Pravljenje "rupa u vodi"...

Drago Kovacevic RSS / 19.11.2009. u 12:14

"Buši vodu"
"Buši vodu"
U danima žalosti koji valjda prestaju danas,iako bi ih vlast sudeći po svim manifestacijama rado produžila bar do nove godine, potpuno neprimetno prolaze vesti, saznanja i činjenice vezane za rak ranu srpskog društva, za korupciju.

A imamo nekolioko indikatora koji nas drastično upozoravaju na ono što već znamo. Srbija je, uz BIH zemlja sa najvećom korupcijom u Evropi.Dobro, gori su Rusi, uzori naše vlasti, ali oni su preveliki za Evropu pa ih ne računam. I kako kaže Transparensi internešnel, jezgro korupcije je u vrhovima političkih stranaka.

Osamdeset treći smo na toj listi, a Crna Gora koja se od naše zvanične propagande često licemerno pominje kao"kriminalna država" na šezdeset i nekom mestu.

Istovremeno imamo dva krupna, indikativna događaja koja ukazuju na prirodu funkcionisanja naše države, stranačkih vrhuški, monopola i krupnoga kapitala. Skupština grada Beograda donela je promenu prostornoga plana vezanu za luku Beograd i praktično, po onome kako sada stvari izgledaju, srpskim tajkunima, Mikoviću i Beku poklonila 70 hektara državnog zemljišta na najatraktivnijoj lokaciji u gradu gde bi u javnom nadmetanju ar koštao više od sto hiljada evra. 

Istovremeno u aktivnostima oko suzbijanja pandemije novog gripa vrše se pripreme oko najveće i najobuhvatnije vakcinacije u istoriji srpskoga zdravstva koja bi morala obuhvatiti ukuno stanovništvo Srbije. I te vakcine će država kupiti, a od koga drugog nego od Miškovića. Možda to tako mora, možda je najpoštenije na svetu, ali je previše ponavljanja da bi bila neutemeljena tvrdnja kako je Srbija zapravo po nekada samo drugo ime za "Deltu".

I sad, šlag na tortu. Jučer je u Skupštini vođena rasprava o Zakonu o slobodnom pristupu informacijama i na nadležnom odboru je odbijen je amandman zaštitnika građana Saše Jankovića ( čovek je prijatno iznenađenje) kojim je on zatražio zaštitu sa službenike državne uprave koji bi ukazali na korupciju. Vlast se uplašila mogućnosti pojave insajdera bez kojih se svaka priča o efikasnoj borbi protiv korupcije relativizuje, i ponudila preko Vlatka Ratkovića, zamenika šefa poslaničke grupe DS-a, tipčno "tadićevsko rešenje" u borbi protiv korupcije. Ratković je u zamenu ponudio amndman koji je, što bi rekao Vladimir Goati, predsednik Transparensi internenlu za Srbiju, pravljenje "rupe u vodi". Predložio je da državni službenik ne može dobiti status insajdera dok svoja saznanja ne prijavi unutrašnjoj kontroli. Kakva genijalna opstrukcija...i kakva sistemska zaštita, sistemske korupcije....Bravo Ratkoviću....

 

Atačmenti



Komentari (40)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 13:16 19.11.2009

joj...

samo da i JA JEDARED budem prva

a sav se komentar mora svesti na - kaki mi taka i drzava!
loader loader 14:03 19.11.2009

Re: joj...

samo da i JA JEDARED budem prva
Čestitam... čestitam na tom zaista lepom uspehu :))
dulinja dulinja 18:37 19.11.2009

Re: joj...

mogul_sad_ja_kasti
sav se komentar mora svesti na - kaki mi taka i drzava!

Ili kaka država taki i mi.

Znam neke što su "mi", a kad se presele u neku uređenu državu postanu "oni".
loader loader 14:02 19.11.2009

Jedno nije dva

Kad god se desi nešto, može se prigovoriti da se na osnovu tog nečeg prikriva nešto drugo. Ali to je toliko relativna stvar, i otvara toliko prostora za kritičku kreativnost, da više spada u domen raspoloženja ili političke nakane samog prigovarača, nego što jeste objektivan problem :)
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:07 19.11.2009

Re: Jedno nije dva

loader
Kad god se desi nešto, može se prigovoriti da se na osnovu tog nečeg prikriva nešto drugo. Ali to je toliko relativna stvar, i otvara toliko prostora za kritičku kreativnost, da više spada u domen raspoloženja ili političke nakane samog prigovarača, nego što jeste objektivan problem :)

Ma ovo na šta se osvrćeš je samo "ram za sliku"..
Suština je ipak u "bušenju vode"...
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 14:48 19.11.2009

Bahatost

Mi se sve više bližimo trenutku kada će Mišković da izađe i da kaže: "Jeste, monopolista sam i ja vladam Srbijom. Šta 'oćete? Ne možete mi ništa"...
A političari na vlasti: "Jeste, krademo. Šta nam možete? Duvajte ga sitna boranijo"...
gorio92 gorio92 14:55 19.11.2009

Re: Bahatost

Mi se sve više bližimo trenutku kada će Mišković da izađe i da kaže: "Jeste, monopolista sam i ja vladam Srbijom. Šta 'oćete? Ne možete mi ništa"...
A političari na vlasti: "Jeste, krademo. Šta nam možete? Duvajte ga sitna boranijo"...

Godinama oni nama to govore, samo većina u Srbiji je gluva(i slepa).
gorran2 gorran2 19:09 19.11.2009

Re: Bahatost

Predrag Azdejković
Mi se sve više bližimo trenutku kada će Mišković da izađe i da kaže: "Jeste, monopolista sam i ja vladam Srbijom. Šta 'oćete? Ne možete mi ništa"...
A političari na vlasti: "Jeste, krademo. Šta nam možete? Duvajte ga sitna boranijo"...
Posle toga trenutka sledi i trenutak kada će Mišković da izađe i da kaže: "Jeste, monopolista sam, i ja vam sve nabavljam, i da nije mene, ne bi bilo ničega!"
A mi ćemo, duboko ganuti, uzviknuti: "Živeooo!", i krajem maramice brisati suze izazvane dubokim osećajem divljenja...
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 19:46 19.11.2009

Re: Bahatost

A mi ćemo, duboko ganuti, uzviknuti: "Živeooo!"


Moguć je i takav scenario
mrvicak mrvicak 13:38 22.11.2009

Re: Bahatost

Predrag Azdejković
A mi ćemo, duboko ganuti, uzviknuti: "Živeooo!"


Moguć je i takav scenario


A onda kad emocije malo ishlape, pohrliti ćemo ka gondoli sa velikim natpisom: Akcija! Vakcine - kupiš 1 dobiješ 2!
sentinel26 sentinel26 15:11 19.11.2009

Nije baš sve

"tadićevsko".
Ima nešto i u kešu bez PDV-a sa 17%.

Novi Zakon o agenciji za borbu protiv korupcije tek što je stupio na snagu a od njegove praktične primjene planirane za početak 2010. godine neće biti ništa jer je iz Agencije stigla poruka da zakon nije dobar i da ga hitno treba mijenjati ili još bolje pisati potpuno novi.

Mani se ti Rusije, nego predlaži da se ugledamo na nekoga boljeg.

Korupcija na Balkanu 2009-te:

Rang ... Zemlja ............ Indeks
----------------------------------------
27. Slovenija .................. 6,6
61. Turska....................... 4,4
63. Italija.......................... 4,3
66. Hrvatska.................... 4,1
69. Crna Gora................. 3,9
71. Makedonija................ 3,8
71. Rumunija .................. 3,8
71. Bugarska .................. 3,8
83. Srbija.......................... 3,5
99. BiH ............................. 3,0

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:17 19.11.2009

Re: Nije baš sve

Mani se ti Rusije, nego predlaži da se ugledamo na nekoga boljeg.

Pa evo...Da se ugledamo bar na "sestrinske države" Bugarsku, Makedoniju i Crnu Goru...
adam weisphaut adam weisphaut 16:50 19.11.2009

Re: Nije baš sve

83. Srbija.......................... 3,5
99. BiH ............................. 3,0

Bar je neko iza nas, makar bio i Dodik nas najrodjeniji
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:21 19.11.2009

Re: Nije baš sve

adam weisphaut
83. Srbija.......................... 3,5
99. BiH ............................. 3,0

Bar je neko iza nas, makar bio i Dodik nas najrodjeniji

Kako i dodikuje.
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:24 19.11.2009

Re: Nije baš sve

Drago Kovacevic
Mani se ti Rusije, nego predlaži da se ugledamo na nekoga boljeg.

Pa evo...Da se ugledamo bar na "sestrinske države" Bugarsku, Makedoniju i Crnu Goru...

E ne može bre. S Bugarsku istorijski ne stojimo dobro,Crna Gora je lopovska država jednoga čoveka, a ni s Makedoniju nešto nismo u saglasnost.
dali76 dali76 15:53 19.11.2009

Srbi and korupcija

Da bi se korupcija valjda I izmjerila neko tu korupciju mora da I prijavi.Cudi me stoga kako Crna Gora nije mnogo vislje od tog 69mjesta.
No, strasno je sto su u Srbiji ljudi totalno anemicni na ovakv stvari. Nece biti nikakve reakcije na neprihvacanje amandmana Sase Jankovica I genijalnog amandmana DS poslanika.
Slucajno sam neki dan naisao kad je TV b92 imala reportazu o gradonacelniku Vranja cija je plata,po visini, ddruga u Srbiji( 2000 eura) dok su Vranjanci sa svojim platama na stotom mjestu U Srbiji. Ocekujem reakcije ljudi, traze da covek ode, il bar da odgovara na pitanja ..jok..Gradjani pricaju o tome kao da je to sneg u decembru. Uzas.
Ocekujes reakcije na bezobrazno ponasanje Jugohemije na skupstinskom odboru..opet nista..
Nisu cini mi se Srbi ni gluvi ni slepi vec naviknuti…
sentinel26 sentinel26 16:11 19.11.2009

Re: Srbi and korupcija

dali76
Nisu cini mi se Srbi ni gluvi ni slepi vec naviknuti
Tačno.
Odvikavanje od dosadašnjih navika i ponašanja, kada je u pitanju korupcija neće ići lako na brdovitom Balkanu.

Slučajno sam pročitao, istraživačka agencija pita gradjane o korupciji (slučaj je iz komšiluka ).

Istraživač: - Da li u ... ima korupcije ?
Gradjanin: - Ima.
Istraživač: - Ko je odgovoran ?
Gradjanin: - Vlada.
Istraživač: - Da li bi ti podmitio ( "korumpirao" ) državnog službenika da brže završiš posao ?
Gradjanin: - Da.
Istraživač: - Da li bi ti prijavio slučaj korupcije ?
Gradjanin: - Ne.
Istraživač: - Da li bi svjedočio o korupciji na sudu ?
Gradjanin: - Ne.

Istraživač se tada udaljio od ovog gradjanina bez riječi.

Ja da sam bio na njegovom mjestu ja bih mu rekao: - "Jedi g.... ", pa makar ostao bez tog posla..

antioksidant antioksidant 16:21 19.11.2009

Re: Srbi and korupcija

straživač: - Da li u ... ima korupcije ?
Gradjanin: - Ima.
Istraživač: - Ko je odgovoran ?
Gradjanin: - Vlada.
Istraživač: - Da li bi ti podmitio ( "korumpirao" ) državnog službenika da brže završiš posao ?
Gradjanin: - Da.
Istraživač: - Da li bi ti prijavio slučaj korupcije ?
Gradjanin: - Ne.
Istraživač: - Da li bi svjedočio o korupciji na sudu ?
Gradjanin: - Ne.

moyda se covek (gradjanin) zove vlada?
pointofview_gun pointofview_gun 18:29 19.11.2009

Re: Srbi and korupcija

Istraživač: - Da li u ... ima korupcije ?
Gradjanin: - Ima.
Istraživač: - Ko je odgovoran ?
Gradjanin: - Vlada.
Istraživač: - Da li bi ti podmitio ( "korumpirao" ) državnog službenika da brže završiš posao ?
Gradjanin: - Da.
Istraživač: - Da li bi ti prijavio slučaj korupcije ?
Gradjanin: - Ne.
Istraživač: - Da li bi svjedočio o korupciji na sudu ?
Gradjanin: - Ne.


Jel ovo poslednje pitanje znaci da li bih ukazala na korumpirane sudije?
gorran2 gorran2 19:12 19.11.2009

Re: Srbi and korupcija

sentinel26
Istraživač: - Da li u ... ima korupcije ?
Gradjanin: - Ima.
Istraživač: - Ko je odgovoran ?
Gradjanin: - Vlada.
Istraživač: - Da li bi ti podmitio ( "korumpirao" ) državnog službenika da brže završiš posao ?
Gradjanin: - Da.
Istraživač: - Da li bi ti prijavio slučaj korupcije ?
Gradjanin: - Ne.
Istraživač: - Da li bi svjedočio o korupciji na sudu ?
Gradjanin: - Ne.

Istraživač se tada udaljio od ovog gradjanina bez riječi.

Ja da sam bio na njegovom mjestu ja bih mu rekao: - "Jedi g.... ", pa makar ostao bez tog posla..
Bio tako jedan što nije hteo da plati korupciju. Trebala mu operacija, a doktor tražio pare. A on, uzme pa prijavi.
I, šta da vam pričam, dobio je punu zadovoljštinu: posle 5 godina su ga ekshumirali da na njemu konačno izvrše potrebnu operaciju.
A što je najvažnije: bez plaćanja!
adam weisphaut adam weisphaut 20:50 19.11.2009

Re: Srbi and korupcija

Slucajno sam neki dan naisao kad je TV b92 imala reportazu o gradonacelniku Vranja cija je plata,po visini, ddruga u Srbiji( 2000 eura) dok su Vranjanci sa svojim platama na stotom mjestu U Srbiji.

Samo 2k jura, isposnik!
ladyhawk ladyhawk 23:03 19.11.2009

Re: Srbi and korupcija

dali76
Nisu cini mi se Srbi ni gluvi ni slepi vec naviknuti…

Ili su mozda nemocni?
dali76 dali76 16:43 20.11.2009

Re: Srbi and korupcija

Mislim da nisu nemocni. Niko i ne pokusava da bilo sto uradi. Korupcija je sasvim normalna i sto je vaznije prihvatljiva stvar.
Ljudi kad cuju da im gradonacelnik ima dve hiljade eura dok mu gradjani zive kako zive..ne reaguju. mediji kao b92 mogu da ukazu na problem ,ali ne mogu od toga dalje..
mrvicak mrvicak 14:37 22.11.2009

Re: Srbi and korupcija

Bio tako jedan što nije hteo da plati korupciju. Trebala mu operacija, a doktor tražio pare. A on, uzme pa prijavi.
I, šta da vam pričam, dobio je punu zadovoljštinu: posle 5 godina su ga ekshumirali da na njemu konačno izvrše potrebnu operaciju.
A što je najvažnije: bez plaćanja!


Gro slučajeva završi tako
Ali ima i svetlih (retkih doduše) primera: onaj neurohirurg Slavik što je tražio 500 jura za operaciju deteta, posle prijave od strane oca deteta osuđen na 40 meseci zatvora + 6 godina zabrane rada (po isteku zatvorske kazne, tj. ne uračunava se vreme provedeno u zatvoru).
Lik je još bio toliko bahat da se branio time da nije hteo da odbije "čast" od oca, pošto je otac jelte bio jako naporan i insistirao a i pride je malo retardiran, pa je čovek moro pristat čisto da umiri retarda od oca. Taj detalj mi posebno grrrfuuuj
miloradkakmar miloradkakmar 16:01 19.11.2009

Nedodirljivost

I sad, šlag na tortu. Jučer je u Skupštini vođena rasprava o Zakonu o slobodnom pristupu informacijama i na nadležnom odboru je odbijen je amandman zaštitnika građana Saše Jankovića ( čovek je prijatno iznenađenje) kojim je on zatražio zaštitu sa službenike državne uprave koji bi ukazali na korupciju.

E, ovo mi se ne sviđa.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:04 19.11.2009

Re: Nedodirljivost

E, ovo mi se ne sviđa.

Ne sviđa se tebi što su odbili, ali se ne sviđa ni DS-u.što je uopšte predložio..
Tibor Jóna Tibor Jóna 16:11 19.11.2009

Re: Nedodirljivost

miloradkakmar
I sad, šlag na tortu. Jučer je u Skupštini vođena rasprava o Zakonu o slobodnom pristupu informacijama i na nadležnom odboru je odbijen je amandman zaštitnika građana Saše Jankovića ( čovek je prijatno iznenađenje) kojim je on zatražio zaštitu sa službenike državne uprave koji bi ukazali na korupciju.

E, ovo mi se ne sviđa.


ovde je najtuznije sto se demokratska stranka sve manje i manje uopste trudi da izgleda kao da je protiv korupcije!
lavinia_amaldi lavinia_amaldi 16:51 19.11.2009

Znam da IE nije tema ali

Irska je ove godine napravila pomak u oceni od proslogodisnje 7.4 na 8.0 a zauzela je 14o mesto.
komentari su ovde takvi da nisu potpuno zadovoljni postignutim i raspravlja se na koji nacin da se rezultat (tj situacija) poboljsa..

toliko o tome.
thefreak thefreak 20:01 19.11.2009

19.decembra...

...ko izadje poslednji neka ugasi svetlo!
sf.theory sf.theory 21:44 19.11.2009

...

Mislim da je vreme za nekog modernog Robina Huda...ovo vise ne vodi nicemu...masi je ocigledno potreban neko da zavrsi posao umesto njih...zalosno...
tabasko_pit tabasko_pit 22:29 19.11.2009

Kontra :)

Ova tabela je napravljena na osnovu percepcije iliti osecaja kako gradjani koji zive u tim drzavama vide stanje u drzavi.

Posto se kod nas pise o korupciji u svim novinama, potpuno je jasno da su mnogi culi da korupcija postoji, ali nisu bas sigurni sta to uopste znaci...
Ako pazljivo pogledate listu, shvaticete da su bolje rangirane one drzave u kojima korupcija nije jedna od top 10 tema.

Mi ovde svi, podsticemo ono sto smatramo da je korupcija. Znam nebrojeno slucajeva da ljudi ponesu cokoladu ili litar pica kod doktora, iako im niko ne trazi, jer misle da ce imati bolji tretman... i to ovde neki smatraju korupcijom...
Nije redak slucaj da se doktori ili vec neko drugi "nagradi" nekim poklonom po zavrsenom poslu iako ni to niko ne trazi (dobro ne bas niko, ali ima dosta primera).

A sustinsku , sistemsku korupciju ne razume prosecan svet.

usput, mnogima (NGO naroocito) ide u prilog(dzep) da se prica i o korupciji i o ostalim problemima i to se i istura u prvi plan (sto generalno nije lose, ali definitvno utice na percepciju, povodljivog naroda kakav smo mi).

Miskovicev primer za lekove ti i nije bas najbolji jer u svetu samo 2 proizvodjaca imaju registrovanu vakcinu od strane EU komisije za lekove. Jedna nema kolicine jer je unapred rasprodala proizvodnju, drugoj je Miskoviceva firma vec 8 godina ekskluzivni distributer u Srbiji (a da te podsetim imamo bar jaku farmako industriju, pa se ovde ne moze pricati o bilo kakvom monopolu).

Ili mislis da je Miskovic proizveo ovaj virus?

I druga opaska o zemljistu u Beogradu ne vazi... Grad da nije doboneo ovu odluku, ne bi mogao na prostoru Luke Beograd da gradi nista, odnosno tu bi zauvek bila luka. OIvako predvidja da se tu grade stambeno poslovni objekti, ali prenamenu moraju da plate investitori i da napune grdsku i republicku kasu... Ako posle toga zarade, neka im... I nije se grad odrekao ovom odlukom 70 ha zemljista i ne znam odakle takva informacija...

I za sam kraj - nesumljivo da korupcija postoji, i siguran sam da jeste problem u Srbiji, ali ova lista ne pokazuje nista, osim da mi mnogo vise mislimo o tome nego recimo Crnogorci...
G r o f G r o f 22:58 19.11.2009

Re: Kontra :)

ali ova lista ne pokazuje nista, osim da mi mnogo vise mislimo o tome nego recimo Crnogorci...


Pa da...u tome grmu leži zec. Korupcije nema mnogo, nego mi mnogo mislimo o njoj.
Da je meni ovako genijalna misao pala na pamet, zaštitio bih je u Zavodu za patente.
tabasko_pit tabasko_pit 23:03 19.11.2009

Re: Kontra :)

G r o f
ali ova lista ne pokazuje nista, osim da mi mnogo vise mislimo o tome nego recimo Crnogorci...Pa da...u tome grmu leži zec. Korupcije nema mnogo, nego mi mnogo mislimo o njoj.Da je meni ovako genijalna misao pala na pamet, zaštitio bih je u Zavodu za patente.

Nemoj da izvrces...

Lista se pravi na osnovu percepcije.
A korupcija postoji i treba je spreciti ili bar smajiti...

Korupcije ima, ali ima i toga da mnogi sa razlogom ili bez (ali mnogi zbog licnog interesa) podgrevaju pricu o istoj, pa otuda i ova lista i nas polozaj na njoj. Ili zaista mislis da su Crnogorci tolko bolji od nas?

A negradu za spnovanje i izvratnje reci mnogi na ovom blogu su trebali da dobiju odavno i da zastite gdegod

P.S da dodam - mi smo male mace za Bugarsku, a ona je ispred nas na listi.
pointofview_gun pointofview_gun 23:39 19.11.2009

Re: Kontra :)

osim da mi mnogo vise mislimo o tome


A ako budemo mnogo vise mislili o moru nego Crnogorci, hoce li i ovde da se materijalizuje?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 09:30 20.11.2009

Re: Kontra :)

P.S da dodam - mi smo male mace za Bugarsku, a ona je ispred nas na listi.

Ma, kako ne....pogotovo ako slušamo zvaničnu prtopagandu..
Bugarska je ispred nas iskoračila po svim parametrima..BDP im je 8.500 dolara po glavi stanovnika, za 3000 dolara veći nego kod nas. A 1989. za njih smo bili Amerika...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 09:48 20.11.2009

Re: Kontra :)

I za sam kraj - nesumljivo da korupcija postoji, i siguran sam da jeste problem u Srbiji, ali ova lista ne pokazuje nista, osim da mi mnogo vise mislimo o tome nego recimo Crnogorci...

Ovo je zaista traženje izbovora po svaku cenu....Dakle, mi mislimo o korupciji pa smo zato na dnu, a Crnogorci ne misle pa su u sredini....sjajno...
Problem vezan za korupciju u Srbiji je sistemskoga karaktera i ugrađen je u najviše državne akte...Recimo, ustavna odredba da mandati pripadaju strankama a ne poslanicima direktno smešta korupciju u vrhove parlamentarnih stranaka, naročito onih koji čine vladu. Od te odredbe pa do činjenice da imamo nesamostalno i zavisno tužilaštvo i u nešto manjoj meri isto takvo sudstvo, borbu protiv korupcije gledamo samo kao povremenu kampanju u kojoj stradaju periferni igrači.
Pogledajte samo odnos vlasti prema samostalnim institucijama koje su morali zbog EU da naprave. Prema povereniku za informacije, prema zaštitniku građana, prema revizorskoj budžetskoj agenciji, prema komisiji za zaštitu konkurencije, pa ćete lako zaključiti o čemu se radi.
Ovaj slučaj sa amndmanom zaštitnika građana veoma slikovito potvrđuje kako to funkcioniše..
tabasko_pit tabasko_pit 15:37 20.11.2009

Re: Kontra :)

pointofview_gun
osim da mi mnogo vise mislimo o tomeA ako budemo mnogo vise mislili o moru nego Crnogorci, hoce li i ovde da se materijalizuje?

Naravno da hoce i to bas na ovoj listi koja pokazuje index percepcije...
A nece se materijalizovati u realnom zivotu, ali to i pokusavam da kazem... samo me slabo razumete :)
tabasko_pit tabasko_pit 15:40 20.11.2009

Re: Kontra :)

Drago Kovacevic
P.S da dodam - mi smo male mace za Bugarsku, a ona je ispred nas na listi.Ma, kako ne....pogotovo ako slušamo zvaničnu prtopagandu..Bugarska je ispred nas iskoračila po svim parametrima..BDP im je 8.500 dolara po glavi stanovnika, za 3000 dolara veći nego kod nas. A 1989. za njih smo bili Amerika...

Veruj mi da ne znas o cemu govoris...

Bugarska je raj korupcije. Kupis i premijera za 300 leva a kamoli policajca, doktora, ministra,...

Bugarska je deo EU, a bas zbog korupcije nisu iskoristili ssve fondove EU. Takodje poznato je da su za pare koje su dobili iz predpristupnih fondova EU trebali da naprave bar 6 autoputeva od granice sa Srbijom do Sofije, a jedva su uspeli da prosire taj put (onaj ko ide tamo zna o cemu pricam) i to ek kada je brigu o toj investiciji preuzela direktno komisija EU.
tabasko_pit tabasko_pit 15:47 20.11.2009

Re: Kontra :)

e zaista traženje izbovora po svaku cenu....Dakle, mi mislimo o korupciji pa smo zato na dnu, a Crnogorci ne misle pa su u sredini....sjajno...
Problem vezan za korupciju u Srbiji je sistemskoga karaktera i ugrađen je u najviše državne akte...Recimo, ustavna odredba da mandati pripadaju strankama a ne poslanicima direktno smešta korupciju u vrhove parlamentarnih stranaka, naročito onih koji čine vladu. Od te odredbe pa do činjenice da imamo nesamostalno i zavisno tužilaštvo i u nešto manjoj meri isto takvo sudstvo, borbu protiv korupcije gledamo samo kao povremenu kampanju u kojoj stradaju periferni igrači.
Pogledajte samo odnos vlasti prema samostalnim institucijama koje su morali zbog EU da naprave. Prema povereniku za informacije, prema zaštitniku građana, prema revizorskoj budžetskoj agenciji, prema komisiji za zaštitu konkurencije, pa ćete lako zaključiti o čemu se radi.
Ovaj slučaj sa amndmanom zaštitnika građana veoma slikovito


Upravo smo na dnu OVE liste jer je percepcija nasih gradjana takva kakva je. Da se manje pise manja bi i percepcija bila. Sto ne znaci da bi manja korupcija bila.

Upravo je to manjkavost (i to veoma ozbiljna) OVE liste. Vi se raspravljate da li postoji korupcija, a ja vam kazem da postoji, ali da ova lista apsolutno nije relevantna. Sada bi verovatno ja trebao vas da ubedjujem kako niste u pravu, ali mi to ne pada napamet.

Komisija za zastitu konkurencije apsolutno zasluzuje tretman kakav ima, jer se apsolutno ne razumeju u materiju kojom se bave, ali je to druga prica. Doduse nisu jedini u ovoj zemlji koji rade na takav nacin.

Slazem se za ombudsmana, za sabica,... slazm se i za skupstinu, ali i za mnoge druge stvari

Jedino se ne slazem, da je ova lista relevantna , osim za one koji pokusavaju zahvaljujuci njoj da iskamce neke pare ili dodatne poene (ovde svakako ne mislim na autora ovog teksta)
sentinel26 sentinel26 18:00 20.11.2009

Re: Kontra :)

Drago Kovacevic
P.S da dodam - mi smo male mace za Bugarsku, a ona je ispred nas na listi.
Ma, kako ne....pogotovo ako slušamo zvaničnu prtopagandu..
Bugarska je ispred nas iskoračila po svim parametrima..BDP im je 8.500 dolara po glavi stanovnika, za 3000 dolara veći nego kod nas. A 1989. za njih smo bili Amerika...

Gosn Drago, ovo ti nije tačno. I na jednom prethodnom blogu si prezentirao djelimično tačne podatke.
Radi se o analizi Ekonomista iz Londona.

Evo cijele liste BDP u $ po glavi (stano)jadnika - 20 zemalja poslije 20 godina :

1. Slovenija ……………....….…. 24.180 $ po glavi stanovnika
2. Češka ................................... 16.689
3. Slovačka ............................... 16.240
4. Estonija ................................ 13.980
5. Hrvatska ................................ 13.220
6. Madjarska ............................. 12.530
7. Litvanija ................................ 12.090
8. Latvia .................................... 11.910
9. Poljska .................................. 10.580
10. Rusija ................................... 8.230
11. Rumunija .............................. 7.770
12. Bugarska .............................. 6.820
13. Crna Gora ............................. 6.510
14. Srbija ..................................... 5.480
15. Bjelorusija .............................. 5.190
16. Makedonija ............................ 4.410
17. BiH ......................................... 4.080
18. Albanija .................................. 3.450
19. Ukrajina .................................. 2.520
20. Moldavija ................................ 1.510

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana