Ljubav

Monika i ja, čemu?

vladimir petrovic RSS / 14.11.2009. u 16:16

"She said that she would dance with me if I brought her red roses," cried the young Student; "but in all my garden there is no red rose... Ah, on what little things does happiness depend! I have read all that the wise men have written, and all the secrets of philosophy are mine, yet for want of a red rose is my life made wretched" (Oscar Wilde: The Nightingale and the Rose)

Subotnje popodne. Lepo, jesenje vreme. Već nekoliko sati čitam Muzilovog "Čoveka bez svojstava" (Robert Musil: Der Mann ohne Eigenschaften).

U sobu ulazi Monika (koju ponekad, iz milja, zovem: Milica, a najčešće jednostavno - Mo), sa osmehom na licu. Kao i uvek.  

Ja: Ako ostavim po strani ovo čitanje Muzila, danas sam prilično  lenčario. Valjda zato i postoje vikendi.

Mo: Kako za koga. Zna se da za nekoga postoje i - radni vikendi.

Ja, sarkastično: Tell me about it?

Mo: Ma, sve je OK. Znam tu tvoju praksu - kada moraš da radiš ti baš radiš, kada ne moraš ti lenčariš. Samo, tu mi nešto ne štima, pošto ti, ponekad, tako mi se čini, umišljaš da si - Japanac. Ako je tako, mogao bi malo više da poradiš na tome, u tom kalemljenju japanštine na tvoje srpstvo.

Ja: Da poradim više, na čemu? Koliko znam (pokušavam da stvar okrenem na šalu), Japanci ne slove baš za prefinjene ljubavnike, ako si na to mislila... Stereotipno gledano, Italijani važe za najbolje ljubavnike. Mnogo knjiga je napisano na tu temu, a ti znaš da ja mnogo čitam. Prema tome, poželi mi da budem Italijan. Jer, mislim da je Monterlan (Montherlant) dosta u pravu kada tvrdi da «čoveka poznaju jedino oni koji su ga videli na poprištu ljubavi», he, he, he...

Mo: Ma, ne, mislila sam na nešto drugo. Naime, kada sam pomenula Japance, mislila sam na nešto konkretnije - na tvoj odnos prema radu, koji mi, u poslednje vreme, deluje nekako previše opušteno.

Ja: Šta fali mom odnosu prema radu? Zar ne primećuješ da često izgaram od posla, da od ponedeljka do petka «radim k'o Crnac», kako se to narodski kaže?

Mo: Pogrešno. Crnci, bar oni u Africi, ne slove za preterano vredne ljude. Ja volim Japance.

Ja: I ja volim Japance. Trudim se, koliko mogu, da uzimam od njih ono što je najbolje, he, he, he... Evo, recimo, volim njihovu mangu. To sam baš jutros malo čitao na Netu. 

Mo, posve ozbiljna: A da li ti znaš šta je to karoši? Čist japanski izum. Ako ne znaš, to je ono što odlikuje disciplinovanog i radu krajnje predanog čoveka. Bar u prvoj fazi. A ti budi stalno u toj prvoj fazi, ne idi dalje.  

Ja: Hm. Problem je u tom šta ti podrazumevaš pod tim «krajnje predanog čoveka» i «prvom fazom».. Rad, pa rad, do iscrpljenosti poslom, drugim rečima do - smrti? Čemu to?

Mo: Dobro, ja to kažem onako, metaforički. Nisam mislila baš da se bukvalno treba ubiti od rada, već da se treba zaustaviti na poslednjem stepeniku, pre karošija. U svakom slučaju, ne bi bilo na odmet biti disciplinovaniji i predaniji poslu.

Ja: Lako je pričati. Ali, predoziranje poslom škodi. Kako znati da taj poslednji stepenik, pred karošijem, nije klizav... To vodi preterivanju, a i ti mi stalno govoriš da ne treba preterivati...

Mo: Opet relativizuješ stvar. Čim ja izadjem sa nekom dobrom idejom, to je odmah relativizuješ.

Ja: Dobra ideja? Meni deluje kao da ti ju je upravo šapnula tvoja mama, preko telefona.

Mo: Ostavi ti moju mamu na miru. By the way, odavno se nismo čule, trebalo bi da je pozovemo u goste. Uostalom, mudri ljudi kažu da je užasno kada su mladi ljudi u velikoj meri sami sebi dovoljni, kada za njih niko ništa ne znači.

Ja: Da se kratko vratim na tvoju natuknicu o potrebi povećanog rada: sećam se da je moja baka mom ocu govorila, to mi je otac pričao: «Pobedjuj koliko želiš, sinko, samo ne zaboravljaj da budeš srećan». Ja se trudim da to sprovodim u delo.

Mo: Rad i sreća idu zajedno.

Ja: OK. O radoholičarenju ću još razmisliti. Počeću već noćas, jer primećujem da sam noćom najproduktivniji - tada mi na pamet dolaze najbolje ideje, a i akcije...

Mo: Opet me teraš da budem prizemna i da ti kažem ono što mislim: noću radi ono što se od tebe očekuje, a potom spavaj. As simple as that...

Ja: Da, ali Japanci malo spavaju... a ti si počela sa Japancima. Samo Mediteranci pridaju značaja dobrom (dugom) spavanju, pa i onome što prethodi spavanju, he, he, he...  A neki od njih čak spavaju (i rade ono što prethodi tom spavanju) i tokom dana, zar ne?

Mo: Misliš - dobro jedu pre spavanja?

Neko zvoni na vratima. Kao u Čehovljevim dramama, čim razgovor počne da biva iole napet, zvoni telefon, ili neko nailazi. A baš mi predstoji dugo gledanje jednog zanimljivog  teniskog  meča na TV. Na miru. A šta ja mogu što, ponekad, ti teniski mečevi traju po tri-četiri sata. Jer, meni, koji sam lišen generacijskog interesovanja za fudbal - to je važno, makoliko je Moniki teško da to shvati. 

Monika se vraća, kaže da nećemo imati goste.

Iz daljine se čuje stara, dobra pesma: What a diff'rence a day made? Eh, nezaboravna Dajna Vašington (Dinah Washington)  i njenih "24 little hours", koji bi bili strašno dosadni kada ne bismo imali s kim da delimo vreme, i sreću. Smešim se Moniki.

Mo: Ja sam danas mnogo radila, trudim se da privedem kraju moj rad, bez obzira što je, kako ti to, činovnički, my dear Civil Servant,  kažeš sada - vikend. I baš sam se umorila.

Ja, pokušavajući da se našalim: Ne treba žuriti. Neki kažu da je brzina ideal skorojevića. S druge strane, mada nismo katolici, moramo imati na umu da je rimski papa Benedikt - XVI pre par meseci izjavio: «Previše rada, čak i za one koji vode Katoličku crkvu, loše je za dušu». Papa je citirao savet sv. Bernarda, iz XII veka, upućen poglavarima Crkve tog vremena - da budu svesni opasnosti teškog rada, nezavisno od zanimanja, jer posao često «ranjava srce, dovodi do patnje duha i gubitka inteligencije».

Mo: Eh, ti i tvoji citati! Samo, primećujem u poslednje vreme da koristim neke tvoje citate u mom radu. Utičeš na mene. Bilo kako bilo, u pravu si ti. Hajde da se odmorimo, ali držeći se za ruke.

Sedosmo.

Legosmo.

Atačmenti



Komentari (162)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vladimir petrovic vladimir petrovic 21:16 14.11.2009

Re: Dakle,

Unf
... u pravu si, ispustio sam potpuno japanski fil rouge diskretno aplikovan u tekstu,

Ali ja sam u tekstu jasno izrazio želju da postanem - Italijan! (Ruku na srce, svestan sam da sam se svima, pa i Milici, na glavu popeo sa Mišimom, budizmom i japanštinom uopšte, pa sam sada ušao u novu fazu, he, he, he). Ubediću Mo da su Italijani, mesom i krvlju, topliji i nekako duševniji prema damama...

Pored toga, prateći ovu poslednju posetu BT Italji, ispade da odnosima Srbije sa Italijom predstoji "blistava budućnost", pa će i mnogi drugi Srbi pokušati da se ponašaju kao Italijani, zar ne?
niccolo niccolo 21:19 14.11.2009

Re: Dakle,

Ali ja sam u tekstu jasno izrazio želju da postanem - Italijan!

Da bi postao Italijan mora da te za to časno zvanje predloži neki drugi Italijan. Znači moraš da pitaš Marca ili mene
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:36 14.11.2009

Re: Dakle,

Niccolo
...Da bi postao Italijan mora da te za to časno zvanje predloži neki drugi Italijan. Znači moraš da pitaš Marca ili mene

Ja mislio da je, samo prilikom aplikacije za masoneriju, potrebna preporuka nekog masona, he, he, he... A, so far, ja nisam na tom putu.

Pored toga, zaboravio si, Niccolo, još jednog našeg kolegu (koji mi je posebno drag po literarnoj liniji) - Antonaccia.

Drugim rečima, ako i zaboravimo Makijavelija, ja sam na sve spreman kada hoću da ostvarim neke svoje ciljeve
mirelarado mirelarado 03:00 15.11.2009

Re: Dakle,

vladimir petrovic
Ali ja sam u tekstu jasno izrazio želju da postanem - Italijan!


Италијан се обично постаје тако што су ти родитељи Италијани. А и њих има разних, нису сви Казанове, далеко од тога.

Ова песма је прекор поводљивом Наполитанцу што жели да буде Американац. Музика је предивна, хвала октобарском брату Кросу, који ју је пронашао:



П.С. Знам да нећу добити цветић за овај коментар ;-) али шта да се ради, што би се рекло, не могу да одолим.
vladimir petrovic vladimir petrovic 05:07 15.11.2009

Re: Dakle,

vladimir petrovic
Ali ja sam u tekstu jasno izrazio želju da postanem - Italijan!

Mirelarado
... Италијан се обично постаје тако што су ти родитељи Италијани. А и њих има разних, нису сви Казанове, далеко од тога.
Ова песма је прекор поводљивом Наполитанцу што жели да буде Американац.

Baš lepo od tebe što si mi ukazala da sam u krivu. Biva to poneki put, u mojim momentima nežnim - da se ne ponašam na visini. (Što se Monike tiče, ona je to shvatila kao šalu).

Ne znam samo da li se sličan savet može dati i Unfu - koji kaže:
naime, ja sam čvrsto rešio da postanem intelektualac i trenutno sam u maloj krizi - prolaznoj, naravno.

Naravno, i ova "moja želja" o italijanštini je - prolazna.
Jer, sutra će svanuti novi dan....

Re: Dakle,

Naravno, i ova "moja želja" o italijanštini je - prolazna.
Jer, sutra će svanuti novi dan....

ima i precica. nadjes italijanku, da se "drzite za ruke"...
niccolo niccolo 08:56 15.11.2009

Re: Dakle,

Pored toga, zaboravio si, Niccolo, još jednog našeg kolegu (koji mi je posebno drag po literarnoj liniji) - Antonaccia

А и њих има разних, нису сви Казанове, далеко од тога.

Ali su zato iskusno uzeli jednog dobrog i markentiškim putem napravili korist za sve
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:40 15.11.2009

Re: Dakle,

Mirela
...Знам да нећу добити цветић за овај коментар ;-) али шта да се ради, што би се рекло, не могу да одолим.

Ma ne. Po onoj biblijskoj "ko tebe kamenom ti njega hlebom", ti zaslužuješ, i to ne jedan, već dva cvetića.

mirelarado mirelarado 11:17 15.11.2009

Re: Dakle,

vladimir petrovic
Mirela
...Знам да нећу добити цветић за овај коментар ;-) али шта да се ради, што би се рекло, не могу да одолим.

Ma ne. Po onoj biblijskoj "ko tebe kamenom ti njega hlebom", ti zaslužuješ, i to ne jedan, već dva cvetića.


Хвала на цветићима (и кактусу), али Tu vuo' fa' l'Americano не бих назвала каменом, већ једном од најлепших свинг композиција на свету. Све остало је било само шала и изговор да поставим ту песму.
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:31 15.11.2009

Re: Dakle,

Mirela
Хвала на цветићима (и кактусу),

I kaktusovo cveće može biti lepo, zar ne?
Све остало је била само шала

Pa, naravno.
Ja sam se čak nasmejao i kada si ti upotrebila reč "povodljivi", jer me je to, po zvučnosti, podsetilo na "pohotljivi", a obe reči, priznaćeš, mada su veoma različite, imaju odredjenu negativnu konotaciju, pa je kamen, pre bih rekao kamenčić, bio namenjen "povodljivom", he, he, he...

Šta ja mogu kada imam bogatu maštu.

Bilo kako bilo
Tu vuo' fa' l'Americano... једном од најлепших свинг композиција на свету

Jeste, nesporno je lepa kompozicija.
Hvala ti što si mi obogatila blog. (Neka bude neskromno sa moje strane, ali to sam i očekivao od tebe - bez zadnjih misli, naravno).

Edit:
Evo za tebe "Soneta" starog, dobrog F. Petrarke:

Нек је благословен дан и љето оно,
Доба и вријеме, онај тренут мио,
И земља и мјесто, гдје сам свладан био
Су два ока блага, пред којим сам клоно!

Нек је благословен слатки немир, што'но
Жар љубави прве у себи је крио;
И лук са стријеле што ме погодио,
И бол рана што је за срце прион'о.

И благословене све ријечи страсне
Са којима клицах име жене красне;
Сви уздаси, жеље, сузе и бол дан

И благословене све странчице, које
Њеној слави дајем, и све чежње моје
Што их моја душа само за њу храни...

(preveo Aleksa Šantić; iz knjige PESNIČKI PREVODI, Matica Srpska, Novi Sad, SKZ, Beograd)
topcat topcat 13:01 15.11.2009

Re: Dakle,

vladimir petrovic

Ali ja sam u tekstu jasno izrazio želju da postanem - Italijan!

Ne, ne, ne!
italiano ciarlatano, čemu????
Ovo s Japanom zvuči egzotičnije i nije na dohvat ruke.
Uostalom, treba uzeti u obzir da Japanac radije ubije sebe nego sve oko sebe (bar u pojam).
Zvuči surovo, al nije za bacit'
vladimir petrovic vladimir petrovic 14:30 15.11.2009

Re: Dakle,

vladimir petrovic
Ali ja sam u tekstu jasno izrazio želju da postanem - Italijan!

Topcat
Ne, ne, ne!
italiano ciarlatano, čemu????
Ovo s Japanom zvuči egzotičnije i nije na dohvat ruke.
Uostalom, treba uzeti u obzir da Japanac radije ubije sebe nego sve oko sebe (bar u pojam).
Zvuči surovo, al nije za bacit'


Uf, ovako direktan (i dobar) savet nisam odavno primio!

Ma, ja sam to mislio onako, da svoju voljenu osobu obradujem time što ću joj reći kako, eto, ja se trudim da budem na visini, a Talijani važe za velike ljubavnike, zar ne? Toliko romana i toliko filmova na tu temu imamo.

Hvala, Topcat, verujem da ti znaš šta govoriš, da to nije bez veze, he, he, he...
topcat topcat 15:53 15.11.2009

Re: Dakle,

vladimir petrovic
da to nije bez veze, he, he, he...

E pa sad ispade svašta, a meni se samo činila dobra prilika da umjesto he, he, he iskoristim ne, ne, ne!

Черевићан Черевићан 21:09 14.11.2009

радише радовање

радом умем баш да се зарадим
да од себе непустим ни глас
сав се предам томе ангажману
тек у раду ја налазим спас

у нераду незнам штаћу собом
од досаде на живчаној бази
па се питам кад доконе видим
усагласја да ли су на снази

мислиоца из претходних веека
који тада . . . . јасно указаше
- човека је створио баш рад
ко потреба (ил спрдање наше)
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:43 14.11.2009

Re: радише радовање

Čerevićan
радом умем баш да се зарадим
да од себе непустим ни глас
сав се предам томе ангажману
тек у раду ја налазим спас




Ma, ja volim da radim, i da se zaradim, i naradim, ali priznajem da sam sada u fazi "traženja spasa" u nečem drugom, he, he, he..

lavinia_amaldi lavinia_amaldi 22:53 14.11.2009

Dajna

Iz daljine se čuje stara, dobra pesma: What a diff'rence a day made? Eh, nezaboravna Dajna Vašington (Dinah Washington) i njenih "24 little hours", koji bi bili strašno dosadni kada ne bismo imali s kim da delimo vreme, i sreću.
mm, mozda tek jedan diskretni detalj ali ne mogu a da ne primetim kako je to prelepa pesma.. volim dajnu mnogo, i svi koji kazu da to nije dzez ukratko nemaju pojma koliko je tesko taj isti dzez pevati sa lakocom sa kojom je to mogla ona..
divna podloga za ovako lepu pricu..
pozdrav!

ps. ako moze..
Unfuckable Unfuckable 22:58 14.11.2009

Re: Dajna

lavinia !
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:12 14.11.2009

Re: Dajna

Lavinia Amaldi
... ali ne mogu a da ne primetim kako je to prelepa pesma.. volim dajnu mnogo, i svi koji kazu da to nije dzez ukratko nemaju pojma koliko je tesko taj isti dzez pevati sa lakocom sa kojom je to mogla ona..
divna podloga za ovako lepu pricu..
pozdrav!


Hvala i - dobrodošla!

Dajna je fenomenalna. Ja sam ovu njenu pesmu, kada sam je prvi put čuo, slušao danima i danima, nešto mi se baš ona posebno svidjala, a ja popuštam svom srcu - ako ono nešto istinski želi, uvek pretpostavim da je u pravu, mada ne bude - baš uvek tako. Ali me to ne koleba.
Unfuckable Unfuckable 23:42 14.11.2009

Re: Dajna

eh, Lavinia što ume fotku da opravi, ona dva šegrta (Pajić & Spiridon) bi se smrzla
lavinia_amaldi lavinia_amaldi 11:42 15.11.2009

Re: Dajna

Unfuckable
lavinia !

unf, hvala
vladimir petrovic
Hvala i - dobrodošla!

Dajna je fenomenalna. Ja sam ovu njenu pesmu, kada sam je prvi put čuo, slušao danima i danima, nešto mi se baš ona posebno svidjala, a ja popuštam svom srcu - ako ono nešto istinski želi, uvek pretpostavim da je u pravu, mada ne bude - baš uvek tako. Ali me to ne koleba.
bolje vas nasla, vladimire, a sto se ovog drugog tice, bice da imamo istu 'srcanu manu' : )
moja ljubav prema dajni (a pretpostavljam i vasa) ne podrazumeva da nemam ljubavi za ninu, saru, bili, aretu, etu, elu.. - daleko od toga

Unfuckable
eh, Lavinia što ume fotku da opravi, ona dva šegrta (Pajić & Spiridon) bi se smrzla
a samo sam bila vredna piJonirka ;d)

ps. jedna za lepo nedeljno jutro
http://www.youtube.com/watch?v=bwLQOA55xaw
Milan Novković Milan Novković 00:42 15.11.2009

Crnčiš....

...«radim k'o Crnac»...

...ko Japanac
nkica.akrobata nkica.akrobata 01:48 15.11.2009

Re: Crnčiš....

Milan Novković
...«radim k'o Crnac»...


ninasimone ninasimone 21:17 16.11.2009

Re: Crnčiš....

Milan Novković
...«radim k'o Crnac»...

...ko Japanac

a ja po onoj od Marka, the Oraca Drumova iz prethodne price: pola radim, pola 'ladim.

margos margos 00:51 15.11.2009

A mene strefilo ovo:

Ja: Lako je pričati. Ali, predoziranje poslom škodi. Kako znati da taj poslednji stepenik, pred karošijem, nije klizav... To vodi preterivanju, a i ti mi stalno govoriš da ne treba preterivati...

jer sam upravo čula da se moj drugar okliznuo, polomio kičmu i da je u koritu.. Lekar, a teglio k'o magarac... Uzdam se u njegove kolege da će da ga oprave.
Definitivno ne treba preterivati u radu.
vladimir petrovic vladimir petrovic 05:21 15.11.2009

Re: A mene strefilo ovo:

Margos
... da se moj drugar okliznuo, polomio kičmu i da je u koritu.. Lekar, a teglio k'o magarac... Uzdam se u njegove kolege da će da ga oprave.
Definitivno ne treba preterivati u radu

Hvala, Margos.
Ja sam, makoliko kroz šalu, našao za shodno da ukažem na tužan fenomen za koji su Japanci skovali reč "karoši".
Jer, svako idenje u ekstremnost - škodi.
Unfuckable Unfuckable 05:37 15.11.2009

Re: A mene strefilo ovo:

polomio kičmu i da je u koritu

Hvala, Margos.

ja...plačem, plačem !!!
Rip Kirbi Rip Kirbi 00:55 15.11.2009

Разлози срца

Ех, и мене је погодила ова Вајлдова прича. Само, мислим да се он у њој само поиграо извесним стереотипима, да би задао завршни цинични ударац.

Зато ми се, ипак, више допао "Срећни принц".

Али, од Вајлдових бајки више волим Андерсенове.



Мало музике за ове ноћне сате.

Rip Kirbi Rip Kirbi 01:18 15.11.2009

Re: Разлози срца

П.С. Противник сам ропског, слугерањског рада. А рад је, најчешће, такав. Овај јапански концепт је ужасан, врхунац самоубилачког инстинкта.

(Морам, нажалост, признати, да и сам ропски радим. Авај!)



myredneckself myredneckself 02:26 15.11.2009

Re: Разлози срца

да почнемо... ова италијанка и овај канадски италијан, право су чудо


vladimir petrovic vladimir petrovic 05:33 15.11.2009

Re: Разлози срца

Rip Kirbi
...Морам, нажалост, признати, да и сам ропски радим. Авај!

Smanji malo!
Mudri ljudi kažu da nema opravdanja za preterivanja ni u slučaju da radimo čak i ono što - volimo. (Jer, ima i onih koji mnogo rade zbog nekih drugih motiva, a ne što to vole).

N. B. Nije mi, naravno, namera da dajem savete drugima, već da ukažem na jednu ekstremnost.
vladimir petrovic vladimir petrovic 05:40 15.11.2009

Re: Разлози срца

Rip Kirbi
... Али, од Вајлдових бајки више волим Андерсенове.

Da se našalim:
Ja ne govorim danski, pa ne mogu da sudim koliko je Andersen vodio računa o lepoti jezika u pričanju bajki, he, he, he...
Rip Kirbi Rip Kirbi 09:22 15.11.2009

Re: Разлози срца

Smanji malo!


Ма, "не падам на нос" од рада... Далеко било.

Мени смета сваки рад који није добровољно изабран, већ је производ нужности.

Волим Јапан, а то значи: волим Куросаву, цвет трешње, икебану, хаику, гејше... Али, не волим јапанске настране навике.




* * *

А знаш ли ти, Владимире, да је Андерсен донекле познавао и ценио нашу народну поезију?
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:05 15.11.2009

Re: Разлози срца

Rip Kirbi
...А знаш ли ти, Владимире, да је Андерсен донекле познавао и ценио нашу народну поезију?

Posle (ili preko) Getea.

Nego, moram da kažem da je Isidora Sekulić pisala nadahnuto (za mene je skoro svako njeno pisanje - nadahnuto, tako ga ja doživljavam) o - Andersenu. Na jednom mestu kaže:

"Andersen se zove onaj čudni Danac koga je Bog načinio 'od onoga od čega su snovi načinjeni' (Šekspir). On je kao pisac počeo sa romanom, pa je roman ostavio: jer je roman nešto mnogo tmasto. I priče i drame je pisao; i to je bilo tmasto. Rekao je u sebi Andersen: bajke ću pisati; upravo, napisao sam već dve knjige bajki, ali sad tražim nešto još lakše i poetičnije. Napisao je, dakle, Andersen 'Knjigu slika'. Pa je onda izvadio i slike i napisao 'Knjigu slika bez slika'. Pa šta je ostalo? Nešto što bi bilo šaren i lak mehur: zaokrugli se, zasvetluca svim bojama, protreperi, i kraj. Ovo što rekosmo nije šala".

A na drugom mestu Isidora piše: "Andersen je gradio bajku svoju od samih istina. I zato je preobrazio svet: umnožio egzistencije, umnožio odnose izmedju ljudi i stvari, nazidao nekoliko novih tavana života iznad nas i ispod nas. A iz filozofije koju je on životom platio, izneo je učenje: da sve može da se veže dobrim odnosom, jer u svemu, čak i u dinamitu, živi ljubav, a izmedju svega ima mesta za ljubav i za religiozno razumevanje stvari i dogadjaja. Vezao je Andersen dobrim odnosom čoveka i glistu: gliste su, eno, poizdizale jedva vidljive hrpice na tlu, ali to služi provetravanju zemlje, a to je saradnja čoveku rataru. Vezao je dobrim odnosima čoveka za sve što čini ovaj svet i život, pa ga vezao dobrim odnosima i za žalost, gubitak, nemaštinu, i za samu smrt. I vezao tako prirodno, da deca to čitaju s razumevanje i s odobravanjem. Andersen nam kazuje vrlo često poslednju reč razuma, lepote i filozofije, istovremeno. A što to deca čitaju i vole, znak je da smo svi mi od rane mladosti gotovi da budemo idealna bića u jednom svetu gde nije lako živeti, ali je lepo živeti ako čovek živi da bi životom kupio ili platio jednu filozofiju. Ne filozofiju koju bi uzeo iz nekog sistema i prisvojio je, nego svoju filozofiju, koja najzad može biti u nekom srodstvu i sa nekom sistemskom filozofijom, ali plaćena mora biti, stečena mora biti životom jedne egzistencije".

Eh, malo odužih, ali kada naidjem na Isidorina tumačenja i objašnjenja teško mi je da se zaustavim.... Oprosti.
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:17 15.11.2009

Re: Разлози срца

Rip Kirbi
... Мени смета сваки рад који није добровољно изабран, већ је производ нужности.

Ovo je u redu.

Ali moja poenta je, ipak, malkice iznijansiranija.
Može nas ubiti posao koji smo dobrovoljno izabrali, i koji volimo. Jer, čovek je krhko biće, nije od čelika, telo (neki kažu i duša) je potrošan materijal, pa kao takav ne traje dugo. Dakle, ne smemo izgubiti glavu ni u onome što istinski volimo, kako ne bismo naudili sami sebi...

Sad već, opet, ulazim u vode filozofiranja, što mi nije bila namera, alii razmišljanje o svakodnevnim stvarima mora imati neku filozofsku crtu - traženje istine, zar ne?
maksa83 maksa83 07:20 15.11.2009

citati

Mo: Eh, ti i tvoji citati!

Ako Mo ovo isprati - kad zagusti i smoriš je citatima, imam neodbranjivu bekhend-slajs-paralelu koju je meni jednom neko uputio kad sam ga gađao citatima: "Čuvaj se ljudi koji puno čitaju - glava im postane igralište tuđih misli".

Re: citati

oskar vajld:
"iskustvo je ime koje dajemo svojim neuspesima"
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:25 15.11.2009

Re: citati

"iskustvo je ime koje dajemo svojim neuspesima

ovo je (dosta) tačno, mada se svi ponose iskustvom a niko se ne ponosi neuspesima.
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:33 15.11.2009

Re: citati

Maksa
"Čuvaj se ljudi koji puno čitaju - glava im postane igralište tuđih misli".

Pa bolje je da glava bude igralište tudjih misli nego - prazno igralište.

Naravno, ja se trudim da ne smaram previše, pogotovu osobe koje su mi drage... ali, šta ja tu mogu kada ima tako mnogo istinski dobrih misli - gre'ota je ne koristiti ih. A ako čekam da moj um proizvodi, svaki put kada zatreba, isto tako dobre misli, proteći će mnogo vode Savom, he, he, he...
Kazezoze Kazezoze 09:56 15.11.2009

Re: citati

Pa bolje je da glava bude igralište tudjih misli nego - prazno igralište.

shto jes' - jes', u pravu si...ako bi izbacio sve nagomilane tudje misli iz glave (igralishta), shvatio bi svu prazninu koja bi tom prilikom nastala.
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:16 16.11.2009

Re: citati

Pa bolje je da glava bude igralište tudjih misli nego - prazno igralište.

Kazezoze
shto jes' - jes', u pravu si...ako bi izbacio sve nagomilane tudje misli iz glave (igralishta), shvatio bi svu prazninu koja bi tom prilikom nastala.

Ovakav tvoj komentar, Kazezoze, a i neki drugi koje si ranije činio, teraju me da poverujem da si ti prilično sklon prizemnim podlostima, da olako omalovažavaš druge, čineći to na nivou nekog nadobudnog pubertetlije. Čemu? Ako misliš da time pokazuješ svoju duhovitost, ja ti preporučujem da je ubuduće čuvaš za sebe.
Jer, tvoja aluzija da ja ne umem da mislim svojom glavom, pa se krijem iza tudjih citata - nije na mestu.
Naime, ja smatram da znanje mnogo izreka, njihovo čuvanje u glavi, i znanje kada i gde ih upotrebiti - traži kefalo. Tome tankoumni baš nisu skloni, a to nije zato što su oni "skloni da misle svojom glavom", već - obrnuto. Da ne misle, izvan onog svakodnevnog.

Tačno je da ja često uobičajavam da započnem svoj blog jednim citatom (motto). Tako mi je lakše pisati, kada postoji neka «misao vodilja» koja će moje misli povesti. Kao i da u tekstu povremeno, nekad manje a nekad više, koristim mudre izreke.
S tim u vezi, pada mi na pamet da jedna indijska Upanišada kaže: "The learned run for more risks than the unlearned". Ja sam, dakle, svestan, da se izlažem riziku da ne budem shvaćen od nekih kao što si ti, Kazezoze, odnosno da budem pogrešno shvaćen, ali me to ne ne sprečava da nastavim da pišem.

Vodim ja računa da ne preterujem sa citatima. Čak ponekad pravim i šalu na svoj sopstveni račun, kao što sam učinio u ovom blogu rečima: Ti i tvoji citati...
Ali ja znam šta radim. I dokle daleko mogu ići u tome. Ako se tebi to ne svidja, to je tvoj problem.

Primećujem uzgredno i da na ovom blogu, u komentarima, bilo više citiranja, od čega izdvajam tri koleginice koje izuzetno cenim (Mirela, MRNS, Ana), jer su koristile dobro izabrane citate, na čemu sam im zahvalan:
Mirela
...Можда по оном Черчиловом рецепту за дугоживост: "Кад год сам стајао, а био сам у прилици да седнем, сео сам. Кад год сам седео, а био сам у прилици да легнем, легао сам."

MRNS
...njegove reči su snažne i britke danas i uvek. "Life is too important to be taken seriously", my friend

Ana with a name...
oskar vajld: "iskustvo je ime koje dajemo svojim neuspesima"

Ja sam jedan od onih ljudi koji toliko vole književnost da idu do te granice da ponekad poveruju da je sve moguće njome objasniti. Naučnici smatraju da je sve moguće objasniti logikom, nekakvim proračunima i podacima, da je sve moguće dokazati. Ja isto to mislim za književnost – samo je treba toliko poznavati da se u svakom trenutku, u svakom pitanju, možemo pozvati na odredjeni citat nekog velikog čoveka. Možda se time čini da time gubi sjaj moja sopstvena originalnost i kreativnost – jer, reći će neki, samo ponavljam ono što su drugi već rekli, dakle ništa novo. Mislim da to ipak nije tako, moja kreativnost u svemu tome krije se u upotrebi pravih reči u pravo vreme i… ako baš hoćeš… pravim ljudima.

Izgleda da ti, Kazezoze, nisi medju ovim poslednjim.
Znam i da ne bi trebalo da se osvrćem na svaki plitak i zloban komentar, ali mislim da ti malo preteruješ. Stoga ti upućujem molbu: ostavi me na miru.

maksa83 maksa83 13:58 16.11.2009

Re: citati

S tim u vezi, pada mi na pamet da jedna indijska Upanišada kaže: "The learned run for more risks than the unlearned".

A ima i ono: "Čuvaj se gneva učenih ljudi - puni su pizme na one koji su do svog neznanja došli na lakši način."


Ništa nije uvek, i sve je ponekad.


Kazezoze Kazezoze 15:51 16.11.2009

Re: citati

tvoja aluzija da ja ne umem da mislim svojom glavom, pa se krijem iza tudjih citata - nije na mestu.

to shto sam ja napisao mozhe da se protumachi bash tako kako si ti primetio, ali mozhe i malo drugachije.
naime, gledajuci onu sliku koju si okachio u tekstu i poznavajuci tvoje veliko poznavanje istochnjachkih religija, prazhnjenje glave od tudjih misli bi trebalo da asocira na totalno umirenje uma u stanju meditacije...ti pronadji vec adekvatan citat za ovo meditativno prazhnjenje glave od tudjih misli.

ps. mozhesh i mene citirati, ako imash pogodan citat :)))
Unfuckable Unfuckable 16:12 16.11.2009

Re: citati

ps. mozhesh i mene citirati, ako imash pogodan citat :)))

evo ja ću :

Sine al' cu da se unakazim veceras ...

topcat topcat 16:21 16.11.2009

Re: citati

prazhnjenje glave od tudjih misli bi trebalo da asocira na totalno umirenje uma


Ostvari stanje krajnje praznine
ostvari stanje potpunog mira
stanje iz kojeg se sve stvari oblikuju
stanje u koje se sve stvari vraćaju.


evo ima tu nešto malo mudrosti ; )

Doduše, ne poklapa se sa nekim bombastičnim "intelektualnim" nastojanjima, ali će se valjda pronaći neki balans.
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:53 16.11.2009

Re: citati

Kazezoze
... to shto sam ja napisao mozhe da se protumachi bash tako kako si ti primetio, ali mozhe i malo drugachije.


Može ovako, može onako.
Dakle, smišljena ambivalentnost.

poznavajući tvoje veliko poznavanje istochnjachkih religija, prazhnjenje glave od tudjih misli bi trebalo da asocira na totalno umirenje uma u stanju meditacije


Znaš, ja sam u godinama kada se ne može slaviti praznina u glavi.

Jer, ja još nemam slobodu čoveka koji je prestao da se razvija.

Podsećam da se u istočnjačkim religijama, konkretno u hinduizmu, čovek istinski predaje meditaciji, odnosno proučavanju vedante, onda kada mu se rodi - sinovljev sin. Drugim rečima, kada postane deda, kada preda domaćinstvo sinu i može da se povuče u tihovanje. Long live voidness!

I ne zaboravi i ovo: Deci i mladima se zabranjuju yoga i proučavanje vedante.

The last, but not the least, ja živim u ovdašnjim okolnostima.

Napomena: Za one koji ne znaju, vedanta (वेदान्त, Uttarā Mīmāmsā) se smatra najvišim stupnjem hinduističke filozofije ( “poslednje traženje”).

Milan Novković Milan Novković 11:31 15.11.2009

Harmonija...

...čemu ?

vladimir petrovic vladimir petrovic 14:39 15.11.2009

Re: Harmonija...

Ponekad je disharmonija inspirativnija od - harmonije, tvrde umetnici.

Ali, to najčešće ne smemo priznati, kao što tamo kod Marca de.manccinija ne smemo priznati da je diktatura bolja od demokratskog sistema, iako je dokazano da diktatura (ponekad) ostvaruje zadivljujuće ekonomske rezultate.

Naravno, normalan svet smatra da se ne sme dugo, ma šta to moglo značiti, ostati u diktaturi (odnosno u disharmoniji), a da se u demokraciji (odnosno harmoniji) može ostati dugo, dugo, he, he, he...

U svakokm slučaju, Milane, dao si jednu lepu sliku.
Valjda će i ovo dvoje da se umore. Pa će onda sesti da se odmore, držeći se za ruke. Pa će leći, zar ne?
Milan Novković Milan Novković 15:29 15.11.2009

Slatka igračka ...

Ponekad je disharmonija inspirativnija od - harmonije, tvrde umetnici.

...jezik

Inspiriše put, i želja da se krene, ka harmoniji.

Prvi koraci su očigledniji, prve harmonije su jednostavnije, prva uživanja sirovija. Što je više koraka već napravljeno utoliko veća potreba za genijalnošću onog koji korača.

Umetničkom, estetičkom, etičkom, religioznom.
U svakokm slučaju, Milane, dao si jednu lepu sliku.

Dao Kevin Then, ja se setio.

Pogodi zašto sam se baš njega setio i šta mu je specijalnost?

Svadbe
4krofnica 4krofnica 21:15 15.11.2009

100!

Ponekad je disharmonija inspirativnija od - harmonije, tvrde umetnici.

pa naravno Vladimire, koja umetnost se stvarala u idealnim uslovima,
kako bi ja balansirala zivot da mi je sve pod konac..nema tu borbe, zelje, strasti..

ali lepo je ponekad harmonicno dzabalebariti...
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:43 16.11.2009

Re: 100!

4krofnica,
Hvala na Stotki
i "Raindrops keep falling on my... ", uz koje lepo ide "harmonično džabalebarenje".

Evo tebi orhidejice



(Neko ih ne voli zato što su bezmirisne, ali ja mislim da im se taj mali nedostatak mora oprostiti, jer umeju biti prelepe).
nsarski nsarski 19:35 15.11.2009

Da li ste na toj gore slici



ti i Monika u odlicnoj pozi, ili samo reklamirate pastu za zube?
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:15 16.11.2009

Re: Da li ste na toj gore slici

Nsarski
...ti i Monika u odlicnoj pozi, ili samo reklamirate pastu za zube?


Molim te, ne simplificiraj previše stvari, osim ako ti nije namera da me zezaš u mali mozak.

Ako neko iole pažljivije pročita moj post, on može da uoči ovakav abstrakt:


- Oscar Wilde's: on what little things does happiness depend!

- Robert Musil: Čovek bez svojstava

- lenčarenje vikendom

- Osmeh lepe, mlade žene, koja radi (kući) i vikendom

- aluzija na seks

- aluzija na zabavu (manga)

- strah od smrti izazvane iscrpljenošću poslom (karoši)

- Japanci versus Italijani

- Tenis, umesto fudbala

- Lepota pesme "24 little hours"

- Ponovno ukazivanje na negativnost preterivanja u radu

- Romantika, i to na inicijativu mlade žene. Ljubav.

- Yoga.



Sve skupa, to nešto govori, zar ne?
topcat topcat 18:25 16.11.2009

Re: ...

...

ne mogu a da se ne složim.
nsarski nsarski 19:06 16.11.2009

Re: Da li ste na toj gore slici

Sve skupa, to nešto govori, zar ne?

Apsolutno. Govori. Zato mi nije jasna motivacija da se postavi bas ta slika gore. Ja na njoj vidim dvoje mladih ljudi koji sede u joga polozaju i smeju se kao da nesto reklamiraju. Otud moje pitanje.

Moj opstiji odgovor bi se, u zen tradiciji, mogao opisati jednom anegdotom. Nekom prilikom je Pjotra Kapicu (poznati fizicar iz vremena Sovjeta, Nobelovac) neko sa Kembridza odveo na izlozbu slika. Udje Kapica u izlozbeni paviljon i stane ispred prve slike. I gleda je, gleda, ne pomera se desetine minuta. Domacin mu pridje i kaze "postovani Kapica, ima i drugih slika na ovoj izlozbi, ovim tempom necete stici sve da vidite. Zasto ste se fiksirali bas na ovu sliku?". Kapica, onako zanesen posmatranjem slike, pokaze prstom ka jednom specificnom delu platna i kaze: "Pa nije mi jasno odakle umetniku motivacija da naslika bas ovu tacku."
Razlicite slike se razlicito vide - ili, it's all in the eyes of the beholder.

Otud moje pitanje - kako da u izobilju nacetih tema vidim motivaciju bas za tu sliku. (Osim, razume se, ako to nije slika tebe i Monike). Eto, jasniji ne umem da budem.


EDIT: (ovo je ujedno i podsecanje za P. Brajovica). Kako bi Vilijam Blejk ilustrovao radostan dan (Glad Day)



na njoj se ne vidi Monica, la belle dame sans merci, ako sam dobro procitao.

vladimir petrovic vladimir petrovic 19:15 16.11.2009

Re: Da li ste na toj gore slici

Nsarski
...Kapica, onako zanesen posmatranjem slike, pokaze prstom ka jednom specificnom delu platna i kaze: "Pa nije mi jasno odakle umetniku motivacija da naslika bas ovu tacku."
Razlicite slike se razlicito vide - ili, it's all in the eyes of the beholder.

Prihvatam, naravo, ovo tvoje pozivanje na Kapičinu "tačku".
Eto, jasniji ne umem da budem.

Hvala ti što si imao strpljenja i volje da mi odgovoriš.
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:35 16.11.2009

Re: Da li ste na toj gore slici

Nsarski
...ovo je ujedno i podsecanje za P. Brajovica. Kako bi Vilijam Blejk ilustrovao radostan dan (Glad Day)

Brajović se ponaša kao da se samobanovao.

Patnja je neizbežna. Pada mi na pamet jedna francuska pesmica, koja počinje lupanjem u grudi i uzdasima: Čemu tolike patnje/ čemu tolike razlike/ život je misterija/ kako to razumeti?


Incompréhension
Pourquoi tant de souffrances?
pourquoi tant de différences?
La vie a toujours été un mystère,
comment comprendre?
pendant que certains vivent dans des situations rêveuses
d'autres par contre n'ont droit à rien, eux ils vivent dans situations piteuses
Qui pourra m'expliquer ce recto verso de la vie?
en même tant qu'elle est belle,merveilleuse et même féerique,
elle n'a aucune pitié pour les démunis.
On ne peut comprendre la vie,elle est intouchable
nul ne peut mettre un terme à ces fables
si ce n'est que suivre son cours.
(Poème de Kokoriko)
-------------------------------
Odličan je ovaj Blejk. Mnogo bolji nego ona tvoja prva ilustracija (Japanka s plavim očima, he,he, he)
nsarski nsarski 21:09 16.11.2009

Re: Da li ste na toj gore slici

Brajović se ponaša kao da se samobanovao.


Prema mojim informacijama, Brajovic je u nedelju vidjen na potezu izmedju Crvenog krsta i Kalemegdana, u jednom kaficu, u drustvu lepih zena....Moji izvori mi kazu da se jedna od njih zove Tanja. Ako je to samobanovanje, i ja bih!
Unfuckable Unfuckable 21:16 16.11.2009

Re: Da li ste na toj gore slici

Brajovic je u nedelju vidjen na potezu izmedju Crvenog krsta i Kalemegdana, u jednom kaficu, u drustvu lepih zena.

ja sam čuo da on to stalno radi, ih - opasan je čiča!
Filip2412 Filip2412 19:00 16.11.2009

...

Dinah Washington je super



Pozdravi Moniku.
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:19 16.11.2009

Re: ...

Filip2412
Dinah Washington je super

Pozdravi Moniku.


Hvala, Filipe.
Dajna je nezaboravna.

Pozdrav i tebi.
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:47 18.11.2009

Pripremam se

Pokušavam da sredim malo ovaj post, koji će uskoro biti zaključan.

Ulazi Monika, vidi me olako zamišljenog, pa me pita šta radim.

Ja: Ništa. Razmišljam, jer u subotu idem na jedan važan rodjendan.

Mo: Vodiš i mene?

Ja (slažem dok sam trepnuo): Znaš, dušo, u pitanju je ono što Amerikanci zovu "a stag party". Pozvani dolaze sami, ne dovode svoje drage.

Mo: Tako. A šta ima da razmišljaš o tome unapred? Da ne nameravaš da držiš neki mali govor?

Ja: Ma, ne. Govore ostavljam drugima, biće tamo mnogo boljih govornika od mene. Neki su pravi oratori, milina ih je slušati. Em lepo govore, em lepo pišu blogove. Što se mene tiče, ja ću se kratko zadržati: izraziću svoje najbolje "birthday wishes", malo popričati, popiti koju čašu crnog vina i vratiti se.

Mo: Šta ako se ne servira vino, već samo pivo?

Ja: Pa, onda ću tražiti zeleni čaj.

Mo: Šta ako čovek nema zelenog čaja? Uostalom, neće ti stomak porasti od jednog ili dva piva.

Ja: Neće, ali to je kao kada bi me terala da pušim, rekavši da mi dve-tri cigarete neće škoditi.

Mo: Ne relativizuj stvari.

Ja: Hm. Dala si mi dobru ideju.. O tome ću pisati sledeći put na blogu.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:34 18.11.2009

Re: Pripremam se

dobro VP želim ti lep provod na stag party

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana