Društvo| Reč i slika| Religija| Životni stil

"Srpski Versaj" kandidata za patrijarha

Srecko Sekeljic RSS / 24.01.2010. u 20:54

Kruži anegdota da se Patrijarh Pavle jednom prilikom, uoči sastanka Sinoda, zagledao u desetine crnih limuzina i džipova sa zatamnjenim staklima, parkiranim ispred Patrijaršije. Svoje saradnike je upitao čiji su to automobili. Kada su mu odgovorili da su se njima dovezle vladike, Pavle je prokomentarisao: „A šta bi tek bilo da se nisu zavetovali na skromnost?"

Vladika zvorničko-tuzlanski Vasilije (Kačavenda), pominjan kao jedan od kandidata za patrijarha, ovoj pojavi je dodao sasvim novu dimenziju izgradnjom svog luksuznog dvora u Bijeljini, poznatog kao „Srpski Versaj".

Dajući intervju dnevnom listu Press, vladika Vasilije na pitanje o potrebi za tolikim luksuzom kaže:

  - Molim vas?! A šta ja to treba da radim?! Pa, zar treba sve to, sve te stvari i nameštaj da iznesem na lomaču i spalim?!
  - Pogledajte samo kako druge vladike žive?! A pominju samo mene! Preterali su stvarno!

Da bismo videli ko i koliko preteruje, držaćemo se stare mudrosti koja kaže da slika govori više od 1000 reči.

Predstavljam vam skromnu rezidenciju vladike Vasilija, "Srpski Versaj":

22233_1338910720757_1470822202_3090.jpg

 Nakit: zlatni lanci, krst, ikone...

22233_1338910560753_1470822202_3090.jpg

 22233_1338968682206_1470822202_3090.jpg

Salon sa pozlaćenim nameštajem

22233_1338968722207_1470822202_3090.jpg

Skupoceni porcelan

22233_1338968762208_1470822202_3090.jpg

Treba čovek negde i da se ogleda...

 22233_1338862359548_1470822202_3090.jpg

Kolekcija uskršnjih jaja a la Faberge

22233_1338876519902_1470822202_3090.jpg

Još jedan salon sa pozlaćenim nameštajem

22233_1338910600754_1470822202_3090.jpg

Ponosan na vitrinu

22233_1338910680756_1470822202_3090.jpg

Launge zona

22233_1338896880411_1470822202_3090.jpg

 Dokaz duhovnosti

22233_1338896840410_1470822202_3090.jpg

Monah u patofnama

 untitled.jpg

Radni dan 

 

U svom intervjuu za Press, Vladika Vasilije komentariše:

Koliko ste para uložili u izgradnju dvora?

- To ništa nije moje. Kad umrem, to sigurno neću da nosim sa sobom u grob! Ostaće sve gde je i sada! I ne znam zašto mene uopšte pitate tako nešto?!

Zato što ste se javno slikali u tom luksuzu...

- Ma, dajte, molim vas! Stvarno preterujete!

Ipak, luksuz kojim ste okruženi iritira narod?

- Opet vam ponavljam, ja samo tu živim i ja samo sve to čuvam! Uostalom, neka ti koji mene prozivaju pogledaju kako i gde žive pojedini tajkuni, a mene neka ostave na miru!

Na koje tajkune mislite?

- Neću više da govorim o tome! Sve je ovo vrlo tendenciozno! Ne želim razgovor u tom pravcu!

 ____________________________

 

Imaće Patrijarh Irinej mnogo posla...



Komentari (153)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 21:00 24.01.2010

:-)

veoma pobožan čovek. nadam se da je krstio i kučiće kao i vesna rivas. i ona je veliki vernik
Doctor Wu Doctor Wu 21:05 24.01.2010

Re: :-)

Srđan Mitrović
veoma pobožan čovek. nadam se da je krstio i kučiće kao i vesna rivas. i ona je veliki vernik

Ajde sto je pobozan, ali ukus mu je stvarno selo veselo.
Bili Piton Bili Piton 21:05 24.01.2010

Re: :-)



Muko isusova....
Bili Piton Bili Piton 21:06 24.01.2010

Re: :-)

Doctor Wu
ali ukus mu je stvarno selo veselo


Podseca me na one prve reklame za "stilski namestaj Djordjevic"...
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 21:09 24.01.2010

Re: :-)

A evo i našeg bljustitelja u svojoj limuzini ispred Patrijaršije:

Doctor Wu Doctor Wu 21:17 24.01.2010

Re: :-)

Bili Piton

Doctor Wuali ukus mu je stvarno selo veseloPodseca me na one prve reklame za "stilski namestaj Djordjevic"...

Meni nekad pada na pamet da popovi iz SPC nadju tako nekog gotivca i iskreno zanesenog coveka poput Pavla ili sada ovog Irineja i onda njih koriste kao cover up za svoja marisanja. Mislim, od tih nezavrsenih i poluzavrsenih crkava po Novom Beogradu, Beogradu i Srbiji vise ne moze da se zivi. Sto je jos gore, SPC je NGO i ne mora da placa nikakav porez, uopste mi nije jasno zasto koriste nezavrsene "hramove" za marisanje. Valjda da bi u narodu izazvali neko sazaljenje ili neki osecaj krivice. Mislim, sta reci...

Jesam lupio preporuku onom prelepom i zanesenom tekstu blogerke taube kod Knezevica, ali covek ne moze a da se ne zapita sta bi i kolika bi Srbija danas bila da nije bilo sv Save i Karadjordja?
baroniknez baroniknez 21:41 24.01.2010

Re: :-)

Doctor Wu
Bili Piton

Doctor Wuali ukus mu je stvarno selo veseloPodseca me na one prve reklame za "stilski namestaj Djordjevic"...

.(......)

Jesam lupio preporuku onom prelepom i zanesenom tekstu blogerke taube kod Knezevica, ali covek ne moze a da se ne zapita sta bi i kolika bi Srbija danas bila da nije bilo sv Save i Karadjordja?


pa zaista, sto NGO i crkva ne placaju porez? sta vise i jedni i drugi se ponasaju isto, mada paradoks je sto zaista kacavenda ovo nece poneti sa sobom u grob, ali mnogi iz ngo-a od donacija uzimaju za sebe potpuno bahato i svi o tome cute jer se plase sto im je necista savest.

ko o tome progovori spasice se
filantrop filantrop 21:42 24.01.2010

Re: :-)

marisanja.


Popovi zapravo ne marisu.
Doctor Wu Doctor Wu 22:03 24.01.2010

Re: :-)

pa zaista, sto NGO i crkva ne placaju porez?

Pa, valjda, zato sto se racunaju kao charities, tj smatra se da posreduju u distribuciji pomoci bogatijeg ka najsiromasnijem ili najugrozenijem segmentu drustva i da, u tom smislu, vrse neki rad koji drzava ne postizava. Prema tome, i jedni i drugi bi trebalo da imaju neku drustvenu funkciju a razrezivanje poreza (tj dodeljivanje statusa charityja) bi trebalo da se obavlja na osnovu nekog rezultata delovanja. Tako bar ja to vidim, a moguce je da sam u krivu. Mozda je bolje da to objasni neki pravnik.
baroniknez baroniknez 22:05 24.01.2010

Re: :-)

Doctor Wu
pa zaista, sto NGO i crkva ne placaju porez?

Pa, valjda, zato sto se racunaju kao charities, tj smatra se da posreduju u distribuciji pomoci bogatijeg ka najsiromasnijem ili najugrozenijem segmentu drustva i da, u tom smislu, vrse neki rad koji drzava ne postizava. Prema tome, i jedni i drugi bi trebalo da imaju neku drustvenu funkciju a razrezivanje poreza (tj dodeljivanje statusa charityja) bi trebalo da se obavlja na osnovu nekog rezultata delovanja. Tako bar ja to vidim, a moguce je da sam u krivu. Mozda je bolje da to objasni neki pravnik.


ne nije stvar u tome da neko objasni kako je to pravno rregulisano, nego koji su razlozi tome... naravno znamo nacelne razloge, ali obzirom da oni samo stvaraju privid organizacija koje se bave nekom opstekorisnom delatnoscu, onda se dovodi u pitanje oslobadjanje od poreza
Doctor Wu Doctor Wu 22:23 24.01.2010

Re: :-)

, ali obzirom da oni samo stvaraju privid organizacija koje se bave nekom opstekorisnom delatnoscu, onda se dovodi u pitanje oslobadjanje od poreza

Pa da, to je bio smisao mog komentara. Ja bih uveo kao neki godisnji auditing gde bi se utvrdilo odakle su koje pare dosle i gde su koje pare otisle tokom godine i onda na osnovu toga utvrdio da li se neka NGO bavila dobrotvornim ili nekim drugim (na primer, politickim) radom.
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:06 25.01.2010

Re: :-)

pa zaista, sto NGO i crkva ne placaju porez?

kako to znaš?
mislim za nvo.
nego šta nego plaćaju.
sve, do poslednje kinte.

p.s. govorim samo za ove koje ja znam.
Doctor Wu Doctor Wu 00:24 25.01.2010

Re: :-)

nego šta nego plaćaju.

Koji porez placate, income tax, capital gain tax? Ako placate porez na licna primanja to placaju (ili bi trebalo da placaju) svi u zemlji, to se ne racuna.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 01:09 25.01.2010

Re: :-)

Koji porez placate, income tax, capital gain tax? Ako placate porez na licna primanja to placaju (ili bi trebalo da placaju) svi u zemlji, to se ne racuna.

Udruženja građana u Srbiji plaćaju porez na lična primanja i standardni PDV na sve robe i usluge... Dok u SAD i drugde na Zapadu postoje različite zakonske kategorije udruženja i različiti nivoi oslobađanja od poreza. Npr. kada udruženje koje se bavi edukacijom kupuje učila, ono je oslobođeno PDV-a i sl.

Kod nas se međutim plaća još i porez na donaciju: bilo da je udruženje dobija ili je daje nekom (recimo, nekoj siromašnoj porodici). Npr. nakon izgradnje sigurnih kuća izračunato je da bi od plaćenog poreza mogla da se izgradi još jedna. Takođe, kada udruženje dodeljuje stipendije studentima, ono mora da plati porez na svaku stipendiju koju je dala!

Tako da oni koji pomažu građanima tamo gde država ne stiže, i pritom u to direktno ulažu novac, bivaju oporezovani od te države kao da je u pitanju sticanje profita! A to, ponavljam, u zemljama sa razvijenijom regulativom funkcioniše sasvim drugačije. No, tome ću posvetiti poseban post narednih dana...
dolybell92 dolybell92 01:42 25.01.2010

Re: :-)

Jesam lupio preporuku onom prelepom i zanesenom tekstu blogerke taube kod Knezevica, ali covek ne moze a da se ne zapita sta bi i kolika bi Srbija danas bila da nije bilo sv Save i Karadjordja?


Mislim .... ne bi ni stigli do Karadjordja...
nego stalno se pitam: Sta bi sa krunom koju dobi
Stevan Prvovencani... jel` je vratio ?
Doctor Wu Doctor Wu 08:25 25.01.2010

Re: :-)

Srecko Sekeljic
Koji porez placate, income tax, capital gain tax? Ako placate porez na licna primanja to placaju (ili bi trebalo da placaju) svi u zemlji, to se ne racuna.Udruženja građana u Srbiji plaćaju porez na lična primanja i standardni PDV na sve robe i usluge... Dok u SAD i drugde na Zapadu postoje različite zakonske kategorije udruženja i različiti nivoi oslobađanja od poreza. Npr. kada udruženje koje se bavi edukacijom kupuje učila, ono je oslobođeno PDV-a i sl.Kod nas se međutim plaća još i porez na donaciju: bilo da je udruženje dobija ili je daje nekom (recimo, nekoj siromašnoj porodici). Npr. nakon izgradnje sigurnih kuća izračunato je da bi od plaćenog poreza mogla da se izgradi još jedna. Takođe, kada udruženje dodeljuje stipendije studentima, ono mora da plati porez na svaku stipendiju koju je dala! Tako da oni koji pomažu građanima tamo gde država ne stiže, i pritom u to direktno ulažu novac, bivaju oporezovani od te države kao da je u pitanju sticanje profita! A to, ponavljam, u zemljama sa razvijenijom regulativom funkcioniše sasvim drugačije. No, tome ću posvetiti poseban post narednih dana...

Meni se, Srecko, cini da ti tu brkas neke stvari. Porez na licna primanja je normalno da se placa jer svi ti ljudi koji rade po tim fondacijama koriste javnu infrastrukturu i fer je da ucestvuju u njenom odrzavanju i obnoci.

PDV placa onaj koji prodaje uslugu ili proizvod i on taj trosak prenosi na kupca. Cisto sumnjam da drzava nije ostavila mogucnost za oslobadjanje od ovog poreza samo, kao i u svim regulisanim drzavama, to zahteva dodatnu papirologiju i dokaze koje ljudi najcesce iz ciste lenjosti ne podnesu.

Sto se tice poreza na stipendije moram priznati da za to prvi put cujem. Ja imam 3 prijateljice koje je stipendirao Fond za otvoreno drustvo, nijedna nikada ni jednog dinara poreza nije platila.
zilikaka zilikaka 09:13 25.01.2010

Re: :-)

paradoks je sto zaista kacavenda ovo nece poneti sa sobom u grob,

A neko drugi hoće?
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 09:54 25.01.2010

Re: :-)

PDV placa onaj koji prodaje uslugu ili proizvod i on taj trosak prenosi na kupca. Cisto sumnjam da drzava nije ostavila mogucnost za oslobadjanje od ovog poreza samo, kao i u svim regulisanim drzavama, to zahteva dodatnu papirologiju i dokaze koje ljudi najcesce iz ciste lenjosti ne podnesu.

Preduzeća domaćim udruženjima građana naplaćuju robe i usluge sa PDV-om bez obzira na to čime se udruženje bavi. Niko nije lenj da sebi smanji trošak u iznosu PDV-a. A strane organizacije kod nas su oslobođene PDV-a.
Sto se tice poreza na stipendije moram priznati da za to prvi put cujem. Ja imam 3 prijateljice koje je stipendirao Fond za otvoreno drustvo, nijedna nikada ni jednog dinara poreza nije platila.

Ja sam vodio programe dodele stipendija i za svaku dodeljenu stipendiju smo platili porez. Isto je uradio i Fond za otvoreno društvo kada je dodelio stipendije tvojim prijateljicama - odn. stipendije koje su one primile bile su umanjene za iznos poreza. Prosto, takva je finansijska regulativa.

Takođe, udruženja moraju da plaćaju porez na svaku dobijenu donaciju, bez obzira na za šta će donacija biti utrošena. Ako udruženje ta sredstva koristi za uručivanje jednokratne pomoći siromašnima, onda se i ta transakcija oporezuje, odn. siromašna porodica dobija sredstva dodatno umanjena za iznos poreza.
Porez na licna primanja je normalno da se placa jer svi ti ljudi koji rade po tim fondacijama koriste javnu infrastrukturu i fer je da ucestvuju u njenom odrzavanju i obnoci.

Postoje organizacije koje svojim postojanjem rešavaju problem sa kojim država ne može da izađe na kraj, kao što je npr. Svratište za decu ulice. Kao humanitarna organizacija koja na terenu radi sa decom beskućnicima, oni u potpunosti rade za društvo i ne koriste infrastrukturu za sebe, već za pomaganje ljudima kojima bi država morala da pomaže, a iz nekog razloga ne može. E sad, da li takvo udruženje treba ista ta država da oporezuje kao da je profitno preduzeće?
mariopan mariopan 12:21 25.01.2010

Re: :-)

Ako udruženje ta sredstva koristi za uručivanje jednokratne pomoći siromašnima, onda se i ta transakcija oporezuje, odn. siromašna porodica dobija sredstva dodatno umanjena za iznos poreza.

Pa zar nisu mogli bar OVO da oslobode poreza? Znaci drzava dere i najsiromasnije, one koji nemaju nista? Sramota.
mikele9 mikele9 21:04 24.01.2010

Tja!

Novi Zavet......"Ko ima daće mu se, ko nema oduzeće mu se (i to malo što ima)"
Šta reći a ne biti optužen za Antipravoslavlje.
ivana23 ivana23 21:12 24.01.2010

Re: Tja!

Ja slike iz Glorije vec kacila kod Jeremije...

Pogledajte!!!

Parce neba na zemlji
Bili Piton Bili Piton 21:17 24.01.2010

Re: Tja!

ivana23
slike iz Glorije


Boze Ivana sta ti sve pratis
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 21:19 24.01.2010

Re: Tja!

Ach mein Gott! Od ovih slike iz Glorije mi se zavrtelo u glavi
ivana23 ivana23 21:26 24.01.2010

Re: Tja!

Bili Piton

ivana23
slike iz Glorije


Boze Ivana sta ti sve pratis


Informisanost je vrlo vazna ( u svakom segmentu )
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:14 25.01.2010

Re: Tja!

Srecko Sekeljic
Ach mein Gott! Od ovih slike iz Glorije mi se zavrtelo u glavi


možda imaju istog "umjetnika" za enterijer
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 00:59 25.01.2010

Re: Tja!

možda imaju istog "umjetnika" za enterijer

Jao ovaj link je odličan!
Exitus Letalis Exitus Letalis 01:04 25.01.2010

Re: Tja!

Srecko Sekeljic
možda imaju istog "umjetnika" za enterijer

Jao ovaj link je odličan!

eto, ako imaš neku rođakinju da preporučiš...
viš kakva partija...
dolybell92 dolybell92 01:44 25.01.2010

Re: Tja!

ivana23
Ja slike iz Glorije vec kacila kod Jeremije...

Pogledajte!!!

Parce neba na zemlji


Ostalo je samo jos da ga krunisu...
ninasimone ninasimone 03:00 25.01.2010

Re: Tja!

Exitus Letalis


možda imaju istog "umjetnika" za enterijer


Don Milisav, cross izmedju Donalda Trampa i Slobe
Domazet Domazet 07:35 25.01.2010

Re: Tja!

Exitus Letalis
Srecko Sekeljic
Ach mein Gott! Od ovih slike iz Glorije mi se zavrtelo u glavi


možda imaju istog "umjetnika" za enterijer


Na linku imash Trojan.JS.Redirector.ar. Moj Kasperski ga je presreo i neutralisao, ne znam da li su i drugi imali problema.
jesen92 jesen92 00:07 26.01.2010

Re: Tja!

..kakav Milisav..ovoga smo vec gledali nekom prilikom kao bogatog novorusa...
Inner Party Inner Party 21:17 24.01.2010

U cemu je problem?

Zasto da ne? Da li je to zlato pokradeno? Prave vernike ovo ne bi trebalo da iritira, vernik se bavi sobom a ne drugima, a ateiste ne bi trebalo da bude briga...


Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 21:22 24.01.2010

Re: U cemu je problem?

Ovaj čovek je monah. A dvore, zlato, svilu i kadifu je kupio od novca koje dobija od vernika koji se bave sobom a ne drugima...
Bili Piton Bili Piton 21:25 24.01.2010

Re: U cemu je problem?

Inner Party
Zasto da ne? Da li je to zlato pokradeno?


Bese nekad u staroj Jugi onaj cinkaroski pojam "porekla imovine", ako se dobro secam. Bilo bi verovatno zanimljivo zapitati se "oklen sve ovo". Mada...(vidi ispod)

Prave vernike ovo ne bi trebalo da iritira, vernik se bavi sobom a ne drugima, a ateiste ne bi trebalo da bude briga...


...pa u sustini me i nije briga, u pravu si. Moje primedbe se vise odnose na vristeci neukus ovog i ovakvih ambijenata, pitam se kakva osoba moze da sedi u takvom salonu i pije kafu.
filantrop filantrop 21:29 24.01.2010

Re: U cemu je problem?

antonacci antonacci 21:29 24.01.2010

Re: U cemu je problem?

- Opet vam ponavljam, ja samo tu živim i ja samo sve to čuvam! Uostalom, neka ti koji mene prozivaju pogledaju kako i gde žive pojedini tajkuni, a mene neka ostave na miru!


Pa nije me briga, ali je pomalo odvratno, budući da u ovoj zemlji postoje škole koje nemaju ni pisoare.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:31 24.01.2010

Re: U cemu je problem?

Pa u sustini me i nije briga, u pravu si


Ma djavola u pravu.
Kad neko prica o skromnosti kao vrlini a ovoliko se razbacuje onda je zasluzio da ga osudi svak normalan.
Bio vernik ili ne.
I bas me briga za kic i neukus nego - mnogo para bre.
Kolko li se za ovo blokcica moze kupiti?

Bili Piton Bili Piton 21:32 24.01.2010

Re: U cemu je problem?

hoochie coochie man
Pa u sustini me i nije briga, u pravu si


Ma djavola u pravu.
Kad neko prica o skromnosti kao vrlini a ovoliko se razbacuje onda je zasluzio da ga osudi svak normalan.
Bio vernik ili ne.


Pa eto, drago mi je da je to neko rekao umesto mene.
jesen92 jesen92 21:47 24.01.2010

Re: U cemu je problem?

A dvore, zlato, svilu i kadifu je kupio od novca koje dobija od vernika koji se bave sobom a ne drugima...

...cisto sumnjam da je ovoliko bogatstvo dobio od vernika kojima sece kolac, vencava ih, krstava i sahranjuje....trebalo bi da mu parohija bude sastavljena od hiljada bizMismena....
baroniknez baroniknez 21:49 24.01.2010

Re: U cemu je problem?

jesen92
A dvore, zlato, svilu i kadifu je kupio od novca koje dobija od vernika koji se bave sobom a ne drugima...

...cisto sumnjam da je ovoliko bogatstvo dobio od vernika kojima sece kolac, vencava ih, krstava i sahranjuje....trebalo bi da mu parohija bude sastavljena od hiljada bizMismena....


na dobrom si tragu ali nemoj da zanemaris, da mnogi stede za tu priliku, da daju popu. i oni koji nemaju, ali za to ustede... e sada naravno, koliko je to opravdano moze se postaviti pitanje, ali je tako
ivana23 ivana23 21:52 24.01.2010

Re: U cemu je problem?

jesen92
A dvore, zlato, svilu i kadifu je kupio od novca koje dobija od vernika koji se bave sobom a ne drugima......


cisto sumnjam da je ovoliko bogatstvo dobio od vernika kojima sece kolac, vencava ih, krstava i sahranjuje....trebalo bi da mu parohija bude sastavljena od hiljada bizMismena....

Tacno, pogotovo sto je sve to 'stekao' nakon izbeglistva iz Tuzle 1992.g.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 21:54 24.01.2010

Re: U cemu je problem?

na dobrom si tragu ali nemoj da zanemaris, da mnogi stede za tu priliku, da daju popu. i oni koji nemaju, ali za to ustede... e sada naravno, koliko je to opravdano moze se postaviti pitanje, ali je tako

To je ono najžalije - što pošten narod odvaja od usta da bi stavio u kutiju pored ikone i što se ikona koristi za manipulisanje verskim osećanjima tih pristojnih i siromašnih ljudi.

Ali njihov prilog jedva podmiri vladikine prepelice za nedeljni ručak. Treba sazidati ovolike objekte i optočiti ih zlatom.
trebalo bi da mu parohija bude sastavljena od hiljada bizMismena....

Ili od par desetina enormno bogatih
Inner Party Inner Party 22:41 24.01.2010

Re: U cemu je problem?

Srecko Sekeljic
Ovaj čovek je monah. A dvore, zlato, svilu i kadifu je kupio od novca koje dobija od vernika koji se bave sobom a ne drugima...


OK, ali on kaze da to nije njegovo vec vlasnistvo SPC.
Uostalom, kao sto ima svakakvih ljudi - tako ima i svakakvih svestenika. A pitanje je i zasto se svestenici SPC ne bi vozili u skupim automobilima, koristili nabudzene mobilne telefone i lap-topove i nosili pristojna odela.
Ne razumem otkud sad ta predrasuda da su svestenici i monasi neka posebna vrsta ljudi imuna na zelju za sticanjem bogatstva, materijalnih vrednosti i koriscenje svih prednosti savremenog sveta.
Super je to sto su se oni zavetovali na skromnost, i sto propovedaju umerenost, ali priznacete da postoje i razne vrste skromnosti i umerenosti... Ne mogu svi da zive asketskim zivotom, a to ne bi bilo ni prakticno u danasnje vreme.
U svakom slucaju, ako bogatstvo nije steceno kriminalom - niko nema pravo da se mesa u to.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:48 24.01.2010

Re: U cemu je problem?

U svakom slucaju, ako bogatstvo nije steceno kriminalom- niko nema pravo da se mesa u to.


I ne mesa se vec se samo primecuje razbacivanje od strane onih koji propovdaju skromnost za druge.

A sta bi se desilo ako bi mu recimo drzava dosla da, eto, samo prekontrolise kako je steceno?

I jos nesto, one slike gore ne pokazuju laptopove i nabudzene telefone.

Nije rec o cistunstvu vec o nemanju ni malo mere.
JJ Beba JJ Beba 22:53 24.01.2010

Re: U cemu je problem?

vernik se bavi sobom a ne drugima,

vidim da vladike slede tvoju filozofiju.

Vladika Artemije, koji je na Kosovu, ima platu veća od plate premijera i predsednika države. Iznosi 144.000 dinara, a pri tome on ima i svoju građevinsku firmu. Ko finansira takvu platu jednom vladiki?


Vladika Artemije je sebi odredio platu od 144.000 dinara jer se iz dokumenta ne vidi da je to uradio eparhijski viši organ. On objašnjava tu situaciju time što navodi da crkva danas ima novaca. Novac koji se dobija, daju dva ministarstva, jedno je Ministarstvo vera, a drugo je Ministarstvo za Kosovo i Metohiju. Ta plata je mnogo veća nego što je ima ustavni poglavar naše države, Boris Tadić, čija plata iznosi 134.000 dinara, a prvi ministar ima platu od 116.000 dinara, valjda sa toplim obrokom.
I druge vladike se voze u džipovima i skupocenim kolima, tako da je vozni park episkopata trenutno 10 puta jači nego što je vozni park velikog vojvode Žana, šefa države Luksemburg, pa i nekih monarhija u Evropi. To je do te mere počelo da bode oči javnosti, da je stigla jedna interna naredba da vladike parkiraju svoj skupocena vozila podalje od očiju novinara i javnosti.

Svaki sveštenik na Kosovu, prvi put poslednjih godina, dobija poimenice pomoć od države u visini od 200 - 300 eura mesečno, što je nespojivo sa zakonima monarškoga reda jer se monasi i sveštenstvo zaklinju na siromaštvo.


dal' to ide iz budžeta? da
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 22:56 24.01.2010

Re: U cemu je problem?

Ne razumem otkud sad ta predrasuda da su svestenici i monasi neka posebna vrsta ljudi imuna na zelju za sticanjem bogatstva, materijalnih vrednosti i koriscenje svih prednosti savremenog sveta.
Super je to sto su se oni zavetovali na skromnost, i sto propovedaju umerenost, ali priznacete da postoje i razne vrste skromnosti i umerenosti... Ne mogu svi da zive asketskim zivotom, a to ne bi bilo ni prakticno u danasnje vreme.

Oni su se upravo zavetovali na asketski život i između carstva nebeskog i carstva zemaljskig su (kako tvrde) odabrali carstvo nebesko - a sebi grade carstvo zemaljsko. I to grade na prilozima ljudi koji veruju da time daju novac "telu Isusovom na zemlji" (što je prema dogmi crkva) a u stvari svoju crkavicu ulažu u, kako si lepo rekao, monaške želje za "za sticanjem bogatstva, materijalnih vrednosti i koriscenje svih prednosti savremenog sveta". A što ne udomi beskućnike u nepregledne neiskorišćene prostorije dvorca SPC? Čemu služi SPC? Šta je njena misija?
U svakom slucaju, ako bogatstvo nije steceno kriminalom - niko nema pravo da se mesa u to.

O tome zapravo još uvek ne znamo ništa. A svako ko je ikada dao prilog za crkvu, pa i ja, ima pravo da se meša u to kako taj (neoporezovani) novac troši!
JJ Beba JJ Beba 23:05 24.01.2010

Re: U cemu je problem?

U svakom slucaju, ako bogatstvo nije steceno kriminalom - niko nema pravo da se mesa u to.

Vladika menja automobile, sveštenici na ivici gladi
zašto se ne bi mešali?
ako država iz budžeta da pare vladici (moje pare, naše pare, pare građana) da za sveštenike uplati socijalno i penziono a on to ne učini imamo prava da znamao gde su otišle naša pare
kako to radi Vladika banatski Nikanor
gorran2 gorran2 23:13 24.01.2010

Re: U cemu je problem?

A pitanje je i zasto se svestenici SPC ne bi vozili u skupim automobilima, koristili nabudzene mobilne telefone i lap-topove i nosili pristojna odela.
Možda zato što se pozivaju na jednog - znate već koga.
I smatraju da im sva sila i ovlašćenje potiču od njega.
Koji se oblačio otprilike ovako



I kome je to bila otprilike sva ovozemaljska imovina...
(Možda još sandale...)

Exitus Letalis Exitus Letalis 00:15 25.01.2010

Re: U cemu je problem?

Inner Party
Zasto da ne? Da li je to zlato pokradeno? Prave vernike ovo ne bi trebalo da iritira, vernik se bavi sobom a ne drugima, a ateiste ne bi trebalo da bude briga...



ma, nema problema, sve stečeno golim rukama.
na 5.000 kvadrata.

p.s. o neviđenom kičeraju neću ni da pričam.
dolybell92 dolybell92 01:46 25.01.2010

Re: U cemu je problem?

ivana23
jesen92
A dvore, zlato, svilu i kadifu je kupio od novca koje dobija od vernika koji se bave sobom a ne drugima......


cisto sumnjam da je ovoliko bogatstvo dobio od vernika kojima sece kolac, vencava ih, krstava i sahranjuje....trebalo bi da mu parohija bude sastavljena od hiljada bizMismena....

Tacno, pogotovo sto je sve to 'stekao' nakon izbeglistva iz Tuzle 1992.g.


Mozda je covek zalutao u neku tudju kucu....
ne poznaje teren kao izbeglica ...LOL
dolybell92 dolybell92 01:51 25.01.2010

Re: U cemu je problem?

OK, ali on kaze da to nije njegovo vec vlasnistvo SPC.


Pa i Tito je umro bez novcanika....
jesen92 jesen92 02:34 25.01.2010

Re: U cemu je problem?

na dobrom si tragu ali nemoj da zanemaris, da mnogi stede za tu priliku, da daju popu. i oni koji nemaju, ali za to ustede... e sada naravno, koliko je to opravdano moze se postaviti pitanje, ali je tako

.. stednja siromasnog naroda ide popovima koji odradjuju konkretan posao...svadbe, krstenja, sahrane....a ovaj "gospodin" to ne radi..on je sef i ima drugi opis posla...od priloga siromasnog naroda ne moze onako da se "okiti"..i sto rece ivana23, dole, zanimljivo je da je to sve stekao posle odlaska iz Tuzle '92....
mariopan mariopan 02:38 25.01.2010

Re: U cemu je problem?

U svakom slucaju, ako bogatstvo nije steceno kriminalom - niko nema pravo da se mesa u to.

Nije posteno da on zivi u tolikom lusuzu, cak i ako je sve to dobio od vernika dok mu narod gladuje.

Crkva je kroz vekove delila sudbinu naroda, ne tajkuna sa kojim se on poredi sram ga bilo,, nego obicnog naroda, i sve dok je taj narod tako nesrecan i siromasan ovakav lusuz je bezboznicki ssamar i onima koji su novac darivali CRKVI a ne njemu licno.

Novac se i dariva da Crkva nekome pomogne u ime darodavca, da zavrsi neki hram, da uredi neki opstepotreban prostor. Zasto nisu otvorili prihvatiliste za beskucnike i jadnike sa ulice pa da ne pitaju ko je ko ,nego da ih nahrane sve, da im podele odecu, ogrev za sirotinju, kao sto je pok Patrijarh Pavle radio? I to samo zato sto im to vera kojoj su se zavetovali ultimativno nalaze a ne zato sto bi se bojali nekog zakona? Ovaj se ne moli Bogu nego zlatu i dukatima.
ninasimone ninasimone 03:04 25.01.2010

Re: U cemu je problem?

Inner Party

Ne razumem otkud sad ta predrasuda da su svestenici i monasi neka posebna vrsta ljudi imuna na zelju za sticanjem bogatstva, materijalnih vrednosti i koriscenje svih prednosti savremenog sveta.
Super je to sto su se oni zavetovali na skromnost, i sto propovedaju umerenost, ali priznacete da postoje i razne vrste skromnosti i umerenosti... Ne mogu svi da zive asketskim zivotom, a to ne bi bilo ni prakticno u danasnje vreme.
U svakom slucaju, ako bogatstvo nije steceno kriminalom - niko nema pravo da se mesa u to.

Domazet Domazet 07:41 25.01.2010

Da li si ti pri sebi?

Inner Party
Zasto da ne? Da li je to zlato pokradeno? Prave vernike ovo ne bi trebalo da iritira, vernik se bavi sobom a ne drugima, a ateiste ne bi trebalo da bude briga...

Prave vernike bi to itekako trebalo da iritira. Da ti sad ne spominjem kamilu i iglene ushi. A shto se tiche novokomponovanih, sasvim moguce da njih ne iritira, dobili su Vladiku kakvog i zasluzhuju. Ne zna se shta je veci kich, Vladika, nameshtaj mu ili tvoj komentar. Stvarno nisam to od tebe ochekivao...

Moram josh ovo da dodam. To shto na tvoje bulazhnjenje (da ne upotrebim goru rech) ti dobijash ovoliko replika u kojima ljudi pokushavaju ozbiljno da ti odgovore na tvoje vanzemaljsko "U chemu je problem?" pokazuje koliko su merila vrednosti na tom nesretnom Balkanu poremecena. U chemu je problem? Pa ono jest, problem nije u Vladici, on je bitanga kakvih ima koliko hoces svugde u svetu. Problem je u tebi koji mozhesh da postavish ovakvo idiotsko pitanje. Idi bre na utakmicu pa tamo navijaj...
zilikaka zilikaka 09:54 25.01.2010

Re: U cemu je problem?

Inner Party
Zasto da ne? Da li je to zlato pokradeno? Prave vernike ovo ne bi trebalo da iritira, vernik se bavi sobom a ne drugima, a ateiste ne bi trebalo da bude briga...

Čekaj, ako dobro razumem, vernik se bavi isključivo sobom, ima apsolutno poverenje u svog pastira, koji se pak zavetovao na skromnost, ali eto...
Sa druge strane, bilo ko drugi nema prava da se meša, i eto ti lepote, niko nije nadležan.
Osim toga, otkud ta stroga crta vernik - ateista? Šta ako neko veruje, ali nije zadovoljan takvim pastirom? Zar i oni nisu samo ljudi, i kao takvi podložni su raaaznim iskušenjima?
vanja.t vanja.t 12:37 25.01.2010

Re: Da li si ti pri sebi?

Prave vernike bi to itekako trebalo da iritira

slažem se. vernike i jeste sramota zboh ovakvih pojava u crkvi, ali je u srbiji najmanje vernika.
kačavenda, filaret i još nekolicina vladika, manje poznatih iz te gupe imaju nekoliko karakteristika: tesno su povezani sa db-om, napredovali su u 90-im i upravljaju eparhijama u kojima su srbi manjina.

ako ne odgovaraju vernicima, kome su po volji? patrijotama sa unosnim švercerskim poslovima (nafta, oružje, cigare...) i drugosrbijancima za pljuvanje po crkvi i tradicionalnim vrednostima.

da li neko stvarno misli da je kačavenda monah?
da li neko stvarno misli da su prilozi srba u recimo, tuzli i zenici tako izdašni?
ili da je kačavenda eparhijsko sedište smestio u bjeljinu, švercersku raskrsnicu, iz verskih motiva?

ja bih kao vernik, bio najsrećniji, da ovog čoveka izopšte iz crkve (+ filareta, pahomija...) ali je mnogo više onih čiji bi interesi bili narušeni time. zato i jesu tu gde su.

na kraju, kada bi od kačavende krenuli tragom novca ka centru kapitala i moći, videli bismo da su njegove gazde, istovremeno i gazde mnogih koji su na potpuno drugoj, političkoj strani. pametno, ne treba sva jaja nositi u istoj korpi.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 23:45 25.01.2010

Re: U cemu je problem?

Inner Party
Zasto da ne? Da li je to zlato pokradeno? Prave vernike ovo ne bi trebalo da iritira, vernik se bavi sobom a ne drugima, a ateiste ne bi trebalo da bude briga...




Pa ono sto jest jest. Srebroljublje je greh, a zlatoljublje se nigde ne pominje.
I kako ono bese Isus Hrist nesto rece: pre ce kamila proci kroz usicu igle nego bogatas u carstvo nebesko...Pise negde u Novom zavetu, u nekom od zlatom povezanih jevandjelja...

JJ Beba JJ Beba 00:15 26.01.2010

Re: U cemu je problem?

Anonimni Pojedinac
Inner Party
Zasto da ne? Da li je to zlato pokradeno? Prave vernike ovo ne bi trebalo da iritira, vernik se bavi sobom a ne drugima, a ateiste ne bi trebalo da bude briga...




Pa ono sto jest jest. Srebroljublje je greh, a zlatoljublje se nigde ne pominje.
I kako ono bese Isus Hrist nesto rece: pre ce deva proci kroz usicu igle nego bogatas u carsko nebesko...Pise negde u Novom zavetu, u nekom od zlatom povezanih jevandjelja...


Isus Hristos je dao uputstva svojim sledbenicima kako da steknu vrline koje su bitne za izgradnju hrišćanskog karaktera.
Pored npr posta, molitve ,kontrolisanja srca i misli itd kao hrišćanska vrlina neophodna je i sloboda od stvari.

Šta vredi ćoveku ako dobije ceo svet, a izgubi dušu
(Lk. XII: Mat XVI, 26)

Naš katehizis kaže svojim vernicima a samim tim i dotičnim popovima, da istinski hrišćanin mora biti obazriv da ne izjednači sebe, svoju ličnost ili svoju dušu s materijalnim blagom, već da mora da uzdigne svoju dušu iznad svega u svetu.
Izgleda da su vladike - bogatuni sami sebe oslobodili posedovanja tih hrsićanskih vrlina?

ono što je takođe važno za hrišćanski moral je i upražnjavanje društvenih vrlina kao što su pored ostalog davanja mislotinje, ljubavi prema neprijatelju i skromnost
Hristos je rođen u štali i zašto se onda gospoda popovi , arhijereji, vladike, episkopi bore za slavu i bogatsvo?
vludvig vludvig 21:22 24.01.2010

Razum vs. instinkt

Najsmešnije mi je bilo kada sam čuo pre nekog meseca izjavu da bi bilo najbolje da nas papa poseti 2013. Normalan čovek, a još pritom ako je pobožan, bi rekao a što ne sada. Najbolji momenat, ako već za time postoji potreba je - sada!

Naravno, suprotno zdravom razumu je izjava ovog vladike da to neće nositi u grob. I pored toga što je izjava kao neka tautologija, nije ni u skladu sa njihovim javnim ispovedanjem siromaštva.
Srednji vek u svojim najgorim vrednostima.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 21:27 24.01.2010

Re: Razum vs. instinkt

Papa bar ima gde ovde da popije kapućino u zlatnoj stolici
baroniknez baroniknez 21:34 24.01.2010

Re: Razum vs. instinkt

vludvig
Najsmešnije mi je bilo kada sam čuo pre nekog meseca izjavu da bi bilo najbolje da nas papa poseti 2013. Normalan čovek, a još pritom ako je pobožan, bi rekao a što ne sada. Najbolji momenat, ako već za time postoji potreba je - sada!

Naravno, u suprotno zdravom razumu je izjava ovog vladike da to neće nositi u grob. I pored toga što je izjava kao neka tautologija, nije ni u skladu sa njihovim javnim ispovedanjem siromaštva.
Srednji vek u svojim najgorim vrednostima.


pa simbolicno bi bila pogodnija 2013 godina, po meni licno. da se ne lazemo - vazno je i da ta vest ima malo veci odjek, i onako mnogi pricaju da ovde na balkanu zive neznabosci, pa ne bi bilo lose da malo nesto i nauce, posto ce taj dogadjaj da izazove paznju
vludvig vludvig 21:42 24.01.2010

Re: Razum vs. instinkt

Pa simbolički gledano nije loše 2013. godine.
Onda nije loše ni da dođe 2054. Na hiljadugodišnjicu od velike svađe! To bi tek bila vest

Praktično gledano, ima u ovoj zemlji mnogo katolika koji bi bili srećni da ih poseti papa.
baroniknez baroniknez 21:31 24.01.2010

sekund

Srecko, sasvim je na mestu da se vladiki zameri na tom bogatstvu iz mnogo razloga ali me cudi da to dolazi od tebe. Ti si u organizaciji koju finansiraju oni koji imaju 100000 takvih zamaka i dvorova, pa im ne zameras, a zameras vladiki!? pa cemu to?
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 21:43 24.01.2010

Re: sekund

Ohoho, opet priča o blokčićima. Sledeći post koji pripremam ove nedelje će baš biti o tome.

Ovde je sada reč o srpskom monahu koji od svojih siromašnih vernika iz RS uzima priloge na koje ne plaća porez i gradi ovaj velelepni dvorac, ali ne kao muzej ili konak za unesrećene, već kao svoju ličnu rezidenciju. Neće je odneti u grob, ali će svoj monaški život proživeti kao car, manipulišući verom i religijom.

Papa i neki kardinali žive još raskošnije, kao i biznismeni, tajkuni, muzičari i političari, domaći i strani, ali na ovom postu je reč o našem monahu i vladici kome su pripisivane velike šanse da sedne na tron Svetog Save.
baroniknez baroniknez 21:46 24.01.2010

Re: sekund

kakvi blokcici?

ovde je rec o neumerenom trosenju novca i takva pojava se ne ogranicava samo na vladiku i njegove dvore. uostalom o cemu pripremas blog? kao pricu o tome kako je nemoguce od donacija uzeti bilo kakav novac?
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 21:57 24.01.2010

Re: sekund

Pa videćeš za koji dan i diskutovaćemo na tu temu.
sborijan sborijan 21:36 24.01.2010

jad i beda..

au... i posle neka mi neko kaze da ja treba da slusam propoved ovog mafijasa.. no comment stvarno.. ovo vise nije ni bezobrazluk.. srpski jezik je siromasan recima koje bi opisale ovu pojavu.. samo, jednu stvar je rekao tacno - nije on jedini.. ja sam zgrozen ovim.. a njemu se verovatno srce cea kad pomisli da nece moci sve u grob da ponese.. ali, kako je krenuo, mozda napravi i neki mauzolej gde ce sve smestiti, pa nadje resenje i za taj 'problem'.. sad cu zvucati kao neka baba, ali je potpuno prikladno u ovakvom stanju stvari: zemljo otvori se i progutaj ga gresna, da ne krade vise jadnome narodu pare.. bar priznaje da nista nije njegovo.. ali jos nije dao objasnjenje zasto se ponasa kao da jeste.. pih.. bolje da ucutim. da ne lupim jos nesto.. vec sam dosta rekao.. nacice se vec dostojno mesto i za njega tamo negde.. nista drugo.. ogorcenost, gadjenje, potpuna zgrozenost..
iseljenik iseljenik 21:49 24.01.2010

Тајкуни

Uostalom, neka ti koji mene prozivaju pogledaju kako i gde žive pojedini tajkuni, a mene neka ostave na miru!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Зар је дошло дотле да треба да поредимо свештена лица са тајкунима
Bili Piton Bili Piton 21:56 24.01.2010

Re: Тајкуни

iseljenik


Зар је дошло дотле да треба да поредимо свештена лица са тајкунима


Moraces da se slozis da je ovakvo poredjenje iznudjeno a ne tendenciozno.

Sve drugo bi bilo precutkivanje.
iseljenik iseljenik 23:18 24.01.2010

Re: Тајкуни

Мени некако смета да свештеном лицу уопште пада на памет да говори о тајкунима као о људима чије куће (у овом случају) треба да поредимо са његовом, односно кућом у којој живи.

А новинар који са којим је разговарао је вероватно био мало иритиран чињеницом у каквом простору живи једно свештено лице, којем би скромност требало да буде врлина...

А што се прећуткивања тиче, боље је да нисам ни кренуо да коментаришем ову тему. Нисам сигуран како ће све то на крају да испадне

Поздрав
mariopan mariopan 02:17 25.01.2010

Re: Тајкуни

Зар је дошло дотле да треба да поредимо свештена лица са тајкунима

Pa ON je sam to rekao! Sam sebe tu vidi, sto da on bude gori tajkun od tajkuna?
Kada pogledam te slike nije pogresio, samo mozda treba neki novi izraz da smislimo za ovakve.Tajkuni su iz zemaljskog sveta, a ovaj je nebeski...... posrednik? Koliki je procenat za posredovanje?

GRRRRRRR

Prvo sam mislila da je to vekovima skupljano crkveno blago, ume to da sljasti, da to nije njegovo, ali bi i u tom slucaju od svega trebalo napraviti muzej ako ima istorijsku vrednost......ali ovo je seljacija nevidjena, placena parama za koje su gladni mogli da se hrane godinama. Fuj, a mi skupljamo parice za jedan obrok gladnima u Srbiji putem SMS?

Da se pocisti velikom metlom u tom dvoru.
iseljenik iseljenik 05:16 25.01.2010

Re: Тајкуни

Слажем се са тобом потпуно Мариопан и препорука за коментар. Ипак, не желим превише и прејако да коментаришем овакве теме, надам се да ће нови Патријарх знати да се носи са оваквима...
mariopan mariopan 12:37 25.01.2010

Re: Тајкуни

iseljenik
Слажем се са тобом потпуно Мариопан и препорука за коментар. Ипак, не желим превише и прејако да коментаришем овакве теме, надам се да ће нови Патријарх знати да се носи са оваквима...

I ja se slazem sa svima koji ovo nevereovatno razmetanje i rasipanje kritikuju.
Dok nam izbeglice jos nemaju krov nad glavom, dok deca sa ulice nemaju trajno reseno skloniste od mrazeva, tople obroke, odecu, nego zavise od donacija, dok je oko milion ljudi u Srbiji siromasno ili na granici siromastva, sve ovo videti je uzasno.Ne mogu da zamislim kako se taj covek moli Bogu?
"Oprosti mi Oce jer ne znam sta radim"? On sramoti i Crkvu i Veru i sve ostale, postene i skromne svestenike.
JJ Beba JJ Beba 21:55 24.01.2010

ko ima podaće

a nije na izmet da se prisetimo i slike iz mog inboxa


veče uoči sahrane Patrijarha

edit
ona bogougodna šustikla na kaminu otkida
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 22:16 24.01.2010

Re: ko ima podaće

Ah... Ovi su, kao sa stilom... Vole da se doteruju:
JJ Beba JJ Beba 22:25 24.01.2010

Re: ko ima podaće

vole
nije čudo što voze skupa kola i što se lepo oblakaju
Npr Vladika Filaret se nakrao onomad na ratištu:
U medijima je odranije poznato političko delovanje Filareta a u SPC je javna tajna da je postao vladika zahvaljujući švercu za bosanske Srbe preko Drine za vreme Miloševićeve blokade, ali i da je završio Teološki fakultet za dva meseca
faks za 2 meseca...ko zorica brunclik
O tome kako se episkopi kriju iza asketskog lika Patrijarha pavla pisao je Episkop zahumsko-hercegovački Grigorije
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 22:29 24.01.2010

Re: ko ima podaće

Hrabar taj Grigorije!
prskalica prskalica 22:41 24.01.2010

Re: ko ima podaće

" i ja samo sve to čuvam!"


pa i ovog hugo bossa kupuje samo da ga cuva...
jesen92 jesen92 02:43 25.01.2010

Re: ko ima podaće

veče uoči sahrane Patrijarha

..al si ti neki baksuz...pa morali ljudi da pazare udobne cipele za onoliku setnju...vidis da svi imaju "masu" koju neki turski plastikaneri ne bi izdrzali..zato mora BOS a ne iz besa..
mariopan mariopan 02:46 25.01.2010

Re: ko ima podaće

ona bogougodna šustikla na kaminu otkida

Idi bre Bebo, ja isla ponovo na slike da vidim sustiklu, evo mi spaljene naocare za sunce od sjaja
JJ Beba JJ Beba 02:47 25.01.2010

Re: ko ima podaće

jesen92
veče uoči sahrane Patrijarha

..al si ti neki baksuz...pa morali ljudi da pazare udobne cipele za onoliku setnju...vidis da svi imaju "masu" koju neki turski plastikaneri ne bi izdrzali..zato mora BOS a ne iz besa..

za tu priliku mogli su i bossi
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:04 24.01.2010

da.da

inače, hodaju strogo u Camper cipelama. kažu, najudobnije su. isti su kao i oni talibanski tajkuni o kojima piše budimac.
meni samo nije jasno da li je on gradio tu kuću/dvorac ili je to još od austrougara ostalo, zemila crkva za sebe, pa sad on tu živi te je i "okitio" u skladu sa svojim skromnim potrebama? i nije mi jasno, ako je monah, što ne živi u manastiru? ja se inače stvarno nerazumem u crkvaju, mada se u zlato više razumem. i u tu keramiku gore.

takav mi osećaj.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 22:10 24.01.2010

Re: da.da

A Pahomije kupio džip od 26.000 EUR (od priloga vernika) jer mu je, kako kaže, brdovita parohija...
ivana23 ivana23 22:13 24.01.2010

Re: da.da

BebaOdLonchara
meni samo nije jasno da li je on gradio tu kuću/dvorac ili je to još od austrougara ostalo, zemila crkva za sebe, pa sad on tu živi te je i "okitio" u skladu sa svojim skromnim potrebama? i nije mi jasno, ako je monah, što ne živi u manastiru? ja se inače stvarno nerazumem u crkvaju, mada se u zlato više razumem. i u tu keramiku gore. takav mi osećaj.

Vladika, po dolasku u Bijeljinu 1993.g, rusi deset muslimanskih kuća u centru Bijeljine, i pocinje gradnju manastira, crkve i svog groba.
Deset godina kasnije, sudskom odlukom, za porusene kuce i dvorista, Skupstina opstine Bijeljina morala je vlasnicima da isplati dva miliona KM sa kamatom. Pa ti sad vidi...
vludvig vludvig 22:15 24.01.2010

Re: da.da

Pa da je od Austrougara ne bi plafon bio na 2.65
JJ Beba JJ Beba 22:18 24.01.2010

Re: da.da


a gle ono šta voze vladike


Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 22:19 24.01.2010

Re: da.da

I ja sam pročitao da je on sve to sagradio devedesetih... Ali nisam znao da je opština morala da plaća odštetu za vladikinu bespravnu gradnju.
JJ Beba JJ Beba 22:33 24.01.2010

Re: da.da

Vladika, po dolasku u Bijeljinu 1993.g, rusi deset muslimanskih kuća u centru Bijeljine, i pocinje gradnju manastira, crkve i svog groba.
Deset godina kasnije, sudskom odlukom, za porusene kuce i dvorista, Skupstina opstine Bijeljina morala je vlasnicima da isplati dva miliona KM sa kamatom. Pa ti sad vidi...

da jbt
Vladika Kačavenda poznat je javnosti iz ratnog perioda u BiH kao blizak prijatelj i poštovalac Radovana Karadžića i Ratka Mladića pod imenom đavolji vladika, kako ga mnogi i dalje zovu. Danas, vladika Kačavenda pripada „konzervativnoj” struji SPC, tzv. bosanskom lobiju, koji se protivi unošenju promjena u liturgiju i saradnji sa drugim religijama. Samtra se jednim od najuticajnijih vladika u SPc jer vodi najbogatiju eparhiju u BiH i ima dobre kontakte sa biznismenima koji su mu omogućili da izgradi dvor na ruševinama bošnjačkih kuća u Bijeljini.
bogougodni vladika

LEGENDA KAŽE DA JE, VIDEVŠI SVU SILESIJU LUKSUZNIH AUTOMOBILA ISPRED PATRIJARŠIJE PRED ZASEDANJE SABORA, PATRIJARH UPITAO PORTIRA ČIJI SU TO AUTOMOBILI, I DOBIVŠI ODGOVOR DA SU SE NJIMA VISOKOPREOSVEŠTENI DOVEZLI, PROKOMENTARISAO "U ČEMU BI SE TEK VOZILI DA NISU DALI MONAŠKI ZAVET"
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:39 24.01.2010

Re: da.da

Pa da je od Austrougara ne bi plafon bio na 2.65

smela sam s uma...

Vladika, po dolasku u Bijeljinu 1993.g, rusi deset muslimanskih kuća u centru Bijeljine, i pocinje gradnju manastira, crkve i svog groba.
Deset godina kasnije, sudskom odlukom, za porusene kuce i dvorista, Skupstina opstine Bijeljina morala je vlasnicima da isplati dva miliona KM sa kamatom. Pa ti sad vidi...

nešto mi to liči...na prodaju luke beograd možda?

A Pahomije kupio džip od 26.000 EUR (od priloga vernika) jer mu je, kako kaže, brdovita parohija...

jbt, ima li kraja? a tamna stakla mu dobro dođu da privodi decu, degenerik jedan pedofilski. zanima me kad bi brankica opalila po parohijama, šta bi sveti oci sve bili u stanju da prevale preko usta? one grozote navijačkih kretena su mala deca šta sve ovi talibani mogu i smeju!
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:29 25.01.2010

Re: da.da

Srecko Sekeljic
A Pahomije kupio džip od 26.000 EUR (od priloga vernika) jer mu je, kako kaže, brdovita parohija...

mora da je neki polovan:)))
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 00:57 25.01.2010

Re: da.da

mora da je neki polovan:)))

I mora da njime prevoze stare iz brdskih zaseoka do seoske ambulante, porodilje do varoši i đake pešake do najbliže škole...
lubitel lubitel 01:21 25.01.2010

Re: da.da

Moto Buke online magazina za online mislioce zezalica br.1 glasi:"Ko se nije obogatio magarac bio",a moze i obrnuto,tako mi Pahomija.
mariopan mariopan 02:48 25.01.2010

Re: da.da

Camper cipelama.

Rucni rad, sve je od koze, nosi moja snajka, kaze jako su udobne...pa ljudi bre pesace onoliko, da odmore noge. Od limuzine do limuzine, od kauca do fotelje, do sutikle na kaminu.....umori se covek.
jesen92 jesen92 02:56 25.01.2010

Re: da.da

..nas vladika(sumadijski)...takodje napravio neko cudo od kuce u dvoristu crkve a vozi i dzip..skroz je u trendu...onomad dok su slave bile u jeku moj sin ispred crkve cuo dijalog dva mala Roma..jedan kaze "koji je ovaj u dzipu"...a drugi.."kako ne znas pa njegova je crkva"...
JJ Beba JJ Beba 03:16 25.01.2010

Re: da.da

jesen92
..nas vladika(sumadijski)...takodje napravio neko cudo od kuce u dvoristu crkve a vozi i dzip..skroz je u trendu...onomad dok su slave bile u jeku moj sin ispred crkve cuo dijalog dva mala Roma..jedan kaze "koji je ovaj u dzipu"...a drugi.."kako ne znas pa njegova je crkva"...

nije dečko nimalo pogrešio.
naše vladike ( i mnogi popovi) se tako ponašaju kao da crkva jeste njihova.
kao da su je oni lično izumeli.
u njihovom ponašanju nema ništa isusovski...šta više, retko ga u svojim crkvenim govorancijama i spominju.
mikele9 mikele9 22:31 24.01.2010

Tja! No 2

Vladika je to sve pošteno sa svojih 10 na 10-ti, prstiju zaradio. Jebi ga, vredan čovek, ne lapara po blogovima.
JJ Beba JJ Beba 22:34 24.01.2010

Re: Tja! No 2

mikele9
Vladika je to sve pošteno sa svojih 10 na 10-ti, prstiju zaradio. Jebi ga, vredan čovek, ne lapara po blogovima.

nosio je gajbice
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 22:37 24.01.2010

Re: Tja! No 2

vredan čovek, ne lapara po blogovima.

A PapaRatzi predložio katoličkim sveštenicima da otvore svoje blogove <_<
mikele9 mikele9 23:05 24.01.2010

Re: Tja! No 3

Ratzi je Papa XXI veka, nego šta nego da otvore blogove! Umesto da se maju po skučenim i zagušljivim ispovedaonicama, izvo'lte na moj blog, ispovrnite dušu... koliko si ti kćeri puta juče zgrešila, jesi li orgazmirala... ne, nije dobro što si vršio blud nad svojom ćerkom ali bog je milostiv, dvadeset očenaša i deset zdravomarija i biće ti oprošten greh....etc., etc., etc. Mora se ići u korak s vremenom.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana