo da sam se rodio kao Englez i to aristokrata, recimo 129 naslednik engleske krune ...


Posle onoliko plemickog medjusobnog incestuoznog ukrstanja?! Na sta bi licio?!?!



drug.clan drug.clan 20:50 30.06.2009

Re: Iju

Inner Party

I ja bih voleo da sam se rodio kao Englez i to aristokrata, recimo 129 naslednik engleske krune ...


Kada smo vec kod brojanja krvnih zrnaca zar ne znate da im je skoro kompletno plemstvo neenglesko?

pre tog 129. mesta u redu nema ni jednog jedinog engleza a ima cak i nekoliko "srba"
filantrop filantrop 20:52 30.06.2009

Re: Iju

drug.clan

Inner PartyI ja bih voleo da sam se rodio kao Englez i to aristokrata, recimo 129 naslednik engleske krune ...Kada smo vec kod brojanja krvnih zrnaca zar ne znate da im je skoro kompletno plemstvo neenglesko?


Cekamo tebe da nas prosvetlis.
Filip2412 Filip2412 20:57 30.06.2009

Re: Iju

pre tog 129. mesta u redu nema ni jednog jedinog engleza a ima cak i nekoliko "srba"
Pa normalno da nema Engleza kad su Englezi mesavina Ghermana i Kelta, mislim, nacija Engleska nije bas nesto star pojam. A opet na isti nacin moze se reci i da su svi oni cisti Englezi..... ugao posmatranja.
drug.clan drug.clan 21:07 30.06.2009

Re: Iju

filantrop
drug.clan

Inner PartyI ja bih voleo da sam se rodio kao Englez i to aristokrata, recimo 129 naslednik engleske krune ...Kada smo vec kod brojanja krvnih zrnaca zar ne znate da im je skoro kompletno plemstvo neenglesko?


Cekamo tebe da nas prosvetlis.


Ovo stvarno nije bitno i bila je sala na racun brojanja krvnih zranaca al' jel tajna da su ovi sadasnji vladari nemci sa primesama skoro svega drugog osim engleza?

Dinastija Saxe-Coburg and Gotha kasnije Windsor
Dinastija Hanover
Dinastija Oldenburg

itd.

U stvari evo vam lista pa vi uprite prstom u nekog za koga biste mogli reci da je englez.
Bili Piton Bili Piton 21:21 30.06.2009

Re: Iju

ElectricDreams
Ja se stidim što sam Srbin


Tesko mi je da razumem ovakvo nesto...

(post heavily selfmoderated)
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:43 30.06.2009

Re: Iju

ElectricDreams
Ja sve čitam i čekam da napišeš jedno boratovsko "NOT!" ... kad ono ništa...

Ja se stidim što sam Srbin. I baš bih voleo da to nisam. Samo, moram da čekam još koju godinu da dobijem drugo državljanstvo. A onda - ćao đaci :)



putuj igumane,
screwdriver screwdriver 22:31 30.06.2009

Re: Iju

dusanovaiivanovamama


putuj igumane,

Putuj igumane, i donesi nam manastirke!
g.radicevic g.radicevic 22:49 30.06.2009

Re: Iju

Ja se stidim što sam Srbin. I baš bih voleo da to nisam. Samo, moram da čekam još koju godinu da dobijem drugo državljanstvo. A onda - ćao đaci :)


a shta si preduzeo u svom zzivotu, da se manje ili uopshte ne stidish,
svog porekla?
el mislish, da ce ti biti bolje, il da cesh biti bolji,
kad postanesh eskim, bushmanin, francuz il shta vec...?
" ne morate biti bolji od drugih, budite samo najbolji shto mozzete" (D.Radovic)
razmisli o tome....
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 23:20 30.06.2009

Re: Iju

screwdriver
dusanovaiivanovamama


putuj igumane,

Putuj igumane, i donesi nam manastirke!



Ko nije za Srbiju, nije ni za manastirku
dragoljub92 dragoljub92 00:33 01.07.2009

Re: Iju

Ja se stidim što sam Srbin. I baš bih voleo da to nisam.

a što onda imaš potrebu da čitaš srpski blog i da se još oglašavaš.mene da je sramota ,a nije, da budem srbin ne bi uopšte interesovlo šta srbi pišu ili rade jednostavno bi se okrenuo tom narodu od koga čekaš(čekam) državljanstvo i zaboravio na srbe.il možda očekujwš nešto da ta tvoja izjava izazove.šta?da te molimo da ostaneš srbin ? ma jok be bate ,svoj si čovek pa radi po svojoj savesti.
filantrop filantrop 01:10 01.07.2009

Re: Iju

Neverovatno.

Nekim blogerima je draze da provlace drugog blogera kroz blato nego da reaguju na uvredu sopstvenog stepena inteligencije.
koeficijent inteligencije na ovom sajtu opada 300% dnevno

Alo ljudi, covek je uvredio sve prisutne blogere i jos uvek nema izvinjenja sto bi pristojan covek uradio.

Svasta.
dragoljub92 dragoljub92 01:18 01.07.2009

Re: Iju

Alo ljudi, covek je uvredio sve prisutne blogere i jos uvek nema izvinjenja sto bi pristojan covek uradio.

Svasta.

znaš ,nekim ljudima se sve odbija na glupost pa tako niko ne shvata njihove uvrede ozbiljno.pročitaj mu profil i ...ko razume svatiće.
Vladimir Maričić Vladimir Maričić 09:10 01.07.2009

Re: Iju

dragoljub92
Alo ljudi, covek je uvredio sve prisutne blogere i jos uvek nema izvinjenja sto bi pristojan covek uradio.Svasta.
znaš ,nekim ljudima se sve odbija na glupost pa tako niko ne shvata njihove uvrede ozbiljno.pročitaj mu profil i ...ko razume svatiće.


opristite ako ste se našli pogođenim mojom izjavom o IQ. Odnosi se sa na pojavu koja se zove "dumbing down" tj. cenzori u ime političke korektnosti "zaglupljuju" diskusiju i vrše negativan odbir. Čini mi se da je prethodna generacija blogera toliko suzila granice diskusije da sada preovlađuje površno čatovanje.
ElectricDreams ElectricDreams 17:23 01.07.2009

Re: Iju

Vladimir Maričić
Ja se stidim što sam Srbin. I baš bih voleo da to nisam. Samo, moram da čekam još koju godinu da dobijem drugo državljanstvo. A onda - ćao đaci :)


Ekstremni slučaj brainwashinga, ali nije usamljen. Baš me zanima kome ćeš da pereš sudove? ili nešto slično.


Sudove ću da perem svom dečku kad se uskoro bude preselio kod mene...
ElectricDreams ElectricDreams 17:28 01.07.2009

Re: Iju

necudavamkazem
U pravu si ti... pokazalo se u više navrata da nesposoban čovek neće uspeti nigde... ako je neko nesposoban neće uspeti ni ovde ni tamo. Ali sve je to bespotrebno objašnjavati pojedincu... samo se džabe haba tastatura.


Možda grešim kad mislim da mene smatraš nesposobnim?
U ovoj zemlji radim posao kojeg u Srbiji još nema. Posao je extremno zanimljiv, a firma drži korak sa svetskim trendovima u toj oblasti. Vrlo sam cenjen i na visokom položaju u firmi.
Inače, ovde nema podmetačina kakvih sam viđao i doživljavao u Srbiji. To je samo jedan od mnogo razloga zbog kojih se stidim što sam Srbin.
ElectricDreams ElectricDreams 17:31 01.07.2009

Re: Iju

dragoljub92
Ja se stidim što sam Srbin. I baš bih voleo da to nisam.

a što onda imaš potrebu da čitaš srpski blog i da se još oglašavaš.mene da je sramota ,a nije, da budem srbin ne bi uopšte interesovlo šta srbi pišu ili rade jednostavno bi se okrenuo tom narodu od koga čekaš(čekam) državljanstvo i zaboravio na srbe.il možda očekujwš nešto da ta tvoja izjava izazove.šta?da te molimo da ostaneš srbin ? ma jok be bate ,svoj si čovek pa radi po svojoj savesti.


Nemam pojma! Par puta sam brisao blog iz rss feeda... ali ga opet vratim...
Sa vesti b92 sam se odavno "skinuo"... skinuću se i sa bloga... samo to je proces...
Budite strpljivi...
Ljuttko Ljuttko 22:32 01.07.2009

Re: Iju

Kako bese onaj vic, ako nikom ne ispricam od onih sto me znaju, ko da nisam ni jebo
E ti moj, mozes se ti i prefarbati obarotno od one boje sto je onaj skorasnji pokojnik uradio, nista ti to nece pomoci da se otarasis blata sa opanaka ma koliko se upirao.( Blato je samo figurativno, nadam se da razumes , tek da ne krenes dalje sa CVijem ili porodicnim stablom)
Zato ti se i ne da da napustis ovo cenjeno drustvo, cemu novci, cemu slava ako niko od nas iz sokaka ne zna.


U ovoj zemlji radim posao kojeg u Srbiji još nema. Posao je extremno zanimljiv, a firma drži korak sa svetskim trendovima u toj oblasti. Vrlo sam cenjen i na visokom položaju u firmi.

vojkan-nis vojkan-nis 20:18 30.06.2009

svaka čast velemajstore

Potpisujem kao svoju svaku reč. Apsolutno me je oduševio tvoj tekst... Neka priča ko šta 'oće, svakoga si stavio gde mu je mesto... I svaka ti je reč istina, neka dokažu da nije.
Filip2412 Filip2412 20:28 30.06.2009

...

I kad me vučete za jezik i provocirate da budem do te mere banalan .... Ovako vam stoje stvari pa lajte kolko vam je volja - Jugoistočna Evropa, kulturološki poredak:

1. Grčka
2. Srbija


Inner Party Inner Party 20:41 30.06.2009

How to commit social suicide?!

Bravo Alex! Sjajan i nadasve hrabar tekst!



PS

Jedan malo manje PC tekst na slicnu temu
vracarac92 vracarac92 21:15 30.06.2009

Re: How to commit social suicide?!

Bravo Alex! Sjajan i nadasve hrabar tekst!

nadam se da neces proci kao constrictoria...i ona je imala slican tekst posle koga je "nestala"
Vladimir Maričić Vladimir Maričić 21:21 30.06.2009

Re: How to commit social suicide?!

nadam se da neces proci kao constrictoria...i ona je imala slican tekst posle koga je "nestala"


O, o, "thought police!"

Are you ready?
alselone alselone 21:33 30.06.2009

Re: How to commit social suicide?!

vracarac92
Bravo Alex! Sjajan i nadasve hrabar tekst!

nadam se da neces proci kao constrictoria...i ona je imala slican tekst posle koga je "nestala"


A i Jaril je nesto naprasno tih dana prestao da dolazi.
Inner Party Inner Party 21:46 30.06.2009

Re: How to commit social suicide?!

g.radicevic g.radicevic 22:52 30.06.2009

Re: How to commit social suicide?!

nadam se da neces proci kao constrictoria...i ona je imala slican tekst posle koga je "nestala"


za to treba i cirkularni PP, nekih "uticajnih" blogera
dragoljub92 dragoljub92 01:01 01.07.2009

Re: How to commit social suicide?!

A i Jaril je nesto naprasno tih dana prestao da dolazi.

drugi su razlozi kod jarila ,nemaju veze sa const. i ovom pričom ovde.
vracarac92 vracarac92 08:02 01.07.2009

Re: How to commit social suicide?!

za to treba i cirkularni PP, nekih "uticajnih" blogera

Samo ukoiko dolaze iz inostranstva.
alselone alselone 08:34 01.07.2009

Re: How to commit social suicide?!

dragoljub92
A i Jaril je nesto naprasno tih dana prestao da dolazi.

drugi su razlozi kod jarila ,nemaju veze sa const. i ovom pričom ovde.


Aha, OK, povlacim rec onda.

Tada mi je delovalo da je povezano.
pavinho pavinho 21:12 30.06.2009

e moj druze beogradski...

I kad me vučete za jezik i provocirate da budem do te mere banalan .... Ovako vam stoje stvari pa lajte kolko vam je volja - Jugoistočna Evropa, kulturološki poredak:

1. Grčka
2. Srbija

Srebrna, al što bi se reklo, sija zlatnim sjajem. Niste ni svesni kolko vam je još falsifikata potrebno da nas stignete. Mnogo me zabole što je politički nekorektno.

Ajde kad se vec ocjenjuju kulture,reci mi kome bi dao prednost u dvoboju npr.engleska kultura protv busmanske kulture?i obrazlozi
Inace tvoj fasizam me ne bi toliko iznenadia da nisan vidija ovoliko komentara,u kojima ljudi kazu da potpisuju svaku tvoju ric.no i od toga me jos vise sokiralo sta vi ne mozete bit niti istinski fasisti,vec priznajete supremaciju druge kulture nad vason.WICKED!!!!

Isto tako,ako Bosnjaci Muslimani nisu nacija,onda to valjda nisu ni amerikanci,jer svi su oni bili srbi(i pokoji hrvat).ovoga tija san rec britanci i pokoji talijan i njemac.

A sto se tice Obilica,on nije bia ni Srbin ni Albanac(ni nesto trece) u danasnjem smislu nacije,jer moderne nacije nastaju u 19.st,posli francuske revolucije.i svi srednjovjekovni plemici knezovi,kraljevi,carevi i sultani se nisu borili za prosperitet zemlje i naroda(npr.srbije i srba)nego da povecaju(ili zadrze)svoj feud.Zato je vase prepucavanje uistinu besmisleno.
Vladimir Maričić Vladimir Maričić 21:19 30.06.2009

Re: e moj druze beogradski...

A sto se tice Obilica,on nije bia ni Srbin ni Albanac(ni nesto trece) u danasnjem smislu nacije,jer moderne nacije nastaju u 19.st,posli francuske revolucije.i svi srednjovjekovni plemici knezovi,kraljevi,carevi i sultani se nisu borili za prosperitet zemlje i naroda(npr.srbije i srba)nego da povecaju(ili zadrze)svoj feud.Zato je vase prepucavanje uistinu besmisleno.


Stižu priučeni Soroševci! (Soroš barem zna da je Jewish - iako je ateista).
Inner Party Inner Party 21:19 30.06.2009

Eheeeej!

pavinho

Inace tvoj fasizam me ne bi toliko iznenadia


Prvi!


KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 21:29 30.06.2009

Ruse kose curo imaš

Miloš je naš, naravno.
Jelena Gall Jelena Gall 21:38 30.06.2009

auuu...

e, alexlambros, kad i ti i svi ostali koje pominjes (albanci, bosnjaci, bugari, crnogorci, grci, hrvati, makedonci, slovenci - izvinjavam se onima koje sam mozda zaboravila), ukljucujuci i vecinu komentatora ovde, shvatite da je nacija NISTA, prestacete svi zajedno i da se nervirate i da ratujete i da kradete jedni drugima istoriju i smesticete mitove tamo gde im je mesto - u knjizevnost.

i podelicete bratski medju sobom sve te stare price po principu "svakome ono sto mu pripada" i nece vas biti sramota da jedni drugima priznate da o mnogo cemu jednostavno ne znate dovoljno da biste mogli da odlucite kome tacno pripada.

a dok se to ne desi, i posto je tako kako je (a mnogo si istinito ilustrovao kako je, to ti priznajem), bice i crnogorskog i bosanskog jezika - sto ne bi bilo? zato sto ti ne mozes da se stavis u njihovu kozu i da prihvatis promene? ili mozda mislis da je i staroslovenski bio u stvari srpski samo sloveni u ono doba nisu bili informisani? - i bice i hrvatskog mehmed pase sokolovica i albanskog obilica. sve je to ista matrica zdruzena s gluposcu akademika poput ove phd sto nam je predstavio drug.clan. a ima i onih nasih, uzgred, koji su nesto brabonjali da l' o nebeskom , il' o mediteranskom narodu.

super si se posvadjao sa svima - ajd, ne mogu da kazem da je na pravdi boga, posto vidim da popove izgleda ne volis, al onda mora biti da je na pravdi naroda.

tesko srbiji s ovakvim braniteljima srpske istorije i kulture, al nema veze, grci su tu, to je dovoljno za buducnost, zar ne?
schweppes92 schweppes92 21:49 30.06.2009

Re: auuu...

J GALL: kad i ti i svi ostali koje pominjes shvatite da je nacija NISTA, prestacete svi zajedno i da se nervirate i da ratujete i da kradete jedni drugima istoriju


Jel ova vaša mudrost sa SPRITE univerziteta?

ŽEĐ JE NIŠTA IMIDŽ JE SVE



alexlambros alexlambros 21:51 30.06.2009

Re: auuu...

tesko srbiji s ovakvim braniteljima srpske istorije i kulture, al nema veze, grci su tu, to je dovoljno za buducnost, zar ne?


Obilica ne dam pa kud puklo, moz odma da me proklasis za nacistu broj jedan. Grci su zaduzili covecanstvo, sto rece Aleksandar Seli - "Svi smo mi Grci" .... da, njihova zaloga za buducnost je nemerljiva
Vladimir Maričić Vladimir Maričić 21:52 30.06.2009

Re: auuu...

Ako je nacija NIŠTA, zašto u Vašem rezimeu piše da ste:
Geboren in einer kroatisch-serbisch-tschechischen Familie in Novi Sad, Jugoslawien (Serbie)?

Zašto to niste izostavili? Šta je značenje Vaših reči?
Inner Party Inner Party 21:53 30.06.2009

Re: auuu...

Jelena Gall
je nacija NISTA, prestacete svi zajedno i da se nervirate i da ratujete i da kradete jedni drugima istoriju


Hm, ciju to istoriju krade srpski narod?!


uros_vozdovac uros_vozdovac 21:53 30.06.2009

Re: auuu...

e, alexlambros, kad i ti i svi ostali koje pominjes (albanci, bosnjaci, bugari, crnogorci, grci, hrvati, makedonci, slovenci - izvinjavam se onima koje sam mozda zaboravila), ukljucujuci i vecinu komentatora ovde, shvatite da je nacija NISTA, prestacete svi zajedno i da se nervirate i da ratujete i da kradete jedni drugima istoriju i smesticete mitove tamo gde im je mesto - u knjizevnost.


Ako je nacija NIŠTA koji ću onda ja u redu za vize? Nije valjda zbog pukog mesta rođenja i pripadnosti nečem krajnje imaginarnom? Kako ja da pobegnem iz tog tora, gde me svi guraju, svrstavaju? Usput, btw, taj tor mi se i ne sviđa, nekako mi je tesan, zapušten, ograničen... Onaj prošli tor mi je bio bolji veći i nekako ugledniji, ali ga srušili. Nisam za to previše kriv nikad nisam glasao za rušitelje, ali džaba. I onda, nekako mi se čini da me iz drugih torova optužuju za nešto što nisam uradio, za šta nisam nikad bio i protiv čega sam se aktivno borio.
A ono malo što mi sviđa u tom toru, ono što mi se iz istorije dopada, ono što bi rado da ostane moje i da determiniše moj tor nekakvi mi otimaju i prisvajaju baš to. Čini mi se da smo kao društvo (namerno ne pišem nacija) zapali u jednu vrstu pozicije u kojoj je nešto što je legitimni patriotizam ogađeno pristojnom svetu. A to nije dobro, jer je takav patriotizam važan činilac ljudskog samopoštovanja.
Blade Runner Blade Runner 22:02 30.06.2009

Re: auuu...

shvatite da je nacija NISTA

Kako to gordo ali utopistički zvuči.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:04 30.06.2009

Re: auuu...

alexlambros
... sto rece Aleksandar Seli - "Svi smo mi Grci" ....

Перси Бис Шели 1821. године, а не Александар.

Александар је Велики и Македонски ;-)
sinergija92 sinergija92 22:06 30.06.2009

Re: auuu...

Nije pristojno, ali moram da kazem da nemam uopste volje da s Vama diskutujem, ali zarad blogerske javnosti ovo pisem....

Jelena Gall
e, alexlambros, kad i ti i svi ostali koje pominjes (albanci, bosnjaci, bugari, crnogorci, grci, hrvati, makedonci, slovenci - izvinjavam se onima koje sam mozda zaboravila), ukljucujuci i vecinu komentatora ovde, shvatite da je nacija NISTA, prestacete svi zajedno i da se nervirate i da ratujete i da kradete jedni drugima istoriju i smesticete mitove tamo gde im je mesto - u knjizevnost.


To da je nacija nista je verovatno mislio i francuski predsednik Sarkozi kada je nedavno dao izjavu, povodom svetske finansijske krize, da je bolje da ostaju bez posla Poljaci (u fabrikama automobilske industrije PSA grupacije) nego Francuzi...treba li spominjati i da je sam predsednik Obama morao da malo "prikochi" svoje "jastrebove" (ne bukvalno) u sprovodjenju akcije "kupujmo domace"...jer ipak su oni za koliko toliko ravnopravno trziste je l'? Kada se takve stvari desavaju na Balkanu, epiteti su drugaciji....
Dok se dodje do knjizevnosti svi se smire, ali kada su interesi u pitanju, stvari stoje drugacije...

Lako je "popovati" s bezbedne daljine, ali oni koji su zbog terora na nacionalnoj platformi ostali bez clana porodice, imanja, kuce...ili sire gledano...npr. bez rudnika, elektroprivrede, nacionalnih parkova i slicno, sigurno nece naciju smestiti (samo) u knjizevnost...to je zivotno pitanje...Vase izjave mogu posluziti jedino dokolicarima za neke ex-katedra rasprave, ali kada je realni zivot u pitanju, sigurno ne...

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%




lutherblisset lutherblisset 22:07 30.06.2009

Re: auuu...

Ako je nacija NIŠTA koji ću onda ja u redu za vize?



Pa baš zato što je NIŠTA. Običan konstrukt koji dobro dođe kada trebaju da se maknu neke pare ili neki ljudi pobiju ili izginu zarad svega toga. Gde je nacija kada se sve stiša i kada se sve završi, jel možda dođe da uteši majku čija su deca pobijena ili izginula zarad svetle istorije ili možda dođe da nahrani gladne?

Vladimir Maričić Vladimir Maričić 22:11 30.06.2009

Re: auuu...

Gde je nacija kada se sve stiša i kada se sve završi, jel možda dođe da uteši majku čija su deca pobijena ili izginula zarad svetle istorije ili možda dođe da nahrani gladne?


Kuliraj Luter, još ćeš ga odvesti u Hag i optužiti za ratno huškanje! Ratovi su se završili u prošlom veku.
Jelena Gall Jelena Gall 22:13 30.06.2009

Re: auuu...

Vladimir Maričić
Ako je nacija NIŠTA, zašto u Vašem rezimeu piše da ste:
Geboren in einer kroatisch-serbisch-tschechischen Familie in Novi Sad, Jugoslawien (Serbie)?

Zašto to niste izostavili?

pa zbog svesti kako svet funkcionise, naravno. dakle, ko to procita, taj polazi od toga da u predmetu naslovljenom serbisch/kroatisch/bosnisch necu poturati samo jednu varijantu, odnosno da necu praviti politicku propagandu. meni ta cinjenica nije bitna kao takva, ali mi je jasno da mnogima jeste. dakle, ovih par reci je jednostavno u stanju da pristedi mnogo koju jalovu pricu.

ali i nevezano za konkretno moje poreklo, do kojeg mi je ko do lanjskog snega, verujte mi da dobra volja i pozitivan stav prema svemu sto nisam "ja i samo ja, jadan ja" neopisivo olaksava komunikaciju.

dodacu jos nesto sto je delimicno odgovor i ostalim komentatorima i alexlambrosu - ja sam bila desetak godina starija kada sam i sama bila suocena sa istom nacionalnom epifanijom. s tim sto sam ja imala da shvatim da sam mesanka (uvek volim da kazem da sam avlijaner, a na poslednjem jugoslovenskom popisu sam se izjasnila kao andaluzanka). cuh nedavno da se neki ljudi sprdaju, pa govore za sebe da su hrbi ili srvati. :) e, tako nesto sam i ja, a osim mene jos i ogroman broj ljudi na ovoj planeti (ukoliko je nekoga briga za tu perspektivu).

jednom, u nemackoj, oslovi me u nekom liftu neki nas covek kad je cuo da pricam srpski sa drugaricom. pita me "cija si ti?". kazem, otprilike "svacija i nicija" - ispipavam teren, naravno, jer ja uvek moram prvo da ispipam gde je prag tolerancije kod naseg sveta. on mi kaze seretski "pa ono si sto ti je ćaća". zanimljivo! ni setila se toga nisam! ako ćemo, dakle, samo po muškoj liniji, onda sam brate čistokrvna srpkinja! ali mu odgovorim "e, prošlo vreme kad se majke ne broje".
schweppes92 schweppes92 22:17 30.06.2009

Re: auuu...

J Gall: uvek volim da kazem da sam avlijaner...


Šta je loše u tome što se neki drugi osećaju kao Srbi?
alselone alselone 22:20 30.06.2009

Re: auuu...

Jelena Gall
"pa ono si sto ti je ćaća". zanimljivo! ni setila se toga nisam!


Kod Srba po ocu a kod Jevreja po majci. Bio je davno domaci dobar film na tu temu, ali ne mogu da se setim kako se zove.
lutherblisset lutherblisset 22:24 30.06.2009

Re: auuu...

Kuliraj Luter, još ćeš ga odvesti u Hag i optužiti za ratno huškanje! Ratovi su se završili u prošlom veku.


Naravno da neću. Ima čovek pravo da kaže šta hoće,a i mogu da razumem imajući u vidu ono što je naveo oko familije.

S druge strane, za mnoge druge (sa svih strana) se izgleda ratovi nisu završili. Lagodno iz fotelje huškaju, a kada nešto počne nema ih ni u mišijoj rupi.
Btw. Što ti nisi onomad uzeo pušku u ruke? Vidim da si tada glumio hipika. Znaš i ti kada je gusto...
Jelena Gall Jelena Gall 22:41 30.06.2009

Re: auuu...

uros_vozdovac
e, alexlambros, kad i ti i svi ostali koje pominjes (albanci, bosnjaci, bugari, crnogorci, grci, hrvati, makedonci, slovenci - izvinjavam se onima koje sam mozda zaboravila), ukljucujuci i vecinu komentatora ovde, shvatite da je nacija NISTA, prestacete svi zajedno i da se nervirate i da ratujete i da kradete jedni drugima istoriju i smesticete mitove tamo gde im je mesto - u knjizevnost.


Ako je nacija NIŠTA koji ću onda ja u redu za vize? Nije valjda zbog pukog mesta rođenja i pripadnosti nečem krajnje imaginarnom? Kako ja da pobegnem iz tog tora, gde me svi guraju, svrstavaju? Usput, btw, taj tor mi se i ne sviđa, nekako mi je tesan, zapušten, ograničen... Onaj prošli tor mi je bio bolji veći i nekako ugledniji, ali ga srušili. Nisam za to previše kriv nikad nisam glasao za rušitelje, ali džaba. I onda, nekako mi se čini da me iz drugih torova optužuju za nešto što nisam uradio, za šta nisam nikad bio i protiv čega sam se aktivno borio.
A ono malo što mi sviđa u tom toru, ono što mi se iz istorije dopada, ono što bi rado da ostane moje i da determiše moj tor nekakvi mi otimaju i prisvajaju baš to. Čini mi se da smo kao društvo (namerno ne pišem nacija) zapali u jednu vrstu pozicije u kojoj je nešto što je legitimni patriotizam ogađeno pristojnom svetu. A to nije dobro, jer je takav patriotizam važan činilac ljudskog samopoštovanja.

pa sigurno da ćeš u red za vize kad je svet takav kakav je. jesam rekla da je bolji? nisam, naprotiv, čak sam eno i pobrojala koga sve autor pominje u svom postu, iako ti ne pitaš o njima nego o onima drugima, znam. s tim što kod tih drugih, tačno, nije reč baš samo o naciji. no, da ne mistifikujemo, nisu li granice postojale i pre nacija? i nij li tako da su neki nekima ukinuli vize? pa nam valja promisliti o tome.
sjajno je što kažeš "društvo" umesto "nacija". jer je to prvi korak da se napravi razlika između patriotizma i nacionalizma.
nikome ovde na zapadu ne smeta što sam ja iz srbije i što volim srbiju. zaista. čak im se sviđa kad me ponesu emocije, kad nekad zasijam u nekoj priči, kad vide koliko se radujem kad idem u novi sad ili kad pričam o svima onima koji su baš takvi kao ti. bože, kako mnogi ljudi u srbiji ne kapiraju da je dovoljno reći baš to što si ti rekao! ogradi se od zločinaca, jasno i glasno i bez "ali", stavi konačno tačku na zločine (dakle, prihvati udeo svoje države), prestani da gudiš o kosovu (ne zato što je to svima lako, naravno da nije, ali zaboga, prošao je voz), to je već dovoljno da napravi zdrav osnov za priču sa bilo kime.
a da ne govorim o tome da svaki iole upućeniji čovek na zapadu zna da su gluposti zbog kojih se "politika" toliko nervira (i alexlambros zajedno sa njom) - upravo to, gluposti!
a kad pričamo sa neupućenima - pa žao mi je narode, morate se naoružati strpljenjem. niko se naučen nije rodio, propaganda je svuda jaka, o nama se na zapadu ne uči ništa ni na časovima istorije, ni na časovima književnosti, budite spremni da krenete od nule.
po iskustvu mogu samo da preporučim: pružite ruku. bez kalimerovske kuknjave, to niko ne podnosi. volite svoju zemlju uprkos miloševiću, a ne zbog kosovske bitke, to je mnogo pametnija strategija za početak. pa kad probijete led, onda može i o obiliću da se priča, iako, ponoviću, zna se u kojem kontekstu. past tense & literature.
ne samo da nema čoveka koji to neće razumeti, nego nema čoveka kojeg to sve neće zanimati. believe you me.
Vladimir Maričić Vladimir Maričić 22:44 30.06.2009

Re: auuu...

pa zbog svesti kako svet funkcionise, naravno.
Da, a sa druge strane, ovog čoveka koji nije propovedao političku propagandu napadate zbog toga kako njegov svet funkcioniše.


jer ja uvek moram prvo da ispipam gde je prag tolerancije kod naseg sveta.
Oprosti ali nigde nisam doživeo netoleranciju kod raznoraznih Južnih Slovena u svetu. Većinom su poženjeni strankinjama.

Pre par nedelja, sela mi je u taksi - unuka Ivana Meštrovića sa mužem Englezom. Pošto me je neko nazvao na mobilni počeo sam da pričam na srpskom. Kad sam završio oni su zapanjeni rekli pa vi govorite naški! Povela se duga priča, i ona mi je ispričala kako je skulptor Ivan Meštrović u periodu oko 1908-1914 (otrpilike) smatrao sebe Srbinom. Naravno da postoji identifikacija jer tako svet funkcioniše. Meštrović je postao potom Jugosloven koji je radio između ostalog na "kosovskom ciklusu", ali na kraju je bio razočaran u politiku koja se tako igrala sa njegovim identitetom.


Međutim vaši napadi na autora pokazuju vašu političku propagandu. Vi hoćete da izbrišete svaku identifikaciju osim novih političkih identifikacija kao ovu dole Ja nisam Srbin, ja sam Peder (s velikim P).
VI ste bez osećanja za grupu-društvo-komunu, a želite da se identifikujemo za čistom biologijom - da li se nekom diže na ženske ili muške. Ili sve svodite na percepciju i teorije percepcije i telesnost (VIDI POSLEDNJI FILM JASMINE TEŠANOVIĆ NA NJENOM BLOGU).


U Engleskoj postoji nacionalistička stranka BNP, i nju napadaju zato što su članovi ekskluzivno Englezi.

Ali ni jedan čovek u ovoj zemlji se nije usudio da patronizira druge govoreći NACIJA JE NIŠTA!

drug.clan drug.clan 22:51 30.06.2009

Re: auuu...

Vladimir Maričić

Pre par nedelja, sela mi je u taksi - unuka Ivana Meštrovića sa mužem Englezom. Pošto me je neko nazvao na mobilni počeo sam da pričam na srpskom. Kad sam završio oni su zapanjeni rekli pa vi govorite naški! Povela se duga priča, i ona mi je ispričala kako je skulptor Ivan Meštrović u periodu oko 1908-1914 (otrpilike) smatrao sebe Srbinom. Naravno da postoji identifikacija jer tako svet funkcioniše. Meštrović je postao potom Jugosloven koji je radio između ostalog na "kosovskom ciklusu", ali na kraju je bio razočaran u politiku koja se tako igrala sa njegovim identitetom.


njegov unuk Stjepan Mestrovic sa druge strane svako svoje predavanje (covek istoricar negde u Teksasu) na bilo koju temu zavrsi time kako su Srbi genetski genocidan narod. Objavio je i knjige u kojima se uvek tako zavrsi.

Krv nije voda!
lutherblisset lutherblisset 22:52 30.06.2009

Re: auuu...

U Engleskoj postoji nacionalistička stranka BNP, i nju napadaju zato što su članovi ekskluzivno Englezi.



Jel si glasao za te naciste (pošto se zna da to nije obična nacionalistička partija)?

Stvarno sramotan primer.
Vladimir Maričić Vladimir Maričić 22:57 30.06.2009

Re: auuu...

njegov unuk Stjepan Mestrovic sa druge strane svako svoje predavanje (covek istoricar negde u Teksasu) na bilo koju temu zavrsi time kako su Srbi genetski genocidan narod. Objavio je i knjige u kojima se uvek tako zavrsi.

Krv nije voda!


Da Stjepan je bio jedan od glavnih vođa hrvatskog separatizma u inostranstvu. Mislim da mu je to sin. Čovek se vratio svojim korenima - sa osvetom.
lutherblisset lutherblisset 22:59 30.06.2009

Re: auuu...

Međutim vaši napadi na autora pokazuju vašu političku propagandu. Vi hoćete da izbrišete svaku identifikaciju osim novih političkih identifikacija kao ovu dole Ja nisam Srbin, ja sam Peder (s velikim P).
VI ste bez osećanja za grupu-društvo-komunu, a želite da se identifikujemo za čistom biologijom - da li se nekom diže na ženske ili muške. Ili sve svodite na percepciju i teorije percepcije i telesnost (VIDI POSLEDNJI FILM JASMINE TEŠANOVIĆ NA NJENOM BLOGU).



E Hipik, ponovo babe i žabe...
Pa je li grupa-društvo-komuna=nacija? Pa upravo nacija zahteva monolitnost, a guši svaku autonomiju koja može postojati u grupi-društvu-komuni.

A što se tiče tvoje šuplje patetične priče oko novih identiteta, pa je li toliko teško prihvatiti da smo svi jednaki i da je ovaj naš mali svet zajednički, bili mi Albanci, Srbi, Hrvati, Bosanci, Pederi, Vernici...



schweppes92 schweppes92 23:03 30.06.2009

Re: auuu...

lutherblisset
... pa je li toliko teško prihvatiti da smo svi jednaki i da je ovaj naš mali svet zajednički, bili mi Albanci, Srbi, Hrvati, Bosanci, Pederi, Vernici...


Ja bih to isto pitanje postavio tebi.
Vladimir Maričić Vladimir Maričić 23:06 30.06.2009

Re: auuu...

U Engleskoj postoji nacionalistička stranka BNP, i nju napadaju zato što su članovi ekskluzivno Englezi.




Jel si glasao za te naciste (pošto se zna da to nije obična nacionalistička partija)?

Stvarno sramotan primer.



Lutere oladi, ne glasam za naciste. Navodim primer koji ti nisi razumeo.
Jelena Gall Jelena Gall 23:06 30.06.2009

Re: auuu...

Međutim vaši napadi na autora pokazuju vašu političku propagandu. Vi hoćete da izbrišete svaku identifikaciju osim novih političkih identifikacija kao ovu dole Ja nisam Srbin, ja sam Peder (s velikim P).
VI ste bez osećanja za grupu-društvo-komunu, a želite da se identifikujemo za čistom biologijom - da li se nekom diže na ženske ili muške.

pa jeste. mora biti da sam bez osećanja za grupu-društvo-komunu, pošto sam em taka kaka sam, em udata za stranca, em imam sve neke budiboksnama prijatelje rasejane svud po svetu (uključujući srbiju, da vrag ne čuje), em mi je do biološke identifikacije, em nisam peder, em ne može da mi se digne.

nisam ekskluzivna srpkinja, znači ne postojim, šta se uopšte nervirate što se išta USUĐUJEM? lepo okrenite logiku, ja sam ništa. :)

a iz kojeg ste vi crtanog filma?
schweppes92 schweppes92 23:16 30.06.2009

Re: auuu...

Jelena Gall
nisam ekskluzivna srpkinja, znači ne postojim...


Vaša je teza, koju sve vreme elaborirate, upravo suprotna. Niste Srpkinja - dakle postojite.
I nama sve vreme svedočite da će "pravi život" doći onda kada nacionalno bude postalo NIŠTA. Kada se budemo osećali i izjašnjavali kao Andalužani, Avlijaneri...kada budemo postali kao vi.
Zaboravljate Jelena da nemaju svi problem da se nacionalno identifikuju, niti ih je sramota što su Srbi a ne Pederi.
Zvučaće vam čudno ali mnogi bi pristojni ljudi osetili sramotu kada bi bili primorani da pišu ovo što vi pišete.

Vladimir Maričić Vladimir Maričić 23:17 30.06.2009

Re: auuu...

lutherblisset:

upravo nacija zahteva monolitnost, a guši svaku autonomiju koja može postojati u grupi-društvu-komuni.


možda tako piše negde, ali realnost je mnogo kompleksnija

Vladimir Maričić Vladimir Maričić 23:21 30.06.2009

Re: auuu...

a iz kojeg ste vi crtanog filma?

Jelena Gall Jelena Gall 23:24 30.06.2009

Re: auuu...


schweppes92
J Gall: uvek volim da kazem da sam avlijaner...


Šta je loše u tome što se neki drugi osećaju kao Srbi?

pa ko kaže da je nešto loše, svašta? to si što si, pa šta? šta znači "osećati se kao srbin/srpkinja? imaš poreklo, nekakvu istoriju, jezik naravno, državu. znaš za onu razliku između državljanstva i nacionalnosti - e, ako o tome pričamo, ja sam za državljanstvo. za početak. u tom smislu sam i sama srpkinja, baš kao što sam donedavno bila jugoslovenka. navikla na jedno, pa navikla na drugo, a jedino što je bitno je u stvari praktični aspekt stvari. a ako je do nacije (bez obzira na državljanstvo) - pa reci mi, molim te, šta te razlikuje od bilo kog drugog čoveka na ovoj planeti izuzev PRIČE? priče porodične, priče istorijske, priče o sreći i nesreći, ljubavi i bolu?
ja sam imala da shvatim da je moja nacionalna priča "avlijanerska". tvoja je možda "srpska". evo, razumemo se očito na nivou jezika, iz iste smo države, imamo istu ličnu kartu, isto državljanstvo itd - pa hajde da PRIČAMO PRIČE.
odnosno: šta je loše u tome što ja, neka druga, u nacionalnom pogledu nisam 100% srpkinja, što se ne osećam kao takva?
Vladimir Maričić Vladimir Maričić 23:26 30.06.2009

Re: auuu...

pa je li toliko teško prihvatiti da smo svi jednaki i da je ovaj naš mali svet zajednički, bili mi Albanci, Srbi, Hrvati, Bosanci, Pederi, Vernici...


lutherblisset, to je toliko jasno i niko to ne dovodi u pitanje.

schweppes92 schweppes92 23:30 30.06.2009

Re: auuu...

šta te razlikuje od bilo kog drugog čoveka na ovoj planeti izuzev PRIČE? priče porodične, priče istorijske, priče o sreći i nesreći, ljubavi i bolu?


Ne znam da li ste upoznati sa tim da savremene teorije identiteta govore upravo o narativima, pričama u jednom kompleksnijem smislu, i iz različitih "priča" izvlače suštinske razlike izmedju pojedinaca, porpodica, nacija...
Dalje, odakle vam ideja da vam bilo ko zamera na načinu na koji ste se izjasnili. To je ovom prilikom primećeno i izvućeno u komentar isključivo s toga što ste ga ponudili kao poželjan model.
Vama niko nije rekao da bilo šta lošeg ima u tome što niste 100% Srpkinja, naprotiv, vi ste u 100% srpstvu pronašli nešto loše.
Bili Piton Bili Piton 23:31 30.06.2009

Re: auuu...

schweppes92

niti ih je sramota što su Srbi a ne Pederi


Licno nekako mi najvise pogoduju oni koji se ne stide ni jednog ni drugog.
Jelena Gall Jelena Gall 23:34 30.06.2009

Re: auuu...

Zaboravljate Jelena da nemaju svi problem da se nacionalno identifikuju, niti ih je sramota što su Srbi a ne Pederi.
Zvučaće vam čudno ali mnogi bi pristojni ljudi osetili sramotu kada bi bili primorani da pišu ovo što vi pišete.

ja moram da priznam da me pomalo zasmejavate, a pomalo ipak rastužujete (sorry za ono "ti" u prethodnom komentaru). mene nije sramota što sam iz srbije i što sam po nekim važećim (zvaničnim ili patrijarhalnim) parametrima srpkinja. to na ovaj ili onaj način nije lako, ali ne znam zašto bi trebalo da me bude sramota. a peđin komentar o Pederima je toliko sjajan, da se bojim da ste ga zapravo suviše pravilno shvatili - kao opasnost, jer je upravo prenaglašen "osećaj" nacionalne pripadnosti osnov ksenofobije.
verovatno nema smisla da vas pitam kakve veze pristojnost ima sa nacionalnom pripadnošću, ali evo, pitam, otvorena za mogućnost da nešto novo naučim.
Vladimir Maričić Vladimir Maričić 23:45 30.06.2009

Re: auuu...

a peđin komentar o Pederima je toliko sjajan, da se bojim da ste ga zapravo suviše pravilno shvatili - kao opasnost, jer je upravo prenaglašen "osećaj" nacionalne pripadnosti osnov ksenofobije.



Jelena i lutherblisset, niste na sajtu stormfronta, ne učitavajte ono čega nema.
Jelena Gall Jelena Gall 23:45 30.06.2009

Re: auuu...

vi ste u 100% srpstvu pronašli nešto loše.

ne. to je potpuno nebitno, procenti su ono ništa, mojih xy% je = nečijih 100%. pročitajte ponovo moj inicijalni komentar, please, da se ne bismo uplitali u kučine.
schweppes92 schweppes92 23:45 30.06.2009

Re: auuu...

Jelena Gall
. verovatno nema smisla da vas pitam kakve veze pristojnost ima sa nacionalnom pripadnošću, ali evo, pitam, otvorena za mogućnost da nešto novo naučim.


Samo u tom smislu da je prilično nepristojno, drsko, pretenciozno... reći nekom da njegov nacionalni identitet, nešto što pojedinac može doživljavati kao bitnu činjenicu, zapravo NIŠTA.
Olako potežete sasvim krupne teme.

Da li ste naučili nešto novo?
Iz toga kako ste postavili pitanje zaključujem da ste uvereni da ništa novo o temi ne možete čuti. Veoma bi ste se iznenadili koliko je toga u psihologiji, sociologiji, antropologiji, etnologiji o čemu pojma nemate a tiče se upravo identiteta. Ne čudi da vam je smešno, pomalo rastužujuće...

Jelena Gall Jelena Gall 23:49 30.06.2009

Re: auuu...

Vladimir Maričić
a peđin komentar o Pederima je toliko sjajan, da se bojim da ste ga zapravo suviše pravilno shvatili - kao opasnost, jer je upravo prenaglašen "osećaj" nacionalne pripadnosti osnov ksenofobije.



Jelena i lutherblisset, niste na sajtu stormfronta, ne učitavajte ono čega nema.

nema obilića. odavno. primetili? i čuli da "sudbina" srpskog naroda nije odlučena u kosovskoj nego maričkoj bici? primetili neopisivi smor u diskusiji grčke i makedonije oko imena BRJ makedonije? primetili da "život teče, život brzo prolazi"? :)
Jelena Gall Jelena Gall 23:58 30.06.2009

Re: auuu...

Veoma bi ste se iznenadili koliko je toga u psihologiji, sociologiji, antropologiji, etnologiji o čemu pojma nemate a tiče se upravo identiteta.

pa, istina je da su meni sada sitni sati i da moram da idem da spavam, ali ovo je jeftina fora, dragi schweppes. vi imate pojma? ajte, edukujte druge, a ja ću verovatno odsanjati nešto na temu identiteta, na temu drugog, na temu nacionalnih istorija (ima tako nekih saaaaasvim svežih naučnih projekata po svetu koji pronalaze sve neka ista opšta mesta u svim nacionalnim mitologijama, da čovek ne poveruje, čuli ste za to?), na temu identiteta, pa naravno! slobodno upetljajte i jezik u to - za boj spremna! :)
a u međuvremenu, laku noć.
schweppes92 schweppes92 00:05 01.07.2009

Re: auuu...

Jelena Gall
pa, istina je da su meni sada sitni sati i da moram da idem da spavam, ali ovo je jeftina fora, dragi schweppes. vi imate pojma? ajte, edukujte druge, a ja ću verovatno odsanjati nešto na temu identiteta, na temu drugog, na temu nacionalnih istorija (ima tako nekih saaaaasvim svežih naučnih projekata po svetu koji pronalaze sve neka ista opšta mesta u svim nacionalnim mitologijama, da čovek ne poveruje, čuli ste za to?), na temu identiteta, pa naravno! slobodno upetljajte i jezik u to - za boj spremna! :) a u međuvremenu, laku noć.


Eto, tako izgleda kada lektorka, školovana za sintaksu, krene u ideološki pohod na semantiku. Još u nameri da edukuje druge...

Laku vam noć...
Jelena Gall Jelena Gall 00:24 01.07.2009

Re: auuu...

školovana za sintaksu, krene u ideološki pohod na semantiku

tako zbori imalac pojma... ne trudite se.
nemam ništa protiv da zakinemo na cinizmu a dodamo na tas normalnog razgovora i edukacije do koje vam je navodno stalo.
pomenuli ste "koliko je toga u psihologiji, sociologiji, antropologiji, etnologiji o čemu pojma nemate a tiče se upravo identiteta". pa, hajte. naravno da se šalim kad pominjem boj, naravno da se varate kad mislite da nemam pojma. stvarno sam umorna i sitni su sati, ali ako ste budni i spremni da napišete komentar o tome, radovaće se i drugi čitaoci bloga, ne sumnjam. ja jedino ne mogu da obećam nikakav odgovor pre sutrašnjeg dana, zapustila sam i sopstveni post zbog ovog ovde. :)
dragoljub92 dragoljub92 00:47 01.07.2009

Re: auuu...

Krv nije voda!

izdvoj Ivana Meštrovića od njegovog sina i tog unuka ,bez obzira što su mu potomci takvi kakvi su on ne zaslužuje da se pljuje po njemu,ka ni Tin Ujević i cela ta grupa ljudi koji su bili okupljeni oko te ideje.
lutherblisset lutherblisset 00:50 01.07.2009

Re: auuu...

Ja bih to isto pitanje postavio tebi.


Naravno da prihvatam. Ali, to me ne sprečava da oponiram priči o multikulturalnim identitetima (ali ni da ih ne branim drugima), zato što smatram da je zajedničko iskustvo sveta ipak primarnije od toga. Možda je naivno ili utopistički, ali takav sam ja, fanatik...
schweppes92 schweppes92 01:13 01.07.2009

Re: auuu...

Jelena Gall
školovana za sintaksu, krene u ideološki pohod na semantikutako zbori imalac pojma... ne trudite se. nemam ništa protiv da zakinemo na cinizmu a dodamo na tas normalnog razgovora i edukacije do koje vam je navodno stalo. pomenuli ste "koliko je toga u psihologiji, sociologiji, antropologiji, etnologiji o čemu pojma nemate a tiče se upravo identiteta". pa, hajte. naravno da se šalim kad pominjem boj, naravno da se varate kad mislite da nemam pojma. stvarno sam umorna i sitni su sati, ali ako ste budni i spremni da napišete komentar o tome, radovaće se i drugi čitaoci bloga, ne sumnjam. ja jedino ne mogu da obećam nikakav odgovor pre sutrašnjeg dana, zapustila sam i sopstveni post zbog ovog ovde. :)


Vidite Jelena, vi ste od prvog dana na Blogu prisutni kao Lektorka, ja kao Schweppes. Vi ste svoju diplomu i kvalifikacije okačili kao nešto što bi trebalo da vas legitimiše, preporuči kao ozbiljnog sagovornika, mada se teme najčešće nisu ticale vaše struke. Stalno ste nastupali u maniru "ja znam", "ovako treba", pojavljivali se kao eskort BS (kada je bilo gusto), uvek u politikantske/ideološke svrhe, ignorišući realnu pretpostavku da na Blog svraća ne mali broj ljudi koji su završili neke škole, čija su znanja u oblastima o kojima se polemisalo kud i kamo relevantnija nego vaša. Po pravilu, vaš je svaki stav bio iznet u ultimativnoj formi, baš kao sada, nikada kao jedna od ravnopravnih mogućnosti. Na stranu "ozbiljnost" argumenata kojima ste te stavove podržavali.
Naravno da ovde neću navoditi svoje kvalifikacije, niti ću Blog koristiti u svrhu edukacije drugih blogera. Čak, nije ni važno šta ja znam. Ja, za razliku od vas, nisam osporavao nečije pravo da mu nacionalni identitet bude važan, niti sam osporavao vaše pravo da budete "avlijaner". Niko od komentatora to nije učinio. Dovodim u pitanje vaše "pravo" da popljujete ono što je za nekoga od velike važnosti. Da to pretvorite u NIŠTA. I dalje mislim da je to u najmanju ruku nepristojno, ubedjen da ne znate tačno o čemu govorite.
To da nemate pojma o "identitetu" sam pretpostavio na osnovu spremnosti da tvrdite da je nacionalni identitet NIŠTA. Neko ko o tome zna, bar malo, nikad neće izaći sa tako banalnom izjavom. Ovde sam malo preterao, zapravo postoje u okviru analitičke psihologije neka mišljenja, bliska zen-u, koja identitet negiraju svodeći ga upravo na narative (ono što ste vi negirali), ali je njihova argumentacija "nešto jača" i filozofski zasnovanija nego vaša.
Sve vreme u komentarima Vašu anacionalnost predstavljate kao model čija je vrednost u tome što je fokusiran na pojedinca, ličnost, model koji čoveka prihvata kao takvog... ne primećujući da, osporavanjem nacionalnog identiteta druge osobe, zapravo odbijate da je uvažite u onom delu koji je za nju od pretpostavljenog velikog značaja. Pri tom, kažete da ste svesni da svet funkcioniše po nacionalnom modelu, istovremeno ubedjeni da je 6 milijardi "nacoša" u krivu. Pa ćete da ih podučite, jel da? Verovatno bi i Sarkozi imao štošta čuti od vas, po pitanju ništavnosti nacionalnog identiteta Francuza.
I još jedna opsaka. Nekako ste, odgovarajući na moje komentare, dosledno birali delove koji su manje bitni. Nisam primetio da ste doveli u pitanje niti dali kvalitetan argument kontra suštine iznete u njima.

Laku noć, po drugi put...
alexlambros alexlambros 01:43 01.07.2009

Re: auuu...

Перси Бис Шели 1821. године, а не Александар.


zahvaljuem na ispravci, smeo sam se zakleti da sam odnekud prepisao citat potpisan sa Aleksandar Seli ...
vracarac92 vracarac92 08:10 01.07.2009

Re: auuu...

niti ih je sramota što su Srbi a ne Pederi

Licno nekako mi najvise pogoduju oni koji se ne stide ni jednog ni drugog.

Homoseksualnost je seksualna orijentacija
Peder je karakterna osobina.
Jelena Gall Jelena Gall 10:07 01.07.2009

Re: auuu...

@schweppes92

ne vidim nikakav smisao da se potrose tolike reci na moj nastup na blogu. naravno, jasno mi je da je vas cilj da me diskvalifikujete, zato se necu upinjati da odgovaram na to, reci cu vam samo jedno: niti sam nick lektorka odabrala iz razloga koje mi vi spocitavate, niti sam se negde hvalila diplomama i kvalifikacijama. moj nick i link na profesionalnu biografiju koji sam stavila na profil su rezultat sasvim prozaicne mentalne operacije - to sam ja, pa koga zanima moze da zna.

sto se nacionalnog identiteta tice, nesporazum je u sledecem (a sve to ama ni najmanje veze nema sa "edukacijom", zaista ne preterujte): ne osporavam ga nikome. ali da je u prakticnom izvodjenju ovom svetu naneo vise zla no dobra, o tome zaista ne moramo da se sporimo. i moj akcenat je na tome. moje NISTA je prosta svest o tome da bismo se manje ljutili, svadjali, a i ubijali, kada nam nacionalni konstrukt ne bi bio bitan, kada naciju ne bismo shvatali kao konstitutivni elemenat identiteta, pa ga projektovali na sve oko nas. dakle, problem je jednostavno u visku i projekciji, bez toga bi svako bio i ostao to sto jeste po nacionalnosti.

a sve to, opet, ne bih pisala tako kako sam napisala, da nije alexlambrovog posta. iznervirao se. kradu nam istoriju, nasitno i nakrupno. to sto primeri koje navodi dobrim delom zalaze u mit, to malo kome ovde para oci. sve prasta, ali obilica ne prasta. nisam cinicna sada, zaista, ova prica prosto nikome ne nosi dobro. odose u ljutitom zamahu ruke i bosnjaci i crnogorci i makedonci (da samo na tome ostanem). mislim, ok, lako je razmahati se u svojoj kuci. ali, recite mi, kuda to vodi?

6 milijardi "nacosa", kazete, i sarkozi, a ja tu nesto nekoga hocu da poducim? pa necu, pricam sto mislim kao i ostali blogeri ovde. i sasvim sigurno znam da nisam sama protiv 6 milijardi, nemojte bas pokusavati nekoga time da zaludite. :)

naravno da je identitet narativ. jezik je vec nesto opipljivije, a da ne govorim o drzavi, pa mestu/mestima u kojima zivimo itd. nemam apsolutno nista protiv narativa, bio on biblija, nacionalna istorija, nacionalni mit, narodna pesma, vasko popa, danilo kis ili tomas pincon. beskrajno mnogo zanimljivog a i korisnog moze da se nauci iz narativa. iz svake porodicne price, uostalom. ali, grozim se i svojatanja (zbog kojeg se alexlambros naljutio, a mislim da bi bilo dovoljno samo obeleziti glupost i odmahnuti rukom na nju) i lazi i manipulacije koja zavrsi borbom u ime nacionalnog identiteta.

e, a sad mozete da odahnete, nemam vise vremena. samo vas molim, nemojte vise o mom stilu i nacinu, mozda ste u medjuvremenu primetili da se nijednim slovom nisam osvrnula na vas nacin ophodjenja sa mnom, iako vam je ocigledno stalo da sugerisete svoju superiornost u odnosu na mene. mislim da bi bilo bolje da cela ta dimenzija jednostavno ostane potpuno nebitna, jer u suprotnom preti da postane licna.
milojko92 milojko92 12:38 01.07.2009

Re: auuu...

Jelena Gall
sto se nacionalnog identiteta tice, nesporazum je u sledecem (a sve to ama ni najmanje veze nema sa "edukacijom", zaista ne preterujte): ne osporavam ga nikome. ali da je u prakticnom izvodjenju ovom svetu naneo vise zla no dobra, o tome zaista ne moramo da se sporimo. i moj akcenat je na tome. moje NISTA je prosta svest o tome da bismo se manje ljutili, svadjali, a i ubijali, kada nam nacionalni konstrukt ne bi bio bitan, kada naciju ne bismo shvatali kao konstitutivni elemenat identiteta, pa ga projektovali na sve oko nas. dakle, problem je jednostavno u visku i projekciji, bez toga bi svako bio i ostao to sto jeste po nacionalnosti.

a sve to, opet, ne bih pisala tako kako sam napisala, da nije alexlambrovog posta. iznervirao se. kradu nam istoriju, nasitno i nakrupno. to sto primeri koje navodi dobrim delom zalaze u mit, to malo kome ovde para oci. sve prasta, ali obilica ne prasta. nisam cinicna sada, zaista, ova prica prosto nikome ne nosi dobro. odose u ljutitom zamahu ruke i bosnjaci i crnogorci i makedonci (da samo na tome ostanem). mislim, ok, lako je razmahati se u svojoj kuci. ali, recite mi, kuda to vodi?

6 milijardi "nacosa", kazete, i sarkozi, a ja tu nesto nekoga hocu da poducim? pa necu, pricam sto mislim kao i ostali blogeri ovde. i sasvim sigurno znam da nisam sama protiv 6 milijardi, nemojte bas pokusavati nekoga time da zaludite. :)

naravno da je identitet narativ. jezik je vec nesto opipljivije, a da ne govorim o drzavi, pa mestu/mestima u kojima zivimo itd. nemam apsolutno nista protiv narativa, bio on biblija, nacionalna istorija, nacionalni mit, narodna pesma, vasko popa, danilo kis ili tomas pincon. beskrajno mnogo zanimljivog a i korisnog moze da se nauci iz narativa. iz svake porodicne price, uostalom. ali, grozim se i svojatanja (zbog kojeg se alexlambros naljutio, a mislim da bi bilo dovoljno samo obeleziti glupost i odmahnuti rukom na nju) i lazi i manipulacije koja zavrsi borbom u ime nacionalnog identiteta.
To cut a long story short, iz Vasih dosadasnjih komentara, ma koliko Vas to ljutilo, ocigledno je sledece: Vama je u stvari veoma krivo sto nemate sopstveni identitet i sto ste "avlijaner". Voleli biste da imate identitet, ali jednostavno okolnosti su bile takve da je to kod Vas bilo nemoguce. Danas to kod Vas izaziva veliku frustraciju i otuda neprestana potreba da agresivnim nametanjem Vasih stavova na blogu pokusate da sami sebe ubedite da ste u pravu. Otuda ta potreba da se svuda i na svakom koraku istice da ste bez identiteta, bez nacije, bez jasnog porekla, pocevsi od Vase biografije, preko toga cime se bavite, nacina na koji predajete djacima, tekstova koje pisete... Otuda potreba da se nipodastavaju stavovi ljudi koji imaju identitet, koji se ne stide svoje nacije i svojih korena.
A da data vrsta nesigurnosti u sopstvene stavove i frustracija njima jeste itekako rasirena pojava, pa i ovde na blogu (recimo posebno uocljivo kod pojedinih homoseksualaca), to je takodje veoma jasno, ali biti u manjini ne znaci i automatski biti u pravu i nadam se da zaista ne verujete u to (recimo kao bloger Stosic), jer je takva vrsta racionalizacije poprilicno detinjasta.
mikimedic mikimedic 12:46 01.07.2009

Re: auuu...

a dok se to ne desi, i posto je tako kako je (a mnogo si istinito ilustrovao kako je, to ti priznajem), bice i crnogorskog i bosanskog jezika - sto ne bi bilo?


kao sto ce biti austrijskog, svajcarski da ne pominjem.


vracarac92 vracarac92 14:29 01.07.2009

Re: auuu...

ne vidim nikakav smisao da se potrose tolike reci na moj nastup na blogu. naravno, jasno mi je da je vas cilj da me diskvalifikujete, zato se necu upinjati da odgovaram na to, reci cu vam samo jedno: niti sam nick lektorka odabrala iz razloga koje mi vi spocitavate, niti sam se negde hvalila diplomama i kvalifikacijama. moj nick i link na profesionalnu biografiju koji sam stavila na profil su rezultat sasvim prozaicne mentalne operacije - to sam ja, pa koga zanima moze da zna.

sto se nacionalnog identiteta tice, nesporazum je u sledecem (a sve to ama ni najmanje veze nema sa "edukacijom", zaista ne preterujte): ne osporavam ga nikome. ali da je u prakticnom izvodjenju ovom svetu naneo vise zla no dobra, o tome zaista ne moramo da se sporimo. i moj akcenat je na tome. moje NISTA je prosta svest o tome da bismo se manje ljutili, svadjali, a i ubijali, kada nam nacionalni konstrukt ne bi bio bitan, kada naciju ne bismo shvatali kao konstitutivni elemenat identiteta, pa ga projektovali na sve oko nas. dakle, problem je jednostavno u visku i projekciji, bez toga bi svako bio i ostao to sto jeste po nacionalnosti.

a sve to, opet, ne bih pisala tako kako sam napisala, da nije alexlambrovog posta. iznervirao se. kradu nam istoriju, nasitno i nakrupno. to sto primeri koje navodi dobrim delom zalaze u mit, to malo kome ovde para oci. sve prasta, ali obilica ne prasta. nisam cinicna sada, zaista, ova prica prosto nikome ne nosi dobro. odose u ljutitom zamahu ruke i bosnjaci i crnogorci i makedonci (da samo na tome ostanem). mislim, ok, lako je razmahati se u svojoj kuci. ali, recite mi, kuda to vodi?

6 milijardi "nacosa", kazete, i sarkozi, a ja tu nesto nekoga hocu da poducim? pa necu, pricam sto mislim kao i ostali blogeri ovde. i sasvim sigurno znam da nisam sama protiv 6 milijardi, nemojte bas pokusavati nekoga time da zaludite. :)

naravno da je identitet narativ. jezik je vec nesto opipljivije, a da ne govorim o drzavi, pa mestu/mestima u kojima zivimo itd. nemam apsolutno nista protiv narativa, bio on biblija, nacionalna istorija, nacionalni mit, narodna pesma, vasko popa, danilo kis ili tomas pincon. beskrajno mnogo zanimljivog a i korisnog moze da se nauci iz narativa. iz svake porodicne price, uostalom. ali, grozim se i svojatanja (zbog kojeg se alexlambros naljutio, a mislim da bi bilo dovoljno samo obeleziti glupost i odmahnuti rukom na nju) i lazi i manipulacije koja zavrsi borbom u ime nacionalnog identiteta.

e, a sad mozete da odahnete, nemam vise vremena. samo vas molim, nemojte vise o mom stilu i nacinu, mozda ste u medjuvremenu primetili da se nijednim slovom nisam osvrnula na vas nacin ophodjenja sa mnom, iako vam je ocigledno stalo da sugerisete svoju superiornost u odnosu na mene. mislim da bi bilo bolje da cela ta dimenzija jednostavno ostane potpuno nebitna, jer u suprotnom preti da postane licna.

koliko reci je potroseno?
schweppes92 schweppes92 14:51 01.07.2009

Re: auuu...

Jelena Gall
sto se nacionalnog identiteta tice, nesporazum je u sledecem (a sve to ama ni najmanje veze nema sa "edukacijom", zaista ne preterujte): ne osporavam ga nikome. ali da je u prakticnom izvodjenju ovom svetu naneo vise zla no dobra, o tome zaista ne moramo da se sporimo...


Ne slažem se sa vama. Mislim da je zloupotreba "nacionalnog identiteta" nanela dosta zla, ne identitet kao takav, ali mislim da je ovo zlo koje nam se nameće kroz privid "novih vrednosti", "demokratije", globalizacije, ljudskih "prava" ... mnogo brutalnije i po broju žrtava efektivnije. Da ne pominjem savremene ratove, "borbu protiv terorizma", tipičan način njihovog otpočinjanja i tipičan postratni scenario. Uvek mu prethodi svojevrsna ideološka agresija na potencijalnu žrtvu, uvek je to "demokratizacija", rušenje "nacionalističkog režima", "uspostavljanje savremenih vrednosti"... Mislite li da je slučajno što je Obama upravo dao da se redefiniše termin "rat protiv terorizma"?

Ono što vama zameram, mada nisam siguran da to radite sa namerom, je da dosledno odabirate loš trenutak da nam propagirate vaše "vrednosti" i mišljenja.
Reč je o tome da u situaciji kada Šiptari pokušavaju da otmu našu teritoriju (ovo pišem za vaše ranije stavove) i na njoj naprave svoju nacionalnu državu, vi stajete na njihovu stranu i nama govorite da su bitni "ljudi". Ne pada vam na pamet da tim istim Šiptarima nisu bitni ljudi nego upravo nacionalna država. Mada ste sasvim svesni koliku su "pravnu akrobatiku" i "kreativnost" Ameri morali da ulože u obrazloženje takvog čina, ne uspevši do kraja da svet ubede da je taj čin pravno regularan , vi ni u jednom trenutku niste izneli dilemu. Za vas je Kosovo nezavisna država a za vašeg ideologa Srdju Popovića, teroristički rat na Kosovu je zapravo antikolonijalna, oslobodilačka borba.
Sada, kada su Šiptari napravili državu, kada je potrebno "pročistiti istoriju", vi opet nama govorite da su bitni "ljudi". Opet ne vidite da ovo što Šiptari rade nema veze sa "ljudima" već isključivo sa stvaranjem "istorijskog argumenta" za njihovu državnost. I to na način da će falcifikovati i pokrasti našu istoriju.
Verovatno niste primetili ni to da je već bilo primera da su pravoslavni manastiri na Kosovu predstavljani kao "Vizantijska baština".
Ide se korak po korak. Oni rade "svoj posao" a ispada da i vi sinhronizovano radite svoj. Oni otimaju, falcifikuju, "kreiraju"... a za to vreme vi im inasjderski pomažete, tvrdeći da to što nam oni uzimaju mi zapravo i nemamo. Po vama, to je NIŠTA. Ne pomislite li nekada: ako to nije ništa zbog čega je njima stalo upravo do toga?
Jelena Gall Jelena Gall 16:08 01.07.2009

Re: auuu...

Mislim da je zloupotreba "nacionalnog identiteta" nanela dosta zla, ne identitet kao takav

upravo na to sam mislila govoreći o "praktičnom izvođenju". da nije svega ostaloga na šta se nacionalni identitet projektuje, da nije ogromnog polja zloupotreba, nikakvih problema ne bi bilo.

i nemam nikakav problem da se složim s vama u vrednovanju "rata protiv terorizma".

imam problem da, kao vi, insistiram na nazivu šiptari za albance. imam problem takođe, bez obzira na pravne aspekte, da insistiram na teritorijalnom integritetu srbije, ne zato što su mi albanci simpatičniji nego srbi ili zato što oni nisu nacionalisti itd - mislim, sve je to isuviše banalno, znate - nego zato što mislim da je užasno mnogo vode proteklo, da je užasno mnogo ljudi stradalo, da rezultat koji imamo jeste na srpsku štetu, ali dajte da jednom više negde stanemo. uostalom, moj poslednji blog koji se ticao upravo ove teme vi izgleda niste pročitali, inače mi, iako se ne slažemo oko ovoga, bar ne biste pripisivali jednodimenzionalnost.

nema koristi od nacionalizma, uopšte nije bitno čije je on provenijencije. meni ni najmanje. i nema tog ratnika koji dobrovoljno kreće da ubija koji za mene može postati heroj. uostalom, zaglavili smo opet kod nacionalnih pitanja, ali kad su zločini u pitanju, nema te ideologije koja u mojim očima može da ih opravda.
alselone alselone 16:16 01.07.2009

Re: auuu...

Jelena Gall

imam problem da, kao vi, insistiram na nazivu šiptari za albance.


Shqip(ë)tar (plural: Shqip(ë)tarët, feminine: Shqip(ë)tare) is an Albanian language ethnonym (autonym), by which Albanians, mainly those from Albania and Kosovo, call themselves.


http://en.wikipedia.org/wiki/Shqiptar
NNN NNN 00:26 02.07.2009

Mali korak...


Do skoro se na B92logu vrlo neblagonaklono gledalo na reč Šiptar, što je kvazi-politički-korektno izbegavanje upotrebe mozga.
Ne vidim nikakav problem da se neko nazove Šiptar samo za to što jeste Šiptar, a pri tom i on tvrdi isto.
Sputavanje upotrebe reči Šiptar (za Šiptare) mi je najbesmislenije istrajavanje na gluposti.

lutherblisset lutherblisset 21:49 30.06.2009

Volim ljude , a ne naciju!




E moj Aleksandre, moraju i ateisti u nešto da veruju.
Bolje bi ti bilo da si čitao Svetog Pavla, barem bi naučio nešto o egalitarizmu i univerzalizmu.

Ps. Nemoj da misliš da se podsmevam tvojoj tragediji, ali mislim da baš zbog toga nacija nikada nije neki ideal kome treba težiti. Ljudi gube glave samo da bi onima na vrhu bilo dobro, a sirotinji raji sleduje istorija umesto hleba...


Vladimir Maričić Vladimir Maričić 21:59 30.06.2009

Re: Volim ljude , a ne naciju!

"ali ja mislim da baš zbog toga nacija nikada nije neki ideal kome treba težiti."

Dakle lobotomija! Čovek nigde nije pisao kako treba "težiti naciji".
alexlambros alexlambros 01:59 01.07.2009

Re: Volim ljude , a ne naciju!

Bolje bi ti bilo da si čitao Svetog Pavla, barem bi naučio nešto o egalitarizmu i univerzalizmu.


Citao. Al mi nekako mizoginija prosto probadala oci.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 22:07 30.06.2009

Da li može bez vredjanja?!

Da mi je neko rekao da ćemo na B92 blogu čitati veliko-srpske spevove rekao bih mu da laže.

Evo dočekali smo da i ovde pročitamo da su svi oko nas Srbi i da su Srbi narod najstariji, ali ono što autor i svi ostali kojima je bliska veliko-srpska retorika prećutkuju jeste da NIKO OD SPOMENUTIH NEĆE DA BUDE SRBIN, a i mnogi izbegavaju da se sa Srbima druže!

Zato molim bez vređanja. Ja nisam Srbin, ja sam Peder (s velikim P)

Mada je interesantno da srboljubivi autor bloga ne koristi svoje srpsko ime niti ga piše srpskim slovima... možda zato što srpska imena nisu fancy?
alexlambros alexlambros 02:05 01.07.2009

Re: Da li može bez vredjanja?!

Evo dočekali smo da i ovde pročitamo da su svi oko nas Srbi i da su Srbi narod najstariji


Podmeces. Ne, nisu svi okolo Srbi, Hrvati su, a i Srbi su Hrvati samo pravoslavci. A evo, Milos je Albanac ... a sto se tice naroda najstarijeg, pa Srbi, naravski, rekoh vec da su i na Saturnu zabelezeni srpski toponimi ....

Mada je interesantno da srboljubivi autor bloga ne koristi svoje srpsko ime niti ga piše srpskim slovima... možda zato što srpska imena nisu fancy?


Spocitavas mi pseudonim? Za koji jos i svi znaju da je to, a one koje zanima i kako je nastao i sta znaci. A i kako se stvarno prezivam. You can do better than that ....

Btw, ono o braci Jugovica nije bila velikosrpska il velikopederska retorika? Pa?
mikimedic mikimedic 17:43 01.07.2009

Re: Da li može bez vredjanja?!

Zato molim bez vređanja. Ja nisam Srbin, ja sam Peder (s velikim P)


A na kom jeziku si napisao komentar? Srpskom, ili .... ?

yngwie92 yngwie92 19:28 01.07.2009

Re: Da li može bez vredjanja?!

A na kom jeziku si napisao komentar?


moze li da bude juznoslavenski jezik ?
NNN NNN 21:32 02.07.2009

Re: Da li može bez vredjanja?!

Predrag Azdejković
PMS?
miloradkakmar miloradkakmar 22:37 30.06.2009

Zateče

me ovim tekstom. Nametnu mi se pitanje: zašto čovek ne bi preispitao sebe i sve ono što misli da se tiče njegovog naroda. Ti si to dobro uradio.
Skoro u istoj starosnoj dobi spoznasmo ko smo. Mene je moja baka , Hrvatica, u 16 godini uputila da sam Srbin , Pravoslavac, da se krstim sa tri prsta, da imam krsnu slavu , da to treba da poštujem, čuvam , negujem , kao i da to neće ništa vrediti ako u isto vreme ne budem dobar čovek. Verujem da se toga držim.
Jelena Gall Jelena Gall 22:57 30.06.2009

Re: Zateče

Mene je moja baka , Hrvatica, u 16 godini uputila da sam Srbin , Pravoslavac, da se krstim sa tri prsta,

mene je moja baka, hrvatica i katolkinja, ošamarila u crkvi kad sam se prekrstila levom rukom. posle je shvatila da sam u stvari levoruka, pa je plakala. posle toga smo diskutovale o tome da li postoji bog (imala sam 9 godina). kad sam odlazila iz jugoslavije sa 27 godina molila je divicu mariju da mi otvori vrata, iako je znala da nisam religiozna. i obožavala se i sa pravoslavnim i sa komunističkim delom moje porodice.
sve joj je oprošteno, bila je baka na kub, uvek tu za svakoga kome je bila potrebna. izvukla je mnogo kog člana porodice iz potencijalnog nacionalnog, verskog, ideološkog i ratnog pakla. ljudi su bili bitniji od nacije.
zašto čovek ne bi preispitao sebe i sve ono što misli da se tiče njegovog naroda

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana