Kultura| Literatura| Mediji| Muzika| Umetnost

ŠETNJA SA DINOSAURUSOM

Sestre Bogavac RSS / 11.04.2010. u 23:07

(kako je Cane Partibrejker pljunuo na Poezin Party)

Čuveni kritičar, teoretičar i nadasve pesnik Cane, poznatiji po prezimenu Partibrejkers, svratio je na prošli Poetski clubbing.

Inače, Poetski clubbing je novo gradsko dešavanje.
Odigrao se tek dva puta; treći je zakazan za 25. april.

Clubbing organizuje grupica ljudi, okupljena oko web fanzina Poezin, posvećenog angažovanoj poeziji i pop kulturi.
Poezin radi moj prijatelj Milan Mijatović- entuzijasta i pesnik, čija je nova zbirka izašla nedavno, u ediciji „Total underground", izdavačke kuće Liber. Ova edicija, promovisana je u Malom klubu Akademije, nakon čega je Milanu ponuđeno da osmisli i organizuje program u okviru kog bi, jednom mesečno, pesnici i pesnikinje s OFF scene, mogli da čitaju ili izvode svoje pesme. Po uzoru na Pesničenje, koje rade Škartovci u Rexu i koje je za godinu dana postalo najpopularnije gradsko zbivanje; ali - kamernije, prljavije i intimnije... 

Manje nalik na reviju poezije, a više nalik na žurku. Milan je na Poetski clubbing, pozvao nekolicinu značajnih i talentovanih mladih pesnika/pesnica, ostavljajući mogućnost da se svako ko to želi, prijavi za učešće. Putem sajta, ili na licu mesta, pod uslovom da nekog iz publike časti pićem. Stvar je jasna.

Poetski clubbing nije zasedanje SANU o poeziji, niti je „All stars" pesničko veče. Tu dolaze slemeri, slemerke, aktivisti, aktivistiknje, mladi bendovi, pesnici, pesnikinje, stihoklepci, čudaci, performeri i klinci, odnosno: klinke, od kojih neki po prvi put javno čitaju svoje stihove.
Nema selekcije.Ima demokratije. Nema očekivanja. Ima strpljenja.
Nastupi su različiti. Autori su različiti, i baš ta različitost estetika i načina (ili kako da kažem: diskursa) jeste ono zbog čega je Poetski clubbing zanimljiv. Šaren je, populistički i nepredvidljiv. Umesto da samo piju, ljudi ovde piju, recituju, slušaju i tapšu... Malo dobacuju, malo navijaju, ali mnogo se druže. Poetski clubbing je kreativno druženje.
Otvorena, „grass root" manifestacija, kod koje je bitnije to što otvara prostor za sve glasove, nego što pokušava da uspostavi jedan, artikulisan.
Snimila sam Caneta u uglu.
Primetila sam kad je ušao.
Poslušao je par pesama i glasno dobacivao... To je u redu. Večeri poput ove i postoje zbog dobacivanja.
Neki su autori prilazili da mu se jave. Da ga izrespektuju. ...
Bila mi lepa ta slika.
Matori Cane na Maloj Akademiji.
Nešto kao: Beograd nekad i sad.

Kasnije, iste noći, dok sam s ekipom sa Poezina („Lirička banda-poetska govna!") zbrajala utiske u Ventilu, čini mi se da smo i ovo pomenuli.
Eto, kakav je Cane car, kad je došao da čuje stihove klinaca koji su isto godište s njegovim trećim albumom. ...
I samo par nedelja kasnije, u Politici, izlazi Canetov tekst.
Matori Cane objavio je šta misli o Poetskom clubbingu!

Nije štedeo medijskog prostora u najstarijem srpskom listu, da ošine britkim prutom učesnike i učesnice Clubbinga. Krvavim srpom oštre reči, Cane je osuo paljbu po brutalnom amaterizmu pesničke večeri na Akademiji, generacijama Beograđana poznatoj po milom nadimku Rupa.
Cane zna da prepozna kada je pesničko veče raspad.
On je stručan, dakako: relevantan. On nije Julija, on nije Romeo, noćas je nešto gadno pojeo... Zaboravlja da je po profesiji penzionisani roker, pa umišlja da je PhD Poet i s te se, prestižne pozicije, gnuša poetskog „amaterizma" mladih, o čijim biografijama, CV-jevima, profesijama, obrazovanju i mestu na novoj art sceni - ne zna ništa.
Ja nemam nameru da ga o tome obaveštavam. Tu je Google.
Imam samo potrebu da, kao dramaturškinja, profesionalna spisateljica i iskusna kolumnistinja, objasnim zašto je njegov tekst kolumnistički promašaj godine i primer lošeg i nekonsekventnog pisanja u medijima.
Ne ulazim, naravno, u Canetovo pravo da piše o bilo čemu, o svakoj gluposti koja mu padne na pamet. ... Ipak, čudim se uređivačkoj odluci redakcije Politike, kada su jedan ovako loš tekst objavili na svojim stranama.


U Canetovu kolumnu pod naslovom „Veče potrošenih reči", uvodi nas sledeći lid: „Život svoj treba da se ore i po danu i po mraku sve do cika zore", da bi tekst počeo u duhu komunističke retorike, gde se pominju zborovi, odmetnici i nepravda. Tu Cane pada u vatru loših metafora i tupi o razgrtanju žara i rasplamsavanju njegove duše, koja je pretila da ga sagori... Moćno.
Cane Partibrejkers, ta stara vatra pod vedrim nebom!
Taj orač njive života svoga... Taj paor, taj zemljoradnik življenja... Mada, u neku ruku, i Rock Prometej, što višnjem otima vatru, kujući na njoj oštrice stihova: „Rođen loš, rođen loš, rođen loš!" ... „Kreni, kreni prema meni!" ... „Ne želim da živim hiljadu godina, ceo bi mi život stao u jedan dan." .
Kad se svojski okiti komplimentima (a ko se može bolje o tebi izraziti, ako ne ti sam?!) , Cane lagano uvodi u atmosferu rečima: „Bila je nedelja uveče. Na Maloj Akademiji sam, prvi put u životu na pesničkoj večeri..."
... Dalje se ispričava što je uopšte došao: ne bi on nikad, ima pametnija, nego je baš u Velikom klubu trebalo da svira njegov sin.
Kad se pohvalio da mu je sin gitarista, Cane se doseća sinovljevog rođenja... Sledi anegdota: gomila prisećanja i drugog trenutno bespotrebnog materijala. Reminiscencija na nulti B-day Cane Jr-a, kada Caneta i njegovog Prijatelja nisu pustili u porodilište.
Da ova priča ne bude opšte mesto, Cane je krasi inventivnim detaljem: podatkom o tome da je u porodilište poneo cveće, što je zaista orginalno i što, pre Caneta, ni jednom ocu, nikada nije palo na pamet.
Canetov Prijatelj je, inače, i sam učesnik Poetskog clubbinga.
I tu se Cane opet ograđuje: nije ni Prijatelj došao što je to hteo, nego je morao nekog da zameni, pa je na licu mesta sklepao pesmu i naravno: bio najbolji. Kako i ne bi kad je Canetov drug?... Mora da je malo stare vatre Rock and rolla, prešlo i na njega... Čovek se našao u „neopranom grožđu" - morao je da spase druga u nevolji. To valjda zato što smo mi, Poetski clubberi, nesnađena ekipa. Ako nas jedan čovek ispali, nas trideset prisutnih, nije u stanju da napravi sopstveni program. Izostanke ne tolerišemo, delimo neopravdane i nedajbože da se prijavite, pa se ne pojavite: Clubbing će razočarati najbolje prijatelje učesnika, koji, inače, čine 98% posto publike.
Zato je savršeno nerealno i glupo, kad Cane u svojoj kolumni tvrdi kako je samo Njegov Prijatelj, za svoju fresh- sklepanu pesmu, dobio veliki aplauz. Tvrdim da je aplauzom, sa scene ispraćen svako ko se na nju popeo, bez obzira na kvalitet nastupa i poezije koju je čitao.
Poetski clubbing je takva, friendly manifestacija.
U nekom od narednih redova, matori roker ulazi u sferu direktnog vređanja, pa stihove koje je čuo, naziva nebulozama, a pesnike i pesnikinje lažno hrabrim i odvažnim, u prikazivanju svog života.
Zaboravlja da je sopstveni tekst počeo masom jednako nebuloznih fraza, o oranju života i vatri u kojoj gori, a da je potom natrućao i čitav odeljak, sećajući se rođenja svog Prvenca, na način koji se ne da objasniti, nikako drugačije, osim lažnom odvažnošću u prikazivanju svog života.
Dakle, upravo onim što zamera mladim pesnicima i pesnikinjama.
Canetovom logikom, ispada ipak da matori rokeri, imaju to ontološko pravo na lične reminiscencije. Jer, kad se Cane priseća mladosti, to je tema za kolumnu u Politici, a kad o svojoj mladosti pišu autori i autorke sa OFF- OFF- OFF scene, onda imamo posla sa Lažno Odvažnom Nebulozom.
Nova mladost, kaže Cane, nema Avanturizma... I on to tvrdi, pozivajući se na to da je i sam bio mlad. Ni za trenutak se ne pita da li, iz nekog razloga, ne može da razume autorsku poetku/politiku ili estetiku nove generacije. Da li su genaracije Nas, koji smo glasačko pravo stekli u XXI veku, zbog nečeg različite od Njih, Titovih pionira, lažno pobunjenih rokera s Crvenim soškama, čiji su se vrhunci karijera, rasplamsavali u isto vreme kada i predposlednji rat na ovim prostorima? ...
Cane se time ne zamara.
On ne razmatra opciju da ga je pregazilo vreme.
On prosto tvrdi da je super lik, da mu je sin super lik i da su svi Njegovi Prijatelji- super likovi... Ne libi se da potom pljuje po svima drugima...
Mada u stvari, to nije fer... Jer je generacija koju je pljunuo, odrasla na njegovim kvazi-pesmama, te je krivica za zapušteno stanje u kom se nalazi, delimično i njegova, lična.
On dakle, pljuje iste one klince koji su štedeli feninge džeparca da bi kupovali njegove albume i Nove godine sačekivali na protestima gde je svirao.

(„Braćo i sestre, nešto smo kaljavi od ove Srpske Nove!" ... )


Odbijam da analiziram kvalitet poezije koju smo čuli na prošlom Poetskom clubbingu. U ovom tekstu mene zanima etička problematika Canetovog postupka: doći na underground pesničko veče, provesti tamo kratko vreme a potom otići kući i otkucati kritički tekst, uperen protiv- KOGA?! ČEGA?!
Protiv švrći koje se tresu od treme, dok za publiku od sto ljudi, čitaju nešto iz svog srca, napisano kako su najbolje znali. Sve to za dž i bez ambicija da urade bilo šta, osim da pročitaju svoje stihove na sceni.
U trenutku dok kulturom našeg društva, kao i državom, caruje stranačka mafija, Cane na metu stavlja osamnaestogodišnjake, sa no-budget večeri poezije, gde je svako dobrodošao i svako može da čita šta hoće.


Bravo, Cane!


Legendo Roka!
Jebeno Rokaš!

Sad si nam svima pokazao!!!

Zapušio si gubicu Ireni Plaović (rođenoj '92), učenici Filološke i laureatkinji dve nagrade za mlade autore. Napušio si Teodoru Budimir, studentkinju dramaturgije na FDU, čija prva zbirka, takođe, nije prošla nenagrađena. Jebo si Nemanju Arsovića s Filozofskog u Novom Sadu, čiju prvu knjigu upravo izdaje Matica srpska. Jelenu Tipšin, organizatorku Poezije u kući u CK13, koja je čitala svoje divne prevode Stramera...
I Mene, uostalom. Moje prijatelje i saradnike. Moju ekipu.
Milana Mijatovića, zahvaljujući čijem trudu svi mladi i neafirmisani autori, imaju gde da se obaveste o poestkim zbivanjima i gde da objave svoje radove.


Cane, Cane... Stoko nevaspitana.
Bez ideje i bez inspiracije.
Potrošen, produvan keršme bivšeg i izduvanog BG-a, iz petog veka pre nove ere, bez želje da pogledaš svet oko sebe i medijski prostor koji ti se nudi, potrošiš na nešto zaista važno.


Kaže da smo ga podsetili na decu u školi, pa me zanima: da li bi tako pisao i o školarcima, kad bi ga neki rokerski nastrojen nastavnik, pozvao na razgovor sa đacima?! ...

Bivši pesnik i bivši rock star („Bolje biti pijan nego star" - !), objavio je svoju RNR verziju mitketovskog „Žala za mladost", na stranicama Politike. („Potrebno je puno vremena da se postane mlad.")

Canetov frust izbija iz svakog reda njegovog teksta.
On jednostavno i ubeđeno radi najgluplju moguću stvar: bez trunke autoironije i pokušaja da problematizuje sopstvenu poziciju, piše tekst o tome da mladost nije kao kad je on bio mlad, i da životi i glasovi mladih ljudi, vrede manje od njegovog glasa.
Ne zna gde je bio, ne zna ni šta je radio ali zato, odlično zna kako bi dobar kolumnista trebalo da zauzme opak stav.
Na kraju teksta (Uvod, Razrada) Cane iznosi zajeban Zaključak.
Nije on ovo pisao da bi bacio hejt na Mlade, nego tek tako, da nas podseti kako je Šesti april, osnosno da je 69. (i slovima: šesdesetdeveta) godišnjica bombardovanja Beograda 1941. , kada je (na dan Uskrsa) stradala Narodna biblioteka.
Ovo sad izgleda ko digresija i kao ozbiljan obrt u poslednjim redovima teksta. Ipak, ako taj isti tekst interpretiramo malo pažljivije, postaje jasno da Cane, ne samo što hejtuje mlade, nego saoseća sa starijima od sebe, to jest s generacijom Moje Babe, koja se ovog bombardovanja još seća.
„Bio je uvek star! "
Apstrahuje sva bombardovanja koja su ovaj siroti grad zadesila u poslednjih 69 dina, pa svoju ljubav za pisanu reč uvodi u oblast nekrofilije, predlažući da se napravi spomenik KNJIGA U PLAMENU, gde ćemo dovoditi Zle Švabe (valjda ove Nemce, koji su kupili naša propala preduzeća, među kojima je i renomirana Politika?!) da polože vence i po mogućstvu, pojedu svoje dupe, zbog onog što su nam uradili u Drugom svetskom ratu.


Caneta niko nije obavestio o skorijem ratovanju?


Cane je u vreme poslednjih ratova bio na vrhu rock- karijere!
Beznadežno je, dakle, podsećati ga na set-up u kom je odrasla generacija koje se toliko grozi. Beznadežno je, jer je živeo „ludo i brzo", pa nije imao kad da provali kako se rađaju novi ljudi... koji, kada porastu, neće jebati poeziju „od koje zaboraviš ko si".


Moramo da se setimo ko smo, Cane!
Da se izmislimo, odbacivši RNR bajku Vaših pionirskih genercija!


Možeš da laješ koliko hoćeš, vreme je ipak na našoj strani.
Ti si zašao u drugu, mi smo i dalje u prvoj polovini svojih života.
I moguće je, vrlo je moguće, da smo operisani od avanture.
Odrastali smo u vrlo avanturističkom okruženju: sve te hiperinflacije, pametne bombe, restrikcije struje i vanredna stanja... Vrlo je moguće da smo smoreni i slažem se da nas treba ukinuti... No, onda, Cane, postavljam pitanje: ako se sada sklonimo sa scene, na koji način će biti stvoreni tako savršeni sredovečni ljudi, kao što si recimo Ti?!

Pomozi svima, skoči na lice!

 

U susret aprilskom Poetskom clubbingu, koji ću voditi i na kom će nastupati mladi polaznici i mlade polaznice prve beogradske Slem radionice, želela bih da Canetu posvetim pesmu za njegov 165. rođendan.
Ovo je sasvim lično. From Me, to You, torima! ... Dakle:
Za Deda Caneta, od Male Minje sa Senjaka - Uffie sa numerom „IN CHARGE" ... i posebnim osvrtom na lajnu teksta:
„We grow up on hearing rap, not your fake ass rockers!"

Milena aka Minja Bogavac
(poetesa i slem princeza, mojne sa mnom da se zezaš!)

Atačmenti



Komentari (408)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

baroniknez baroniknez 14:31 12.04.2010

Re: Državni pesnik

Ne sviram na okupiranim teritorijama.
To je rekao.


a cekaj malo, koji to pesnik nije imao izjave o raznim okupiranim teritorijama? u cemu je problem sa canetom?
baroniknez baroniknez 14:36 12.04.2010

Re: Državni pesnik

poezin
wukadin
A ja mislim da bi ti drugacije reagovao da se nekom afirmisanom nije svidela ptariJotska poezija...
Kad pominjes Azru.
Ako je Cane tako reagovoao (nisam bio prisutan, a ne verujem mnogo ljudima, nisu dzaba masoni na dolare stavili ono IN GOD WE TRUST), LM ako je bilo tako, Cane je izvalio glupost. Nije ni on savrsen.
Nego setih se onoga sto rece Branimir kada su ga pitali sto ne svira po HrvaCkoj, Srbiji i ostalim bantustanima:
Ne sviram na okupiranim teritorijama.
To je rekao.
Je li u pravu - pitam tebe za misljenje.
Naravno, Dzoni, a bend to je on... i nema mnogo veze sa Hrvatima.


Ne, nije izvalio glupost. Rekao je šta misli. Postoji Cane u Starom zavetu i Cane posle Novog zaveta. Već jako dugo on stoji na strani onih koji guše drugačije mišljenje u Srbiji. Ko ne obrađuje pojanje popova i ne smatra poezijom i rok muzikom obrade tekstova Nikolaja Velimirovića, taj nije nacionalno ispravan i nije dobar pesnik. Na Klabingu je bilo dosta angažovanih pesnika i pesnikinja koji su postavljali opasna pitanja, zašto je sistem tako zatvoren, šta je rodna ravnopravnost i slično. Stare uši ne podnose drugačiju muziku.




obradjivanje poezije nikolaja velimirovica je opste mesto kriticara danas i nije nikakav poduhvat. zasto? prvo, to svi rade i u reci se slabo kap vidi. drugo, nikolaj velimirovic se svodi na one njegove najlosije momente. voleo bih da vidim da ga neko oplete u njegovim najsjajnijim mislima. nesto ih nema.

sto se tice rodne ravnopravnosti ona se ne obradjuje na drugaciji nacin. sve je izvesno, znam unapred sta ce reci, nema tu niceg originalnog.

ja sam zena, gledas mi u dupe
hocu ravnopravnost, necu da budem mleveno meso
i tralalalalala

Bojana Maljević Bojana Maljević 16:40 12.04.2010

Re: Državni pesnik

Ne sviram na okupiranim teritorijama.

To je duhovito :)
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 23:53 12.04.2010

Re: Državni pesnik

bog nije cool
plavuse se previse brinu o svom dupetu
joj danas mi je problem sto nisam nasmejana
ovaj svet je tako nepravedan

hvala, hvala na aplauzima


Meni je ovo, iskreno, super!

Posebno s ovom zahvalnicom na kraju.
( i da se zna: nisam ironicna!)
baroniknez baroniknez 01:18 13.04.2010

Re: Državni pesnik

Sestre Bogavac
bog nije cool
plavuse se previse brinu o svom dupetu
joj danas mi je problem sto nisam nasmejana
ovaj svet je tako nepravedan

hvala, hvala na aplauzima


Meni je ovo, iskreno, super!

Posebno s ovom zahvalnicom na kraju.
( i da se zna: nisam ironicna!)


ako je stvarno tako poslacu vam jos neke stihove. moze?
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 22:09 13.04.2010

Re: Državni pesnik

ako je stvarno tako poslacu vam jos neke stihove. moze?


Naravno.
poezin poezin 08:36 12.04.2010

Državni pesnik

Bog je kul, Darvin je kul, Marks je kul, Cane nije kul. Jedino što je zaključio posle pesme koju je "plavuša" pročitala je da ona ima sumnjivu nacionalnost. Čovek je pukao načisto. Kakve veze imaju Klabing, nacionalnost i grupe iz Hrvatske? Azra je SFRJ bend i to sam pokušao da mu objasnim. Očigledno bezuspešno. Možda će uspeti Amfilohije da mu objasni.
wukadin wukadin 08:47 12.04.2010

Re: Državni pesnik

Bog je kul, Darvin je kul, Marks je kul, Cane nije kul.


A ti si posebno kul sa takvim nacinom misljenja.
Kolko ti je godina?
milovanovicns milovanovicns 08:51 12.04.2010

Re: Državni pesnik

Sine, mozes da se trudis kol`ko `oces da je Cane nacionalista, ali ja ti ne verujem nista! Ne trpaj ga medju fundamentaliste, covek ne pripada tamo.

Drzavni pesnik - kako ti je samo to palo na pamet...
wukadin wukadin 08:53 12.04.2010

Re: Državni pesnik

Brz da baca parole, spor da odgovori na jednostavno pitanje...
(xe xe xe znam ja da je pitanje tako postavljeno da kako god odgovori sledi zajeb)
poezin poezin 08:57 12.04.2010

Re: Državni pesnik

wukadin
Bog je kul, Darvin je kul, Marks je kul, Cane nije kul.


A ti si posebno kul sa takvim nacinom misljenja.
Kolko ti je godina?


Koliko si ti visok :) ?
wukadin wukadin 09:07 12.04.2010

Re: Državni pesnik

Visok sam 185cm.
A sad ti meni odgovori.
Ako ne želiš, u sledećem broju Zagora te-neja svejedno dobijaš oba moguća odgovora, pa se sam pronađi
poezin poezin 09:08 12.04.2010

Re: Državni pesnik

wukadin
Visok sam 185cm.
A sad ti meni odgovori.
Ako ne želiš, u sledećem broju Zagora te-neja svejedno dobijaš oba moguća odgovora, pa se sam pronađi


Samo napred. Ja sam visok 175cm.
ime_korisnicko ime_korisnicko 09:13 12.04.2010

Re: Državni pesnik

poezin

Angažovanost se ogleda u pokretanju tema koje zaokupljaju današnjeg savremenog pesnika i pesnikinju a to su pitanja rodne ravnopravnosti i čoveka u svetu.


Kako da bilo ko ozbiljno tretira nekog kome je ovo umetnicki kredo i definicija angazovanosti?
(izvinjavam se ako ti nisi MM)
antioksidant antioksidant 09:18 12.04.2010

Re: Državni pesnik


poezin
wukadin
Visok sam 185cm.
A sad ti meni odgovori.
Ako ne želiš, u sledećem broju Zagora te-neja svejedno dobijaš oba moguća odgovora, pa se sam pronađi


Samo napred. Ja sam visok 175cm.
čuo sam da su se dvoje tako smuvali
wukadin wukadin 09:25 12.04.2010

Re: Državni pesnik

Dobro, gde su mladi, tu je i šala.
Nego da ja odgovorim poezinu.
Ako imaš ispod nekog broja godina ('bemliga ne znam, evo da ti bude lakše recimo 21) sledeće što ću ti reći je:
Tako mlad, a već aktivista! Biće od toga nekog selameta. Hoće dobri ljudi da daju pare za projekte.
A ako imaš više - razmišljaš i ponašaš se veoma klinački. Kul - nije kul. Baš nivo jeftinih američkih tinejdž serija. Holivud je čak parsecima ispred toga, jerbo bad guys mogu biti simpatični. I baš Marks da ti je kul. A ne Niče ili Spengler... no možda za poslednjeg nisi ni čuo.
milovanovicns milovanovicns 09:28 12.04.2010

Re: Državni pesnik

antioksidant

poezin
wukadin
Visok sam 185cm.
A sad ti meni odgovori.
Ako ne želiš, u sledećem broju Zagora te-neja svejedno dobijaš oba moguća odgovora, pa se sam pronađi


Samo napred. Ja sam visok 175cm.
čuo sam da su se dvoje tako smuvali


Bilo bi to veoma angazovano.. I eto rezultata ove napete diskusije. Ko je rekao da se ovde truca?!
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 23:57 12.04.2010

Re: Državni pesnik

Bog je kul, Darvin je kul, Marks je kul, Cane nije kul.


Ova mi se djasvi, Milanče!
Ostalo nije bitno. Cane, kao i svako drugi, ima prava na veroispovest, kao i da u svojoj kolumni piše šta hoće. Ipak, to što je napisao - NIJE COOL, i to jedino čime bi u ovoj polemici trebalo da se bavimo.

Cool likovi ne prozivaju klince.
Cane proziva klince.
Dakle, Cane je uncool.
Dakle, šteta za Caneta jer smo, sve do sad, mislili da jeste. Cool.
Bar sam ja mislila...

Sestre Bogavac Sestre Bogavac 22:12 13.04.2010

Re: Državni pesnik

čuo sam da su se dvoje tako smuvali




Pa, stvarno. Srecna sam sto moj blog spaja ljude!
Neko Iz Mase Neko Iz Mase 00:11 14.04.2010

Re: Državni pesnik

Kako neko ko je uchestvovao u projektu Rimtutituki postane nacionalista?

PS. Posle cu opshirnije o temi, jer prvo prochitam sve pa tek ondda pishem, ali ovo me zaintrigiralo.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 09:05 12.04.2010

Ko seje vetar, požnjeće oluju.


Čitao sam, baš grubo, pretjerao je.
Cane zaslužuje jedan primjerak EPP-je
sa uredno popunjenim Multipraktičnim
obrascem za posvetu knjige.

Za caricu, pesnike i pesnikinje
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 00:02 13.04.2010

Re: Ko seje vetar, požnjeće oluju.


Čitao sam, baš grubo, pretjerao je.
Cane zaslužuje jedan primjerak EPP-je
sa uredno popunjenim Multipraktičnim
obrascem za posvetu knjige.


Jes, da mu popunim obrazac, pa da mi posle organizuje večernje obrazovanje u oblasti Avanturizma, po stranicama najstarijeg srpskog lista.

Ma, kakvi.
Ne dam!
I tako nemam mnogo primeraka. ... Ove, što su mi ostali, čuvam za dobronamerne ljude.

Ali, EPP se u pdf formatu, već nekoliko meseci može skinuti sa Poezina.
Pa ko voli... evo ga i link.

miloradkakmar miloradkakmar 09:13 12.04.2010

Samo

vi pišite i govorite poeziju gde god stignete.
Nemojte se zatvarati , izađite u bašte da vas ceo svet čuje.
To što kere laju, ne bi trebalo da vas jedi, al' valja s' vremena na vreme podviknuti kako bi se čula vaša poezija.
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 00:03 13.04.2010

Re: Samo

Samo
vi pišite i govorite poeziju gde god stignete.
Nemojte se zatvarati , izađite u bašte da vas ceo svet čuje.
To što kere laju, ne bi trebalo da vas jedi, al' valja s' vremena na vreme podviknuti kako bi se čula vaša poezija.


kamenkoza kamenkoza 09:34 12.04.2010

Cane-kameno doba

O Canetu ne mislim nista lepo. Iako je u jednom trenutku muzika koju je svirao bila veoma popularna to ne treba vezivati sa, i iskljucivo njegovom licnoscu. Nazalost, Cane je jedan od onih Srba ciji je mentalni "razvoj" zastao negde u poslednjoj deceniji proslog veka. Covek koji poput Caneta gaji toliku kolicinu arogancije i ciji je ego toliko narastao nije covek. Postoje ljudi koji su za sobom ostavili velika i ozbiljna kulturna, naucna i druga dela pa nikada nisu bili arogantni. Zbog toga je Cane jadan, a da toga nije ni svesan. Ne treba obracati paznju na takve ljude, na zalost tuzno je sto mediji daju veliki prostor takvim nabedjenim umetnicima al to je usud vremena u kojem zivimo. Nije on jedini.. :(

p.s. Secam se da sam kao tinejdzerka sticajem okolnosti prisustvovala jednom koncertu Partibrejkersa u jednom gradu u istocnoj Srbiji. Sjatili se mladi u ono doba bunta da vide i cuju Caneta. I izasao je veliki cane na scenu, publika ga burno pozdravila, devojcice vristale, a decaci zamisljali da ce i oni jednog dana postati kao Cane.Nastupio je trenutak tisine kada je publika shvatila da ce Cane nesto reci, i rekao je:" Sta je Vlasi, kod vas je kameno doba" :(((
Toliko o Canetu ( da sam mogla, raspalila bi mu tada samarcinu/nisam vlajna, a i da jesam pa sta!)
wukadin wukadin 09:38 12.04.2010

Re: Cane-kameno doba

Nazalost, Cane je jedan od onih Srba ciji je mentalni "razvoj" zastao negde u poslednjoj deceniji proslog veka.


A kad će Gruzija u NATO?!
Odgovori sam sebi, pa ćeš videti u kojoj si ti deceniji.
medjutim92 medjutim92 09:38 12.04.2010

Re: Cane-kameno doba

kamenkoza
p.s. Secam se da sam kao tinejdzerka sticajem okolnosti prisustvovala jednom koncertu Partibrejkersa u jednom gradu u istocnoj Srbiji. Sjatili se mladi u ono doba bunta da vide i cuju Caneta. I izasao je veliki cane na scenu, publika ga burno pozdravila, devojcice vristale, a decaci zamisljali da ce i oni jednog dana postati kao Cane.Nastupio je trenutak tisine kada je publika shvatila da ce Cane nesto reci, i rekao je:" Sta je Vlasi, kod vas je kameno doba" :(((


ako sam lepo čuo priču ranije, to za kameno doba je rekao kad ga je neko iz publike gađao kamenom..
kamenkoza kamenkoza 09:46 12.04.2010

Re: Cane-kameno doba

Ne, niko ga nije gadjao kamenom, nisu prisutni bili bas toliko primitivni. To je njegova kasnija interpretacija jer su ga tada svi osudili zbog te "posalice".
ime_korisnicko ime_korisnicko 09:53 12.04.2010

Re: Cane-kameno doba

kamenkoza



Sto ne volim kad neko ne ume da isprica fazon - pitanje o kamenom dobu usledilo je posto su Zajecarci gadjali bend kamenjem...
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:00 12.04.2010

Re: Cane-kameno doba

Sto ne volim kad neko ne ume da isprica fazon - pitanje o kamenom dobu usledilo je posto su Zajecarci gadjali bend kamenjem...


Sta je Vlasi,stiglo kameno doba?
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 00:22 13.04.2010

Re: Cane-kameno doba

p.s. Secam se da sam kao tinejdzerka sticajem okolnosti prisustvovala jednom koncertu Partibrejkersa u jednom gradu u istocnoj Srbiji. Sjatili se mladi u ono doba bunta da vide i cuju Caneta. I izasao je veliki cane na scenu, publika ga burno pozdravila, devojcice vristale, a decaci zamisljali da ce i oni jednog dana postati kao Cane.Nastupio je trenutak tisine kada je publika shvatila da ce Cane nesto reci, i rekao je:" Sta je Vlasi, kod vas je kameno doba" :((()



Kakav ludak!!!



Kamenkozo,
kapiram šta si htela da podvučeš i potpuno si u pravu.

Ipak, kada sam procitala Canetovu izjavu s pocetka koncerta, nisam mogla da se ne nasmejem. To me je podsetilo na masu njegovih bisera, kojom prilikom sam, na svoj uzas, shvatila kako zapravo gotivim tu beogradsku barabu.
U njegovom RNR diskursu postoji doza autentičnosti koja ti, ako si (kao nas dve) odrastao u Srbiji devedesetih, na kraju ipak izmami osmeh.
Prosto ne mozes da verujes da je covek toliko lud! ...
Prijatelj s kojim sam juce pricala o Canetu, zapitao se: "Zasto on najzad ne objavi zbirku aforizama?" ... i stvarno. Sve te Canetove doskocice mogle bi se urediti kao knjiga najludjih od najludjih izjava, neprimerenih trenutku u kom su izrecene.

Hvala ti za anegdotu koju si s nama podelila.
It is so Cane-like.

jadan, a da toga nije ni svesan.


Sestre Bogavac Sestre Bogavac 00:22 13.04.2010

Re: Cane-kameno doba

p.s. Secam se da sam kao tinejdzerka sticajem okolnosti prisustvovala jednom koncertu Partibrejkersa u jednom gradu u istocnoj Srbiji. Sjatili se mladi u ono doba bunta da vide i cuju Caneta. I izasao je veliki cane na scenu, publika ga burno pozdravila, devojcice vristale, a decaci zamisljali da ce i oni jednog dana postati kao Cane.Nastupio je trenutak tisine kada je publika shvatila da ce Cane nesto reci, i rekao je:" Sta je Vlasi, kod vas je kameno doba" :((()



Kakav ludak!!!



Kamenkozo,
kapiram šta si htela da podvučeš i potpuno si u pravu.

Ipak, kada sam procitala Canetovu izjavu s pocetka koncerta, nisam mogla da se ne nasmejem. To me je podsetilo na masu njegovih bisera, kojom prilikom sam, na svoj uzas, shvatila kako zapravo gotivim tu beogradsku barabu.
U njegovom RNR diskursu postoji doza autentičnosti koja ti, ako si (kao nas dve) odrastao u Srbiji devedesetih, na kraju ipak izmami osmeh.
Prosto ne mozes da verujes da je covek toliko lud! ...
Prijatelj s kojim sam juce pricala o Canetu, zapitao se: "Zasto on najzad ne objavi zbirku aforizama?" ... i stvarno. Sve te Canetove doskocice mogle bi se urediti kao knjiga najludjih od najludjih izjava, neprimerenih trenutku u kom su izrecene.

Hvala ti za anegdotu koju si s nama podelila.
It is so Cane-like.

jadan, a da toga nije ni svesan.


petar_p petar_p 09:36 12.04.2010

U cemu je problem?

Cane je rekao sta je imao o pesnickoj veceri i o pesmama koje je tamo cuo. Nije mu se dopalo, i to je ok. Kaze u tekstu
Umesto da se ogole u pesmi oni se oblače u prnje praznih reči i besmislenih pojmova. Slabo se oseća svet u kome žive i vreme u kom borave.
Isto to za neke pisce kaze i Bukowski u predgovoru knjige Upitaj prah, Dzona Fante-a:

Bio sam mlad čovek, gladovao sam i pio i pokušavao da budem pisac. Većinu knjiga pročitao sam u Centralnoj biblioteci L.A, i ništa što sam pročitao nije bilo u vezi sa mnom ili ulicama ili ljudima oko mene. Činilo se kao da se svako samo poigrava rečima, a oni koji gotovo ništa ne govore smatrani su za odlične pisce. Njihovo pisanje bilo je mešavina dovitljivosti, veštine i forme, i to se čitalo, učilo, gutalo se i prenosilo. Morao si se da se vratiš na ruske pisce pre revolucije da bi našao malo hazarda i strasti. Bilo je izuzetaka, ali su ti izuzeci bilo tako retki da bi ih čovek brzo pročitao, a onda ostajo da bulji u redove i redove beskrajno dosadnih knjiga. Uz toliko stoleća iza sebe, uz tolike prednosti, moderni su jednostavno bili loši.

Izvlačio sam jednu knjigu za drugom sa polica. Zašto niko nije govorio nešto? Zašto niko nije kriknuo?


Mislim da ovi redovi Caneta i Bukowskog mogu da pomognu novim autorima da "se u pesmi ogole, da kriknu". Ili sto kaze Kjell Askildsen, literatura treba da bude "teska", problematizujuca... A samim tim i oslobadjajuca.
medjutim92 medjutim92 09:36 12.04.2010

O kolegama sve najlepše

Cane o kolegama govori sve najlepše, ko što može da se vidi u jednom od klipova iznad..

Odavde mogu da zaključim da Cane sebe ne smatra za pesnika

Vidimo se u četvrtak u SKCu na promociji Libera..

jinks jinks 09:49 12.04.2010

Otkud

g. Cane uopšte u Politici. Na osnovu ovoga što ste napisali ne bi se moglo reći da je pun ideja o čemu bi uopšte tamo mogao da piše.
wukadin wukadin 10:16 12.04.2010

Re: Otkud

jinks
g. Cane uopšte u Politici. Na osnovu ovoga što ste napisali ne bi se moglo reći da je pun ideja o čemu bi uopšte tamo mogao da piše.


A ja bih reko da vi niste ni procitali taj tekst.
Medjutim, mislim da ste u pravu u necemu.
Ovde je poezin uzeo na sebe ulogu glasnogovornika. Ako su oni pesnici kao sto je on portparol, onda sasvim razumem Caneta.
Samo jedno zameram njegovom tekstu. Nije bio dovoljno konkretan. Ali mogu ga razumeti. Politiku drze ti mrski imperijalisti koji finansiraju ovdasnje aktiviste. Tekst ne bi prosao da je bio zesci.
A uspeo je da progura da njihov ambasador treba da dodje tamo gde su spalili Biblioteku.
jinks jinks 10:40 12.04.2010

Re: Otkud

A ja bih reko da vi niste ni procitali taj tekst.

na osnovu čega ... baš me interesuje
wukadin wukadin 11:15 12.04.2010

Re: Otkud

Na osnovu ovoga što ste napisali ne bi se moglo reći da je pun ideja o čemu bi uopšte tamo mogao da piše.


Implicira da zakljucujete samo na osnovu ovog bloga.
jinks jinks 11:21 12.04.2010

Re: Otkud

isti je komentar i na osnovu bloga i na osnovu teksta u Politici
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 00:26 13.04.2010

Re: Otkud

Otkud
g. Cane uopšte u Politici. Na osnovu ovoga što ste napisali ne bi se moglo reći da je pun ideja o čemu bi uopšte tamo mogao da piše.


Najzad! Pravo u centar!!!
Ne nervira mene Cane, nego uredjivacki bord Politike, koji objavljuje njegove tekstove, naoštrene na pogrešnu stranu.

Iz njegove kolumne, jasno je da nije imao nikakvu ideju o tome šta bi mogao da napiše. Kao što rekoh: čovek sam sebi jamu kopa, pa u nju upada, skačući sebi u usta.

marecc marecc 10:26 12.04.2010

To je Canetova fora

Ljudi to je Canetova fora da vas izreklamira. Da je napisao da mu je bilo dobro na tom skupu niko na to ne bi obratio paznju. Sad svi bruje o tome...
Cane je resio da podmesti ledja pljuvanju zarad promocije nekih lepih vrednosti.
Bravo
wukadin wukadin 11:22 12.04.2010

Re: To je Canetova fora

Hriscanski
A ovi mu tako vracaju.
Istina, ne znaju sta cine
Bojana Maljević Bojana Maljević 21:15 12.04.2010

Re: To je Canetova fora

Ljudi to je Canetova fora da vas izreklamira. Da je napisao da mu je bilo dobro na tom skupu niko na to ne bi obratio paznju. Sad svi bruje o tome...
Cane je resio da podmesti ledja pljuvanju zarad promocije nekih lepih vrednosti.

DOBRA FORA.
DOBAR FAZON.

Mada, ja i dalje verujem da ce Cane nekako šmekerski odreagovati na kraju. Nemoguće da neće.
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 00:29 13.04.2010

Re: To je Canetova fora

Mada, ja i dalje verujem da ce Cane nekako šmekerski odreagovati na kraju.


I ja.
Ozbiljno!

Nemoguće da neće.
Ipak je on Cane.
Možda je očajan kolumnista ali nije da nije šmeker.

draft.dodger draft.dodger 01:12 13.04.2010

Re: To je Canetova fora

Sestre Bogavac
Mada, ja i dalje verujem da ce Cane nekako šmekerski odreagovati na kraju.


I ja.
Ozbiljno!

Nemoguće da neće.
Ipak je on Cane.
Možda je očajan kolumnista ali nije da nije šmeker.



Cane je odavno u MENTOPAUZI...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:31 13.04.2010

Re: To je Canetova fora

Cane je odavno u MENTOPAUZI...

baaaaahahahahahahahahahaha!!!!!!
Neko Iz Mase Neko Iz Mase 00:27 14.04.2010

Re: To je Canetova fora

Svaka "shmekerska" reakcija ce biti, samo, izvlachenje iz sranja koje nikako nije ochekivao.
kukusigameni kukusigameni 10:35 12.04.2010

Predlog

Zašto na sledećoj pesničkoj večeri ne napravite lutku Caneta i onda svaki pesnik lepo čita svoju poeziju boksujući sa lutkom?
Mislim da bi i sam Cane otkinuo na to.
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 00:31 13.04.2010

Re: Predlog

Mislim da bi i sam Cane otkinuo na to.


Sigurno da bi otkinuo.
Ko ne bi, kad mu se za života, digne spomenik, pa makar i takav, pesnički i podložan pesnicama?!




Daj, molim te.
Reci mi da se šališ!
kukusigameni kukusigameni 15:11 13.04.2010

Re: Predlog

Spomenik?



gorstak92 gorstak92 10:35 12.04.2010

Dinosaurs

I ja se šeto juče

Znaš li ti da su se dinosaursi pojavili pre 160x10E6 godina i da ih je sve zajebala kometa koja je pljusnula u meksički zaliv pre cca. 30x160E6 godina?

Kažu da dinosaursi nisu skroz naskroz izumrli-namrtvo. Sad su to tice.


Cane na Poetskom clubbingu - model Tiranosaurus REX (obratiti pažnju na REX!)
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 00:33 13.04.2010

Re: Dinosaurs

(obratiti pažnju na REX!)



Hahahhahha.

angie01 angie01 10:49 12.04.2010

,

Cane mi nije omiljeni, a shvesterke Bi mi drage, bat,..

Cane je Cane i on UVEK tako,...i na svojim koncertima i na raznim drugim pojavljivanjima-to je njegov fazon,najcheshce na ivici incidenta i sa rodjenom publikom,
chak i sa fizichkim obrachunima,
pa sad ko to kapira i kako konzumira-to je d kveshchn!

svesti njegovu vechnu provokaciju i negodovanje na dinosaurusa koji je davno izum'ro,..pa ne znam, da l bi u poredjenju nekih foriner predstavnika te generacije u slichnom "sukobu" mogle tako da se postave stvari.



angie01 angie01 21:12 12.04.2010

Re: ,ZnaCHi,

Cane ruku ne shejkuje,
on partibrejkuje!
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 00:36 13.04.2010

Re: ,

Cane je Cane i on UVEK tako,...i na svojim koncertima i na raznim drugim pojavljivanjima-to je njegov fazon,najcheshce na ivici incidenta i sa rodjenom publikom,


Živa istina!!!
Ovo se uklapa u tezu o tome da bi se njegove intro-doskočice sa svirki, mogle objaviti kao zbirka aforizama.

(Angie, ne znam da li si videla komentar Kamenkoze koja se setila da je Cane koncert u Istocnoj Srbiji poceo replikom: Sta je Vlasi, kod vas kameno doba!)



U pravu si. To je sve njegov stil.
angie01 angie01 07:29 13.04.2010

,

(Angie, ne znam da li si videla komentar Kamenkoze koja se setila da je Cane koncert u Istocnoj Srbiji poceo replikom: Sta je Vlasi, kod vas kameno doba!)


nonid:),...u Torontu kaze klincima, koji su malo naduvani,malo naPiveni, (a ne znaju ko je on uopshte, sem da je poznata faca iz domovine,jer su doshli kao mali, ili su rodjeni u Kanadi, pa su vishe doshli u gastoskom fazonu, da se grle, zajedno urlaju neki na brzinu naucheni refren,talasaju u guzvi, sa pogreshnim osecajem da su neshto razmenili energiju, jer imaju tu potrebu ),..gde ste pi..e imigrantske!

ovi u shoku, vrate njemu neshto nazada, on njima,...i skoro tucha!

a nesporazum je ispao- jer ta publika ne zna shta da ochekuje, niti poznaje njegov fazon, niti ga kapira- a on provocira uvek u negativnom pravcu-al' to je on, pa k'o voli....
Spiridon Spiridon 10:55 12.04.2010

..

Sta ste vi ocekivali od Caneta? To je isto kao da ste pozvali Tonija Montana i ponadali se konstruktivnoj i kvalitetnoj diskusiji. Ko se sa njima dvojicom nije posibao taj ne moze da kaze da je izlazio u SKC ili Akademiju. Sa njima samo ostro.
Cane je dovoljno inteligentan da proceni da ga je ekipa oko njega te veceri davno prevazisla i zato je zeleo da reaguje pre njih i pokaze kako je on "iznad situacije".
Cak i da nije napisao ovaj tekst u politici (koji je vise tuzan nego uvredljiv), ekipa koja je bila te veceri bi sigurno snimila u kakvu se licnost doticni pretvorio. Hocu da kazem da je ovaj tekst iz politike njegov odbrambeni mehanizam. Ocajnicki pokusaj da se sakrije iza necega.
Na kraju krajeva ipak je to Srbija. Izgleda da samo takve licnosti koje se bave R&R mogu da prezive i to na ovakav nacin.
Tuga.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:05 12.04.2010

Re: ..

Spiridone, generacijo...ispeglaše nas zbog Caneta...nego, ja se baš ne sećam da je Grbavi bio neki fajtadžija, sem možda verbalno, a i to je kod njega trajalo.
gorstak92 gorstak92 11:07 12.04.2010

Re: ..

Ko se sa njima dvojicom nije posibao taj ne moze da kaze da je izlazio u SKC ili Akademiju. Sa njima samo ostro.



Pala je kocka od betona. Znači one kocke, one ,one , znaš one što stavljajuuuu ,znači betonske kocke!!!
Znači, kidnapovali nam menadžera. Hteli da mu uzmu pare jebote.
Ali dobro to je bilo bilo je. Ali baš to znači pevanje znači svi pevaju svi pevaju...

I ti bi ovakvog čoveka, znači čoveka, znaš znači čoveka sa problemom izazvala na dvoboj?!?
Gde će ti menadžer, ovaj, mislim, znači duša? Pravoslavna?
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:11 12.04.2010

da...crna gora

Joj,posle ovoga sam pao na dupe...
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:15 12.04.2010

Re: da,crna gora...

Ma pusti kocku od betona...pao rešo?!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:33 12.04.2010

Re: ..

Spiro, samo jedno pitanje: da li si i ti bio kod Karagaće na treningu?
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 00:40 13.04.2010

Re: ..

Sta ste vi ocekivali od Caneta? To je isto kao da ste pozvali Tonija Montana i ponadali se konstruktivnoj i kvalitetnoj diskusiji. Ko se sa njima dvojicom nije posibao taj ne moze da kaze da je izlazio u SKC ili Akademiju. Sa njima samo ostro.


na ovo sam se nasmejala i pomislila da ti odgovorim kako ni Caneta nismo pozvali, vec je sam dosao... Ali, onda sam nastavila da citam tvoj komentar, i iskreno sam se rastuzila.

Mislim da si u pravu.

Tuga.


babmilos babmilos 10:56 12.04.2010

eh

cane je em institucionalizovan, em osvešćeni pravoslavac, em piše za politiku. bilo šta od ovoga nije rokenrol, a kamoli sva tri zajedno. cane dakle nije više kvalifikovan ni da svira sopstvenu muziku, a kamoli šta drugo...
wukadin wukadin 11:34 12.04.2010

Re: eh

Pa jes, treba da promovise evroatlanske integracije.
A sta mislis o Sindikatu?
babmilos babmilos 12:02 12.04.2010

Re: eh

wukadin
Pa jes, treba da promovise evroatlanske integracije.

nije cane kriv što politika štampa "dragi dnevniče" tekstove, ali jeste što štampa njegove "dragi dnevniče" tekstove.
wukadin
A sta mislis o Sindikatu?

ne razumem se u negitarističku muziku. najbliže što sam prišao hiphopu je maxxon universal.
wukadin wukadin 12:13 12.04.2010

Re: eh

ne razumem se u negitarističku muziku


Pitanje je bilo u smislu da li razumes nekog od umetnika koji kritikuje smer u kojem se ova zemlja krece. Mozda SAMO ne volis hip-hop, mozda SAMO mislis da je Cane prolupao... a mozda si Pescanik varijanta... Vidim smeta ti pravoslavlje. Takodje ko ima drugacije politicke stavove odjednom nije kvalifikovan...
No, mogao si me demantovati, dao sam ti priliku.
Sad za ostale ne znam. Ima van muzike, no povezao bi ti to sa "devedesetim". No... Ima li neko protiv evroatlanskih a da ti se svidja?!
Inace, ima Pecat dobru kulturnu rubriku. Tamo bi Cane mogao reci sta misli o aktivizmu, bez da generalno napada mlade pesnike. Ako je to u potanju (ja zakljucio na osnovu onih kojima smeta pravoslavlje). Mozda je Canetu samo neko licno stao na zulj.
babmilos babmilos 12:47 12.04.2010

Re: eh

wukadin
Pitanje je bilo u smislu da li razumes nekog od umetnika koji kritikuje smer u kojem se ova zemlja krece. Mozda SAMO ne volis hip-hop, mozda SAMO mislis da je Cane prolupao... a mozda si Pescanik varijanta... Vidim smeta ti pravoslavlje. Takodje ko ima drugacije politicke stavove odjednom nije kvalifikovan...

ideš daleko wukadine. ovde se samo radi canetu, koji je postao vip jer je dobro radio rokenrol. ta muzika nije ni institucionalna, ni religijska, ni politički korektna. cane je postao sva tri, dakle on je prestao da bude ono zbog čega je postao vip. samim tim cane je prestao da bude osoba čije je mišljenje relevantno. ja tako vidim stvar, a zašto ga tako vidim, nije važno, niti treba da proučavaš moj vid da bi polemisao sa mojim mišljenjem.
wukadin wukadin 13:14 12.04.2010

Re: eh

Pa morao si da pomenes "pravoslavni fundamentalizam". Ima mnogo takvih na ovim blogovima kojima smeta SPC, a osim Alexlambroza koji je samo dosledni militantni ateista takvi su obicno... kako se ono kaze... antisrbi...

ta muzika nije ni institucionalna, ni religijska, ni politički korektna


Idoli su ukljucili elemente pravoslavnog pojanja kada je to bilo nekorektno i zabranjeno. Kome je sad sve religija "smor" ne bi me iznenadilo da se vrati to vreme.
Cane je mnogo manje instucija nego Mik Dzeger (za koga inace nisam hteo da platim kartu bas zato sto je etabliran, ali sam onda video kakav show pravi).
Sto se tice poliitcke korektnosti, pretpostavljam da bi iz sastava rokera izbacio svakoga ko sad pomene "nasledje devedesetih", jer to je SADA ono sto je PK.
Izgleda da vidis dosta jednostrano. I tvoj vid me zanima kao i vid svakoga ko uzima stvari zdravo-za-gotovo, obicno bez pokrica.
babmilos babmilos 13:27 12.04.2010

Re: eh

1. sve i da sam prvi ustaša vasione, od majke karle del ponte i oca hašima tačija, kakve veze ima moje mišljenje sa uzrokom mog mišljenja?
2. nisam spominjao pravoslavni fundamentalizam nego pravoslavnu osvešćenost.
3. nemoj da te zanima moj vid. obori moje argumente.

i sad smo konačno počeli da polemišemo. dobro. dakle:

možeš naravno da uključiš elemente pojanja. ali, ako kontekst nije ironičan, to onda nije rokenrol, to je priklanjanje tradiciji, instituciji.
džeger? koji sada ima veze sa rokenrolom manje nego madona?
wukadin wukadin 13:30 12.04.2010

Re: eh

A onda si video da je bilo religijski osvescenih u rok muzici.
I dalje mislim da jednostrano gledas na fenomen. Pa jos kada je britanska kraljica davala titule serova nekim rokerima. To je mnogo vise institucija nego imati kolumnu u "najstarijem listu na Balkanu" koji nije najstariji na Balkanu, a nije vise ni nacionalni ni autentican.
babmilos babmilos 13:47 12.04.2010

Re: eh

wukadin
Pa jos kada je britanska kraljica davala titule serova nekim rokerima.

ovo bi bio argument da je lenon dobio titulu sera kada je izjavio da su bitlsi popularniji od isusa. ili džeger po objavljivanju jumping jack flash.
canetova kolumna jeste za naše prilike serovanje...
wukadin wukadin 13:50 12.04.2010

Re: eh

Pa jes i to sto kazes...
I ono kad je pisao kako je prekrecio rasisticki grafit je bilo serovanje.

A je li babmilose... Ko kritikuje DS, americku ambasadu, B92 i slicne etablirane stvarcice po tebi je pravi roker? Recimo Trula Koalicija
babmilos babmilos 13:52 12.04.2010

Re: eh

šta ti je čoveče wukadine, što tražiš negativno u ljudima? serovanje=dobijanje titule sera. ko zna šta bi pomislio da ti neko donese 3 jorgovana?
wukadin wukadin 13:55 12.04.2010

Re: eh

Pa jeste... kad si antifa treba odma' da dobijes orden. Ko je rekao da je to negativno. Ali nije ni nesto buntovnicki. Barem ne od 1944.
Nego reci mi za Trulu, bas me nesto zanima...
babmilos babmilos 14:02 12.04.2010

Re: eh

wukadin
A je li babmilose... Ko kritikuje DS, americku ambasadu, B92 i slicne etablirane stvarcice po tebi je pravi roker? Recimo Trula Koalicija

približavaš se opasno mestu gde diskusija postaje lična. pre svega zato što ne želiš da pročitaš ono što sam ponovio bar 3 puta. hajd još jednom: ne radi se o tome šta cane misli, radi se o tome da canetovo mišljenje nije bitno.
wukadin wukadin 14:14 12.04.2010

Re: eh

radi se o tome da canetovo mišljenje nije bitno.


Pa onda da poentiram za kraj. Reci to autorki bloga i poezinu, koji se vidim lepo primio. Sto, ako nije bitno?! Sto se cimaju?
Mada, bitnost je veoma relativna. Sto rekose Sestre Bogavac, lepo ih je izreklamirao.
Naravno, ako je samo poenta da tebi nije bitno, ok rekao si svoje.
babmilos babmilos 14:21 12.04.2010

Re: eh

moje je mišljenje da cane nije bitno. i da je samo do mene, drtine od 37 godina, ne bih ga ni rekao, niti bih se sa tobom nadgornjvao. ali sam bio deca od 18 i 20, nad kojima se cane seiri, i znam da tada treba svake podrške. treba verovati u sebe, i preko svih potcenjivanja okoline (mogu samo da mislim koliko su im matori srećni što su im deca pesnici). ne mogu da znam hoće li ko od njih postati brana petrović, ali želim da verujem da hoće; i ne želim da ćutim pa da oni postanu danilovi & božovići.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:42 12.04.2010

Re: eh

Sestre Bogavac Sestre Bogavac 00:42 13.04.2010

Re: eh

nije cane kriv što politika štampa "dragi dnevniče" tekstove, ali jeste što štampa njegove "dragi dnevniče" tekstove.




Babmilose, da li mi ustupas autorska prava na ovu sentencu?
Zelim da mi bude status na Fejsbuku!




Respect.

Sestre Bogavac Sestre Bogavac 00:48 13.04.2010

Re: eh

"najstarijem listu na Balkanu" koji nije najstariji na Balkanu, a nije vise ni nacionalni ni autentican.


Spišče, ako si pod ovim navodima hteo da citiraš mene, to nisi uradio kako treba. Veliki je Balkan! Ja bih se zadržala na Srbiji.
A ako i tu pravim neku materijalnu grešku, htela bih da se ogradim: nije bitno koji list ima stariji naslov, već koliku tradiciju sa istim naslovom.

Toliko.

wukadin wukadin 08:16 13.04.2010

Re: eh

Ne, nego Politika stvarno nije najstariji list na Balkanu. Ima valjda u Bugarskoj neki stariji. To su rekli na Peščaniku kad je Politika bila antiglobalistička, pa sam zapamtio. Sad, kad to više nije, koristim to, a šta si ti rekla ne znam.
Pečat ima zanimljivije tekstove o kulturi, gde se možda saznati dosta o bezidejnosti koja dominira, a i videti preporuka za poneku knjigu koja nije takva. Recimo knjiga Forward gde jedan naš pisac smešta radnju u Rumuniju, a očigledno misli na Srbiju. Ima dosta o nevladinim organizacijama, zastarelosti nacije, rialiti programima... Zaboravio sam ime pisca.
babmilos babmilos 08:58 13.04.2010

Re: eh

Sestre Bogavac
nije cane kriv što politika štampa "dragi dnevniče" tekstove, ali jeste što štampa njegove "dragi dnevniče" tekstove.




Babmilose, da li mi ustupas autorska prava na ovu sentencu?
Zelim da mi bude status na Fejsbuku!




Respect.


ja, miloš babović, pri zdravoj pameti (šta god to značilo) i posle 2 srka kafe, svečano predajem autorska prava nad navedenom rečenicom sestrama Bogavac. uzdravlje vas služila!
Jelena Gall Jelena Gall 11:11 12.04.2010

Bogavac,

sjajno!

„We grow up on hearing rap, not your fake ass rockers!"

NE MOGU DA SMISLIM TAJ VAS FUCKIN' RAP!

ali nemoj da ti caneta bude zao, kao sto kazes u nekom od komentara. pa nije bilo ko & bilo gde objavio taj pljuvacki tekst. ovaj blog, napisan bas tako kako si ga napisala, on je vise nego zasluzio.
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 00:49 13.04.2010

Re: Bogavac,


NE MOGU DA SMISLIM TAJ VAS FUCKIN' RAP!


Meni to zvuci ko fuckin' rap!



Hvala za comment i podršku.
poezin poezin 12:48 12.04.2010

Linkovi

Evo vam linkovi, pa uživajte


http://www.malenovine.com/?p=1859

http://www.seecult.org/vest/cane-vs-poetski-klabing

http://www.e-novine.com/index.php?news=36515

http://www.nspm.rs/polemike/cane-covek-potrosenih-reci.html?alphabet=l
wukadin wukadin 13:33 12.04.2010

Re: Linkovi

http://www.nspm.rs/polemike/cane-covek-potrosenih-reci.html?alphabet=l


Zakuni se!
Pisao si NSFM
poezin poezin 13:46 12.04.2010

Re: Linkovi

wukadin
http://www.nspm.rs/polemike/cane-covek-potrosenih-reci.html?alphabet=l


Zakuni se!
Pisao si NSFM


Naravno da nisam. Obavestili su me da se tamo pojavio tekst. Ako pažljivije pogledaš, videćeš da su objavili i Canetov tekst u celini tako da su korektno preneli informacije. Kontaktirali smo Male novine, SEEcult i e-novine. NSPM je preuzeo tekst.
wukadin wukadin 13:48 12.04.2010

Re: Linkovi

A da... oni prenose...
Pa nisi morao da stavljas gde se sve tekst pojavio. Dosta je jedna verzija.
Cemu toliki zalet. Mladost ili samo nezrelost (ti znas, posto si sacuvao za sebe broj godina).
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 00:53 13.04.2010

Re: Linkovi



Milane, hvala za linkove.
Mislim da je vazno da u ovoj polemici znamo ko je sve i gde i sta objavio.

Re: Linkovi
A da... oni prenose...
Pa nisi morao da stavljas gde se sve tekst pojavio. Dosta je jedna verzija.
Cemu toliki zalet. Mladost ili samo nezrelost (ti znas, posto si sacuvao za sebe broj godina).


Wukadine, počinješ ozbiljno da mi ideš na živce.
wukadin wukadin 08:50 13.04.2010

Re: Linkovi

Da ti idem još više na nerve, jesi pogledala komentare na NSFM. Baš su simpatični.

Nego, što li sam se ja navrzao na mladog pesnika.
Zbog njegove definicije "angažovanosti".
Pokreću se pitanja o gej populaciji, pravima žena u društvu kao i aktuelnim dešavanjima na političkoj sceni. Pesnici i pesnikinje više nisu nemušta bića koja pišu hermetički zatvorenu poeziju već su ideološki angažovani i okrenuti prema svetu.


I još ovo proglasiti buntovnim, to je vređanje inteligencije čitaoca! Kako može biti bunotvno nešto što je na liniji uslova koji se postavljaju Srbiji od strane moćnih i bogatih?! I da nam žele dobro, to ne može biti buntovno... To je u najboljem slučaju paternalistički.

A može li gej u Srbiji da bude zaposlen i strepi od otkaza? Ili da godinama čeka posao?!? Može li biti ponosni građanin Srbije, Srbin, čak možda i nacionalista (što bi to bilo nemoguće)?! Nisu li onda tako ugrožena njegova prava mnogo više nego kao nekoga ko je gej?!? Pri tome ne mislim na one koji žive od toga što su gej, kojima je to izvor prihoda i jedini identitet.
Je li rodna ravnopravnost da se zanimanje zove dramaturškinja a ne dramaturg. Ili možda da ženu oslovljavaju sa dramaturg, ali da ima relativno siguran posao, čak i ako zatrudni. A ne da surovi kapitalista razmišlja u stilu "šta će mi ona, otići će na porodiljsko"... čak i ako to ne kaže nego mudro ćuti i ne zaposli je samo zato što je mlada žena. (Naravno ne mislim samo na draturg/škinje)
A ti kapitalisti dolaze iz vašeg "slobodnog sveta" čije vrednosti "angažovano" ovde promovišete.
I da ne bi samo srao daću primer angažovanosti, i borbe za rodna prava
A vlada bela kuga sve je manje Srba
Sestro da bi rodila trebaju ti muda
Beogradski Sindikat

Sestre Bogavac Sestre Bogavac 22:42 13.04.2010

Re: Linkovi

Je li rodna ravnopravnost da se zanimanje zove dramaturškinja a ne dramaturg. Ili možda da ženu oslovljavaju sa dramaturg, ali da ima relativno siguran posao, čak i ako zatrudni.


Spišče. Ja mislim da insistiranje na rodno senzitivnom jeziku, može biti jedna od taktika kojima se utiče na to da prava žena u društvu budu ozbiljnije posmatrana.

Ne znam zašto imaš toliki problem s tim.
Srpski jezik je, u gramatičkom smislu, veoma određen upotrebom rodova.
Gramatička konstrukcija rečenice menja se u odnosu na rod; glagoli mu se prilagođavaju. "Dramaturg, Milena Bogavac napisala je" - ne zvuči pravilno, a u svemu tome još je iritantnije to što imaš problem s terminom "dramaturškinja" a nemaš s terminima: pevačica, domaćica, glumica, manekenka. Ne znam zbog čega smatraš da neke profesije mogu biti navođene u ženskom rodu, a druge ne... i zaista mislim da takva vrsta podrazumevanja, na kraju dovodi do toga da zene ostaju bez posla kada zatrudne... ili do niza drugih nepravdi ili necovecnih situacija u drustvu.

U nekom drugom komentaru pitao si me nešto u stilu: da li na mojoj diplomi piše "dramaturg" ili "dramaturškinja" iako odgovor svakako znaš. Ja bih, ipak, više volela da piše da sam "dramaturškinja" jer se osećam kao da sam STUDIRALA dramaturgiju. (nisam je STUDIRAO, i DA - ja sam ta koja će možda da zatrudni u prvoj godini stalnog radnog odnosa, makar se to i ne dopadalo mom poslodavcu!!!)

Jezik je živa materija.
Menjamo ga, svaki put kad ga upotrebimo.
Takodje, jezik je nacin na koji se sporazumevamo i potpuni odraz naše svesti.
Termin "dramaturškinja" zaista jeste nov, ali MOLIM TE DA NE ZABORAVLJAŠ da su i žene koje su se školovale na dramaturgiji, takođe prilično nova kategorija u društvu.

Mizoginija jeste i kada se trudimo da zabašurimo činjenicu da su prava žena jedna od novijih tekovina civilizacije, pa podrazumevamo ... i smatramo kako nema potrebe da "lomimo jezik" i isterijuemo lingvističku pedanteriju, jer je nama sasvim prirodno da su žene ravnopravne i da su završile izvesne visoke škole. To uopšte nije tako prirodno, ni rasprostranjeno na svim društvenim instancama.

(očajna sam moderatorka! trolujem spostveni blog)


p.s.
Ne mogu da citam komentare na NSPM. Napisala sam tekst u kom sam rekla šta sam imala i sasvim je dovoljno što se raspravljam sa vama. Proširim li polemiku na još jedan sajt, zaista neću imati vremena ni za šta drugo.
gorstak92 gorstak92 12:56 12.04.2010

Cane a.k.a. Katarina Rebrača

Šta je bilo sa onom dobrotvornom i humanitarnom akcijom ,,Podignimo stupove".
Jesu li podignuti?

Auuu, koliko je tu samo umetnika učestvovalo...
Kuku meni da ne čita sad ovo neka policija?
Da sam na mestu umetnika ubrzano bih izvadio pasoš i pravac Švica.
Tamo ima već jedan Cane.
shumska shumska 13:32 12.04.2010

Re: Cane a.k.a. Katarina Rebrača

gorstak92
Šta je bilo sa onom dobrotvornom i humanitarnom akcijom ,,Podignimo stupove".
Jesu li podignuti?

Auuu, koliko je tu samo umetnika učestvovalo...
Kuku meni da ne čita sad ovo neka policija?
Da sam na mestu umetnika ubrzano bih izvadio pasoš i pravac Švica.
Tamo ima već jedan Cane.

nemoj Gorštak, ako se i to odmota, ode nam i Kežman u tvorza, i umetnici i otec Gera i pola telekoma, znači fudbal i mobilna telefonija i rock duhovnici O bodova, šta ćemo onda. bolje ovako
wukadin wukadin 13:34 12.04.2010

Re: Cane a.k.a. Katarina Rebrača

A sta bi sa dobrotvnornom humanitarnom za Sigurnu zensku kucu?!
babmilos babmilos 13:50 12.04.2010

Re: Cane a.k.a. Katarina Rebrača

evo je ovde u blizini, kako se približiš istrčavaju i deru se "ne dajemo informacije!!!"
shumska shumska 13:01 12.04.2010

fuck the pigz

ma sestro Bogavac, oni su svi davno prsli. (pogledaj utisak smrdljive nedelje od pre nedelju dana gde je Cane sa Pokemon Savetnikom + Pajkić, /ima na sajtu da se vidi / e meni se tu um pomračio, načisto - a nakon pomračenja sam shvatila - ljude pregazilo vreme, da, da...)
nemaju oni više veze sa realnošću. niti imaju ideju o realnim ljudima van njihove realnosti. ni starijim a kamoli mladjim.
nisu čak ni svesni kako smo mi stvarno davali kovanice dolara i pfeninga (jedine u kući tada) da bi gledali njihove koncerte, kao srednjoškolci.
sva sreća, danas klinci imaju matrice i bacaju rime.
i divota.
oni su bili titovi pioniri a mi smo eto slobine otrovne pečurke, izdzikljale jer su nas zalivali krvlju, uranijumom, leševima.
vidi kakvi smo lepi i pametni porasli


curadorsorchid curadorsorchid 23:02 12.04.2010

Re: fuck the pigz

BRAVO!

Tko leti, vrijedi!
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 00:56 13.04.2010

Re: fuck the pigz

sva sreća, danas klinci imaju matrice i bacaju rime.
i divota.




oni su bili titovi pioniri a mi smo eto slobine otrovne pečurke, izdzikljale jer su nas zalivali krvlju, uranijumom, leševima.
vidi kakvi smo lepi i pametni porasli


Bravo, Shumska!
Svaka ti je pametna i lepa.

Ivan Marović Ivan Marović 13:48 12.04.2010

Cane je to, stari provokator

Pazi kad me ništa ne čudi, jedino me zabrinjava to rasplinjavanje, nekada je on to umeo u dve reči, onako lakonski (tipa šta je bre, seljaci/Hrvati/emigranti itd, izabrati po potrebi), a sad mu treba čitava Politika da kaže šta je bre, klinci.

Nego anegdota:

Jednom davno se Cane nasao u cudu videvsi domacina kako u kucu unosi svetlost dzakovima. Stade, gleda i na um mu padne... Pridje umornom domacinu i zabesedi: Ne valja ti zaludnoga posla, domacine. Nateraj svetlost da ti sama dodje. I uze, izbusi dvije velike rupe na zidovima kuce, te veli: Ovo su ti prozori. Pokrij ih staklom koje mi koristimo da pravimo case koje odlicno nadopunjuju escajg kojim se sluzimo evo vec stotu godinu dok na americkom dvoru jedu nogama.

Domacin se zahvali Canetu i u miru nastavi zetvene radove...

(još anegdota iz Žitija Canetovog)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana