O NEPODNOŠLJIVOJ LAKOĆI ANONIMNOSTI

Filip Mladenović RSS / 26.08.2009. u 21:14

Od starta "blogerske karijere" mučila me je neravnopravnost onih koji se svojim imenom i prezimenom potpisuju ispod tekstova i komentara u odnosu na one koji se kriju iza svakojakih nadimaka i skraćenica. Blog je jedna od logičnih i korisnih tekovina demokratizacije i liberalizacije medija, ali je, na žalost i na nesreću, zadržao nešto iz prethodnih, neslobodnih vremena: skrivanje iza šifri, tj. bežanje u anonimnost.

Tekst kolege Jurice Pavičića, koga takodje muči isti problem, sadrži u sebi argumentaciju sa kojom sam saglasan:

Konačno, dolazi kraj teroru anonimnih i agresivnih blogera

Moj kolega iz Crne Gore, pisac i novinar Andrej Nikolaidis, osuđen je prošle godine na drakonsku novčanu kaznu zato što je u crnogorskom tjedniku Monitor pisao o vezama filmskog redatelja Emira Kusturice i agresivnog beogradskog režima devedesetih. Sličnu sudbinu godinu i pol kasnije doživio sam i ja. Kazneni sud u Zagrebu osudio me na novčanu kaznu zbog klevetanja filmskog redatelja Antuna Vrdoljaka. O Vrdoljaku sam napisao činjenice čiju točnost pouzdano znam i ja i cijela filmska industrija u Hrvatskoj, no zagrebački sud procijenio je da ih nisam dovoljno dokazao i da sam pretjerao u verbalnoj artiljeriji. Ja mislim da je to do boga nepošteno, no ne preostaje mi drugo nego legalistički platiti kaznu.

I Nikolaidis i ja pripadamo takvom poslu gdje slične stvari idu u rok službe. Obojica imamo taj društveni privilegij da u novinama iznosimo stavove, a s tim privilegijom idu i nezgodni nusefekti. Potpisujemo svoje članke, zbog onog što napišemo možemo biti tuženi, suđeni, može nas se telefonski maltretirati, mogu nam auto dići u zrak ili nas isprebijati petožilnim kabelom. Sve se to može dogoditi naprosto i jedino zato što smo vlastite mudrolije dužni potpisati punim, građanskim imenom i prezimenom.

Prednost anonimnosti

Postoje, međutim, ljudi koji nemaju takvih problema. Takvi ljudi također u javnost iznose svoja mišljenja. Ta mišljenja također su često provokativna. Ona su također sročena u pisanom (nažalost, počesto ne i u pismenom) obliku. No, ljudi o kojima je riječ nisu obvezni potpisati svoj sastavak, mogu se sakriti iza anonimnosti "nicka" ili pseudonima. U takve ljude spadaju mnogi blogeri. U njih također spadaju i oni koji komentiraju članke na internetu.

Ne treba imati suviše mašte da se zamisli prednosti koju donosi takva anonimnost. Onaj tko nije dužan predstaviti se, pomalo je nalik onom tko noću viri u rasvijetljenu sobu. Takva pozicija upravo je perfektna busija za kukavičluk. Zato su ljudi skloni na anonimnim postovima napisati stvari koje nikad ne bi izrekli pod imenom i prezimenom: vrijeđati purgere i dalmoše, komunjare i hadezenjare, slaviti ustaše i Hitlera, etiketirati ljude kao udbaše i lopove. Na anonimnim postovima baš se sve "zna": svatko pouzdano ima informaciju da je ovaj bio kosovac, a onaj snajperist, da je njemu djed ubij'o ‘45., a ovom otac ‘95., da se ovaj obogatio na humanitarnoj pomoći, a onaj na provizijama. Frcaju u tom svijetu  "nickova" najživopisnije, barokne optužbe, no nikada ni jedna od njih ne dospije u nadzemlje legalnosti. Lako je, naime, uprijeti prstom iz anonimnog mraka, a malo teže punim imenom i prezimenom utjeloviti "zviždača".

Tužba manekenke

Busija anonimnog "stava", izgleda, nije samo naša specijalnost. To bi se dalo zaključiti po (smatra se) prijelomnoj presudi manhattanskog višeg suda koji je ovog tjedna izdao sudski nalog da se utvrdi identitet anonimnog blogera "Anonymous" optuženog za vrijeđanje. Spomenuti "Anonim" napisao je, naime, društvenu kolumnu u kojoj je izvrijeđao kanadsku manekenku Liskulu Cohen i metnuo je na prvo mjesto među njujorškim "skanks" (ostavimo uvredu bez prijevoda). Cohen, za koju je Anonymous napisao da je "i bila možda vruća prije 10 godina", tražila je da se razotkrije identitet blogera kako bi ga tužila za uvredu, a sud je to odobrio. Liskula Cohen uvjerena je da je anonimni bloger netko koga poznaje i, veli, "jedva čeka da se kukavica obznani". Ta presuda, vele, mogla bi biti presedan koji će skršiti tvrđavu hrakačke internetske anonimnosti.

U međuvremenu, u Hrvatskoj, anonimnost je još uvijek perfektna busija. Neki moji kolege, kao Jergović, zabranili su da se njihovi tekstovi komentiraju. Ja komentare ispod svog teksta ne čitam nikad, i to naprosto zato da ne bih potpao pod autocenzuru. Čitam, međutim, komentare ispod tuđih tekstova, i to s ogromnim zanimanjem jer to doista jest sonda u gluhi, nepočešljani vox populi. Najozbiljnije su debate na H-alteru, gdje se ljudi često u tekstu razotkrivaju imenom i ozbiljno raspravljaju. U Večernjem lavovski dio "postova" ostavljaju Slovenci kojima je iz nekog razloga gušt vrijeđati Hrvate u njihovu "mainstream" mediju. Na stranicama Jutarnjeg dominira neki ojađeni, građanski svijet koji je zgrožen time kako nam je i traži krivca da bi ga objesio na prvi kandelabr. U Slobodnoj su komentari najduhovitiji i imaju crtu anarhične blesavosti. No, ono što je zajedničko svim hrvatskim anonimnim prepiskama jest reducirani repertoar tema. O čemu god članak bio, "nick" debata svest će se nakon deset-petnaest postova samo na tri stvari: Hajduk i Dinamo, partizane i ustaše i Hrvate i Srbe. To je, što se hrvatskog interneta tiče, jedino što kod čitatelja pobuđuje zbiljski afekt.

Govor mržnje i uvreda

Vrijeđanje i anonimnost naprosto idu ruku pod ruku. Ljudi su skloni agresiji i onda kad se anonimno uključuju u TV emisije, i onda kad šalju anonimna pisma, i onda kad vam anonimno telefoniraju kući. U jednom razdoblju često su me nazivali anonimni čitatelji i vrijeđali zbog "antihrvatskih" članaka. Kako ja imam pacijence sa svakim od njih razgovarati, nakon bujice agresije zamolio bih ih ljubazno da se predstave prezimenom, jer, naime, eto, i oni moje prezime znaju.

Tada bi nastao tajac, a razgovor bi odjednom krenuo sasvim drugim tokom. Imenovan i prezimenovan (postoji li ta riječ?) čovjek najednom ostane bez ljušture za zloću, postane bolji ili barem odgovorniji čovjek.  A upravo o odgovornosti ovdje i jest riječ. Političari - kakvi jesu da jesu - odgovaraju za ono što zucnu, isto i novinari, profesori, liječnici, sinoptičari, suci ... Demokracija i nije nego klupko instanci na kojima ljudi pod svojim imenom nešto izriču i za to odgovaraju. Stoga je pitanje kakvo je to društvo gdje nevidljiva masa toliko uživa u neodgovornom, anonimnom govoru objede, mržnje i uvrede?  Ako ta zemlja nije diktatura - a naša nije - onda to očito znači da je riječ o društvu u kojem ne postoji raširena volja da se i s čim u vezi preuzme odgovornost. ("JUTARNJI LIST", 26. 8. 2009.)



Komentari (1215)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Alava Alava 14:19 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

Molim da ovaj dan obeležite crveno u kalendaru kao dan kad je AL napisao text u kome nema Madonne.
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:20 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

Gospodine i gospođo od Manče, mislim da bi bio red da pokupite 1000. Zašto? Zato!

Slažem se i evo obećavam da neću učestvovati u trci... (dovoljno mi je 300, 333 i 666 )
Alava Alava 14:22 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

Kad se sledeći put učitaju preporuke pa dobijete još 1+, to vam je od mene, nisam na vreme preporučala.
vishnja92 vishnja92 14:23 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

ih, pa njanja je sve kredite za dizanje jubilarnih potrosila u prvih nedelju dana svog boravka na blogu... cak je oborila i svetski blogorekord - jel tako, tako je.

ja cu da ucestvujem, pod uslovom da se nagura do kraja radnog vremena.
posle sam zauzeta :)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:23 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

a dokle smo stigli sa brojanjem?
ja mislila 1000 useo Unf jos davno
mirelarado mirelarado 14:24 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

Ти би, Бојане, преко блоЗовања до звезда? Оно за 300 није разјашњено.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:24 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

Molim da ovaj dan obeležite crveno u kalendaru kao dan kad je AL napisao text u kome nema Madonne.

nego ja sam se zanela sad citajuci njegov profil...podugacak je...
Alava Alava 14:26 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

Slažem se i evo obećavam da neću učestvovati u trci... (dovoljno mi je 300, 333 i 666 )

Ja obećavam da ako slučajno uzmem 1000 poklanjam manćinjevima.
antioksidant antioksidant 14:26 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

Gospodine i gospođo od Manče, mislim da bi bio red da pokupite 1000. Zašto? Zato!
*novo

ti to delis kao da je tvoje
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:27 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

a mislila 1000 useo Unf jos davno

to što je Unf ispred svog vremena se ne računa. još samo malo...
antioksidant antioksidant 14:28 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

dovoljno mi je 300

o cemu ti pricas?
vishnja92 vishnja92 14:29 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

sta ste ga zabrzinali sad bre... postajem nervozna.
de polako.
Alava Alava 14:29 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

nego ja sam se zanela sad citajuci njegov profil...podugacak je...

A ja bila ubeđena da je Anfakov najduži!!!
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:30 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

полако људи, губим нит.
margos margos 14:31 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

Mila majko, pa preterasmo....
Liči ovo malko na teror anonimnih iako vidim da se držimo teme - čvrsto.


Ili možda nismo?

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:31 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

A ja bila ubeđena da je Anfakov najduži!!!

i ja isto al tzvrtz!
antioksidant antioksidant 14:32 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

marco_de.manccini
полако људи, губим нит.

blago tebi, ti si je bar imao (nit)
dragoljub92 dragoljub92 14:33 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

Alava
marco_de.manccini
и блоњове убијају, зар не?

njanja_de.manccini
Blogito ergo sum

takodjere
nadam se da nece da mi treba jedan od ovih

Gospodine i gospođo od Manče, mislim da bi bio red da pokupite 1000. Zašto? Zato!

тубре,неписменос хара блозом.правилно граматиЧки се казује
господине и госпђа на манчу
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:33 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

blago tebi, ti si je bar imao (nit)

to on samo misli tako
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:35 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

blago tebi, ti si je bar imao (nit)

нит сам тражио, нит сам нашао
Alava Alava 14:41 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

ti to delis kao da je tvoje

Pa tata mi kupio.
Ja sam od starta svoje blogerske karijere, a zbog osakaćenosti dalajlamom, samo jednom do sada uzela prvi komentar. Sudba kleta je htela da se to desi baš u vreme kad je Čeda Urošević cmizdrio moderaciji kako je totalno glupo i detinjasto ostavljati komentar "Prvi!", tako da sam ispala još i budala. Od tada vučem traume od kojih se evo tek sada uspešno oporavljam.
vishnja92 vishnja92 14:43 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

nemoj da se vadis na dajalap, imala ga i ja pa onolike uspehe poznjela...
antioksidant antioksidant 14:45 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

baš u vreme kad je Čeda Urošević cmizdrio moderaciji kako je totalno glupo i detinjasto ostavljati komentar "Prvi!



i sta mu rekla moderacija?????

jao hit
Alava Alava 14:45 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

nego ja sam se zanela sad citajuci njegov profil...podugacak je...

Nego, vide li ti Njanjo šta se sve meće u profil? I podaci o tetovažama. Majke mi ako sad nismo imale sreće što nema tatoo Wendy.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:47 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

Nego, vide li ti Njanjo šta se sve meće u profil? I podaci o tetovažama. Majke mi ako sad nismo imale sreće što nema tatoo Wendy.

ma mene najvise potreslo to sto ne voli Kragujevac!!!
a i tvoje reci drze...
Alava Alava 14:47 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

sta mu rekla moderacija?????

Uredno brisala komentare "Prvi!", ako me sećanje ne vara. Ili su brisali sami autori, da sad ne grešim dušu.
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:50 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

људи, оставите се читања профила анонимаца

get the life


antioksidant antioksidant 14:51 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

Uredno brisala komentare "Prvi!", ako me sećanje ne vara. Ili su brisali sami autori, da sad ne grešim dušu.

ako bi to pocelo ovde da se brise, blog bi 'ladno pao na 500 komentara. pa pola je priprema za uzimanje jublarnog, i rasprava posle toga ko je stvarno pokupio nagradu

: )

stvarno ima smesnih ljudi..
antioksidant antioksidant 14:52 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

ma mene najvise potreslo to sto ne voli Kragujevac!!!

vise ga on voli od onih koji se verbalno busaju u grudi..

da ga ne voli ne bi ni pisao ovaj poslednji blog. kad nesto ne volis ne reagujes na njega

(ovo sam ja optimista mada me u principu boli ......)
Alava Alava 14:55 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

get the life

Meni i ono don't look like that malo sumLJivo...
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:04 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

Alava
get the life
Meni i ono don't look like that malo sumLJivo...

Е то не знам, можда је и у реду, ја никад нисам радио као преводилац или учитељ енглеског.
Alava Alava 15:08 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

Е то не знам, можда је и у реду, ја никад нисам радио као преводилац или учитељ енглеског.

Pazi, ako si radio kao konobar, onda možeš da prođeš.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:10 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

радио сам као Милева. ево још радим.
Alava Alava 15:13 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

Nego, češljajući listu korisnika, primetih da nema nicka Mirođija. Mislim da bi to bio sasvim ok nick, čak da kloniranje nije zabranjeno, ja bih se registrovala i kao Mirođija.
razmisljam razmisljam 15:30 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

Mila majko, pa preterasmo....


И ја тако мислила, а после ми се некако и свидело.
margos margos 15:39 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

razmisljam
Mila majko, pa preterasmo....


И ја тако мислила, а после ми се некако и свидело.

Ma to je bila samo finta telom - ta moja kuknjava - u borbi za somića!
Mora čovek - a posebno žena - tj bezmuda anonimna individua - na sve da misli u borbi za slobodu i prestižni trofej.
Dozvoljene su i te trep trep fore.
Kapiraš? Mislim... razmišljam i o tome

dragoljub92 dragoljub92 17:23 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

Alava
nego ja sam se zanela sad citajuci njegov profil...podugacak je...

Nego, vide li ti Njanjo šta se sve meće u profil? I podaci o tetovažama. Majke mi ako sad nismo imale sreće što nema tatoo Wendy.

ba zamišljm nekog koneza koji nezna srpski a čita blog 92 i zaljubi se u dotičnog blogera i ode da čita profil na ingliš. i ..vtfck,taman savladao srpski padeži kad ono mućak.

mislim ock da turišš neku sexterciju da se pokažeš da spikaj oš neki jezik sem BHSC ,doduše možda čoveku maternji ingliš u tom slučaju se izvinjavam.
razmisljam razmisljam 17:28 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

Nego, vide li ti Njanjo šta se sve meće u profil?


Сачувајмо достојанство нас онаквих. Зар ћемо сада и да оговарамо овде неприсутне персоне. Није лепо!
Alava Alava 18:14 31.08.2009

Re: Odgovor na Dragoljubovu

razmisljam
Nego, vide li ti Njanjo šta se sve meće u profil?


Сачувајмо достојанство нас онаквих. Зар ћемо сада и да оговарамо овде неприсутне персоне. Није лепо!

Nije lepo, ali je zabavno, korisno i, što da ne, poželjno!
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:31 31.08.2009

:)

Od starta "blogerske karijere" mučila me je neravnopravnost onih koji se svojim imenom i prezimenom potpisuju ispod tekstova i komentara u odnosu na one koji se kriju iza svakojakih nadimaka i skraćenica. Blog je jedna od logičnih i korisnih tekovina demokratizacije i liberalizacije medija, ali je, na žalost i na nesreću, zadržao nešto iz prethodnih, neslobodnih vremena: skrivanje iza šifri, tj. bežanje u anonimnost.

Tekst kolege Jurice Pavičića, koga takodje muči isti problem, sadrži u sebi argumentaciju sa kojom sam saglasan:

Konačno, dolazi kraj teroru anonimnih i agresivnih blogera
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:32 31.08.2009

Re: :)

Konačno, dolazi kraj teroru anonimnih i agresivnih blogera

Tako je!!!!
Na Ulice!!
You angry Mob!
margos margos 14:33 31.08.2009

Re: :)

BB, pa ja to čitala više puta i pokušavala da s'vatim poantu, no evo, peti dan, ne uspevam...
antioksidant antioksidant 14:33 31.08.2009

Re: :)

o cemu ti?
dragoljub92 dragoljub92 14:38 31.08.2009

Re: :)

margos
BB, pa ja to čitala više puta i pokušavala da s'vatim poantu, no evo, peti dan, ne uspevam...

претешко је то за твоју анонимну главу,региструје се са именом и презиметом па да виш како ће све да ти се разјасни
mirelarado mirelarado 14:39 31.08.2009

Re: :)

Ал' нам смрсише конце!

vishnja92 vishnja92 14:33 31.08.2009

da vidimo

?
vishnja92 vishnja92 14:35 31.08.2009

Re: da vidimo

i kako sad da znamo?

Supermod bi mozda mogao da nam izadje u susret, nesto mi se javlja da autor nije raspolozen
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:36 31.08.2009

Re: da vidimo

sta ces da vidis - MOJE JE! (eto sad mi doslo da vicem - a obicno vicem kad nisam u pravu )
margos margos 14:35 31.08.2009

Jeeeeeeeeeeeee

15:33 Drakče
15:33 Njanja
15:33 Višnja


Looodilooooooo:))))

Edit:
15:33 AO
15:33 margos

5 X ludilo!!!
vishnja92 vishnja92 14:38 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

svi se nagurali bez ikakve strategije
i kako sad da znamo?
antioksidant antioksidant 14:40 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

mislim da ce ovih 7 dana biti filipov najlepsi period u zivotu. ne znam sta ce se desiti sa njim kada ponovo potone u .... (kako se to zove kad ti svi znaju ime ali nikog nije briga?)
margos margos 14:40 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

Zar nije kul? svakom po dvesta:)))

Eto ja jednu stotku dajem AO-u, da ima 300:)
ivana23 ivana23 14:41 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

Svima po kriska revolucije...

dragoljub92 dragoljub92 14:42 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

(kako se to zove kad ti svi znaju ime ali nikog nije briga?)

експерат
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:43 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

(kako se to zove kad ti svi znaju ime ali nikog nije briga?)

алмоуст фејмоуст
margos margos 14:44 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

Hvala Ivano:))))
dragoljub92 dragoljub92 14:46 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

ivana23
Svima po kriska revolucije...


ма како делење,цап и све је моје
mirelarado mirelarado 14:47 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

antioksidant
mislim da ce ovih 7 dana biti filipov najlepsi period u zivotu. ne znam sta ce se desiti sa njim kada ponovo potone u .... (kako se to zove kad ti svi znaju ime ali nikog nije briga?)


... непримећеност?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:48 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee


mirelarado
antioksidant
mislim da ce ovih 7 dana biti filipov najlepsi period u zivotu. ne znam sta ce se desiti sa njim kada ponovo potone u .... (kako se to zove kad ti svi znaju ime ali nikog nije briga?)


... непримећеност?

Anonimnost!
vishnja92 vishnja92 14:48 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

hvala ivano i od mene :)
Unfuckable Unfuckable 14:49 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

kako se to zove kad ti svi znaju ime ali nikog nije briga?

Koštunica ?
Tutorić ?
Čikone?
reanimator reanimator 14:50 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

antioksidant
mislim da ce ovih 7 dana biti filipov najlepsi period u zivotu.

Who's filip???

antioksidant antioksidant 14:54 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

Anonimnost!

jeste njanja ali zar to nije prava ironija. covek se punim imenom i prezimenom buni protiv anonimnosti kojoj pripada : )
antioksidant antioksidant 14:55 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

Who's filip???

ovaj sto nece da resi ko je uzeo 1 000
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:57 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

Who's filip???

pravo pitanje!
nego aj da se mi pitamo jel sve ovo ima smisla

antioksidant antioksidant 15:09 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

njanja - nema osnovnog pitanja

is there any fun in it?

antioksidant antioksidant 15:10 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

Eto ja jednu stotku dajem AO-u, da ima 300:)

tnx

sad ih imam 2

Bojan Budimac Bojan Budimac 15:15 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

is there any fun in it?

marco_de.manccini marco_de.manccini 15:16 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

будимац, кад смо се већ вратили теми, би ли смео ти на допинг контролу па да видимо коме од нас иде 300?

(остали лузери и анонимци, не надајте се и не чекајте)
Bojan Budimac Bojan Budimac 15:29 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

будимац, кад смо се већ вратили теми, би ли смео ти на допинг контролу па да видимо коме од нас иде 300?

u svako doba
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:30 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

није ваљда да хоћеш да кажеш да не користиш купус?
Bojan Budimac Bojan Budimac 15:44 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

marco_de.manccini
није ваљда да хоћеш да кажеш да не користиш купус?

kupus? u ovo doba godine? da si rekao paprike, pa još nekako (mada ih dania nisam ni video osim na Ivaninim slikama)
Milan Novković Milan Novković 20:24 31.08.2009

Re: Jeeeeeeeeeeeee

kako se to zove kad ti svi znaju ime ali nikog nije briga?)

"muž", garant, iako ume da zavisi i od konteksta :)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:36 31.08.2009

da mi javi

neka dobra dusa gde su dva komentara ako moze.
imam problem sa nekim japanskim journalom ovde na poslu pa bi volela da bar ovo vreme na blogu ne bude stresno
hvala unapred.

i da Chuck ce da dodje samo sto nije
Alava Alava 15:42 31.08.2009

Re: da mi javi

da Chuck ce da dodje samo sto nije

Čim utvrdi ko je Anfak.

Elem, pošto potrošismo već 1000 komentara, jasno je da ovde niko više ne zalazi, osim nas dece, pa je vreme za igru pogodi ko sam.
Ja prva.

"E kakav smo primitivan narod - na godišnjicu stravičnog zločina koji je počinjen nad hiljadama nedužnih mrmota koji i dan danas (!) zavijaju čokoladu u foliju - vi ovde okrećete paprike i proslavljate okrugle komentare!!! Stvarno nas treba istrebiti!"

Bojan Budimac Bojan Budimac 15:46 31.08.2009

Re: da mi javi

neka dobra dusa gde su dva komentara ako moze.

jedan je na prvoj Topcat pravila subverziju
(jaaaaako smešno Topcat)
drugi ne znam...
topcat topcat 15:57 31.08.2009

Re: da mi javi

ajde, ajde...netko treba podizati broj komentara, učvrščivati stupove ove diskusije i "iznutra".
(na drugoj držim monolog još od sinoć)
Evo neću više - nek netko drugi preuzme na sebe tu odgovornost.
Alava Alava 15:57 31.08.2009

Gde ste sad svi?

Alava Alava 15:59 31.08.2009

Re: Gde ste sad svi?

Bojan Budimac Bojan Budimac 16:35 31.08.2009

Re: Gde ste sad svi?

Alava



Najzad da plasiram negde ovu fotku
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:16 31.08.2009

Kako bi bilo lepo...

kada bismo se bez povoda okupili negde na nekoj lepoj zabavi ili u nekom izletištu i onda uz gitare i dobro vino
nastavili ovu plodnu diskusiju. Gledali se u oči, smejali i polemisali. Ili samo ćaskali!

I za kraj: Zašto se ljudi radjaju kao originali, a umiru kao kopije!?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:17 31.08.2009

Re: Kako bi bilo lepo...

nije blog za tebe majke mi ti kazem.
mirelarado mirelarado 16:20 31.08.2009

Re: Kako bi bilo lepo...

Filip Mladenović
I за крај


Фајронт?
topcat topcat 16:32 31.08.2009

Re: Kako bi bilo lepo...

Filip Mladenović
kada bismo se bez povoda okupili negde na nekoj lepoj zabavi ili u nekom izletištu i onda uz gitare i dobro vino
nastavili ovu plodnu diskusiju. Gledali se u oči, smejali i polemisali. Ili samo ćaskali!


Pa ima jedan bug...
Živimo oko kugle...
Da si aktivniji u onom što nazivaš blogovanje - znao bi da se većina ljudi ovdje okupila i družila "gledajući se u oči" čim su imali priliku. U međuvremenu diskutiramo, idemo na blogo-ekskurzije (jbt, ja napravila agenciju, a on TAKO), lijepo se zabavljamo uz piće i muziku.
Samo malo...mašte.

Sretan rođendan.



...pošto ne znam koje piješ...
reanimator reanimator 16:35 31.08.2009

Re: Kako bi bilo lepo...

Filip Mladenović
kada bismo se bez povoda okupili negde na nekoj lepoj zabavi ili u nekom izletištu i onda uz gitare i dobro vino

Nema šanse. Izgubili bi na anonimnosti, nastao bi tajac, a razgovor bi odjednom krenuo sasvim drugim tokom :)
margos margos 16:40 31.08.2009

Re: Kako bi bilo lepo...

Da si aktivniji u onom što nazivaš blogovanje - znao bi...

... i da ovde neko na nekog ponekad i zaliči - ali da smo svi prepoznatljivi po komentaru, fontu, rečniku, smajlićima, ilustracijama, stavu - tj po ličnom pečatu. S imenom ili nikom, svejedno.
topcat topcat 16:44 31.08.2009

Re: Kako bi bilo lepo...

margos
komentaru, fontu, rečniku, smajlićima, ilustracijama, stavu - tj po ličnom pečatu. .


Dobro Margos, nemoj sad SF.
Za tebe znam da voliš crno
ivana23 ivana23 16:46 31.08.2009

Re: Kako bi bilo lepo...

Filip Mladenović
kada bismo se bez povoda okupili negde na nekoj lepoj zabavi ili u nekom izletištu i onda uz gitare i dobro vino nastavili ovu plodnu diskusiju. Gledali se u oči, smejali i polemisali. Ili samo ćaskali!
I za kraj: Zašto se ljudi radjaju kao originali, a umiru kao kopije!?

Ovde nisi imao priliku da vidis kopiju (bilo ciju).




Drugo. Nisi zapazio da mnostvo blogera koji su pisali ovde proteklih dana ne zivi u Srbiji.
Kako si zamislio, s obzirom na tu cinjenicu, okupljanje na nekoj lepoj zabavi ili u nekom izletištu?!

edit: Poceh da kucam, pa se zagledah u TV (USO) i komentar se poklopi sa onim sto je napisala topcat.

Bojan Budimac Bojan Budimac 16:46 31.08.2009

Re: Kako bi bilo lepo...

nije blog za tebe majke mi ti kazem.

Samo da podvučem.

Filipe, prvo si pljunuo veliku većinu ljudi sa bloga inicijalnim tekstom, zatim si se pojavljivao u apotekarskim količinama (izvini Milena) nastavljajući tvrdoglavo sa svojim uverenjem da svi mi nickovi ("slučajno" moj nick je moje ime, kao što je to izgleda i tvoj nick) nismo ljudi (nemamo delove tela i sl.). Onda na kraju dolaziš sa ovakvim fenomenalnim zaključkom "zašto ne bi?" pokazujući još jednom da nisi ništa ukapirao. U međuvremenu mi smo se dobro proveli, bivajući zajedno, a razdvojeni okeanima i časovnim zonama. Na čemu ti neizmerno hvala.

Što se tiče "oči u oči" (sa koliko god nas se može u datom trenutku skupiti) nemam ništa protiv kad budem u tom delu sveta, naprotiv.
topcat topcat 16:50 31.08.2009

Re: Kako bi bilo lepo...

ivana23

Kako si zamislio, s obzirom na tu cinjenicu, okupljanje na nekoj lepoj zabavi ili u nekom izletištu?!



Možda je to plan da nas iz anonimnosti utjera sve na jedno mjesto...
A možda nas autor zapravo samo želi lično upoznati. Rukovati se. Nazdraviti.
Ono...OTVARA SE!
topcat topcat 17:02 31.08.2009

Re: Kako bi bilo lepo...

ivana23
komentar se poklopi sa onim sto je napisala topcat.

Taman sam se mislila žaliti onom jednom neanonimusu Budimcu što me klepnuo batom, kad ono...autor nas je opet fenomenalno ujedinio.
Treba to znati.
dragoljub92 dragoljub92 17:05 31.08.2009

Re: Kako bi bilo lepo...

Gledali se u oči, smejali i polemisali. Ili samo ćaskali!

sve smo to letos odradili,izmenjali sličke atrese brojovi na mobilne,pozdravili se na one koje nismo sreli a znamo gi.uglavnom celo ovo drušvo što se zajebava ođe se i lično poznava.bar preko fotki a ko ne i u onaj virtualni svet što ka nazivlju realnos.
mirelarado mirelarado 17:06 31.08.2009

Re: Kako bi bilo lepo...

topcat
.A možda nas autor zapravo samo želi lično upoznati. Rukovati se. Nazdraviti. Ono...OTVARA SE!


Да, да, баш такав утисак оставља...



margos margos 17:10 31.08.2009

Re: Kako bi bilo lepo...

Dobro Margos, nemoj sad SF.
Za tebe znam da voliš crno

Dobro dobro... zaboravih najvažnije: i po nikovima se razlikujemo.
I po aspiracijama pivo vs vino....

.....Hvala :)))
margos margos 17:12 31.08.2009

Re: Kako bi bilo lepo...

mirelarado
topcat
.A možda nas autor zapravo samo želi lično upoznati. Rukovati se. Nazdraviti. Ono...OTVARA SE!

Да, да, баш такав утисак оставља...

A možda došao da mazne 1100, nama ispred nosa?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:13 31.08.2009

Re: Kako bi bilo lepo...

sve smo to letos odradili,izmenjali sličke atrese brojovi na mobilne,pozdravili se na one koje nismo sreli a znamo gi.uglavnom celo ovo drušvo što se zajebava ođe se i lično poznava.bar preko fotki a ko ne i u onaj virtualni svet što ka nazivlju realnos

a tako znaci?
samo ja ne poznajem nikoga
ivana23 ivana23 17:24 31.08.2009

Re: Kako bi bilo lepo...

njanja_de.manccini
sve smo to letos odradili,izmenjali sličke atrese brojovi na mobilne,pozdravili se na one koje nismo sreli a znamo gi.uglavnom celo ovo drušvo što se zajebava ođe se i lično poznava.bar preko fotki a ko ne i u onaj virtualni svet što ka nazivlju realnosa tako znaci?samo ja ne poznajem nikoga

Vala ni ja...

Al' svi ste moji/e blogodrugari/ce...
razmisljam razmisljam 17:25 31.08.2009

Re: Kako bi bilo lepo...

Kako si zamislio, s obzirom na tu cinjenicu, okupljanje na nekoj lepoj zabavi ili u nekom izletištu?!


Лако. Само треба отворити блог под именом НА ИЗЛЕТУ или (ЛЕПА) ЗАБАВА и проблем решен.
Milan Novković Milan Novković 20:27 31.08.2009

Re: Kako bi bilo lepo...

moji/e blogodrugari/ce

Kad bi čovek/a čitao/la kao što je napisano pomislili bi da je popio/la malo :)
shumska shumska 22:21 31.08.2009

Re: Kako bi bilo lepo...

nije blog za tebe majke mi ti kazem.

zašto njanjo?
ja mislim da nema osobe koja nije za blog

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana