Život

Ništa ne valja ta Evropa, al' ja se ne vraćam u Srbiju !!!

dirtyharry RSS / 21.12.2009. u 21:11

Ovih dana može svašta da se čuje po svim medijima kako smo svečano i na velika vrata ušli u Jevropu bez viza. Veliki broj blogera je pisao na tu temu pa evo i ja da dodam nešto sa stanovišta čoveka koji živi na tom trulom zapadu. I dalje ne mogu da verujem kakve sve komentare mogu da pročitam i vidim na temu raznoraznih članaka na ovu temu. Jedni hvale, drugi kude ali sve su to ekstremi nigde nema one zlatne sredine koja će da kaže nešto tipa u redu je sve to, videćemo kako će da nam bude nadalje.
Najmrskiji su mi komentari ljudi koji poput mene žive van Srbije i koji pljuju taj zapad svim srcem. Koji nikada nikoga svog nisu pozvali u goste, a sada kada se tim rabovima otvorila granica i kada mogu konačno normalno da se kreću ako mogu i žele, ne mogu da nađu vremena za njih, dovoljno smeštaja i bilo čega drugog da ih ugoste.


To je ona najgora kategorija koja konstantno pljuje bunar iz kojeg vodu pije a ima ih stvarno mnogo. Samo nepismen i neuk čovek može da generalizuje celu naciju ida sve ljude strpa u jedan isti ceger. Sinoć sam na TV-u gledao film "Sedam i po" o sedam smrtnih grehova (i malo više). Onaj prvi greh, pohlepa, mi je ostavio veoma prepoznatljiv osećaj u ustima. Toga sam se stvarno nagledao kao i većina drugih. Ovi ljudi me potsećaju na te ljude koji traže od Maradone pare u nadi da je to već 100% sigurno da će on da im pošalje i uplati, tačnije samo njih čeka. Oni nisu zadovoljni sa onim što imaju (u redu je da svako želi više, za neke je tanka linija između ambicije i pohlepe) ali to nije dovoljno. Oni još obeshrabruju ljude koji hoće da dođu i koji bi možda želeli da dođu, kako ovde ljudi samo što nisu pomrli i da mole Boga da sneg ne pada do februara meseca kako bi mogli da pasu zeleni travicu u parkiću ispred zgrade.

 

serbia-europe_map.jpgMeni je sloboda kretanja jedno od najvećih pluseva koji smo mogli da dobijemo, naravno drugi možda imaju druge prioritete i neću ovde sada o tome.


Sada ću malo o platama i zaradama na tom famoznom zapadu. To je oni što svi kriju ko zmija noge, kao kiklop drugo oko, kao aždaja glave. Prvo što mogu da naglasim je vezano za Austriju, zemlju u kojoj živim i u kojoj sam radio (sada radim u Nemačkoj) je da su u njoj plate najmanje od te zapadne Evrope. Opet ovo što pričam je vezano za moju IT struku. Plate u velikim firmama su manje ali je posao sigurniji, firme su stabilnije. Recimo u Sony-ju je plata za nekog mog kalibra, a to je negde zlatna sredina IT struke 2500EUR bruto ili 1600EUR neto. Neki programeri u BG-u bi verovatno rekli pa šta, ja to imam i ovde. Da, to je tačno, ima firmi koje u Beogradu plaćaju toliko one koji stvarno znaju, mada bi ti ovde mogli da zarađuju mnogo više. To je ipak samo Beograd, ostala boranija plaća mnogo manje, zato nam se i Srbija toliko centralizovala pa sada u Beogradu ima najmanje Beograđana, ali nećemo ni o tome sada.
Ta plata je sasvim dovoljna da se normalno živi i da se malo uštedi, zavisno kakva hrana se kupuje i kakav se stan iznajmljuje. U Salcburgu su stanovi od 400EUR pa naviše kao i kod nas cena zavisi od milion faktora. Ono što ja vidim ovde kao veliki plus je, da se sve zna, EPS ne može da mi kaže neko nam krade struju i moramo da poskupimo istu 10%. Svi računi stižu istog dana u mesecu, svaka plata istog dana u mesecu. Birokratija se najvećim delom završava preko interneta.


Neko će sada da se pita zašto sam dolazio uopšte ovamo ako sam recimo mogao da zarađujem toliko u Srbiji. Ja sam u Srbiji zarađivao više ali to je sada nebitno (čisto da se zna, legalno) ali ovde imam mnogo više mogućnosti. U dragu mi Srbiju uvek mogu da se vratim i to mi ne predstavlja nikakav problem. U Sony-ju su me pitali zašto dolazim da radim tu za manje pare. Na šta sam im ja rekao da sam došao da mi oni kažu zašto ja treba da radim za njih. Ja neću da radim za Sony, pa su onda oni mene ubeđivali :-). Politika na delu. Putovanja, novi ljudi, novi jezik, ima mnogo prednosti (i mana, da se razumemo ali po želji, kako ko voli).


Ono što je bitno ovde je da je recimo čistačica u Sony-ju (skoro sve su dao Bog iz Srbije) ima platu oko 1000EUR neto. Kao što vidite to nije drastična razlika kao kod nas gde čistačice rade za neku siću i sam Bog zna kako preživljavaju, kao i mnogo drugih. Tako da nema velikog odstupanja u platama. Naravno ima ekstrema ali opet manje. Čisto da se zna da Sony ima četrnaest plata pa ako se to podeli na ravne časti (na dvanaest meseci) dođe mu neto plata oko 1800EUR mesečno. Sa svakom platom koju dobijete, ma kolika ona bila imate prilike da živite normalno i da sastavite kraj sa krajem sa krajem lakše nego u Srbiji (po meni bar).


Pošto mi Sony nije odgovarao prebego sam u Nemačku pa evo, sada malo izveštaja iz iste. Mala firma što automatski znači i viša plata ali opet ne toliko viša. Bruto plata je oko 4000EUR ali pošto su porezi veći jerbo nisam priženjen (ovo nije oglas za udavače, imam devojku već...) onda mu to dođe oko 2200 neto. Opet plate u Nemačkoj su više, cene svega ostalog su maltene iste. Opet dosta zavisi gde i šta se pazari ali nije toliko drastična razlika. Inače ono koliko para toliko i muzike važi u pravom smislu te reči. Tačno se zna ako nešto platiš skuplje da si dobio i neki kvalitet što opet kod nas u Srbiji nije baš uvek slučaj.
Evo kratkog recepta kako do posla za IT struku ovde. Aplicira se uvek kod velike firme, one obično imaju svoje službe koje moraju da se bakću sa papirologijom koja je za nas potrebna. Dakle, Sony, IBM, Philips itd. Ima ih mnogo a Google nalazi sve. Sa lepo skockanim CV-jem lako može da se privuče pažnja (naravno da je potrebno i znanje da potkrepi taj CV koliko-toliko). Male firme neće da se bakću sa papirima ako ne radite nešto baš što je njima potrebno i što je baš specifično i gde je konkurencija mala pa ne mogu da nađu čoveka baš za to.


Sada i na razgovor za posao može da se dođe bez vize što opet dodatno u neku ruku olakšava stvar. Ranije je i taj deo morala firma da odrađuje pa je i to dodatni stepenik za istu a ima i onih koji jednostavno odustanu jer vide da je previše komplikovano.


Sajtove za posao ovde neću da reklamiram ima ih mnogo. Rad na crno može da se zaboravi jer niko osim naših ljudi time neće da se bavi (ima i drugih, nismo mi najgori, ali niko od starosedelaca to ne radi). Kazne za to su velike a ako se radi negde na crno onda se i plaća dosta manje jer niko neće da rizikuje i da plaća isto koliko i čoveka legalno. Logično, zar ne? Ako vas uhvate, moguće je da dobijete zabranu ulaska u zemlju gde ste uhvaćeni i da neki broj godina (ili trajno) morate da je zaobilazite pa razmislite o tome. Mada ima toliko članica EU pa ako vas uhvate u jednoj onda trčite u drugu, ne znam da li im je ovaj sistem centralizovan ali je moguće da jeste. Sve u svemu kog prvog uhvate, javiće nam.
Preko potrebno je znanje nekog jezika, po mogućstvu jezika za zemlju gde ste rešili da idete. Mada je zavisno od posla engleski manje više dovoljan za početak. Ne bi valjalo da vas posle duže priče bole ruke.


U svakom slučaju nije toliko crno, nikog ne biju, nikog ne deru, nikog nije pojeo mrak, svi su se vratili pre ili kasnije. Tako da kada vas sledeći put neko bude farbao o tome kako je na zapadu misleći pri tome da imate manje mozga od detlića na betonskoj banderi samo potvrdno klimajte glavom i nema zime...


Dobar deo onih koji su ovde i koji rade neke leve poslove (ovde izuzimam sve one poštene ljude koji prosto nisu imali izbora) su najpametniji kada dođu nazad u otadžbinu pa onako drže predavanja svima u bircuzu a ostali ne dišu.

 

Pa onda, dobrodošli, Evropa čeka...

 

EDIT:

Za sve one zemljake kojima fali otadžbina, koji se ne stide odakle su, ukratko za sve dobre ljude:



Komentari (153)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 21:43 21.12.2009

wow

odlično i jednostavno.
dirtyharry dirtyharry 21:53 21.12.2009

Re: wow

Unfuckable
odlično i jednostavno.

fala, fala, učimo, učimo
dunja73 dunja73 21:50 21.12.2009

--

Znas koja ti je fora u Nemackoj kod gastosa ovih starijih..Oni su ranije
imali tooooliko para , a toooliko malo trosili , da
je njima sad ovo stvarno haos iako su zasticeni jer su "matori" maksimalno ..
Ranije klinac neki student je mogao ono normalno sljaka , dvadesetakneki dana , nista previse -neki obican muski posao , bas u Minhenu naprimer baustela , ili negde u nekoj firmi nesto
pet hiljadarki marona o´sale.. bruto , ok ..Nisu mogli potrose pare..
E , nije to vise tako ..Znam ja ovde silu ljudi , nasih , gde oboje rade , dvoje dece , stan
ako placaju ili kreda ..kraj-sa krajem sastavljaju .. A zensko - udato i kad si na "petici" mozes da places samo ..
Narvno , uslovi rada su ovde super , ne radi se puno , sve laganica , organizovano sve ..Mada , puno
napusta ljudi Nemacku i ka gore Svedska , Svica , Norveska , Kanada pa i Aljaska .. tranzitira..I ne samo nasih ljudi nego i Nemaca ..
Lionsgate Lionsgate 23:08 21.12.2009

Re: --

Mada , puno
napusta ljudi Nemacku i ka gore Svedska , Svica , Norveska , Kanada pa i Aljaska .. tranzitira..I ne samo nasih ljudi nego i Nemaca ..

Slicna situacija je i u toj Kanadi gde stvarno ima bas mnogo Nemaca . . . I Kanadjani i nasi ljudi koji su tamo duze od decenijuipo-dve pricaju da je ranije bilo mnogo bolje, lakse je bilo i za posao i vise je ostajalo od plate. Izgleda da je to globalni problem
drug.clan drug.clan 00:52 22.12.2009

Re: --

Lionsgate
Mada , puno
napusta ljudi Nemacku i ka gore Svedska , Svica , Norveska , Kanada pa i Aljaska .. tranzitira..I ne samo nasih ljudi nego i Nemaca ..

Slicna situacija je i u toj Kanadi gde stvarno ima bas mnogo Nemaca . . . I Kanadjani i nasi ljudi koji su tamo duze od decenijuipo-dve pricaju da je ranije bilo mnogo bolje, lakse je bilo i za posao i vise je ostajalo od plate. Izgleda da je to globalni problem


pa valjda je dosta bilo dobrog zivota na grbaci onih koji su rintali po azijama i afrikama i jedva hleba ili pirinca imali
posto i oni koji rade za sve nas sada hoce da imaju struju u kuci i posto vladajuca klasa na zapadu nece da se odrekne svog velikog dela mora to da oseti vecina na zapadu

ja cenim da ce uz postepeno smanjivanje standarda na zapadu (uglavnom uz inflaciju koja predstoji) i postepenim povecavanjem standarda na istoku oslobadjanjem kursa yuana zivotni standardi ce se priblizavati a za jedno par decenija razlika u standardu ce biti toliko mala da vise niko nece ni hteti da imigrira na zapad.
dunja73 dunja73 09:49 22.12.2009

Re: --

posto i oni koji rade za sve nas sada hoce da imaju struju u kuci i posto vladajuca klasa na zapadu nece da se odrekne svog velikog dela mora to da oseti vecina na zapadu



A na Zapadu je palo s´duda kapitalistima i onima sto ih ovi uposljavaju , eto svrckaju se , Istok sljaka ,a njima
dukati samo zveckaju...i kote se...

DrugClan ...bitte ..
Hajmo za dobo jutro nesto , domace
dirtyharry dirtyharry 10:07 22.12.2009

Re: --

Sredina je negde između. Niti je trulim zapadnjacima sve to što imaju palo sa nema (ajde malo su pokrali u osvajanjima) niti je istočnoj i obojenoj gologuziji toliko loše kada rade za zapadne firme (bilo u svojoj zemlji ili na licu mesta) ... ali definitivno će demografske migracije da imaju malo čudnije tokove ...
Ono što koliko toliko poznajem:

1. Mi idemo bilo gde
2. Nemci -> Švajcarska, skandinavske zemlje
3. Englezi -> Australija

Italijani imaju izreku za sebe :"Meni je dom tamo gde lepo živim !" možda bi malo trebali da se ugledamo na njih.
Don Salieri Don Salieri 15:41 22.12.2009

Re: --

dunja73

Narvno , uslovi rada su ovde super , ne radi se puno , sve laganica , organizovano sve ..Mada , puno
napusta ljudi Nemacku i ka gore Svedska , Svica , Norveska , Kanada pa i Aljaska .. tranzitira..I ne samo nasih ljudi nego i Nemaca ..




--------------------------
German Nokia plant loses out to Romania, will close

Amobile phone factory in Germany owned by Nokia is to close with a loss of 2,000 jobs, the Finnish phone giant said in a decision dealing a blow to German workers. Nokia, maker of four in every 10 mobile phones sold worldwide, is to shift much of the production capacity to a new plant at Cluj, Romania after deciding labour costs are too high at the plant at Bochum. The German site employs 2,300 people, according to a Nokia statement in the Finnish capital Helsinki.
However, 280 in an automotive components section and the research labs are likely to keep their jobs. Those profitable departments would be taken over by new owners, Nokia spokeswoman Arja Suominen said. The closure is a blow to the Ruhrgebiet, a metropolitan area that was the longtime centre of German coal mining and heavy industry. The blue-collar region is suffering from high unemployment as its dinosaur industries die out. Suominen said the only Bochum units that could be saved were the laboratory and the Line Fit Automotive Business, which supplies car factories with wiring needed for motorists to use their phones hands-free. Other plants taking over Bochum products would be at Komarom, Hungary, while very advanced products would in future be made by high skilled Nokia staff at Salo, Finland.


Izvor - "neurope" January 2008
---------------------------

Rasistički gaf premijera Severne Rajne i Vestfalije

Jirgen Ritgers, premijer najmnogoljudnije pokrajine u Nemačkoj, Severne Rajne Vestfalije, opet je šokirao javnost jednom svojom izjavom. Ovaj put uvredio je Rumune. Tokom izborne kampanje za komunalne izbore, koji su u Severnoj Rajni Vestfaliji održani prošle nedelje Jirgen Ritgers, političar Hrišćansko demokratske unije (CDU), je 26.8. u Duizburgu borbenim tonom je izjavio sledeće:
Za razliku od radnika ovde, u Rurskoj oblasti, Rumuni ne dolaze na posao u sedam ujutro i ne ostaju do kraja radnog radnog vremena. Oni dolaze kad hoće i odlaze kad hoće i ne znaju šta rade.“

Ova izjava je tek sada dospela do šire javnosti jer su je mladi članovi Socijaldemokratske partije (SPD), u formi video snimka, postavili na internet. Zatim je reagovao list Zidojče cajtung i počele su da stižu reakcije političara. Zgražavanje socijaldemokrata i Zelenih. Opravdanje iz redova CDU: „Tokom izborne kampanje govori se oštrije“, ili „treba imati razumevanja uzimajući u obzir da je Nokija otišla iz Rurske oblasti u Rumuniju.“

SPD je objavio još jednu Ritgersovu izjavu u kojoj on kaže: „Ako bude trebalo, organizovaćemo nešto u opštini sa tamo nekim Kinezima. Pa ako i dalje ne budu hteli da investiraju, pridavićemo ih, sve dok im Duizburg ne bude lep.“ Ritgers se konačno, u petak uveče, izvinio rekavši da nikoga nije hteo da uvredi i da mu je žao, ako je to na kraju tako ispalo...

Izvor - Deutsche Welle - Avgust 2009
------------------------------------------
pavinho pavinho 17:13 22.12.2009

Re: --

Lionsgate
Mada , puno napusta ljudi Nemacku i ka gore Svedska , Svica , Norveska , Kanada pa i Aljaska .. tranzitira..I ne samo nasih ljudi nego i Nemaca ..Slicna situacija je i u toj Kanadi gde stvarno ima bas mnogo Nemaca . . . I Kanadjani i nasi ljudi koji su tamo duze od decenijuipo-dve pricaju da je ranije bilo mnogo bolje, lakse je bilo i za posao i vise je ostajalo od plate. Izgleda da je to globalni problem


to je globalni problem utoliko sto su ljudi danas puno zeljniji potrosnje nego sto su bili njihovi ocevi/djedovi. moj dida je bio gastrabajter u njemackoj,i on bi kupio jedan tv,koji je bio dobar dok se ne bi pokvario.jedan frizider koji bi radio dok ne izdahne.o odjeci i obuci je bespredmetno uopce govorit.danas se sve te stari kupuju iz hira,i za to ljudi imaju osjecaj da manje novca ostane,jer uvijek imaju nov mobitel,tv,auto itd
dirtyharry dirtyharry 17:42 22.12.2009

Re: --

pavinho

to je globalni problem utoliko sto su ljudi danas puno zeljniji potrosnje nego sto su bili njihovi ocevi/djedovi. moj dida je bio gastrabajter u njemackoj,i on bi kupio jedan tv,koji je bio dobar dok se ne bi pokvario.jedan frizider koji bi radio dok ne izdahne.o odjeci i obuci je bespredmetno uopce govorit.danas se sve te stari kupuju iz hira,i za to ljudi imaju osjecaj da manje novca ostane,jer uvijek imaju nov mobitel,tv,auto itd

Sa ovim se apsolutno slažem. Ljudi sada imaju drugačije prioritete. Nekad je mnogo toga bilo luksuz a danas je moranje. Ipak i ranije su ljudi više zarađivali u smislu jer nisu svi hteli da rade sve. A sada je mala bara puna krokodila pa će jedni drugima uši da pojedu. Ako nećeš ti nešto da radiš, doviđenja, naćiče se neko ko hoće, ya manje pare, sa dužim radnim vremenom, bez odmora, bez porodiljskog i na kraju će da plati firmi da bi radio za nju ...
dunja73 dunja73 18:19 22.12.2009

Re: --

Pa ako i dalje ne budu hteli da investiraju, pridavićemo ih, sve dok im Duizburg ne bude lep.“ Ritgers se konačno, u petak uveče, izvinio rekavši da nikoga nije hteo da uvredi i da mu je žao, ako je to na kraju tako ispalo...

Sta je pisac hteo da kaze ?
Da je ovaj fasista sto ´oce pridavi Kineze ?
A ko je to Kineze jos pa pridavio , da bi ovo sve komplet nekom bilo interesantno ..cista
neka lozaja pred izbore , nisam pratila pa ne mogu da komentarisem...
a , da ovo nije prijatno - nije

treba imati razumevanja uzimajući u obzir da je Nokija otišla iz Rurske oblasti u Rumuniju.“



margos margos 19:23 22.12.2009

Re: --

Nekad je mnogo toga bilo luksuz a danas je moranje.

Naravno da je moranje. Uslovljavaju te proizvođaći - naprave novo, nekompatibilno sa starim, i moraš kupiti novo.
Npr. EPSON je napravio tako jeftine štampače sa tako skupim (i praznjikavim) kartridžima, da ti se više isplati da kupuješ nove štampače.

Proizvodnja, marketing i Vlada/e kreiraju tržište i ubeđuju te šta ti je potrebno, pa aj ti sad nemoj da kupiš... Fiskalne kase, kese za smeće, pin kodove, bar kodove, biometrijska dokumenta, umesto flopija, cd-ove... umesto cd-ova usb-eove... umesto onog od 1 GB... onaj od 6, 8, 24 GB... Kako da ne potrošiš sve - i to unapred????


PS A ovo mi je žal... Nestle pre godinu i po, dve izbacio na tržište neke čokolade za koje mislim da sam sanjala da sam ih jela (Bronze, Silver i Gold) - bile su fenomenalne, a uspela sam samo dva puta da kupim, a koga god pitam, nije ih video.
dirtyharry dirtyharry 19:32 22.12.2009

Re: --

margos
Npr. EPSON je napravio tako jeftine štampače sa tako skupim (i praznjikavim) kartridžima, da ti se više isplati da kupuješ nove štampače.

Tačno Mačko, ima više takvih primera... Daju ti kola džabe ali te oderu za rezervne delove ...

margos
PS A ovo mi je žal... Nestle pre godinu i po, dve izbacio na tržište neke čokolade za koje mislim da sam sanjala da sam ih jela (Bronze, Silver i Gold) - bile su fenomenalne, a uspela sam samo dva puta da kupim, a koga god pitam, nije ih video.

E pa ako si kako svaka dobra cura skupljala omote, možeš da pošalješ omot pa ću ja ovamo u dijasporu da poručim. Ovamo ima sigurno .
Posle možeš da pričaš da ti je to poslao Hari iz polu gastos iz Nemačku ....

PS: Ovo je za ono dobra cura.

Don Salieri Don Salieri 19:51 22.12.2009

Re: --

dunja73
Pa ako i dalje ne budu hteli da investiraju, pridavićemo ih, sve dok im Duizburg ne bude lep.“ Ritgers...
Da je ovaj fasista sto ´oce pridavi Kineze ?
A ko je to Kineze jos pa pridavio , da bi ovo sve komplet nekom bilo interesantno ..cista
neka lozaja pred izbore , nisam pratila pa ne mogu da komentarisem...
a , da ovo nije prijatno - nije

Ritgers je rasista, iako je kasnije pod pritiskom javnosti to negirao. Samo nije ta izjava bila rasisticka nego ova:
"Za razliku od radnika ovde, u Rurskoj oblasti, Rumuni ne dolaze na posao u sedam ujutro i ne ostaju do kraja radnog radnog vremena. Oni dolaze kad hoće i odlaze kad hoće i ne znaju šta rade."
dunja73
Pa ako i dalje ne budu hteli da investiraju, pridavićemo ih, sve dok im Duizburg ne bude lep.“

"Ako bude trebalo, organizovaćemo nešto u opštini sa tamo nekim Kinezima. Pa ako i dalje ne budu hteli da investiraju, pridavićemo ih, sve dok im Duizburg ne bude lep."
- Ova izjava bi mogla da se prevede ovako:
"Ako bude trebalo, izvrsicemo "pritisak" (npr ponuditi subvencije) na kineske investitore da investiraju bas kod nas. Time cemo anulirati stetu koja je nastala nakon odlaska "nezahvalnih" Finaca, kojima smo poklonili 80 miliona DM."

Krajem 90ih vlada Severne Rajne-Vestfalije je ponudila subvencije finskoj kompaniji u iznosu od 80 miliona DM, ukoliko otvori pogon i zaposli najmanje 2800 radnika. Finska kompanija je otvorila pogon, zaposlila radnike, ali je posle odredjenog vremena odlucila da preseli najveci deo proizvodnje u Rumuniju, jer su troskovi proizvodnje u Nemackoj bili preveliki. Odlucili su da otpuste preko 2000 radnika i da u Severnoj Rajni-Vestfaliji zadrze samo jedan manji pogon. Nakon toga vlada Severne Rajne-Vestfalije je zatrazila odstetu, ali je rukovodstvo finske kompanije odbilo da je isplati. Bilo je protesta otpustenih radnika, a rasisticku izjavu Ritgersa je neko slucajno snimio i postavio na "youtube".


margos margos 20:55 22.12.2009

Re: --

E pa ako si kako svaka dobra cura skupljala omote, možeš da pošalješ omot pa ću ja ovamo u dijasporu da poručim. Ovamo ima sigurno

Nema bre, tražila sam i iz NemačkU... ne-ma !
Al za svaki slučaj, pogledaj 'Gold' ili 'Bronze... 'Silver' je bela čokolada - nju ne volim :)

A pesmu volim... hvala.ti :)
dunja73 dunja73 01:59 23.12.2009

Re: --

"Ako bude trebalo, organizovaćemo nešto u opštini sa tamo nekim Kinezima. Pa ako i dalje ne budu hteli da investiraju, pridavićemo ih, sve dok im Duizburg ne bude lep."


Pa...gleda interes svojih radnika, logicno , oder?
Nema ovde nista
ni rasisticki ni fasisticki ..e , ako se rese da "bese i vesaju" more se iskonstruise svasta ..i sto nije , opet jes´ .

Don Salieri Don Salieri 08:31 23.12.2009

Re: --


dunja73
"Ako bude trebalo, organizovaćemo nešto u opštini sa tamo nekim Kinezima. Pa ako i dalje ne budu hteli da investiraju, pridavićemo ih, sve dok im Duizburg ne bude lep."


Pa...gleda interes svojih radnika, logicno , oder?
Nema ovde nista
ni rasisticki ni fasisticki ..e , ako se rese da "bese i vesaju" more se iskonstruise svasta ..i sto nije , opet jes´ .
Rasizma ima u ovoj Ritgersovoj izjavi:
"Za razliku od radnika ovde, u Rurskoj oblasti, Rumuni ne dolaze na posao u sedam ujutro i ne ostaju do kraja radnog radnog vremena. Oni dolaze kad hoće i odlaze kad hoće i ne znaju šta rade."


"Ich sehe hier keinen Unterschied zu NPD!
Schade, man kann solche Rassisten nur abwählen, indem man sie gar NICHT WÄHLT!!!
CDU=Rüttgers=Koch=Rassisten!!! Schämt Euch!"

"Wenn man so "clever" ist, und Firmen mit Subventionen ins eigene Land holt und nicht bedenkt, dass wir in einem System leben (das man selbst als CDU ja ganz knorke findet)- die freie Marktwirtschaft- dann ist es schon eine ganz besondere Dummheit, sich zu beschweren, wenn jene Firmen den Rückzug in ein Land antreten, wo sie preisgünstiger produzieren können, sobald es keine Subventionen mehr gibt. Wenn man dann bsplw. enttäuscht (jene Enttäuschung sollte nun mehr dem System gelten, das man aber immer noch knorke findet) sein Nokiahandy wegwirft, dann ist das eine ziemliche Dummheit. Jene Dummheit wird dann aber noch größer, wenn man sich "schützend" vor das eigene Land stellt und einem Konzern gegenüber lauthals schreit "Wir waren doch besser als die *durch eine beliebige Nation ersetzen*, die sind doch sowieso nur stinkend faul"..."

"eine unverschämtheit gegen rumänen in die welt zu setzen ist unglaublich.
Ich will nicht sehen, wie Rüttgers gucken würde wenn er mal die löhne und die arbeitsbedingungen in rumänien sehen würde.
Dieser Mann gehört nicht in die deutsche Politik, es kann nicht sein, dass es immer noch solch menschenverachtende politiker gibt!!
Man kann nicht alle Rumänen GLEICH setzen!!"



-----------------------------------------
Ima i onih koji imaju drugacije misljenje. Evo npr ovaj misli da u izjavama Ritgersa nema rasizma i da u Nemackoj ima previse stranih radnika...

"in meinen Augen sagt Rüttgers nicht viel mehr, als dass er es lieber hätte wenn hier in Deutschland zuverlässige deutsche Arbeiter arbeiten würden als (unzuverlässige) rumänische Arbeiter. Das ist nicht fremdenfeindlich, sondern beweist lediglich, dass dieser Politiker begriffen hat, dass man in der heutigen Zeit "auch mal" auf seine eigenen Leute achten muss und es genügend deutsche Arbeitslose und zuviele Gastarbeiter gibt."
dirtyharry dirtyharry 08:49 23.12.2009

Re: --

Don Salieri
zuviele Gastarbeiter gibt

Ne znaš kako samo gledaju u Austriji na gastose, baš zbog toga što ih ima previše. Ima diskriminacije kod izdavanja stanova, jer neće da izdaju stan strancima. Ne mogu da ih krivim za ovo jer šta sam sve video za ovo kratko vreme, pa mislim se da i ja ne bi svim strancima izdavao. Ne radi se samo o našima. Kriza je svuda i sada im smeta svako ko im uzima posao. Mada sa druge strane najveći deo tih poslova su poslovi koje Nemci neće da rade. Zašto ima toliko Turaka u Nemačkoj ? Pa uvezli su ih kao jeftinu radnu snagu posle Drugog svetskog rata da izgrađuju Nemačku sada ih zvanično ima nešto miliona a nezvanično... Ne se znae ...
dunja73 dunja73 10:40 23.12.2009

Re: --

Pa uvezli su ih kao jeftinu radnu snagu posle Drugog svetskog rata da izgrađuju Nemačku sada ih zvanično ima nešto miliona a nezvanično...


Zasto se kaze"jeftina radna snaga" ..Oni su zaradjivali ni manje ni vise (uostalom i Yugovici komplet iz ex yu ) u tadasnjim okvirima i prosecima..
Dovedeni su jer je imalo "od posle rata " jako puno posla ,a nedovoljno radne snage u Nemackoj ..
Ti ljudi su obavljali i obavljaju poslove za koje su i skolovani ili prekvalifikovani u Nemackoj , tako da plata nekog sto sortira smece ili reciklira, zida .. niste nije manja
od nekog ing-a ili doktora opste prakse , ili policajca naprimer.. , mozda malo ..Njihove zene uglavnom ne rade ,
imaju puno dece , kupljene kuce i stanove i ovde i u Turskoj ..Znaci - jeftina radna snaga nisu . Oni su samo u svojoj drzavi "jevtina radna snaga" u Nemackoj ne !

Gastarbeiter - ne zelim da me se shvati kako ne treba znaci - "gost koji radi "
Da pojasnim..Dodjes , radis , zaradis i kuci ides ...
Nemacka je davala mogucnost ostvarivanja nemackog drzavljanstva , stranci su to koristili ili nisu ,
ostajali u Nemackoj , danas Turaka ima treca generacija vec ..

Nisam empaticna prema nikome , pokusavam da realno neke stvari sagledavam , stavim se ponekad u kozu nekog Turcina , pa i Nemca ..pa ne znam sta da mislim , ne znam, ali ih razumem i jedne i druge ..
dirtyharry dirtyharry 10:51 23.12.2009

Re: --

dunja73
Zasto se kaze"jeftina radna snaga" ..Oni su zaradjivali ni manje ni vise (uostalom i Yugovici komplet iz ex yu ) u tadasnjim okvirima i prosecima..

U pravu si Dunja, ja nisam lepo napisao. Ko je hteo da posle rata obnavlja Nemačku. Nisu imali previše izbora. I ovo za generacije Turaka ovde je tačno, ima ih stvarno mnogo. Ko je bio u kontinentalnom delu Turske može da razume ove ljude.
dunja73 dunja73 11:10 23.12.2009

Re: --

Ima i onih koji imaju drugacije misljenje. Evo npr ovaj misli da u izjavama Ritgersa nema rasizma i da u Nemackoj ima previse stranih radnika...


Sad cu te trollujemm malo..

Okreni - prevrni , rasisticki , nacionalisticki , te subvencije , to sto seljakaju ´ vamo -tamo ,
a tu Nokiu opet prodaju ovamo i placas porez itekako na nju , socijalni program za te radnike ,
pa preskolovavanja ,
pa ti Rumuni tamo - ne znam nisam radila u Rumuniji i ne znam kako oni sljakaju , ali znam da Svabe "rade korektno i odgovorno " u bilo kojoj bransi i da nema
fusera mnogo , kasnjenja itd ..bar ranije nije bilo pre EU ..
taj sto mlati ovo sve pred izbore..
to ti sve puca po dzepu obicnog gradjanina ..tj nama ..

nego , idu praznici , pa
zelim svima
Sve Najbolje .....
4krofnica 4krofnica 21:53 21.12.2009

*****

koji pljuju taj zapad svim srcem. Koji nikada nikoga svog nisu pozvali u goste

da, ovo je apsolutno tacno, postoji bas takav soj gastosa.


(znaci, svi kod tebe na leto?)
dirtyharry dirtyharry 22:03 21.12.2009

Re: *****

4krofnica
(znaci, svi kod tebe na leto?)

ma kakvo leto bre, sad je sezona za Salzburg, ovde su samo planinčine, pa ko zna da skija eto prilike ...
Preko leta mnogo pada kiša, pravo vreme za posetu je proleće ili jesen, zima je naravno tu za skijanje.
4krofnica 4krofnica 22:10 21.12.2009

Re: *****

aha...tu mi je negde svester... malo pre Salzburga...planine i sneg...moja tetka zivi od tih turista, imaju neke pansione, ali mi cemo na prolece..(ipak!) ako budemo imali vremena
dirtyharry dirtyharry 09:11 22.12.2009

Re: *****

4krofnica
aha...tu mi je negde svester... malo pre Salzburga...planine i sneg...moja tetka zivi od tih turista, imaju neke pansione, ali mi cemo na prolece..(ipak!) ako budemo imali vremena

Super, onda se okažite, pa da idemo negde u zezanje ...




stefan.hauzer stefan.hauzer 21:55 21.12.2009

ex,pa ne mozemo svi u Evropu!

Apropo Zabranjenog Pusenja,ova pesma me ipak vise asocira na tvoj tekst,koji je inace sasvim dobar!


dirtyharry dirtyharry 21:59 21.12.2009

Re: ex,pa ne mozemo svi u Evropu!

stefan.hauzer
Apropo Zabranjenog Pusenja,ova pesma me ipak vise asocira na tvoj tekst,koji inace je sasvim dobar!

Hvala, u pravu si. Mene je malo više asocirala na onu priču kako ti neko soli pamet kako je negde. Znaš ono "... more je prevod, more su koke..."
stefan.hauzer stefan.hauzer 22:21 21.12.2009

...je li tako Moke?

Mene je malo više asocirala na onu priču kako ti neko soli pamet kako je negde. Znaš ono "... more je prevod, more su koke..."


Za poslednji deo teksta,apsolutno!
ma da je tekst u globalu ˝pos'o je dobar,a para laka˝



Jelica Greganović Jelica Greganović 22:43 21.12.2009

Sam da znaš da

Slovenija sebe ne broji u Balkan, nego u centralnu Evropu, a plate su nešto malo niže no u Austriji, ali se zato Slovenija ponosi najvišim porezima na svetu...sve ostalo, sem urednih komunalija, je skoro isto kao u tvom tekstu.
Što se tiče gostiju, dobrodošli kao i do sada dok je bilo viza.
A povodom stiđenja, ja se svog Zavičaja nikada nisam stidela, na isti sam ponosna Ovoliko
dirtyharry dirtyharry 23:30 21.12.2009

Re: Sam da znaš da

Jelica Greganović
A povodom stiđenja, ja se svog Zavičaja nikada nisam stidela, na isti sam ponosna Ovoliko

Naravno, pametna cura. Ja sam imao prilike da sretnem i više takvih primeraka gastosa tako da sam morao da uradim mali edit
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:04 22.12.2009

Re: Sam da znaš da

Slovenija sebe ne broji u Balkan, nego u centralnu Evropu,

Verovatno znas bolje. Ne verovatno nego sigurno, tako da mi nije zelja da kontriram, ali sam bas pre dva meseca bio u Briselu gost dvoje Slovenaca, nasih rodjaka. Kad god bismo poredili Irce i oni Belgijance, oni bi dolazili do zakljucka da smo mi Balkanci.Meni i Barbari bilo to simpaticno da se i Slovenci osecaju Balkancima. Onda smo na jednoj veceri bas imali tu diskusiju i konstatovali da ma koliko se razlikovali na Balkanu, kada odemo malo Zapadnije onda shvatimo u stavri koliko smo slicni. Takvo iskustvo imao sam i sa jednom Madjaricom dok sam leteo iz Budimpeste za Dablin. Prosto smo bili zapanjeni koliko smo slicno razmisljali i koliko smo imali iste probleme, ja dok sam ziveo u Bgd i ona dok je zivela u Bud.
banem92 banem92 11:17 24.12.2009

Re: Sam da znaš da

A šta je geografski Balkan tj. Balkansko poluostrvo? Slovenija nije, barem veći deo nije. Nije ni dobar deo Hrvatske. Verovatno mislite na osećanje pripadnosti, mentalitet (mada nije ni ovo). Vojvodina npr. nije uopšte, Rumunija manjim delom jeste. Od svih delova bivše YU, jedino Vojvodina nije nijednim delom na Balkanskom poluostrvu, svi su barem jednim delom ili celi na Balkanu.
Oljacat Oljacat 23:03 21.12.2009

Svaka čast

Uživala sam čitajući.
dirtyharry dirtyharry 23:11 21.12.2009

Re: Svaka čast

Oljacat
Uživala sam čitajući.

Hvala, hvala
mirelarado mirelarado 23:29 21.12.2009

Re: Svaka čast

Јасно, разумно и трезвено написано.

Ništa ne valja ta Evropa...
Ja sam u Srbiji zarađivao više ali to je sada nebitno (čisto da se zna, legalno) ali ovde imam mnogo više mogućnosti. U dragu mi Srbiju uvek mogu da se vratim i to mi ne predstavlja nikakav problem.


Здрав приступ слободи кретања и стицању искуства.
dirtyharry dirtyharry 12:31 22.12.2009

Re: Svaka čast

Јасно, разумно и трезвено написано.
Здрав приступ слободи кретања и стицању искуства.

Hvala Mirela
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:37 21.12.2009

glupaci

Setam ja familiju letos po nekim manastirima, mauzolejima, 'bem li ga sta bese, vukojebina u svakom slucaju. I kad sam se malo odvojio od grupe, pridje mi tip koji prodaje one turisticke vodice, mape i ta sranja. Cuo covek da pricamo na Engleskom i pita ko smo i odakle smo i ja mu kazem da eto zivim u USA i trt mrt, snasao sam se nekako i tako to. A on se na to osvrne, kao da ga neko (familija) ne cuje, zagrli me i kaze: "Jel' da da su Amerikanci glupi, mislim, kao narod? Jer, svako do nasih ko tamo ode - snadje se!". Kad nisam pao na pod...

Unfuckable Unfuckable 23:43 21.12.2009

Re: glupaci

"Jel' da da su Amerikanci glupi, mislim, kao narod? Jer, svako do nasih ko tamo ode - snadje se!".

dirtyharry dirtyharry 23:44 21.12.2009

Re: glupaci

srdjan.pajic
Jel' da da su Amerikanci glupi, mislim, kao narod? Jer, svako do nasih ko tamo ode - snadje se!

užasi promiskuiteta...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:08 22.12.2009

Oglas

"Moli se građanin/ka Srbije koji/a 19 decembra poslednji/a izađe da ugasi svetlo."
Mirko Cvetković s.r.


Ne znam zašto me tvoj sastav podsetio na ovaj skorašnji vic.
dirtyharry dirtyharry 00:21 22.12.2009

Re: Oglas

Vojislav Stojković
Ne znam zašto me tvoj sastav podsetio na ovaj skorašnji vic.

Ma ne bre, nego sam danas sasvim slučajno na poslu imao višak slobodnog vremena koje sam potrošio na sajtu Blica i ostalih i bacio pogled i na komentare na neke tekstove slične teme a onda su se javili u najvećem broju slučajeva milion naših gastosa i krenuli da kukaju kako je mnogo teško itd. Da ti se g... prijedu odma'....
pnbb pnbb 16:55 22.12.2009

Re: Oglas

na ovaj skorašnji vic.

skorasnji...

nema ni dveas godina... iz poljske
miloradkakmar miloradkakmar 01:12 22.12.2009

Izleti

Jedni hvale, drugi kude ali sve su to ekstremi nigde nema one zlatne sredine koja će da kaže nešto tipa u redu je sve to, videćemo kako će da nam bude nadalje.

Napisah kod Jakše : Srećno svima koji će znati da iskoriste ovu mogućnost., a ovde dodajem , ja ću pokušati sve to da iskoristim ovde, u Srbiji , sa povremenim izletima do Mađarske, Rumunije.. meni dovoljno.
dirtyharry dirtyharry 09:14 22.12.2009

Re: Izleti

miloradkakmar
sa povremenim izletima do Mađarske, Rumunije.. meni dovoljno.

Naravno Milorade, ne treba mnogo da bi čovek bio zadovoljan ...
sybil sybil 04:36 22.12.2009

oglas za mladozenje

Moja bruto plata je 8000EUR ali pošto su porezi veći (ovo jeste oglas za mladozenje ) onda mu to dođe oko 5500neto.

sifra: Kalifornija




topcat topcat 06:53 22.12.2009

Oglas?

Nemam para, puna sam kredita i ne znam koji q više radim ovdje. Zapravo ne znam ni gdje sam!
Ima li tko da me odvede i spasi?

(šifra: mrzim peglanje)
dirtyharry dirtyharry 09:16 22.12.2009

Re: Oglas?

topcat
Ima li tko da me odvede i spasi?

A možda da kontaktiraš sybil ?

PS: sifra: Kalifornija

maksa83 maksa83 09:23 22.12.2009

Re: oglas za mladozenje

Moja bruto plata je 8000EUR ali pošto su porezi veći (ovo jeste oglas za mladozenje ) onda mu to dođe oko 5500neto.

Au sybil, kol'ko zelenog čaja moš se kupi za te pare...

Je l' mora nov ili može i polovno?

Šifra: Vožen al' očuvan.

P.S. Je l' iskopao Gubernator 3 Kaliforniju iz finansijskih problema? Pominjale se neke 2 mlrd (?!) deficita, a možda sam i zaboravio ili pogrešno popamtio.
dunja73 dunja73 10:03 22.12.2009

Re: oglas za mladozenje

Šifra: Vožen al' očuvan.


Ti cuti , imam ja jednog rodjaka iz Sumadije
Mint Condition , ovo je za njega..
maksa83 maksa83 10:08 22.12.2009

Re: oglas za mladozenje

dunja73
Šifra: Vožen al' očuvan.


Ti cuti , imam ja jednog rodjaka iz Sumadije
Mint Condition , ovo je za njega..

Evo šta wikipedija kaže za mint condition:

Mint condition is often used to describe a collectible item such as a model figure, doll, or toy that has never been removed from its box (NRFB[1]).

Dakle neotpakovan.

Ako brate, ako se čuvao, onda zaslužuje da se baškari u Kaliforniji i pored bazena cevči Šumadijski Zeleni Čaj (1/3 zelenog čaja razblaženog ; ) sa 2/3 domaće ljute prepečenice).
Kazezoze Kazezoze 12:07 22.12.2009

Re: oglas za mladozenje

sybil
Moja bruto plata je 8000EUR ali pošto su porezi veći (ovo jeste oglas za mladozenje ) onda mu to dođe oko 5500neto.

sifra: Kalifornija

ti po svoj prilici odgovarash ovom mladozhenji

dirtyharry dirtyharry 12:27 22.12.2009

Re: oglas za mladozenje

Čisto da se zna da ima ovamo kod mene i ovakvih




PS: Ne važi ovo samo za Bosance ...
mariopan mariopan 15:35 22.12.2009

Re: Oglas?

topcat
Nemam para, puna sam kredita i ne znam koji q više radim ovdje. Zapravo ne znam ni gdje sam!
Ima li tko da me odvede i spasi?

(šifra: mrzim peglanje)

Evo ja super peglam , jel placas put?

(sifra "obozavam putovanja"
topcat topcat 16:47 22.12.2009

Re: Oglas?

dirtyharry

A možda da kontaktiraš sybil ?
PS: sifra: Kalifornija


Pa ako odem u Kaliforniju, kontaktirat ću sybil, ali ne zato što je "najhrabriji mladoženja", nego da pijemo čaj. ; ))))

mariopan

Evo ja super peglam , jel placas put?
(sifra "obozavam putovanja"


Ako je tako, posudit ću negdje!
pnbb pnbb 17:22 22.12.2009

Re: oglas za mladozenje

Moja bruto plata je 8000EUR

jel ti fali neka nula
mirelarado mirelarado 17:29 22.12.2009

Re: Oglas?

mariopan
topcat
Nemam para, puna sam kredita i ne znam koji q više radim ovdje. Zapravo ne znam ni gdje sam!
Ima li tko da me odvede i spasi?

(šifra: mrzim peglanje)

Evo ja super peglam , jel placas put?

(sifra "obozavam putovanja"


Мариопан, плаћам пут до Београда. И боравак, наравно.
mariopan mariopan 17:41 22.12.2009

Re: Oglas?

Ako je tako, posudit ću negdje!

A tek sto kuvaaaaam


Srecni praznici
topcat topcat 17:49 22.12.2009

Re: Oglas?

mariopan

A tek sto kuvaaaaam
Srecni praznici


Ma ok...to mogu i ja...dok odmaraš od peglanja!

Sve najbolje!
mariopan mariopan 17:53 22.12.2009

Re: Oglas?

mirelarado
mariopan
topcat
Nemam para, puna sam kredita i ne znam koji q više radim ovdje. Zapravo ne znam ni gdje sam!
Ima li tko da me odvede i spasi?

(šifra: mrzim peglanje)

Evo ja super peglam , jel placas put?

(sifra "obozavam putovanja"


Мариопан, плаћам пут до Београда. И боравак, наравно.

Hahahahhahahaha

Neces verovati koju sam gomiletinu vesa ispeglala citajuci "Lovca na zmajeve". Pre dva dana.
Posle svake teske scene ja bacam knjigu i ustajem da nesto fizicki radim, da se krecem i da isteram bes koji mi se nakupio, i onda peglam. Srecom, snajka nije ovih dana mogla i da pegla pa sam imala celu fotelju zatrpanu vesom, inace ne znam kako bih tu knjigu privela kraju.Svaki cas sam skakala sa stolice. Kada me bes prodje onda nastavim da citam, pa opet bacim knjigu, pa pegla i da vidis kako ide posao, zacudila sam se i ja sta sam uradila za jedan dan.

Ako dodjem, potrudi se da me nesto jako iznervira, tada radim ko manijak
Predlog se prihvata, volim ja i kuci da dodjem
mariopan mariopan 17:58 22.12.2009

Re: Oglas?

Ma ok...to mogu i ja...dok odmaraš od peglanja!

Dogovoreno
margos margos 19:29 22.12.2009

Re: Oglas?

Ako dodjem, potrudi se da me nesto jako iznervira

O, pobogu, pa za to vazda ima materijala.... Oko čega se ti brineš da mođe da zafali....

sybil sybil 01:42 23.12.2009

Re: Oglas?

ocekujem jutros pun pp ponuda, kad ono nista.
dirtyharry dirtyharry 01:54 23.12.2009

Re: Oglas?

sybil
ocekujem jutros pun pp ponuda, kad ono nista.

bre ne znam sybil šta da ti kažem, izgleda da si stavila tešku šifru, nemo' sa te stranske reči da se gađaš. Upotrebi nešto narodski, tipa kavurma, čvarci i sl. Videćeš onda kako ponude pljušte ...
sybil sybil 02:07 23.12.2009

Re: oglas za mladozenje

ti po svoj prilici odgovarash ovom mladozhenji

jes, maj tajp igzektli.
mirelarado mirelarado 02:25 23.12.2009

Re: Oglas?

margos
Ako dodjem, potrudi se da me nesto jako iznervira

O, pobogu, pa za to vazda ima materijala.... Oko čega se ti brineš da mođe da zafali....


Не се бригај, Мариопан. Ту су вести, па Саветников блог, ихааај! Има тону веша да испеглаш час посла! :))))
sybil sybil 04:19 23.12.2009

Re: Oglas?

dirtyharry

sybilocekujem jutros pun pp ponuda, kad ono nista. bre ne znam sybil šta da ti kažem, izgleda da si stavila tešku šifru, nemo' sa te stranske reči da se gađaš. Upotrebi nešto narodski, tipa kavurma, čvarci i sl. Videćeš onda kako ponude pljušte ...

ok, ali samo da se zna. moj oglas je parodija na deo tvog uvodnog teksta, a bogami i na tvoj ljubavni zivot.
posto si u profilu napisao- imam devojku XY godina i ne zeni mi se, dajem sebi slobodu da komentarisem.

koja je to fora? sto zavlacis devojku i jos se time ponosis? sta je tvoj problem? nije to to, nisi nasao to sto trazis, nisi comfortable ili sta? sto ne kazes lepo kao mr. Big- nemoj ti da izokrenes svoj zivot naopacke zbog mene i da nesto ocekujes. fair enough. a ne-imam devojku, a ne zeni mi se. sta ona misli o tome, ili se mozda njeno misljenje ne racuna.
dirtyharry dirtyharry 09:02 23.12.2009

Re: Oglas?

sybil
ok, ali samo da se zna. moj oglas je parodija na deo tvog uvodnog teksta, a bogami i na tvoj ljubavni zivot. posto si u profilu napisao- imam devojku XY godina i ne zeni mi se, dajem sebi slobodu da komentarisem.


Dusho osečam se prozvanim. Ovo je bio klizeči sa obe noge ...

sybil
koja je to fora?sto zavlacis devojku i jos se time ponosis? sta je tvoj problem?

Nije fore bre uopšte. Ne zalazim u tvoj sredžen život, ali valjda znaš da ako hoćeš da se oženiš/udaš moraš da budeš na istom mestu u isto vreme sa svog potencijalnog supružnika. Ako si već čitala profil valjda si videla da smo u različitim državama a ovde telefonsko "Ja" ne prihvataju. Očigledno da su praktični razlozi u pitanju...

sybil
sta je tvoj problem?
To ni stručna lica ovde nisu uspela da utvrde ...

sybil
Big- nemoj ti da izokrenes svoj zivot naopacke zbog mene i da nesto ocekujes.

Naravno bre, pa ako si pažljivo čitala tekst videla si da me pare ne interesuju tako da ruku na herz za mene je kao takva nepotpuna i neprimamljiva ... A i bre ne umem da pročitam oni shifru što si udenula tamo ...

sybil
fair enough. a ne-imam devojku, a ne zeni mi se.

Pa dusho u ovo je stav, zar ne ?

sybil
sta ona misli o tome, ili se mozda njeno misljenje ne racuna.

Pa imamo isto mišljenje. Znaš kako:"Svaka rupa nađe svoju zakrpu."
sybil sybil 09:20 23.12.2009

Re: Oglas?

Pa dusho u ovo je stav, zar ne ?

jeste to stav, ali dziberski stav.
p.s. cemu ovo dusho? zbog 5500 EURA u Kaliforniji?
dirtyharry dirtyharry 09:49 23.12.2009

Re: Oglas?

sybil

jeste to stav, ali dziberski stav.
p.s. cemu ovo dusho? zbog 5500 EURA u Kaliforniji?

Pošto ne vidiš ono što ti je pred nosom onda ajde da crtam. Ono dusho je ironično napisano zato je dusho a ne dušo. Mada to je novi način upoznavanja sa devojkom, prvo joj izmamiš informaciju kolika joj je plata a onda ako ti cifra odgovara joj kažeš dusho. Sa takvim stavom, za mene ćeš uvek imati malu platu...

Što se tiče mog stava da li ću da se ženim ili ne, to je ipak moja privatna stvar, zar ne? Ako imaš sličan problem sa svojom drugom polovinom javi se na PP pa ćemo tamo da pričamo, ovde nema mesta ovakvoj raspravi.
mariopan mariopan 09:50 23.12.2009

Re: Oglas?

margos
Ako dodjem, potrudi se da me nesto jako iznervira

O, pobogu, pa za to vazda ima materijala.... Oko čega se ti brineš da mođe da zafali....


E, pa oko politike se vise ne nerviram, to mi nije dovoljno, mozda sam se predozirala?
A ovo sam stvarno tako tesko procitala da sam cerki rekla da ne uzima u ruke dok joj ne prodje ovaj rok za ispite, posle toga neka cita, nece moci ni na sta drugo da misli.
mariopan mariopan 10:00 23.12.2009

Re: Oglas?

mirelarado
margos
Ako dodjem, potrudi se da me nesto jako iznervira

O, pobogu, pa za to vazda ima materijala.... Oko čega se ti brineš da mođe da zafali....


Не се бригај, Мариопан. Ту су вести, па Саветников блог, ихааај! Има тону веша да испеглаш час посла! :))))

Hahahahahahahahahahha
Lecim se, lecim, strikam pomalo samo da ne zavirim u blog

Jedne godine za nesto sam bila u bolnici, a tamo mi je radila drugarica na rendgenu i kaze mi ona da udjem i da je sacekam , sad ce ona. Udjem a unutra vec seta nervozno neki covek, kuva kafu, nudi i mene a ja vidim da sa njim nesto nije u redu, kao da je sa psihijatrije pobegao. Nema moje Erike a ja se unervozila jer covek sve vreme prica samnom i kaze mi kako on strika. Dobro, pa to je lepo, i ja ponekad strikam , kazem a sve gledam gde su vrata....i prodje oko pola sata u strahu dok ne dodje Erika i od nje cujem da se covek leci od alkoholizma pa kao terapija, strikaju
Od tada me deca zezaju da li pomalo strikam, i strikam ja, vidis kako se lepo javljam svakih mesec dana
vishnja92 vishnja92 12:57 23.12.2009

Re: Oglas?

Što se tiče mog stava da li ću da se ženim ili ne

da ti kaze tvoj drug, mada nisam pitana: brak ili ne-brak, isto je. ono prvo je da zaposlis opstinskog catu, ovo drugo je bez toga.


voli te Tetka Shnjavi

ps: potvrde (pa i bracne) su tu kad treba da se zatrpa potreba za sigurnoscu koja nedostaje.
samo guraj napred

dirtyharry dirtyharry 00:52 24.12.2009

Re: Oglas?

De si bre Tetka Shnjavi nema te nigde, izgleda da si se u'vatila u neki posao . Jesi malo okasnila ali ti ne zameramo. Evo za tebe:



sybil sybil 01:40 24.12.2009

Re: Oglas?

Što se tiče mog stava da li ću da se ženim ili ne, to je ipak moja privatna stvar, zar ne? Ako imaš sličan problem sa svojom drugom polovinom javi se na PP pa ćemo tamo da pričamo, ovde nema mesta ovakvoj raspravi.

vec sam rekla- ti si svoju privatnu stvar izneo u profilu, zato sam komentarisala.
vishnja92 vishnja92 10:32 24.12.2009

Re: Oglas?

De si bre Tetka Shnjavi

aevo... :)
malo zujim, vise cutim i tako... naislo, oce to mene ponekad

(ne vidi se slicka, al nema veze)
dirtyharry dirtyharry 15:18 24.12.2009

Re: Oglas?

vishnja92
(ne vidi se slicka, al nema veze)

Evo bre vishnjo ispravih ga. Banditi sklonili sliku.
vishnja92 vishnja92 15:50 24.12.2009

Re: Oglas?

o, ruza :)

hvala. evo tebi, evo tebi...
ovo:

dirtyharry dirtyharry 17:58 24.12.2009

Re: Oglas?

O, hvala, hvala

U pravu si .
ddsonik ddsonik 07:26 22.12.2009

Prokleta je Amerika:-)

Svaka cast na postu!

Ljudi se previse tripuju sa svim tim pa onda pricaju gluposti; ja sam 7 godina proveo u Nemackoj i jos uvek sljakam za istu firmu, samo sada u Shanghai-ju. Nije mi se ostajalo jer mi nije prijalo; pre svega klima i klopa. Nisu mi ni 'nasi' gastosi prijali, koji sto rece pljuju po bunaru iz kog vodu piju. Za sve im je kriv svabo. A ljudi kao ljudi, posao, kao posao, nema tu nekih misterija. No, da bi znao, moras da vidis svojim ocima, da osetis na svojoj kozi, sto sam ja i svim svojim prijateljima i familiji govorio - necu nista da vam pricam, dodjite i vidite. Neki poslusali, neki se i dalje tripuju, a ja u medjuvremenu vec promenio lokaciju. Sad isto tako, a neki dok se smisle, opec ja negde drugde

U svakom slucaju, treba videti, doziveti, nauciti, proputovati sto vise mozes; ipak imamo ograniceno vreme na ovoj planeti i potpuno mi je iluzorno gubiti vreme & energiju na tripovanje. Mnogo mi je drago sto su ukinuli te vize - stvarno je bio smor slati garantna pisma, a i to cekanje na vize, priprema papira i sl...maltretiranje.

A slavicu onoga dana kada ekipa skapira da smo svi mi ambasadori/izaslanici svojih porodica, gradova, zemalja i da smo u gostima duzni da se tako i ophodimo. Da mi se vise ne dogodi da mi neko kaze da do mene nije upoznao nekog 'normalnog' iz Srbije. U trenutku kad mi je to prijatelj rekao (a u njegovom komsiluku ima dosta 'nasih') bilo mi je drago, ali me isto tako bilo sramota i muka.

Kako sve sto radimo u svojoj osnovi ima za zadatak da nam proizvede osecaj, zadovoljstva, sigurnosti, ispunjenosti etc. nema to mnogo veze sa novcem, gde god da si. Ali to je vec neka druga tema
I sto rece moj prijatelj, nije bitno gde si, nego kako ti je. Pa nadje se i neko mesto gde ti bude dobro

Puno pozdrava
margos margos 19:31 22.12.2009

Re: Prokleta je Amerika:-)

A slavicu onoga dana kada ekipa skapira da smo svi mi ambasadori/izaslanici svojih porodica, gradova, zemalja i da smo u gostima duzni da se tako i ophodimo. Da mi se vise ne dogodi da mi neko kaze da do mene nije upoznao nekog 'normalnog' iz Srbije. U trenutku kad mi je to prijatelj rekao (a u njegovom komsiluku ima dosta 'nasih') bilo mi je drago, ali me isto tako bilo sramota i muka.

!!! i ja, i ja ću slaviti. :)
topcat topcat 07:57 22.12.2009

A sad ozbiljno:

Neko će sada da se pita zašto sam dolazio uopšte ovamo ako sam recimo mogao da zarađujem toliko u Srbiji. Ja sam u Srbiji zarađivao više ali to je sada nebitno (čisto da se zna, legalno) ali ovde imam mnogo više mogućnosti.


Prilog - komentar sa bloga jednetanje. ; )
Spiridon Spiridon 10:25 22.12.2009

Najbolji naslov svih vremena ovde na blogu

je bio:

Dijasporo i blogu si teska

by Jelica Greganović
dirtyharry dirtyharry 10:27 22.12.2009

Re: Najbolji naslov svih vremena ovde na blogu

Spiridon
je bio:

Dijasporo i blogu si teska

He, he, ima istine, da nisam u dijaspori ja bih zabranio dijasporcima da ostavljaju komentare bilo gde, jer bre udaviše skroz...
mariopan mariopan 14:14 22.12.2009

Re: Najbolji naslov svih vremena ovde na b

Bas si lepo opisao taj zivot i drago mi je da neko vec jednom napise nesto normalno o zivotu van Srbije.
Ne zivim ja ali zive moja deca i to vec dugo, tako da znam da je sve ovo tacno.

Jedino se od nekih razlikujemo po tome sto mi sada upravo pravimo raspored spavanja ( u dva stana) za Novu Godinu za sve one koji ce doci ( ako svi dodju jer dogovori su u toku) da je ovde docekaju, uglavnom mladi, drugovi i drugarice moje dece

SOBODA NARODU DA PUTUJE - mora konkretno da se proslavi.

Gomile kolaca su vec napravljene i mi ih polako tamanimo, ako usfali , ponovicemo Grad je nevidjeno lepo okicen, klovnovi animiraju prolaznike, popusti za poklone, ljubazni prodavci, kolaci za musterije po manjim ducanima, praznicno raspolozenje nas sve drzi pa da to podelimo sa nekim uvek je lepse i sladje

A vreme je lepo, suncano, malo prohladno danas ali pre dva dana je bilo skoro 20 stepeni.

Pozdrav iz Atine.
shumska shumska 14:27 22.12.2009

pitko, sjajno

nego, znaš šta je meni domaćne intresantno, drugi sloj tvoje odlične priče: deo o kešu!
mi smo negde sličnih godina, primećujem kako mi dosta otvoreno pričamo o novcu, dok neke druge generacije nešto kriju, mistifikuju, seku se...meni je to neobično, poprilično...
odrasli smo u bedi, valjda je normalno da otvreno pričamo o parama?
neki stariji (poput moje sestre, npr, ) se izbeče kad ih pitaš za platu i pare, ko da si pitao za sinoćni snošaj, božemeoprosti, kao kakvo je to pitanje....pa ako pričamo o novcu, pričamo o ekonomiji i državi, ne znam ššta je tu osetljiva tema...i tako, to mi je intresantno. gledam kako ljudi potpuno različito reaguju...ne znam da li je do godina...
meni u sećanju ostao onaj tvoj blog kad si neku facu u Soniju nešto prozvao za II svet. rat itd.
topcat topcat 15:49 22.12.2009

Re: pitko, sjajno

shumska
drugi sloj tvoje odlične priče: deo o kešu!
mi smo negde sličnih godina, primećujem kako mi dosta otvoreno pričamo o novcu, dok neke druge generacije nešto kriju, mistifikuju, seku se...meni je to neobično, poprilično...
.

Ne mora biti. Ja nikad ne pričam o brojkama. Svode se na imam/ nemam, toliko mi fali.
Mislim da brojke u Austriji, US ili gdje već nemaju nekog smisla u Bg (ili Zgb, sporedno). Nije ista priča.
Moj prvi stan ovdje je koštao 600$. Svi su padali u nesvijest jer je po tadašnjem kursu to bilo 5000kn (2 plaće doma). Meni je i dalje bilo 600$.

Druga je stvar što važi opće mišljenje da na zapadu pada s grane.

Treća je stvar, što nitko nije zakačio - to "pozivanje". Ne svrstavam se u gastose, ali nisam ni djed mraz da nekog pozivam da gledaju "kako je to u NY". Ako putuju, jave se, dođu, mjesta ima...naravno...ali postotak novopečenih "prijatelja" kad se ovamo preseliš je nevjerojatan. Najčešće to izgleda tako da prvih par dana svi bjesomučno seru po NY jer su naravno zbunjeni i jer se pitaju gdje su oni u svemu tome. Pljuju po svemu čega se dohvate sa popratnim komentarom "nikad ne bi ovdje živio". Pa u redu...i ne živiš...i tko te tjera, ali malo ide na živce kad sjede u tvojoj kući, jedu pare zarađene u tom odvratnom NY i očekuju da im organiziraš turistički program. Naučila sam prešutjeti jer kad se vrate doma s onog što je do tad izgledalo kao "strašno iskustvo" obično pričaju kako "nam je bilo super".
shumska shumska 18:11 22.12.2009

Re: pitko, sjajno

ma top, ja pričam o priči o kešu - ovde. ne bih da generalizujem, ali mi se učinilo da mladji otvorenije pričaju o prihodima - rashodima (nevezano da li je neko emigrant ili ne)...
imam dosta bliskih rodjaka po evropi - nikad nikog nisam smarala da me "primi", "pozove" itd. - kako bi ja, jel', nešto gledala kako je i šta je...ma jok
topcat topcat 18:18 22.12.2009

Re: pitko, sjajno

shumska
ma top, ja pričam o priči o kešu - ovde. ne bih da generalizujem, ali mi se učinilo da mladji otvorenije pričaju o prihodima - rashodima (nevezano da li je neko emigrant ili ne)...

Možda. Pitanje je na koji način su ovi "stariji" koji su vani, dolazili do novaca. Tko zna šta su sve morali raditi.
Ja zaista nikad ne pitam tko koliko zarađuje. Ništa mi ta brojka ne pomaže jer ne znam koliki su mu troškovi: koliko plaća stan, auto, kolika mu je rata na kreditnim karticama, kakvo mu je stanje u kući, koliko troši na djecu, koliko šalje doma...ne znam...Meni se možda čini da ima puno, a ispadne da mu ništa ne ostane.

Što bi moja majka rekla "ploča treba s dvije strane svirati".

( p.s. čitam dolje da mogu s fakultetom po porše, pa da vidim ako imaju kakav božićni popust )
quickspacemantra quickspacemantra 15:01 22.12.2009

Dobar tekst!

Lepo i taccno opisano...

Samo, Salzburg je najdosadniji grad ove ionako predosadne Austrije, moje sauccessche


Pozdrav iz Vijene,
Q
dirtyharry dirtyharry 15:21 22.12.2009

Re: Dobar tekst!

quickspacemantra
Samo, Salzburg je najdosadniji grad ove ionako predosadne Austrije, moje sauccessche

Kaži to nekom starosedeocu iz Salzburga, ima odma da te odrobija ...
Nije meni toliko do grada, meni nikad nije dosadno, sam pravim sebi zabavu, nego je vreme užas, ne mož' se živi od kiše ...
felkeboy felkeboy 15:13 22.12.2009

Nista ne valj ta evropa...

Alal vera....majstore reci i zdravog razuma..evo uclanio sam se da bih mogao da komentarisem i napisem po koju pametnu,--- kritiku ili bilo sta..
dirtyharry dirtyharry 15:34 22.12.2009

Re: Nista ne valj ta evropa...

felkeboy
Alal vera....majstore reci i zdravog razuma..evo uclanio sam se da bih mogao da komentarisem i napisem po koju pametnu,--- kritiku ili bilo sta..

Hvala, hvala. Dobrodoš'o.

jednatanja jednatanja 17:44 22.12.2009

Plate

Kažeš da su plate u Nemačkoj više nego u Austriji, ali u Americi su mnogo više nego u Nemačkoj, znam zato što sam videla različite ponude moje firme (IT) stručnjacima iz Nemačke i Amerike. Big difference.

Ono što me iznenađuje u Nemačkoj jeste to da se prosečne plate (bez obzira da li si fakultetski obrazovan ili ne) kreću od 1000 do najviše 2000 evra, jedan Oberarzt (znači lekar sa višegodišnjim iskustvom) zarađuje vrh, oko 3500 evra neto, a novine su pune oglasa za 400-Euro-Job (posao za koji dobiješ 400 evra u mesecu, prodavačica, čistačica, itd). Ja zaista ne znam kako se u Nemačkoj može opstati sa tim parama, ali socijalna politika spašava mnoge glave.

Naši gastosi koji su ovde od 60-tih se žale da je situacija daleko od one koja je bila, da su došli Poljaci koji rade poslove kojima su se naši bavili (građevina, razni zanati), i da su srozali cenu. One gastse-starosedeoce koje poznajem žive ok, ali nema govora o luksuzu...Jedan naš čovek građevinac se stalno vuče po sudovima jer mu duguju za posao koji je odradio, gubi živce i vreme, i želi da se vrati u Srbiju čim mu plate ono što mu duguju. U Srbiji su mnoge stvari neraščišćene, ali ima toga i ovde. Ima i krađe na fin i legalan način. Ima raznih ljudi i stvari koji ti i ovde mogu skratiti život. Verovatno ih je manje nego u Srbiji, ali ih ima.


dunja73 dunja73 18:06 22.12.2009

Re: Plate

, a novine su pune oglasa za 400-Euro-Job (posao za koji dobiješ 400 evra u mesecu, prodavačica, čistačica, itd). Ja zaista ne znam kako se u Nemačkoj može opstati sa tim parama, a i socijalna politika spašava mnoge glave.



Da , Tanja , ali za 400 € i ne radis vise od 50 - 60 sati mesecno ..Ovo je super kad
muz dobro zaradjuje , ma fenomenalna opcija ..
Medjutim , ti znas sta je se napravilo sa "zeit firmama" i kakva se tu nepravda sprovodi..Za neupoznate , to su firme koje traze -posrednici poslove i kasiraju procente , a drzava im to dozvoljava , jer tako brise nezaposlene sa spiska ...Pa studiranja kojekakva i skolovanja , prekvalifikacije , nemaju plan uopste za taj narod , samo svlace nezaposlene sa spiskova ..

Nemci nisu imali ni gradjanski rat ni Milosevica , pa napustaju zemlju , i to kakvu zemlju ,
zato je to tuga velika za Nemacku .Da je bolje nego u Srbiji - jeste , naravno ja to i ne sporim ..

A autor bloga zivi u Minhenu , a Minhen nije , a ni Bajern prosek Nemacke ..To je samo tu tako , zato sto severnije to
tuznije ..A tek , Istocni deo...





leetaloomis leetaloomis 18:25 22.12.2009

Re: Plate

Tanja, tacno je da su plate vise u Americi, ali na ustrb cega? Ja citam ovaj tekst i mislim se da bi bilo dobro da dodjem u Evropu. Zasto: moja plata je oko $5000 neto mesecno, ali kredit za stan je $2000, maintenance (jer zivim u co-op-u, koji zaista ne znam da objasnim) je $1500, vrtic za bebu je $2000 mesecno (a nemaju nista u toku leta, pa se to placa posebno i skuplje). Znaci, na one osnovne troskove ode vise nego moja plata. Ostale rezije, troskovi, hrana i sve ostalo potrosi i drugu platu. A kvalitet zivota je mnogo manji nego u Evropi. Ne pricam o Srbiji, vec o Zapadnoj Evropi.
jednatanja jednatanja 18:34 22.12.2009

Re: Plate

Dunja, slažemo se, ja sam samo htela da kažem da su naši ljudi u Nemačkoj danas mnogo siromašniji nego što su bili 60-tih, 70-tih i 80-tih. Gore je neko postavio link o gašenju Nokia fabrike u Nemačkoj, prijatelj inženjer je pre 5 godina izgubio posao tamo i još dan danas nije dobio novi, živi od socijale, a lično mi je pričao da je slao CV-je na sve strane i nemački državljanin je. Jedna moja poznanica je došla ranih 90-tih u Nemačku kad je bio nedostatak medicinskih sestara ovde. Sada nema posla, živi već duži niz godina od socijale.

Naši ljudi u Americi su MNOGO ali MNOGO imućniji.
dirtyharry dirtyharry 18:36 22.12.2009

Re: Plate

jednatanja
Kažeš da su plate u Nemačkoj više nego u Austriji, ali u Americi su mnogo više nego u Nemačkoj, znam zato što sam videla različite ponude moje firme (IT) stručnjacima iz Nemačke i Amerike. Big difference.

Ovo znam, ja sam napisao da sam imao šestocifrenu ponudu za posao za firmi za koju sam radio više godina ali preko bare a onda sam došao da radim o'di za sitne novce ... Ima Evropa svojih prednosti, a Amerika svojih, novac mi nije bio presudan pa sam zato batalio jurenje pare po svaku cenu ...

jednatanja
Ima raznih ljudi i stvari koji ti i ovde mogu skratiti život. Verovatno ih je manje nego u Srbiji, ali ih ima.

Naravno, imao iskustva sa istima ...

jednatanja
da su došli Poljaci koji rade poslove kojima su se naši bavili (građevina, razni zanati), i da su srozali cenu

Da, ima ih ko kusih pasa, ovde ne toliko ali po statistikama lupaju neke lude cifre ...
jednatanja jednatanja 18:36 22.12.2009

Re: Plate

Leetaloomis, gde ti živiš?
jednatanja jednatanja 18:42 22.12.2009

Re: Plate

Ima Evropa svojih prednosti,

slažem se!
dunja73 dunja73 18:48 22.12.2009

Re: Plate

vrtic za bebu je $2000 mesecno (a nemaju nista u toku leta, pa se to placa posebno i skuplje).


Ovo je strasno , ja ne mogu da verujem..
Ja placam vrtic , ceo dan cuvanje , avgust je samo zatvoren kada su letnje ferije -jedan od
super boljih u kraju (tako mi zapalo , sliucajnost nije moj izbor ) 120 € mesecno ...
(Bajern - u svakoj pokrajini je razlicito obracunavanje )
Ovde sva deca imaju 150 € Kindergeld -mesecno od drzave..
Koliko je to tamo ?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana