Stop the Wall

Jasmina Tesanovic RSS / 13.11.2007. u 10:10

Međunarodna akcija protiv okupacije Palestine

Stop zidu (Stop the Wall)

Pozivamo vas da nam se pridružite u sredu, 14. novembra 2007.godine u 15.30 časova na Trgu Republike u Beogradu, da u crnini i ćutanju izrazimo svoju solidarnost sa svim našim prijateljima/cama koji se u svojim gradovima širom sveta bore protiv izgradnje zida aparthejda na okupiranoj Zapadnoj obali u Palestini.

Mi, Žene u crnom iz Beograda, pridružujemo se našim prijateljima/cama  i svetu koje/i od 9. do 16. novembra obeležavaju nedelju borbe protiv zida aparthejda. 

Država Izrael podigla je ovaj segregacioni zid, visok 8m, na okupiranoj Zapadnoj obali, u okupiranoj Palestini, što je danas najduža vojna okupacija u istoriji.

Podizanje zida onemogućava Palestince/ke da se slobodno kreću i predstavlja dokaz da Izrael ne želi da povuče svoje trupe sa svih okupiranih teritorija, već da cepanjem Palestinske zemlje intenzivira okupaciju koja poprima sve brutalniji karakter.

Prisustvo Izraela na okupiranim teritorijama, kao i podizanje ovog rasističkog zida, prepreka su uspostavljanju pravednog i trajnog mira. Podizanje zida aparthejda je grubo kršenje ljudskih prava, a ujedno i povreda međunarodnog humanitarnog prava.

 Nasilje u regionu se nastavlja, a dodatno ga podstiče „rat protiv terorizma“ koji vode SAD a kojim se opravdava poništavanje građanskih sloboda, podržavanje represivnih režima i napadi na izbeglice. 

Širom sveta akcije protiv okupacije traju od 9. do 16. novembra. Akcije u sklopu kampanje Stop zidu (Stop the Wall) biće održane u: Australiji, Belgiji, Brazilu, Kanadi, Kanarskim ostrvima, Danskoj, Japanu, Mauricijisu, Meksiku, Norveškoj, Škotskoj, Južnoj Africi, Španiji, Švajcarskoj, Tajlandu, Ukrajini, Venecueli.

 

U Beogradu, 13. novembar 2007.                                                                    Žene u crnom

 



Komentari (127)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nikolla90 nikolla90 20:19 13.11.2007

Re: hm

Vidiš, ja bih sa tim komšijom popričao i stvorio kakve-takve odnose, da bi naša deca mogla da se druže i žive u normalnom suživotu.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 20:24 13.11.2007

Re: hm

U primeru sa komšijom to zvuči veoma razumno.
Time Bandit Time Bandit 22:08 13.11.2007

Zasto se ZUC svrstavaju na jednu stranu?

Razumem da je to medjunarodna akcija protiv "okupacije", ali nema razloga podrzavati bezpogovorno jednu stranu,
njima treba ponuditi "dobre usluge" ako ZUC raspolaze time.

Bio sam skoro na predavanju coveka koji je bio posrednik u pregovorima izmedju ove dve strane 2000-te godine - Bila Klintona. Njegovo misljenje je da obe strane nisu u stanju da prevazidju minorne razlike (2 do 3%) koje bi mogle dovesti do dogovora i konacnog primirja.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:26 13.11.2007

Re: Zasto se ZUC svrstavaju na jednu stranu?

Time Bandit
Razumem da je to medjunarodna akcija protiv "okupacije", ali nema razloga podrzavati bezpogovorno jednu stranu,njima treba ponuditi "dobre usluge" ako ZUC raspolaze time.Bio sam skoro na predavanju coveka koji je bio posrednik u pregovorima izmedju ove dve strane 2000-te godine - Bila Klintona. Njegovo misljenje je da obe strane nisu u stanju da prevazidju minorne razlike (2 do 3%) koje bi mogle dovesti do dogovora i konacnog primirja.


da, mi, tačnije, treba da se odreknemo par naseobina koje su duboko u palestinskoj teritoriji (to su ona mesta okružena crvenim linijama na lidiaz mapi), dok palestinci treba da se odreknu prava povratka izbeglica na teritoriju izraela (na teritoriju palestine može), i još nekih stvari u jerusalimu. mislim da se tih naseobina vlasti izraela ne žele odreknuti jer je uloženo na stotine miliona, ili čak više milijardi dolara u njihovo zasnivanje, pa bi to bio strašan trošak a palestinci izgleda nemaju lovu da to otkupe (kao, što su, naprimer, platili neke kompletno opremljene farme u gazi prilikom povlačenja odande)...

no, da ne bih ja tupio o politici pošto me to u životu ne interesuje, evo adrese jednog ozbiljnog izraelskog think tanka koji se bavi pitanjima defuzije konflikta u i oko izraela...
Doctor Wu Doctor Wu 22:28 13.11.2007

Fale vam Nemačka i Austrija...

Australiji, Belgiji, Brazilu, Kanadi, Kanarskim ostrvima, Danskoj, Japanu, Mauricijisu, Meksiku, Norveškoj, Škotskoj, Južnoj Africi, Španiji, Švajcarskoj, Tajlandu, Ukrajini, Venecueli.
Jelena Jelena 22:30 13.11.2007

Okupacija Plestine?

Izrael je medjunarodno priznata drzava.
Zid je jedan od nacina borbe protiv krvavog terora koji sprovode palestinski teroristi. Da li zene u crnom planiraju akciju podrske porodicama stotina Izraelaca koji su ubijeni u ovim akcijama?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:40 13.11.2007

Re: Okupacija Plestine?

Jelena
Izrael je medjunarodno priznata drzava. Zid je jedan od nacina borbe protiv krvavog terora koji sprovode palestinski teroristi. Da li zene u crnom planiraju akciju podrske porodicama stotina Izraelaca koji su ubijeni u ovim akcijama?

E Jelena, Jelena....
Ne moze se biti veci katolik od pape.
Ipak
Jelena Jelena 22:52 13.11.2007

Re: Okupacija Plestine?


E Jelena, Jelena....
Ne moze se biti veci katolik od pape.
Ipak

Mogli su i mene da raznesu i moju decu, ali imali smo srece.
Odricati pravo Izraelu da se brani i svaljivati krivicu na Izraelce da su iskljucivi krivci za sve sto se desava je posledica totalnog nerazumevanja ne samo politickog, vec i kulturoloskog konteksta u kome se sukob desava.
Procitate knjigu Hadz Amin Al-Huseini, Jerusalimski muftija, koju je napisala Zeni Lebl. Mozda dodjete na neku ideju?

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:17 13.11.2007

Re: Okupacija Plestine?

Odricati pravo Izraelu da se brani i svaljivati krivicu na Izraelce

A vi to tako citate?
Pa neka vam bude.

makondo makondo 22:40 13.11.2007

Shlomo Ben-Ami i Norman Finkelstein

[url=http://www.democracynow.org/finkelstein-benami.shtml][/url]


Debata kod odlicne Amy Goodman - Norman Finkelstein (profesor prava) i bivsi izrealski ministra inostranih poslova i ucesnik mirovnih pregovora 2000 i 2001. godine Shlomo Ben-Ami (istoricar po profesiji).
nsarski nsarski 05:09 14.11.2007

Re: Shlomo Ben-Ami i Norman Finkelstein

Norman Finkelstein (profesor prava)

Nije vise profesor prava. Njegov otkaz postaje punovazan krajem sledeceg semestra, njegovi kusevi ovog semesta, i narednog su otkazani.
Dobio je otkaz sa De Paul univerziteta posle, izmedju ostalog, intervencije Alana Dershowitza, profesora prava sa Harvarda. Finkelstein je imao sukob sa Dershowitz-om, zato sto je negativno ocenio knjigu ovog harvardskog profesora jer je los plagijat jedne davno odbacene knjige (odbacene od strane izraelskih istoricara - Ilan Pape, npr.) kao netacna i politicki pristrasna.
Dershowitz je, izmedju ostalog, poznat kao zagovornik teorije (i prakse) mucenja zatvorenika (torture), u "nuznim slucajevima".

Nego, ovo je vec skretanje sa teme. Da se vrnemo.
Zar ne bi mogle ZUC, Jas i ostale, da odu na lice mesta da tamo naprave veci utisak? Stanes tamo gde treba da prodje bager, da ga zaustavis snagom volje. To, mislim. To bi bilo mnogo efektnije. Nesto kao Rachel Corrie.
Mungos Mungos 05:55 14.11.2007

Re: Shlomo Ben-Ami i Norman Finkelstein

nsarski
Zar ne bi mogle ZUC, Jas i ostale, da odu na lice mesta da tamo naprave veci utisak? Stanes tamo gde treba da prodje bager, da ga zaustavis snagom volje. To, mislim. To bi bilo mnogo efektnije. Nesto kao Rachel Corrie.


Bravo majstore, sto si podsetio na mladu Amerikanku Kori, koju je izraelski vojnik zverski nonsalatno pregazio buldozerom.

Mungos, The Preporuka
nsarski nsarski 06:18 14.11.2007

Re: Shlomo Ben-Ami i Norman Finkelstein

Ne, ja sam samo ukazao na mogucnosti. A njih ima u nedogled.
Beton i svici, Marija na prkosima, grudima na buldozhere, whatever - zaustavimo zid - kako kazhu. Totalno in. A i lepo im stoji. Neko pomenu Gadafija - on se pali na zene u crnim odorama, rekao bih, toga tamo ima po toj Libiji. Gledo diskaveri kanal, sve ima o tome. OK, ali i plati, druze pustinjski preletachu! Platice on, ima kintu.
Sta bi one mogle, primerice, da postignu isticuci sebe u Bg.? Da dodje Velja Selja da kaze: "OK, zahebi stvar. Pobedile ste, od vaseg cutanja u crnom ne mogu da spavam. Nista mi se ne mili vise. Zid ide na ovu stranu, do Pozege. I dalje ni makac. Nista Gaza, nista strip. Potpisujem.".
Hm. Mozda, ali da se ugradi i deonica do Przogrnaca, i jos par ugradnji, i eto nama globalnog zida. Nije mnogo, ali i to je pobeda, ihaj.
Evropejac Evropejac 00:02 14.11.2007

Срби и Јевреји су 2 братска народа !

Живела независна држава Израел. Живела Израелска нација. Живела слобода народа. Живела Србија!
Јел госпођа Јасмина Тешановић прешла некад границу између Израела и Палестине ? Јел неко ко учествује у овој акцији осетио на својој кожи зло које иде са друге стране а које је однело животе рецимо родитеља, деце, жена, мужева, мајки ... ? Да ли је у људској природи да опрости убици својих ближњих ? Да ли сте чули да је јеврејска паравојна формација или рецимо јеврејски фанатик улетео на пијацу и побио 200 људи, и то свакодневно ? Ја нисам чуо. Ако сте ви чули онда сте глуви и слепи. Фанатизам муслиманског живља још додатно изманипулисаног од странаца хара тим делом света. На крају и Туристи гину као мрави. А ви се борите за то да се границе отворе и да сво зло које излази из малог броја људи постане део целе израске територије. Они бране себе и своје. Покушавају да заштите делове у којима живе. Тај рат ће трајати докле год је живих на планети. Тамо нема места за хипи културе и тренс. За разлику од нас они воле себе и своју нацију. А ми се гадимо Србије и србства јер су нам зинуле гузице за парама. Хоћете да сруше зид зато што јадни људи не могу у клабинг, а не питате колико ће људи да погине од тих ослобођених ?
Те паре које дајете на овакве глупе манифестације, боље однесите сиротој деци у Тиршовој, или купите два радијатора за незбринуте по болницама него да водите бригу Нације и Земље са којом немате никакве везе. Себичлук НВО служби који само пере паре и замлаћује људе оваквим глупостима.Страшно. Исто важи и за оне којима су пси (орка) важнији од људи ... Девијација људске свести=савремено доба. Када сви Срби буду сити и угрејани, почните да размишљате о палестинцима као и о псима.

Шумадинац
nsarski nsarski 05:15 14.11.2007

Re: Срби и Јевреји су 2 братска народа !

Kako sad ovo, ljudi!?
Sumadinac? Evropljanin? Podeljena licnost je u pitanju ovde?
Ili Turista, poginuo ko mrav?
Evropejac Evropejac 16:43 14.11.2007

Re: Срби и Јевреји су 2 братска народа !

nsarski
Kako sad ovo, ljudi!?
Sumadinac? Evropljanin? Podeljena licnost je u pitanju ovde?
Ili Turista, poginuo ko mrav?

Па људи, дб-овска и удбашка пропаганда је раширила антисемитизам међу неписмене људе који су најбројинији нажалост а који су углавном и потпаљени идејом национализма. Суштина србско-јеврејских односа лежи у чињеници да је цела православна хришћанска религија потекла од Јевреја, као и то да су јеврејска, грчка и србска нација тесно повезане и историјски, и културолошки, и по духовности. Наметнут је падом краљевине систем где се срби (четници, црква ...) повезују са антисемтизмом, а све то од комуниста и њихове крволочне пропаганде против србског народа. Књаз Милош је Јеврејима "поклонио" читаву дорћолску падину, која је у то време била центар трговине града. Док је цивилизована европа терала Јевреје и прогонила, Срби су их великодушно и домаћински прихватали а за то постоје докази као што су старе породице у унутрашњости Србије а које носе Јеврејско порекло. Антисемитизам није постојао до другог светског рата. Прави Срби, православци славе Христа јеврејина, и његове следбенике исто Јевреје. Ту нема места за антисемитизам. Ми смо браћа по Богу ! :) Па ако већ бирамо на чију ћемо страну, ја сам за Израел а не палестину и слепило муџахединско !
Mungos Mungos 00:10 14.11.2007

Pozdravljam & podrzavam!

Posledice holokausta se ne smeju leciti - holokaustom!

Mungos, The Antiprotivan
sonja k. sonja k. 00:25 14.11.2007

Re: Pozdravljam & podrzavam!

Posledice holokausta se ne smeju leciti - holokaustom!


jel to neka nova mungos teorija?
holokaust je samo jedan.
makondo makondo 00:25 14.11.2007

Re: Pozdravljam & podrzavam!

SHLOMO BEN-AMI: Well, Israel is the result of the Jewish catastrophe. There is no doubt about it. If there were no Jewish catastrophe, there would not be a state of Israel. And I think that during the first years of — or before the creation of the state, especially for the figure of Ben-Gurion, the Jewish catastrophe needed to be enlisted for the cause of the creation of the state. You see, Ben-Gurion was a Leninist in some way. He was a Lenin-type. By this, I mean that he had only one central idea in his mind, and that is the creation of the state of Israel. All the other considerations were subservient to that goal, which is the reason why he rushed to reconcile the Jewish people or the state of Israel with Germany, because this was vital for the state of Israel. He was a revolutionary in that sense with — all the other issues were instrumental to that. I think that the Shoah has become not only a defining event for the Jewish people —

AMY GOODMAN: Shoah, you mean Holocaust.

SHLOMO BEN-AMI: The Holocaust has become not only a defining issue — event for the Jewish people, but something that Israel has — not Israel, but perhaps some politicians in Israel have abused. Begin used to compare Arafat to Hitler. He must have been probably a very nasty guy, but certainly not Hitler, just as I don't think that Saddam Hussein was Hitler. I think that President Bush father likened him to Hitler. We are — we go very lightly with these things. I mean, we do these kind of comparisons unnecessarily. The capture of Eichmann, for example, was very important to David Ben-Gurion, because he wanted a sort of pedagogical exercise for the young generation.

I explain this in the book, why he needed to reconcile himself with the Shoah, which didn't interest him very much at the beginning. He was much more concerned with other issues. He suddenly discovered that through the ethos of the new Israel, of the Sabra, you cannot build a cohesive nation, because people were coming from different parts of the world, so you needed to resort to Jewish memory, to Jewish values, to Jewish catastrophe, as a way to unite the newborn nation.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 00:40 14.11.2007

Sta je Holocoust_Holokost

The Holocaust, as presented in this resource center, is defined as the sum total of all anti-Jewish actions carried out by the Nazi regime between 1933 and 1945: from stripping the German Jews of their legal and economic status in the 1930s`; segregating and starvation in the various occupied countries; the murder of close to six million Jews in Europe. The Holocaust is part of a broader aggregate of acts of oppression and murder of various ethnic and political groups in Europe by the Nazis. Nevertheless, it has special significance due to the exceptional attitude with which its perpetrators – the Nazis – regarded their Jewish victims. In the Nazi terminology the Jews were referred to as “world Jewry,” a term unparalleled with respect to any other ethnic, ideological, or social group. The Nazis’ proclaimed goal was the eradication of European Jewry.

The biblical word Shoah (which has been used to mean “destruction” since the Middle Ages) became the standard Hebrew term for the murder of European Jewry as early as the early 1940s. The word Holocaust, which came into use in the 1950s as the corresponding term, originally meant a sacrifice burnt entirely on the altar. The selection of these two words with religious origins reflects recognition of the unprecedented nature and magnitude of the events. Many understand Holocaust as a general term for the crimes and horrors perpetrated by the Nazis; others go even farther and use it to encompass other acts of mass murder as well. Consequently, we consider it important to use the Hebrew word Shoah with regard to the murder of and persecution of European Jewry in other languages as well. Various interpretations of these historical events have given rise to several other terms with different shades of meaning: destruction (used in Raul Hilberg’s book), catastrophe (in use mainly in the research literature in Soviet Russia), and khurbn (destruction) and gezerot tash–tashah (the decrees of 1939–1945( (Used in ultra-orthodox communities).
Mungos Mungos 03:29 14.11.2007

Re: Pozdravljam & podrzavam!

sonja k.
Posledice holokausta se ne smeju leciti - holokaustom!


jel to neka nova mungos teorija?
holokaust je samo jedan.


Toplo preporucujem The Holocaust Industry od pravog, casnog Jevrejina, Normana Finkelstajna! (Ako vec mene ne prihvatate kao takvog)

Mungos, The Realan
sonja k. sonja k. 07:53 14.11.2007

Re: Pozdravljam & podrzavam!

Mungos


Toplo preporucujem The Holocaust Industry od pravog, casnog Jevrejina, Normana Finkelstajna! (Ako vec mene ne prihvatate kao takvog)



Nije stvar u prihvatanju, Finkelstein je jedno, dprostis, populisticko prasence
Mungos Mungos 15:25 14.11.2007

Re: Pozdravljam & podrzavam!

sonja k.
Toplo preporucujem The Holocaust Industry od pravog, casnog Jevrejina, Normana Finkelstajna! (Ako vec mene ne prihvatate kao takvog) Nije stvar u prihvatanju, Finkelstein je jedno, dprostis, populisticko prasence


Zbog cega? Zato sto je digao glas protiv izroda u Jevrejskom narodu (i.e. Rokfeler, Rotsild, Volfovic) kalkulanata i manipulanata koji su zestoko profitirali na uzasnoj nesreci Jevreja. Da li si svesna kolika je mrznja & nipodastavanje prema Jevrejima prisutna u SAD?
Konacno, u ovoj "slobodnoj zemlji", Finkelstajn je godinama progonjen zbog svoje istino/pravdo-ljubivosti, da bi na kraju bio i izbacen sa fakulteta kao najvece smece, na inicijativu svog "sunardnika" i "kolege"...

Mungos, The Realan
rayzippo rayzippo 09:21 14.11.2007

alo,alo...

Cudi me da jos niko nije prozvao izraelce fasistima...to je popularno kod nvo...
gorran gorran 11:01 14.11.2007

Zid je u nama

Zid je autentičan umetnički projekt. Čista umetnost. Svedočanstvo epohe.
Ništa tako dobro ne govori o nama kao Zid.
Protest pritiv Zida je takođe lep umetnički performans, ali sa mnogo slabijim referencama na stvarnost.
Jer, Zid je u nama. Dok ne srušimo taj zid, nećemo moći da sprečimo nicanje ovakvih ukrasa na licu naše planete.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:43 14.11.2007

Re: Zid je u nama

Gorrane imas moju preporuku!
s... s... 17:38 14.11.2007

...

da, odlicna ideja :)

nazalost i sama sam se uverila da takve akcije uglavnom prodju nezapazeno :)

pa kako je proslo okupljanje?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana