Društvo| Život

Beograd vs. provincija

dirtyharry RSS / 04.06.2010. u 08:29

beograd.jpgProvincija? Ne volim tu reč. Pre svega što se upotrebljava u pogrešnom kontekstu. Neko je podelio Srbiju na Beograd i njegove provincije, odnosno delove Srbije koje pripadaju Beogradu a ne Srbiji. Rim je imao svoje provincije, a Srbija ima prestonicu i unutrašnjost. Balaševiću zbog pesničke slobode mogu da oprostim Provincijalku, jer zamislite kakva bi pesma bila kada bi se zvala “Devojka iz unutrašnjosti“. Ne, ovde nije reč o pesničkim slobodama ili geografiji i pripadnosti Beograda unutrašnjosti ili ostatka Srbije Beogradu. Ovde je reč o ljudima koji tu žive ili bar pokušvaju da žive. Beograd ni ostatak Srbije ne mogu jedno bez drugog.

Na nekoliko nezavisnih tekstova, na različitim sajtovima, na raznorazne teme o Beogradu sam naišao na zlobne komentare kako su neke stvari loše u Bogradu zbog ljudi iz unutrašnjosti koji su tu došli. Svako ima neku svoju muku koja ga ja zatekla i za koju mora da krivi nekog (nikad sebe) i naravno po sili zakona uvek je neko drugi kriv. Prst je uvek na gotovsu samo treba da se uperi u nekoga.

Na žaljenje jedne studentikenje kako nema para ovo je dobila kao odgovor, citiram:

"A šta ćeš ti u Beogradu na studijama? Studiraj u tvom rodnom mestu, a ako tamo nema fakulteta to je sa razlogom - njive su prazne (a seljaci su u Beogradu)."

Nije to ništa novo da neko ovako nešto lupi, nego je za mene alarmantno što je ovakav komentar dobio skoro više pozitivnih nego negativnih preporuka. Onih koji se slažu sa ovom izjavom ima sve više, izgleda da im je deda ostavio tapiju na Beograd u testamentu.

istockphoto_1534834_conflict.jpgNema opravdanja ni za jednu stranu. Ja sam se prvo pitao kako se uopšte postaje Beograđanin? Da li se Beograđanin postaje rođenjem ili je potrebno da se ubije par domorodaca i onda da sve to aminuje lokalni vrač? Nije mi jasno odakle dolazi tolika mržnja sa svih strana? “Beograđanima“ su krivi provincijalci jer nemaju posla, jer bacaju đubre, jer pljuju po ulicama, jer se tuku... spisak je poduži, valjda nema, voleo bih da verujem da nema “Beograđanina“ koji to nikad nije uradio (na stranu što se zna kako je po PS-u). Provincijalcima su opet krivi Beograđani jer teško žive, jer su plate van Beograda mnogo manje itd. Problem je što ništa od svega ovoga ne može da se generalizuje pa zato jedni druge sve više počinju da mrze, a sve to naravno bez razloga umesto da krive vlast koja je najvećim delom kriva za sve veće klasne razlike među ljudima. Vlast mora da smiri Beograd, jer ako se u Beogradu narod pobuni, onda će sve da pukne, dok je u Beogradu koliko toliko podnošljivo za život, nikoga nije briga za unutrašnjost a ljudi iz unutrašnjosti će da nastave da migriraju za Beograd.

Conflict_pointing.jpgU svom svôm neznanju i muci svako traži nekog koga će da okrivi. Pošto nema konkretnog krivca onda se okrivljuju ljudi iz okruženja, posla, komšiluka. Rečenice su poznate, tipa “Ma šta je on tu došao iz vukojebine pa sutra dan moja deca neće imati posla zbog njega... “. U današnje vreme, ovo je jedan od glavnih razloga mržnje. Ljudi nemaju posla, teško je svuda ali često zbog niske kvalifikacije je konkurencija prevelika i čovek mora imati neki kvalitet koji će ga izdvojiti iz gomile, ali ako je ta gomila prevelika očigledno je da je prosto nemoguće doći do izražaja. Veoma plodno tle za rađanje mržnje prema konkurenciji.

Ljudi dolaze u Beograd zbog posla u ubedljivo najvećem procentu. Gomila ljudi koje znam i koji su studirali u Nišu su posle završenih studija otišli u Beograd da rade. Što je manja sredina, ima manje posla tako da je i bilo kakva konkurencija prevelika. Poslodavcima je super jer u većoj konkurenciji kadrova mogu da izaberu bolje i kvalitetnije ljude ali lokalcima u Beogradu to smeta jer onda moraju da se više pomuče da dođu do posla. Konflikti su očigledni i sve je spremno da opšta makljaža počne i gaženje preko glava drugih da bi se zadovoljio sopstveni cilj. Borba je bezobzirna i sit gladnom ne veruje.

Imam prijatelje iz Bele Palanke pored Niša. Prosečna plata tamo je nešto preko deset hiljada dinara ili što bi rekli cigani nekada desetak črvenih. Šta sa tim novcem možeš da radiš i kako da živiš? Koga da školuješ i gde da pošalješ na školovanje. Niš jeste blizu ali ima fakulteta koji samo postoje u Beogradu, šta onda? Ništa, dete iako možda talentovano za nešto neće moći da radi to što voli i želi nego ono što mora.

Sa druge strane sam viđao ljude po fakultetu koji su konkurisali na fakultetima u Beogradu i odbijeni su tamo pa su onda došli u Niš jer je imalo mesta i manja je konkurencija. Videlo se koliko im je krivo što nisu u Beogradu i uvek su mogle  da se čuju priče kako će odmah posle studija da odu za Beograd. Ovo je ono što je mene iritiralo neopisivo. Trčanje za Beograd po svaku cenu. Pa onda “beogradske priče“ od onih koji su uspeli da ostanu gore. Tačno je da glavni grad nudi neuporedivo više bilo kakvih mogućnosti, kulturnog sadržaja bilo koje vrste, koncerata itd. nego ostali ali to i dalje meni nije dovoljan razlog da od njega pravim statusni simbol i da mi to bude cilj u životu, da eto živim u Beogradu.

Radio sam i živeo u Beogradu nekoliko meseci i na njegovu žalost, nije mi se svideo (a možda ni ja njemu, ne znam). Mnogo toga što je imao da ponudi nisam imao vremena da vidim, što zbog previše posla i prekovremenog rada, što zbog drugih obaveza ali sve u svemu nismo se našli. Ono što sam primetio u Boegradu je da su ljudi mnogo više otuđeni jedni od drugih, što je moža normalno za velike gradove, ali za mene neprihvatljivo kao mesto za život. Nikog ni za šta drugo osim za svoje obaveze nije briga. Ljudi mnogo manje sažaljevaju i saosećaju sa drugima, mnogo manje ljudskosti dolazi do izražaja.

01beograd.jpgZadnji put kada sam išao za neku vizu, više se ne sećam koju sam ostao da prenoćim pa sam se sutra dan vratio nazad. Za ta dva nepuna dana sam prisustvovao dvema potencijalnim tučama. Jednu sam sam izbegao zato što sam se ujeo za jezik pa nisam jednom kratežu od metar i po ništa hteo da kažem jer mi je rekao da mu stojim na putu (na trotoaru na Terazijama, baš mali neki trotoar) gde on hoće da prođe, a došlo mi je bilo da ga uhvatim i naglavačke bacim u kontejner pored, samo nogice da mu vire iz istog a drugi incident se zamalo dogodio na Slaviji kada sam bio u tramvaju kada su dvojica taksista htela da idu onom ulicom pored McDonaldsa a tramvaj im je zakrčio put. Ne vidim ništa problematično jer vozač tramvaja ne može da ide napred, gužva je (baš čudno na Slaviji). Međutim tim pilećim mozgovima to nije bilo očigledno i dovoljno jasno pa su kreunli da psuju i na kraju su uleteli u tramvaj i počeli da maltretiraju vozača, sve dok isti nije uzeo onu šipku za razdvajanje šina na skretanjima. Nisu neki aduti koje ti Beograd ponudi kada dođeš na dva dana, da bi rekao “E, ovde hoću da živim!“. A i sve češće se vrte po novinama članci da su neki stranci prebijeni u Beogradu. Dešava se to svuda, da stranci izvuku deblji kraj ali izgleda da u našoj prestonici to postaje hronično.

Danas u Beogradu najmanje ima Beograđana, što je možda i dobro za veliki grad, ali ta nekultura i mržnja definitivno ne potiču samo od ljudi iz unutrašnjosti ili od Beograđana. Za mene su najgori oni koji su došli iz unutrašnjosti a sad su veći Beograđani (malograđani) od svih Beograđana. Prijateljica mi je isto neko vreme radila u Beogradu i tamo je od koleginice koja je došla iz neke vukojebine, živi u blizini Obrenovca i tu je nekoliko godina čula reči “A ti si iz provincije?“. Što bi reko Njegoš:

Ne bojim se od vražjega kota,

neka ga je ka na gori lista,

no se bojim od zla domaćega.

Na našu sreću ovde ne postoji đavolji nakot, nego samo zlo u ljudima koje je sve više počelo da izlazi na površinu i da se manifestuje sve očiglednije.

Ne mogu da kažem da sam previše putovao ali sam opet putovao mnogo više nego većina mojih vršnjaka. Nigde me niko nije pitao odakle sam, ko sam i šta sam takvim tonom. Nikoga nije bilo briga odakle sam ja, kako sam došao i zašto sam tu. U našoj prestonici to postaje stvar prestiža.

Za mene je moje selo centar sveta gde god da budem i gde god da odem, sve ostalo će da bude provincija samo malo bliža ili malo dalja. Beograd i ostatak Srbije ne mogu jedno bez drugog, pitanje je samo kada će to i ljudi shvatiti a dobrim ljudima kapa dole odakle god bili.



Komentari (145)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

man ray loves me man ray loves me 23:07 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

pariski je dosta dobar, i tih, sa gumenim tockovima. jedan deo je i dvospratan. inace pariz je pre par godina slavio sto godina metroa! to je podatak koji me odusevio.
a njujorski je sklopocija i izgleda kao da ce svakog trena da iskoce nindza kornjace.
mikimedic mikimedic 23:13 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost


eh...mnogo trazis....to ni ovaj londonski nije, quite the reverse in fact.


moskovski jeste, da ne govorim o ruskim zeleznicama uopste.
Bili Piton Bili Piton 23:18 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

mikimedic

eh...mnogo trazis....to ni ovaj londonski nije, quite the reverse in fact.


moskovski jeste, da ne govorim o ruskim zeleznicama uopste.


pa ne smetaju meni ni ruski trolejbusi po beogradu, ocigledno su izdrzljivi (mada su mi njihovi prethodnici, oni nasi zeleni "Gošini", na liniji 11, bili drazi).

Ako umeju da naprave dobar metro nek ga naprave. samo da ga ima vec jednom. evo sad mi pade pogled na vest "autoput do crne gore bice gotov 2025, ako sam dobro procitao - pa jbt, to je intolerable.

edit - nije, pogresno sam procitao - do 2015
mikimedic mikimedic 23:24 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

Ako umeju da naprave dobar metro nek ga naprave. samo da ga ima vec jednom


pa umeju, i ima ga, ali u moskvi.

sto ga nema kod nas to je vec neka druga tema, i nema mnogo veze sa rusima...
vishnja92 vishnja92 23:38 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

moskovski jeste

moskovski metro je direktno odvratan, nesto kao Moskva pa jos mnogo vise.
prljav, bucan, izmucen, sa svim onim potlacenim ljudima...

Moskva je prvi grad kog sam dozivela kao pijavicu, fuj.
mikimedic mikimedic 00:18 05.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

moskovski metro je direktno odvratan, nesto kao Moskva pa jos mnogo vise.


za razliku od pariskog, cistog...

ovako, kazes?
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:10 05.06.2010

gedžo,

samo reci





mlekac mlekac 03:58 05.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

mikimedic

eh...mnogo trazis....to ni ovaj londonski nije, quite the reverse in fact.


moskovski jeste, da ne govorim o ruskim zeleznicama uopste.


Bolje o ruskim nego o srpskim - koji ono procenat pruge ima prosecnu dozvoljenu brzinu od 10km/h?

Pa pre stignes biciklom (ako te neko usput ne pokupi) nego vozom!

To je ono sto sam rekla za saobracaj.

Meni je u Botswani (AFRIKA) trebalo dva i po sata za 460km izmedju Mauna i Gancija!

Put od Gaborona do Mauna (relacija ekvivalentna razdaljini Beograd-Berlin) prelazi se za 10 do 12 sati, a i to je samo zato jer postoji deo kroz Kalahari gde put jos nije doveden u dobro stanje, i zato sto mora da se pazi na zivotinje koje imaju naviku da isetaju na put, inace bi islo i brze.

Stvarno mi je muka kad vidim da su putevi u Africi bolji od ovih nasih!
gedza.73 gedza.73 09:19 05.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

vishnja92

Mi bi sve ratove zavrsavali pre negi sto bi i poceli.
dirtyharry dirtyharry 23:00 05.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

E bre deco jedan dan vas čovek ostavi same i odma' krenete da se raspravljate o stvarima koje niko od nas ne može da promeni. Ni ovo o čemu sam ja pisao niko od nas ne može da promeni ali svako po malo i eto biće bolje.
Nije bitno sada što se najviše stvari dešava u Beogradu (kulturnih, sportskih itd.) To je naš najveći grad i glavni grad, tako da proprocionalno i mora tako da bude.
Nije bitno što se najviše novca ulaže u Beograd. Sav novac od poreza iz cele Srbije se žalje za Beograd a posle se iz centrale vraća nazad opštinama gde je sakupljen ali prilično umanjen. To se već svi znaju ali ni to nije bitno.
Da li će Beograd prvi da dobije metro? Pa neka dobije i treba jer onoliki haos na putevima nema nigde u Evropi. Sada što pare nikako da se sakupe jer je uvek veća rupa no zakrpa to je drugi problem, problem naših političara sa pocepanim džepovima i šupljim glavama.
Ko hoće više o ovakvim stvarima da čita i da raspravlja, ima serijal tekstova na te takve teme ovde.
Ništa od svega toga nije veći problem i ne vidi se kao bahato ponašanje i nekultura žitelja naše prestonice odakle god bili. Prebijanja stranih navijača i turista se često pojavlju po novinama, o navijačima i ostalima da i ne govorim. To je ono što ja vidim kao veći problem od svega gore navedenog.
Oljacat Oljacat 12:17 04.06.2010

Za ili protiv

Zaista, svaka čast za razmišljanja. Ovo je višeslojna priča i ne može se olako dati komentar. Pre svega, danas Beograd postoji u dva univerzuma. Jedan Beograd, kojeg ja volim , čine moji prijatelji u njemu, knjižare, Sinđelić, šetnje, divni razgovori i ljudi kojima mogu da se obratim ukoliko ikada budem u nevolji.
Drugi Beograd nije grad. Ime je postalo sinonim za jedan sloj pre svega državne administracije i stranaca na visokim položajima sa izraženim uticajem na vladu i birokratiju. To je "Beograd" koji ne mrzim, već prezirem. Jer ja volim moj Leskovac, ali ćemo zbog tih parazita na žalost svi morati da emigriramo. Ko u Beograd, ko u Novi sad, ko u Njujork... Evropa nema alternativu, ali Srbija ima , što reče moj prijatelj (beograđanin).
Dakle, pre svega mislim da je stvar u pogrešnoj formulaciji i u namernom stvaranju polarizacije između Beograda i ostalih delova Srbije. Ja ne znam da li iko od vas može da zamisli da je ovde, u Jablaničkom , Topličkom, Pčinjskom okrugu prosečan iznos primanja (kada se saberu sva primanja uključujući i penzije) 6.560 dinara. Da li iko može da zamisli da živi sa tim novcem? Pa ne može. I zato se dešava nešto jako opasno. Možda je migracija normalan proces, možda su demografija i statistika normalne nauke, ali ovo što se dešava južnoj i istočnoj srbiji više liči na genocid. I ne mogu se oteti utisku da se sve radi sa planom. Jer ne zaboravite, moj Leskovac koji ima jako plodnu zemlju, savršenu klimu i jako puno vode, da ne pominjem obilje geotermalnih voda, leži u kotlini koja je 60 km udaljena vazdušnom linijom od Prištine. Pa kada se ovo područje isprazni, ima naroda koji imaju dobar prirodni priraštaj, pa će ga popuniti ... E tarabići izgleda svaka vam je istinita
Dakle, zaključujem da treba administrativnim parazitima dati neki drugi naziv. Da ne vređamo Beograd. Jer ono što ti ljudi rade sa našom zemljom jednostavno nije normalno.
mikimedic mikimedic 21:30 04.06.2010

Re: Za ili protiv

u tvom leskovcu sam proveo najlepse dane u svom zivotu, tu sam upoznao ljude koji su bili veci intelektualci od bilo kojih beogradjana, i tu sam upoznao seljake koji su to sto jesu -- hlebotvorci... cestit soj.

a o beogradskim seljacima ne bih trosio reci...

i jedna jako poucna pesma... ako mi hari dozvoli...

Ponekad pozelim da ostavim studije
i upisem neki zanat
pa da budem pekar, limar, moler
da ukrotim struju
i naucim da popravljam bojler

Il' da budem dimnjacar i donosim srecu
budem majstor za frule
da pravim servise i duvam u staklo
ne morah na fakultet
al' mi se omaklo

Cudio se meni drugar
sta ima tu da mi smeta
sto on da bi bio Bog i glavni
zeli svrsit' tri fakulteta

A zar ne bi bilo ljepse sad
misliti na vinograd
u ljubavi biti s njim
kao dragom diciti se njime
cuvati ga zime

Al' izgleda da mnogi zele imat' kola
snazan motor iz Japana
mjesto licne karte kolor televizor
ostaviti zivot, gledat' ga u retrovizor

A zasto ne bit' obican
i voljet' male stvari
zasto svako mora biti glavni
sta to lijepo ima obraz
zakrpljen sa flekom


zasto sa tugom gledam za covjekom
nikvet pn nikvet pn 13:27 05.06.2010

Re: Za ili protiv

Možda je migracija normalan proces, možda su demografija i statistika normalne nauke, ali ovo što se dešava južnoj i istočnoj srbiji više liči na genocid.

Bravo Oljacat, svaka ti zlatna. Nažalost.
Izgleda da većina nema blage predstave o čemu ti to pričaš.
dirtyharry dirtyharry 22:49 05.06.2010

Re: Za ili protiv

oljacat
Za ili protiv
Zaista, svaka čast za razmišljanja. Ovo je višeslojna priča i ne može se olako dati komentar. Pre svega, danas Beograd postoji u dva univerzuma. Jedan Beograd, kojeg ja volim , čine moji prijatelji u njemu, knjižare, Sinđelić, šetnje, divni razgovori i ljudi kojima mogu da se obratim ukoliko ikada budem u nevolji.

Ništa nemam da dodam ni da oduzmem.
49 41 49 41 12:17 04.06.2010

Beograd

je imao preko dva meleona stanovnika".
Tako su Beogradjani nekad mnozili sa dva u odnosu; na nas iz provinciju.

Ja, sam bio mlad; V, VII semestar - vrag ce ga znati - sredina '70-tih.

Kazu, bio je pun kriminala; bili su "poznati"-Dorcolci, Zemunci, u pomozite mi oni treci.

U Brace Jerkovic sam bio samo dva puta - za dana jednom nocu; tih godina.
Kad sam se vracao 25-com, te noci; razmisljao sam dok sam dok mirno sedeo u autobusu; dal cu se braniti rukama ili zubima.

Ni jedno ni drugo; ne volim da potezem.

Pricalo se, da su u civilu, kad su bili slobodni; u tramvajima, busovima, i ostelim prevozima "hodala" vojna lica, policajci, karatisti, dzudisti i na licinom mestu resavali probleme u Beogradu.

Ne znam; ja nisam imao problema. Dal' sto nisam zalazio svuda; al' da sam se smucao, smucao sam se.
dirtyharry dirtyharry 22:48 05.06.2010

Re: Beograd

49 41
Ne znam; ja nisam imao problema. Dal' sto nisam zalazio svuda; al' da sam se smucao, smucao sam se.

Ma problemi su individualni. To su stvari koje mogu svakom da se dese ali primećujem da se dešavaju sve više i da se ispoljavaju sve više. Naročito na internetu.
masovna_keva masovna_keva 12:46 04.06.2010

Mene vredjaj i ponizavaj kol'ko 'oces

al u Beograd mi ne diraj :)))))
Volim Beograd kao sto verujem da bilo koji covek voli svoj grad ili mesto iz kojeg je. I, da udje u zapisnik, volim i selo i manje gradove i planinu i more i nemam nista protiv bilo koga ko dodje da zivi ili boravi bilo gde, ali imam protiv toga da me neko tlaci i ugrozava i , ne razumem zasto pojedinci dolaze da zive u Beograd ako ga, sustinski, mrze ? Njihov odnos prema Beogradu to govori.
Kada ja odem na selo, ne glumim ludilo noseci npr. stipaljku na nosu zato sto mi smrde kokoske ili svinje (a stvarno mi smrde ) nego se ponasam normalno, zasto je onda tesko ponasati se normalno bilo gde ?
Mislim da je od svih mesta u Srbiji u Beogradu najmanje pristojnosti i da se u svim drugim gradovima i mestima u Srbiji vise drzi do reda nego u Beogradu. Ovaj grad nudi vise mogucnosti nego drugi gradovi u Srbiji ali neuporedivo manje nego drugi evropski gradovi. Kakve god bile te mogucnosti, treba ih iskoristiti.
Vlast je onakva kakvi su ljudi a ljudi su lenji i nesvesni sebe. Ako covek nece da ulaze u sebe, dzaba mu i da zivi u Stockholm-u (s tom razlikom sto ce tamo da plati kaznu za nedolicno ponasanje pa ce ocas posla sve da dodje na svoje mesto).
A biti Beogradjanin znaci voleti Beograd uprkos njegovim manama.
Kad ga volis onda se prema njemu odnosis onako kako nalazu pravila kuce, a posto pravila kuce postoje u svim kucama, dovoljno je samo postupati po pravilima koja vaze u tvojoj rodnoj kuci.
Eto, toliko je jednostavno ziveti u Beogradu, osecati se prijatno i biti prihvacen.
dirtyharry dirtyharry 22:46 05.06.2010

Re: Mene vredjaj i ponizavaj kol'ko 'oces

masovna_keva
Mene vredjaj i ponizavaj kol'ko 'oces
al u Beograd mi ne diraj :)))))

Izgleda da i pored sve svoje najbolje želje nisam bio jasan u tekstu. Nije tekst protiv Beograda nego protiv bahatih ljudi u Beogradu, svih i onih koji su "starosedeoci" i onih koji su došli i koji su još gori od starosedelaca.
Inače sa tvojim komentarom se slažem i to sam i napisao što u blogu što u komentarima.
asparagus asparagus 12:54 04.06.2010

Vrhunac...

...je ipak kad te policajac, najcesce pripadnik interventne, zaustavi, uzme licnu kartu, vidi mesto rodjenja - pa cistim crnogorskim ili kosovarskim naglaskom pita:

"A sta ces ti iz (Niodaklevaca) u Beogradu?"


mlekac mlekac 13:05 04.06.2010

Re: Vrhunac...

asparagus
...je ipak kad te policajac, najcesce pripadnik interventne, zaustavi, uzme licnu kartu, vidi mesto rodjenja - pa cistim crnogorskim ili kosovarskim naglaskom pita:

"A sta ces ti iz (Niodaklevaca) u Beogradu?"



Sta li ce tek da rade mom najmladjem kad dodje do godina za LK???
On se rodio u Lobatseu, Botswana. (Da, bas tako mu pise u krstenici, maticarka prekucala slovo po slovo pa ostalo po engleskom pravopisu! A tek sto dobro zvuci na cirilici! Лобатсе, Ботсвана.
antioksidant antioksidant 13:21 04.06.2010

Re: Vrhunac...

On se rodio u Lobatseu, Botswana. (Da, bas tako mu pise u krstenici, maticarka prekucala slovo po slovo pa ostalo po engleskom pravopisu! A tek sto dobro zvuci na cirilici! Лобатсе, Ботсвана
imate gresku u krstenici. treba

Лобатсе, Ботсввана
mlekac mlekac 04:07 05.06.2010

Re: Vrhunac...

antioksidant
On se rodio u Lobatseu, Botswana. (Da, bas tako mu pise u krstenici, maticarka prekucala slovo po slovo pa ostalo po engleskom pravopisu! A tek sto dobro zvuci na cirilici! Лобатсе, Ботсвана
imate gresku u krstenici. treba

Лобатсе, Ботсввана

Pazi kad nisam primetila!

Moracu (opet) da pokusam da ubedim maticarku da to izmeni!
noboole noboole 15:32 04.06.2010

Nije prvi put

Dobro, poreklom nisam iz Beograda, nego Zemuna, ali moram da primetim da ti, brate, ovo nije originalna ideja, brate. Beograd trashing blogovi su se vrteli i vrteli i to, brate, sa istim komentarima brate.
scabies scabies 17:23 04.06.2010

Ne volim ove vs. teme

Čini mi se da u tvom tekstu ima mnogo predrasuda (u svakom slučaju previše za moj ukus). Ali na to su najčešće osuđene sve vs. teme...
I mislim da ovde treba veliko slovo:
cigani

razmisljam razmisljam 18:27 04.06.2010

Хајде мало да мудрујем

( ко да је то нешто што већина иначе не ради ). Хоћу да кажем да провинција обитава искључиво у нама, као и мегалополиси, као и читав свемир. Неумесно и непримерено понашање, неприхватање, омраза, само су одраз ситних душа и људи ненавиклих да се отворе ка новом и другачијем, стиснутих у своје уске светоназоре и учмале системе вредности. Лепо понашање, емпатија, широкогрудост, су равномерно распоређени и по Београду и по остатку света, као и све оно лоше што одликује једно друштво. Мали проблем је што је у великим градовима човек једноставно принуђен да се сусреће са више непознатих људи, па су и шансе да се сретне са лошим вибрацијама далеко веће. Ко жели, биће грађанин света и у најмањем засеоку, као што се примитивизам не искорењује самим доласком у град или чињеницом да си у њему рођен.
А наслов Ђолетове песме је могао да буде и ДЕВОЈКА ИЗ МОГА КРАЈА, само да се Арсен није раније сетио:

dirtyharry dirtyharry 22:42 05.06.2010

Re: Хајде мало да мудрујем

razmisljam
Неумесно и непримерено понашање, неприхватање, омраза, само су одраз ситних душа и људи ненавиклих да се отворе ка новом и другачијем, стиснутих у своје уске светоназоре и учмале системе вредности. Лепо понашање, емпатија, широкогрудост, су равномерно распоређени и по Београду и по остатку света, као и све оно лоше што одликује једно друштво.

Slažem se. Samo mislim da se kod nas to mnogo ispoljava. Mnogo više nego što bi trebalo.
miljanah miljanah 19:15 04.06.2010

Glavni grad vs. ostatak zemlje

Ma nije to samo nasa tema...

Pre nekoliko godina, na poslediplomskim studijama, bilo vrlo saroliko drustvo, iz celog sveta.
Koliko se secam, neko iz Argentine je zapoceo kako su ovi iz Buenos Airesa uobrazeni, misle da su centar sveta i bolji od svih drugih, imaju poseban "buenosaireski" dialekt... Pa onda jedan, Buenos Aires-ovac, oplete po Kordobljanima; nadoveze se Meksikanac sa pricom Mexico City vs. ostatak, Islamabad vs. resto Pakistana (i obratno), Teheran vs. ... itd.


Samo ovi iz razvijenih zemalja nisu imali pojma o cemu mi pricamo. Njima je taj "rivalitet" izmedju glavnog grada i ostatak zemlje bio potpuno nejasan...
mikimedic mikimedic 21:33 04.06.2010

Re: Glavni grad vs. ostatak zemlje

Islamabad vs. resto Pakistana (i obratno),


aj sad lepo priznaj da si ovo za islamabad izmislila, tek da dodas neki argument vise...

miljanah miljanah 22:35 04.06.2010

Re: Glavni grad vs. ostatak zemlje

Nisam, zivota mi...
Sarwat (iz Lahorea) opanjkavala one iz glavnog grada jer su uobrazeni

mikimedic mikimedic 13:07 05.06.2010

Re: Glavni grad vs. ostatak zemlje

Sarwat (iz Lahorea) opanjkavala one iz glavnog grada jer su uobrazeni


mozda, ne poznajem ih dovoljno. poenta je da se islamabad tesko moze smatrati 'glavnim' gradom pakistana u ekonomskom smislu -- islamabad je vestacko stvoreni administrativni centar u kome je ekonomska aktivnost na minimumu -- i pre bih razumeo da je tako nesto prokomentarisao za karaci, pa cak i za ravalpindi a ne islamabad.
dirtyharry dirtyharry 22:44 05.06.2010

Re: Glavni grad vs. ostatak zemlje

miljanah
Samo ovi iz razvijenih zemalja nisu imali pojma o cemu mi pricamo. Njima je taj "rivalitet" izmedju glavnog grada i ostatak zemlje bio potpuno nejasan...

U nekoliko zemalja Evrope gde sam bio i živeo neko vreme taj rivalitet i odbojnost prema ljudima iz unutrašnjosti i prestonica nisam primetio.
Bili Piton Bili Piton 19:54 04.06.2010

...


“Beograđanima“ su krivi provincijalci jer nemaju posla, jer bacaju đubre, jer pljuju po ulicama, jer se tuku... spisak je poduži


Jeste, upravo tako. Umesto da se prilagodjavaju gradskim uslovima zivota oni svoje selo donose sobom u grad cime ga poseljacuju (a nesreca je Beograda sto je i sam veliko selo pa nema dovoljan kapacitet da ih asimiluje i preobrati u gradjane).

S druge strane, provincijalci koji su dolazili sa strane u Zagreb, na primer, da uce, rade, sluzbuju ili naprosto zive, navikavali su se, oduvek, na gradske zakonitosti i norme - tamo se na gradski svet (u mnogome izgradjeniji nego u Beogradu) nije gledalo sa mrznjom nego s postovanjem, uvazavanjem i u krajnjoj liniji zeljom za imitacijom. O tim i takvim temama su na sebi svojstvene nacine pisali i medjusobno tako razliciti pisci kakvi su Boba Selenic i Dejan Medakovic.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:40 04.06.2010

Svi smo mi odnekud

negde došli. Dobri ljudi, koji ne leče komplekse, tražeći krivce i opravdanje za sopstvene neuspehe, na bilo kom životnom polju, mogu bilo gde da žive. I da nikome nisu na putu, niti iko njima. Ostali nigde i nikada neće biti ni srećni, ni zadovoljni, a drugi, dođoši, crnokosi, plavooki, visoki, debeli, mršavi, niski...im samo služe kao izgovor za negledanje u ogledalo.
Ja silno volim provinciju, unutrašnjost, mož' se zvati kako god...još više volim selo, jer verujem da su tamo ljudi bliže svom iskonu, no ljudi u gradu. Tamo sam rasla i to je deo mene, koji ni za šta na svetu ne bih dala. Srce mi je puno kao lavor kad odem u Badnjevac.
A, Beograd mi nedostaje, toliko da me neki put srce zaboli. Onaj Beograd čiji sam deo, jer i Beograda ima puno, kao što se ni unutrašnjost, ni selo, ni provincija, ne mogu podvesti pod jednu reč.
mlekac mlekac 04:11 05.06.2010

Re: Svi smo mi odnekud

Jelica Greganović
negde došli. Dobri ljudi, koji ne leče komplekse, tražeći krivce i opravdanje za sopstvene neuspehe, na bilo kom životnom polju, mogu bilo gde da žive. I da nikome nisu na putu, niti iko njima. Ostali nigde i nikada neće biti ni srećni, ni zadovoljni, a drugi, dođoši, crnokosi, plavooki, visoki, debeli, mršavi, niski...im samo služe kao izgovor za negledanje u ogledalo.

Bas tako!
dirtyharry dirtyharry 22:38 05.06.2010

Re: ...

Bili Piton
Jeste, upravo tako. Umesto da se prilagodjavaju gradskim uslovima zivota oni svoje selo donose sobom u grad cime ga poseljacuju (a nesreca je Beograda sto je i sam veliko selo pa nema dovoljan kapacitet da ih asimiluje i preobrati u gradjane).


Ovo mislim da je glavni razlog nekulture u gradovima a koja vodi poreklo sa sela. Što je još gore, vremenom su i ljudi iz gradova poprimili loše ponašanje pa ima i onih rade isto mnogo toga naopako.
dirtyharry dirtyharry 22:41 05.06.2010

Re: Svi smo mi odnekud

Jelica Greganović
Svi smo mi odnekud
negde došli. Dobri ljudi, koji ne leče komplekse, tražeći krivce i opravdanje za sopstvene neuspehe, na bilo kom životnom polju, mogu bilo gde da žive.

Baš tako. Ja sam rođen u selu ali sam odmah posle srednje škole otišao van. Naravno, to je moja kuća, uvek se radujem kad god treba da odem tamo i idem kad god mogu, ali ipak sa druge strane fali mi i Niš, tamo mi je sada najveći broj prijatelja i dragih ljudi sa kojima se družim od kad sam u njemu.
saliven saliven 21:01 04.06.2010

ljudi iz gradova

Znas sta, u Beogradu sam sretao nevidjene duhovne provicijalce i moralnu nedonoščad, a po selima u Srbiji upoznavao kosmopolite a da oni toga nisu ni svesni. Hocu da kazem da nije vazno odakle si vec gde i kako ides.
Ako Beograd gubi svoj tzv "prepoznatljivi duh " i dozvoli da pridosli nametnu svoju nekulturu, onda i nije zasluzio da se zove metropolom.
Ah da! Da ne zaboravim, gledanje "sa visine" pridoslih prisutno je i u provincijama, pa se tako i kod mene u Krusevcu moze cuti ono: "Koje si ti koleno u gradu"?



dirtyharry dirtyharry 22:35 05.06.2010

Re: ljudi iz gradova

saliven
"Koje si ti koleno u gradu"?

Zezaš!? Pa to je onda uzelo maha mnogo više nego što sam ja mislio. Znam da ima toga svuda ali opet, što je mnogo, mnogo je.
stasava stasava 08:24 05.06.2010

selo, metropola

Kao i sve drugo u zivotu-zavisi od ugla gledanja. Cula sam ljude iz malih gradova kako kazu za Beograd da ga ne vole, jer je dzungla, guzva, ljudi su otudjeni.....Cula sam ljude iz veeeelikih gradova, npr. od 15 miliona stanovnika koji kazu da ih Beograd podseca na usnulu varos iz proslog veka, gde se skoro svi znaju. U pravu su i jedni i drugi. Cula sam devojku u jednoj drugoj zemlji, ciji su roditelji u Beograd dosli bas iz vukojebine, ne u pozorativnom smislu, kako kaze da je zeljna druzenja sa Beogradjanima, cula sam u istoj toj zemlji coveka koji se nasmejao toj izjavi, a on je cetvrta generacija iz kruga dvojke, opet ne u pezorativnom smislu. Nasa stara boljka, ne znamo da je raznolikost bogatstvo.
dirtyharry dirtyharry 22:34 05.06.2010

Re: selo, metropola

stasava
Nasa stara boljka, ne znamo da je raznolikost bogatstvo.

Naravno. Mene mnogo nerviraju te podele bilo koje vrste, ovo ili ono, Exit ili Guča i ostale gluposti. Zašto izbor mora da bude isključiv?
7ispala7 7ispala7 12:25 05.06.2010

pitanje..

..da li biti zadnji u gradu ili prvi u selu???
dirtyharry dirtyharry 22:32 05.06.2010

Re: pitanje..

7ispala7
..da li biti zadnji u gradu ili prvi u selu???

U kom kontekstu (u čemu biti prvi/zadnji)?
7ispala7 7ispala7 23:53 06.06.2010

Re: pitanje..

To je stara poslovica.Tera te na razmisljanje sta bi izabrao, svoje rodno,malo mesto ali bez neke blistave buducnosti u njemu (ali tu si na svom i prvi u selu)ili zadnji u gradu( odnosi se na velicinu grada i tebe koji si samo zrnce peska u njemu)Moras biti svestan da se beogradjani prepoznaju a isto tako i ljudi sa strane.Nigde ne pise da je to moj ili tvoj grad ali samim tim sto sam ja ostala i nisam otisla u neki blistaviji grad ponekad mi daje za pravo da ga branim cak i kad ga pljuju oni koji nisu ni rodjeni u njemu a svakodnevno ga pljuju iz sve snage.Ja isto tako podrzavam i nemam nista protiv sto bilo ko odluci da zivi u njemu...ma ko i ma odakle dosao jer postujem hrabrost i snagu te mlade licnosti da u tom (mom)gradu pusti korenje.Sve je manje vise tacno kao sto si rekao- da, tako se komentarise za bilo kog ko se bolje snadje sa strane od nas odavde.To necemo promeniti ni ti ni ja..mozda smo i mi nekad slicno rekli za nekoga.Verovatno je tvoj put i bio trnovitiji od mog , ako nista bar zbog toga sto si se osamostalio i koliko vidim probao da zivis u vise gradova cime je tvoja hrabrost veca.Tema je savrsena i zao mi je sto nije barem 2 nedelje vidljivija za komentare jer iskrena da budem jako Vas je malo u poslednje vreme koji imate dobre teme za citanje i samim tim za razmisljanje.nadam se da si me na pravi nacin razumeo-nije bila nikakva losa namera ...toliko
dirtyharry dirtyharry 08:34 07.06.2010

Re: pitanje..

Hvala na lepim rečima. Razumem te šta hoćeš da kažeš i slažem se sa tobom. Što bi se reklo ni da nešto oduzmem ni da nešto dodam. Trebao sam malo bolje tekst da napišem a ne da ga okačim odmah, jer su ljudi krenuli da se malo jogune misleći opet da je tekst protiv Beograda

7ispala7
jer iskrena da budem jako Vas je malo u poslednje vreme koji imate dobre teme za citanje i samim tim za razmisljanje

I sa ovim se slažem. Retko se pojavi po koja tema koja može da te zainteresuje onako baš. Što je još gore ja imam sigurno preko petnaest neobjavljenih tekstova ali baš iz tog razloga ih i ne postavljam jer mislim da nisu nešto .
dunja73 dunja73 20:38 07.06.2010

----

Za mene....je jedini krivac drzava ....jer kad se "opali po dzepu " da vis´´ kako su svi i ljubazni i kulturni i razumni ...pa i nasmejani.......Mislis Svabe se radjaju emancipovani ? Yes, kako da ne .....al´´ zna kad zavrljaci neku kesetinu sa terase da ce mu zovu muriju..pa zna da ne sme se derendzaju po ulazima , skrabaju ...Zna kad ti jednu tackicu na autu ogrebe ce ga pukne limar od ´´ iljadu pa navise , pa je oprezan dok vozi......Da , i agresija se izbija , nadrkano ponasanje..sve se to izleci kad funkcionise drzava i naravno kazneni sistem .....
I po tim selendrama isto tako , ne znaci ako je sa sela da treba da bude dripac i majmun ..
Kao sto gore neko iz Krusevca napisa...ne treba globalizovati nikoga ...vec drzava je iskljucivi krivac za takvo opusteno ponasanje pojedinaca , policija ..nasa drzava ma koliko surova bila je ustvari mlaka i blaga , pojedinac je ne respektuje , ne boji se , oseca se jak , ne boji se ni Boga jer je sled dogadjaja proizveo to sto imamo i tako neko ruglo , izvrnuto i neukusno u moralnom smislu...i eto jada i javasluka ...A Beograd.....je poseban grad ...biser Evrope , presek civilizacija , meta gladnih i halovih, grad ljubavi...nas grad...Belgrad ......

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana