Društvo| Roditeljstvo| Sex| Zdravlje| Život

Dan posle seksa

Biljana 77 RSS / 13.02.2010. u 21:10

        da li jedna ovakva pilula može i treba da se prodaje u slobodnoj prodaji, bez lekarskog recepta, maloletnim devojčicama koje su sinoć pristale na opciju -bez kondoma ćemo ili koje nisu sigurne da su sračunale kako treba plodne dane ili  koje su previše popile da bi se sećale.. Možda sve ovo zvuči prevše dramatično, a možda i ne..

 

Spletom nesrećnih okolonosti uslovljenih različitim muzičkim ukusima na poslu sam prinuđena da slušam radio. Radio stanice su mahom .. hm.. Pa dobro, to bi mogla da bude tema za neki naredni blog. Ne znam šta je simpatičnije, nepismene vesti ili emisije u kojima neduhoviti slušaoci šalju neduhovite poruke na glupa pitanja neduhovitih voditelja. Malo tu i tamo prošaraju nekom muzikom, pa opet red inspirativnih razgovora.. I taman pomislim da ne može gore, a onda sledi blok reklama. E o tome bi tek mogao poseban blog.

          Jedna reklama posebno mi je zaparala uši. Ne mislim da je glupa, nisu iritantni glasovi i besmisleni stihovi.. Ne.. U pitanju je kombinacija onoga što reklamira i načina na koji reklamira. Tableta za dan posle – Rizičan odnos – Nema frke - Gutnite tableticu – Ništa lakše - Bez recepta- Sve je sjajano -  U svim boljim apotekama – Skoro džabe -  optimistično-ekstatičnim glasom odcvrkutano i onda u deset sekundi promrmljano: neželjena dejstva- konsultovati lekara- mrmm- mrrm.

         1259866495-pills.jpg I sad.. šta mene tu bode? Prvo, ja se apsolutno zalažem za slobodu i pravo žene na izbor kada je u pitanju rađanje. Abortus ili bilo koji drugi oblik prekida trudnoće ako je neželjena je leigitmno pravo i lični izbor svake žene kao što je i pravo da rodi neotuđivo i isključivo njeno. Nisam farmaceut, niti lekar, ali malo istraživanja po netu obavestilo me da se pomenuta pilulica ne sme koristiti više nego jednom u 6 meseci, da ima neželjene efekte mučnine, vrtoglavice, krvarenja i sl. Pa šta? Abortus ima i možda i štetnije posledice...

          Problem je po meni u pristupu lako ćemo. Mi smo zemlja sa poveelikim brojem abortusa među devojkama starosti između 16 i 19 godina. Mi smo zemlja sa prilično niskom svešću o polnim bolestima, kontracepciji, kontroli rađanja. Seksualno obrazovanje ne postoji u školama, a savetovališta tog tipa u domovima zdravlja i dalje su tabu i u njih se ne ide preventivno, već samo kad dođe do problema.  Roditelji i deca zaista veoma retko otvoreno razgovaraju o tom suštinski važnom delu odrastanja. Pri tom ne mislim da je nužno da vrcaju međusobne ispovesti, ali da je odgovornost roditelja da decu upute u načine da se zaštite od bolesti i neželjene trudnoće pa makar im tutnuli i neki pamflet u ruke ako ne žele da razgovaraju o tome. Tinejdžeri žive pod parolom lako ćemo – znamo jer bili smo i mi tamo.  U moje tinejdžersko doba veoma mali broj roditelja je sa decom razgovarao o kontracepciji i seksu, a naše su generacije definitivno kasnije sticale seksualna iskustva i po svemu sudeći menjale manje partnera nego današnji klinci.

          Da li ja pametno u uslovima apsolutne seksualne neprosvećenosti davati klinicma, tj. pre svega klinkama jedno takvo instant rešenje – pilulica koja će sutra rešiti sve probleme, bez recepta, u prvoj apoteci, za simboličnu sumu, bez suvišnih pitanja, i što je najproblematičnije – bez adekvatnog saveta, bez informacije. I ko će sutra, za dva meseca sprečiti istu tu klinku da potegne za istim rešenjem.. Možda potpuno nepotrebno jer trudnoće ni nema, ali kako da zna.. A pilulica je tu, jeftina, lako dostupna i efikasna. Ko će se zamarati čitanjem indikacija, kontra i sl. latinskih fraza.. (Realno, koliko nas zaista pročita sve što piše na pilulicama za lakše varenje, protiv glavobolje, za skidanje temperature, protiv depresije i sl. )

          Dakle, moje pitanje je da li jedna ovakva pilula može i treba da se prodaje u slobodnoj prodaji, bez lekarskog recepta, maloletnim devojčicama koje su sinoć pristale na opciju -bez kondoma ćemo ili koje nisu sigurne da su sračunale kako treba plodne dane ili  koje su previše popile da bi se sećale.. Možda sve ovo zvuči prevše dramatično, a možda i ne.. Kada ukrstim priče koje čujem od srednjoškolaca i srednjoškolki po prevozu (a vozim se sa njima svaki dan kad idu u školu i vraćaju se iz nje), i veselu reklamu, slika koja mi se javlja je sumorna. Slika devojčica koje ozbiljno narušavaju svoje zdravlje, zato što ne znaju ili ih ne zanima, zato što im je pružena mogućnost da to urade..

          Podsetilo me sve to na situaciju kada je svojevremeno reklamirano sredstvo koje je prividno poništavalo stanje pijanstva, sa tupavim nazivom antipolicaj.. Koliko ljudi je pijano i potencijalno opasno selo za volan srećno i zadovoljno što ih niko neće uhvatiti? Jedino što je ovo sredstvo bilo manje dostupno jer je bilo dosta skupo i brzo je uklonjeno iz prodaje..

          Nisam za zabranu pilula za dan posle, niti za njihovo povlačnje iz prodaje. Svesne, zrele i odgovorne osobe imaju svako pravo da odluče o tome da li će i na koji način izneti ili prekinuti trudnoću. Ali na koji način sprečiti one nesvesne, neodgovorne, neinformisane mlade devojke da zlouoptrebe dostupnost pilula isključivo na svoju štetu? Da li smo učinili dovoljno kao društvo da se mladi ljudi obaveste o načinima da se zaštite, o važnosti pre svega upotrebe kondoma, o važnosti odlaska kod ginekologa, o potencijalnim opasnostima nezaštićenog seksa? Da li smo seksulano dovoljno prosvetljena nacija da možemo ovakavu pilulicu dati na izvolte?

          Nisam od onih koji misle da seks treba da bude bauk kojim ćemo plašiti tinejdžere.. Ima South Park odličnu epizodu (a o čemu nema) o seksualnom obrazovanju u kojoj klinci seks i suprotan pol doživljavaju kao izvor sveg užasa i boleština. Ne mislim da klince treba plašiti, samo ih treba naučiti.. Da sagledaju situaciju, da shvate da u seksu mogu potpuno da uživaju samo ako su bezbedni.  I da kao i za sve drugo u životu, rešenje koje se nudi kao odviše lako i koje dolazi  post festum nikada nije najbolje. Prosto se bojim da postojanje takvog rešenja i njegova bezočno vesela ponuda ne izazovu još malo zbrke i još veći stepen neodgovornosti u već i tako haotičan seksualni život tinejdžera.



Komentari (459)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maca22 maca22 22:57 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

trener92
Samo , trebala si odmah da napišeš da ti upražnjavanje sex-a uz korišćenje kondoma ne prija ili ne odgovara, pa bi i ja razumeo o čemu pričaš.

Pošto si pribegao da ovako sebi objasniš stvari, onda ništa.
Biljana 77 Biljana 77 23:06 14.02.2010

Time out drugari!

OK. Da podvučem još jednom:

1. reklama je grozna jer nudi klincima plan B (pilulu za dan posle) kao jednako jednostavno, bezbedno i diskretno rešenje kao i plan A (standardne preventivne metode kontracepcije) - to je polazište ovog bloga

2. plan A je malo prisutan u javnosti, dakle zaključili smo već da postoji potreba za komercijalnim reklamiranjem kondoma, edukacijom, razgovorima kod kuće, osposobljavanjem savetovališta..

3. kao i o svakom drugom osetljivom pitanju (smrtna kazna, kastracija, školske uniforme)- postoji za i protiv opcija i to nije razlog da napadamo neprimereno jedni druge

4. moj lični stav je da maloletna osoba ne bi smela da može da kupi tabletu za dan posle bez lekarskog recepta, a ukoliko ne može da ga dobije neka joj je kupi mama, tetka ili starija sestra koja će da joj predoči druge metode zaštite i ozbiljnost sredstva koje uzima - suočena sa ovakvim mogućnostima mislim da će mlada nepromišljena (a ko nije bio takav) osoba da razmisli na vreme o upotrebi kondoma
ivana23 ivana23 23:13 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

trener92
Ivana verujem ti, ( iako nisam konzumirao, mame mi , pa ne znam) samo sam preneo nešto što sam čuo,čemu sam prisustvovao i imao i neprilika "jer ne razumem tegobe sa kojima se ona suočava, a volela bi mene da vidi da se ja tako mučim" tako je otprilike u jednom momentu zvučao odgovor.

Znas treneru, koliko ljudi (zena) toliko cudi. Ne sumnjam da si cuo... ali. Uvek dodje jedno ali.

Evo, kod Kru smo mogli procitati toliko toga o porodjajima, da bi se pomislilo da niceg strasnijeg, bolnijeg, nepriajtnijeg na svetu nema.
Poradjala sam se dva puta. Bez epidurala (i to je vestacko pomagalo po tebi?), bez poznatog doktora i zaista nemam neprijatna secanja na taj cin.

Sta hocu da kazem? Svaka osoba ima svoju perceciju dogadjaja, drugaciji prag bola, pa i podnosenje odredjenog leka (kao i alkohola, pilula npr.). Neko podnosi lako, a neko ima propratne efekte. Nismo svi isti. A neke su jos dodatno i 'razmazene', mislim na ono sto si napisao: "jer ne razumem tegobe sa kojima se ona suočava, a volela bi mene da vidi da se ja tako mučim".

Lako podlezes zenskim pricama. Pazi se!

trener92 trener92 23:28 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

maca22
trener92
Samo , trebala si odmah da napišeš da ti upražnjavanje sex-a uz korišćenje kondoma ne prija ili ne odgovara, pa bi i ja razumeo o čemu pričaš.

Pošto si pribegao da ovako sebi objasniš stvari, onda ništa.

Pa izvini , kako drugačije da shvatim, kada si ti nastupila ovako:

maca22
trener92
se ne slažem sa nekim tvojim konstatacijama.
Dakle, moje pitanje je da li jedna ovakva pilula može i treba da se prodaje u slobodnoj prodaji,

Moje mišljenje.NE , nikome ni maloletnicama , a punoletne ako su spremne da rizikuju ,kod lekara pa izvolite. .

teodorakaze

Konkretno povodom ovih pilula, kao i pilula za kontracepciju, ja sam skroz za, ali ne mislim da su namenjene maloletnicima. DakleM, kondom rulez

Znači svi vi maloletnice prisiljavate na abortus.
Niste vi promislili kad ste izašli sa svojim represivnim stvavima.


Mislim da ti i ja prilazimo ovoj problematici sa drugačijih polaznih stanovišta, da ne kažem shvatanja.
Naime , moje shvatanje ,o maloletnicima , tačnije maloletnicama , koje stupaju u seksualne odnose nije prihvatljivo, a ne pogotovo u smislu ,
kako se to ovde ponekad predstavlja ( tako mi se čini) o promiskuitetnim osobama.
Možda grešim , ali u tom smeru ide cela diskusija i na osnovu toga se i iznose mišljenja o prihvatanju ovakvog načina kontracepcije, a to za mene nije prihvatljivo.
Odnosno ne odobravam, daleko od toga da mogu to da zabranim .
Kako su mnoga shvatanja o mnogo čemu u današnjem društvu promenjena , neka nasilno, odnosno pod uticajem mnogih stvari koje ne gledam sa odobravanjem i eskalirala, po meni u negativnom smeru, pa samim tim i pitanje koje se postavlja, je i pitanje da li i gde postoji ili treba da postoji neka granica? Zamišljena.
Po mom mišljenju ako osoba stupa u intimne odnose samo da bi probala kako to izgleda i usput menjala partnere dok ne pronađe odgovarajućeg, , onda mi ne pričamo o istim osobama.
Ako dođemo u situaciju da treba da pomognemo moaloletnici da ne ostane u drugom stanju, zbog takvog pristupa , onda smo u velikom problemu.
Negde je nastao problem, u komunikaciji, roditelj,dete, pričamo o deci, koliko mi se čini,
zatim problem na reliciji društvo i moralne vrednosti koje su pale na najniži nivo.

teodorakaze teodorakaze 23:57 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Znači svi vi maloletnice prisiljavate na abortus.
Niste vi promislili kad ste izašli sa svojim represivnim stvavima.

Ne kapiram bas kako si povezala "nenamenjenost maloletnicama" sa "prisiljavanjem na abortus", no da razjasnim - pilule za kontracepciju, kao i pilula za dan posle, bazirane su na hormonima. Bez obzira na to sto je doza tih hormona mala i sto su te pilule relativno bezbedne, ne mislim da su medicinski namenjene tinejdzerima koji, jelte, po definiciji plivaju u hormonskim promenama organizma. Dakle, kondom je jedino kontraceptivno sredstvo sa visokim nivoom zastite koje se u njihovim godinama moze koristiti bez nezeljenih posledica (osim ako nisu alergicni, kao sto pomenu ivana). Zatim, kondom je jedino sredstvo koje ce ih istovremeno zastiti od seksualno prenosivih bolesti, sto je jos jedan ogroman plus, s obzirom da po prirodi stvari cesce menjaju partnere. Da ne pominjem da njihov najveci strah vezan za seks nisu bas te bolesti, vec upravo trudnoca, pa verujem da bi bili skloniji da se opredele za instant resenje protiv straha, nego za promisljanje o mogucim drugim posledicama. Deca su, to im je u prirodi. Dakle, jos jednom, kondom rulez.

E sad, ako se dogodi da i pored njihove najbolje volje kondom pukne, ne mislim da je najbolje resenje da mogu da trknu i cas se samomedikuju, jer je naime sada u pitanju zdravlje, pa mislim da je daleko bolje resenje da se obrate nekom kompetentnijem od sebe, ko moze o njima povesti racuna (roditelj, lekar). A ako im se tokom tog procesa slucajno najezi koza od prekora, tim bolje. Konkretno, slazem se sa scabies da malo licnog iskustva i uterivanja straha u ovom slucaju ne moze da skodi.Btw. kad se dete samo prehladi, ne kazemo mu "Idi kupi si lekove", nego mi preuzimamo brigu o lecenju ("me" being "roditelji, lekari", pa ne vidim kako je pilula za dan posle benignija od vitamina C.

Dakle, ja nisam protiv pilula za kontracepciju (koje i sama pijem vise od deset godina) niti protiv pilula za dan posle (koje sam koristila dva puta), vec sam protiv toga da deca mogu sama da odlucuju o ovako necemu i protiv reklame koja im je namenjena.
trener92 trener92 23:57 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

ivana23

nas treneru, koliko ljudi (zena) toliko cudi. Ne sumnjam da si cuo... ali. Uvek dodje jedno ali.

Evo, kod Kru smo mogli procitati toliko toga o porodjajima, da bi se pomislilo da niceg strasnijeg, bolnijeg, nepriajtnijeg na svetu nema.
Poradjala sam se dva puta. Bez epidurala (i to je vestacko pomagalo po tebi?), bez poznatog doktora i zaista nemam neprijatna secanja na taj cin.

Sta hocu da kazem? Svaka osoba ima svoju perceciju dogadjaja, drugaciji prag bola, pa i podnosenje odredjenog leka (kao i alkohola, pilula npr.). Neko podnosi lako, a neko ima propratne efekte. Nismo svi isti. A neke su jos dodatno i 'razmazene', mislim na ono sto si napisao: "jer ne razumem tegobe sa kojima se ona suočava, a volela bi mene da vidi da se ja tako mučim".

Lako podlezes zenskim pricama. Pazi se!

Prvo , ono je bila šala ( "nisam konzumirao" verujem da ti je ukapirala)
Pričaš o epiduralu.
Da li je to prirodno ili ne? Ubrizgavati (drogu) anesteziju, a da ti olakša porođaj, odnosno da ne bi osetila bolove.
Pitam čisto onako laički, tako mi i odgovori. Rade se i carski rezovi, i opet žena ne oseti bolove,zar ne? Uspavaju je i urade šta treba.Moja tetka se tako porodila dva puta i isto tako priča kao ti.
Nije u pitanju da li sam za jedno ili drugo , čisto da se razumemo.
Normalno je da se medicina razvija, i da joj je osnovna svrha ,da dođe do rešenja za ublažavanje različitih bolova, tegoba, itd, da ne navodim.
I naravno da je perpcepcija različita kod svakoga,
samo čini mi se da ovde pričamo o stvarima koje neki smatraju da su u redu, kao što je sex maloletnika. maloletnici su i oni od 9, 10 ,11, godina.
Da li su oni dovoljno sazreli za stupanje u seksualni odnos? Ne radi se samo o maloletnicima na pragu nekog punoletstva, za čije postupke još odgovaraju roditelji.
Kako se postaviti u tom slučaju? Da li će neko od roditelja sa blagonaklonošću posmatrati svoje dete od nekih 14, 15 godina, kada mu pronađe pilule za jednokratnu upotrebu?
To je za mene zanimljivo pitanje, na koje niko nije odgovorio.
trener92 trener92 00:11 15.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

teodorakaze

Dakle, ja nisam protiv pilula za kontracepciju (koje i sama pijem vise od deset godina) niti protiv pilula za dan posle (koje sam koristila dva puta), vec sam protiv toga da deca mogu sama da odlucuju o ovako necemu i protiv reklame koja im je namenjena.


Kako smo ti i ja prozvani , samo da objasnim citirano (iako je ceo komentar po , sasvim razumljiv i prihvatljiv za mene) .
kao što sam i u nekom od ranijih komentara možda i napisao, svaka punoletna, zrela osoba ima slobodu da odluči šta i kako će uraditi kada je njen organizam u pitanju , svako rafdi kako misli da je najbolje za njega.I to ne osporavam, a potpuno se slažem sa ovim drugim delom citirane rečenice.
maca22 maca22 00:14 15.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

teodorakaze
E sad, ako se dogodi da i pored njihove najbolje volje kondom pukne, ne mislim da je najbolje resenje da mogu da trknu i cas se samomedikuju, jer je naime sada u pitanju zdravlje, pa mislim da je daleko bolje resenje da se obrate nekom kompetentnijem od sebe, ko moze o njima povesti racuna (roditelj, lekar).

To se opet svodi na davanje pilule, zar ne?

A ako im se tokom tog procesa slucajno najezi koza od prekora, tim bolje.

To može samo do procvata crnog tržišta tih lekova da dovede. I ni do čega drugog.
Ja sam mišljenja da se prosevićivanje vrši na drugom mestu i u drugo vreme.

I bez prekora. Prekor služi čemu? Nisu namerno pocepali tu gumu, a pričamo baš o tom scenariju.
topcat topcat 00:21 15.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

činjenica jeste da antibebi mogu regulisati hormonalni ciklus i mogu se koristiti i u terapiji.


Činjenica je da mogu i shebati ciklus, tj. dovesti do toga da tijelo bez tableta ne funkcionira. Isto tako je činjenica da mogu utjecati na ženinu plodnost!
Pa tko voli...
Ja nekako mislim da, ako je došlo do hormonalnog poremećaja, treba vidjeti koji mu je uzrok, a ne se brže bolje šopati svim i svačim.
No dobro, ipak vodi reklama da "antibebi pilule sprečavaju rak"...za koji inače "ne znamo kako nastaje"...ali saznajem da se mogu cijepiti protiv...

Unfuckable Unfuckable 00:26 15.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

znaš kako, ako grudi stvarno porastu dva broja, ja glasam "za"
trener92 trener92 00:33 15.02.2010

Re: Time out drugari!

Biljana77

Zaključak je u redu , pogotovo 4.
A ovo 3. pretpostavljam da se odnosi na moj komentar maci 22: inkruimisnisana rečenica:
Samo , trebala si odmah da napišeš da ti upražnjavanje sex-a uz korišćenje kondoma ne prija ili ne odgovara, pa bi i ja razumeo o čemu pričaš.


3. kao i o svakom drugom osetljivom pitanju (smrtna kazna, kastracija, školske uniforme)- postoji za i protiv opcija i to nije razlog da napadamo neprimereno jedni druge

Nije mi namera da uvredim bilo koga pogotovo macu ,sa kojom sam i ranije imao nekih nesporazuma, kada sam objašnjavao svoje mišljenje o vakcini za svinjski grip( što se ispostavilo na kraju kao ispravno)
ali iz svih mojih objašnjenja je izvučen zakljućak da prisiljavam nekog na abortus i samim tim se nametnuo takav zaključak.
Ako se to shvata kao uvreda , onda imate moje izvinjenje,i ako smatraš da treba obriši komentar. neću zameriti.

trener92 trener92 00:35 15.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Unfuckable
znaš kako, ako grudi stvarno porastu dva broja, ja glasam "za"


Zašto moram uvek da se složim sa tobom, (?
topcat topcat 00:35 15.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Unfuckable
znaš kako, ako grudi stvarno porastu dva broja, ja glasam "za"


Heh, eto zato ne uslovljavaju dečke.
Jer se boje da će biti odbačene ako nisu dovoljno velike, dovoljno...ne znam šta...

edit:
zaboravila sam napomenuti da se grudi obično vrate u regular size nakon hormonalne terapije...
Sorry.
trener92 trener92 00:46 15.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

topcat
Unfuckable
znaš kako, ako grudi stvarno porastu dva broja, ja glasam "za"


Heh, eto zato ne uslovljavaju dečke.
Jer se boje da će biti odbačene ako nisu dovoljno velike, dovoljno...ne znam šta...

edit:
zaboravila sam napomenuti da se grudi obično vrate u regular size nakon hormonalne terapije...
Sorry.


Ni to nije loše , kao da si imao bliski susret sa dve različite ....osobe
topcat topcat 00:49 15.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

A pred 320 komentara sam rekla da smo površni...
ivana23 ivana23 00:58 15.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

topcat
činjenica jeste da antibebi mogu regulisati hormonalni ciklus i mogu se koristiti i u terapiji. Činjenica je da mogu i shebati ciklus, tj. dovesti do toga da tijelo bez tableta ne funkcionira. Isto tako je činjenica da mogu utjecati na ženinu plodnost! Pa tko voli...Ja nekako mislim da, ako je došlo do hormonalnog poremećaja, treba vidjeti koji mu je uzrok, a ne se brže bolje šopati svim i svačim. No dobro, ipak vodi reklama da "antibebi pilule sprečavaju rak"...za koji inače "ne znamo kako nastaje"...ali saznajem da se mogu cijepiti protiv...

Napisala sam da je dobila pilule u svojstvu leka. Na osnovu cega donosis zakljucak: ne se brže bolje šopati svim i svačim?
Za vakcinu sam vec juce dala link. To ti je slicna prica kao i sa vakcinom protiv novog gripa.
Unfuckable Unfuckable 00:59 15.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

kao da si imao bliski susret sa dve različite ....osobe

da jbt, lek za monotoniju je najzad pronađen!
Biljana 77 Biljana 77 01:24 15.02.2010

Re: Time out drugari!

@ trener
Ako se to shvata kao uvreda , onda imate moje izvinjenje,i ako smatraš da treba obriši komentar. neću zameriti.

Ma kakvi. Nije upućeno tebi već generalno.. učinilo mi se da se nekako sa raznih strana osporava pravo na drugačije mišljenje i da se u tome zapada u suviše lične opservacije šta ko voli/ne voli, kome je šta i da li opravdano lekar prepisao i sl.

@ maca
I bez prekora. Prekor služi čemu? Nisu namerno pocepali tu gumu, a pričamo baš o tom scenariju.
Nekad imam utisak da preterano teraš mak na konac. Kada se radi o prekorevanju ne verujem da je teodora mislila na slučaj pucanja kondoma (o kome btw. pričamo kao da se dešava svako malo, što mi takođe nije poznato, a prilično smo ih potrošili) već na nepromišljen nezaštićen odnos. Znam da nije precizno to i rekla, ali ako bismo do najsitnijih tančina pojašnjavali šta mislimo svaki bi komentar postao poseban blog. Ne bi bilo loše da posmatramo nečije komentare u celini sa ostalim komentarima koje je dao na temu, a ne da izvlačimo pojedinačne rečenice iz konteksta.
topcat topcat 01:29 15.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Na osnovu cega donosis zakljucak: ne se brže bolje šopati svim i svačim?

Na osnovu klasičnog i najčešćeg odgovora ginekologa.(Otprilike kao što morning after pilule dobiješ, a da se nitko ne zapita da li si ih u stanju podnijeti)
Već sam sama sebi dosadna sa ovom rečenicom, ali da, današnja medicina uglavnom sanira posljedicu, a ne bavi se uzrokom.
scabies scabies 01:39 15.02.2010

Re: Time out drugari!

nekako sa raznih strana osporava pravo na drugačije mišljenje i da se u tome zapada u suviše lične opservacije šta ko voli/ne voli, kome je šta i da li opravdano
Pričaš o meni?
Vidiš da sam se primirila.
Smem samo jedno pitanje da postavim? Ne moraš odgovoriti, naravno. Da li misliš da mladi ne treba da stupaju u sexualne odnose pre punoletstva?
maca22 maca22 01:43 15.02.2010

Re: Time out drugari!

Objasniću: ovde mi je upadljiva i impresivna POTREBA da se maloletnik izgrdi. A to, uverena sam, ne dovodi do rešenja. To dovodi do skrivanja.

E sad, da li neko ko piše jedno misli a drugo pise; ili je naprosto željan grdnje pa je pominje i u kontekstu gde njoj nije mesto (to famozno pucanje gume), to je stvar interpretacije. Ne mogu znati tačno, ali onda pitam.
Unfuckable Unfuckable 01:47 15.02.2010

Re: Time out drugari!

ovde mi je upadljiva i impresivna POTREBA da se maloletnik izgrdi

dakle, kakobilo, malodobnicima karanje ne gine
trener92 trener92 01:48 15.02.2010

Re: Time out drugari!

Biljana 77


Ok. Jasno mi je samo mi smeta taj suviše slobodan stav liči mi na skidanje odgovornosti koju roditelj pre svega treba da ima , ( u ovom primeru), odnosno prepuštanje odluke nekome ko nije dovoljno ni sazreo niti je upućen , šta sve može da se dogodi, pogotovo posle onoga što si objasnila na koji način se to prezentuje. Naravno da će mladi ići linijom manjeg otpora ( a kada nisu) , a ovde je u pitanju zdravlje, i mora da bude pod kontrolom onoga ko je za to kompetentan,a ne da mama , sestra , ili ne znam ko već da deli savete šta je najbolje.
I žene odlaze prvo kod ginekologa i da se posavetuju ili ako treba ispitivanje,( ne znam) , pa im se predoču sve što može da se dogodi.Pa se tek onda odlučuju.
Ja samo navodim najbezbolniji pristup, naravno to sve podrazumeva da čovek ulazi u avanturu svestan mogućih posledica .
maca22 maca22 01:51 15.02.2010

Re: Time out drugari!

Unfuckable
ovde mi je upadljiva i impresivna POTREBA da se maloletnik izgrdi

dakle, kakobilo, malodobnicima karanje ne gine

Biljana 77 Biljana 77 01:54 15.02.2010

Re: Time out drugari!


scabies
nekako sa raznih strana osporava pravo na drugačije mišljenje i da se u tome zapada u suviše lične opservacije šta ko voli/ne voli, kome je šta i da li opravdano
Pričaš o meni?
Vidiš da sam se primirila.
Smem samo jedno pitanje da postavim? Ne moraš odgovoriti, naravno. Da li misliš da mladi ne treba da stupaju u sexualne odnose pre punoletstva?

Je l' ti to mene zajebavaš? Ili nisi pročitala tekst ili komentare koja sam ostavljala? Mora da se zajebavaš.. Ne znam o čemu bismo uopšte ovde pričali onda. Ako je ozbiljno, ovo pitanje ću tretirati kao izuzetno potcenjivačko u svakom smislu. Žao bi mi bilo da je tako.
I ne pričam o tebi, ne znam kako si se prepoznala.
trener92 trener92 01:56 15.02.2010

Re: Time out drugari!

scabies
nekako sa raznih strana osporava pravo na drugačije mišljenje i da se u tome zapada u suviše lične opservacije šta ko voli/ne voli, kome je šta i da li opravdano
Pričaš o meni?
Vidiš da sam se primirila.
Smem samo jedno pitanje da postavim? Ne moraš odgovoriti, naravno. Da li misliš da mladi ne treba da stupaju u sexualne odnose pre punoletstva?


Scabies , izvini što citiram tvoj komentar , Molim te odgovori mi na ovo: kako bi reagovala na ovako nešto :

Peking -- U Kini je devojčica od devet godina rodila sina, ali nije najmlađa majka. U Peruu se to desilo četiri godine mlađoj devojčici.

izvor
Ili da preformulišem, da li bi detetu od ovoliko godina ( može i 12. 13, 16,)preporučila pilule za jednokratnu upotrebu?
Ovo pitanje se ne razlikuje od pitanja koje si ti postavila!
Ja ne bih dozvolio, pogotovo kada bih imao ćerku ,to je odgovor na tvoje pitanje.
Voleo bi da ti odgovoriš na moje pitanje.
Biljana 77 Biljana 77 01:57 15.02.2010

Re: Time out drugari!

maca22
Ne mogu znati tačno

Možeš, ako nečije komentare posmataraš kao celinu, a ne izvlačiš iz konteksta radi pukog teranja maka na konac. Počinjem da se ponavljam te odoh na spavanje.
Unfuckable Unfuckable 02:03 15.02.2010

Re: Time out drugari!

U Kini je devojčica od devet godina rodila sina, ali nije najmlađa majka. U Peruu se to desilo četiri godine mlađoj devojčici.

evo ja ću da reagujem:
te devojčice su malo prerano dostigle polnu zrelost, to mi je prva misao.
Frapantan podatak - medicinski gledano (anatomski, psihološki, fiziološki, kako god)
scabies scabies 02:04 15.02.2010

Re: Time out drugari!

Idi, bre, Biljo, koji ti je đavo? Šta ti bi iz čista mira? Božesačuvaj
Prvo - izvini. Nisam imala nameru da potcenjujem nikoga, naročito ne tebe. Nisam bila ovde par sati i sačekalo me brdo komentara, pa sam se opet malo pogubila. Iz nekog komentara (koji možda i nije bio tvoj) mi se učinilo da to može značiti to. U svakom slučaju, ja sam uvek na strani klinaca i uvek branim njihova prava. Trudim se da ne zaboravim kako je to biti mlad i slobodan. I iskreno da ti kažem ja tim klincima opasno zavidim, ali se trudim da se ta moja zavist ne pretvori u neke zamke, lance i rešetke na njihovom putu. Ja sam shvatila da su oni centralno pitanje ovog bloga, ne nikakvi kondomi, pilule i slično. Izgleda da sam promašila temu.
Ako hoćeš - oprosti
Ako nećeš - znaš da bar meni nijkad nije problem da se svađam.
trener92 trener92 02:11 15.02.2010

Re: Time out drugari!

Unfuckable
U Kini je devojčica od devet godina rodila sina, ali nije najmlađa majka. U Peruu se to desilo četiri godine mlađoj devojčici.

evo ja ću da reagujem:
te devojčice su malo prerano dostigle polnu zrelost, to mi je prva misao.
Frapantan podatak - medicinski gledano (anatomski, psihološki, fiziološki, kako god)


Katastrofa čoveče nisam mogao da verujem kada sam pročitao! U redu to jeste u kontekstu ovoga što pričamo ekstrem, ustvari stanje u društvu i sve što ide uz to, samo mislim da se preteruje u dozvoljavanju nekih sloboda kada im nije vreme . Po meni je pogrešna procena da su danas, deca mnogo zrelija nego ranije.
Imaju veću mogućnost informisanja, to da , samo to ne daje za pravo roditelju da se dozvoli potpuna sloboda u svemu i svačemu , .
Ustvari čini mi se da je ovo pitanje shvatanja odnosa kakav treba da bude između dvoje mladih.
scabies scabies 02:14 15.02.2010

Re: Time out drugari!

Scabies , izvini što citiram tvoj komentar , Molim te odgovori mi na ovo: kako bi reagovala na ovako nešto :

Peking -- U Kini je devojčica od devet godina rodila sina, ali nije najmlađa majka. U Peruu se to desilo četiri godine mlađoj devojčici.

izvor
Ili da preformulišem, da li bi detetu od ovoliko godina ( može i 12. 13, 16,)preporučila pilule za jednokratnu upotrebu?
Ovo pitanje se ne razlikuje od pitanja koje si ti postavila!
Ja ne bih dozvolio, pogotovo kada bih imao ćerku ,to je odgovor na tvoje pitanje.
Voleo bi da ti odgovoriš na moje pitanje.
Uh, uh. Stoji ono što je kolega Unf rekao o prevremenom sticanju polne zrelosti, ali mnogo strašnije je što u slučaju devojčica od 5 ili 9 godina nema sumnje da je u pitanju sexualno nasilje i zloupotreba.
Stvarno teško pitanje postavljaš. U slučaju da je u pitanju devojčica od kolikogod godina koja je imala nezaštićen sexualni odnos i da postoji velika verovatnoća da može doći do začeća, mislim da je pilula ipak bolje rešenje od abortusa. Trudnoća se u svakom slučaju mora sprečiti, jer u tom uzrastu predstavlja veliki rizik po decu, mislim majku i njenu bebu.
Ne znam čemu ipak ovako drastična pitanja. Uopšte i ne volim da se izjašnjavam po takvim pitanjima, prevazilaze moje mogućnosti, ali pošto si ti u pitanju, napravila sam izuzetak.
Unfuckable Unfuckable 02:17 15.02.2010

Re: Time out drugari!

meni je malo SF da zamislim klinku od 6 godina kako doji bebu, ako me razumeš.
A o porođaju, samom - da i ne pričam (dijametri karlice, relaksini i ostale gluposti)
Tako da bih ja to arhivirao u folder "tragedija/medicinski fenomen". Dešava se, jbg. kao i tele s dve glave.
Ono što me mnogo više kopka je - kom to geniju je palo na pamet da uživa u seksu sa ženskom osobom starom čitavih 5 godina?
Biljana 77 Biljana 77 02:18 15.02.2010

Re: Time out drugari!

Ja sam shvatila da su oni centralno pitanje ovog bloga, ne nikakvi kondomi, pilule i slično. Izgleda da sam promašila temu.
Nisi.. Da se samocitiram, pa odoh da spavam stvarno:

Poenta priče je: Deco, seks je divna stvar, kada je upražnjavaju dve osobe koje to žele na bezbedan način!


Iz nekog komentara (koji možda i nije bio tvoj) mi se učinilo da to može značiti to.
Valjda smo se dosad "upoznali" za toliko.

Trudim se da ne zaboravim kako je to biti mlad i slobodan.
Mislim da nemamo dovoljno godina da bismo to zaboravili.
topcat topcat 02:22 15.02.2010

Re: Time out drugari!

Unfuckable

Ono što me mnogo više kopka je - kom to geniju je palo na pamet da uživa u seksu sa ženskom osobom starom čitavih 5 godina?

Da, to je ono što ostavlja bez teksta...
trener92 trener92 02:26 15.02.2010

Re: Time out drugari!

scabies
Scabies , izvini što citiram tvoj komentar , Molim te odgovori mi na ovo: kako bi reagovala na ovako nešto :

Peking -- U Kini je devojčica od devet godina rodila sina, ali nije najmlađa majka. U Peruu se to desilo četiri godine mlađoj devojčici.

izvor
Ili da preformulišem, da li bi detetu od ovoliko godina ( može i 12. 13, 16,)preporučila pilule za jednokratnu upotrebu?
Ovo pitanje se ne razlikuje od pitanja koje si ti postavila!
Ja ne bih dozvolio, pogotovo kada bih imao ćerku ,to je odgovor na tvoje pitanje.
Voleo bi da ti odgovoriš na moje pitanje.
Uh, uh. Stoji ono što je kolega Unf rekao o prevremenom sticanju polne zrelosti, ali mnogo strašnije je što u slučaju devojčica od 5 ili 9 godina nema sumnje da je u pitanju sexualno nasilje i zloupotreba.
Stvarno teško pitanje postavljaš. U slučaju da je u pitanju devojčica od kolikogod godina koja je imala nezaštićen sexualni odnos i da postoji velika verovatnoća da može doći do začeća, mislim da je pilula ipak bolje rešenje od abortusa. Trudnoća se u svakom slučaju mora sprečiti, jer u tom uzrastu predstavlja veliki rizik po decu, mislim majku i njenu bebu.
Ne znam čemu ipak ovako drastična pitanja. Uopšte i ne volim da se izjašnjavam po takvim pitanjima, prevazilaze moje mogućnosti, ali pošto si ti u pitanju, napravila sam izuzetak.

Ok , reagovao sam samo na pitanje koje si postavila u prethodnom, komentaru. Naravno da je ovo posledica mnogo čega, i nije umesno u ovakvoj diskusiji.
Doduše ne moramo da idemo daleko, sa nama žive Romi kod kojih je uobičajena pojava da žene rađaju sa 15 tak godina.
Zato i insistiram na edukaciji , kao preko potrebnoj, savetovanju i roditelja i dece. Mislim zeznuto je prilično kao što si napisala da ne upadneš ( mislim na sve roditelje) u zamku , braneći prava klinaca, a opet sa druge strane.
Zeznuto. Mislim da se stvaraju neki stereotipi kao iz filma( Mi nismo anđeli"klinke se danas satiru..." Možda grešim ali mislim da nije tako,bar tako ne bi trebalo da bude , po meni.
Zeznuto prilično.
Kako li je bilo našim roditeljima?
trener92 trener92 02:31 15.02.2010

Re: Time out drugari!

Unfuckable
meni je malo SF da zamislim klinku od 6 godina kako doji bebu, ako me razumeš.
A o porođaju, samom - da i ne pričam (dijametri karlice, relaksini i ostale gluposti)
Tako da bih ja to arhivirao u folder "tragedija/medicinski fenomen". Dešava se, jbg. kao i tele s dve glave.
Ono što me mnogo više kopka je - kom to geniju je palo na pamet da uživa u seksu sa ženskom osobom starom čitavih 5 godina?


Pa to ti je kao ona životinja iz Austrije , što je napravio gomilu dece svom detetu
Unfuckable Unfuckable 02:34 15.02.2010

Re: Time out drugari!

jbg, ja mislim da edukacija treba da počne mnogo pre nego što "hormoni zamagle vidik i eliminišu razum", dakle - svakako pre (famozne) 15.
I nije nužno da bude skroz ozbiljna, kao one ekskurzije u NF što sam spominjao: to bih servirao upravo uskovitlanim petnaestogodišnjacima, pa neka me razapnu. To, i video snimak Brisa Tatona u UC. Da vide deca šta zaista radi štangla, i kako to zaista izgleda.
Nešto slično kao nama, što je Šuvar prezentovao čari "proizvodnog rada" - čisto da steknemo dojam šta ima sve da se radi ako je knjiga preteška.
scabies scabies 02:45 15.02.2010

Re: Time out drugari!

Da, jeste teško pitanje. Zato je i potpuno legitimno tvrditi da nije poželjno stupati u sexualne odnose pre 18. Teško je povući granicu, ali jedno je sigurno: neophodno je da postoji biološka i psihološka zrelost. I nije teško prepoznati godine u kojima je potpuno izvesno da ne mogu postojati. Sa 12 godina NIKO nije zreo. Sa 14? I dalje ne verujem. 15? Teško... A onda se usitnjava i sa svakim mesecom je veći procenat onih koji su dostigli fizičku i psihičku zrelost.
Slušala sam priču odrasle ženske osobe koja je prvo seksualno iskustvo imala sa 15 godina, sa starijim momkom. Kaže da joj je bilo super, da je sve bilo u redu, da su to ponovili još par puta, a onda nije mogla da podnese osećaj krivice, nije smela nikome da kaže i dugo nikome nije o tome pričala.
Mnogo se problema krije ispod teme koju smo pokrenuli.
topcat topcat 02:46 15.02.2010

Re: Time out drugari!

jbg, ja mislim da edukacija treba da počne mnogo pre nego što "hormoni zamagle vidik i eliminišu razum", dakle - svakako pre (famozne) 15.

Pa ja to uporno govorim, a ispadam štajaznamšta.

Kad hormoni zamagle, nemaš kamo i kome govoriti, ako nije ranije pripremljen teren. A jednom ipak i to dijete treba ostaviti na miru, tj. roditelj mora znati da ne može baš sve kontrolirati.
Ako je odgoj bio "uspješan" sve će biti samo hir, a negdje u kutku će se ipak pojavljivati nešto vezano uz odgovornost...
Ako ne...onda jbg, možemo i dalje sanirati reklamom kondoma. ; )
maca22 maca22 03:06 15.02.2010

Re: Time out drugari!

scabies
Trudim se da ne zaboravim kako je to biti mlad i slobodan. I iskreno da ti kažem ja tim klincima opasno zavidim, ali se trudim da se ta moja zavist ne pretvori u neke zamke, lance i rešetke na njihovom putu.

I ja to vidim kao stvar koja se provlaci ovde. :)
maca22 maca22 03:09 15.02.2010

Re: Time out drugari!

topcat
A jednom ipak i to dijete treba ostaviti na miru, tj. roditelj mora znati da ne može baš sve kontrolirati.

Ne, nego cemo ga uvrebati ispred apoteke (koja ce saradjivati sa nama i pilule deliti preko nas).
trener92 trener92 03:12 15.02.2010

Re: Time out drugari!

scabies
Da, jeste teško pitanje. Zato je i potpuno legitimno tvrditi da nije poželjno stupati u sexualne odnose pre 18. Teško je povući granicu, ali jedno je sigurno: neophodno je da postoji biološka i psihološka zrelost. I nije teško prepoznati godine u kojima je potpuno izvesno da ne mogu postojati. Sa 12 godina NIKO nije zreo. Sa 14? I dalje ne verujem. 15? Teško... A onda se usitnjava i sa svakim mesecom je veći procenat onih koji su dostigli fizičku i psihičku zrelost.
Slušala sam priču odrasle ženske osobe koja je prvo seksualno iskustvo imala sa 15 godina, sa starijim momkom. Kaže da joj je bilo super, da je sve bilo u redu, da su to ponovili još par puta, a onda nije mogla da podnese osećaj krivice, nije smela nikome da kaže i dugo nikome nije o tome pričala.
Mnogo se problema krije ispod teme koju smo pokrenuli.


U pravu si , mnogo problema se krije , a naizgled samo jedna naoko obična , bezazlena ( pomagajuća) reklama.
Sećam se da sam u 1. gimnazije imao 2( i slovima dva) časa seksualnog vaspitanja.
I tada sam postavio pitanje , ( niko nije smeo ništa da pita , svi ono gledaju u patos, a mene zamolila jedna devojčica da pitam šte je to "belo pranje" .
kada je stiglo objašnjenje, zezali su me jedno mesec dana. Posle sam se vadio , kao ma ženska nešto bolesna , pa moram da pauziram .
Mislim blam.
Tako je bilo, bili smo ko Perica u onom vicu kada vidi Maricu da plače , a on je pita šta je ,a ona curi mi krv tu dole.
On pogleda i onako zabrinuto kaže, Marice koliko se ja razumem u biologiju tebi su odsekli k****.
Što jeste jeste.
scabies scabies 03:20 15.02.2010

Re: Time out drugari!

Unfuckable Unfuckable 03:21 15.02.2010

Re: Coach, pazi sa' ovo:

ok, haj'mo jedno malecno pitanje, može?
Ako se brani mlađima od 18 da kupuju alkohol i cigarete, a brani se - znamo - zašto bi im se onda dozvoljavalo da kupuju hormonske preparate?
trener92 trener92 03:24 15.02.2010

Re: Coach, pazi sa' ovo:

Unfuckable
ok, haj'mo jedno malecno pitanje, može?
Ako se brani mlađima od 18 da kupuju alkohol i cigarete, a brani se - znamo - zašto bi im se onda dozvoljavalo da kupuju hormonske preparate?


Odlično pitanje, pravo!"
Unfuckable Unfuckable 03:30 15.02.2010

Re: Coach, pazi sa' ovo:

Odlično pitanje, pravo!"

scabies scabies 03:33 15.02.2010

Re: Coach, pazi sa' ovo:

Mogu da kupe medicinski alkohol u apoteci, nije zabranjeno.
Znamo čemu služe alkohol i cigarete. I znamo da ne postoje indikacije za njih. I znamo da postoje neželjeni efekti.
Pri tome sve maloletne osobe u roku od odmah mogu naći neku punoletnu osobu koja će to kupiti umesto njih. Nije stvar u tome da se nešto samo formalno zabrani. Lično milsim da sve te restriktivne mere ne bi rešile problem, samo bi ga zamaskirale.
Unfuckable Unfuckable 03:40 15.02.2010

Re: Coach, pazi sa' ovo:

that's my scabby!
Coach, kako ide onaj jedan mnogo dobar stih iz "Kalabalak"?
scabies scabies 03:48 15.02.2010

Re: Coach, pazi sa' ovo:

Ljudi, ja se odjavljujem. Bilo je lepo družiti se sa vama ceo vikend. Ali neće me biti neko vreme, malo sam se predozirala... A seks ko mi spomene u narednih 5 dana - teško njemu!
Laku noć.
Unfuckable Unfuckable 03:52 15.02.2010

Re: Coach, pazi sa' ovo:

Ljudi, ja se odjavljujem

ja pročitao: odvaljujem
see ya
trener92 trener92 03:59 15.02.2010

Re: Coach, pazi sa' ovo:

Nije stvar u tome da se nešto samo formalno zabrani.

scabies


U pravu si. Zato je potrebna edukacija ili ne znam kako da nazovem.U pravom smislu reči i roditelja .
Možda ne bi trebalo , ali ću ipak iskoristiti i opisaću jedan primer.
Nešto slično smo videli u Filmu "Koštana".

Na ulazu u NS,sa obe strane puta ordiniraju prostitutke, obično su iz okolnih sela , većinom Romkinje.
Jedan poznanik mi je pričao da je ,tip odveo sina,od 15 godina i platio ,da mali oseti kako to izgleda, tu pored puta u automobilu.
Možda je to usamljen primer,možda i nije.
Ja nisam imao smislen komentar na to.
trener92 trener92 04:01 15.02.2010

Re: Coach, pazi sa' ovo:

scabies
Ljudi, ja se odjavljujem. Bilo je lepo družiti se sa vama ceo vikend. Ali neće me biti neko vreme, malo sam se predozirala... A seks ko mi spomene u narednih 5 dana - teško njemu!
Laku noć.


Laku noć
trener92 trener92 04:05 15.02.2010

Re: Coach, pazi sa' ovo:

Unfuckable
that's my scabby!
Coach, kako ide onaj jedan mnogo dobar stih iz "Kalabalak"?

"motamo krdžu, pijemo đubre"....
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 04:30 15.02.2010

Re: Coach, pazi sa' ovo:

Mi smo ti fino rastimovani
svirka po noci, ljubav u bezvezni cas
motamo krdzu, pijemo djubre
uvijek u zoru sam po cijeli dan

Kalabalak mi volimo
hej, kalabalak

I nije vazno, ali ispadne tako
uvijek naopako, uvijek navrat-nanos
i sta se tu moze kad se zalomi
djavo zna zasto a mozda ni on

Kalabalak mi volimo
hej, kalabalak

Gledam da nikog od pametnih hulja
ne ispravljam
Cak iako nisam u pravu
ja nisam u krivu
I niko ne zna i niko ne sluti
tajnu u srcu pjesnikovom

Bedz na srcu, kurslus u mozgu
obuci sto nadjes, ali nikako to
al uvijek kontra i kada gresim
to mi je keif, to mi je gust

Kalabalak mi volimo
hej, kalabalak

Gledam da nikog od pametnih hulja
ne ispravljam
Cak iako ja nisam u pravu
ja nisam u krivu
I niko ne zna i niko ne sluti
tajnu u srcu pjesnikovom
maca22 maca22 07:24 15.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

teodorakaze
Znači svi vi maloletnice prisiljavate na abortus.
Niste vi promislili kad ste izašli sa svojim represivnim stvavima.

Ne kapiram bas kako si povezala "nenamenjenost maloletnicama" sa "prisiljavanjem na abortus",

Ja sam shvatila da ako nisu maloletnicima namenjene, onda one, iako je VEC bilo nezasticenog seksa, ne treba ni da ih koriste. No im preostaje samo da abortiraju. No, to nisi mislila, ok, moj greska.

Ali onda imam pitanje: gde zapravo na uputstvu proizvodjaca pise da nisu namenjene osobama mladjim od ... godina? I jos da je u pitanju isto godiste kao i tenutak sticanja punoletstva. Evo ovde se vidi da BAS jesu za njih. A ne za nas.

Drugo pitanje: gde pise da je to namenjeno odraslim zenama, da za njih nije stetno, da se upotrebljava nekako drugacije i da trebamo biti "ZA"?

Re: Odlična tema ,iako

činjenica jeste da antibebi mogu regulisati hormonalni ciklus i mogu se koristiti i u terapiji.


Činjenica je da mogu i shebati ciklus, tj. dovesti do toga da tijelo bez tableta ne funkcionira. Isto tako je činjenica da mogu utjecati na ženinu plodnost!
Pa tko voli...
Ja nekako mislim da, ako je došlo do hormonalnog poremećaja, treba vidjeti koji mu je uzrok, a ne se brže bolje šopati svim i svačim.


velika je zabluda da kontraceptivne pilule mogu da poremete ciklus i da uticu na zeninu plodnost. odnosno, uticu na plodnost dok se uzimaju, jer sprecavaju ovulaciju. kad zena prestane da ih uzima, plodnost nije redukovana u odnosu na stanje pre pilule. ako je ciklus ili ovulacija posle neredovna to znaci da je poremecaj bio prisutan nezavisno od pilula (najcesce je u pitanju sindrom policisticnih jajnika, gde davanje pilule reguloise ciklus jer ima antiandrogena svojstva, tj sprecava stvaranje vece kolicine muskih hormona, da ne gnjavim...).

najznacajnija nezeljena dejstva pilule su venska tromboza (sanse su visestruko povecane ako osoba pusi), poremecaj lipida u onih koji su tome vec skoloni, i nesto vece sanse za rak dojke ako govorimo o dugotrajnom koriscenju od strane osobe koja ima rak dojke u prorodicnoj istoriji i nosilac je mutacije BRCA.
teodorakaze teodorakaze 12:09 15.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Kako smo ti i ja prozvani , samo da objasnim citirano (iako je ceo komentar po , sasvim razumljiv i prihvatljiv za mene) .
kao što sam i u nekom od ranijih komentara možda i napisao, svaka punoletna, zrela osoba ima slobodu da odluči šta i kako će uraditi kada je njen organizam u pitanju , svako rafdi kako misli da je najbolje za njega.I to ne osporavam, a potpuno se slažem sa ovim drugim delom citirane rečenice.

Shvatila sam
teodorakaze teodorakaze 12:17 15.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

To se opet svodi na davanje pilule, zar ne?

Zavisi. I ne zavisi od preplasene tinejdzerke, nego od odgovornije osobe
To može samo do procvata crnog tržišta tih lekova da dovede. I ni do čega drugog.

Ne razumem, pa pilula za dan posle je postojala i do sada, nije izmisljena prekjuce, i do sada se mogla kupiti u apoteci. I ponovicu jos jednom, iako ne vidim gde sam bila nejasna - ja sam ZA postojanje ove pilule, ali uz ODGOVORNO koriscenje. Poenta je da ne vidim kako ce reklamiranje iste tinejdzerima dovesti do odgovornosti, vec mislim da bi se moglo desiti upravo suprotno.
I bez prekora. Prekor služi čemu? Nisu namerno pocepali tu gumu, a pričamo baš o tom scenariju.

Objasnila je Bilja, ali ajde da ponovim - naravno da ne mislim na prekor u slucaju da pukne kondom - to nije odgovornost devojcice i decaka, vec je naprotiv za pohvalu sto su kondom koristili, i ne mislim da bi im iko i uputio prekor u takvoj situaciji.
teodorakaze teodorakaze 12:26 15.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Ja sam shvatila da ako nisu maloletnicima namenjene, onda one, iako je VEC bilo nezasticenog seksa, ne treba ni da ih koriste. No im preostaje samo da abortiraju. No, to nisi mislila, ok, moj greska.

Nisam to mislila, vec da one nisu namenjene maloletnicima medicinski govoreci, pa da kada vec dodje do situacije kada bi ih mozda upotrebili, daleko je bolje da tom prilikom u to ukljuce stariju osobu (lekara, roditelja), nego da ih posmatraju kao mentol bombone, cemu mislim da ovakva reklama vodi.


Ali onda imam pitanje: gde zapravo na uputstvu proizvodjaca pise da nisu namenjene osobama mladjim od ... godina? I jos da je u pitanju isto godiste kao i tenutak sticanja punoletstva. Evo ovde se vidi da BAS jesu za njih. A ne za nas.


http://www.mymorningafter.co.za/content.asp?id=51
pa otvori Patient Info Leaflet (PDF format sa leve strane).
Citiram:
"ESCAPELLE is not recommended in children under the age of 16 years"

Takodje pise da mogu izazvati stetne posledice u kombinaciji sa antibioticima, lekovima protiv gljivicnih infekcija, pa cak i nekim herbalnim sredstvima, sto, sasvim sam sigurna, zahteva konsultaciju sa lekarom pre upotrebe.

I rest my case
maca22 maca22 14:56 15.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Hvala na izlozenom i trudu. :) The case is solid sto se tice preporucenog doba za koriscenje. Ali to ne znaci da sme biti uskracena 15-godisnjakinji kojoj se smesi trudnoca. Odnos se vec desio. I svako otezavanje puta do pilule je pogresno. Nema tu "zavisi". A moze "sa lekarom da se posavetuje" tek posle. (pricam o scenariju odnos je bio u petak, a lekar radi tek u od ponedljeka)

Mi se slazemo da je reklama neodgovorna, ali reklama sama moze da zvuci drugacije, mogla bi da upozori na opasnosti, i onda bi bio manji problem.
Ja sam protiv bilo kakvog vrebanja zarad drzanja lekcije, a kamoli prestrasivanja. To ni odrasli ne bi trpeli. To je kontraproduktivno. Edukacija ide na drugom mestu i - u drugo vreme!
Primeticu jos samo da su sa 16 i 17 godina su isto maloletnici.

edit:
poslužiću se postom blogera rečitijeg od mene:
teodorakaze
To se opet svodi na davanje pilule, zar ne?
Zavisi. I ne zavisi od preplasene tinejdzerke, nego od odgovornije osobe

Aleksandra Mitrovic
Ali ono što vi ne razumete je izgleda činjenica da sama osnovana SUMNJA na potencijalnu trudnoću je dovoljan razlog da uzme tabletu. Nema tog metoda koji će joj pouzdano potvrditi da li je ona trudna ili ne pa da na osnovu toga donese odluku da li će uzeti pilulu ili ne. Ovde je vreme za donošenje odluke zaista od krucijalnog značaja. Ova pilula ti ne daje taj stepen slobode. Odluku može donetu samo osoba koja je u takvoj situaciji.
maca22 maca22 15:55 14.02.2010

Sex je čudo

Evo blog buknuo, a nije ni 24h star.
reanimator reanimator 23:28 14.02.2010

...

300
Unfuckable Unfuckable 23:31 14.02.2010

Re: ...

pazo kad ga je pokupio k'o štuka kedera!
reanimator reanimator 23:42 14.02.2010

Re: ...

Unfuckable
pazo kad ga je pokupio k'o štuka kedera!

A ako se uzme u obzir da sam zemio i 100, onda je to..šta..dabl-dabl?
Mislim..momci..mislim da se već zna ko je MVP ovog bloga
NNN NNN 23:30 14.02.2010

Maksimalna zaštita


300
NNN NNN 23:33 14.02.2010

Re: Maksimalna zaštita

Pazi kad ovaj Re spava na brojaču (poslao je komentar u istom minutu kad i trener 299.!), a kondome ne rabi
reanimator reanimator 23:40 14.02.2010

Re: Maksimalna zaštita

NNN
Pazi kad ovaj Re spava na brojaču (poslao je komentar u istom minutu kad i trener 299.!), a kondome ne rabi

Jbg..neko rabi kondome, a neko vreba jubileje
Unfuckable Unfuckable 23:41 14.02.2010

Re: Maksimalna zaštita

ja osnovano sumljam da mu je maksa instalirao neko čudo koje mu blinka kad se bliži okrugla cifra.
Jbg, onda je lako da budeš fatza u kraju, to je isto kao kad bih ja sad nabavio onaj scabby kondom od nerđajućeg čelika
Biljana 77 Biljana 77 23:46 14.02.2010

Dan bezbednosti



Btw. nama se ovi trojanci nisu nešto dopali.. Durex rules!
Unfuckable Unfuckable 00:28 15.02.2010

Re: Dan bezbednosti

qq lele, trebalo bi mi 3 inkarnacije da potrošim trećinu ovoga
reanimator reanimator 00:33 15.02.2010

Re: Dan bezbednosti

Unfuckable
qq lele, trebalo bi mi 3 inkarnacije da potrošim trećinu ovoga

Anfače Srbine...meni brat bratu 12
Unfuckable Unfuckable 00:35 15.02.2010

Re: Dan bezbednosti

neiskusan si, vidi se: ja sam računao i Nove godine



njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:30 15.02.2010

Re: Dan bezbednosti

Unfuckable
neiskusan si, vidi se: ja sam računao i Nove godine



znači umirem od smeha. ulepšaste mi griposano veče #3
Biljana 77 Biljana 77 01:30 15.02.2010

Re: Dan bezbednosti

@ re
Pa ti se guraj da uzmeš i 400. pa ćeš da dobiješ trafiku.
Biljana 77 Biljana 77 01:33 15.02.2010

Re: Dan bezbednosti

griposano veče #3



Unfuckable Unfuckable 01:50 15.02.2010

Re: Dan bezbednosti

Pa ti se guraj da uzmeš i 400. pa ćeš da dobiješ trafiku.

scabies scabies 01:40 15.02.2010

330

deliš nešto za 330?
Biljana 77 Biljana 77 02:08 15.02.2010

Re: 330


Tek koliko da vidiš da nisam ljuta, samo šokirana.
scabies scabies 02:17 15.02.2010

Re: 330

Tek koliko da vidiš da nisam ljuta, samo šokirana.

A, bre, ja sam mislila da se mi znamo... Da znaš da ja nisam maligna koliko nekad moje reči mogu delovati. Naročito nisam prema blogodrugarima.
Uostalom, potpuno je legitiman stav da klinci ne treba da stupaju u sex odnose pre osamnaeste. Ja ne bih ništa loše o tebi mislila čak i da to zastupaš. Samo bih ti se možda popela na glavu.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 12:53 15.02.2010

Malolet nici i puniletnici

Vidi ovako Biljana. Ja u ovom tvom postu postavljaš više nego samo pitanje "da li maloletnicima treba dozvoliti da nekontrolisano kupuju 24h posle pilule"? Pitanje je u ovom smislu mnogo šire...ti ovde zaista pitaš: "Da li su maloletnici emotivno sposobni da donose odgovorne odluke o svojim životima'". Moji odgovor na oba pitanja bi bio: "Nema to BLAGE VEZE sa datumom na krštenici". Svi mi i svojoj okolini možemo prepoznati "odrasle" osobe koje pate od hronične nesposobnosti donošenja pravilnih odluka u svom životu a koji dalje proizvode "neodrasle" osobe koje pate od iste bolesti.
Sa druge strane.....nisam ovde primetila da se niko od blogera izjašnjava o ličnim iskustvima u primeni kontracepcije....ali zato skoro svako ima veoma precizno mišljenje o teoretskoj primeni iste. Mnogo me takođe zanima koliko ljudi koji ovde diskutuju ZAISTA ima iskustva sa neželjenom trudnoćom i kako su to rešavali....i kako je do svega došlo na prvom mestu.
Sve jedno....ono što sa sigurnošću mogu da tvrdim je da je neželjena trudnoća MNOGO LOŠA VEST. Žene su tu vrstu problema vekovima rešavale na kojekakve metode koje se graniče sa scenama iz horor filmova. Eto koliko je to loša vest uvek bila i biće. Osoba će izabrati najefikasniju metodu ponuđenu u datom momentu. Ako joj je dostupna "24h after" pilula-sigurno će je uzeti a sa posledicama će se suočavati kasnije. Ako postoji mogućnost da je sama kupi, kupi će je, a u suprotnom će SIGURNO iznaći metod da dođe do nje na najbrži način. Ovo ne uključuje posete doktorima, savetnicima, babicama i ostalim vračarama. Nema se vremena za to. Naći će nekoga ko je stariji od 18g da ih kupi za nju. Ono što će SVAKA žena naučiti iz ovog iskustva je da će sledeći put biti MNOOOOOOGO opreznija jer NE POSTOJI komforan način nasilnog prekida trudnoće a za koju metodu kontracepcije će se odlučiti u tom trenutku je stvar ličnog izbora sa znanjem da jedna metoda nije 100% bezbedna, sigurna ni udobna. Pitanje je samo šta procenimo za manje zlo.
Biljana 77 Biljana 77 14:18 15.02.2010

Re: Malolet nici i puniletnici

Nema to BLAGE VEZE sa datumom na krštenici

Naravno da nema, ja sam zato i insisitirala na onome devojčice, pre nego na maloletnice jer svakako nije isto maloletnica od 13 i od 17 godina.

nisam ovde primetila da se niko od blogera izjašnjava o ličnim iskustvima u primeni kontracepcije....ali zato skoro svako ima veoma precizno mišljenje o teoretskoj primeni iste. Mnogo me takođe zanima koliko ljudi koji ovde diskutuju ZAISTA ima iskustva sa neželjenom trudnoćom i kako su to rešavali....i kako je do svega došlo na prvom mestu.
preterano je očekivati od ljudi da se na ovakvom mestu izjašnjavaju o toliko ličnim stvarima, mada neki jesu. Suštinski mislim da to ne bi učinilo diskusiju kvalitetnijom, samo osetljivijom i podložnijom raspravama.

Naći će nekoga ko je stariji od 18g da ih kupi za nju.
I ja se uzdam u to da će ta starija osoba majka, tetka, sestra, drugarica umeti da sa njom razgovara na pravi način. I dalje .. pričamo o devojčicama, pa hajde da kažemo mlađim maloletnicima, recimo ispod 16 (kojima se, videli smo, upotreba ne preporučuje). Sama činjenica da će morati još nekog da uključe u priču podstiče na oprez.

Ono što će SVAKA žena naučiti iz ovog iskustva je da će sledeći put biti MNOOOOOOGO opreznija jer NE POSTOJI komforan način nasilnog prekida trudnoće
Ne radi se o ženama, već o tinejdžerkama. I upravo je ovo problem: reklama o kojoj govorim ubeđuje te iste tinejdžerke da je ovo komforan, bezbedan i udoban metod.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 14:49 15.02.2010

Re: Malolet nici i puniletnici

I ja se uzdam u to da će ta starija osoba majka, tetka, sestra, drugarica umeti da sa njom razgovara na pravi način.

Grešiš, silno grešiš šinko!!!!
Odgovorno tvrdim da će ČAK ni rođena majka ne može pomoći u ovakvim slučajevima jer da je ta (rođena majka) vodila celu igru vaspitavanja i edukacije svoje ćerke od samog početka do cele ujdurme ne bi ni došlo....ili bolje rečeno: "Da je Perica na vreme otišao u policiju do svega ovoga ne bi ni došlo". A ponekad.....i pored sve predostrožnosti-sranja SE DOGAĐAJU!!!!
Ova pilula je zato i napravljena-da leči posledicu a ne uzrok. Uzrok je mnogo kompleksnija stvar i ne može se rešiti pilulom. Ni šakom pilula. Ni doživotnim uzimanjem pilula. Može se reštiti samo EDUKACIJOM a najgora edukacija je ona na koju je čovek primoran. Ne možemo PRIMORATI tinejdžere na edukaciju po svaku cenu. To prosto ne funkcioniše tako. Moramo naći način da im "podmetnemo" edukaciju a da oni nisu ni sami svesni toga. U ljudskoj prirodi je da odbija nametnute stvari....a tinejdžeri su na čelu svih revolucija protiv nametnutih stvari. To im je dato po definiciji. Kako neko može da bude tinejdžer a da se ne buni na sve i svašta...pa to prosto ne ide....
A što se tiče reklame-tu se potpuno slažem. Očigledno je pravio neko ko nema POJMA o čemu priča. A ta osoba je "odrasla" i verovatno bi jedna takva "odrasla" osoba savetovala nesrećnu tinejdžerku i kriznim situacijama. Ja bi pre nišanila na onoga ko pravi i odobrava takve reklame nego na zakon. Mislim da ovde "laješ na pogrešno drvo"...kako bi naši (mudri???)stari rekli
I još jednom da ponovim: SHIT HAPPENS!!!!!
Biljana 77 Biljana 77 14:55 15.02.2010

Re: Malolet nici i puniletnici

Moramo naći način da im "podmetnemo" edukaciju a da oni nisu ni sami svesni toga.

Upravo se o tome i pričalo u komentarima, o komercijalnim reklamama za kondome koji bi tinejdžerima prišli na pravi način, kao konzumentima, a ne kao đačićima..

Ja bi pre nišanila na onoga ko pravi i odobrava takve reklame nego na zakon.
Blog i jeste o reklami..

EDIT:
I još jednom da ponovim: SHIT HAPPENS!!!!!
Naravno. Tim pre je potrebna svest o tome da ova pilulica ne sme da bude rešenje za kojim se poteže svako malo, već u slučaju krajnje nužde.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 15:01 15.02.2010

Re: Malolet nici i puniletnici

Ne radi se o ženama, već o tinejdžerkama.

Svaka tinejdžerka koja ostane trudna postaje žena (htela ona to ili ne). I biološki i mentalno. Izraz tinejdžer se vezuje na starosnu dob a ne za psiho-fiziko stanje određene osobe. U italiji se već uveliko vodi rasprava o tome KO i ŠTA je u stvari tinejdžer i da li se to zaista može determisati SAMO sa starosnom dobi ili ta definicija mora biti mnogo preciznija.....i da li, na kraju krajeva, moramo da promenimo naše dogovorno usvojene podele na starosne grupe i da ih redefinišemo u skladu sa neopozivim društveno-ekonomsko-socijalnim-i-ko-zna-kakvim-promenama koje se sve više i više ubrzavaju a mi samo nismo u stanju da sve to pratimo
Biljana 77 Biljana 77 15:10 15.02.2010

Re: Malolet nici i puniletnici

Svaka tinejdžerka koja ostane trudna postaje žena (htela ona to ili ne).

Kada pričamo o piluli za dan posle, nema govora ni o trudnoći, ni o postajanju ženom. Niko tu ne biva trudan. Pričamo o klinki od npr. 14 godina koja će gutne hormonsku tabletu napamet jutro pošto je imala nezaštićen odnos. I opet za dva meseca u istoj situaciji. Ne znam da li se razumemo.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 15:15 15.02.2010

Re: Malolet nici i puniletnici

o komercijalnim reklamama za kondome koji bi tinejdžerima prišli na pravi način, kao konzumentima, a ne kao đačićima..

Ne možeš se boriti protiv loše reklame jednog proizvoda dobrom reklamom nekog drugog. Opet grešiš šinko!!! To je opet nametanje ličnog izbora....jer nije tačno da je kondom ultimativno rešenje za svakoga i svaku situaciju, jer prosto to nije tačno. Ono što TREBA da se obezbedi je kvalitentna informacija o SVAKOM metodu kontracepcije a onda prepustiti INFORMISANOM potrošaču da kupi tvoj proizvod.
maca22 maca22 15:17 15.02.2010

Re: Malolet nici i puniletnici

Biljana 77
Svaka tinejdžerka koja ostane trudna postaje žena (htela ona to ili ne).

Kada pričamo o piluli za dan posle, nema govora ni o trudnoći, ni o postajanju ženom. Niko tu ne biva trudan. Pričamo o klinki od npr. 14 godina koja će gutne hormonsku tabletu napamet jutro pošto je imala nezaštićen odnos. I opet za dva meseca u istoj situaciji. Ne znam da li se razumemo.

Izvinjavam se sto prekidam dijalog, ja to razumem, ali veliki broj blogera pise kao da to ne razume. Tj. ne razume uopste.
Biljana 77 Biljana 77 15:23 15.02.2010

Re: Malolet nici i puniletnici

Ne možeš se boriti protiv loše reklame jednog proizvoda dobrom reklamom nekog drugog.

Ni ne radi se o tome već o početnoj premisi da su klinici u Srbiji seksualno neprosvećeni i da se kondomi koriste mnogo manje nego što bi trebalo. A za tinejdžere (osim u slučaju alergije) oni jesu najbolje rešenje za prevenciju trudnoće i zaštitu od seksualno prenosivih bolesti. Uostalom o svemu ovome veće je bilo reči u ovih skoro 400 komentara.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 15:43 15.02.2010

Re: Malolet nici i puniletnici

Izvinjavam se sto prekidam dijalog, ja to razumem, ali veliki broj blogera pise kao da to ne razume. Tj. ne razume uopste.

Ali ono što vi ne razumete je izgleda činjenica da sama osnovana SUMNJA na potencijalnu trudnoću je dovoljan razlog da uzme tabletu. Nema tog metoda koji će joj pouzdano potvrditi da li je ona trudna ili ne pa da na osnovu toga donese odluku da li će uzeti pilulu ili ne. Ovde je vreme za donošenje odluke zaista od krucijalnog značaja. Ova pilula ti ne daje taj stepen slobode. Odluku može donetu samo osoba koja je u takvoj situaciji.
U njenoj glavi-ona je trudna i to je to!!! Sama ta misao menja njen mentalni status od tog momenta nadalje i ona postaje žena.
Da li se sada bolje razumemo?
Biljana 77 Biljana 77 16:03 15.02.2010

Re: Malolet nici i puniletnici

U njenoj glavi-ona je trudna i to je to!!! Sama ta misao menja njen mentalni status od tog momenta nadalje i ona postaje žena.

Ne slažem se. A imam potrebno iskustvo. I umišljene, i stvarne, i željene i neželjene trudnoće. Ni jedno od toga me nije učinilo ženom, ali to je sasvim druga tema koju ne bih produbljivala ovde.

Ali ono što vi ne razumete je izgleda činjenica da sama osnovana SUMNJA na potencijalnu trudnoću je dovoljan razlog da uzme tabletu.
Ne znam odakle ideja da se ovo ne razume, ali da se ne nastvljamo dalje zaista je sve ovo već više puta pretresano kroz komentare.
maca22 maca22 16:56 15.02.2010

Re: Malolet nici i puniletnici

Biljana 77
Ali ono što vi ne razumete je izgleda činjenica da sama osnovana SUMNJA na potencijalnu trudnoću je dovoljan razlog da uzme tabletu.
Ne znam odakle ideja da se ovo ne razume

Otuda što se priča o "savetovanju sa lekarom da li da uzme tabletu".
Biljana 77 Biljana 77 17:12 15.02.2010

Re: Malolet nici i puniletnici

Otuda što se priča o "savetovanju sa lekarom da li da uzme tabletu"

Ajde da ne izvrćemo stvari više. Ja to nigde nisam rekla. Rekla sam da smatram da devojčice ne bi smele da mogu tu tabletu da uzmu na svoju ruku. A da li će da ode u DZ po recept ili će da pošalje mamu/tetku/stariju sestru/drugaricu/ bilo koga ko će da joj ukaže na njeno rizično ponašanje (i manite me sa pričama o pucanju kondoma, pričamo o neodgovornom ponašanju, a ne o tome), ne pravim pitanje. Moja briga da će reklama loše uticati na klice, polazi od klinaca koji se već seksualno neodgovorno ponašaju, a ne od onih koji su odgovorni pa im se desi pucanje. Odogovorna tinejdžerka koja koristi kondom neće doći u situaciju da mora da uzima pilulu za dan posle svaki čas.. Dakle, ja vas molim da zaključimo već jednom priču o slučajnom pucanju konodma (btw. prijateljica mi je ginekolog- reče da je to najčešći izgovor kod neželjenih trudnoća, i ne samo kod klinki.. po toj logici, više kondoma pukne, nego što izdrži.. ), jer nismo od toga ni pošli.
maca22 maca22 17:39 15.02.2010

Re: Malolet nici i puniletnici

Ja u potpunosti razumem da je motiv za blog bio štetni uticaj reklame. TU se slažemo. Ali posle pojavilo više ideja o tome kako postupati sa tinejdžerom, pa se onda i priča proširila na to.

Zaista ne izvrćem, ja sam pomene da možda nije trudna i može da se čeka ponedeljak, jer pilula deluje i tada, samo upola pouzdano, shvatila kao mogućnost da možda ni ne treba da je uzme.

Što se tiče stvaranja prepreke da se dođe do tablete, ne vidim to kao efikasno. Složiću se sa Aleksandrom da primoravanje na promenu ponašanja ne uspeva, da ta poverljiva starija drugarice je verovatno poverljiva baš zato što i nije mnogo različita u shvatanjima, te ne vidim na osnovu čega ćemo pretpostaviti da će ona biti odličan savetnik i urazumljivač i, da ako je dotle nisu naučili, neće ni tada, a prisila stvara otpor.

U redu, želiš da je neko upozori da to nije bombona za svaki dan. Razumem.
Osim što to piše na kutiji, možda bi odlazak po pilulu u neko suvislo savetovalište za maloletnike (gde bi savetnici bili kompetentni, a to znači da se ne bave se prisilom i zastrašivanjem) bilo idealno rešenje, ali ne znam koliko svetlosnih godina samo daleko od toga u ovoj zemlji.

I sad da se i ja ne ponavljam, Alekandra je po meni, sve rekla kako i sama mislim. :)
Biljana 77 Biljana 77 17:45 15.02.2010

Nada umire poslednja

ali ne znam koliko svetlosnih godina samo daleko od toga u ovoj zemlji.

Što ne znači da ne treba da se nadamo i da neki način, pa makar i ovako, utičemo na svest. Ovaj blog je pročitalo preko hiljadu ljudi.. možda nekome bude od koristi, možda neka mama ili mlada tetka porazgovara sa nekom tinejdžerkom unapred..

maca22 maca22 18:07 15.02.2010

Re: Nada umire poslednja

I tu se slažemo. Sviđa mi se ovaj blog i što si pokrenula temu :)

(možda bismo se mogli dotaći i pitanja : ko je taj odrasli koji će da prosvećuje tinejdžere kada je omiljena metoda kontracepcije udatih žena abortus, barem sudeći po informacijama iz novina o kojima se raspravljalo na jednom ranijem Krugolininom blogu... ili bolje drugi put.)
Biljana 77 Biljana 77 18:29 15.02.2010

Re: Nada umire poslednja

možda bismo se mogli dotaći i pitanja

Koliko su žene u Srbiji seksualno neobrazovane?
Koliko žena u Srbiji ide na redovne ginekološke preglede?
Koliko žena u Srbiji pristaje na seks jer je to bračna obaveza?
Koliko žena u Srbiji nikada nije sa svojim partenerom razgovaralo o njihovom zajedničkom seksualnom životu?
Koliko žena u Srbiji ne sme svom mužu da kaže da ne želi nezaštićen odnos?
Koliko žena u Srbiji zaista uživa u svom seksualnom životu?
Koliko žena u Srbiji bira kada će i koliko puta ostati u drugom stanju i biti/ne biti majka?
...

Ne želim da ni na koji način vređam muškarce u Srbiji, ali ova pitanja se nužno postavljaju, ako samo malo bacimo pogled van kruga relativno obrazovanog, relativno emancipovanog i relativno urbanog društva u kojem se sami krećemo. Neinformisanost, strah, potčinjenost, nemanje izbora, patrijarhalni obrazac ponašanja, su glavni uzroci tolikog broja abortusa, odnosno činjenice da je to glavni metod kontrole rađanja u Srbiji. Koliko sam upoznata najveći procenat među njima je udatih žena.

Činjenica je da su klinci seksualno neobrazovani i neinformisani jer je takvo društvo u celini. Dečacima se nameće -ma šta to mene briga obrazac, a devojčicama: radi kako ti se kaže..
Primer koji je trener gore naveo o ocu koji je sina od 15 godina odveo kod prostitutke (a znam i ja jedan takav primer) je po meni sasvim dovoljno poražavajući. No, ovo bi sad već mogao da bude jedan nov blog.
niccolo niccolo 18:46 15.02.2010

Re: Nada umire poslednja

Ne želim da ni na koji način vređam muškarce u Srbiji, ali ova pitanja se nužno postavljaju

Ta pitanja se zaista nužno postavljaju, bez obzira na osećanja muškaraca povodom postavljanja tih pitanja...
Biljana 77 Biljana 77 18:51 15.02.2010

Re: Nada umire poslednja

niccolo
Ne želim da ni na koji način vređam muškarce u Srbiji, ali ova pitanja se nužno postavljaju

Ta pitanja se zaista nužno postavljaju, bez obzira na osećanja muškaraca povodom postavljanja tih pitanja...

Stavila sam tu ogradu zato što ne želim da izazovem neko muško-žensko prepucavanje.. Kontam da smo bar ovde i bar po ovom pitanju (skoro) svi na istoj strani.
maca22 maca22 18:56 15.02.2010

Re: Nada umire poslednja

Mislila sam i na ovo:
prijateljica mi je ginekolog- reče da je to najčešći izgovor kod neželjenih trudnoća, i ne samo kod klinki..

ako je toliko lako, ili ljudski, pustiti se, onda ko je taj odrasli koji može držati vakelu tinejdžerima o odgovornosti? :) Koliko znam, grditi dete što puši cigare, a sami smo pušači, ne radi. :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana