Nabijanje na kolac, vulvaribilne grupe, BF+, anketa, itd.

Krugolina Borup RSS / 30.07.2009. u 13:50

Wooden_spear_right_h580.jpgMnogo aktivnosti i mnogo vesti unutar GI "Majka Hrabrost" ovih dana. Ne stižem uredno ni da vas obavestim šta se sve dešava, pa mi se sad nagomilalo više toga što moram da strpam u jedan blog. Da krenemo redom:

 

Završetak projekta "Progovori - uzmi stvar u svoje ruke!"

Poslednja u seriji akcija preduzetih pod ovim projektom za koji smo podršku dobili od BCIF-a jeste još jedno animiranje žena da popune anketu o zadovoljstvu uslugom u porodilištu, koje smo zakazali za petak, 31. jul 2009. godine, u periodu između 17.00 i 22.00 sata, na šetalištu ispred Hotela "Jugoslavija" na Novom Beogradu. Pozivamo vas da nas obiđete u pomenutom periodu na pomenutom mestu, a ako neko ima vremena da nam pri tome malo i pripomogne u razgovoru sa ženama i animiranju dece pravljenjem figura od balona - super! Krugolina s ponosom objavljuje da je zahvaljujući internetu naučila da pravi kucu i mač. Na licinome mestu učim istoj veštini sve zainteresovane, kako bismo zajednički animirali decu da majke na miru mogu popuniti anketu.

 

Baby Friendly Plus program

GI "Majka Hrabrost" pozvana je da učestvuje u radnoj grupi koju organizuju Ministarstvo zdravlja i UNICEF, a koja se tiče Baby Friendly Plus programa. Za sad nemamo mnogo informacija o predviđenom radu te grupe, izuzev da radnu grupu čini do 10 ljudi, kao i da će se prvi sastanak održati najverovatnije sredinom avgusta.

 

Okrugli sto o javnom zdravlju i vulnerabilnim grupama

Prošle nedelje Ministarstvo zdravlja je organizovalo okrugli sto o javnom zdravlju i vulnerabilnim grupama. To je jedan od serije okruglih stolova na različite teme, a čiji je cilj javna rasprava pred pravljenje strateškog plana delovanja za period 2010.-2015. godine. S obzirom da mi predstavljamo vulvaribilnu grupu koju zakon definiše kao vulnerabilnu, dobili smo poziv za učešće na ovom sastanku. Više o istom možete saznati ovde.

Okrugli sto otvorio je ministar zdravlja, prof. dr Tomica Milosavljević. Predviđeno je bilo da priča 10 minuta, ama je odužio, jer je tih 10 minuta potrošio na - pušenje. I sve mu se okice caklile dok je o istom pričao, i sve je u mene gled'o! A s desne stane sedi mu državni sekretar - pušač. S leve, savetnica - pušač. Ali, ajde. Nek se proveseli i on s vremena na vreme, valja se.

Pričaše potom i pomenuti državni sekretar i savetnica, pa dođe red na diskusiju. Ko će da se javi za reč? Krugolina, naravno. Pošto je ministar udario po preventivi, da ne bih skrenula s teme, i ja se držah preventive. S obzirom da trudnoća i porođaj nisu bolest, kako ja vidim stvari, jedina preventiva da stvari ne krenu naopako su - pisani protokoli. Hoće li toga biti u tom strateškom planu? Drugo pitanje odnosilo se na Školu roditeljstva u Narodnom frontu, koja se zatvorila. A ljudi mi pišu i hvale tu školu, i protestvuju što se zatvara. Serija telefonskih razgovora koje sam tim povodom pre nekoliko nedelja obavila sa zaposlenima u porodilištu Narodni front samo je unela konfuziju. Jedni tvrde da se zatvara privremeno zbog godišnjih odmora, drugi da se zatvara trajno zbog prebacivanja Škola roditeljstva na primarnu zaštitu, a dr Stanojević (via sekretarica i pravna služba) - da se ne zatvara uopšte. Treće pitanje bilo je oko Baby Friendly Plus programa, gde sam praktično tražila informacije o programu, koje se ne mogu naći nigde na internetu.

Još dok sam postavljala prvo pitanje, ministar krenuo da skida sako. "Kuku", mislim se, "sad će da me bije!" Ali nije, bio je fini. Prvo reče da je pre neki dan potpisao nekakav protokol o porođaju, koji je dogovoren na nivou jugozapadnog Balkana (valjda? ne zapamtih tačno, u svakom slučaju nešto na nivou zemalja iz regiona). Ali ne reče gde mi to možemo da nabavimo i pročitamo, te ovom prilikom molim PR službu Ministarstva zdravlja kad ovo pročita, da nam prosledi primerak emailom, ili nas bar nauči od koga da to tražimo. Unapred hvala.

Potom reče kako problem nije u postojanju pisanih protokola, nego u nepoštovanju protokola i kad isti postoje. Onda je to ilustrovao prvo pričom o epidemiji hepatitisa C u jednom porodilištu pre neku godinu, gde je protokol krajnje jasan, a vrlo iskusna babica je zarazila veći broj žena tako što je brijač za čuveno brijanje umesto u nešto na latinskom, potapala u alkohol. I onda još na kraju rekla: "Ja tako radim 20 godina."

Dade potom i drugu ilustraciju, ovaj put na primeru "svojih" gastroenteorologa. Kaže, dobio neki izveštaj skoro da negde pomenuti rade 22 neke intervencije u smeni. A to je, kaže, nemoguće! Ako poštuju protokol koji postoji, svakom pacijentu moraju da posvete minimum pola sata. I onda reče ono što će Krugolini za vjek i vjekov ostati omiljena izjava ministra zdravlja prof. dr Tomice Milosavljevića: "Na kolac ću da ih nabijem!"

Potom nam je ministar digresirao u neku priču, ne znam tačno koju, nisam više bila sposobna ni da slušam onako preuzbuđena opcijom nabijanja gastroenteorologa na kolac, sve potajno maštajući da to nije eksluzivno rezervisano samo za gastroenteorologe. Kad sam uspela da mu upadnem u reč, pokušah da ga vratim na nabijanje na kolac, sugerišući da bi on to morao da uradi pred kamerama, jer bez medijske hajke - ništa. Mislim, znam ja da on silne prof. i dr na redovnoj bazi kritikuje, sve urlajući i lupajući šakom o sto, kao što je to bio slučaj onomad oko skandala s medicinskom dokumentacijom i izveštajem o stručnom nadzoru pokojne Natalije Tešić (ima i Krugolina po kojeg dr Votsona da joj zanimljive stvari dojavi). Ama, nema od toga 'leba dok to ne uradi pred kamerama!

Tu ministar poče da vrda, da priča o nekakovoj decentralizaciji, i kako to nije njegov posao... drugim rečima, ode u politiku. I Krugolina tu diže ruke, jer Krugolina nema nameru da ide u politiku. Tešim se: nije rek'o pred kamerama, ama je rekao na okrugolom stolu gde ipak beše koja desetina ljudi. I to je napredak! (Ovo mu dođe pohvala ministru, mada nisam baš sigurna da će i on tako to da razume.)

Završismo diskusiju ministar i ja. I obuče ministar sako ponovo.

Na ostala dva pitanja odgovor sam dobila kasnije, od ministrove savetnice. Škole roditeljstva stvarno se prebacuju na primarnu zaštitu, i biće obavezno da svaki DZ ima psihofizičku prirpremu i školu roditeljstva. A što se Baby Friendly Plus tiče, tada saznasmo da nameravaju da nas pozovu u radnu grupu.

Potom su drugi (jedva) uspeli da dođu do reči da i oni nešto kažu. Bio je zanimljiv predlog jedne učesnice okruglog stola, koja u okviru nevladine organizacije koju predstavlja saradjuje sa šest različitih ministarstava, i reče da od svih njih najbolje sarađuju sa ministarstvom zdravlja, koje im najviše izlazi u susret i najtransparentnije deluje. Potom je sugerisala da se nekako pitanja i problemi socijalne i zdravstvene zaštite povežu, zato što se u praksi često prepliću. Ministar joj reče da je njegovo mišljenje da ne treba da postoje dva ministarstva (jedno socijalne i drugo zdravstvene zaštite), već jedno jedino: ministarstvo socijalne i zdravstvene zaštite, ali da trenutno ne postoji politička volja da se ta dva ministarstva objedine.

I završi se okrugli sto, a Spartanka_Afrodita i ja potom odosmo na piće u obližnju kafanu da slegnemo utiske, ja sve usput merkajući koju granu s kog drveta bih mogla da otkinem da neki kolac zašiljim, pa da ministru donesem na poklon kad zakaže sledeći okrugli sto. Ubrzo u istu kafanu uđoše i gorepomenuti državni sekretar i savetnica, u pratnji još nekih saradnika iz ministarstva. Tu svi zajedno nadoknadismo veštački izazvan pad nikotina u krvi i razmenismo tračeve koji, ipak, nisu za blog.

Rastasmo se u zdravlju i veselju.

 

Okrugli sto o upravljanju zdravstvenim sistemom

Još nam se utisci nisu pošteno ni slegli od prethodnog okruglog stola, stiže poziv za sledeći. U utorak, 4. avgusta, pričaće se o promenama koje se planiraju uvesti u način upravljanja zdravstvenim sistemom. Pozivam vas da sugerišete Spartanki_Afroditi i meni šta tom prilikom da pitamo/predložimo. Evo šta smo dobili kao najavu dnevnog reda:

- okrugli sto -

Odgovor zdravstvenog sistema na promene

Dnevni red

  • 1. Upravljanje zdravstvenim sistemom - Prof. Dr Tomica ilosavljević, ministar zdravlja - 10 min
  • 2. Promene u organizaciji zdravstvene službe - Dr Nebojša Jokić, sektor za organizaciju zdravstvene službe i zdravstvenu inspekciju - 10 min
  • 3. Humani resursi - Dr Maja Krstić, Institut za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović - Batut" - 10 min
  • 4.      Diskusija

 



Komentari (44)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

4krofnica 4krofnica 14:21 30.07.2009

!

pravljenjem figura od balona - super

tu sam, sa klincima
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:03 30.07.2009

Re: !

Vidimo se onda!
ne.nevena ne.nevena 07:36 31.07.2009

Re: !

4krofnica
pravljenjem figura od balona - super

tu sam, sa klincima



A mene zanima kako si to naucila da pravis pomocu interneta? I ja bih volela da probam...

Preporuka, posto, na zalost ne mogu da dodjem...
Biljana 77 Biljana 77 14:44 30.07.2009

Konačno!

O tom Baby Friendly Plus programu pričaše još onomad kad smo bili na prvom sastanku u ministarstvu! U međuvremenu mi se porodilo 6 drugarica i poznanica po raznim porodilištima po Srbiji.. i ništa. Sestre sa laktacije su svuda iste. Neke od mojih drugarica dohranjuju (nepotrebno, sigurna sam) svoju decu jer u porodilištu nisu imale adekvatnu pomoć. Jedna je otpuštena iz Višegradske sa sve tekstom u otpusnoj listi da je bila na Baby Friendly programu i dojila dete na zahtev, a ona ju je jedva videla, a nije podojila ni jednom za tri dana.. Ja sam za ekstremnu kampanju: Svaka majka ima dovoljno mleka! Ko joj kaže drugačije, treba ga..
rajce1 rajce1 14:49 30.07.2009

Re: Konačno!

Svaka majka ima dovoljno mleka! Ko joj kaže drugačije, treba ga..


sto bi reko ministar nabiti na kolac...
dunja73 dunja73 14:57 30.07.2009

Re: Konačno!

sam za ekstremnu kampanju: Svaka majka ima dovoljno mleka! Ko joj kaže drugačije, treba ga..
*novo

Podrzavam uvek ovo!!
Ja sam moju do godinu i tri meseca dojila ..
ali sam imala adekvatnu pomoc odmah posle ..
One rucne pumpice su bezveze , postoje
elektricne ( ali eto i u Nemackoj MORAS SAM USTA DA OTVORIS I DA TRAZIS jer ti oni
to bas nece tako na "izvolte " ponuditi ) Mnoge zene i ne znaju da ovde u Nemackoj osiguranje
pokriva iznajmljivanje istih iz apoteka ( e sa ovim , druga pesma - uhodas se jako brzo bez ikakvih komplikacija )


Krugolina Borup Krugolina Borup 15:02 30.07.2009

Re: Konačno!

Sestre sa laktacije su svuda iste.


Čitam ovih dana o baby friendly programu.
Šta sve treba porodilište da ispuni da bi dobilo sertifikat.
Dakle, uopšte mi nije jasno kako IJEDNO porodilište kod nas ima sertifikat!!???
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:03 30.07.2009

Re: Konačno!

sto bi reko ministar


Krajnje vreme došlo kad smo počeli ministra da citiramo!
spartanka_afrodita spartanka_afrodita 16:37 30.07.2009

Re: Konačno!

Jedna je otpuštena iz Višegradske sa sve tekstom u otpusnoj listi da je bila na Baby Friendly programu i dojila dete na zahtev, a ona ju je jedva videla, a nije podojila ni jednom za tri dana..

Ne želim da me bilo ko pogrešno shvati, ali ja sam za to da one žene/majke koje nisu previše iscrpljene i izmučene pročitaju otpusnu listu koju dobijaju i ne potpisuju je dok se ne izmeni u skladu sa onim što je STVARNO BILO tokom njenog boravka u porodilištu. Ako im se oko toga bude pravio problem da obavezno naglase da traže da se obrate zaštitniku pacijentovih prava sa prigovorom i da će isto prijaviti zdravstvenoj inspekciji. Znam da se to ne može očekivati od svih žena, ali dok barem one koje su u stanju to ne urade mi ćemo imati otpusne liste koje friziraju stvarnost, a koje su porodilištima pokriće da sve rade "u skladu sa standardima struke/programa". Kad se više žena pobuni protiv otpusnih lista koje falsifikuju starnost i zdravstveni radnici u porodilištima će krenuti da menjaju sramotnu praksu.
Biljana 77 Biljana 77 17:10 30.07.2009

Re: Konačno!

Znam da se to ne može očekivati od svih žena,
Ne može se očekivati ni od jedne žene da se time bavi. Porodilja stoji na hodniku i drži bebu u jednoj ruci, torbu u drugoj, otpusnu listu u zubima, boli je rana od epiziotomje (carskog reza), beba plače, ona je umorna, grudi su joj prepunjene i bole, glava joj je puna misli šta ću prvo da uradim kad dođem kući, a čak i kada ništa od toga nije tako (a to je nikad) jedva čeka da ode..

mi ćemo imati otpusne liste koje friziraju stvarnost
To nije friziranje stvarnosti, nego krivično delo. Imaćemo ih dok neko ne bude odgovarao pred zakonom za to što je napisao i potpisao neistinu.
maca22 maca22 18:19 30.07.2009

Re: Konačno!

Mislim da nema sanse da neko uradii. Ja sam samo imala manje intervencije, i operacije, ali kada vas izbace iz kreveta u 8-9, i drze na hodniku do 13-14 dok ne stignu te otpusne liste, ja ne vidim belu macku vise.
uros_vozdovac uros_vozdovac 18:26 30.07.2009

Re: Konačno!

Mislim da nema sanse da neko uradii.


Vidi, mi sutra izlazimo...
maca22 maca22 22:39 30.07.2009

Re: Konačno!

uros_vozdovac
Mislim da nema sanse da neko uradii.

Vidi, mi sutra izlazimo...

maca22 maca22 22:40 30.07.2009

Re: Konačno!

Krugolina Borup
Dakle, uopšte mi nije jasno kako IJEDNO porodilište kod nas ima sertifikat!!???

Komisija je podnela izvestaj na osnovu podnete dokumentacije.

Friziranje kao osnovna dopunska aktivnost belih mantila.
rajce1 rajce1 14:47 30.07.2009

!!!!

: "Na kolac ću da ih nabijem!"

ohohooo!!!

Preporuka naravno, a gledacemo se neki drugi put, sutra idem da obidjem moju cerku, u selu je...

antioksidant antioksidant 15:27 30.07.2009

.

izjava ministra zdravlja prof. dr Tomice Milosavljevića: "Na kolac ću da ih nabijem!"
covek je definitivno prolupao. ovako nesto izjaviti na javnom skupu? ministar! velja ilic i kompanija.
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:04 30.07.2009

Re: .

covek je definitivno prolupao. ovako nesto izjaviti na javnom skupu?


Ja to gledam drugačije.
Po meni to dokazuje da je ministar - ljudsko biće.
Ali, ko zna koliko sam ja objektivna.
I meni se često zameralo da sam previše "neformalna" i da se izražavam ovako i onako.
U svakom slučaju - mene oduševio što je to rekao. I to na javnom skupu.
mimi09 mimi09 16:35 30.07.2009

Re: .

draga Kru, nema dovoljno reci pohvale za sve sto radis. Dogodine Legija casti - najmanje, a zasluzujes vise.

Steta sto oni tracevi nisu za blog
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:39 30.07.2009

Re: .

Pusto tursko. Aferim!
spartanka_afrodita spartanka_afrodita 16:49 30.07.2009

Re: .

covek je definitivno prolupao. ovako nesto izjaviti na javnom skupu? ministar! velja ilic i kompanija.

Razumem tvoju poentu, ali ne mogu da se složim sa poređenjem. Velja Ilić i Tomica Milosavljavić NI U KOM SLUČAJU NE MOGU DA SE POREDE!!!

Velja Ilić svojim govorom i ponašanjem izražava i promoviše prostakluk, primitivizam, nasilje, netoleranciju i govor mržnje. On to radi paušalno i po meri svog najčešće bahatog raspoloženja.

Tomicu Milosavljevića, nikada nisam čula da je bio nepristojan (čak i u naletu vatre kada je iznosio stanovišta sa kojima nikako nisam mogla da se složim), nikad nije bio prost ili vulgaran, ne širi govor mržnje i netoleranciju i nikad nije bio nasilan. On možda nije najuglađeniji i najdiplomatičniji ministar kojeg smo imali, ali jeste otvoren za dijalog, ma koliko krutih stavova ponekad bio. I on "nabijanje na kolac" nije iskoristio u kontekstu promovisanja nasilja ili širenja mržnje, već kao kritičku metoforu za LJUDE IZ NJEGOVE STRUKE, želeći da ilustruje i loš kvalitet njihovog rada i svoju frustraciju postojanjem takvog postupanja. Pozdravljam što po prvi put započinje da pravi kritičke osvrte ka lekarskoj stuci u javnosti.
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:57 30.07.2009

Re: .

Pozdravljam što po prvi put započinje da pravi kritičke osvrte ka lekarskoj stuci u javnosti.


Pozdravlja i Krugolina, evo me sa obe ruke mašem!!
Mada... kamere su kamere...
maca22 maca22 18:21 30.07.2009

Re: .

Njih dvojica su neuporedivi, kao i ono sto rade.
Ovo mi lici na hvatanje za rec.
Unfuckable Unfuckable 20:12 30.07.2009

Re: .

"Na kolac ću da ih nabijem!"

sjajna izjava mladog Tomice Cepeša - Milosavljevića, sja - jna.
I, svojevrstan iskorak u odnosu na prosečnog srpskog političara koji obično nabija na nešto drugo.
antioksidant antioksidant 21:33 30.07.2009

Re: .

Ovo mi lici na hvatanje za rec.

sve sto neko na javnoj funkciji izgovori i nacin na koji to izgovori su neka poruka javnosti. nesto sto ostavlja traga.
I meni se često zameralo da sam previše "neformalna" i da se izražavam ovako i onako.

kad budes ministrarka nece ti to priliciti
Velja Ilić svojim govorom i ponašanjem izražava i promoviše prostakluk, primitivizam, nasilje, netoleranciju i govor mržnje. On to radi paušalno i po meri svog najčešće bahatog raspoloženja

tomica milosavljevic je veoma bahat a ovo sto je izgovorio je i nepristojno
već kao kritičku metoforu za LJUDE IZ NJEGOVE STRUKE, želeći da ilustruje i loš kvalitet njihovog rada i svoju frustraciju postojanjem takvog postupanja

"svi ce biti kaznjeni"
"sve cu ih kazniti"
"sve cu ih nabiti na kolac"

izaberi jednu od gornje 3 izjave. samo da znas 2 su pogresne. u obe je onaj koji ih izgovara sebe stavio u centar (on kaznjava. on nabija na kolac) a u jednoj je preko svega i nepristojan

Pozdravljam što po prvi put započinje da pravi kritičke osvrte ka lekarskoj stuci u javnosti.
ja ne komentarisem st aradi vec kako to radi a o tome sta radi reci cu nesto vise kad abudem cuo da je babica koja je zarazila vise porodilja kaznjena, da su porodilje dobile naknadu, da je nacelnik porodilista u kome se to desilo kaznjen, kada cujem da gastroenteorolog vise ne pregleda 22 pacijenta u smeni vec svakom ukazuje bar minimalnu paznju (protokolom propisanu na pola sata)...

covek je suvise dugo na tom mestu da bi mogao da se pronadje neko drugi odgovoran za zdravstveni sistem a iznenadna zelja za nabijanjem na kolac je mogla da se zadrzi za sebe...

i nema potrebe dalje da ga branite, necu ga vise komentarisati. nema svrhe...
maca22 maca22 22:43 30.07.2009

Re: .

antioksidant
budem cuo da je babica koja je zarazila vise porodilja kaznjena, da su porodilje dobile naknadu, da je nacelnik porodilista u kome se to desilo kaznjen, kada cujem da gastroenteorolog vise ne pregleda 22 pacijenta u smeni vec svakom ukazuje bar minimalnu paznju (protokolom propisanu na pola sata)...

Vala i ja želim da čujem nešto o tome. Pogotovo o babici monstrumu.
miloradkakmar miloradkakmar 17:00 30.07.2009

Podrška

za svaku vašu reč i aktivnosti.
Zamisli Krugolina , mojoj unuci , napunila tri meseca pre dva dana , tražili u Fondu zdravstvenog osiguranja za izdavanje zdravstvene knjižice , izvod iz katastra.
Znam da to propisi zahtevaju, ali zar ne mogu da pogledaju datum rođenja i da ukapiraju da beba ne može da ima " na sebi " bilo šta i ako ima da to ne može da koristi , odnosno da ostvaruje prihod ili neku drugu korist.
Dobro je da još nisu tražili uverenje o zaposlenju ili sa biroa za zapošljavanje.
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:02 30.07.2009

Re: Podrška

Dobro je da još nisu tražili uverenje o zaposlenju ili sa biroa za zapošljavanje.


Nemojte da im dajete ideje, amanzaman!
sofianada sofianada 17:28 30.07.2009

Ministar, protokoli i ostalo

Koliko ja znam, postoji 28 Vodica kroz dobru praksu a izrada jednog kosta 80000 eura. A oni ne obavezuju, samim tim kada dodje do tragedije kao sa Andjom, Komisija moze da vrda, a da postoje, niko ne bi rizikovao svoj posao da bi zastitio tudje greske. Znaci, prvo postaviti pitanje protokola, jer nisi bas najbolje objasnila koji je to i kakav protokol potpisao.Dalje, konkretno, to sto ostecena strana nema prava da se zali na izvestaj komisije, bio on i nebulozan , nelogican i debilan kao sto jeste onaj za Andju. Dalje-Kako to da ne postoji jedinstven spisak sudskih vestaka ? I jos nesto povodom toga, jer sam cula da je dat predlog, ali da upravo Ministar to tvrdoglavo odbija. Ti vestaci ne bi smeli da budu aktivni lekari koji bi sudili o radu svojih kolega koje takoreci svakodnevno vidjaju. Dalje, neophodno je postojanje definicije lekarske greske. Mozda nisam dobro obavestena, ali u okviru zdravstva ona zapravo nije ni definisana.Dalje-koliko lekari dobijaju za pripravnost, sta tacno ona podrazumeva-precizno definisati. Ima jos toga..
maca22 maca22 18:23 30.07.2009

Re: Ministar, protokoli i ostalo

Da, stvarno, mi imamo neke prirucnike dobre prakse, a ne protokole koji su obavezujuci.

A bese predsednica Lekarske komore rekla da mogu samo da se prepisu tudji, za dz.
sofianada sofianada 17:44 30.07.2009

Ministar, kolac i ostalo

O, DA, VAZNO.......Ok, znamo sve o radu u drzavnoj i privatnoj sluzbi, kako to sada funkcionise.....ali sta kada pojedini lekari, narocito na ginekologiji, drzavne ambulante koriste kao privatne....videli smo da primera ima za to, npr. u Kraljevu, ali tako nesto nije valjda, opet ne zanam, ni predvidjeno kao moguce, da bi bile odredjene sankcije....ili mozda nisam u pravu
strenum strenum 18:16 30.07.2009

Predlozi

Neke moje ideje o tome sta bi moglo biti tema na sastanku:

Prvo, razgovor o ukidanju uputa za porodjaj. To mi je jedna od najnebuloznijih stvari koje sam cula.

Drugo, uvesti treninge komunikacije za zdravstvene radnike. Postoji vise agencija i firmi koje se time bave, uglavnom ti treninzi nisu mnogo ni skupi a doprineli bi poboljsanju odnosa lekar-pacijent. One radnike koji bi i nakon toga imali negativne ocene od strane pacijenata sankcionisati.

Trece, iako se vec prica o tome moze se ponovo pokrenuti ta tema a to je prisustvo oca porodjaju (kao standardna usluga)

Cetvrto, isto vec vise puta spominjano a to je epidural kao takodje standardna usluga.

Eto toliko, ako nadjem jos nesto dopisacu.
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:13 30.07.2009

Re: Predlozi

Prvo, razgovor o ukidanju uputa za porodjaj. To mi je jedna od najnebuloznijih stvari koje sam cula.


Uputi su za sada - must. Zato što sistem zdravstvenog osiguranja ne dozvoljava biranje porodilišta, već moraš da se porodiš na teritoriji kojoj pripadaš. Što dovodi do diskriminacije žena po više hiljada osnova. Ovo pitanje imam nameru da potegnem na okruglom stolu.

Drugo, uvesti treninge komunikacije za zdravstvene radnike.


Uvedeno. I medju prvima na seminare poslati - načelnici porodilišta. Moji dr Votsoni mi javljaju da načelnici na tim seminarima negoduju što moraju da slušaju "takve gluposti" i sve sebi u bradu mrmljaju: "Za sve je kriva Majka Hrabrost!" Dakle - čemu svi ti seminari služe? Ne bih znala reći. Ali da će da postignu željeni efekat - slaba vajda. Dok ova tura ne ode u penziju, i ne dodju mladji otvoreni za prihvatanje tekovina civilizacije - stvarno ne znam čemu se mi uopšte imamo nadati. Veliki sam pesimista u tom pogledu.

Trece, iako se vec prica o tome moze se ponovo pokrenuti ta tema a to je prisustvo oca porodjaju (kao standardna usluga)


Pre tri meseca nam u ministrstvu rekoše da su dali nalog nekakvim našim "stručnjacima" da se izjasne oko prisustva oca porodjaju. Kad sam pitala za rok u kome to treba da urade, rečeno mi je "hitno". Mašala i njihovo hitno - rodićemo bebu čekajući na odgovor koji već i ptice na grani znaju!

Cetvrto, isto vec vise puta spominjano a to je epidural kao takodje standardna usluga.


Mislim da će druga godina postojanja GI "Majka Hrabrost" biti obležena borbom da se epidural uvede kao standardna, rutinska usluga u porodilišta (izuzev ako ga žena izričito ne odbije). Epidural rešava tako mnogo stvari odjednom, da se prosto nameće kao prioritet. Ali, otom potom.
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:47 30.07.2009

Re: Predlozi

Uvedeno. I medju prvima na seminare poslati - načelnici porodilišta. Moji dr Votsoni mi javljaju da načelnici na tim seminarima negoduju što moraju da slušaju "takve gluposti" i sve sebi u bradu mrmljaju: "Za sve je kriva Majka Hrabrost!" Dakle - čemu svi ti seminari služe? Ne bih znala reći. Ali da će da postignu željeni efekat - slaba vajda. Dok ova tura ne ode u penziju, i ne dodju mladji otvoreni za prihvatanje tekovina civilizacije - stvarno ne znam čemu se mi uopšte imamo nadati. Veliki sam pesimista u tom pogledu.


Ha, tako se i za Slobu govorilo, vladaće dok ne pomru njegovi, a opet. Znam da je teško uporedivo, ali izgleda da se može. Dovoljan pritisak mora da da rezultat. I mislim da bi promena na čelu ministarstva bila terapeutska, takva promena bi uzrokovala mnoge promene po vertikali, a onda novodošli bi rado da se zakače na medijsku pažnju koju Majka Hrabrost nesumnjivo ima. Na kraju krajeva, svi vole da ga hvališ, pa bi se potrudili za pohvalu, pogotovo ako nisu oguglali i začaureni, kao ovi stari.
maca22 maca22 22:57 30.07.2009

Re: Predlozi

Krugolina Borup
Uvedeno. I medju prvima na seminare poslati - načelnici porodilišta. Moji dr Votsoni mi javljaju da načelnici na tim seminarima negoduju što moraju da slušaju "takve gluposti" i sve sebi u bradu mrmljaju: "Za sve je kriva Majka Hrabrost!" Dakle - čemu svi ti seminari služe? Ne bih znala reći. Ali da će da postignu željeni efekat - slaba vajda. Dok ova tura ne ode u penziju, i ne dodju mladji otvoreni za prihvatanje tekovina civilizacije - stvarno ne znam čemu se mi uopšte imamo nadati. Veliki sam pesimista u tom pogledu.
.

Mozda gundjaju da se uzajamno samopotvrde, ali ce ipak to sto su culi ostati negde u glavi?

Ne verujem da se mora (niti bi smelo) da se ceka do svacije penzije. Da postoje sankcije za lose ponasanje, postali bi i oni zainteresovani cenim.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 00:36 31.07.2009

radionice pozitivnog ponasanja

ako nacelnici idu na edukaciju, pa ondaK slusaju predavanja, tj guslaju im treba 'vako i ovo, pa ono, i ne cudim se sto gundjaju, jer, znaju oni to, samo ne primenjuju, nisu svikli, a i vazi ovde ono odvratno pravilo, ako si sef i ljubazan, onda si slab i nesiguran, ako se izvinesh, to je slabost i nemoc, ima neko uvrnuce ovde, pa se stavlja znak jednakosti izmedju bahatosti i moci, da poludis...

medjutim, kada bi isli na radionice i igrali se situaciono pozitivnog ponasanja, po sistemu ako-onda, e, tu bi bilo rezultata, oces, neces:) mislim, nece brkovi da im otpadnu od te radnje, plus trebalo bi ih pomesati, bezveze je da nacelnici sede s nacelnicima u krugu i igraju se ide maca oko tebe, ja bih ih miksala s sestrama, volonterima, salterskim sluzbenicima, bolnicarima, jer tu se lomi koplje dobrog ponasanja, da ono bude usmereno na drugo ljudsko bice, a ne na pajtosa istog ranga, ko zatvoreni klub...

prvo, skinuli bi mrak da nije blam biti fin i da nisi slab ako si predusretljiv:)

ja nisam nacelnik, nisam bahata, moglo bi se reci da sam ljubazna i predusretljiva, al necu nikada da zaboravim licnu muku pre 20 godina, kada me je moja drugarica ljubica beljanski ristic gurnula u krug ljudi, skroz ozbiljnog sveta, da se igramo pozitivne ljubaznosti. zadatak je bio prost do imbecilnosti, jedno drugom smo po redu i na preskok morali da kazemo nesto lepo i fino, neku pohvalu licne prirode. e, mnogo mi bilo tesko, al bas i tada sam ukapirala, na toj radionici, koliko smo zapravo vezane vrece, pa i kad uradis lep gest, krijes se iza zezanja, vrtis neki humor, a fora je bila, na toj mojoj vatreno krstenje radionici da budes jednostavno obicno prirodno iskreno posteno - dobronamerno pozitivan i ljubazan.

:))
saphira saphira 08:11 31.07.2009

Re: Predlozi

Krugolina Borup
Dok ova tura ne ode u penziju, i ne dodju mladji otvoreni za prihvatanje tekovina civilizacije - stvarno ne znam čemu se mi uopšte imamo nadati. Veliki sam pesimista u tom pogledu.


Joj, Kru, sumnjam....
U najblizoj okolini ima primer mlade lekarke koja posle 5-6 godina rada polako pocinje da zvuci (i radi!!) kao i ti pred penzijom.... A znam da je na pocetku bila drugacija, pa naletela na zid prvi, drugi, treci, peti put, pa digla ruke....

Bojim se da cekanje da prirodna selekcija odradi svoje nije resenje.

Inace, na svemu sto radi GI Majka Hrabrost veliko HVALA!
stasava stasava 22:31 30.07.2009

Ministar, kolac i ostalo

Mislim da je jos jedno pitanje vazno a tice se Lekarske komore i Sudova casti. Ako vam, ne daj boze, neko od najblizih iz porodice umre i obratite se Sudu casti, znajuci da vam je neko umro u bolnici zbog npr. lekarskog nemara, a Sud utvrdi da do smrtnog ishoda nije doslo zbog lekarske greske(a izmedju redova procitate da je bilo propusta, i te kakvih), vi placate sve troskove. To znaci, sva rocista, advokatske usluge, putne troskove svedocima, dnevnice svedocima...Za ne verovati...
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:34 31.07.2009

Predlog

Evo nas sa svežim iskustvima. U Višegradskoj postoje dva sveta. Jedan svet je porođaj i sala za porađanje a drugi svet je odeljenje. U prvom svetu ima mnogo da se radi, u drugom svetu nema ništa, osim onog problema sa hranom. Valjda nije toliko usamljen primer da nije prosečan, dakle te večeri je bilo 6 porodlja u sali.Užasan je primer žene koja je primljena u porodilište u 22 časa i iz istog otpuštena u 22 časa sutradan. Za sve to vreme nije dobila ni kapi vode, zabranjeno. Na šta su joj ličila usta posle toga, usne ispucale, potpuno blede, osim u par najvećih pukotina koje blago krvare. 24 sata bez vode. Kažu neće da umre, dali smo joj infuziju. O hrani posle ovoga jeste malo glupo govoriti, ali hajde, koliko je zaista teško spremiti 6 obroka, koji bi stajali u nekoj za tu namenu predviđenoj prostoriji, mestu, kutiji i kako se koja porodi i ode na odeljenje, da joj se da? koliko bi to koštalo i koji bi napor od osoblja takva stvar iziskivala?
Znam da nije u pitanju hotel, ali zar je stvarno previše? Ako jeste previše, neka ljudski resursi iz tačke 3 ovog dnevnog reda zaposle kurira čiji bi jedini posao bio da poslužuje porodilje tako što će im van vremena posete dostaviti kese od kuće.
Primer, nama su 12 sati posle porođaja na jutarnjoj viziti lekari sugerisali terapiju koja nije moguća iz bolničke apoteke. Ok, u 7 se otvara lokalna apoteka, kupim tu terapiju i pravac u Višegradsku. Na portirnici imaju razumevanja i ljubazni su, ali se na 4. sprat sa lekovima ide samo u vreme posete.U tom prolazi sveštenik u odori, sa pripadajućom bradom, bez blama. On ima vezu... Savetuju me da pozovem ženu i da ona siđe po lekove, ako može, ako ne može neka zamoli neku porodilju koja može. Tako i bi (hvala Svetlana). Portiru a u pitanju je neki ovaj fensi sekjuriti ni na pamet nije palo da savetuje da zamoli nekog od bolničkog osoblja, zna čovek ima iskustva. Pitao bi ja popa da odnese, ali je bio hitar, a i skupi su lekovi, pa da se ne kockam, Svetlana je pouzdana.
Informisanje porodice putem telefona je posebna priča, to rade babice koje ionako imaju puno posla pa kažu ne stižu i na telefon. Može li se zaposliti neko da se javlja na telefon? To je dobra ideja, em ljudi korektno informisani em smo sa biroa zaposlili nešto ljudi i dali im hleb.

Još samo, ne izlaze moji danas, komplikacije. Javljam kad saznam. Verovatno posle posete, od telefona nema vajde. Doduše, to mi daje vremena da se vidimo na keju...
maca22 maca22 13:55 31.07.2009

Re: Predlog

Drzim vam presnice.

Urose, angazuj bilo koju zenu (sestru, komsinicu) da pred zgradom ogrne bade mantil i nazuje olupane papuce i sa tupim besciljnim pogledom neka gmize u i sa 4. sprata. Mislice da je porodilja.
ivana23 ivana23 14:34 31.07.2009

Re: Predlog

maca22
Drzim vam presnice.Urose, angazuj bilo koju zenu (sestru, komsinicu) da pred zgradom ogrne bade mantil i nazuje olupane papuce i sa tupim besciljnim pogledom neka gmize u i sa 4. sprata. Mislice da je porodilja.

Au maco, pretera ga...

uros_vozdovac uros_vozdovac 14:47 31.07.2009

Re: Predlog

Ma meni je bilo skroz indikativno da čuvaru ni na pamet nije palo da mi kaže da zamolim neku sestru, već da žena pita porodilju. Zna on da se osoblje ne sme uznemiravati.
maca22 maca22 17:27 31.07.2009

Re: Predlog

@ Ivana23
Neka bude siri pojam: pacijentiknja. To nije preterivanje. :)

@ Uros:
Pazi kad i portir ne sme da zaposljava osoblje. A svi znamo za sestre koje kerberski cuvaju doktore od pacijenata...
stasava stasava 17:51 02.08.2009

Skidanje sakoa i nabijanje na kolac

Da li su ti poslali i ako nisu kada ce taj Protokol o porodjaju, bas me interesuje?
maca22 maca22 22:39 02.08.2009

off topic

Znate li da:
- je kod nas na referendumu Ustava zakon UNAZADJEN, sa "o radjanju odlucuje zena" na "O radjanju odlucuje svako"

- je kod nas uveden diskriminatorski zakon da vestacku oplodnju single zene moraju da dobiju dozovolu ministra (?) za zdravlje i porodicne odnose. Taman da odustane.
Zasto ne bi trazili dozvolu i oni sa partnerima? I zasto ih sve, solo ili u paru, ne bi pregledao psihijatar? Znate sve kakvih ludaka ima...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana