Region| Život| Životni stil

Srpska radna etika

Strongman RSS / 18.03.2010. u 20:06

3-lazy-polar-bears.jpg

Mnogo me nervira pasivnost i samosažaljenje nekih ljudi koje znam a i ljudi koje ni ne poznajem a koji nemaju posao. Traženje posla im se svodi na kukumavčenje uz kaficu i povremeno raspitivanje kod najbližih drugara "ima li negde neki posao... ali da je dobro plaćen". A na stolu skupe cigarete, najskuplji mobilni bez kredita i tabloidne novine. Gospodo ne traži se tako posao.

Traženje posla je isto posao. Ustaneš u 7 pa pravac na autobus i od firme do firme, od lokala do lokala...
 Energičan nastup sa pristojnim osmehom na licu. Niko ne voli namrštene i očajne ljude. Dobar dan ja tražim posao, ne biram. Pa danas 8 sati tražiš posao, pa sutra, pa u subotu prepodne... Pa dođeš opet u istu firmu, tražiš sastanak sa direktorom, vlasnikom, menadžerom... Šalješ emailove, zoveš, nudiš se, ... Pa kad se osvrneš, za 20 dana si  ostvario 250 kontakata. Pa tako sledećeg meseca, pa sledećeg, ... Ipak je tako značajno veća verovatnoća da se nađe bilo kakav posao nego oprobanom metodom negativnih očekivanja da se nađe super posao. Pa kad se zaposliš kreneš od najniže plate pa se kroz rad dokazuješ i kvalifikuješ za bolji posao i veću platu. Čista glupost je da poslodavci samo eksploatišu. Naravno da eksploatišu ali su dovoljno racionalni da plate više nekog ko im više zaradi.

U Srbiji, kad neko nema posao on kuka kako nema posao. Na zapadu kad nemaš posao, posao ti je da tražiš posao 8 sati dnevno.


Ako je nekog sramota da radi bilo kakav posao a nema šta da jede onda i ne zaslužuje da nađe posao. Uvek je bolje da imaš nekakav posao nego nikakav.

Samoupravni socijalizam je odstranio radnu naviku čak i iz sećanja ljudi koji imaju iluziju da rade a u stvarnosti su samo zapošljeni i teče im socijalno i zdravstveno. Produkt rada takvog zapošljavanja je nula u najboljem slučaju a u realnosti čist minus. Ti isti "radnici" kada se dočepaju nekog posla u inozemstvu postaju radnici sa odličnim radnim navikama. Tačno je da ne zarađuju isto kao u Srbiji. Zarađuju više.  Ali ne zaboravimo da statistike pokazuju da plate nikad ne traju mesec dana nego po pravilu kraće, svuda pa i u tim zapadnim zemljama koje se idealizuju kao zemlje blagostanja za sve. U stvarnosti je drugačija. Retki su oni koji od plate žive lagodno i imaju vremna (i šta) da troše, a oni koji su se obogatili, radeći za platu, su odavno ovekovečeni u tekstovima "mitovi i legende kapitalizma".
 
Sada ide deo koji ne razumem. Ti isti potencijalno pravi radnici, koji dokazano umeju da rade po zapadnim standardima, dižu se protiv zapadnih  poslodavaca u Srbiji koji traže, ni manje ni više, civilizacijski prihvaćeno angažovanje na poslu u toku celog radnog vremena.


Mediji su nedavno objavili da naši radnici u italijanskoj fabrici na srpskom tlu ili srpskoj fabrici sa italijanskim menadžmentom su počeli da se bune i daju otkaze... 

„Ima mnogo nesnalaženja. Fijat forsira posao i radnici, u odnosu na prethodni period, sada moraju da obavljaju mnogo više operacija na traci. Neki od njih ne mogu da izdrže taj tempo. S druge strane, neki poslovi još nisu normirani i ne zna se koliko se dobija za prekovremeni rad. Mali je razmak između smena, a radnicima je, očigledno potrebno više odmora. Mnogi više vremena provode u fabrici, nego kod kuće, budući da se ponekad ostaje i posle isteka radnog vremena“, kaže Zoran Mihajlović, predsednik Samostalnog sindikata Zastave. 

Čudo neviđeno. Poslodavac forsira posao. Pa normalno da se forsira posao. Od radnika se traži da rade i prvog, i trećeg i osmog sata radnog vremena na isti način. Da RADE. Ništa manje od toga. Zna se pauza je pola sata za ručak. Nema kafice, cigareta, fejsbuk, da odvedem dete kod majke, uplatim kladionicu, pročitam novine, ... Na poslu se RADI. Ali nekima je to neobično:


Kolega sa montažne linije Marko Despotović navodi da će po povratku u Zastavu najverovatnije konkurisati za socijalnu otpremninu. „Posle 30 godina rada više nisam u stanju da se bakćem na poslu. Mislio sam da mogu, ali ne ide i sada ću da se prijavim za odlazak po socijalnom programu“, navodi ovaj, sada već bivši radnik FAS-a.

Ne mogu da verujem. Mrzi ga da se BAKĆE na poslu. Verovatno je bolje da mu šalju platu na kućnu adresu da se ne bakće da dolazi na posao. Kako li nije hladno tim polarnim medvedima?


Evo šta piše da je stanovište poslodavca:



Portparol FAS-a Đuzepe Zakarija smatra da je odluka „malog broja radnika” da napuste fabriku njihov „lični čin”, te da u Fijatovom kodeksu ponašanja koji se primenjuje u svim fabrikama Fijata u svetu, i koji nije objavljen samo u Kragujevcu nego na pet kontinenata, nema ničeg neuobičajenog, Izuzev ako neko ’neuobičajenim smatra obavezu da se na poslu nađe u dogovoreno vreme i da ga napusti kada istekne radno vreme

Koliko se ja razumem radni odnos podrazumeva prava i obaveze.  Meni se čini da rasprostranjena ideja o poslu gubi iz vida jednu sitnicu. Obaveze.

 I još jedne stvari da se podsetimo. Znam da boli ali Tito je mrtav. 

10dinara.jpg 

 



Komentari (247)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Strongman Strongman 22:10 18.03.2010

Re: Glavna tema

Ja ne pišem knjigu o tome. Oov je blog o stvarnosti koju ja vidim lično.

Da naš narod je poseban u odnosu na mnoge druge narode po pitanju radnih navika.
looping looping 22:16 18.03.2010

Re: Glavna tema

Misljenja sam da je ova fizionomija naroda cist odbrambeni mehanizam (pa makar i podsvesno) da bi se koliko toliko sacuvalo psihicko zdravlje.
oskar-z-wild oskar-z-wild 22:50 18.03.2010

Re: Glavna tema

Da naš narod je poseban u odnosu na mnoge druge narode po pitanju radnih navika.


I ceo narod sedi sa tobom u kafiću.
oskar-z-wild oskar-z-wild 22:29 19.03.2010

Re: Glavna tema

Strongman
Ja ne pišem knjigu o tome. Oov je blog o stvarnosti koju ja vidim lično.

Da naš narod je poseban u odnosu na mnoge druge narode po pitanju radnih navika.


Ono što je karakteristično kod tebe STRONGMANE je što si negativan čovek u odnosu na građane Srbije. Nije mi jasno da li su nacionalne manjine u Srbiji obuhvaćene tvojom REALNOM analizom. (Da ne pitam da li si ti merilo za realnost?) A najgore je što tvoja realnost jednosmerna i ne prihvataš kritiku TVRDIČOVEČE.

Dakle, u okviru države Srbije, Srbi su lenjivci. Ne treba uzeti u obzir ni komunustičku seču onih koji se bili iznad drugih (u sticanju bogatstva), ne treba uzeti u obzir ekonomske krize osamdesetih godina, devedesetih godina i danjašnju, i ne treba uzimati u obzir ratnu devatstaciju devedesetih godina. Ne treba uzeti u ozbir ni prvi ni drugi svetski rat kada je ogroman deo muškog radnog stanovništva onemogućen ili pogubljen.

Imaj milosti i prestani da pljuješ po Srbima. Šta ti fali na Floridi, osim vize?
011-495 011-495 00:21 21.03.2010

Re: Glavna tema

Strongman

Da naš narod je poseban u odnosu na mnoge druge narode po pitanju radnih navika.


Ne u globalu ali u dobrom broju, licno se plasim da je u vecini.
Ne znam da li i koliko su ljudi putovali vozovima ili kolima kroz Srbiju i Zapadnu Evropu. Da li je neko primetio fenomen "golf polja" na livadama i imanjima u ZE ali nikad nikog nema da nesto radi na poljima. U isto vreme kod nas po ceo dan neko "lomi kicmu" a polja skoro kao napustena.
Doduse ne treba daleko ici, treba pogledati domacinstva (ulice,stanje cistoce ispred kuca) u Vojvodini i nesto prema Jugu. Covek moze da bude siromasan ali drvena ograda moze i treba da bude uspravna a ne naherena, ili se nema vremena od posla na polju ili u toru/oboru?
Strongman Strongman 00:45 21.03.2010

Re: Glavna tema

Ono što je karakteristično kod tebe STRONGMANE je što si negativan čovek u odnosu na građane Srbije.



Da ti uzvratim istom merom. TI SI BUDALA!
Strongman Strongman 00:46 21.03.2010

Re: Glavna tema

Ono što je karakteristično kod tebe STRONGMANE je što si negativan čovek u odnosu na građane Srbije.



Da ti uzvratim istom merom. TI SI BUDALA!
loader loader 22:12 18.03.2010

Traženje posla

Kod nas su
odavno
pojam zarade
i pojam rada
oštro odvojeni !

Tj. pojam sposobnosti
i pojam vrednovanja marljivog učinka..
odavno nemaju veze jedan s drugim.

No,
kad se malo zagase društvena preduzeća
i javna
(mislim, kad promene upravljačku strukturu)
stvari će krenuti nekim drugim, valjda boljim pravcem.

Čini mi se da je upravo to recept.


011-495 011-495 00:32 21.03.2010

Re: Traženje posla

loader
Kod nas su
odavno
pojam zarade
i pojam rada
oštro odvojeni !

Tj. pojam sposobnosti
i pojam vrednovanja marljivog učinka..
odavno nemaju veze jedan s drugim.

No,
kad se malo zagase društvena preduzeća
i javna
(mislim, kad promene upravljačku strukturu)
stvari će krenuti nekim drugim, valjda boljim pravcem.

Čini mi se da je upravo to recept.





Ne bih rekao, pojam rada i marljivosti je rastegljiv i gleda se iz razlicitog ugla. Ako mene sada neko natera da trcim iz sve snage 400 metara, pascu posle 100-150 i reci cu da sam se otkinuo od truda,napora i sl. Treniran covek ce isti zadatak obaviti i jos lagano obici pocasni krug. Problem je sto ljudi svoj subjektivni osecaj umora smatraju za otkidanje/zalaganje na poslu. Firma vrednuje rezultat i nista vise, ako niste sposobni da date rezultat koji se ocekuje, dzaba vam zalaganje.
Nasa produktivnost je na nivou kornjace bez dve noge.
Sto se tice upravljacek strukture tu je situacija jos gora.
lixy lixy 22:12 18.03.2010

Mrzi me

U Srbiji ljudi mnogo cesto mrze svoj posao, mnogo cesto su to namrgodjena lica koja govore ja nisam za ovo, ja sam za bolje, pa me bas briga kako radim, samo da prodje radno vreme. Cini mi se na zapadu ljudi mnogo vise postuju to sto imaju posao, kakav god da je?
looping looping 22:28 18.03.2010

Re: Mrzi me

Voleo bih da vidim nekog stranca (iz evropske unije naravno) u nasim radnim uslovima kako bi se ponasao.
mariopan mariopan 14:49 19.03.2010

Re: Mrzi me

looping
Voleo bih da vidim nekog stranca (iz evropske unije naravno) u nasim radnim uslovima kako bi se ponasao.

Taj bi očekivao da dobije platu, znači nema šanse da bi radio ovde bilo šta. Još ako bi čuo da Gazdi mora da vrati pola plate na ruke....e taj bi još i tukao. Ovde ljudi ne tuku, seku prste, ništa to nije , imaju još 19.... (18, 17, 16..)...prstiju za kasnije, ako zatreba da se seče.
011-495 011-495 00:43 21.03.2010

Re: Mrzi me

looping
Voleo bih da vidim nekog stranca (iz evropske unije naravno) u nasim radnim uslovima kako bi se ponasao.


Meni je interesantnije zasto su Kinezi pomislili da mogu da zarade na gajenju povrca u Srbiji kada su nasi to odbacili? Da li su Kinezi ludi ili zive od vazduha a ne od profita? Ili sami pojedu sve sto proizvedu. pa k'o u vicu sa Mujom,Hasom i jabukama "..pa,pojedem i ja poneku.."?

Jos interesantnije je da Holandjani proizvode skoro 30% povrca u EU i sve to na oko 200kvm. Jel'mi nemamo tih 200kvm i kvalitet zemljista? Ili da uvezemo Holandjane?
011-495 011-495 00:43 21.03.2010

Re: Mrzi me

looping
Voleo bih da vidim nekog stranca (iz evropske unije naravno) u nasim radnim uslovima kako bi se ponasao.


Meni je interesantnije zasto su Kinezi pomislili da mogu da zarade na gajenju povrca u Srbiji kada su nasi to odbacili? Da li su Kinezi ludi ili zive od vazduha a ne od profita? Ili sami pojedu sve sto proizvedu. pa k'o u vicu sa Mujom,Hasom i jabukama "..pa,pojedem i ja poneku.."?

Jos interesantnije je da Holandjani proizvode skoro 30% povrca u EU i sve to na oko 200kvm. Jel'mi nemamo tih 200kvm i kvalitet zemljista? Ili da uvezemo Holandjane?
Sladjana NS Sladjana NS 22:45 18.03.2010

zaborav

Ljudi u ovoj zemlji stvarno malo i kratko pamte. Prosli smo strahotu, uvodjenjem sankcija, raspala nam se ekonomija skroz, sve je stalo. Mogli smo proizvesti sta god, sva su nam trzista bila zatvorena. Sta se desilo, masa proletera a potom i intelektualaca preselila se na ulicu da izgradjuje svoju radnu etiku. Radna etika se sastojala u tome da uvalja benzin, cigare, gace sta god se svercovalo da bi preziveo sledeci dan.
Gubilo se dostojanstvo, radne navike, znanje i strucnost nikom nije trebalo, svet je u svakom smislu picio napred a mi nazad. Veliki igraci su stvarali novce i pravila za buducnost, svoju decu skolovali na istom tom kapitalistickom zapadu, usred naseg pakla za kapitalisticku utakmicu, a vecina od onih koji su Milosevica doveli na vlast nema pojma sta je kapitalizam i radna etika, jos uvek zeli da prezivi bar sledeci dan.
Sankcije su skinute, davno ali se to ne moze bas tako brzo ispraviti i vratiti na jedan pristojan civilizacijski nivo. Ljudi su umorni i istroseni, ne snalaze se, ne treba ih tako osudjivati nisu svi spremni ni sposobni da uce i da se menjaju, pogotovo u tim godinama, drzava nema nikakvu strategiju za takve ljude, koji nisu ni za ziveti ni za umreti.
I sta onda, sta ce taj iz KG kad je vec istrosen i ne zna nista da radi. Generacije koje stizu, verovali ili ne promenice ovu zemlju, samo treba vremena, i da se ova uboga takozvana politicka elita skloni ili umre, pa nisu ni oni orlova veka.
mrdax mrdax 13:12 19.03.2010

Re: zaborav

Ti isti 'jadni' Kragujevcani su se okupili ,pazi mesta, na Facebook-u kako bi protestvovali protiv gradnje u njihovom Parku. Nema Djokovic da pravi u NASEM gradu!
To rade pravi radnici, okupe se na internetu i protestvuju protiv otvaranja novih radnih mesta samo da ne daj boze neko (porodica Djokovic) ne zaradi!
O cemu mi ovde pricamo. Koja radna etika?
ivana23 ivana23 13:52 19.03.2010

Re: zaborav

mrdax
Ti isti 'jadni' Kragujevcani su se okupili ,pazi mesta, na Facebook-u kako bi protestvovali protiv gradnje u njihovom Parku. Nema Djokovic da pravi u NASEM gradu!To rade pravi radnici, okupe se na internetu i protestvuju protiv otvaranja novih radnih mesta samo da ne daj boze neko (porodica Djokovic) ne zaradi!O cemu mi ovde pricamo. Koja radna etika?


Lepo je napisala:

Eto vam sad deo vaseg parka, kad god prodjem tamo jedino sto vidim su izmeti od kucica, prazne flase piva i spricevi, pogotovo kod mostica, pa tim parkom nisu prolazili ni ljudi koji zive preko puta, srbenda pusta pa eto vam sad vas park pa setajte, ucinili ste jedino narkomanima i manijacima koji rade one stvari tamo sa tudjim zenama, a da i kucici ce vam biti zahvalni, skupite se sad kao sto ste planirali i ocistite taj park, puni ste predrasuda i istripovani ko da ste u Parizu rodjeni, e danas se lepo skupite u tri sata kod fontane i idite lepo da ocistite vas deo parka koji toliko volite, budite sad pametni nemojte da odustanete, parole sacuvajmo nas park, e sada ga lepo i ocisite od spriceva i prazne ambalaze. A Vi postovani Djokovici sigurna sam da cete naci dobru lokaciju u bilo kom drugom gradu koji ce bolje da Vas doceka, mi smo prokleti nacisto i nikada ovaj grad nece da napreduje zbog ovih malogradjana,POZDRAV
(jovana27, 19. mart 2010 12:27) - link kom. na B92

seceranac seceranac 14:19 19.03.2010

Re: zaborav

mrdax
Ti isti 'jadni' Kragujevcani su se okupili ,pazi mesta, na Facebook-u kako bi protestvovali protiv gradnje u njihovom Parku. Nema Djokovic da pravi u NASEM gradu!
To rade pravi radnici, okupe se na internetu i protestvuju protiv otvaranja novih radnih mesta samo da ne daj boze neko (porodica Djokovic) ne zaradi!
O cemu mi ovde pricamo. Koja radna etika?


Djokovici su prljavi privatnici. Hoce sve za dzabe i pri tome ne prezaju da uniste sve sto je postojalo pre njih. Oko kragujevca ima njiva u gradu ima napustenih fabrika ali oni resili bas da poseku najvazniji park u gradu. Navikli su da im sve bude pored prozora odmah pored obora za svinje.

Jadan Nole sa takvim ocem i stricem
blogovatelj blogovatelj 15:34 19.03.2010

Re: zaborav

Ti isti 'jadni' Kragujevcani su se okupili ,pazi mesta, na Facebook-u


Mislis da bi Twitter bio bolji?
A gde mislis da bi par hiljada ljudi sa par kontinenata inace moglo da se skupi?

Nema Djokovic da pravi u NASEM gradu!


Znao sam da ce ovakvi da se jave.

1. Niko se ne buni sto gradi, nego sto treba da bude sruseno pola parka da bi gradio.

2. Sad mu je krenuo posao u BG (ATP 250) pa se popismanio i odustao od posla u KG i odmah su ovi sa FB krivi a nije on.

Gledaj malo u Djokovica kao coveka, a ne Djokovica kao idola. Nije Djokovic Isus.
Sladjana NS Sladjana NS 18:25 19.03.2010

Re: zaborav

i isti 'jadni' Kragujevcani su se okupili ,pazi mesta, na Facebook-u kako bi protestvovali protiv gradnje u njihovom Parku. Nema Djokovic da pravi u NASEM gradu!
To rade pravi radnici, okupe se na internetu i protestvuju protiv otvaranja novih radnih mesta samo da ne daj boze neko (porodica Djokovic) ne zaradi!
O cemu mi ovde pricamo. Koja radna etika?


Stvarno ne razumem tvoj komentar, zasto jadni Kragujevcani, pa pravi radnici, pa se okupe na internetu, sta to tacno znaci. Jadna je cela Srbija, volela bih da cujem kako izgleda po tvom misljenju pravi radnik, da li uopste treba da zna da postoji internet, fejs ili to nikako ne treba da koristi, a taman posla da se buni. Jer tako pismen moze da spreci nova radna mesta i da sjebe neku dobru proviziju nekom.
Cinjenica je da vecina nema pojima sta znaci kako nastaje i funkcionise privreda, posebno ona uspesna, samo se ponavljaju tv replike, nova radna mesta, bla bla..muka mi vise od toga.
Da bi jedna privreda bila uspesna mora da se bazira na resurse sredine u kojoj nastaje, bilo bi pozeljno da su to prirodni resursi [recimo ruda, plodno zemljiste itd.], a onda ih prate i drustveni, odgovarajuci strucni kadar za tu delatnost, pa onda i postojanje trzista za taj proizvod. Ako nije sve ovo uvezano, pukli smo. Kragujevac je pun mladih tenisera, koliko ih ima 2000, ima da donesu napredak svom gradu, ali svakom od njih tata ili mama prvo moraju da prodaju po jedan bubreg da bi to platili, kod Djokovica.
Tenis nije privredna grana, za koju mozes da iskolujes toliko kadrova da ti umesto prave privrede donese boljitak i sigurnost za bar jedan grad. Tenis je zabava kao i drugi sportovi u kome samo pojedinci uspevaju i zaradjuju, sto je sasvim ok. Djokovicev uspeh je fascinantan, ali njegov i nema bas nikakve veze sa nama, osim ako ga gledamo i zabavimo se.
Prvo se mora privreda stvoriti, iznova, pa pogledajte bilo koju evropsku zemlju slicne velicine nasoj, sta su joj temelji, teniske akademije ili fabrike u kojima se nesto proizvodi, zaradjuje, neguje, uci i stice radna etika.


Goran Vučković Goran Vučković 18:52 19.03.2010

Re: zaborav

Tenis nije privredna grana, za koju mozes da iskolujes toliko kadrova da ti umesto prave privrede donese boljitak i sigurnost za bar jedan grad. Tenis je zabava kao i drugi sportovi u kome samo pojedinci uspevaju i zaradjuju, sto je sasvim ok. Djokovicev uspeh je fascinantan, ali njegov i nema bas nikakve veze sa nama, osim ako ga gledamo i zabavimo se.
Prvo se mora privreda stvoriti, iznova, pa pogledajte bilo koju evropsku zemlju slicne velicine nasoj, sta su joj temelji, teniske akademije ili fabrike u kojima se nesto proizvodi, zaradjuje, neguje, uci i stice radna etika.

Tenis nije privredna grana - ali podučavanje igre tenisa pripada sektoru usluga.

Koliko Đokovićeva škola donosi boljitka za Kragujevac nije jednostavno unapred pogoditi (osim uticaja sporta na zdravlje onih koji tu igraju) - ali ako zamislimo (samo onako hipotetički) da bi možda neki meč Serbian Open-a mogao da se desi i u Kragujevcu, ili čak ne mora da bude Serbian Open, nego da Đokovići dovedu ponekog vrhunskog tenisera tu povremeno - mislim da bi se ovajdili makar ugostitelji i hotelijeri.

Privredni interes postoji sigurno i van teške industrije, kao što ima etike i van radne etike.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:06 19.03.2010

Re: zaborav

Goran Vučković

Tenis nije privredna grana - ali podučavanje igre tenisa pripada sektoru usluga.

Сам сектор услуга све више процентуално учествује у БДП. Нема више гигантских фабрика са по 30.000 запослених, оно што је пре двадесет година производио толики број радника сада ствара њих 3.000. Производња услуга све је значајнија: узмите EXIT за пример; дође 20.000 странаца и потроши код нас по 1.000 евра. Ето 20 милиона прихода Новом Саду и Војводини и Србији. (Ипак, и EXIT спада у производне делатности: производња музичких догађања.)

Ђоковићи? Треба узети паметно у обзир да они паре зарађене у иностранству инвестирају у своју земљу. Данас је мало оних који су спремни тиме да се баве, а неопходни су нам, па стога држава чак даје субвенције од по 5.000 евра по запосленом у неким општинама Србије, а те општине труде се да инвеститоре доведу бесплатном инфраструктуром и плацевима. Јер ће, наравно, та заједница после профитирати од пореза и обрта које те компаније код њих остварују.

Жао ми је што не видим код нас довољну свест колико је Србија неопходно то страно инвестирање, а као његов предуслов траже се ваљани закони, некорумпирана администрација и повољно пословно окружење (ово последње има хиљаду зачкољица, од тога да не мораш подмићивати ватрогасце да твоје постројење добије ПП дозволу, до поједностављене царинске процедуре, рецимо.)
blogovatelj blogovatelj 19:34 19.03.2010

Re: zaborav

Ђоковићи? Треба узети паметно у обзир да они паре зарађене у иностранству инвестирају у своју земљу.


Svako normalan se sa ovim slaze Predraze.
Ali problem nije u tome. Zamisli da Agasi hoce da uzme deo Central Parka u NYC i da napravi tenisku akademiju. Da li bi to bilo normalno i da li bi mu to dozvolili?
Goran Vučković Goran Vučković 19:48 19.03.2010

Re: zaborav

Da li bi to bilo normalno i da li bi mu to dozvolili?

Narodni predstavnici u lokalnoj samoupravi su jednoglasno odobrili projekat. Šta još treba da se desi pa da to bude punovažno?

EDIT: Evo vesti sa E-novina sa više detalja.
seceranac seceranac 20:04 19.03.2010

Re: zaborav

Goran Vučković
Da li bi to bilo normalno i da li bi mu to dozvolili?

Narodni predstavnici u lokalnoj samoupravi su jednoglasno odobrili projekat. Šta još treba da se desi pa da to bude punovažno?

EDIT: Evo vesti sa E-novina sa više detalja.


nije to njihova pokojna baba ostavila narodnim predstavnicima pa da oni to mogu da daju kome hoce po ceni kojoj hoce
Sladjana NS Sladjana NS 20:06 19.03.2010

Re: zaborav

Poducavanje tenisa svakako pripada sektoru usluga, i da je KG vodeci grad u zemlji u sektoru usluga sa pratecom infrastrukturom ja bih vriskala na sve strane da Djokovic otvori ne samo akademiju, nego i proizvodnju sportske opreme i kojecega, ali to nije slucaj. Ako je drzava resila da KG treba totalno da promeni svoju privrednu strukturu ok, daj da vidimo plan.
Lako se gluposti tog tipa mogu videti na primeru Jagodine i malog Palme koji je video vodeni tobogan i zoovrt negde u svetu i od Jagodine koji je bio izrazito industrijski grad pokusao da napravi turisticki. Sad je nakaradan nije ni jedno ni drugo a ni trece. Niti moze da turisticku ponudu podigne na visi nivo jer Jagodina nema takav sadzaj, a tek od neke proizvodje ni p. U tim manjim gradovima jasnije se vidi neuspesna strukturna promena privrede, drustva a i konfuzija stratega nase tranzicije.
Djokovic je mlad, ima kad, neka otvori akademiju kad se penzionise, taman dok se kod nas zavrsi tranzicija i dok napravimo pare da mozemo da ih trosimo kod njega.
Nas interes je svakako laka industrija, malesna smo mi zemlja.
Goran Vučković Goran Vučković 20:11 19.03.2010

Re: zaborav

nije to njihova pokojna baba ostavila narodnim predstavnicima pa da oni to mogu da daju kome hoce po ceni kojoj hoce

Pa da uvedemo onda diktaturu?

Pričamo o demokratiji i decentralizaciji, a ne želimo da damo mandat narodnim predstavnicima da upravljaju zajedničkom imovinom?
Goran Vučković Goran Vučković 20:17 19.03.2010

Re: zaborav

Poducavanje tenisa svakako pripada sektoru usluga, i da je KG vodeci grad u zemlji u sektoru usluga sa pratecom infrastrukturom ja bih vriskala na sve strane da Djokovic otvori ne samo akademiju, nego i proizvodnju sportske opreme i kojecega, ali to nije slucaj. Ako je drzava resila da KG treba totalno da promeni svoju privrednu strukturu ok, daj da vidimo plan.
Lako se gluposti tog tipa mogu videti na primeru Jagodine i malog Palme koji je video vodeni tobogan i zoovrt negde u svetu i od Jagodine koji je bio izrazito industrijski grad pokusao da napravi turisticki. Sad je nakaradan nije ni jedno ni drugo a ni trece. Niti moze da turisticku ponudu podigne na visi nivo jer Jagodina nema takav sadzaj, a tek od neke proizvodje ni p. U tim manjim gradovima jasnije se vidi neuspesna strukturna promena privrede, drustva a i konfuzija stratega nase tranzicije.
Djokovic je mlad, ima kad, neka otvori akademiju kad se penzionise, taman dok se kod nas zavrsi tranzicija i dok napravimo pare da mozemo da ih trosimo kod njega.
Nas interes je svakako laka industrija, malesna smo mi zemlja.

Vi svakako imate pravo na sopstveno mišljenje i ukus (gluposti, industrijski, turistički, nakaradan i to) - ali ja sam (inače Jagodinac rodom) čuo da narod iz okolnih gradova dolazi da koristi te "nakaradne" usluge.

Na ovom web sajtu povremeno bloguje poverenik za informacije od javnog značaja, pa vam on možda može pomoći da dođete do tih planova koje želite da vidite.

Konfuzija... možda nije loše da je proverite prvo kod sebe.
Goran Vučković Goran Vučković 20:30 19.03.2010

Re: zaborav

A evo ovde malo o tome šta je trebalo da se izgradi na tom zemljištu i kako bi to pomoglo Kragujevcu.
ivana23 ivana23 20:50 19.03.2010

Re: zaborav

Goran Vučković
A evo ovde malo o tome šta je trebalo da se izgradi na tom zemljištu i kako bi to pomoglo Kragujevcu.

Evo i plana Kg sa ucrtanim planom nesudjene akademije. - link

Novinski napis o trenutnom stanju tog prostora - link

* Oba linka preuzeta od blogokolege Omege koji zivi u Kragujevcu.
Sladjana NS Sladjana NS 21:07 19.03.2010

Re: zaborav

Vi svakako imate pravo na sopstveno mišljenje i ukus (gluposti, industrijski, turistički, nakaradan i to) - ali ja sam (inače Jagodinac rodom) čuo da narod iz okolnih gradova dolazi da koristi te "nakaradne" usluge.

Na ovom web sajtu povremeno bloguje poverenik za informacije od javnog značaja, pa vam on možda može pomoći da dođete do tih planova koje želite da vidite.

Konfuzija... možda nije loše da je proverite prvo kod sebe.


Smanji dozivljaj covece, odakle si ti rodom to je tvoj licni problem, nakaradno i glupo reagujes, o turizmu i industriji ocigledno nista ne znas, ako si Palmin navijac ok, nemam nista protiv, Jagodina je postojala i pre Palme i njegove
primitivne vladavine.

Planovi i strategije razvoja bilo cega sto se tice drustva, ne treba da budu tajna, posto ne postoje, Sabic tu nema posla.

Nesto te vredja sto kazem da su nam stratezi konfuzni, da nisi deo tima?
seceranac seceranac 21:49 19.03.2010

Re: zaborav

Goran Vučković
nije to njihova pokojna baba ostavila narodnim predstavnicima pa da oni to mogu da daju kome hoce po ceni kojoj hoce

Pa da uvedemo onda diktaturu?

Pričamo o demokratiji i decentralizaciji, a ne želimo da damo mandat narodnim predstavnicima da upravljaju zajedničkom imovinom?


uravljanje je jedna stvar a otudjivanje potpuno druga

vlast ima mandat da upravlja drzavnom imovinom ali nema mandat da je otudji na proizvoljan nacin.
Tu nije bilo ni tendera, ni licitacija, aukcija, javnog nadmetanja nista sem pogodbe male grupe ljudi - za to mandat nemaju
Goran Vučković Goran Vučković 22:12 19.03.2010

Re: zaborav


Smanji dozivljaj covece, odakle si ti rodom to je tvoj licni problem, nakaradno i glupo reagujes, o turizmu i industriji ocigledno nista ne znas, ako si Palmin navijac ok, nemam nista protiv, Jagodina je postojala i pre Palme i njegove
primitivne vladavine.

Planovi i strategije razvoja bilo cega sto se tice drustva, ne treba da budu tajna, posto ne postoje, Sabic tu nema posla.

Nesto te vredja sto kazem da su nam stratezi konfuzni, da nisi deo tima?

Može i na 'ti', ako ti više odgovara.

O tebi mnogo manje znam nego o turizmu i industriji. Piše "Slađana NS" i ništa u profilu. Biće mi zadovoljstvo da čujem tvoje profesionalne reference koje se tiču turizma, industrije i planiranja (strateškog ili bilo kakvog drugog), pošto ti je očigledno važno da o tim stvarima razgovaraš sa sebi ravnima.

Nisam Palmin navijač, a znam po nešto o Jagodini, možda malo više od nekoga ko je iz Novog Sada (ako NS znači Novi Sad). Živeo sam tamo, do duše poodavno, kada je Palma bio samo trgovac ugljem iz Rembasa.

Ono što me takođe zanima je - odakle znaš da planova nema? Takođe, koliko shvatam razloge zašto je zakonom uspostavljeno mesto gospodina Šabića, planovi koji se tiču društva i nisu tajna (osim možda ako se tiču odbrane tj. vojske).

Ne vređa me uopšte to što pričaš (malkice je blamično, što pokušavam da ti kažem, ali svakako je tvoje pravo da to pričaš) i nisam deo tima stratega (šta god to bilo).
Goran Vučković Goran Vučković 22:15 19.03.2010

Re: zaborav

uravljanje je jedna stvar a otudjivanje potpuno druga

vlast ima mandat da upravlja drzavnom imovinom ali nema mandat da je otudji na proizvoljan nacin.
Tu nije bilo ni tendera, ni licitacija, aukcija, javnog nadmetanja nista sem pogodbe male grupe ljudi - za to mandat nemaju

Ja se izvinjavam što ne znam sve detalje - ali činjenica da su opštinski odbornici (jednoglasno) glasali u vezi tog ugovora i da je to opšte poznato nekako ne zvuči kao protivzakonita pogodba male grupe ljudi.

Ako je protivzakonito i ako odbornici nisu imali mandat da zaključe/podrže taj ugovor - zašto to niko ne pominje u tom kontekstu? Zašto nema tužbi? Ugovor je potpisan 2008. godine, koliko vidim ove tekstove...
blogovatelj blogovatelj 22:25 19.03.2010

Re: zaborav

Narodni predstavnici u lokalnoj samoupravi su jednoglasno odobrili projekat. Šta još treba da se desi pa da to bude punovažno?


Ja nisam ni rekao da je Djokovic kriv.
Eno Omeginog bloga, covek zna puno vise detalja oko toga. Postoje i neki aneksi ugovora i slicne stvari.
Ko god da je to uradio (promenio namenu parku) nema mozga. Zasto unistavati park, kad ima brdo drugih prostora? Sa druge strane tog istog parka je kasarna. To mi prvo pada na pamet. Ima i druga kasarna na par kilometar odatle, unistena bombardovanjem, pored samog pozorista, u najuzem centru grada. I to mi pada na pamet. A o ledinama oko grada da ne pricam.
seceranac seceranac 22:29 19.03.2010

Re: zaborav

Goran Vučković
uravljanje je jedna stvar a otudjivanje potpuno druga

vlast ima mandat da upravlja drzavnom imovinom ali nema mandat da je otudji na proizvoljan nacin.
Tu nije bilo ni tendera, ni licitacija, aukcija, javnog nadmetanja nista sem pogodbe male grupe ljudi - za to mandat nemaju

Ja se izvinjavam što ne znam sve detalje - ali činjenica da su opštinski odbornici (jednoglasno) glasali u vezi tog ugovora i da je to opšte poznato nekako ne zvuči kao protivzakonita pogodba male grupe ljudi.

Ako je protivzakonito i ako odbornici nisu imali mandat da zaključe/podrže taj ugovor - zašto to niko ne pominje u tom kontekstu? Zašto nema tužbi? Ugovor je potpisan 2008. godine, koliko vidim ove tekstove...



to je zato sto u ovoj zemlji nema ni zakona ni pravosudja a prvde nikada nije ni bilo

da li je legitimno i logicno da grupa odbornika moze da izglasa odluku da se ceo gradski park pokloni nekoma a da ta ista grupa ne moze tek tako da izglasa od koga ce kupovati kompjutere na kojima ce takav ugovor otkucati vec za to mora na raspise tender?

to je zato sto su zakon doneli ti isti ili slicni koji sede u gradskoj vlasti kako bi sebi namestili mogucnost za malverzacije
Sladjana NS Sladjana NS 23:11 19.03.2010

Re: zaborav

Može i na 'ti', ako ti više odgovara.

O tebi mnogo manje znam nego o turizmu i industriji. Piše "Slađana NS" i ništa u profilu. Biće mi zadovoljstvo da čujem tvoje profesionalne reference koje se tiču turizma, industrije i planiranja (strateškog ili bilo kakvog drugog), pošto ti je očigledno važno da o tim stvarima razgovaraš sa sebi ravnima.

Nisam Palmin navijač, a znam po nešto o Jagodini, možda malo više od nekoga ko je iz Novog Sada (ako NS znači Novi Sad). Živeo sam tamo, do duše poodavno, kada je Palma bio samo trgovac ugljem iz Rembasa.

Ono što me takođe zanima je - odakle znaš da planova nema? Takođe, koliko shvatam razloge zašto je zakonom uspostavljeno mesto gospodina Šabića, planovi koji se tiču društva i nisu tajna (osim možda ako se tiču odbrane tj. vojske).

Ne vređa me uopšte to što pričaš (malkice je blamično, što pokušavam da ti kažem, ali svakako je tvoje pravo da to pričaš) i nisam deo tima stratega (šta god to bilo).


Ne vidim potrebu da bilo sta znas o meni ili o mojim profesionalnim referencama
niti ja o tebi da bi ovde raspravljali o bilo cemu.

Planova nema, jer da ih ima i ti bi znao za njih i ako mozda nisi profesionalno zainteresovan za tu tematiku. Zvonilo bi na sve strane ko sto je zvonilo za Fiat. Sve sto dodje do javnosti o planovima i strategijama su trenutne seme od trenutne vaznosti za politicku kastu, nema dugorocnih planova i strategija. Sabic u tom kontekstu ne moze traziti informaciju koja ne postoji.
Poslednje sto sam procitala je da predsednik Tadic kaze da je povecanje izvoza kljucna strategija vlasti. Majketi cega, agresivno ulaganje u infrastrukturu, kada za ime boga. To su sve lepe zelje a ne planovi i strategije. Tako da znam da planova nema.

O stratezima neki drugi put.
Goran Vučković Goran Vučković 00:41 20.03.2010

Re: zaborav


Ne vidim potrebu da bilo sta znas o meni ili o mojim profesionalnim referencama
niti ja o tebi da bi ovde raspravljali o bilo cemu.

Pa ti mi kažeš kako o turizmu i industriji ništa ne znam, pa sam pomislio da si makar ministarka turizma i industrije

Planova nema, jer da ih ima i ti bi znao za njih i ako mozda nisi profesionalno zainteresovan za tu tematiku. Zvonilo bi na sve strane ko sto je zvonilo za Fiat. Sve sto dodje do javnosti o planovima i strategijama su trenutne seme od trenutne vaznosti za politicku kastu, nema dugorocnih planova i strategija.

Pa hm... ti kažeš kako da ima planova i ti bi znala za njih, pa zaključuješ da ih nema. Interesantan način zaključivanja ("za šta ja ne znam, ni ne postoji" ).

Poslednje sto sam procitala je da predsednik Tadic kaze da je povecanje izvoza kljucna strategija vlasti. Majketi cega, agresivno ulaganje u infrastrukturu, kada za ime boga. To su sve lepe zelje a ne planovi i strategije. Tako da znam da planova nema.

Pa neko je planirao da izvozi profesionalne usluge podučavanja tenisa - ali izgleda da nije odabrao dobar grad. Možda ni zemlju. Njemu od vlasti verovatno nisu trebali dugoročni planovi i strategije - samo mu je trebalo da se poštuju ugovori, ostalo bi uradio sam.
011-495 011-495 00:47 21.03.2010

Re: zaborav

Sladjana NS
Ljudi u ovoj zemlji stvarno malo i kratko pamte. Prosli smo strahotu, uvodjenjem sankcija, raspala nam se ekonomija skroz, sve je stalo. Mogli smo proizvesti sta god, sva su nam trzista bila zatvorena. Sta se desilo, masa proletera a potom i intelektualaca preselila se na ulicu da izgradjuje svoju radnu etiku. Radna etika se sastojala u tome da uvalja benzin, cigare, gace sta god se svercovalo da bi preziveo sledeci dan.
Gubilo se dostojanstvo, radne navike, znanje i strucnost nikom nije trebalo, svet je u svakom smislu picio napred a mi nazad. Veliki igraci su stvarali novce i pravila za buducnost, svoju decu skolovali na istom tom kapitalistickom zapadu, usred naseg pakla za kapitalisticku utakmicu, a vecina od onih koji su Milosevica doveli na vlast nema pojma sta je kapitalizam i radna etika, jos uvek zeli da prezivi bar sledeci dan.
Sankcije su skinute, davno ali se to ne moze bas tako brzo ispraviti i vratiti na jedan pristojan civilizacijski nivo. Ljudi su umorni i istroseni, ne snalaze se, ne treba ih tako osudjivati nisu svi spremni ni sposobni da uce i da se menjaju, pogotovo u tim godinama, drzava nema nikakvu strategiju za takve ljude, koji nisu ni za ziveti ni za umreti.
I sta onda, sta ce taj iz KG kad je vec istrosen i ne zna nista da radi. Generacije koje stizu, verovali ili ne promenice ovu zemlju, samo treba vremena, i da se ova uboga takozvana politicka elita skloni ili umre, pa nisu ni oni orlova veka.


Sankcije su za 10 godina srozale sve ljudsko u nama ali nije dovoljno 10 godina da se povratimo? Cini mi se da smo nasli idealnu vadilicu. Zasto ljudi ne ciste sneg ispred svojih kuca i zgrada nego uporno lome ruke,noge,kukove? Ovo je bilo i pre sankcija i sada. Na ovakvim primerima se vidi mentalitet naroda.



eksi eksi 23:18 18.03.2010

Socijalizam vs kapitalizam

K'o što reče Vojnovič:
1.Nema nezaposlenosti,ali niko ne radi.
2.Niko ne radi,ali svi primaju platu.
3.Svi primaju platu,ali niko ne može za nju ništa da kupi.
4.Niko ne može ništa da kupi,ali svi imaju sve.
5.Svi imaju sve,ali su svi nezadovoljni.
6.Svi su nezadovoljni,ali svi za to glasaju.

blondie72 blondie72 23:19 18.03.2010

Re zanatlijama

Majstor mi je zamenio plovak i naplatio 1600 din, trajalo je 3 min. Doduse isao je i u radnju da ga kupi takodje. Mislim da me odrao, sta mislite? :)
Drugi majstor mi je zavrnuo 5,5 srafova (sklopio krevet, trajalo je 20 min i uzeo 3000din (koliko bi uzeo i proizvodjac gde doticni radi, s napomenom da je dosao van radnog vremena, posle 5 i odradio u privatnoj reziji). Bilo mi zao sto ne platih isto toliko proizvodjacu, jer on naplati i PDV koji vrati drzavi...a majstor je i PDV strpao u svoj dzep, sve uz objasnjenje kako se "eto i njemu ne svidja sto su poceli da naplacuju montazu"?!?!
Krecim sama i farbam radijatore sama...jer shvatam da je u Srbiji bolje biti majstor od intelektualca...oni nemaju milosti...

Poenta mog posta je - ako nemate posao-idite u majstore- odlicno cete ziveti!
Strongman Strongman 23:42 18.03.2010

Re: Re zanatlijama

Majstor mi je zamenio plovak i naplatio 1600 din, trajalo je 3 min. Doduse isao je i u radnju da ga kupi takodje. Mislim da me odrao, sta mislite? :)


U jednom malom domenu sa mnogim učesnicima bloga nisam ravnopravan. Snaga i ulica. Naime imao sam dve situacije sa beogradskim taksistima. Valjda me nisu dobro zagledali. Prva je bila od autobuske do sarajevske 700 din, a druga od hajata do aerodroma 2200 din. Ne moram ni da pričam njihovu radost kada sam im dozvolio da se rastanemo.
G r o f G r o f 23:43 18.03.2010

Re: Re zanatlijama

hvatam da je u Srbiji bolje biti majstor od intelektualca...oni nemaju milosti...


prestanite to intelektualac izgovarati tako gordo.
srpski univerziteti izbacuju brdo nekih kadrova bez reda i plana. shvatite da pola tih diploma nema veze sa realnošću i prihvatite majstorisanje kao pošten način da se zaradi hleb.
naravno da bagre ima svuda.
pre neki dan crkao mi ventilator od grejanja u kolima.
odem kod autoelektričara.
izgubljeno je preturao po žicama pa sam mu ponudio šemu instalacija da se lakše snadje.
shvatim da ne ume da je čita.
da ne gledam to mučenje odem na kafu dok završi posao...
kad sam se vratio...
jbt..
preturio čitavu komandnu tablu. improvizirao neke kablove ispod volana i na kraju ubacio neku rugobu od prekidača, na koji je direktno spojio ventilator..
još mi se kosa nije spustila od užasa kad sam čuo...gotovo...ovde pališ..radi ko doksa...20 eura.
...i ništa.
platim.naručim DVD sa servisnim uputstvom za kola. izbacim njegovu skalameriju i sam ubacim relej koji je zaribao.
prosto...hahah
G r o f G r o f 23:52 18.03.2010

Re: Re zanatlijama

Ne moram ni da pričam njihovu radost kada sam im dozvolio da se rastanemo.


jbt...ova izjava zaslužuje piće.
ja sam medij za njihove lopovske fazone.
loader loader 10:27 19.03.2010

Re: Re zanatlijama

U jednom malom domenu sa mnogim učesnicima bloga nisam ravnopravan. Snaga i ulica. Naime imao sam dve situacije sa beogradskim taksistima. Valjda me nisu dobro zagledali. Prva je bila od autobuske do sarajevske 700 din, a druga od hajata do aerodroma 2200 din. Ne moram ni da pričam njihovu radost kada sam im dozvolio da se rastanemo.

Jadni mali naivni taxisti :)
lowlander lowlander 11:03 19.03.2010

Re: Re zanatlijama

Ili nauci da radis sve kucne-majstorske poslove ili privedi u kucu nekog ko to zna.
blogovatelj blogovatelj 19:40 19.03.2010

Re: Re zanatlijama

Majstor mi je zamenio plovak i naplatio 1600 din, trajalo je 3 min. Doduse isao je i u radnju da ga kupi takodje. Mislim da me odrao, sta mislite? :)


Racunaj da je majstoru bilo potrebno pola sata da dodje do tvog stana i pola sata da ode nazad.
Racunaj da mu je bilo potrebno pola sata da ode po deo, kupi ga i donese ti ga.
To je sat i po njegovog radnog vremena.
Racunaj cenu dela.
Racunaj gorivo za auto i amortizaciju istog.
Racunaj amortizaciju alata koji je koristio.
Racunaj platu koju mora svojim radom da zaradi.
Racunaj poreze na platu i poreze na materijal.
Tak kad bi nam rekao/la sve ove cifre mogli bismo reci da li te je zavrnuo.
blondie72 blondie72 00:58 20.03.2010

Re: Re zanatlijama

blogovatelj
Majstor mi je zamenio plovak i naplatio 1600 din, trajalo je 3 min. Doduse isao je i u radnju da ga kupi takodje. Mislim da me odrao, sta mislite? :)


Racunaj da je majstoru bilo potrebno pola sata da dodje do tvog stana i pola sata da ode nazad.
Racunaj da mu je bilo potrebno pola sata da ode po deo, kupi ga i donese ti ga.
To je sat i po njegovog radnog vremena.
Racunaj cenu dela.
Racunaj gorivo za auto i amortizaciju istog.
Racunaj amortizaciju alata koji je koristio.
Racunaj platu koju mora svojim radom da zaradi.
Racunaj poreze na platu i poreze na materijal.
Tak kad bi nam rekao/la sve ove cifre mogli bismo reci da li te je zavrnuo.



Ne slazem se! Pratila proces-krajnje jednostavno...mislim na zamenu plovka:)
Plovak je naplacen plus. 2500din sveukupno, jos malo pa sam mogla da kupim novi vodokotlic!
Da je platio porez-nije, jer nema registrovanu firmu.
Biti majstor u Beogradu-posao snova!
U moju kucu doticni vise nece da udje:)
blogovatelj blogovatelj 01:40 20.03.2010

Re: Re zanatlijama

Ne slazem se!


Sa kim?
Ja i nisam iznosio nikakve cinjenice nego samo postavio pitanja.
Nek je radio i na crno. Troskove dolaska, odlaska, odlaska da kupi deo i nazad do tvog stana je svakako imao.

Ja samo otprilike sad racunam, a ako nisam u pravu, slobodno me koriguj.
Sat i po posla = 16 evra
Znaci, sat posla je pribliizno deset evra.
Sto osamdeset sati mesecno rada, to je hiljadu osamsto evra. Ali pretpostavljam da takav majstor nema posla za toliko sati mesecno.
Ako uracunas da svaki trosak na auto plati sam, ako uracunas da nema penziju od svog rada, njemu to i nisu neke pare. Znam da je tebi previse para, ali on je naplatio svoje znanje i iskustvo.
Ti nauci kako se to radi i sledeci put uradi sama.
Dollar saved is dollar earned, sto bi nas narod rekao.
011-495 011-495 00:55 21.03.2010

Re: Re zanatlijama

blondie72
Majstor mi je zamenio plovak i naplatio 1600 din, trajalo je 3 min. Doduse isao je i u radnju da ga kupi takodje. Mislim da me odrao, sta mislite?

Mislim da je naplatio realnu trrzisnu cenu, pristala si na nju.
U cenu rada ne ulazi "kol'ko sam radio" nego znanje sta treba da se uradi.
Ne secam se vise cuvene price ali ovako otprilike: Pozvali majstora da popravi auto koji nije mogao nikako da upali. Ovaj dosao,malo pogledao,izvadio cekic i udario negde po motoru,seo za volan i auto upali iz prve. Pitaju ga "koliko kosta",majstor ce "500 necega", ovi u soku "pa zar toliko za jedan udarac cekicem", majstor odgovara "nee, za udarac 20 necega, ostalo je za to sto znam gde da udarim".
blazha2000 blazha2000 23:44 18.03.2010

10 dinarjev

Alija Sirotanovic je bio srecan sa tom lopatom
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:55 18.03.2010

Re: 10 dinarjev

blazha2000
Alija Sirotanovic je bio srecan sa tom lopatom

Алија (обратити пажњу на име) био је херој рада, што је данас незамисливо. У ствари, Алија је код нас претача оних фотографија запослених у Мекдоналдсу испод којих пише: Радник месеца (па име и презиме)... Ето како неки пут социјализам антиципира капитализам. :)))
Strongman Strongman 23:59 18.03.2010

Re: 10 dinarjev

Алија је код нас претача онох фотографија запослених у Мекдоналдсу испод којих пише:


slozenjicin02 slozenjicin02 00:54 19.03.2010

ŠIGEO ŠINGO

Jeste čuli vi gospodo za Šigeo Šingo ?
E taj tvorac Japanskog čuda, produktivnosti, banuo je 1986 godine u Kragujevcu, to jest u fabrici automobila "CRVENA ZASTAVA"

Zvali ga samoupravljači, da im pokaže on kako se to radi u Japanu i tako to.
I kad je ušao u proizvodni pogod, pita Šigeo jednog radnika u PRESERAJU, koliko im treba da zamene alat na toj presi ? Ovaj mu kaže : sat i po !
Hm, Japanac zapanjen, kaže im , da će ih naučiti da taj alat promene za 20 minuta.

Išao je tako dalje, pitao drugog radnika, koliko mu treba da promeni alat na drugoj pRESI ? On mu rekao pola sata, a ŠIGEO ga obučio da to radi za 5 minuta.

Dakle, šta je taj genije znao, radio, bio je MAG za produktivnost rada u fabrikama ...medjutim šta se desilo tom čoveku kod nas ?
Ovi lupeži iz Zastave-automobili, naljtili se na njega jer treba da rade brže, da nemaju pauza, navikli da menjaju alate na PRESAMA po nekoliko sati, a ne za nekoliko minuta, to im je bilo naporno i izrabljivački.

Oterali su čoveka i proglasili ga za goniča robova, a oni nastavili po starom, e zato je Zastava bila najGora fabrika AUTA na svetu, a JAPAN najbolja i najveća na svetu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:02 19.03.2010

Дупликат-коментари

Да помогнем оном програмеру, ако свраћа овамо, да види како му машина ради (иначе, ради к'о они радници у Заставиној фабрици): дупликат-коментар појављује се, рекао бих, кад се покуша направити измена, исправка неке грешке рецимо, у већ објављеном коментару. Дупликат-коментари доносе, ипак, само лажну продуктивност, учинак коментатора се тек привидно повећава.
ivana23 ivana23 01:04 19.03.2010

Re: ŠIGEO ŠINGO

slozenjicin02
... zato je Zastava bila najGora fabrika AUTA na svetu, a JAPAN najbolja i najveća na svetu.

Nisam cula za fabriku auta JAPAN.
dexter92 dexter92 01:06 19.03.2010

Re: ŠIGEO ŠINGO

ovo nije bas ispravno.

Zastava je do 90e bila respektabilna fabrika automobila tog vremena, u rangu sa Hyndai-em (oko 300.000 automobila godisnje).
A onda su postali dominantni oni sto su smatrali da je bratstvo i jedinsto sranje...
slozenjicin02 slozenjicin02 01:11 19.03.2010

Re: ŠIGEO ŠINGO

ivana23
slozenjicin02
... zato je Zastava bila najGora fabrika AUTA na svetu, a JAPAN najbolja i najveća na svetu.

Nisam cula za fabriku auta JAPAN.


To šta ti nisi čula, ne znači da ne postoji.
P.S. Japan ima 100 fabrika automobila, mi jednu, tako da mi ne pada na pamet da zbog tebe sve ih nabrajam.
Inače Japan proizvodi sve te Aute, a ne Kinšasa.
Znam da teže kapiraš neke stvar, ali evo trudim se da te izbavim iz tog neznanja i nekapiranja.
Strongman Strongman 01:11 19.03.2010

Re: ŠIGEO ŠINGO

Nisam cula za fabriku auta JAPAN.


Nisi odolela madmazel
slozenjicin02 slozenjicin02 01:14 19.03.2010

Re: ŠIGEO ŠINGO

dexter92
ovo nije bas ispravno.

Zastava je do 90e bila respektabilna fabrika automobila tog vremena, u rangu sa Hyndai-em (oko 300.000 automobila godisnje).
A onda su postali dominantni oni sto su smatrali da je bratstvo i jedinsto sranje...


Ti voliš da se šališ u ovo doba noći. Očito.
Zastava je proizvodila samo jedan jedini auto tada, Zastavu 101.
I to je za tebe dominantnost na tržištu.
Plakao bi, a smeje mi se.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:15 19.03.2010

Re: ŠIGEO ŠINGO

dexter92
ovo nije bas ispravno.

Zastava je do 90e bila respektabilna fabrika automobila tog vremena, u rangu sa Hyndai-em (oko 300.000 automobila godisnje).

Квалитет тог призвода био је такав да чим је изашао на светско тржиште постао је предмет спрдачине. За тадашњу Заставу срећа је била да су, фактички, имали монопол на тржиште, и отуда њихови успеси. (За разлику од фабрике оружја Застава, која се увек утркивала, и то изгледа успешно, и на светском тржишту. Сетио сам се сад једне анегдоте, коју су ми неки моји другари аутомеханичари препричавали. Кад им је дошао један са "заставом", јер му не ради механизам за подизање прозора, пошто су скинули тапацирунг видели су да тај склоп и није био уграђен, већ само убачен у врата. На њему је била залепљена цедуља: Извини, брате, норма...)
slozenjicin02 slozenjicin02 01:23 19.03.2010

Re: ŠIGEO ŠINGO

Strongman
Nisam cula za fabriku auta JAPAN.


Nisi odolela madmazel


He, he, pa ona je ovde dežurna Fata, pošto dežurni Mujo sada spava.
dexter92 dexter92 01:23 19.03.2010

Re: ŠIGEO ŠINGO

Ti voliš da se šališ u ovo doba noći. Očito.
Zastava je proizvodila samo jedan jedini auto tada, Zastavu 101.
I to je za tebe dominantnost na tržištu.
Plakao bi, a smeje mi se.

Nije tacno.
Proizvodio se 128, Jugo i Florida.
Jugo se izvozio na trzista Velike Britanije, Nemacke, SAD, Egipta...

Квалитет тог призвода био је такав да чим је изашао на светско тржиште постао је предмет спрдачине.

Neka je to i tacno.
Mnogi su se sprdali i sa kvalitetom kineskih proizvoda.Ove godine je Kina nadmasila Nemacku po izvozu.
ivana23 ivana23 01:27 19.03.2010

Re: ŠIGEO ŠINGO

slozenjicin02

ivana23


slozenjicin02
... zato je Zastava bila najGora fabrika AUTA na svetu, a JAPAN najbolja i najveća na svetu.

Nisam cula za fabriku auta JAPAN.

To šta ti nisi čula, ne znači da ne postoji.P.S. Japan ima 100 fabrika automobila, mi jednu, tako da mi ne pada na pamet da zbog tebe sve ih nabrajam.Inače Japan proizvodi sve te Aute, a ne Kinšasa. Znam da teže kapiraš neke stvar, ali evo trudim se da te izbavim iz tog neznanja i nekapiranja.

I dalje tvrdim da fabrika auta JAPAN ne postoji!
Postoji drzava Japan u kojoj postoje brojne fabrike automobila.
I svaka ima svoje ime (Tojota, Nisan, Micubisi, Mazda...).

slozenjicin02 slozenjicin02 01:38 19.03.2010

Re: ŠIGEO ŠINGO

ivana23
slozenjicin02

ivana23


slozenjicin02
... zato je Zastava bila najGora fabrika AUTA na svetu, a JAPAN najbolja i najveća na svetu.

Nisam cula za fabriku auta JAPAN.

To šta ti nisi čula, ne znači da ne postoji.P.S. Japan ima 100 fabrika automobila, mi jednu, tako da mi ne pada na pamet da zbog tebe sve ih nabrajam.Inače Japan proizvodi sve te Aute, a ne Kinšasa. Znam da teže kapiraš neke stvar, ali evo trudim se da te izbavim iz tog neznanja i nekapiranja.

I dalje tvrdim da fabrika auta JAPAN ne postoji!
Postoji drzava Japan u kojoj postoje brojne fabrike automobila.
I svaka ima svoje ime (Tojota, Nisan, Micubisi, Mazda...).




Znam, ti si od onih partizanki, koje i dalje drže čas iz automobilizma, iako neki ovde pucaju...

P.S. A Suzuki, KaWasaki, Yamaha ?
mrdax mrdax 01:44 19.03.2010

Re: ŠIGEO ŠINGO

A onda su dosli strani faktori i unistili nase tehnolosko cudo iz Kragujevca i odneli svu tehnologiju u Hyundai u Juznu Koreju a inzinjere u Audi i Mercedes.
DA nije pao Berlinski zid pravili bi 1 000 000 Jugo 45 godisnje.
filantrop filantrop 02:15 19.03.2010

Re: ŠIGEO ŠINGO

Zastava je do 90e bila respektabilna fabrika automobila tog vremena, u rangu sa Hyndai-em (oko 300.000 automobila godisnje).

zastava je uspevala da dobaci do 200 000 auta godisnje
a 1989

-Proizvedeno je 230.570 vozila.
Obim godišnje razmene po osnovu
industrijske kooperacije sa
inostranstvom 494.250.000 DM.
-

mada mi moj izvor (rukovodeci u to vreme) kaze da je ova cifra apsolutno napumpana za politicke potrebe - raspad zemlje, Anta Markovic, taj kontekst.

http://www.zastava-automobili.com/sr/istorijat/istorijat.htm
blogovatelj blogovatelj 07:11 19.03.2010

Re: ŠIGEO ŠINGO

Zastava je do 90e bila respektabilna fabrika automobila tog vremena


Rekordna Zastavina sezona bila je 220 000 vozila. Znaci, automobili i kamioni zajedno.
Druga polovina osamdesetih, za vreme omrazenog Ante Markovica.
Od deset izvezenih dinara Srbije, jedan je bio Zastavin.
blazha2000 blazha2000 11:45 19.03.2010

Re: 10 dinarjev

Slazem se,ali ipak mislim da je bio zadovoljan svojim poslom i nije se zalio sto mora da radi kao sto to cini vecina danas....socijalizam i kapitalizam idu pod ruku jedno sa drugim i vise nego sto mnogi misle
blogovatelj blogovatelj 01:24 20.03.2010

Re: ŠIGEO ŠINGO

P.S. A Suzuki, KaWasaki, Yamaha ?


U SAD i Kanadi dvanaest firmi iz Japana prodaje vozila

1. Toyota
2. Lexus
3. Honda
4. Acura
5. Nissan
6. Infiniti
7. Subaru
8. Suzuki
9. Yamaha
10. Isuzu
11. Mitsubishi
12. Mazda

Mozda ih ima jos, ali trenutno ne mogu da se setim.
Znaci, ipak postoji fabrika automobila Japan.
ivana23 ivana23 01:40 20.03.2010

Re: ŠIGEO ŠINGO

blogovatelj
U SAD i Kanadi dvanaest firmi iz Japana prodaje vozila
Mozda ih ima jos, ali trenutno ne mogu da se setim.
Znaci, ipak postoji fabrika automobila Japan.


Mića Marković Mića Marković 02:54 20.03.2010

Re: 10 dinarjev

Радник недеље или месеца.
У некадашнјем СССР-у писало је Ударник комунистичког труда.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 03:05 20.03.2010

Re: 10 dinarjev

seceranac seceranac 16:08 20.03.2010

Re: ŠIGEO ŠINGO

blogovatelj
P.S. A Suzuki, KaWasaki, Yamaha ?


U SAD i Kanadi dvanaest firmi iz Japana prodaje vozila

1. Toyota
2. Lexus
3. Honda
4. Acura
5. Nissan
6. Infiniti
7. Subaru
8. Suzuki
9. Yamaha
10. Isuzu
11. Mitsubishi
12. Mazda

Mozda ih ima jos, ali trenutno ne mogu da se setim.
Znaci, ipak postoji fabrika automobila Japan.


Ovo sto si nabrojao su brendovi ne firme:
Toyota=Toyota+Lexus+Subaru+Isuzu+Scion+Daihatsu
Honda=Honda+Acura
Nissan=Nissan+Infinity+Renault
Suzuki=Suzuki+Volkswagen
Mitsubishi=Mitsubishi+ all others
Mazda=Mazda+Ford

blogovatelj blogovatelj 03:41 21.03.2010

Re: ŠIGEO ŠINGO

Toyota=Toyota+Lexus+Subaru+Isuzu+Scion+Daihatsu


Mozda u Evropi, ne i u USA i Kanadi. Postoje Tojote Leksus u Evropi, ovde samo Leksusi. Jeste Tojota vlasnik te firme, ali ta firma posluje nezavisno. Isto je sa Akurom i Hondom, a i sa Infinitijem i Nisanom.
Jeste i Reno vlasnik nekih 30% Nisana, sto ce reci veliki akcionar. Ali ne i vlasnik. Isto je i sa Mazdom i Fordom.
Ono sto je najvaznije je ko je vecinski vlasnik i ko odlucuje u svemu tome. A krajnje odrediste u svim tim slucajevima je Japan.
rade.radumilo rade.radumilo 23:54 18.03.2010

Use i u svoje kljuse...

Nekako moram da se složim, kako sa blogom, tako i sa svim komentarima. Zašto? Pa zato što su svi u pravu! Kako sad pa to Rade crni sine? Pa lepo. To i jeste suština socijalnih problema. U prirodnim naukama, sve je jednostavno: Ja kažem da je napolju hladno a ti kažeš da je toplo? Ko je u pravu? Pa dogovorimo se da je od toliko do toliko stepeni hladno, a preko toliko i toliko stepeni toplo. Onda odemo i izmerimo temperaturu.
Kada je društvo i sve što je uz to vezano u pitanju svako je u pravu sa svoje tačke gledišta:
I onaj što dirinči od jutra do mraka (a i duže) za minimalac i onaj što ne želi da se "muči" za manje od trostrukog minimalca a i onaj što će raditi bilo koji posao dok ne nađe bolji. Svi su oni u pravu, stvar je samo u statistici i brojkama, a one govore sledeće:
1. U Srbiji je mnogo teže naći posao nego u razvijenim zemljama. Jednostavno naša ekonomija je najjadnija u Evropi (i Albanija nas je prešišala) i potražnja na tržištu rada je mala.
2. Mala potražnja a velika ponuda na tržištu rada dovodi do dve ključne stvari: niske cene rada i mobinga. Zašto strane firme zapošljavaju vrlo malo svojih ljudi ovde? Pa zato što su domaći jeftiniiji. Čak i kada ovde nemaju obučenih kadrova, samo privremeno dovode svoje ljude a potom obučavaju lokalne uposlenike. Što se mobinga tiče, on je toliko normalan ovde da ga retko ko i prepoznaje.

Poslodavci su onoliko fini prema svojim zaposlenima koliko su prinuđeni da budu, svaki altruizam je samo vrlo dobro upakovan odnos između ponude na tržištu rada i potražnje samog poslodavca.
Skoro sam saznao za jedan tužan slučaj: van Beograda, poslodavci prijavljuju svoje zaposlene na minimalac i isti im uplaćuju na tekući račun. Zaposleni su onda obavezni da podignu svoj lični dohodak sa tekućeg računa i da deo vrate poslodavcu. Ovo je veoma raširena pojava u unutrašnjosti, gde je prosečan odnos 20-ak radno sposobnih stanovnika na jedno radno mesto.

Budimo iskreni, iz ljubavi se poslom bave umetnici i naučnici. Svi ostali se uglavnom bave nekim poslom zato da bi ostvarili prihode. Pri tome u većoj ili manjoj meri narušavaju svoje zdravlje, neki fizičko, neki mentalno. Takođe trpe i njihove porodice. Svako sebe lično postavlja u takvoj konstalaciji.
Radim u firmi u kojoj mi se dešavalo da proknjižim i preko 370 radnih sati mesečno (od nominalnih 160-176). Jedna naša koleginica je pre par godina dala otkaz. Iako je bila plaćena za prekovremeni rad, shvatila je da uopšte ne provodi vreme sa svojom decom i da joj to ne odgovara. Nepuna tri meseca kasnije je umrla od izliva krvi u mozak...

Svi bi mi trebalo da se malo postavimo u drugačiju ulogu od one koju svakodnevno igramo. Oni što kukaju kako ne mogu da nađu posao, treba da se malo zamisle i ponajpre sebi odgovore šta zapravo žele. Oni što su se zalaufali i posao stavljaju na prvo mesto, treba malo da se osvrnu oko sebe i zapitaju se ima li još nečega i još nekoga u njihovom životu? A Srbija ko Srbija... tu je gde je. Nisu Srbi ništa lošiji ni bolji od bilo koga drugog. Ovde samo vladaju drugačiji uslovi, pa su i rezultati drugačiji.
baroniknez baroniknez 01:35 19.03.2010

strongmane

sta to po tvom misljenju od naseg radnika u inostranstvu napravi coveka koji radi kao i "zapadnjaci"?
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:50 19.03.2010

Re: strongmane

baroniknez
sta to po tvom misljenju od naseg radnika u inostranstvu napravi coveka koji radi kao i "zapadnjaci"?


Ako mogu i ja da ti odgovorim - to sto je imao srece da pobegne iz Zavicaja i sto ako ne radi "kao zapadnjak" postoji realna sansa da u isti mora i da se vrati. Gde ces vece motivacije?

blogovatelj blogovatelj 01:29 20.03.2010

Re: strongmane

sta to po tvom misljenju od naseg radnika u inostranstvu napravi coveka koji radi kao i "zapadnjaci"?


Sistem, a sta drugo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:19 20.03.2010

Re: strongmane

blogovatelj
sta to po tvom misljenju od naseg radnika u inostranstvu napravi coveka koji radi kao i "zapadnjaci"?

Sistem, a sta drugo.

Зачкољица је што не може да ми желимо систем, а они (управљачи) не желе, нити да они желе а ми се, као, успешно контра тога копрцамо. И једни и други гледају једни у друге. Ваљда ће неко први да повуче, а од њих се томе треба надати.
blogovatelj blogovatelj 02:58 20.03.2010

Re: strongmane

Зачкољица је што не може да ми желимо систем, а они (управљачи) не желе, нити да они желе а ми се, као, успешно контра тога копрцамо. И једни и други гледају једни у друге. Ваљда ће неко први да повуче, а од њих се томе треба надати.


Sistem stize, to je sasvim sigurno. Kao i sve ostalo na Balkanu, stize sporo, ali ipak stize.
Svez primer - ovi u Fiatu u KG dali otkaz. Odgovarao im je kapitalizam dok su cekali posao i dok je sve bilo na recima a sada kad posla ima, beze od njega kao djavo od krsta.
Da sad ima pametnih politicara pa da im ukinu tu drzavnu crkavicu koju treba da dobiju, da vidis kako bi plakali od muke.
Evo Strongmana zivog pa neka kaze kakvi su mehanizmi socijalne pomoci nezaposlenima u USA. Zato tamo svako ko nadje posao grabulja svim silama da ga zadrzi.
cajtnot cajtnot 01:51 19.03.2010

Predugo nisi bio tu...

Redovno citam ono sto pises... cool je...

Sad se ne bi slozio sa tobom u onom delu `trazis posao`
to je normalno na zapadu a kod nas je SF i jos dugo ce biti !
Zasto tako mislim !?!
Prosetaj do biroa, pogledaj koliko fakultetlija ima sa prosekom 9.5, 9.2, 9.0
Kod mene se u firmi na mesto elektronca zaposlio gradjevinac da nam odrzava racunare.
Moja komsinica ima 9.3 na medicini, a zaposlise njenu kolegenicu sa 7.1 prosekom.
Nas sistem je apsolutno bolestan - umobolan. Primere mogu da ti nabrajam !

Kad si cuo za neki javni konkurs ??? To rade samo jake strane kompanije !!!
Znaci apsolutno se slazem sa tvojim postom ali ono o cemu pises odnosi se na ZAPAD.

Kod nas je 90 posto `veza` 10 posto posto `show` ... nema ljubavi bate Geto ti je to !
baroniknez baroniknez 02:07 19.03.2010

Re: Predugo nisi bio tu...

bez ulazenja u taj slucaj sa komsinicom, generalno receno prosek ne mora nista da znaci, niti garantuje strucnost niti vise znanja. ovo pricam iz licnog iskustva i znam da je tako
cajtnot cajtnot 02:32 19.03.2010

Re: Predugo nisi bio tu...

To da i ocene vise ne znace nista samo dodatno vise govori o malignom sistemu o kome pricam ! U inostranstvu se sve gleda !
Kod nas ocene ne znace nista, profesija ne znaci nista, CV ne znaci nista !
Kud koji mili moji i ko gde ima koga - HAOS !






baroniknez baroniknez 02:41 19.03.2010

Re: Predugo nisi bio tu...

pa ne bih rekao da su u istoj poziciji ljudi sa drugacijim CV-em. ako sam ja radio negde par godina i imam iskustvo i dodatno sam se usavrsavao, ne mogu da budem u istoj poziciji kao i onaj ko to nije radio
cajtnot cajtnot 02:47 19.03.2010

Re: Predugo nisi bio tu...

Apsolutno se slazem samo pricam o realnoj i svako-dnevnoj situaciji evo primera pazi mozes da imas sve to a sa druge strane menadzer u firmi zeli da primi sina svog prijatelja. Koliko ti onda vredi CV i kakve su ti sanse ? a to je kod nas slucaj u 90 procenata, rekoh iskljucujem strane firme !

za mesto administratora se prijavi dip. ing elektronike a na posao bude primnjem sa 6 stepenom ekonomista (zavrsio neki kurs za racunare od mesec dana).
baroniknez baroniknez 02:54 19.03.2010

Re: Predugo nisi bio tu...

slazem se ali vidite kod nas se to desava jer je u pitanju drzava. neka menadzer u svojoj firmi zaposljava koga god hoce to nije problem i njegova je stvar, problem je po mom misljenju kada to rade menadzeri u drzavnim firmama
mishconi mishconi 18:31 19.03.2010

Re: Predugo nisi bio tu...

Одговорно тврдим да се све друге комбинације пре узимају у обзир, а да су просек и дужина студирања на задњем месту ако се уопште на њих гледа.
baroniknez baroniknez 00:32 20.03.2010

Re: Predugo nisi bio tu...

citao sam da je miodrag kostic izjavio da je imao jako nizak prosek na faxu. to je posle potvrdio i jedan tip koji je bio njegov profesor (radi se o predsedniku sindikata, gostovao je na rts-u). moje pitanje: da li je miodrag kostic los menadzer?
blondie72 blondie72 01:10 20.03.2010

Re: Predugo nisi bio tu...

cajtnot

Kad si cuo za neki javni konkurs ??? To rade samo jake strane kompanije !!!
!


Da te razocaram...ni jake strane kompanije ne rade redovno javne konkurse...povremeno...
Interni konkurs ili napredovanje...u najgorem slucaju neko dovede nekog "svog".
Svi vole "nekog svog" da im radi, cuva ledja a i da ih ne ugrozava!
Kompleksna pozicija reklo bi se...

Dolaze deca sa znanjem 3 strana jezika, masterima, savrseno vladaju racunarima i neistrosena, puna elana, zeljna dokazivanja...

Na kraju preostaje da se neprestano boris da opstanes. Surova istina.

Na kraju dana legnes u krevet i zamislis palme...ponekad uz bensedin, jer sutra imas vaznu prezentaciju (na engleskom)...nestanu palme-pojave se slajdovi za sutra:)
cajtnot cajtnot 01:24 20.03.2010

Re: Predugo nisi bio tu...



ja sam gluh i slep... figurativno
cajtnot cajtnot 01:25 20.03.2010

Re: Predugo nisi bio tu...

.
cajtnot cajtnot 01:33 20.03.2010

Re: Predugo nisi bio tu...

Da te razocaram...ni jake strane kompanije ne rade redovno javne konkurse...povremeno...
Interni konkurs ili napredovanje...u najgorem slucaju neko dovede nekog "svog".
Svi vole "nekog svog" da im radi, cuva ledja a i da ih ne ugrozava!
Kompleksna pozicija reklo bi se...


blondie72 - hvala za updajt ! znaci `klan` ledja cuva



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:22 20.03.2010

Re: Predugo nisi bio tu...

cajtnot
znaci `klan` ledja cuva

Zeitnot-e, 'ајд имај стрпљења да прочиташ и другио део коментара, оно са младима, амбициознима, наученима, борбом, умором...
cajtnot cajtnot 02:34 20.03.2010

Re: Predugo nisi bio tu...

@ Predrag B. - pogledaj prvi moj komentar na ovoj strani, isprati sve nanize komentare... slozio sam se sa tekstom, samo se kod nas malo `drugacije` dolazi do posla o tome smo pisali...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:52 20.03.2010

Re: Predugo nisi bio tu...

Погледао твоје коментаре, још пре писања првог. Видим да је тешко. И неправедно... Ја сам задужен, вечерас, за позитивне примере. Мој пријатељ бр. 1: директор највеће регионалне компаније у једној области. Не бави се политиком. До свог положаја сам напредовао, без иједне везе. У ствари, имао је страшну везу: себе. Пример бр. 2: мој другар од детињства. Направио приватни бизнис вредности 1.000.000 евра. Зграду, почетну, градили му ми, на мобу. Ја изливао греде. Пример број 3: мој другар директор највећег произвођача једне врсте пића. У једној компанији није отишао до самог врха, у садашњој на врху. Кад је видео да неће моћи да напредује (од кланова), променио је компанију. Има једну рђаву особину: мора човек да га сваког дана макар у седам сати тера с посла.

Заједничка им особина: све страшни борци, упорни, вредни, интелигентни.
А простора за такве увек има.

cajtnot cajtnot 03:31 20.03.2010

Re: Predugo nisi bio tu...

Razmisljao sam da ti napisem kontra-ARGUMENTE, ali znam i uveren sam da si svestan da postoji puno losih primera..zato smatram da je NE-potrebno.
Drago mi je da takvi ljudi postoje,drago mi je da nas je vise.. ja sam samo u tekstu napisao da je za sada stanje stvari 90 posto u korist `veze` 10 procenata u korist postenja i rada.
Ja se takodje maksimalno borim da se okrene i da 90 procenata bude ljudi koji rade posteno, a 10 procenata onog `korova` koji raste Srbijom bude iskorenjeno.
Licno nemam problem, od malena radim, moji me nikad nisu terali na to, svoj prvi novac zaradio sam sa 15 godina (prva srednje) kao muzicar. Tada je plata lekara bila 30 dm. A ja sam za 15 dana zaradio toliko svirajuci r`n`r po kaficima. Pisao tekstove, crtao, radio na radiju, trenirao kosarku, zavrsio faks, zavrsio neke kurseve i promenio vise kompanija I NE, NEMAM problem kad pametniji i bolji napreduju. NErvira me korov koji tera NAVISE neradom, spletkama i hoce `leb bez motike`. Nervira me kad neko pogubi `tlo` pod nogama jer je odjednom gen. menadzer - `glavni baja`... o tome i strongmen pise zato i citam redovno njegove blogove..

a za sve sto tvrdim volim da imam neki argument vise... pogledaj link

prvi, rang nase zemlje u svetu
http://www.heritage.org/Index/Ranking.aspx
drugi, zasto je to tako
http://www.heritage.org/Index/Country/serbia

pogledaj koje su zemlje ispred nas.. pogledaj koje nas jure.. svet to pise ne ja
dexter92 dexter92 12:24 20.03.2010

Re: Predugo nisi bio tu...

...u najgorem slucaju neko dovede nekog "svog".
Svi vole "nekog svog" da im radi, cuva ledja a i da ih ne ugrozava!
Kompleksna pozicija reklo bi se...


Ovo je tacno i retko se o tome govori.
Kapitalizam je u teoriji jedan sistem u kome bi vredni i talentovani ljudi trebalo da budu uspesni, da budu lokomotive ekonomije, da svi drugi imaju korist od njihovog angazmana.
U praksi je cesto kapitalizam zavera bogatih protiv siromasnih, bogati se ne takmice kako bi se ocekivalo, oni saradjuju. Konkurencija postoji ali na mnogo nizem nivou i tamo gde se ne bi ocekivalo: za radne pozicije u okviru iste firme cesto. Tu oni koji znaju da 'plivaju' cesto bolje prolaze od onih koji znaju nesto da urade, ali sistem opet nekako funkcionise, taljiga.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:17 20.03.2010

Re: Predugo nisi bio tu...

dexter92
... ali sistem opet nekako funkcionise, taljiga.

Тачно. И за бољи и ефикасније не знамо. Да будем искрен, и не верујем да ћемо знати. Само ћемо му правити некакве модификације.
dexter92 dexter92 13:44 20.03.2010

Re: Predugo nisi bio tu...

Тачно. И за бољи и ефикасније не знамо. Да будем искрен, и не верујем да ћемо знати. Само ћемо му правити некакве модификације.

Znachi 'greed is good' speech Gordona Gekko-a?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana