Društvo| Politika

Živela Srba!

Goran Vučković RSS / 25.09.2009. u 21:07

 

04srbijanka.jpg 

"Ovo je apsolutno prvi put da mi neko dodeljuje nagradu za totalni neuspeh. Priznajem da sam zbunjena. Hvala vam."

-- Srbijanka Turajlić, profesorka na Elektrotehničkom fakultetu u Beogradu, u trenutku prijema nagrade "Osvajanje slobode"  (B92 vest)

 



Komentari (190)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Goran Vučković Goran Vučković 23:09 25.09.2009

Re: Srbijanka o toleranciji

je l' to tvoja neka palanačka mizoginija?

Majstore, nemoj više da se ukopavaš, već me malo sramota za tebe.
KafaJeGotova KafaJeGotova 23:14 25.09.2009

Re: Srbijanka o toleranciji

Goran Vučković
je l' to tvoja neka palanačka mizoginija?

Majstore, nemoj više da se ukopavaš, već me malo sramota za tebe.

mani me bullshita i folirancije.
Goran Vučković Goran Vučković 23:16 25.09.2009

Re: Srbijanka o toleranciji

mani me bullshita i folirancije.

Najozbiljnije ti kažem, verovao ili ne.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:06 26.09.2009

Re: Srbijanka o toleranciji

Goran Vučković
Srbijanka: Prvo da malo naljutim slušaoce Peščanika...


Srđa Popović: Prijavio sam se za ovaj razgovor pošto sam čuo gospođu Turajlić prošle nedelje. Ona ima primedbu da u Peščaniku nema ljudi koji drugačije misle. Ja ovoga puta mislim drugačije od gospođe Turajlić i eto, da osvežimo tu stvar i unesemo malo polemike među istomišljenike. Gospođa Turajlić na početku tog intervjua kaže da mora malo da naljuti slušaoce Peščanika. Ja se nisam naljutio, ali osećam potrebu da sa nekima od njenih stavova malo polemišem. Osnovna teza koju je iznela je da vi kao autorke i vaši gosti prizivaju događaje kakav je onaj koji se dogodio u Aranđelovcu u kojem vam je onemogućena tribina, i da prizivaju one koji se sa vama ne slažu da se sa vama obračunaju silom. Ja mislim da je to vrlo netačna i opasna tvrdnja. Prema profesorki Turajlić, to se čini time što se Peščanik služi govorom frustracije, time što on promoviše svoje ideje podjednako netolerantno kao i druga strana i treće, služi se prostaklukom, psovkom. Da pođem od ovog poslednjeg, o čemu je bilo najviše reči, da apsolviramo nesrećnog Peru koji je postao državna tema broj dva, znamo šta je broj jedan. Mislim da je gospođa Turajlić ovde upala u zamku prihvativši propagandnu floskulu koja je u opticaju u javnosti, kako je tobož Pera Luković najveći problem koji ljudi imaju s Peščanikom. Naravno da nije, ali logička greška u koju se tu upada je tako velika da mene čudi da je gospođa Turajlić, koja je pametna žena i koja se bavi naukom, mogla da previdi o kakvoj se tu grešci radi. To je nešto što se u logici zove pars per toto, gde se jedan deo uzima kao da je celina. Potpuno se zaboravlja da je učešće Pere Lukovića, ja sam izračunao, u vašim emisijama 0,7 odsto. Ali ne, Peščanik - to je Pera Luković.

Politika je nedavno objavila intervju sa predsednikom opštine Topola, Draganom Jovanovićem, u kojem postoji izjava koja je rasistička i u kojoj se poziva na nasilje. Sumnjam da bi gospođa Turajlić Politiku nazvala rasističkom novinom zato što se u njoj pojavila takva izjava, a ona se pojavila čak i bez ikakvog komentara, u elementarnom obliku. U Peščaniku nastupaju ljudi kao što su: Mirko Đorđević, Ivan Čolović, Latinka Perović, Desimir Tošić, Bora Ćosić, Dejan Ilić, Vojin Dimitrijević, Dimitrije Boarov, Vesna Rakić-Vodinelić, Laslo Vegel, Jovan Bajford, Miroslav Prokopijević... Pa da li zaista gospođa Turajlić smatra da jezik kojim oni govore nije jezik dijaloga, da je netolerantan i da opravdava nasilje koje bi nad njima bilo izvršeno? Jer to je Peščanik. Zašto je Peščanik Pera Luković? I koliko god da Pera Luković psuje, zašto je to povod da se na silu zaustavlja vaša tribina u Aranđelovcu? Takvom logikom vi biste mogli da kažete da se ministar Velja Ilić, čiji jezik gospođa Turajlić izjednačava sa jezikom Pere Lukovića, služi prostaklukom, a on je član vlade, pa prema tome vlada priziva batine. Naravno da takva logika ne stoji. Ja se nisam naljutio ali, da se poslužim izrazom gospođe Turajlić, ovo je više moja tuga - kako je to moglo njoj da se dogodi. Ja to kažem ozbiljno i bez ikakve ironije, jer ja nju vrlo poštujem i zato me je i pogodilo to što sam čuo.

Kada brani ovakvu naopaku tezu, gospođa Turajlić misli da psovke poput onih koje upotrebljava Pera Luković te lumpenproletere iz Topole bole kao šamar. Ja u to jako sumnjam. To su ljudi koji su organizovano dovedeni u Aranđelovac od strane jednog bigota i rasiste. Sumnjam da su oni ikada imali strpljenja da odslušaju ijednu emisiju Peščanika i verujem da psuju više od Pere Lukovića. Sumnjam da je njih psovka, koja čak nije upućena njima nego je poštapalica koju u svojoj frustraciji često koristi Pera Luković - zabolela kao šamar. I sumnjam da su oni tamo došli radi dijaloga. Oni su tamo došli radi akcije koju su i priredili i mislim da su došli da spreče dijalog, i pošto su uspeli da ga spreče proglasili su to svojom pobedom.

Ono što gospođa Turajlić zove govorom frustracije je možda tačno, jer psovka jeste izraz frustracije, bar onako kako se upotrebljava kod Pere Lukovića. E sad, te psovke se razlikuju od psovki Velje Ilića, jer šta frustrira Peru Lukovića? Njega frustrira ono što nalazi u svakodnevnom životu, gluposti, laži, podvale, nasilje, krađe. I slušaoci imaju istu tu frustraciju nad istim tim pojavama i ono što on uspeva kada o tome govori i kada o tome psuje je da ih nasmeje. A šta frustrira Velju Ilića kada psuje? Njega pre svega frustrira pozivanje na odgovornost. Čim neko počne da ga poziva na odgovornost, lete psovke. Da ne pominjem to da psovanje Pere Lukovića i Velje Ilića ne može da se izjednači, jer Pera Luković je novinar i humorista, satiričar, a ovo je član vlade. A da ne pominjem to da on kada se frustrira, ne samo da psuje - on ume i da šutne, i to pred kamerama, nekog kolegu Pere Lukovića. I to prolazi kao poseban stil Velje Ilića, tako smo čuli obrazloženja i opravdanja iz vlade - takav je čovek, on se tako čudno izražava.

Ovde nije kraj mojim zamerkama. Možda najveći problem sa izlaganjem gospođe Turajlić imam kada ona kaže da Peščanik podjednako netolerantno promoviše svoju ideju kao i ona druga strana. Tu se implicira da su sve ideje iste i da je važan jedino način na koji vi promovišete svoje ideje. E, pa nisu sve ideje ravnopravne. Ja smatram da ideja kao što je ova Dragana Jovanovića da zatvori Rome iza bodljikave žice u geto, da bi beli građani bili pošteđeni neželjenih susreta, tako on to naziva, ideje Srboljuba Živanovića, narodnog poslanika, da je Zorana Đinđića trebalo ubiti, jer je bio izdajnik ili ideja Obraza da treba da promoviše nacistički pogled na svet dizanjem ruke ili ideja da treba ubiti, zaklati homoseksualce da ne postoje, ideja da se rehabilituje Ljotić, da se rehabilituje antisemitizam Nikolaja Velimirovića, grafiti koje možete da vidite širom Srbije - Cigani, marš napolje, ideja da Cigani koji ostanu u Srbiji ne bi trebalo da se kupaju u istim bazenima sa belcima, ideja da je Mladić heroj, da u Srebrenici nije bilo genocida, da je Srebrenica oslobođena - to su ideje koje su retrogradne, glupe, neuke, štetne, kojima se ugrožavaju ljudski životi, potkopava pravni sistem, zagarantovana ljudska prava pojedinaca i grupa, njima se srozava ugled zemlje. To nisu ideje koje su u bilo čemu ravnopravne sa idejama koje se iznose u Peščaniku.

Nisu sve ideje iste. Mi smo svi ravnopravni u tom pogledu da imamo pravo da iznesemo svoje mišljenje, ali sva ta mišljenja nisu ista. Stalno čujem u tv emisijama da neko kaže - Mladić je heroj, a neko drugi kaže - Mladić je optužen za genocid, pa se odgovori - to je vaše mišljenje. Pa nisu ravnopravni istina i laž, nisu ravnopravni ni huškanje na rat i pacifizam, ni fašizam i antifašizam, ni osuda zločina i opravdavanje zločina, ni znanje i neznanje, dobar i loš argument. Pa nije to sve isto, a važno je samo da se tobož zastupa na neki pristojan način. Pa ne, najvažnije je ono što se kaže.

Isto Pescanik
Goran Vučković Goran Vučković 00:10 26.09.2009

Re: Srbijanka o toleranciji

Hvala Srđane :)
KafaJeGotova KafaJeGotova 00:21 26.09.2009

Re: Srbijanka o toleranciji

srdjan.pajic
Srđa Popović:

srđa je car! i, zapravo, glavna stvar koju je primetio i koja predstavlja poraz:
Srđa Popović
Naravno da takva logika ne stoji. Ja se nisam naljutio ali, da se poslužim izrazom gospođe Turajlić, ovo je više moja tuga - kako je to moglo njoj da se dogodi.

Goran Vučković Goran Vučković 00:34 26.09.2009

Re: Srbijanka o toleranciji

Lepo je napisao ovo Srđa - ali mislim da ovako detaljnom analizom promašuje suštinu onoga što mislim da Srba pokušava da kaže. A to je da je balans pozitivnog i negativnog efekta "sile" (da se figurativno izrazim) prilično ozbiljan problem. Takođe da i "izolovanje" od sistema na koji želiš da utičeš smanjuje tvoju snagu uticaja.

Pera se tu, čini mi se, najviše našao jer je u to vreme podmetnuo leđa da skine malo paljbe sa Čede, ono kad su ga žene napale (Danica i ko ono beše još). To mu nije bio baš najsvetliji trenutak u karijeri.

Ovo sam citirao skoro, ali mislim da vredi opet:

To je, zapravo, karakteristika tih tradicionalnih društava gde se ono što je upravljanje društvom moralizuje ili ideologizuje. I da se kaže, mi želimo nešto, mi imamo dobre namere, mi imamo dobre motive, a da li ćemo uspeti, to ne zavisi od nas, to zavisi od nečega drugoga, pa ako ne uspemo, onda kažemo, verovatno postoji neka svetska zavera koja je naumila da sve naše namere osujeti. I onda smo mirni, jer smo našli obrazloženje zbog čega nikad ne uspevamo.
Međutim, ako kolektivni identitet baziramo na nečem modernom obliku kao što je patriotizam, onda ćemo umesto etiku namera imati etiku odgovornosti i gde ćemo praktično umesto da obrazlažemo šta smo mi hteli, da obrazlažemo zašto su ti rezultati takvi kakvi jesu, i da umesto da držimo moralne govore da smo mi dobri i kakva sve prava imamo, vršićemo detaljne analize koliko šansi, sve to što mi želimo, ima da uspe. I onda ćemo polagati odgovornost za posledice, a nećemo tražiti opravdanje za motive. I to je ogromna razlika. I na toj razlici se lomi pitanje da li mi kao srpski narod možemo da uđemo u 21. vek, sa jednom modernom formom kolektivnog identiteta, ili ćemo pokušati da izgradimo neke mehanizme modernih društava u industriji, u privredi, u institucijama, a u svojoj svesti ćemo zadržati jedan arhaični vid kolektivnog identiteta koji će se bazirati na tom moralističkom pristupu, gde odgovornost nikada nije na onima koji sprovode neku aktivnost, nego je uvek na okruženju koje možda neće prihvatiti tu aktivnost nego će je odbiti.
marco_de.manccini marco_de.manccini 02:20 26.09.2009

Re: Srbijanka o toleranciji

pa, pitam te, marco de.manccini, šta si ti uradio tokom rata 90tih, a šta sad radiš da uljudno osudiš ratne zločince? naravno, po finom i uljudnom modelu, na svim stranama?

а у колико примерака морам да попуним овај упитник? бојим се да не погрешим нешто у процедури за доказивање моје моралне и политичке подобности.

успут, подсећа ме овај упитник на онај славни из канадског конзулата где је једно од питања било

- да ли сте учествовали у ратовима деведесетих?

а следеће

- ако нисте, зашто нисте?
KafaJeGotova KafaJeGotova 02:29 26.09.2009

Re: Srbijanka o toleranciji

marco_de.manccini
а у колико примерака морам да попуним овај упитник? бојим се да не погрешим нешто у процедури за доказивање моје моралне и политичке подобности.

успут, подсећа ме овај упитник на онај славни из канадског конзулата где је једно од питања било

- да ли сте учествовали у ратовима деведесетих?

а следеће

- ако нисте, зашто нисте?

ne seri, nego si ti meni rekao da ću da opravdam ratnog zločinca. to mene vređa, jer je to nešto što je meni bitno, a ti možeš da me samo povučeš za kitu, jer vidim da si seronja najobičniji.
mirelarado mirelarado 02:33 26.09.2009

Re: Srbijanka o toleranciji

Кафо,
лоша ноћ? Зашто не обришеш одмах ове пиљаричке увреде?
Goran Vučković Goran Vučković 02:38 26.09.2009

Vođe mora doć' cenzura

ne seri, nego si ti meni rekao da ću da opravdam ratnog zločinca. to mene vređa, jer je to nešto što je meni bitno, a ti možeš da me samo povučeš za kitu, jer vidim da si seronja najobičniji.

K'o šamar, što reče Srba. I onda grizemo jedni druge i trošimo energiju džabe.

Čuj, Kafo - ja stvarno nemam običaj da brišem komentare sa svojih blogova (osim kada neko greškom duplira), a posebno ne želim da brišem tvoje, pošto nismo baš u ljubavi posle one tortice što si mi stavio na onom blogu od pre dve godine, kad smo moji i ja bili ostali bez vize za UK - a ne želim da misliš da ti se svetim - pa ću ostaviti ovo moderatorima, da ne misliš da jedva čekam da te brišem, ili tako nešto.

Umesto toga netraženi savet - jedna od glupljih i uzaludnijih zabava: ne verujem da ovim rečnikom pojačavaš svoje argumente.
Unfuckable Unfuckable 03:27 26.09.2009

Re: Srbijanka o toleranciji

ne seri, nego si ti meni rekao da ću da opravdam ratnog zločinca. to mene vređa, jer je to nešto što je meni bitno, a ti možeš da me samo povučeš za kitu, jer vidim da si seronja najobičniji.

a je l' može ovo neko malo da sredi u smislu "red reči u rečenici" ili da izvređamo Ćoveka ako mu je tako bitno ili nije, a možda i jeste ?
(i da javite momku da nije kod gordanac, možda ga prođe, obično je tamo imao napade)
marco_de.manccini marco_de.manccini 03:54 26.09.2009

Re: Srbijanka o toleranciji

ма иде ми се само због овог ”најобичнији” да пријавим коментар модератору. еееј, ја најобичнији? расплакао сам се скроз.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:18 26.09.2009

Re: Srbijanka o toleranciji

KafaJeGotova
marco_de.manccini
а у колико примерака морам да попуним овај упитник? бојим се да не погрешим нешто у процедури за доказивање моје моралне и политичке подобности.

успут, подсећа ме овај упитник на онај славни из канадског конзулата где је једно од питања било

- да ли сте учествовали у ратовима деведесетих?

а следеће

- ако нисте, зашто нисте?

ne seri, nego si ti meni rekao da ću da opravdam ratnog zločinca. to mene vređa, jer je to nešto što je meni bitno, a ti možeš da me samo povučeš za kitu, jer vidim da si seronja najobičniji.


E, Kafo, polako bre, caskamo ovde, ne vadimo oci jedni drugima, pusti sad to povlacenje za onu stvar, jos nam samo moderator fali...
Doctor Wu Doctor Wu 07:52 26.09.2009

Re: Srbijanka o toleranciji

U Peščaniku nastupaju ljudi kao što su: Mirko Đorđević, Ivan Čolović, Latinka Perović, Desimir Tošić, Bora Ćosić, Dejan Ilić, Vojin Dimitrijević, Dimitrije Boarov, Vesna Rakić-Vodinelić, Laslo Vegel, Jovan Bajford, Miroslav Prokopijević...

Tja, čudo se Srdža Popovič nije zapitao zašto neka Srbijanka Peščanik nije poistovetila ni sa jednim od gore navedenih nego baš se rent-a-Kulovom koji je, kad su mu ovi to plaćali, pisao hvalospeve i Goranu Bregoviću i Tomi Zdravkoviću i Željku Mitroviću? I kako to da on, SP, Srbiju ne poistovećuje sa Srbijankom nego sa Arkanom (koga je, uzgred, i sam branio pred sudovima)?

Međutim, moj guess je da razlog za reakciju i lupanje packi (uzgred, jbš društvo u kome jedan Srdža može da lupa packe jednoj Srbijanki Turajlić) uopšte nije bio Kulov, nego ono "pravoslavni ateista". Takva ideološka kolebanja se u izvesnim krugovima ne praštaju.
Goran Vučković Goran Vučković 09:04 26.09.2009

Re: Srbijanka o toleranciji

Međutim, moj guess je da razlog za reakciju i lupanje packi (uzgred, jbš društvo u kome jedan Srdža može da lupa packe jednoj Srbijanki Turajlić) uopšte nije bio Kulov, nego ono "pravoslavni ateista". Takva ideološka kolebanja se u izvesnim krugovima ne praštaju.

Iskreno, meni se čini da je Srđa reagovao zato što on sebe identifikuje sa Peščanikom... ili obratno
libkonz libkonz 22:18 26.09.2009

Re: Srbijanka o toleranciji

Ona ima primedbu da u Peščaniku nema ljudi koji drugačije misle.

Osnovna teza koju je iznela je da vi kao autorke i vaši gosti prizivaju događaje kakav je onaj koji se dogodio u Aranđelovcu u kojem vam je onemogućena tribina, i da prizivaju one koji se sa vama ne slažu da se sa vama obračunaju silom.


Kao što rekoh u komentaru gore, kaže ono što misli i nema dlake na jeziku. Da nam je više takvih ljudi!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:36 27.09.2009

Re: Srbijanka o toleranciji

zanimljivo je kako sagovornice/i peščanika postanu (tebi) zanimljivi onda kad se ne slože sa peščanikom.

zanimljivo je da se kafa kuva samo kad se neko ne slozi sa pescanikom...
Alava Alava 22:12 25.09.2009

Link nije dovoljan :)

“Ko će? Srbijanka će. Zašto? Zato što ona sme, podrazumeva se da ona sme”, ovim rečima je prošlogodišnja dobitnica nagrade “Osvajanje slobode”, Mirjana Karanović, obrazložila odluku žirija.

“Kako govoriti o slobodi u zemlji u kojoj smo koliko juče doneli drakonski zakon o medijima? Kako govoriti o slobodi u zemlji u kojoj nas je vlast obavestila da ne može da nam garantuje bezbednost, osim ako se okupimo na livadi? Kako govoriti o slobodi u kojoj slobode zaštićeni likovi čije citiranje se sudski kažnjava?”, upitala je ona.

“U ovoj zemlji jedino deluje da su bezbedni i slobodni ljudi optuženi za ratne zločine. A nadam se da se za njihovu slobodu nismo borili i da je nismo osvajali”, ocenila je Turajlićeva.


Živela Srba!
AlexDunja AlexDunja 22:44 25.09.2009

konacno:)

kada je koen dobio neku nagradu za
hallelujah...
rekao je...
samo u zemlji kao sto je ova Ja mogu da dobijem nagradu za pevanje:)))

malo sam prepoznala vrstu humora...
hats off to noble lady:)
Goran Vučković Goran Vučković 22:49 25.09.2009

Re: konacno:)

hats off to noble lady:)

jasnaz jasnaz 23:38 25.09.2009

!čestitke!

tripraseta92 tripraseta92 02:56 26.09.2009

...

Napokon, da u ovoj zemlji nagradu dobije neko ko je stvarno i zaluzuje !

mladen.mladen mladen.mladen 03:03 26.09.2009

s brda s dola

samo ovo, duga prica pa..:

- slazem se s tobom da je bolje ovako nego ono pre.. ko hoce da nauci naucice, al bar te niko nece maltretirati besmislicama na faxu 5 ili 7 godina, gubljenjem zivaca na ispitima i sl..
- upoznao sam devojku koja u BGu specijalizira nesto kao Upravljanje obrazovanjem, tipa manje od deset tih studenata ima kod nas.. posao ti je da radis u Ministarstvu jelte.. smer na nekom faksu.. e pa.. pitah je bas da mi kaze detaljnije nesto za PISA test.. nikada nije cula za to... - toliko o mladim generacijama koje ce pomerati stvari
- sva kinta koja je stizala za reformu koja je bila lepo krenula, stala je onog trena kada smo pomenuli Kreacionizam jer je bilo ocigledno da s nama ne vredi
- Samerhil je keva!
- pricam s brda s dola jer mi sestra ovo prati pa i ja s njom i ne znam o cemu bih pre pricao..
Goran Vučković Goran Vučković 08:41 26.09.2009

Re: s brda s dola

- Samerhil je keva!

Vidim da su uspeli da se izbore sa new labour birokratama
In March 1999, following a major inspection from OFSTED, the then Secretary of State for Education and Employment, David Blunkett, issued the school with a notice of complaint, which took issue with the school's policy of non-compulsory lessons. Failure to comply with such a notice within six months usually leads to closure; however, Summerhill chose to contest the notice in court.[9]

The case went before a special educational tribunal in March 2000, at which the school was represented by noted human rights lawyer Geoffrey Robertson QC. Four days into the hearing, the government's case collapsed, and a settlement was agreed. The pupils who were attending the hearing that day took over the courtroom and held a school meeting to debate whether to accept the settlement, eventually voting unanimously to do so.[10]
vishnja92 vishnja92 09:03 26.09.2009

Re: s brda s dola

the troll - ja bih nama koji smo u onim neznim godinama citali Slobodnu decu Samerhila zabranila da imamo decu, ali sad je vec malo kasno.



(ps - de si Spiro ispod, nigde te nema bre :))
Spiridon Spiridon 09:40 26.09.2009

Re: s brda s dola

de si Spiro ispod, nigde te nema bre :))


nema me, nema me, pa nestanem =]
Spiridon Spiridon 07:50 26.09.2009

Srbijanka Turajlić

E da je srece da je vise ovakvih profesora na nasem univerzitetu. Mi smo na DIF-u imali Pokrajca (Psihologija) koji je uvek bio uz nas.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:57 26.09.2009

ST zatvara krug

E, baš inspirativan blog. Volim kad se ni sa jednim komentatorom ne slažem 100%. Dobro, skoro ni sa jednim.
Dopada mi se kad neko kaže nešto ovako: "Ovo je apsolutno prvi put da mi neko dodeljuje nagradu za totalni neuspeh. Priznajem da sam zbunjena"
Vidim da je taj ko to napiše normalan, da nije glumac, da ima mozga. Eto.
I dopalo mi se to što piše o Peščaniku. Otprilike je to ono što sam ja mislio i govorio, samo malo praskavije, svađalački - da citiram jednog moderatora koji me je koknuo na početku karijere.
ivana23 ivana23 10:04 26.09.2009

Greska

Citajuci komentar Srdana Pajica u kojem on spominje moderatora, ja greskom kucnula na obavesti moderatora
Sorry.
Goran Vučković Goran Vučković 10:09 26.09.2009

Re: Greska

Citajuci komentar Srdana Pajica u kojem on spominje moderatora, ja greskom kucnula na obavesti moderatora
Sorry.

Video, očistio - ostale su prijave Kafinog sinoćnjeg "dometa" - ali to, kao što rekoh - ostavljam moderatorima.
moderator05 moderator05 10:27 26.09.2009

Obaveštenje

Goran Vučković
Video, očistio - ostale su prijave Kafinog sinoćnjeg "dometa" - ali to, kao što rekoh - ostavljam moderatorima.

Moderacija je odlučila da Kafin sinoćnji "domet" ostane - replike ne zaslužuju da budu obrisane, a neka ostane i kao corpus delicti.
Goran Vučković Goran Vučković 10:45 26.09.2009

Re: Obaveštenje


Moderacija je odlučila da Kafin sinoćnji "domet" ostane - replike ne zaslužuju da budu obrisane, a neka ostane i kao corpus delicti.

Moderacija diversifikuje vaspitne mere
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:49 26.09.2009

Re: Obaveštenje

moderator05
Kafin sinoćnji "domet" ostane - replike ne zaslužuju da budu obrisane, a neka ostane i kao corpus delicti.

Будући да је у питању кафа, прелепи и богомдани напитак, ово више дође као неки corpus delicates.
vilovuk vilovuk 17:11 26.09.2009

Re: Obaveštenje

Kad sam bio ovde zadnji put, pre 5-6 sati, tu beše angie sa jednim razložnim komentarom,
kolko se sećam, a sad angie nema, a na njenom mestu Brajović sa pet zvezdica !
(mislim preporuka).

Je li to izbila opšta tuča pa svi učesnici popili ban, a komentari izbrisani?
WTF is going on dal neko zna?
mirelarado mirelarado 19:16 26.09.2009

Re: Obaveštenje

vilovuk
Kad sam bio ovde zadnji put, pre 5-6 sati, tu beše angie sa jednim razložnim komentarom,
kolko se sećam, a sad angie nema, a na njenom mestu Brajović sa pet zvezdica !
(mislim preporuka).
Je li to izbila opšta tuča pa svi učesnici popili ban, a komentari izbrisani?
WTF is going on dal neko zna?


Ја не знам, јер сам тек сада прочитала епилог ноћашњих збивања, али верујем да је у вези са Енџи у питању грешка, а знам сигурно да ће Брајовић за ову деликатесну кафу имати барем шест звездица.
vilovuk vilovuk 19:35 26.09.2009

Re: Obaveštenje

Hvala Mirela, konačno da čujem ljudski glas, ima preživelih ...

Kaži, molim te, ti to znaš - kad smo već kod Brajovičevih zvezdica, a on voli druge da ispravlja -
corpus delicatus treba da piše? Ako je već reč o kafi.
mirelarado mirelarado 20:17 26.09.2009

Re: Obaveštenje

Их, Виловуче, corpus delicates је макаронски, тј. псеудолатински, нема ту шта да се исправља, грешка је намерна.
Unfuckable Unfuckable 20:25 26.09.2009

Re: Obaveštenje

e znači svet je otišao dOdžAvola ako ja dajem preporuke moderatorima
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:35 26.09.2009

Re: Obaveštenje

vilovuk
... on voli druge da ispravlja...

Одакле овакав утисак о мени?

Чек само да то стварно почнем да радим...
vilovuk vilovuk 21:10 26.09.2009

Re: Obaveštenje

Predrag Brajovic

Одакле овакав утисак о мени?

Nemam pojma odakle al odnekle jeste ... Ustvari, samo sam galamio na opustelom blogu,
sumnjičio autoritete, e da se neko javi ... I, kao što se vidi, imao uspeha u tome
(ne mislim na Unfa, on se sam od sebe javlja).

vishnja92 vishnja92 21:11 26.09.2009

Re: Obaveštenje

ima preživelih ...

a sto hamanzaman ne bi bilo prezivelih? ja otpratila radnju, niko nije poginuo.
odmah dramatika neka...

pocecu ponovo da volim Supermoda, namerno.

ps - posto ti radoznalost i masta idu u istom pravcu: angie je svoj komentar editovala u tacku, a tacke po prirodi stvari otpadaju ako nema replika ispod.

jbte
Unfuckable Unfuckable 21:20 26.09.2009

Re: Obaveštenje

ne mislim na Unfa, on se sam od sebe javlja

da, pa poznato je naokolo i naširoko da ja volim da se hranim fekalijama jer imam mišljenje o svemu a i nabaždareni koment - tajmer na 45 sekundi, pa ručica nekako sama krene, niko nije savršen, zar ne ?
vilovuk vilovuk 21:30 26.09.2009

Re: Obaveštenje

a tacke po prirodi stvari otpadaju ako nema replika ispod.

E bre Višnja, to su finese, a ja sam još gušter na blogu, pojma nemam ...
A uza sve vidim da je engi 'editovala u tačku' tri svoja ranija komentara,
i zaključim kako je to uradila iz protesta ... i zamišljam da je bilo krvi do kolena,
i zažalim što nisam bio tu nego na ' rakija festu' (ili kako se već zove).

Voli malo i nas gustere a ne samo Supermoda!
Ne znam gde ljudi nabavljaju ono lepo cveće, ali ti zamisli da je ovo sto ti poklanjam
bas lepo
vishnja92 vishnja92 21:35 26.09.2009

Re: Obaveštenje

volim ja sve redom ali Supermod je jedan, nema ljutis.

hvala za cvece :)

ps - mali netrazeni savet za gustere: ili si guster ili ne. kad tako olako i iskusno donosis zakljucke i procene, nema posle "e pa ja sam ovde samo..."

evo i tebi cvet
vilovuk vilovuk 21:45 26.09.2009

Re: Obaveštenje

Unfuckable

da, pa poznato je naokolo i naširoko da ja volim ...

Ne Unf, što si tako navrh srca? Bilo je napisano:
(ne mislim na Unfa, on se javlja sam od sebe, kao Gospod).
Pomislio sam da ovo može da te naljuti, da možeš pomisliti da ti se podsmevam,
pa sam 'Gospoda' izbrisao.
Hteo sam da budem ekstra pažljiv, a ono ... jbga.
U svakom slučaju, primi moje izvinjenje.

Unfuckable Unfuckable 21:56 26.09.2009

Re: Obaveštenje

'alo : nije uopšte upućeno tebi, sve ok
nego mi selo na volej k'o Žigiću ona lopta protiv Rome
izvini ti što nisam pojasnio odmaK
ivana23 ivana23 21:58 26.09.2009

Re: Obaveštenje

vilovuk
ja sam još gušter na blogu, pojma nemam ... A uza sve vidim da je engi 'editovala u tačku' tri svoja ranija komentara, i zaključim kako je to uradila iz protesta ... i zamišljam da je bilo krvi do kolena, i zažalim što nisam bio tu nego na ' rakija festu' (ili kako se već zove). Voli malo i nas gustere a ne samo Supermoda!Ne znam gde ljudi nabavljaju ono lepo cveće, ali ti zamisli da je ovo sto ti poklanjam bas lepo

Guster? Registrovan 10.7.2008.g.
vilovuk vilovuk 22:12 26.09.2009

Re: Obaveštenje

Guster? Registrovan 10.7.2008.g.

Ali pišem retko ... samo sam jedanput banovan, na primer
Cvet za Ivanu
Unfuckable Unfuckable 22:27 26.09.2009

Re: Obaveštenje

samo sam jedanput banovan, na primer

vilovuk vilovuk 23:13 26.09.2009

Re: Obaveštenje

Pa, toliko, samo jednom, šta da se radi ...

Ustvari, ja sam se ovde javio da podržim Kafu ... Bio je, pomalo mangupski, isprovociran,
i čoveku se otkačila roletna. A u polemici sa Vučkom, po mom računu, vodi sa 4:1,
taman toliko sa koliko vodi Srđa (citat iz Peščanika) u polemici sa Srbijankom
(citat iz Peščanika).
Unfuckable Unfuckable 00:48 27.09.2009

Re: Obaveštenje

a da zove roletnara za sledeći put, možda ne bi bilo loše ?
Podržavaj koga ti drago, ali uvrede su malo komplikovanija stvar od čiste podrške, u tome je poanta.
tripraseta92 tripraseta92 00:55 27.09.2009

Re: Ko Vodi? A ko igra?

vilovuk
Pa, toliko, samo jednom, šta da se radi ...

Ustvari, ja sam se ovde javio da podržim Kafu ... Bio je, pomalo mangupski, isprovociran,
i čoveku se otkačila roletna. A u polemici sa Vučkom, po mom računu, vodi sa 4:1,
taman toliko sa koliko vodi Srđa (citat iz Peščanika) u polemici sa Srbijankom
(citat iz Peščanika).


Procitaj pazljivije naslov. Ne pise Zivela Srbija ( Partizan, Zvezda… dodaj po zelji i nahodjenju) vec, Zivela Srba! Odakle ti ideja , da se ovde bilo ko takmici?

Ja godinama slusam Pescanik, i ne pada mi na pamet da se sa bilo kime, ili bilo kojm pojavom identifikujem , onako kako to rade navijaci, pa su svi koji misle "`vako" nasi, a oni koji koji misle "`nako" su iz protivnickog, da ne kazem, neprijateljskog tabora. Da zaista slusas Pescanik, primetio bi da se unutar iste emisije, cesto cuju sasvim oprecni stavovi, i da i same autorke to tolerisu i razvijaju. Pescanik nastoji da zauzme kriticki stav prema pojavama u drustvu, racunajuci tu i slepo verovanje autoritetu ( tzv. autoritarna struktura licnosti, dominantna na ovim prostorima)

PS Poslusajte kraj polsednjeg Pescanika i muzicki kolaz koje su Cece napravile
vilovuk vilovuk 00:57 27.09.2009

Re: Obaveštenje

Podržavaj koga ti drago, ali uvrede su malo komplikovanija stvar od čiste podrške, u tome je poanta.

Ne razumem baš najbolje na koga se odniosi. Ne misliš valjda da podrškom Kafinim stavovima
(ne roletni) nekoga vređam?
Goran Vučković Goran Vučković 01:09 27.09.2009

Re: Obaveštenje


Ustvari, ja sam se ovde javio da podržim Kafu ... Bio je, pomalo mangupski, isprovociran,
i čoveku se otkačila roletna. A u polemici sa Vučkom, po mom računu, vodi sa 4:1,
taman toliko sa koliko vodi Srđa (citat iz Peščanika) u polemici sa Srbijankom
(citat iz Peščanika).

Evo i mene, izvinjavam se na odsutnosti - dečiji rođendan kod jednog našeg pilota u Ayr-u, dole malo na jugu od Glazgova.

Roletna, kažeš... a kako bi nazvao ovo? Ja to zovem "bespilotna letelica". Inače mislim da ga nisam nikad u životu video uživo (ili bar ne spajam nick sa likom) i nisam nešto ni preterano komunicirao sa njim na blogu pre ovog "nemilog događaja". Od tada ga ne uzimam previše za ozbiljno. Bocnem ga ponekad kad dođe da šikanira Gocu Čomić, pošto mu je ona kanda neka fiksacija ovde na blogu. Onaj citat Jode gore uopšte nije slučajno odabran, bez obzira koliko glupavo izgleda na prvi pogled.

I da - nemoj da misliš da imam nešto protiv tebe - ova priča sa Peščanikom je takođe višedimenzionalna, a ja nisam baš navijački tip - hoću samo da ti kažem da ovo mesto ima nekoliko nivoa podruma, za koje ti naravno ne moraš da znaš. I ne verujem da bi bio nešto posebno oduševljen i kad bi znao detalje - tako da te ne bih previše opterećivao (osim ove fusnote za Kafu).
vilovuk vilovuk 01:09 27.09.2009

Re: Ko Vodi? A ko igra?

Odakle ti ideja , da se ovde bilo ko takmici?

Ne vidim gde se ti i ja razilazimo u percepciji Peščanika.
Ja kažem da od u diskusiji osvetljenog polja - 4 petine 'istine' pripada Srđi
a jedna petina Srbijanki. Srbijanka je, definitivno, mašila sa Lukovićem.
Sa tolerancijom i pravoslavnim ateizmom je super.
tripraseta92 tripraseta92 01:18 27.09.2009

Re: Ko Vodi? A ko igra?

vilovuk
Odakle ti ideja , da se ovde bilo ko takmici?

4 petine 'istine' pripada Srđi, a jedna petina Srbijanki.

Tri slobodna bacanja za Srdju, i jedan faul za Srbljanku
Srbijanka je, definitivno, mašila sa Lukovićem.

Bojim se da oni koji ovde komentarisu , definitivno nisu shvaltili ni Lukovica, ni Srbljankin komentar
Unfuckable Unfuckable 01:21 27.09.2009

Re: Obaveštenje

Ne razumem baš najbolje na koga se odniosi. Ne misliš valjda da podrškom Kafinim stavovima
(ne roletni) nekoga vređam?

upravo u tome je i razlika u tvojim i njegovim komentarima, i to je ono što sam podvukao, ništa više i ništa manje
Goran Vučković Goran Vučković 01:23 27.09.2009

Re: Ko Vodi? A ko igra?

a jedna petina Srbijanki. Srbijanka je, definitivno, mašila sa Lukovićem.

To je bio onaj nesrećni trenutak u kome je Pera rekao šaku gadosti o Danici Vučenić i Olji Bećković "u žaru političke borbe". Ja to ne bih nazvao vrhuncem njegove karijere.
vilovuk vilovuk 01:34 27.09.2009

Re: Ko Vodi? A ko igra?

To je bio onaj nesrećni trenutak u kome je Pera rekao šaku gadosti o Danici Vučenić i Olji Bećković

Zaista mi to nije palo na pamet, niti me citat na to asocirao.
Ali sad kad se setim tog izliva, prosto ne mogu da verujem da se desio.
Ono je bilo zaista odvratno.

ps. ipak treba dodati da se taj skandal nije desio na Peščaniku.
mirelarado mirelarado 22:14 30.09.2009

Re: Obaveštenje

vilovuk
Kaži, molim te, ti to znaš - kad smo već kod Brajovičevih zvezdica, a on voli druge da ispravlja -
corpus delicatus treba da piše? Ako je već reč o kafi.


Само су ме грипозно стање и оптерећеност послом могли навести да пропустим овакав центаршут. Ни ја, као ни Предраг, не волим да исправљам друге, али волим да исправљам исправљаче!

Corpus је именица средњег рода, стога би правилно било: corpus delicatum.
vilovuk vilovuk 08:10 01.10.2009

Re: Obaveštenje

mirelarado
Само су ме грипозно стање и оптерећеност послом могли навести да пропустим овакав центаршут.

Ništa nije propalo, gol je 100% regularan ...

Posle desetak pokušaja da ustanem, i deset rana
(pre svega od tri dame, što je gore od svega), konačno - coup de grace:
mirelarado.
mirelarado mirelarado 14:03 01.10.2009

Re: Obaveštenje

vilovuk
Posle desetak pokušaja da ustanem, i deset rana
(pre svega od tri dame, što je gore od svega), konačno - coup de grace:


То ти се овде зове блажен међу женама. ;-)

П. С. Хвала за цветак. Узвраћам
vilovuk vilovuk 14:59 01.10.2009

Re: coup de grace

Bejah
блажен међу женама

kako se to kaže,
i posle desetak pokušja da ustanem, i deset rana, konačno - coup de grace.
Priznajem: takva,
bila bi mi draga još jedna smrt (T.S.E.)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:42 27.09.2009

he

cestitke Srbijanki. malo sam omasila tajming za raspravu oko Pescanika, mozda i bolje (po moje zivce )

ps.
Goran Vučković Goran Vučković 14:13 27.09.2009

Re: he

I ja tebi
jamari jamari 15:08 27.09.2009

kad me je već mladen spomenuo...

Period 2001-2003 je bio težak period za obrazovanje u smislu ozbiljnih i dugoročno planiranih reformi. Bilo je teško, ali je ulivalo nadu da će se reforma zaista desiti... Meni je najviše smetalo što se mnogo zaposlenih u tom sistemu plašilo i brinulo da će nešto NOVO morati da rade. Sećam se, recimo, da je uveden predmet "Ruke u testu" nazvan tako zato što podrazumeva proces rada i stvaranja. Taj predmet je umro-mnogo je bio težak i tako sav nešto nedefinisan za nastavnike!!! Predmet je bio jedan od onih gde mora da se radi sa decom i u školi i kod kuće.

Na veliku radost mnogih, sa dolaskom nove vlasti, sve je stalo...
Mislim, pogledajte samo izbor ministara obrazovanja. Jel' to nas neko zajebava?!

Na kraju, Tinde K. nije baš neka uzdanica za budućnost... Više puta je počinjala velike projekte koji su stali u nekom trenutku. Sve nešto krene, pa ga ostavi... Tako predaje, tako se brine o Romima, tako radi na reformi...

vishnja92 vishnja92 15:14 27.09.2009

Re: kad me je već mladen spomenuo...

Sećam se, recimo, da je uveden predmet "Ruke u testu" nazvan tako zato što podrazumeva proces rada i stvaranja. Taj predmet je umro-mnogo je bio težak i tako sav nešto nedefinisan za nastavnike!!!

ja sam na to potpuno zaboravila! a secam se svoje radosti kada se pojavio kao predlog - ma kakav predlog, vec se podrazumevalo da ce biti deo programa.
ne mogu da prezalim te reforme. bilo je i entuzijazma i ideja i volje, a onda je odjednom stalo. stigla Ljilja.
ivana23 ivana23 15:40 27.09.2009

Re: kad me je već mladen spomenuo...

Sećam se, recimo, da je uveden predmet "Ruke u testu" nazvan tako zato što podrazumeva proces rada i stvaranja. Taj predmet je umro-mnogo je bio težak i tako sav nešto nedefinisan za nastavnike!!!

"Ruke u testu" su i dalje na spisku izbornih predmeta:

Odluku da li će mališani pohađati veronauku ili građansko vaspitanje kao obavezne izborne predmete s jedne strane, i čuvare prirode, ruke u testu, računare ili narodnu tradiciju u skladu sa sklonostima, s druge - donose roditelji.

B92, 10. septembar 2009. - klik na naslov
Milan Novković Milan Novković 15:55 27.09.2009

Re: kad me je već mladen spomenuo...

računare

IT je izborni predmet, ako sam dobro razumeo ?!!! Do koje godine i da li uopšte postoji IT kao obavezni predmet do kraja srednje škole?

Hajde "Critical thinking" i da razumem, tu i razne elite još lutaju, samo treba biti posebno slep pa ne uvesti obavezan IT svima.

Pretpostavljam da su inicijative tipa computer i broadband svim đacima još podaleko iz horizonta ljudi koji diriguju obrazovanjem ?!
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:59 27.09.2009

Re: kad me je već mladen spomenuo...

Odluku da li će mališani pohađati veronauku ili građansko vaspitanje kao obavezne izborne predmete s jedne strane, i čuvare prirode, ruke u testu, računare ili narodnu tradiciju u skladu sa sklonostima, s druge - donose roditelji.

мени ове стране у ”с једне и друге стране” код ових предмета нису јасне. о каквим странама се ради?

а тек ова изјава
Nevenka Kraguljac, pedagog u školi “Filip Filipović”, objašnjava zašto roditelji dobijaju samo osnovne informacije.

"Propagiranje na bilo koji način nije u oblasti bilo kog predmeta. Prosto, ne radimo to kao marketing, jer smatramo da roditelji to sami treba da odluče”, kaže Nevenka Kraguljac.

кад је и како помагање родитељима да направе избор заједно са својом децом дајући им што је могуће више информација постало маркетинг?
ivana23 ivana23 16:21 27.09.2009

Re: kad me je već mladen spomenuo...

Milan Novković
računare IT je izborni predmet, ako sam dobro razumeo ?!!! Do koje godine i da li uopšte postoji IT kao obavezni predmet do kraja srednje škole?

Izborni predmet je u prvom osnovne (o cemu tekst govori), mislim da je od V razreda obavezan (moji su to prerasli pa nemam uvid). Sve skole u Srbiji imaju kabinete sa kompovima, net...
U gimnaziji se vec radi programiranje i komplikovanije stvari...

marco_de.manccini
мени ове стране у ”с једне и друге стране” код ових предмета нису јасне. о каквим странама се ради?

Stranama - obaveznim i neobaveznim...
To sto si procitao je nebuloza doticne i mislim da to bukvalno zavisi od skole do skole.

Licno, ni u vreme SPS-a nisam imala problem da kada u skoli naidjem na nerazumevanje u vezi sa obradjivanjem gradiva ili pogresnim tumacenjem "istog", okrenem Ministarstvo prosvete, trazim na centrali savetnika za predmet xy i trazim savet ili ukazem na glupost koja se deci prezentuje. Uvek sam dobila savet kako da postupim sa odobrenjem da se pozovem (imenom i prezimenom) na savetnika.
Doduse i moj pristup je bio... Dobar dan, budite ljubazni ako mozete da mi pomognete... malo ljubaznosti i davanja na znacaju doticnoj osobi nije na odmet.
Unfuckable Unfuckable 16:22 27.09.2009

Re: kad me je već mladen spomenuo...

кад је и како помагање родитељима да направе избор заједно са својом децом дајући им што је могуће више информација постало маркетинг?

pa tu se čita očigledan strah da ne budu kritikovani za diskriminaciju od strane veroučitelja, vidi se iz aviona.
jamari jamari 16:26 27.09.2009

Re: kad me je već mladen spomenuo...

Bolje da nisam čitala link, sad se iznervirah...

O čemu se ovde govori? Koliko ja znam, do juče, je učitelj predavao izborni predmet iz grupe-tradicija, testo, čuvari i računari... Izabere se jedan tako što učitelj navlači roditelje na taj jedan- onako marketing u Srbiji, način, i to je to!Malo je to u fazonu sklonosti nastavnika, a naravno i sva deca u jednom odeljenju uče isti predmet... Prema tome- "Ruke u testu" možda negde formalno žive, ali da li neko zna nekoga ko ih upražnjava? Sada bih najiskrenije želela da me demantuju... Generalno, svi predmeti iz te grupe su lepo osmišljeni, ali samo taj nije mogao tek tako da se banalizuje i moralo je da se radi više...

Sa, veronauka vs. građansko stvari su drugačije...

A za Milana... Ima osnovnih škola u BG-u ( na žalost, ne mali broj) koje su daleeeekoooo od IT opreme, pa samim tim i tog predmeta...
vishnja92 vishnja92 16:28 27.09.2009

Re: kad me je već mladen spomenuo...

Odluku da li će mališani pohađati veronauku ili građansko vaspitanje kao obavezne izborne predmete s jedne strane, i čuvare prirode, ruke u testu, računare ili narodnu tradiciju u skladu sa sklonostima, s druge - donose roditelji.

"ruke u testu" je predmet koji nije ponudjen ni u jednom od meni poznatih slucajeva (bliza/srednja/dalja okolina)

uobicajena ponuda je racunari/ocuvanje prirode (tu i tamo skikne iz prikrajka i tradicija) - pa biraj, majkovicu.
cela stvar se zavrsava tako sto ceo razred uci isti predmet, sta god ko zaokruzio. vecina odlucuje.

(mi uvek zaokruzimo to ocuvanje prirode - na racunarima klinci ionako precrtavaju raspored na tastaturi s table sve dok ne izadje nastavnik - a onda guglaju pornice. a i tako znamo da cemo izgubiti, pa nam svejedno)

skola je uzas nad uzasima.
Bili Piton Bili Piton 16:41 27.09.2009

Re: kad me je već mladen spomenuo...

ivana23

Doduse i moj pristup je bio... Dobar dan, budite ljubazni ako mozete da mi pomognete... malo ljubaznosti i davanja na znacaju doticnoj osobi nije na odmet.


Ovo vazi across the board i u Srbiji. Na primer cak i ako hoces telefonom da se pozalis da se taksi koji si narucio nije pojavio, a narucen je bio za dvoje starih ljudi koji ne mogu predugo da stoje na ulici i cekaju da se taksista smiluje, sto je bio konkretan slucaj.

Ljudi u Srbiji - po mom iskustvu - uopste nisu po difoltu toliko mrzovoljni i bahati koliko im se pripisuje, samo im se treba pravilno obratiti. Cak ni oni siroviji, aj tako da kazemo - i oni na kraju prihvate uljudniji ton.
Unfuckable Unfuckable 16:56 27.09.2009

Re: kad me je već mladen spomenuo...

uljudniji ton.

uljudniji ton u kombinaciji sa malo službenijom retorikom može čuda da napravi, o da.
ivana23 ivana23 17:15 27.09.2009

Re: kad me je već mladen spomenuo...

Unfuckable
uljudniji ton u kombinaciji sa malo službenijom retorikom može čuda da napravi, o da.

Da, upravo tako. Krenes ljubazno, trazis pomoc (!?), a onda predjes na stvar. I dalje ljubazno, ali cvrsto i istrajno zahtevas da se stvari isteraju na cistac.
To vazi za sve zvanicne i nezvanicne sluzbe, usluzne delatnosti...
jamari jamari 17:16 27.09.2009

Re: kad me je već mladen spomenuo...

Unfuckable
uljudniji ton.

uljudniji ton u kombinaciji sa malo službenijom retorikom može čuda da napravi, o da.


Ih, što volim taj uljudniji ton, pa kad Mladen počne da me zagleda i pita se otkada ja to pandure zovem policija... hihihi...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:30 27.09.2009

Re: kad me je već mladen spomenuo...

Ljudi u Srbiji - po mom iskustvu - uopste nisu po difoltu toliko mrzovoljni i bahati koliko im se pripisuje, samo im se treba pravilno obratiti. Cak ni oni siroviji, aj tako da kazemo - i oni na kraju prihvate uljudniji ton.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:33 27.09.2009

Re: kad me je već mladen spomenuo...

I dalje ljubazno, ali cvrsto i istrajno zahtevas da se stvari isteraju na cistac.

pa ne znaju sta da rade s tobom kad si ljubazna, pa ti popuste
razmisljam razmisljam 23:41 28.09.2009

Re: kad me je već mladen spomenuo...

marco_de.manccini
Odluku da li će mališani pohađati veronauku ili građansko vaspitanje kao obavezne izborne predmete s jedne strane, i čuvare prirode, ruke u testu, računare ili narodnu tradiciju u skladu sa sklonostima, s druge - donose roditelji.

мени ове стране у ”с једне и друге стране” код ових предмета нису јасне. о каквим странама се ради

Ствари стоје овако. У првом разреду, деца (читај - ридитељи) треба да направе избор између ветронауке на једној и грађанског васпитања на другој страни. То је први обавезни изборни предмет.
Такође, од осталог набројаног одлучују се за једну опцију која постаје други изборни предмет, а усваја се онај за који гласа највише родитеља, мада, искрено, мислим да на крају школа сама одабере шта им највише одговара и шта захтева најмање уложеног труда од стране наставника. Бар се то догодило у школи мог детета где су сви слушали чуваре природе (некаква еколошка почетница) иако су многи упорно заокруживали неке друге опције. Мислим да никоме није било јасно како би руке у тесту или нешто слично (у старту је било чак седам или осам опција без грађанског, веронауке и рачунара) могли да осмисле или их је једноставно мрзело да се бакћу којекаквим креативним радионицама.
Од петог разреда се од прошле године уводи и обавезни час рачунарства једном недељно. Код моје ћере раде на два и по компјутера, с тим да су, наводно већ другу годину обезбеђена средства за још двадесет, али за сада све остаје на гужви пред тастатуром. Тако да није баш тачно да све школе имају добре услове за рад, али бар се некако почело.
На крају, чак постоји и опција да се (такође од петог разреда) деца определе за спортску активност којом би се бавила једном недељно (на једном од три планирана часа физичког). Код нас су на листићу били фудбал и одбојка.
ivana23 ivana23 00:15 28.09.2009

Тонемо све дубље

Правац ЕУ је једна од фраза које се користе, не зна се из ког разлога. Ваљда се негде цени да то прија ушима већине. Кључна карактеристика земље, и мислим да су ту медији веома подбацили, јесте што се нама грађанима сервира апсолутни привид живота. Све као постоји, а кад мало боље погледате, не постоји ништа. Немамо државу, немамо ниједну институцију. Имамо неку фарсу у скупштини, која се, стекла сам утисак, промовише до мере да бисмо ми схватили да је скупштина бесмислено тело. Имамо тужилаштво и правосуђе који су отворили небројено афера за ових осам година, а ниједну нису затворили.


Србијанка Турајлић, професорка Електротехничког факултета у Београду

Politika, ceo tekst
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:21 28.09.2009

Re: Тонемо све дубље

ivana23
Имамо тужилаштво и правосуђе који су отворили небројено афера за ових осам година, а ниједну нису затворили.

Јесу мене, Ивана!
ivana23 ivana23 00:24 28.09.2009

Re: Тонемо све дубље

Predrag Brajovic

ivana23
Имамо тужилаштво и правосуђе који су отворили небројено афера за ових осам година, а ниједну нису затворили.

Јесу мене, Ивана!

I jos ti natovarili Vladu na vrata...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:27 28.09.2009

Re: Тонемо све дубље

Ово је тотална приватизација блога! Протестујем!

Нећемо више, Горане. ;-)

П.С.
Сад ме ништа неће опрати!
Goran Vučković Goran Vučković 01:11 28.09.2009

Re: Тонемо све дубље

Нећемо више, Горане. ;-)

Mi casa es su casa - samo izvolite
Goran Vučković Goran Vučković 01:09 28.09.2009

Život piše romane

Javio mi se Kafa preko facebook, porukom u kojoj se izvinjava za "nemio slučaj" od decembra 2007. godine - kaže da nije pročitao blog do kraja (neka prvi baci kamen...), da ne bi namerno gazio nekog ko je već u teškoj situaciji itd. Reče da bi napisao ovde, ali su ga moderatori poslali na "službeni put".

Pošto nije ostavio mogućnost da mu odgovorim preko facebook, a računajući da će pogledati ovde - hteo sam samo da kažem da mi je drago da je bio u pitanju nesporazum, a ne namerno đoniranje sa njegove strane, kao što sam živeo u uverenju dve godine.

To je bilo čudno vreme - kada je Zokster izbačen sa b92 bloga pa mu par drugara napravilo njegov blog (na koji povremeno svratim i dalje), kada se jedna ekipa odvojila sa bloga i napravila svoje mesto okupljanja zatvorenog tipa, pa onda se tamo gložili dok nije veći deo pootpadao. Ja sam bio dovoljno srećan da ne uđem u tu paralelnu priču, iako nisam prošao bez modrica.

B92 blog se u međuvremenu promenio i meni se čini da je, u proseku, na bolje (iako se Kafa neće složiti, verovatno).

Bez obzira - drago mi je da se ovako završilo. A što se tiče Peščanika u "užem" i "širem" smislu - oko toga ćemo se ćerati još, čini mi se :)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:49 28.09.2009

Re: Život piše romane

NNN NNN 19:59 29.09.2009

Svaka čast SrbijanCi

Sećam se kad su onih dana uterivali onaj zakon o univerzitetu ('98.), pa je Srbijanka, izmeću ostalog, rekla otprilike:
"Njima ne bih potpisala ni blanko papir (čak ni kada bi mi dali da na njemu napišem šta hoću)"

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana