Tekst bez i jedne psovke...

Drago Kovacevic RSS / 29.11.2007. u 14:14

Evo, na "užas" blogovskih lovaca na "nepodopštine" Pere Lukovića, jednoga teksta u kome ja, uz sav trud nisam našao ni jedne "psovke". Ne znam, možda će Vaso, ili kogod drugi ipak nešto naći, ali znam da se tekst neće svideti ni Vasi ni drugim "lovcima".

A tekst je kao smokvica....

Petar Luković, Feral Tribune
Baden i Metohija

Od kad su u ovoj austrijskoj selendri počeli završni pregovori o Kosovu, Vojislav Koštunica gotovo da ništa nije okusio. Za doručkom bi pažljivo proveravao rukom pisane beleške, gumicom brisao neprecizne i nejasne rečenice, energično odbijajući rukom svaki pokušaj konobara da makar pogleda vojnički oblikovane kockice butera, džem od borovnica, zlatno žuti dvopek, dinstane pečurke ili kobasice.

"Nein, danke", promrljao bi i opet se vratio papirima. Veštinu da se isključi iz hotelske realnosti i da uguši zvuke escajga u petingu sa porcelanskim tanjirima, Vojislav je dugo usavršavao; umeo je tako - ponosno se sećao - da prisustvuje šezdesetočasovnim sednicama Vlade, da ništa ne čuje i ne vidi, ali da ostane mentalno aktivan, lutajući mislima po kosovskim horizontima i manastirima koji su ga večito inspirisali.

Povremeno je zatvarao oči i nemo vežbao govor: "Svi argumenti su na strani Srbije. Međunarodno pravo je na strani Srbije i pokazalo se još jedanput..." Odjednom stade: da li da kažem "još jedared" ili "još jedanput", poče da ga obavija dilema, šta će Albance više uplašiti? Predlog da govori na engleskom izgledao mu je kao spas; naročito mu se dopalo da na kraju govora, na tuđem jeziku, poentira da se "dosadašnji pregovori odvijaju u znaku neravnoteže" jer albanska strana "ne učestvuje u njima, već preti kršenjem međunarodnog prava". Priznavao je sebi da reči "međunarodno pravo" voli više od svih reči iz svih jezika; osećao se kao da lebdi na najmekšem jastuku dok izgovara tu najvažniju i poslednju srpsku odbranu od ukupno šesnaest slova, dovoljno moćnu da ga večito inspiriše za nove govore.

19:46 - 20:20

Taman kad je završio sa radoznalim novinarima kojima je objasnio da "pregovori ipak nisu propali", zatvarajući tašnu i gledajući na sat, Koštunica Vojislav oseti prve simptome gladi. Pomisao na krišku hleba i malo soli odjednom buknu pohotnom željom za bilo kakvom hranom: one kockice butera od doručka počeše da mu igraju pred očima, dinstane pečurke i kobasice zamutiše mu pogled; Vojislav se u lakoj nesvestici uhvati za tašnu, umalo da padne na kosovsku stranu stola, nekako povrati dah i nastavi ka izlazu. "Idemo svi na zajedničku večeru!", šapatom mu reče savetnik Samardžić i kao slučajno steže mu nadlakticu; Vojislav je mrzeo te izlive muškog "bondinga" pretočenog u vulgarni ortakluk, što je bila ona poslednja kap gladne nervoze pred čvrstu odluku: "Ja neću." Samardžić stade, povuče ga u stranu i šapnu: "Ali, Vojo, red je."

Vojislav odmahnu glavom: "Ne mogu", brzo dodade "Nisam gladan", a kad je Slobodan nastavio da ćuti, na sto dijaloga Koštunica spusti svoju adut-kartu: "Boli me glava, spava mi se, prehladio sam se, izgleda da imam astmu, smeta mi vazduh, teško dišem, umoran sam, probada mi koleno." Ne gledajući savetnika, Koštunica zaključi: "Odoh u sobu."

20:21 - 20:46

Čim je ušao u svoju hotelsku sobu, Koštunicu glad udari bespomoćnim krikom praznine; dotrčavši do frižidera, nadajući se makar kikirikiju, otkrio je ono čega se plašio; pažljivo poređane na dve prečke ponosno su se odmarale male bočice crnog i belog vina, dve coca-cole i nekakva mineralna voda. Nisam žedan, gladan sam, poluglasno izbaci iz sebe bes Vojislav, sve okrećući se po sobi i tražeći čudo: šunku koja visi iznad kreveta, buter u ramu na zidu, hleb koji svetli sa tavanice. Ništa. A da pozovem hotelski servis, da naručim neku šniclu, slavodobitno ga preplavi spasonosno rešenje koje istog časa bi potopljeno pred debaklom otkrića: šta ako saznaju da sam jeo u sobi - navodno, nije mi dobro, boli me glava, smeta mi vazduh, sve će im to Samardžić potanko objasniti - a nisam hteo da jedem s njima?

Za istim stolom sa Albancima koji se smeju već kod supe, nikad! Zanet mislima o pomenutoj supi: teleća s povrćem, s onim sitno iseckanim peršunom koji podseća na detinjstvo, Koštunica oseti kako stomak počinje da ga boli od gladi, ne od gladi koja se može zavarati čašom soka ili vode, već od one gladne gladi koja ti se uvlači pod kožu pa se treseš kao prut! Samo da me u ovim trenucima ne pitaju da li bih priznao Kosovo, prekrsti se Vojislav, otvori prozor i poče da se spušta niz oluk, nadajući se da ga niko neće primetiti.

20:47 - 21:33

Malo izgreban i isečen po licu, oprljen biljkama čiji se sok razlivao po obrazu, Koštunica je bio ponosan na sebe: iz partnera se olukom spustio na ulicu, veselo razvijajući kišobran bez obzira na činjenicu da nije bilo kiše. Mrak je već pao na Baden; raskošna svetla prodavnica i restorana treperila su komercijalnim sjajem potrošnje, ali se Koštunica držao senke, izbegavajući osvetljene površine. Šta ako me neko prepozna, zapahnu ga pitanje. Šta ako me policija legitimiše? Šta ako ovdašnji Srbi - mora da ih ima u Badenu - naprave spontani miting kad me ugledaju? Zbunjen količinom pitanja koja mu se roje u glavi, Vojislav oprezno priđe kiosku s kobasicama.

Odjednom se seti razgovora sa svojim starim drugom Kostom Čavoškim: kad si na Zapadu, a ne znaš jezik - objašnjavao je Kosta - i kad te nešto pitaju, uvek odgovori sa "ne". Čim kažeš "da", otvaraš novi krug pitanja. "Ne" je najsigurnija brana radoznalosti. Ponosno sklopivši kišobran, Vojislav vrhom umbrelle pokaza na kobasice; prodavac mu nešto reče - šta li me pita? - ali Vojislav odgovori "Nein", prodavac se zaledi, opet mu nešto reče - šta li ovaj hoće? - ponovo Vojislav odgovori "Nein", ali sad odleđeni prodavac poče da viče na srpskom: "Nećeš ni velike ni male kobasice, pa šta oćeš, budalo austrijska!"... Voji samo što suze ne pođoše na oči: Srbin usred Badena! Taman kad je krenuo da mu se predstavi i da mu pročita govor od jutros, oko kioska se stvoriše neke tinejdžerke sa slušalicama u ušima, počeše da se guraju, nešto dobaciše Srbinu, Srbin im uzvrati, sve počeše da se kikoću, a Voja se skloni u mrak, poče kiša da pada, Vojislav zahvali bogu što ima kišobran, otvori ga i onda zatvori oči...

***

Vest na poslednjoj strani badenskog lokalnog lista da je sinoć došlo do neobičnog incidenta kad je "nepoznati čovek, noseći kišobran, beskućniku oteo sendvič i pobegao u pravcu hotela gde se nalaze srpska i albanska delegacija" ostala je kao nerešena misterija.

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' 

 

Još nešto. Jeste li možda primetili kako se dreka i hajka na Peru Lukovića i njegov stil pisanja pojačavala, kako je dokaza o monopolima, pljačkanju građanstva tim jedinstvenim i anastezirajućim načinom, te nespornim učešćem vlasti u građenju, širenju i promicanju monopola, bilo sve više, što je to postajalo sve očiglednije...

Ako niste, ništa...

_space.gif

 



Komentari (43)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 14:25 29.11.2007

Nije nista okusio?

Znaci zato je onako usukan , a ja mislila od brige za nas ...pa na'ranite coveka mozda ce da prfunkcionise
dobronamjeran dobronamjeran 14:34 29.11.2007

Ja mislio kako ces

Komentirati izbore u Hrvatskoj. Kako ipak Nije prosla opcija u devetoj izbornoj jedinici no i ovako je 3 glasa dosta vazno.
Oprosti sto off-am temu no dosta me zanima stajaliste. Narocito razlozi za HDZ i razlozi za SDP i takodjer razlozi kontra.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:12 29.11.2007

Re: Ja mislio kako ces

dobronamjeran
Komentirati izbore u Hrvatskoj. Kako ipak Nije prosla opcija u devetoj izbornoj jedinici no i ovako je 3 glasa dosta vazno.
Oprosti sto off-am temu no dosta me zanima stajaliste. Narocito razlozi za HDZ i razlozi za SDP i takodjer razlozi kontra.

E, to će ići..o))
Samo još prikupljam podatke za analizu. Ono što mogu odmah kazati jeste da je "ciljna grupa" za četvrti mandat uveliko glasala za SDP...A nedostajalo je nešto manje od tri hiljade glasova...
Nenad M. Nenad M. 14:36 29.11.2007

sta ovo govori

Evo, na "užas" blogovskih lovaca na "nepodopštine" Pere Lukovića, jednoga teksta u kome ja, uz sav trud nisam našao ni jedne "psovke"


da je kritika na pisanija P. Lukovic bila opravdana ili da Petar moze i bez psovki kada hoce a da opet bude duhovit?

Drago, buduci da smo na "istoj strani" nisam razumeo da li mislis da su kvalifikacije i uvrede na racun novinarki 92jke ok ili da su ipak malo preterene!? I zar nije ideja da jasno stavimo do znanja kako smo bitno drugaciji od onih koje kritikujemo i to tako sto cemo se jasno odrediti i povodom onoga sto ne valja u nasim redovima.

Pera hvala za "umereni" text i beskrajnu duhovitos koja ne znaci vredjanje zena po bilo koj osnovi.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:16 29.11.2007

Re: sta ovo govori

Nenad M.
Evo, na "užas" blogovskih lovaca na "nepodopštine" Pere Lukovića, jednoga teksta u kome ja, uz sav trud nisam našao ni jedne "psovke"


da je kritika na pisanija P. Lukovic bila opravdana ili da Petar moze i bez psovki kada hoce a da opet bude duhovit?

Drago, buduci da smo na "istoj strani" nisam razumeo da li mislis da su kvalifikacije i uvrede na racun novinarki 92jke ok ili da su ipak malo preterene!? I zar nije ideja da jasno stavimo do znanja kako smo bitno drugaciji od onih koje kritikujemo i to tako sto cemo se jasno odrediti i povodom onoga sto ne valja u nasim redovima.

Pera hvala za "umereni" text i beskrajnu duhovitos koja ne znaci vredjanje zena po bilo koj osnovi.

Ma ne Nenade, nisam mislio na konkretne psovke, nego na činjenicu da se već danima zamenjuje teza i podvaljuje kako je problem Srbije način na koji Pera piše, a ne ono o čemu piše...
Hromi Daba Hromi Daba 20:01 29.11.2007

Re: sta ovo govori

Zapravo se vec dve nedelje zamenjuju teze i podmece se da neko tvrdi da je problem Srbije nacin na koji Pera pise, a ne ono sto Pera pise. Ako cemo vec o problemima Srbije, moje skromno misljenje je da je jedna od njih svakako to sto je tisuce ljudi sa kukama i motikama, teturajuci se na kolenima uz krike i vapaje, ustalo u horovitu odbranu coveka koji se u svom clanku bavio problemima Srbije, ali i nekim drugim stvarima. Npr., takodje se bavio cinkarenjem i kadriranjem za racun DBa (da bi nam se posle lepo objasnilo da DB u njegovom recniku na znaci Sluzba, nego da je to internacionalna oznaka za DeBila), a u svezi toga i laznim zapljuvavanjem (objasnio je cenjenom hrvatskom citalistu da se neki ljudi zovu kako se ne zovu) te u tome postavio nove, teskodohvatljive visove istrazivackog novinarstva. No, u jednom se svakako slazemo: zasto o Peri kad Hilandar gori?
nestorijanac nestorijanac 20:10 29.11.2007

Re: sta ovo govori

nisam mislio na konkretne psovke, nego na činjenicu da se već danima zamenjuje teza i podvaljuje kako je problem Srbije način na koji Pera piše, a ne ono o čemu piše...

Vala, sada je vec sasvim jasno o cemu Pera pise ! Kome se OVAJ tekst ne svidja ili ga ne nalazi duhovitim i vizionarskim, mora biti da je apsolutno rdjav covek koji nikome ne misli dobro !
ludvig ludvig 15:08 29.11.2007

Nije nista okusio?

e ubijte me ako ovako nije bilo na tim pregovorima...
p.s.basarin današnji tekst u Danasu na istu temu je možda i bolji...
pufna pufna 15:20 29.11.2007

basara

Cicvara u Badenu


Svetislav Basara

Ćute portparoli. Nema saopštenja iz Demokratske stranke. Nismo saznali zašto DS-ovi koalicioni partneri sastavljaju spiskove za odstrel. Nema veze. Saznaćemo. Kao što smo saznali da je naša delegacija tokom pregovora u Badenu večerala sa albanskom. Sa izuzetkom premijera koji je, vele, večerao u grčkom restoranu. Privatna stvar, reklo bi se. I bila bi da je premijer otišao privatno u Baden. On je, međutim, tamo otišao kao član (možda i šef) delegacije Republike (dakle javne stvari) Srbije, tamo je odneo privatizovani suverenitet sviju nas, tamo nas je sve predstavljao i tamo je bogougodno i idioritmički večerao kod istovernih Grka. Premijer, ma gde se nalazio, ne propušta priliku da odašalje kakvu istorijsku poruku. Poruka sa badenske večere glasi: ja sam Srbin i srpskoga roda, ne bih ja ni za živu glavu večerao sa Arnautima u katoličkom restoranu u kome jela kuvaju i poslužuju vatikanski zaverenici; ja u najboljem slučaju mogu jesti kod brače Grka, a oni će mi - uviđavni kakvi su - spremiti cicvaru. Ne mogu ja bez Srbije i srpskih mezetluka nigde i nipošto. A zna se da jedem - kad to uopšte mogu od brige sa Kosovom - isključivo sa Srbljima.
A ovi, ovi što jedu sa Šiptarima, to su izrodi i izdajnici. Kad, ne daj bože, dođe strašni čas, ja ću se obratiti naciji i reči ću: "Nisam jeo!"
Takav je otprilike tok premijerovih misli. Ali večera jednog državnika na veoma bitnim pregovorima nipošto ne može biti sasvim privatna stvar. Ta uboga idioritmička večera otvara prostor za raznorazna tumačenja. Evo, recimo, zapadni analitičari to mogu protumačiti ovako: "Premijer Srbije je nevaspitan i tvrdoglav čovek koji ili ne poznaje ili ne haje za diplomatski protokol i elementarna pravila uljudnog ponašanja. Činjenica večeravanja u pravoslavnoj sali grčkog restorana i konzumacija cicvare i suvlakija sračunati su na to da ostave utisak čvrstine karaktera, ali mi, kao iskusni ljudi, znamo da je to najobičnije foliranje i inat - oruđe sa kojim ne može bogznašta uraditi. Umesto da nas impresionira, ako mu je to bila namera, učvrstio nas je u rešenosti da učinimo sve da Kosovo što pre dobije nezavisnost, pa neka onda od muke večera samog sebe."
Doista, neobično je to ponašanje za čoveka koji ljudima sa kojima neće da sedne za isti sto velikodušno nudi najširu moguću autonomiju, sva ljudska prava i slobode kakvih nema ni na Olandskom ostrvlju. Zapadni analitičari bi mogli da postave i ovakvo pitanje: "Da li prime minister daje Albancima tako široku autonimuju zato da Srbi i Albanci ne bi, daleko bilo, večeravali zajedno, dočim po svaku cenu hoće da zadrži suverenitet nad prostorima večeravanja, jer je suverenitet apstraktan, a pride i premijerova fiks ideja? Da li mi, zapadni analitičari, možemo verovati da takav jedan čovek ozbiljno misli ono sa najširom mogućom autonomijom ili hoće da nas obrlati pa da za koju godinu, kad stane na noge, povede novi kosovski boj? Nisu li u pravu Albanci kad hoće da se odvoje od onih koji neće da ih udostoje ni prisustva na protokolarnoj večeri?"
I ja bih dao skromni prilog analizama pravoslavne badenske večere. I ja bih da proniknem u misterije premijerovog animoziteta prema Albancima. Ni na kraj mi pameti, naravno, nije pomisao da je premijer rasista. Daleko od toga. On je demokrata. Voli sve ljude osim srpskih izroda sa ove strane Drine koji nisu oduševljeni njegovim gučanskim vizijama Srbije. Možda je tajna animoziteta u tome što mogućnost nezavisnosti Kosova stoji na putu njegovim istorijskim planovima. Kada kažem "istorijskim planovima", mislim na mesto koje je premijer samom sebi namenio u srpskom istorijskom panteonu, na otrpilike ovaj redosled veličina: Junački Kralj Petar I Osloboditelj, Viteški Kralj Aleksandar I Ujedinitelj, Herojski Premijer Vojislav I Kosovopovratitelj.
Mlađim čitaocima ovo može izgledati kao preterivanje, ali oni koji dobro poznaju to društvo profesionalnih prevaranata, rđavih pesnika, pisaca i političara (sada saborno ujedinjenih u premijeru), znaju da su oni sujetni do te mere da danonoćno brinu o svom posmrtnom položaju u srpskom društvu. Nema tu preterivanja. To društvo nekromanta, nekrofila, profesionalnih narikača i mrtvozornika, ako je nekada i imalo neku pozitivnu ulogu, sada se nepovratno srozalo na mentalni nivo ibarske magistarle i duhovnu bedu mahalskih ćepenaka. I to bi bila njihova stvar pod uslovom da svoju zadrtost, nekompetentnost, kilavost, ojađenost i gubitništvo nisu uspeli da uzdignu na nivo državne i spoljne politike.
Sve je to otišlo predaleko čak i za ovako poodmakao stepen civilizacijske disolucije i pred tim projektima poistovećivanja pomahnitalih ega sa celokupnom površinom nacionalne teritorije nema nikakve budućnosti. Šteta, međutim, nastala njihovim dugogodišnjim delovanjem nipošto neće biti mala. A svakako će najmanja biti ona koja će se moći izmeriti empirijskim gubicima, milionima evra i godinama kašnjenja. Mnogo veći jazuk nanet je samoj ideji civilizovane zajednice, religije, duhovne suštine ljudske solidarnosti i patriotizma koje su ovi talibani staračkog egoizma uvaljali u blato zarad najprofanijih ciljeva. Ako su njihovi prethodnici uspeli da oskrnave mošti svetitelja nosajući ih po SRFR zarad ostvarenja zlokobnih i zemnih ciljeva, onda je istorijski smisao aktuelnih dahija i njihova jedina veza sa pravoslavljem i Bogom koga neprestano prizivaju, to što su zaslužena Božija kazna za sve koji ih trpe.



ludvig ludvig 15:28 29.11.2007

Re: basara

e baš taj
genijalno..
pufna pufna 15:59 29.11.2007

Re: basara

da,da
p.s. autoru,
jel mozemo malo da omanjimo sa Perom i da ga pustimo da radi svoj posao?
Ova (perin tretman novinarki ili sta vec) tema je vec izmrcvarena, onoliko...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:19 29.11.2007

Re: basara

pufna
da,da
p.s. autoru,
jel mozemo malo da omanjimo sa Perom i da ga pustimo da radi svoj posao?
Ova (perin tretman novinarki ili sta vec) tema je vec izmrcvarena, onoliko...

Ma ne forsiram ja teme o Peri. Te teme forsiraju drugi. Ja forsiram one teme o kojima Pera piše...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:26 29.11.2007

Re: basara

ludvig
e baš taj
genijalno..

Treba pročitati Antonićev tekst u "Politici". On već percipira Tadića kao novog "bosa", novu uzdanicu "srednje Srbije" i šalje nepristojno otvorene signale, pišući skoro politički nekrolog Koštunici. Kao da NSPM svoje buduće "podvige", aktivizam i političko servisiranje nudi istoj struji sa promenjenim šefom...
AlexDunja AlexDunja 16:45 29.11.2007

Re: basara

bas antonicevski tekst :)))
samo bih ga ja malo drugacije citala.
mislim da je onaj poslednji pasus upozorenje
za tadica, da treba da bude jos umereniji i kooperativniji,
ako zeli podrsku za kandidaturu. da vodi racuna jer
"Србија је чудна земља: под притиском се не савија, већ обрће. Зато, притисак не сме више да расте. Неочекивано повећање, и председничку заклетву неће изговарати Тадић. Изговориће је Томислав Николић. А тада читава ова похвала Тадићу може слободно бити заборављена."
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:53 29.11.2007

Re: basara

AlexDunja
bas antonicevski tekst :)))
samo bih ga ja malo drugacije citala.
mislim da je onaj poslednji pasus upozorenje
za tadica, da treba da bude jos umereniji i kooperativniji,
ako zeli podrsku za kandidaturu. da vodi racuna jer
"Србија је чудна земља: под притиском се не савија, већ обрће. Зато, притисак не сме више да расте. Неочекивано повећање, и председничку заклетву неће изговарати Тадић. Изговориће је Томислав Николић. А тада читава ова похвала Тадићу може слободно бити заборављена."

Video sam i registrovao....Ali, to je više kobajagi..o)))
Onako, da zvuči kako kaže Samardžić - štetom na štetu.
No nije uloga radikala da vladaju. Njihova uloga je da budu "stalna omiljena opozicija". Jer zna Antonić, tamo gde imaš stalnu opoziciju koja drži trećinu parlamenta, imaš i stalnu vlast..o)))
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 16:58 29.11.2007

Re: basara

Drago Kovacevic
Ma ne forsiram ja teme o Peri. Te teme forsiraju drugi. Ja forsiram one teme o kojima Pera piše


Ma taman posla, samo u prvom pasusu :))) A ko su ti drugi sto forsiraju? Kusovac, Biljana (i juce i danas), Tibor ... hm, kako njih covek da kritikuje?

Ja juce kod Biljane forsiram temu "zlocinacko udruzenje" a tebe nema da me podrzis? A svi ostali (posebno ovi koje covek ne moze da kritikuje) bi samo da pricaju o baneru i Peri ...

pozz

ps. Svidja mi se ovaj novi, drugi i bolji Pera ... fini, kulturan - bas kako i prilici drugoj i boljoj (sto bi rekao nas drug Domazet) Srbiji:)))
adam weisphaut adam weisphaut 17:00 29.11.2007

Re: basara


Video sam i registrovao....Ali, to je više kobajagi..o)))
Onako, da zvuči kako kaže Samardžić - štetom na štetu.
No nije uloga radikala da vladaju. Njihova uloga je da budu "stalna omiljena opozicija". Jer zna Antonić, tamo gde imaš stalnu opoziciju koja drži trećinu parlamenta, imaš i stalnu vlast..o)))

To sam ja davno nazvao: taktika good cop, bad cop
AlexDunja AlexDunja 17:07 29.11.2007

Re: basara

Video sam i registrovao....Ali, to je više kobajagi..o)))
Onako, da zvuči kako kaže Samardžić - štetom na štetu.
No nije uloga radikala da vladaju. Njihova uloga je da budu "stalna omiljena opozicija". Jer zna Antonić, tamo gde imaš stalnu opoziciju koja drži trećinu parlamenta, imaš i stalnu vlast..o)))

to da:)))
samo meni manje lici na politicki nekrolog kostunici,
a vise na tadic - predsednik do 2018 -te, jocic -ministar policije do 2018-te, i dalje :)))
adam weisphaut adam weisphaut 17:09 29.11.2007

Re: basara

to da:)))
samo meni manje lici na politicki nekrolog kostunici,
a vise na tadic - predsednik do 2018 -te, jocic -ministar policije do 2018-te, i dalje :)))

Sta da ti kazem pravi novi srpski politickio-mislilacki mizascen
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:13 29.11.2007

Re: basara

AlexDunja
Video sam i registrovao....Ali, to je više kobajagi..o)))
Onako, da zvuči kako kaže Samardžić - štetom na štetu.
No nije uloga radikala da vladaju. Njihova uloga je da budu "stalna omiljena opozicija". Jer zna Antonić, tamo gde imaš stalnu opoziciju koja drži trećinu parlamenta, imaš i stalnu vlast..o)))

to da:)))
samo meni manje lici na politicki nekrolog kostunici,
a vise na tadic - predsednik do 2018 -te, jocic -ministar policije do 2018-te, i dalje :)))

Ma večita vlast uz povremena personalna osveženja..o))) I večna "podela odgovornosti...o))
No, to ne biva koliko god se činilo mogućim...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:16 29.11.2007

Re: basara

adam weisphaut

Video sam i registrovao....Ali, to je više kobajagi..o)))
Onako, da zvuči kako kaže Samardžić - štetom na štetu.
No nije uloga radikala da vladaju. Njihova uloga je da budu "stalna omiljena opozicija". Jer zna Antonić, tamo gde imaš stalnu opoziciju koja drži trećinu parlamenta, imaš i stalnu vlast..o)))

To sam ja davno nazvao: taktika good cop, bad cop

Ma, raspored je kao po Murinjovom udžbeniku...
Samo i Murinjo je zamorio kako navijače tako i gazdu i sada se odmara...o)))
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:20 29.11.2007

Re: basara

Virtuelni Vasilije
Drago Kovacevic
Ma ne forsiram ja teme o Peri. Te teme forsiraju drugi. Ja forsiram one teme o kojima Pera piše


Ma taman posla, samo u prvom pasusu :))) A ko su ti drugi sto forsiraju? Kusovac, Biljana (i juce i danas), Tibor ... hm, kako njih covek da kritikuje?

Ja juce kod Biljane forsiram temu "zlocinacko udruzenje" a tebe nema da me podrzis? A svi ostali (posebno ovi koje covek ne moze da kritikuje) bi samo da pricaju o baneru i Peri ...

pozz

ps. Svidja mi se ovaj novi, drugi i bolji Pera ... fini, kulturan - bas kako i prilici drugoj i boljoj (sto bi rekao nas drug Domazet) Srbiji:)))

Ma Vaso, bio sam opravdano otsutan..o))
A ljudi koje pominješ pisali su o čemu i ja, uz svoj lični pečat tako da ta vrsta "podvale" ne može proći..o))
Imaš druge pokretače i pratioce ove teme kojima ti uredno basiraš...o)))
pozz

Nenad M. Nenad M. 17:21 29.11.2007

Re: basara

Ja juce kod Biljane forsiram temu "zlocinacko udruzenje"


Vaso, je l mozda mislis na ovo:

Beograd -- Nekoliko dobavljača prehrambrenih proizvoda javilo se B92 sa zvaničnim ponudama kompanije Delta po pitanju marži.

Radi se o ponudama Delte za plasman proizvoda dobavljača prehrambenih proizvoda u prodavnicama Maksija, Mini-maksija i Tempa, koji su u vlasništvu Delte. U tim ponudama od njih se traži da spuste cene svojih proizvoda između 30 i čak 40 odsto. To ne znači da će proizvodi biti jeftiniji, već da će Delta i to uzeti kao deo svoje zarade.

Prema ponudi koju je nekoliko dobavljača prehrambrenih proizvoda dostavilo B92, da bi plasirali proizvode u Maksiju i Tempu, predlaže se da smanje svoje cene na sledeći način:

- osnovni rabat (popust koji proizvođač odobrava trgovcu za svoj proizvod) u Deltinim maloprodajnim objektima

- sve vste hleba za 30 odsto, a beli hleb za 20 odsto

- peciva za 33 odsto

- prezle za 38 odsto

- podloge za picu, kolači i kore za picu za 33 odsto

- smrznuti proizvodi za 37 odsto

Za poslovanje neverovatan potez jeste i to što u pisanoj ponudi direktora za prehranu Maksija Bojana Grbovića postoji i uslovljavanje da će od odgovora na ponudu Delte zavisiti i buduća saradnja i pozicioniranje asortimana u Deltinim maloprodajnim objektima.

Ali, tu nije kraj uslovljavanjima. Da bi poslovali s Miškovićem, kada mu daju traženi popust, moraju da prihvate i još jedan uslov - da im njegova kompanija isplaćuje zaradu tek za 60 dana za hleb, peciva i kore, a za čak 90 dana kad je reč o programu zamrznute hrane.


Dobavljači za B92 tvrde da je za plasman proizvoda u maloprodajnim objektima Delte neophodno platiti i takozvani ulaz od 200.000 dinara po proizvodu, dok je, primera radi, za tako nešto u Merkatoru, prema njihovim navodima, potrebno izdvojiti deset puta manje - 20.000 dinara po proizvodu.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:25 29.11.2007

Re: basara

AlexDunja
Video sam i registrovao....Ali, to je više kobajagi..o)))
Onako, da zvuči kako kaže Samardžić - štetom na štetu.
No nije uloga radikala da vladaju. Njihova uloga je da budu "stalna omiljena opozicija". Jer zna Antonić, tamo gde imaš stalnu opoziciju koja drži trećinu parlamenta, imaš i stalnu vlast..o)))

to da:)))
samo meni manje lici na politicki nekrolog kostunici,
a vise na tadic - predsednik do 2018 -te, jocic -ministar policije do 2018-te, i dalje :)))

Bogami liči...o))
Kaže Antonić, otprilike ovako...Gubitak Kosova će koštati Koštunicu, a Tadić i društvo koje podrazumeva Antonića i NSPM, jašu dalje..o))) Pa kaže dalje, iako to nije doslovno napisao - A ko ga može bolje braniti od LDP-a nego mi, dokazani promoteri "srednjeg puta"....
kako ti se čini ova interpretacija...o))
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 18:05 29.11.2007

Re: basara

Nenad M.
Vaso, je l mozda mislis na ovo:


Pa ti znas da nisam mislio na to ... samo se valjda pravis Enlgez

Ali kad si "navalio" da ti odgovorim i na to: ovako u tekstu izgleda da je Verica Barac bila u pravu u vezi monopola Delte ... i bas mi drago da je Одбачена „Делтина” пријава против Бараћеве. A to opet ostavlja utisak da drzavni organi (u ovom slucaju sud a i sama Verica Barac) rade dobro svoj posao i da nisu korumpirani. Naravno i da je sud odlucio drugacije ... ne bi znacilo da je automatski korumpiran - morao bi covek prvo da vidi razloge i argumente za takvu odluku ...

Ne vidim samo sto ti stalno navodis te primere u vezi Delte? Valjda iz nekog razloga mislis da je ja branim? Ja podrzavam strogu kontrolu SVIH nasih tajkuna (ukljucujuci naravno i Miskovica) i borbu PRAVNIM sredstvima protiv monopola. A i to da krupni kapitalisti stalno teze monopolu je sasvim nesto normalno i na zapadu ... i to nije NIKAKAV zlocin. Jednostavno drzava podeli velike firme, za koje se zakljuci da imaju monopol, na vise manjih ... a eventualno bude i placanja kazne za eventualno zaradjena sredstva na bazi monopolskog polozaja etc.

Evo ja se pridruzujem svakoj inicijativi koju pokrene LDP da se zakonska regulativa poboljsa u tom smislu (i priblizi zapadnoevropskom medelu) ... kao i da se sve nepravilnosti u radu drzavnih organa sankcionisu i pokrene odgovornost.

Jedino ne vidim sta ima jedna opoziciona partija da se bori protiv jednog tajkuna???? Njen posao je da kritikuje i kontrolise organe vlasti. Zato ja i insistiram da se ovo "zlocinacko udruzenje" rascisti na sudu. Pa da ona strana koja "laze i spinuje" odgovara ... Pa valjda si i ti za to? Ili nisi?

pozz

ps. Naravno jedan novinski izvestaj ne moze biti tek tako dokaz ... Mene bi recimo interesovalo zasto ti dobavljaci ne prodaju drugim firmama tu svoju robu? Po ovoj komisiji Delta ima mnopol u Beogradu od 55% posto ... znaci ima jos uvek 45% posto drugih firmi, a u Srbiji je ocigledno taj procenat veci ... Da li to znaci da se svi trgovci dogovaraju (i traze slicne uslove)? Cime opet krse zakone ... i znaci da i neki drugi tajkuni treba da snose konsekvence. Cime dolazimo opet do mog stava da se radi o propsima i njihovom sprovodjenju od strane vlasti ... a ne o borbi POJEDINIH partija protiv POJEDINIH tajkuna ...

pps. Nisi se nesto javio na onaj moj post kod Biljane u vezi finansiranja partija ... Mislis to nema veze sa korupcijom? I kako cu ja da verujem partiji koja se protiv jedong tajkuna bori a drugog ne? A ne znam da li i od koga prima pare ...
AlexDunja AlexDunja 20:37 29.11.2007

Re: basara

kako ti se čini ova interpretacija...o))

good for ldp:)
Veljko B Uzicanin Veljko B Uzicanin 15:33 29.11.2007

Tootles Pera

Sta znaci cinjenica da je Pera napisao tekst bez "psovki" ? Ona ne znaci da Pera moze da bude "dobar decko" kada se to od njega trazi, vec da mu je namenjena uloga tuznog junaka Orvelove "1984." gde se u zadnjoj recenici kaze kako on u stvari voli Velikog Brata, nakon svega sto mu je taj Veliki Brat uradio i koji mu je cupao zdrave zube.
Ja zato nisam zelo ni da pogledam taj zadnji Perin tekst, a kamo li da ga procitam. Mene ne zanima Pera kome su polomljeni zubi i kao takvom bih eventualno mogao udeliti neku kintu na konto socijalne pomoci i minulog rada. A oni koji su lomili i polomili Perine zube sada se busaju u grudi junacke kako su ga branili i odbranili.
Ali sta ocekivati od onih koji su vodili kampanju gasenja jedne tv stanice (zato smo, jelte, sada svi srecni sto je ona ugasena) pod izgovorom da je gazda te televizije lopina, a za koje je Pera samo kao kamencic u cipeli koji se lako da izvaditi.
Colin_bgd Colin_bgd 15:45 29.11.2007

Nisam ni ja...

Tesko je biti Pera Lukovic. Tesko je (iako mnogo delotvornije na duze staze, ali na licnom nivou) biti naoruzan samo perom protiv onih koji olako potezu mitraljeze, tenkove, granate i rucne bombe pod prozor. Svi mi, anonimusi, nismo ni za prineti Peri. Ako Pera treba da udahne vazduh, neka, i treba, ne zameram, razumem, da li podrzavam ili ne, nebitno je...

A za Basaru. Ono "NISAM JEO" je genijalno i vredno celog njegovog spisateljskog opusa (bez negativnog, ironicnog ili uvredljivog sub-konteksta). Ako ne udje u srpsku modernu mitologiju na nivou ko to tamo peva, maratonaca, davitelj vs. davitelj, i slicnih legendi nista nismo uradili...

Danas sam vec u jedno 10 najrazlicitijih situacija upotrebio "nisam jeo" argument... )))
sabi sabi 15:50 29.11.2007

A peting

A peting? Eto jedno bezobrazne reci.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:20 29.11.2007

Re: A peting

sabi
A peting? Eto jedno bezobrazne reci.

Peting ima samo taj prizvuk koji dočarava bliskost tanjira za supu i za glavno jelo...o)))
Nahtigal Sandra Nahtigal Sandra 23:55 29.11.2007

Re: A peting

90 posto ljudi nema pojma sta to uopste znaci.
i dokle bre sa tim stranim izrazima, a?

Doctor Wu Doctor Wu 17:04 29.11.2007

Drugovi (i drugarice),

samo koordinisano.
Nenad M. Nenad M. 17:17 29.11.2007

Re: Drugovi (i drugarice),

samo koordinisano.


ne brini bice kako kazes!
Momir Markovic Momir Markovic 17:51 29.11.2007

SRAMOTA !!!!

Dragi Drago

Bio sam odlucio da se ne javljam ali sam sada prinudjen jer je ovo prevrsilo svaku meru.

Rugati se ljudima i to na najnizi moguci nacin bez stila i ukusa nema smisla.

Podrzavas tog Petra Lukovica koji se sprda sa mentalno obolelim osobama.

Zar i ti ljudi nemaju svoja prava kao i sav normalan svet?

Pre nekoliko dana na ovom mestu to se isto desilo i Dr Vojislavu Seselju. Bez pravog povoda su zajebavali nesrecnog coveka na ocigled partijskih kolega i porodice.

Zar ne shvatate da ti ljudi ne mogu biti odgovorni za svoje postupke. Takodje oni niti ne shvataju da nesto oko njih nije u redu.

Kako bi tom Peri bilo kad bi bio na njihovom mestu?

Zar se samo zato sto u medicinskim ustanovama tog tipa nema slobodnih kapaciteta dopusta da oni budu prepusteni na milost i nemilost inim Lukovicima.

Malo je reci da je to sramota. Da je ovo Rusija ne bi bilo tako.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:23 30.11.2007

Re: SRAMOTA !!!!

Momir Markovic
Dragi Drago

Bio sam odlucio da se ne javljam ali sam sada prinudjen jer je ovo prevrsilo svaku meru.

Rugati se ljudima i to na najnizi moguci nacin bez stila i ukusa nema smisla.

Podrzavas tog Petra Lukovica koji se sprda sa mentalno obolelim osobama.

Zar i ti ljudi nemaju svoja prava kao i sav normalan svet?

Pre nekoliko dana na ovom mestu to se isto desilo i Dr Vojislavu Seselju. Bez pravog povoda su zajebavali nesrecnog coveka na ocigled partijskih kolega i porodice.

Zar ne shvatate da ti ljudi ne mogu biti odgovorni za svoje postupke. Takodje oni niti ne shvataju da nesto oko njih nije u redu.

Kako bi tom Peri bilo kad bi bio na njihovom mestu?

Zar se samo zato sto u medicinskim ustanovama tog tipa nema slobodnih kapaciteta dopusta da oni budu prepusteni na milost i nemilost inim Lukovicima.

Malo je reci da je to sramota. Da je ovo Rusija ne bi bilo tako.


Ma Momire da bih reči rekao..Kritika je na mestu...o))
pozz
Pedja Rafailovic Pedja Rafailovic 18:09 29.11.2007

Fantastican tekst!

Zapravo, kratka prica. Jos nekoliko ovakvih, i, eto nama scenarija za film, mozda "Deja vu 2" (ako se saglasi Goran Markovic).
:))

new pony new pony 19:54 29.11.2007

Re: Fantastican tekst!

meni lici na pink panter 1, kada se piter selers penje po fasadi hotela i upada u sneg. to je verovatno zato sto pera radi za pink.
Dax Dax 23:02 29.11.2007

Re: Fantastican tekst!

Basara je super tekst napisao a Pera se primirio covek ni da malko opsuje.Dobra je fora sa kobasicama.
Nahtigal Sandra Nahtigal Sandra 23:51 29.11.2007

Jeste li možda primetili ?


primetili, primetili....

toliko je ocigledno.

izgleda da nije primetio samo onaj ciji je pogled zamagljeno zamrznut, nekako premazan.
a mozda i jeste-tesko se ista zakljucuje iz necistih ociju, znate.


a da li ste Vi postovani Drago primetili koliko samo strasti Ta podela donosi?

veliki su to zalogaji bili...
...kao creva se vuku,
ali creva kad se preseku
znate li sta ispada?


SVAKO DOBRO


Dax Dax 01:05 30.11.2007

Vremeplov

Zeleo bih da podelim ovaj tekst sa vama.Procitajte ga do kraja a onda pogledajte datum.Da se sledis.Izvinjavam se na dugackom postu.Obrisite Drago ako je predugo.Svako dobro.
Komunizam van zakona
Zoran Đinđić

Komunizam je bio jedino društveno uređenje u istoriji čovečanstva koje je uvedeno dekretom. Naravno da je istorija prepuna oktroisanih državnih uređenja i nametnutih oblika vlasti. Međutim, komunizam je bio znatno više od toga. On je predstavljao nameru da se na osnovu principa, formulisanih i obrazloženih u "naučnom komunizmu", tj. komunističkoj filozofiji istorije, stvarnost uspostavi, oblikuje i da se njome upravlja. Komunisti su društvu pristupali na isti način na koji konstruktor pristupa izradi nekog velikog projekta. Najpre se izbrišu sve prethodne skice, zašilji olovka, sistematizuju prostorne celine. Poređenje je adekvatno, ali cinično. Jer, ono što je u komunističkom projektovanju brisano bili su: tradicija, istorijsko sećanje, ljudske sudbine, narodi. Zašiljena konstruktorska olovka često je imala oblik golog nasilja, a ono što se projektovalo bili su individualni životi, društvo, istorija, ljudski rod.

Oni koji pokušaju da razumeju magičnu privlačnost komunističke ideje u fazi njene ekspanzije moraće da odustanu od jednostavnih analiza i osuda totalne vlasti, neograničenog terora i ideološkog monopola. Sve to je istina, ali nije dovoljno. Ostaje "višak problema" koji se sastoji u tome da su visoko moralni ljudi iz uverenja postajali egzekutori nedužnih sugrađana, da su i sami umirali kličući svojim vlastitim ubicama, dojučerašnjim drugovima.

Zaista, komunizam se ne može razumeti bez uzimanja u obzir slatke i opojne kolektivne droge - vere u to da se ljudi i društvo u celini mogu menjati i usmeravati prema unapred utvrđenom planu i iz jednog centra. "Novi čovek" je obećani dobitak u toj velikoj igri, u kojoj je kao ulog služila najpre vlastita duša. Naravno da je u toj igri bilo i varalica, ali to je sporedni efekat. Nijedna igra nije moguća bez onih koji iskreno veruju u njena pravila, pa isto važi i za komunističku.

Utoliko je komunizam kao projekat definitivno propao već napuštanjem ratnog komunizma i uvođenjem NEP-a u Sovjetskom Savezu. Sve nakon toga bilo je otaljavanje, klanje tupim nožem, sprečavanjem istine da dođe na svetlo dana. Onog trenutka kada je ideja o permanentnoj revoluciji kao sadržaju komunističke civilizacije zamenjena različitim teorijama o "prelaznom periodu", socijalizmu kao prvoj fazi komunizma, kada je dopušteno korišćenje novca kao sredstva društvenog saobraćanja, kada je uvedena državna vlast kao preovlađujući oblik administrativne kontrole, tog trenutka se velika zamisao metodskog menjanja ljudskog roda pretvorila u taktiku održavanja vlasti po svaku cenu.

Izvorni otrov komunizma, vera u mogućnost i poželjnost političkog upravljanja ljudskim dušama i istorijom čovečanstva, neutralisan je, dakle, već u ranim dvadesetim godinama. On je nadalje postojao i putovao svetom kao što svemirom putuje svetlo neke zvezde koja je odavno nestala. U ime te svetlosti lomljeni su ljudi i narodi, ali pretežno tehnokratski, bez izvornog entuzijazma.

Danas, kada su se izgubili i poslednji tragovi varljive svetlosti, ostao je mrak još gušći nego pre toga, i ostalo je pitanje: kojim putem nazad? Da li je moguć postepen, evolutivni povratak sa ćorsokaka na normalni put, ili bi ova "vožnja u rikverc" samo unela dodatnu pometnju u društveni saobraćaj, pa se stoga preporučuje traženje prečice, po kojoj je vožnja rizična i nekomforna, ali obećava znatno brže uključivanje u regularne civilizacijske tokove.

Svako razmišljanje o najjednostavnijem načinu storniranja komunističkog projekta mora imati u vidu način njegovog nastanka. Uveden dekretom, on je bio i ostao nešto veštačko, mehaničko, artificijelno. Kao mašina koja stane čim se isključi eksterni dovod energije. Taj eksterni dovod bila je represija. Ako nema represije, direktne i uverljive, komunizam se topi kao komad leda na pustinjskom suncu. Međutim, problem se tu ne završava. Sedam ili četiri i po decenija komunizma nisu, doduše, stvorili njegovu prirodnu socijalnu osnovu, koja bi mu omogućila da živi i bez priključivanja na eksterni izvor energije. Ali u tom vremenu su spontano razvijeni različiti mehanizmi prilagođavanja ovom veštačkom načinu života. Ljudi su se dovijali kako da prežive u uslovima suspenzije svih ili znatnog dela pretpostavki za normalan život. Na taj način je nastao svojevrsni socijalistički tip socijalnog osećanja i ponašanja, koji osposobljava za preživljavanje u nenormalnim uslovima, ali koji može da bude prepreka uspostavljanju i stabilizovanju normalnih uslova.

Uvežbana da izbegavaju i amortizuju represiju, komunistička društva nisu osposobljena za " konstruktivno ponašanje", tj. njima nedostaje iskustvo u rešavanju konstruktivnih zadataka. A kako bi ga i stekli, kada je sve drugo osim traženja linije najmanjeg otpora u komunizmu bilo čist luksuz.

Zbog toga je, po prirodi stvari, društveni i politički pluralizam koji je u bivšim socijalističkim državama takoreći eksplodirao nakon ukidanja najgrubljih oblika represije, u velikoj meri nastupio u formi anarhije, bez elementarnih sposobnosti rešavanja konflikata i miroljubive samoregulacije. Veštački projekt komunizma/socijalizma decenijama je sprečavao spontanu društvenu komunikaciju i prisiljavao društvo da govori mehaničkim ideološkim jezikom. Sada je taj jezik ukinut, ali ono što ga zamenjuje pre liči na galamu i neartikulisane zvuke nego na nesputano sporazumevanje. Nekadašnjim komunističkim društvima potreban je izvesni period učenja da bi društvene grupe (nacije, vere, političke stranke) pronašle svoje jezike, na kojima mogu da izraze svoje interese, da ih saopšte drugima, i da sa drugima komuniciraju o tim interesima. Za to je neophodno vreme i vlastiti napor. Dok traje uvežbavanje jezika na kome će biti moguće voditi rasprave, svađe i postizati sporazume, možda će neke društvene grupe posegnuti za onim sredstvima komunikacije kojima već raspolažu, tj. pesnicama, pa će ponegde za raspravu biti prekasno. Ali, alternative nema. Za socijalno učenje potrebno je izvesno vreme. Neka lekcija se može preskočiti, ceo kurs ne može.

Na osnovu svega ovoga je jasno da će se nekadašnja socijalistička društva na svome putu u normalne civilizacijske tokove morati kretati istovremeno u dve brzine. Ono što je u njima bilo stvoreno i održavano političkim odlukama i veštački, mora neodložno i radikalno da bude uklonjeno. To se pre svega odnosi na način upravljanja društvom, na državne i društvene ustanove, na tip vlasti i delovanje njenih nosilaca. U transformaciji državnog i društvenog uređenja bivša socijalistička društva moraju se kretati četvrtom brzinom, ili će se zagubiti na stranputici. Međutim, u menjanju i korigovanju socijalnog mentaliteta i strukture ponašanja primerena je druga brzina. Iako je taj mentalitet nasleđe socijalizma, on nije mehanička tvorevina koja se može dekretom ukidati. Rušioci socijalizma ponovili bi fatalnu grešku njegovih graditelja, ukoliko bi poverovali da je ljudska psiha tabula rasa koja se može brisati jednim potezom sunđera.

Znatan broj problema Sovjetskog Saveza proizlazi iz nespremnosti da se jasno odvoje promene koje se moraju izvršiti radikalno i odmah, i promene za koje je potrebno vreme. Neuspeli puč delovao je otrežnjujuće. Bez razvlašćivanja partije koja svoju vlast legitimiše revolucijom i birokratskom rutinom, bez čišćenja države od ideoloških taloga, bez radikalnog odvajanja privrede i politike, bez potpunog oslobađanja medija kao sredstva kontrole politike - nema pomaka. Jeljcinov radikalizam samo je prividan. Radi se o elementarnom realizmu. Komunističke ustanove dekretom su uvedene i dekretom se mogu i moraju ukinuti. U toku sedam decenija apsolutnog monopola one su akumulirale takvu moć da ne dolazi u obzir njihovo pripuštanje na pluralističko političko tržište, na kome bi bile beskrajno privilegovane u odnosu na druge aktere. Ukidanje Komunističke partije, zabrana "Pravde", pretvaranje TASS-a u deoničarsko društvo, i slične mere, nekome mogu izgledati kao preterano radikalne, čak demokratske. Međutim, tek tim merama se uspostavljaju uslovi za pristup političkom tržištu pod relativno ravnopravnim uslovima.

Ako poslednje ubrzanje društvenih promena u Sovjetskom Savezu uporedimo sa stanjem u Srbiji, odmah ćemo uočiti naše sve veće zaostajanje. U političkoj javnosti Srbije nije opšteprihvaćeno čak ni elementarno razlikovanje između socijalizma kao državnog i društvenog uređenja, i socijalizma kao trenutnog oblika vlasti, tj. stranke na vlasti. U ideološku odbranu jednopartijske države, društvene svojine, mešanja politike u privredu, itd. navodi se neobično obrazloženje da je i u Francuskoj na vlasti socijalistička partija. Naravno, samo što u Francuskoj na vlasti nije socijalističko državno i društveno uređenje.

Stavljanje komunističkih ili socijalističkih ustanova van zakona u stvari predstavlja ispunjavanje elementarnog uslova za bilo kakve suštinske promene. Ovo važi za sve države u kojima je isproban projekt pravljenja istorije po meri ideologije. Nema ničeg prirodnijeg nego da se nakon uvida da je poduhvat propao ona sredstva koja su korišćena vrate u prethodno stanje. Dakle, da se imovina komunističkih organizacija kao nekadašnje ideološke ekspoziture društva oduzme njihovim trenutnim uživaocima i pretvori u državnu svojinu. To se desilo u gotovo svim bivšim komunističkim državama. To se nije desilo u Srbiji. Ništa nije logičnije od zahteva da se raspusti stara nomenklatura, pre svega u državnom, partijskom i policijskom aparatu, pošto je ona bila stub represivnog mehanizma. Nije potrebno nabrajati gde se to sve desilo. Možda je važno napomenuti da se u Srbiji to nije desilo.

Bilo bi pogrešno uski pojam legalnosti koristiti za objašnjavanje promena koje su neophodne za spas nekadašnjih socijalističkih društava i njihovih građana. Ukidanje partije koja je stalni potencijalni izvor remećenja legalnosti predstavlja uslov za stabilizovanje legalnosti. Ne radi se ni o kakvom "lovu na komuniste" niti o nekom novom obliku diskriminacije. Ni u kom slučaju ne treba sprečavati komunizam kao političku orijentaciju, ili komunističku (socijalističku) partiju kao jednu u višestranačkom spektru.

Međutim, da bi višestranačka demokratija postala više od šarene fasade, država i društvo moraju biti dezinfikovani i dekontaminirani od svih tragova partije koja ih je oblikovala po svojoj meri. Za taj poduhvat je potrebna jasna odluka i jasni činovi. U Sovjetskom Savezu je bio neophodan državni udar da bi reformski političari shvatili ovu elementarnu činjenicu. U Srbiji se o radikalnim promenama i ne govori, a kamoli da se sprovode. Osim ako nam možda iz zemlje iz koje nam je došla bolest ne dođe i lek za nju?

Nin, 1. avgust 1991.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:21 30.11.2007

Re: Jeste li možda primetili ?

Nahtigal Sandra

primetili, primetili....

toliko je ocigledno.

izgleda da nije primetio samo onaj ciji je pogled zamagljeno zamrznut, nekako premazan.
a mozda i jeste-tesko se ista zakljucuje iz necistih ociju, znate.


a da li ste Vi postovani Drago primetili koliko samo strasti Ta podela donosi?

veliki su to zalogaji bili...
...kao creva se vuku,
ali creva kad se preseku
znate li sta ispada?


SVAKO DOBRO



Sandra, onda bi se to "famozno mesto" moglo zvati staništem strasti...o))
pozz
bekrija bekrija 06:21 30.11.2007

peru lukovica za pre'sednika

pa napokon da se radujem zivotu....
Strongman Strongman 12:13 02.12.2007

Ja kao Kostunica

Izvini sto kasnim Tekst je ooodlican. Imas preporuku ko vrata. Stvarno neznam kako mi je promakao..

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana