IZBOR PATRIJARHA - IZBOR PAPE (1)

Jelena Gall RSS / 16.11.2009. u 23:00

Gost-autor: krkar

grb_SPC_thumb-1.gif?t=1258409411 

santa-sede_stemma.gif

 

 

 

Srpska pravoslavna crkva prvi put posle 19 godina bira patrijarha. Rimokatolička crkva izabrala je 2005. prvog papu u gotovo 27 godina. I u jednih i u drugih stasale su generacije koje taj izbor nisu nikad doživele. Ima sličnosti a ima i razlika. Pisaću o tome u nekoliko delova.

Јуче умрли патријарх СПЦ звао се Павле. Мирско име било му је Гојко Стојчевић. Православни монаси симболично добијају ново име али задржавају своје презиме. Они међу њима који буду изабрани за владике такође задржавају своје мирско презиме. Већина, неспособна да се ослободи сујете, труди се да презиме не користи а кад га користи ставља га у заграде. Многи можда и не знају да крше пропис. Само патријарх нема презиме.

Kod rimokatolika zapadnog obreda sveštenici zadržavaju ime i prezime. Samo papa uzima sebi novo ime koje bira sam. Papa koji je umro 2005. zvao se Ioannes Paulus II. Zvanično papino ime je latinsko ali običaj je da ga svaki narod za svakodnevnu upotrebu prevodi. Tako je i papa Wojtyla jednima bio Jovan Pavle, drugima Ivan Pavao, Giovanni Paolo, János Pál, Jan Pavel, Eoin Pól, Johannes Paavali, Йоан Павел, João Paulo, Gjon Pali... Italijani još od vremena žestokog ujediniteljskog antiklerikalizma imaju običaj da papu zovu po prezimenu - papa Wojtyla - što nije ni pežorativno ni sasvim pogrešno.

Смрћу патријарха Павла Патријаршки престо постaо је упражњен. Isti je slučaj i kod rimokatolika gde se od smrti jednog do izbora drugog pape koristi izraz Prazna stolica (Sedes vacans). Оба израза симболизују континуитет функције која не престаје да постоји иако је у том тренутку нико не обавља.

E, sad mala digresija: kad ljudsko biće prestane da živi ono UMRE. Ako to ljudsko biće veruje u postojanje nekog drugog života posle smrti, a naročito ako je govornik i vernik, može se reći da je PREMINULO, što znači Prešlo Tamo. Smešno je kad ateista za nekoga kaže da je preminuo ili kad neko to kaže za ateistu.

И православне и римокатоличка црква имају врло формализоване и строго одређене литургијске радње, процедуре и ритуале. Али римокатолици осим тога имају и далеко формализованије нелитургијске ритуале. Кад умре православни патријарх потребно је мимо сваке сумње утврдити смрт али, колико је мени познато, за то нема неке посебне процедуре. Верујем да у данашње време смрт утврђује стручно лице, лекар. Уз ограду да ми можда није познато - али ипак са поприличном сигурношћу - верујем да у православној цркви није строго утврђено ни ко објављује патријархову смрт и на који начин. Можда то и није баш најбоље решење јер тако може да се деси, као што се јуче десило, да то не изгледа баш најлепше. Да вас подсетим: познато самољубиви митрополит Амфилохије Радовић објавио је патријархову смрт на не баш претерано достојанствен начин на градилишту цркве у земунском предграђу Алтини. Знам да нисам једини који је уверен да је Амфилохије жарко желео да баш он буде тај који ће вест обзнанити свету. А знам и да нисам једини кога се усиљено ридање митрополитово није баш дојмило. РТС је на свом сајту то шмирање (први део материјала кад Амфилохије бризне у плач) касније исекао, но срећом имамо Јутјуб. Кад смо већ код тога, многима се није свидела ни одавно позната спрега власти (црквених и државних) и „државне" телевизије на ползу ове потоње а на штету једнакости медија - снимак је сасвим несуптилно прво дат РТС-у, да би га овај дистрибуирао тек када га је ексклузивно извртео.



Vatikan ima strogo propisanu proceduru. Kad umre papa, smrt stvarno utvrđuje lekar ali to nije dovoljno. Posebno ovlašćeni kardinal, kamerlengo Svete rimske kurije, mora i formalno da ustanovi smrt. To radi tako što umrlog papu tri puta pozove njegovim mirskim (krštenim) imenom - kažu da je to zato što se veruje da je verovatnije da u trenucima najveće slabosti duše i tela čovek reaguje na ime koje je u detinjstvu nosio nego na ono koje mu je datu u zrelom ili vrlo zrelom dobu. Ranije je važilo pravilo da zatim kamerlengo umrlog papu tri puta kucne u čelo (lagano!) posebnim malim srebrnim čekićem, ali pošto u haosu koji je nastao usled sasvim iznenadne smrti pape Jovana Pavla (nije bio Jovan Pavle I, samo Jovan Pavle) to nije urađeno, njegov naslednik odlučio je da se jednom prekinuta tradicija ne obnavlja. Kamerlengo zatim lomi papin prsten pečatnjak, poznat kao ribarski prsten jer je na njemu slika svetog Petra koji lovi mrežom. Potom pečati lične prostorije umrlog pape (bez obzira gde je on umro). Posle skandala koji je izbio kada je dr Ricardo Galeazzi-Lisi, glavni lekar pape Pija XII, 1958. tajno snimio papu u samrtnom ropcu (koji je potrajao...) i fotografije prodao časopisu Paris Match, najstrože je zabranjeno snimanje (svaka vrsta snimanja) umrlog pape sve dok ne bude zvanično izložen. Tek nakon toga vatikanska pres služba najavljuje svim medijima da će u određeno vreme objaviti važno saopštenje - i smrt pape objavljuje svima jednako, bez jagme za ekskluzivom i preferencijalnog tretmana. Do smrti pape Pavla VI sâm kamerlengo je telefonom na zajedničkom pozivu objavljivao vest. Nove tehnologije učinile su to manje-više nepotrebnim bar što se prvog obaveštenja tiče, ono ide mejlom, ali kamerlengo i dalje daje izjavu koju svima jednako prenosi vatikanska agencija VIS.

Православцима и римокатолицима заједничко је да се никакве формалне активности за избор новог поглавара не обављају док се претходни не сахрани. Ни код једних ни код других датум сахране није строго одређен али настоји се да се свим православним епископима odnosno svim kardinalima dâ mogućnost da stignu na sahranu. Nekada je to, posebno u slučaju katolika, bilo jako teško; čak i u ovom veku se dešavalo da neki od kardinala ne stigne ni na konklavu (izbor pape) a sahranu su pre razvoja aviona propuštali mnogi.

Zajedničko je i određivanje mesta sahrane: svaki poglavar ga obično određuje testamentom i ta je odluka neupitna. Говорило се да је патријарх Павле дуго, чак и после 1999. изражавао жељу да буде сахрањен у манастиру Девич на Косову али да је од тога одустао по савету неког од најближих сарадника из сасвим практичних али и реалполитичких разлога и изабрао манастир Раковицу. I za papu Jovana Pavla II se verovalo da bi mogao odrediti da bude sahranjen u Čenhostovi, najvećem poljskom marijansko svetilištu no on se ipak odlučio za kriptu Sv. Petra u Vatikanu.

Koliko god to izgledalo neumesno - crkveni velikodostojnici i kod jednih i kod drugih od prvog trenutka intenzivno razmišljaju o izboru naslednika (неке владике се, сасвим безочно, већ годинама и не труде да то сакрију. Додуше, доста их је већ сведочило преседану избора новог поред жива старог патријарха). Srećom, i kod jednih i kod drugih do sahrane imaju dosta posla pa tih prvih dana još uvek hteli-ne hteli ipak više moraju da misle na prošlog nego na budućeg poglavara.

U NAREDNOM NASTAVKU: Izborne procedure i stvaranje izbornih saveza.



Komentari (131)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 14:05 17.11.2009

Re: A propo...

dolybell92
Ne može se upoređivati izbor Pape i izbor Patrijarha SPC,(ili bilo koje Pravoslavne Crkve.)Jednostavno, nisu istog ranga, bez obzira na način izbora.Možda se jedino može porediti, mada ni to nije sasvim uporedivo,izbor Vaseljenskog Patrijarha i Pape. e.g: Papa je jedini u Katoličanstvu, a u Pravoslavlju,svaka nacionalna crkva ima svog poglavara....pojedinačno.


Istog su ranga u smislu da su prvosveštenici svojih hrišćanskih crkava.

To što je pravoslavlje izabralo nacionalni a katoličanstvo univerzalni princip druga je stvar.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 14:20 17.11.2009

Re: A propo...

Dolybell92, tebe treba u zatvor!!!
Kako te nije sramota!!!
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:27 17.11.2009

Re: A propo...

ja bih rekao da se sve može porediti. nije isto? pa u tome i jeste čar poredjenja. a i u tome što naučite dve stvari odjednom.
eugensavojski eugensavojski 14:28 17.11.2009

Re: A propo...

dolybell92

Ne može se upoređivati izbor Pape i izbor Patrijarha SPC,
(ili bilo koje Pravoslavne Crkve.)

Jednostavno, nisu istog ranga, bez obzira na način izbora.

Možda se jedino može porediti, mada ni to nije sasvim uporedivo,
izbor Vaseljenskog Patrijarha i Pape.

e.g: Papa je jedini u Katoličanstvu, a u Pravoslavlju,
svaka nacionalna crkva ima svog poglavara....pojedinačno.



E sad ovo je primer "lucidnosti" nastale simonijom latinske(heretičke) demagogije, Latinkinog utjecaja na mlade fulkul anacionalne snage
Nisu istog ranga
e pa jesu jel je episkop episkop ( i nema većeg ranga)
izuzev što je episkop Rima u krivovjeruju
izbor Vaseljenskog Patrijarha
izbor prvojerarha u Turskoj nema nikakvog utjecaja na ostatak crkve
svaka nacionalna crkva ima svog poglavara....pojedinačno.
nisam siguran na šta misliš da crkva u Grka ( da parafraziram pojam crkva u Hrvata) može imati samo jednog patrijarha ( ima ih oko nekoliko)
ili da su patrijašije jednonacionalne
pa koje su nacije Jerusalemska, Aleksandriska, Antiohiska crkva
i jesu li pravoslavni u Japanu Rusi kako bi se dalo zaključit iz vašeg promišljanja

Jelena Gall Jelena Gall 14:33 17.11.2009

Re: A propo...

ima ih oko nekoliko

'el smem ja ovde, na svom blogu - ajd dobro, pozajmljenom krkaru - i da se nasmejem? moooram
i jesu li pravoslavni u Japanu Rusi kako bi se dalo zaključit iz vašeg promišljanja

eeee, to je peđa kriv! sto posto!
Jelena Gall Jelena Gall 14:36 17.11.2009

Re: A propo...

a i u tome što naučite dve stvari odjednom.

poređenje jeste logička gimnastika i stilska figura, ali kumulacija - inače, u retorici takođe stilska figura - nije manje zanimljiva! :)
eugensavojski eugensavojski 18:10 17.11.2009

Re: A propo...

Jelena Gall
ima ih oko nekoliko

'el smem ja ovde, na svom blogu - ajd dobro, pozajmljenom krkaru - i da se nasmejem? moooram

pa stvarno u ovom trenutku ima više grka patrijarha ali ni jedan nije patrijarh Grčki
krkar krkar 18:45 17.11.2009

Re: A propo...

pa stvarno u ovom trenutku ima više grka patrijarha ali ni jedan nije patrijarh Grčki


Istina živa.

A glede te, po Grke (ne)sretne činjenice, konačno prilika da citiram svoju pokojnu babu: "čudne štete"
Jelena Gall Jelena Gall 18:56 17.11.2009

Re: A propo...

eugensavojski
Jelena Gall
ima ih oko nekoliko

'el smem ja ovde, na svom blogu - ajd dobro, pozajmljenom krkaru - i da se nasmejem? moooram

pa stvarno u ovom trenutku ima više grka patrijarha ali ni jedan nije patrijarh Grčki

prinče, da ne bude pogrešno shvaćeno - ja sam se KONAČNO nasmejala. i onome "oko nekoliko", i činjenici da si se setio japanske pravoslavne crkve. ne beše li ona, inače, u sastavu ruske patrijaršije?
eugensavojski eugensavojski 20:29 17.11.2009

Re: A propo...

Jelena Gall
eugensavojski

prinče, da ne bude pogrešno shvaćeno - ja sam se KONAČNO nasmejala. i onome "oko nekoliko", i činjenici da si se setio japanske pravoslavne crkve. ne beše li ona, inače, u sastavu ruske patrijaršije?

Jah setio, bio tamo
i ona i Finska i Češka i ono što je ostalo od Kineske crkve sekularizacijom države i odvikavanjem naroda od opijuma za vreme Mao Cea ( golden age rekle bi neke današnje borkinje, frigidno-rigidne glumatateljice savjesti ). No ko što Peđa teško savladava svoj gejluk( zbog drugog izraza bi me banovali) tako i ja još teže zadržavam svoj cinizam i oralnu agresivnost . Al, ni međ perverzijami ni pravice ( maršalski tajni savietnik<_< pa da dam svoje viđenje nekih zabluda ovdje pomenutih
Niti jedna pravoslavna crkva nije strogo nacionalna ( etnofiletizam jest jeres), u ovom trenutku patrijarh sve Afrike je Grk, Jerusalimski patrijarh je Grk, Arhiepiskop Kipra je Grk, Arhiepiskop Tirane je Grk mislim da je i Antiohijac Grk (često jesu) , s druge strane blaženopočivši Ruski patrijarh je bio Njemac .Zbog nejasnog ekleziološkog stanja u USA u mnogim se crkvama liturgija služi na više jezika .
Dakle u svojoj univerzalnosti +Pavle je bio samo jedan od Episkopa katoličke (katoličanske bi bilo ispravnije) crkve jedan od 5 po prvenstvu časti ali bez ikakve veče vlasti.
Da, da se pioniri ne zbunjuju, SPC je dio jedne svete saborne (grčki Katolikos) i Apostolske crkve
Rimo-katolička crkva nije katolička ona je RIMO( to je polovica od negdašnje celine) katolička , e sad dal se može bit poluuniverzalan (kao i polutrudna) je sholastičko pitanje.
Slažem se da država nije trebala proglašavat nikakvu žalost pogotovo ne tako oktroirajuće , ko hoće da žali nek žali , ko hoče da se veseli nek se veseli . a svako je mogao sa svojim poslodavcom dogovorit slobodan dan ako mu se ide na sahranu.Ali isto tako država nebi trebala iz poreza finasirat pozorišta i slično. kultura je kao i vera stvar su ličnog izbora i/ ili slobode
Jelena Gall Jelena Gall 23:31 17.11.2009

Re: A propo...

Slažem se da država nije trebala proglašavat nikakvu žalost pogotovo ne tako oktroirajuće , ko hoće da žali nek žali , ko hoče da se veseli nek se veseli . a svako je mogao sa svojim poslodavcom dogovorit slobodan dan ako mu se ide na sahranu.Ali isto tako država nebi trebala iz poreza finasirat pozorišta i slično. kultura je kao i vera stvar su ličnog izbora i/ ili slobode

slažem se i ja, sve, al ovo je utopija, i nemoj mi reći da ti to nije jasno. a već kad je tako - ako države. šta joj fali da baci koji dinar, ili kunu, najbolje evro, i na kulturu.
promenimo državni aparat, pa će i kultura biti kulturnija. :) obnuto ne ide, bar dok govorimo o proglasima i finansijama.
eugensavojski eugensavojski 02:53 18.11.2009

Re: A propo...

Jelena Gall

slažem se i ja, sve, al ovo je utopija, i nemoj mi reći da ti to nije jasno. a već kad je tako - ako države. šta joj fali da baci koji dinar, ili kunu, najbolje evro, i na kulturu.
.


Rođeni ste kao sinovi slobode. (Ap Pavle)
pa zato što između ostalog baca moje pare , naime država ne stvara pare ko Sai Deda jaja, ´nako iz ničega . Mora ih nekome uzet, recimo meni, tebi, njemu . Šta su naše potrebe samo mi određujemo . Naravno postoji mali deo potreba koji jesu i zajednička potreba ali su uvek podložni ispitivanju . Recimo pozorišta , potpuno anahrone institucije po pitanju društvene koristi, njihov zadnji smisao potrošio se još dok su Pantelijini drugovi bili živi.No država dere građane ( koji rađe gledaju Pink ili šta ti ja znam kilavog Brata) i finasira artističke masturbacije . Ja ovde ne govorim o nikakvoj skali vrednosti , govorim o skali slobode , zašto bi ja godišnje radio 2 sata više da bi se neka neurotičar/ka osinekuriso/la i pri tome mi sviro okarinu o svom elitizmu. Ko Brodvej plača , ko Metropoliten , sponzori bate , no kod nas samo starlete (rebrendirani naziv za kurve) čitaju Kotlera. Ovi bi đaba pare, oni vrištemi smo elita , nama treba , mi smo lampaš u sred mraka, mi nečmo tugovat za nekim Pavlom, mi oćemo Mađelija na daske ( kad več nemogu na stadion JNA da pokojniku slave rođendan). Njima je socijalizam bio zlatna Đabahirija, državne jasle, slava, lova,moćni jebači i pohotne drugarice ,tu i tamo neka opereta povodom dana nekog kombinata i bog(Dionis) da te vidi.
Jer zašto bi ja vaki kaki sam , ruralni tip (jebiga Urban je bio Papa) , polupismen , više volio Leona Glembaja nego Luna kralja ponoći , što bi meni neko otimo pare za tamo neka guđenja .
usput ovih dana je kroz Saborni hram SVOJOM VOLJOM ćekajuči u redu i ne zaziruči od zla što sa svinja dolazi, prošlo više ljudi da cijeliva časnu desnicu časnog nam despota , nego što če proći kroz sve ustanove elitne nam provinciske kulture.Svi oni došli bi i da se Sex i Grad emitovao na svim kanalim. Njihova volja je neupitna , njihova sloboda je sveta , uzimat od njih dinar /kunu /euro i dat Srbljanovički je banditizam nedostojan slobodnog društva , slobodnog tržišta, i poricanje slobodne volje .
Oni jednostavno vrše svoju volju i trpe glodavce njihovog "osobnog dohotka" i ne traže kulturnu deratizaciju
nisu čak ni došli da traže "santo subito" jer znaju da je to odavno
Vlasta92 Vlasta92 16:06 17.11.2009

Hm,

vrlo informativno. Saznala sam i da ne mogu da preminem.
krkar krkar 16:27 17.11.2009

Re: Hm,

Vlasta92
vrlo informativno. Saznala sam i da ne mogu da preminem.


Ja ti to ne mogu garantovati
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:32 17.11.2009

Re: Hm,

ipak se ti pazi, peri ruke, gledaj dobro kad prelaziš ulicu, i te stvari. nikad se ne zna.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 16:53 17.11.2009

Prigodna slika

krkar krkar 16:57 17.11.2009

Re: Prigodna slika

Predrag Azdejković


Neke vladike zaista računaju da je bilo dovoljno 19 godina jednog koji veruje u boga i da je sad njihov red.

Ali pošto je to tema trećeg nastavka neću sad o tome.
eugensavojski eugensavojski 20:42 17.11.2009

Politička korektnost

marco_de.manccini
Smešno je kad ateista za nekoga kaže da je preminuo ili kad neko to kaže za ateistu.

ovo drugo nije čudno, a ponajmanje je smešno. vernici veruju da i ateisti imaju dušu.

Poštujuči sagovornika ili ogovornika(kako se zove onaj o kome se govori ?) i njegov dijalektički materijalizam mislim da bi vernici trebali biti PC i govorit o njima u okvirima njihovog MATERIJALISTIČKOG svetonazora . Dakle za KPejce , Marksiste (oficijelne i altrnativne) nebi se treba koristit termin PREMINUO , nego neki fizikalniji termin , recimo Oladio (ako su ga kasnije našli), Riknuo ( ako ga nisu baš naj jasnije razumeli dok je tražio nitroglicerin) ili Odapeo ako mu je napokon popustila napetost u leđima , a verovatno ima još termina koji bez popovskih iluzija opisuju materijalističku stvarnost
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:07 17.11.2009

Re: Politička korektnost

ја сам говорио о верницима, а пре свега, због контекста, о хришћанима. глумци могу да употребљавају свакакве речи - црко, липсао, ... јесте, велики је избор, у праву си.
Jelena Gall Jelena Gall 22:27 17.11.2009

Re: Politička korektnost

Poštujuči sagovornika ili ogovornika(kako se zove onaj o kome se govori ?) i njegov dijalektički materijalizam mislim da bi vernici trebali biti PC i govorit o njima u okvirima njihovog MATERIJALISTIČKOG svetonazora . Dakle za KPejce , Marksiste (oficijelne i altrnativne) nebi se treba koristit termin PREMINUO , nego neki fizikalniji termin , recimo Oladio (ako su ga kasnije našli), Riknuo ( ako ga nisu baš naj jasnije razumeli dok je tražio nitroglicerin) ili Odapeo ako mu je napokon popustila napetost u leđima , a verovatno ima još termina koji bez popovskih iluzija opisuju materijalističku stvarnost

proglašavam te kraljem - samo kraljeve moramo pročitati triput da bismo razumeli, zar ne?

dakle, štovani ojgene, može dotični (gramatički) OBJEKAT naše priče, narečeni dijalektički materijalista, dobar deo svog materijalizma (ne i dijalektiku! molim!) sebi za uvce da zadene, s obzirom na svoje trenutno duhovno-duševno-emotivno glagolsko stanje. ili je baš SVE materijalizam? ili on to kaže? :) ili mu - bože me sačuvaj - čak i veruješ kad kaže?

treba čitati kiša, dadadadda, jer kod njega piše da je čak i onaj nadasve materijalistički nastrojeni enciklopedista didro snatrio nešto o spajanju duša nakon smrti...

btw, molim još ikavskoga, slobodno i živahno, razvedravaš mi dan, iako je nemoguće, jer je kišna noć, naravno. :)

ja inače (ovo je i za marka von mančinija) mnogo volim reč ISPARITI. a nisam zaboravila ni jednog nemačkog prijatelja, koji je pokušao da overi testament u kojem je između ostalog bila zapisana njegova želja da kad umre bude KOMPOSTIRAN.
eugensavojski eugensavojski 23:46 17.11.2009

Re: Politička korektnost

a lipa moja , ( nemam problema sa govornim srBskim ali pisani mi je uv(j)ek šizoidan)
to sa spajanjem duša poslje smrti, to ti je platonizam , jelinsko mudroslovlje , prevazilaženje tanatosnog straha. Kad rikneš gotovo je, nema više Bože pomozi i sakloni , Ostaje samo "vječnaja pamjat" nešto kao totalni bekap ličnosti u Gospodu. Nezaboravi, mi verujući kad imamo "virtualizaciju" (ilit predukus ) Carstva Nebeskog dakle euharistije mi najiskrenije verujemo (u jednu svetu sabornu i apostolsku crkvu) i govorimo čekam vaskrsenje mrtvih i život budućeg veka . Uskrsnuće je u novom telu. nema nekog "astralnog " društvenog života tipa frustrirani pevaju aliluja , a oni koji su živeli punim plućima, roštiljaju se na večnoj vatri dok ih kurvice koje su zakidali za taksi premazuju sumporom.
A Kiš , ma nikad od njega Nađ, bez obzira na veličinu bio je previše tužan, iskonski tužan, lik . I nikakve reči niti racionalizacija nemogu ugasit to crno sunce praznine. i kad je najiskrenije pisao lagao je sebe. Zato se mrtav jedino mogao susrest sa tom tišinom/prazninom u/iznad sebe.
Al mu "dva voda vojske" pokvariše doživljaj i donesoše Logos. Jebo Kiša , čitaj Hristevu ako te racionalisanje praznine zanima to ti je bit materijalizma .

Usput u usporedbi "Biskupa Rima, namesnika Isusa Hrista, kneza apostola, namesnika Svetog Petra, vrhovnog sveštenika sveopšte Crkve,Patrijarha zapada, primusa Italije, nadbiskupa i mitropolita Rimske pokrajine, suverena države Grada Vatikana , Cara careva(vidi trijaru na grbu) i sluge slugu Božjih i našeg ubogog Patrijarha (lokalni jado sproču gore svega narečenog, rekla bi Doli)
preskočena je bitna stvar
pravoslavna crkva je uvek demokratična i saborna , dok je RKC to samo na konklavu

a nagradno i politički nekorektno pitanje na temu crkva - nacija
može li primus srpske crkve bit Šiptar ( aj ne banuj me zbog ovog )

cult cult 00:26 18.11.2009

Re: Politička korektnost

Kiš , ma nikad od njega Nađ, bez obzira na veličinu bio je previše tužan, iskonski tužan, lik . I nikakve reči niti racionalizacija nemogu ugasit to crno sunce praznine. i kad je najiskrenije pisao lagao je sebe. Zato se mrtav jedino mogao susrest sa tom tišinom/prazninom u/iznad sebe.
Al mu "dva voda vojske" pokvariše doživljaj i donesoše Logos.


ovo je....vrlo, vrlo...auh.
Jelena Gall Jelena Gall 22:10 17.11.2009

uzgred, upomoć!

kud ću s ovim blogom?

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:12 17.11.2009

Re: uzgred, upomoć!

how about reč i slika?
mikimedic mikimedic 22:30 17.11.2009

Re: uzgred, upomoć!

ekspermenti u blogovanju?
Jelena Gall Jelena Gall 22:34 17.11.2009

Re: uzgred, upomoć!

jel vidiš?
ima da nasekiram moderaciju. sutra-preksutra postavljam blog s ovim pitanjem. ne znam ni gde bih sa svojom jezičkom politikom, pa ne smem da pišem o njoj, evo, već danima.
najgore je što meni prosto sve paše u kategoriju "društvo".
(pokrivam se ušima, nijedan stari blog još nisam ... hmm... kategorisala)
Kazezoze Kazezoze 22:40 17.11.2009

Re: uzgred, upomoć!

nostalgija?
margos margos 23:33 17.11.2009

Re: uzgred, upomoć!

Roditeljstvo?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:35 17.11.2009

Re: uzgred, upomoć!

margos
Roditeljstvo?

Јасно, Јелена овде дође Кркару као мама.
margos margos 23:42 17.11.2009

Re: uzgred, upomoć!

E nisam na to mislila, već se radi o duhovnim Ocima.
dant.gwyrdd dant.gwyrdd 22:07 18.11.2009

Digresija

E, sad mala digresija: kad ljudsko biće prestane da živi ono UMRE. Ako to ljudsko biće veruje u postojanje nekog drugog života posle smrti, a naročito ako je govornik i vernik, može se reći da je PREMINULO, što znači Prešlo Tamo. Smešno je kad ateista za nekoga kaže da je preminuo ili kad neko to kaže za ateistu.

Eh... da li to znači da azbuku treba da preimenujemo u ab jer je više ne čitamo az, buki, vjedi... već a, b, v (te i samim tim ona nije azbuka u smislu liste grafema čija se dva inicajalna člana zovu az i buki) ili pak Britanci treba da preimenuju svoj alphabet u neki eibee? Poenta: etimologija je jedno, a značenje*, pogotovo sinhronijsko, je drugo.

*Ili pak značenja, što ljudi često namerno pokušavaju da zaborave i da svaku reč, često ni krivu ni dužnu, iz petnih žila pokušavaju uterati u jedno značenje... kad im to odgovara, naravno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana