Viktor

Strongman RSS / 18.11.2007. u 23:54



Oliver i Viktor. Dva muska imena. Mozda ne toliko "muska" kao Milutin, Ognjen ili Uros, ali i dalje muska. Ok. Nisu bas srpska. Pa dobro. Ima i takvih imena, doduse u manjini.

Meni su ta dva imena uzrok i vodilja u bavljenju sportom. Naime ja sam bio lokalni kosarkas do svoje 27 - 28 godine. Nisam imao rezervni plan sta cu da radim kada prestanem da se bavim aktivno kosarkom. Mozda pasivno? Nesto kao rekreativac.. Ali to i nije bio bas plan, ja ne mogu bez takmicarskog sporta. I onda iznenadna transformacija u mom sportskom zivotu. Od Milana Kosarkasa (dobro zovu me i Zivotinja) do Milana Dizac ili Milana Snaznog.

 

25602580160.jpg

 

Za pocetak bavljenja tegovima kao takmicarskim sportom kriv je izvesni Oliver Nektarijevic. Jednog dana sam na RTS dnevniku ulovio deo izvestaja sa prvenstva Jugoslavije u powerliftingu. Slika mi je bila frapantna. Nezaboravna. Neki tipovi, sa velikim ramenima, grudima, rukama, ..., ma skroz veliki, takmice se u dizanju tegova na nacin koji ja nisam video do tada. Video sam da rade cucanj i da rade benc pres. Samo jedno ime mi se urezalo u secanje. Oliver Nektarijevic. Pobedio je na, neznam kom po redu, prvenstvu Jugoslavije. Prima pehare, medalje, cestitke... On je zvanicno najjaci u nasoj zemlji. Liii - sto bi rekli mi Nislije.

Posto sam vec pohadjao teretanu, doduse neplanski sam trenirao, rodila mi se ideja da se oprobam u powerliftingu. Ne bas da se takmicim, ali da treniram. Nije bilo kao ono kada tata odvede sina u neku skolu, u vecernjim casovima, da ga upise na karate. Ali poceo sam da treniram powerlifting. Sport koji je ultimativni test snage. Snaga nogu - cucanj, snaga ruku, ramenog pojasa i grudi - benc press i snaga ledja i stiska - mrtvo dizanje. Kao srednjovekovni vitezovi. Svidela mi se cela prica od odmah. Imala je smek i snagu.


Tada, na samom pocetku, rezultati su mi u dve od tri discipline bili prosecni ali zato sam na cucnju bio izrazito nadprosecan za pocetnika. Mogao sam da cucnem i ustanem, sto je bitno, sa 185 kg kada sam prvi put probao cucanj. Cist ponos. Po prvi put u novom sportu. Kasnije, vremenom sam sazreo za moje prvo takmicenje.


Oliver, momak od 124 kg je car kategorije od 110 do 125 kg. Nepobedjen. Ja sam sa kosarkaske tezine od 102 kg uspeo da za 7 - 8 meseci dodjem do 113kg. Osecao sam se strasno velikim i jakim. Nazalost sam u kategoriji gde je definisan pobednik, ali je dobro da se nekako pocne. Kako se priblizavao datum samog takmicenja bivao sam sve fokusiraniji. Totalno novi osecaj da sam toliko skoncentrisan na moj novi sport. Dan pre samog takmicenja pocinju stomacne tegobe na nervnoj bazi. Idem cesto u taolet. Ne jede mi se.I ne obracam paznju, jer je sutra dan "D".


Takmicenje se odrzava u mom rodnom Nisu u domu kulture MZ Mediana". U gradu u kome je pre sedamnest vekova rodjen Konstantin Veliki, prvi svetski vladar koji je krscen. Sticajem okolnosti rodjen je par stotina metara od bolnice gde sam ja rodjen. U naselju Mediana.

Merenje je zakazano u 10 ujutro i ja tada prvi put vidim kompletnu elitu powerliftinga. Svi mi izgledaju kao titani. Ozbiljni, predodredjeni, bogom dani... Olivera prvi put vidim u prostoriji za merenje. Svi se trude da pridobiju njegovu paznju. Rukuje se samnom mehanicki. Skida jaknu i majicu. Merimo se samo u donjem vesu. Malo je reci da sam bio zgranut kada sam video kako izgleda Kolos sa ostrva Rodos uzivo. Tada mi je izgledao oogromnim, nestvarnim. Niko nije primetio zacudjen izraz mog lica jer su svi gledali u njega. Skidam se kao devojcica i merim na brzinu. Vaga mi saopstava odlicnu vest. Zbog stalnog praznjenja creva izazvanog nervozom ja sam sada 108kg i u kategoriji sa svega tri takmicara. Juhuu! Medalja. Raspolozenje mi skace, ulazim u razgovor sa Oliverom i cujem za ogromne tezine koje pomera na treningu. Ja mudro precutkujem moje rezultate.


Srecne okolnosti se vec redjaju u jedan lepi niz. Glavni favorit u mojoj kategoriji biva diskvalifikovan zbog tri neuspesna pokusaja na cucnju. Uspevam da u mirnoj, rekao bih topovskij, zavrsnici pobedim preostalog konkurenta. Postajem zvanicno najjaci u kategoriji 110 kg. Slikajte, me grlite me...Nista. Dzaba. Zvezda je Oliver.

Prolazi vreme, ja bivam sve jaci. Treniram koristeci kombinaciju anerickog i ruskog metoda. Dobijam odlicne rezultate. Pobedjujem redom na svim takmicenjima. Pobedjujem i Olivera. Ostajemo u igri samo ja i super Bosanac Skrba Zeljko, koji se kasnije pojavio. Uspevam i njega da pobedjujem Postajem najbolji u zemlji. Drzim sve rekorde u svim disciplinama. Sada se slikaju samnom. Samnom se rukuju. prate me pogledom dok se setam u prostoriji za zagrevanje. Ja sam najjaci.


Ima tu jedna stvar, malo cudna. Oliver izvrsava samoubistvo. Zeljko biva ubijen na spektakularni nacin. Kaciga, momak koji je bio drugi na mom prvom takmicenju biva isto ubijen. Hmm..


Polako pocinje da me interesuje svetska powerlifting scena. Internet u Srbiji je spor ali dosezan. Iscitavam stranice i stranice o powerliftingu. Pregledavam na desetine fotografija i izvestaja sa takmicenja. Svi likovi su mi imena i brojevi. Viktor Naleikin, Ukrainac, me kao magnet vuce. Pocinjem da pratim sve o njemu. Covek je kao veteran u 44 godine obarao svetske rekorde i osvajao svetska prvenstva. Dobrocudni procelavi cicica koji kada dize menja fizionomiju i lici na Sibirskog medveda. Opcinjava me njegova brutalna snaga, savrsena tehnika i cinjenica da ne nosi pojas. Svako ko je proveo vise od dva meseca u treniranju sa tegovoma zna sta znaci dizati bez pojasa. A tek ogromne tezine.

 

32117590797.jpg

Elem ja sazrevam kao dizac, dobacujem se do mog prvog svetskog prvenstva i pobedjujem. Ja sam prvi istocno evropejac koji je pobedio u Americi. Nasa stampa senzacionalisticki, americka stampa analiticki, ali taj moj uspeh biva ispracen u medijima veoma lepo. To doprinosi da budem pozvan na najprestiznije powerlifting takmicenje na svetu. "Devet najjacih" se organizuje po treci put u americi. Prethodne godine je pobedio Viktor i osvojio 10 000$. Lici mi mnogo na ostvarenje mojih snova. Svi oni za koje sam cuo da postoje ali su mi bili kao izmisljeni likovi su tu. Ed Koen, Kirk Karwoski, Brajan Siders, Viktor, Ivanenko, Milan... Ma odlicno mi zvuci. Viktor je tada vec bio 45 godina.

 

"Mountaineer cup" je u to vreme bio ubedljivo najprestiznije takmicenje u powerliftingu. Ogroman hotelski kompleks orjentisankockanju se nalazi u Chesteru u Zapadnoj Virdziniji. Osim kazina sa ruletima, pokerom i blek dzekom tu je i hipodrom za konjske trke, za trke pasa... Ljubitelji kocke mogu do mile volje da zadovolje svoj poriv kladeci se i kockajuci se. Mountainneer kompleks mi je bio prvi veliki hotel koji sam video u zivotu. Bio sam impresioniran.

I gle cuda u hotelu gde smo odseli par dana pred takmicenje, delio sam sobu bas sa Viktoromi. Zahvaljujuci mojoj opcinjenosti njime i njegovoj neiskvarenoj sportskoj srdacnosti desava se divno prijateljstvo izmedju nas dvojice. Amerikanci nas gledaju sa cudjenjem kako za vreme rucka kao aperitiv popijamo po dva decilitra votke a nakon toga oborimo po nekoliko piva. Ja inace ne pijem ali za tu svrhu... Slikao sam se milion puta sa njim, fotokopirao sam mu svesku treninga, dobio hiljade saveta,... Covek je putujuca biblioteka powerliftinga. On je powerlifting

Na samom takmicenju Viktor biva nezno pokraden od strane sudija. Bilo bi bas glupo da Ukrainac po treci put pobedi u Americi. Nije ga spaslo ni obaranje svetskog rekorda na mrtvom dizanju. Bio je zacementiran na drugom mestu voljom sudija. Posebno je bilo interesantno kada je ukrajinski medved imao zadnji pokusaj na mrtvom dizanju, kada je obarao svetski rekord. Dugo je stajao nad tegom i koncentrisao se. Culi su se samo kako skljiocaju foto aparati i glas komentatora ESPN-a koji je probao da bude sto tisi. Viktor dize pesnice i ispusti kratak, grleni krik. Veoma cudne frekvencije i dubok. Kako je on kriknuo, tako su prva tri reda publike bukvalno zalegla na patos. I mene je prepao. U tom momentu njegov izraz lica je jezio svakog u sali. Medved! Evo sada se po ko zna koji put jezim kada prepricavam. On, naravno, obara svetski rekord, samo da dokaze da je bolji i veci od svih. Meni nije imao potrebe nista da dokazuje.


U Ukraini Viktor ima status zasluznog sportiste i dozivotnu sportsku platu ili penziju, sve jedno. Medjutim vreme cini svoje. Pojavljuju se novi i on polako pada u zaborav. Godine cine svoje. Ne samo kod njega. I kod mene. Posle druge titule svetskog prvaka opet menjam sport. Prelazim na strongmen. To su oni tipovi sa Eurosporta koji dizu okruglo kamenje, prevrcu ogromne gume i vuku kamione... Vrlo brzo ucim kako da svoju dizacku snagu pretocim u drugacije pokrete i napore. U svega dve godine uspevam da se ubacim u top 10 strongmena na svetu. To je solidan uspeh jer su pare u igri. Za razliku od powerliftinga gde je samo jedno takmicenje premirano, u strongmenu se placaju sva takmicenja.


Namecem si i kao takmicar i kao soumen. Naucio sam se kako podici publiku na noge. Cepam majice posle disciplina, pevam, slikam se sa decom,... Bivam pozivan na takmicenja i kad nisam u formi samo zato sto me publika voli.

2005-a godina, ja u vrhuncu svoje strongman kerijere, takmicim se 20 puta godisnje sirom sveta. Na programu je Ukraina. Kiev, stara ruska prestonica i kulturni centar. Grad u kome su Rusi prihvatili hriscanstvo.

Takmicenje u Kijevu prati 20 000 ljudi i sve njihove televizije, i ne samo njihove. Snimak je isao u 219 zemalja.

3211759079.jpg

 

I predsednik drzave sa obezbedjenjem je tamo. On ne propusta ovakva takmicenja. Nezamisliva atmosfera, sa ogromnim zastavama, besprekornim rekvizitima, igracicama, pevacicom pobednicom eurosonga,... Atmosfera kao kada igraju kosarku Zvezda - Partizan. Publika glasna, zna sta gleda, i bodri svaki uspesan potez. Uocio sam Viktora. Sedi negde u sedmom redu, malo iznad i levo od. Ostario je, ali to je on. Medved. Milo mi da ga vidim. Sada sam ja na podijumu a on publika. Vidim da i on i supruga glasno navijaju za mene. Ne mogu da cujem jer su preglasani od strane ostalih 19 998 posmatraca +/- jedan. Dolazi na red moja dobra disciplina, prevrtanje gume i nosenje super jarma od 400 kg.

25602580076.jpg

Pravim odlican rezultat, oficijelni spiker me bodri i naterava publiku na aplauz. Onako zadihanom, spiker mi potura mikrofon da pozdravim publiku. Ja im se obracam na klimavom Ruskom. Kazem da su najdivnija publika na svetu, sto nije netacno. Publika odusevljena. Skdam majicu i zmahujem ka publici. Pedesetak ljudi ustaje i prilazi ogradi da je uhvati. Preskacem ogradu, go do pola, nabreklih trapeznih misica, penjem se uz tribine. Nisam to uradio namerno, ali spiker je prokomentarisao da idem da dam majicu predsedniku. Cuje se glasan zamor u publici. Ja prolazim pored predsednika i dolazim do Viktora. Klanjam se duboko i dajem mu svoju majicu. On crveni. Grli me. Spiker ne prepoznaje o kome se radi, trazi pomoc. Obavestava publiku de je Viktor visestruki prvak sveta i zasluzni sportista Ukraine. Ja podizem ruku Viktoru, kao bokserskom pobedniku i publika pocinje freneticno da aplaudira. Viktor place. Placem i ja. I zena njegova place. Aplaudira i predsednik, stojeci. Drhti mi vilica, dok se vracam na pozornicu. Ne mogu da pricam, samo prolazim pored mikrofona koje mi poturaju novinari. Ljudi me tapsu po ledjim, grle me i ljube. Takmicenje ih vise ne interesuje. Oni imaju svog pobednika. Zapravo dvojicu. Nisam siguran da li se sa tribina cuje "Milan, Milan.." ili "Viktor, Viktor,.." Srce mi je puno.


"Viktor! Viktor!..."



Komentari (143)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 01:17 19.11.2007

Crni Strong,

je l' ti to na prvoj slici dižeš onaj monumentalni duduk za kauč od sto tona?! Tako bre može i bruh da se dobije, boženedaj da ti ispa'ne i nogu da prebiješ...auuu...

V
Strongman Strongman 04:51 19.11.2007

Re: Crni Strong,

Jelica Greganović
je l' ti to na prvoj slici dižeš onaj monumentalni duduk za kauč od sto tona?! Tako bre može i bruh da se dobije, boženedaj da ti ispa'ne i nogu da prebiješ...auuu...

V



to je kad sam bio mladji - sta zna dete sta je 200 kg.
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 03:21 19.11.2007

Da, da ...


Svaka čast.

Eto šta znači dobar doručak i malo jutarnje gimnastike...
Strongman Strongman 04:52 19.11.2007

Re: Da, da ...

Dragan Vujanović

Svaka čast.

Eto šta znači dobar doručak i malo jutarnje gimnastike...



I obavezno kasicica bagremovog meda sa kasicicom jabukovog sirceta. Ostalo je lako.
takamatsu takamatsu 07:48 19.11.2007

Uau :)

:)
Za Jelicu Greganović, usput, a u vezi sa ovom pričom:
nađe moja ćerka novog momka... ja malko osmotrila dete, dobar momak, pametan, odličan đak, fini, sve kako se kevama dopada....
Jednog dana, reče meni dečko kako ima jednu molbu: štampač mu je crkao, pa bi ujutru došao nešto da odštampa, a moja ćerka neće biti tu, pa ako bih ja bila ljubazna... Ja reko' - naravno, samo kaži u koje doba. Dećko reče da ide ujutru malko da trči, pa kad optrči, onda će me nazvati sa mobilnog da mu otvorim vrata, a kreće oko 7 ujutru. Dobro.
Ja skočim u 6, kao i svaki dan, poradim koješta, 07.30, njega nema. Prođe 8, prođe 9.... U neko doba telefon, eto njega. Otvorim vrata, dete veselo, kao na federima, ja reko' - ma gde si ti? Pa, trčao sam :). Kako misliš - TRČAO?! Dete sasvim cool reče kako krene od kuće, izađe na Kej, trči do industrijske zone, onda krene ka autoputu, pa, generalno, trči dokle dođe za oko 50-60 minuta, onda krene da se vraća...... Ja stisla zube da mi usta ne stoje otvorena, nudim ga vodom, dadoh mu "Bonžite", dado' dečku da odštampa šta je mislio, pozdravi se dete kulturno i zahvali......šta sad :).

Popodne dođe moja ćerka, i ja je posadim i lepo kažem smirenim tonom: sine, jesi morala baš MANIJAKA da nađeš da se zabavljaš? :)))) Tu mi dete objasni da je momak veslač tipa odo'-malo-do-Bačke Palanke i reprezentativnog nivoa, te da se ja ne brinem, nije narkoman, ludak, propalica i šta znam......:). Nekako dođem sebi :).

Posle, kad sam malko upoznala dete, shvatila sam da ima određene probleme sa nalaženjem (odgovarajućih) devojaka. Voli visoke plavuše, ali sa malko više mozga, a takve među svojim obožavateljkama baš nije nalazio....

Jeste vi imali takve probleme, Strogman? Mislim, vi ste malte'ne 20 godina stariji od dečka o kome govorim, ali sam uverena da.... imate kriterijum :), kako ste se s obožavateljkama (iz)borili? :)
Ili je to, možda, tema za sledeći neki blog......:).

Pozdrav i - respect :).
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:50 19.11.2007

respect

bez sumnje!
Strongman Strongman 10:39 19.11.2007

Re: Uau :)

takamatsu
:)


Jeste vi imali takve probleme, Strogman? Mislim, vi ste malte'ne 20 godina stariji od dečka o kome govorim, ali sam uverena da.... imate kriterijum :), kako ste se s obožavateljkama (iz)borili? :)
Ili je to, možda, tema za sledeći neki blog......:).

Pozdrav i - respect :).



Moracu da se nasalim za obozavateljke momka Vase cerke. Pa mozda decko samo "uvaljuje" pricu vasoj cerki da je posebna :)

Salim se naravno.

Mislim da je priroda to lepo regulisala kod mene. Dok sam jos bio mladjani kosarkas



bez mog znanja i razumevanja, kompletna zenska odbojkaska i kosarkaska ekipa su bile zaljubljene u mene. Rukometna - delimicno. Ja o tome nisam imao pojma, a i bio sam malo priglup za cure (verovatno sam i sada). Kasnije kada sam poceo da kapiram, njihovo interesovanje se promenilo i ja sam sa gornje slike postao ovo sto sam sada. Celavi sifonjer koji se nikom ne dopada na prvi pogled, a nema vremena za drugi jer se svi razbeze :)
I da su se pojavljivale obozavateljke ja to nisam prepoznavao sve dok...

A onda se pojavila moja princeza, pola veka mladja od mene i ziveli smo srecno do kraja svog zivota

takamatsu takamatsu 19:12 19.11.2007

Re: Uau :)

mozda decko samo "uvaljuje" pricu vasoj cerki da je posebna :)


Lol, nije šala, tako je i bilo ispočetka.... dok nije otišao na njen trening :). Pa upoznao društvo iz škole, pa tako, polako....Onda je počeo da SHVATA :).

Šalu na stranu, ako niste baš primećivali da se dopadate rukometašicama, ne znam koliko ste propustili... :). Nekad davno sam radila sa jednom bivšom rukometašicom, žena je bila bar 20 cm viša od mene, a mogla je 'ladno da mi iščupa glavu iz ramena onako za ušesa, ako su sve takve - majko mila :).
Izvinjavam se ako ovde ima dama koje su trenirale ili treniraju rukomet, ja imam te traume od ranije, i predrasude :)))). Ne znam zašto, ali sam se kao mlađa osećala prilično nelagodno u društvu velikih i snažnih žena.
Strongman Strongman 19:26 19.11.2007

Re: Uau :)

Ali kilometri odbojkasica i kosarkasica ... )





Medjiu nama... Nisam ih bas mnogo propustio ;o)
takamatsu takamatsu 19:47 19.11.2007

Re: Uau :)

Medjiu nama... Nisam ih bas mnogo propustio ;o)


(Ja neću nikom pričati) :))))
Strongman Strongman 19:52 19.11.2007

Re: Uau :)

takamatsu


(Ja neću nikom pričati) :))))



Hvala na konspirativnosti!
asterix asterix 20:53 19.11.2007

Re: Uau :)

Jel mogu da te zovem Shrek?
Izvrstna pricha specijalno drugi deo dobija na dinamici, sjajno. Nema samo dodushe kontraverzija da malo zapaprimo blog ali super i ovako.
Interesujeme da li su u tom takmichenju (Strongmen) takmichari juiced? Veoma je komercijalno i uz to ima love pa je i veoma jaka konkurencija shto sve za sobom pokrece i parolu sluzi se chim stignesh.
Da li si upoznao onog Poljaka za koga u "Flexu" kazu da je najjachi chovek koji je hodao planetom od Homerovog vremena Mariusz Pudzianowski.Super je to sport drago mi je da je nash chovek uspeo u tome. Pod broj jedan hrana je toliko skupa a da bi mogao da pochnesh da razmishljash da bi mozda mogao da pochnesh, morash da pojedesh dvesta teladi, sto prasica, dvadeset konja, 40 jagnjica i 1000 pilica i da potucash milion jaja i popijesh savu mleka i da popasesh Vojvodinu povrca i oberesh Shumadiju voca. Srbija ne moze da sebi priushti vishe od jednog, dva ozbiljna takmichara. Jel istina da si jeo 8 puta dnevno? Koliko sam ja chuo oni jedu oko 4-5 kilograma mesa dnevno plus ostale stvari.
Strongman Strongman 21:01 19.11.2007

Re: Uau :)

asterix
Jel mogu da te zovem Shrek?
Izvrstna pricha specijalno drugi deo dobija na dinamici, sjajno. Nema samo dodushe kontraverzija da malo zapaprimo blog ali super i ovako.


Mozes slobodno da me zoves Shrek :))





Interesujeme da li su u tom takmichenju (Strongmen) takmichari juiced? Veoma je komercijalno i uz to ima love pa je i veoma jaka konkurencija shto sve za sobom pokrece i parolu sluzi se chim stignesh.
Da li si upoznao onog Poljaka za koga u "Flexu" kazu da je najjachi chovek koji je hodao planetom od Homerovog vremena Mariusz Pudzianowski.Super je to sport drago mi je da je nash chovek uspeo u tome. Pod broj jedan hrana je toliko skupa a da bi mogao da pochnesh da razmishljash da bi mozda mogao da pochnesh, morash da pojedesh dvesta teladi, sto prasica, dvadeset konja, 40 jagnjica i 1000 pilica i da potucash milion jaja i popijesh savu mleka i da popasesh Vojvodinu povrca i oberesh Shumadiju voca. Srbija ne moze da sebi priushti vishe od jednog, dva ozbiljna takmichara. Jel istina da si jeo 8 puta dnevno? Koliko sam ja chuo oni jedu oko 4-5 kilograma mesa dnevno plus ostale stvari.



Ima dopinga - nemamo doping kontrolu (ukratko jer ima u ovom postu na 2 - 3 mesta o tome)


Neverovatno, ali ja ne jedem puno. Tanak dorucak i jos dva sasvim normalna obroka. Porcije kao u kafani. Nista megalomanski.

A najjaci je Zadrunas Savickas. Najjaci ikada. Dobrica iz Litvanije.
asterix asterix 21:27 19.11.2007

Re: Uau :)

Kul probacu da nadjem prichu o tom baji.

Da li si chuo kovanicu bigoreksija?
Ima interesantan dokumentarac o onom liku kojem su mu bicepsi explodirali jer se prepumpao do ginisove knjige rekorda a visok165. izvini kasnije sam video ispod prichu o juicingu:)
Strongman Strongman 21:45 19.11.2007

Re: Uau :)

asterix
Kul probacu da nadjem prichu o tom baji.

Da li si chuo kovanicu bigoreksija?
Ima interesantan dokumentarac o onom liku kojem su mu bicepsi explodirali jer se prepumpao do ginisove knjige rekorda a visok165. izvini kasnije sam video ispod prichu o juicingu:)


To je upotreba sitanola. nesto kao silikonske grudi za zene ali na bicepsu. odvratno.
Elliot Elliot 23:06 19.11.2007

Re: Uau :)

Strongman

To je upotreba sitanola. nesto kao silikonske grudi za zene ali na bicepsu. odvratno.

Jel Sarcev, bese, imao problema sa tim, kad je neko vreme prekinuo sa takmicenjem?
Strongman Strongman 23:25 19.11.2007

Re: Uau :)

Nisam 100% siguran ali nije. On nikad ne bi naruzio svoje telo nekim implantom.
Elliot Elliot 00:01 20.11.2007

Re: Uau :)

Secam se da je bas on pisao kako je pre takmicenja nesto ubrizgao u bicepse i da je doslo do nekih komplikacija, tj. doslo mu je nekako do pluca i jedva je izvukao zivu glavu. Inace, kaze da to bilderi redovno koriste pred takmicenje i da uglavnom nema problema. Njemu je to bio prvi put, a uzeo je zbog toga sto ima jednu jedinu manu - nesrazmerno male bicepse. Jedino nisam siguran da li je u pitanju bio synthol.
A ljudi koji to koriste stvarno uzasno izgledaju

Strongman Strongman 00:50 20.11.2007

Re: Uau :)

Grozno.
Milena Mitic Milena Mitic 09:56 20.11.2007

Re: Uau :)

Elliot

A ljudi koji to koriste stvarno uzasno izgledaju

izgledaju, bas, k'o da imaju elefantijazis...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:36 19.11.2007

Pitaću, a ti me ne traži

Pitaću te pa me ti posle ubij.
Pričali mi ljudi koji imaju ogromne mišiće i koji rade to nešto što si i ti radio.
I oni mi kažu da ne može da se postigne REZULTAT a da se ne koriste razna SREDSTVA. Hemija, steroidi, pomoćna sredstva - sve ono što ne može da prođe na antidoping kontroli na, koliko toliko, regularnim takmičenjima u drugim sportovima, i olimpijskim posebno. I da su kod profesionalaca česte teške posledice po zdravlje (kuc, kuc, kuc daleko bilo).
Možeš li da nam iz prve ruke kažeš šta misliš o tom segmentu takvih sportova?
Strongman Strongman 10:24 19.11.2007

Re: Pitaću, a ti me ne traži

Ne bezim od diskusije na tu temu. Nemam razloga da lazem. I da kazem da nisam koristio "razna SREDSTVA". Naravno da sam po malo i trenirao. Dva puta mesecno. (salim se)

Masa ljudi kosi zeli da diskutuje o tome nema ama bas nikakvo predznanje, a ono sto su culi, to je komentar u beogradskoj hronici ili su procitali, da prostite, clanak u Kuriru.

Za sada bez obrazlozenja, bacam bombu i kazem da steroidi nisu stetniji od bilo kog leka koji kupujemo u apoteci. Glavnu kampanju protiv steroida vode multinacionalna farmaceutske kompanije koje proizvode razna sredstva za mrsavljenje, jacanje metabolizma,... Cela prica se svodi na doziranje.

Uzgred mozete da imate trovanje aspirinom:

http://firstaid.webmd.com/aspirin_poisoning_treatment_firstaid.htm

Vodom:

http://www.wisegeek.com/what-is-water-poisoning.htm

So takodje moze da otruje:

http://www.wisegeek.com/what-is-water-poisoning.htm


A evo prave istine o steroidima:

http://www.youtube.com/watch?v=z0LEj8IPHGU
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 11:47 19.11.2007

Hvala na bombi

Za sada bez obrazlozenja, bacam bombu i kazem da steroidi nisu stetniji od bilo kog leka koji kupujemo u apoteci.

Hvala na kulturnom odgovoru. Očekivao sam svašta ) Nisam očekivao baš ovakvu bombu, priznajem.
Ti si kompetentan, apsolutno. Znam da je to zabranjeno u olimpijskim sportovima, zato sam pitao.

steroidi

sta ti konkretno pod steroidima podrazumevas?
naravo da nisu stetniji ako se koriste ko lek, ali ako se daju zdravom coveku, mozes slobodno da primenis isti princip, davanje leka zdravom coveku proizvodi potencijalno samo stetu, ali ne i korist.
takamatsu takamatsu 19:32 19.11.2007

usput

Cela prica se svodi na doziranje.


Moje znanje na temu je samo osnovno fakultetsko, ali bih bila sklona da se složim. Svaki dan pijem kafu sa jednom imenjakinjom koja je spec. sportske medicine, i njena teorija je da je uvek i bez izuzetka u pitanju neumerena i nestručna primena ma čega, do te mere da ona ima pacijente (misli na bildere, prevashodno) koji doručkuju šaku kapsula, užinaju to isto i još malko praška, a tako i večeraju, bez ikakvog stručnog uvida i znanja, što im naravno "slupa" metabolizam za srazmerno kratko vreme.
Ako dečko (košarkaš) na nagovor svog trenera (!) saspe kofu efedrina, i preskoči mu srce do te mere da više nije za ozbiljniji trening, onda dalje nema šta da pričamo....

Osim ovoga, ja bih volela da čujem šta Strongman misli o proteinima i tzv. brzim šećerima, kao suplementima - mislim, ja ću sad opet o ćerkinom momku: kao laik za nutricionizam, ja čisto ne vidim kako neko ko dnevno troši dvaput više kalorija nego dojilja :), može "običnom" hranom da se dovuče do stanja koje nije vučja glad :).
Strongman Strongman 19:34 19.11.2007

Re: Hvala na bombi

KRALJMAJMUNA
Za sada bez obrazlozenja, bacam bombu i kazem da steroidi nisu stetniji od bilo kog leka koji kupujemo u apoteci.

Hvala na kulturnom odgovoru. Očekivao sam svašta ) Nisam očekivao baš ovakvu bombu, priznajem.
Ti si kompetentan, apsolutno. Znam da je to zabranjeno u olimpijskim sportovima, zato sam pitao.


Doping kontrola je najpodlije oruzje u rukama sportskih radnika. Koristi se selektivno. Kulminiralo je kada je Ben Dzonson oduvao Karl Luisa. Americki ponos je unisten. Morali su da mu nadju nesto. Namece se pitanje da li neko sa IQ vecim od 70 veruje da Karl Luis ne koristi istu/bolju hemiju? Da li neko veruje da Majkl Dzordan kupuje hranu i preparate u dragstoru preko puta? I igra stotinak utakmica godisnje i u 46-om minutu zvace zvaku i caska sa publikom. Setite se Kicanovica i Slavnica kada se utakmica blizi kraju i oni bacaju slobodna bacanja. Nema trunak zivota u njima. ne mogu da se povrate na liniji. Disu kao da su izronili sa 30 m bez maske.

A da li neko zna da li americki kosarkasi imaju doping kontrolu na olimpijskim igrama? Mislim od nas (ja novopecen) blogera.

Pa ne naravno. Za njih nema doping kontrola.

I td

Ako nekog interesuje mogu da napisem tekst o tome. "Doping kontrola i novi sportski poredak".
Strongman Strongman 19:37 19.11.2007

Re: steroidi

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
sta ti konkretno pod steroidima podrazumevas?
naravo da nisu stetniji ako se koriste ko lek, ali ako se daju zdravom coveku, mozes slobodno da primenis isti princip, davanje leka zdravom coveku proizvodi potencijalno samo stetu, ali ne i korist.



WIki:

Anabolic steroids, also known as anabolic-androgenic steroids or AAS, are a class of steroid hormones related to the hormone testosterone. They increase protein synthesis within cells, which results in the buildup of cellular tissue (anabolism), especially in muscles. Anabolic steroids also have androgenic and virilizing properties, including the development and maintenance of masculine characteristics such as the growth of the vocal cords and body hair. The word anabolic comes from the Greek: anabole, "to build up", and the word androgenic comes from the Greek: andros, "man" + genein, "to produce".


Ne deluje mi mnogo opasno, ovako napisano.

A sto se diskusije o steroidima tice, potrebno je da su obe strane upucene bar malko. Ja jesam. I dosao sam do zakljucka da je sve oko doziranja. Da li pijes jednu casicu pre rucka ili si alkoholicar.

A mogu i da objasnim. Ovo je bila geneza moje studije.
takamatsu takamatsu 19:44 19.11.2007

na primer

sta ti konkretno pod steroidima podrazumevas?


Ja, recimo, imam androgenih hormona u organizmu, jel ' :). Ako mi neko malko, vrlo umereno i kontrolisano doda istih, na razumno kratak period, desiće se da dobijem prilično....ekhm... pojačanu želju za seksom, drugačiji raspored masnoće, definiciju skeletne muskulature, primetan je i učinak protiv nastanka osteoporoze, kao i u smislu podizanja opšteg raspoloženja, itd. Dakle, "slatka", samo nam koristi, s obirom da sam rodila šta sam bila namislila i to :).

Ovo sve sa rezervom da su istraživanja na ženama na malim grupama, da je dugoročan efekat nepoznat u potpunosti itd., ALI: ako uzmete u obzir da se lučenje androgena kod žena nastavlja i POSLE menopauze, žive bile pa videle kako će nam biti onda, lol.
Strongman Strongman 20:02 19.11.2007

Re: usput

takamatsu
Cela prica se svodi na doziranje.


Ako dečko (košarkaš) na nagovor svog trenera (!) saspe kofu efedrina, i preskoči mu srce do te mere da više nije za ozbiljniji trening, onda dalje nema šta da pričamo....


Ne mozemo koristeci metodu ekstrema da donesemo gobar generalan zakljucak. Tako da ne vredi diskutovati o stetnom dejstvu prilikom overdoziranja preparatom.

Osim ovoga, ja bih volela da čujem šta Strongman misli o proteinima i tzv. brzim šećerima, kao suplementima - mislim, ja ću sad opet o ćerkinom momku: kao laik za nutricionizam, ja čisto ne vidim kako neko ko dnevno troši dvaput više kalorija nego dojilja :), može "običnom" hranom da se dovuče do stanja koje nije vučja glad :).



Nemam neki papir da sam strucan za ishranu sportista, ali umem. Citao sam.

Kod treninga se sprze svi primarni i dosta sekundarnih izvora energije (secera) i onda organizam, odbrambeno, pocinje da razgradjuje masti i proteine (misice) da bi stvorio minimalne rezerve. U smislu sta da nas pojuri lav?

Sta god da se uzima pre ili posle treninga treba da bude sto prostije i brzo za varenje, da bih uslo u krv i sprecilo ruzan proces katabolizma misica.

Savetujem pre i posle treninga neki secer sa visokim indeksom glikemije. Prevredeno, to je prost secer koji se skoro i ne vari, a to je glukoza. Po gram. gram ipo glukoze na kilogram telesne tezine sa malo vode pre i sa dosta vode nakon treninga.

Dobro bi bilo ponuditi organizmu materijal za izgradnju misica koji se sagore prilikom treninga a to su amino kiseline koje se nalaze u proteinima. Kao cigle koje cine zid, tako amino kiseline cine misice. Tako da je bolje, umesto proteine, pre i posle treninga uzeti amino kiseline sa razbijenim lancom BCAA (branched-chain amino acids).

Dosta tecnosti, C vitamin, B kompleks...

Na dalje zavisi od nivoa aspiracije sportiste.

Re: na primer

USA je testosteron u malim dozama registrovan za lecenje smanjenog libida u zena. U Evropi jos uvek ne. testosteron i njegovi derivati kad se predoziraju povecavaju hematokrit i izazivaju trombozu. A posto je svaki organizam (ljudski kao i zivotinjski) nasetovan na odredjene vrednosti, kad se spolja dodaje vise hormona, onda se unutrasnja proizvodnja smanjuje. Zbog toga dolazi do atrofije testisa.
Pokusavam da zastitim neiskusne.
Strongman Strongman 20:05 19.11.2007

Re: na primer

takamatsu
sta ti konkretno pod steroidima podrazumevas?


Ja, recimo, imam androgenih hormona u organizmu, jel ' :). Ako mi neko malko, vrlo umereno i kontrolisano doda istih, na razumno kratak period, desiće se da dobijem prilično....ekhm... pojačanu želju za seksom, drugačiji raspored masnoće, definiciju skeletne muskulature, primetan je i učinak protiv nastanka osteoporoze, kao i u smislu podizanja opšteg raspoloženja, itd. Dakle, "slatka", samo nam koristi, s obirom da sam rodila šta sam bila namislila i to :).

Ovo sve sa rezervom da su istraživanja na ženama na malim grupama, da je dugoročan efekat nepoznat u potpunosti itd., ALI: ako uzmete u obzir da se lučenje androgena kod žena nastavlja i POSLE menopauze, žive bile pa videle kako će nam biti onda, lol.



Evo poceli smo kao Majkl Mur da otkrivamo.

A ako ne dozvolis da se pojacana zelja za seksom nagomilava (odnosno i vezbas ako si sportista) nema tu sporednih efekata dok se drzis umerenog doziranja. Samo umereno doziranje je jeko fleksibilno i sklono tumacenjima.

Vidjao sam klince, u Nisu, u teretani gde sam vezbao, koji uzmu onoliko dnevno koliko ja za 10 dana. i bili su po 75 kg.
Strongman Strongman 20:09 19.11.2007

Re: na primer

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
USA je testosteron u malim dozama registrovan za lecenje smanjenog libida u zena. U Evropi jos uvek ne. testosteron i njegovi derivati kad se predoziraju povecavaju hematokrit i izazivaju trombozu. A posto je svaki organizam (ljudski kao i zivotinjski) nasetovan na odredjene vrednosti, kad se spolja dodaje vise hormona, onda se unutrasnja proizvodnja smanjuje. Zbog toga dolazi do atrofije testisa.
Pokusavam da zastitim neiskusne.



Pa sad, kako da ti kazem. Nije bas to tako. Ima tu finesa. Ako drzis doziranje do +50% do +90% od dnevnog lucenja organizma, tvoj prirodni nivo lucenja ne pada. Budes na oko 150 - 190%.

Ako preteras i ubacis 150% imas smao 150% jer gasis sopstveno lucenje.

A ono za testise - nije ba stako. Moras mi verovati.
takamatsu takamatsu 20:12 19.11.2007

Re: usput

Savetujem pre i posle treninga neki secer sa visokim indeksom glikemije. Prevredeno, to je prost secer koji se skoro i ne vari, a to je glukoza.


Da, znam, ali ja sam mislila na fruktozu, inozitol i slično, što su "brži" šećeri od glukoze, a vidim da su sada jako popularni kod klinaca. Mislim, kad organizam povuče i glikogen jetre, onda stvarno vapi za ma čime :).
Sa druge strane, vidim da neki treneri preporučuju deci kompleksne ugljene hidrate, kao što su Bonžita ili Corny, onako "za posle".

A taj mali sa efedrinom je samo jedan jako negativan primer onoga što trener može da načini....
Fala na odgovoru :).
Strongman Strongman 20:17 19.11.2007

Re: Hvala na bombi

KRALJMAJMUNA
Znam da je to zabranjeno u olimpijskim sportovima, zato sam pitao.


Zabranjeno jeste ali kako se primenjuje kontrola je vesela prica. Vise bajkovita, dodje zgodno za laku noc. Pocinje sa "Bila jednom davno jedna kontrola. Kakva Kkontrola? Doping kontola..."

Re: na primer

A ono za testise - nije ba stako. Moras mi verovati.

Ma, uredu je. Vidim da tvoji samo ferceraju. Tolika deca...
takamatsu takamatsu 20:32 19.11.2007

Re: na primer

A ako ne dozvolis da se pojacana zelja za seksom nagomilava


Isuse, kako je OVO diplomatski rečeno :)))).

Šalu na stranu, pojam umereno doziranje bi (na meni, pogotovo, lol) bio jako za diskutovati. Prvo treba da uzmemo da se testosteron, recimo, daje pretežno kao depo, jer podleže značajnoj metaboličkoj inaktivaciji u jetri, uprkos enterohepatičnoj recirkulaciji. Ako se dobro sećam, primena treba da je intermitentna, sa pauzama radi smanjenja mogućnosti nuspojava, i sa praćenjem nivoa i metabolita sve vreme - znači, nema "tablica" ili klišea, i tu nema Boga.
Mala je nevolja što nisam čula da to neko radi baš tako, u nekoj svakodnevnoj praksi, nego je sve pretežno odokativno; mislim, summa mog teksta je da MENI sigurno ne bi bilo ništa loše, da ja sebi treba da dajem androgene :). Ja bih, recimo, izabrala radije etilestrenol nego mandrolin...koji će mi đavo baš brkovi :))).
takamatsu takamatsu 20:44 19.11.2007

Re: na primer

testosteron i njegovi derivati kad se predoziraju povecavaju hematokrit i izazivaju trombozu


Ja se izvinjavam nisam vas baš dobro razumela, Ana. Ne sećam se da sam negde videla da su makar nuspojave povećanje hematokrita + tromboza, da li bi bili ljubazni da mi citirate izvor?
Androgeni imaju, realno, slabu sposobnost retencije vode i elektrolita, ali ne znam koliko je baš overdoze potrebno da čovek upadne u očiglednu dehidraciju, da mu BAŠ skoći hematokrit. Osim toga, kako svakako znate, za tromboembolične probleme vam treba Virhofov trijas, sam hematokrit ne mora da ima mnogo veze, ako je jedini faktor uzročnik.
Ja se unapred izvinjavam ako sam nešto pobrkala, mene zanima pretežno mehanizam, ako nisam iskomplikovala.
Da ne govorim što je opet reč o predoziranju, jel'da, to smo već izrazgovorili kako mi se čini :).
Strongman Strongman 20:48 19.11.2007

Re: na primer

Ma ti steroidi u opste nisu lose zezanje. Kao kombinacija vijagre (ako znas sta hocu da kazem), Asteriksovog carodnog napitka, sa malko kokaina (ako znas sta hocu da kazem).

Palac gore za steroide.

Moja supruga oba palca gore a i oba nozna palca, da ja koristim.
Strongman Strongman 20:50 19.11.2007

Re: na primer

takamatsu
testosteron i njegovi derivati kad se predoziraju povecavaju hematokrit i izazivaju trombozu


Ja se izvinjavam nisam vas baš dobro razumela, Ana. Ne sećam se da sam negde videla da su makar nuspojave povećanje hematokrita + tromboza, da li bi bili ljubazni da mi citirate izvor?
Androgeni imaju, realno, slabu sposobnost retencije vode i elektrolita, ali ne znam koliko je baš overdoze potrebno da čovek upadne u očiglednu dehidraciju, da mu BAŠ skoći hematokrit. Osim toga, kako svakako znate, za tromboembolične probleme vam treba Virhofov trijas, sam hematokrit ne mora da ima mnogo veze, ako je jedini faktor uzročnik.
Ja se unapred izvinjavam ako sam nešto pobrkala, mene zanima pretežno mehanizam, ako nisam iskomplikovala.
Da ne govorim što je opet reč o predoziranju, jel'da, to smo već izrazgovorili kako mi se čini :).



cesto se pod dejstvom steroida posmatra dejstvo na bildere koji koriste i diuretike. pa cela prica zvuci gadno. Pogotovo kada im se krv zgusne kao mazut od diuretika. I prst se nikad ne upre u bezazleni diuretik koji pije i moja mama nego u steroide. Aha - znao sam da su steroidi stetni ... i slicno.
Elliot Elliot 20:59 19.11.2007

Re: Pitaću, a ti me ne traži

Strongman
Za sada bez obrazlozenja, bacam bombu i kazem da steroidi nisu stetniji od bilo kog leka koji kupujemo u apoteci.

Uhhh, nisam siguran bas sa kakvim predznanjem raspolazes kada tvrdis ovo, ali budi oprezan sa iznosenjem takvih stavova, jer razna omladina cita, pa moze neko i da nahebe...

Inace, blog ti je super, pogotovo kraj u stilu Adriaaan! I love you!!! :)))
Samo tako nastavi!
takamatsu takamatsu 21:06 19.11.2007

Re: na primer

I prst se nikad ne upre u bezazleni diuretik


Ma, to pričam sve vreme - mene lično kad bi neko nakrcao (danas jako popularnom i vrlo raširenom) kombinacijom estrogen+progesteron, imala bih daleko veći rizik od, eto recimo tromboembolije nego da me maaalkice samo "šutnu" sa nekim androgenom, ako ćemo baš realno da pogledamo. Druge nuspojave i komplikacije da ne pominjemo, sačuvaj me Bože, a ženama se itekako daje, onako pomodno, ako ne drugačije. Mislim, ako se uzme da u morbiditetu kod uzimanja oralnih kontraceptiva ima SAMO 35 cerebrovaskularnih incidenata na 100.000 žena koje ih uzimaju, ja vala nikako ne bih da sam u tih 35. A ne govorimo o overdoziranju, samo o korektnoj kliničkoj primeni.....Zato sam gđi Ani i napisala, od malo androgena mi ne bi bilo ama baš ništa :). Mislim, uzimam stalno sebe za primer jer mislim da je lakše na "neprirodnom" polu objasniti moguće probleme......
Hvala opet na objašnjenju, Man :).
Strongman Strongman 21:08 19.11.2007

Re: Pitaću, a ti me ne traži

Elliot
Strongman
Za sada bez obrazlozenja, bacam bombu i kazem da steroidi nisu stetniji od bilo kog leka koji kupujemo u apoteci.

Uhhh, nisam siguran bas sa kakvim predznanjem raspolazes kada tvrdis ovo, ali budi oprezan sa iznosenjem takvih stavova, jer razna omladina cita, pa moze neko i da nahebe...

Inace, blog ti je super, pogotovo kraj u stilu Adriaaan! I love you!!! :)))
Samo tako nastavi!


Hvala lepo Mr nesalomivi

Pazi ovo sada:
- brz motorcikl
- steroidi
- struja
- pistolj


Sta je zajednicko. To su detektori za budale. Nepravilna upotreba prouzrokuje veeelike probleme.
Strongman Strongman 21:13 19.11.2007

Re: na primer

Takamatsu

bitno je u zivotu drzati se istine. Onda sve ide.

Mnogi ljudi nesmotreno u diskusiji koriste citate iz zute stampre ili populistickih TV emisija, suprostavljajuci ih argumentima koje je druga strana nasla ne u knjizi nego u knjigama.


uzgred sta ti znaci nik? Onaj Japanski grad ili ima neko dublje znacenje?
takamatsu takamatsu 21:32 19.11.2007

Zaboravila sam :)

A posto je svaki organizam (ljudski kao i zivotinjski) nasetovan na odredjene vrednosti, kad se spolja dodaje vise hormona, onda se unutrasnja proizvodnja smanjuje. Zbog toga dolazi do atrofije testisa.


Bila bih slobodna da vam oponiram: ima jedno milion preparata na temu androgena, a za neke je dokazano da ne utiču nimalo na lučenje hipofizarnih gonadotropina (Mesterolon je takve molekularne građe). Da se razumemo, nije bajno, jer je veća mogućnost izazivanja holestatske žutice, zato se i daje vrlo kratko, i ima čitave nizove nekih drugih nuspojava, ali biofeedback ne funkcioniše uvek onako kako dnevna štampa kaže :). Htedoh reći: opet se vraćamu na potrebu STRUČNE primene i nadzora.......
Strongman Strongman 21:46 19.11.2007

Re: Zaboravila sam :)

takamatsu
Htedoh reći: opet se vraćamu na potrebu STRUČNE primene i nadzora.......



Tu sam. Pratim
takamatsu takamatsu 21:50 19.11.2007

Re: na primer

Takamatsu

bitno je u zivotu drzati se istine. Onda sve ide.

Mnogi ljudi nesmotreno u diskusiji koriste citate iz zute stampre ili populistickih TV emisija, suprostavljajuci ih argumentima koje je druga strana nasla ne u knjizi nego u knjigama.


uzgred sta ti znaci nik? Onaj Japanski grad ili ima neko dublje znacenje?


Ma, znate kako ja gledam na to sve: svaki dan gledam ljude koji su vrlo inteligentni, nakrcani znanjem i podacima, a negde su izgubili to zrno....da kažem "seljačke" zdrave pameti. Na jednim studijama su nas (što se tiče farmakologije) prvo i pre svega učili sledeće: 1. MISLI, 2. ne veruj u sve što ti se kaže, pa ma koja Institucija to publikovala, 3. MISLI :), 4. za svaku informaciju se bar 3 puta zapitaj ZAŠTO :).
Dakle, ako neko kaže "skače hematokrit" - a zašto? Ili gubi tečnost, ili mu skaču eritrociti, - a zašto? itd. Mislim, i ja se zagubim, lol, ali pretežno je sve jasno i sasvim logično. A vi znate da Vodolije ne vole stereotipe, da vole istinu, i da su obično u stanju da razdvoje šta jeste a šta nije :). Klinički jasno, kako nekad kažu....

Takamatsu Toshitsugu je jedan..... stari majstor, majstor jedne stare veštine. I - ima dublje značenje :). Duga je priča, a i nije za pričati, nije još zaraslo, znate :).

P.S. Ja ću da se trudim da pređem na "ti", meni to ide malko teže online, nemojte zameriti :).

takamatsu takamatsu 21:58 19.11.2007

Re: Zaboravila sam :)

Strongman
takamatsu
Htedoh reći: opet se vraćamu na potrebu STRUČNE primene i nadzora.......

Tu sam. Pratim


Ajooooj :O
Ako - u stručnom smislu - pratite mene, onda neće baš valjati :). Ovo što sam pokazala ovde je samo - kako sam rekla - elementarno znanje sa osnovnih studija, plus malko logičnog mišljenja, bez ikakvog konkretnog iskustva u uzimanju ili prepisivanju androgena, ili ma koji drugih hormona ili zamena, i praćenju takvih pacijenata - osim dex-a :). Jači sam vam ja faktor......:).

Re: na primer

To nema veze sa dehidratacijom. androgeni stimulisu stvaranje eritopoetina koji izaziva policitemiju. takodje, ako stariji muskarci koji imaju hiperplaziju prostate (ova pojava je zavisna od testosterona) mogu da dobiju rak prostate.
Eto, sad vec smaram. Literatura - bilo koji udzbenik iz endokrinologije. Na srpskom ne postoji kvalitetna knjiga ali na engleskom ima npr ona od M Besser-a et al, kao najjednostavija, a specijalizovano testosteronska -Testosterone - Action Deficiency Substitution od E Niesclag-a i HM Behre-s, Izdavac Cambridge Uni Press.
Nego malo je podebela, pa moze i umesto tegova da se koristi.
Strongman Strongman 22:24 19.11.2007

Re: na primer

takamatsu
Takamatsu

bitno je u zivotu drzati se istine. Onda sve ide.

Mnogi ljudi nesmotreno u diskusiji koriste citate iz zute stampre ili populistickih TV emisija, suprostavljajuci ih argumentima koje je druga strana nasla ne u knjizi nego u knjigama.


uzgred sta ti znaci nik? Onaj Japanski grad ili ima neko dublje znacenje?


Ma, znate kako ja gledam na to sve: svaki dan gledam ljude koji su vrlo inteligentni, nakrcani znanjem i podacima, a negde su izgubili to zrno....da kažem "seljačke" zdrave pameti. Na jednim studijama su nas (što se tiče farmakologije) prvo i pre svega učili sledeće: 1. MISLI, 2. ne veruj u sve što ti se kaže, pa ma koja Institucija to publikovala, 3. MISLI :), 4. za svaku informaciju se bar 3 puta zapitaj ZAŠTO :).
Dakle, ako neko kaže "skače hematokrit" - a zašto? Ili gubi tečnost, ili mu skaču eritrociti, - a zašto? itd. Mislim, i ja se zagubim, lol, ali pretežno je sve jasno i sasvim logično. A vi znate da Vodolije ne vole stereotipe, da vole istinu, i da su obično u stanju da razdvoje šta jeste a šta nije :). Klinički jasno, kako nekad kažu....

Takamatsu Toshitsugu je jedan..... stari majstor, majstor jedne stare veštine. I - ima dublje značenje :). Duga je priča, a i nije za pričati, nije još zaraslo, znate :).

P.S. Ja ću da se trudim da pređem na "ti", meni to ide malko teže online, nemojte zameriti :).





Ovo "Vi" - "ti" je prvenstveno zbrka u mojoj glavi. Pomesao sam sa kim sam na Vi a sa kim na ti. A sada se stvar jos komplikuje. Ako nastavim sa "ti" ispadam, onako, blago prost. Ako predjem opet na "Vi" ni to nije bas. Hm? Sta bi Lun ralj ponocu uradio u ovoj situaciji?

Pa da probam bez oslovljavanja. Ma ne. To je ignorantski.


Ostajem na "ti" dakle. :)))


Sto se razmisljanja tice to nikad nije lose. Nas svi moguci sistemi (vaspitanje, skola, posao,...) uce da ne razmisljamo, da se ne opredeljujemo, ne odskacemo...

meni to uvek bilo bljak. Volim da koristim sve organe svog tela "po prilozenom uputstvu". Pa volim i da razmisljam. Nema veze sto nisam predisponiran fizicki. Gde su ljudi vidli krupnog nabildovanog muskarca a da je pametan. To ni na mom blogu nema. :)
takamatsu takamatsu 23:05 19.11.2007

Re: na primer

To nema veze sa dehidratacijom. androgeni stimulisu stvaranje eritopoetina koji izaziva policitemiju.


Hvala, lepo, Ana :). Ja se sećam da androgeni steroidi popravljaju stanje kod teško obolelih, ali se ne sećam da sam igde pročitala da uzrokuju baš policitemiju (ako mislite baš na rubru veru), pogotovo ako se (ako sam dobro razumela u vašem prvom postu) koriste u MALIM terapijskim dozama kod žena, to mi je baš neverovatno. Čak mislim da recimo atletičari preferiraju blood-doping pre nego anabolike, u smislu koliko realno dobiju eritropoezom. Opet vas molim da me ispravite, jer me je zanimao konkretan preparat za žene o kojem ste govorili, dakle - pre farmakološki aspekti :). I ne smarate me uopšte, Bog je svedok šta sve ne znam :).
takamatsu takamatsu 23:21 19.11.2007

Re: na primer

Sto se razmisljanja tice to nikad nije lose. Nas svi moguci sistemi (vaspitanje, skola, posao,...) uce da ne razmisljamo, da se ne opredeljujemo, ne odskacemo...


Jeste, pogotovo ako rano kročite u svet koji obiluje dogmama, doktrinama i svim sličnim. Ja sebe lično smatram "ometenom u razvoju" takvim školovanjem, bez obzira što mi je pružilo mnogo nekih konkretnih znanja, ali se trudim da "ne verujem", lol. Na nesreću, moja generacija odavno ne može da mi bude parametar, oni su ostali negde u 1978 ili 1983......Ali, ćerka kaže da mi ide dobro :), da "nisam konzerva(tivna)", da mi "pogon radi", itd. - onda se obradujem kao kuče :). Eh :). Ja uvek iznova ponavljam kako mi je pre 100 godina rekla: ima ODRASLIH odraslih, i samo-odraslih, a ja pripadam samo odraslima.... I ponosim se time :).

A to šta ste vi...šta si ti :), ja na to gledam ovako: ljude jako vara...maya, jel', ono što se spolja vidi, ono kako-je-nešto-spakovano. Kao bitno mlađa sam imala s tim mnogo problema, i borila se kao đavo da dokažem da nisam iznutra ono na šta spolja ličim, a odavno me baš briga. Sklona sam da pomislim kako si ti u tu fazu došao mnogo pre mene :).

Evo sada imam kome da pečem palačinke, pa odo' :). Sve najbolje.
Strongman Strongman 23:29 19.11.2007

Re: na primer

ja volim da kazem za sebe da sam uspeo da sacuvam onog Strongmena od 10 godina. I gledam tim ocima svet. Radujem se malim stvarima. Ne gundjam,...


Sto se tice palacinki nemamo cime da ih mazemo. Ovde je carstvo putera od kikirikija. Nije mi vise odvratan aali s ene radujem kada treba da ga jedem. Imali su nutelu tu i tamo, ali vise nema.

Nismo nesto za dzemove uz palacinke.

Puno pozdrava iz Majami Bica
Elliot Elliot 00:13 20.11.2007

Re: Pitaću, a ti me ne traži

Strongman

Pazi ovo sada:
- brz motorcikl
- steroidi
- struja
- pistolj


Sta je zajednicko. To su detektori za budale. Nepravilna upotreba prouzrokuje veeelike probleme.

:) Ziva istina. Ali cisto da te budale ne pomisle da je zaista manje stetno od andola...

blaga policitemija

poboljsava performans. Zato atleticare salju na pripreme na planinu gde smanjena koncentracija kiseonika predstavlja stimulans za pojacanje eritropeze (stvaranja crvenih krvih zrnaca). Crvena krvna zrnca imaju zivotni vek od 120 dana, tako da u ovom periodu povecan broj istih poboljsava dopremanje kiseonika tkivima i bolji performans.
A za androgene koji se koriste za pojacanje libida, oni nisu na licenci u UK. Od preparata u svetu postoji DHEAS i testosteron. Nego, bre, mene za ovakve informacije placaju, a sad ovde potencijalno posticem promet substanci na crno. Ma, ako nemas problema sa srckom, uzimaj vijagru, to je OK. A ako hoces nesto vise da me pitas napisi mi poruku.
A
Strongman Strongman 00:53 20.11.2007

Re: blaga policitemija

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
poboljsava performans. Zato atleticare salju na pripreme na planinu gde smanjena koncentracija kiseonika predstavlja stimulans za pojacanje eritropeze (stvaranja crvenih krvih zrnaca). Crvena krvna zrnca imaju zivotni vek od 120 dana, tako da u ovom periodu povecan broj istih poboljsava dopremanje kiseonika tkivima i bolji performans.
A za androgene koji se koriste za pojacanje libida, oni nisu na licenci u UK. Od preparata u svetu postoji DHEAS i testosteron. Nego, bre, mene za ovakve informacije placaju, a sad ovde potencijalno posticem promet substanci na crno. Ma, ako nemas problema sa srckom, uzimaj vijagru, to je OK. A ako hoces nesto vise da me pitas napisi mi poruku.
A



Ja nemam problema sa srcem a ni sa ..., da bi koristio vijagru :)
takamatsu takamatsu 01:58 20.11.2007

opet ja :)

Ana,
imam utisak da vi i ja imamo problema sa terminologijom, pa bih ja iznova, ako se slažete.

USA je testosteron u malim dozama registrovan za lecenje smanjenog libida u zena. U Evropi jos uvek ne. testosteron i njegovi derivati kad se predoziraju povecavaju hematokrit i izazivaju trombozu.


Prvo, ja još ne mogu da uvidim kakve veze ima zabrana leka sa MALIM dozama testosterona u prvoj rečenici, sa overdozom u drugoj rečenici. Ako nije dozvoljen, nije, kraj.

Drugo, Williams (nadam se da to smatrate relevantnim udžbenikom endokrinologije) samo na jednom mestu (kod muških eunuhoida) spominje povišenje hematokrita usled stimulacije eritropoeze, a znate o kojim dozama govorimo? Ekstremnim.
Katzer (Klinička farmakologija), kao ni Laurence-Bennet (isto) ne kažu ni reč o tome, samo da je moguća eritrocitoza (NE policitemija!), kao posledica rasta endogenog serumskog Esp.

Sad -kako vi kažete - ispada da: 1. ekstremne doze androgena dovode do povecanja broja crvenih krvnih zrnaca (i skoka hematokrita), 2. da je to BLAGO povećanje, 3. da je za zdravlje korisno :), 'ocemo dalje? :))))).

Niste mi rekli - da li mislite na trombozu, ili na tromboemboliju?

Dalje:

A posto je svaki organizam (ljudski kao i zivotinjski) nasetovan na odredjene vrednosti, kad se spolja dodaje vise hormona, onda se unutrasnja proizvodnja smanjuje. Zbog toga dolazi do atrofije testisa.
Pokusavam da zastitim neiskusne.


Kako već rekoh, farmakološki različiti androgeni deluju različito, te ovo nije pravilo; ali, Williams opet kaže:
- da muški svet sa normalnom spermatogenezom, koji je tretiran sa 25 mg testosteron propionata dnevno, posle 6 nedelja obara 17-ketosteroide na nulu, a spermatogenezu obustavlja do azoospermije.
Dalje kaže: kada se davanje obustavi, testis morfološki postaje normalan posle 18-24 meseca, kao i aktivnost germinativnih ćelija.

Bogdanović (Farmakologija) kaže još nešto: da posle oporavka, kod ovakvih muškaraca može doći do hiperaktivnosti žlezda, te malko kasnije (str. 209) čak među indikacijama za davanje androgena spominje sterilnost usled oligozoospermije (!). naravno, uz korektan izbor pacijenata u smislu stepena fibrozirajućih promena i/ili hijalinizacije. Slično kaže i Williams (str 426), da ne citiram.

Onda:

ako stariji muskarci koji imaju hiperplaziju prostate (ova pojava je zavisna od testosterona) mogu da dobiju rak prostate.

E, za ovo zaista želim izvor: benigna hiperplazija prostate se, prema Williamsu, Fitzpatriku, i Gale medicine enciklopediji povlači na androgene, a postojeći karcinom katastrofično pogoršava. Kako vi gledate na ovo?

Ako se ne ljutite, ja ne bih ovo preko PP, mislim da ovo sve treba ljudi da pročitaju i da znaju, iako mi neće baš ništa platiti......:)))))
Ako vas zamara da mi odgovorite, neću zameriti, kasno je, i hvala vam i za ovoliko dosad, Ana.

-----------------

Strongman, izvini opet, ja uvek odem di ne treba :).
Unfuckable Unfuckable 09:32 20.11.2007

Re: steroidi

davanje leka zdravom coveku proizvodi potencijalno samo stetu, ali ne i korist.




koji BISER ....!!!!!! Potencijalno : i ulazak u automobil vodi u smrt
Svakim danom ti je udaračko - lupačka sekcija sve bolja. Ali bar jasno pokazuješ svoje poimanje "draga Saveta" - medicine
Jesi čula za ...profilaxu, predohranu, predupređenje, prevenciju ...kako god...
Kod Vas tamo, u razvijenom svetu - ne preporučuju acetilsalicilnu kiselinu ( komercijalno : Aspirin, da ti olakšam muke..) za prevenciju infarkta miokarda ?!?!?
Jesi čula za profilaktičku dozu, kao pojam, bar ... ( terapeutska, početna, udarna, održna ....) ?
Hoćeš da "zaštitiš" neuke ?
Nemoj, plz da štitiš nikoga...
Vidim dole da ćeš i za Nobela da konkurišeš - pošto po tebi testosteron spada u diuretike....genijalno.
Tvoje "stručno" pisanje odaje kontradiktornost i nekompetentnost, jedino možeš pokušavati da fasciniraš, privremeno, hipohondre po blogu
Ne znam kome naplaćuješ - to što naplaćuješ ....pre mi se čini da si ovde - a i na par drugih mesta - saznala jako korisne stvari - koje bi ti možda mogle pomoći da ne ispadaš više " glupa u društvu "...a ni manje ...

to takamasu

Ms Takamasu,
Ma mislim da ova diskusija postaje malo previse za situ javnost. Ko zna zna (zato sto mu je to posao), a ko ne zna dovoljno je da zna da je to potencijalo opasno i da kad treba da uzimal lekove, treba da ide lekaru.
A to oko registracije androgena za zene je cisto komercijalna prica. ne mislim da je stetno, ali da li je na registru lekova u nekoj zemljui zavisi od ekonomije. Npr. u UK postoji telo koje se zove NICE (National Institute for Clinical Excellence) koje izdaje uputstva za prepisivanje lekova. Oni sve pretvaraju u Cost per Qualy Gained, gde je qualy jedinica za kvalitet zivota. To je predmet velike debate, jetr deblji kraj izvalce oboleli od retkih bolesti, koje su cesto nasledne, dok oni koji boluju od uglavnom self-inflicted diseases (gojaznost i posledice gojaznosti tipa tip 2 dijabetes, pusci koji imaju aterosklerozu) imaju sve za DZ.
Ja volontiram u javnosti samo kad je zivot ugrozen, sve ostalo, oderadjujem preko NHSa, a u slobodno vreme samo uz adekvatnu nadoknadu :)
takamatsu takamatsu 13:24 20.11.2007

Re: to takamasu

Ms Takamasu,
Ma mislim da ova diskusija postaje malo previse za situ javnost. Ko zna zna (zato sto mu je to posao), a ko ne zna dovoljno je da zna da je to potencijalo opasno i da kad treba da uzimal lekove, treba da ide lekaru.


Mislim da smo to odavno apsolvirali, Ana. I slobodno mi kažite Miz, to je danas IN :).

Šalu na stranu, vi meni hoćete, u nastavku vašeg teksta, da kažete dve stvari:
1. da kod vas postoji nešto što mi ovde zovemo "pozitivna lista", lekovi koji su više-manje potpuno dotirani od strane Fonda, ma kako se to kod vas zvalo,
2. da postoji telo koje to reguliše i time upravlja.
3. da ekonomski razlozi upravljaju time da li će se nešto naći u prometu, na pozitivnoj listi ili ne, imalo kliničku delotvornost ili ne.

Ja ću sada opet da vas uhvatim za reč: vi - dakle - ne mislite lek za koji sam vas pitala štetan, nego mislite da je komercijalna "preskakuša" velikih farmaceutskih kuća ono što ne da da on izađe na tržište?
Onda ste to mogli odmah tako da kažete.
Ako želite da mi kažete u nastavku rečenice da overdoza androgena uzrokuje skok hematokrita + "trombozu" (još nisam čula da li je u pitanju formiranje tromba, ili tromboembolija, lol, ni posle trećeg pitanja), onda morate jako dobro znati "gde ste", da bi mogli dalje da razgovaramo a da ne izgleda kao razgovor gluvih.

Usput budi rečeno, nećete mi verovati, ja 20+ godina živim između ostalog i džabe deleći savete po ulici, gledajući RTG snimke po samouslugama, pišući recepte na kolenu, 24 sata dnevno doslovno, i verujte da me nije nimalo sramota zbog toga :).

Kako rekoh, mislim da je vreme da vi i ja svoju malu zabavu ovde zaustavimo. Nije zanimljivo ni meni, ni ostalim čitaocima da pokušavam da "prevedem" svaki vaš odgovor, pa onda pokušam da ja odgovorim, a da dobijem odgovor tipa kako paralela FDA u UK radi svoj posao, ili šta slično. Kako reče Mogli Kaa-u: ti i ja, mi (ni)smo ista vrsta :))).

Molim vas, no offence. Respect i hvala vam za sve što ste mi napisali.
takamatsu takamatsu 20:08 20.11.2007

@Unfuckable

Kod Vas tamo, u razvijenom svetu


Ako me pamćenje dobro služi, u tom istom razvijenom svetu (USA, recimo) možemo stvari i malko drugačije da postavimo: ako se dobro sećam, na lekove tipa Zoloft i Effexor (antidepresivi) se troši preko 2-3 MILIJARDE dolara (po svakom!) godišnje, a novi antidepresivi imaju masivan porast potrošnje čim se pojave na tržištu (izveštaj AMA, prema Forbesu, negde iz 2005., zaboravila sam).

Prosto seljački, zdravorazumski gledano: da li je zdravije, ili "zdravije" - kljukati se Zoloftom (da ne gnjavim sa spiskom nuspojava, zavisnošću itd.), ili uzeti malko anabolika, pa se okačiti o sprave?
Da me neko ne shvati pogrešno, ni slučajno ne propagiram uzimanje ma koje vrste anabolika, niti relativiziram moguće nuspojave i posledice, ali zar nije bolje da neko zavisi od endogenih endorfina :), nego od Zolofta?
Jeza me podiđe kad krene priča o "onom razvijenom svetu"....

(Unfuckable, ako smem usput da vas pitam: jel' se sećate možda ko ono beše imao prateću grupu "Underfuckables" ili slično? :))))))
Unfuckable Unfuckable 21:45 20.11.2007

Re: @Unfuckable

Underfuckables" ili slično? :)


/quote]

..nikad čuo, zaista...prvi put sam izraz "unfuckable" čuo pre više od deset godina......mislim da je Dj Balašević tako predstavio prateći band. Dopalo mi se - u svom onom sivilu - mada danas DjB uopšte nije moj izbor.
Moja replika nema veze sa "razvijenim svetom" , nego sa elementarnim neznanjem i copy/paste medicinarstvom učenim iz preskripcija lekova i "Praktične žene", ako me razumete - a po ovome što pišete - čini mi se verovatnim. I mene su učili da sve što mi je potrebno - nalazi se u knjigama, ali i oko mene ...samo moram da primetim - i da razmislim o tome.
Što se tiče mog mišljenja o "razvijenom svetu" - mislim da oni imaju sredstva & mogućnosti - ali da su kao praktičari, naši ljudi jednaki sa njima, ako ne i bolji. ....tu mislim na one naše ljude koji zaista rade, a ne sede u dz i piskaraju recepte.
Elliot Elliot 21:48 20.11.2007

Re: @Unfuckable

Prosto seljački, zdravorazumski gledano: da li je zdravije, ili "zdravije" - kljukati se Zoloftom (da ne gnjavim sa spiskom nuspojava, zavisnošću itd.), ili uzeti malko anabolika, pa se okačiti o sprave?

Ovde ste potpuno u pravu, samo sto je problem sa AAS-om malo slozeniji. U odredjenim sportovima su ljudi bukvalno PRIMORANI da ih koriste, jer u suprotnom ne bi mogli da postignu nikakve rezultate, bar u odnosu na one koji ih uzimaju. Dakle, ne postoji sloboda izbora i sportisti su osudjeni na ugrozavanje zdravlja, zarad profesije.
Naravno, potrebno je otvoreno reci koliko je sve to zaista stetno i koje rizike nosi sa sobom, a ne izmisljati tromboze i plasiti ljude bespotrebno. Ako je "zdravije" od Aspirina, ok, to ionako nije ni bitno (u prici oko sporta). Bitno je jedino da li i u kojoj meri negativno utice na zdravlje.
takamatsu takamatsu 06:38 21.11.2007

Re: @Unfuckable

Moja replika nema veze sa "razvijenim svetom"


:)
Moguće je da je DB, ali i ja ne mogu reći da sam neki...obožavatelj, a mislila sam da se vi sećate :).

Ma, razumela sam ja šta vi hoćete da kažete, samo je meni u tom momentu palo na pamet nešto drugo, pa je ispalo kaobajagi da se nadovežem na vas :).
I, u pravu ste apsolutno što se tiče vaše..."ideje vodilje", ali ja na tu temu imam malko drugačiji stav: po meni je tu dobrim delom krivo medicinsko osoblje generalno. Jednom je nas nekoliko, različitih specijalnosti, sasvim slučajno stajalo zajedno u jednoj ordinaciji i u potpunoj neverici slušalo kako jedan mator specijalista NA RADIJU izjavljuje kako trudnice NI SLUČAJNO ne treba da opravljaju zube, da ne govorim o daljem tekstu (kako treba da se ponašaju kao bolesnice, maltene itd). Sve prisutne su bile žene, sve sa decom, sve sa priličnim stručnim znanjem na tu temu, a šta onda treba laici da misle....
Virhofov trijas, koji negde pominjem, je bazično znanje patološke fiziologije sa treće godine fakulteta, kao i razlikovanje tromboze od tromboembolije, dalje nema šta da pričamo - takve stvari ne pominje "Bazar", lol. Williams je već specijalistički udžbenik (ovde), nema nikakve veze sa mojim poslom (to sam dobila od fakulteta kao nagradu :), ali - kako ste lepo rekli - sve negde piše......

I ja mislim isto što i vi: da sve negde "piše", da negde neko mora znati, i dosad se uvek pokazalo kao istinito :). E, sad, nastaju srećna vremena, jer ne moram tog mog famoznog Williamsa kojeg sam citirala da iščupavam iz ko zna kog plakara, nego mogu otmeno da recimo Katzerovu farmakologiju samo pogledam sa CD-a, ah divote :))))). Ima nekih prednosti kad čovek omatori, dočeka i neke lepe stvari.

Zapad.... sa moje tačke gledišta ima mnogo mana, daleko više prljavština nego mi, u nekom poslovnom smislu, ali - sa druge strane - daleeeko solidniju pravnu regulativu i sankciju, samim tim. A i ovo ste odlično primetili: ja sam rekla 1000 puta: plaše se samo tzv salonski doktori :). Ja jeva čekam.....:).

Pozdrav :).
takamatsu takamatsu 06:46 21.11.2007

Re: @Nesalomivi

Ovde ste potpuno u pravu, samo sto je problem sa AAS-om malo slozeniji. U odredjenim sportovima su ljudi bukvalno PRIMORANI da ih koriste,


Na žalost, ja sam viđala jako malo nekih...vrhunskih sportista, pa ne mogu da sudim, jednostavno - ne znam :).
Ono što viđam relativno često, uslovno rečeno, to je bulimija kod devojaka koje su u rizičnim grupacijama (gimnastičarke, balerine, plesačice, recimo), očaj me hvata kad vidim dokle ih taj sport i treneri dovedu :(. To je psihološki neprobojna devijacija, u rangu fanatizma, i verujte da je strašno i za pričati s njjima, a o lečenju da ne govorim...
Kako rekoh, sasvim slučajno sam videla onog dečka na efedrinu, ali i te... mrve moga saznavanja su dovoljne da se zgrčim pri pomisli na to šta sve može da "popase" jedan vrhunski sportista da bi došao tamo gde jeste...... :((.
Unfuckable Unfuckable 10:10 21.11.2007

Re: @Unfuckable

I, u pravu ste apsolutno što se tiče vaše..."ideje vodilje", ali ja na tu temu imam malko drugačiji stav: po meni je tu dobrim delom krivo medicinsko osoblje generalno


/quote]
...moguće je, čak i verovatno....svodi se na opasku o "salonskim.." koju ste odlično plasirali.
Ima u Pekićevom "Besnilu" sjajan deo kada doktor na aerodromu šizi jer mu je najkompleksnija intervencija u (aerodromsko - salonskoj) karijeri bila "...vađenje trna iz guzice nekog malenog Turčina.." čini mi se .... - posle je dobio "pravu situaciju" koju je celog života čekao, jelte ....
To baš lepo udopunjuje topic
Ali, razumeli smo se. ; - ))))

Re: to takamasu

da kod vas postoji nešto što mi ovde zovemo "pozitivna lista", lekovi koji su više-manje potpuno dotirani od strane Fonda, ma kako se to kod vas zvalo,
2. da postoji telo koje to reguliše i time upravlja.
3. da ekonomski razlozi upravljaju time da li će se nešto naći u prometu, na pozitivnoj listi ili ne, imalo kliničku delotvornost ili ne.

Ja ću sada opet da vas uhvatim za reč: vi - dakle - ne mislite lek za koji sam vas pitala štetan, nego mislite da je komercijalna "preskakuša" velikih farmaceutskih kuća ono što ne da da on izađe na tržište?
Onda ste to mogli odmah tako da kažete.
Ako želite da mi kažete u nastavku rečenice da overdoza androgena uzrokuje skok hematokrita + "trombozu" (još nisam čula da li je u pitanju formiranje tromba, ili tromboembolija, lol, ni posle trećeg pitanja), onda morate jako dobro znati "gde ste", da bi mogli dalje da razgovaramo a da ne izgleda kao razgovor gluvih.

Usput budi rečeno, nećete mi verovati, ja 20+ godina živim između ostalog i džabe deleći savete po ulici, gledajući RTG snimke po samouslugama, pišući recepte na kolenu, 24 sata dnevno doslovno, i verujte da me nije nimalo sramota zbog toga :).

Kako rekoh, mislim da je vreme da vi i ja svoju malu zabavu ovde zaustavimo. Nije zanimljivo ni meni, ni ostalim čitaocima da pokušavam da "prevedem" svaki vaš odgovor, pa onda pokušam da ja odgovorim, a da dobijem odgovor tipa kako paralela FDA u UK radi svoj posao, ili šta slično. Kako reče Mogli Kaa-u: ti i ja, mi (ni)smo ista vrsta :))).

Molim vas, no offence. Respect i hvala vam za sve što ste mi napisali.

Ms Takamasu,
Moracu da budem koncizna, posto nemam puno vremena. Mislim da androgeni za zene u malim dozama ne stete, ali i ne koriste preterano. Problem je uglavnom depresija ili nezadovoljstvo partnerom. Ni jedna od 7 pacijentkinja kojima sam ovo prepisivala (off licence, ako radte u tercijarmom centru koji moze da opravda davanje leka koji nije na "listi" nije postala mnogo motivisanija za sex na terapiji.
U centru u kom sam radila do pre 6 meseci, imali smo oko 270 muskaraca koji su bili na "long term replacement dose" testosterona, (a bili smo ukljuceni i u phase IV studije za Nebido R) deo rutinskog safety monitoring-a je provera koncentracije testosterona FSH, LH, PSA i FBC. Od svih njih je bilo 20ak koji su morali da prekinu terapiju jer je nivo PSA drasticno porastao (ovo su uglavnom bili muskarci preko 65te) a dvojica su imali trombozu/ tromboemboliju. Ovaj jedan sa tromboziom je bio upucen sa trombozom koju je sam sebi napravio uzimajuci razne forme androgena plus insulin. To je onaj bivsi mister universum o kog sam ranije pomenula.
Poenta je da je uzimanje takvih preparata bez stroge lekarske kontrole OPASNO.
A sto se rada za DZ tice, apsolutno sam protiv toga. Ljudi se prema stvarima odnose u zavisnosti od toga koliko su spremni za njih da plate. Tako dao dobiju konsultaciju u supermaketu u roku od 5 min, manje je verovatno da ce upraznjavati preporucene principe/terapiju. Onda odu kod gatare (a to mi se desavalo u BGD) gde im ona za 500 eurica proda vodu u flasama za lecenje raka. Koliko vredi Vasa skola u odnosu na gatarinu praksu?
takamatsu takamatsu 20:05 21.11.2007

Re: @Unfuckable

svodi se na opasku o "salonskim.." koju ste odlično plasirali.


Ovaj....hvala na komplimentu, ali to nije lično moj izraz ("salonski", nego je jednostavno uobičajen u ovom poslu :))), mislim da ima 20 godina kako sam čula za to - ja ga samo jako volim i mislim da je vrlo prikladan. A taj lekar u "Besnilu" jeste lik.....:).

A fala Bogu pa smo se razumeli, ovak'i veliki pa pametni :))))).
takamatsu takamatsu 20:22 21.11.2007

To Ana

Mislim da androgeni za zene u malim dozama ne stete,


Pa o tome pričam sve vreme.

dvojica su imali trombozu/ tromboemboliju


I to sam vam već rekla - Virhofov trijas, dakle - IMALI SU dodatne riziko faktore.

A sto se rada za DZ tice, apsolutno sam protiv toga. Ljudi se prema stvarima odnose u zavisnosti od toga koliko su spremni za njih da plate. Tako dao dobiju konsultaciju u supermaketu u roku od 5 min, manje je verovatno da ce upraznjavati preporucene principe/terapiju. Onda odu kod gatare (a to mi se desavalo u BGD) gde im ona za 500 eurica proda vodu u flasama za lecenje raka. Koliko vredi Vasa skola u odnosu na gatarinu praksu?


LOL, i ovo sam vam već rekla: vi i ja nismo od iste vrste.
Ja sam privatnik od 1990-te, i ne smatram da je moje znanje samo MOJE, smatram da je moje da znam, što je moguće više, da KAŽEM, da pričam, da savetujem, primilo se ili ne, za pare ili ne.

Moguće je da vi niste čuli za pojam "zdravstveno vaspitanje", i da ne verujete da to RADI, i da ne želite da to radite bez para....to je vaše pravo kao medicinskog radnika. Ja sam, nekad davno, položila zakletvu koju sam shvatila na svoj način, a vi ste svoju na svoj način, i to je, jednostavno tako. Ja sam doktor onako kako su me učili moji, sada već neki i davno pokojni profesori: doktor sam i na ulici, i na pijaci, i u penziji, to je moj poziv.

MOJA Zakletva kaže i ovo:

Premilostivi!
Održi snage mog tela i duše moje, tako da su uvek spremni za pomoć bogatima i siromasima, dobrim i nevaljalim, prijatelju i neprijatelju. Daj da u patniku vidim samo čoveka. On je čovek! A ti stvaraš i održavaš ljude kako bogate, tako i siromašne, dobre i zle, prijatelje i neprijatelje!
Održi moju savest u pameti, kako bi mogao ono što je tu da razumem, a ono čega nema da pravilno pretpostavim. Ne puštaj me da se izbezumim, te da previdim ono što je vidljivo, niti toliko da preskočim granice znanja, te da vidim ono što se ne vidi. Jer je ovde vrlo nežna i neprimetna granica u veštini, kojom se čuva život i zdravlje tvojih stvorenja.
Ulij mojim bolesnicima poverenje u mene i moju veštinu i povinuj ih mojim savetima. Odagnaj sa njihove postelje sve varalice i celokupnu povorku savetodavnih srodnika i premudrih vračara. Jer je to kao narod, koji iz sujete uništava najbolja dela veštine i često donosi smrt tvojim stvorenjima.
Pozajmi mom duhu blagost i trpljivost, kada stari i oholi na svoje godine budu me potiskivali, ismevali me, i ismevajući me hteli da poprave. Pusti da se koristim onim što je u njih dobro jer oni znaju ponešto (a mogu kao mudri mnogo znati) što je meni sa svih strana nepoznato. Ali nemoj da me njihova hvalisavost kinji, jer oni su stari, a starost ne može biti gospodar nad strastima, a i ja se nadam pred tobom, Premilostivi, da ostarim!
Podari mi u svemu dovoljnost, samo ne u velikoj veštini. Ne daj da se ikada porodi u meni misao: to dovoljno znaš.


(Možda i znate o kom tekstu govorim).

Hvala vam još jednom na vremenu i pažnji, draga Ana.

Re: To Takamasu

Iz Vaseg teksta ispada da je svoje znanje selektivno koristim.
Ja mislim da je Vasa interpretacija lekarske duznosti suvise romanticna. Osim zamerke na sentimentalnosti, imam jos jednu, "malo" ozbiljniju, a to je ko moze da prati kvalitet Vaseg rada u supermarketu,na pijaci i sl ako o tome ne postoji pisani trag. Hipokrat sam? To je u danasnje vreme nerealno.
takamatsu takamatsu 06:57 22.11.2007

Hvala mnogo :)

lekarske duznosti suvise romanticna.


Hvala, ja ovo smatram komplimentom, Ana.
Moj rad ne može niko živi bolje da kontrološe nego ja. Iako me redovno obilaze i svi mogući inspektori, i stručni nadzor - ja sam, i samo ja, sebi jedini sudija. Ako ja, posle 20-tak godina preteškog rada, još smatram da je posao romantičan, još smatram da su ljudi vredni toga da im se govori, govori, lepo, blago, sa namerom da ih nečemu naučim, ja to smatram (i ličnim) uspehom.

Ako u dragstoru nekog od 28 godina ubeđujem da prestane da pije, jer treba da ima dete (trudnica je - to je, recimo, jučerašnje veče), a znam da me zna i poštuje makar malo, ja se nadam, čeznem i želim - da će nekad, ostati makar malo te moje priče negde u pozadini svesti te devojke, možda ima mrva nade da će jednog dana nazvati te help telefone koje sam joj dala, možda, ipak....

Znam da vama sve ovo izgleda vrlo čudno, ali sada - ozbiljno - da mi verujete na reč: ja znam jako mnogo doktora kao što ste vi. Vi ste meni, kao čovek i kao lekar, vrlo poznat tip. A ne znam koliko ste viđali ovakvih "čudaka" kao što sam ja.

Zato ću treći put da vam kažem ono isto: vi i ja nismo ista vrsta. Još jedna razlika između vas i mene je i ta što ja to obično vidim odmah, makar i online.....
Ja sam vam to rekla još odavno, tamo negde gore, i verujte, bez uvrede, da me više mrzi da vam po pet puta jedno isto govorim :).
Vi ste jedan zlatan čovek, iz drugog sveta, sasvim druge vrste, i neka ostane tako.
Svako dobro.
takamatsu takamatsu 07:01 22.11.2007

Ne, zaboga :)

Iz Vaseg teksta ispada da je svoje znanje selektivno koristim.


Taman posla.

Re: Hvala mnogo :)

Draga Ms/Dr Takamasu,
I Vi i ja smo kao pojedinci u svom poslu relativno nevazni. Ono sto Srbiji nedostaje, a sto ovde gde ja sad zivim postoji vec vise stotina godina je jasno definisan kodeks ponasanja i postupanja u odredjenim situacijama koji omogucuje STANARD MEDICINSKE USLUGE/POMOCI koji ne ostavlja mesta za drasticno drugaciju interpretaciju u zavisnosti od toga da li se lecite kod Djoke ili kod Pere.
To sto ce Vase pisanje recepata na kolenu 24 h dnevno delovati mnodo dopadljivije obicnom gradjaninu nego moje za pare (gde su pare, naravno, metafora) je za mene potpuno irelevantno. Lekar nije Bogom dani dobrocinitelj, polusvetac, vec profesionalac u svom visestruko zahtevnom poslu. Isto tako, ljudski je gresiti, a posto su i lekari ljudi, naravno da grese. Postojanje mehanizma kontrole i zastite bolesnika od nas kao i nas od besmislenih optuzbi je jako vazno u svakoj zemlji, a pogotovo u Srbiji koja se bori da opstane izmedju svojih mitova i legalizacije. Koristim svaku priliku da se zalazem za legalizaciju i standardizaciju.
Zelim Vam sve najbolje.
Ana
takamatsu takamatsu 19:23 22.11.2007

Isuse :)

To sto ce Vase pisanje recepata na kolenu 24 h dnevno delovati mnodo dopadljivije obicnom gradjaninu nego moje za pare (gde su pare, naravno, metafora) je za mene potpuno irelevantno. Lekar nije Bogom dani dobrocinitelj, polusvetac, vec profesionalac u svom visestruko zahtevnom poslu. Isto tako, ljudski je gresiti, a posto su i lekari ljudi, naravno da grese. Postojanje mehanizma kontrole i zastite bolesnika od nas kao i nas od besmislenih optuzbi je jako vazno u svakoj zemlji, a pogotovo u Srbiji koja se bori da opstane izmedju svojih mitova i legalizacije.


Draga Ana,
ja vas još jednom molim da se ovde zaustavimo. Vi iznosite čitav spektar vrlo zanimljivih opaski, a pri tom ne znate ni koja mi je specijalnost, ni šta ja to pišem na terenu, ni na kom sam položaju, ni moja "legalistička", striktno zakonska dosadašnja zvanja i/ili obaveze, kao i angažmane na datu temu, ne znate koji su standardi u mom svetu ni u svetu uopšte za moju specijalnost (to mogu odmah da kovertiram :), ne znate da li radim u inostranstvu i koliko i u kojim zemljama - ni čije imam državljanstvo, kad smo već kod toga :), a generalno - mene mrzi da vam objašnjavam jednu po jednu stavku, taman i da smo u četiri oka, a ne na ovom mestu i u ovom vremenu.

Znam da ma kom čoveku nije lako da tek tako odustane od slike u koju želi da veruje, od virtualne slike koju je o nekom stvorio, a imam utisak da imate premalo iskustva u virtualu, te vam opraštam :). Možda ćete me jednom razumeti, dao Bog.

Svako dobro, od srca :).

Re: Isuse :)

Dear Takamasu,
U pravu ste! Ja nemam pojma ko ste vi, ali mislim da je za nasu "malu" debatu to nevazno.
Moji komentari se ne odnose na Vas lik i delo, sta god da ste, vec na ono sto ovde pisete.
PS Da dodam jos, pre nego potpuno potonemo u moru demagogije, ako vec pominjete zdravstveno vaspitanje, onda nije u redu da promoviste zloupotrebu steroida na ovakvom mesti gde vec postoji dovoljan broj ljudi koji su na korak od toga ili vec u tome.
asterix asterix 20:08 23.11.2007

Re: Isuse :)

PS Da dodam jos, pre nego potpuno potonemo u moru demagogije, ako vec pominjete zdravstveno vaspitanje, onda nije u redu da promoviste zloupotrebu steroida na ovakvom mesti gde vec postoji dovoljan broj ljudi koji su na korak od toga ili vec u tome.
   

Nisam primetio da je iko promovisao upotrebu ichega, prichali smo o tabuu na tu memu i koliko je zapravo chinjenica nama poznato o tom fenomenu, koji svi stavljaju u rang heroina bez da imaju ikakvih informacija iz prve ruke. Ima raznih steroida i razlichito deluju, neki nisu zabranjeni i ne vidim razloga da se upotreba istih zove zloupotrebom. Ako vec neko zeli da ih koristi, nemojte vi odluchivati za njih, bolje bi bilo da imaju vishe informacija pre nego shto u to stupe, nego da im neka Blog Ana kaze da je to zabranjeno i da ne sme. Svi znam koliko je kontraproduktivan stav zabranjivanja mladima korishcenja tvari bez edukovanja i pruzanja opcije da su ipak oni vlasnici svojih tela. Ako drzava ne zeli da se njeni mladi upropashtavaju nedozvoljenim sredstvima i drogama bolje bi bilo da sve uchini na polju sprechavanja proizvodnje, ilegalnog uvoza i preprodaje istih a ne da tim novcem placa beskrajno duge politichke promocije i politichke kampanje u kojima zatupljuje narod otrovnim lazima i menjanjem istorijskih chinjenica, pa da mi chekamo oksfordovu istoriju da bi saznali shta se zapravo desilo u nashem dvorishtu. Prekinite da prichate gluposti i pochnite da iznosite vashe stavove koje cete podporiti chinjenicama i ostaviti nama da kreiramo sopstveno mishljenje. Jednostavno, ne?
Dragoberto Dragoberto 09:16 19.11.2007

dobar...

...tekst
Strongman Strongman 10:26 19.11.2007

Re: dobar...

Cini mi se da si samo ti dosao do kraja teksta. Meni je ovo najdrazi tekst koji sam napisao.


Hvala na lepim recima i na strpljenju.
Daniela Stojkovic Daniela Stojkovic 10:50 19.11.2007

Dorucak!

Vi "cika Snazni" - ovo cika od milja ne zbog godina - mora da jedete mnoooogo za dorucak!
Hvala za tekst. Volim zivotne price.
BTW odoh i ja nesto da doruckujem.

Strongman Strongman 11:04 19.11.2007

Re: Dorucak!

Daniela Stojkovic
Vi "cika Snazni" - ovo cika od milja ne zbog godina - mora da jedete mnoooogo za dorucak!
Hvala za tekst. Volim zivotne price.
BTW odoh i ja nesto da doruckujem.




Mnogo puta sam ovo ponovio i zvuci neverovtno. Ne jedem puno, posebno ne za dorucak. Ne vise od dva jaja u omletu, perce hleba i casu mleka. Ako pojedem vise imam mucninu do kasnog popodneva.

Molim lepo za tekst
asterix asterix 20:15 23.11.2007

Re: Dorucak!

Ja isto jedem dva jaja u omletu(od shest jaja):))

Milane Zivotinjo

Pa mi se poznajemo! Ti si onaj od 2m sto vrrrska po francuski? Charmy! Nekad smo bili komsije.
Strongman Strongman 19:38 19.11.2007

Re: Milane Zivotinjo

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Pa mi se poznajemo! Ti si onaj od 2m sto vrrrska po francuski? Charmy! Nekad smo bili komsije.


Secam se kada je tvoja mama bila trudna sa tobom u stomaku :))

Re: Milane Zivotinjo

Strongman

Ana WithAFamilyNameTooHardToPronPa mi se poznajemo! Ti si onaj od 2m sto vrrrska po francuski? Charmy! Nekad smo bili komsije. Secam se kada je tvoja mama bila trudna sa tobom u stomaku :))

Tesko. U nisu sam zivela vrlo kratko, pocetkom 90ih.
Strongman Strongman 20:11 19.11.2007

Re: Milane Zivotinjo

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Strongman

Ana WithAFamilyNameTooHardToPronPa mi se poznajemo! Ti si onaj od 2m sto vrrrska po francuski? Charmy! Nekad smo bili komsije. Secam se kada je tvoja mama bila trudna sa tobom u stomaku :))

Tesko. U nisu sam zivela vrlo kratko, pocetkom 90ih.


Onda sam pomesao. Nespretnjakovic. Sada sam ukapirao da se ta cura zove Milica, za koju sam ja mislio da je Ana. Sorry.

Daj neki trag.
Zlatno runo Zlatno runo 11:10 19.11.2007

Divna prica:)

Samo sto nisam suzu pustila...i tuzna, kako ljudi sve brzo zaboravljaju....i topla,ljudska...

Veliki pozdrav
Strongman Strongman 19:39 19.11.2007

Re: Divna prica:)

Zlatno runo
Samo sto nisam suzu pustila...i tuzna, kako ljudi sve brzo zaboravljaju....i topla,ljudska...

Veliki pozdrav


Da ne trazim da mi se veruje. Ali kad god redigujem ovu pricu, ili citam, orose mi se oci na kraju i najezim se u sredini. Isto i sa mojom suprugom.

Hvala i veliki pozdrav

Oliver Nektarijevic

Zbunilo me ovo sa Oliverom Nektraijevicem. Tako se zvao pevac iz Kanda Kodza i Nebojsa. I uopste nije delovao kao dizac tegova.
Strongman Strongman 19:40 19.11.2007

Re: Oliver Nektarijevic

E ovaj nije pevao sigurno. izvini za zabunu.
Djole Djole 11:22 19.11.2007

Jos jedna lepa prica ...

Onako socna, sa emocijama i visnjom na slagu na kraju.
Lepo je imati idole, a jos je lepse od tih istih idola na kraju dobiti i priznanje.
I stay tuned ...
Strongman Strongman 19:41 19.11.2007

Re: Jos jedna lepa prica ...

Djole
Onako socna, sa emocijama i visnjom na slagu na kraju.
Lepo je imati idole, a jos je lepse od tih istih idola na kraju dobiti i priznanje.
I stay tuned ...


Djole hvala. Vidim da pratis moj senzibilitet.

Taj viktor je bas baja. A skroman, onako ruski.
Spiridon Spiridon 13:50 19.11.2007

doklincilo joj kuvanje

Strongman Strongman 19:42 19.11.2007

Re: doklincilo joj kuvanje

Djole Djole 14:37 19.11.2007

Pitanje

Vidim igrao si i basket - ajd sad jos malo "cifara", al na temu skocnosti - predpostavljam da si skakako ko buva - rece da si u snazi nogu vec na samom pocetku bavljenja powerliftingom imao natprosecne rezultate - 185 kg.
ETF, Nis, znaci dolazio si i na SUSEJ-e? Koga se secas iz BG ekipa iz tog vremena? Ja nisam igrao basket, ali me zanima da li se jos seces nekih likova koje i ja pamtim. Od kosarkasa mi ostao u pameti neki Slovenac, imao je 00 na dresu. Smeker, bas je dobro izgeldao a i gradja je bila za respect.
Strongman Strongman 19:46 19.11.2007

Re: Pitanje

Djole
Vidim igrao si i basket - ajd sad jos malo "cifara", al na temu skocnosti - predpostavljam da si skakako ko buva - rece da si u snazi nogu vec na samom pocetku bavljenja powerliftingom imao natprosecne rezultate - 185 kg.
ETF, Nis, znaci dolazio si i na SUSEJ-e? Koga se secas iz BG ekipa iz tog vremena? Ja nisam igrao basket, ali me zanima da li se jos seces nekih likova koje i ja pamtim. Od kosarkasa mi ostao u pameti neki Slovenac, imao je 00 na dresu. Smeker, bas je dobro izgeldao a i gradja je bila za respect.



Ja sam izgledao ne dobro, nego mnoogo dobro. Dobro u piii#du materinu. Salim se naravno. Ja sam na SUSEJima osvojio dva priznanja, meni jako dragocena:
1. Zlatna jetra - mogao sam najstrasnije da se napijem i da utrpam 30 - 40 koseva sledece jutro
2. Srebrni "Starac Focho" - imao sam 9 odlazaka na elektrijade.

Mozda me se i secas, imao sam rep i zakucavao cesto. Uvek na ivici incidenta. Uvek dobre cice oko mene (ovo je vec pesnicka sloboda).

Na zalost, ne uspevam da se setim ni jednog imena. Faca se secam podobro.
Djole Djole 22:02 19.11.2007

Re: Pitanje

Kad kazes kucanje na basketu + podatak da si nosio kiku podseca me, ali ne mogu skroz da sklopim sliku.
Inace ako je do izgleda ona u zutom dresu objasnjava navalu dva i po zenska tima :)
Pozdrav i ko sto rekoh - I stay tuned.
Strongman Strongman 22:26 19.11.2007

Re: Pitanje

Djole
Kad kazes kucanje na basketu + podatak da si nosio kiku podseca me, ali ne mogu skroz da sklopim sliku.
Inace ako je do izgleda ona u zutom dresu objasnjava navalu dva i po zenska tima :)
Pozdrav i ko sto rekoh - I stay tuned.



Da te usmerim jos malo. U Becicima sam sam osvojio kosarkaski turnir. Cini mi se i u Canju. A mozda sam tamo napravio incident zbog koga je prekinut turnir.


A sto se tice odbojkasice, ona nista ne treba da mi objasnjava.
Djole Djole 22:41 19.11.2007

Re: Pitanje

Chanj '92, bio tamo - pa mislim da se secam te price o turniru. I nekog tipa sa kikom :)
Pre toga jos u Vrsaru '91. Steta sto se raspade SFRJ.
Strongman Strongman 22:45 19.11.2007

Re: Pitanje

Djole
Chanj '92, bio tamo - pa mislim da se secam te price o turniru. I nekog tipa sa kikom :)
Pre toga jos u Vrsaru '91. Steta sto se raspade SFRJ.


Taj sam.
neverlander neverlander 17:05 19.11.2007

Jaki covece,

SVAKA CAST!
ja se evo mucim da otvorim neku bocu sa hemikalijama vec 10 minuta i sednem da se odmorim i pogledam vas tekst.
auuuu....
pozdrav od zakrzljale hemicarke
takamatsu takamatsu 19:21 19.11.2007

mnogo sreće :)

ja se evo mucim da otvorim neku bocu sa hemikalijama


Hahahahah :)))).
Ja nisam velika ni posebno snažna žena, dapače, ali su mi šake nesrazmerno jake, pogotovo stisak desne (godinama stiskam one gumene kolutove dok sedim bezveze), a u poslednje vreme mi se dogadja sledeće: sednem u kafić, dođe neki batica konobar nedovoljno definisanih sekundarnih polnih odlika, sa naručenom kafom i knjazom u flašici, proba da odvrne knjaza, ne može i - da meni u ruke :), sa stidiljivim osmehom. Sad sam već počela da mislim da je epidemija "sisa" u pitanju, što bi rekli klinci :))).
Najbolje da nađete nekog u okolini sa STISKOM, pogotovo ako niste udati, ako nisam jako indiskretna, lol.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana