Korupcija i Srbija...

Drago Kovacevic RSS / 15.10.2007. u 12:25

Srbija je zemlja koja ima najozbiljnije probleme sa korupcijom u Evropi.

Postoje ljudi i institucije koje o korupciji znaju mnogo više od mene, koji se time profesionalno bave, daju svoj doprinos u "osvetljavanju" ovoga možda najkrupnijeg društvenoga problema bilo da ga istražuju, identifikuju mesta i čvorne tačke u sistemu koji omogućava koruptivno funkcionisanje, deluju sprečavajuće i odvraćajuće svojim izveštajima ili pokreću kaznene postupke u skladu sa zakonima. No to nije razlog da i mi ovde, a naročito nakon vesti koju sam upravo zatekao na sajtu B92, malo ne "pretresemo" pitanje korupcije i mere kojima se naša država i društvo služi da taj problem svede na neku meru koja se može podnositi.

Korupcija ugrožava položaj u SE
15. oktobar 2007. | 07:47 | Izvor: Beta
Beograd -- Položaj Srbije u Savetu Evrope može biti ugrožen jer nisu ispunjene preporuke antikorupcijskog radnog tela SE.

Drago Kos, predsednik Grupe zemalja protiv korupcije, kaže da je Srbija u junu prošle godine od GREKA dobila ozbiljne preporuke koje treba da ispuni do kraja godine; u suprotnom se primenjuje procedura za nekooperativne zemlje, koja u prvom koraku podrazumeva obavezu tromesečnog izveštavanja o antikorupcijskim aktivnostima, a u poslednjem izbacivanje iz SE.

Do sada je samo Gruzija proglašena nekooperativnom, kaže Kos.

Preporuke, javno objavljene u oktobru prošle godine, su opširne, ali to što je u njima lako bi bilo ostvareno ako bi bio usvojen zakon koji je već spremljen i ako bi, u skladu s njim, bila ustanovljena antikorupcijska agencija, ocenio je Kos.

Povodom najave ponovnog otvaranja rasprave o konceptu zakona i agencije, Kos je rekao da je bilo problema kada su rešavana određena konceptualna pitanja o tome šta bi trebalo da radi agencija.

"Ja sam bio uveren da smo ih prevazišli i sad mi nije jasno zašto se opet otvaraju. I praktični i teoretski aspekti svih mogućih rešenja su obrađeni i rešenja koja smo smatrali za najbolja ubačena su u nacrt", rekao je Kos.

On je naglasio da ne želi da nagađa da li se usvajanje zakona odlaže zbog interesa pojedinaca ili političkih struja, ali je rekao i da drugog obrazloženja nema.

"Procedura je zastala i to bi moglo da ima ozbiljne posledice po Srbiju. GREKO jeste radno telo SE, ali naš rad pomno prate i Evropska komisija i Evropska unija i u zavisnosti od toga šta kažemo, Brisel zauzima stav prema kandidatima ili zemljama koje su na pragu da postanu kandidatkinje za članstvo u EU", kaže Kos.

On je podsetio da je borba protiv korupcije jedan od političkih kriterijuma za učlanjivanje u EU i ako se ne ispunjavaju preporuke GREKA, znači da zemlja ne radi ništa na tom planu.

Upitan da li je imao kontake s vlastima u Srbiji u vezi s preporukama i njihovim ispunjavanjem, Kos je odgovorio odrečno.

 

trans.gif

.
trans.gif

 Kad se pažljivije pogleda, prva velika, a rekao bih i ključna sistemska koruptivna pretpostavka je ugrađena u Ustav Srbije odredbom da poslanički mandati pripadaju strankama a ne poslanicima. Ta odredba je stranačke vrhove odredila kao legalne centre korupcije. I stranke kod nas to jesu. Zato se dogodilo da  ključ svih dogovora u sadašnjoj Vladi Srbije nije bilo ni Kosovo, ni tranzicija, ni vladavina prava, ni evroatlanske integracije, nego javna preduzeća, odnosno raspodela plena.

Zato se događa da niko ne može da spreči koncesioni ugovor o gradnji auto ceste, da se lokomotive i vagoni iz Švedske mogu uvesti bez tendera i preko butika za prodaju šešira i hulahopki, da se Nacionalna štedionica može privatizovati na način na koji je to urađeno, da se sa strujom i njenom kupoprodajom radi što se radi, da Mišković nije monopolist samo zato što mu je taj monopol odobren posredovanjem premijerova kabineta ( C market), da se upućen čovek poput Ješića čudi da je u sukobu interesa iako dobro zna da jeste, da Deripaska, Gasprom i druge "ruske znamenitosti" dobiju povlašten položoj u privatizaciji najznačajnijih srpskih firmi.

I pade mi na pamet. Odbor za sprečavanje sukoba interesa je skrenuo pažnju pre neki dan na Velju Ilića i Ješića kao ljude koji su "uhvaćeni" u sukobu interesa. Nisam paranoičan, ali mislim da se ni to ne bi dogodilo da nije ovih intervencija iz SE. 



Komentari (118)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

adam weisphaut adam weisphaut 19:45 15.10.2007

Re: Korupcija u Srbolendu

P.S. Vrhovni sud večeras kaže - Nema dokaza da je Mišković monopolist. Pazi, čovek drži 60 procenata tržišta i to nije dokaz.
Mišković odmah reaguje i kaže...Tužiću svakoga ko mi više kaže da sam monopolista...

Naravno, ko ne voli Malog Miska taj je garant LDP ekstremista
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:49 15.10.2007

Re: Korupcija u Srbolendu

adam weisphaut
P.S. Vrhovni sud večeras kaže - Nema dokaza da je Mišković monopolist. Pazi, čovek drži 60 procenata tržišta i to nije dokaz.
Mišković odmah reaguje i kaže...Tužiću svakoga ko mi više kaže da sam monopolista...

Naravno, ko ne voli Malog Miska taj je garant LDP ekstremista


Evo, ovo je jednim delom i odgovor za Angie...recimo, razlika je u odnosu prema glavnom tajkunu...o))
Svi, ali svi osim LDP-a su njegovi....
adam weisphaut adam weisphaut 19:54 15.10.2007

Re: Korupcija u Srbolendu

Svi, ali svi osim LDP-a su njegovi....

Meni se npr. zgadilo da slusam onog Zarkovica kako prica ode Malom Misku, cak i onaj Djokica ljubi svog Draska s vise dostojanstva
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:58 15.10.2007

Re: Korupcija u Srbolendu

adam weisphaut
Svi, ali svi osim LDP-a su njegovi....

Meni se npr. zgadilo da slusam onog Zarkovica kako prica ode Malom Misku, cak i onaj Djokica ljubi svog Draska s vise dostojanstva

Da, stvarno...
adam weisphaut adam weisphaut 20:10 15.10.2007

Re: Korupcija u Srbolendu

Da, stvarno...



A to nas dovodi do druge strane problema, ova odluka VSS bi normalno trebalo da privuce ogroman odijum javnosti, ali se to nece desiti osim drzavnih medija koji ce nemusto to propratiti ne moze se ocekvati ni odostalih jer jeMali Misko i veliki ogasivac a ucestvovao je i u stvarnju mnogih medija sa svojim kapitalom
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:20 15.10.2007

Re: Korupcija u Srbolendu

adam weisphaut
Da, stvarno...



A to nas dovodi do druge strane problema, ova odluka VSS bi normalno trebalo da privuce ogroman odijum javnosti, ali se to nece desiti osim drzavnih medija koji ce nemusto to propratiti ne moze se ocekvati ni odostalih jer jeMali Misko i veliki ogasivac a ucestvovao je i u stvarnju mnogih medija sa svojim kapitalom

I ne samo to. Malopre si naveo primer kako je moguće da imaš medij koji nije tvoj.
Nego, danas je američki ambasador ( nikako da mu zapamtim ime) kazao da bez kredibilnih sudova nema ničega...naravno, naveo je i koliko je SAD dala para ovde za opremanje, školovanje i infrastrukturu u sudstvu...
Nebih smeo reći da je to bilo "nevezano" za presudu VSS...
G r o f G r o f 23:23 15.10.2007

Re: Korupcija u Srbolendu

uveren sam da ovo ovako ne može dugo



...naivko.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:33 15.10.2007

Re: Korupcija u Srbolendu

G r o f
uveren sam da ovo ovako ne može dugo



...naivko.

Možda grofe...
doktorka doktorka 20:50 15.10.2007

Ako su svi isti,

pretpostavljam po pitanju korumpiranosti, sto onda ne glasamo za one koji ce nas pribliziti Evropi, tj uvesti u EU? Ako nista drugo , da makar prestanamo da budemo gradjani drugog reda, i da konacno pocne znanje da se ceni i kod nas.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:56 15.10.2007

Nego, primetiste li..

Primetiste li da je Rusija jedna od retkih zemalja gde je stepen korupcije veći nego u Srbiji..
Ovi naši narodnjaci i radikali obećavaju kako će se sa kriminalom u Srbiji obračunati po Putinovom receptu..o)))
Znači, imaju nameru pojačati a ne oslabiti kriminal..o)))
marumi marumi 21:00 15.10.2007

Re: Nego, primetiste li..

Drago Kovacevic
Primetiste li da je Rusija jedna od retkih zemalja gde je stepen korupcije veći nego u Srbiji..Ovi naši narodnjaci i radikali obećavaju kako će se sa kriminalom u Srbiji obračunati po Putinovom receptu..o)))Znači, imaju nameru pojačati a ne oslabiti kriminal..o)))

Radikalima godi ulazak ruske mafije i u Srbiju. Crnu Goru je vec osvojila.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:04 15.10.2007

Re: Nego, primetiste li..

Drago Kovacevic
Znači, imaju nameru pojačati a ne oslabiti kriminal..o)))

Da Drago, ali patriotski kriminal, pa jos pravoslavni...
Nemoj tako, nije svejedno:))
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:08 15.10.2007

Re: Nego, primetiste li..

hoochie coochie man
Drago Kovacevic
Znači, imaju nameru pojačati a ne oslabiti kriminal..o)))

Da Drago, ali patriotski kriminal, pa jos pravoslavni...
Nemoj tako, nije svejedno:))

Nije, domaće je domaće...o))) Kupujte domaće...o)))
Eh, kakvog bi tu bilo sve podvaljivanja, koliko ampula vode umesto vakcina..o)))
marumi marumi 21:39 15.10.2007

Korupcija

...Grupa zemalja protiv korupcije - je telo Saveta Evrope i od 2000. do 2002. godine sprovelo je prvi krug evaluacije, a do 2006. i drugi krug evaluacije sistema za borbu protiv korupcije u zemljama članicama.

Prvi krug bavio se telima za borbu protiv korupcije, imunutetom zvaničnika, a drugi krug konfiskacijom imovine stečenom od korupcije, javnom administracijom i pravnim licima.

Za Srbiju, članicu GREKO-a od 2003. godine sprovedena je zajednička evaluacija za prvi i drugi krug, a izveštaj je usvojen u junu 2006. godine. Od oktobra te godine izveštaj je javan, pošto su srpske vlasti za to dale saglasnost.
U izveštaju se naglašava da se u Srbiji korupcija doživljava kao ozbiljan problem koji uticče na mnoge javne sektore, a da su najugroženiji pravosuđe, lokalne vlasti, carina, policija i zdravstvo.

Izvor: http://www.portalargus.org/paragraf/7769.html
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:47 15.10.2007

Re: Korupcija

marumi
...Grupa zemalja protiv korupcije - je telo Saveta Evrope i od 2000. do 2002. godine sprovelo je prvi krug evaluacije, a do 2006. i drugi krug evaluacije sistema za borbu protiv korupcije u zemljama članicama.

Prvi krug bavio se telima za borbu protiv korupcije, imunutetom zvaničnika, a drugi krug konfiskacijom imovine stečenom od korupcije, javnom administracijom i pravnim licima.

Za Srbiju, članicu GREKO-a od 2003. godine sprovedena je zajednička evaluacija za prvi i drugi krug, a izveštaj je usvojen u junu 2006. godine. Od oktobra te godine izveštaj je javan, pošto su srpske vlasti za to dale saglasnost.
U izveštaju se naglašava da se u Srbiji korupcija doživljava kao ozbiljan problem koji uticče na mnoge javne sektore, a da su najugroženiji pravosuđe, lokalne vlasti, carina, policija i zdravstvo.

Izvor: http://www.portalargus.org/paragraf/7769.html

Hvala za pojašnjenje Marumi..ja sam u uvodu dao samo izjavu funkcionera GREKO, Drage Kosa.
I očito zapelo je oko preuzetih obaveza. Ovo o oduzimanju imovine zvuči gadno za donosioce odluka..o)))
marumi marumi 22:08 15.10.2007

Re: Korupcija

Hvala za pojašnjenje Marumi..ja sam u uvodu dao samo izjavu funkcionera GREKO, Drage Kosa.
I očito zapelo je oko preuzetih obaveza. Ovo o oduzimanju imovine zvuči gadno za donosioce odluka..o)))

Mala digresija, nije mi bila namera da pojasnjavam nekome ko ocito zna o cemu pise vec kao redovni posetilac Argusovog portala prenesem pasus u kojem je naglaseno koji segmenti su najugrozeniji korupcijom (a bilo je reci o sudstvu u prethodnim postovima) pa je to i podvuceno.
Da, podnosioce odluka ceka gadno vreme. Mozda. Bumo videli. :)
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:15 15.10.2007

Re: Korupcija

marumi
Hvala za pojašnjenje Marumi..ja sam u uvodu dao samo izjavu funkcionera GREKO, Drage Kosa.
I očito zapelo je oko preuzetih obaveza. Ovo o oduzimanju imovine zvuči gadno za donosioce odluka..o)))

Mala digresija, nije mi bila namera da pojasnjavam nekome ko ocito zna o cemu pise vec kao redovni posetilac Argusovog portala prenesem pasus u kojem je naglaseno koji segmenti su najugrozeniji korupcijom (a bilo je reci o sudstvu u prethodnim postovima) pa je to i podvuceno.
Da, podnosioce odluka ceka gadno vreme. Mozda. Bumo videli. :)

Ma sve je ok. Blog služi tome da najveći mogući broj ljudi zna o čemu je reč i zbog toga je intervencija sasvim dobrodošla.
Videćemo šta će uraditi donosioci odluka. Ali, sasvim je izvesno, pokradoše nam vreme. za sve bi ostalo nekako lakše..o)))
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 09:29 16.10.2007

...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana