Život

Od Kiribati do Pago Pago, Nova u krug, budi joj drug :)

gordanac RSS / 31.12.2009. u 11:32

ili

ODBROJAVANJE do još jedne nove, novcate Nove godine širom sveta (a i kod nas)

gogastrazbur.jpgČesto zaboravljamo da živimo na dovoljno velikoj planeti podeljenoj na razne maštovite i neverovatne ljudske načine (mahom potpuno nepotrebno, ali takvi smo mi ljudi, volimo da mislimo da smo "vladari planeta i Univerzuma" - fascinating, rekao bi Mr.Spock, sa planete Vulkan na kojoj je sve skroz drukče nego na Zemlji), dakle živimo na planeti koja ima - vremenske zone, a one direktno utiču na to kome će Nova 2010., stići PRVA, a kome POSLEDNJA. A prvo smo se morali pokušati dogovoriti ŠTA je uopšte ta NOVA, kad počinje i zašto i koliko dugo traje, nezavisno od toga ko će biti onaj koji će reći "moja je, moja je, prvi sam je vid`o!"(ljudi imaju i tu neobičnu sklonost da misle da oni poseduju neko posebno svojstvo da određuju ŠTA je vreme, a ne da je - obrnuto, ali to je sasvim druga priča). DakleM - ova NOVA, prvojanuarska kakvu volimo i poznajemo relativno je mlada ljudska izmišljotina, tek par vekova, negde od XVI veka, pa polako kroz stotine godina nekako kao - skoro svi smo prihvatili da je to dobro merenje vremena i dogovorili se da je 31.Decembar / 1.Januar Dan / Noć koji svi ravnopravno i skoro ravnomerno dobijamo kao šansu za - novi početak, za vreme kad je poželjno i dozvoljeno biti pun nade, raspoložen, radostan, bezrazložno srećan i svima drugima oko sebe od srca želeti - sve najbolje.

Zašto to isto ne radimo i drugim danima - ne bih umela da odgovorim.

Nova 2010. prvo će "objaviti" svoj dolazak (i buduće postojanje) na mestu koje se zove Kiribati, ustvari na jednom nenaseljenom grebenu (predivnom, inače) koji se zove Caroline Atoll, ali se ta lepota od prostora ne računa jer tamo - nema ljudi, a drugim živuljkama koje se tamo baškare (kao i njima sličnim na drugim mestima po planeti) je sasvim svejedno da li dolazi neka nova, novcata godina ili će sve "biti isto i po starom".

Nova 2010., poslednje objavljivanje (i "zatvaranje kruga" ) obaviće na jednim drugim ostrvima koje se zovu Pago Pago, a između ta dva pojavljivanja radovaćemo joj se svi mi ostali "podeljeni" vremenskim zonama, a ustvari čarobno spojeni opštom prazničnom radošću zbog još jednog novog početka na ovom našem svetlucavom zrncetu peska koje jurca vasionom brzinom od 30 kilometara u sekundi, sve vreme okrenuta Suncu koje je ustvari "prirodno" definisalo Nove Godine, sve dok mi ljudi nismo rešili da se time pozabavimo i da napravimo malo vremenske zbrke po planeti konvencijama određujući šta je to "početak" a šta "kraj" nekog vremenskog perioda.Za živu vrstu koja ima sposobnost uviđanja i dogovaranja (a o umu i svesti i da ne govorimo) koja NIJE uspela baš sasvim da se dogovori o ujednačenom merenju vremena - mi smo ustvari neverovatno mnogo postigli za ovih par stotina hiljada godina koliko se muvamo po Novim Godinama i Planeti Zemlji. 

Msleeeeeeem, nema jedinstvenog odgovora na pitanje "a kad počinje Nova Godina?", već i za to imamo - odgovor većine na Planeti. Fascinating, indeed.

Evo i dokaza:

 It took quite a long time before 1 January again became the universal or standard start of the civil year. The years of adoption of 1 January as the new year are as follows:

Venice 1522
Sweden 1529
Holy Roman Empire (~Germany) 1544
Spain, Portugal, Poland 1556
Prussia, Denmark and Norway 1559
France 1564
Southern Netherlands 1576
Lorraine 1579
Dutch Republic 1583
Scotland 1600
Russia 1700
Tuscany 1721
Britain, Ireland and
British Empire
except Scotland
1752
Thailand 1941

Nove Godine su još uvek, u raznim vremenskim zonama Zemlje, kulturološka, tradiconalna, pomalo magijska  stvar, bez obzira na (manje-više) zvanično prihvaćeno gregorijansko merenje vremena (koje Silvestrovo smešta u dan za koji se kaže :"In Circumcision Style dating, the new year started on 1 January, the Feast of the Circumcision of Christ." ), gregorijansko, kojim se kao konvencijom većine meri vreme kaotakvo.

Pa zato neki od nas imaju svoj identitet i dane prepune razloga za radost i dobro raspoloženje i nekim drugim datumima:

 - kineska nova godina, lunarne nove godine, jevrejski rosh hashanah, južnoameričke nove godine prepune posebnih magijskih rituala, islamsko računanje novih godina, vavilonski (babylon) kalendar i naravno julijanski kalendar novih godina....)

305px-North_season.jpgDa me neko pita, ja bih početak (još jedan, uvek isti i uvek nov...) stavila tamo gde mu je - prirodno mesto. Na Zimski Solsticij, na Dan najduže Noći kada smo, sve krivudajući po ekliptici prošli približno istu vremensku tačku kojom zatvaramo jedan krug i istovremeno započinjemo novi, ne na istom prostornom mestu, ali ko da mari za koordinate četvorodimenzionalnog prostor-vremena kad dolaze Dani Duže Obdanice i još jednog opšteg buđenja prirode na Zemlji, Dani u kojima samo treba osmesima, čestitkama, rukovanjima i poljupcima "zarobiti" magiju dobrih želja drugima i sebi samima. Novo se rađa, stvarno, gravitacija "uzima meru" novom životnom ciklusu, bez obzira što postoje dani i ljudi i događaji kad je gravitacija (koja nas sve drži na okupu) - just a theory.

Na Kiribati Nova 2010. je - već stigla i sada jurca prema nama radujući druge, na po par vremenskih zona od nas, svojim dolaskom i samostvorenim obećanjima novog, boljeg, lepšeg, radosnijeg...

Mislim da nema boljeg načina od pevušenja i zviždukanja da je dočekamo i mi i onda je prosledimo dalje, onima koji su isto na po par vremnskih zona od nas, a ustvari - svi u jednoj te istoj oduvek, samo nećemo da priznamo da nam ne bi kazali da smo detinjast. Jes, paz da nismo.

(I naravno da postoje sva čuda Novih Godina, sve postoji, i sva tri DedaMraza sa prve slike su - pravi, videla sam ih i slikala za dokaz, jer mnogi ipak ne veruju uprkos očiglednim dokazima, tako ja mislim)

I - muzika.

Za popodne:

Za veče:

Za ponoć:

 

Želim svima da se dobro druže sa Novom 2010., i da svima njeni dani i noći donesu mnogo razloga kojima ćemo se podsetiti da svi imamo - pravo na radost. I drugim danima i svakim danom...

 

 



Komentari (202)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

trener92 trener92 09:50 01.01.2010

Ko ne veruje...

(I naravno da postoje sva čuda Novih Godina, sve postoji, i sva tri DedaMraza sa prve slike su - pravi, videla sam ih i slikala za dokaz, jer mnogi ipak ne veruju uprkos očiglednim dokazima, tako ja mislim)


Neka pita one koji imaju najlepše snove ,jer oni će ih živeti.





Tako ja kažem !

Sve najlepše !








gordanac gordanac 10:31 01.01.2010

: Ko ne veruje...

...pokazaćemo&dokazaćemo da - sme da poveruje...
u trista čuda
",,,pa poveruj, makar kobajagi..."


Srećno, blues brother, srećno i da u zdravlju&veselju prebrajaš sve muzike&harmonike (visoke i niske)

nsarski nsarski 12:48 01.01.2010

Spente le Stelle

Evo ti, gordanatz, jedna Ema Saplin koju sam slusao u noci pomracenog Meseca



Ona becka prenemaganja sa filharmonijom su mi skroz out.

ivana23 ivana23 14:27 01.01.2010

Srecna Nova...

ivana23 ivana23 14:33 01.01.2010

Re: Srecna Nova...







gordanac gordanac 20:43 01.01.2010

: Srecna Nova...



...srećna, srećna Nova...









i - hvala za sve i razne fotke do sada i - od sada....SNG
ivana23 ivana23 21:38 01.01.2010

Re: : Srecna Nova...

gordanac




Hvala...
mirelarado mirelarado 21:05 01.01.2010

Срећна Нова година, Горданац!

Прочитала сам текст још јуче, и готово сам пожелела да одем на Паго Паго, то острво дана пређашњег, да мало одложим Нову годину. Пошто то није било могућно, дочекала сам је весело, уз бучни ватромет и своје најмилије.

Срећна Нова година, Горданац и сви остали. Нека вам сваки нови дан донесе много радости и неочекивано испуњење неке лепе, мале жеље. Ми овде, ионако, често заједно дочекамо почетак наредног дана. Стога специјалан поздрав свим ноћобдијама и несаничарима.

За ову годину имам једну малу, малецку жељицу: да у Србију дође Ерик Клептон и да се на његовом концерту задесим и ја. :)

gordanac gordanac 21:25 01.01.2010

: Срећна Нова година, Горданац!

mirelarado:
За ову годину имам једну малу, малецку жељицу: да у Србију дође Ерик Клептон и да се на његовом концерту задесим и ја. :)


Ovde lepo piše "BEOGRAD 09.06.2010."

Ne piše nigde cena karte, ali znam koliko je koštalo za Leonard Cohen - nije malo, ali vredi svaki dinar! :))
Vidiš, stvarno bi se moglo (neplanirano) priuštiti sebi malko fine svirke...
A evo i pesmice njemu (i drugima još) u čast:

mirelarado mirelarado 22:54 01.01.2010

Re: : Срећна Нова година, Горданац!

gordanac

Ovde lepo piše "BEOGRAD 09.06.2010."

Ne piše nigde cena karte, ali znam koliko je koštalo za Leonard Cohen - nije malo, ali vredi svaki dinar! :))
Vidiš, stvarno bi se moglo (neplanirano) priuštiti sebi malko fine svirke...


That's the Spirit!

Знам за најаву, жеља је да се долазак и оствари. Трудимо се да жеље буду што реалније. :)

muzicki prilog


srecna ng
gordanac gordanac 08:10 02.01.2010

: muzicki prilog

DobarJutar, vas dvoje WithANameToHardToPron :))
I puno sreće i radosti tokom trenutaka upoznavanja i "prvog susreta", da ovom godinom počnu "godine zadovoljstva"

I pošto vas je dvoje, onda i dve muzike:



Re: : muzicki prilog

Hvala, gordanac. I tebi sve najlepse i da se ljudi kao ti u skupstini umnozavaju.
Ima i jedna provokativna pesmica sto pokriva i majku i dete:



gordanac gordanac 10:00 02.01.2010

Re: : muzicki prilog

Ima i jedna provokativna pesmica.....

:))))
imam ja jednu neverovatno "provokatinu" sličicu koja pokriva - sve :))))
(sve mislim - neće biti prave prilike da je postavim kad ono - voila, šlagvort kao svileni bombon )

Re: : muzicki prilog

hahahahahaaaaaa
vishnja92 vishnja92 10:47 02.01.2010

Re: : muzicki prilog

gordanac


...imam...



komentar meseca
gordanac gordanac 10:21 02.01.2010

odbrojavanje...

Samo da podsetim da je ODBROJAVANJE 2010. već otpočelo :))))
(ovaj mali "pyzam" softver je pravo malo čudo...:)
U to ime, jedna zgodna (da ne kažem handsome) pesmica za otpočeto daštanje:

nsarski nsarski 14:10 02.01.2010

Re: odbrojavanje...

Samo da podsetim da je ODBROJAVANJE 2010. već otpočelo :))))

Btw, u par komentara ovih dana je neko pomenuo da je "otisla decenija" cas posla. Pa, da je brzo vreme proticalo, to je i moj utisak. Ali decenija jos nije prosla.
Ova greska se najcesce pravi u USA, gde su 1.1.2000 proglasili za pocetak milenijuma. Malo su poranili, za citavu godinu.

Naime, sve sto se moze brojati, mi pocinjemo sa "jedan". Pa onda dva, tri,...itd. Kad izbrojimo "deset" onda je prosla dekada. Kad izbrojimo "sto", prosao vek, itd. Tako je prvi dan novog milenijuma, i prvi dan 21. veka, i prvi dan ove decenije, bio 1.1.2001 (rekli smo da pocinjemo sa "jedan". Dakle, ova decenija ce da istekne 31.12.2010, i onda pocinje sledeca. Ostalo nam je, dakle, da istekne cela ova godina pa da kazemo - e, prosla je decenija!
Ovo se najlakse moze vizualizovati ako zamislimo pescani sat kome treba ravo godinu dana da istekne - deset takvih satova. Ako svakog 1.1. datuma okrenemo jedan, onda smo pre dva dana okrenuli deseti pescani sat, i on jos curi.
maksa83 maksa83 14:20 02.01.2010

Re: odbrojavanje...

Ova greska se najcesce pravi u USA, gde su 1.1.2000 proglasili za pocetak milenijuma. Malo su poranili, za citavu godinu.

To je zato što nam sudbinu kroje C programeri.
gordanac gordanac 15:38 02.01.2010

Re: odbrojavanje...

Jeste, počelo je odbrojavanje poslednje godine prve decenije XXI veka, sasvim tako.
A kad se spoje C programeri i drevni načini meranja vremena, evo šta se dobije:



Verovatno nečemu služi, samo ne znamo da li - radi...verovatno i - radi, pesak zamenjen svetlom, timer podešen i - voila! Ancient sand hourglass geeky improved, skroz nepotrebna stvarčica, meni se čini.
maksa83 maksa83 15:57 02.01.2010

Re: odbrojavanje...

Verovatno nečemu služi, samo ne znamo da li - radi...verovatno i - radi, pesak zamenjen svetlom, timer podešen i - voila! Ancient sand hourglass geeky improved, skroz nepotrebna stvarčica, meni se čini.



Moj je ovaj desni. Najteže je prvih par meseci dok se navikneš.
gordanac gordanac 16:40 02.01.2010

Re: odbrojavanje...

Moj je ovaj desni. Najteže je prvih par meseci dok se navikneš...

:))))))))))))))))))))))))))))
Za satove - nisam objektivna, oduvek sam ih smatrala potpuno nepotrebnim za "nosanje" na sebi unaokolo i - dugo nisam nosila, nikakav. Onda te posao natera (iz raznih tužnih i neopravdanih razloga) da "to" imaš na ruci, ali uvek jedva čekam da ga skinem (na žalost, tako ih i gubim :))
vishnja92 vishnja92 16:53 02.01.2010

Re: odbrojavanje...

Za satove - nisam objektivna, oduvek sam ih smatrala potpuno nepotrebnim za "nosanje" na sebi unaokolo i - dugo nisam nosila, nikakav

ja ne nosim ni sad, izgovor mi je da imam vreme na mobilnom telefonu.
mr-zim satove (volela sam da nosim klasicne muske sa arapskim brojevima, ali to je estetika a ne... sat)
Moj je ovaj desni.

gordanac, ne daj se primiti, to je radio i pre: pitanje je trenutka kada ce okaciti i jaknu. onu.
savatalo ga
Unfuckable Unfuckable 03:07 03.01.2010

Re: odbrojavanje..ćasovnik i vrijeme

eve ga : šlagvort k'o svileni bonbon, ilištobionoreklo - centaršut na Žigića - za nešto mnogo lepo iz teksta bloga :

(ljudi imaju i tu neobičnu sklonost da misle da oni poseduju neko posebno svojstvo da određuju ŠTA je vreme, a ne da je - obrnuto, ali to je sasvim druga priča)
gordanac gordanac 05:50 03.01.2010

Re: odbrojavanje..ćasovnik i vrijeme

Unfuckable
eve ga : šlagvort k'o svileni bonbon, ilištobionoreklo - centaršut na Žigića - za nešto mnogo lepo iz teksta bloga :

(ljudi imaju i tu neobičnu sklonost da misle da oni poseduju neko posebno svojstvo da određuju ŠTA je vreme, a ne da je - obrnuto, ali to je sasvim druga priča)

:))))
Tamantako, Hawkeye, tamantako
Ta druga priča najbolje se ilustruje - konstrukcijama u jeziku (ili jezicima, raznim) kojim ljudi govore. Mahom (ima izuzetaka, naravno), ljudi svojim jezicima opisuju vreme odredbama koje inače koriste za - količinu (koliko vremena se potroši..., imam sat vremena,... izgubio/la sam vreme,...daj mi pet minuta,... itd.), ili imaju imenice kojima se opisuje nešto vezano za vreme, a da retko imaju svest o tome da, izgovarajući ih - pričaju o vremenu, ustvari (dan, jutro, sutra, uvek, nikad, život, zauvek, ...) slično kao ono što se (valjda) zove priloške odredbe za vreme (ili tako nekako, nisam sigurna, uvek se smejanjem setim kako su me ovde naučili da postoji futur egzaktni - divota jedna od lingvista!). Elem, tu se uključuje i merenje vremena, o kojem se ljudi nisu uspeli dogovoriti, ustvari, što dokazuju i Nove Godine.
Vreme je i za fiziku posebna tema (a to je tek sasvim druga priča!) i što se mene tiče - Hiesenberg relacija neodređenosti je najbolje što su o tome fizičari smislili.

Iskustvo me je naučilo da ljudi "obrate pažnju" na vreme, kad ih podsetim na čuveni kratki dijalog iz filma "Užička republika" :
malo, gladno dete ulazi u pekaru i pita
"Čiko, čiko, jel` sav taj `lebac tvoj ?"
i nakon nemog potvrdnog odgovora komentariše:
"Pa što ga ne jedeš, čiko?'"
Sad zameni "`lebac" sa "vreme" i probaj da vidiš - kako se "otvaraju perspektive sagledavanja vremena iz sasvim drugog ugla..." :))))
Unfuckable Unfuckable 12:31 03.01.2010

Re: odbrojavanje..ćasovnik i vrijeme

Sad zameni "`lebac" sa "vreme" i probaj da vidiš - kako se "otvaraju perspektive sagledavanja vremena iz sasvim drugog ugla.

...i sada ti meni kaži da je vreme - novac, a postoji 100 i jedan dokaz da se te dve stvari - poništavaju!
gordanac gordanac 15:39 03.01.2010

: odbrojavanje...ćasovnik i vrijeme

Unfuckable
Sad zameni "`lebac" sa "vreme" i probaj da vidiš - kako se "otvaraju perspektive sagledavanja vremena iz sasvim drugog ugla.

...i sada ti meni kaži da je vreme - novac, a postoji 100 i jedan dokaz da se te dve stvari - poništavaju!

:))))
Najbolji deo te poslovice ("time is money" ) je u metafori o potrošivosti novca, s tim što je vreme neobnovljivo, a novac je - obnovljiv, uvek ga možeš - zaraditi. Dočim - vreme koje si "potrošio" je - go, went, gone...for ever.

p.s.
Razumem dilemu sa datog linka, itekako, ja cipele skitarke i ne skidam, skoro nikada, putovala-ne putovala, neka njih... :))))
Unfuckable Unfuckable 16:23 03.01.2010

Re: : odbrojavanje...ćasovnik i vrijeme

mislim da je to jedna od većih prevara civilizacije, to oko "vrijeme = novac"
Dakle, mi kao "pametno" konvertujemo neko uloženo vrijeme u kintu i onda smo kao - u plusu.
Potrošimo kintu, ili se ona, putem trikova, malo i uveća, svejedno - ali se ne mere konvertovati u vrijeme, to je.
Ne možemo reći da imamo više vremena ako imamo više novca, a ni obrnuto, zato ta teorija - ne stoji.
Varaju nas, desetljećima!
gordanac gordanac 21:05 03.01.2010

Re: : odbrojavanje...ćasovnik i vrijeme

Unfuckable
mislim da je to jedna od većih prevara civilizacije, to oko "vrijeme = novac"
Dakle, mi kao "pametno" konvertujemo neko uloženo vrijeme u kintu i onda smo kao - u plusu.
Potrošimo kintu, ili se ona, putem trikova, malo i uveća, svejedno - ali se ne mere konvertovati u vrijeme, to je.
Ne možemo reći da imamo više vremena ako imamo više novca, a ni obrnuto, zato ta teorija - ne stoji.
Varaju nas, desetljećima!

:))))
Pa, sve zavisi kojoj i kakvoj "civilizaciji" se obraćaš ili koju osećaš da je baš ona tvoja, nepromenljiva "mustra" od pravila i mudrosti.
Ili, evo ovako:
- ako pretpostaviš da ljudska imaginacija mora biti univerzalija (jer se to može dokazati - vrstama snova, ako ništa drugo) onda možeš sebi reći "OK, ovo što mi OVI moji desetljećima tupe, izgleda da baš ne stoji, `ajd da vidim šta tupe drugima poput mene, istima kao ja, a potpuno različitima, kakve su njihove "mustre za vreme i novac" ?"

Ima jedan sjajan lik koji je živeo na razmeđi pretprošlog i prošlog veka Ernest Fenollosa, istina bavio se jezikom, a ne istinitošću tvrdnji o odnosu vremena i novca (mada...) i praktično je jedan od najuticajnijih "donosilaca" kulture Kine i Japana (Japana posebno, prešao je u budizam u jednoj fazi i bio mnogopoštovan u Japanu, ali to je druga priča..), dakle bavio se na vrlo poseban način Japanom i njihovom "mustrom", pogotovo informacijama o jeziku i pismu i razlozima zbog kojih su nam pisma tako različita.
DakleM - šta mi je "point" ?
Ako ti se ne dopada "varanje desetljećima" ili o novcu i vremenu postavljaš stalno jedno isto pitanje na koje ne dobijaš zadovoljavajući odgovor - promeni pitanje, to je sjajna poruka Druga Ernesta i njegove biografije i radova.
Unfuckable Unfuckable 07:19 04.01.2010

Re: : odbrojavanje...ćasovnik i vrijeme

promeni pitanje

"...ne slažem se s' pitanjem!"

margos margos 20:19 02.01.2010

Za prsa...

Pozdrav i čestitke Gospođi Klari


Gospodja Klara Gospodja Klara 20:22 02.01.2010

Re: Za prsa...

U tom slučaju, vrlo tanka pobeda
margos margos 20:38 02.01.2010

Re: Za prsa...

Pobedi se u zube ne gleda, je l tako? Tako je.
gordanac gordanac 20:51 02.01.2010

:))

Gospodja Klara
U tom slučaju, vrlo tanka pobeda

ali prave
čestitke! :))



once in a blue moon.

"The first appearance in print of this expression goes back to well before the time of Shakespeare--to 1528, in fact. In a little item called Rede Me and Be Not Wroth appears:

Yf they say the mone is blewe
We must believe that it is true.

Making allowances for the fact that the pre-Elizabethians spelled differently from the way we do today, this makes the point that nobody really believed that the moon ever was blue. So once in a blue moon meant never. However, it appears that thanks to physical phenomena like dust storms, cloud banks and ice crystals in the atmosphere, the moon on very rare occasions may appear to be blue. So nowadays once in a blue moon translates best into W. S. Gilbert's famous line from H.M.S. Pinafore: "What, never? Well, hardly ever!"
mirelarado mirelarado 21:09 02.01.2010

Re: Za prsa...

margos
Pobedi se u zube ne gleda, je l tako? Tako je.


Сад сам до краја прочитала Бебин раздрагани блог. Сви сте дивно луууди, морам признати.

Честитке Госпођи Клари за маестралан финиш. Од особе која је избегла летећи запаљени пројектил ништа мање се ни не очекује. :))



Gospodja Klara Gospodja Klara 01:21 03.01.2010

Re: :))

So once in a blue moon meant never.

A šta ako blue razumemo kao tužan, a ne kao plav, da li bi i onda važila ova ekspresija?

A kad smo kod blue, evo za ovaj noćni sat i za tvoja prekopavanja po prošlom veku.
Unfuckable Unfuckable 03:10 03.01.2010

Re: :))

falabogu da se negde troluje!
Blue?
evo malo Blue treša, ali slaaaatkog
gordanac gordanac 04:51 03.01.2010

Re: :))

Gospodja Klara
So once in a blue moon meant never.

A šta ako blue razumemo kao tužan, a ne kao plav, da li bi i onda važila ova ekspresija?

A kad smo kod blue, evo za ovaj noćni sat i za tvoja prekopavanja po prošlom veku.

Bi, važila bi u svakom slučaju, u bilo kom slobodnom prevodu, jer se odnosi (according to Shakespeare) na nešto toliko retko da se skoro pa ne događa - nikad. Ili sasvim, sasvim retko...
Inače je stvarni efekat "Blue Moon" relativno lako objasniti (plane physics) dočim je kao metafora - magično zagonetan.

Gospodja Klara Gospodja Klara 12:14 03.01.2010

Re: :))

na nešto toliko retko da se skoro pa ne događa - nikad

E pa neće moći. Možda nikad nije plav, ali tužan - ume on takav da bude ponekad, relativno skoro pa - često.
Bar tako kažu eksperti.
dolybell92 dolybell92 04:22 03.01.2010

2010

dolybell92 dolybell92 04:25 03.01.2010

2010

gordanac gordanac 08:00 03.01.2010

snežni moment...

...novogodišnji, a u Nova Sadu, gde je sneg noćas padao skoro krišom od nas (jes`, paz` da nije! )
pa ovako osvanuo jutra trećeg...






i - bonus dana:




SNG&HNY
gordanac gordanac 09:20 03.01.2010

: snežni moment...

..i još - nas dve odosmo na sneg :))
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:02 03.01.2010

еееј, шта све не може та совјетска власт!

ljudi imaju i tu neobičnu sklonost da misle da oni poseduju neko posebno svojstvo da određuju ŠTA je vreme, a ne da je - obrnuto, ali to je sasvim druga priča)

у којој оно књизи беше кад се радни совјетски народ чудом чудио како совјетска власт може да једном годишње промени време и да подне више није у подне већ је померено за један сат.
gordanac gordanac 08:18 03.01.2010

: еееј, шта све не може та совјетска власт!

marco_de.manccini
ljudi imaju i tu neobičnu sklonost da misle da oni poseduju neko posebno svojstvo da određuju ŠTA je vreme, a ne da je - obrnuto, ali to je sasvim druga priča)

у којој оно књизи беше кад се радни совјетски народ чудом чудио како совјетска власт може да једном годишње промени време и да подне више није у подне већ је померено за један сат.

:))))))))))))
Revolucije to vole - to im je "imanentno" (), da VREME definišu iz početka (ne odnosi se direktno na "letnje i zimsko računanje vremena", mada je i to jedan od dokaza kako je ljudima vreme - konvencija, ponekad nezaboravna, jer ja još uvek pamtim jedan razgovor koji je trajao od dva do tri ujutru, pri čemu taj sat - nikada nije postojao, ako jej verovati ljudskom računanju vremena :))))
gordanac gordanac 08:25 03.01.2010

i još - SNG&HNY...

...marco_de.manccini i tebi i njanji i tvojima svima koliko vas ima i tamo i ovde

marco_de.manccini marco_de.manccini 08:35 03.01.2010

Re: i još - SNG&HNY...

хвала, хвала, теби и твојима све најлепше такође.

marco_de.manccini i tebi i njanji i tvojima svima koliko vas ima i tamo i ovde


Та не сме саде ние
та не сме саде тука -
ние сме по цел свет
безбројни
милиони,
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:21 03.01.2010

Re: : snežni moment...

Супер су ти сличке. (Где си јој купила комплетић?)
gordanac gordanac 09:24 03.01.2010

Re: : snežni moment...

Predrag Brajovic
Супер су ти сличке. (Где си јој купила комплетић?)

:))))
poklon, nisam kupila

p.s.
sad vidim da je sličica "skoknula" - mea culpa, nije softver
jasnaz jasnaz 16:18 04.01.2010

poklon: za one koji umeju da koriste!





gordanac gordanac 17:39 04.01.2010

: poklon: za one koji umeju da koriste!

:))))))))))
želim
i
umem


...i sve to može svako da nauči lako....

prostor-vreme je puno magije, samo se treba setiti...

jasnaz jasnaz 18:00 04.01.2010

: eto!


znala sam da ćeš imati zid za njega....



a i taj pesak......

mirelarado mirelarado 18:04 04.01.2010

Re: : poklon: za one koji umeju da koriste!

gordanac
prostor-vreme je puno magije, samo se treba setiti...


Како су се људи (делимично) договорили о рачунању времена, оно је заправо највише у нашим главама.


gordanac gordanac 18:23 04.01.2010

: : poklon: za one koji umeju da koriste!

...i posebna vrsta merenja - kojim istovremeno vidiš početak, kraj i - trenutak :))
evo ovako:



<živeli!>

gordanac gordanac 18:43 04.01.2010

: : eto!

...a i taj pesak......


...i u(na) njemu put
kao scenografija za:

mirelarado mirelarado 18:51 04.01.2010

Re: : : eto!

И једна јелка сасвим привремена, с почетка времена:



П.С. Горданац, твоја куца је права лепотица :)
gordanac gordanac 18:55 04.01.2010

: : : eto!

И једна јелка сасвим привремена, с почетка времена:


..a pod jelkom - poklon jabuka (prikladno - još privremenija...) :))



gordanac gordanac 19:33 04.01.2010

sutra...

..će se ovaj post "zaključati sam od sebe", odbrojavanje će se nastaviti, a palo mi je na pamet da bi bilo sasvim zgodno da se napiše koja i o Božiću (mereno julijanskim kalendarom), odnosno par reči za Badnje veče, 6.januara., pa evo "priča, legendi i običaja" o prazniku koji će nam stići za koji dan (samo nama i još nekima...neće obilaziti baš celu planetu, krug mu je mnogo manji...)



Badnje je veče, veče pred Božić.

Postoje razne legende o Božićnim običajima, mitovi o razlozima sečenja badnjaka (hrast cer čije žućkasto, suvo lišće ostaje na granama i prelep je prizor kad je šuma pod snegom), njegovo unošenje u kuće ili paljenje, ritualno,

O badnjaku se mogu naći razni podaci:

Badnjak u Srba

Badnjak se seče pre izlaska sunca. Domaćin sa sinovima ili unucima (obavezno neko mlad) ide u šumu da seče badnjak. Skoro uvek je u pitanju mladi hrast ili cer (veoma retko, ako je takav predeo, jela ili bor). Bira se mlado i pravo stablo, veličine tolike da ga domaćin na ramenu može doneti kući. Pre nego što ga poseče, domaćin mu se obraća "Dobro jutro badnjače i čestit ti Božić". On predstavlja živu osobu i domaćin mu se tako i obraća. U nekim krajevima domaćin prvo prinosi darove badnjaku, vino ili med, pa potom pristupa seči. Prvi udar sekirom je sa istoka. Badnjak treba iseći iz tri puta. Ponegde se treći udarac zadaje sa zapada da bi badnjak pao ka istoku i dočekuje se na rame. Negde se pak pušta da padne nepresečen u potpunosti. Tada se lomljenjem, uvrtanjem i sukanjem odvoji od korena a taj lomljeni deo se zove brada. Iver koji izleće od badnjaka ima posebno značenje. Ponegde pokušavaju da ga hvataju u vazduhu dok izleće. Iver se koristi u mnoge svrhe. Ponegde ga stavljaju među karlice "da bi kajmak bio debeo kao iver" ili među košnice da budu zaštićene od zla ili u vodu koju potom smatraju lekovitom.

Badnjak preko dana stoji napolju (ponegde ga oblače u košulje), a uveče, pred večeru, unosi se u kuću uz ritual. Kada ga domaćin unosi u kuću, zajedno sa slamom, domaćica ga posipa žitom, a domaćin ga stavlja uz ognjište.

Badnjak se prvo celiva i maže medom. Potom se pali i pristupa se "džaranju". To je običaj čačkanja i raspaljivanja plamena koji je kod hrasta karakterističan po iskrama koje iskaču iz plamena.

Kada se za badnjak ide organizovano, ispred sela, tada se prangijama i puškama oglasi odlazak u šumu, izabere u šumi hrast koji se prethodno osvešta i zalije vinom i medom. Pored čeza ili kočija momci jašu neosedlane konje i čine veliku veselu povorku koja glasno objavljuje svoj odlazak po badnjak.

Badnjak kod drugih naroda

Iako se misli da je kult badnjaka autentično srpski, on je raširen svuda po Evropi. Više autora tvrdi da je poznato da su Kelti palili hrast kao deo kulta čekanja sledećeg leta. Od njih je to ostalo prisutno dugo na britanskim ostrvima a poznato je među mnogim evropskim narodima.

Srbi i Rusini lože badnjak. Rusi i Bugari lože jelku, a nekada su ložili hrast (Bugari su ga zvali bdnik). U Vojvodini još i Bunjevci unose badnjak u kuću.

Francuzi kao badnjak lože trešnjino drvo, a Belgijanci imaju badnjak u obliku stilizovanog kolača prelivenog kremom.

Paganska simbolika badnjaka

Prema Čajkanoviću badnjak predstavlja božanstvo svoje vrste koje se spaljuje da bi ponovo oživelo. Prema Drobnjakoviću, on je bitan momenat što se pri Badnjoj večeri prizivaju "domaći pokojnici" što govori o vezi sa kultom pokojnika. Pogotovo što je trpeza posna, služi se na slami i ne posprema se tri dana već samo dodaje. Drugi pak naglašavaju posebnu ulogu badnjaka kao neke vrste zaštitnika ognjišta.

U svakom slučaju, badnjak je povezan sa sunčevim ciklusom i predstavlja deo poštovanja sunca. Spaljivanjem hrasta (svetog drveta) se iz vatre rađalo novo sunce i zato je proslavljano u krugu ognjišta.

Mišljenja o poreklu

Ruski naučnik Taporov tvrdi da je deo istoga mitološkog niza starogrčki Piton, drevnoindijski Ahi Budhna i srpski badnjak. Badnjak u ovom nizu predstavlja borbu protiv uništenja jer je grozomorni Piton (podzemlje, mrak) pretio da uništi čitav svet dok ga nije Apolon (Sunce) uništio. U indijskom spevu "Rgvedi" se spominje Ahi Budhna (zmija dubine) gde je vedsko "ahi" u vezi sa starogrčkim "ehis" - zmija i staroslovenskim "ož" - aždaja. Vedsko "budhn" ima parnjaka u starogermanskom "bodam", nemačkom "boden", a kod starih slovena reč "dubhn" označava isto - dubinu.

Prema ovom tumačenju koren badnjaka je u donjem, mračnom svetu, a spaljivanjem se priziva i pripomaže Suncu da pobedi svog večnog neprijatelja - mrak.

Koliko god duboko u prošlost išli, naići ćemo na bar neku sličnost, na bar neku vezu, na bar neki ritual toliko sličan našim današnjim ritualima da nam i ne trebaju sasvim pouzdani i tačni dokazi o "istom" koje smo, kolektivnim znanjem i sećanjem "dovukli" do današnjih dana.

Dragoslav Srejović ima zanimljivu knjigu koja Božić i Badnje veče, njihove rituale dovode u vezu sa - jelenom, kao jednim od najznačajnih simbola koji se protezao kroz "Panteon slovenskih bogova", taman toliko koliko i kroz hrišćanstvo, vekovima kasnije.

Iz dubina vremena, I Badnje veče i Božić izgledaju kao jedan od onih praznika koji su oduvek slavljeni, od paganskih sve do svojih današnjih hrišćanskih dana.

Unfuckable Unfuckable 20:32 04.01.2010

Re: sutra...

gordanac, neko ti je uhakovao nalog i - troluje li, troluje
gordanac gordanac 22:20 04.01.2010

: sutra...

Unfuckable
gordanac, neko ti je uhakovao nalog i - troluje li, troluje

e, da je prvi put!


margos margos 02:38 05.01.2010

Re: : sutra...

Mnogo lepo ovde kod tebe... :)
A ja našla ovog baticu kod Bilija, pa ga šetam kojekuda... vid ga:
vishnja92 vishnja92 10:27 05.01.2010

Re: sutra...

da se napiše koja i o Božiću

evo ja cu: na Bozic se radjaju sasvim specijalna deca, kako i dolikuje :)

(radjaju se, doduse, i na Vidovdan, ali to je vec trol trola)
gordanac gordanac 11:46 05.01.2010

Re: sutra...

vishnja92
da se napiše koja i o Božiću

evo ja cu: na Bozic se radjaju sasvim specijalna deca, kako i dolikuje :)

(radjaju se, doduse, i na Vidovdan, ali to je vec trol trola)


trol trola!
i - neka je!

Život je pokretni praznik.

I znam da jedno od njih dvoje zna i voli - koh...
Kandidujem da oboje na listu dodaju :

sedmo nebo

<kolačić nosi takvo ime, eto>

Kora (testo, biskvit):

4 žumanceta
6 belanaca
180 g šećera
100 g mlevenih oraha
1 vanilin šećer
1 list oblatne (samo jedan, od ostalih može odmah da se napravi "pišinger BEZ jedne oblatne" :))

Krem:

2 žumanceta
200 g putera (maslaca)
150 g šećera u prahu
4-5 supenih kašika jake kafe

Za ukrašavanje:

2 supene kašike mlevenih oraha (ili badema, lešnika, pečenih, seckanih, karamelisanih, ili šta god...)

Žumance i šećer penasto umutiti, dodati mlevene orahe pa umešati i čvrst sneg od belanaca.
Pleh premazati maslacem, na dno staviti oblatnu i na nju rasporediti smesu, pa peći na 150°C oko 20 minuta.
Za krem - maslac i šećer penasto umutiti, dodati jedno po jedno žumance i postepeno dodavati hladnu kafu.
Na prohlađenu koru jednoliko raspodeliti krem.
Ukrasiti....(čime god)

Staviti na nepce i tako razumeti odakle kolačiću ime - sedmo nebo...:))
vishnja92 vishnja92 12:04 05.01.2010

Re: sutra...

I znam da jedno od njih dvoje zna i voli - koh...

vole oboje, ali mladje (ko mladje) ume i da trazi (kod starijeg se, naravno, sve podrazumeva, pa cesto ostane neispunjenih zelja)
Kandidujem da oboje na listu dodaju :
sedmo nebo

hvala, ime obecava (a sastav takodje:))
(pitali su jel moze odmah )
"pišinger BEZ jedne oblatne"

:)))))))))))))
Gospodja Klara Gospodja Klara 15:20 05.01.2010

Re: sutra...


evo ja cu: na Bozic se radjaju sasvim specijalna deca, kako i dolikuje :)

(radjaju se, doduse, i na Vidovdan, ali to je vec trol trola)
*novo

Vishnjo, jesu li ovo tvoji? Liče na vilovnjake. Ma, prelepi!
vishnja92 vishnja92 17:04 05.01.2010

Re: sutra...

hvala :)
mirelarado mirelarado 17:29 05.01.2010

Re: sutra...

vishnja92
na Bozic se radjaju sasvim specijalna deca, kako i dolikuje :)
(radjaju se, doduse, i na Vidovdan, ali to je vec trol trola)


За Божу и Тику седмо набо на сличици.
vishnja92 vishnja92 18:06 05.01.2010

Re: sutra...

prenosim reakciju: "vauuu.... njam! :)"
jasnaz jasnaz 12:47 05.01.2010

badnjak.... i ukus:



tako ga ja vidim......
mirelarado mirelarado 16:50 05.01.2010

Re: badnjak.... i ukus:

А може и:

gordanac gordanac 17:38 05.01.2010

: badnjak.... i ukus:

.... suve šljive, smokve i orasi...
:))))
(valjda još i dunje treba...sa`ću....ili - nastavi niz....)





gordanac gordanac 17:52 05.01.2010

: : badnjak.... i ukus:

..i još...kitnkez

mirelarado mirelarado 17:54 05.01.2010

Re: : badnjak.... i ukus:

gordanac gordanac 18:45 05.01.2010

: : badnjak.... i ukus:

..dunje, narandže (mandarine?) i svetlo kao sa platna starih majstora...

ivana23 ivana23 19:37 05.01.2010

Re: : : badnjak.... i ukus:

Med...

~ ~ ~ ~ ~
Gospodja Klara Gospodja Klara 19:40 05.01.2010

Re: : : badnjak.... i ukus:

Orasi potopljeni u med, bademi, lešnici, urme, marcipan, mandarine, sutra ću u park u krivolov na badnjak, česnica, golubica na hlebu, slama ispod stola, kokodačem po kući a deca pijuču za mnom, kuhinja usijana kao swing-orkestar, koliko-varnica-toliko-parica-zdravlja-ljubavi-uspeha-sreće... vino, smejanje, muzika, lampice, sveće, pita od bundeve, dren, sneg... otprilike tako.
Kupila i dunje, ali ne mirišu onako.
mirelarado mirelarado 19:53 05.01.2010

Re: : : badnjak.... i ukus:

gordanac
..dunje, narandže (mandarine?) i svetlo kao sa platna starih majstora...





gordanac gordanac 20:14 05.01.2010

: : : badnjak.... i ukus:

Gospodja Klara
Orasi potopljeni u med, bademi, lešnici, urme, marcipan, mandarine, sutra ću u park u krivolov na badnjak, česnica, golubica na hlebu, slama ispod stola, kokodačem po kući a deca pijuču za mnom, kuhinja usijana kao swing-orkestar, koliko-varnica-toliko-parica-zdravlja-ljubavi-uspeha-sreće... vino, smejanje, muzika, lampice, sveće, pita od bundeve, dren, sneg... otprilike tako.
Kupila i dunje, ali ne mirišu onako.


:)))))))))))))))))))))))
o, kakva lepa badnjo-božićna vinjeta Gospođo Klara!
<ovo za "krivolov" niko nije pročitao i niko pojma nema, ako neko bude slučajno pitao...>

...a tako je lepo opisano da tačno znam u čemu je razlika kada dunje mirišu onako....

(pojačaj malo, a nije zgoreg ni "podvriskat`" malko hop-hop-ho-e-ej! :))



...pa još malko, da se ne baci...





vishnja92 vishnja92 20:26 05.01.2010

Re: : : : badnjak.... i ukus:

<ovo za "krivolov" niko nije pročitao i niko pojma nema, ako neko bude slučajno pitao...>

ja sam procitala

sjajan opis, lepo vece zelim
gordanac gordanac 20:44 05.01.2010

Re: : : : badnjak.... i ukus:


vishnja:

<ovo za "krivolov" niko nije pročitao i niko pojma nema, ako neko bude slučajno pitao...>

ja sam procitala

sjajan opis, lepo vece zelim


:))
izgledaš kao bauer! :))))
vishnja92 vishnja92 23:13 05.01.2010

Re: : : : badnjak.... i ukus:

:)))

nego, znas sta -
gordanac, 04.01.2010.
sutra će se ovaj post "zaključati sam od sebe"

sutra je vec na izmaku, a blog se nece zakljucati ni danasnjeg sutra - tek sutrasnjeg
Gospodja Klara Gospodja Klara 23:45 05.01.2010

Re: : : : badnjak.... i ukus:

sutra je vec na izmaku, a blog se nece zakljucati ni danasnjeg sutra - tek sutrasnjeg

Joj super, daj da trolujemo dalje!
ja sam procitala

Vishnjo, ja ću samo malu grančicu da zalomim,obećavam.
...a tako je lepo opisano da tačno znam u čemu je razlika kada dunje mirišu onako....

Gordanac, nisam neki gastronostalgičar, ali...
''Miris dunje je najlepši kad se pomeša sa hladnim dahom gostinskih soba, onda miriše tako svečano i tajanstveno...''

Što je žena izoštrenog njuha Jelica G. savršeno zabeležila. I zaista, ovde nemaju miris, a ukus im je kao opora jabuka.
A onaj čardaš je rukavica u lice. Uzvraćam.
gordanac gordanac 23:46 05.01.2010

: : : : badnjak.... i ukus:

...i - "pogrešno daštanje" dana...

sutra je vec na izmaku, a blog se nece zakljucati ni danasnjeg sutra - tek sutrasnjeg


...imaš pravo skroz...06.01., a ne 05.01.

s`vatila i ja danas, ali rešila da ne popravljam, dan tamo, dan `vamo - .ne mari...
mirakul praznika je...



Unfuckable Unfuckable 08:48 06.01.2010

Re: : : : : badnjak.... i ukus:

.imaš pravo skroz...06.01., a ne 05.01.


četvrtak, gordanac...četvrtak
gordanac gordanac 09:10 06.01.2010

: : : : : badnjak.... i ukus:

Unfuckable
.imaš pravo skroz...06.01., a ne 05.01.




četvrtak, gordanac...četvrtak


:))))

etotigasad!
četvrtak?
dobro - četvrtak!
kokanda će ovde moći da se sigra sve do novoga design-a, ha?

pa, `ajmo onda - a, jen`, a jen`, a jen`, dva, tri...


Re: : : : : badnjak.... i ukus:

gospodja klaro, moja mama nije ovde. je l' mogu ja kod vas?
vishnja92 vishnja92 09:14 06.01.2010

Re: : : : : badnjak.... i ukus:


četvrtak, gordanac...četvrtak



samdaznate, unapred vam ustupam zakljucavanje.
da ne bude posle da nisam rekla
gordanac gordanac 09:24 06.01.2010

: : : : : badnjak.... i ukus:

vishnja92

četvrtak, gordanac...četvrtak



samdaznate, unapred vam ustupam zakljucavanje.
da ne bude posle da nisam rekla


dakleM, imamo mi još sto kade do datoga momenta
idem da dodavam ovde piskaranja nastala u tokom ovih retkih dana kada nije bilo (i nema još uvek) nikakvog merenja vremena...

vishnja92 vishnja92 09:35 06.01.2010

Re: : : : : : badnjak.... i ukus:

tokom ovih retkih dana kada nije bilo (i nema još uvek) nikakvog merenja vremena...

nama je juce bio pravi prvi januar :)
(ono: pidzame, nista ni pre ni posle, takoto...)

danas ce, mislim, da nam bude prvi januar popodne.

(inace imam (pisala vec negde) lekovit izumetak da par puta godisnje proglasim 01.01., usred godine. sasvim osvezavajuce stanje)
jasnaz jasnaz 14:18 06.01.2010

: : badnjak.... i radost:



___________a u Zemunu, poviše jedne crkve, a na putu ka drugoj, ima jedna kuća, i u-njoj sve kao na pravom salašu, i ima jedan kolač što ga prave od bundeve, oraha, suvih šljiva i meda (i cimet, naravno)..... šta da vam pričam: kakav je.......

margos margos 14:53 06.01.2010

Re: : : : : : badnjak.... i ukus:

nama je juce bio pravi prvi januar :)

Meni je djelomice taj dan danas... mada mislim da će zapravo da mi bude za neki dan - izmestili me kvarovi...
Gospodja Klara Gospodja Klara 15:09 06.01.2010

Re: : : : : badnjak.... i ukus:

gospodja klaro, moja mama nije ovde. je l' mogu ja kod vas?

Soba za goste: perjani jorgan, ispod jastuka sušena lavanda iz moje bašte i lap-top na nahtkasni. Prozor gleda na Mon Blan u daljini.
Sigurna sam da bi se dogegala da možeš . Dobrodošla, makar virtuelno!

Re: : : : : badnjak.... i ukus:

Gospodja Klara
gospodja klaro, moja mama nije ovde. je l' mogu ja kod vas?

Soba za goste: perjani jorgan, ispod jastuka sušena lavanda iz moje bašte i lap-top na nahtkasni. Prozor gleda na Mon Blan u daljini.
Sigurna sam da bi se dogegala da možeš . Dobrodošla, makar virtuelno!

Ne recite 2 puta. Za nekoliko Dana cu biti sa druge stane mon blana, u vasem komsiluku
gordanac gordanac 20:03 06.01.2010

božić&božić...

vishnja92 vishnja92 23:55 06.01.2010

e

skoro svi smo prihvatili da je to dobro merenje vremena i dogovorili se da je 31.Decembar / 1.Januar Dan / Noć koji svi ravnopravno i skoro ravnomerno dobijamo kao šansu za - novi početak...

...Zašto to isto ne radimo i drugim danima - ne bih umela da odgovorim.


mislim da je kontinuitet precenjen

ne, bez sale: ako ustanes ujutru cekajuci nesto a ne vidis da si vec u tom necemu - onda jbga. manevrisanja, planiranja, iscekivanja i odlaganja ima vise od deteline u travi, a ljudi misle da je zivot negde i nekad i cuvaju slike i prave planove. a on tu jbte: TU.
to me toliko brine da ne umem da se artikulisem, samo pocne da me svrbi svuda i dobijem vaske.

mislim da je minut potcenjen. i dan isto, i nedelja.
gordanac gordanac 23:56 06.01.2010

BOŽA ima...

..rođendan i to je jako, jako važna stvar...

Zato, mama treba da mu pokaže kako to izgleda kada se rođendan čestita na način....

BOŽO, , jedan veliki i obećanje koje glasi: , sasvim je jasna poruka:

I želim ti da ceo dan izgledaš
vishnja92 vishnja92 06:39 07.01.2010

Re: BOŽA ima...

hvala :))))))))))))

(u poverenju: sinak se sinoc rasplakao kad je video cestitku (cekali smo zajedno da rodjendan stigne, pa je bio budan i pospan) - tako da nismo uspeli da se zahvalimo kako treba)
vishnja92 vishnja92 09:24 07.01.2010

proba, proba

znam da je rano, ali nada je vecna:

zakljuc-kljac
vishnja92 vishnja92 09:25 07.01.2010

Re: proba, proba

ustvari, kad sam vec tu....
vishnja92 vishnja92 09:26 07.01.2010

Re: proba, proba

...da drpim ja 200

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana