Politika| Region

Čestitke Hrvatskoj!

Jelena Gall RSS / 10.01.2010. u 20:20

"PREMA rezultatima izlaznih anketa Ivo Josipović je osvojio 64,6 posto glasova, a Milan Bandić 35,4 posto glasova. Podsjetimo u prošlom izbornim krugu pogreška izlaznih anketa bila je 0,3 posto." (Index.hr)

Konačan rezultat: Josipović 60.26%, Bandić 39.74%. Glasalo 50.12% birača.

postotak_final_004.jpg

Recimo to ovako: Josipović je političar, dakle, nema načina da zasluži moje puno poverenje. Takav mu je posao. :)

Sem toga, znamo koje su ingerencije predsednika i da dobar deo posla koji obavljaju dotiče simboličke ravni. Ali, upravo o tome je ovde reč.

Pogledajmo širu sliku - bar za početak to može da nam bude dovoljno - i nećemo moći prevideti činjenicu da bi izbor Milana Bandića (koji je za mene kandidat za titulu balkanskog Buša) bio veoma nepovoljan, kako po Hrvatsku, tako i po ceo region. Josipović nije harizmatičan iako je obrazovan i kulturan, međutim, Bandić je bahat, neznalica, nepouzdan. Josipović ovde neke podseća na Koštunicu, a ja ću podsetiti da je Koštuničin "pandan" bio Đinđić, čime nestaje svaki realan osnov za bilo kakvo poređenje.

Da ne dužim, rezultati nisu konačni, ali procene ovaj put očigledno već dopuštaju slavlje. Čestitke Hrvatskoj!

Potpuni službeni rezultati izbora (hvala, mayo1!)

 

 



Komentari (125)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dunjica dunjica 14:28 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

Slavonci i Baranjci, iskazali ste se, bravo!
rapunzel rapunzel 15:40 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

da pohvalim moje splićane i trogirane!

mayo
talicni talicni 20:58 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

Bili Piton


Da, neverovatno, dosli ovde da gundjaju sto nekog nesto zanima....

A sve u fazonu "sacu ja vama da objasnim koliki ste pacenici"


A kakve sve nebuloze ne izmisljaju. Recimo ova:

Inače, po istraživanjima švajcarskog instituta (u nedostatku date metodologije smatram ih samo zanimljivim, ne i relevantnim) pre su nam braća Rumuni i Mađari kod kojih je dominantan slovenski element, kao i kod građana Srbije. U Bosni i Hrvatskoj dominira ilirski element.


lolol
talicni talicni 21:03 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

Bili Piton
Zen Master


Nešto se ne sećam da je ovoliko interesovanje vladalo za izbore u susednoj Madjarskoj ili Bugarskoj ali Bogo moj


Oooo bogo moj, sad nista ne sme da nas zanima sto je u vezi s Hrvatskom

S Madjarima i Bugarima nismo ziveli tolike godine u istoj zemlji (mada bi mnogi, pa i ja sam ponekad, voleli da nije bilo tako) niti govorimo u osnovi isti jezik. Potpuno je prirodno da ljude zanimaju izbori u Hrvatskoj, a ako je to nekom tesko da shvati, nek razume stvar tako da su Jaksa i Jelena ljudi renesansnog tipa, eto.

Sto rece Wu jednom prilikom (vrlo pametno) svako ovde pre i posle svega pise o sebi samom


Upravo tako, kada obe zemlje udju u EU bice sasvim normalno da Srbin ode da zivi i radi u Zagrebu, i vice versa. Nadam se da ce likovi poput zen mastera i wukadina da odu u njima bliske Madjarsku i Bugarsku.
sentinel26 sentinel26 22:31 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

Jelena Gall
evo pregleda stranih medija...

Evo (dijela teksta ) šta o ovoj Josipovićevoj pobjedi piše današnji Londonski "The economist" :

"The fight against corruption was an important theme of the campaign, as it is increasingly, in Croatian political life. Mr Josipovic has never held high office before and could credibly present himself as a man with clean hands. The Croatian president plays a role in shaping foreign affairs so Mr Bandic also failed to impress when he said on television recently that Condoleezza Rice, was the American secretary of state. She left office a year ago."
……………………..
"One of Mr Josipovic’s main jobs will be to help shepherd Croatia into the European Union. Barring unforeseen events it is likely to become the EU’s 28th member, probably in two years. But, once negotiations are completed, Croatia will hold a referendum on the issue and in the latest polls, conducted by Gallup and the European Fund for the Balkans, 43% said they would vote against membership compared with 39% in favour. Indeed, in general terms, Croats are a highly disgruntled lot at the moment. Some 57% are dissatisfied with their standard of living and a whopping 84% think their country is going in the wrong direction. Between them Mrs Kosor and Mr Josipovic have their work cut out."


PS. Boldiranje je moje...
Jelena Gall Jelena Gall 22:54 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

da!
videla sam to o kondolizi pre neki dan negde.

znas, dragi sentinel:


Jelena Gall Jelena Gall 23:03 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

Ali, valja slusati Berluskonija...

Jutarnji

Berlusconijevi mediji: Josipović snažno vonja na komunizam

RIM - Novi hrvatski predsjednik ne sviđa se glasilima u vlasništvu Berlusconijevih, na ljevici njegovu pobjedu vide kao težak poraz desnog centra, dok manje-više u svim izvijestima dominira akcent na Josipovićevu opredjeljenju protiv korupcije i organiziranog kriminala.

Il Giornale, u vlasništvu braće Berlusconi, plaši svoju publiku tvrdnjom da Josipović “snažno vonja na komunizam” i da “u Italiji računa na prijateljstvo Emme Bonino, koja mu je napisala toplo pismo potkraj izborne kampanje”. Opisujući ga “mirnim, na granici uspavljujućega”, izvjestitelj Fausto Biloslavo ne krije antipatije spram Josipovića, te pažljivo navodi optužbe koje mu je uputio Bandić, nova simpatija tog novinara koji je za rata bio kuhan i pečen u Kninu.

Publici Berlusconijeva dnevnika Biloslavo tvrdi da je Bandića podržavala Katolička crkva, braniteljska udruga, te HDZ, a da po Bandićevim tvrdnjama Josipović želi uspostaviti komunizam u Hrvatskoj, te da je Josipovićev otac “bio zapovjednik zloglasnoga Titova logora na Golom otoku poslije drugoga svjetskog rata”.

Daleko veću nakladu od Giornalea, daleko veći ugled i utjecaj ima milanski Corriere della Sera, koji je u ponedjeljak izišao i s intervjuom s izabranim predsjednikom Republike Hrvatske.

U tom intervjuu Mari Gergolet izabrani Predsjednik tvrdi da Hrvatska ima “dva velika problema, ekonomsku krizu i golemu korupciju. Ti su fenomeni povezani, jer baš zbog korupcije Hrvatska nije kompetitivna i ne privlači strani kapital”. Te su ocjene i te kako razumljive talijanskoj publici, jer ih primjenjuje na jug svoje zemlje. “Činjenica da je moguće bogaćenje bez rada i sposobnosti duboko je izmijenila našu svijest, osobito u mladih, postavši golemim problemom”, nastavio je Josipović, opet pogađajući u srž onoga što u Italiji smatraju razlogom privlačnosti mafije.

Na pitanja o vanjskoj politici Josipović je i Talijanima ponovio poznata svoja gledišta: da je bio protiv sporazuma o razgraničenju sa Slovenijom jer je “Slovenija ucjenjivala”, pa “Hrvatska prihvaća gubitak nečega što joj pripada po međunarodnom pravu”, te “daje dojam da kupuje pristup u EU prepuštajući teritorij”. Ipak, kaže, “kao predsjednik ću poštovati dogovor”. Na pitanje zašto EU odgađa ulazak Hrvatske i nije li prestroga spram nje, Josipović je odvratio: “Istina je, kriteriji su za Hrvatsku viši negoli su bili za druge u prošlosti. Dobro je i tako, možemo ih dostići. Ne samo radi EU, nego radi hrvatskog naroda, jer će poštujući te kriterije Hrvatska biti bolja zemlja”. Upitan neće li optužba za genocid, koju je pripremao, komplicirati odnose s Beogradom koji također sada tuži Hrvatsku za genocid, Josipović je odgovorio: “Ionako se moramo braniti: u Hrvatskoj je bilo ratnih zločina, ali nikakvog genocida. Nastojat ću pregovarati s Beogradom da ispune naše zahtjeve: obavijesti o nestalima, suđenje ratnim zločinima, povrat opljačkane kulturne baštine. Ako ispune te zahtjeve, zašto se svađati?”

Rai, La Stampa i druga utjecajna glasila naglašavaju da je Josipović “uvjereni europeist” i da će “pod njim Hrvatska ući u EU 2012”.
sentinel26 sentinel26 23:09 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

Jelena Gall
da!
videla sam to o kondolizi pre neki dan negde.
znas, dragi sentinel:

Bilo je danas na HRT-u jedno ismijavanje njegovog engleskog, bio sam ubijedjen da je jedan političar-pisac iz Srbije šampion, ali kada sam ono čuo, teško da će neko Bandića prevazići..
ivana23 ivana23 15:35 11.01.2010

***

Rim -- Hrvatska bi, ukoliko Beograd prihvati određene uslove, mogla da preispita odluku o tužbi za genocid protiv Srbije, kaže Ivo Josipović, u intervjuu za italijanski list "Korijere dela sera"

"Pregovaraću sa Beogradom o nestalim osobama, suđenjima za ratne zločine i vraćanju opljačkanog kulturnog blaga. Ako prihvate te uslove, nema razloga da se nastavi sa tužbom za genocid", rekao je novi predsednik Hrvatske.





Josipović: Moguće povlačenje tužbe
dolybell92 dolybell92 18:43 11.01.2010

2010. Pocetak.hr

Cestitamooo !
intrepid intrepid 19:04 11.01.2010

Lekcija broj jedan

"Srbi moraju prihvatiti da je Kosovo danas nezavisna država. Hrvatska je priznala Kosovo, a Srbija mora shvatiti da je Kosovo izgubila."

"sjasi kurta da uzjasi murta"

danas nam je profesor josipovic, dao prvu lekciju.

sa nestrpljenjem ocekujemo lekciju broj 2 .



svaka slicnost sa mesicem je slucajna.
Jelena Gall Jelena Gall 22:32 11.01.2010

Re: Lekcija broj jedan

lekciju broj 2 je linkovala ivana, drugi komentar iznad tvog.

a velika je mudrost zgroziti se nad cinjenicom da josipovic ne menja mesicevu politiku prema kosovu. je li neko TU ocekivao nesto drugo?
ah da, trebalo je da izaberu bandica, taj bi srbiji "vratio" kosovo. a srbima hrvate domobrane, cisto da nacionalno prosvetljeni imaju cime da se zamajavaju, sa kime da se mrze i tuku i narednih desetak godina.
lilit66 lilit66 23:24 11.01.2010

Re: Lekcija broj jedan

je li neko TU ocekivao nesto drugo?


Da, ja.
Očekivala sam, na primer, da kaže samo ovo:

Hrvatska je priznala Kosovo,


A ostalo uopšte ne treba da ga se tiče. Zarad dobrih odnosa sa Srbijom trebalo bi da prestanu hrvatski političari sa tim moralisanjem šta je dobro ili nije dobro za Srbiju u odnosima sa trećim licima.
To već nije njihovo dvorište.
Jelena Gall Jelena Gall 23:36 11.01.2010

Re: Lekcija broj jedan

Evo konteksta. Index.hr:

Novinari su Josipovića danas upitali bi li on, poput Stjepana Mesića, otputovao na Kosovo i smatra li doista da je to provokacija, kako je Mesićeve aktivnosti proteklih dana opisao službeni Beograd. Iz Josipovićevog odgovora može se naslutiti da bi on možda postupio drugačije.

"Treba poštivati određene sentimente Srbije i pronaći neku sredinu između dviju država", rekao je Josipović, ali također naglasio kako Srbi moraju prihvatiti da je Kosovo danas nezavisna država. "Hrvatska je priznala Kosovo, ali Srbija mora shvatiti da je Kosovo izgubila davno prije službenog priznanja. Nadam se da je to realnost koji će oni uskoro prihvatiti", kaže Josipović.
lilit66 lilit66 00:43 12.01.2010

Re: Lekcija broj jedan

"Treba poštivati određene sentimente Srbije i pronaći neku sredinu između dviju država"


u redu; to zapravo znači mi moramo gledati naš interes i to mi je jasno.


ali također naglasio kako Srbi moraju prihvatiti da je Kosovo danas nezavisna država. "Hrvatska je priznala Kosovo, ali Srbija mora shvatiti da je Kosovo izgubila davno prije službenog priznanja. Nadam se da je to realnost koji će oni uskoro prihvatiti"


Ovo je već moralisanje i nama to ne treba. To ne prihvatam.
Nadam se da je to realnost koju će on uskoro prihvatiti a zarad zajedničkog interesa.
Nikada nisam čula Tadića a niti pre Koštunicu da morališu šta traba ili ne treba da prihvate ili ne prihvate Hrvati u sukobu sa trećim licima.
baroniknez baroniknez 23:24 11.01.2010

...

cestitali ste josipovicu koji je otisao na grob franji tudjmanu. da li bi cestitali i nasem politicaru koji bi pobedio na izborima za predsednika a da je prethodno otisao na grob slobodanu milosevicu?
Jelena Gall Jelena Gall 23:49 11.01.2010

Re: ...

u PRVOJ rečenici ovog posta kažem da josipović ne može da zasluži moje puno poverenje, jer je - političar. i tu ne postoji nikakvo "da, ali...". postoje okolnosti i postoji realnost, to je sve.
nisam čestitala josipoviću, nego hrvatskoj na pametnijem izboru u zadatom okviru.

teško mogu da zamislim da bi me radovalo da predsednik srbije postane neko ko je bio na grobu miloševića. to je već u domenu čuda - ali, ok, pametnije je ne isključivati ih. i opet, taman i ako bi neki oplakivač miloševića doživeo takvu metamorfozu i okolnosti se tako sklopile da baš taj bude pametniji izbor za srbiju - opet bih to pozdravila, iako s nepoverenjem.

ali, vas ne zanimaju moje mudrolije ove vrste, nego da li sam jednom hrvatu u stanju da oprostim ono što nekom srbinu ne bih oprostila, je li tako? pa znate, kad bi odnos zaista bio 1:1 na svim nivoima, mogli bismo da razglabamo i o tome.
baroniknez baroniknez 01:04 12.01.2010

Re: ...

ali, vas ne zanimaju moje mudrolije ove vrste, nego da li sam jednom hrvatu u stanju da oprostim ono što nekom srbinu ne bih oprostila, je li tako? pa znate, kad bi odnos zaista bio 1:1 na svim nivoima, mogli bismo da razglabamo i o tome.


u svakom slucaju milosevic je manje negativna politicka figura od tudjmana, ali vi ste vazna licnost na blogu i to je sada predmet paznje
Doctor Wu Doctor Wu 08:13 12.01.2010

Re: ...

cestitali ste josipovicu koji je otisao na grob franji tudjmanu.

Au, ovo nisam znao. Stvarno dno dna. Interesantno kako su ledepeovci Tadicu hteli oci da izvade zbog jedne krajnje pragmaticne izjave o pomrlim i pobijenim liderima, a 'ladno prelaze preko ovakvih Josipovicevih gafova.
Jelena Gall Jelena Gall 09:17 12.01.2010

Re: ...

o boze, kako ste dosadni...

u svakom slucaju milosevic je manje negativna politicka figura od tudjmana, ali vi ste vazna licnost na blogu i to je sada predmet paznje

svaka cast barone, zasluzili ste cvetak od mene

doktore, evo pasusa iz vesti od pre dve godine

"SDP-ovo izaslanstvo na čelu s predsjednikom Zoranom Milanovićem, položilo je vijence kod Grobnice narodnih heroja i spomenika Glas hrvatske žrtve-Zid boli na Mirogoju, a vijenac crvenih ruža položili su na grob prvog predsjednika stranke Ivice Račana. Rano jutros postavljen je vijenac SDP-a i na grob Franje Tuđmana. Podsjetimo, Ivica Račan prošle je godine na Sisvete prvi put položio vijenac na grob prvog hrvatskog predsjednika."

a o odnosu milanovica i josipovica su trubili svi hrvatski mediji mesecima, ima materijala na netu koliko vam dusa zeli.

toliko od mene, a za misljenja i izjave "ledepeovaca" obratite se i na pravu adresu, ova je pogresna.
Supermod Supermod 22:12 12.01.2010

Re: ...

baroniknez
ali, vas ne zanimaju moje mudrolije ove vrste, nego da li sam jednom hrvatu u stanju da oprostim ono što nekom srbinu ne bih oprostila, je li tako? pa znate, kad bi odnos zaista bio 1:1 na svim nivoima, mogli bismo da razglabamo i o tome.


u svakom slucaju milosevic je manje negativna politicka figura od tudjmana, ali vi ste vazna licnost na blogu i to je sada predmet paznje



Ovaj komentar nece biti obrisan zbog toga sto je autorka odgovorila, ali komentatoru baroniknez, koji ima neshto preko 10% obrisanih komentara, od ukupno objavljenih, potrebno je skrenuti pažnju:

Sukobljavajte se argumentima, ako ih imate. Ako ih nemate (ne odnosi se samo na pomenutog komentatora, nego na one koji bi tek da nešto napišu i da sagovornika, osobito autora bloga, diskvalifikuju koristeći sve moguće načine) uzdržite se od komentarisanja!
U protivnom, sledi vam brisanje, sankcionisanje, a potom, kod nerazumnih i preganjanje s klonovima koje pravite.

Svi korisnici koji se na ovaj komentar budu nadovezali, odnosno njihovi komentari - biće obrisani.

Posle Supermoda se ne govori!
bellakafa bellakafa 03:44 12.01.2010

u ma koliko

lošem stanju da je hrvatska ( a za srbiju svejedno zakon) izbor bandića bi ipak bio dno dna...
iskreno nisam ni verovala da će se dogoditi
aleksanadar aleksanadar 16:23 12.01.2010

Подржавам!

Чуо сам да се г. Јосиповић бави музиком. И да је већ гостовао у нашој престоници.
Волео бих да га чујем у дуету.

Bili Piton Bili Piton 16:31 12.01.2010

Re: Подржавам!

aleksanadar
Чуо сам да се г. Јосиповић бави музиком. И да је већ гостовао у нашој престоници.
Волео бих да га чујем у дуету.



Kompozicije su mu znatno manje milozvucne, u to te uveravam

(zasto su transponovali ovo, bas mi smeta)

(a, da...zbog glisanada po crnim dirkama).
Bili Piton Bili Piton 18:08 12.01.2010

Reagovanja iz branse


24 sata

- Oni koji bi i dalje da lupaju u ratne bubnjeve, neka to čine, ali od mene za to neće imati podršku - poručio je Josipović.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana