Preljuba, čemu?

vladimir petrovic RSS / 20.11.2009. u 16:23

- A kako se vi zovete?

- Samo trenutak, na vrh jezika mi je.

(Umberto Eko: Tajanstveni plamen kraljice Loane)

Ah, ta literatura.

Već sam ranije govorio da u knjigama možete naći sve (dobro, skoro sve) što vas zanima, samo ako malo ozbiljnije potražite, kao i da se sa literaturom može sve objasniti.  

Eto tako, pre neki dan ja listam eseje Isidore Sekulić i naidjem na njena dva zanimljiva štiva o italijanskom piscu Luidjiju Pirandelu (Luigi Pirandello). Pirandelo je bio dobar pisac, nobelovac, pa je zasluživao i ozbiljno analiziranje, našta ukazuju i sami naslovi tih podužih Isidorinih eseja: «Problem relativiteta kod Pirandela» i «Luidji Pirandelo sa Henrikom IV». Pored priča i romana, Pirandelo je pisao i drame, pa ga mnogi cene prvenstveno kao - dramaturga. Njegove najpoznatije drame su  «Šest lica traže pisca» (Sei Personaggi in Cerca d'Autore)  i «Henrik IV» (Enrico IV).   

A zašto ja pominjem Luidjija Pirandela i Isidoru Sekulić? Pa zato što je, objašnjavajući problem relativiteta kod Pirandela, Isidora na samom početku ispričala ukratko sadržaj Pirandelove priče «Istina» (La verità), o čoveku-ženoubici. A zašto je čovek ubio svoju suprugu? Da li zbog preljube? Odgovor je: da, ali slučaj te preljube jeste po nečemu bio prilično specifičan.

Saru Ardjentu (Argentu) ima trideset i devet godina. Oženjen je. Siromašak je, radi kao nadničar na nekoj udaljenoj farmi, tako da na posao odlazi ponedeljkom ujutru, a vraća se subotom uveče. Ako mu se dogodi nekada da se vrati ranije, on ne ide direktno kući, nego svrati kod komšije na kafu, pa pošalje komšijsko dete da javi njegovoj ženi da se on vraća ranije, pošto nije želeo da je iznenadjuje. I tako je život tekao, dok jednog dana žena lokalnog kavaljera Fiorike (cavaliere don Agatino Fiorìca), koja je u poslednje vreme uhodila svog muža, nije ga zatekla, in flagranti, u preljubi sa - Ardjentuovom ženom. Ona (La signora donna Graziella Fiorìca, moglie del cavaliere) je onda istrčala na ulicu i počela da viče i dere se na sav glas, kukajući i proklinjući sudbinu, a najviše muža i suprugu Ardjentuovu, tako da se oko nje brzo skupile sve žene iz susedstva i šire, smirivale je, a deca su donosila 'ladnu vodu i šećer, da se jadnica, kavaljerova žena, povrati sebi. Elem, glasina o tom tužnom dogadjanju na ulici stigla je brzo do samog Ardjentua, na farmi, te je on prekinuo posao, došao kući, uzeo sekiru i, po sicilijanski, razmrskao glavu svojoj ženi. Sledi sudjenje, i Isidora to ovako opisuje:

«Ispitivan od predsednika suda, Ardjentu izjavljuje da sebe ne smatra krivim. Svi u sudu razumeju to tako da će Ardjentu kriviti ženu preljubnicu. Ali, koje iznenadjenje, kad Ardjentu kaže da ni 'ona nesrećnica' nije kriva. Pa ko je onda kriv? - pita sudija. Kriva je, veli Ardjentu, žena kavaljerova koja nije htela da prećuti što je znala. I, dosada mirni Ardjentu, sada, potresen, sa suzama u očima i u glasu, govori o sramoti kavaljerovoj koji je, gospodin čovek, bio izložen ruglu ulice u jednoj sceni ‘zbog koje je kaldrma crvenela od stida'. I tako isto potrešen dodaje: 'A jedan Bog zna, gospodine predsedniče suda, šta smo svi mi, siromašan svet, primorani da činimo za parče zlehuda hleba'. Predsednik je zaprepašćen. 'Vi ste, dakle, znali za nedelo ženino?' Sva publika čini optuženom znake da kaže da nije znao. Ardjentu pita; 'Treba li da kažem da nisam znao?' Pa onda, upućen od predsednika da valja istinu da govori, on kazuje: 'A istina je evo ovo: bilo je tako kao da ja ne znam. Ja sam u polju od ponedeljnika ujutru do subote naveče, i šta vam takav siromah čovek i može znati... Stvar je dakle ostajala prećutana.... Naravno, da je neko došao u polje da mi kaže: slušaj, to i to, ja bih morao otrčati kući i razmrskati ženi glavu; ali niko nikada nije došao. A ako se desilo da ja, izuzetno, imam da se vratim kući u neočekivano vreme, uvek bih poslao nekoga da ženi javi. To vam je najbolji dokaz da nikada nisam imao nameru da izvršim zločin... Ali šta sam mogao kad je, odjedared, ona gospodja... S kojim pravom je ta gospodja došla da uznemiri mene koji sam uvek bio miran, kojega se to nije ticalo, koji nisam hteo nikad niti što da vidim ni da čujem? Za nju, za njeno gospodstvo, to je bila samo šala. Ona se izmirila s mužem posle dva dana, ali je zaboravila da ima tu još jedan čovek, i da taj čovek nije mogao dozvoliti da ga kljucaju u lice, i da je morao biti čovek... Da je ta gospodja došla prvo k meni... ne bi se desilo ovo što se desilo, zbog nje'. 'To je dakle vaša teza?' - zapitao je predsednik suda. 'Kakva teza?' - odgovara Ardjentu, - to je istina».

U nastavku svog eseja seriozna i učena Isidora govori o tome da ono što je istaknuto u navedenoj novelici o Ardjentuu to Pirandelo ističe kroz sve svoje drame i novele: «relativitet svega i svačega, nemoć čovekova razuma da zna šta je šta u suštini, nemoć njegova da ceni, da sudi, da živi ono što jeste, a ne ono što kao da jeste, ono što u danom slučaju hoće ili treba da jeste». Pritom, njeno osnovno stanovište jeste «da problem relativiteta, u raznim merama i formama, dolazi kod svih mislilaca i kod svih umetnika koji zadiru dublje u stvari; svi oni otkrivaju samo manifestacije realnosti, a intimnu suštinu realnosti nikad ne znaju».

No, da se ja vratim na konkretno pitanje preljube. Pirandelo, čini se, u ovoj noveli naglasak stavlja na postupak gospodje Fiorike više nego na zlokoban čin samog Ardjentua. (Ardjentu je, tom prilikom, bio osudjen na trinaest godina robije).

Naravno, svi znamo da ljudi različito reaguju kada svog partnera zateknu u preljubi, ili saznaju o preljubi. Neki izgube glavu pa se ponesu žestoko, sa kobnim posledicama. Drugi, razumniji, pokušavaju da se savladaju i traže, kako bi to političari rekli, "mirno rešenje".

Moj savet koleginicama-blogerkama: ako partnera nadjete u preljubi, ne istrčavajte na ulicu da to saopštite celom svetu. Moj savet kolegama-blogerima: ako partnerku zateknete u preljubi, ne budite fizički grubi prema njoj, niti vršite samoubistvo. (Nemojte povredjivati ni treće lice u toj drami). Nikako. Ne isplati se.

Da li vi ponekad razmišljate o problemu preljube?

Neko će reći da je preljuba ozbiljna stvar, te da se o njoj ne može «tek tako» pričati. Znam ja to, i slažem se, ali podsećam da je literatura prepuna preljuba (neke se završavaju ubistvom ili samoubistvom, a druge bivaju bolne, ali podnošljive, a verovatno ima i bezbolnih, kada se čovek pravi «kao da ništa ne primećuje», he, he, he), a ja verujem da knjige odražavaju život. Naime, čim primetim da neke knjige ne odražavaju pravi život, ja ih (uglavnom) ne čitam.

Atačmenti



Komentari (228)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 21:10 25.11.2009

Re: Šta je to biološka majka?

Ako je neko podignut u nekakvom domu ili kod usvojenih roditelja, nikako mi nije jasno šta može da ga kopka da poželi da upozna svoju biološku majku? A oca još manje? A u literaturi i u filmovima često nailazimo na tu temu: neko je imao sasvim normalno detinjstvo, stabilna je ličnost, ali odjednom poželi da upozna biološke roditelje

Čista predostrožnost :
hoće da vidi koliko i kako će da bude nenormalan kad omatori
mara92 mara92 06:02 23.11.2009

Прељубу?

Не праштам.

Не заборављам. Никада, никако.

Обзиром да нисам у браку (нити сам била), одмах да нагласим да исто важи и у тој конструкцији.
Брак схватам као круну љубави или барем опасну, масну заблуду да је љубав у питању. Уколико неко ко је удат/ожењен превари то значи да љубав није права, онда је то опсена; то је онда уговор, споразум (што правнички строго гледано и јесте - консензус двоје људи да буду у "брачној заједници" ) али из неких сасвим других побуда...Останак у браку (изузимам ситуацију у Србији и свуда где неко нема материјалних и других могућности да се разведе) када једно или обоје варају је стаклена менажерија, гротеска, перверзија разума. Не можеш да волиш некога, а да будеш интиман са другим/другом - не бива.

Јесте,
Ја сам традиционалиста. Може бити да је то резултат васпитања, социјализације, а и некох мојих светоназорја, али је тако.
takamatsu takamatsu 08:23 23.11.2009

Re: Mara

Не можеш да волиш некога, а да будеш интиман са другим/другом - не бива.


Pa da. Dugoročnu vezu sa nekim, bio brak ili ne, ja posmatram kao... neki živi entitet. Dakle, nešto što ima početak, razvojne faze, mnoge uspone, padove, pa i katastrofe.... Samim tim, "to nešto" zahteva (kao i svako živo biće) da se hrani, neguje, da se "učesnici" menjaju, razvijaju i uče tokom vremena, da balansiraju, misle i tolerišu, inače stvar - prosto - "umre".
Pojava nekog trećeg u vezi je samo simptom da nešto već odavno ne valja: počev od samog izbora partnera (možda je prosto po prirodi "šaren", pa nadalje - možda "samo" želi da "pobegne", da još jednom oseti hemiju "odizanja sa zemlje", možda nešto treće... A danas je vrlo moderna trka za brzim, jednokratnim zadovoljstvima, socijalno je opravdano i podržano varanje partnera na svaki način, i to svakako doprinosi celoj priči...

Meni lično vrlo zanimljiv fenomen je triangulacija (kad smo već kod dr Milivojevića :) - pojava da se neko od partnera usredsredi na dete, obično majka. Loš ili nikakav odnos sa partnerom prebacuje na treću osobu, najčešće dete, ređe na majku ili koga sledećeg, i između ostalog i zbog toga imamo mnogo "maminih srećica"....Vrlo prosta stvar :). Kako rekoh, sve je to vrlo interesantno...
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:37 23.11.2009

Re: Прељубу?

Не можеш да волиш некога, а да будеш интиман са другим/другом - не бива.

Ovo je veoma diskutabilno.
Znam mnogo njih (pogotovu muškaraca) koji tvrde upravo obrnuto. Da je moguće voleti dve osobe u isto vreme. (Izgleda da je mehanizam voljenja kod žena malo komplikovaniji, još nisam došao dotle da mogu da ga razumem u celosti).

Znate, za pojedine alkohole postoje merači - instrumenti koji mogu tačno da izmere jačinu.
Koliko znam, nema instrumenta koji može da izmeri jačinu - ljubavi, jer oni koji veruju da jedna osoba ne može istovremeno voleti dve osobe obično smatraju da ljubav, ako je istinski velika i jaka, ne ostavlja prostora čoveku da voli istim intenzitetom i još drugu osobu. Malo ljudi će se sa tim složiti, pa ostaje da svako u svojoj glavi zamišlja šta je to "istinska ljubav" i koliko ona može biti jaka i okupirajuća.

Kažu da i u sredinama gde ima poligamije muškarac istovremeno voli dve žene. I to na način da ih usrećuje, ako se može verovati knjigama, i izjavama tih ljudi, ali i tih žena. A irelevantno je da li on te dve žene voli baš istim intenzitetom, i to najvećim mogućim, onako kako nas uče kada smo deca - da je ljubav najvažnija na svetu i da kada nekoga volite treba da ga volite najviše na svetu, do neba, bla, bla, bla... Život je, ipak, nešto drugo. A u pravu je Z. Milivojević kada kaže da neke osobe upropaste svoj život tragajući za pravom ljubavlju. Neke žene čak, kako navede Maksa, je nikada ne dočekaju, pa okončaju ovozemaljski život i odu na onaj svet - neotpakovane... A, jadnice, verovale su itekako u plemenitost i uzvišenost ljubavi, jedino se ona (ljubav, sa velikim početnim slovom) nikada nije dogodila...

No, da se vratimo na preljubu. Ima iskusnih muškaraca koji često bivaju u vezi sa udatim ženama, te tvrde da su te veze mnogo bolje nego sa ženama koje su nesrećne u braku. Dakle srećno udate žene su bolje ljubavnice (odnosno preljubnice). Kažu da je prilično dosadno voditi ljubav sa ženom koja živi u lošem braku, odnosno da su mnogo opuštenije i poželjnije žene koje žive u srećnom i zadovoljnom braku.
O tome ima i filmova. U jednom starom filmu Luisa Bunjuela imamo situaciju u kojoj glavna junakinja, od sile ide potajno u javnu kuću (kupleraj) i tamo se podaje svakome redom, ne da bi zaradila pare, nego iz nekih drugih, teže objašnjivih, razloga... A onda se vrati kući i uživa u sreći toplog doma, pored finog muža i dečice... C' est la vie...

Ovde se otvara pitanje: da li se na preljubu odlučuju samo one žene koje su nezadovoljne svojim muževima? I obrnuto: samo muškarci koji ne dobivaju od svojih supruga ono što očekuju. Mnogi kažu: Ne.
That's the question.

Jer, život bi bio previše jednostavan ako bi neko išao u preljubu samo zato što kod svog partnera ne nalazi ono što mu je potrebno. Izgleda da tako veruju samo slabe duše, da bi našle opravdanje i umirile grižu savesti. Zato što nemaju dovoljno snage da kažu: meni je dobro sa sadašnjim partnerom, ali mi povremeno treba intimna veza još sa (bar) jednom osobom. As simple as that.
sybil sybil 10:14 23.11.2009

Re: Прељубу?

mara92
Не праштам.Не заборављам. Никада, никако.Обзиром да нисам у браку (нити сам била), одмах да нагласим да исто важи и у тој конструкцији. Брак схватам као круну љубави или барем опасну, масну заблуду да је љубав у питању. Уколико неко ко је удат/ожењен превари то значи да љубав није права, онда је то опсена; то је онда уговор, споразум (што правнички строго гледано и јесте - консензус двоје људи да буду у "брачној заједници" ) али из неких сасвим других побуда...Останак у браку (изузимам ситуацију у Србији и свуда где неко нема материјалних и других могућности да се разведе) када једно или обоје варају је стаклена менажерија, гротеска, перверзија разума. Не можеш да волиш некога, а да будеш интиман са другим/другом - не бива.Јесте,Ја сам традиционалиста. Може бити да је то резултат васпитања, социјализације, а и некох мојих светоназорја, али је тако.

ne znam, mozda zato sto sam skorpija, ali - meni su te tzv. kurvinske ljubavi najinteresantnije. fascinira me to da se kurvinske ljubavi desavaju uprkos brakovima, konvencijama, svetonazorima, politici, razumu, svemu postojecem. to stanje kada razum prestaje, a srce caruje po cenu totalne propasti mi je naj naj fascinantniji, jer ovaj trenutak je zivot i smrt.
dr zhivago je moja prica.
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:19 23.11.2009

Re: Прељубу?

Sybil
... meni su te tzv. kurvinske ljubavi najinteresantnije


Tako je (uglavnom) u svetskoj literaturi.
sybil sybil 10:21 23.11.2009

Re: Прељубу?

vladimir petrovic
Sybil... meni su te tzv. kurvinske ljubavi najinteresantnijeTako je (uglavnom) u svetskoj literaturi.

neko pametan je rekao - knjige treba ziveti.

amin!
Rip Kirbi Rip Kirbi 12:42 23.11.2009

Re: Прељубу?

Кажу да је Казанова волео СВЕ своје жене.
Rip Kirbi Rip Kirbi 13:40 23.11.2009

Re: Прељубу?

Мени на памет пада један други филм. Зове се "Неверна" (Faithless) (нисам сигуран да је тачно тако код нас преведен). Режирала га је Лив Улман, по сценарију Ингмара Бергмана.

Приказан је остарели редитељ, по имену Бергман, који живи осамљено и присећа се...

Дакле, ради се о жени који је у срећном браку, али се упушта у везу са породичним пријатељем (то је Бергман). То је, изгледа, "фатална" љубав, она врста љубави којој се не може одолети.

Жена неко време (можда неколико година) живи двоструким животом, тј. варајући обојицу мушкараца (тако бих рекао). Њихова ћеркица ће проћи најгоре (јер, деца су увек жртве одраслих). Муж, напокон, открива неверство и - убије се. Жена наставља да живи са својим дотадашњим љубавником, међутим, та веза се постепено "хлади" и - нестаје... (Рекло би се: па зашто су и почињали? По коју цену?)

На крају, долази шокантно откриће: жена - прељубница (чији се муж убио) открива да је и њу муж годинама варао, за живота, и добро крио своју везу.

Колико сам сазнао, ради се о истинитој причи, о догађајима из живота самог Ингмара Бергмана, великог редитеља. Иначе, Бергман и Улманова су били и сами у ванбрачној вези и имају ћерку (што не мора да значи да овај филм описује њихову аферу).


У ствари, питање прељубе открива извесне трагичне стране наше ситуације, нашег положаја у свету.
sybil sybil 13:51 23.11.2009

Re: Прељубу?

A u pravu je Z. Milivojević kada kaže da neke osobe upropaste svoj život tragajući za pravom ljubavlju. Neke žene čak, kako navede Maksa, je nikada ne dočekaju, pa okončaju ovozemaljski život i odu na onaj svet - neotpakovane... A, jadnice, verovale su itekako u plemenitost i uzvišenost ljubavi, jedino se ona (ljubav, sa velikim početnim slovom) nikada nije dogodila...


so what? znas li ono od kjerkegora o vitezu i princezi. ide ovako.
vitez se zaljubi u princezu u citav sadrzaj njegovog zivota postaje ljubav prema princezi. no, priroda veze je takva da se ona ne moze prevesti iz idealiteta u realitet. robovi bede, ljudi ogrezli u zabokrecini zivota naravno krekecu- takva ljubav je ludost i udovica bogatog piljara je dobra partija. vitez tako ne postupa. ni za sve cari ovog sveta ne ostavlja svoju ljubav.
boze, sto volim kjerkegora, toliko smo ga obozavale ja i moja drugarica filozof, ona zna mnoge delove napamet.
hoc u da kazem- neki ljudi traze najbolje, mozda im se ostvari, mozda ne, u cemu je tragedija. vec sam pricala o francuskom filmu o dve zene gde je jedna uspesna i slavna glumica koja masta da bude udata sa dvoje dece i jedna udata ali nesrecna jer nije slavna glumica. obe su ocajne i stalno osecaju da ih je zivot prevario. posle niza bizarnih scena njihovog ocaja namece se zakljucak da je njihova filozofija - besmislena zloupotreba zivota.
Rip Kirbi Rip Kirbi 14:20 23.11.2009

Re: Прељубу?

Не разумем сасвим ту Кјеркегорову причу. Мора бити да је на крају нека поента, коју си изоставила.

Да ли он говори о "идеалу", који је недостижан? Не би био нарочито оригиналан, ако је то у питању. Поготово ако говори о "принцези". Јер, принцеза има мало, на прсте се могу избројати. А стоји и питање да ли је принцеза уистину то за шта се издаје. Да ли је принцеза - принцеза? Морала би, рецимо да прође тест са зрном грашка. Иначе...

Знао сам, тако, неке такве принцезе... У ствари, биле су то зле чаробнице.
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:47 23.11.2009

Re: Прељубу?

Ja sam danas bio dugo izvan kancelarije. Jednom sam navratio i video komentar koji je Sybil ostavila - i odmah sam ga, po kratkom postupku, podržao.
Jer, ona je pomenula značaj kurvinskih akcija.
To je ono o čemu se govori u ovom blogu.
Jer, preljuba jeste kurvinski posao.

Dobro, kurvanje je malo širi pojam, ali preljuba jeste kurvanje, a svako kurvanje ne mora da bude preljuba.
Naime, kako ja shvatam stvari, preljubu vrši onaj ko je već u emotivnoj, bračnoj ili vanbračnoj vezi sa svojim partnerom, a onda, kao što neko preko hleba traži pogaču, on traži nove seksualne užitke, sa ili bez ljubavi, sa trećim licima.

A smatram da je kurvanje širi pojam od preljube, jer ako je jedan mladić neoženjen, pa ganja cure iz noći u noć (neki to rade i danju, možda i na kancelarijskom stolu, he, he, he), onda to nije preljuba, jer on nikoga ne vara. A preljuba jeste varanje. Varanje koje može da izazove velike duševne patnje kod druge strane.

Bilo je ovde reči da vezu (brak) treba kidati kada stvari ne idu kako treba. Kažu da se to dogadja danas više nego ranije, ali opet ne previše često. Jer ima mnogo brakova u kojima povremeno stvari ne štimaju, pa zbog raznoraznih razloga, opstaju. Koliko znam, kada se danas dvoje razvode, njihov advokat to ovako objasni: "Čine to iz nepomirljivih razlika". To shvatam tako da postoje brakovi u kojima ima itekako razlika, ali su pomirljive. Ili partneri nemaju petlju, ne znam.

Zato, pogledajmo ovo što nagoveštava Sybil. Koliko kurvinske veze obogaćuju naše živote? Ili, usput nešto gubimo? That is the question.
Rip Kirbi Rip Kirbi 20:02 23.11.2009

Re: Прељубу?

Да ли обогаћују или не, не знам. Али, зачињавају, свакако. А зна се, неки су зачини пријатни, а неки гадни. Ту не суди разум, него укус.


Поздрављам те, пукотино дивотна,
Што међ слабинама њеним блисташ вазда;
Нек је благословена та блага бразда
Која ми враћа задовољства животна.

...

Знај, сви би песници с осећањем части
Морали пред тобом на колена пасти
Држећи у руци упаљене свеће!


Пјер де Ронсар
(превод: Данило Киш)


А шта тек рећи на овај Верленов:

Курве, једине божје свештенице међ нама.
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:20 23.11.2009

Re: Прељубу?

Rip Kirbi.
У ствари, питање прељубе открива извесне трагичне стране наше ситуације, нашег положаја у свету.

Slažem se.
Mnogo je dobar ovaj slučaj koji si ti izneo - film "Neverna". Jer daje, bergmanovski, kompleksnost medjuljudskih odnosa.
Pa i priča koju je Mirela ispričala iz Fukoovog platna Umberta Eka je veoma ubedljiva - čovek ima ljubavnicu, pored supruge, i smatra to iz malog miliona razloga sasvim normalnim; a kada ta njegova ljubavnica pokloni pažnju drugom muškarcu - on će da poludi, doživljujući to kao smak sveta.

Makoliko ljudi govore da voleti nekoga mi to radimo da bismo njega/nju učinili srećnom, u suštini to radimo prvenstveno radi nas samih. Volimo drugoga da bismo sebi ugodili, da bismo svoje prohteve zadovoljili, sa uverenjem da ono što je dobro nama dobro je i partneru.

Bilo kako bilo, preljuba je važna kao fenomen čovekovog egoizma. Jer, u klasičnoj preljibi, čovek se ne zadovoljava sa onim što ima, već traži više. Što je, opet, normalno, zar ne?

Mnogo volim da gledam ove žene Modiljanija i Pikasa, to me smiruje kada sam umoran:
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:33 23.11.2009

Re: Прељубу?

Rip, hvala ti za ovaj Kišov prevod, nisam znao za njega.

Ja volim tzv. pesničke prevode - kada pesnici i pisci prevode druge pesnike i pisce.

Evo kako je Ivo Andrić prevodio Volta Vitmena (Walt Whitman):


JA DOLAZIM SA SNAŽNOM MUZIKOM
Sa trubama i bubnjevima, evo ja dolazim sa snažnom muzikom;
ja ne udaram marševe samo priznatim pebediocima, ja ih udaram i pobedjenim i pobijenim.

Jesi li čuo da je dobro pobedu izvojevati?
Ja kažem: bitke se gube sa smislom, kao što se i dobijaju.

Ja bubnjam i bubnjam za mrtve;
ja prinosim ustima i duvam im najglasniji i najveseliji ton!

Neka je slava onima što ne uspeše!
I onima čije ladje u moru potonuše!
I onima koji se i sami u moru potopiše!
I svim generalima koji izgubiše bitke,
i svima plemenitim i pobedjenim junacima!

I bezbrojnim neznanim junacima kao i najvećim poznatim generalima!
(Volt Vitmen)
Rip Kirbi Rip Kirbi 23:35 23.11.2009

Re: Прељубу?

Владимире, ради се о књизи бриљантних Кишових препева, антологији француске еротске поезије, под насловом "Бордел муза".

Међу ауторима су и: Лафонтен, Волтер, Готје, Бодлер, Верлен и Маларме.


Ево малог одломка из ученог Кишовог предговора:

Еротска фикција, да би досегла до културне вредности, мора да представља целокупну реалност у једној упрошћеној форми, па стога све оно што сачињава непристојност (фантастичне песничке слободе, презирање свих природних и друштвених међа у љубави), као и визија бескрајног задовољства, само су нека врста стилизације, и постоје једино зато да би се стварност заменила сном о једном срећнијем животу.
...
Сав тај жанр, што ће га суров дух радо оценити као еротичан натурализам, жанр у којем мушкарци никад не малаксавају а жене су увек податне, исто је тако дакле романтична фикција као и најплеменитија дворска песма. Шта је друго него романтика кад се кукавички стављају на страну сви природни и друштвени заплети љубави и кад се лепом привидношћу непомућеног задовољства маскира све што је у сполном животу лажно, себично и трагично?
...
Али и то је неки животни идеал: идеал нечедности.
...
Живо врело галског духа попут понорнице час избије, час се скрива под земљу, притиснуто пуританизмом, хипокризијом или академском забраном, да би онда поново шикнуло као гејзир, па макар у виду кафанског куплета или кабаретског певања у песмама великих француских шансоњера.


* * *
Неки наслови:
Лепим сисама
Епитаф мушком уду брата Петра
Продавачица пица
Песникова јебачина
Filip2412 Filip2412 21:45 24.11.2009

Re: Прељубу?

Знао сам, тако, неке такве принцезе... У ствари, биле су то зле чаробнице.
Pa nije li to jedno isto?
Filip2412 Filip2412 16:37 26.11.2009

Re: Mara

Meni lično vrlo zanimljiv fenomen je triangulacija (kad smo već kod dr Milivojevića :) - pojava da se neko od partnera usredsredi na dete, obično majka. Loš ili nikakav odnos sa partnerom prebacuje na treću osobu, najčešće dete, ređe na majku ili koga sledećeg, i između ostalog i zbog toga imamo mnogo "maminih srećica"....Vrlo prosta stvar :). Kako rekoh, sve je to vrlo interesantno...


ispravno zapazanje
background noise background noise 09:37 23.11.2009

Ni manje stete ni vise suza

Sta drugo reci a ne slagati?
jasnaz jasnaz 10:18 23.11.2009

crno-plavo

Rip Kirbi Rip Kirbi 14:03 23.11.2009

Re: crno-plavo

Волим и црно и плаво.
topcat topcat 16:19 23.11.2009

Eto...

doka ja okolo plandujem...netko uze i 200...

Filip2412 Filip2412 21:48 24.11.2009

...

meni je dobro sa sadašnjim partnerom, ali mi povremeno treba intimna veza još sa (bar) jednom osobom. As simple as that.


Vladimire... nemam sta da dodam.

Iskreno, oprostio bih zeni da me prevari onako u stilu desilo se neki put.
Medjutim ako je volim, bilo bi mi jako tesko da saznam kako drugoga voli i zeli da me ostavi.

Mi ljudi smo ko majmuni, nismo monogamni po prirodi, ko to ne priznaje taj klevece i laze.

nego ne sljaka to u praksi, u praksi je bolje ipak drzati se posesivno partnera inace ako se dozvoli sloboda ode mas u propas, nema nista od veze
maksa83 maksa83 21:54 24.11.2009

Re: ...

nego ne sljaka to u praksi, u praksi je bolje ipak drzati se posesivno partnera inace ako se dozvoli sloboda ode mas u propas, nema nista od veze

Ne bih se složio, mislim da je baš u praksi posesivno maltretiranje partnera u-bed-lji-vo naj-si-gur-ni-ji način da ga oteraš od sebe.
Filip2412 Filip2412 22:28 24.11.2009

Re: ...

maksa83
nego ne sljaka to u praksi, u praksi je bolje ipak drzati se posesivno partnera inace ako se dozvoli sloboda ode mas u propas, nema nista od veze

Ne bih se složio, mislim da je baš u praksi posesivno maltretiranje partnera u-bed-lji-vo naj-si-gur-ni-ji način da ga oteraš od sebe.


A pa ne radim ja to tako. Ja imam totalno liberalni interfejs. Middle tier mi je demokratski a back end balkanski.

Nego bez zezanja, voleo bih ja da smo iskreni 100% i da sve jedno drugom priznajemo ali to se retko srece. Ponekad cak moram malo da se pravim posesivan je suprotnoj strani to godi kao izraz ljubavi. Balans i promena ritma, nema nista bez toga.
maksa83 maksa83 05:48 25.11.2009

Re: ...

A pa ne radim ja to tako. Ja imam totalno liberalni interfejs. Middle tier mi je demokratski a back end balkanski.

:)))))))
Rip Kirbi Rip Kirbi 10:03 25.11.2009

Re: ...

Medjutim ako je volim, bilo bi mi jako tesko da saznam kako drugoga voli i zeli da me ostavi.


Mi ljudi smo ko majmuni, nismo monogamni po prirodi, ko to ne priznaje taj klevece i laze.


Па како, Филипе, да ускладимо своју полигамну природу и потребу да волимо и будемо вољени?

Да се вратим на др Миливојевића: себични сми и од супружника (или љубавника) тражимо верност, а за себе задржавамо право да "издамо", преваримо и - одемо.

И тако... Неко воли верност, а неко преферира курвање. То је предност живота у демократији: свако је слободан да изабере штагод.

Размишљам, нема решења. Копрцамо се у мрежи интрига и људских страсти.
Filip2412 Filip2412 14:05 25.11.2009

Re: ...

Па како, Филипе, да ускладимо своју полигамну природу и потребу да волимо и будемо вољени?

Размишљам, нема решења. Копрцамо се у мрежи интрига и људских страсти.


sta reci..... zaista nema resenja, nema recepta za svaku situaciju, valjda je neko tako uredio da bi bilo zanimljivo
ne znamo ni sami uvek sta hocemo a zelimo da znamo sta zena hoce...

samo ne tvrdoglavo, malo levo malo desno, malo iskrenost malo laganje, korak napred korak nazad... malo kontrola malo ludovanje, iznenadjenja, stabilnost sve pomalo

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana