Politika

Velika sramota koju treba odmah sprečiti

Drago Kovacevic RSS / 15.06.2010. u 11:53

U selu Jabuka, nedaleko od Pančeva, već nekoliko dana traju napadi na romske kuće. Prema onome što se moglo pročitati napadi se odvijaju uglavnom noću, i to tako što više stotina meštana toga sela kamenuje romsko naselje tražeći od Roma da se odatle isele.

Povod za napade je tragični događaj od pre nekoliko dana kad je 17-ogodišnji Rom zbog nekih ranijih razmirica u tuči ubio  nožem 17-togodišnjeg dečaka neromske nacionalisti. Zaista strašan događaj koji izaziva širok odjek i otvara brojna pitanja, kako u toj sredini tako i u našem društvu. Ubica je uhapšen i nalazi se u zatvoru. Ubijeni mladić je sahranjen. I onda je eksplodiralo ludilo. Pojavila se grupa ljudi koja je za zločin okrivila sve Rome i krenula tražiti neku svoju pravdu. Okupe se ispred škole i kreće nasilje. Romi se moraju skrivati, lupaju im prozore, vrata, krovove. Ne mogu na ulicu, u pradovnicu, ne mogu iz kuća.Brojne policijske snage čuvaju romske kuće a čuje se da je u Jabuku stigla i žandarmerija. Policija je saopštila da je uhapsila petoricu nasilnika zbog širenja rasne, verske i nacionalne mržnje, ali to nije uticalo na produžetak nasilja. Opštinska vlast, gradonačelnica i njeni saradnici pokušali su da razgovaraju sa meštanima, ali oni odbijaju svaki razgovor dok se na slobodi ne nađu uhapšeni podstrekači nereda. Jedino što je opština mogla bilo je da pošalje materijalnu pomoć romskim porodicama koje praktično žive u kućnom pritvoru.

Iako se sramotno nasilje događa već nekoliko dana, tek danas su naši mediji zabeležili ovaj događaj. Kako i po kojoj logici mogu biti krivi svi građani romske nacionalnosti za zločin koji je učinio dečak njihove nacionalnosti, znaju samo rasisti, fašisti i barabe koje predvode ove sramne napade. Zašto vlada ovakva tišina i zašto se nigde ne čuje nikakav zvuk protesta.

Sramota je ovo koju odah treba prekinuti, ako imamo ambiciju da sebe zovemo civilizovanim društvom i državom. Pa taman u zatvor završilo pola sela...

 

 



Komentari (137)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

koksy koksy 21:28 16.06.2010

Re: Policija žmuri...

Aleksandar Stosic
Mislim da je ovo posebna tema i malo kompleksnija od pitanja: a kako bi ti reagovao da ti pored kuće postave kontejnere u koje će da rasele Rome.

prihvatio bi ih oberucke!

Cak i u Irsku poveo!
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:16 17.06.2010

Re: Policija žmuri...

libkonz
a nije nepoznat odnos prema romima u srbiji

Evo dežurnih pljuvača. Po ovom komentaru opet ispada da je odnos prema Romima u Srbiji ekstremno gori nego drugde u Evropi. A svi znamo da je situacija baš suprotna. Imam komšije Rome i niti ja, niti bilo ko drugi njih gleda drugačije zbog njihove nacionalne pripadnosti. Pijemo kafu, igramo basket i NIKADA mi nije palo na pamet da sam ja nešto posebno fin čim se družim sa Ciganima. Ljudi kao i svaki drugi.


Razmem šta si hteo ovim. I mislio sam ranije da ti odgovorim, ali obaveze...
Vidi nije ovde problem u odnosu prema pojedincu, ceni se odnos prema kolektivu. Niko nikad neće( dobro de, niko) reći neću njega ovde, reći će neću njih.
libkonz libkonz 23:00 17.06.2010

Re: Policija žmuri...

neću njih.

ali zašto će reći? Zato što su Romi, što su druge boje kože? Ili zato što želi da živi u mirnom komšiluku? Nisam ja kriv što neko živi tim načinom života. Bio bih spreman da nešto uradim da se tim ljudima pomogne. Ali želim da živim mirnim životom, kao i svi drugi. Kao i ti. U mojoj ulici ima dosta Roma. Eto, bukvalno do ovog tvog komentara nisam o tome razmišljao. Otprilike je svaka deseta kuća Romska. Baš me briga za to. Nevažno mi je. Ne osećam se ushićeno što se družim sa Ciganima. Normalno mi je to. Ali ne dozvoljavam sebi da budem licemer i da se pravim. Lako je reći "kome smeta Romsko naselje u komšiluku je nečovek". I šta onda? Ispadne faca? Vidiš kakav filantrop, ljudina. U stvari lažov. Kao onaj vic o pet košulja. Ja imam u ulici klinca koji je do nedavno jurio autom kroz ulicu. Otišao sam kod njega kući, malo ga stisnuo uza zid i sad vozi normalno. Bilo je u zadnjih desetak godina nekoliko neprijatnih situacija, možda 3-4. To su stvari koje rešavam.
Šta bih ja mogao da uradim da mi u komšiluk dođe takvo naselje? Samo da prodam kuću i iselim se. Zato, prestanite ljudi da se folirate. Stvari jesu takve, ta naselja su legla kriminala i problem za komšiluk. Niko ne želi da stanuje u opasnom komšiluku, niko!
uros_vozdovac uros_vozdovac 23:36 17.06.2010

Re: Policija žmuri...

Niko ne želi da stanuje u opasnom komšiluku, niko!


Upravo tako, ne smetaju nikome pojedinci, smeta im taj ekosistem što se stvara oko kolektiva. Kada je bila aktulena priča oko Gazele problem je bio što je ponuđeno a bogami i sprovedeno kolektivno rešenje, samo se jedan ekosistem rasparčao i preselio u više ekosistema, a ništa nije urađeno na integraciji pojedinca, što je u stvari recept za uspeh.
libkonz libkonz 23:48 17.06.2010

Re: Policija žmuri...

ništa nije urađeno na integraciji pojedinca, što je u stvari recept za uspeh.

Upravo tako!
E sad dolazimo do priče da vlast zabole za Cigane.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 13:29 15.06.2010

zalutali vremenu

mariopan mariopan 14:23 15.06.2010

Re: zalutali vremenu

Naravno da Rome treba maksimalno zaštititi i najstrože kazniti kolovođe tog nasilja.
Bojim se da ne bude Država saučesnik u tom nasilju pa recimo pusti one pohapšene ( na zahtev rulje)...bila bi to poruka da je svako nasilje nad Romima, ili uopšte bespomoćnima - dozvoljeno.


Exitus Letalis Exitus Letalis 14:26 15.06.2010

Re: zalutali vremenu



"Smrt Ciganima" i kukasti krst. Ulica Generala Bože Jankovića.



Rasizam u Novom Sadu: "Srbija Srbima, napolje sa Romima"

ovi su politički korektni - napolje sa romima!
fini neki!
Exitus Letalis Exitus Letalis 14:31 15.06.2010

Re: zalutali vremenu

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 14:43 15.06.2010

Re: zalutali vremenu

Rasizam u Novom Sadu: "Srbija Srbima, napolje sa Romima"

ovi su politički korektni - napolje sa romima!

Eeeee, i nacista je spreman da se žrtvuje zbog dobre rime.
Bili Piton Bili Piton 15:01 15.06.2010

Re: zalutali vremenu



I meni je iks ipsilon puta padalo na pamet da pored 1389 dopisem 2009 (samo da sam pri ruci imao lak) - eto neko konacno uradio i to. About time too.

Sjajna fotka.
dragoljub92 dragoljub92 15:33 15.06.2010

Re: zalutali vremenu


ovo je niš,prepoznajem kućuto mi bivši komšiluk
tyson tyson 23:45 15.06.2010

Re: zalutali vremenu

ovi su politički korektni - napolje sa romima

Na stranu one autentične protuve, ali ne bi me iznenadilo da su ovi latinični i 'politički korektni' grafiti podmetačina od strane aktivnih neistomišljenika. Što da ne; pa nisu ni oni ni glupi, ni nepreduzimljivi, a taj trik je star koliko i prvi sukob mišljenja između pećinskih ljudi.



Exitus Letalis Exitus Letalis 01:36 16.06.2010

Re: zalutali vremenu

ovi latinični i 'politički korektni'

zavera, pa to ti pričam.
de bi mi...
tyson tyson 19:43 16.06.2010

Re: zalutali vremenu

zavera, pa to ti pričam.
de bi mi...

Na žalost toliko si ostrašćena da si ponekada smešno naivna.



looping looping 14:38 15.06.2010

Mora narod da se tolerise

Ova vlast se rukovodi onom da narodu treba dati "hleba i igara" da bi bio miran, a hleba nema....
Zato pusta narod da se "igra" inace nece biti dobro (za vlasti).
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:38 15.06.2010

Nasilje ne dolazi niotkud

I ove fotografije su dokaz da je nasilje nad Romima sitematsko..Postoji stalna, neprekinuta kampanja u tome smislu..
Na jednoj utakmici Rada, vlastitim ušima sam slušao dobro pripremljenu nmavijačku grupu koja tokom cele utakmice nije radila ništa drugo nego pevala rasističke pesme...
Kad bi država i društvo imali program borbe protiv rasizma, takva bi utakmica bila prekinuta a klub kažnjen..A to kad ovde kažeš, ispadneš smešan...
gion gion 14:41 15.06.2010

Auuu...

Drago Kovačevic
Povod za napade je tragični događaj od pre nekoliko dana kad je 17-ogodišnji Rom zbog nekih ranijih razmirica u tuči ubio nožem 17-togodišnjeg dečaka neromske nacionalisti.


Hm, znači ovaj ubijeni mladić je NE-Rom, a svi ostali nastradali su Romi.

P.S: Za 55 godina života u Srbiji, video sam na stotine slučajeva kako Romi(nekada cigani) maltretiraju druge nacije, čitaj Srbe uglavnom. Obrnuti slučajevi su bili u minornom broju.
Cenim, da su Romi većinski narod u Srbiji, ili bilo kojoj zemlji na svetu, oni bi šikanirali više manjisko stanovnišvo, no i jedna druga nacija na svetu.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:47 15.06.2010

Re: Auuu...

gion
Drago Kovačevic
Povod za napade je tragični događaj od pre nekoliko dana kad je 17-ogodišnji Rom zbog nekih ranijih razmirica u tuči ubio nožem 17-togodišnjeg dečaka neromske nacionalisti.


Hm, znači ovaj ubijeni mladić je NE-Rom, a svi ostali nastradali su Romi.

P.S: Za 55 godina života u Srbiji, video sam na stotine slučajeva kako Romi(nekada cigani) maltretiraju druge nacije, čitaj Srbe uglavnom. Obrnuti slučajevi su bili u minornom broju.
Cenim, da su Romi većinski narod u Srbiji, ili bilo kojoj zemlji na svetu, oni bi šikanirali više manjisko stanovnišvo, no i jedana druga nacija na svetu.

Izraz ne-Rom upotrebio sam jer ne znam šta je žrtva po nacionalnosti. U Jabuci inače živi dosta ljudi makedonske nacionalnosti, koji su tamo došli kao kolonisti...Ovde nije u pitanju toliko nacionalno koliko je rasno.
A ti pokušavaš okrenuti pilu naopako...sa ovom tvrdnjom da su zapravo Romi nasilnici..Ja pišem sasvim konkretnim povodom iz koga je jasno da se radi nasilje nad Romima i pokušava kolektivno kažnjavanje. Neću trpeti relativizacije kojima pokušavaš pribeći i molim da to imaš u vidu..
gion gion 15:01 15.06.2010

Re: Auuu...

Drago Kovačević

Izraz ne-Rom upotrebio sam jer ne znam šta je žrtva po nacionalnosti. U Jabuci inače živi dosta ljudi makedonske nacionalnosti, koji su tamo došli kao kolonisti...Ovde nije u pitanju toliko nacionalno koliko je rasno.
A ti pokušavaš okrenuti pilu naopako...sa ovom tvrdnjom da su zapravo Romi nasilnici..Ja pišem sasvim konkretnim povodom iz koga je jasno da se radi nasilje nad Romima i pokušava kolektivno kažnjavanje. Neću trpeti relativizacije kojima pokušavaš pribeći i molim da to imaš u vidu..


Ne gospodine, to veze nema sa rasizmom, no sa netrpeljivošču, i pisac ovih redova ništa ne relativizuje, no piše šta vidi svojim očima već decenijama. Znam da je reč rasizam na ovim prostorima prima, i omiljen je ko korov posle kiše, ali ne treba tu reč turati i gde treba i gde ne treba u politikanske svrhe.
Gnušam se srpskih nacionalista, ali ne mogu da progutam očiglednu pristrasnost, gde se ubistvo jednog mladića srpske nacionalnosti smatra rutinskom pojavom, a ova osveta prema nekim Romima smatra kriminalom. Cenim da nam nema druge u Srbiji, no da svi budemo Romi, a time svi budemo ravnopravni, ja drugog reženja ne vidim.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:10 15.06.2010

Re: Auuu...

gion
Drago Kovačević

Izraz ne-Rom upotrebio sam jer ne znam šta je žrtva po nacionalnosti. U Jabuci inače živi dosta ljudi makedonske nacionalnosti, koji su tamo došli kao kolonisti...Ovde nije u pitanju toliko nacionalno koliko je rasno.
A ti pokušavaš okrenuti pilu naopako...sa ovom tvrdnjom da su zapravo Romi nasilnici..Ja pišem sasvim konkretnim povodom iz koga je jasno da se radi nasilje nad Romima i pokušava kolektivno kažnjavanje. Neću trpeti relativizacije kojima pokušavaš pribeći i molim da to imaš u vidu..


Ne gospodine, to veze nema sa rasizmom, no sa netrpeljivošču, i pisac ovih redova ništa ne relativizuje, no piše šta vidi svojim očima već decenijama. Znam da je reč rasizam na ovim prostorima prima, i omiljen je ko korov posle kiše, ali ne treba tu reč turati i gde treba i gde ne treba u politikanske svrhe.
Gnušam se srpskih nacionalista, ali ne mogu da progutam očiglednu pristranost, gde se ubistvo jednog mladića srpske nacionalnosti smatra rutinskom pojavom, a ova osveta prema nekim Romima smatra kriminalom. Cenim da nam nema druge u Srbiji, no da svi budemo Romi, a time svi budemo ravnopravni, ja drugog reženja ne vidim.

I za tebe je osveta rulje nad Romina legitimna stvar jer je jedan od pripadnika te zajednice napravio zločin.I smatraš ih provilegovanim zato što neko kaže da to nije u redu.Pa gde ti živiš čoveče..Šta propagiraš..linč, proterivanje, šta...
gion gion 15:17 15.06.2010

Re: Auuu...

Drago Kovacevic
gion
Drago Kovačević

Izraz ne-Rom upotrebio sam jer ne znam šta je žrtva po nacionalnosti. U Jabuci inače živi dosta ljudi makedonske nacionalnosti, koji su tamo došli kao kolonisti...Ovde nije u pitanju toliko nacionalno koliko je rasno.
A ti pokušavaš okrenuti pilu naopako...sa ovom tvrdnjom da su zapravo Romi nasilnici..Ja pišem sasvim konkretnim povodom iz koga je jasno da se radi nasilje nad Romima i pokušava kolektivno kažnjavanje. Neću trpeti relativizacije kojima pokušavaš pribeći i molim da to imaš u vidu..


Ne gospodine, to veze nema sa rasizmom, no sa netrpeljivošču, i pisac ovih redova ništa ne relativizuje, no piše šta vidi svojim očima već decenijama. Znam da je reč rasizam na ovim prostorima prima, i omiljen je ko korov posle kiše, ali ne treba tu reč turati i gde treba i gde ne treba u politikanske svrhe.
Gnušam se srpskih nacionalista, ali ne mogu da progutam očiglednu pristranost, gde se ubistvo jednog mladića srpske nacionalnosti smatra rutinskom pojavom, a ova osveta prema nekim Romima smatra kriminalom. Cenim da nam nema druge u Srbiji, no da svi budemo Romi, a time svi budemo ravnopravni, ja drugog reženja ne vidim.

I za tebe je osveta rulje nad Romina legitimna stvar jer je jedan od pripadnika te zajednice napravio zločin.I smatraš ih provilegovanim zato što neko kaže da to nije u redu.Pa gde ti živiš čoveče..Šta propagiraš..linč, proterivanje, šta...


Gde to vidite gospodine šta izmišljate u boldovanom komentaru ? Vaša intepetacija mog komentara pokazuje kako to izgleda kad neko hoće da bude veći Rom od Roma, a manji Srbin od neRoma.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:23 15.06.2010

Re: Auuu...

gion
Drago Kovacevic
gion
Drago Kovačević

Izraz ne-Rom upotrebio sam jer ne znam šta je žrtva po nacionalnosti. U Jabuci inače živi dosta ljudi makedonske nacionalnosti, koji su tamo došli kao kolonisti...Ovde nije u pitanju toliko nacionalno koliko je rasno.
A ti pokušavaš okrenuti pilu naopako...sa ovom tvrdnjom da su zapravo Romi nasilnici..Ja pišem sasvim konkretnim povodom iz koga je jasno da se radi nasilje nad Romima i pokušava kolektivno kažnjavanje. Neću trpeti relativizacije kojima pokušavaš pribeći i molim da to imaš u vidu..


Ne gospodine, to veze nema sa rasizmom, no sa netrpeljivošču, i pisac ovih redova ništa ne relativizuje, no piše šta vidi svojim očima već decenijama. Znam da je reč rasizam na ovim prostorima prima, i omiljen je ko korov posle kiše, ali ne treba tu reč turati i gde treba i gde ne treba u politikanske svrhe.
Gnušam se srpskih nacionalista, ali ne mogu da progutam očiglednu pristranost, gde se ubistvo jednog mladića srpske nacionalnosti smatra rutinskom pojavom, a ova osveta prema nekim Romima smatra kriminalom. Cenim da nam nema druge u Srbiji, no da svi budemo Romi, a time svi budemo ravnopravni, ja drugog reženja ne vidim.

I za tebe je osveta rulje nad Romina legitimna stvar jer je jedan od pripadnika te zajednice napravio zločin.I smatraš ih provilegovanim zato što neko kaže da to nije u redu.Pa gde ti živiš čoveče..Šta propagiraš..linč, proterivanje, šta...


Gde to vidite gospodine šta izmišljate u boldovanom komentaru ? Vaša intepetacija mog komentara pokazuje kako to izgleda kad neko hoće da bude veći Rom od Roma, a manji Srbin od neRoma.

Nemam mnogo živaca za relativizatore kakav ti pokušavaš biti. Pročitaj svoje komenatre, imaš ih tri ovde, pa razmisli o njima...
Exitus Letalis Exitus Letalis 16:30 15.06.2010

Re: Auuu...

Cenim, da su Romi većinski narod u Srbiji, ili bilo kojoj zemlji na svetu, oni bi šikanirali više manjisko stanovnišvo, no i jedna druga nacija na svetu.


wow, kakav zakljčak!
genije!
de se ne setih!
otvorio si mi oči!
dragoljub92 dragoljub92 17:35 15.06.2010

Re: Auuu...

P.S: Za 55 godina života u Srbiji, video sam na stotine slučajeva kako Romi(nekada cigani) maltretiraju druge nacije, čitaj Srbe uglavnom. Obrnuti slučajevi su bili u minornom broju.
Cenim, da su Romi većinski narod u Srbiji, ili bilo kojoj zemlji na svetu, oni bi šikanirali više manjisko stanovnišvo, no i jedna druga nacija na svetu.


55 izgubljenih godina
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:13 15.06.2010

Re: Auuu...

a ova osveta prema nekim Romima smatra kriminalom

Svaka osveta je kriminal, prosto jer nije zakonom dozvoljena i predstavlja krivično delo.
li ne mogu da progutam očiglednu pristrasnost, gde se ubistvo jednog mladića srpske nacionalnosti smatra rutinskom pojavom

Pristrastnost vidiš u čemu? U tome što je mladić koji ga je ubio uhapšen? Što se postupalo prema slovu zakona? Ili je trebalo primeniti krvnu osvetu, da bi bilo nepristrasno?
Filip2412 Filip2412 22:06 15.06.2010

Re: Auuu...

gion tema ovog posta je nasilje nad romima a ne ubistvo srpskog mladica.

Naravno da je ubistvo zlocin koji treba sankcionisati medjutim da ponovim to nije tema posta jednostavo promasujes temu.

Tema je, po treci put, nasilje nad citovom grupacijom Roma od strane nekakve maloumne rulje.

ali ne mogu da progutam očiglednu pristrasnost, gde se ubistvo jednog mladića srpske nacionalnosti smatra rutinskom pojavom
De bre vodis da neko smatra ubistvo rutinskom pojavom da li si pri sebi covece?

Vaša intepetacija mog komentara pokazuje kako to izgleda kad neko hoće da bude veći Rom od Roma, a manji Srbin od neRoma.
Da li si Srbin ili Rom krajnje je nebitno, radi se o ljudskom saosecanju, svi su oni gradjani Srbije. Da ne davim sad ali onako patriotski ti kazem, nisi Srbin (jer nisi ni covek) ako ne osudjujes ovakvo nasilje koje primenjuje rulja. Ta ista rulja ce sutra lincovati nekog drugog coveka bez obzira koje etnicke grupe bio. Rulja je to. Da se razumemo, ne radi se ovde da je otac od poginulog decaka ili neki prijatelj u afektu otisao i ubio tog Roma ili nekog njegovog ovde se radi o rulji koja zeli sve Roma da maltretira samo zato sto su Romi.

Zamisli sada da tebe neko zvekne kamenom u glavu zbog Srebrenice samo zato sto si se slucajno rodio kao Srbin? Ne moze to tako, nikoga ne smemo kaznjavati za nesto za sta nije kriv.
koksy koksy 21:34 16.06.2010

Re: Auuu...

Drago Kovacevic
gion
Drago Kovacevic
gion
Drago Kovačević

Izraz ne-Rom upotrebio sam jer ne znam šta je žrtva po nacionalnosti. U Jabuci inače živi dosta ljudi makedonske nacionalnosti, koji su tamo došli kao kolonisti...Ovde nije u pitanju toliko nacionalno koliko je rasno.
A ti pokušavaš okrenuti pilu naopako...sa ovom tvrdnjom da su zapravo Romi nasilnici..Ja pišem sasvim konkretnim povodom iz koga je jasno da se radi nasilje nad Romima i pokušava kolektivno kažnjavanje. Neću trpeti relativizacije kojima pokušavaš pribeći i molim da to imaš u vidu..


Ne gospodine, to veze nema sa rasizmom, no sa netrpeljivošču, i pisac ovih redova ništa ne relativizuje, no piše šta vidi svojim očima već decenijama. Znam da je reč rasizam na ovim prostorima prima, i omiljen je ko korov posle kiše, ali ne treba tu reč turati i gde treba i gde ne treba u politikanske svrhe.
Gnušam se srpskih nacionalista, ali ne mogu da progutam očiglednu pristranost, gde se ubistvo jednog mladića srpske nacionalnosti smatra rutinskom pojavom, a ova osveta prema nekim Romima smatra kriminalom. Cenim da nam nema druge u Srbiji, no da svi budemo Romi, a time svi budemo ravnopravni, ja drugog reženja ne vidim.

I za tebe je osveta rulje nad Romina legitimna stvar jer je jedan od pripadnika te zajednice napravio zločin.I smatraš ih provilegovanim zato što neko kaže da to nije u redu.Pa gde ti živiš čoveče..Šta propagiraš..linč, proterivanje, šta...


Gde to vidite gospodine šta izmišljate u boldovanom komentaru ? Vaša intepetacija mog komentara pokazuje kako to izgleda kad neko hoće da bude veći Rom od Roma, a manji Srbin od neRoma.

Nemam mnogo živaca za relativizatore kakav ti pokušavaš biti. Pročitaj svoje komenatre, imaš ih tri ovde, pa razmisli o njima...


Ovako se, dakle, okoncava polemika.

Inace, ubijeni decko je bio Makedonac. Dobar deo "rasista" su takodje Makedonci.
Mada, ruku na srce, za sve su krivi Srbi.
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:19 16.06.2010

Re: Auuu...

koksy


Ovako se, dakle, okoncava polemika.

Inace, ubijeni decko je bio Makedonac. Dobar deo "rasista" su takodje Makedonci.
Mada, ruku na srce, za sve su krivi Srbi.


Pobeže ti sa rasprave na prošlom blogu... A sad opet tvrdnja istog kvaliteta kao i ranije. Računam da i na ovo nemaš odgovor osim ćutanja, pa evo jedna slika, pisanu reč ne priznaje kolega koksy
koksy koksy 08:04 17.06.2010

Re: Auuu...

uros_vozdovac
koksy


Ovako se, dakle, okoncava polemika.

Inace, ubijeni decko je bio Makedonac. Dobar deo "rasista" su takodje Makedonci.
Mada, ruku na srce, za sve su krivi Srbi.


Pobeže ti sa rasprave na prošlom blogu... A sad opet tvrdnja istog kvaliteta kao i ranije. Računam da i na ovo nemaš odgovor osim ćutanja, pa evo jedna slika, pisanu reč ne priznaje kolega koksy


Ma taman posla da dzudzim ovde dan i noc. Tu sam povremeno da prokomentarisem po koji fenomen.
Prosli put sam konstatovao da totalne (po sopstvenom priznanju) neznalice analiziraju sasvim uskostrucnu problematiku. I onda od mene traze da im eleboriram strucni stav e kako bi ga oni nestrucno popljuvali. Pa ne bi islo! Kako bi kardiohirurg izgledao u sopstvenim ocima kad bi sa bravarima raspravljao o komplikacijama ugradnje stentova?
Inace, ne treba biti mnogo pametan da bi se utvrdilo da su Romi obespravljeni i podlozni sikaniranju u Srbiji. Ako podozrevas da ja aplaudiram ovima sto kamenuju onda ne znam kako dalje mozemo razgovarati.
Ali kad pocnu analize NVO-tipa kako "to ima samo kod nas" ili "kako im je pod Gazelom bilo bas dobro" onda meni ne preostaje nista drugo nego da se ovom placenom kukumavcenju samo diskretno podsmehnem.
A najbolji su mi ovi sto tudjim spolovilom gloginje mlate (vidi pod : docekao bih ih (u Irskoj) objerucke).
uros_vozdovac uros_vozdovac 09:10 17.06.2010

Re: Auuu...

koksy

Kako bi kardiohirurg izgledao u sopstvenim ocima kad bi sa bravarima raspravljao o komplikacijama ugradnje stentova?



Ma u pravu si oko džudženja na blogu. Nego uvaženi kardiohirurg bi u hipotetičnoj situaciji izgledao kao profesionalac, prijatan sagovornik, uvek spreman da poduči zainteresovanog sagovornika. Ali tačno je to ekspertima bi izgledao smešno.
Struka se moj blogokolega ovde jako isprofanisala, tako da od bežanja u akademske oblake nema baš mnogo dostojanstva, jer ta struka nema rezultat. A visokoparne fraze zauzeli političari, pa ih izraubovali. Šta nam preostaje nego da pitamo, a gde je rezultat?
Ako podozrevas da ja aplaudiram ovima sto kamenuju onda ne znam kako dalje mozemo razgovarati.


Ma ne, nego samo ovo oko Makedonca. Osetljiv sam na Makedoniju, nostalgija.
Znaš, kada se pisalo oko Gazele i kada je ta priča bila aktulena primetio sam jedan fenomen na blogu, a to je da se mešaju babe i žabe. Nije ovde problem u odnosu prema pojedinačnom Romu, stvar je opasna kada ih se posmatra kao kolektiv, naselje, sokak, nebitno.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:28 15.06.2010

Evo..

Evo, nakon pet dana se javio i ministar..
"Odmah sprečiti rasističke napade!"
15. jun 2010. | 15:03 -> 16:31 | Izvor: B92 Pančevo -- Ministar za ljudska prava Svetozar Čiplić će posetiti selo Jabuka u nastojanju da se zaustavi eskalacija mržnje, Romi se plaše da napuste svoje kuće zbog napada
mariopan mariopan 16:03 15.06.2010

Re: Evo..

Drago Kovacevic
Evo, nakon pet dana se javio i ministar..
"Odmah sprečiti rasističke napade!"
15. jun 2010. | 15:03 -> 16:31 | Izvor: B92 Pančevo -- Ministar za ljudska prava Svetozar Čiplić će posetiti selo Jabuka u nastojanju da se zaustavi eskalacija mržnje, Romi se plaše da napuste svoje kuće zbog napada

Eto zašto su mediji ćutali - pa čekali su da dođe ministar i da kaže nešto, a on nije imao vremena, mnogo radi?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:19 15.06.2010

Još neki detalji..

Zrenjaninski Centar za razvoj civilnog društva u saopštenju objavljenom u utorak ističe da „sa krajnjom ozbiljnošću obraća pažnju javnosti na višednevne rasističke izgrede u selu Jabuka kod Pančeva".

„Posle zločina počinjenog 10. juna, kada je, kako se osnovano sumnja, maloletnik romske nacionalnosti nožem ubio i unakazio vršnjaka - etničkog Srbina, došlo je do atmosfere linča prema Romima u ovom mestu. Meštani Jabuke su četiri dana u atmosferi linča i odmazde u organizovanom pohodu išli kroz romski deo sela. Pri tome su kamenicama i ciglama razbijani prozori kuća i Metodističke crkve, čiji su vernici u značajnom broju upravo Romi. Prema iskazu očevidaca, jedna kuća je zapaljena. Sve to se dešavalo u prisustvu mesne policije, koja nije reagovala. Ponašanje gradonačelnice Pančeva, koja je obećala dostavu hrane Romima, pošto se oni boje da izađu iz svojih kuća, moglo je da izazove samo dodatni strah. Najnovije, znatno primerenije, izjave načelnika Policijske uprave Pančevo i gradonačelnice Pančeva ovaj strah mogu samo da ublaže, ali ne i da uklone“, naglašava se u saopštenju.

Šta na ovo čovek da kaže, nego da je manifestacija fašizma...
sentinel26 sentinel26 20:13 15.06.2010

Re: Još neki detalji..

Drago Kovacevic
Zrenjaninski Centar za razvoj civilnog društva...
Posle zločina počinjenog 10. juna, kada je, kako se osnovano sumnja, maloletnik romske nacionalnosti nožem ubio i unakazio vršnjaka - etničkog Srbina, došlo je do atmosfere linča prema Romima u ovom mestu.."

Ovo je primjer upotrebe pravilne terminologije koju treba i sam da koristiš.

Uhapšen je mladić za koga se osnovano sumnja da je izvršio krivično djelo ubistva...

Medjutim, mladić je već "osudjen", njegova porodica i komšije iste nacionalne pridanosti takodje i mještani su odlučili da sami izvrše svoju presudu...
Šta na ovo čovek da kaže, nego da je manifestacija fašizma...

Da su se u Jabuci odvijale klasične manifestacije fašizma ne bi trebalo da ima spora, a upotreba termina "rasizam" je suvišna i neodgovarajuća ...

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:51 15.06.2010

Reakcija NVO

NVO osudile nasilje nad Romima
15. jun 2010. | 18:15 | Izvor: FoNet Beograd -- Nevladine organizacije osudile su nasilje nad Romima u pančevačkom selu Jabuka.

Grupa od 500 ljudi "pod plaštom žalosti za ubijenim mladićem" već četiri večeri zaredom kamenuje romske kuće u Jabuci kod Pančeva i uzvikuje parole kojima pozivaju na linč.

Naime, posle ubistva D.S. (17) iz Jabuke, za koje je osumnjičen B.J. (17) iz tog mesta, počeli su protesti koji su se pretvorili u nasilje i širenje mržnje prema Romima.

Inicijativa mladih za ljudska prava upozorila je danas ndržavne organe da su dužni da hitno i bez ikakvih kompromisa reaguju na otvorenu manifestaciju rasizma dela meštana pančevačkog sela Jabuka prema osobama iz romske zajedice u tom mestu.

"Svake večeri nekoliko stotina meštana sela Jabuka okuplja se u centru mesta, kamenuje romske kuće i izvikuje fašističke parole", navodi se u saopštenju te nevladine organizacije.

Dodaje se da "građani romske nacionalnosti ne izlaze već danima iz svojih kuća u strahu za sopstvenu bezbednost" i ukazuje da se time " građani Srbije drže u kućnom pritvoru na osnovu boje kože".

Navodi se i da "nasilje nad Romima u Jabuci, nažalost, nije usamljen slučaj kršenja ljudskih prava pripadnika ove manjine" i podseća na prethodne slučajeve u Zemun Polju, Surčinu, Novom Beogradu, Ovči, Kraljevu i drugim mestima.

"Kontinuirana praksa slabog ili nikakvog reagovanja na rasizam i pozive na linč dovela je do uverenja rasista u Srbiji da njihovo ponašanje nije protivzakonito ili da će bar proći nekažnjeno", navodi se u saopštenju.

Upozorava se i da "godinu dana nakon što je Zakon o zabrani diskriminacije stupio na snagu i nešto više od nedelju dana od izbora za nacionalne savete, svedoci smo grubog urušavanja sistema poštovanja ljudskih i manjinskih prava".

Beogradski centar za ljudska prava osuđuje napade na pripadnike romske nacionalne manjine u selu Jabuka kod Pančeva i naglašava da je država jedina nadležna da u pravičnom postupku sudi učiniocima krivičnih dela.

Ovi događaji zahtevaju brzu i odlučnu akciju policije, radi slanja jasne poruke da su odmazda i retribucija neprihvatljive.

Pored toga što su inkriminisane zakonom, predstavljaju i kršenje osnovnih ljudskih prava, upozorava Beogradski centar za ljudska prava.

Samoorganizovanje meštana radi kažnjavanja čitave zajednice je nedopustivo u demokratskom društvu.

Posebna opasnost je u tome što ova situacija nije usamljen slučaj, već predstavlja indikativan primer rasne, nacionalne i verske mržnje koja poslednjih godina eskalira u različitim prilikama.

Državni organi ne smeju dozvoliti da meštani sela Jabuka, romske nacionalnosti, budu taoci besa svojih sugrađana.

U tom smislu, neophodno je omogućiti normalan život Romima sela Jabuka i efikasno procesuirati lica odgovorna za napade.

Ovaj incident, takođe, ukazuje na potrebu većeg angažovanja države u cilju stvaranja ambijenta međusobnog poštovanja i razumevanja različitih etničkih grupa, zaključuje Beogradski centar za ljudska prava.
ivanbgd001 ivanbgd001 13:41 16.06.2010

Re: Reakcija NVO

Не знам зашто се инцидентима у Панчеву некритички придодаје епитет "расистички" а људи који учествују у томе "барабама", "расистима" итд.
Колико сам ја прочитао, "коловође" ових нереда су другари малолетника који је лишен живота , значи и сами малолетници који нису пословно способни нити потпуно свесни онога што чине, револтирани смрћу свог друга, а не неки расисти и фашисти.

Не видим да су то расистички изгреди, јер се сукоб између Срба-припадника других нација(који нису Роми), у принципу не назива расним сукобом већ међунационалним, а само се сукоб Срба-припадника ромске заједнице назива расистичким, и поставља на неки виши и тежи ниво од сукоба припадника других нација.

Не слажем се да је реч о некој "великој срамоти" већ релативно честој појави и у другим државама, када долази до нетрпељивости и колективног окривљивања једне заједнице, за нешто што је учинио један појединац и покушаја линча.То се често дешава, и између припадника исте нације(крвна освета) или између припадника различитих нација, када дође до ектремно тешких кривичних дела, попут лишења живота, уколико није успостављен јак ауторитет судова, тужилаштава, и других органа у спровођењу закона, јер је порив за осветом природна ствар, када се деси нешто попут овог у Јабуци, а објекат освете може бити блиски сродник учиниоца, члан његове шире породице, или део заједнице којој учинилац припада.
То није довољно да се закључи да је реч о "индикативном примеру расне, националне, мржње, која ескалира последњих година" како наводе душебрижници из тзв."НВО", у намери да искористе ове догађаје у још једном покушају да докажу да је Србија једна расистичка држава која систематски прогања Роме, а ово у Јабуци је само један индикативни пример, ваљда уобичајеног третмана Рома у Србији.

Ја не видим да је ово неки "индикативни пример" односа према Ромима у Србији, него један екстреман случај, којин је изаван такође екстремним догађајем, лишењем живота једног детета, нешто што се дешава врло ретко.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana