Literatura

Životinjke, čemu?

vladimir petrovic RSS / 11.09.2009. u 16:53

 

 

 

Dajem dve kratke priče na temu odnosa čoveka  prema domaćim životinjama, odnosno kućnim ljubimcima (pets).

Prvu je napisao Maksim Gorki (Максим Горкий), nakon susreta sa pesnikom Sergejem Jesenjinom (Серге́й Алекса́ндрович Есе́нин).

... Замолих га да ми прочита o керуши, којој су одузели и у реку бацили седморо њених штенади: «Да нисте уморни»?

- «Мене песме не умарају», рече песник, и с неповерењем упита: «А свиђа ли вам се ‘Керуша'»?

Рекох му, по моме мишљењу, да он први у руској књижевности тако мајсторски и са толико непосредне љубави пише о животињама.

- «Да, ја необично волим васколике животињке», прозбори песник замишљено, и на моје питање да ли зна Клоделов «Животињски рај» не одговори, протрља главу обема рукама и поче рецитовати «Песму о керуши».

Јутрос рано где стрн шуми, лупка,

Где се бели трска у гугути,

Седморо је оштенила кучка,

Седморо је оштенила жути'.

 

До у сумрак грлила их нежно

И лизала низ длаку што руди,

И слив'о се млак сок неизбежно

Из тих топлих материнских груди.

А увече, кад живина јури

Да заузме мотке, ил' прут јак,

Изиш'о је тад домаћин тмури

И сву штенад потрп'о  у џак.

 

А она је за трагом трчала,

Стизала га, као кад уходе...

И дуго је, дуго је дрхтала

Незамрзла површина воде.

 

При повратку, вукућ' се по тмини

И  лижући зној с бедара лених,

Месец јој се над избом учини,

Као једно од кучића њених.

 

Зурила је у свод плави, глатки,

Завијала болно за својима,

А месец се котрљао танки

И скрио се за хум у пољима.

 

Немо, к'о од милости ил' среће,

Кад јој баце камичак низ брег,

Пале су и њене очи псеће

Као златни сјај звезда у снег.

 

Када је песник изговорио последње стихове: Пале су и њене очи псеће /Као златни сјај звезда у снег, у његовим очима блеснуше сузе... (Sabrana dela Maksima Gorkog, u 30 tomova, tom 17).

 

Drugu priču je napisala  Simona de Bovuar (Simone de Beauvoir), i odnosi se na književnika Žana Ženea (Jean Genet), o kome je Žan-Pol Sartr (Jean-Paul Sartre) napisao jednu posebnu knjigu, pod nazivom  «Sveti Žene, glumac i mučenik» (Saint Genet, comédien et martyr).  

... Evo, pred nekoliko godina, neka dama, koja je uzdržavala jedno deset mačaka, pitala je Jeana Geneta prijekorno:

- "Vi ne volite životinje"?

- "Ja ne volim ljude koji vole životinje", odgovorio je Žene. (Simone de Beauvoir: Zrelo doba, Mladost, Zagreb 1962, str. 145)

 

Eto.

Neću vas pitati da li volite/ne volite domaće životinje, odnosno kućne ljubimce.

Bilo bi to mnogo prosto pitanje, a sećam se da mi je još guvernanta govorila da ne postavljam glupa pitanja.

Neću pitati ni da li ste indiferentni.

Pitaću nešto što mi se čini malo delikatnijim: da li znate nekoga ko ne voli ljude koji vole domaće životinje/kućne ljubimce? Ako ga znate, da li vam i koliko smeta, odnosno da li mislite da je, što bi rekli Hrvati, skroz u krivu?

Samo ne recite da je i ovo glupo pitanje?!

Atačmenti



Komentari (251)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 23:12 11.09.2009

Re: Beleška na margini

Apotekarka?

Milena je apotekarica u Bulevaru Kralja Aleksandra... ovo je Milica. :)
mirelarado mirelarado 23:15 11.09.2009

Re: Beleška na margini

margos
Apotekarka?

Milena je apotekarica u Bulevaru Kralja Aleksandra... ovo je Milica. :)


Не пренагљуј, Маргос! Можда Пижон Милену од миља зове Милица.
margos margos 23:21 11.09.2009

Re: Beleška na margini

Не пренагљуј, Маргос! Можда Пижон Милену од миља зове Милица.

U pravu si. Moguća su mnoga tepanja... setih se i onog:
'Ana toči, Ana služi, al za Milom srce tuži.'

Izvinjavam se na prenagljivanju :)
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:23 11.09.2009

Re: Beleška na margini

Unf
pa ..Milica, kume...Milica.

E jesi vickast.
Nisam na tu Milicu sa Triglava mislio!
Nisam mislio ni na Tipsarevićevu Milicu.

Već na jednu Milicu od krvi i mesa.
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:27 11.09.2009

Re: Beleška na margini

Можда Пижон Милену од миља зове Милица

Jok. Milica je Milica. Jedna u majke!
mirelarado mirelarado 23:27 11.09.2009

Re: Beleška na margini

Izvinjavam se na prenagljivanju :)

Ивана се сетила Милене, а зна се ко је овде најбоље информисан.
У то име, обема по
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:27 11.09.2009

Re: Beleška na margini

Ne znam koju Milicu, vladimire, misliš da ženiš, a i tek sam sada shvatio da ja treba da budem kum.
vladimire, vladimire... pun si iznenađenja.
Unfuckable Unfuckable 23:28 11.09.2009

Re: Beleška na margini

veliki pozdrav za Milicu od krvi, mesa i
strpljenja
Strpljenje je keyword, to mora da ti je Kum rek'o u pauzi između dva natega čokanja, ako nije - evo ja sam, nema veze.
mirelarado mirelarado 23:29 11.09.2009

Re: Beleška na margini

Nisam mislio ni na Tipsarevićevu Milicu.

Već na jednu Milicu od krvi i mesa.


А од чега је саздана Типсаревићева Милица?
mirelarado mirelarado 23:32 11.09.2009

Re: Beleška na margini

a i tek sam sada shvatio da ja treba da budem kum.

:)))))))) Кум полако долази к себи, кажем ја!
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:32 11.09.2009

Re: Beleška na margini

Mirelarado
...А од чега је саздана Типсаревићева Милица?

Samo meso, bez krvi
Unfuckable Unfuckable 23:34 11.09.2009

Re: Beleška na margini

А од чега је саздана Типсаревићева Милица?

meljava, klanična, mirela, ništa što bi htela da znaš, bilivmi
ivana23 ivana23 23:35 11.09.2009

Re: Beleška na margini

mirelarado
Nisam mislio ni na Tipsarevićevu Milicu.
Već na jednu Milicu od krvi i mesa.
А од чега је саздана Типсаревићева Милица?

Piletina... To muskarci vole.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:37 11.09.2009

Re: Otrov za udavače

Razmisli, vladimire, pa izaberi, nemo posle da ti kum bude kriv.

margos margos 23:45 11.09.2009

Re: Otrov za udavače

Razmisli, vladimire, pa izaberi, nemo posle da ti kum bude kriv.

кум....


PS Baš sam se mislila gde će ovo večeras da 'legne'... :))
mirelarado mirelarado 23:47 11.09.2009

Re: Beleška na margini

Ивана и Анфе, верујем вам на реч. Боље је што не знам. :))))
margos margos 23:54 11.09.2009

Re: Beleška na margini

mirelarado
Izvinjavam se na prenagljivanju :)

Ивана се сетила Милене, а зна се ко је овде најбоље информисан.
У то име, обема по

Hvala Mirela. Uzvraćam
(nisi primetila da sam počela da vežbam za Nobela...pstttt...)

A vid' ovo
topcat topcat 23:58 11.09.2009

Re: Beleška na margini

ivana23
mirelarado
Nisam mislio ni na Tipsarevićevu Milicu.
Već na jednu Milicu od krvi i mesa.
А од чега је саздана Типсаревићева Милица?

Piletina... To muskarci vole.



Jao, nije valjda naš'o neku kokoš...
mirelarado mirelarado 00:02 12.09.2009

Re: Beleška na margini

margos
A vid' ovo


Диван је, Маргос. Савршен. :)


vladimir petrovic vladimir petrovic 00:04 12.09.2009

Re: Beleška na margini

Topcat
Jao, nije valjda naš'o neku kokoš

Pile, Vrhunska mačko, pile, skoro pilence, kako lepo kaže Ivana23.

A neki pilići nikada ne postanu kokoške.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:04 12.09.2009

Re: Beleška na margini

Da nije ova:

mirelarado mirelarado 00:08 12.09.2009

Re: Beleška na margini

topcat
Jao, nije valjda naš'o neku kokoš...


Па не кокош, него пилЕтину, кокош ће тек постати.
vladimir petrovic vladimir petrovic 00:11 12.09.2009

Re: Beleška na margini

Vojislav Stojković
Da nije ova:

Liči.
Poneki put klekne na sličan način.
Unfuckable Unfuckable 00:15 12.09.2009

Re: Beleška na margini



(jedno ili dvoklek)
vladimir petrovic vladimir petrovic 00:28 12.09.2009

Re: Beleška na margini

Vojislave, kume nesudjeni,
Kada već pominješ Japančice, evo ti predivne Madame Butterfly

Od srca (kum nije dugme)
ninasimone ninasimone 01:46 12.09.2009

Re: Beleška na margini

Ej, aj' se vratimo na temu - jel' ima Milica kucnog ljubimca?
mirelarado mirelarado 01:50 12.09.2009

Re: Beleška na margini

ninasimone
Ej, aj' se vratimo na temu - jel' ima Milica kucnog ljubimca?


И да ли зна некога ко не воли људе који имају кућне љубимце?
ninasimone ninasimone 06:03 12.09.2009

Re: Beleška na margini

mirelarado
ninasimone
Ej, aj' se vratimo na temu - jel' ima Milica kucnog ljubimca?


И да ли зна некога ко не воли људе који имају кућне љубимце?

Mora da je kurslus nastao oko nekog kuceta ili maceta... Oce to kad se potegnu pitanja udruzivanja jedinki. Neko ce da zavrsi na terasi, nije neminovno zivotinjskog roda...
niccolo niccolo 09:48 12.09.2009

Re: Beleška na margini

A ja se baš pitao otkud ovde toliko komentara...a ono se prešlo na interesantniju temu...govoreći o tome, moram da priznam da mi se svideo tvoj princip, Vladimire, da se ženidbom pozabaviš na "kalendarsku anomaliju". Mislim da ću i ja tako da uradim. Juče mi zapala za oko još jedna "anomalija" - 21.12.2112. godine, koji se isto čita i sa leve i sa desne strane. Mislim da je to dobar datum za ženibdu...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:18 12.09.2009

Re: Beleška na margini

Juče mi zapala za oko još jedna "anomalija" - 21.12.2112. godine, koji se isto čita i sa leve i sa desne strane. Mislim da je to dobar datum za ženibdu...

niccolo- Go Gor It!
margos margos 22:30 11.09.2009

Keruša

Pesmu smo u školi morali da učimo napamet... Naučila i zaboravila... ne želim da je znam, te je tako ni sad nisam pročitala. A često u gradu srećem mrzljive ljude od kojih sam svašta čula na svoj račun i na račun džukele koju vodam.
Al uvek pomislim - ja prođoh pored njih, a oni sa sobom moraju do kraja života.
Ta misao mi posluži kao lična, nema osveta. :)
bauer. bauer. 22:53 11.09.2009

Re: Keruša

ja prođoh pored njih, a oni sa sobom moraju do kraja života.

Bravo Mardz
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:57 11.09.2009

Re: Keruša

Margos
... često u gradu srećem mrzljive ljude od kojih sam svašta čula na svoj račun i na račun džukele koju vodam.
Al uvek pomislim - ja prođoh pored njih, a oni sa sobom moraju do kraja života.
Ta misao mi posluži kao lična, nema osveta. :)


Ispravno. Pridružujem se Bauerovom "Bravo".
That' s it.
margos margos 23:11 11.09.2009

Re: Keruša

Hvala:)
Pomenuo si da se nekako ti ekstremni stavovi pomire i nekako razumeju. Teško ih je pomiriti, uvek kad su ekstremi u pitanju, postoje i emocije, pa nema mnogo šanse za razumevanje.

Jednom me je, a keruša je imala tek 5 meseci, silno izvređala žena koja je prolazila kroz park i uplašila se od nje - ja sam mirno odćutala, jer mi je bilo jasno da žena ima fobiju i da se zaista plaši i ta bujica psovki je iz nje izletela tek kad sam kerušu stavila na povodac. Posle sam razmišljala, šta bi bilo da sam i ja neka budala pa da ponovo pustim kerušu - iako je ova bila krajnje nezainteresovana za ljude ukoliko ne nameravaju da je hrane ili maze?

E, a klince koji jure i vrište, unapred opomenem 'e, nemoj da mi plašite psa' - klinci se zapanje, pa krenu da se smeju, a taman su nameravali da vrište i da se plaše.:)
chobanica chobanica 10:51 12.09.2009

Re: Keruša

ne želim da je znam, te je tako ni sad nisam pročitala.


Evo umesto nje

KACALOVLJEVOM PSU

Daj, Dzim, za srecu meni sapu tu.
Takve sape vise nitko nema.
Ded, lajat cemo skupa na tisinu,
kad noc se spusti mesecina i nema,
Daj, Dzim, za srecu meni sapu tu.

Oprosti, dragi, nemoj da me lizes.
Bar ono sto je najprostije shvati.
Ta ti i ne znas sto to znaci zivot,
i kako se na svetu kadsto pati.

Gospodar tvoj i slavan je i drag,
i kuca mu je cesto puta puna,
i svaki gost podragao bi rado
tu tvoju dlaku meksu od barsuna.

Na psecu ti si bas djavolski lep.
Poverljivo u susret svakom hrlis
i nikoga ne pitajuci nista
ko pijani drug i ljubis ga i grlis.

Moj mili Dzim, znam, kod tebe je bilo
gostiju kojekakvih sva sila,
al ona sto je tuznija od sviju
nije li ona ovdje bila?

Ona ce doci, ja ti jamcim to.
I kad upres u nju pogled svoj,
za sve sto sam kriv i za sto nisam,
umesto mene lizni ruku njoj.
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:42 11.09.2009

Polemika - da, svadja - ne

Morao sam malo da surfam, da potražim onu famoznu Rišeljeovu rečenicu, kao odgovor onima koji smatraju "da moje pitanje nije dobro formulisano".

Elem, Armand Jean du Plessis de Richelieu je rekao (u prevodu): Dajte mi dve rečenice iz bilo koje knjige, a ja ću već naći razloge da obesim pisca.

Pa i ovde, neko isprobava da mene besi zato što nisam jasno postavio pitanje? Tell me about it?
Nedam se.
Jer, nije problem u pitanju.

Naime, drugi zapodevaju kavgu (dobro, kavgicu), a onda ispadne da sam ja - svadljiv. Daleko od toga. Ja sam samo - polemičan, he, he, he...
I raznežen zbog Milice. Mada je to trajno stanje, ali je tek 09.09.09 izašlo na videlo.
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:55 11.09.2009

Re: Polemika - da, svadja - ne

Elem, Armand Jean du Plessis de Richelieu je rekao (u prevodu): Dajte mi dve rečenice iz bilo koje knjige, a ja ću već naći razloge da obesim pisca.

Pa šta sad da kažem? Da sam polaskan poređenjem sa Rišeljeom. Slab ti je taj argument. Pre svega niko neće da te besi, pitanje je postavljeno jaaaako široko i nisi odgovorio kako da se postavimo prema pomenutom dijapazonu "voli životinje". To što ljudi razumeju pitanje kako hoće ne znači da je pitanje potpuno jasno.

No, zaista ne treba sad od toga praviti pitanje.
vladimir petrovic vladimir petrovic 00:07 12.09.2009

Re: Polemika - da, svadja - ne

BB
No, zaista ne treba sad od toga praviti pitanje.

Ono poredjenjce mi slučajno palo na pamet.

Hvala ti što uvidjaš da ne treba praviti pitanje.
Mir, mir, mir, niko nije kriv!
Unfuckable Unfuckable 00:09 12.09.2009

Re: Polemika - da, svadja - ne

niko neće da te besi,

sure ?
ja ću da ga besim za Kerušu.
Ali, ne odmah.
Neka kuša brak, ne bi bilo lepo prema Milici.
mirelarado mirelarado 00:13 12.09.2009

Re: Polemika - da, svadja - ne

Bojan Budimac
Pa šta sad da kažem? Da sam polaskan poređenjem sa Rišeljeom.


О, Сива Еминенцијо, зато ти стојиш иза своје речи. :))))
Rip Kirbi Rip Kirbi 23:42 11.09.2009

Ne!

Ne volim mizantrope.
Zato izbegavam ljude.

Dakle...

he he he
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:51 11.09.2009

Re: Ne!

Rip Kirbi
Ne volim mizantrope.
Zato izbegavam ljude.

Dakle... he he he


Rip, otkud ti? Odavno te nije bilo. Ako se ne varam, poslednji put si bio kod mene na početku one moje serijice o istočnjačkim religijama. Davno je to bilo.
Evo za tebe Čarobne frulice



N. B. Naravno, o tome da li treba i zašto ne voleti mizantrope, može se diskutovati.
mladen.mladen mladen.mladen 01:15 12.09.2009

ja znam!

ja ne volim ljude koji vole zivotinje! prezirem svaki put kad vidim kako u Knezu udomljuju kucice koje radoznalo gledaju i deca koja zive na ulici. blog sam o tome hteo da pisem. ali razlozi su i brojniji, sad cu samo kratko jer me odusevilo pitanje! (molim da se cita u besno-saljivomalnebassaljivom tonu)

1. njen pas moze meni da skace na nogu a ja kad bi se trljao o njenu ona mi ne bi dala
2. njen pas moze mene da lize, a ja kad bih lizao nju tek tako lupila bi mi samar
3. njen pas moze da laje u prolazu tek tako i kao rezi i kao oseti da ga ja ne volim
4. ako je nekome dosadno ima puno ljudi kojima pomoc treba, i novac, i vreme
5. ako je nekome potrebno da mu se ulozeno vreme i novac vracaju vernoscu onda ga ne volim
6. njen pas moze da zapisa jer mu se piskilo i da pokazuje svoju pishu po stanu a ja kad bih radio nesto slicno to ne bi bilo u redu
7. njen pas lize svoje genitalije i onda ga pusta da lize nju po licu

ima sigurno jos al i ovo je dovoljno... prosto zivotinjama uzimamo identitet i dajemo im slobode koje se plasimo da damo ljudima, jedni drugima i sebi samima. znam citavu hrpu tih ljudi koji nikada toliko paznje i neznosti otvorene ne pokazuju, ne meni, deci svojoj! kao podrazumeva se da vole decu. pa i ja podrazumevam ako si normalan da volis zivotinje pa ne moram da mu posredno lizem genitalije zbog toga!

zivotinje volim. zivotinje zive u prirodi a neke zive i oko nas. zivotinje se hrane same. zeleni krovovi u gradovima mogu da obogate gradove i vrate zivotinje u nase okruzenje. kada bismo jedni druge vecito hranili tek tako pretvorili bismo se u mrcine (neki bi rekli i da vec to jesmo, ja ne). izmislili smo rase koje vrte istu krv vec vekovima. uvukli smo zivotnje u svoje kuce da bismo imali vise misljenje o sebi kao ljudima. treba nam neko da nas ceka, da nam jede iz ruke, da zavisi od nas. sterilisemo ih. secemo im repove i usi. drzimo ih po kavezima. šišamo ih!

mogu eto da trpim kad neko ima macku koja svraca kuci s vremena na vreme i ne moras da joj otvaras vrata il nesto.

ja bih zabranio kucne ljubimce. mozda cak i pre dugogodisnjih veza. )
Unfuckable Unfuckable 01:52 12.09.2009

Re: ja znam!

mogu eto da trpim kad neko ima macku koja svraca kuci s vremena na vreme i ne moras da joj otvaras vrata il nesto.
ja bih zabranio kucne ljubimce. mozda cak i pre dugogodisnjih veza. )

mislim i nadam se da je ovo ključno mesto tvog - krajnje nerazumljivog i nemuštog - komentara.
Jer, prvih par rečenica su totalno nebulozne, a kasnije nabrajanje 1-7 zvuči krajnje - apstinentski i osujećeno
mirelarado mirelarado 01:55 12.09.2009

Re: ja znam!

Коментар иначе одише љубављу, разумевањем и нежношћу. Лирски, такорекућ.
Unfuckable Unfuckable 02:01 12.09.2009

Re: ja znam!

hvala na efektnom izveštaju obdukcije kolegice mirela, no - ne sudimo prestrogo mladome pokojnom kolezi mladenu koji je u šaljivom maniru hteo malo da nas razbaškari po cvetnoj livadi svoje fascinacije, elegije, frustracije pa i autopsije - ženama
Bojan Budimac Bojan Budimac 02:04 12.09.2009

Re: ja znam!

osujećeno

pa teško je sa konkurencijom koja pruža bezuslovnu ljubav
mladen.mladen mladen.mladen 02:19 12.09.2009

Re: ja znam!

1-7 zvuči krajnje - apstinentski i osujećeno


a mozda zvuci i kao:
1. imao sam profesorku francuskog u petom osnovne koja je imala psa koji joj je sve vreme sedeo u krilu i u koju sam bio zaljubljen i bio ljubomoran na psa
2. mozda sam voleo devojku koja je sve svoje emocije iskazivala samo prema kucnom ljubimcu a sa likovima, nikad nijednim, nikada, nije bila tako nezna i tepala i sve
3. mozda me je ujeo jedan od onih pasa koji ne ujeda nikad nikoga a nisam ni primetio da prolazim pored njega razmisljajuci hoce li neka treca biti onako divna kao sto ume da bude kad se nadjem sa njom 100 metara dalje
4. a mozda sam odrastao sa psom kog sam gledao kako gubi svako dostojanstvo dok su mu moji operacijama produzavali zivot.. zivot? supermen u invalidskim kolicima..
5. a mozda sam posle bio malo i besan na njega kad sam se vec koju godinu kasnije, krajem osnovne, setio kako su njemu dovodili zenke
6. a mozda sam protekle nedelje bio sa tri devojke pa se setio one koju jedinu sanjam jos uvek i shvatio da mi je sve ovo dosadno i da mi treba samo ona.. ona koja glumi emocije samo za svog psa i da bih zeleo bar da ih glumi sa mnom kad ih vec nema jer nemoguce je voleti tako samo jednoga, makar to bio i pas, a biti tako hladan prema svim drugima, i mozda sam veceras pokusao da je zovem, i bila je hladna, a cele nedelje sam izmisljao obaveze i menjao posteljine samo zato da ne dohvatim slusalicu i da prodje neko vremem da joj ne dosadim, da je pustim, i da pokusam da je vratim
7. a mozda sam svaku od ovih prica upravo izmislio tek onako. salim se.. nije mozda - bas sam izmislio.

ali ovoliko je lako manipulisati zivotinjama. kao i decom i sl. ma trebalo je da napisem svoj blog. izvinjavam se.

EDIT: ma manipulisati osecanjima uopste.
vladimir petrovic vladimir petrovic 07:19 12.09.2009

Re: ja znam!

Mladen.mladen
... a mozda sam svaku od ovih prica upravo izmislio tek onako. salim se.. nije mozda - bas sam izmislio.

Hvala za ova dva duža (elaborirana) komentara.
Naravno, teško je da se čovek složi baš sa svim što si naveo, ali pretpostavljam da ti to nisi ni očekivao. Stoga je dobro što si rekao sve to što si rekao.
Mladen.mladen
...zivotinje volim. zivotinje zive u prirodi a neke zive i oko nas. zivotinje se hrane same. zeleni krovovi u gradovima mogu da obogate gradove i vrate zivotinje u nase okruzenje. kada bismo jedni druge vecito hranili tek tako pretvorili bismo se u mrcine (neki bi rekli i da vec to jesmo, ja ne). izmislili smo rase koje vrte istu krv vec vekovima. uvukli smo zivotnje u svoje kuce da bismo imali vise misljenje o sebi kao ljudima. treba nam neko da nas ceka, da nam jede iz ruke, da zavisi od nas. sterilisemo ih. secemo im repove i usi. drzimo ih po kavezima. šišamo ih!

Ovo me natera da se setim da je ranije, na ovom blogu, Kazezoze imao dobru opasku (parafraziram, mrzi me da je tražim) da ima ljudi koji istinski vole domaće životinje ali ne vole da ih drže kao kućne ljubimce.
O tome se može itekako diskutovati, jer upućuje na to da često vlasnici kućnih ljubimaca rade to što rade iz čisto egoističkih pobuda, zato što to njima čini zadovoljstvo a ne zato što veruju da na taj način čine dobro delo prema životinjama, držeći ih, faktički, u kavezu, odnosno zarobljeništvu.

Mada, iskreno govoreći, meni to ne smeta. Ko voli neka izvoli i radi ono što mu odgovara, sve dok ne smeta drugima.

Evo jedne moje opaske:
Roditelji su me vodili, kada sam bio dete, da posetim kuću Ernesta Hemingveja, na Floridi (Key West). O tome sam ranije već govorio na blogu. To je sada, naravno, svojevrstan muzej. Čim udjete u dvorište, naidjete na mnoštvo - mačaka. Bilo ih je tridesetak, svuda oko posetilaca. Objašnjenje je bilo, naravno, da je sam Hemingvej mnogo voleo mačke, te da ih je imao 13 komada; a u tom trenutku ih je bilo više na tom mestu, jer je teško održavati nivo na 13, he, he, he...
Ovo govorim zato što razumem potrebu koju je Hemingvej imao da voli mačke. Ali znam da je bilo suseda (a mačke ne laju - osim ponekad, uglavnom ne uznemiravaju susede) koji su tu Hemingvejevu ljubav prema mačkama smatrali pomalo čudnom. Da nije bio poznata ličnost, sigurno bi mu to i u oči govorili.

O tome govorim, da postoje ljudi koji ne shvataju u potpunosti one koji imaju kućne ljubimce, pogotovu ako tu ima preterivanja, a ponekada ima, ali da njihove primedbe nisu i ne moraju biti - uvrnute per se. Zato sam pitao "da li su ti ljudi baš potpuno u krivu". O tome treba pričati.
Milan Novković Milan Novković 09:52 12.09.2009

Re: ja znam!

ja ne volim ljude koji vole zivotinje

Sad znamo svi bar jednu osobu :)

Samo, što se tiče onih fallacies, pijane logike, ako ti prilog nije zezanje, a verovatno jeste:

- Ti ne voliš ni samog sebe pošto kasnije u tekstu kažeš da voliš životinje. Samo, u dubini duše ti voliš samog sebe pa ili ne voliš životinje ili voliš i ljude koji vole životinje.

- Od onih silnih nabrojanih razloga uzimam samo jedan, gde "džukela" mlati golom pišom po kući, a tebi to nije dozvoljeno, npr. Mogu i drugi muškarci da mlate golom pišom po kući dama sa kojih ne skidamo pogled, dok to nama nije dozvoljeno. Kad ti ova logika ne bi bila fallacy moglo bi se zakljčiti, po logici slične jačine, da ti ne voliš ni ljude koji vole druge ljude :)

A ako misliš na damu koja je samo tvoja, pa ti si srećan čovek ako su ovo izgubljene slobode koje ti smetaju toliko da na trenutke pomišljaš kako ne voliš ljude koji vole životinje :) Šta bi trebao da radiš zbog ostalih izgubljenih sloboda? Da se ubiješ?

Itd, znam da se zezaš pa što pre ostavim logiku na miru utoliko bolje :)
mladen.mladen mladen.mladen 10:44 12.09.2009

Re: ja znam!

Kazezoze imao dobru opasku (parafraziram, mrzi me da je tražim) da ima ljudi koji istinski vole domaće životinje ali ne vole da ih drže kao kućne ljubimce.


citao sam posle i diskusiju... primetio sam i ovu recenicu.. odlicnu si temu poveo i isto tako je pratio. koliko sam razumeo treba da uzmete psa.. koliko o tebi znam to mi je sasvim u redu.

Naravno, teško je da se čovek složi baš sa svim što si naveo, ali pretpostavljam da ti to nisi ni očekivao. Stoga je dobro što si rekao sve to što si rekao.


hvala na razumevanju i gostoprimstvu.

Itd, znam da se zezaš pa što pre ostavim logiku na miru utoliko bolje :)


pozdrav Milane! ,)
Milan Novković Milan Novković 11:15 12.09.2009

Re: ja znam!

pozdrav Milane! ,)

Zdravo Mladene.

Kad je već veselo i logićno kod Vladimira moram da ti priznam

Uvod: Imam ja prijatelja, matematičkog logičara (doktorirao na tome) koji je imao komšiju, interesantnog samo "ljutog", značajnog i vrlo energetičnog u polemci i koji je polemisanje, naječešće pre vremena, završavao rečima "eto vidiš".

Ovo je bilo pre par decenija i uvod je značajan zato što smo mi mnogi pokupili tu frazu "eto vidiš" da pojačamo sopstvene argumente, pogotovo ako nam se žuri da ubeležimo poene.

Nema nikakve veze sa ovim blogom nego:

Razrada: Sećam se tvog bloga gde si se dotakao iskustva sa starijim ženama u krevetu. O ovom zahtevnijem poslu su mnogi od nas čuli i iz Američkog Žigola, a vremenom i starili polako. Što znači, na ovaj ili onaj način dotakli se i prakse. Da bih u kući "dokazao" (verbalno) koliko je meni teško u životu ja sam jednom prilikom nekako prepričao tvoje iskustvo i pojačao argumente ovim "eto vidiš" rečima.

Zaključak: Kad tad nisam izgubio ovo malo slobodica što mi je ostalo neću nikad (o golišavom mlaćenju po kući jedva da je ostalo tragova i u ovoj naftalinskoj masi između ušiju :)

E sad, ma kako se ja zezao ovde činjenica je da ova moja ima slične genetske "upetljancije" kao Budimac ili Jelica G. i da nisam branio teritoriju podugačkim noktima i na rukama i na nogama ko zna šta bi se i na koliko nogu muvalo i mlatilo i po našoj kući.

Ako se ikad ova jedna mačka što imamo pokuša višestruko da se klonira nemoj da brineš, tvojih argumenata ću se prvih setiti. I posle ti sve priznati na nekom od Vladimirovih budućih blogova
Unfuckable Unfuckable 11:17 12.09.2009

Re: ja znam!

jbg bratko : mi o živuljkama a ti o tetkama, odma' sam skapirao ali nema veze, zabavno je
mladen.mladen mladen.mladen 11:56 12.09.2009

Re: ja znam!

Sećam se tvog bloga gde si se dotakao iskustva sa starijim ženama u krevetu.


iskreno, ja se ovog bloga ne secam, mislim, jedino ako i ti starijima ne podrazumevas sve preko 23-25... ozbiljan sam.

Kad tad nisam izgubio ovo malo slobodica što mi je ostalo neću nikad


hehehe.. pa znas kako, ne moze i jare i pare.. il se pravis lud i uzivas u datom, il zelis da se bas lepo razumete jer ih volis pa onda malo grejes klupu ,)

ma hajd da zavrsavamo, stvarno mi je dobar ovaj Vladimirov blog, i uspeo je da dobije kvalitetna razmisljanja na temu. a i ne znam sta si ocekivao posle onih reakcija tamo,)

za Vladimira: imam prijatelja niz ulicu. Onaj prvi u zivotu, klupa skolska i sve. Kum sam mu bio na vencanju. Imao je psa do nase 15-16. godine. Djina. Vec 15 godina nije imao psa. Usao sam pre par nedelja kod njega u dvoriste vracajuci se sa nekog puta i u susret mi je potrcalo stene iste rase kao i Djina. Oduvalo me je nazad 15 godina! Sedeli smo u dvoristu i gledao sam njegovog sina kako se igra sa blentavim stenetom po travi. Iz dvorista sam izasao i krenuo kuci 15 godina mladji.
chobanica chobanica 12:04 12.09.2009

Re: ja znam!

Ja sam i mislila da si 15 godina mladji
mladen.mladen mladen.mladen 12:15 12.09.2009

Re: ja znam!

Ja sam i mislila da si 15 godina mladji


u prvobitnoj varijanti komentara pisalo je na kraju: mada neki misle da je to nemoguce jer i nemam vise od 15! ,)

al na sta bi se onda natrcavalo da nema tih odbitaka! ,) so predictable... pa neki smajli sa zevanjem.
Blade Runner Blade Runner 05:04 12.09.2009

Najviše volim

da odem kod prijatelja koji imaju životinjke. Lepo se izigram, a ne moram da se brinem o njima. Ima li šta bolje?
vladimir petrovic vladimir petrovic 06:57 12.09.2009

Re: Najviše volim

Blade Runner
... da odem kod prijatelja koji imaju životinjke. Lepo se izigram, a ne moram da se brinem o njima. Ima li šta bolje?

Dobar si. Razumem te. Ponekad to i ja radim.
bauer. bauer. 07:06 12.09.2009

Re: Najviše volim

To se zove sebičnost.
Blade Runner Blade Runner 07:07 12.09.2009

Re: Najviše volim

To se zove sebičnost.

Misliš praktičnost?
bauer. bauer. 07:15 12.09.2009

Re: Najviše volim

Misliš praktičnost?

Pa možda praktičnost, ako ponekad za uzvrat za pružene trenutke zadovoljstva odeš i pokupiš kereći izmet po dvorištu, očetkaš ili okupaš tu zivotinju ili vec na neki način malo pripomogneš situaciju.

Mislim, nije zabranjeno poigrati se sa kućnim ljubimcima prijatelja, ali zvati to praktičnošću?
Blade Runner Blade Runner 07:32 12.09.2009

Re: Najviše volim

vec na neki način malo pripomogneš situaciju.

Nisam znao da je pomoć potrebna, a mislio sam da je zadovoljstvo obostrano. Pretpostavljam da igračke i šetnja ne zadovoljavaju tvoje visoke kriterijume?
vladimir petrovic vladimir petrovic 07:34 12.09.2009

Re: Najviše volim

Bauer
... To se zove sebičnost
...Mislim, nije zabranjeno poigrati se sa kućnim ljubimcima prijatelja, ali zvati to praktičnošću?

Pa ta egoističnost gosta (a jesi u pravu, ovakav gost jeste - egoista) ima i jednu dobru stranu - daje mogućnost vlasniku kućnih ljubimaca (ili jednog ljubimca) da se pokaže, da drugi vide kako su lepi i mili, da im se dive; mislim da vlasnici vole da se njima hvale, ne drže ih oni baš samo za sebe, što je u redu.

A onaj gost koji redovno (dakle, stalno) dolazi da se igra sa domaćinovim ljubimcima, pre ili kasnije verovatno ponudi svoje usluge da pomogne, dok je tu. Tako bar ja činim. Jer, svako zna, kućni ljubimci nisu samo zabava, oni su živa bića kojima itekako treba nega, odnosno oko kojih ima uvek dosta posla.

Da uklonim dvojbu.
Izmedju čoveka koji ima kućnog ljubimca i čoveka koji nema kućnog ljubimca, uvek pre izaberem da se družim sa ovim prvim (sa ljubimcima). To smatram svojom normalnom reakcijom. Naravno, krajnosti treba apstrahovati, jer ako se neki vlasnik previše bavi kućnim ljubimcima, to može da predje u odredjenu negativnost i stvori nekakvu odbojnost kod drugih.
bauer. bauer. 08:05 12.09.2009

Re: Najviše volim

Pretpostavljam da igračke i šetnja ne zadovoljavaju tvoje visoke kriterijume?

Glede mojih visokih kriterijuma, samo ću da ponovim ovu tvoju rećenicu:

Lepo se izigram, a ne moram da se brinem o njima. Ima li šta bolje?
Blade Runner Blade Runner 15:49 12.09.2009

Re: Najviše volim

I ja ću da ponovim moju
rećenicu

jer od tvojih "mudrolija" nema mnogo vajde
Nisam znao da je pomoć potrebna, a mislio sam da je zadovoljstvo obostrano.

ninasimone ninasimone 17:49 12.09.2009

Re: Najviše volim

Blade Runner
da odem kod prijatelja koji imaju životinjke. Lepo se izigram, a ne moram da se brinem o njima. Ima li šta bolje?

..tako i sa decom... sa'ce skoce svi nesebecni Before you do, zezanje na blogu je jedno a zivot i pojedinacni slucajevi ljudi nesto sasvim drugo.
vishnja92 vishnja92 18:23 12.09.2009

Re: Najviše volim

ok - evo: ne bih imala nista protiv toga da se sa mojom decom svakog bogovetnog dana igra neko ko nema ni najmanju nameru da radja/pravi/odgaja decu iz nekih svojih, najsebicnijih (???) razloga. i to ostaje na snazi do daljnjeg.

mada, nije losa ideja utrapiti nekome punu masinu decijih stvari za pranje

( i dalje imam utisak da totalno masim i ne shvatam o cemu pricate, a bas ne bih volela da mi trenutak premotavanja filma pri umiranju zapne bas na ovom mestu: aha! ovaj je mislio...., itd etc)
ninasimone ninasimone 18:52 12.09.2009

Re: Najviše volim

vishnja92


mada, nije losa ideja utrapiti nekome punu masinu decijih stvari za pranje

hey, it takes a village to raise a child...

( i dalje imam utisak da totalno masim i ne shvatam o cemu pricate, a bas ne bih volela da mi trenutak premotavanja filma pri umiranju zapne bas na ovom mestu: aha! ovaj je mislio...., itd etc)

ne masis nista...ako su ljudi koji ne zele da imaju kucne ljubimce a vole da se poigraju sa tudjim smatraju sebicnim, sta tek misle kad rec 'ljubimci' zamenis sa 'deca'... i koliko cesto oni sto setaju psa (a narocito zene) dobiju u prolazu 'bolje da si dete radjala, nego sto tu dzukelu vodas" sto je margos vec gore lepo opisala.
mariopan mariopan 15:47 13.09.2009

Re: Najviše volim

dobiju u prolazu 'bolje da si dete radjala, nego sto tu dzukelu vodas" sto je margos vec gore lepo opisala.

Uh, ovo me uvek naježi.

Da sam Bog decu bih dala samo ljudima koji ih zaista vole i žele. Ovako ih ima svako ( a nekada nemaju baš oni koji bi ih voleli) a deca nisu za svakoga kao ni životinje.

Od životinja lutalica samo je jedan manji broj ostavljenih i napuštenih, veći deo je rezultat nekontrolisanog razmnožavanja. Ljudi koji drže životinje rade to zato što ih žele i zaista vole.

A deca koja su na ulicama uvek su namerno iz egoizma rođena pa napuštena.

To citirano mogu da kažu samo neki ljudi koji do podne mrze sebe a od podne ceo svet a znam da ih ima jer i meni to dobace koji put.






ninasimone ninasimone 17:57 13.09.2009

Re: Najviše volim

mariopan
Da sam Bog decu bih dala samo ljudima koji ih zaista vole i žele. Ovako ih ima svako ( a nekada nemaju baš oni koji bi ih voleli) a deca nisu za svakoga kao ni životinje.

ne samo to, nego sto dobacuju a nemaju pojma sta se desava u zivotima tih zena (budimo iskreni, dobacuje se iskljucivo zenama, nisam cula da se nekom muskarcu zamera sto vodi psa iz bilo kog razloga). Mozda je u pitanju neko ko je bas izgubio bebu pa bi malo da se utesi? Otkud nekome uopste pravo da tako bezocno komentarise nesto tako privatno i sto ga se uopste ne tice?! Ako je pas agresivan, ako vlasnik ne kupi za njim, ako smeta narodu na bilo koji nacin, ok, ljuti se koliko hoces, imas svako pravo, ali ovo ..... a takvo ponasanje nije vezano samo za zivotinje, to je uobicajen nacin komunikacije na javnim mestima, svako moze u lice da ti kaze ama bas svasta!
mariopan mariopan 18:54 13.09.2009

Re: Najviše volim

ninasimone
mariopan
Da sam Bog decu bih dala samo ljudima koji ih zaista vole i žele. Ovako ih ima svako ( a nekada nemaju baš oni koji bi ih voleli) a deca nisu za svakoga kao ni životinje.

ne samo to, nego sto dobacuju a nemaju pojma sta se desava u zivotima tih zena (budimo iskreni, dobacuje se iskljucivo zenama, nisam cula da se nekom muskarcu zamera sto vodi psa iz bilo kog razloga). Mozda je u pitanju neko ko je bas izgubio bebu pa bi malo da se utesi? Otkud nekome uopste pravo da tako bezocno komentarise nesto tako privatno i sto ga se uopste ne tice?! Ako je pas agresivan, ako vlasnik ne kupi za njim, ako smeta narodu na bilo koji nacin, ok, ljuti se koliko hoces, imas svako pravo, ali ovo ..... a takvo ponasanje nije vezano samo za zivotinje, to je uobicajen nacin komunikacije na javnim mestima, svako moze u lice da ti kaze ama bas svasta!

Tako je , tek to je strašno. Zato i kažem....mislim da su ti ljudi ogorčeni na ceo svet pa mrze srećne ljude, bilo koga ko se smeje, ko je srećan...ti što dobacuju na mene deluju kao da reže i napadaju bez povoda.Mislim da oni ne vole ni tu decu koju pominju, da su baš oni namćori koji detetu probuše loptu ako im udari u kola ili slično. Možda grešim ali mi liče na takve.

pozz
vladimir petrovic vladimir petrovic 07:46 12.09.2009

Hvala animatorima

Unf, Mirela,
Puno hvala što ste se zdušno (naročito u sitnim satima) potrudili da održite dobar blogerski duh ovde, jer je bilo momenata kada su neki svadjalački impulsi, kako pojedinih komentatora tako i mene kao domaćina, kvarili situaciju.
Naravno, bilo je još onih koji su svojim učešćem doprineli da razgovor bude osmišljen i onda kada se pojavljuju razlike u gledištima. Neka mi ne zamere što ne pominjem njihova imena pojedinačno.

La luta continua.


P. S. A nesudjeni (ili sudjeni) kum se sve vreme zezao, nije hteo ni jednom rečju da komentariše temu. Kao da brine jedino koliko će ga koštati eventualno kumstvo (neko je najpre pominjao TV, kako se radilo u starim vremenima, a onda je otišlo i od pominjanja - ključeva od kola, he, he, he...), te da li će morati da djuska na svadbi...

O domaćim životinjama, odnosno kućnim ljubimcima se radi, kume! Odnosno o našem odnosu prema njima, ali i prema nama samima.
cult cult 10:47 12.09.2009

Re: Hvala animatorima

Kum je imao, tamo jos dok je pravio svoje prve vip korake, tekst o svom psu, ako se dobro secam. A cini mi se da se secam.

No, ono sto me je dojmilo apropo ove teme je cinjenica da ljudi u par komentara kazu tako mnogo o sebi. Retke su teme na blogu u kojima se to tako jasno i bistro moze videti.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:28 12.09.2009

Re: Hvala animatorima

vladimir petrovic


P. S. A nesudjeni (ili sudjeni) kum se sve vreme zezao, nije hteo ni jednom rečju da komentariše temu. Kao da brine jedino koliko će ga koštati eventualno kumstvo (neko je najpre pominjao TV, kako se radilo u starim vremenima, a onda je otišlo i od pominjanja - ključeva od kola, he, he, he...), te da li će morati da djuska na svadbi...

O domaćim životinjama, odnosno kućnim ljubimcima se radi, kume! Odnosno o našem odnosu prema njima, ali i prema nama samima.


Kume, tema o kućnim ljubimcima mi teško pada. Uginuo nam je nikad prežaljeni ker Ilija, a njemu sam posvetio jednu priču koja je imala istinit povod, još u vreme dok sam gostovao kod g. čera.
Možda je jednog dana repriziram na svom blogu, ali za to treba da se posebno pripremim.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:34 12.09.2009

Re: Hvala animatorima

cult
Kum je imao, tamo jos dok je pravio svoje prve vip korake, tekst o svom psu, ako se dobro secam. A cini mi se da se secam.

Dobro se sećaš, cult, hvala ti.
mirelarado mirelarado 14:13 12.09.2009

Re: За оне који не знају

Упечатљив је и овај текст Дејана Станковића, који је био отворен за коментаре, међу њима је и песма Предрага Брајовића.
margos margos 19:47 12.09.2009

Re: Hvala animatorima

A evo jedan raniji Stankovićev o istoj Lepotici
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:28 12.09.2009

Za dogofile, u Americi

Današnji NYT, u svom Sunday Book Review, daje, na vidnom mestu, opširan prikaz nove knjige "INSIDE A DOG, What Dogs See, Smell and Know", by Alexandra Horowitz.

Autorica knjige (A cognitive scientist leads a tour of the sensations and thought processes of dogs) se naziva dogofilom (dogophile).



If I were overthere...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:15 13.09.2009

dobro

kako je moguće da ja ovaj blog vidim tek sad?
gde živim ja?

Unfuckable Unfuckable 01:56 13.09.2009

Re: dobro

pa jbg skinuli mu vip da može na miru da se oženi, prva bračna ...i to
(hajmo sada klik na profil)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:13 13.09.2009

Re: dobro

niš ne kontam

a tek je osam kod mene
mirelarado mirelarado 02:16 13.09.2009

Re: dobro

Ех, Анфе:


njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:28 13.09.2009

Re: dobro

dobro jesam li ja jedina sa jeftinim kartama?
Unfuckable Unfuckable 02:31 13.09.2009

Re: dobro

pa jel treba da ti crtam ?
tražio čovek da mu se skine vip nedeljak dana da može da ide da se ženi, itakoto
sad je verovatno na svadbenom putovanju s Milicom, negde u Provansi
(za Guvernantu ne znam)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:52 13.09.2009

Re: dobro

pa jel treba da ti crtam ?

pa da bre!

možda do mene vesti sporo stižu, znaš vremenska razlika 7 sati i to.

p.s. na mom kompjuktoru VP je još uvek VIP.
Unfuckable Unfuckable 03:01 13.09.2009

Re: dobro

pa garant ti se nešto ...upropastilo, pogledaj malo bolje bre, rifreš i takoto
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:10 13.09.2009

Re: dobro

Njanja de.manccini
...možda do mene vesti sporo stižu, znaš vremenska razlika 7 sati i to.
p.s. na mom kompjuktoru VP je još uvek VIP.

Da Bog da (nekada se to piše skupa: dabogda - kao kletva) Unf jezik pregriz'o!
Unf
...pa jbg skinuli mu vip da može na miru da se oženi

Nisu mi (so far) skinuli VIP, to se Unf zeza, a Mirela mudro ukazuje da "vatra gori" (ovo drugo je tačno), jer našli mi tanku žicu...
Nije uljudno da se čovek mnogo buni kada je u pitanju ženidba, zar ne? Ima i gorih stvari u životu.

Njanja, ja sam humbly hteo da ukažem na ovom blogu da postoje neki čudni ljudi koji (ne samo da ne vole kućne ljubimce - to i nije tako čudno) ne vole ljude koji vole kućne ljubimce (to nije dobro). Usput sam se setio jedne tugaljive pesmice Jesenjinove (mnogo me taj Jesenjin mučio u pubertetu, odnosno odrastanju, već sam pisao da sam se od svoje trinaeste godine svima na glavu bio penjao sa Jesenjinovim pesmama), pa sam sučelio ta dva stava.

Nije da se objašnjavam šta sam hteo da kažem (znam da to ne valja, onaj ko odmah ne shvati ne vredi ne ponovno objašnjavati), ali, eto...

I am well and alive, i još uvek VIP, čvrsto kao što je Federer na teniskom tronu, što i tebi želim.

A što se ženidbe tiče, da o tome nastavimo drugi put. Milica se ionako ljuti što o takvim stvarima javno diskutiram, kaže da može da sluti na neku nesreću, he, he, he...
chobanica chobanica 17:38 13.09.2009

Re: dobro

ja sam humbly hteo da ukažem na ovom blogu da postoje neki čudni ljudi koji (ne samo da ne vole kućne ljubimce - to i nije tako čudno) ne vole ljude koji vole kućne ljubimce (to nije dobro).


To nije sasvim tacno. Naknadno menjas tezu. Pitanje je bilo

da li znate nekoga ko ne voli ljude koji vole domaće životinje/kućne ljubimce?


I odgovor na pitanje je - da, ta sam.
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:36 13.09.2009

Re: Naopako

Chobanica
To nije sasvim tacno. Naknadno menjas tezu. Pitanje je bilo
da li znate nekoga ko ne voli ljude koji vole domaće životinje/kućne ljubimce?
I odgovor na pitanje je - da, ta sam


Ne. Pogrešno shvataš. Onako kako tebi odgovara, što nema veze sa ovim o čemu ja pričam.
Kada kažem domaće životinje/kućni ljubimci mislim prvenstveno na pse i mačke.

Jer u dvema navedenim pričama bilo je reči o psima (Maksim Gorki-Jesenjin) i mačkama (Simona de Bovuar-Žan Žene).

OK, u komentarima su pominjani i drugi kućni ljubimci (ribice, piton, papagaji), ali ja na njih nisam mislio.

Ali niko nije pominjao krave, ovce, koze, svinje. Dakle, one koje se - kolju i jedu (polazim od toga da se kod nas psi i mačke ne kolju i ne jedu). O tome da ti ne voliš (kako naknadno shvatam) ljude koje kolju i konzumiraju jeduće domaće životinje, raspravljaj drugde. To me ne zanima.
Unfuckable Unfuckable 17:22 13.09.2009

ok,

haj'mo malo o temi :
imao sam prilike da se susretnem s ljudima koji ne vole ljubitelje životinja, nekako pa izgleda da je većina tih likova živela u zgradi u kojoj sam odrastao, čudnovata koncentracija kvaliteta, priznaćete.
Dakle, to je sve nekako izmiksovano i ja nikada zapravo nisam skapirao da li oni ne vole prvo životinje pa tek onda Ove što ih imaju, ili u startu ne podnose Imaoce, zbog milijun razloga + taj jedan dodatni.
Vredi spomenuti da je 99% tih Likova bilo poreklom - sa sela, tj da su predstavljali prvu generaciju na betonu, pa čak ni ne u kompletu, jer je bilo dosta onih koji su baš - došli i nastanili se tu, i nekako odmah prepoznali da im je pas u nečijem stanu i u okruženju uopšte - veliki civilizacijski problem.
Kroz kasnija susretanja sa Neurbanom Srbijom, shvatio sam da je pas - kao neekonomska i neekonomična živuljka - poprilično nisko rangiran, beskoristan čak - pa su mi sva ta njihova frktanja i prigovaranja bila malo jasnija, i razumljivija ali i - čudnija.
Naime, ne možete nekog klinca od 9 - 13 - 15 godina ubediti da krava više vredi od psa, nema šanse, bar ne mene.
topcat topcat 18:46 13.09.2009

Re: ok,

Unfuckable

Vredi spomenuti da je 99% tih Likova bilo poreklom - sa sela, tj da su predstavljali prvu generaciju na betonu, pa čak ni ne u kompletu, jer je bilo dosta onih koji su baš - došli i nastanili se tu, i nekako odmah prepoznali da im je pas u nečijem stanu i u okruženju uopšte - veliki civilizacijski problem.



Nije li prirodnije da pas laje oko kuće ili trči po dvorištu, umjesto da sa gazdom gleda serije?
Jedan od razloga što nemam psa je i taj što nemam kuću.
Pas u stanu je u popriličnom broju slučaja problem.
U zgradi - neodgovorni gazde, zapišani liftovi, kutevi, stepenice, tepisi...smrad...hvala i doviđenja.
Osim toga može biti i mučenje za životinju, pa sad...ne znam koliko je onda u pitanju ljubav...

Na selu je u odnosu na kravu - beskoristan - i logično je da ima zadnje mjesto u hijerarhiji.
Nelogično je to što na selu ima puno veću i važniju ulogu od one u stanu (koja mu je uopće uloga u stanu, osim da tamo - bude - jer ga mi volimo?), a baš u stanovima im sve mora biti podređeno.
Unfuckable Unfuckable 18:57 13.09.2009

Re: ok,

Pas u stanu je u popriličnom broju slučaja problem.

moje malo iskustvo govori da je u većini slučajeva problem - vlasnik
niccolo niccolo 20:04 13.09.2009

Re: ok,

Unfuckable
Pas u stanu je u popriličnom broju slučaja problem.

moje malo iskustvo govori da je u većini slučajeva problem - vlasnik

Složio bih se. Pas će se ponašati onako kako ga gazda nauči da se ponaša, te su ti zapišani liftovi pre svega posledica "ponašanja" vlasnika...
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:17 13.09.2009

Re: ok,

Topcat
...U zgradi - neodgovorni gazde, zapišani liftovi, kutevi, stepenice, tepisi...smrad...hvala i doviđenja.
Osim toga može biti i mučenje za životinju, pa sad...ne znam koliko je onda u pitanju ljubav...

Unf
...moje malo iskustvo govori da je u većini slučajeva problem - vlasnik

Niccolo
Složio bih se. Pas će se ponašati onako kako ga gazda nauči da se ponaša, te su ti zapišani liftovi pre svega posledica "ponašanja" vlasnika...

Hm.
Ovakva razmišljanja, ako dobro razumem, su odgovor na drugi deo mog poslednjeg pitanja
Ako ga znate, da li vam i koliko smeta, odnosno da li mislite da je, što bi rekli Hrvati, skroz u krivu?


Naime, iako ne volim da znam da postoje ljudi koji mrze apriori vlasnike domaćih životinja/kućnih ljubimaca (ima svakakvih baksuza), stiče se utisak da oni ponekad to čine sa (manjim ili većim) pravom, jer ima neodgovornih vlasnika domaćih životinja/kućnih ljubimaca. Tačnije, kućnih ljubimaca, jer je o njima prvenstveno reč.

Recimo, čini mi se da sam čitao da u Engleskoj vlasnik kućnog psa, kada ga vodi u šetnju, mora da ponese kesu i metlicu, pa da ne dozvoli, odnosno da odmah počisti ako pas 'kaki' u travi u kojoj se mala deca igraju... O zapišavanju liftova da i ne govorim.

Drugim rečima, vraćamo se na ono što je poznato - imati kućnog ljubimca je odgovoran posao sam za sebe, kako u odnosu na samog ljubimca tako i u odnosu na ljude oko vlasnika.
topcat topcat 00:39 14.09.2009

Re: ok,

vladimir petrovic

Recimo, čini mi se da sam čitao da u Engleskoj vlasnik kućnog psa, kada ga vodi u šetnju, mora da ponese kesu i metlicu, pa da ne dozvoli, odnosno da odmah počisti ako pas 'kaki' u travi u kojoj se mala deca igraju... O zapišavanju liftova da i ne govorim.


I ovdje moraju skupljati drek za psom, pa opet svako toliko moraš zaobilaziti...

Ali ono što se izbjegava vidjeti (moguće da nisam bila jasna) je da pas u zgradi može biti problem.
Ne nosiš ga samo u svoj stan, nego i tim drugim ljudima u zgradu. Moraju živjeti s njegovim dlakama, mirisom, slinom, lajanjem, pa i povremenim zapišavanjem...ma koliko pazio. Tebi je ok jer je tvoj, ali dozvoli da nekom možda smeta ili ide na živce.

Slažem se - nije krivica na psu nego na čovjeku. Pas se ponaša kako mu dozvoliš.
Čovjek je taj koji odbija živjeti u skladu s prirodnim, već prirodno podređuje svojim afinitetima, često ne mareći o posljedicama.
(Možda će me netko uvjeriti da je njemački ovčar predviđen da "jurca" po parketu u stanu od 40 kvadrata?)
Seosko dijete tu prirodu razumije bolje od gradskog, u čijem je umu priroda = 3 ograđene ljuljačke u obližnjem parku! Zato ćeš seosko dijete vidjeti kako psa i jaše i grli i kako se zajedno igraju, ganjaju etc... ali ga, za razliku od gradskog, po svoj prilici nećeš vidjeti sa psom u krevetu.

Btw, sjetila sam se par priča gradskih ljudi koji su se odjednom našli u prirodi:
- broj jedan je vojak Unf koji nikad (do te noći na straži) nije čuo ježa pa je umro od straha...
- broj dva je moja prijateljica, fan Sex & City, kasne 30-te, "modern life"-style (sve što kažu časopisi) kojoj su jednom rekli da je cool ići u kolibu...I onda je došla i sablaznila se jer u kolibi u šumi ima - buba. Zamisli! WOW!
- broj tri je još jedan Asfaltko koji je kupio kuću kraj šume u Podravini. Jednu noć čuje neko lupanje i nema pojma šta ga je snašlo...pokriva se preko glave i čeka da prođe. Šta je bilo? Jeleni se boli rogovima...

Ovo naravno nema direktne veze sa psima, ali ima sa gradovima koji nas čine neosjetljivim na - prirodno.
Unfuckable Unfuckable 05:55 14.09.2009

Re: ok,

Čovjek je taj koji odbija živjeti u skladu s prirodnim, već prirodno podređuje svojim afinitetima, često ne mareći o posljedicama.

Topcat, meni je ovo izuzetno simpatično, ali nikako ne mogu da spoznam tu količinu posledica (osim po sopstveno slobodno vreme, organizaciju letovanja i sl) držanja psa u stanu, sve i pored naprezanja.
Dok ne postignem taj level tragične spoznaje, predlažem da pogasimo ove naše neprirodne kompjutore, batalimo sve te automobile i odemo malo da goli trčimo po livadi prizivajući kišu, tko mari za fuckin' gradove
Mislim, ja nisam nikoga iz unutrašnjosti prozivao kada se susreo sa, do tada neviđenim fenomenom tramvajskih šina (za koje mnogi još uvek sumnjaju da kroz njih ide struja) ali jesam naznačio da su jako čudno reagovali na jako poznato biće iz svog svakodnevnog okruženja, čak imam utisak da bih bolje prošao da sam uzgajao živinu na terasi (jes' da nemerljivo više smrdi ali ima fajde)
Čovek pravi problem i čovek rešava problem, a niko inteligentan neće staviti šarplaninca u 40 kvadrata, jer to onda nije ljubav nego - dijagnoza, boguhvala pa ima sasvim dovoljno rasa za izbor. I sve se umeju naučiti "pristojnosti" u urbanom, jer gde ima volje ima i rešenja.

I ovdje moraju skupljati drek za psom, pa opet svako toliko moraš zaobilaziti...

pas radi svoje, ali ne i svi vlasnici.
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:13 14.09.2009

Re: ok,

Unf
...predlažem da pogasimo ove naše neprirodne kompjutore, batalimo sve te automobile i odemo malo da goli trčimo po livadi prizivajući kišu, tko mari za fuckin' gradove

Uvek sam pristalice svake gole varijante (by the way, ne volim zemlje sa hladnom klimom). A kada sam bio mladji, voleći da spavam in the nude, pitao sam se koja je to budala bila izmislila pidžame, pa makar one bile svilene, odnosno čipkaste za dame. Pidžame, čemu?
Topcat
...Ali ono što se izbjegava vidjeti (moguće da nisam bila jasna) je da pas u zgradi može biti problem.

Unf
... a niko inteligentan neće staviti šarplaninca u 40 kvadrata, jer to onda nije ljubav nego - dijagnoza

ovo je vec ozbiljno, liči na postavljanje dijagnoze drugima, sto moze izazvati (opravdan) otpor ljubitelja pasa i mačaka. Shodno narodnoj izreci da "ako čeljad nisu besna, kuća nije tesna", moguće je i da se veliki pas drži u malom stanu, odnosno nisu samo pudlice predvidjene za manje stanove, he, he, he... Ako to ljudi vole, ne treba nemati razumevanja za njihove potrebe. Uglavnom, i oni pokušavaju da ne smetaju ili da što manje smetaju drugima, koliko se može.

Da pomenem i to da ima situacija kada nije baš idealno rešenje za domaće ljubimce ni ako imamo kuću sa dvorištem. Postoje vlasnici pasa koji su grubi prema psima, držeći ih po 24 sata na lancu, često zaboravljajući vodu da im daju... Dakle, ima slučajeva da se životinje itekako zlopate i muče i kod onih koji imaju dvorišta. Sad, nije da ja zagovaram da pse treba pustiti da lutaju slobodno, jer s druge strane imamo ne male probleme sa psima lutalicama, bar ovde u Mirijevo City-u... (Uzgredno, ja više volim mačke, a čini mi se da je sa njima sve jednostavnije nego sa psima; a to što se veruje da su mačke manje inteligentne od pasa ne mora da bude tačno).

Da zaključim, sa životinjama koje imamo, bilo u stanu ili u dvorištu kod srećnika koji imaju kuće i dvorišta, treba oprezno. Apsolutni sam protivnik bilo kakvog nasilja nad životinjama. Nije baš da sam fan Brižite Bardo (Brigitte Bardot), ali skoro da bih sledio njenu toliko razglašenu kampanju "ljubavi prema životinjama".
topcat topcat 14:24 14.09.2009

Re: ok,

Unfuckable

Topcat, meni je ovo izuzetno simpatično, ali nikako ne mogu da spoznam tu količinu posledica (osim po sopstveno slobodno vreme, organizaciju letovanja i sl) držanja psa u stanu, sve i pored naprezanja.
Dok ne postignem taj level tragične spoznaje, predlažem da pogasimo ove naše neprirodne kompjutore, batalimo sve te automobile i odemo malo da goli trčimo po livadi prizivajući kišu, tko mari za fuckin' gradove


Pa eto, Unfuckable, meni nikako nije jasno kako netko tvog intelektualnog kalibra ne uviđa da je psu prirodnije biti vani nego u stanu. Jednako tako, ne vidim zašto bi ja gasila kompjuter i trčala okolo gola ne bi li ti smanjio količinu ironije, jerbo je jasno da od "uviđajnog procesa" nema ništa.

Onaj tko stavlja šarplaninca u 40 kvadrata nije ništa manje za dijagnozu od onog koji psa oblači u vestice, čarapice i kabanice, koji šeta gradom u formaciji mama, tata, dijete u kolicima i pas - veći od svih njih zajedno, općenito koji sa psom ide u gužvu, šoping, restorane, trgovine s hranom...popis je podugačak, ili psa nosi u torbi - i taj na životinji liječi svoje komplekse i frustracije.

I sve se umeju naučiti "pristojnosti" u urbanom, jer gde ima volje ima i rešenja.

Sama činjenica da moramo "tražiti rješnenja" ukazuje na neprirodnost situacije.
Ono što ih u stanu moramo "učiti", ovi koji su vani već "znaju".
topcat topcat 14:38 14.09.2009

Re: ok,

vladimir petrovic
moguće je i da se veliki pas drži u malom stanu, odnosno nisu samo pudlice predvidjene za manje stanove, he, he, he... Ako to ljudi vole, ne treba nemati razumevanja za njihove potrebe.


Pa može se i tigra imati u stanu.
Imao jedan tip u Bronxu i kad ga je prvi put "prošetao" mačka napravila kraval.
Ako je u pitanju samo da fizički stane, možda bi ovi s većim kućama mogli staviti recimo...slona?

margos margos 16:16 14.09.2009

Re: ok,

psu prirodnije biti vani nego u stanu.

Psi su se toliko navikli na blizinu čoveka i često se vezuju za njega na taj način da im je gotovo svejedno gde su, samo da su uz ljude. Psi su pripitomili ljude, a ne ljudi pse. Oni su se nama kao vrsti približili jer smo mi ostavljali hranu za sobom - pa su tako išli za ljudima i lagano nam se približavali dok nas nisu adoptirali i sad to zovemo ili doživljavamo kao prirodnu vezu čoveka i psa.

A da svaka pojava ima svoje ekstreme i da se sve može iskarikirati - može.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana