Društvo| Ekonomija| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Politika| Život

Šta sve možeš u Srbiji sa 100 dinara? (updated*)

Unfuckable RSS / 07.01.2010. u 00:33

  Poštovane blogerke i blogeri, pogledajte *komentar Direktora za društvenu korporativnu odgovornost B92, Gordana Paunovića            (.../#k773306 - zavisno na koliko Vam je komentara "nabaždaren" profil, ili - 238.komentar)

„Zaključak, osim da mi je - muka?
Ok : Štedite kod Božen , benzin sipajte na pumpama Univerziteta Singidunum, a - ko puši - neka proba Infostudove cigare."

Za 100 dinara u Srbiji se može kupiti :
kutija cigareta 
2 pakovanja žvaka
jedno pivo u kafani
jedna kafa u kafiću
jedna čokolada
jedan cvet u cvećari
tetrapak soka
manje od litre benzina
parče pice na ulici
jedan časopis na kiosku
1-2 sms-a za (izaberite sami) VB, Farmu, Talenat, Ljubavni chat
prosečan srpski tiket u kladionici

  Automaltretman slavljima se nastavlja. Biće naporno, no ne sumnjam da će mnogi od nas nekako izdržati i herojski nastaviti suočavanje sa alkoholesterolskim izazovima, započeto još jesenas.
Januar je, po svedočenju naših roditelja, jedan od dva najduža meseca u godini.
Ali,
za oko 10% stanovnika Srbije, svaki mesec i svaki dan dugački su kao - gladna godina.
  Pokušajmo da uradimo nešto što je za nas jako malo, a za mnoge oko nas veoma veliko i važno : recimo, da sipamo litru goriva manje, ili pušimo 3 cigare manje dnevno. Da upotrebimo mobilce za punjenje nečijeg tanjira a ne džepa, za promenu.
  Hajde da svako od Nas, u par sekundi i poteza, omogući Nekome da pojede nešto toplo, ukusno i lepo. Hajde da to uradimo odmah, moj sms je već Tamo:
1411d38.gif

I, hajde da ne ostane samo na tome, i samo danas, sto dindži nije neka para. Možemo mi i bolje, ima nas toliko da niko ne bi smeo da bude gladan :
Budimo efikasni, iako smo Srbi:
Pročitajmo dobro ovu vest:
A onda ovu  i - ovu
Zatim pročitajte šta je Država rekla novembra 2008.

Kada i kako je počelo:
Na Svetski dan hrane, 16. oktobra 2009. godine, održan je najmasovniji štrajk glađu do sada. Tačno 676.280 ljudi širom Srbije i iz više od osamdeset zemalja sveta solidarisalo se sa gladnima uzdržava-njem od hrane. Ovaj simbolički čin nije bio sam sebi svrha već način da se javnost probudi da razmišlja o ovom problemu, kao i da pokrene velike kompanije u zemlji da svojim donacijama pomognu gladnima.
  Inicijativa je proizašla iz humanitarnog projekta „Hrana za sve", koji je nastao je pod okriljem medijske kuće B92 sa ciljem da se trenutno krene sa rešavanjem ovog dramatičnog problema. Danas je potrebno hitnom akcijom gasiti požar. Suština nije u sporadičnim i kratkotrajnim kampanjama, već u kontinuiranom bavljenju ovim pitanjem.
"Sada imamo oko 700.000 siromašnih po kriterijumima Svetske banke, što je oko 10 odsto ukupne populacije Srbije; prema podacima UNICEF-a, najmanje 150.000 dece gladuje. Tek jedan deo, tačnije manje od 10 odsto onih koji gladuju, pokriveno je kroz socijalnu pomoć države. To znači da preko 600.000 ljudi ne prima gotovo nikakvu pomoć" upozorio je Veran Matić na početku ovog projekta.
On je podsetio da su prema istraživanjima najdiskriminisaniji upravo siromašni, među kojima su većinski oni najslabiji: stari, deca, manjine kao što su Romi, pa je jasno da oni nemaju nikakvu šansu da se sami izbore sa očajnom pozicijom u kojoj se nalaze.
"Zbog toga ćemo dominantno naše vreme pored dnevnih obaveza posvetiti akciji 'Hrana za sve' sa ciljem da rešimo konkretne probleme određenog broja najugroženijih. Ako uspemo u našim namerama, veoma brzo bi trebalo da se poveća broj javnih kuhinja, distributivnih centara hrane, da se počne s primenom novih mehanizama pomoći u hrani, osnovnim potrepštinama" poručio je Matić.
Ciljevi :
Proboj na putu osvešćenja ljudi kada je u pitanju odnos prema nedaćama drugih.
Masovna solidarnost od vrha drzave do svakog pojedinca i razvoj navike doniranja
Uspostavljanje institucionalnih, sistemskih okvira za poboljšanje položaja ljudi koji samostalno sebi ne mogu da obezbede uslove za normalan život.
Pokretanje velikih kompanija da se uključe u projekat
Kontinuiranost snabdevanja i dostizanje 6 miliona evra u hrani i donacijama na godišnjem nivou
Rezultati :
Podaci sms za septembar, oktobar i novembar, zbirno
24.062 sms = 2.406.200 din = što je suma novca potrebna za otvaranje jedne narodne kuhinje
Ukupno prikupljeno : 3,451.000 dinara
Do sada je u akciji B92 prikupljeno hrane u vrednosti nešto manjoj od milion evra, a cilj je da se za godinu dana obezbede namirnice čija će vrednost premašiti šest miliona evra.
Gde zapinje :
- Na velikim firmama od kojih se očekuje doniranje viškova hrane : malo firmi je dalo dosta, recimo : Victoria group je poklonila hranu u vrednosti od 600.000 evra uz troškove transporta hrane 100.000 evra i pdv kao da su to dali u trgovine tj oko 50.000 evra, deca iz zemunske gimnazije su dala nešto, a mnoge firme nisu dale - ništa, akciju jednostavno - ignorišu.
Da ne trošim reči, pogledajte ovaj skromni spisak ovde. Zaključak, osim da mi je muka?
Ok : Štedite kod Božen , benzin sipajte na pumpama Univerziteta Singidunum, a - ko puši - neka proba Infostudove cigare.
- U periodu oktobar - april posebno je otežano obezbediti hranu zbog povećanih potreba.
- Dodatni problem, tokom cele godine je novac kojim se plaća transport hrane do mesta gde će se koristiti
- Narodne kuhinje su najpotrebnije upravo tamo gde ih nema ili najlošije rade, a to su po pravilu mesta sa slabo aktivnom - da ne kažem nesposobnom lokalnom samoupravom
Dijaspora može da pomogne na nekoliko načina :
 Uplatom novca - pomoću trikova. Ovo mora bolje da se reguliše, eto još mesta za Vaše ideje.
 Povezivanjem projekta „Hrana za sve" sa lokalnim humanitarnim organizacijama koje se bore protiv gladi
 Donacijom namirnica
(zvučaće čudno samo neupućenima, ali jedna od ključnih reči je: brašno, da,da - brašno, Srbija je ovo - ako nema brašna, nema hleba. Ako nema hleba, pa makar bilo svega ostalog - kuhinja se zatvara. )
Država može da pomogne:
 Tako što će državni sekretar Ministarstva finansija zaista i uraditi ono što je obećao novembra 2008 
 Tako što će davati više sredstava i to činiti redovnije.
 Tako što će otvarati nove narodne kuhinje tamo gde je to najpotrebnije i osnažiti tamošnje lokalne samouprave
 Recimo, dodavanjem „namenskog dinara" na svaki litar goriva i svaku kupljenu kutiju cigareta
 Tako što će NAJZAD neko od političara svratiti do neke od narodnih kuhinja, sesti za sto sa svim tim ojađenim i postiđenim ljudima, i ručati zajedno sa njima. Možda će tako, za početak, više pomoći sebi nego njima, ali jedna stvar vodi drugoj.

 Na Info liniji 011/301-20-60 dostupne su dodatne informacije o načinu donatorske podrške akciji, ali je moguće i ostaviti svoje ideje za poboljšanje akcije i distribuciju obroka.
 Račun na koji se može uplatiti novac je 205-333-59 svrha uplate: Donacija za humanitarnu akciju "HRANA ZA SVE" primalac: Fond B92. Do broja računa sam došao telefonom, na sajtu ga - nema, ili ja nisam dovoljno dobro tražio.
(u to ime, snimite oglas koji me je - oduševio )
 SMS na broj 2500 - iz bilo koje mreže u Srbiji (100 din + pdv)

Ovaj tekst je poziv kompanijama i pojedincima, nevladinim i međunarodnim organizacijama koje imaju mogućnost da se pridruže ovoj humanitarnoj akciji čiji je cilj ublažavanje efekata krize i siromaštva u Srbiji.
„ ima nas toliko da niko ne bi smeo da bude gladan"
(Duško Radović)
...i svi imamo bar - mobilce.
(Unfuckable)



Komentari (312)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:56 07.01.2010

Re: ok

Ask not what your country can do for you - ask what you can do for your country. -JFK

ili Martin Luther King, Jr. :

“Life’s most persistent and urgent question is: what are you doing for others?”
Unfuckable Unfuckable 16:06 07.01.2010

Re: ok

Ask not what your country can do for you - ask what you can do for your country

“Life’s most persistent and urgent question is: what are you doing for others?”


njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:14 07.01.2010

Re: ok

Unfe evo nasla sam nesto sto mozda moze biti od pomoci: Toolkit: Support Local Food Banks
sigurna sam da neki od navedenih koncepta mogu da se primene i u Srbiji, al vazno je imati zainteresovane volontere koji su spremni da daju malo sebe za dobrobit svojih komsija.
Gospodja Klara Gospodja Klara 23:21 07.01.2010

Re: ok

setila sam se da ovde po školama postoji taj food drive kad tokom cele nedelje ili možda dve roditelji se mole (nije obavezno) da pošalju viška hrane koja se posle predaje centrima koji posle dele tu hranu ljudima u potrebi. deca su ove godine iz naše ostave odneli brdo makarona, pasulja, kukuruza, konzervi itd. možda može nešto slično da organizuju škole i sve druge organizacije. kod nas na poslu isto postoji nedelja kad svi doniramo novac koliko mislimo da treba i šaljemo gde treba. razne aukcije gde se prodaju stare stvari i onda novac se isto donira centrima koji vode računa o tim ljudima.

Evo šta su ovde aktivisti jedne organizacije uradili. Dozvoljeno im je da se instaliraju na ulazu hipermarket, doneli su dvadesetak kartonskih kutija, poredjali ih, i svakom ko prodje davali flajer sa informacijama o akciji. Tu oni lepo mole ''potrošače'' da u okviru sopstvenih mogućnosti doprinesu sakupljanju životnih namirnica za siromašne porodice, i to tako što če kupiti neki od navedenih artikala i donirati ga. Lista je uključivala brašno, pirinač i drugo zrnevlje, ulje, šećer, so.... konzerve, testenine, gotova jela i higijenske preparate (sapun, pelene i bebeća kozmetika). I onda ti kupiš jednu ili 10 namirnica i predaš pri izlasku, svaka namirnica ide u odredjenu kutiju i eto. Trajalo je samo 1 dan, verovatno im je toliko dozvoljeno, ali skupljeno je podosta stvari.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 04:57 08.01.2010

Re: ok

ma naravno i po supermarketima i svuda bukvalno. svaka organizacija, korporacija, ustanova može to da organizuje i da koliko može, važno nešto da se da. pre božića su sve vanškolske aktivnosti na koje vodim decu skupljali hranu. obično u ogromnim kutijama roditelji stave šta god misle da je potrebno (znači ne samo prehrambeni produkti nego i sredstva za ličnu higijenu, igračke itd.). ali ovde su ubedljivo najbolji skupljači hrane, škole, pa kad uđeš u školu na kraju te akcije nemožeš da veruješ očima koliko hrane se tu skupilo.
veoma je prosto, samo treba da se nadje neko da to sve koordiniše. još nešto je meni užasno čudno - ne mogu da verujem da je uplata iz inostranstva toliko komplikovan zahvat!
Unfuckable Unfuckable 06:31 08.01.2010

Re: ok

ne mogu da verujem da je uplata iz inostranstva toliko komplikovan zahvat!

stra'ota,
eno dole Brajović, vučko, mirela i ninasimone raspetljavaju sve radosne okolnosti tog poduhvata.
Da se smrzneš.
ssvetlana92 ssvetlana92 02:01 07.01.2010

Bravo!

Pridružujem se i ovoj akciji (pored doniranja hrane za pse i mačke)..koju Margos i ja, uporno sprovodimo na FB.
Telefonski računi su mi papreni, ali nije mi ni na kraj pameti da se žalim...nego mi milo, kada spustim slušalicu. Zaista je lep osećaj, pomoći onima koji su gladni i nesrećni!
Unfuckable Unfuckable 02:13 07.01.2010

Re: Bravo!

"Imate ono što date", reče poznata srpska glumica neko veče
nsarski nsarski 02:26 07.01.2010

Re: Bravo!


Unfuckable
"Imate ono što date", reče poznata srpska glumica neko veče


Život nam vraća samo ono što mi drugima dajemo, rece Andric
Unfuckable Unfuckable 02:45 07.01.2010

Re: Bravo!

naravno



(zipa Nokije, a? Rasppppada se, al' - fercera!)
myredneckself myredneckself 12:28 07.01.2010

Re: Bravo!

"Imate ono što date", reče poznata srpska glumica neko veče
*novo

Život nam vraća samo ono što mi drugima dajemo, rece Andric


a opomenuo je i mika antić... o davanju drugome, nekako slično
... I ako sebe celoga damo
tek tada i mozemo biti celi...

odlično, pohvalno, unf, podržavam, iako sam besna i gunđam, ali neću više, božić je
Unfuckable Unfuckable 12:39 07.01.2010

Re: Bravo!

iako sam besna i gunđam,

Potpuno te razumem, brojke su poražavajuće.
Hvala na komplimentima koje prosleđujem ka B92
Milutin Milošević Milutin Milošević 02:17 07.01.2010

Akcija

Čestitam, majstore
Unfuckable Unfuckable 02:25 07.01.2010

Re: Akcija

Hvala Gazda, moralo je :
imamo borbu protiv siromaštva, a nema hrane.
Ako ima ko da pokloni hrane ili para - odvali se pdv na to.
- ili nema kako da se preveze hrana.
Ili, ako ima hrane, Lik se pita "po kojim se kriterijumima deli" - jes' sve se Srpčad otima da ide u narodne kuhinje, mora da je jako in
Ako ima ko želi da donira kintu iz inostranstva - nema načina, ili ga ja ne raspoznajem
Na sms još, osim pdv ide i porez na mobilni telefon, o majko mila!
Milutin Milošević Milutin Milošević 02:32 07.01.2010

Re: Akcija

Video si, onomad, moj blog? Direktna akcija: sakupe se ljudi, sakupi se novac, napravi se hrana, podeli i porazgovara sa ljudima. Svaka čast za akciju, još jednom, i za sve one koji se trude. No, verujem da moramo, kao gradjani, kao obični ljudi, da zavrnemo rukave. Barem jednom mesečno.
ssvetlana92 ssvetlana92 02:37 07.01.2010

Re: Akcija

Milutin Milošević
Video si, onomad, moj blog? Direktna akcija: sakupe se ljudi, sakupi se novac, napravi se hrana, podeli i porazgovara sa ljudima. Svaka čast za akciju, još jednom, i za sve one koji se trude. No, verujem da moramo, kao gradjani, kao obični ljudi, da zavrnemo rukave. Barem jednom mesečno.

Ovo kao ideja mi se jako dopada. Moglo bi uz tvoje vodjstvo i da se ostvari!
Milutin Milošević Milutin Milošević 02:39 07.01.2010

Re: Akcija

ssvetlana92
Ovo kao ideja mi se jako dopada. Moglo bi uz tvoje vodjstvo i da se ostvari!

Ja, nažalost, nisam tu. To jest, imam dana kada jesam, ali više nisam. Nije da se vadim. No, ako treba, spreman sam i da pomognem i da potegnem
Unfuckable Unfuckable 02:41 07.01.2010

Re: Akcija

ovo što se dešava i što je opisano - ostvaruje se.
B92 ostvaruje jako opipljive i vidljive rezultate u tim društveno odgovornim akcijama : Sigurne Kuće - postoje.
Digitalni mamograf - eno ga, fercera, sve u 16
Ali pogledajte, ljudi, saplitanja, ignorisanja i začkoljice, sve ima u tekstu
Kao da nećemo da priznamo i vidimo da ima mnogo gladnih okolo.
ssvetlana92 ssvetlana92 02:56 07.01.2010

Re: Akcija

Ja, nažalost, nisam tu. To jest, imam dana kada jesam, ali više nisam. Nije da se vadim. No, ako treba, spreman sam i da pomognem i da potegnem

Pa da nadjemo nekog odvažnog momka koji će da organizuje celu stvar, a mi devojke možemo da seckamo, kuvamo...donosimo ono što možemo i šta je sve potrebno..za jedan lonac..pa za dva, pa za tri....
ana_radmilovic ana_radmilovic 02:59 07.01.2010

Re: Akcija

Unfuckable
ovo što se dešava i što je opisano - ostvaruje se.B92 ostvaruje jako opipljive i vidljive rezultate u tim društveno odgovornim akcijama : Sigurne Kuće - postoje.Digitalni mamograf - eno ga, fercera, sve u 16Ali pogledajte, ljudi, saplitanja, ignorisanja i začkoljice, sve ima u tekstuKao da nećemo da priznamo i vidimo da ima mnogo gladnih okolo.

Tačno tako - ali nije za osudjivati ovaj naš nesrećni svet što u svemu traži (i nažalost uglavnom nalazi) prevaru. Mogao bi samo ponekad, zaista, da baci pogled i na te REZULTATE. Kao, materijalni dokaz da se nešto od onoga o čemu se pričalo ipak - napravilo. Ja ne bih rekla da je to malo, to je (naprotiv) jako mnogo. Oni koji se smeju sigurnim kućama trebalo bi da svrate tam gde ih nema - prestali bi da se smeju.
Onaj ko je video jednu "narodnu kuhinju" UŽIVO zna da to ne izgleda veselo. Ali tamo gde ih nema, verujte, izgleda mnogo strašnije. Ja sam videla
Bojan Budimac Bojan Budimac 03:06 07.01.2010

Re: Akcija

Digitalni mamograf - eno ga, fercera, sve u 16

Da, to sa mamografom je fascinantno, 75% odziva, kad to radi b92, da ok, uz podršku države.
Kad država, pardon Tomicino ministarstvo organizuje sličan skrining (samo bez b92) onda se na dva poziva odazove 15%... Neki reality check bi bio veoma dobrodošao kad je državi. Naročito kad se radi o pitanju gladi. Jbte, 55 narodnih kuhinja (pa još nije ni dovoljno) u Vojvodini, "žitnici Jevrope" ilikakogod da smo se hvastali tom nekretninom...
Unfuckable Unfuckable 03:10 07.01.2010

Re: Akcija

nije valjda predlog da zovemo... Tomicu?

Žitnica Evrope, ovo mi se svidža.
Bojan Budimac Bojan Budimac 03:17 07.01.2010

Re: Akcija

nije valjda predlog da zovemo... Tomicu?

Ne, naprotiv, ne spomenuh li reality check?
Unfuckable Unfuckable 03:20 07.01.2010

Re: Akcija

Onaj ko je video jednu "narodnu kuhinju" UŽIVO zna da to ne izgleda veselo. Ali tamo gde ih nema, verujte, izgleda mnogo strašnije. Ja sam videla

Naši političari...?
gordanac gordanac 03:20 07.01.2010

Re: Akcija

Bojan Budimac
Digitalni mamograf - eno ga, fercera, sve u 16

Da, to sa mamografom je fascinantno, 75% odziva, kad to radi b92, da ok, uz podršku države.
Kad država, pardon Tomicino ministarstvo organizuje sličan skrining (samo bez b92) onda se na dva poziva odazove 15%... Neki reality check bi bio veoma dobrodošao kad je državi. Naročito kad se radi o pitanju gladi. Jbte, 55 narodnih kuhinja (pa još nije ni dovoljno) u Vojvodini, "žitnici Jevrope" ilikakogod da smo se hvastali tom nekretninom...

Evo, mogu da podsetim da je deo (ako ne i cela akcija) akcije (pa onda i postepenih rezultata) takođe počela ovde na BlogB92:

Kapitalna investicija : kafana-na-otvorenom ili ljudski život ili..? - Jelena Krajšić, 05.01.2007.

Cena života - Jelena Krajšić, 26.05.2007.

I nije ti sasvim tačna ova statistika, u međuvremenu su doneti i propisi, ali da ne troll-ujem temu, samo eto, da dam info.
gordanac gordanac 03:26 07.01.2010

Re: Akcija

Unfuckable
Onaj ko je video jednu "narodnu kuhinju" UŽIVO zna da to ne izgleda veselo. Ali tamo gde ih nema, verujte, izgleda mnogo strašnije. Ja sam videla

Naši političari...?

Da.
I prilično je dug spisak onih koji i redovno obilaze i brinu da - sistem doniranja hrane funkcioniše. Nedovoljno rade i brinu? Verovatno na raznim mestima tako i jeste, a još je verovatnije da mnogima tako izgleda, ali - da, ima ih i koji rade svoj posao zaista dobro, na svim nivoima javnih poslova.
Unfuckable Unfuckable 03:41 07.01.2010

Re: Akcija

Nedovoljno rade i brinu? Verovatno na raznim mestima tako i jeste

ok, ja postavih komentar
I svakako je da ima onih koji svoj posao rade kako treba, to ne dovodim u pitanje.
Kao što mislim da ima onih koji svoj posao ne rade ili ne rade kako treba.
Na nivou olakšavanja dotoka donacija, recimo.
ana_radmilovic ana_radmilovic 03:45 07.01.2010

Re: Akcija

gordanac

Da.I prilično je dug spisak onih koji i redovno obilaze i brinu da - sistem doniranja hrane funkcioniše. Nedovoljno rade i brinu? Verovatno na raznim mestima tako i jeste, a još je verovatnije da mnogima tako izgleda, ali - da, ima ih i koji rade svoj posao zaista dobro, na svim nivoima javnih poslova.


ne treba ni licitirati, ko koliko može - to bi bilo sasvim dovoljno. da svako ko može i hoće - više nego dovoljno. stvarno nas ima isuviše mnogo da bi iko bio gladan
gordanac gordanac 03:51 07.01.2010

Re: Akcija

Unfuckable
Nedovoljno rade i brinu? Verovatno na raznim mestima tako i jeste

ok, ja postavih komentar
I svakako je da ima onih koji svoj posao rade kako treba, to ne dovodim u pitanje.
Kao što mislim da ima onih koji svoj posao ne rade ili ne rade kako treba.
Na nivou olakšavanja dotoka donacija, recimo.

Razumela sam, i bilo je pregovora o tome, ali nisam na to mislila, učinilo mi se da je pitanje bilo u kontekstu konkretnog rada konkretnih ljudi koji se bave i temom doniranja hrane (na raznim nivoima), pre nego o mogućnostima Predloga izmena i dopuna propisa kojima se definišu javne finansije. (ili Predlog Zakona o budžetu ili Predlog Izmena i dopuna Zakona o budžetu)

Rekla bih ti - "biće i to...." - ali uzdržavam se, znajući kakav je i ovde i inače opšti stav prema onome što "obećavamo" da će se dogoditi u nekom roku...jednostavnije je da ćutim i radim i da se samo "desi".
Unfuckable Unfuckable 04:02 07.01.2010

Re: Akcija

meni se to "dizanje rampe" oko poreza čini kao velika i lako izvodljiva (laik, srednje ime - pojmarosh) intervencija koja bi veoma razbistrila situaciju.
Primetiti da sam ponudio čak i "dinar na pljuge" (pojmarosh, again - mazohista, srednje ime), ali kada vidim da je jedna firma dala skoro kao Država za pola godine - ne preostaje mi ništa bolje da predložim (editovano)
Gore je linkovan taj mali govor Određenog Političara, a i datum postoji kada se to slušalo, sve lepo i natenane o budžetu za 2010 ... (novembar, 2008)
...pa sad, nekako gledam : sa pozicija strategije - 'dina dana je ništa.
Al' kad crevo krči, svaki dan je kao gladna godina.
Bez tog oslobađanja "protoka", svaka firma koja ne učestvuje u društveno korisnim aktivnostima - može da se "vadi" na propise, bez da trepne.
Dakle : da - konkretan rad, konkretnih ljudi - treba da se desi, i to brzo.
jednatanja jednatanja 16:09 07.01.2010

Re: Akcija

Jbte, 55 narodnih kuhinja (pa još nije ni dovoljno) u Vojvodini, "žitnici Jevrope"

Samo da ponovim ovaj pasus sa mog praistorijskog bloga:

Pre 2 godine u Subotici slican slucaj, majka i sin umrli od gladi. "Viktorija Vojnić-Hajduk (79) i njen sin Ivan (58), koji su godinama živeli na ivici egzistencije, umrli su od gladi čekajući socijalnu pomoć. NJihove leševe je pronašao mesar kod koga je Ivan povremeno radio da bi pored socijalne pomoći koju su primali zaradio koricu hleba.» 4 meseca pre njihove smrti Narodna kuhinja u Subotici zatvorena je zbog nedostatka novca.
Milutin Milošević Milutin Milošević 13:50 08.01.2010

Re: Akcija

Direktna akcija: sakupe se ljudi, sakupi se novac, napravi se hrana, podeli i porazgovara sa ljudima.

Evo primera akcije koju sam predložio

Božićni ručak za decu i stare
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:24 07.01.2010

pa...

mozda bi bilo delotvornije da se svako odrekne po jedne sarme sutra(ili vec danas?), ili u odnosu na primanja izdvoji dve sarme, tri, serpu, prase...ili samo kupus od sarme? koliko bi miskovic i ostali miskosavljevici trebali da odvoje od usta za ove praznike?
uplacujem za gladne iako mi fali za struju za decembar, ali ne mogu da ne pomislim na tu pohlepnu bagru zbog koga i ima toliko gladnih!.
Unfuckable Unfuckable 02:27 07.01.2010

Re: pa...

koliko bi miskovic i ostali miskosavljevici trebali da odvoje od usta za ove praznike?

Koji Mišković, ma taj mora da je propao čim ga nema?
Ja koliko videh, najuspešnije i društveno najodgovornije srpske firme se zovu malo drugačije, imaš u samom uvodu teksta.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:45 07.01.2010

Re: pa...

Unfuckable
Koji Mišković, ma taj mora da je propao čim ga nema?

Мишковић је редовни донатор у многим хуманитарним акцијама. Једну од њих је водио и Б92. Такође Мишковић има и хуманитарни фонд направљен искључиво у ту сврху.

Хеби га, све су овце и коврџве и барем мало шарене...


Unfuckable Unfuckable 02:48 07.01.2010

Re: pa...

super.
Ja gledam onaj spisak Tamo, pa nešto ne vidim, staros'
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:58 07.01.2010

Re: pa...

Unfuckable
super.
Ja gledam onaj spisak Tamo, pa nešto ne vidim, staros'

Имаш их овде на списку, можда не треба очекивати да у свакој акцији учествују... (Не штитим ја Делту, него само указујем на чињенице. Није истина да не дају. Уосталом, питање је колики допринос ове компаније, која је друга по величини у Србији, иза НИС-а а испред ЕПС-а, треба очекивати да би сразмерно вратила оно што јој је српско друштво омогућило и дало?)
Unfuckable Unfuckable 03:25 07.01.2010

Re: pa...

zanimljivo štivo :
biznis nije održiv na duži rok ako posluje u zajednicama koje ne prosperiraju

nedavno sprovedene ankete pokazali su kolika konfuzija vlada kada je reč o društveno odgovornom poslovanju.
Na pitanje: Kad pomislite na filantropske aktivnosti koje vam kompanije najpre padnu na pamet, najviše ispitanika reklo je da su to Telekom, Delta, NIS, EPS i Jat ervejz, dok su se, recimo, kompanije Telenor i Koka-Kola, koje su, inače, aktivnije na tom polju, našle niže na toj lestvici


...u odnosu na ovo što vidim - ovde

(ne napadam ja Deltu, nego samo ukazujem na činjenice)
ana_radmilovic ana_radmilovic 03:31 07.01.2010

Da, sarme su dobra ideja ali

bez šale - DŽAK BRAŠNA - šta znači taj džak brašna znaju oni koji su se hranili po narodnim kuhinjama - dok se ove nisu pozatvarale. Znam, videla sam jednu - kako se zatvara. Da je neko stao ispred vrata i delio svakome po džak brašna (ne, ja nisam stala i delila brašno, ja sam zanemela i pisala o tome i ne, to nije pomoglo nikome) usrećio bi neke od tih ljudi....

(zvučaće čudno samo neupućenima, ali jedna od ključnih reči je: brašno, da,da - brašno, Srbija je ovo - ako nema brašna, nema hleba. Ako nema hleba, pa makar bilo svega ostalog - kuhinja se zatvara. )


evo, meni to sa džakom brašna ne zvuči čudno, ko je predaleko pa ne može da šalje sms-ove, nek šalje džakove brašna. jes' kabasto al' bar nije skupo.
sybil sybil 05:11 07.01.2010

Re: Da, sarme su dobra ideja ali

ja napadam deltu, evo pucajte.
da se razumemo, o akciji b92 mislim sve superlativno, ali nasih 100 dinara za resavanje pitanja gladi u srbiji zvuci pateticno u odnosu na miskovicevo carstvo steceno parama ovog naroda. u to ime, drzava treba da oglobi miskovica i sve biznismene 90-ih i da te pare upotrebi za socijalna resenja. zvuci way to much like latin amerika, toliko gladnih, a miskovici i slicni ne znaju sta ce s parama. i gde to ide drzava srbija- u latinsku ameriku i rusiju ili u evropu?
bauer. bauer. 07:23 07.01.2010

Re: Da, sarme su dobra ideja ali

evo, meni to sa džakom brašna ne zvuči čudno, ko je predaleko pa ne može da šalje sms-ove, nek šalje džakove brašna. jes' kabasto al' bar nije skupo.

Problem sa džakovima brašna je to što je logistika da se oni dopreme na veće daljine skuplja od samog brašna, što obrezvređuje celu ideju na duže staze. Davno je rečeno, there is no business like aid business, tako da, dok se svi ugrade...

Problem sa idejom ovog posta, za nas iz inostranstva, je to što se odgovarajuće institucije nisu angažovale da nam omoguće brzu i sigurnu elektronsku uplatu. Na simboličan jedan evro, mi smo mogli da odgovorimo sa simboličnih deset evra, ako ne i malo više, prema mogućnostima.

Ovo su svakako vremena kada treba pomagati ljudima u nevolji. Sećam se dana, pre samo par godina, kada je ekonomija cvetala u Las Vegasu i ja nisam imao mnogo razumevanja za prosjake na ulicama. Osim za bolesne i nesposobne. Jer posla za svakoga je bilo na sve strane. A sada su i ovde došla vremena koja u Srbiji i regionu traju već dugo, kada i sposobni ljudi ne mogu da nađu izlaz iz krize.

Trebalo bi da pomognemo drugima, i da radimo na dugoročnijim rešenjima. A državne institucije bi mogle da se malo više uključe u sve to. O poreskim olakšicama da ne govorimo.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:28 07.01.2010

Re: Da, sarme su dobra ideja ali

Problem sa džakovima brašna je to što je logistika da se oni dopreme na veće daljine skuplja od samog brašna, što obrezvređuje celu ideju na duže staze. Davno je rečeno, there is no business like aid business, tako da, dok se svi ugrade...

miskovic u svom posedu ima prakticno kompletnu poljoprivredu ove zemlje, ako ne racunamo kosticev deo. zaista mislim da bi na njegov (njihov?) teret trebale da padnu bar neke narodne kuhinje.

i da. pljujem deltu, posto je vec neko drugi ukazao na cinjenice
ivana23 ivana23 14:24 07.01.2010

Re: Da, sarme su dobra ideja ali

bauer.
Problem sa džakovima brašna je to što je logistika da se oni dopreme na veće daljine skuplja od samog brašna, što obrezvređuje celu ideju na duže staze.

Da upravo takav slucaj je i sa onim nasim jabukama.
Unfuckable Unfuckable 14:29 07.01.2010

Re: Da, sarme su dobra ideja ali

Problem sa džakovima brašna je to što je logistika da se oni dopreme na veće daljine skuplja od samog brašna, što obrezvređuje celu ideju na duže staze.


Naravno, taj džak brašna na leđa upotrebljen je samo figurativno da se dočara apsurdnost situacije - upravo je jedan od ciljeva ovog teksta da se (a mislim da smo na veoma dobrom putu) idejama pomogne ljudima iz B92 da premoste tu prepreku koja sprečava naše ljude iz inostranstva da pomognu onoliko koliko bi hteli i mogli.
A onda ni Ivanine, kao ni mnoge druge jabuke neće više ostajati neiskorišćene
Unfuckable Unfuckable 23:48 08.01.2010

Re: pa...

Имаш их овде на списку, можда не треба очекивати да у свакој акцији учествују... (Не штитим ја Делту, него само указујем на чињенице. Није истина да не дају. Уосталом, питање је колики допринос ове компаније, која је друга по величини у Србији, иза НИС-а а испред ЕПС-а, треба очекивати да би сразмерно вратила оно што јој је српско друштво омогућило и дало?)

Mali edit, ceo dan sam razmišljao o ovome i - bolelo je, priznajem :

Dakle Delta, kao jedna od najvećih i najmoćnijih kompanija kao cilj svoje pomoći odabrala je - brojčano, koliku populaciju?
To je ono što me pecka a nije ponos.
ninasimone ninasimone 03:11 07.01.2010

Trikovi za dijasporu

dje me nadje s ovim... dijaspora moze ali je jako komplikovano da skupi pare na gomilu pa da djuture uplati na racun jer na sitno jako puno kosta ($30 minimum fee). Povezati se sa nekom humanitarcima ovde pa mozda tako.

Najjednostavnije bi bilo da drzava napravi izuzetak za domace humanitarne organizacije pa da im banke daju mogucnost da otvore tzv. merchant account i da primaju kartice preko interneta. Ta mogucnost postoji i sada za firme ali moraju da imaju promet od pola miliona evra godisnje (ej, bre!!!). B92?

Google ima na platnom spisku osobu iz Srbije koja je zaduzena za all things Google. Kako bi bilo da ta osoba svojim vezama malo pritisne Google da omoguci njihov checkout feature za humanitarne svrhe? Kad se nakupi para (min $50-100) Google izda cek koji se redovno moze deponovati u nasim bankama. Super PR za njih.
Moram jos malo da razmislim o celoj stvari, sigurno ima jos nacina.
Unfuckable Unfuckable 03:16 07.01.2010

Re: Trikovi za dijasporu

au, bravo!
Hajde neko ko kapira ovo, ja vidim da tu ima ideja, ali me nije blam da priznam da sam nevešt.
Hvala Nina, ideje su nešto što svakako treba celoj ovoj priči.
bauer. bauer. 04:38 07.01.2010

Re: Trikovi za dijasporu

Moram jos malo da razmislim o celoj stvari, sigurno ima jos nacina.

Javi ako nešto saznaš. Ja priznajem da ne znam za način da mi odavde učestvujemo o ovoj ili bilo kojoj sličnoj akciji u Srbiji. A neku skromnu kintu bi svako od nas mogao da odvoji. I ne bi trebalo da čekamo da muka zakuca na naša vrata da bi ukapirali da već ima onih kojima je potrebna pomoć.

Ja ovde obično pomažem vaninstitucionalno deleći skromne priloge prosjacima na ulici (koji su svakim danom sve prisutniji). Oni preko institucija mogu da dobiju topli obrok i smeštaj, ali ne i pljuge....
topcat topcat 04:45 07.01.2010

Re: Trikovi za dijasporu

ninasimone
($30 minimum fee)


Heh...još netko u citibanku?
Washington Mutual je išao bez fee, ali sad ga je preuzeo Chase pa ne znam.
Da li se može u Srbiju slati Moneygram? To je bilo jako povoljno. Ako ništa drugo, pošalješ privatno, pa se šalje dalje.
ninasimone ninasimone 05:10 07.01.2010

Re: Trikovi za dijasporu

topcat

Da li se može u Srbiju slati Moneygram? To je bilo jako povoljno. Ako ništa drugo, pošalješ privatno, pa se šalje dalje.

Moze Western Union, min fee isto tako $30 a sto vise saljes, vise deru.
Ima i 2Checkout, znam neke nase developere koji tako regulisu placanje. Tu recimo B92 napravi set up sa njima, oni imaju svoje risk managers pa procene, proces je slican dobijanju kreditne kartice za pojedince. Mislim da isto kao kod Googla, pare ili legnu na racun ili salju cek sa zadrskom i naravno uzimaju procenat ali ipak manje nego bank fee. Problem sa Googlom je sto ne dozvoljava accounts iz Srbije, boje se prevara. Olaksavajuca okolnost bi bila sto donacije mogu da se ogranice na kartice sa adresama koje nisu u Srbiji. Kad se papirologija uradi (to ne traje dugo, nekoliko dana max), sve sto B92 treba da uradi je da integrise Pay button u svoj sajt. (ili bilo ko drugi ko bi to radio). U tom slucaju porez i sve ostalo se radi u Srbiji a drzava bi bas mogla da se odrekne istog. Ili da stane iza humanitarnog merchant accounta u nekoj od banaka u Srbiji, kad vec ne da svima.

edit: ima u U.S. Serbian Unity Congress i primaju donacije ovde samo se bojim da ce sve dati crkvi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:14 07.01.2010

Re: Trikovi za dijasporu

topcat
ninasimone
($30 minimum fee)


Heh...još netko u citibanku?
Washington Mutual je išao bez fee, ali sad ga je preuzeo Chase pa ne znam.
Da li se može u Srbiju slati Moneygram? To je bilo jako povoljno. Ako ništa drugo, pošalješ privatno, pa se šalje dalje.


Free? Meni su u mojoj banci objasnili da je wire transfer pod federalnom naplatom, to je valjda tih $30 i da oni sa time nemaju nista, i nema veze da li je u dobrotvorne svrhe ili pranje novca. Ovo (wiretransfer) sam koristio kad sam slao neku malo vecu kintu u Afriku, pa mi nije bio problem da platim 30 zelembaca za transfer, pogotovu sto nisam mogao da nadjem drugi nacin, (jer tamo nemam "bazu" ).
topcat topcat 08:45 07.01.2010

Re: Trikovi za dijasporu

srdjan.pajic

Free? Meni su u mojoj banci objasnili da je wire transfer pod federalnom naplatom, to je valjda tih $30 i da oni sa time nemaju nista, i nema veze da li je u dobrotvorne svrhe ili pranje novca.


Da, bio je free u WaMu. Valjda su zato propali.
dirtyharry dirtyharry 12:03 07.01.2010

Re: Trikovi za dijasporu

ninasimone
Ta mogucnost postoji i sada za firme ali moraju da imaju promet od pola miliona evra godisnje (ej, bre!!!). B92?

Ovo je tačno, pitao sam pre par godina u više banaka (gomila nije ni to podržavala). Samo su Komercijalna banka i Intesa imale nešto ali koja naša firma ima toliki promet. Hteo sam da pravim neke e-commerce sajtove za naše tržište i za sebe ali je to postalo nemoguće.
Možda može da se sredi sa nekim stranim firmama koje se bave online billingom. Da se sve prebaci preko doznake na račun u nekoj domaćoj banci.

Kao što reče Nina treba malo da se razmisli i izburgija ali sigurno može da se nađe nešto ako su ljudi voljni stvarno da urade nešto.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:33 07.01.2010

za nas bez mobilnih i otadzbine

(oni koji zive u USA) sibnete mi cek, na koliko hocete (dam adresu u pp) i ja onda izdam komandu u "bazi", da se ode u banku u Beogradu, podigne doticna suma sa moje kreditne kartice (zgodno ostavljene u otadzbini) + moj prilog, i onda lepo, nogu pred nogu, odnese i uplati kome vec treba se uplati. Placa se samo konverzija i koriscenje ATM masine, sto je recimo par dolara plus minus, po podizanju, $500 dnevni max. Posle podnesem finansijski izvestaj, sve posteno, kunem se, znamo se, nema zajebancije. A, jel' oce neko? Meni nije tesko.

Ja sam tako slao kintu u Svratiste, dok nisu prestali da mi odgovaraju na mejlove.


ninasimone ninasimone 06:10 07.01.2010

Re: za nas bez mobilnih i otadzbine

srdjan.pajic

Ja sam tako slao kintu u Svratiste, dok nisu prestali da mi odgovaraju na mejlove.

Sto? Postali gadljivi na pare ili "baza" odbazala?
Bilo bi lepo da vec jednom ne moramo golube pismonise da koristimo nego da ko ljudi obavimo sve online. Moze jako puno para da se skupi za jako kratko vremena ali mora ceo lanac da se izorganizuje sto bolje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:58 07.01.2010

Re: za nas bez mobilnih i otadzbine

ninasimone
srdjan.pajic

Ja sam tako slao kintu u Svratiste, dok nisu prestali da mi odgovaraju na mejlove.

Sto? Postali gadljivi na pare ili "baza" odbazala?


Pa ne znam ni sam, moja sestra je uplacivala na nekakav ziro racun, pa sam ih ja par puta pitao da li im je to
"leglo", pa su me posle jurili da potpisem nekakav ugovor o donaciji, par puta su mi odgovorili, a onda jednom ili dvaput nisu i posle mi rekli da su u nekom haosu, da ne rade racunari ili tako nesto, i posle vise nisam nista cuo od njih, pa sam odustao, pretpostavio sam da su pukli. Jbg-a.


ninasimone ninasimone 07:11 07.01.2010

Re: za nas bez mobilnih i otadzbine

srdjan.pajic

...i posle vise nisam nista cuo od njih, pa sam odustao, pretpostavio sam da su pukli. Jbg-a.

eto, u Srbiji je komplikovano i da poklonis nesto, treba ti njih da juris...
Unfuckable Unfuckable 12:01 07.01.2010

Re: za nas bez mobilnih i otadzbine

a su me posle jurili da potpisem nekakav ugovor o donaciji

mislim da su tako hteli da olakšaju stvari i tebi i sebi, ali nisam 100% siguran.
Ima blogera koji se u ovo razumeju pa će pojasniti, ne sumnjam
margos margos 12:04 07.01.2010

Re: za nas bez mobilnih i otadzbine

eto, u Srbiji je komplikovano i da poklonis nesto, treba ti njih da juris...

Opet zbog papirologije - ugovora o donaciji koji mora da se potpiše za svaki iznos pojedinačno koji legne na račun. A u Svratištu nema mnogo ljudi koji i time mogu da se bave - između utopliti, zabaviti, nahraniti, obući, privući, promovisati, ne znam šta sve još - tih nekoliko ljudi ne zna šta pre da uradi. Verujem da im najteže pada to oko papira.
dirtyharry dirtyharry 07:47 07.01.2010

E Unfe

svaka ti čast za post. Ne možeš da pojmiš koliko sam revoltiran na ovu temu. Najgora je stvar što država ne propagira sve to dovoljno i onda kad samo izleti nešto ovako onda se ljudi sete. Zilion puta mi se dešavalo da vidim na TV-u da je nekome potrebna pomoć za šta bilo i dok drpim parče papira i olovku da zapišem sve to nestane sa ekrana. Onda se ubijem da na sajtu medijke kuće nađem informacije ali ništa nema nigde ili je dobro sakriveno.

Druga velika stvar koja me neopisivo nervira je PDV na ovakve donacije. Ovo me potseća na nedavno poskupljenje struje u Srbiji. Ono što se krije iza kulisa je poruka tipa "Neko nam krade struju, da smanjimo gubitak vi koji plaćate ćete plaćati još više". Pa zar PDV moraju da plaćaju i ljudi koji hoće da pomognu. Možda je ovo na zapadu ok i možda se plaća svuda, to ne znam ali Srbija ne mora da uzima pare onima kojima su preko potrebne za osnovnu egzistenciju.

Dalje, evo konstruktivnog predloga za dijasporu. Kako uplatiti ? Sakupljanje para na bilo kakav način pa uplaćivanje na jedan račun zahteva nečije veliko angažovanje, da ne kažem danonoćno ali tako je. Ja hoću da pomognem ali kada, kad dođem sa posla uveče u 19h najranije. Ono što po meni može da se uradi je da se napravi web sajt sa elektronskim plaćanjem. Znači doniranje na taj način je najlakše. Umesto da se ode na Amazon i kupi neka glupost ode se na sajt registruje se i plati kreditnom karticom iznos koji korisnik hoće da plati. Svi dijasporci imaju kartice tako da ovo nije problem. Plaćanje će biti mnogo lakše, ne ide se do banke ne ide se od kuće, zakačiš se na Internet i odeš da platiš i pomogneš nekome.
Dalje recimo može da se uradi i napravi nešto kao što je trajni nalog u bankama kod nas, znači skidanje para sa kartice na mesečnom nivou sve dok korisnik to hoće i na iznos koji korisnik hoće da plati. Sve to može da se uradi. Ja radim to ovde svaki dan (izrada takvih aplikacija/sajtova) na zapadu i hoću da uradim i tako nešto besplatno, naravno sa nekim ko još hoće u ovu svrhu. Recimo da će svaka uplata da se vidi, svi podaci da budu dostupni ili kako god, u svakom slučaju će se videti koliko je para sakupljeno. Mislim da je ovo dobra ideja ali 'ajde da vidimo šta će i drugi da kažu.

Pozdrav od Prljavog.
bauer. bauer. 08:00 07.01.2010

Re: E Unfe

Pa zar PDV moraju da plaćaju i ljudi koji hoće da pomognu. Možda je ovo na zapadu ok i možda se plaća svuda, to ne znam ali Srbija ne mora da uzima pare onima kojima su preko potrebne za osnovnu egzistenciju.

To i jeste fora, na zapadu možeš da uplatiš donaciju na bilo koji način, bez PDV-a (?), i još je na kraju godine navedeš kao poresku olakšicu. U tome je i svrha donacije, da se ljudi motivišu da doniraju a država ne ubira nikakvu direktnu korist od svega.

Mada, kao što rekoh, ja preferiram da dajem donacije vaninstitucionalno...
Unfuckable Unfuckable 12:12 07.01.2010

Re: E Unfe

poštovana dijasporo, (ala ovo zvuči onako - zvanično!)
- dakle : nina, sybil, njanjo, topcat, Džeče, Srks, Hari - ja sam sasvim siguran da blog čitaju i ljudi sa B92 koji su direktno zaduženi za ovu akciju, i da će im neko od rešenja koja ste ovde naveli biti od velike pomoći da bolje integrišu naše ljude "od preko" u celu priču.
Stay tuned
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:27 07.01.2010

Re: E Unfe

ja mislim da je resenje da na B92 postoji opcija uplacivanja online naravno sve preko secure service (nek im maksa objasni kako se to radi ) ili da se formira neka dobrotvorna organizacija koja ce sve to da koordinira, al je to vec puno radno vreme za nekoga. ja iskreno mislim da je uplata preko sajta B92 najbolje i najelegantinije resenje. sigurna sam da njihovi IT-jevci imaju pojma kako da naprave formulare na web strani i da obezbede visoko bezbedan nacin transakcije. piece of cake! cak i ja mogu da napravim forms
topcat topcat 16:55 07.01.2010

Re: E Unfe

Unfuckable
poštovana dijasporo, (ala ovo zvuči onako - zvanično!)
- dakle : nina, sybil, njanjo, topcat, Džeče, Srks, Hari -


Dragi Unfe,
Hvala što me svojataš, ali topcat nije dijaspora.
Bez obzira, gladnog treba nahraniti, ma gdje bio.

Meni je i dalje nevjerojatno kako netko tko ima takvu zemlju kao što smo i ja i vi, može imati problem gladnih.
Zašto polja nisu zasađena, voćnjaci obrađeni, zašto nije organizirano da se "višak" sa privatnih imanja može pokupiti i odvesti kojima je potrebno? Još uvijek razmišljam o onim Ivaninim jabukama...a takvih ima još. Nešto prijatelja koji su da "pobjegnu iz grada" uzeli negdje vikendice i malo zasadili oko kuće imaju osim za sebe, još za 5 familija za cijelu zimu...a nemaju kamo dati, nego plodovi trunu.
Donacija će kratkoročno nešto riješiti, ali dugoročno ne može biti rješenje. Da ne ode u smjeru "you donate 5$ to green peace and think you are saving the world".
Sigurne kuće postoje, ali da li one znače da više nema nasilja u obitelji?
Mamogram postoji...ali da li to znači da smo izliječili rak?

Hoću reći da nije samo stvar u "ja imam više, pa dijelim." (Vrlo skoro će postati "ti imaš više, dužan si dijeliti" )
Treba proizvesti i organizirati tako da imamo svi.
Bar se meni tako čini...

p.s.
znam da je off, ali je vezano za aktualne predsjedničke izbore u Hr.
Tako što će NAJZAD neko od političara svratiti do neke od narodnih kuhinja, sesti za sto sa svim tim ojađenim i postiđenim ljudima, i ručati zajedno sa njima. Možda će tako, za početak, više pomoći sebi nego njima, ali jedna stvar vodi drugoj.

To na kraju nitko ne gleda. Recimo, Bandić, prezentiran kao nepismena seljačina, tajkun i majmun je OVO napravio. Otišao u najsiromašnije dijelove Zagreba, obišao sve straćare na periferiji, suočio se i sa bijedom i sa štakorima, te riješio problem. Već danas neki od tih krajeva puno drugačije izgledaju. Pa? I dalje gledamo njegov video izuvanja u snijegu.


Sretan Božić svima koji danas slave.
Biljana 77 Biljana 77 11:09 07.01.2010

Na žalost

shodno okolnistima u ovoj zemlji, vrlo sam skeptična prema svim oblicima institucionalizovane pomoći. SMS poruke slala samo za Svratište (sms na 1019), za Divčevu akciju i na ovaj za Hranu.. sva tri, zato što negde imam poverenja u one koji stoje iza cele priče..
Za 100 dinara može da se kupi badnjak, od naše komšinice Jasmine, Romkinje koja živi u kontejneru, ima devojčicu od 15 meseci i dečaka koji nema ni dva meseca. A mogu i da se spakuju stvarčice koje su Srećici male, poneka teglica Juvitane, mleko, pampers, šta ima viška .. Pa svemu ovome dodajem apel: Ne bacajte ništa što ima upotrebnu vrednost, posebno ne hranu, odeću i obuću. Osvrnite se okolo, nekome to treba. Ako mislite da će ih biti sramota, ostavite krišom.. ja sam prvo tako radila.
Unfuckable Unfuckable 12:05 07.01.2010

Re: Na žalost

zato što negde imam poverenja u one koji stoje iza cele priče..

odlično primećeno,
to je jedan od razloga zbog kojih je ovaj blog i nastao :
Sigurne kuće - postoje, mamograf - postoji.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:52 07.01.2010

Svaka čast Unf..

... korisna i plemenita akcija i u pravo vreme.
Želim ti srećan Božić.
Unfuckable Unfuckable 12:07 07.01.2010

Re: Svaka čast Unf..

ovo je podrška akciji koja se odvija, ali na koju nema adekvatnog odgovora onih koji bi morali biti u prvim redovima.
Srećan Božić Tebi i svim blogerima
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:10 07.01.2010

Re: Svaka čast Unf..

Tvoji su blogovi najčitaniji. Nadajmo se broju od bar 5.000 posetilaca i ako svaki drugi pošalje sms, to je
250.000,00 din. Malo li je?
Ja sam poslao tri sms poruke, da popravim prosek.
Vlasta92 Vlasta92 12:24 07.01.2010

Ja da sam

prava kraljica, a ne samo telepska, ja bih dala pola kraljevstva na gladne, a drugu bih polovinu dala tebi da joj budeš Ministar za ljudstvo, humanizam i renesansu.


Unfuckable Unfuckable 12:47 07.01.2010

Re: Ja da sam

Drugaritze,
snimi Lika koji naglas "razmišlja" a radi posao koji radi - bez da se mnogo meša u to - i mi ga plaćamo :

– Ми хоћемо да помогнемо, али никада нам се нико није званично обратио. У Центру немамо тачну евиденцију колико је људи на казану Народне кухиње, не знамо по којим критеријумима они добијају оброк,


A ovde ima sve lepo pobrojano, kad već ne zna sam, mogao je iz novina da sazna :
Ко има право на оброк
Постоје четири критеријума за добијање куваног оброка у народној кухињи. То су грађани без прихода и корисници социјалне помоћи, самохрана старачка домаћинства, пензионери са најнижим примањима (око 10.000 месечно), као и домаћинства која по члану не остварују приход виши од 1.500 динара месечно.


Šta želim da kažem ?
Narodne kuhinje veoma zavise od organizovanja, snage i stepena angažovanosti lokalnih samouprava, i kao po nekom pravilu - najslabije i najlošije rade upravo tamo gde su najpotrebnije, a gde je lokalna samouprava troma, bezvoljna i neaktivna.

Tebi
(koment kod Kru je u mom ličnom hall of fame)
Vlasta92 Vlasta92 13:14 07.01.2010

Uh,

nasnimala sam se i napisala o narodnim kuhinjama i uvek je isti problem. Meni se žuč diže kada vidim na šta se troše pare, i kako pojedine lokalne samouprave same sebi skaču u stomak, ne samo kada su kujne u pitanju. Propadaju i svađaju su oko vlasti, propadaju i ne rade ništa, propadaju i kukaju, a ništa ne menjaju. Loša uprava, to ti je kao loš roditelj. Kao maćeha iz Ivice i Marice, kučka ona jedna....
Milan Novković Milan Novković 12:57 07.01.2010

Svaka čast...

...Unfuck.

Zamolio prijateljicu u Bgd, SMS-om, evo javlja da je već poslala SMS u moje ime.

Dalje:

....Dijaspora može da pomogne na nekoliko načina :
Uplatom novca - pomoću trikova. Ovo mora bolje da se reguliše, eto još mesta za Vaše ideje....

Evo da na vešt dribling ja vratim loptu: Nas 5 komada ćemo da uplatimo 3K Evra ako se preko bloga, ili na bilo koji drugi način, dobaci (neko treba da ode u banku da mu odštampaju, možda može i faksom):

Ovo dole su primer podaci:

PAYMENT INSTRUCTIONS
32A : value date,currency, amount GBP
57A : beneficiary`s bank SOCIETE GENERALE BANKA SRBIJA AD
Belgrade, Serbia
SWIFT address SOGYRSBG
59: beneficiary IBAN : RSXXXXXXX................ GBP
Neka Firma ili Organizacija DOO ....
BEOGRAD, Pece Peckovića 1-2

Ovo dole je intermediary banka, ako je ima, tamošnja banka zna ove podatke

54A NATIONAL WESTMINSTER BANK PLC,
LONDON UK
SWIFT address: NWBKGB2L

70: details of payment 302

Pola sata posla, max, plus tel/e-mail organizacija...

Onda mi iz dijaspore samo treba da popunimo formular i odemo do banke.

Budimo efikasni, iako smo Srbi:

Let's do it. Evo predloga. Ima posla za vas tamo pošto sam ja aljkav i lenj i nikad ne završim slične organizacione poslove ako organizaciju preuzmem na sebe. Da se ne bismo umrtvili u nejasnoj i neodlučnoj petlji ja predlažem da ti organizuješ blogere koje poznaješ i kojima veruješ. Tj ti si za kompjuterom a ostali na razne strane, gde treba.

1. Da se incorporira mali fond
- treba ti pravnik i-ili knjigovođa
- Plus, možda Inteza da ti kažu pod koji uslovim će otvoriti merchant account tako da mogu da se primaju donacije preko weba a sa kreditnih ili debit kartica.

2. Tačno, web je priprost ključ ka, kladim se, bar milion evra godišnje. Evo zašto - Ogromana, ali baš ogromna razlika postoji između popunjavanja formulara i odlaska u banku, a po cenu da propustimo sedmu reprizu ne najbolje epizode Zvezdanih Staza, i davanja priloga iz tople kuće gde imamo litar sladoleda sa jedne strane i litar kafe sa druge.

Zar treba pitati zašto je tako u vreme kad više nema potrebe gurati blentave pojedince u sistem kad sistem može da se prilagodi pojedincima.

3. Otvorite firmu i merchant račun

4. Ima nas dosta koji ćemo se pobiti da besplatno uradimo web deo

5. Organizujte hosting i management operacija

6. Odaberite kome mogu da idu uplate, pa da stavimo na web sajt da donori biraju

7. Organizujte se, uopšte, mođda neko i zaposlite.

Ovih istih nas petoro obećavamo:
- plaćanje hostinga, hardwarea, third party softwarea pa digitalnog certificata (za https plaćanje) sledećih 5 godina
- nekoliko hiljada evra godišnje sledećih 5 godina.

Tako još jednom, ili samo organizuj, ili nađi onog ko ume da organizuje i budi dosadab dok se to ne uradi (kako je lako davati savete

Ps: Ovo gore što je Margos rekla je tačni i tužno, posle jednog davnog bloga Jelene M. mi pokušali da uplatimo deci po domovima i posle email prepiske digli ruke od čekanja ugovora, nismo uspeli uplatiti.

Ako je zakon glup možda možemo bez rizika da ga zaobiđemo - uplaćujemo bez ugovora, pa da se posle rvemo sa genijem koji bi pokušao nekoga da kazni zbog toga.
Unfuckable Unfuckable 13:16 07.01.2010

Re: Svaka čast...

au ljudi, svaka čast, Milane, hvala mnogo!
Mislim da se polako formira kritična masa da se bar neki funkcionalni problemi reše.
margos margos 13:17 07.01.2010

Re: Svaka čast...

Milane, koliko kapiram, postoje NVO koje se ovim bave - na svoj način i u okviru svojih mogućnosti.
Možda je najefikasnije da ih pozovemo da se jave, odaberemo onu koja nam deluje najodgovornije i njima poverimo svoje poverenje i novac.

Ja sam paljevina, i umalo da kažem, evo ja ću da osnujem udruženje i sve što treba - pa skapiram da ni svoj posao ne radim onako kako bih želela zbog nedostatka vremena i disperzije interesovanja. :)

Garantovano postoje ljudi koji su osposobljeni da teret našeg poverenja iznesu.
Neka se jave!!!
Milan Novković Milan Novković 13:25 07.01.2010

Re: Svaka čast...

Milane, koliko kapiram, postoje NVO koje se ovim bave - na svoj način i u okviru svojih mogućnosti.
Možda je najefikasnije da ih pozovemo da se jave, odaberemo onu koja nam deluje najodgovornije i njima poverimo svoje poverenje i novac.

Postoje. Samo, lak primer, ja još nisam naleteo (nije da mnogo tražim, nego pasivno, ovako na blogovima onomad Jelene sad Unfucka) na IBAN, Swift i ostalo, a znam da svako to može da dobije.

A ugovor tek ne razumem !!!

Pa o webu i karticama da ne pričamo - da ima sajt kladim se da bi iz inostranstva stiglo bar 10K na ovom unfuckovom blogu samo od uplata manjih od 10 evra.

Šta god da je način, jurite postojeće NVO, fondove, kako li se već zovu, ako je to najefikasnije.
Unfuckable Unfuckable 13:31 07.01.2010

Re: Svaka čast...

ima ovde nešto o tim ugovorima, samo što ja pojma nemam to da raspetljam
margos margos 13:40 07.01.2010

Re: Svaka čast...

Šta god da je način, jurite postojeće NVO, fondove, kako li se već zovu, ako je to najefikasnije.

Ok, ja sam malo pogubila kontakte - potražiću.

Mada, sad kako mislim, budući da je b92 nosilac ove akcije - najuputnije bi bilo da se za IBAN i ostale mogućnosti uplata iz inostranstva, potrudi neko iz već postojeće organizacije 'Hrana za sve'.
Unfuckable Unfuckable 13:42 07.01.2010

Re: Svaka čast...

najuputnije bi bilo da se za IBAN i ostale mogućnosti uplata iz inostranstva, potrudi neko iz već postojeće organizacije 'Hrana za sve'.

Naravno :

Na Info liniji 011/301-20-60 dostupne su dodatne informacije o načinu donatorske podrške akciji, ali je moguće i ostaviti svoje ideje za poboljšanje akcije i distribuciju obroka.

dok se ne snađemo za neku mejl adresu...
Milan Novković Milan Novković 13:46 07.01.2010

Re: Svaka čast...

....budući da je b92 nosilac ove akcije - najuputnije bi bilo da se za IBAN i ostale mogućnosti uplata iz inostranstva, potrudi neko ....

Odlična ideja, verovatno Tajanstvena Urednica ume najbrže da nam nađe podatke, ili organizuje nalaženje.

Ja znam sa sigurnošću da to može - moja direktorica tamo ode u banku, otvori račun i uzme ove podatke. To je profesionalno i efikasno organizovanu u Bgd bar u Societe i Hypo bankam koje smo mi probali (plaćali smo račune odavde i podizvođačima tamo ali nisam pamtio banke, sigurno je to prosta stvar).
margos margos 14:12 07.01.2010

Re: Svaka čast...

Nekako mi je najlogičnije i najefikasnije da tu akciju podržimo tako što će se ojačati pokret 'Hrana za sve', a onda sporadično da organizujemo podsećanja, volontiranja, akcije pripreme i deljenja hrane (kao što je Milutin pisao o svom učešću) i slično.

Ajd da se raspitamo ko se sve bavi suzbijanjem siromaštva - pa onda da pomognemo te neke pojedinačne organizacije. U isto vreme bismo tako pokrivali i sistematska rešenja, ali i ad hoc situacije.

Mi uvek mislimo da iza nekog zvučnog projekta stoji armija mrava - a nije. Iza 'Svratišta' stoje dve ili tri vredne dame čiji je dan jednako 24 časa kao i naš... tako i iza ovog projekta 'Hrana za sve' sigurno stoji nekoliko ljudi te im ne sudimo prebrzo zbog (ne)efikasnosti.
Milan Novković Milan Novković 14:59 07.01.2010

Re: Svaka čast...

Nekako mi je najlogičnije i najefikasnije da tu akciju podržimo tako što će se ojačati pokret 'Hrana za sve', a onda sporadično da organizujemo podsećanja, volontiranja, akcije pripreme i deljenja hrane (kao što je Milutin pisao o svom učešću) i slično.

Ajd da se raspitamo ko se sve bavi suzbijanjem siromaštva - pa onda da pomognemo te neke pojedinačne organizacije. U isto vreme bismo tako pokrivali i sistematska rešenja, ali i ad hoc situacije.

Mi uvek mislimo da iza nekog zvučnog projekta stoji armija mrava - a nije. Iza 'Svratišta' stoje dve ili tri vredne dame čiji je dan jednako 24 časa kao i naš... tako i iza ovog projekta 'Hrana za sve' sigurno stoji nekoliko ljudi te im ne sudimo prebrzo zbog (ne)efikasnosti.

Naravno, čak je logično da vredne i dobre dame ne bi trebalo opterećivati IBANima, web sajtovima i merchant računima ako im to nije prirodan teren za akciju.

Ova Unfuckova akcija po stranu, već je odrađena dovoljno da zaslužuje svaku pohvalu, ostale su "sitnice", podsećanja, kao što kažeš i što više skupljenih sredstava.

Ali web hub ili koncentrator za akcije uopšte bi, po mom mišljenju, bio pun pogodak - ima dosta ljudi koji bi dali 5 evra, npr, što je ekvivalenat jednog evra tamo (iz pozicije onih što daju priloge), znači u relativnom smislu sličan prilog. Iako nas u dijaspori ima mnogo manje nego vas tamo ova razlika u apsolutnim primanjima nas čini značajnom grupom. Tj ako nas ima samo 5 puta manje nego u Srbiji onda smo po monetarnom potencijalu dve ekvivalentne grupe, ako bi nam bila slična procedura uplaćivanja.

E sad, SMS tamo je, verovatno, najefikasniji način, a ovaj naš ili najteži ili nemoguć.

Tj većini ovde i preko banke dati 5 evra nije lako pošto su troškovi višestruko veći.
Goran Vučković Goran Vučković 15:28 07.01.2010

Plimus - pitati Luna/Peru?

Pa o webu i karticama da ne pričamo - da ima sajt kladim se da bi iz inostranstva stiglo bar 10K na ovom unfuckovom blogu samo od uplata manjih od 10 evra.

E-novine su imale neku akciju (vidi link) pre par meseci gde se moglo uplatiti preko Moneybookers i Plimus, vidim da sad mole da se ne uplaćuje preko Moneybookers (pretpostavljam da su imali nekih problema).

Plimus, opet, ima uplatu karticom, preko PayPal i još neke razne opcije, što izgleda sasvim upotrebljivo - da li ima neko sa b92 ko bi mogao da vidi sa Lunom ili Perom kako su napravili ovu šemu sa Plimusom?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:34 07.01.2010

Re: Svaka čast...

eto Milan reko sve!
najlakse je da oni sami na B92 obezbede mogucnost uplacivanja za nas razbacane tamo vamo, pa cak i za one koje mrzi da izadju iz kuce a tamo su u Srbiji
ninasimone ninasimone 17:44 07.01.2010

Re: Svaka čast...

Milan Novković

3. Otvorite firmu i merchant račun

Da sad opet ne ponavljam ali ovo je najveci problem u Srbiji (uslov za MA pola miliona evra prometa godisnje, znaci Delta i slicni to mogu). Ovo je jedno od najvecih kocenja biznisa uopste i vec sam ozvalavila pricajuci o tome. IT deo je nista odraditi.
Ako je zakon glup možda možemo bez rizika da ga zaobiđemo - uplaćujemo bez ugovora, pa da se posle rvemo sa genijem koji bi pokušao nekoga da kazni zbog toga.

Zakon treba istraziti a narocito, ko sto kazes, RUPE (niccolo, gde si?). Sta je sa onim zakonom o elektronskom potpisu? Ako se sve radi online, onda moze da se napravi ugovor pa pre nego sto zavrsis sa transakcijom cekiras "slazem se" i eto ugovora pa nek oni posle vode evidenciju. "Hrana za sve" i B92 mi izgledaju kao super osnova da se dalje gradi.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:05 07.01.2010

Re: Svaka čast...

Ako se sve radi online, onda moze da se napravi ugovor pa pre nego sto zavrsis sa transakcijom cekiras "slazem se" i eto ugovora pa nek oni posle vode evidenciju. "Hrana za sve" i B92 mi izgledaju kao super osnova da se dalje gradi.

pa naravno, znas i sama kako je ovde kad zavrsavas poslove online: cekiras: I certified this and that, I agree with this and that, I honestly am that motherfucker I claimed to be itd.
niccolo niccolo 20:56 07.01.2010

Re: Svaka čast...

niccolo, gde si?

Ah, trebalo je ići i biti položajnik* na toliko mesta danas...


Sad ozbiljno - Uplaćivanje bez ugovora nema neke svrhe pošto je obaveza plaćanja poreza na onome ko prima novac (hajde da je zovem humanitarna organizacija), što znači da bi hum. org. morala da objasne po kom osnovu su primili novac na račun a nisu platili neki porez.
E sad, kao što piše gore što je Unf linkovao, ne plaća se porez na poklone čija je vrednost manja od RSD 9.000, a kad se više puta primi poklon od istog lica iznosi poklona se sabiraju, što znači da bi svako od nas morao 90 puta da pošalje poruku da bi postojala obaveza plaćaja poreza.
Takođe, kao što u istom linku kaže - porez na poklon ne plaćaju fond i fondacija na poklon primljenu imovinu koja služi isključivo za namene za koje su fond i fondacija osnovani. Osnivanje fondova i fondacija je predmet nekog prastarog zakona još iz 89te prošlog veka, pa onda moš'te misliti kakav je (između ostalog po njemu bi ministarstvo kulture trebalo da ceni celishodnost osnivanja )...


* Za pravilno razumevanje ove rečenice reč položajnik shvatiti kako ga je definisala moja prijateljica - to je prvo muško koje na taj dan uđe
ninasimone ninasimone 21:34 07.01.2010

Re: Svaka čast...

niccolo
Uplaćivanje bez ugovora nema neke svrhe pošto je obaveza plaćanja poreza na onome ko prima novac (hajde da je zovem humanitarna organizacija), što znači da bi hum. org. morala da objasne po kom osnovu su primili novac na račun a nisu platili neki porez.

Ok, a da li bi se online ugovor/agreement sa cekiranim 'slazem se' tretirao kao valjan ugovor u Srbiji? Ako je odgovor da, onda nije problem voditi evidenciju koliko je ko uplatio i koliko puta pa se lako izracuna poreska osnovica. Svaka shopping cart ima te mogucnosti, ne moramo da izmisljamo rupu na saksiji. Ajd da kazemo da je tih 9000 din=100 evra pa ako si dao 200, oni plate porez na 100.
ninasimone ninasimone 21:36 07.01.2010

Re: Svaka čast...

njanja_de.manccini
pa naravno, znas i sama kako je ovde kad zavrsavas poslove online

znam, njanjo, zato i kazem, pitanje je dal' to fercera u SR
4krofnica 4krofnica 22:42 07.01.2010

Re: Svaka čast...

fondacija je predmet nekog prastarog zakona još iz 89te prošlog veka

sta je sa donacijama koje se uplacuju za oparecaju bolesnika i sl. jel i oni odvajaju pare za porez? nije mi jasno da humanitarna organizacija placa porez.
ono sto ja znam, po mojoj firmi, da postoji odredjen iznos do koga mozemo da poklonimo da mi nebismo platili porez.
niccolo niccolo 11:08 08.01.2010

Re: Svaka čast...

Ok, a da li bi se online ugovor/agreement sa cekiranim 'slazem se' tretirao kao valjan ugovor u Srbiji?

Za odgovor na ovo ću da se prebacim dole gde Brajović spominje papirologiju u vezi sa NBS propisima, jer se baš lepo uklapa...
da postoji odredjen iznos do koga mozemo da poklonimo da mi nebismo platili porez.

To je u pitanju porez na dobit preduzeća i određivanje osnovice za njega. Naime, dobit koju vi iskazujete u finansijskim izveštajima se onda usklađuje sa poreskim propisima pa se na tako dobijenu dobit računa stopa i dobija koliko morate da platite. Poreski propisi vam ne priznaju kao rashod sve što date u humanitarne svrhe već samo do određenog iznosa (procenat od prihoda) pa onda ako do tog iznosa poklonite to će vam se sve tretirati kao trošak. Iznad tog iznosa se ne računa kao rashod za potrebe utvrđivanja poreske osnovice.
sonja.m sonja.m 13:01 07.01.2010

konkretan predlog

Mislim da bi clanovi bloga mogli da osnuju Sabirni centar hrane i ostalih dobara . Da povezu one koji ne znaju sta ce sa viskom istog sa onima kojima je to preko potrebno. Ovo bi mogao da bude kamen temeljac organizovane brige o cuvanju dobara i usmeravanju u prave ruke.

Postoje restorani koji imaju , jos upotrebljiv, visak hrane.
Postoje voce i povrce koje niko nece obrati i ono ce propasti.
Postoje pojedinci koji imaju visak nekog dobra i imaju zelju da ga
podele sa onima kojima je to potrebno, ali ne znaju kako!
Postoje kompanije koje imaju visak dobara ili zelju da kupe
neke trenutno potrebne stvari( na primer cebad u vreme zime)
iitd
Molim vas da razmislimo ozbiljno o ovome, zato sto mi to mozemo.
Iznesimo jos konkretnih predloga, neophodni su.
Takodje ocekujem i rec Glavne urednice bloga.

A Anfaku svaka cast sto je progovorio o ovome ( ali ,njemu ne treba nikakva hvala , tako ni moja)

Englezi imaju poslovicu: Otpad jednog coveka je drugoga coveka bogatstvo.

Izvinjavam se sto nisam procitala sve komentare i izvinjavam se onom koji je, mozda imao isti predlog i izneo ga ovde.
Unfuckable Unfuckable 13:18 07.01.2010

Re: konkretan predlog

Da povezu one koji ne znaju sta ce sa viskom istog sa onima kojima je to preko potrebno.

Pravovremena informacija je jako važna : povezati onoga koji ima sa onima koji znaju kako i gde će to plasirati je - suština.
Hvala Sonja, svaki predlog je dobro došao.
dunja73 dunja73 14:04 07.01.2010

---



Postoji i nepisano pravilo u Srbiji ...
(ovo dooobro svi koji zive duze od 10 godina negde neka procitaju )

Onaj ko cuti - ne znaci da mu je sve potaman ..Na Zapadu ( pa i Bg je vec drugaciji po tom pitanju od unutrasnjosti )
ljudi siromasni , gladni , klosari iz ubedjenja , su slobodni , drcni , znaju svoja prava , zahtevaju ..
Imajte na umu da je kod nas to sve malo drugacije ..i da ko zeli da pomogne , mora
malo i da "spusti loptu" ..( oslusne , na zapadu se neka cula uspavaju vremenom ..ili su na leer -u ..)
akomerazumes Unf ..

Konkretna pomoc - je najbolja pomoc ! ( pojedinca -pojedincu)

ps
Za kuhinje je ovo sramota ..I danas je pravi dan da malo svi stavimo prst na celo ...

Unfuckable Unfuckable 14:32 07.01.2010

Re: ---

..I danas je pravi dan da malo svi stavimo prst na celo .

dirtyharry dirtyharry 15:10 07.01.2010

Re: ---

dunja73
..I danas je pravi dan da malo svi stavimo prst na celo ...


Slažem se Dunja, samo se nadam da će i oni koji treba i mora da izvade prst iz nosa i da ga stave na čelo ...
dunja73 dunja73 18:14 07.01.2010

Re: ---

da će i oni koji treba i mora da izvade prst iz nosa i da ga stave na čelo ...


Najcesci je slucaj da oni kojima je prst u nosu (a ne tamo gde treba)
budu ili "operisani " od realnog zivota (sit gladnom ne veruje ) ili im se
"ono za ono" .... za tudje probleme...(ima ljudi , nije da nema , nazalost vise ih nema no sto ima)
Kljuc - je samo u slozi , borbi , resenosti , odlucnosti , Organizovanosti druge strane
da izvrsi pritisak na pravom mestu u pravo vreme ..I onda " tragaci blaga -ovi po nosu sto kopaju"
saradjuju - moraju ...

Mislis da je Nemcima "palo s´ Marsa " izlazenje "gradskih (kod grada ko radi) buba " u susret ..
Od cekanja tih takvih da se "smiluju"
nema nista...( akcija- reakcija) ...Svabama "basta" (izraz iz Sumadije) za neku i najmanju bezvezuriju da
guraju dok ne izguraju , a kamoli ovako nesto..
usosu usosu 15:29 07.01.2010

sta sve mozes u srbiji sa 100 dinara

a sta bi tek moglo da se uradi sa jednim dinarom. svakoga dana na hiljade ljudi salje sms sa najnizom jedinstvenoim ponudom za punto. 1 sms 55 dinara + 14 dinara za troskove operatera. kada bi se od te sume odbio samo jedan dinar usrecio bi mnogo ljudi i dece a ne samo jednog (dobitnika punta)
Unfuckable Unfuckable 15:34 07.01.2010

Re: sta sve mozes u srbiji sa 100 dinara

naravno, to je poenta : svi mi imamo neki mali novac u rukama. Pitanje je samo na koju stranu ćemo ga uputiti.
Hvala na podršci
jucaibin jucaibin 15:46 07.01.2010

bravo unf

cim sam na radio b92 cula za ovu akciju odmah sam izdala nalog mami da uplati izvensu sumu kada bude isla da placa infostan. mislim da su oni bili poslali tu neku dobrovoljnu uplatnicu. naravno, mama je to uradila, a sada cu da joj dam zaduzenje da to radi mesecno - deo u moje ime, deo od njenih penzijskih mogucnosti!

mi dijasporci smo po tom pitanju stvarno zaboravljeni, a platezno mocniji od onih u srbiji. na tom planu stvarno treba poraditi. nisam sama vesta povodom transakcija, ali cu bit zahvalna ako se to pokrene na bolje.

sto se mene tice nosila sam razne prikupljene stvari npr. u stamnicu (dom za osobe ometene u razvoju), a redovno dajem odecu i obucu onima kojima moze koristiti. jednostavno mi je zao da je dam ovde na trulom zapadu kada znam da kod nas ima mnogo zaboravljenih.

posto sam u prilici da pomognem u opremanju skolski fiskuturnih sala (u mom slucaju savljanje na raspolaganje veceg broja adidas lopti) obratim se ja "narodnoj kancelariji" da mi daju spisak skola. kao prvo, da bi se ikada pomerili s nulte tacke u nasoj zemlji treba ljude edukovati kako se javljati na telefon!!! potpuno je neprimereno da me tamo neko kome sam ispricala ko sam, sto sam i odakle i kojim povodom zovem spoji s kolegom koji se javlja sa "da". na to "da" ja cekam da mi se predstavi imenom da znam s kime pricam, jer sam se ja prethodno predstavila...tu sam shvatila da oni jesu zainteresovani da im ja ustupim "moje lopte", a nisu u stanju ista da mi kazu kad ce sta od toga biti, doticni nije znao ni kolika je svota novca prikupljena itd. - naravoucenije: idem u akciju samostalno, spisak skola sam nasla na internetu, za pomoc cu zamoliti rukometni savez srbije ....poenta je u tome da cu ja svake godine moci da im stavljam na raspolaganje odredjeni kontigent lopti gratis, a niko od njih ne zeli da se oko toga stvarno potrudi! sramno, ali tako je. ja cu sama (bez pomoci drzave u vidu carinske olaksice) dovesti robu, sama otici u skole... a drzava ce cekati samo da se nesto lepo desi.

pozdav s plavog dunava...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana