Političko čitanje

Drago Kovacevic RSS / 01.11.2007. u 23:41

Setih se nešto prvih gimnazijskih lekcija iz formalne logike koje su govorile o tome kako se iz dve premise izvlači konkluzija. Ono tipa - Čovek ima dve ruke - Pera ima dve ruke = Pera je čovek.

E sad listam današnje vesti na raznim medijima. Svašta tu ima, milioni "koski", pa "Politikin" intervju sa Tomom Nikolićem u nastavcima ( valjda ponovo treba plašiti javnost radikalima kao negde u maju kad je B. Tadić dao Koštunici premijerski mandat), pa Dinkićeva obećanja narodu kako će deliti besplatne akcije svima u visini od 5.000 evra, pa...

No našao sam dve premise iz kojih bi se mogla političkom logikom, malo složenijom od one formalne, doći do konkluzije šta je i ko je kod nas u Srbiji politička alternativa. Pa evo tih premisa.

Premisa br. 1. Deo izveštaja objavljenog u sutrašnjoj "Politici" sa skupštinskog odbora za odbranu i bezbednost. Pa kaže:

 

 Скупштински Одбор за одбрану и безбедност, иначе, усвојио је јуче извештај директора Безбедносно-информативне агенције о раду агенције у протеклих 15 месеци. За усвајање извештаја су гласали посланици владајуће коалиције и Социјалистичке партије Србије. Посланици Српске радикалне странке (СРС) уопште нису гласали, чиме су практично подржали извештај БИА-е, док је једино Либерално демократска партија била против усвајања овог документа.

 

Premisa br. 2. Deo izveštaja sa otvaranja Deltinog kompleksa na N. Beogradu objavljen na sajtu "Vesti B92".

 

  Potpredsednik Vlade Srbije Božidar Đelić imao je privilegiju da otvori Delta siti, koji je u svom govoru pohvalio Miškovića. Prema Đelićevim rečima, Vlada od Delte očekuje da bude vodeća kompanija u regionu i da svojim angažovanjem utre put drugim domaćim preduzećima.

"Kao što svi koji rade, i ovi koji su gradili su kritikovani. Ja bih hteo da kažem šta mi, Vlada Srbije, očekujemo od Delte. Prvo, očekujemo da budu ledolomci u regionu i da omuguće našoj građevini i našim proizvođačima da se predstave na svim tržištima, kao što su neke druge zemlje uspele da urade sa svojim firmama. To je prvi državnički zadatak", rekao je vicepremijer.

Eto, šta li  se čita iz ove dve političke premise....Ja znam, ali vam neću reći...0)))

 

 



Komentari (46)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 23:56 01.11.2007

i ja znam:)

kuburis sa logikom
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:58 01.11.2007

Re: i ja znam:)

AlexDunja
kuburis sa logikom

Kako je krenulo jedini će spas biti poezija...o))
AlexDunja AlexDunja 00:41 02.11.2007

Re: i ja znam:)

Drago Kovacevic
AlexDunja
kuburis sa logikom

Kako je krenulo jedini će spas biti poezija...o))

ael ti yo izazivas trol?
Prvo pevanje

Obreh se u nekoj mračnoj šumi
DANTE

To je bila šuma koja je pojela nebo
šuma iz koje kad izađoh videh
da nisam izašao da su me zveri pojele
i znah da će biti gorko da pričam
o tome šta sam video i nisam
video kad uđoh u njen mrak i ne izađoh
iz te šume što je zelenim čeljustima
pojela svoje staze i izgubila se u sebi
postoji jedna topla obala breg zelenila i jedna
Beatriča
ali su tri čeljusti tri makaze i tri noža
da voleo bih povratak
išao sam ispred sebe po isplakanom
putu i pesak je ujedao za stopala
ko staklo i videh pse koji su grizli zemlju
videh grešnike kako ih vitla zli vetar
nebo što laje i kišu prokletstva tešku
i večitu
videh slepe vode Stiksa i blato mržnje
videh grad u plamenu i žene čije su ruke zmije
videh zid plača bez zvezda
i čuh reči bola u vrtlogu
onih koji su postali drvo ili kamen
i ne mogu se smrti nadati
onih jadnih koji se nikada nisu rodili
videh videh videh i čuh i zaplakah
svirala od zemlje od šume
od krvi
dozivala drugu obalu
na kobnom žalu stajo narod i plako
o jao jao vama duše uklete
s balsamovanim rukama i usnama od krvi
videh videh videh čuh i padoh mrtav
o Aheronte Aheronte
sve strane sveta stiču se na tvojim obalama.
Sedam mrtvih pesnika
# Branko

Noć ispod zemlje razveselim
Izraste vetar u nežnu biljku
iz tog podzemlja gde svetiljku
i pticu nikad da doselim

Nepronađene proplanke krvi
i peščano podne sam odbolovo
al topli hleb tvog imena još mrtvim
ptico među predelima, Stražilovo

zemljo preko moga zaspalog uma
dok list po list umire šuma
Dete sakriveno u jednom poljupcu pati

sutra rođeno. O nek se vetar s biljkama izmotava
Neka se kamenje pred nevidljivim raskršćem
uspava
Samo da l će na skeletu osmeh moj prepoznati?
# Grob na Lovćenu

Ali ne, to još uvek nije vreme
To je jedno mesto
koje prepoznajem u prostoru

Mrtve su gore odakle ta reč dođe
Svingo s pticom lažljivom umesto lica koje
Svlada
tajna iza slepe maske. Rođenje je jedina nada.
Vidim smele mostove preko kojih nema ko da
prođe.

Spavaj ti i tvoja sudbina pretvorena u brdo,
kruta
gde provejava smrt i ljubav ne spasava.
Dan i noć si pomirio u svojoj smrti što nas
obasjava.
Taj san je u noći produžetak dana i puta.

Šta si ptica ili glas koji luga
pod divljim nebom gde te pesma ostavila samog
na vrhu Lovćena s čelom punim sunca, tamo
gde ne postoji vreme, gde jedna svetlost žuta
negde u visini čuva otisak tvoga lica.
Čoveče tajno feniks je jedina istinska ptica.

b m. da se razumemo, on mi je uvek prvi:)
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 01:00 02.11.2007

Re: i ja znam:)

Svaka čast....znaš ono - tri pa jednu..o))
pozz
AlexDunja AlexDunja 01:05 02.11.2007

Re: i ja znam:)

Drago Kovacevic
Svaka čast....znaš ono - tri pa jednu..o)
pozz



kako ne bih znala:))
ali, bolje volim preferans
49 41 49 41 02:37 02.11.2007

Re: i ja znam:)

AlexDunja

Drago Kovacevic

feniks je jedina istinska ptica.
Valjda je Kannt nije ODSEKAO krila ili OBEZGLAVIO?
49 41 49 41 03:04 02.11.2007

Re: i ja znam:)

AlexDunja
kuburis sa logikom


Dunja,
Potsetila si me na decacke dane; grizuci tvrdu dunju iz baste-od koje se skupljaju usta i citajuci Aligierija od koga se SKUPLJAS ceo.
AlexDunja AlexDunja 10:00 02.11.2007

Re: i ja znam:)

49 41

Dunja,
Potsetila si me na decacke dane; grizuci tvrdu dunju iz baste-od koje se skupljaju usta i citajuci Aligierija od koga se SKUPLJAS ceo.

zbog toga mi je bas drago
blackbox blackbox 10:02 02.11.2007

Re: i ja znam:)

Kako je krenulo jedini će spas biti poezija...o))

Brica brije onoga ko sam sebe ne brije. Dakle, brica se ne brije.

A setih se i one Patrijarhove:"Braćo, budite ljudi iako ste Srbi".Logičko pitanje, šta se tu isključuje, šta podrazumeva, a šta je stvarnost.?
antioksidant antioksidant 12:50 02.11.2007

Re: i ja znam:)

Brica brije onoga ko sam sebe ne brije. Dakle, brica se ne brije.

Ovo ti je resenje Raselovog paradoksa Mada kada sabiras babe i zabe ti sabiras kicmenjake a jaje je starije, jer je bilo gustera mnogo pre nego kokosaka.
milosib milosib 13:42 02.11.2007

Re: i ja znam:)

Brica brije onoga ko sam sebe ne brije. Dakle, brica se ne brije.

Osim ako ne ode kod drugog brice.
Dušan Maljković Dušan Maljković 00:18 02.11.2007

Silogizmi moji

Malo ste pogrešili u dedukciji. Naime, iz premisa "Čovek ima dve ruke" i "Pera ima dve ruke" ne sledi "Pera je čovek", jer prva premisa ne isključuje "Marsovac ima dve ruke" te nesrećni Pera može biti i Marsovac. Zapravo, iz navedene dve premise ne može se ništa dedukovati. Kada biste prvu premisu promenili u "Samo čovek ima dva ruke", onda bi sledio taj zaključak. Ako želite da dedukcija bude ispravna, onda drugu premisu promenite u "Pera je čovek" i tada sledi da "Pera ima dve ruke". Onda je silogizam valjan.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 00:22 02.11.2007

Re: Silogizmi moji

Dušan Maljković
Malo ste pogrešili u dedukciji. Naime, iz premisa "Čovek ima dve ruke" i "Pera ima dve ruke" ne sledi "Pera je čovek", jer prva premisa ne isključuje "Marsovac ima dve ruke" te nesrećni Pera može biti i Marsovac. Zapravo, iz navedene dve premise ne može se ništa dedukovati. Kada biste prvu premisu promenili u "Samo čovek ima dva ruke", onda bi sledio taj zaključak. Ako želite da dedukcija bude ispravna, onda drugu premisu promenite u "Pera je čovek" i tada sledi da "Pera ima dve ruke". Onda je silogizam valjan.

Nisam znao da postoje marsovci, a naročito nisam znao da imaju dve ruke, ali eto sad znam...o)))
Dušan Maljković Dušan Maljković 00:42 02.11.2007

Re: Silogizmi moji

Dragi moj Drago,

logika se ne bavi stvarnošću, ona nije empirijska nauka -- za nju je irelevantno da li postoje Marsovci ili ne -- već izvođenjem tačnih zaključaka iz početnih premisa (i još koječim). Dakle, premise mogu biti i fiktivne, npr. "Svaka meduza ima zmije na glavi" i "Grogona je meduza" (odakle sledi "Gorgona ima zmije na glavi".

Uostalom, ako se već pozivate na empiriju, shvakao znate da neki primati -- gorile na promer -- imaju dve ruke (neki imaju četiri noge). Stoga Pera iz vašeg primera logički može biti i gorila tj, može biti sve ono što ima dve ruke, a ne samo čovek.

Ako želite da budemo precizni do kraja -- iz premisa koje ste Vi naveli sledi samo "Pera može biti bilo koji entitet koji ima dve ruke, pa i čovek", ali to ništa nije do sastavljanja dve premise u jednu, mada je uvođenje "entiteta" problematično, jer bi neko mogao da postavi da li se taj pojam nužno podrazumeva (tj. da li su "Pera" i "čovek" entiteti).

Da, lepo reče jednom Russel -- LOGIKA JE PAKAO! :)
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 00:55 02.11.2007

Re: Silogizmi moji,


... ... „Čovek ima dve ruke - Pera ima dve ruke = Pera je čovek“. Hm... Tako jednostavno, a tako zamkovito. Ovakva postavka sadrži brojne probleme i logičke preduslove, koji na prvi pogled nisu upadljivi. Da li se slažete da je jedini savršeno održiv logički sled ovaj:
Čovek ima dve ruke – Pera je čovek = Pera ima dve ruke.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 00:58 02.11.2007

Re: Silogizmi moji

Dušan Maljković
Dragi moj Drago,

logika se ne bavi stvarnošću, ona nije empirijska nauka -- za nju je irelevantno da li postoje Marsovci ili ne -- već izvođenjem tačnih zaključaka iz početnih premisa (i još koječim). Dakle, premise mogu biti i fiktivne, npr. "Svaka meduza ima zmije na glavi" i "Grogona je meduza" (odakle sledi "Gorgona ima zmije na glavi".

Uostalom, ako se već pozivate na empiriju, shvakao znate da neki primati -- gorile na promer -- imaju dve ruke (neki imaju četiri noge). Stoga Pera iz vašeg primera logički može biti i gorila tj, može biti sve ono što ima dve ruke, a ne samo čovek.

Ako želite da budemo precizni do kraja -- iz premisa koje ste Vi naveli sledi samo "Pera može biti bilo koji entitet koji ima dve ruke, pa i čovek", ali to ništa nije do sastavljanja dve premise u jednu, mada je uvođenje "entiteta" problematično, jer bi neko mogao da postavi da li se taj pojam nužno podrazumeva (tj. da li su "Pera" i "čovek" entiteti).

Da, lepo reče jednom Russel -- LOGIKA JE PAKAO! :)

Dušane..
Nadam se da niste moj tekst videli kao pokušaj rasprave o deduktivnoj metodi..Dakle, pomen logike i prvih gimnazijskih lekcija, upravo me je vodio da napišem baš onako...Žao mi je ako vam to smeta, ali ovde nije reč o logici već o politici...
Ne bih o primatima i njihovim rukama, zaista...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 01:16 02.11.2007

Re: Silogizmi moji,

Dragan Vujanović

... ... „Čovek ima dve ruke - Pera ima dve ruke = Pera je čovek“. Hm... Tako jednostavno, a tako zamkovito. Ovakva postavka sadrži brojne probleme i logičke preduslove, koji na prvi pogled nisu upadljivi. Da li se slažete da je jedini savršeno održiv logički sled ovaj:
Čovek ima dve ruke – Pera je čovek = Pera ima dve ruke.

Da, to je korektno...
Ali zanemarujete da govorim o prvim gimnazijskim lekcijama. Kažem čak "ono tipa..."...
No, ako je to najiznakovitije u tekstu, onda sam džaba krečio..o))
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 01:52 02.11.2007

Re: Silogizmi moji,


Oh, ne... - ne dajte se deprimirati! Samo mi se učinila zanimljivom raspravica o Perinim svojstvima, pa sam se ponadao da će moja upadica stvari pojednostaviti i - uostalom - temu vratiti na "krečenje" kao takvo. Pozdrav
49 41 49 41 02:57 02.11.2007

Re: Silogizmi moji

Da, lepo reče jednom Russel -- LOGIKA JE PAKAO! :)Dušane..Nadam se da niste moj tekst videli kao pokušaj rasprave o deduktivnoj metodi..Dakle, pomen logike i prvih gimnazijskih lekcija, upravo me je vodio da napišem baš onako...Žao mi je ako vam to smeta, ali ovde nije reč o logici već o politici...Ne bih o primatima i njihovim rukama, zaista...
Tacno Drago
Rec je o Politici; a Politika malo da ima Logike.
Kad se Albanija; sa svojim velikim VODJOM Enverom Hodzom- razisla posle nas sa BRATSKOM Rusijom i "prigrlila" Kini- Radio Tirana-najaca stanica u Evropi je STALNO "PLJUVALA" o: Titoizmu, Imperijalizmu, Ispravnom Albanskom i Jedinom MOGUCEM Putu, ...
Sad svi PLJUJU po NAMA; pa i Albanija kad ima prilike.
LOGIKA.
milosib milosib 10:34 02.11.2007

Re: Silogizmi moji

Malo ste pogrešili u dedukciji.

Potpisujem Dusane i ja sam prvo video istu stvar iako znam da g.Drago obavezno o politici. Kad vec pomenuh politiku ona kao drustvena nauka ishodi iz filozofije, a logika mu dodje temelj iste. Kada se vidi g.Dragino poznavanje logike mogao bi se izvesti i zakljucak...
marumi marumi 10:45 02.11.2007

Re: Silogizmi moji

a logika mu dodje temelj iste. Kada se vidi g.Dragino poznavanje logike mogao bi se izvesti i zakljucak...

Filozofska, matematicka ili jezicka logika?
marumi marumi 10:46 02.11.2007

Re: Silogizmi moji

P.S. a moze biti i neka druga.
Doctor Wu Doctor Wu 12:33 02.11.2007

Dušane, čovek koji

logično razmišlja mora biti na listi mojih VIP blogera.

Falim te bože, jer već sam se uplašio da je logika postala isključivo ženska rabota (videti pod kamichak, Brooklyn, Buturović).
antioksidant antioksidant 12:51 02.11.2007

Re: Silogizmi moji,

Dragan Vujanović
... ... „Čovek ima dve ruke - Pera ima dve ruke = Pera je čovek“. Hm... Tako jednostavno, a tako zamkovito. Ovakva postavka sadrži brojne probleme i logičke preduslove, koji na prvi pogled nisu upadljivi. Da li se slažete da je jedini savršeno održiv logički sled ovaj:Čovek ima dve ruke – Pera je čovek = Pera ima dve ruke.

Ne slazemo se. Pera moze biti covek i ako ima jednu ruku. Ili dve. Mozda i tri,ako ukljucimo verovatnocu takve genetske mutacije
gambit gambit 13:42 02.11.2007

Re: Silogizmi moji

Drago,

Moram priznati da ste pravi reprezentativac UBZ (Ujedinjenih Balkanskih Zemalja). Zasto ne kazete da ste pogrijesili, da vam se omaklo u brzini da sto prije predjete na "politiku". Umjesto toga, vadjenje, vadjenje... i na kraju gotovo packa Dusanu("ne bih o primatima", kao nije razumio poentu. Ima i ona, "nije majka Muju karala sto je izgubio, nego sto se vadio". I zasto "konkluzija" , a ne zakljucak?
milosib milosib 13:54 02.11.2007

Re: Silogizmi moji

gambit
Drago,Moram priznati da ste pravi reprezentativac UBZ (Ujedinjenih Balkanskih Zemalja). Zasto ne kazete da ste pogrijesili, da vam se omaklo u brzini da sto prije predjete na "politiku". Umjesto toga, vadjenje, vadjenje... i na kraju gotovo packa Dusanu("ne bih o primatima", kao nije razumio poentu. Ima i ona, "nije majka Muju karala sto je izgubio, nego sto se vadio". I zasto "konkluzija" , a ne zakljucak?

Preporuka.
JJ Beba JJ Beba 17:54 02.11.2007

Re: Silogizmi moji

fina je i razlika između istine i smisla. Neki iskaz ima smisla bez obzira na to da li je istinit ili neistinit. Laž nije istina, ali ima smisla kao i bajka koja nije istina ali svi znamo da ima smisla. Neistinitost se ne sme brkati sa besmislenim, kao što se istinito sme brkati sa smislenim .Naravno da je jedan iskaz istinit ako je smislen, ali jedan iskaz koji ima smisla ne mora biti i istinit. Istinit iskaz mora imati smisla dok smislen iskaz ne mora biti istinit.
antioksidant antioksidant 18:56 02.11.2007

Re: Silogizmi moji

Istinit iskaz mora imati smisla dok smislen iskaz ne mora biti istinit.

Vojislav Kostunica je predsednik vlade republike Srbije. Istinito a nema smisla.
JJ Beba JJ Beba 19:50 02.11.2007

Re: Silogizmi moji

:)))
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:43 02.11.2007

Re: Silogizmi moji

gambit
Drago,

Moram priznati da ste pravi reprezentativac UBZ (Ujedinjenih Balkanskih Zemalja). Zasto ne kazete da ste pogrijesili, da vam se omaklo u brzini da sto prije predjete na "politiku". Umjesto toga, vadjenje, vadjenje... i na kraju gotovo packa Dusanu("ne bih o primatima", kao nije razumio poentu. Ima i ona, "nije majka Muju karala sto je izgubio, nego sto se vadio". I zasto "konkluzija" , a ne zakljucak?

Što god da sada kažem teško da će te razuveriti. Ali zaista sam hteo da karikiram stvar..
A zašto konkluzija. Pa zato što sam stavio i premise, a i u udžbeniku iz moga vremena je tako pisalo.
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 02:02 02.11.2007

s r B I A ..!!


A što se same teme bloga tiče... Pa.., aktuelno, da aktuelnije biti ne može. Ova naša srBIjA izgleda ne može bez Službe čak ni u demagoško-političkim akcijama tipa "zasedalo je danas to i to telo i konstatovano je..." Daleko lakše bi bilo kad bi BIA ostala samo u našim telefonskim aparatima, u zidovima kabineta, ili samo u pratnji transakcija sa puno nula. Ovako, bezobrazluk je... U stvari, izgleda da cilj tog bezobrazluka i jeste da pokaže kako im se toliko ništa ne može, da i javno mogu da se pojave i (ne)kažu to što (ne)kažu.

zarkov zarkov 02:21 02.11.2007

a stanovi?

...pa Dinkićeva obećanja narodu kako će deliti besplatne akcije svima u visini od 5.000 evra, pa...



ja 'ocu i stan za 100 DM, ko sto je bilo za vreme komandanta...pa da i mene malo obuzmu ta patriotska osecanja, dok nam jos traje ovaj cirkus od drzave.
Spadalo Spadalo 04:24 02.11.2007

konkluzija

Eto, šta li se čita iz ove dve političke premise....Ja znam, ali vam neću reći...0)))

Pa to je bar prosto. Ako je kakao, onda je sakao. Hi!
Jelena Milić Jelena Milić 11:39 02.11.2007

sitna si ti riba drago

Stav "trojke" nije uvek stav Moskve
2. novembar 2007. | 10:05 | Izvor: Beta
Beograd -- Stav posredničke trojke za Kosovo nije istovremeno stav Moskve, izjavio ambasador Rusije u Srbiji Aleksandar Aleksejev.

Aleksejev je rekao da Srbija ne treba da sumnja u principijelan stav Rusije po pitanju Kosova i da ono ne može biti "predmet razmene". Aleksejev je rekao da posrednička trojka nije "kolektivni Ahtisari" i objasnio da ona samo treba da pripremi i pošalje izveštaj generalnom sekretaru Ujedinjenih nacija, a ne i da predlaže budući status Kosova.

Aleksejev je rekao da "trojka" radi na osnovu konsenzusa i da nije generator inicijativa i predloga, već mehanizam koji ima cilj da olakša postizanje dogovora. "Zato ono što predlaže 'trojka' nije uvek u potpunosti u skladu sa onim što je stav u prestonicama iz kojih su njeni članovi. Ako nešto potiče iz 'trojke', to ne znači da oslikava 100 odsto stav Rusije. Takav slučaj imali smo sa tzv. dokumentom od 14 tačaka", rekao je Aleksejev za Večernje novosti.
"Naša pozicija je principijelna i naš stav ne može da bude predmet razmene. Spreman sam da potvrdim da Srbi mogu da budu apsolutno sigurni da nećemo prihvatiti nijedno rešenje koje ne odgovara našim stavovima. Ovde ne može biti ni trunke sumnje", kaže Aleksejev.

marumi marumi 12:50 02.11.2007

Re: sitna si ti riba drago

"Naša pozicija je principijelna i naš stav ne može da bude predmet razmene. Spreman sam da potvrdim da Srbi mogu da budu apsolutno sigurni da nećemo prihvatiti nijedno rešenje koje ne odgovara našim stavovima. Ovde ne može biti ni trunke sumnje", kaže Aleksejev.

A da Aleksejev nije malo vise popio pa kad se otrezni a ono stavovi promenjeni kao i uvek? Bumo videli koliko su nam bratjuschke principijelne kad to NJIMA odgovara i NJIHOVIM interesima.
blackbox blackbox 14:06 02.11.2007

Re: sitna si ti riba drago

Stav "trojke" nije uvek stav Moskve

Dakle, u sastavu Trioke je predstavnik Rusije. Stav Trojke je i njegov stav ali to nije stav Rusije.Ako nije stav Rusije, onda njen predstavnik nije njen predstavnik.Pa pošo predstavnbik Rusije nije njen predstavnik onda ni Aleksejev ,koji je njen predstavnik , nije njen predstavnik. Stvarno neka pijana logika oli logika pijanih, a najpre će biti da nas Aleksejev za....va.
Nego kad smo već kod toga, izgleda da nas Rusi ozbiljno podržavaju u svađanju sa sussedima. Eto ostalo je još da se posvađamo sa Bugarskom i Ruminijom i zaokružili smo nacionalni projekat.
Čuh da Tadić otkazuje gostoprimstvo Igmanskoj inicijativi, sve dok se Komšić ne izvinjava Koštunici. S druge strane, vidimo da Tadićevi nisu baš bili srećni Koštuničinom podrškom Dodiku i formulacijom da je RS ,pored Kosova nacionalni prioritet Srbije., u svakom slučju nastojali su da ublaže žestoke reakcije Koštuničinog dela vlade.Pri tome, Jočić , u svojstvu ministra policije, obeća svu pomoć Dodiku. Fali još takva izjava ministra odbrane , pa neka tumači kako ko hoće, ali nek se zna.Slažem se da je Komšićeva replika dosta primitivna i u balkanskom stilu, i drugo, nije toliko vešt kao VK pa da je takve izjave prepustio savetnicima.Tako je VK elegantno rekao da je CG kvazidržava, a zapravo nije rekao.
Sve u svemu, nažalost brzim koracima se udaljavamo od civilizacijskog i evropskog stzila u politici a vraćamo primitivnom balkanskom.
Spoljna politika ozbiljne države mora da se izdigne iznad sitnih provincijsko-šićardžijskih interesa. Kakvu poruku svetu i Evropi šalje Srbija ako sebi dozvoljava da postaje remetilački faktor u dobrosusedskim odnosima u regionu, a sve zarad povlađivanja nacionalističkim i snagama prošlosti.
Zar se ne treba zapitati zašto nam je uložen demarš i kakve to posledice može imati, šta to znači.
Evo danas Šutanovac izjavljuje da mu "patriotske snage" prete,jer je izdajnik doslanlijski i sl. (nešto poznate formulacije}.
Istovremeno, ministar za Kosovo izjavljuje na Kosovu da, ko ne bude slušao Beograd neće primati novac, a i neka se pripazi.
Političko čitanje svega što rade ukazuje da nam je perspektiva sumorna, tonemo na dno.
Pijana logika ili logika nečim opijenih?
marumi marumi 14:29 02.11.2007

Re: sitna si ti riba drago

Dakle, u sastavu Trioke je predstavnik Rusije. Stav Trojke je i njegov stav ali to nije stav Rusije.Ako nije stav Rusije, onda njen predstavnik nije njen predstavnik.Pa pošo predstavnbik Rusije nije njen predstavnik onda ni Aleksejev ,koji je njen predstavnik , nije njen predstavnik. Stvarno neka pijana logika oli logika pijanih, a najpre će biti da nas Aleksejev za....va.
Nego kad smo već kod toga, izgleda da nas Rusi ozbiljno podržavaju u svađanju sa sussedima. Eto ostalo je još da se posvađamo sa Bugarskom i Ruminijom i zaokružili smo nacionalni projekat.
Čuh da Tadić otkazuje gostoprimstvo Igmanskoj inicijativi, sve dok se Komšić ne izvinjava Koštunici. S druge strane, vidimo da Tadićevi nisu baš bili srećni Koštuničinom podrškom Dodiku i formulacijom da je RS ,pored Kosova nacionalni prioritet Srbije., u svakom slučju nastojali su da ublaže žestoke reakcije Koštuničinog dela vlade.Pri tome, Jočić , u svojstvu ministra policije, obeća svu pomoć Dodiku. Fali još takva izjava ministra odbrane , pa neka tumači kako ko hoće, ali nek se zna.Slažem se da je Komšićeva replika dosta primitivna i u balkanskom stilu, i drugo, nije toliko vešt kao VK pa da je takve izjave prepustio savetnicima.Tako je VK elegantno rekao da je CG kvazidržava, a zapravo nije rekao.
Sve u svemu, nažalost brzim koracima se udaljavamo od civilizacijskog i evropskog stzila u politici a vraćamo primitivnom balkanskom.
Spoljna politika ozbiljne države mora da se izdigne iznad sitnih provincijsko-šićardžijskih interesa. Kakvu poruku svetu i Evropi šalje Srbija ako sebi dozvoljava da postaje remetilački faktor u dobrosusedskim odnosima u regionu, a sve zarad povlađivanja nacionalističkim i snagama prošlosti.
Zar se ne treba zapitati zašto nam je uložen demarš i kakve to posledice može imati, šta to znači.
Evo danas Šutanovac izjavljuje da mu "patriotske snage" prete,jer je izdajnik doslanlijski i sl. (nešto poznate formulacije}.
Istovremeno, ministar za Kosovo izjavljuje na Kosovu da, ko ne bude slušao Beograd neće primati novac, a i neka se pripazi.Političko čitanje svega što rade ukazuje da nam je perspektiva sumorna, tonemo na dno.
Pijana logika ili logika nečim opijenih
?


Ovo je toliko dobar komentar na sve da ga treba ponavljati u nedogled dok se ne nauci napamet.
Ovde normalan covek stvarno nema sta da doda niti oduzme. Svaka cast! BRAVO!

Bice da nam se politicari ponasaju nadmeno iako dobro znaju da se u normalnom svetu nadmenost ne ceni jer tamo vazi deviza - ponasaj se normalno ionako si i onda dovoljno lud''. Ta nadmenost nasih politicara nas kosta mnogo, kostala nas je i kostace nas i dalje. Zaboravljaju da su nasledili zasluge iz 90-ih da bi sada trebali da pokriju po usima i saradjuju sa svetom na normalan nacin a ne ucena Rusijom (nas i Rusa mnogo miliona, mi cemo vam pokazati, i bla, bla...). A tek pretnje Minsitra za Kosovo. Cuj ''Ministar za Kosovo''. Svasta!


Pedja Rafailovic Pedja Rafailovic 12:30 02.11.2007

Dodatak

"Kao što svi koji rade, i ovi koji su gradili su kritikovani. Ja bih hteo da kažem šta mi, Vlada Srbije, očekujemo od Delte. Prvo, očekujemo da budu ledolomci u regionu i da omuguće našoj građevini i našim proizvođačima da se predstave na svim tržištima, kao što su neke druge zemlje uspele da urade sa svojim firmama. To je prvi državnički zadatak", rekao je vicepremijer.


Koliko se secam, prvi covek Delte, istom prilikom, rekao je da mu je zadatak da srpsko gradjevinarstvo povrati na slavu devedesetih (ne bas doslovno, ali cini mi se da sam rec "devedesete" jasno cuo).

Drago, sto se tice citanja "zadatih" politickih premisa, moj zakljucak bi, takodje, prevazilazio potrebe i limite ovog bloga. Za sada :)
marumi marumi 12:52 02.11.2007

Re: Dodatak

Koliko se secam, prvi covek Delte, istom prilikom, rekao je da mu je zadatak da srpsko gradjevinarstvo povrati na slavu devedesetih (ne bas doslovno, ali cini mi se da sam rec "devedesete" jasno cuo).

Ha, ha, ovo me slatko nasmejalo. Pa Kragujevacki gradjevinari su im prisutni i u Ukrajini pa se ipak bas zbog njih drzava nasla pred medjunarodnim sudom. Srbija = gradjevinska mafija!
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:18 02.11.2007

Drago,

daj, ne zameri, ali ponovi mi molim te...Delta je dobila državnički zadatak? Dobro sam pročitala?
ivana23 ivana23 15:41 02.11.2007

Re: Drago,

Jelica Greganović
daj, ne zameri, ali ponovi mi molim te...Delta je dobila državnički zadatak? Dobro sam pročitala?

Da, tako pise na sajtu B92, bas sam i ja pogledala i:
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=11&dd=01&nav_id=270323
ali da li je novinar dobro interpretirao...?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:32 02.11.2007

Re: Drago,

Jelica Greganović
daj, ne zameri, ali ponovi mi molim te...Delta je dobila državnički zadatak? Dobro sam pročitala?

Da Jelice...Baš je tako rekao...
Pa šta misliš kako je on mogao za 5 godina boravka u Srbiji postati teži za 15 miliona dolara koje je ipak uz malo zakašnjenje prijavio. Misliš od plate koja iznosi 1000 evra, ili one koju je imao u onoj francuskoj banci od 5 hiljada.Ljudi obično iz Srbije odu da bi zaradili. On obrnuto..o)))
Bez velike nužde čovek ne blamira sebe u meri u kojoj on to radi zadnju godinu dana.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:36 02.11.2007

Re: Dodatak

Pedja Rafailovic
"Kao što svi koji rade, i ovi koji su gradili su kritikovani. Ja bih hteo da kažem šta mi, Vlada Srbije, očekujemo od Delte. Prvo, očekujemo da budu ledolomci u regionu i da omuguće našoj građevini i našim proizvođačima da se predstave na svim tržištima, kao što su neke druge zemlje uspele da urade sa svojim firmama. To je prvi državnički zadatak", rekao je vicepremijer.


Koliko se secam, prvi covek Delte, istom prilikom, rekao je da mu je zadatak da srpsko gradjevinarstvo povrati na slavu devedesetih (ne bas doslovno, ali cini mi se da sam rec "devedesete" jasno cuo).

Drago, sto se tice citanja "zadatih" politickih premisa, moj zakljucak bi, takodje, prevazilazio potrebe i limite ovog bloga. Za sada :)

Da..Pa prvi čovek "Delte" je tada bio potporedsednik Vlade Srbije i rado se seća tih vremena. Danas je potpredsednik
Boža Đelić tako da oni znaju zašto to govore...o))
sentinel26 sentinel26 20:23 02.11.2007

Koliko ruku ima Pera?

Nadam se da nije riječ o Peri "Ložaču".
Скупштински Одбор за одбрану и безбедност, иначе, усвојио је јуче извештај директора Безбедносно-информативне агенције о раду агенције у протеклих 15 месеци. За усвајање извештаја су гласали посланици владајуће коалиције и Социјалистичке партије Србије. Посланици Српске радикалне странке (СРС) уопште нису гласали, чиме су практично подржали извештај БИА-е, док је једино Либерално демократска партија била против усвајања овог документа.

Svuda u svijetu kada se glasa "ZA" usvajanje ili "PROTIV" usvajanja izveštaja, uzdržani (i oni koji nijesu glasali a nijesu napustili sjednicu prije glasanja) broje se zajedno sa onima "PROTIV", osim u ovom "izveštaju".

E sada, ako Pera, koji je bio na sjednici nije glasao zato što nema ruku, treba hitno pozvati one specijalne savjetnike u pomoć, oni će (znati) i dati odgovor na kvazi-glasanje.

Ako je citat izveštaja tačan, onda je to malo niže od
........... prvih gimnazijskih lekcija iz formalne logike

Komentar bi se mogli usmeriti i prema onome - kome je upućena poruka - uzdržavanjem od glasanja.

"Kao što svi koji rade, i ovi koji su gradili su kritikovani. Ja bih hteo da kažem šta mi, Vlada Srbije, očekujemo od Delte. Prvo, očekujemo da budu ledolomci u regionu......

Ja sam još prije tri mjeseca napisao da je B.Djelić izgubio (ili mu je neko sakrio) opis poslova i ako neko, ne daj bože, grešan, napravi popis poslova kojima se imenovani bavio od kada je na ovoj funkciji, može da mu pozli.

Odakle led u regionu i ko ga je donio tu?
Koje pogonsko gorivo će koristiti taj "ledolomac"?

Ja bih kazao ali ne znam........

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:50 02.11.2007

Re: Koliko ruku ima Pera?

Ja bih rekao da je ledolomac sam Mišković. A on uklanja led baš onim zbog čega mu Amerikanci ne daju vizu - korupcijom. Zato je Đelić onako "odmrznut" i blagoglagoljiv, rekao bih...
Dali ste mi šlagvort za novu temu.
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 17:47 03.11.2007

Konkluzija

Cuj "konkluzija" . Gde si bre Zivka?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana