Društvo| Kultura| Mediji| Politika| Region

Stranac u Beogradu

Jelena Gall RSS / 28.04.2010. u 23:23

montenegro-RESIZE-800-450-fit.jpgNekada je, s nostalgijom ćemo se sećati te izreke, papir bio trpeljiviji od ljudi. Danas Facebook trpi sve.

Da ne dužim - ulogujem se večeras tamo i vidim da je jedna moja studentkinja pristupila grupi „Da se crnogorski studenti tretiraju kao strani!!!!". Prevrnem očima na četiri uzvičnika u nazivu grupe, ali ipak odem da pogledam grupu, pošto mislim da pitanje prava na „budžet" jeste jedno od čvorišta koje treba razrešiti. Primetim da je još jedan od mojih FB-prijatelja i naših blogokolega član grupe. I onda pogledam „zidić" grupe i naiđem na ono čega sam se plašila od prvog trenutka.

Komentare prenosim bez lektorskih intervencija, samo uz izvesna preskakanja, skraćenja i izostavljanja imena autora:

nek studiraju na cetinju ,to su i trazili...

pa normalno necemo valda ta govna da skolujemo

jesu li ubacili ta 2-3 nova slova u rečnik? ^^ mislim da se od tog trenutka više nećemo moći razumeti ^^ a samim tim, naravno ako ima mozga u ovoj vlasti, izbaciti ih sa budžeta Srpskih fakulteta! nek idu na kosovo da studiraju kod braće šiptara! i onako su ih priznali bez po muke... samo me zanima da li će mi opet nek...o reći da smo bratcki narod... nismo bratcki, niti ćemo ikad biti! amin

Hteli su nezavisnost, sami neka skoluju svoj kadar....Napolje sa Crnogorcima iz BG NS I NISA.

Imaju svoj Univerzitet , zasto bi dolazili u Srbiju da studiraju kada su toliko zeleli da se odvoje od iste !!! beogradski_univerzitet_grb.pngHocete nezavisnost ... eto vam je !!! Najveca greska naseg Gosn' Predsednika !!! Pitam se u kojim stranim zemljama MI mozemo da budemo redovni studenti na budzetu drzave ??? Ah ta divna Srbija...u nju se slio... sav sljam okolnih zemalja , koji pljuju svakim danom zemlju koja ih hrani i skoluje im decu ... ako vam je toliko ljepo...lijepo itd...vratite se u vase otadzbine...i nama ce biti drago !!! Nisam nacionalista...ali mi je pun nos nepravde koja je tako ocigledna u Srbiji !!!

А замислите да им се законом забрани студирање на буџету? Одмах би организовали протесте и марш...Е онда би се умешале невладине организације па би Србију оптужили за дискриминацију...Па би онда навијачи и хулигани изашли на улице па би изгазили демонстранте и тако би настао читав циркус...Жртве би наравно били наши сународници ... Али реално у Црној Гори и немају где да студирају...Зато и морају да то раде код нас...

Заиста ми није јасно зашто се студенти црногорске националности буне. Овде се не ради о ширењу националне мржње већ о здравој памети и логици. Онога момента када су изгласали независност, добили црногорске пасоше и признали независност Косова ставили су до знања целом свету да не желе ништа од Србије...осим наравно бес...платног образовања и места у дому?! (довољно речено о лицимерју). Свака држава треба пре свега да улаже у свој народ...

pa posto je sve njihovo najbolje nek idu u onu njihovu vukojebinu,a ne da nipodastavaju sve sto je nase! Nek idu gde je bolje,imaju onaj njihov krs i ledinu

OBRAZA NEMATE!MI SMO BRE KAO BRACA!CRNOGORCI I MI SMO JEDAN NAROD!STA VAM JE LJUDI EEEJ?

BRACA???!!! KAKVA BRACA BREEEEEEEEEE!!!! JEL MI BRAT ONAJ KOJI MI ZABIJA NOZ U BOLNA LEDJA ???!!!!! A??!!!! JEBO TE BRAT INDIJANCU JEDAN ..... IDI U GORU PA SE TAMO LIZI SA NJIMKA JEBALI TE ONI , I POZDRAVI MILA KRIMOSA , JEBO TE ON U USTA ... BRAT??! CHUJ BRAT??!!! BRACA KAO RUSI , JEL? KAD TREBA DA NAS SE BOMBARDUJE ONDA NEMA BRATSTVA , A KAD TREBA DA SE KUPI NIS SA 10 PUTA MANJU CENU ONDA SMO BRACA , JAAAAO NE SERI O BRATYSVU VISHE KEVE TI!!!!!

Picketina crnogorska je ubila nasu ksendzu :(((

NISU SVI ISTI - U PRAVU SI ...IMA I GORIH (MISLIM NA SHIPTARE CRNOGORCE)

jesu bre cigani, shta im je jedna shkolarina, par kila droge, barem toga imaju za izvoz ahahahha

-----------
Dalje nisam gledala.

S obzirom na činjenicu da sama radim na fakultetu, a pogotovo s obzirom na to da odlično znam da je svako studiranje u inostranstvu pre svega pravno legitimisan (ne i moralno legitiman) udar po džepu, u stanju sam da razumem i one koji hoće pare, kao i one koji bi da ih ne daju. No, ako ćemo niz evropsku vodu i dlaku - ima da se plaća.

Nije to sve na Zapadu kao u Srbiji, nema tih podela na budžet i samofinansiranje, daleko je manje prijemnih ispita i daleko manji broj fakulteta sa ograničenim brojem studenata na pojedinim studijskim grupama, ali je istina da stranci uvek moraju da ispune posebne uslove. Ako im se ne posreći neka stipendija ili razmena studenata (ova potonja, uzgred, sa Hrvatskom bolje funkcioniše nego sa Srbijom), onda moraju da se isprse ili školarinom ili takozvanom finansijskom garancijom koju, uz prilaganje odgovarajućih izvoda iz banke, potpisuje žitelj zemlje u kojoj student želi da studira, dakle, najčešće neki član šire porodice, gastarbajter.

cartoon_euro.jpgJednom rečju, studiranje u inostranstvu neko mora da plati i zaista je sve sasvim jednostavno: Crna Gora je inostranstvo, što znači da više nema opravdanja da Crnogorci iz Crne Gore, sa prebivalištem u Crnoj Gori, uživaju blagodeti budžeta susedne Srbije i u njoj besplatno studiraju. Slažem se. Zato me je i zainteresovala grupa na Facebooku.

Još više se slažem da je pametno uzeti u obzir delikatnost podela Srba i Crnogoraca po nacionalnoj i državnoj liniji, pa ostaviti da voda u ponekom rukavcu teče po starom dok se ne nađu obostrano pametna, povoljna i poželjna rešenja. Ali, ovo je načelna priča koju realnost pobija i samo zbog te svesti o realnosti mislim da je za početak bolje prikloniti se prvom rešenju, odnosno onemogućiti Crnogorcima sa prebivalištem u Crnoj Gori da budu „budžetski" studenti u Srbiji.

Dakle: da se crnogorski studenti tretiraju kao strani - u nedostatku boljeg rešenja za SVE studente, bez obzira na poreklo.

Ali, kada sam videla komentare na Facebooku, malo je reći, stomak mi se okrenuo od konkretizovane „svesti o realnosti".

Drugi, to sam ja - rekao je Rembo. Stranci u nama - napisala je knjigu Julija Kristeva. Ili da ostanemo pri Kulturi laži Dubravke Ugrešić, ta tematika nam je bliža. Suviše knjiški? Ni slučajno. Kažem vam iz prve ruke, iz ličnog iskustva, čitala sam ih kao studentkinja u inostranstvu, do koske (i one finansijske) svesna realnosti svoje egzistencijalne (i finansijske) pozicije.

Sve ove gorecitirane članove grupe čiji član nikada neću postati, ja bih poslala u... Ne, ne sledi psovka. Ne, ja bih ih poslala u inostranstvo.

 

 



Komentari (219)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 12:38 30.04.2010

Re: Šta ti više smeta, Jelena?

a to je logički nemoguće ako govorimo o srpskm nacionalizmu.

zasto trazis logiku u bilo kom nacionalizmu?
NNN NNN 12:39 30.04.2010

Re: Šta ti više smeta, Jelena?

nismo više imperija.
Ali, ipak, uzvratićemo udarac!
Ivan Marović Ivan Marović 15:55 30.04.2010

Re: Šta ti više smeta, Jelena?

Doctor Wu
Marovicu, tvoji komentari poslednjih meseci su u tako zestokoj downward spirali da ja, sto neki kazu, vehementno povlacim svoje nekoc izneseno misljenje da bi ti bio idealan kandidat za predsednika Srbije.

U potpunosti se slažem, doktore. Mislim da ću malo da se odmorim od bloga.

Hvala na dijagnozi.
Domazet Domazet 17:06 01.05.2010

Sjajna paralela...

...sa Alzhirom Marovicu. Da li bi bio ljubazan da nam kazhesh koliki procenat rodjenih Alzhiraca je usred Alzhira vikao 'Ovo je Francuska!'? Dva posto, pet, deset...?

Nadam se da trenutno ne radish na nekom od nastavaka Age of Empires. Mislim igrice su igrice ali ipak....
dant.gwyrdd dant.gwyrdd 19:21 01.05.2010

Re: Sjajna paralela...

Domazet
...sa Alzhirom Marovicu. Da li bi bio ljubazan da nam kazhesh koliki procenat rodjenih Alzhiraca je usred Alzhira vikao 'Ovo je Francuska!'? Dva posto, pet, deset...?

Ovako na brzinu, wiki kaže:

Pied-Noir ("Black-Foot", plural Pieds-Noirs, pronounced [pje.nwaʁ], is a term used to refer to colonists of French Algeria until the Algerian independence in 1962. Specifically, Pieds-Noirs were French nationals, including those of European descent, Sephardic Jews and settlers from other European countries such as Spain, Italy and Malta, who were born in Algeria.

I još kaže:

Total population: Formerly one million (10% of population of French Algeria)

Prilično sam siguran da bi među njima mogli naći dosta vikača o kojima pričate, a i oni su "rođeni Alžirci".
Domazet Domazet 01:02 02.05.2010

Re: Sjajna paralela...

dant.gwyrdd

Ovako na brzinu, wiki kaže:

Pied-Noir ("Black-Foot", plural Pieds-Noirs, pronounced [pje.nwaʁ], is a term used to refer to colonists of French Algeria until the Algerian independence in 1962. Specifically, Pieds-Noirs were French nationals, including those of European descent, Sephardic Jews and settlers from other European countries such as Spain, Italy and Malta, who were born in Algeria.

I još kaže:

Total population: Formerly one million (10% of population of French Algeria)

Prilično sam siguran da bi među njima mogli naći dosta vikača o kojima pričate, a i oni su "rođeni Alžirci".


Odlichno, ushtedeo si mi trud u trazhenju tachne brojke. mada, bio sam prilichno blizu. A sad mi kazhi koliko je medju onih 35-40 posto 'vikacha' koji su u Crnoj gori vikali 'Ovo je Srbija' bilo sefardskih Jevreja, Shpanaca, Italijana, Maltezhana i ostalih evropskog porekla koji su bili rodjeni u Crnoj Gori. Mozhda se Marovic, ohrabren tvojim brojkama, odluchi da mi odgovori.
dant.gwyrdd dant.gwyrdd 06:21 02.05.2010

Re: Sjajna paralela...

Zaista me ne zanima. Podatak ste dobili jer ste ga tražili, a meni se vrzmao po glavi jer sam ga otkrio kada sam čitao o Kamiu.
Doctor Wu Doctor Wu 15:31 29.04.2010

Ma, cela prica je glupa do bola.

Jebes univerzitete koji svoje studente biraju po nacionalnosti. Valjda bi svakom koledzu, univerzitetu, skoli trebalo da bude u interesu da privuce ili sto pametniju ili sto bogatiju decu ili, po mogucstvu, oboje. Ako izuzetno pametno dete nema da plati, daj mu stipendiju odakle god da je, bice ti u interesu jer ce ti povecati kvalitet i nastave i istrazivanja i privuci ce ti gluplju a bogatiju decu. Ove price su totalno deplasirane i nestale bi za tili cas kada bi se Univerziteti privatizovali.
krkar krkar 16:32 29.04.2010

Re: Ma, cela prica je glupa do bola.

Ove price su totalno deplasirane i nestale bi za tili cas kada bi se Univerziteti privatizovali.


Pa da političari ne mogu da kontrolišu šta se na univerzitetu predaje?

Ovako, nije važno kakvi će inženjeri izlaziti, biće poslušni i Srbi.
angie01 angie01 16:50 29.04.2010

Re: Ma, cela prica je glupa do bola.

krkar
Ove price su totalno deplasirane i nestale bi za tili cas kada bi se Univerziteti privatizovali.Pa da političari ne mogu da kontrolišu šta se na univerzitetu predaje?Ovako, nije važno kakvi će inženjeri izlaziti, biće poslušni i Srbi.


he, he,..a na ovim privatnim je dovoljno da platish-i eto diplomice, da ne spominjem kvalitet kadrova na istim.

neki drzavni su josh uvek nekako uspeli da odrze nivo nauchenog znanja, shto se prepoznaje i kada njihovi zavrsheni studenti odu negde drugde, gde se jedino to rachuna.

da se o tome veoma vodi rachuna i josh veomije zna gde je kako, uverila sam se prilikom valorizovanja mojih diplama u svetskom cenru za valorizaciju visikoobrazovanih kadrova-ljudi koji tamo rade, znaju chak, koja godishta na istom univerzitetu mogu da prepoznaju, a koja ne- u odnosu na kvalitet nastave, program i respektabilnost profesora.
krkar krkar 17:51 29.04.2010

Re: Ma, cela prica je glupa do bola.

he, he,..a na ovim privatnim je dovoljno da platish-i eto diplomice, da ne spominjem kvalitet kadrova na istim.


Bogme, ja sam u poslednjoj godini otkako imam dublji uvid prilično promenio stav o nekim od tih privatnih.

Nažalost, većina visokoškolskih ustanova u Srbiji ama baš ništa ne valja i ama baš nikakav priključak sa svetom nema. Bolonja ili Donjeck, privatni ili državni - svejedno.
angie01 angie01 18:25 29.04.2010

,

ne znam kakvog je karaktera tvoj dublji uvid- moj se svodi na studente na tim fakultetima-decu od mojih prijatelja, od kojih, svi do jednog, nit shta uche, nit preterano pohadjaju isti- a sve lepo polazu visokim ocenama.

( znam i neke profane-...nisam bash neki formalista i poznate su mi politichke doktoreske disertacije- ali je nekada bio uslov da ipak doktorirash, da bi mogao da predajesh na visokoj ustanovi-slazem se da to ponekad ne znachi nishta i da treba da si pre svga struchan, imash iskustvo, apdejtovan i posedujesh skilse za predavacha- al nekako ispada da sada svi mogu da predaju).
Covek u belom Covek u belom 18:54 29.04.2010

Re: Ma, cela prica je glupa do bola.

krkar
Pa da političari ne mogu da kontrolišu šta se na univerzitetu predaje?

Ovako, nije važno kakvi će inženjeri izlaziti, biće poslušni i Srbi.

Politicari kontrolisu sta se predaje na tehnickim fakultetima? Ono tipa ako dodje Toma onda se Laplasova transformacija vise ne primenjuje, jel to???
Budi Bog s nama, ti stvarno ko da si pao sa kruske...
Filip2412 Filip2412 21:48 29.04.2010

Re: Ma, cela prica je glupa do bola.

Doctor Wu
Ove price su totalno deplasirane i nestale bi za tili cas kada bi se Univerziteti privatizovali.
Upravo tako, umesto trzisne, kod nas vlada plemenska ekonomija.
Domazet Domazet 17:17 01.05.2010

Meni se mnogo dopada ovaj...

Doctor Wu
Jebes univerzitete koji svoje studente biraju po nacionalnosti. Valjda bi svakom koledzu, univerzitetu, skoli trebalo da bude u interesu da privuce ili sto pametniju ili sto bogatiju decu ili, po mogucstvu, oboje. Ako izuzetno pametno dete nema da plati, daj mu stipendiju odakle god da je, bice ti u interesu jer ce ti povecati kvalitet i nastave i istrazivanja i privuci ce ti gluplju a bogatiju decu. Ove price su totalno deplasirane i nestale bi za tili cas kada bi se Univerziteti privatizovali.

...'Pamet sa primarnim(iskljuchivim) ciljem stvaranja profita' princip obrazovanja. Mogu samo da zamislim koliko bi novih tipova vakcine protiv svinjskog gripa doneo...

BTW, dobrodoshao u 'Death to Berkeley' FB grupu...
filantrop filantrop 18:43 29.04.2010

Beskrajno tuzno

ceo svet gradi mostove
samo ih Srbija rusi
Covek u belom Covek u belom 18:58 29.04.2010

Re: Beskrajno tuzno

filantrop
ceo svet gradi mostove
samo ih Srbija rusi

Beskrajno tuzno. Mator covek a razmislja ko dete u obdanistu...
011-495 011-495 18:56 29.04.2010

Pitanje

platnog studiranja je ekonomski problem a ne politicki.Necu nista novo reci ako kazem da svi koji nisu drzavljani Srbije treba da plate skolarinu, istu za sve strance. Povlastica moze da bude ne placanje pripremnog perioda gde stranac ustvari uci jezik da bi mogao da kvalitetno prati nastavu i daje ispite.
Ako drzava smatra da to ne treba forsirati onda mora da imaju neki visi/strateski cilj,koji ponekad nije jasan ili po krajnjej meri vidljiv.
Filip2412 Filip2412 21:33 29.04.2010

...

Srbija je tuzna i nicija zemlja koju drpa i krade ko kako stigne. Neka se lepo uvede zakon da svi koji nisu drzavljani placaju i gotova stvar.

Ako je neko Srbin i veliki zaljubljenik u Srbiju nece mu smetati da plati skolovanje bez obzira odalke dolazi i koje mu je drzavljanstvo. Neka plati s ljubavlju, molim lepo.

Na zalost, mislim da se ovo nikada nece desiti a razlog je sto budzetskim novcem u Srbiji raspolazu ljudi koje zabole ona stvar za Srbiju. Ako pod izvesnim uslovima zelimo da subvencioniramo skolovanje stranaca onda je besmisleno finansirati samo "Srbe" iz susedstva. Iz prostog razloga sto se ondak svako moze proglasiti Srbinom da bi dobio besplatno skolovanje. Uostalom kako utvrditi ko je Srbin a ko nije, brojanjem krvnih zrnaca? Totalna glupost, nebuloza, njesra, lopovluk i nista drugo.

Do daljnjeg imacemo rasipanje novca iz budzeta zemlje i procvat shovinistickih ideja kao na toj fejsbuk grupi.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana