Život

Aseksualnost, čemu?

vladimir petrovic RSS / 08.07.2009. u 18:18

No sex, please!

                                                                                   How can you tell an asexual designed a street? The "Not enter" signs are at all intersections.

 

 

 

Da li slučajno poznajete nekoga ko je u svojim najboljim godinama (recimo od dvadesete do četrdeset i pete), ali  kome do seksa nije stalo ni koliko do lanjskog snega? Ič.

Ili ste, možda, čuli da takva osoba uopšte postoji - osoba koja ne samo da seks smatra «životinjskim i odvratnim», već jednostavno nema nikakve stavove po tom pitanju osim što zna da je seks ni u kojoj formi ne - interesuje?

Nisu ovo neozbiljna pitanja, mada smo u mesecu julu, letnjem vremenu u kome se uglavnom izbegavaju preozbiljne teme.

Zapravo, ovo jeste ozbiljno pitanje. Jer, kažu, da postoje osobe koje su aseksualne.

Po definiciji, aseksualci su osobe koje ne doživljavaju ama baš nikakvu seksualnu privlačnost, ni prema suprotnom ni prema istom polu, te jednostavno nemaju interesa za seks.No sex please, we're asexual! Dakle, aseksualci postoje, bilo da oni same sebe tako vide i doživljavaju, bilo da  ih drugi tako vide.

Da se razumemo: ovde se ne radi o sporadičnim situacijama, kada čoveku nije stalo ni do čega, pa ni do seksa. Jer se smatra da se mnogi ljudi, povremeno, nadju u takvim situacijama. Ovde se radi o trajnim situacijama, u kojima jedna osoba živi i radi bez ikakve želje za seksom. Ni sa kim, ni u koje vreme.  I sebe, s pravom, smatra normalnom. Takve osobe, medju onima koji se ne kriju, često nose majice sa natpisima u stilu: "Ponosan sam što sam aseksualan" ("Asexual and proud", "Glad to be asexual"), i majice lepo izgledaju.

Time se proširuje stereotipna šema čovekove seksualnosti. Pored većinske heteroseksualnosti (muško-žensko) i manjinske homoseksualnosti (muško-muško, žensko-žensko), te biseksualnosti (istovremena seksualna privlačnost prema osobama oba pola), postoji i - aseksualnost. S tim u vezi, aseksualci sve više dižu glas širom sveta, od Novog Zelanda do Kanade i šire, da im se prizna status "seksualne orijentacije", odnosno da budu priznati na način kako su to homoseksualci i biseksualci (valjda po onome rezonu da «i nemanje stava o nečemu jeste - stav»).

A naučnici istražuju i istražuju. Nedavno je ugledni američki "The Journal of Sex Research" objavio istraživanje Antonija Bogarta (Anthony Bogaert), psihologa i eksperta za ljudsku seksualnost na jednom kanadskom univerzitetu, da oko jednog procenta odraslih apsolutno nema interesa za seks (About one percent of adults have absolutely no interest in sex, according to a new study, and that distinction is becoming one of pride among many asexuals). To je kasnije preneo još ugledniji "New Scientist", tako da je tema aseksualnosti dobila na značaju.  Prema tome, ako su homoseksualci i biseksualci u manjini u odnosu na heteroseksualce, aseksualci su u još većoj (ili manjoj) manjini. Tek jedna osoba na 100. Ali - postoje.  

Da li aseksualci mogu da vole? Svakako. Romantična privlačnost se odvaja od seksualne privlačnosti. U njihovom slučaju bliskost sa nekom osobom nije, dakle, bazirana  na seksualnoj privlačnosti, već na želji da se ima veza sa nekim. Onako - platonski. I to može biti solidna veza.

Mnogim ljudima nije jasno kako jedna veza može da funkcioniše bez seksa, jer seks vide i kao izraz, odnosno potvrdu ljubavi. Za aseksualce seks nikako nije izraz ljubavi, te im je takvo shvatanje strano (cinični aseksualci kažu ako bi se seksanje smatralo "izrazom ljubavi" onda bi prostitutke bile najvoljenija bića na svetu). Jer, kao što se može imati seks bez ljubavi, tako se može imati ljubav - bez seksa.

Ako hoćemo da budemo realni, moramo reći i ovo: ako je neko aseksualac, to ne mora da znači da nikada nije ni sa kim imao seks; aseksualnost samo znači da takve osobe ne privlače druge osobe na "onaj uobičajeni način". Naime, neki aseksualci su, ipak, probali seks, pa su shvatili da im to nije ništa značilo. I umesto da zamere partneru "što ih nije oborio s nogu", uvidjaju da je stvar u njima samima, te da ih niko ne može seksualno uzbuditi. Medjutim, kod nekih se povremeno javlja odredjena seksualna želja, pa tada masturbiraju, ali ne žele da "idu do kraja", odnosno upuste se u seksualni odnos sa nekom drugom osobom, bilo muškom bilo ženskom. A oni koji (eventualno) probaju, bivaju razočarani, dok je onima tvrdokornima, svaka pomisao na seksanje potpuno odbojna i grozna.

Smatra se da aseksualnost nije isto što i frigidnost. Frigidnost znači izostanak seksualnog uzbudjenja, ali ne i nedostatak želje, dok kod aseksualnosti nema - želje. Srce neće, a u tome ga mozak podržava. Naravno, moguće je da je neko bude istovremeno aseksualan i frigidan.

A kako stoji stvar sa aseksualcima i institucijom braka? Najpre, neki kažu da ima brakova u kojima seks, posle nekoliko godina, prestaje. Neverovatno, ali je tako. Naime, seksolozi tvrde da postoje osobe koje se seksaju jedno odredjeno vreme, skoro reda radi, a onda prestanu, jer shvate da ih samo seksanje ne privlači, da im dolazi čak kao veliki teret. Nepotrebno akanje. Ali te osobe ne traže (obavezno) da žive same. Zato ima ne mali broj veza u kojima je jednoj osobi stalo do druge, ali se seks ne praktikuje. Ima i slučajeva da aseksualci ulaze u bračnu vezu zato što žele da imaju dece. Problem za takve je u tome što ne vole redovno praktikovanje seksa, pa to može zasmetati bračnom partneru, ukoliko nije tolerantan, i dovesti do teškoća i prekida braka.

S druge strane, treba razlikovati aseksualce  i od onih koji ne žele da udju u bračne vode, jer celibat je stvar izbora,  a aseksualnost nije.

Naime, aseksualci tvrde da aseksualnost nikako nije stvar izbora (baš kao što isto tvrde i homoseksualci), već da se oni radjaju takvim. Prema tome, ideja da aseksualce treba lečiti je besmislena. (Uzgred budi rečeno, pakosnici ukazuju da je san mnogih gejeva da naidju baš na aseksualne žene; onda mogu i hoće da se vežu sa njima, jer im je stalo do braka, ali zele da imaju punu slobodu da izvan te veze rade šta hoće i s kim hoće).

Naravno, tvrdnja da postoje aseksualci stvara nelagodnost kod nekih, koji smatraju da su "sva ljudska bića - seksualna bića", odnosno da je seksualnost prirodna osobina ljudskog bića. Stoga, skoro sve religije seks vide kao «dar od Boga», jer služi za prokreaciju. Neke od njih, recimo, otvoreno se protive ideji da čovek ne želi da ima decu, pa to smatraju grehom. Zato nemaju razumevanja za aseksualce baš kao što nemaju razumevanja ni za homoseksualce.  

Imajući u vidu da se već u drugoj polovini prošlog veka svetsko javno mnjenje umnogome promenilo u odnosu na ljudsku seksualnost, u smislu veće tolerancije različitosti, ima izgleda da će i aseksualci, s protekom vremena,  sve više biti uvažavani.

Medju poznatim ličnostima bilo je aseksualaca. Zapravo, o njima se spekulisalo da su bili aseksualci, mada ima glasina da su neki od njih bili biseksualci/gejevi:

Isaac Newton (1643-1727), fizičar

Immanuel Kant (1724-1804), filozof

Nikola Tesla (1856-1943), pronalazač

Frederic Chopin (1810-1849), kompozitor

Maurice Ravel (1875-1937), kompozitor

Erik Satie (1866-1925, kompozitor

Antonio de Oliveira Salazar (1889-1970), političar

Salvador Dali (1904-1989), slikar

Hans Christian Andersen (1805-1875) pisac

H. P. Lovecraft (1890-1937), pisac

John Ruskin (1819-1900), kritičar

Emily Brontë (1818-1848), pisac,

Jorge Luis Borges (1899-1986), pisac

Florence Nightingale (1820-1910), aktivista

Ralph Nader (1934-), aktivista

Simone Weil (1909-1943), filozof

Otto Warburg (1883-1970), naučnik

Pál  Erdős (1913-1996), matematičar

Karl Lagerfeld (1933-), modni dizajner

Cliff Richard (1940-), pevač

Steven Patrick Morrissey (1959-), pevač

Naravno, ova lista se može proširivati.

Ako znate nekoga, dodajte ga. Makar i ne bio slavan. Važno je da ga znate, ili da znate za njega.  Ne mora biti 100 posto tačno, jer u životu ionako ništa nikada nije stoprocentno tačno.

 

Atačmenti



Komentari (548)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vladimir petrovic vladimir petrovic 23:47 08.07.2009

Re: Moj poznanik...

Omega
Jedan muškarac koji je jedino voleo da sam sebe oralno zadovoljava

You mean: Selfsucker?
Spavanje zajedno po ovakvoj vrućini, čemu?

Hm. U tropskim krajevima ljudima ne smetaju velike vrućine, pa se seksaju do (prijatne) iznemoglosti, a usput se deca radjaju jednom godišnje...
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:50 08.07.2009

Re: Moj poznanik...

Blejd, hoćeš reći da Kinezi imaju pravo kada kažu da jedna slika govori više nego...

S druge strane, feministkinje bi se mogle pobuniti zbog ovakvog predstavljanja!
Bili Piton Bili Piton 23:56 08.07.2009

Re: Moj poznanik...

vladimir petrovic
You mean: Selfsucker?


Kanda je to aktivnost koja uz prirodnu obdarenost zahteva i izvesnu akrobatiku ili bar savitljivost, koja po vrucini svakako teze pada, nagadjam
vladimir petrovic vladimir petrovic 00:02 09.07.2009

Re: Moj poznanik...

Bili Piton
Kanda je to aktivnost koja uz prirodnu obdarenost zahteva i izvesnu akrobatiku

Da. Što se tiče ovog prvog (prirodna obdarenost) to se nekako podrazumeva, ali ovo drugo je već teže, he, he, he...
miloradkakmar miloradkakmar 23:46 08.07.2009

Ozbiljna tema

Nisu ovo neozbiljna pitanja, mada smo u mesecu julu, letnjem vremenu u kome se uglavnom izbegavaju preozbiljne teme.

Mislim da je ovo samo ozbiljna tema i pomalo vruća za ovaj prohladni letnji mesec.
Aseksualci , znači , mogu , a neće ; ne moraju , a hoće - i obratno, ako sam dobro ukapirao. Pa , nisu ni oni baš naivni ?!
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:52 08.07.2009

Re: Ozbiljna tema

Miloradkakmar
... Aseksualci , znači , mogu , a neće ; ne moraju , a hoće - i obratno, ako sam dobro ukapirao. Pa , nisu ni oni baš naivni ?!


Dobro si zaključio.
Ali oni (s pravom) samo slede svoje nagone.
mimi09 mimi09 00:08 09.07.2009

Re: Ozbiljna tema

Mali doprinos, ako smem


A recent article by the director of a new documentary about asexuality reminded us that “asexual” is one of those terms that gets thrown around in casual conversation so much that it’s easy to forget what it really means (kind of like “passive-aggressive”). So here’s a brief primer for you.

1. Asexuality is not a choice. Celibacy is a choice; asexuality is a sexual orientation, just like being straight or gay.
2. The official definition of asexuality is “someone who does not experience sexual attraction.” (Being too tired to have sex or too closeted to have the kind of sex you really want doesn’t count.)
3. Being asexual doesn’t necessarily mean you don’t masturbate. Many asexuals have a sex drive, it just doesn’t translate into wanting sex with someone else.
4. Being asexual doesn’t necessarily mean you don’t experience attraction, either — it just means you just don’t feel the need to act on it sexually.
Bili Piton Bili Piton 00:17 09.07.2009

Re: Ozbiljna tema



Ok ovo sve mogu da razumem i prihvatim od reci do reci (narocito pod 3] - to objasnjava Dalijev i mnogobrojne druge voajerske slucajeve tj citavu tu kategoriju).

Ali tolikoooooo ne mogu da se identifikujem s takvim osecanjem ili orijentacijom, icim od svega ovoga, da mi je bas tesko da se ubacim u taj film.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 01:24 09.07.2009

Aseksualnost

U ovoj listi aseksualnih osoba ima dosta onih koji su bili gej/biseks... Ponekad je aseksualnost beg od društvene represije koja prati homoseksualnost / biseksualnost, kao nešto bolesno i protivprirodno... Kao na primer terapija elektrošokovima je u nekim slučajevima stvarala aseksualne osobe... ubijali su im želju za gej seksom, ali nisu stvorili želju za strejt seksom...

Poznajem osobe koje su aseksualne... Prvo sam mislio da im je to način da me otkače, ali sam shvatio da se ne pretvaraju...
mimi09 mimi09 01:45 09.07.2009

Re: Aseksualnost

Niko da pusti prigodnu muziku, a meni jedino ovo lici.
La poupée qui fait non
http://www.youtube.com/watch?v=-Ml3m2a9KSs&feature=related
by Michel Polnareff

Htela sam neku operu, ali nema. Tamo je fabula radnje uvek ista: sopran i tenor hoce, a bariton i mecosopran prave smetnje.
vladimir petrovic vladimir petrovic 06:52 09.07.2009

Re: Aseksualnost

Pedja Azdejković
...Poznajem osobe koje su aseksualne... Prvo sam mislio da im je to način da me otkače, ali sam shvatio da se ne pretvaraju...

Verujem ti.

P. S. Nadam se da si primetio ono što sam stavio kao moto: najdraži znak aseksualcima, koji bi da svuda bude prisutan, jeste: DO NOT ENTER. Što je dijametralno suprotno željama gejeva, he, he, he...
vladimir petrovic vladimir petrovic 06:55 09.07.2009

Re: Aseksualnost

Hvala za "Lutku koja kaže ne".
A ovo me je dobro zasmejalo:
Mimi09
Htela sam neku operu, ali nema. Tamo je fabula radnje uvek ista: sopran i tenor hoce, a bariton i mecosopran prave smetnje

Uvek postoje neki koji smetaju, he, he, he
jednatanja jednatanja 11:50 09.07.2009

Re: Aseksualnost

U ovoj listi aseksualnih osoba ima dosta onih koji su bili gej/biseks


To sam i ja negde čula na nemačkoj televiziji, takođe i poznajem jednu aseksualnu osobu koja se definiše istovremeno kao gay i aseksualna.
g.radicevic g.radicevic 06:52 09.07.2009

kad bolje razmislim...

aseksualnost i nije losha stvar
ono kad mi dodje
po nekad
da mi se nece
samo kazzem:
"izvini dusho
postao sam aseksualan"
umesto provaljenog
"izvini boli me glava, dobiJo sam......
itajrad

vladimir petrovic vladimir petrovic 07:05 09.07.2009

Re: kad bolje razmislim...

G. Radičević
... aseksualnost i nije losha stvar

Slažem se. Samo bi bilo poželjno kada kažeš
"izvini boli me glava, dobiJo sam......
itajrad

da u glavi imaš neki projekt na nivou Teslinih pronalazaka...
U takvim situacijama vredelo bi izvlačiti se od (premnogo) seksa, he, he, he...
niccolo niccolo 07:43 09.07.2009

Dobro je...

...nemati želju, ali je još bolje ostvariti je...
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:28 09.07.2009

Re: Dobro je...

Niccolo
... Dobro je nemati želju, ali je još bolje ostvariti je

Ne zezaj.
Gledano čisto sa muškog aspekta, ako nemaš želju, ne može da ti se digne.
Ako ti se ne digne - nema ostvarenja. (Fingering excluded).

As simple as that, isn't it?
niccolo niccolo 11:10 09.07.2009

Re: Dobro je...

As simple as that, isn't it?

To da, nego sam mislio, kako lepo kažu budisti, treba se osloboditi želje, pa je dobro, kao aseksualci, nemati želju da se seksaš, ali, s druge strane, ako već imaš želju, onda je dobro ostvariti je, jer ako je ostvariš ne patiš
wukadin wukadin 08:27 09.07.2009

Sam po sebi

Sex je u 90% slučajeva zavaravanje nagona. Kog nagona? Za razmnožavanjem. Barem je to tako kod "zlatne milijarde" i onih koji žele tu da se ušlepaju. Van Evrope i Amerike kako je i ne razmišljamo mnogo, osim kada bi da osudimo. Dakle organizam i podsvest želi partnera sa kojim bi produžio vrstu, ali to nas ometa u finansijskim, socijalnim i emotivnim planovima. Pribegavamo kontracepciji. Zadovoljili smo nagon, nismo obavili ono za šta je "namenjen". Nije to čak ništa novo, odavno postoje "strategije" izbegavanja i odvajanja, a kada se civilizacija ciklično rastače u globalnim gradovima (što se sada dešava, a i dešavalo se bar nekoliko puta kroz istoriju) te "strategije" dominiraju nad onim što je posledica osnovnog nagona.

Dalje, ako nema sexa (realno, obično to nije baš izbor) ide se na simulaciju simulacije. Legitimno. Najčešće je to masturbacija. Ali mnogo šta se svodi na seksualni nagon, recimo agresija. I to je povezano sa prenošenjem "sebičnog gena", jer borba za partnerku je obično agresivna u prirodi (ili za partnera gde su partnerke željne fajta). Frojd je to otkrio, i preterao sa tim, ali je u suštini otkrio rupu u saksiji. Jedino što je trebalo rušiti viktorijanske tabue.
Pa sam jezik je takav. Mislim govorni. Psovke su obično u vezi sa seksualnim radnjama. Kad je neko nekoga rasturio, u nadmetanju ili raspravi, često se koristi rečnik seksualnih aluzija. Dakle, zadovoljstvo pobedom (realnom, virtuelnom, izmaštanom) je u velikoj meri sekualno zadovoljstvo. I čin dominacije koji se tako postiže. Pa i sam kažem posle uspešne virtualne rasprave "sad mogu da zapalim cigaru"... Inače to mi je palo napamet kada mi je debeli Srđan Lukić (jedan od četiri člana SDU) posle jedne rasprave rekao da mogu da odem u WC i da ... znate već. Ergo, sve je to supstitucija.

E sad, aseksualnost. Sama po sebi to je još jedan varijetet. I gle čuda, izložena podsmehu i neshvatanju kao i druge. Što je glavna fora, podsmevaju se često oni "liberalni". Znate već kad kažu nacionalisti da "nađe devojku".... Lično, koliko se sećam sa devojkom ili bez nje imam uglavnom slične stavove i skoro jednaku potrebu da ih dokazujem. Daklem, to je pretpostavljena aseksualnost, možda projekcija svoje...
Da se ne lažemo, mislim da tu ima dosta "kiselog grožđa". Možda je to moja predrasuda. Samo imam ja mnogo "predrasuda" i prema drugim "varijetetima". Nikako da ih prihvatim za posve normalne. I tu ima dosta podsemeha i omalovažavanja pa su "liberalni" prolajali na lakat protiv toga. Sećate se kada je jedan borac za njihova prava na ovim blogovima malte ne dao svoju verziju govora Henrija V kod Ažinkura. Nikada se oni neće predati! Pa da li neko tako brani prava aseksualnih?!
I još da dodam ono što sam već rekao za Nikolu Teslu. Ako je neko toliko posvećen tim višim stvarima, sasvim je razumljivo da ga zabole za seks i porodicu. Ostali? Pa zapitajte se šta produžava život.
No, već sam bio napadnut zbog takvog stava. Da li će i sada uslediti napad?! Ili su neki "varijeteti" povlašćeni?
topcat topcat 09:54 09.07.2009

Re: Sam po sebi

wukadin
Da li će i sada uslediti napad?!


Od koga?
Onog tko ne zna ili nije u stanju upraviti svoju seksualnu energiju (nagon)?
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:05 09.07.2009

Re: Sam po sebi

Wukadin
E sad, aseksualnost. Sama po sebi to je još jedan varijetet

To nam je bila namera da kažemo ovim postom.
Pa da li neko tako brani prava aseksualnih?!

I to. Da podstaknemo nekoga da se i time bavi, ili da bar veći broj ljudi pokaže razumevanju za taj varijetet, kako ti kažeš.

A ovo priznanje ti baš nije trebalo, bolje da si ga prećutao:
Samo imam ja mnogo "predrasuda" i prema drugim "varijetetima". Nikako da ih prihvatim za posve normalne

Dole sa predrasudama! Sa i bez znakova navoda. Prihvati ih za - normalne.
Pa zapitajte se šta produžava život.

Sa ovim se slažem. Pridajem najveći značaj čovekovoj potrebi da radi na produžavanju vrste. O tome sam govorio kada sam pisao o značaju braka ("Brak, čemu?", kada sam, pomalo naivno, polazio od toga da brak ima opravdanja samo ako i kada je u funkciji pravljenja dece.
Ali, s druge strane, nimalo ne zameram varijetetima (homoseksualci, asekcualci) koji ne produžavaju vrstu.
Neka svako bude ono što - jeste.

Evo jedne digresije. Kada sam nedavno pisao o budizmu, u kontekstu istočnjačkih religija, naišao sam na primer nekog kineskog cara, u starim vremenima kada je budizam tek uveden u Kinu, koji je žestoko reagovao kada je video da su bili osnovani budistički manastiri u kojima su nalazili utočište mnogi ljudi i žene, živeći u celibatu. Onda je taj car doneo dekret da se svi ti monasi i monahinje medjusobno vežu bračnim ugovorima te da prave decu... a ne da izbegavaju ono što se od njih očekivalo, he, he, he...

Ali vremena su se promenila. A u medjuvremenu, toliko naroda se izrodilo da je planeta već prepuna... pa možda i nije potrebno previše insistirati na produženju vrste.
topcat topcat 10:26 09.07.2009

Re: Sam po sebi

vladimir petrovic

To nam je bila namera da kažemo ovim postom.
Pa da li neko tako brani prava aseksualnih?!

I to. Da podstaknemo nekoga da se i time bavi, ili da bar veći broj ljudi pokaže razumevanju za taj varijetet, kako ti kažeš.

A ovo priznanje ti baš nije trebalo, bolje da si ga prećutao:
Samo imam ja mnogo "predrasuda" i prema drugim "varijetetima". Nikako da ih prihvatim za posve normalne

Dole sa predrasudama! Sa i bez znakova navoda. Prihvati ih za - normalne.
Pa zapitajte se šta produžava život.

Sa ovim se slažem. Pridajem najveći značaj čovekovoj potrebi da radi na produžavanju vrste. O tome sam govorio kada sam pisao o značaju braka ("Brak, čemu?", kada sam, pomalo naivno, polazio od toga da brak ima opravdanja samo ako i kada je u funkciji pravljenja dece.
Ali, s druge strane, nimalo ne zameram varijetetima (homoseksualci, asekcualci) koji ne produžavaju vrstu.
Neka svako bude ono što - jeste.


Protestiram:
Ne mogu izjednačiti Nikolu Teslu i Ravela sa kvirijama.

Kod većine aseksualnih osoba koje su nabrojane nije bila u pitanju zloupotreba seksualne energije - već njeno usmjeravanje ili iskorištavanje u druge svrhe. Bili je gore pisao o erotičnim momentima u Ravelovoj ili Chopinovoj glazbi. Pitanje da li bi ih bilo - u tolikoj i takvoj mjeri - da su se spomenuta dvojica svaki dan "trošila" na, njima neispirativan, tjelesni sex.

"Prava aseksualaca" su po meni nepotrebna, kao i sva "prava" zasnovana na nečijem seksualnom izboru. Glasam za pravo da intimni odnosi ostanu intimni.

Zanimljivo da su spomenuti aseksualci uglavnom muškarci.

p.s.
zapravo, što duže razmišljam, sve mi se više čini da ove osobe uopće nisu bila aseksualne - jednostavno nisu shvaćale sex kao "svi drugi".
wukadin wukadin 11:56 09.07.2009

Re: Sam po sebi

topcat

wukadinDa li će i sada uslediti napad?! Od koga? Onog tko ne zna ili nije u stanju upraviti svoju seksualnu energiju (nagon)?

Od takvih uglavnom i dolazi.
Preporuka
wukadin wukadin 12:04 09.07.2009

Re: Sam po sebi

Ali, s druge strane, nimalo ne zameram varijetetima (homoseksualci, asekcualci) koji ne produžavaju vrstu.


Pojedinačno ne-produžavanje ne zameram ni ja. Neko nema ni jedno dete, neko ima pet, u proseku...
Ono što zameram je relativizacija značaja produženja vrste, a zarad dokazivanja (sebi? drugima?) da ono što oni ne mogu nije bitno. Zato varijetete stavljam pod znake navodnika.
Naravno to je samo mali deo fronta. Slavljenje seksa koji je samom sebi cilj, često bez emocija (prevaziđeno, šta li?!) je mnogo veći problem. Pročitaću tekst o braku. Uz obavezno "čemu".

Ali vremena su se promenila. A u medjuvremenu, toliko naroda se izrodilo da je planeta već prepuna... pa možda i nije potrebno previše insistirati na produženju vrste.


Globalno važi jedno... ali
Pa nije kod čoveka samo vrsta u pitanju. Postoje i drugi oblici identiteta, koji nisu biološki (to nikada ne bih tvrdio), ali poprimaju organske karakteristike. Da ne filozofiram - ljudima je stalo da opstanu takve stvari kao što je recimo nacija, ili vera, način života najzad. A natalitet je na ovoj planeti neravnomerno raspoređen.
Takođe, lično mi nije svejedno Srbija, Vijetnam ili Gornja Volta (recimo).
Ironija sudbine - oni koji imaju veći natalitet ne dele baš neke vrednosti. Koliko li će biti tolerantni kad prevladaju?!?
Uostalom, što se ne bi te "različitosti" promovisale tamo gde su najugroženije? Evo recimo neka GSA ide da se bori za prava u Saudijskoj Arabiji. Mali "izvoz revolucije", kao "Otpor" onomad...
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:42 09.07.2009

Re: Sam po sebi

Topcat
... zapravo, što duže razmišljam, sve mi se više čini da ove osobe uopće nisu bila aseksualne - jednostavno nisu shvaćale sex kao "svi drugi".

Ovo je dobra opaska.
Premda se može shvatiti da cilja prema onim ocenama da je seks - precenjen! Kao i ljubav. Kao i lepota, što bi rekao bivši blogokolega (i odličan čovek od muzike) Jaril.

N.B. Ne znam kako je prolazio Ravel, ali za Šopena sam se mnogo brinuo dok je bio "pod negom" genijalne spisateljice Žorž Sandove (George Sand). Ona je u mnogome bila ispred svog vremena, pa i u pitanjima seksa (tako je bar izgledalo), pa su je mnogi smatrali suviše raskalašnom. A u suštini je bila jedna vrlo razumna žena.

I kada je ona bukvalno uzela slabašnog Šopena u svoje ruke (zabeleženo je njegovo čudjenje kada je prvi put u životu video Sandovu, pa se pitao da li je ona muškarac ili žena, to mu, jadničku, nije bilo jasno), mnogi su brinuli za njega, da ga prosto "ne pojede" , odnosno uništi. Nije se to dogodilo. Sandova je njega cenila i poštovala i istinski pokušavala da mu pomogne, jer on jeste bio fragile, kako bi rekli Francuzi, kao da je bio figurica od najboljeg stakla. I pomagala mu je i pomogla da u to vreme, dok su bili u (aseksualnoj) vezi on opstane i ostvari neka svoja dobra muzička dela. Ja smatram da se Šopen ne može integralno shvatiti bez pominjanja Sandova, a obrnuto je moguće, jer je Šopen (ipak) bio samo jedan od mnogih ljudi u njenom životnom delokrugu. Ona je bila žena, ali jaka žena.

O toj vezi Šopena i Sandove mogu se pisati knjige i knjige, sa uvek novim tumačenjima i objašnjenjima, jer su u pitanju dve izuzetne veličine.
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:53 09.07.2009

Re: Sam po sebi

Topcat
Protestiram: Ne mogu izjednačiti Nikolu Teslu i Ravela sa kvirijama.

Ne preteruj, pls.

I sama znaš da medju mnogim vrsnim kompozitorima, i uopšte medju muzičarima, ima dosta kvirija, kako ih ti nazivaš.

Njihova seksualna orijentacija nije im smetala da budu izvrsni umetnici o stvore dela na kojima im je čovečanstvo (ono koje se razume) zahvalno. Dapače, njihova homoseksualnost im je doprinosila (ovo sam lupio, ali možda ima tu zrnceta istine) da budu vrsni umetnici, he, he, he...

A zna se. Niti su svi gejevi i aseksualci - umetnici, niti su svi umetnici - gejevi i aseksualci. Tek poneki!
wukadin wukadin 14:53 09.07.2009

Re: Sam po sebi

Можда има везе усмеравање сексуалне енергије са уметношћу.
Лично сам ближи мишљењу да проблем с идентитетом може бити инспиративан. Ако је то "сасвим нормално" и та слобода је освојена, вероватно ће број уметника међу гејевима опасти, а за асексуалне не знам. Тек треба неко да прича како је то нормално...
topcat topcat 15:03 09.07.2009

Re: Sam po sebi

vladimir petrovic


Njihova seksualna orijentacija nije im smetala da budu izvrsni umetnici o stvore dela na kojima im je čovečanstvo (ono koje se razume) zahvalno. Dapače, njihova homoseksualnost im je doprinosila (ovo sam lupio, ali možda ima tu zrnceta istine) da budu vrsni umetnici, he, he, he...


Točno, ali im isto tako činjenica da su "u ormaru" nije smetala da stvore vrhunska djela.
Pod "kvirija" mislim na aktiviste, a ne na ljude homoseksualnih sklonosti.
Svi mi (a pogotovo genijalni umovi) imamo elemenata jednog i drugog...pitanje je šta ćemo s tim učiniti.

Kad pišeš o Chopinu i G. Sand, pada mi napamet (možda nevezano) da su ljudi dosta često potpuno suprotni od onog kako se prikazuju. Iako je Chopin slovio za krhkog momka, muzika mu je daleko od toga - bez obzira na "nježne melodije". Isto tako, iza žene u muškom kostimu se vrlo često krije tek hiper-osjetljiva djevojčica.
Njjih dvoje su se očito izvrsno nadopunjavali.
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:32 09.07.2009

Re: Sam po sebi

Topcat
...Točno, ali im isto tako činjenica da su "u ormaru" nije smetala da stvore vrhunska djela.
Pod "kvirija" mislim na aktiviste, a ne na ljude homoseksualnih sklonosti.
Svi mi (a pogotovo genijalni umovi) imamo elemenata jednog i drugog...pitanje je šta ćemo s tim učiniti.


Ovo je razumno objašnjenje. Sad mi je sve jasno.
Bili Piton Bili Piton 15:32 09.07.2009

Re: Sam po sebi

vladimir petrovic
I sama znaš da medju mnogim vrsnim kompozitorima, i uopšte medju muzičarima, ima dosta kvirija, kako ih ti nazivaš.Njihova seksualna orijentacija nije im smetala da budu izvrsni umetnici o stvore dela na kojima im je čovečanstvo (ono koje se razume) zahvalno. Dapače, njihova homoseksualnost im je doprinosila (ovo sam lupio, ali možda ima tu zrnceta istine) da budu vrsni umetnici, he, he, he...


Ne mislim da si lupio uopste, tek da kazem (a mrzi me da obrazlazem zasto mislim da nisi).

Prevodio sam svojevremeno knjigu "Tajne moci muzike", nekog britanskog spisatelja kome sam (podsvesno, verovatno) zaboravio i ime, gundjajuci usput bas zbog teze koju je na vise mesta sistematski pokusao da proturi - a ona je bila ta da Cajkovski, npr, nije niposto mogao biti dobar kompozitor zato sto je bio gej te na neki nacin "hendikepiran" u umetnickom smislu (sto je preispoljna glupost kako god covek da obrne stvar). Knjigu sam za honorar preveo a onda se zestoko zauzeo za to da se ne objavi kod nas (i poslusali su me).

Sto se tice erotizma u Ravelovoj muzici (kojeg ima odavde do vecnosti i nazad) - moguce je da je posledica seksualne apstinencije i preusmerenja te energije na umetnicku kreativnost. Medjutim tog istog ili slicnog erotizma ima i kod Mesijana, i kod Debisija, i kod Stravinskog, a nesto se bas i ne zna da su ova gospoda stedela svoje belancevine, da se tako izrazim. Tako da je i ta jednacina (manje kresanja, vise umetnosti) sasvim krhka.
bocvena bocvena 09:36 09.07.2009

aseksualnost, šteta...

Ok, verujem da postoje ljudi čiji libido funkcioniše na drugačiji način. I koliko sam shvatila oni osećaju seksualnu želju, ali ne žele da je konkretizuju seksualnim činom.
3. Being asexual doesn’t necessarily mean you don’t masturbate. Many asexuals have a sex drive, it just doesn’t translate into wanting sex with someone else.

Kakav vrhunski ego trip! Dakle, imaju potrebu za seksom i emotivnom vezom, ali ne bi da se zamaraju seksualnim činom. Pih, pa to je baš najzabavnije!
No, dobro, sto ljudi, sto ćudi.
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:13 09.07.2009

Re: aseksualnost, šteta...

Bocvena
ali ne bi da se zamaraju seksualnim činom. Pih, pa to je baš najzabavnije!

Pa neki ne vole baš ono što je najsladje... na primer šlag na torti, he, he, he...

Neka cveta hiljadu cvetova.

Neka se zadovoljava svako kako zna i ume.

Neka apstinira od zadovoljavanja onaj ko to svesno želi (onaj ko može, a neće - kao što se samoubedjujemo da je bio slučaj sa našim Teslom).

Neka ne pate oni koji nemaju želja.
bocvena bocvena 10:19 09.07.2009

Re: aseksualnost, šteta...

na primer šlag na torti, he, he, he...

Mmmm, šlag...
O čemu smo ono pričali?
ines08 ines08 10:12 09.07.2009

* * *

Vrlo zanimljiva tema, kao i komentari.

Ja još nisam naišla na nekog ko kaže "mene sex uopšte ne interesuje".
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:16 09.07.2009

Re: * * *

Ines08
...Ja još nisam naišla na nekog ko kaže "mene sex uopšte ne interesuje".

Utoliko bolje po tebe.

Šala na stranu, pa aseksualaca ima - relativno malo. Ali ih ima. Toga treba da smo svesni.
ines08 ines08 11:36 09.07.2009

Re: * * *

vladimir petrovic
Šala na stranu, pa aseksualaca ima - relativno malo. Ali ih ima. Toga treba da smo svesni.

Nekako mi je logično da u nekom periodu života, iz raznoraznih razloga - traume, strah, nerazumevanje, neka druga zadovljstva tj uživanje u nečem drugom - načini nekog aseksualnim, u smislu da izgubi ili nema volju i potrebu za sexom. I verovatno takvih ima mnogo više nego onih rođenih, doživotnih... Tako nekako ja razmišljam na ovu temu.
U statistiku ne verujem, a nauka, čini mi se, nije baš jasno definisala ovo područje. Ili grešim?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:42 10.07.2009

sad bi

nakon ovog gore spiska trebali da revidiramo tvoju temu: Dvoglavlje u muskaraca, cemu?
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:46 10.07.2009

Re: sad bi

BebaOdLonchara
...nakon ovog gore spiska trebali da revidiramo tvoju temu: Dvoglavlje u muskaraca, cemu?


Hm. Nema potrebe za revidiranjem.

Aseksualnih ima u svim segmentima društva, uključujući i medju najinteligentnijim ljudima.

Prema tome, aseksualni muškarci (makoliko bili inteligentni) nemaju dve glave, već samo jednu. Ono dole i nije glava, jer njima služi samo i isključivo - za pišanje.
topcat topcat 23:52 10.07.2009

Re: sad bi

vladimir petrovic
- za pišanje.

Etotigana:
jedna za pišanje, druga za šišanje
oooooj!
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:05 11.07.2009

Re: sad bi

Topcat
Etotigana:

Što se čudiš? U svetu muškaraca, to je velika uvreda (reći za nekoga da mu ona stvar služi samo za pišanje).
To mu dodje kao kada nekoga prekoriš da kompjuter koristi (samo) kao pisaću mašinu, he, he, he...
jedna za pišanje, druga za šišanje

Redosled je, ipak, obrnut. Ova "za šišanje" ima primat nad ovom drugom.
U tom mom postu o muškarčevom dvoglavlju poenta je bila da ako je gornja glava pametna, pametna je i donja, odnosno da donja malo znači ako je gornja glava - prazna.

Na žalost, to pravilo ne važi za aseksualce. Gore možeš biti Isak Njutn (Isaac Newton) a dole si - nulica. Ili nuletina.

Kako život može biti okrutan!
dunja73 dunja73 23:37 10.07.2009

„Mycocepurus smithii“

Kao aseksualni se mozete i razmnozavati ..
dokaz :
GajaR GajaR 21:05 11.07.2009

aseksualnost čemu i svačemu ?

Aseksualnost je pravi i prirodni tok stvari kod svakog.
Ovu temu neću da elaboriram, jer je zamorno pratiti ovako dugačak blog i komentare. Samo ću da ispričam jedan vic na tu temu:
U parku, na klupi, sede dva penzosa koja se ne ne poznaju. Počne priča, reč po reč, pa se stvori i intima. Ona pita njega: a gospodine koliko vam je godina? On odgovara: gospođo meni je 85.godina... Ju. ju, ju...ja vam nebi dala....
Ali gospođo, ja nebi ni mogao...


Sapienti sat!
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:14 11.07.2009

Re: aseksualnost čemu i svačemu ?

GajaR
Aseksualnost je pravi i prirodni tok stvari kod svakog


Nije to TA aseksualnost. Ja govorim o nečemu drugom.
Thanks anyway.
GajaR GajaR 23:07 12.07.2009

Re: aseksualnost čemu i svačemu ?

margos margos 19:31 13.07.2009

E, konačno pročitah:)

Tekst sam pročitala odmah, al sad sam pročitala i komentare.

Pre dve godine se i ja na nekom Kvirijinom blogu zapanjim oko aseksualaca, pa mi Peđa dade neki link - a tek tamo kad sam otišla, bila sam zbunjena. Sigurno je da postoje aseksualne osobe, ali je po mom mišljenju jednako ispravno tretirati svakog čoveka ponaosob - jer verujem da je kod nekih aseksualnost stvar datosti, kod nekih stvar svesnog, a kod nekih nesvesnog izbora.

Ponekad im zavidim, ponekad mi ih je žao - nemam jasan i utvrđen stav. No, svakako, live&let live.
vishnja92 vishnja92 19:36 13.07.2009

Re: E, konačno pročitah:)

e pa margita.

kad neko uradi ono na prvoj, to jos i da razumem. ali na poslednjoj... jesi ti od juce na ovom blogu?!!!!!
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:27 13.07.2009

Re: E, konačno pročitah:)

Višnja
e pa margita.
kad neko uradi ono na prvoj, to jos i da razumem. ali na poslednjoj... jesi ti od juce na ovom blogu?!!!!!


Ćuti, Višnja, ne dekuražiraj Margos, odavno nije ovamo navraćala. Sve je imala preča posla, što sam ja razumeo.

Margos
.. E, konačno pročitah: Tekst sam pročitala odmah, al sad sam pročitala i komentare

Nikad nije kasno, naravno.

Iz onoga što smo govorili o aseksualcima (kako u samom tekstu tako i u komentarima), hteo bih da neke stvari ponovim:

Verujem da svi mislimo da postoje osobe sa reduciranim (pa i nikakvim) seksualnim prohtevima. Nije na nama da nagadjamo koliko su brojni, ali ako oni (a aseksualci već imaju medjunarodna udruženja i tako to) tvrde da je to oko jedan posto medju odraslima (a to na izvestan način potvrdjuju i naučna seksološka istraživanja), nemamo razloga da im ne verujemo.

Ima mišljenja, naravno, da niko ne može biti baš skroz na skroz aseksualan, da je svako od mesa i krvi... što i meni izgleda razumno, ali prihvatam da ima čudnih izuzetaka.

Ali meni je bilo zabavno (ja sam se prilično zabavljao pišući ovaj post) da istaknem Listu poznatih aseksualaca, na kojoj ima mnogih imena. koja mi znamo.
Koliko je ta lista tačna to nije važno, meni je važnija činjenica da su neke poznate ličnosti stavljene na tu listu, što verovatno nije bez ikakvog osnova.

Toliko o aseksualcima, toj manjini medju seksualnim manjinama.
Usput, pričali smo svašta, i na razne teme, što je sveukupno pomoglo da post ne bude previše dosadan.

vishnja92 vishnja92 21:33 13.07.2009

Re: E, konačno pročitah:)

Usput, pričali smo svašta, i na razne teme, što je sveukupno pomoglo da post ne bude previše dosadan.

post je jedan od najboljih bre pizone!
margos margos 21:39 13.07.2009

Re: E, konačno pročitah:)

Ali meni je bilo zabavno (ja sam se prilično zabavljao pišući ovaj post) da istaknem Listu poznatih aseksualaca, na kojoj ima mnogih imena. koja mi znamo.
Koliko je ta lista tačna to nije važno, meni je važnija činjenica da su neke poznate ličnosti stavljene na tu listu, što verovatno nije bez ikakvog osnova.

Verujem da ti je lista zanimljiva jer su navedene ličnosti prema kojima svi mi na neki način gradimo lični odnos i stvaramo svoja mišljenja (kroz njihova dela, naravno). Druga je stvar što je takva lista apsolutno sumnjiva - jer se radi o osobama koje nisu žive. Uostalom, ja mogu za sebe da kažem da sam štagod - neću da sam to, da se ne ureknem - a da to jednostavno nije istina.Zato i rekoh - široko im polje... svima :)

I da citiram Patrijarha Pavla koji je jednom na pitanje o homoseksualcima odgovorio:: ''Seksualna energija nije neka druga energija... to je životna energija koju svaki čovek ima i može da je koristi kako on hoće.''


Višnjo, nisam znala da se ono zove i kad je po redu, tj na kraju
To me zbunilo :)
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:49 14.07.2009

Madona nije aseksualka

Kada je u pitanju Lista popularnih aseksualaca, koja je priložena na kraju ovog posta, mnogi se, sumnjičivo, pitaju koliko je ona verodostojna.

Naravno, teško je dati dobar odgovor. Moj stav je bio "da čim se nečije ime nalazi na toj listi, tu ima nečega"...

Sada mi pada na pamet ovo:
Da li bi neko mogao da poveruje da će naši potomci, jednog lepog dana, Madonino ime staviti na listu poznatih aseksualaca?

Siguran sam da neće, he, he, he...

A na Listi se nalaze imena nekih (savremenih) pevača!
eizo eizo 11:59 14.07.2009

Sto ne lajem...

...Proglas...
Odnosno sta ne davim svojim komentarima...

To sto ja ne ostavljam svoj komentar ispod svakog komentara nije zato sto nekog tretiram po sistemu "ko ih jebe" ili sto nekog ignorisem, ili smatram da nisu vredni komentara, komentare redje lupam jer sam cesto ne artikulisan, sto mi se kasnije obije o glavu, lenj sam, cesto su komentari sami sebi dovoljni ili ne daju priliku da se na njih nesto nastavi.

Glupo mi je da svakom govorim hvala za svaki pozitivan komentar jer mi to deluje malo narcisoidno (dugacke li reci...), zahvaljum se kao da sam nesto uradio.
Na negativne jos redje, jer mi prijaju i nemam neku potrebu da posle svakog ulazim u oruzanu raspravu jer mi je glupo da teram nekog da promeni misljenje, a cesto su u pravu.


Dakle niste mali majmuni, nemam neku potrebu da vas animiram, ako neko ima nesto da kaze slobodan je, koliko god glasno zeli, svako moze da se javi i na pm da se svadja bez problema (pod uslovom da ne persira).

Drugo...Palube...
Citam 98,69% tekstova ovde, dakle ono sto kaze propaganda, da sam out of touch, to, nije istina...


Uostalom svaka rasprava se pre ili kasnije pretvori u valjanje u blatu.
Primer:

Eto, av av av, happy ?


O temi...
Ja nesto imam utisak da su aseksualne osobe malo previse zaljubljene u sebe, blago asocijalni narcisi.

p.s Mali test, jel ima neko aseksualan posle ova dva spota ?
vishnja92 vishnja92 12:08 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

hola


za ovaj prvi klip kaze da je "embedding disabled by request"

i mojne da si tako razdrazljiv :)
svako blog vidi drugacije, a ovde se dokono caska... i tako.

meni si ti ok.

ps - nisi valjda iscitao sve komentare?!
topcat topcat 12:22 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

eizo

To sto ja ne ostavljam svoj komentar ispod svakog komentara nije zato sto nekog tretiram po sistemu "ko ih jebe" ili sto nekog ignorisem

Lijepo je i iz tebe nešto izmamiti, ali nadam se da si primijetio da sam te isključila iz skupine "ko ih jebe" blogera.

p.s Mali test, jel ima neko aseksualan posle ova dva spota ?


Nemoj se ljutiti ali meni je ovaj drugi dosadan (prvi ne vidim).
Otprilike kao film showgirls - svaka čast lijepim djevojkama, ali izložba mesa može i u mesnici...a izložba pločica kod keramičara.
Aseksualna?

edit:
prvi još dosadniji.
Eto...de gustibus...: )))
maksa83 maksa83 13:51 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

Nemoj se ljutiti ali meni je ovaj drugi dosadan (prvi ne vidim).

A bre, pojma nemaš. Drugi je sjajan. Sja-jan!

Pogotovo ona akcija preko levog krila u 2. minutu. Maestralno.

Eto...de gustibus...: )))

Što bi rekao jedan moj drugar (od skora tvoj NYC komšija): 100 ljudi - 100 ćudi, 100 žena - 200 sisa.
vishnja92 vishnja92 13:57 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

jel vi to svi odistinski imate nameru da trolujete na poslednjoj strani?
cisto da znam...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:20 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

sta sam propustila?
izgleda podosta. pojma nemam o cemu pricate.
topcat topcat 14:31 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

maksa83

A bre, pojma nemaš. Drugi je sjajan. Sja-jan!


E, ybg...ja nisam vidjela maestralnu akciju nego hrpu plastičnih lutki koja se valja u blatu.
100 žena...blabla...
jedna topcat
štadasiradim?

edit:
pojašnjenje menta(o?)lnog (ograničenog) sklopa - kad su ovakvi prizori u pitanju sjetim se davnog Pižonovog "ljubavnog" bloga (gostovao je kod Unfa), one navale pločica i mesa sa idejom kako je to TO.
E sad...mislim...meni nije.
niccolo niccolo 14:38 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

100 ljudi - 100 ćudi, 100 žena - 200 sisa

Ovo sam skoro čuo negde. Da nisi već ranije spominjao ovu izreku na blogu?
topcat topcat 15:07 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

njanja_de.manccini
pojma nemam o cemu pricate.


Ni ja, al se pravim.

Btw, jel ovo večeras zatvara?
Treba panično neki bus ili smo ok?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:13 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

nije veceras bre sutra se zatvara malo iza "tacno u podne" kod tebe bar.

inace ovo je autobus za sutra, nemoj da ga promasis

vladimir petrovic vladimir petrovic 15:31 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

Eizo, kamenjarko,
Hvala ti što si se javio. Nisi morao.
Hvala na pokušaju da nam objasniš što ne laješ. I da nam kažeš da si svestan postojanja
Eizo
...po sistemu "ko ih jebe" ili sto nekog ignorisem,
te da ti nisi od tih, ali...

Mi, u prizemnim momentima svojim, baš smo bili pomislili da se ti u priličnoj meri držiš tog principa "ko ih jebe". Šta ćeš, mnogi blog smatraju sredstvom komunikacije, a ne medijumom na koji će neko lepiti divne priče i uglavnom ćutati ko zaliven.

Šalu po strani, ali oni koji s divljenjem čitaju tvoje priče i daju ti preporuke kao vrata malo su zaintrigirani, što je normalno. Na ovom postu smo te spomenuli, možda je to ispalo kao malo ogovaranje, ali smo pritom vodili računa da ne preteramo i da ne damo povoda moderaciji bloga da nas počne brisati - "zbog govora mržnje", he, he, he...

Jer, kažu da nekima nije dovoljno samo tutnuti ispod usta parče predivne torte (što su tvoje priče). Njima treba (bar ponekad, bar po malo) i reći kako si tu tortu napravio… Da znaju da je proizvodjač čovek od krvi i mesa, a ne robot.

Pada mi na pamet K. Gustav Jung, koga ja povremeno čitam, iako ga ne razumem mnogo, a koji je jednom rekao: “Postoje pacijenti koje treba preplašiti, jer su njihovi instinkti za strah zakržljali”. Nekoga treba prodrmati, ubosti špenadlom po zadnjici da bi reagovao. Da li znaš takve pacijente? Ili ćeš nam reći da nikada nisi čuo za postojanje takve sorte?

Jednima se neće svideti zvučni zapisi koje si priložio, drugima hoće. Jednima će se svideti šta si rekao, drugima neće. Ali je važna (makar i povremena) komunikacija, jer ovo je blog. Zato je dobro da si se javio.

Uzgred, kako Njanja slikovito reče, svako ko se sada ovde javi, hvata poslednji bus, jer smo pred zatvaranjem.

Napomena: Ne čudite se što sam oslovio čoveka sa "Eizo, kamenjarko".

Naime, on je sam sebe tako nazvao na svom sopstvenom blogu, što je mene teralo da se dugo smejem.
Takvu duhovitost je dosta retko naći kod blogera.
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:40 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

Višnja
... nisi valjda iscitao sve komentare?!

Kakvo je ovo pitanje?

A Margos nisi pitala, niti se čudila, što je ona, koja se javila samo malo pre Eizoa, isčitala sve komentare...
Ako može Margos
Tekst sam pročitala odmah, al sad sam pročitala i komentare
valjda može i Eizo, he, he, he....
mirelarado mirelarado 15:45 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

Еизо,
уопште нисмо мислили на тебе... барем ја. Погрешно си се препознао...
Ја о разним ЈТ, ЧП и сличним појавама, а јавља се Еизо. Ти сасвим нормално комуницираш, а твоји текстови углавном изискују прећутну препоруку.


antioksidant antioksidant 15:48 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

ja nisam vidjela maestralnu akciju nego hrpu plastičnih lutki koja se valja u blatu.

bas sve su plasticne?<_<

inace, cisto radi dramatike, smatram da bi bilo pozeljnije da je penal odbranjen
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:49 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

Mirelarado
уопште нисмо мислили на тебе


Pranje ruku?
vishnja92 vishnja92 15:50 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

Kakvo je ovo pitanje?

pa pitanje :)
margitu znam a eiza ne znam, pa mi zanimljivo.

pajz - ovo je 7 komentara od 9 novih, sto znaci da su jos dva negde na prethodne dve strane.

edit - o svasta. kad ste se pre nagurali?
maksa83 maksa83 15:55 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

inace, cisto radi dramatike, smatram da bi bilo pozeljnije da je penal odbranjen

I tebi je to zasmetalo?
maksa83 maksa83 15:56 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

Ovo sam skoro čuo negde. Da nisi već ranije spominjao ovu izreku na blogu?

Skroz moguće.
mirelarado mirelarado 15:56 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

vladimir petrovic
уопште нисмо мислили на тебе


Pranje ruku?


Ма какви. Ти си, можда, мислио на Еиза, док смо МРНС, Вишња и ја мислиле на неке сасвим друге. Просто к'о пасуљ...
Кад ЈТ напише неки од својих драгуља, дође ми да замахнем својом тешком левом руком, и то, што би рекао Анф, из рамена, али се уздржим, јер одговора нема, па самим тим ни сврхе.
vishnja92 vishnja92 15:59 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

potpis, pecat, preporuka.

edit - ja desnom. i mi neverujuci iznadjemo u sebi trunku hriscanskog milosrdja... da ne strada namestaj skroz bezveze i nizasta.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:06 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

mirela

eto posto na poslu se upgrejduje system ja moram da visim na blogu, pa sam tako ugrabila priliku da procitam komentare na ovom blogu i mislim da se eizo stvarno pogresno prepoznao. ja na primer kod njega ne ostavljam komentare jer nemam sta da dodam a ne mogu da se zezam jer nekako ne poznajem coveka...akomerazumete.
vishnja92 vishnja92 16:16 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

ja moram da visim na blogu

:)))))))
saosecamo...
mirelarado mirelarado 16:32 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

njanja_de.manccini
mirela

eto posto na poslu se upgrejduje system ja moram da visim na blogu, pa sam tako ugrabila priliku da procitam komentare na ovom blogu i mislim da se eizo stvarno pogresno prepoznao. ja na primer kod njega ne ostavljam komentare jer nemam sta da dodam a ne mogu da se zezam jer nekako ne poznajem coveka...akomerazumete.


Њањо

Саосећамо због тешке ситуације на послу :)))
antioksidant antioksidant 16:51 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

I tebi je to zasmetalo?

pa kome nije?
antioksidant antioksidant 16:52 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

ovo je 7 komentara od 9 novih, sto znaci da su jos dva negde na prethodne dve strane

nisam ja sto ne znaci da necu uskoro
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:53 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

Mirelarado
Њањо
Саосећамо због тешке ситуације на послу :)))

A gde je Marko?
Nedostaje nam.
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:55 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

Niccolo...
Ovo sam skoro čuo negde. Da nisi već ranije spominjao ovu izreku na blogu?
Maksa
...Skroz moguće.


Nije moguće. Maksa je neponovljiv - tako smo bar do sada verovali
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:21 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

A gde je Marko?
Nedostaje nam.

neces da verujes al je odma u ponedeljak otiso na neku konferenciju tako da ja necu da ga vidim jedno 2 nedelje. javice se on znam jer najbolje bloguje kad je po konferencijama...ili aerodromima.
antioksidant antioksidant 17:58 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

javice se on znam jer najbolje bloguje kad je po konferencijama...ili aerodromima

ili u teretani

Unfuckable Unfuckable 18:56 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

i samo da dodam :
te sudije, uvek nekako isključe one - najaktivnije i najžustrije. Vrlo plastičan primer sudijske nepravde.
topcat topcat 19:26 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

vladimir petrovic

Pranje ruku?


Baš sam se pitala zašto si persiraš?
Persiranje, čemu?
Ili - tko smo to MI?
Vidim, svi se ogradiše...najglasnija - ja - u startu...hm.

Dobro...Eizo se javio i valjda je sad jasnije.
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:32 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

Topcat
Vidim, svi se ogradiše...najglasnija - ja - u startu...hm.
Dobro...Eizo se javio i valjda je sad jasnije

Slažem se sa stavom da je valjda sada jasnije. To je najvažnije.

A to što se neki ogradjuju, i to razumem. Ja podsećam da sam ja bio prvi koji je Eiza uopšte pomenuo, i to pod naslovom "Nsarski, Eizo". Sve je bilo intonirano svakako pozitivno. Ako je bilo nekih pitanja izmedju redova, i ona su bila dobronamerna. Nakon toga, primećeno je da je bilo nekoliko komentara, koji su se pojavljivali pod tim naslovom "Nsarski, Eizo", ali je moguće da su komentatori mislili generalno, ili konkretno na nekog trećeg, odnosno desetog. To ne znam, zato uvažavam sve njihove naknadne izjave i stavove.

I tvoja reakcija, Topcat, je bila u redu.

Ponavljam da je dobro što se Eizo javio, te da znamo da će nastaviti da piše dobre priče.
antioksidant antioksidant 21:46 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

hajde sad kad je cela prica "nsarski, eizo" gotova da pitam: a zasto je toliko bitno komunicirati sa citaocima?

mislim, sad mozemo pricati o tome (ako ima raspoloznih) bez bojazni da se neko (nsarski, eizo) nadje prozvanim

Unfuckable Unfuckable 21:55 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

a zasto je toliko bitno komunicirati sa citaocima?

pitaj Budimca, možda bi on mogao da pruži validno objašnjenje.
Po cenu da neki, meni dragi ljudi ponovo dobiju pege i nagon za povraćanjem, koje uključuje i mahnito ritanje svega oko sebe, ponoviću da je čovek godinama pisao fantastične tekstove na svom blogu koje niko nije komentarisao, a on sam zna koliko su bili čitani, onako zakopani u nekom tamnom uglu sajberspejsa.
A onda je došao na Blog B92, pa već je u Potpalublju imao dojam kao da je na prepunoj Marakani, kladim se.

edit & troll :
plačem, plačem....cimer...engleski cimer ! ! !


Kaz, pa tebi treba podići spomenik

antioksidant antioksidant 22:04 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

da li je to ista promenilo u kvalitetu njegovih tekstova? ne (ili mozda da ako podlegne zelji da "zaigra za publiku"
da li je to ista promenilo u znacaju njegovih tekstova? da (citanost direktno utice na "trag u svemiru" a to je znacaj)
da li je to ista promenilo u odnosu autora prema tekstovima? zavisi od autora, zavisi zasto pise...

da preformulisem pitanje od
a zasto je toliko bitno komunicirati sa citaocima?


u


da li je ta komunikacija deo "definicije bloga kao takvog"?



Unfuckable Unfuckable 22:20 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

da li je ta komunikacija deo "definicije bloga kao takvog"?

meni jeste, ali ne mora da bude presudno. Do bloga sam "pisano" komunicirao samo sa profankom srpskog, par drugara preko ceduljica, nešto malo pisama iz askare, administracije raznih vrsta da ne računam - i nešto mejlova & čata
Mislim da jeste dosta toga u komunikaciji koja se dogodi.
Potvrdu za to nalazim u prisećanjima na gomile : obrisanih blogova, editovanih blogova, faktografskih ispravljanja blogova, ispravljanih naslova (Fuchs, remember ? ) , blog - na - blog situacija, obrisanih komentara...a sve to kao posledica samo i jedino - komunikacije, interakcije, kako bilo - ne uvek i obavezno pozitivne i konstruktivne, .

margos margos 22:29 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

da li je ta komunikacija deo "definicije bloga kao takvog"?

Meni je kod Eiza sva komunikacija u onom što napiše - i ne nedostaju mi njegovi komentari, ne osećam ono 'ko vas *ebe'. Naprotiv. A super je i kad komentariše. Sve mi je ok.

Problem je kad Drago Kovačević napiše nešto - mnoštvo ljudi napiše da to nije baš tako - on ne kaže ništa, sem što onda sve te ljude na kraju nazove 'ekipom' i 'odkomunicira' samo sa svojim drugarom. A mi beeee... Onda stvarno ne znam šta da uradim - od toga da obrišem sve svoje komentare, da ga oteram u mesto rođenja ili nešto treće.

Nikako da naučim da su tišina i ćutanje validan deo komunikacije - i često rečitiji od reči.
antioksidant antioksidant 22:37 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

meni jeste

mislim da je u ovom poenta

svako ga definise na sebi prihvatljiv nacin

samo da se naucim(o) da ne sudim drugima po svojim kriterijumima i na putu sam...


vladimir petrovic vladimir petrovic 23:11 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

Margos
...Nikako da naučim da su tišina i ćutanje validan deo komunikacije - i često rečitiji od reči.


Ovo je lepo rečeno, ali... ne važi u svim situacijama.

Kod umetničkog stvaralaštva i stvaralaštva uopšte (a i pisanje na blogu je svojevrsno stvaranje) važna je komunikacija sa drugima, jer se stvaranje čini uglavnom zbog njih, da bi sebe čovek dokazao preko - drugih. Drugi su u tom slučaju mera nas samih.
Drugim rečima, ako mi nešto stvorimo, a to ostavlja indiferentnim one oko nas, onda bolje da ga nismo ni stvarali. Malo sam uprostio stvar, ali se svodi na to.

Ćutanje može biti vid komunikacije izmedju dve osobe koje se uvažavaju, ali samo do odredjene granice. Tako se bar meni čini. A predugo ćutanje može da škodi.
margos margos 23:24 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

Ovo je lepo rečeno, ali... ne važi u svim situacijama.

Svakako. Zato sam i rekla...
Nikako da naučim da su tišina i ćutanje validan deo komunikacije - i često rečitiji od reči.

...a odnosi se i na blog - kada neko oćuti neku uvredu ili prozivku, meni je time dosta rekao. Kad autor ćuti sa nebitnima - opet mnogo govori. Etc...
I tako... ima tu oko ćutanja mnogo priče :)
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:32 14.07.2009

Re: Sto ne lajem...

a odnosi se i na blog - kada neko oćuti neku uvredu ili prozivku, meni je time dosta rekao. Kad autor ćuti sa nebitnima - opet mnogo govori. Etc...

Nije srpski ćutati, he, he, he...

Malo se šalim, ali nisam za veliko trpljenje. Na uvrede i prozivke ne treba ćutati, treba odgovarati, sa nastojanjem da to bude što civilizovanije, kobojagi s okusom - polemike, koju ja tako zdušno zagovaram.

Jer teško je oćutati, pogotovu ako čovek nije vernik pa da može da kaže "Bog će da ti plati kad-tad".

Naravno, kad čovek vidi da ima posla s budalom, on treba da digne ruke i da ne odgovara.
vladimir petrovic vladimir petrovic 07:22 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

Unf
edit & troll : plačem, plačem....cimer...engleski cimer ! ! !
Kaz, pa tebi treba podići spomenik


Ja ne kužim o čemu ti pričaš?
Valjda se još nisam potpuno probudio.
vishnja92 vishnja92 07:32 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

baci linak, nemoj da si stipsa...
Unfuckable Unfuckable 07:49 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

vas dvoje izgleda da je ova vrućina malo omamila : ja vam boldujem a vi ni mukajet, ja vam crtam a vi čitate
vishnja92 vishnja92 09:19 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...


nis ne razumem...

daj linak, nemoj da si stipsa!
Bojan Budimac Bojan Budimac 09:37 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

antioksidant
da li je to ista promenilo u kvalitetu njegovih tekstova? ne (ili mozda da ako podlegne zelji da "zaigra za publiku"
da li je to ista promenilo u znacaju njegovih tekstova? da (citanost direktno utice na "trag u svemiru" a to je znacaj)
da li je to ista promenilo u odnosu autora prema tekstovima? zavisi od autora, zavisi zasto pise...
da preformulisem pitanje od
a zasto je toliko bitno komunicirati sa citaocima?

u
da li je ta komunikacija deo "definicije bloga kao takvog"?


Naravno da ga svako ga definise na sebi prihvatljiv nacin. Jeste i meni. Veoma bitan deo blogodarenja. Naravno, ne zahtevaju svi tekstovi komunikaciju i komentare (recimo, eizu najčešće dajem preporuku bez komentara, kao i Ćirkoviću kad piše o astronomiji – i eto primera nekomentrisanja iz dva sasvim različita razloga – kod eiza i njegovih emocionalnih erupcija se uglavnom nema šta komentarisati, o astronomiji nemam pojma i samo se mogu zahvaljivati za tekst, polazeći od sebe to ne radim (iako pohvale prijaju) da citiram eiza Glupo mi je da svakom govorim hvala za svaki pozitivan komentar jer mi to deluje malo narcisoidno (dugacke li reci...), zahvaljum se kao da sam nesto uradio. pa onda ne stavljam druge u tu situaciju).

Da li se moj odnos prema blogovanju promenio? Naravno, i to je pitanje koje neprestano obrćem po glavi. Uplaši me ponekad da osećam primese kalkulacije u sebi, ali ne u smislu želje da idem čitaocima niz dlaku (misleeem, bilo bi glupo očekivati da se možeš sviđati ama baš svakome pod kapom nebeskom), nego jednostavno sam nekad smoren od pojmaroša i etiketa, od kojih je najoriginalnija da sam licemerni KGB-eovac (da, zabole me za njih, ali to smara u mojim godinama), pa mislim o tekstovima koji ne bi bili konfrontirajući. No, kad uhvatim to kod sebe pokrpim se i nastavljam ne dozvoljavajući toj vrsti autocenzure da me pobedi, jer kad me pobedi blogovanje će za mene izgubiti smisao.

antioksidant antioksidant 10:45 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

budimac, nemoj se osecati prozvanim da se pravdas.

ja sam zeleo da izbegnemo pojedinacne slucajeve vec da ostanemo na terenu opsteg ali...

a sto se tice ovog

najoriginalnija da sam licemerni KGB-eovac


to bi u stvari trebalo da znaci da radis za cia-u???

pozdrav
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:02 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

nemoj se osecati prozvanim da se pravdas.

Ma jok ne osećam se prozvano, jednostavno pričamo, a ja na ta pitanja, logično, mogu odgovoriti samo iz moje kože (koju bih ponekad, ali iz sasvim desetih razloga, rado promenio )
margos margos 14:39 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

Naravno, ne zahtevaju svi tekstovi komunikaciju i komentare (recimo, eizu najčešće dajem preporuku bez komentara, kao i Ćirkoviću kad piše o astronomiji – i eto primera nekomentrisanja iz dva sasvim različita razloga – kod eiza i njegovih emocionalnih erupcija se uglavnom nema šta komentarisati, o astronomiji nemam pojma i samo se mogu zahvaljivati za tekst,

Ja se zahvaljujem. U startu mi glupo da samo kažem 'hvala', kad nemam šta drugo - a onda skapiram da osećam zahvalnost i zašto to ne bih i napisala. I za komentare i za tekstove.
Unfuckable Unfuckable 14:43 15.07.2009

Re: Sto ne lajem...

ima tu još nešto što mnogi od nas gube iz vida :
na komplimente u komentarima je poprilično teško odgovarati, a nekima od nas je i nemoguće da tako nešto urade - a dosta često se na nekom jako dobrom tekstu 90% komentara sastoji od - komplimenata i zahvalnica.
To je baš paradoksalna situacija : ako ne odgovoriš na komplimente - mnogi će pomisliti da si naduvenko.
Ako odgovaraš, rizikuješ da te smatraju za ljigoša čiji su komentari u rasponu od "hvala" do "hvala najlepše" i koji sve to radi samo da bi uvećao broj komentara (video ja lično negde neko oplitanje u tom smislu)
...pa vi sad vidite

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana