Društvo| Film| Zabava

Sv. Georgije opet ubiva

Srđan Mitrović RSS / 22.09.2009. u 19:37

Sveti+Georgije+ubiva+azdahu.jpg

ali ne aždahu nego srpskog kandidata za Oskara.

UPDATE: Ubijen je i kandidat. Sada je Sv. Georgije novi kandidat... 

E baš sam se nasmejao. A šta drugo? Ima li u ovoj zemlji jedna stvar koja neće da se izrodi u međunarodni skandal. Naravno, sve zbog "brige" za čistotu srpskog filma i jezika.

Prenosim najzanimljivije delove iz novina: 

ZABRINUTI da će srpska kinematografija, već na startu ispasti iz trke za “Oskara” za najbolji strani film, producent i režiser ostvarenja “Sveti Georgije ubiva aždahu” Srđan Dragojević, osporava i kandidaturu već izabranom filmu “Tamo i ovde” Darka Lungulova. Razlog njihove brige je, kako kažu, što je trenutno zvanični predstavnik za “Oskara”, jer dijalog nije prvenstveno na jeziku zemlje porekla, već je dodatni, engleski jezik preovlađujući.

 

 

 

- Nikada srpski kandidat za “Oskara” nije bio film u kome se favorizuje svetski dominantan, engleski jezik, nad ovim našim, nešto slabije popularnim ali ipak, našim, jezikom. Doduše, rukovodstvo AFUN-a ne može da snosi odgovornost za prijavu za takmičenje, koju su producenti “Tamo i ovde” popunili, stavivši pod jezik kojim se u filmu govori - srpski i engelski, umesto engleski ili bar - engleski i srpski. Možda bi tada greška bila uočena - blagovremeno.

 Preko leđa producenata dva filma koji nemaju ništa jedni protiv drugih, preko leđa jedanaest relevantnih filmskih radnika u komisiji, ali i preko leđa srpske kinematografije koja je, organizovanjem ovog “suočavanja”, na pragu da - ostane bez svog predstavnika u takmičenju za ovu prestižnu nagradu!
Što se njega, kao autora drugoplasiranog filma tiče, doveden je, kaže, u veoma neprijatnu situaciju, ali u takvim situacijama, je najbolje igrati - otvorenih karata.

- Moj stav je sledeći - ukoliko članovi komisije koji su glasali za film “Tamo i ovde” potvrde svoju odluku i pošalju film koji će biti automatski diskvalifikovan, tom su odlukom izrazili svoj jasan stav koji glasi “bolje da srpski predstavnik za “Oskara” ne bude niko, nego da bude “Sveti Georgije”. 

IZ produkcijske kuće “Kino kamera” kažu da je njihov film “Tamo i ovde” zvanični srpski kandidat za “Oskara”, izuzev u slučaju da u utorak Odbor AFUN-a, po proceni Američke filmske akademije, koja će u utorak stići, ne donese drugačiju odluku. 

                                                       * * * * * * * * *  

samo treba napomenuti da je film "Tamo i ovde" do sada osvojio sledeće nagrade:

1 TRIBECA 2009-BEST NY NARRATIVE AWARD

2 SKIP CITY D-CINEMA FESTIVAL, JAPAN – SPECIJALNA NAGRADA ŽIRIJA - SPECIAL SONY-D JURY AWARD

3 HOBOKEN INTERNATIONAL FILM FESTIVAL, SAD – NAJBOLJA MUŠKA ULOGA – DAVID THORNTON

4 CINEMA CITY FESTIVAL, NOVI SAD – NAJBOLJA ŽENSKA ULOGA – MIRJANA KARANOVIC

5 SOFEST 2009, SOPOT - NAGRADA ZA NAJBOLJU REŽIJU – DARKO LUNGULOV

6 SOFEST 2009, SOPOT - NAJBOLJA ŽENSKA ULOGA – MIRJANA KARANOVIC 

 

PS: I pola sata nakon postavljanja ovog teksta stigla je informacija da je Sv. Georgije ipak ubio Kandidata i tako se sam kvalifikovao za Oskara. 

"Ako mi ne umemo da štitimo svoj srpski jezik, meni je drago da Amerikanci to umeju", rekao je Dragojević. 

 

 

 



Komentari (228)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 21:24 22.09.2009

.

koja borba za svoj film
umesto da nam bude drago sto smo uopste i ovoliko postigli
antioksidant antioksidant 21:26 22.09.2009

Re: .

Velimir Mladenovic
koja borba za svoj film
umesto da nam bude drago sto smo uopste i ovoliko postigli

... sa tobom...
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 21:24 22.09.2009

.

koja borba za svoj film
umesto da nam bude drago sto smo uopste i ovoliko postigli
antioksidant antioksidant 21:26 22.09.2009

Re: .

Velimir Mladenovic
koja borba za svoj film
umesto da nam bude drago sto smo uopste i ovoliko postigli

... mada mi nije jasno zasto si to morao da kazes 4 puta?
4krofnica 4krofnica 21:27 22.09.2009

Re: .

5, my dear Watson...
(bar sam ja videla toliko)
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 21:31 22.09.2009

Re: .

ja nisam ni razumeo rečenicu. kao da fali neki glagol.
4krofnica 4krofnica 21:32 22.09.2009

Re: .

Srđan Mitrović
ja nisam ni razume o rečenicu. kao da fali neki glagol.

..idem da pusim lulu...
Armadiljo Armadiljo 21:32 22.09.2009

Daj pet karata...

Ako biste pitali samog Oskara, pravila su sasvim jasna i mogu se preuzeti u PDF formatu sa ove stranice:
http://www.oscars.org/awards/academyawards/rules/index.html

Dakle treba obratiti paznju na "rule fourteen" gde se odmah na pocetku lepo definise sta je to za gospodina Oskara film na stranom jeziku: "A foreign language film is defined as a feature-length motion picture produced outside the United States of America with a predominantly non-English dialogue track."

I tako dalje da ne gusim koga zanimaju svi detalji moze da procita sam. Meni je fascinantno da ljudi koji se bave filmom kod nas, navodno na ozbiljan nacin, ne znaju za ovu prilicno jasnu definiciju. Filmove koji su "u sporu" nisam gledao te pojma nemam da li je ovaj prvi koji to sad vise nije dominantno na engleskom ili ne. Ako jeste, onda smatram potpuno besmislenim potezom izbor takvog filma za koji se unapred zna (a mora da se zna) da nece ni biti uzet u obzir. Ako je taj nas "slavni" ziri zeleo da izrazi neki svoj poseban stav u pogledu kvaliteta ostalih kandidata, onda je to trebalo da uradi na direktan nacin tako sto na konkurs za Oskara nece poslati nijedan film (i to samo ako to pravila naseg izbora dopustaju, a nadam se da imamo bar neka pravila). Sve ostalo je mlacenje prazne slame.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 21:37 22.09.2009

Re: Daj pet karata...

ja sam za varijantu "bolje da ne šaljemo ništa nego bilo šta".
mikimedic mikimedic 21:41 22.09.2009

Re: Daj pet karata...

Meni je fascinantno da ljudi koji se bave filmom kod nas, navodno na ozbiljan nacin, ne znaju za ovu prilicno jasnu definiciju.


ma 'ebes njihov rule fourteen, mi cemo da im kazemo nas statement
Ivan Marović Ivan Marović 21:55 22.09.2009

Re: Daj pet karata...

Srđan Mitrović
ja sam za varijantu "bolje da ne šaljemo ništa nego bilo šta".
Zašto ništa? Ja bih poslao ovo:


Srđan Mitrović Srđan Mitrović 21:56 22.09.2009

Re: Daj pet karata...

Zašto ništa? Ja bih poslao ovo:

ovo svakako!
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:42 22.09.2009

Ilija Čvorović ili burazerska varijanta...

Procenite sami
ZABRINUTI da će srpska kinematografija, već na startu ispasti iz trke za “Oskara” za najbolji strani film, producent i režiser ostvarenja “Sveti Georgije ubiva aždahu” Srđan Dragojević, osporava i kandidaturu već izabranom filmu “Tamo i ovde” Darka Lungulova.
mikimedic mikimedic 21:46 22.09.2009

Re: Ilija Čvorović ili burazerska varijanta...

cek cek

nije kategorija 'strani film' nego 'film na stranom jeziku'.

da li je film na stranom jeziku ili ne?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 21:47 22.09.2009

Re: Ilija Čvorović ili burazerska varijant

da li je film na stranom jeziku ili ne?

pa za nas je na stranom
ninasimone ninasimone 22:06 22.09.2009

Re: Ilija Čvorović ili burazerska varijant

Srđan Mitrović
da li je film na stranom jeziku ili ne?pa za nas je na stranom

a zavisi i kakav je engleski, moz da bude da je na stranom i za amerikance.
btw, jel' ima neko od te neke stare novotalasne/posttalasne ekipe da se nije prodo? Ovaj iz Idola ne znas jel bi da bude Rupert Murdoch ili Karl Rove, ovaj Dragojevic bi da bude Bulajic via Kusturica... sad kad je ispusio u Los Andjelesu kao reziser (probao, ne ide), oce u velikom stilu da ujase nazad.
radojicic92 radojicic92 22:25 22.09.2009

Re: Ilija Čvorović ili burazerska varijant

da li je film na stranom jeziku ili ne?

a sta ako sad ja turim u neku dzunglu Bosanca, Srbina , Hrvata, Albanca, par Pigmeja i onih sto cokcu na koka kolu, cetr' Engleza i dva Amera i svako prica svojim jezikom, a produkcija kineska. Na kom je jeziku taj film? Di da ga prijavim?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:26 22.09.2009

Re: Ilija Čvorović ili burazerska varijant

Di da ga prijavim?

na berlinski festival
die hard die hard 22:35 22.09.2009

Re: Ilija Čvorović ili burazerska varijant

na berlinski festival


Na Mesam bih ja toga filma.
radojicic92 radojicic92 22:38 22.09.2009

Re: Ilija Čvorović ili burazerska varijant

Srđan Mitrović
Di da ga prijavim?

na berlinski festival


al' nemam Nemca
trebalo je da puste Darka svejedno, pa neka ga diskvalifikuju bolje bi se prodao, a i Srdjan ne bi imao priliku da prica gluposti
sta je tu je, zagorece mi ajvar

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:38 22.09.2009

Re: Ilija Čvorović ili burazerska varijant

al' nemam Nemca

neka jure nemca. onako, imaginarnog.

trebalo je da puste Darka svejedno, pa neka ga diskvalifikuju bolje bi se prodao,

kad su već onako tesno izglasali.
ovako sve baca ružnu senku.
mikimedic mikimedic 22:50 22.09.2009

Re: Ilija Čvorović ili burazerska varijant

pa za nas je na stranom


ala je smesno.

pa kad nasa kinematografija bude delila oskare koje ce neko hteti i da primi mozemo da nagradjujemo filmove na engleskom kao na stranom jeziku.
AlexDunja AlexDunja 23:49 25.09.2009

Re: Ilija Čvorović ili burazerska varijant

zagorece mi ajvar

moj je savrsen:)...
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 22:05 22.09.2009

...

Neam pojma da li ima veze sa temom ali...



Bojan Budimac Bojan Budimac 22:06 22.09.2009

Re: ...

Neam pojma da li ima veze sa temom ali...

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:08 22.09.2009

Re: ...

Neam pojma da li ima veze sa temom ali...

ima veze. to izgleda kao mesto gde je aždaja otišla da umre.
Unfuckable Unfuckable 22:12 22.09.2009

Re: ...

izgleda da se poprilično koprcala u ropcu.
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:19 22.09.2009

Re: ...



tvoja je lepša:))))

gledala kusturicu....
au!
al se nalupao!
da ne pričam da je 10 puta ponovio da je na mitingu za patike
bilo 1.000.000 ljudi.
a da su oni koji nisu podržali miting odgovorni za paljenje i pljačku.
Filip2412 Filip2412 22:20 22.09.2009

Re: ...

pazi onu seksi skulpturu ispred kuce!

ispred one prve slike
4krofnica 4krofnica 22:25 22.09.2009

Re: ...

jel ona crvena sa bledo-zelenim nebom?
Filip2412 Filip2412 22:27 22.09.2009

Re: ...

jel ona crvena sa bledo-zelenim nebom?
pa da valjda :)

ona zenska sto se proteze a neki je dovatio otpozadi, eno ih u donjem lijevom uglu
Bili Piton Bili Piton 22:33 22.09.2009

Re: ...

Srđan Mitrović

ima veze. to izgleda kao mesto gde je aždaja otišla da umre.



Aoooooooooo

Srle je agilan i raspolozen veceras, i opasan na loptu
Unfuckable Unfuckable 22:33 22.09.2009

Re: ...

pazi onu seksi skulpturu ispred kuce!

je l' ono neki snošaj u mermeru ?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:45 22.09.2009

Re: ...

snošaj u mermeru

prsoh...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:00 22.09.2009

Re: ...

Unfuckable
pazi onu seksi skulpturu ispred kuce!

je l' ono neki snošaj u mermeru ?

Стварно си Hawkeye...
corn mouth corn mouth 23:37 22.09.2009

Re: ...

izgleda da se poprilično koprcala u ropcu.

jel ovo dragojevic zida kucu?
medjutim92 medjutim92 07:19 23.09.2009

Re: ...

Unfuckable
pazi onu seksi skulpturu ispred kuce!

je l' ono neki snošaj u mermeru ?


Mermer i zvuci..
antioksidant antioksidant 08:15 23.09.2009

Re: ...

bojan ljubomir jugovic
Neam pojma da li ima veze sa temom ali...

a zamisli kako se jedi ovaj komsija sto zivi u "baraci" pored?
darkonduty darkonduty 15:46 23.09.2009

Re: ...

bojan ljubomir jugovic
Neam pojma da li ima veze sa temom ali...


'Ko u bajki, princeze mamine, svaka dobila po jedan toranj......
Doctor Wu Doctor Wu 22:29 22.09.2009

Izvinjavam se na trolu

ali kod Jools Hollanda upravo sviraju Gang of Four, Damaged goods.
Your kiss so sweet, Your sweat so sour....
30 godina od Entertainment!
Zvuče fantastično kao nekada.
4krofnica 4krofnica 22:31 22.09.2009

Re: Izvinjavam se na trolu

nema problema, evo ja upravo gledam Johnny Bravo..keva mu se upravo onesvestila...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:32 22.09.2009

Re: Izvinjavam se na trolu

a ja se spremam za šestu epizodu X faktora.
Filip2412 Filip2412 22:33 22.09.2009

Re: Izvinjavam se na trolu

Doctore be sta trolujes vish da je tema erotska arhitektura!

salim se Gang of Four me zanimaju, nikad slusao ali nameran sam probam
Bili Piton Bili Piton 22:35 22.09.2009

Re: Izvinjavam se na trolu

Doctor Wu
Gang of Four


Samo naruci


die hard die hard 22:42 22.09.2009

Re: Izvinjavam se na trolu

a ja se spremam za šestu epizodu X faktora.

Trebalo bi da obavestavas svoje verne fanove.
Doctor Wu Doctor Wu 22:42 22.09.2009

Re: Izvinjavam se na trolu

evo ja upravo gledam Johnny Bravo

..., onda ništa, .
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:43 22.09.2009

Re: Izvinjavam se na trolu

A ti ribo ne javljas sta gledas,a?Trebalo bi da obavestavas svoje verne fanove.

kako ne obaveštavam? pa PISAO POST O TOME
ovo "ribo" zahteva malo objašnjenje
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:39 22.09.2009

zar...

...Viki, Barselona....whatever...nije donela oskara za domaci film Penelopi, u kome ova prica samo na spanskom, ali ne i na engleskom? nisam shvatila da je nominacija filma od strane akademije ustvari zastita i promocija domaceg jezika (ako su vec hteli da amerima promovisu srbiju, bolje da su napravili zglavan promo video!).
4krofnica 4krofnica 22:44 22.09.2009

Re: zar...

da s tim sto samo ona prica na spanskom a ostali na engleskom, tako da nemoze da dobije oskara za ulogu gde samo ona prica jedan jezik (ili tako nesto...) dobro i Havijer promrmlja neku...
bene_geserit bene_geserit 22:55 22.09.2009

a koji je bolji od ta 2 filma?

Pa nasa kinematografija je takva kakva jeste (tj. jadna).
Odnosi izmedju glavnih ljudi tu su takvi kakvi jesu (nagradno pitanje: jel' ima neko da ne mrzi Srdjana?).
Stara garda je svaki njegov film na noz docekala i opljuvala (sa sve ekipom "filmskih kriticara" koji rade za njih sta li). Uostalom i Urosev film su opljuvali iz ciste ljubomore, iako sve da ih skupis na gomilu nisu takav film snimili za zivota.

Nije da se meni Dragojevicevi filmovi nesto posebno svidjaju, ali brate u odnosu na konkurenciju su (najcesce) remek dela.
Za ovaj konkretan film ne bi smeo da se zakunem posto je definitivno jedan od najlosijih njegovih a konkurentan nisam gledao.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:56 22.09.2009

Re: a koji je bolji od ta 2 filma?

Nije da se meni Dragojevicevi filmovi nesto posebno svidjaju, ali brate u odnosu na konkurenciju su (najcesce) remek dela.

pa nije baš neka uteha.
bene_geserit bene_geserit 23:05 22.09.2009

Re: a koji je bolji od ta 2 filma?

Ali kada Srdjan snimi film za koji trenutno trazi pare tek ce da ga mrze (jedino ce ovde na blogu da mu poraste popularnost). Za one koji ne znaju tema (tog buduceg) filma je vrlo aktuelna ovih dana ...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 23:06 22.09.2009

Re: a koji je bolji od ta 2 filma?

Ali kada Srdjan snimi film za koji trenutno trazi pare tek ce da ga mrze (jedino ce ovde na blogu da mu poraste popularnost). Za one koji ne znaju tema (tog buduceg) filma je vrlo aktuelna ovih dana ..

o tom filmu priča bar 5 godina.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:07 22.09.2009

Re: a koji je bolji od ta 2 filma?

Srđan Mitrović
Ali kada Srdjan snimi film za koji trenutno trazi pare tek ce da ga mrze (jedino ce ovde na blogu da mu poraste popularnost). Za one koji ne znaju tema (tog buduceg) filma je vrlo aktuelna ovih dana ..

o tom filmu priča bar 5 godina.

Филм о Предрагу?
Exitus Letalis Exitus Letalis 23:07 22.09.2009

Re: a koji je bolji od ta 2 filma?

Za ovaj konkretan film ne bi smeo da se zakunem posto je definitivno jedan od najlosijih njegovih

lošiji i od anđala 2?
pa jel to može?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 23:08 22.09.2009

Re: a koji je bolji od ta 2 filma?

Филм о Предрагу?

o paradi
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:12 22.09.2009

Re: a koji je bolji od ta 2 filma?

Srđan Mitrović
Филм о Предрагу?

o paradi

Оно... хомосексуалност и то? Ууух, ко ли ће се подухватити да ту буде главни глумац, има да га јуре оне образо-двери до краја каријере?!
libkonz libkonz 23:25 22.09.2009

Re: a koji je bolji od ta 2 filma?

tema (tog buduceg) filma je vrlo aktuelna ovih dana ...

snimiće nastavak "Mirka i Slavka"?
ninasimone ninasimone 23:25 22.09.2009

Re: a koji je bolji od ta 2 filma?

sad me uhvatio guilt trip posto nisam gledala ni jedan ni drugi a pljujem. Uf, dobro je, proslo me... elem, s obzirom da ta ista pravila na koje se Dragojevic poziva kazu da film na stranom jeziku mora da ima accurate subtitles, bolje da porazmisli o prevodu naslova St. George Shoots the Dragon. Kol'ko ja znam, iako se radnja desava u prvom svetskom ratu, u doba svetog Djordja i azdaha nije bilo ni pistolja ni pusaka pa da je mogao da shoot the dragon. To kill, mozda, a uobicajeno je St. George Slaying the Dragon.
mikimedic mikimedic 01:28 23.09.2009

Re: a koji je bolji od ta 2 filma?

snimiće nastavak "Mirka i Slavka"?


jel ce i u njemu da glumi mama?
Ivan Marović Ivan Marović 16:05 23.09.2009

Re: a koji je bolji od ta 2 filma?

ninasimone
... u doba svetog Djordja i azdaha nije bilo ni pistolja ni pusaka pa da je mogao da shoot the dragon...
You can shoot a dragon with arrows if you have a bow. If you don't, you can still shoot it with a spear (I guess St. George would have prefered the latter over the former). You could also use a trebuchet, but I guess that would be excessive use of force.

P.S. Of course, St. George used his lance to pierce the dragon. Lance and katance.
gorran2 gorran2 16:30 23.09.2009

Re: a koji je bolji od ta 2 filma?

St. George Shoots the Dragon
Ma da to ne ispadne kakav ratni zločin?
ninasimone ninasimone 03:44 24.09.2009

Re: a koji je bolji od ta 2 filma?

Ivan Marović

P.S. Of course, St. George used his lance to pierce the dragon. Lance and katance.

mogla je azdaja i da svisne od smeha, nista nam ne vredi... zameni slay sa bilom kojim glagolom i moras da objasnjavas sta je pisac hteo da kaze. jbg, kontekst.
i onda se posle zalimo sto nas ne razumeju. u stvari, mogli bi i da promenimo srpski naslov: Sveti Georgije [ubaci po zelji] azdahu. Tu smo bogati recnikom.
Lionsgate Lionsgate 23:58 22.09.2009

Neverovatno...

izgleda da sam na ovom blogu samo ja odgledao oba filma, "Tamo i ovde" prethodnog vikenda... sta cete kad ugoscujem devojcice iz NS

Ukratko, "Tamo i ovde" je tako plitka, nedorecena prica, onako kako mali Perica zamislja Chemeriku, smusen scenario u kom je propusteno par bitnih stvari da bi prica tekla glatko... posto sam duze vreme bio odsutan iz Srbije pa sam retroaktivno gledao neka smeca snimljena od 2000-te naovamo, ovaj film me podseca na ipak neprevazidjeni Mehanizam. Dakle, film sam odgledao u subotu, pre 3 dana i vec sam ga zaboravio...

Uzgred, prica sa dominantnim engleskim jezikom je stvarno istinita, u filmu svi govore engleski, od taksiste na aerodromu, pa do lokalnog alkosa koji ispija pivdzu na klupi i prodavacice u Visnjicinoj prodavnici u Kralja Petra... jbg, nasi gastoshi u Kanadi ili USA ni u drugoj generaciji toliko i na taj nacin ne koriste engleski.

Pretpostavljam da su clanovi komisije namerno gurnuli ovaj film za kandidata na taj nacin minirajuci Dragojevica... po meni bi daleko postenije bilo da su se odvazili da kazu da mi ove godine nemamo valjanog kandidata za Oskara.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:02 23.09.2009

Re: Neverovatno...

Сличан коментар твоме о Тамо и овде чуо сам и ја од неких који су филм гледали. А Механизам? Није ти било лако...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:04 23.09.2009

Re: Neverovatno...

po meni bi daleko postenije bilo da su se odvazili da kazu da mi ove godine nemamo valjanog kandidata za Oskara.

to je i poenta. zašto sve mora da bude skandal? zašto stalno moramo da se blamiramo?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:05 23.09.2009

Re: Neverovatno...

А Механизам? Није ти било лако...

nisi ti gledao Stojana Stojčića i Nečistu krv!
libkonz libkonz 00:05 23.09.2009

Re: Neverovatno...

А Механизам? Није ти било лако...

joj
ninasimone ninasimone 00:07 23.09.2009

Re: Neverovatno...

Lionsgate
izgleda da sam na ovom blogu samo ja odgledao oba filma,

A kakav je ovaj drugi (azbaha)?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:07 23.09.2009

Re: Neverovatno...

A kakav je ovaj drugi (azbaha)?

ubiven.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:08 23.09.2009

Re: Neverovatno...

Srđan Mitrović
po meni bi daleko postenije bilo da su se odvazili da kazu da mi ove godine nemamo valjanog kandidata za Oskara.

to je i poenta. zašto sve mora da bude skandal? zašto stalno moramo da se blamiramo?

Тешко да ће и у једном сегменту нашег друштва ситуација бити значајно другачија него што је у друштву у целини. То ти је одговор. А код нас, биће да си приметио, штошта није баш сјајно. Но, треба бити оптимиста ;-)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:11 23.09.2009

Re: Neverovatno...

Srđan Mitrović
А Механизам? Није ти било лако...

nisi ti gledao Stojana Stojčića i Nečistu krv!

Гледао. А оне твоје драме Велики удар једва сам се сетио. Она је, ипак, андерграунд. (Нешто к'о нерафинисани М. Петровић.)
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:12 23.09.2009

Re: Neverovatno...

Но, треба бити оптимиста ;-)

ja se nadam, iako je nada bila na dnu pandorine kutije. znači zlo.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:13 23.09.2009

Re: Neverovatno...

А оне твоје драме Велики удар једва сам се сетио.

koje moje drame?
mirelarado mirelarado 00:14 23.09.2009

Re: Neverovatno...

nisi ti gledao Stojana Stojčića i Nečistu krv!


Е, тај је убедљиво најгори, без конкуренције!
Bili Piton Bili Piton 00:15 23.09.2009

Re: Neverovatno...

Lionsgate


Pretpostavljam da su clanovi komisije namerno gurnuli ovaj film za kandidata na taj nacin minirajuci Dragojevica... po meni bi daleko postenije bilo da su se odvazili da kazu da mi ove godine nemamo valjanog kandidata za Oskara.



Koliko sam ja shvatio, Tamo i ovde je naustrb Azdahe izglasan tesnom vecinom, 6:5. To najcesce moze da znaci ili da su oba filma vredna kao nominacije ili da nije nijedan, iako su moguce i druge okolnosti.

Ne bih to video nuzno kao miniranje Dragojevica - bar dok ne pogledam oba filma, pa vidim sta je to.
Lionsgate Lionsgate 00:21 23.09.2009

Re: Neverovatno...

A kakav je ovaj drugi (azbaha)?

Nisam ga ni komentarisao, dovoljno?
U sustini vidi se da je to visoko budzetni film u odnosu na sve sto je ovde snimljeno zadnjih godina... ali ovom filmu ni to nije bilo dovoljno da bude pamtljiv.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:22 23.09.2009

Re: Neverovatno...

Srđan Mitrović
А оне твоје драме Велики удар једва сам се сетио.

koje moje drame?

Ууупс, мислио сам на Шотрин Дневник увреда. Шок од саме помисли на њега је и сувише велик, па сам погрешио...
Lionsgate Lionsgate 00:30 23.09.2009

Re: Neverovatno...

Koliko sam ja shvatio, Tamo i ovde je naustrb Azdahe izglasan tesnom vecinom, 6:5. To najcesce moze da znaci ili da su oba filma vredna kao nominacije ili da nije nijedan, iako su moguce i druge okolnosti.

Ne bih to video nuzno kao miniranje Dragojevica - bar dok ne pogledam oba filma, pa vidim sta je to


Moje skromno misljenje kao bioskopskog gledaoca je da su oba filma blamaza za poslati u LA... nesto kao kad Partizan i Zvezda idu da se takmice za Ligu Sampiona

Mislim da je ipak miniranje Dragojevica, u komisiji su pismeni ljudi i znaju da rastumace propozicije za film na neengleskom jeziku. Ali ko iz filmskog sveta sme da se zameri Dragojevicu, Ristovskom i brothersima iz Barande, vrlo dobro se zna gde su veliki novci u filmadzijskoj Srbiji... pa stoga bolje greska u koracima nego direktan fajt sa nedodirljivima.
iris.davidovich iris.davidovich 02:36 23.09.2009

Re: Neverovatno...

nisi ti gledao Stojana Stojčića i Nečistu krv!

ili Lavirint
Unfuckable Unfuckable 05:51 23.09.2009

Re: Neverovatno...

ili Crni bombarder
Greshka Greshka 08:31 23.09.2009

Re: Neverovatno...

mi ove godine nemamo valjanog kandidata za Oskara.


A kad smo imali?....ne secam se.....
Lionsgate Lionsgate 08:56 23.09.2009

Re: Neverovatno...

Greshka
mi ove godine nemamo valjanog kandidata za Oskara.


A kad smo imali?....ne secam se.....


Pa gospodja Greshko, u pravu ste... u ovom slucaju treba pamcenje slona

A jel' su na kraju otvorili bioskop u vasoj varosi?
Greshka Greshka 09:38 23.09.2009

Re: Neverovatno...

A jel' su na kraju otvorili bioskop u vasoj varosi?


Koliko znam...nema još, ak će ne zna se....Za velika platna mi iz naše varošice potežemo put velegrada, i izgleda da smo upućeniji nego oni što im je širok spektar bioskopa na raspolaganju, lepše je izgleda komentarisati i suditi na neviđeno...
iris.davidovich iris.davidovich 15:45 23.09.2009

Re: Neverovatno...

ili Crni bombarder

ma cuti, tu je barem anica dobra i malo dobre muzike...
(hteo si da kazes Bulevar Revolucije, el da?)
Lionsgate Lionsgate 19:17 23.09.2009

Re: Neverovatno...

Za velika platna mi iz naše varošice potežemo put velegrada, i izgleda da smo upućeniji nego oni što im je širok spektar bioskopa na raspolaganju, lepše je izgleda komentarisati i suditi na neviđeno...


Lahko vam je biti upucenima kad se druzite sa odgovarajucim ljudima u velegradu
A sto se tice komentarisanja&sudjenja na nevidjeno jos lakse je to opravdati - to nam omiljeni nacionalni sport...
ninasimone ninasimone 03:11 24.09.2009

Re: Neverovatno...

Lionsgate

A sto se tice komentarisanja&sudjenja na nevidjeno jos lakse je to opravdati - to nam omiljeni nacionalni sport...

Ne sme se zanemariti ni dugogodisnje iskustvo u gledanju domacih filmova. Kad su u pitanju procene kvaliteta i umjetnickog dojma filma na nevidjeno, tu smo bolji od vremenske prognoze, imamo bar 97% accuracy rate.
Lionsgate Lionsgate 08:22 24.09.2009

Re: Neverovatno...

Ne sme se zanemariti ni dugogodisnje iskustvo u gledanju domacih filmova. Kad su u pitanju procene kvaliteta i umjetnickog dojma filma na nevidjeno, tu smo bolji od vremenske prognoze, imamo bar 97% accuracy rate.

Nisam mislio samo na film, mislio sam generalno... setih se kad su pre par meseci na ovom blogu ljudi raspravljali o Miloradu Pavicu kao knjizevniku, ispostavilo se da vise od pola njegovih pljuvaca sem Hazarskog recnika (a neki ni to) nisu nista od njega procitali.
Greshka Greshka 08:46 24.09.2009

Re: Neverovatno...

to nam omiljeni nacionalni sport...


Nešto kao pljuvanje u dalj?
Lionsgate Lionsgate 08:51 24.09.2009

Re: Neverovatno...

Nešto kao pljuvanje u dalj?

Ma da, nesto u stilu ciji duzi... izbacaj naravno.
ivana23 ivana23 00:14 23.09.2009

***

Veceras je u vestima B92 u 23h, Bane Trifunovic rekao, a sada sam procitala ovde:

U Dejvisovom pismu, kako je rekao Beoković, stoji da filmovi u kojima je više od polovine dijaloga na engleskom jeziku ne mogu da konkurišu za nagradu u toj kategoriji. Dejvis je precizirao da je naziv te kategorije "film na stranom jeziku".

On je dodao da, ukoliko "Tamo i ovde" bude imao bioskopsko prikazivanje u Americi, njegovi autori i glumci mogu konkurisati za Oskara u svojim kategorijama.
Bili Piton Bili Piton 00:25 23.09.2009

Re: ***



Fair enough, ovi pitali i neki Brus Dejvis rekao da ne bi moglo.

Ako je vise od polovine taj treshold, a Tamo i ovde to ne ispunjava kao uslov, onda, sta da se radi, film nije podesan za tu kategoriju.

A ako ode u americku distribuciju onda svakako moze da bude u konkurenciji za neku drugu kategoriju, i to je sasvim jasno.

Inner Party Inner Party 01:28 23.09.2009

Ipak...

... Dragojevic!

Naravno! Zasluzio je sto puta!

PS

Ako se ne varam, Dragojevica su onomad pokrali kada je Ubistvo sa predumisljajem kandidovano umesto Lepih sela.


Bili Piton Bili Piton 02:28 23.09.2009

Re: Ipak...

Inner Party


Ubistvo sa predumisljajem


To mi bas nikako nije prijalo, mozda zato sto knjigu volim preko svake mere. Cinilo mi se da tu samo Glogovac funkcionise, uopste, u citavoj stvari, i to ne uvek, ostala podela mi je bila mahom ocajna. I moram da priznam sa velikim zaljenjem da mi se nije svidelo kako je to Boba Selenic prepisao u film. Niti me je Gorcinova rezija impresionirala mnogo. Puna kapa.

Rejlem Rejlem 08:37 23.09.2009

Uh sto volim srbovanje...

"Ako mi ne umemo da štitimo svoj srpski jezik, meni je drago da Amerikanci to umeju", rekao je Dragojević.


Ako je to argument da se izgura vec izabran film... Pun mi je ..... srbovanja. (mozda je to Dragojevic nasledio od oca, 'velicanstvenog' komentatora 'velicanstvenih' Vecernjih Novosti iz 80ih i 90ih) U ovom slucaju pravdanja izguravanja naseg kandidata tim argumentima. Zapravo je u pitanju teska politicka kuhinja Dragojevica i ekipe.
Nisam gledao ni jedan ni drugi. Ali vec u startu mi je Georgije, samo na osnovu trejlera, izgledao kao nesto izsilovano, prerezirano, i naravno preglumljeno cim je tu Laza Ristovski. Da ne kazem da nosim jako lepe uspomene na predstavu Ateljea 212, koje 'spektakularna' epopeja Srdjana Dragojevica moze samo da mi pokvari.
Greshka Greshka 09:34 23.09.2009

Re: Uh sto volim srbovanje...

pa onda da škotujemo.....da dodjemo do pet oskara....?

1.Gledala oba filma pa sebi dajem pravo da komentarišem

a.Tamo i ovde...loša gluma, loša produkcija, neuspela varijanta nečeg već viđenog..."Izgubljeni u prevodu" već dobio oskara što je priča sa svih meridijana upotrebljena u ovom filmu u našim okvirima...

b.Georgije....koliko god pretenciozan u glumi i režiji, koliko god razočaravajući za nekog ko poznaje priču iz dela Dušana Kovačevića ili sa pozorišnih dasaka, ima i našu priču, i kvalitetnu produkciju.Sve u svemu bolji je od mnoštva filmova koji su se pojavili proteklih godina kod nas.

"Hrabro srce" je pre nekoliko godina dobio pet oskara, film od režisera koji baš nije u toj branši na vrhu, sa pričom koja je i nama i velikoj većini sveta daleka...i to možemo da razumemo a srbovanje ne razumemo...
zato kažem hajde da
škotujemo?
antioksidant antioksidant 09:52 23.09.2009

Re: Uh sto volim srbovanje...

ima i našu priču

Rejlem Rejlem 10:31 23.09.2009

Re: Uh sto volim srbovanje...

Sto se srbovanja tice mislio sam na Dragojevica i njegovo elaboriranje izbora naseg kandidata. A protiv nase price, koju mozda stranci ne kapiraju, naravno da nemam nista protiv.
Mada sam siguran da Georgija necu gledati. Sad posle tvoje price o Tamo i ovde, verovatno ni njega.
Poslednjih godina jedino domace sto mi je leglo su Goluboviceva oba filma. Mozda eventualno i Novkovicevo Sutra ujutru.
Bili Piton Bili Piton 19:41 23.09.2009

Re: Uh sto volim srbovanje...

Rejlem
Sto se srbovanja tice mislio sam na Dragojevica i njegovo elaboriranje izbora naseg kandidata.


Da, to njegovo guženje da i on kaže koju "pametnu" (propisi služe da se poštuju - ma šta mi napriča) je naročito patronising, osim sto je neukusno i seljobersko i što izaziva instant antipatiju, imajući u vidu da mu je film u konkurenciji.

No, kako reče Vučko na susednom topiku - i pravo na neukus je elementarno ljudsko pravo.
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:59 23.09.2009

Razumem te, Srdjane

U pravu si.

Nije prvi put da se zbog pojedinačnih interesa nanosi šteta - Srbiji.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana