Tri dana zalosti

Jasmina Tesanovic RSS / 15.11.2009. u 18:25

 Povodom smrti Patrijarha Pavla

vesti B92

Zaista mislim da je preterano za jednu multietnicku sekularnu drzavu kakva bi trebalo da je Srbija.
 Patrijarh Pavle je zeleo da se povuce sa javne scene s obzirom na zdravstveno stanje ima tome vec godinu dana ali njegova molba nije usvojena.
Srbi vole da slave smrti kaze mi moj prijatelj stranac . Ja uopste ne znam sta se u toj religiskoj posmrtnoj euforiji slavi. Ne umire patrijarh svaki dan, ali  skoro svaki dan moze da se nadje razlog za zalost i religijsko slavlje, ako je u tome poenta. Covek je umro prirodnom smrcu, ocekivalo se, nije obavljao svoju duznost vec duze vremena.
Pitam se sa strahom da li ovi rituali nesto drugo znace, i cemu nas vode.



Komentari (216)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

asparagus asparagus 19:12 15.11.2009

Re: Opet ova paranoja

On ce vam biti sef gradilista, deonica 7 autoputa Beograd - Moskva, prislini rad politickih zatvorenika.
Be afraid! Be very afraid!
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 19:15 15.11.2009

Re: Opet ova paranoja

Be afraid! Be very afraid!

ne plasi me toliko rad koliko zabradjivanje zatucavanje
jel cu moci da nosim pantalone i pustenu kosu?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:32 15.11.2009

Re: Opet ova paranoja

bojim se da tamo ne sretnem Mladica!

nije taj u brdima. taj je medju nama, zdere na necijoj slavi...
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 19:35 15.11.2009

Re: Opet ova paranoja

joj mozda se sada i izlane povodom zalosti
ed_novipazar ed_novipazar 10:39 16.11.2009

Re: Opet ova paranoja

Jasmina Tesanovic
Be afraid! Be very afraid!

ne plasi me toliko rad koliko zabradjivanje zatucavanje
jel cu moci da nosim pantalone i pustenu kosu?

Izvinjavam se, malo skretanje sa teme. Je li se ovim napisanim htjelo reci da izmedju pobrojanog postoji uzrocno-posljedicna veza. Ako da onda moram da skrenem paznju da zabradjivanje sa zatucavanjem ima veze koliko i pustena kosa sa mudroscu. Ako koza laze rog ne laze.
dunja73 dunja73 10:55 16.11.2009

Re: Opet ova paranoja

Ako da onda moram da skrenem paznju da zabradjivanje sa zatucavanjem ima veze koliko i pustena kosa sa mudroscu. Ako koza laze ro


Eine Frage , bitte ? Jel se dobija u BiH nekakav unterstützung [ /i]
als [i] kopftuchträgerin
, jer se razne price pricaju , pa bih volela znati , da li
u toj prici geld spielt rolle ?
ed_novipazar ed_novipazar 11:39 16.11.2009

Re: Opet ova paranoja

dunja73
Ako da onda moram da skrenem paznju da zabradjivanje sa zatucavanjem ima veze koliko i pustena kosa sa mudroscu. Ako koza laze ro


Eine Frage , bitte ? Jel se dobija u BiH nekakav unterstützung als kopftuchträgerin , jer se razne price pricaju, pa bih volela znati, da li u toj prici geld spielt rolle?

Ja sam istu pricu cuo jos prije desetak godina za vehabije. Kazu, sto duza brada to vise para. Izgleda da ta prica sada kruzi okolo u raznim verzijama

Gruß
rapic.aleksandar rapic.aleksandar 19:08 15.11.2009

...žalost...

...u vestima...plač glavešina u vrhu crkve pred kamerama...veoma (ne)spontano i (ne)iskreno...preterano...pitam se da li će ova žalost trajati duže od tri dana s obzirom ko pretenduje na "presto"...daleko im lepa kuća...a pokojnom Patrijarhu se zahvaljujem na normalnosti i ljudskosti...takvi se na žalost ne rađaju često...
G.Cross G.Cross 19:11 15.11.2009

Let it go...

Ne verujem da je iko ikada ikome promenio misljenje na ovom blogu...
Kada bih poverovao i na trenutak da ja mogu da promenim tvoje, Jasmina, napisao bih komentar.
Ovako, citiracu svog omiljenog Coacha - Marshal Goldsmith-a ; Let it go, Jasmina, Let it go...
nicolaus_liesinich nicolaus_liesinich 19:15 15.11.2009

Kakva je razlika izmedju 3 dana i 1 dan?

Ne razumem, vama ni iz dzepa, ni u dzep ako je 3 dana zalost? Zasto smatrate da ste osteceni ovom odlukom vlade? Bio je dobar covek, poglavari drugih konfesija su ga postovali. Ko po vama od danasnjih Srba zasluzuje 3 dana zalosti posle smrti?
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 19:16 15.11.2009

Re: Kakva je razlika izmedju 3 dana i 1 da

razlika je u dva dana
i nekome ide iz dzepa a nekome u dzep
na zalost
nicolaus_liesinich nicolaus_liesinich 19:25 15.11.2009

Re: Kakva je razlika izmedju 3 dana i 1 da

ok, kontam matematicku razliku, ali nije vlada dala Amfilohiju milion evra da on zida novu patrijarsiju ili nesto slicno, gde moze da se diskutuje o odluci i sekularnoj drzavi, ovde se radi o zaljenju na koga vas niko ne prisiljava. I dalje mi nije jasno zasto zaljenje od 2 dana viska koje nije obavezujuce moze nekoga toliko da pogodi da bi napisao blog o toj "nepravdi".
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 19:30 15.11.2009

Re: Kakva je razlika izmedju 3 dana i 1 da

ovde se radi o zaljenju na koga vas niko ne prisiljava.

cemu onda JAVNIH DRZAVNIH tri dana zalosti
to je prisila na sve, zalio il ne zalio privatno , zalice se javno
nicolaus_liesinich nicolaus_liesinich 19:35 15.11.2009

Re: Kakva je razlika izmedju 3 dana i 1 da

jel ce neko da vas primorava da gledate zaljenje? promenite kanal ...
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 19:41 15.11.2009

Re: Kakva je razlika izmedju 3 dana i 1 da

ma nije moj dozovljaj u pitanju vec simbolicno sta to znaci ako je zaljenje drzavna javna odluka

cicmika cicmika 19:48 15.11.2009

Re: Kakva je razlika izmedju 3 dana i 1 da

Jasmina Tesanovic
ovde se radi o zaljenju na koga vas niko ne prisiljava.

cemu onda JAVNIH DRZAVNIH tri dana zalosti


Da se odmorite od Farme i Velikog brata.
sveti_gral sveti_gral 20:10 15.11.2009

Re: Kakva je razlika izmedju 3 dana i 1 da

Jasmina Tesanovic
razlika je u dva dana i nekome ide iz dzepa a nekome u dzep na zalost

Na primer? Kome je to otišlo iz džepa, a kome ušlo? Ne kažem ni da je mnogo ni malo, ali me jako zanima o čijim džepovima je reč.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 20:32 15.11.2009

Re: Kakva je razlika izmedju 3 dana i 1 dan?

Ne razumem, vama ni iz dzepa, ni u dzep ako je 3 dana zalost?


Otkazuju se festivali, koncerti i ostali javni skupovi...
gorio92 gorio92 19:26 15.11.2009

Kao i obično...

Slava mu,
ipak mislim da je Jasmina u pravu.
Preterujemo u svemu, većinom da bi skrenuli pažnju sa velikih problema koje imamo.
background noise background noise 21:21 15.11.2009

Re: Kao i obično...

Veliki problemi su vec toliko veliki da sa njih ne moze da se skrene paznja.

Pokojni Patrijarh Bog da mu dusu prosti bi svakako mislio da je tri dana mnogo, da je mogao trazio bi da ne bude nijedan. Pa ako je i mnogo, oprostice nam onaj o koga smo se ogresili.
eugensavojski eugensavojski 23:49 15.11.2009

ugroženi i oštečeni

gorran2
Предраг Брајовиц
Па да пустимо и српске већинске хришћане да и они жале? Данас су они већина као некад пионири...Ko brani većinskim hrišćanima da žale? Problem je u tome što oni zabranjuju nama manjinskim ne-hrišćanima koji se bavimo pozorištem da radimo.

Da li će svi većinski hrišćani biti uskraćeni za trodnevnu platu, kao što ću biti ja, manjinski paganin?
Trebalo bi - onda bi istinski žalili.

super ,samo što ti večinski hrišćani MIMO svoje volje finansiraju pozorišta kao "kulturnu potrebu". Njih niko nije pitao dali im uopšte treba pozorište , dali ga smatraju anahronom kulturnom institucijom sa početka prošlog veka, ili možda đavoljom obmanom. Mogu da imaju kakvo god mišljenje ali niko nema pravo da im uzima novce zbog nekoh lunatika,opsjenara i šta ti ja znam . Imate gospodo slobodno tržište pa komedijajte i tragedijajte.

Isto priča je i sa porezom na reklamu , zašto na moju lovu za reklamu mora biti plačen pdv a na lovu koju razni likovi/likuše dobivaju za "promicanje peder/lezba/frigiduša/stoka/korov friendli i zaštiti organizacija.
no šta je sledeće
da se iz Oče naša izbaci "izbavi nas od zloga" jer se zalaže za sprečavanje djelovanja demonizranih likova/likuša u sekularnoj državi
nemorate se truditi banom jel je user jednokratan
lutherblisset lutherblisset 19:38 15.11.2009

...

Slažem se da je ovo čudna odluka za jednu sekularnu državu.

Činjenica je da su Patrijarhovu smt mnogi iz same crkve jedva dočekali kao priliku za spektakl. Ne znam da li je tim ljudima jasno, ali sve one teatralne suze su u kontradikciji sa religijom koju propovedaju (mada ovo nije začuđujuće, pošto je danas cela institucija religije u sukobu sa sopstvenom idejom).

A tek ovo utrkivanje ko će pre pokojnog Patrijarha proglasiti za sveca. Da li su ti ljudi ikada pročitali neke žitije svetaca? Pa ne dobija se ta titula samo zato što je neko bio crkveni velikodostojnik.

Ne bih imao ništa protiv ovoga da je država proglasila dan žalosti povodom smrti Albanaca u Tisi ili kada su pre godinu dana neki ljudi u Subotici umrli od gladi. Ovako, država dokazuje da neki ljudi mogu umreti kao psi ne zasluživši ni minut žaljenja (mada je meni ovakav stav države bio jasan i bez njenog dokazivanja).

Sve u svemu, veoma patetično.
ivana23 ivana23 19:56 15.11.2009

+



Građani čekaju u redu ispred Saborne crkve da odaju poštu patrijarhu Pavlu.
ivana23 ivana23 19:59 15.11.2009

Re: +

- Predsedavajući Saveta ministara Bosne i Herecegovine Nikola Špirić uputio je izraze najdubljeg saučešća Svetom arhijerejskom Sinodu Srpske pravoslavne crkve, sveštenstvu, monaštvu i vernom pravoslavnom srpskom narodu povodom smrti patrijarha Pavla.
"Smrt patrijarha srpskog Pavla veliki je gubitak za SPC, srpski narod i celi hrišćanski svet", kaže se u telegramu saučešća i dodaje da je patrijarh Pavle svojim postojanjem obeležio ovo vreme, promovišući pravoslavne vrednosti na najbolji mogući način.
Špirić u telegramu navodi da su SPC i srpski narod izgubli velikog čoveka, koji je svoj život posvetio pravdi, ljudskosti i miru.

- Hrvatski predsednik Stjepan Mesić uputio je poruku saučešće Svetom arhijerejskom sinodu Srpske pravoslavne crkve i episkopima, sveštenstvu i vernicima SPC u Hrvatskoj povodom smrti patrijarha Pavla, saopštio je večeras Mesićev kabinet.
"Smrt patrijarha Pavla velik je gubitak za SPC jer je on, uz brojne zasluge za svoju crkvu i narod, bio pre svega čovek koji je iskreno verovao u snagu Božjeg dobra u ljudima, doprinevši svojom pastirskom brigom u vremenima koja su bila bolna i za mnoge vernike SPC da bi se došlo do mira i otvorili putevi dijaloga i međusobnog poštovanja između ljudi i naroda", kaže se u poruci saučešća.
"Kao čovek rođen u Hrvatskoj, s osobitom se brigom starao o duhovnom dobru srpskih pravoslavnih vernika u Hrvatskoj, zauzevši se posle rata za duhovni i vaskoliki napredak SPC u Hrvatskoj. Bio je, uz to, čovek ekumenski otvoren, uvek spreman na dijalog, uživajući poštovanje crkvenih dostojanstvenika i vernika drugih hrišćanskih crkava", navedeno je u saučesću.

- Bivši predsednik Srbije i Crne Gore Svetozar Marović izjavio je Tanjugu da mnogo žali zbog smrti patrijarha Pavla, za koga je rekao da je bio "sveti čovek".
Marović je rekao da je upokojeni patrijarh za njega "bio sveti čovjek, čovjek koji sija mudrošću, sija dobrotom i sija ljubavlju".
"I svi smo bili bolji u njegovoj blizini, i svi ćemo biti siromašniji njegovim odlaskom. Upokojeni patrijarh nikad nije tražio, a davao je svima koji su htjeli da čuju i vide", rekao je Marović.

Saučešća iz zemalja regiona - B92
kaldorei kaldorei 02:51 16.11.2009

Re: +

a grip???
Biljana 77 Biljana 77 20:12 15.11.2009

Ne znam zašto

imam utisak da bi Vama (JT) smetalo i da je proglašen jedan dan žalosti. Vernik neki nisam, u najvećoj meri slažem se sa onim što je Brajović već napisao o samom patrijarhu, pa de ne ponavljam. Dodala bih još da su tri dana žalosti proglašena i iz praktičnih razloga, da bi građani i vernici koji to žele mogli da odaju poštu pokraj odra.

Pitam se sa strahom da li ovi rituali nesto drugo znace, i cemu nas vode.
I da, ovo je preko svake mere preterano.. Ja kao građanin ne osećam se kao deo nekih rituala..
Atomski mrav Atomski mrav 21:30 15.11.2009

Re: Ne znam zašto

Dodala bih još da su tri dana žalosti proglašena i iz praktičnih razloga, da bi građani i vernici koji to žele mogli da odaju poštu pokraj odra.
cicmika cicmika 20:21 15.11.2009

a sad ozbiljno

bespredmetno je raspravljati o tome da li treba da budu proglaseni dani zalosti ili ne.Naravno da treba i tu nema spora.Izgubili smo jednog velikog coveka i nepristojno,nevaspitano i nehriscanski je postavljati ovakvo pitanje.Patrijarh nije preminuo iznenada.Znalo se vec duze da mu je lose zdravstveno stanje,pa sam ubedjena da Vlada dobro zna sta je uradila i da ovo uopste nije za nju bilo ogromno iznenadjenje kao ubistvo Zorana Djindjica koje je bilo apsolutni sok.
Razlika je jedino u pozicijama pokojnih Zorana i Pavla,premijer i patrijarh.
No,koliko je nepristojno voditi diskusiju na ovakvom nivou,kada je rec o smrti patrijarha Pavla pogledajte i ponovo pogledajte i jos jednom pogledajte
tompinchns tompinchns 20:21 15.11.2009

On to ne bi želeo

Danilo Kiš je zapisao u testamentu, svoju poslednju volju u amanet: da mu niko prilikom pogreba nad odrom ne bi održao kakav govor, bilo kakvu besjedu.


Ja sam sigurna da ni patrijarh Pavle nije želeo da se u državi objavi trodnevna žalost.

Ali...
background noise background noise 20:39 15.11.2009

Sta god mislili

I sta god aj mislio, slagao se sa tobom ili ne, postoje situacije u kjima smo nevazni. Situacije u kojima je prikladnije uzdrzati se od ishitrenog komentara. Pa sta ako mislis da je mnogo?

Ako uposte ne znas sta se u posmrtnoj euforiji slavi, prvo se potrudi da saznas da li se uopste nesto slavi.

Zar neznanje treba da bude osnova za formiranje stavova?

Ako se vec pitas sa strahom, ima mnogo nacina da se nesto sazna, nauci, ako nista drugo da se dublje razmisli. Idu godine pa ces videti. Pa ce te strahovi proci. Znam, ispred nas je mrak. Nema baterijske lampe da ga osvetli.
baroniknez baroniknez 20:41 15.11.2009

Re: Sta god mislili

ne pa ovde je cilj po svaku cenu da ides u nerve ostalima. to je to. nema tu drugog smisla.

da je nesto mudro napisala, rekao bih - svaka cast. alli ove parole...
Goran Vučković Goran Vučković 20:56 15.11.2009

?

ne pa ovde je cilj po svaku cenu da ides u nerve ostalima. to je to. nema tu drugog smisla.

Ono što mene zbunjuje je - što ova, ovakva tema - privlači više komentara nego "in memoriam" blog, koji je već postavio Velimir Mladenović.
baroniknez baroniknez 20:59 15.11.2009

Re: ?

Goran Vučković
ne pa ovde je cilj po svaku cenu da ides u nerve ostalima. to je to. nema tu drugog smisla.

Ono što mene zbunjuje je - što ova, ovakva tema - privlači više komentara nego "in memoriam" blog, koji je već postavio Velimir Mladenović.


mene ne, prosto ljudi reaguju na provokaciju, a sa druge strane blog mladenovica je tako postavljen da na neki nacin iskljucuje diskusiju
background noise background noise 21:05 15.11.2009

Re: ?

Pa onda prvo idi tamo pa se izrazi.

A tema dotice nesto veoma vazno, dogadjaji su okidaci za ispoljavanje nezrelosti drustva i odsustva dostojanstva i odmerenosti. Manifestacije su razlicite. Na primer kao Amfilohije na primer. . . ili na blogu. Samo sto sam se za Amfilohija mozda prevario . . .

I naravno da izaziva niz komentara.
jednatanja jednatanja 21:12 15.11.2009

Re: ?

Ono što mene zbunjuje je - što ova, ovakva tema - privlači više komentara nego "in memoriam" blog, koji je već postavio Velimir Mladenović.


Ali manje preporuka, hvala Bogu.
baroniknez baroniknez 21:13 15.11.2009

Re: ?

background noise
Pa onda prvo idi tamo pa se izrazi.

A tema dotice nesto veoma vazno, dogadjaji su okidaci za ispoljavanje nezrelosti drustva i odsustva dostojanstva i odmerenosti. Manifestacije su razlicite. Na primer kao Amfilohije na primer. . . ili na blogu. Samo sto sam se za Amfilohija mozda prevario . . .

I naravno da izaziva niz komentara.


otkud vama pravo da meni govorite sta cu da radim?

sto se tice zrelosti ili nezrelosti drustva, niste nam nista novo rekli, odavno je to rekao pokojni patrijarh pavle.
background noise background noise 21:55 15.11.2009

Re: ?

Izvinjavam se, nehotice sam se grubo izrazio. Sad mi je deplasirano da objasnjavam, kad covek ugazi u zivo blato - bolje da se ne koprca.

Ako mozete prihvatite izvinjenje. AKo pa ne, prezivecemo i vi i ja.

Sto se nezerčlosti drustva tice, ne vidim da se razmimoilazimo samo je onda vase cudjenje cudno.
NNN NNN 23:59 15.11.2009

Re: ?

ovakva tema - privlači više komentara nego "in memoriam" blog, koji je već postavio Velimir Mladenović.
Zato što bi tamo trebalo ostaviti neki neki pametan i lep komentar, a ovde to ne mora (ja nisam tamo komentarisao jer nisam imao dostojan komentar), što nikako ne znači da i ovde nije bilo dobrih komentara, bilo ih je više, ipak bih izdvojio Spirin gde na vrlo jednostavan i pozitivan način povezuje Patrijarha Pavla i Zorana Đinđića.
Recimo da se Đinđić nikada nije busao pravoslavljem, a učinio je mnogo više npr. za izgradnju Hrama od onih koji jesu. Obojica nisu trpeli nikakve izgovore i trudili su se da pre svega ličnim primerom pokažu svoju viziju i put, ali nažalost, čak ni mnogi njihovi najbliži saradnici ih nisu sledili.
technofetishist technofetishist 02:49 16.11.2009

Re: ?

mislim da je pomoc u izgradnji hrama stvarno jedan od djindjicevih podviga :/

rascha rascha 20:47 15.11.2009

RE

Kao PRVO, nisam neki vernik u smislu da svako malo idem u crkvu i palim svece. Ne molim se niti jednom bogu pred spavanje, niti pred rucak sto mi je dao hranu. Sam sam je kupio. Kao DRUGO nisam clan niti jedne politicke parije u zemlji ni u inostranstvu, niti sam zaposlen/simpatizer neke od nevladinih organizacija ovde. Dakle, obican covek koji je rodjen, zivi i radi obican posao u ovom Beogradu. Smatram sebe totalno obicnim, normalnim, prosecnim covekom i gradjaninom ove nase drzave.

Kao sasvim normalan, smatram i da normalno razmisljam i rasudjujem. Stoga me interesuje otkud sada tolika dzeva zbog tri dana zalosti. Kakve to veze ima koliko je dana. Mislim da je normalno da je nas PATRIJARH dobio vise dana zalosti od onog navijaca iz Francuske. Ipak je on patrijarh.

Takodje, neko je vec rekao da ovo nista nece promeniti, te da ce nakon proteka tri dana, sve opet biti po starom. Opet ce se politicari boriti za vlast (pare, audije koje nisu mogli da kupe sami), u Sinodu ce se takodje boriti za vlast crnogorska i bosanska struja. Kao i u drzavi. Sve ce biti isto. Opet ce biti na televiziji i farma i veliki brat. I grand parada. Ljudi ce ici u crkvu u mini suknjama i sa upaljenim mobilnim telefonima da svete savske kolace, psovace jedni druge u saobracaju, i posle sudara se tuci metalnim stanglama.

Ne brinite, sve ce biti isto, samo NJEGA nece biti. Coveka koji je imao vlast i isao tranvajem, bez 50 telohranitelja, i koji je kada jednom u sto godina nesto govori na televiziji, govorio da se smirimo, da trezveno razmisljamo i da ne napadamo jedni druge.

A ja, ja ionako gledam Discoveru, National Geographic, ID, History i Explorer, a kafici i diskoteke (u koje vise ne idem) ce ionako raditi i bice puni zena koje nisu zabradjene, sa kratkim suknjama, tesnim pantalonama i pustenom kosom (ukoliko nije masna, pa onda mora u rep)
ecce-florian ecce-florian 20:52 15.11.2009

PIJETET

pijetet, - eta lat. ( pietas - pobožnost)

duboko poštovanje prema nekom; pun poštovanja odnos prema nekome ili nečemu, strahopoštovanje, ljubav, pobožna odanost (osobito prema mrtvima).

Bratoljub Klaić, Riječnik stranih riječi str .1043. (NZMH 1985.)


Uvažavajući potrebe borbe za sekularnu državu, da li je ovo baš pravi trenutak gospođo Tešanovć?

Molio bih Vas gospodjo Tešanović da pokažete minimum pijeteta i bar mali vremenski pomak za elaboraciju analize sporednih dogadjanja.




baroniknez baroniknez 20:55 15.11.2009

Re: PIJETET

ma to je samo da bi se pokazala kao drugacija i bolja od drugih jerbo nije toliko zatucana da ucestvuje u smrtnom ritualu.
Jelena Gall Jelena Gall 21:35 15.11.2009

Re: PIJETET

baroniknez
ma to je samo da bi se pokazala kao drugacija i bolja od drugih jerbo nije toliko zatucana da ucestvuje u smrtnom ritualu.

pokazao si gore sopstveno poznavanje pijeteta. a jasmina nije pokazala nedostatak pijeteta prema patrijarhu nego prema državi, za razliku od tebe.
blau.punkt blau.punkt 22:18 15.11.2009

Re: PIJETET

pijetet, - eta lat. ( pietas - pobožnost)
Molio bih Vas gospodjo Tešanović da pokažete minimum pijeteta i bar mali vremenski pomak za elaboraciju analize sporednih dogadjanja.


Gdja Tesanovic ocigledno nije bila na casu latinskog kad se to ucilo.
Na osnovu dosadasnjih pisanja, vidi se da je propustila i mnoge druge osnovne predmete.

Al je zato Matematiku razvaljivala.

Pa i ovaj, poslednji, blog je cista matematika..
(brojka-rezultat ce ostati tajna)
technofetishist technofetishist 02:52 16.11.2009

Re: PIJETET

a koje to predmete? veronauku?
kakve gluposti.
cabot cabot 21:04 15.11.2009

Cinizam u zalosti...

Moze drzava da proglasi dane zalosti...Moze to i da se kritikuje...Svaki covek oplakuje svoj gubitak... J.Tesanovic je svoje licne gubitke na ovom blogu oplakivala po sedam dana...I to je legitimno...Neukusan je samo cinizam sa kojim se kao cudi duzini proglasene zalosti u Srbiji...
technofetishist technofetishist 03:01 16.11.2009

Re: Cinizam u zalosti...

neukusno je tri dana oplakivati ikoga.
a kamoli nekoga kao pavla. koja je njegova zasluga uopste? bio je poglavar spc... i? ok, nije delovao kao potpuni nacionalisticki prostak kao mnogi drugi iz organizacije mu, nije bio budala, ali zaista ne verujem da je on nesto jedinstven u tim svojstvima.
ali dobro, samo neka sakralizujemo i kanonizujemo sve vise ljudi. to je... zdravo.
eizo eizo 21:14 15.11.2009

...

Ja sam uvek podrzavao pisanje gluposti, ali ovo je stvarno previse...
Al' eto, ako vam ulepsa dan, svaka cast.
cult cult 21:16 15.11.2009

Delovao mi je

kao jako dobar i skroman čovek. A oduševljavalo me to što si ga mogao sresti na ulici. Strašno poštujem kad neko živi u skladu s onim u šta veruje. Patrijarh je, čini mi se, baš tako živeo. Retkost za SPC. I primer svima njima.

A neodmerenost je jedna od glavnih odlika ovog naroda i drzave uvek bila.
Tako da se i iz tajminga objavljivanja ovakvog posta vidi da je gdja Jasmina Tešanović njegov tipičan deo.
Zen Master Zen Master 21:42 15.11.2009

Re: Delovao mi je

cult
kao jako dobar i skroman čovek. A oduševljavalo me to što si ga mogao sresti na ulici. Strašno poštujem kad neko živi u skladu s onim u šta veruje. Patrijarh je, čini mi se, baš tako živeo. Retkost za SPC. I primer svima njima.

A neodmerenost je jedna od glavnih odlika ovog naroda i drzave uvek bila.
Tako da se i iz tajminga objavljivanja ovakvog posta vidi da je gdja Jasmina Tešanović njegov tipičan deo.


Tipičan predstavnik ovog naroda da tipičniji ne može biti, ma koliko na silu bežala od toga. U svakoj normalnoj zemlji bi ljudi zaćutali makar danas... ali ne i ovde...
Nisam Hrišćanin daleko od toga, nisam bio ni titov pionir, niti Slobin mitingaš, muka mi je od svake vrste indoktrinacije i masovnog zaludjivanja... bilo čijeg... Ali imam toliko domaćeg vaspitanja i obzira da se makar na današnji dan ne igram partizanke Mare !?!
Moj deka ( tj njegov rodjeni brat ) je 4 maja 1980 ušao na svadbu u komšiluku da kaže ljudima da ugase muziku. Kada su ga oni pitali otkud to njemu pada na pamet kada je tolike godine robije odležao kao tzv narodni neprijatelj zbog tog istog Tita, kad su ga dvojica iz Udbe uvek čuvala kada god neki od tih Naser-Nehru nesvrstanih dolazi da nas obidje, moj deka je rekao ovo: Šta sam ja lično imao protiv njega to je moja privatna stvar a kad umre predsednik ove zemlje ima da se ugasi muzika, jel jasno !?!
Budimo makar danas ljudi a ne stoka bezrepa nevaspitana. Hvala na razumevanju ne bih vas više zadržavao...
libkonz libkonz 21:27 15.11.2009

Danas je jedan čovek umro

država je proglasila trodnevnu žalost. istog dana otvorili ste ovaj blog sa temom da li je pokojnik zaslužio trodnevnu žalost. Ostavimo po strani ovoga puta da se radi o Patrijarhu Srpskom. O kome god da se radi, vaš post je sramotan.
technofetishist technofetishist 03:04 16.11.2009

Re: Danas je jedan čovek umro

...?
jer je sramotno dovoditi drzavne odluke u pitanje?
kako je lako razbacivati se ljudskoscu danas (odn. juce).
milisav68 milisav68 21:55 15.11.2009

CIA snajka CIA

Pa vode nas tome da će biti izmenjen TV i radio program a neki umetnici će ostati bez tezge.
Spiridon Spiridon 22:15 15.11.2009

..

kako izvesti reforme, a zadrzati tradiciju?



siguran sam da su njih dvojica imali nacin da to izvedu
lavinia_amaldi lavinia_amaldi 22:22 15.11.2009

Re: ..

Spiridon
kako izvesti reforme, a zadrzati tradiciju?



siguran sam da su njih dvojica imali nacin da to izvedu

...
mirelarado mirelarado 22:23 15.11.2009

Ко све "воли да слави смрт"?

И Италија је секуларна, мултиетничка и мултиконфесионална држава. Већина њених грађана је католичке вере. Када је умро Јован Павле II, поглавар Римокатоличке цркве, такође после дуге болести, и у Италији је тадашњи председник Чампи прогласио три дана жалости. У Хрватској такође. У Бразилу је жалост потрајала седам дана. Све то се може прочитати овде.

Не знам одакле је тај Ваш пријатељ странац, али ако на основу проглашења три дана жалости због смрти патријарха Павла, поглавара СПЦ, закључује да Срби "воле да славе смрти", онда би то важило и за народе у свим државама побројаним у чланку који сам линковала.

Иако нисам верник, мислим да су три дана жалости поводом смрти патријарха Павла сасвим примерена осећањима верника.
niccolo niccolo 22:24 15.11.2009

Re: Ко све "воли да слави смрт"?

Када је умро поглавар Римокатоличке цркве, такође после дуге болести, и у Италији је тадашњи председник Чампи прогласио три дана жалости. У Хрватској такође. У Бразилу је жалост потрајала седам дана. Све то се може прочитати овде.

Mirela, kvariš koncepciju
Hansel Hansel 22:48 15.11.2009

Re: Ко све "воли да слави смрт"?

I ja htedoh da postavim sličan link, evo dva iz Hrvatske: link1 i link2.
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 22:51 15.11.2009

Re: Ко све "воли да слави смрт"?

Moj prijatelj stranac NIJE italijan
a sebe smatram poluitalijankom
katolicka dominacija mi itekako smeta nista manje od pravoslavne
a za sekularnu drzavu se u Italiji hrabro bore vec decenijama cak i vernici
recimo Pazolini

mirelarado mirelarado 23:18 15.11.2009

Re: Ко све "воли да слави смрт"?

Jasmina Tesanovic
Moj prijatelj stranac NIJE italijan
a sebe smatram poluitalijankom
katolicka dominacija mi itekako smeta nista manje od pravoslavne
a za sekularnu drzavu se u Italiji hrabro bore vec decenijama cak i vernici
recimo Pazolini


Смета и мојим пријатељима Италијанима, али ипак мислим, Јасмина, да ту није реч о храброј борби, већ о сукобу идеологија, сасвим уобичајеном у демократији. И моје симпатије су на страни левичара, али да су у већини, до сада би се изборили против толиког утицаја Ватикана, тако ја мислим.
Чини ми се и да је закључак Вашег пријатеља исхитрен, иако није Италијан. Поводом папине смрти тродневна жалост била је проглашена и на Куби и у Египту...

Bili Piton Bili Piton 23:19 15.11.2009

Re: Ко све "воли да слави смрт"?

mirelarado
И Италија је секуларна, мултиетничка и мултиконфесионална држава. Већина њених грађана је католичке вере. Када је умро Јован Павле II, поглавар Римокатоличке цркве, такође после дуге болести, и у Италији је тадашњи председник Чампи прогласио три дана жалости. У Хрватској такође. У Бразилу је жалост потрајала седам дана. Све то се може прочитати овде.

Не знам одакле је тај Ваш пријатељ странац, али ако на основу проглашења три дана жалости због смрти патријарха Павла, поглавара СПЦ, закључује да Срби "воле да славе смрти", онда би то важило и за народе у свим државама побројаним у чланку који сам линковала.

Иако нисам верник, мислим да су три дана жалости поводом смрти патријарха Павла сасвим примерена осећањима верника.


Interesantno kako je Mirela jedna od retkih osoba na blogu ciji komentari na mene uvek deluju stimulativno (u smislu da imam potrebu nesto da dodam ili da se nadovezem - mada bih ovom prilikom najradije precutao bilo sta sto imam da kazem).

Kada je 1977 na Kipru umro Makarios opstenarodna zalost je bila proglasena na 40 dana i bila je totalna, kakva pozorista kakvi bakraci. Doduse, pored toga sto je bio vrhovni crkveni poglavar, Makarios se smatrao i izuzetno znacajnim drzavnikom.

U svetlu toga - zakljucak koji bi jedni mogli da izvuku je - 3 dana je sasvim u redu.
Zakljucak koji bi drugi mogli da izvuku je - dobro smo prosli.

Toliko u ovom javljanju.


markonio92 markonio92 23:25 15.11.2009

Re: Ко све "воли да слави смрт"?

Jasmina Tesanovic
sebe smatram poluitalijankom

Pa budite čovek iako ste poluitalijanka.
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 23:28 15.11.2009

Mireli

citiram mog prijatelja jer to nije moj zakljucak al jeste cest kad ljudi gledaju na srbe
ne pisem naucne disretacije vec blogove
galopirajuci fundamentalizam u katolickim pravoslavnim i muslimanskim drzavama me plasi i ne samo mene vec mnogo mnogo ljudi narocito zena koje znaju koje mogu da budu posledice ili koje su vec tu
ne tesi me Kuba nit Egipat
zivela sam u Egiptu, bila dugo na Kubi
zivim u Italiji i u Srbiji
zaista poznajem prilike
srdacno J

ecce-florian ecce-florian 23:35 15.11.2009

Re: Mireli

galopirajuci fundamentalizam u katolickim pravoslavnim i muslimanskim drzavama me plasi i ne samo mene vec mnogo mnogo ljudi narocito zena* koje znaju koje mogu da budu posledice ili koje su vec tu


šta reći?
*podvukao komentator
Hansel Hansel 00:44 16.11.2009

Re: Ко све "воли да слави смрт"?

Kamo sreće da se nađe prava mera, Jasmina. To što neko zloupotrebljava veru, ne znači da ništa u tom sistemu (koji se zloupotrebljava) ne valja - ako ništa drugo, pra-poruke ne samo o toleranciji, nego o još nečemu kvalitetnijem među ljudima potiču upravo iz religijskih sistema, svakako i iz hrišćanstva. Ne verujem da ste protiv tih poruka. Ili grešim?

Ako je neko bio personifiikacija tih poruka, to je bio patrijarh Pavle. Možda bih i ja želeo da je bio manje popustljiv prema nekima, ali to je valjda bila njegova priroda, možda nije ni mogao drugačije.

A na dane žalosti možda biste mogli da pogledate iz drugog ugla - biće to dani kada će se intenzivno podsećati na njegove poruke, koje možete da pročitate na onom drugom, pomenutom blogu. Mi sigurno nemamo mnogo ljudi koji su slali takve poruke, na takav nenametljiv način. To nisu samo poruke vere, to su, možda i pre svega, poruke ljudskosti. Što je najvažnije, za sada se ne primećuju ni tragovi nekakvog idolopoklonstva, neumerenosti. Govorim o narodu, ap i svetovnoj vlasti, ne o onim scenama u kojoj njegov dosadašnji zamenik objavljuje njegovu smrt.

"Будимо људи и према нељудима, и према непријатељима".
mirelarado mirelarado 01:20 16.11.2009

Re: Mireli

Jasmina Tesanovic
ne tesi me Kuba nit Egipat
zivela sam u Egiptu, bila dugo na Kubi
zivim u Italiji i u Srbiji
zaista poznajem prilike
srdacno J


Нисам ни мислила да то треба да Вас теши, већ да су проглашења вишедневних жалости због смрти верских поглавара уобичајена ствар и да неуважавање те чињенице и непоштовање осећања верника не доприноси борби против, како кажете, галопирајућих верских фанатизама.
Мишљења нам се ту, очито, разликују. То је све.

filantrop filantrop 03:16 16.11.2009

Re: Ко све "воли да слави смрт"?

три дана жалости поводом смрти патријарха Павла сасвим примерена осећањима верника.


A ateista?
Jel se i njihova osecanja uvazavaju?
Dejan Ninkovic Dejan Ninkovic 22:39 15.11.2009

The Suitcase aber serbiche

Italija kao sekularna drzava daje John Paul-u Drugom 3 dana (inace nije bio njihov drzavljanin), Vatikan mu odaje pocast sa 9 dana, KOMUNISTICKA Kuba mu daje pocast od 3 dana!!!Nisam siguran sta pokusavate da postignete ovim komentarom na danasnji dan.Zbunjen sam definisanjem konacnog cilja vaseg delovanja preko ovog medija! Pojasnite molim, nama neprosvecenima!Pozdrav!



Hansel Hansel 22:57 15.11.2009

Re: The Suitcase aber serbiche

S jednog od linkova koje sam gore postavio:
Egipatska je vlada proglasila trodnevnu nacionalnu žalost zbog smrti pape Ivana Pavla II. priopćila je agencija “Mena” u pismu u kojem je ponovila poruku predsjednika Hosnija Mubaraka u kojoj egipatski predsjednik odaje počast preminulom Papi.
I u Bosni (multietnička sekularna država? )
... a BiH je za dan žalosti proglasila dan papine sahrane.
U skladu s nekim pitanjima gore, možemo da pitamo i hoće li u Bosni biti proglašen Dan žalosti i ovom prilikom? ALio, odričem se ovog pitanja, jer je u suštini ispod nivoa ljudskosti "takmičiti" se na ovaj način, mada je očigledno da su neka poređenja, kao orijentir, neophodna...
cult cult 23:03 15.11.2009

Re: The Suitcase aber serbiche

Zbunjen sam definisanjem konacnog cilja vaseg delovanja preko ovog medija!


Cilj. Pa, recimo, na nekim kljucnim i prilicno bolnim temama koje razdiru ovo drustvo J.T. na često primitivan nacin ubode vecinski deo tog drustva u oko, naravno, u sto gorem mogucem trenutku i sto eksplicitnije, te onda, kad izazove pozeljne, ocekivane nekontrolisane i prilicno besne reakcije delova tog drustva, kaze: eto, rekla sam davno, vi ste primitvan, genocidan i necivilizovan narod, a svojim reakcijama ovde to pokazujete i dokazujete. To joj, iz nekog razloga, verovatno prija jer se oseca kao borkinja za nesto ili usamljena jahacica, apostol medj paganima...tako nekako. Znam da se zbog stila i nacina i svojevrsne zloupotrebe ideja ovde iznetih, uvek nekako postiditm sto delim srž tih ideja. Čak ponekad nesvesno počnem da se preispitujem.Tako da sam vremenom prestao da čitam njen blog gotovo u potpunosti.
sachse sachse 23:21 15.11.2009

Re: The Suitcase aber serbiche

cult
Zbunjen sam definisanjem konacnog cilja vaseg delovanja preko ovog medija!


Cilj. Pa, recimo, na nekim kljucnim i prilicno bolnim temama koje razdiru ovo drustvo J.T. na često primitivan nacin ubode vecinski deo tog drustva u oko, naravno, u sto gorem mogucem trenutku i sto eksplicitnije, te onda, kad izazove pozeljne, ocekivane nekontrolisane i prilicno besne reakcije delova tog drustva, kaze: eto, rekla sam davno, vi ste primitvan, genocidan i necivilizovan narod, a svojim reakcijama ovde to pokazujete i dokazujete. To joj, iz nekog razloga, verovatno prija jer se oseca kao borkinja za nesto ili usamljena jahacica, apostol medj paganima...tako nekako. Znam da se zbog stila i nacina i svojevrsne zloupotrebe ideja ovde iznetih, uvek nekako postiditm sto delim srž tih ideja. Čak ponekad nesvesno počnem da se preispitujem.Tako da sam vremenom prestao da čitam njen blog gotovo u potpunosti.


Nisi jedina... ali polako i oni cije smo ideje delili i sa kojima smo se borili protiv mnogih nazadnajckih stvari su odavno izgubili kompas i postali cisti fanatici
bjes bjes 23:00 15.11.2009

шта да ти кажем, тетка Јасмина...

"тешко је живети мирно са својом боли,
свеједно да ли је мачка црна или бијела"
wd-40 wd-40 23:00 15.11.2009

Na kraju...

... nek patrijarh Pavle pociva u miru... ako moze...

&

And the Golden Raspberry goes to...

sachse sachse 23:16 15.11.2009

Tolerancija ????

Ponekad mi se cini (uz svo postavanje verovanja svakog) da u mnogim slucajevima ateizam prerasta u obsesivni fanatizam. Zaista degutantno.
Umesto da se vernicima makar saucesce uputi, ovde se diskutuje o tome da patrijarh nije zasluzio dan zalosti, pa cak i tri. Setite se samo Evrope kad je papa Jovan Pavle Drugi umro.
Koliko god da nazovi pobornici evropskih vrednosti zele da se udalje od balkanoidne stvarnosti, sve vise svojim stavovima dokazuju koliko im je balkanska realnost u svakoj kapi krvi.
Zaista sramota.
technofetishist technofetishist 03:08 16.11.2009

Re: Tolerancija ????

sta da vam kazem, mi ateisti svakodnevno uzivamo u degutantnostima.
Cocoa Cocoa 23:28 15.11.2009

Jasmina vs. salonski koljači

Pozdrav i podška za Jasminu. Jasno je da je Srbija sekularna država samo na papiru a da je u praksi sekularna koliko i Iran. No, ovde je pre reč o pljački nego o religiji ili ideologiji. Tri dana su ovde potrebna jer je toliko potrebno kartelu da završi neke od jako bitnih poslova koji su se pojavili u poslednje vreme a da se pritom lako ućutkaju (ionako retki i tihi) glasovi koji postavljaju pitanja.

Što se ovih hejtera tiče, to je ionako isti ološ koji je pozdravljao svaku bombu koja padne na Sarajevo, koji misle da je Mladić heroj jer je ubijao balije i koji je slavio kad je ubijen Zoran Đinđić, te na njihove baljezgarije i ne treba obraćati posebnu pažnju.
sachse sachse 23:31 15.11.2009

Re: Jasmina vs. salonski koljači

"i ako me se sete za Dan bazbednosti..."
Atomski mrav Atomski mrav 23:40 15.11.2009

Re: Jasmina vs. salonski koljači

Što se ovih hejtera tiče

Takes one to know one...
nevolja nevolja 00:02 16.11.2009

Vidim ja nesto mi sve ovo poznato...

Isto k'o inkvizicija-samo suprotno ...
Inkvizitori su ,,vidjali" djavola i spaljivali ,,vestice" , a ovi ,,new age" vide ,,rituale" i vape za zastitom od istih,jer strahuju ,,kuda sve to vodi"...
I Inkvizicija je strahovala...
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 00:03 16.11.2009

Re: Vidim ja nesto mi sve ovo poznato...

zato se i zoves NEVOLJA
valjda zato sto ti je sve potaman!

sachse sachse 00:06 16.11.2009

Re: Vidim ja nesto mi sve ovo poznato...

nevolja
Isto k'o inkvizicija-samo suprotno ...
Inkvizitori su ,,vidjali" djavola i spaljivali ,,vestice" , a ovi ,,new age" vide ,,rituale" i vape za zastitom od istih,jer strahuju ,,kuda sve to vodi"...
I Inkvizicija je strahovala...


Imali su oni i svoj zenit, pre nego sto su nazvani "new age", a imali su crvenu boju...



rusenje crkve u Berlinu od strane vlasti DDR-a
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:28 16.11.2009

Re: Vidim ja nesto mi sve ovo poznato...

rusenje crkve u Berlinu od strane vlasti DDR-a

ta crkva je srusena mislim godinu dana pre pada zida. nije srusena kao verski objekat (jer je verski objekat) vec su je ovi sa istoka srusili jer su tripovali da ce neko da ih spijunira odatle. to je bilo u ulici koja je celom duzinom bila podeljena zidom. sve su srusili u okolini, sve visoke zgrade, sem te crkve. e onda im je palo napamet da bi mogla da se zloupotrebi od "neprijatelja".
NNN NNN 03:28 16.11.2009

Re: Vidim ja nesto mi sve ovo poznato...

Srušena je 1985.
Zaklanjala je straži pogled niz zid, a i morali su da obilaze oko nje dok patroliraju
(Baš sinoć bio dokumentarac na TV)
cbronson cbronson 00:09 16.11.2009

kakva

boleshtina od teksta, sram te bilo
flow flow 00:16 16.11.2009

Replika

Nemoguce je bilo kojim kriterijuma meriti da li je jedan, dva ili tri ili sedam dovoljno. Stvarno, ako ne, sramotno bas je onako ruzno pisati na dan smrti ovako nesto. NIkome ni dlaka s glave nece pasti ako je dva dana duze bude zalost. Samo upitnije postaju te njene NGO opcije kada se ovako nesto napise.
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 00:22 16.11.2009

flow

ovo nije NGO saopstenje
ovo sam ja licno
jesam simpatizerka vise NGO i to svuda po svetu
ali sam samostalna umetnica
i zivim od svog umetnickog rada
sta cemo sad?
vishnja92 vishnja92 00:25 16.11.2009

Re: flow

nista, ko i uvek :)
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 00:31 16.11.2009

Re: flow

kao i uvek
znaci da mi se pripisuju tudja misljenja, floskule o placenicima
da moram da se branim od uvreda kojekakvih nikova zato sto ne mislim grupno s jedne strane, vecinski sa druge, ah koje zadovojstvo !
vishnja92 vishnja92 00:43 16.11.2009

Re: flow

zato sto ne mislim grupno s jedne strane, vecinski sa druge, ah koje zadovojstvo !

ta "grupno/pojedinacna" odrednica se malo izlizala, aj da vidimo sta cemo sa: stavom?
i delegiranjem odgovornosti?
znaci da mi se pripisuju tudja misljenja, floskule o placenicima
da moram da se branim od uvreda

to je tvoja licna frustracija i licni problem, nije od tebe trazeno da nastupas u bilo cije ime, molim lepo.
flow flow 07:16 16.11.2009

Re: flow

ovo nije NGO saopstenje
ovo sam ja licno

pa bas zato i kazem da ovo vase misljenje se odrazava i na percepciju NGO koje promovisete, tako da treba biti senzitivan i prema tome. A moram da kazem - zbog vaseg jakog ideoloskog gledanja na svet- da sam skeptican prema insunacija da ste oduvek ziveli samo od umjetnosti.
da moram da se branim od uvreda kojekakvih nikova zato sto ne mislim grupno s jedne strane, vecinski sa druge, ah koje zadovojstvo !

Pa ako ste u manjini - ni to ne znaci da ste u pravu,. Evo mozete koliko god da pricate da je 2 + 2 = 63 i da je to vase jedinstveno misljenje, i da znate da vecina misli drugacije , i da se ponostie sto drugacije mislite ali nekom realnom zivotu to je prosto pogresno.(da ne idemo do Kuhna i raznih nelinernih matematika ...)>
Inace, ja smatram da dobro vodjene grupe su pametnije od pojedinca - a i vama savetujem da se ne bacate tako lako u neko sveznajuce zadovoljstvo.

Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 10:33 16.11.2009

Visnja i flow

supermod Vam je odgovorila
dok nisam bila online
vas ton je nepogdan i bezvezan i sidjite s ovog bloga ako vam se ne dopada
uostalom NISTA n razumete sta kazem
samo navalite da se svadjate i gadjate

vishnja92 vishnja92 11:28 16.11.2009

Re: Visnja i flow

vas ton je nepogdan i bezvezan i sidjite s ovog bloga ako vam se ne dopada

vidis, ja tvoj ton nigde nisam nazvala "bezveznim" ali smatram da je bitno da se cuje i glas nas neverujucih koji se sa tobom ne slazemo. zato sam se i javila ovde, iako mi se - tu si u pravu - ovaj blog ne dopada.
supermod Vam je odgovorila

s obzirom na to da si bila offline ne budi sigurna da znas na sta se ovo "ad hominem" odnosi (bar pre nego sto proveris da li je u medjuvremenu nesto brisano).

da ostanem u temi:
uvek i u svakoj prilici branim sekularnost drzave, ne svidja mi se u cemu odrastaju moja deca, ne slazem se sa Predragom da crkva ovde nema veliki uticaj, ali cu takodje uvek, kao sto branim Pedjicu, stati i u odbranu prava vernika (doduse, samo u svoje ime) kada smatram da je potrebno.

i u odbranu prava jednog coveka da se odmori u miru, nakon svega.
paja.pajser paja.pajser 01:08 16.11.2009

citam

i ne mogu da poverujem dokle je tema stigla...a obaska sto ovakvu temu nije ni trebalo zapocinjati...
meandmyself meandmyself 01:09 16.11.2009

Eh...

U Srbiji ne smeš ni na jedan dan da NE misliš onako kako misli rulja... o čemu god da se radi.
Ako su svi rešili da su danas neki veliki hrišćani, to moraju svi da ispoštuju, inače će da rade štangle. A briga ih je za Patrijarha koliko i za lanjski sneg... jadno i licemerno... otuda i toliko komentara tipa "kakotenijesramota" na ovu temu.
selica_nena selica_nena 01:14 16.11.2009

"Budimo ljudi..."

Bar ta tri dana.
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 10:38 16.11.2009

Re: "Budimo ljudi..."

ja bih malo duze recimo sve vreme
dal to znaci da treba da smo u zalosti?
selica_nena selica_nena 11:24 16.11.2009

Re: "Budimo ljudi..."

Jasmina Tesanovic
ja bih malo duze recimo sve vreme
dal to znaci da treba da smo u zalosti?

To znači, pre svega, prepoznati trenutak i način za ono što se želi reći i uvažiti tuđa osećanja. Konačno, što reče neko na ovom blogu, umro je čovek. Elementarna pristojnost nalaže malo pijeteta, a žali onaj ko još ume osetiti gubitak.

Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 13:25 16.11.2009

Re: "Budimo ljudi..."

to je vrlo konzervativno shvatanje zalosti
i formalno
lutherblisset lutherblisset 01:34 16.11.2009

Oko rituala

Pomalo je tragikomično kada se ovi ponovo rođeni hrišćani čude terminu ritual u ovom kontekstu.

Ljudi, patrijarhovo telo je izloženo u crkvi, ljudi čekaju u miru u redu da bi zapalili sveće i poljubili patrijarhu ruku. Ne znam da li ste svesni da je to jedan religijski ritual. Uostalom, kao što je i ritual nedeljna misa kod katolika ili služba kod pravoslavaca. Ritual nije samo okupljajanje neopagana u nekoj šumetini i ubijanje bele golubice.

Ovim ne želim da se vrednosno odredim prema ovome (poštujem one koji smatraju da je to deo njihovih duhovnih svetonazora), već samo da skrenem pažnju na skučenost nekih koji sebe smatraju vernicima.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 01:44 16.11.2009

Re: Oko rituala

poljubili patrijarhu ruku


U vreme kad je proglašena epidemija svinjskog gripa, ovo bi spadalo u rizično ponašanje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana