Aranđelovac...na šta me podsetilo...

Drago Kovacevic RSS / 04.12.2007. u 12:19

Aranđelovac poznajem dobro. Radio sam tamo pet - šest godina putujući svakodnevno iz Beograda. Upoznao sam mnogo dobrih, vrednih ljudi.

Tokom devedesetih znao sam svu opoziciju iz toga grada. Grkovića, Fleša, Baneta kafedžiju, Eru iz Banje, Čakija, Grka, Veska...nekima se ne sećam imena, ali to i nije bitno.Pomagao sam im oko organizacije zimskih protesta 1996/97, i tek negde početkom januara uspeli smo na ulicu izvesti nekoliko hiljada ljudi što je za taj grad gde je SPS ima potpuni primat, bilo čudo. Govorio sam na tim skupovima i rado se toga sećam.

U Aranđelovcu tokom devdesetih nije uopšte bilo radikala. Imali su opštinski odbor stranke koji je predstavljalo nekoliko smešnih likova ali ni jednog odbornika niti pak uspeha na bilo kakvim izborima. Tamo su glasove uzimali samo Sloba i Vuk. No, ako je danas radikal predsednik opštine u Aranđelovcu, to samo znači da su SPS-ovi glasači otklizali u svoj prirodni rezervat - ka radikalima.

Aranđelovac, odnosno ljudi u gradu, gaje neki osobeni lokal patriotizam koji je za mene bio do tada neviđeno iskustvo. Ima tu kod starosedeoca izvesne "benigne mrzovolje" i rezerve prema došljacima, prema novom i nepoznatom,a rečeni lokalpatriotizam svodi se na to da je važnije "jesi li iz Vrbice", nego koja ti je ideologija.

No, Aranđelovčani imaju gradski duh. I čitajući ovo oko prekida "Peščanika", gde je vidljivo da glavnu ulogu igra predsednik opštine iz Topole, te da su tzv. patrioti dovoženi iz okolnih mesta, sumnjam da danas na prekid "Peščanika" gledaju blagonoklano. Oni jesu spora, inertna sredina ali sam siguran da će nakon ovoga što se dogodilo tamo rasti otpor prema primitivizmu. Mislim da će mnoge ovo "prodrmati".

Eto, to bi bilo moje mišljenje u odnosu na Aranđelovac i Aranđelovčane. Oni po mome uverenju nisu u ovoj priči toliko bitni. Mnogo je bitnije nešto drugo. Drama oko "Peščanika" samo je jedan od niza događaja koji nam ukazuju šta nas čeka i šta su nam pripremili ostatci starih struktura, onih koji zaista drže Srbiju u okovima i već dvadeset godina sviraju istu melodiju. Mislim da je na sceni programirani haos tako karakterističan za devedesete godine nadograđen još nekim originalnim privescima.

Kako danas teže prolazi priča o spoljnim neprijateljima, pogotovo onim koji su dohvatljivi, sve je okrenuto unutra. Unutrašnja destrukcija. Obnova priče o izdajnicima, stranim špijunima i plaćenicima, o snagama "koje iznutra ruše Srbiju i prodaju Kosovo". A ko je to, zna se..NVO, LDP i "Peščanik".

Osim toga, generišu se i drže pod kontrolom sukobi unutar istih grupa. Pa samo ove godine zabeležili smo sukobe unutar političke bošnjačke zajednice i islamske verske zajednice. Usput, oba politička lidera bošnjačke zajednice su članovi vladajuće koalicije.

Pre neki dan smo zabeležili sukob unutar navijačke grupe na severu Zvezdinoga stadiona. Sukob koji nikakve veze nema sa utakmicom ni događanjima u fudbalu.

Šta će se događati sledećih dana, videćemo.

Kopira se Putinova organizacija u Rusiji. Izgrednici iz Aranđelovca sebe zovu "naši". Kao i kod Putina. Oni Putinovi hodaju zagrnuti zastavama sa njegovom slikom i kad se policija obračunava sa njegovim političkim protivnicima priskaču u pomoć.

Prekjučer je Putin pobedio na ruskim izborima. Pljušte čestitke sa ovih naših strana. I ne samo čestitke nego to neke strašno i nerazumno ohrabruje. Čitajte danas vesti i videćete da vladika Artemije poziva na rat za Kosovo. Ja očekujem sve više ovakvih poziva.

Sve je to u istoj torbi....

I još nešto. Kad se producira programirani haos, nered i bezakonje ne radi se ništa drugo nego piše pozivnica vanrednom stanju ili diktaturi...

Da se o tome ne radi...

 



Komentari (70)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelena Milić Jelena Milić 12:22 04.12.2007

putinizacija

srbije. tacno to. pitanje je s kim i kako dalje.

ipak, ne mogu da se otmem utisku da u celoj stvari postoji na neki perverzni nacin i nesto ohrabrujuce. da pescanika nije prepoznat, prihvacen, da mu se ideje ne sire i da mu se ono sto prica ne "pelcuje" ne bi bilo ni ovakve reakcije.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:39 04.12.2007

Re: putinizacija

Jelena Milić
srbije. tacno to. pitanje je s kim i kako dalje.

ipak, ne mogu da se otmem utisku da u celoj stvari postoji na neki perverzni nacin i nesto ohrabrujuce. da pescanika nije prepoznat, prihvacen, da mu se ideje ne sire i da mu se ono sto prica ne "pelcuje" ne bi bilo ni ovakve reakcije.

Kako s kim. Pa ko, kome brani da bude protiv putinizacije?
No, seti se smešnog hvalisanja DS-ovaca kako će im Putin lično doći čestitati kad Tadić pobedi...
Ovde će Putin odlučivati ko će biti izabran...
Dotle smo stigli...
sentinel26 sentinel26 13:38 04.12.2007

Re: putinizacija

Drago Kovacevic
Ovde će Putin odlučivati ko će biti izabran...
Dotle smo stigli...

Nikako ne treba zaboraviti da je mister Putin unuk ličnog ljekara Josifa Visarionoviča Džugašvilija.
Njegov djed je položio dvije za-kletve, jednu Hipokratu a drugu Hazjaninu lično.

Sad se nadjoše neki "narodni dokturi" u Srbiji koji su već položili zakletvu njegvom unuku.

Od djeda je ostanulo nešto.

Jelena Milić Jelena Milić 15:57 04.12.2007

Re: putinizacija

secam se i nekih nemustih demanta. ipak smatram da postoji razlika, ds pokusava da odrzava odnose sa rusijom jer joj treba za kosovo, ali bar formalno jos ne dopusta da se zbog toga aminuju neke stvari na unutrasnjoj sceni, i upravo ds gura nato pricu kako tako.

strah me je da do marta moze da bude nacinjena velika steta na spoljnopolitickom planu i kursu zbog kohabitacije, i o tome stalno pisem, ali ipak imam nadu da kad se kosovo jednom prelomi, da ce se ds razlikovati od dss vise, i da ce ds ipak biti neka lokomotiva puta ka politickom zapadu. u tom smislu kazem treba imati naumu s kim i kako protiv putinizacije. za to treba veliki i jak front. nista drugo.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:14 04.12.2007

Re: putinizacija

Jelena Milić
secam se i nekih nemustih demanta. ipak smatram da postoji razlika, ds pokusava da odrzava odnose sa rusijom jer joj treba za kosovo, ali bar formalno jos ne dopusta da se zbog toga aminuju neke stvari na unutrasnjoj sceni, i upravo ds gura nato pricu kako tako.

strah me je da do marta moze da bude nacinjena velika steta na spoljnopolitickom planu i kursu zbog kohabitacije, i o tome stalno pisem, ali ipak imam nadu da kad se kosovo jednom prelomi, da ce se ds razlikovati od dss vise, i da ce ds ipak biti neka lokomotiva puta ka politickom zapadu. u tom smislu kazem treba imati naumu s kim i kako protiv putinizacije. za to treba veliki i jak front. nista drugo.

Mislim da ti je nada kao i velikom broju ljudi potpuno uzaludna.
Da se DS ne ponaša ovako kako se ponaša, mi danas sigurno ne bi imali ovo zlo koje imamo. A imamo neprekidne društvene sukobe, veliku laž na javnoj sceni, osokoljene najgore od najgorih, potpuno zaoštravanje sa zapadom, situaciju da ključni faktori svetske politike ne znaju šta će sa nama i samo rešenost da nas ne puste niz vodu utiče na to da već nemamo sankcije. Ništa DS ne gura sa NATO paktom, ako golu retoriku i foliranje ne smatraš guranjem.
E, da, oko čega Rusija treba DS-u..Oko Kosova...Jel stvarno to misliš ili se samnom šališ...
Jelena Milić Jelena Milić 16:26 04.12.2007

Re: putinizacija

mislim stvarno. pri tome gradjevinari u sociju i to, nemam nista protiv kao ekonomski libertanijanac!

nadam se da cemo vec negde u martu aprilu videti ko je bio u pravu ti ili ja. ja imam puo kritike da se ds provlaci -sta sve fakturise--na racun bitke za kosovo ali ona je legitimna. ( i samardzic je mudro jasno i glasno rekao da nije ni ldp za nezavisnost kosova i da je na vlasti verujem da bi pokusao da primeni legitimna sredstva ) pogledaj sta radi MZ koliko insisitira na dogovoru i dijalogu na kompromsinom resenju--to sve i ds i dss daje arguemente za pokusaje, cena je druga stvar ) da ga zadrzi i da bi imao vise sanse zato sto je beskompromisno protiv zlocina koji su se desili i o njima ima jasan stav.

no imam veliki strah da dok DS javno jos drzi sa DSS ali ipak gura i EU pricu ali NATO mnogo vise na srecu nego sto se javno hvale ili sto je npr tvoja sad percepcija, dok je dakle u procesima i funkcionalno i operativno, da se LDP ne autuje jasno ( govor na sajtu samo EU i to u jednom malom delu) a da se istovremeno autizuje ( to se podrazumeva logika kod mene ne prolazi, citala nin intervju, ni reci skoro, jedan pasus u ogromnom govoru na sajtu zasto predsedniciki, nova politika bez jasnog objasnjenja sta ona podrazumeva osim opstih mesta o demokratiji) bila sam na x skupova u kojima se npr onaj dusan spasojevic odlicno nosi sa prorokovicem, vrlo pro-zapadna retorika, odbrana nekih procesa u ministarstvu odbrane....na skupovima tog tipa srbija i eu, srbija i nato, viidm predstavnike svih drugih demkratskih parlamentarnih stranaka osim LDP. pomislila sam da mozda organizatori diskriminisu ( kad je sonja liht bila organziator npr sam to pomislila, nisam pitala pa ne znam, lista pozvanih jeste bila diskutabilna i o tome sam pisala) ali sam na nekim drugim pitala i dobila uveravanja da su poslanici ldp vise puta pozivani da ucestvuju i da se vec uocava trend da oni takve skupove bojkutuju. ovo je opasan inidkator.


ja strahujem posle ovog anti-abortus slogana da DS izadje, ako bude pametna, pa iyabere jasna slogan -srbija u evropi !

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:54 04.12.2007

Re: putinizacija

Ma daj Jelena, kakva kolaboracija ili kakva izdaja...o)))
Dobro, što se tiče duela Spasojević - Proroković, verujem. Spasojevića lično poznajem i cenim ga.
Međutim ne kreira on politiku DS-a. Čitava politika tamo je svedena na "podelu odgovornosti" i akciju "Boris predsednik". Pročitaj današnju izjavu Bože Đelića koji je jedan "politički veseljak", ali Ronaldinjo kad je lični interes u pitanju. On kaže ovima iz EU otprilike ovako.. Dajte nam još koji mesec da izaberemo Borisa za predsednika i potpišemo sporazum, pa onda priznavajte Kosovo.
Ove rezerve koje izvodiš na osnovu toga što ne viđaš ldp na nekim manifestacijama, mislim da preteruješ...
Jelena Milić Jelena Milić 17:09 04.12.2007

Re: putinizacija

( izbirsala sma samo zato sto bi tako ukljucila tebe :) bojim se da ne preterujem. prilicno sam obzirna u iznosenju takvih ocena obicno se raspitam, proverim...tesko kad idem licno, trudim se da ima dokaze za stavove i opste argumente. ovo je trend. svideo se tebi/vama ili ne. i o tome se prica, tamo gde ne volim da cujem da se tako o ldp prica.

da ds upravo to kaze, jos im kaze, i to potvrdjuje na skupovima o kome ti pricam, samo da prodje kosovo odmah skacemo natrag na evroatlantski put big time.

boze igra i za raju big time , ali istovremeno ide i u brisel. i ima tim koji prati procese. zajebano.

dakle manifestacija ds politike u javnosti i onoga sto ja mislim da rade u talu sa mz nisu iste stvari. dakle posotji politika za trenutnu situaciju prema javnosti i ona je drugacija od onoga sto stvarno rade i sto ce raditi.
doktorka doktorka 17:25 04.12.2007

Re: putinizacija

Nego, Jelena, kako objasnjavate odbijanje DS u Skupstini da se formitra Anketnog odbor o poslovanju kompanije "Delta"? Tadicev DS nikada nece moci da se oslobodi svoje kohabitacije sa DSS jer su svi sadasnji na vlasti duboko zagazili u organizovani kriminal , tako da im nema povratka.
Becker Becker 18:31 04.12.2007

Re: putinizacija

A da li te podseća Aranđelovac na spontano organizovanje Srba u Hrvatskoj krajem krajem osamdesetih - početkom devedesetih? Kao suborac Milana Babića iz tih dana, verujem da si dobro upučen kako se to radi.
blackbox blackbox 20:50 04.12.2007

Re: putinizacija

Da se DS ne ponaša ovako kako se ponaša, mi danas sigurno ne bi imali ovo zlo koje imamo. A imamo neprekidne društvene sukobe, veliku laž na javnoj sceni, osokoljene najgore od najgorih, potpuno zaoštravanje sa zapadom, situaciju da ključni faktori svetske politike ne znaju šta će sa nama i samo rešenost da nas ne puste niz vodu utiče na to da već nemamo sankcije. Ništa DS ne gura sa NATO paktom, ako golu retoriku i foliranje ne smatraš guranjem

Da nije dobro ,nije.
Vrlo je delikatno pitanje šta treba da radi DS. Više sam sklon ubeđenju da bi bilo mnogo gore da se DS drugačije ponaša. Recimo, mogla je sasvim opravdano da ostane u opoziciji i pusti da se formira koalicija DSS-SRS, što je i bilo na vidiku. Da se to desilo već bi imali totalno zaoštrene odnose sa Zapadom, pregovora o Kosovu nebi ni bilo, a u zemlji bi verovatno bilo uvedeno vanredno stanje i progon stranih plaćenika i domaćih izdajnika.(Metodsko-pokazna vežba izvedena u Aranđelovcu).
DS je praktično ostala usamljena i jedino što je mogla da se samoizoluje ali to nije od koristi ni njoj ni narodu..
Dalje, ipak ovo je Srbija a ne Švedska i DS mora voditi računa o mentalitetu, obrazovanju i tradiciji naroda kome se obraća, pogotovo sada u napaljenoj atmosferi zbog Kosova i potencijalno velikih socijalnih napetosti.
Naravno o tome se može diskutovati, da li DS treba više da se kreće ka levom centru tj. naglašavanju socijalne dimenzije, uostalom članica je Socijalističke internacionale, ili zašto ponekad naglašenije koketira sa nacionalizmom i crkvom, isl.
Takođe mislim da ništa nebi dobili da je DS krenula žestoko u konfrontaciju sa glupostima tipa”NATO država, kosovski boj sa SAD, vojna neutrralnost, nećemo u NATO“ i sličnim DSS nebulozama , koje su ionako same po sebi izgubile na značaju.
DS nije pojačao retoriku zalaganja za evroatlantske integracije ali ih se nije ni odrekla, naprotiv.
Prema tome, DS jeste i biće okosnica okupljanja snaga koje će zemlju voditi ka EU. Kosovo je alibi ali i objektivna prepreka da načini radikalniji iskorak.
Slažem se sa Jelenom da se DS razlikuje i da će se još više razlikovati od DSS, a to će se ubrzo pokazati jer će se oko Kosova takože ubrzo prelomiti.
Slažem se i sa konstatacijom da je MZ, a posebno EU, postala obazrivija u poslednje vreme pa i manje restriktivna, tako da smo dobili nastavak pregovora o Kosovu, parafiranje SSP. Pa i to je u redu, treba da nam pomognu i da su se tako ponašali neposredno posle 5.oktobra možda bi svi ovi problemi bili zajedno lakše prevaziđeni. Pa eto i BiH parafira, nije to baš zato što je ispunila uslove.
doktorka doktorka 21:00 04.12.2007

Re: putinizacija

blackbox
Da se DS ne ponaša ovako kako se ponaša, mi danas sigurno ne bi imali ovo zlo koje imamo. A imamo neprekidne društvene sukobe, veliku laž na javnoj sceni, osokoljene najgore od najgorih, potpuno zaoštravanje sa zapadom, situaciju da ključni faktori svetske politike ne znaju šta će sa nama i samo rešenost da nas ne puste niz vodu utiče na to da već nemamo sankcije. Ništa DS ne gura sa NATO paktom, ako golu retoriku i foliranje ne smatraš guranjemDa nije dobro ,nije.Vrlo je delikatno pitanje šta treba da radi DS. Više sam sklon ubeđenju da bi bilo mnogo gore da se DS drugačije ponaša. Recimo, mogla je sasvim opravdano da ostane u opoziciji i pusti da se formira koalicija DSS-SRS, što je i bilo na vidiku. Da se to desilo već bi imali totalno zaoštrene odnose sa Zapadom, pregovora o Kosovu nebi ni bilo, a u zemlji bi verovatno bilo uvedeno vanredno stanje i progon stranih plaćenika i domaćih izdajnika.(Metodsko-pokazna vežba izvedena u Aranđelovcu).DS je praktično ostala usamljena i jedino što je mogla da se samoizoluje ali to nije od koristi ni njoj ni narodu..Dalje, ipak ovo je Srbija a ne Švedska i DS mora voditi računa o mentalitetu, obrazovanju i tradiciji naroda kome se obraća, pogotovo sada u napaljenoj atmosferi zbog Kosova i potencijalno velikih socijalnih napetosti.Naravno o tome se može diskutovati, da li DS treba više da se kreće ka levom centru tj. naglašavanju socijalne dimenzije, uostalom članica je Socijalističke internacionale, ili zašto ponekad naglašenije koketira sa nacionalizmom i crkvom, isl.Takođe mislim da ništa nebi dobili da je DS krenula žestoko u konfrontaciju sa glupostima tipa”NATO država, kosovski boj sa SAD, vojna neutrralnost, nećemo u NATO“ i sličnim DSS nebulozama , koje su ionako same po sebi izgubile na značaju.DS nije pojačao retoriku zalaganja za evroatlantske integracije ali ih se nije ni odrekla, naprotiv.Prema tome, DS jeste i biće okosnica okupljanja snaga koje će zemlju voditi ka EU. Kosovo je alibi ali i objektivna prepreka da načini radikalniji iskorak.Slažem se sa Jelenom da se DS razlikuje i da će se još više razlikovati od DSS, a to će se ubrzo pokazati jer će se oko Kosova takože ubrzo prelomiti.Slažem se i sa konstatacijom da je MZ, a posebno EU, postala obazrivija u poslednje vreme pa i manje restriktivna, tako da smo dobili nastavak pregovora o Kosovu, parafiranje SSP. Pa i to je u redu, treba da nam pomognu i da su se tako ponašali neposredno posle 5.oktobra možda bi svi ovi problemi bili zajedno lakše prevaziđeni. Pa eto i BiH parafira, nije to baš zato što je ispunila uslove.


ta retorika mi je jako poznata. nego, da predlozimo tadica za nobelovu nagradu za mir? eto, spasao je ne samo srbiju nego i balkan od ratova koji bi sasvim sigurno usledili da je nekim slucajem srs dosla na vlast. no da vas podsetim na nesto sto ste ocito zaboravili , srs je osvojila najvise glasova na poslednjim parlamentarnim izborima . no, ona se odrekla vlasti u korist ds. zasto?
doktorka doktorka 21:06 04.12.2007

Blackbox

A evo i odgovora:


"Šef poslaničke grupe Liberalno demokratske partije Čedomir Jovanović izjavio je danas da su parlamentarne stranke odbijanjem inicijative za formiranje anketnog odbora o poslovanju "Delte" glasale za vlasnika te kompanije Miroslava Miškovića, a suprotstavile se interesu građana.
"Vojislav Koštunica, Boris Tadić i Tomislav Nikolić okreću glavu pred pljačkom Miroslava Miškovića", rekao je Jovanović novinarima u Skupštini Srbije i ocenio da su izbori put do rešenja tog problema.
Dodao je da je današnjim glasanjem o inicijativi LDP-a postalo jasno da Mišković "stoji" iza njegovih protivkandidata na predsedničkim izborima.
Jovanović je rekao da je glasanjem protiv inicijative LDP-a dobijen važan odgovor koji ukazuje na pozadinu monopola "Delte" i koncentraciju finansijske i političke moći u rukama njenog vlasnika Miroslava Miškovića.
Ocenio je da je svaka poslanicka grupa bila dužna da podrži tu inicijativu u kojoj je bilo opšteg interesa.
"To je radikalna greška pre svega Demokratske stranke i G17 plus. Ljudi će to kazniti na izborima. Ovim je Tadić zajedno sa Nikolićem osigurao jedan glas na izborima a to je glas Miroslava Miškovića", rekao je lider LDP-a.
Jovanović je naveo i da svake godine građanin Srbije gubi 500 evra zbog monopola koji očigledno neguje država i da se taj novac deli na ravne časti "malo Miškoviću, malo onima koji mu omogućavaju da tako nešto radi".Dodao je i da će se LDP okrenuti vanparlamentarnim oblicima delovanja i da će peticija koju će pokrenuti obavezati parlament na raspravu o monopolu "Delte"."

blackbox blackbox 22:31 04.12.2007

Re: putinizacija

ta retorika mi je jako poznata. nego, da predlozimo tadica za nobelovu nagradu za mir? eto, spasao je ne samo srbiju nego i balkan od ratova koji bi sasvim sigurno usledili da je nekim slucajem srs dosla na vlast. no da vas podsetim na nesto sto ste ocito zaboravili , srs je osvojila najvise glasova na poslednjim parlamentarnim izborima . no, ona se odrekla vlasti u korist ds. zasto?

Baš me interesuje odakle vam je poznata moja retorika.?Da je mene neko pitao, kao što nije, ja bi prvo ponudio SRS , pošto je osvojila najviše glasova, da sastavi vladu. Nije joj ponuđeno pa se nije ni odrekla, a kao što vam je poznato na konsultacije je poslala ponižavajući nivo svojih prredstavnika. Radikali očito nisu hteli da preuzmu odgovornost a ni da dele vlast sa Koštunicom.
Ja čak i ne mislim da je to neki bauk, možda nebi bilo loše da su se i radikali oprobali na vlasti pa bi brže došlo do opadanja političke ostrašćenosti kod svih (primer Mađarske).
Uvažavam vaš stav , iako se baš u svemu ne slažem, nije ni LDP savršen, iako ima mnogo programskih stavova koje bi svako razuman potpisao.
Ne vidim razloga za sarkazam oko Nobelove nagrade, a ne mislim da su T.Nikolić i Tadić u dilu, pa mu je ovaj prepustio vlast.Uostalom, premijer je Koštunica a ne Tadić .
blackbox blackbox 22:39 04.12.2007

Re: Blackbox

pa doktorka gde baš mene nađošte, u te poslove se ja ne razumem.

A evo i odgovora:

"Šef poslaničke grupe Liberalno demokratske partije Čedomir Jovanović izjavio je danas da su parlamentarne stranke odbijanjem inicijative za formiranje anketnog odbora o poslovanju "Delte" glasale za vlasnika te kompanije Miroslava Miškovića, a suprotstavile se interesu građana.
"Vojislav Koštunica, Boris Tadić i Tomislav Nikolić okreću glavu pred pljačkom Miroslava Miškovića", rekao je Jovanović novinarima u Skupštini Srbije i ocenio da su izbori put do rešenja tog problema.

Nemam dovoljno saznanja osim da se Mišković enormno obogatio, na očigled svih, pa i ČJ dok je bio na vlasti .
Takođe mi nije poznato zašto baš sada , a ne recimo pre dve godine, Čeda govori za MM ono što je i tada znao, čak verujem i da je u pravu.
Žao mi je ali bojim se da će LDP u frontalnoj konfrontaciji sa svima ostati kratkih rukava, a šteta ta partija ima mesto na političkoj sceni.Da li je nedostatak političkog iskustva, želja da se odmah i sve odjednom postigne.
doktorka doktorka 23:16 04.12.2007

Re: putinizacija

blackbox
ta retorika mi je jako poznata. nego, da predlozimo tadica za nobelovu nagradu za mir? eto, spasao je ne samo srbiju nego i balkan od ratova koji bi sasvim sigurno usledili da je nekim slucajem srs dosla na vlast. no da vas podsetim na nesto sto ste ocito zaboravili , srs je osvojila najvise glasova na poslednjim parlamentarnim izborima . no, ona se odrekla vlasti u korist ds. zasto?Baš me interesuje odakle vam je poznata moja retorika.?Da je mene neko pitao, kao što nije, ja bi prvo ponudio SRS , pošto je osvojila najviše glasova, da sastavi vladu. Nije joj ponuđeno pa se nije ni odrekla, a kao što vam je poznato na konsultacije je poslala ponižavajući nivo svojih prredstavnika. Radikali očito nisu hteli da preuzmu odgovornost a ni da dele vlast sa Koštunicom.Ja čak i ne mislim da je to neki bauk, možda nebi bilo loše da su se i radikali oprobali na vlasti pa bi brže došlo do opadanja političke ostrašćenosti kod svih (primer Mađarske).Uvažavam vaš stav , iako se baš u svemu ne slažem, nije ni LDP savršen, iako ima mnogo programskih stavova koje bi svako razuman potpisao.Ne vidim razloga za sarkazam oko Nobelove nagrade, a ne mislim da su T.Nikolić i Tadić u dilu, pa mu je ovaj prepustio vlast.Uostalom, premijer je Koštunica a ne Tadić .


ako je tadic predlozio kostunicu za premijera, onda je odgovornost i na njemu. nego , zanimljivo je to da srs jako dobro saradjuje sa dss- ns , ds i g17+ u skupstini , a ovamo se odrekli vlasti. ne cini li vam se da tu nesto ,ipak, smrdi ? izgleda da im je miskovic zajednicki imenilac
blackbox blackbox 23:52 04.12.2007

Re: putinizacija

ako je tadic predlozio kostunicu za premijera, onda je odgovornost i na njemu. nego , zanimljivo je to da srs jako dobro saradjuje sa dss- ns , ds i g17+ u skupstini , a ovamo se odrekli vlasti. ne cini li vam se da tu nesto ,ipak, smrdi ? izgleda da im je miskovic zajednicki imenilac

Da li je ikada na političkoj sceni Srbije, počev od Karađorđa, mirisalo.(parfeme ne ra;unamo).
Prema tome sve je neveovatno moguće i sve moguće neverovatno.
Ako ste pratili moje komentare, nastojim da oni budu neostrašćeni, realni sa stanovišta analize političkih procesa i šireg konteksta međ. odnosa.
U tom kontekstu, Srbija se po mnogo čemu nalazi u preddemokratskom stanju i prvobitnoj akumulaciji kapitala i tu je teško utvrditi ko je kome imenilac, sadržalac i podržalac.Činjenica je da narod sve više govori da nema čistih.
doktorka doktorka 00:30 05.12.2007

Re: Blackbox

blackbox
pa doktorka gde baš mene nađošte, u te poslove se ja ne razumem.
A evo i odgovora:"Šef poslaničke grupe Liberalno demokratske partije Čedomir Jovanović izjavio je danas da su parlamentarne stranke odbijanjem inicijative za formiranje anketnog odbora o poslovanju "Delte" glasale za vlasnika te kompanije Miroslava Miškovića, a suprotstavile se interesu građana."Vojislav Koštunica, Boris Tadić i Tomislav Nikolić okreću glavu pred pljačkom Miroslava Miškovića", rekao je Jovanović novinarima u Skupštini Srbije i ocenio da su izbori put do rešenja tog problema.Nemam dovoljno saznanja osim da se Mišković enormno obogatio, na očigled svih, pa i ČJ dok je bio na vlasti .Takođe mi nije poznato zašto baš sada , a ne recimo pre dve godine, Čeda govori za MM ono što je i tada znao, čak verujem i da je u pravu.Žao mi je ali bojim se da će LDP u frontalnoj konfrontaciji sa svima ostati kratkih rukava, a šteta ta partija ima mesto na političkoj sceni.Da li je nedostatak političkog iskustva, želja da se odmah i sve odjednom postigne.


ako zaista zanimaju odgovori na tvoja pitanja, procitaj ovde

http://www.ldp.org.yu/info/news.jsp?id=600
blackbox blackbox 10:56 05.12.2007

Re: putinizacija

to doktorka

ta retorika mi je jako poznata. nego, da predlozimo tadica za nobelovu nagradu za mir? eto, spasao je ne samo srbiju nego i balkan od ratova koji bi sasvim sigurno usledili da je nekim slucajem srs dosla na vlast. no da vas podsetim na nesto sto ste ocito zaboravili , srs je osvojila najvise glasova na poslednjim parlamentarnim izborima . no, ona se odrekla vlasti u korist ds. zasto?

Ovo ste vi rekli a u citatu ste spojili sa mojim tekstom i tako va[ tekst imnputirali meni,
Verujem da je pprevid.
marumi marumi 12:31 04.12.2007

Putinizam

Prekjučer je Putin pobedio na ruskim izborima. Pljušte čestitke sa ovih naših strana. I ne samo čestitke nego to neke strašno i nerazumno ohrabruje. Čitajte danas vesti i videćete da vladika Artemije poziva na rat za Kosovo. Ja očekujem sve više ovakvih poziva.


I nigde video snimaka koji su prikazani od strane opozicije kako su se punili izborni sanduci glasackim listovima dok glasanje jos nije ni pocelo. Jedna zena je punila sanduk dok su tipovi u uniformi strazarili. Snimak je naravno uradjen tajnom kamerom. A toga je bilo i bilo. Sve unapred rezirano dok RTS tapse BRAVOOOO! KGB je spas i za nas! UZAS!
apatrid apatrid 12:49 04.12.2007

Re: Putinizam

nigde video snimaka koji su prikazani od strane opozicije kako su se punili izborni sanduci glasackim listovima dok glasanje jos nije ni pocelo. Jedna zena je punila sanduk dok su tipovi u uniformi strazarili. Snimak je naravno uradjen tajnom kamerom.


Na tajnom mestu i u tajno vreme. Tajna kamera... ajte, molim vas, budite ozbiljni.
marumi marumi 21:56 04.12.2007

Re: Putinizam

Na tajnom mestu i u tajno vreme. Tajna kamera... ajte, molim vas, budite ozbiljni.

Ne, ne, na tajnom nego na javnom glasackom. Ali pre nego sto su otvorena vrata i pocelo glasanje.
nestorijanac nestorijanac 12:44 04.12.2007

Polje borbe

Drago,
Vasa zabrinutost zaista ima smisla. Ipak, nije valjda da su Pescanik, NVO, LDP.... sada simboli jedinstva onih koji u Srbiji dele Vasu zabrinutost ?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:53 04.12.2007

Re: Polje borbe

nestorijanac
Drago,
Vasa zabrinutost zaista ima smisla. Ipak, nije valjda da su Pescanik, NVO, LDP.... sada simboli jedinstva onih koji u Srbiji dele Vasu zabrinutost ?

Nestore, eto, znam da si i ti zabrinut.
O navedenim govorim kao metama koje su targetirane...
A zvona zvone svima...I onima što targetiraju...
blue rider blue rider 13:00 04.12.2007

Re: Polje borbe

A ko bi po Vama bili ti simboli?
Govorimo, pretpostavljam o javnim simbolima, jer samo oni imaju snagu da zapravo nesto promene. Ne mislite valjda na predsednika kucnog saveta Kruzni put Beograd ili o prodavacici na trafici sa kojom ste se vise puta lepo ispricali na temu gore pomenutu?
Imate vlast. A postoji i opozicija. Ako izuzmemo ostale (nadam se da biste ih i Vi iskljucili), u opoziciji ostaju LDP, vojvodjani, romi. I to je to. Dakle, politicki gledano nema vise, kraj.
Naravno da NVO treba da budu simbol jedinstva oko osnovnih nacela funkcionisanja slobodnog drustva, medija, demokratije i slicno - buducnosti Srbije. To i jeste smisao njihovih aktivnosti, barem vecine.
Pescanik? Sigurno je da predstavlja jedinstvo protiv svega groznog sto se desava u Srbiji.
Naljutio sam se...
Ko da bude simbol tog jedinstva? Evo, dajte Vi neki predlog? Insistiram!

nestorijanac nestorijanac 13:05 04.12.2007

Re: Polje borbe

A zvona zvone svima...

Da, upravo tako. Zbog toga sam Vas i pitao da li mislite da u Srbiji ima mnogo (mozda znate procenat) ljudi koji su zgrozeni i vlascu i opozicijom u Srbiji. I patriotama i liberalnim demokratama ?
nestorijanac nestorijanac 13:07 04.12.2007

Re: Polje borbe

Insistiram!

Neka simbol budu osiromaseni, beskucnici, raseljeni, izbeglice, napusteni i umorni ljudi koji u Srbiji zivotare.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:07 04.12.2007

Re: Polje borbe

nestorijanac
A zvona zvone svima...

Da, upravo tako. Zbog toga sam Vas i pitao da li mislite da u Srbiji ima mnogo (mozda znate procenat) ljudi koji su zgrozeni i vlascu i opozicijom u Srbiji. I patriotama i liberalnim demokratama ?

E, Nestore...Ponekad te ne razumem...
Takav stav upravo je vetar u leđa nasilju, ludosti i haosu...
nestorijanac nestorijanac 13:10 04.12.2007

Re: Polje borbe

Takav stav upravo je vetar u leđa nasilju, ludosti i haosu...

Zbog cega ?
Mislim da je sada upravo taj stav ono sto od tog ludila moze malo da zastiti.
blue rider blue rider 13:22 04.12.2007

Re: Polje borbe

Pogresan odgovor. I radikal je izbegao, siromasan, napusten i umoran. I manje vise svi su Srbiji se osecaju tako. Ja bih voleo alternativu, ne vadjenje praznim recima. Dakle, simbol jedinstva treba da je ... ? Neko sa snagom da promeni? Pretpostavljam da je to najvaznije?
JJ Beba JJ Beba 13:36 04.12.2007

Re: Polje borbe

Ja bih voleo alternativu, ne vadjenje praznim recima. Dakle, simbol jedinstva treba da je ... ? Neko sa snagom da promeni? Pretpostavljam da je to najvaznije?

DS je trebalo da bude ta snaga koja vodi zemlju napred. Ali ne ova DS. Ne Tadićeva DS. Ne kohabitirajući DS. Oni su najveći krivci za sve što nam se događa, upravo zato što su mogli da zaustave radikalizaciju zemlje i potpuno skretanje udesno.

Kohabitirajuća Putinizacija.
rayzippo rayzippo 13:54 04.12.2007

Re: Polje borbe

sve su to demagozi,poltroni i barabe ...sve moze da propadne samo je demagogija siguran posao...
nestorijanac nestorijanac 14:43 04.12.2007

Re: Polje borbe

Ja bih voleo alternativu, ne vadjenje praznim recima.

Vidite, to da je samo pominjanje elementarne realnosti u Srbiji (unesreceno ljudsko bice) "prazna rec" ili "demagogija" mozda je razlog sto te Vase (i nase) "alternative" nema ni na horizontu....?
AlexDunja AlexDunja 14:45 04.12.2007

Re: Polje borbe

Ko da bude simbol tog jedinstva?

tesko ce to ici...
kad se vec podsecamo...
pred peti oktobar, jedini simbol jedinstva onih koji su se
protiv miloseviceve vladavine borili je bio sam milosevic.
malo su drugih dodirnih tacaka imali.
a i razlozi zbog kojih su zeleli da ga smene su bili razliciti...
sada, u vreme podele "odgovornosti", i feudalne raspodele moci
medju partijama , tesko.
blackbox blackbox 13:10 04.12.2007

Aranđelovac...na šta me podsetilo...

Mene je podsetilo na ono sprečavanje pozorišne predstave početkom 90-ih, a bojim se da sluti sličnom.
Nažalost, prostor za razum se sužava a za glupost je beskrajan.
ludvig ludvig 13:36 04.12.2007

Prekjučer je Putin pobedio na ruskim izbor

u Novom Sadu su juče radikali prodefilovali sa putinovim slikama gradom...ljudi gledali.ćutali.toliko
Lektorka Lektorka 13:51 04.12.2007

Re: Prekjučer je Putin pobedio na ruskim i

ludvig
u Novom Sadu su juče radikali prodefilovali sa putinovim slikama gradom...ljudi gledali.ćutali.toliko

Novi Sad sad ima radikalku za gradonačelnicu, što je 90-tih u tom gradu, kao i u Aranđelovcu, bilo nezamislivo...
ludvig ludvig 13:57 04.12.2007

Re: Prekjučer je Putin pobedio na ruskim i

Novi Sad sad ima radikalku za gradonačelnicu


ok, jeste....ali nije 95% ljudi glasalo za nju....hoću da kažem da smo se mi opet ućutali...a oni to koriste i zavode strahovladu po Srbiji.
Lektorka Lektorka 14:17 04.12.2007

Re: Prekjučer je Putin pobedio na ruskim i

ma, ludvig, ja samo dodajem deprimirane mrve na ono što kažeš. i na tako karakteristično novosadsko ćutanje. nije 95% glasalo, ali vlast imaju glasniji. kako god da okreneš.
kobacspo kobacspo 13:58 04.12.2007

STAV

Tamo su glasove uzimali samo Sloba i Vuk


Nazalost sta je Vuk rekao o ovim dogadjajima nisam nigde cuo... monopol u drzavi, monopol u medijima...

Uzas. Makar sam devedesetih bio maloletan i nisam se ovoliko nervirao...
ludvig ludvig 14:27 04.12.2007

Re: STAV

pa majku mu umemo valjda i mi da se proderemo ako zatreba...
znaš, nismo mi novosađani baš toliko ćutljivi :)))
ludvig ludvig 14:27 04.12.2007

Re: STAV

pa majku mu umemo valjda i mi da se proderemo ako zatreba...
znaš, nismo mi novosađani baš toliko ćutljivi :)))
jinks jinks 14:13 04.12.2007

Bauk radikalizma

kruzi Srbijom vec decenijama, i sto se situacija vise bude stabilizovala oni ce biti sve agresivniji.

p.s.

Radikalizmi svih vrsta i boja benigni su dok su usamljeni, ali tragedija pocinje (ja se stvarno nadam da to kod nas nije i da nikada nece biti slucaj) kada se izdvoje dve ekstremne suprotstavljene radikalne grupe, koji citav politicki zivot jednog drustva svode na opredeljivanje izmedju te dve krajnosti ... kao da sredina uopste i ne postoji. Ako istorija ista uci, to je da radikalni pokreti uvek idu u paru (naprimer, radikalni nacionalisti u dva sukobljena naroda, radjaju i hrane jedni druge, kao da su u nekoj simbiozi ... Milosevic-Tudjman, naprimer, jedan drugog su doveli na vlast, odrzavali na vlasti, nabacili tezgu/dve teske koju milijardu dolara .... sto je najgore sada se moze cuti da su sve vreme bili u nekoj vrsti ortackog dogovora).

Najgora je ta simbioza dva ekstremna radikalna pokreta ... u vecitom su sukobu (koji je za ostatak drustva potpuno neproduktivan), a ustvari su vetar u jedrima jedan drugome ... i tako jedni druge ustvari odrzavaju u zivotu. A drustvo u kome caruju radikalizmi osudjeno je na bogate politicare, bogate tajkune, bogatu mafiju ... i na zaboravljen i zapusten narod.
doktorka doktorka 16:21 04.12.2007

Troll,

mada i nije, jer sve ovo sto nam se desava je iz iste kuhinje

OBAVESTENJE

Potpisivanje peticije za formiranje Anketnog odbora

Pozivamo Vas da sutra, u sredu, 5. decembra u 11. 00 časova u Knez Mihajlovoj ulici, ispred bivšeg restorana “Ruski car” prisustvujete potpisivanju peticije za formiranje Anketnog odbora u Skupštini Srbije o poslovanju kompanije “Delta”.

Potpisivanju peticije će prisustvovati predsednik Liberalno demokratske partije Čedomir Jovanović, kao i mnogi visoki funkiconeri i članovi Predsedništva LDP.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:24 04.12.2007

Re: Troll,

doktorka
mada i nije, jer sve ovo sto nam se desava je iz iste kuhinje

OBAVESTENJE

Potpisivanje peticije za formiranje Anketnog odbora

Pozivamo Vas da sutra, u sredu, 5. decembra u 11. 00 časova u Knez Mihajlovoj ulici, ispred bivšeg restorana “Ruski car” prisustvujete potpisivanju peticije za formiranje Anketnog odbora u Skupštini Srbije o poslovanju kompanije “Delta”.

Potpisivanju peticije će prisustvovati predsednik Liberalno demokratske partije Čedomir Jovanović, kao i mnogi visoki funkiconeri i članovi Predsedništva LDP.

Mašala...
adam weisphaut adam weisphaut 16:27 04.12.2007

Re: Troll,

Da li postoji mogucnost sa se peticija potpisuje online, za nas koji nismo u Bgd?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:38 04.12.2007

Re: Troll,

adam weisphaut
Da li postoji mogucnost sa se peticija potpisuje online, za nas koji nismo u Bgd?

Ne verujem. Ova peticija će ići u parlament tako da mislim kako eletronskoga potpisivanja neće biti...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 16:36 04.12.2007

Imam mišljenje nemam stav

Ne mislim da je u Srbiji sada politička situacija dobra.
Ne verujem da idemo ka svetlu. Mislim da idemo od svetla, valjda se bojimo da se ne opečemo.
Događaji (posebno fotografije) iz Aranđelovca su jako ružna slika Srbije, mislim za većinu u Srbiji. Ne kažem da se ne dašavaju ružne stvari i drugde. Ali Srbija je posebno na tapetu i pod posebnom prismotrom (zasluženo). Mi smo nestabilno društvo i država i ovde se svaki incident može pretvoriti u inicijalnu varnicu za veći požar. Zbog toga poređenja sa sličnim događajima u drugim sistemima i traženja opravdanja za nas, nisu primerena. Toliko o tome.
Bez obzira na ovo gore napisano moram da kažem, ovo sam već više puta napisao, da mi se ne dopada izraz putinizacija, da mi se ne dopada kad se kaže da je Putin autokrata, da ne nabrajam slične konstrukcije i izraze.
To što neko hoće da budemo ruska gubernija i to što vadikali i slični nose Putinove slike mi se, naravno, ne sviđa kao što to nije po volji ni ruskoj administraciji. Kome prija da mu aplaudiraju ONAKVE spodobe?!
Ali mislim da je krajnje neprimereno, bez obzira na to šta se dešavalo na njihovim izborima, ovako govoriti o Rusiji. Mogu da razumem da na Blogu svako piše šta hoće. Ali kad sadašnji i budući političari tako pišu to nije dobro. Kad jedna RTV stanica u svojim emisijama neskriveno zastupa takve i slčne teze koje su identične sa stavovima jedne druge velike sile i njenih saveznika to opet nije dobro za njene slušaoce/gledaoce.
I ovo dole sam već negde napisao.
Nije prvi put da se Rusija kod nas stavlja u negativan kontekst. Bez obzira na nase zelje da udjemo u Evropu NEDOPUSTIVO je da jedna grupa ljudi (koja ima pretenzije da utice na javno mnenje) iz jedne male, slabe i jadne
zemlje kakva je Srbija pravi ruzne aluzije na jednu VELIKU zemlju. Ne pricam o ideologiji! A onda cemo kad dodje zima da kukamo i da molimo da nam daju gas za grejanje i za svaku drugu pomoc. Zaista TOTALNO nerazumevanje ko smo i koliki smo.
Nasi politicari umeju da izvale budalastinu od koje se posle svi cesemo. A kad dođu na vlast i kad postanu Ministri inostranih poslova i kad im neki veliki MIP izvadi dosije sa citatima šta su nekada pričali onda će se uvijati i izvinjavajuti i to će da se olupa o glavu našoj deci. Ne mozemo se sprdati sa USA, Rusijom, Kinom,... U krajnjoj liniji ni sa kim. Verujte, da svaka ružna aluzija našeg političara ili novinara stigne do NJIHOVOG MIP-a.
Na zalost takvo neshvatanje medjunarodnih relacija je pokazivao i Slobodan Milosevic. Valjda se sećamo kako nije hteo da primi ambasadora jedne "male" prekookeanske zemlje i kako je pravio banket na račun poraza jedne struje u drugoj "maloj" istočnoj zemlji.
Izvinjenje onima koji su znali šta ću da napišem i D. Kovačeviću zbog opširnosti.
PS Zar je teško ili zabranjeno reći: naši pririteti su severnoatlantske integracije ali i saradnja sa Rusijom i Kinom itd.?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:14 04.12.2007

Re: Imam mišljenje nemam stav

KRALJMAJMUNA
Ne mislim da je u Srbiji sada politička situacija dobra.
Ne verujem da idemo ka svetlu. Mislim da idemo od svetla, valjda se bojimo da se ne opečemo.
Događaji (posebno fotografije) iz Aranđelovca su jako ružna slika Srbije, mislim za većinu u Srbiji. Ne kažem da se ne dašavaju ružne stvari i drugde. Ali Srbija je posebno na tapetu i pod posebnom prismotrom (zasluženo). Mi smo nestabilno društvo i država i ovde se svaki incident može pretvoriti u inicijalnu varnicu za veći požar. Zbog toga poređenja sa sličnim događajima u drugim sistemima i traženja opravdanja za nas, nisu primerena. Toliko o tome.
Bez obzira na ovo gore napisano moram da kažem, ovo sam već više puta napisao, da mi se ne dopada izraz putinizacija, da mi se ne dopada kad se kaže da je Putin autokrata, da ne nabrajam slične konstrukcije i izraze.
To što neko hoće da budemo ruska gubernija i to što vadikali i slični nose Putinove slike mi se, naravno, ne sviđa kao što to nije po volji ni ruskoj administraciji. Kome prija da mu aplaudiraju ONAKVE spodobe?!
Ali mislim da je krajnje neprimereno, bez obzira na to šta se dešavalo na njihovim izborima, ovako govoriti o Rusiji. Mogu da razumem da na Blogu svako piše šta hoće. Ali kad sadašnji i budući političari tako pišu to nije dobro. Kad jedna RTV stanica u svojim emisijama neskriveno zastupa takve i slčne teze koje su identične sa stavovima jedne druge velike sile i njenih saveznika to opet nije dobro za njene slušaoce/gledaoce.
I ovo dole sam već negde napisao.
Nije prvi put da se Rusija kod nas stavlja u negativan kontekst. Bez obzira na nase zelje da udjemo u Evropu NEDOPUSTIVO je da jedna grupa ljudi (koja ima pretenzije da utice na javno mnenje) iz jedne male, slabe i jadne
zemlje kakva je Srbija pravi ruzne aluzije na jednu VELIKU zemlju. Ne pricam o ideologiji! A onda cemo kad dodje zima da kukamo i da molimo da nam daju gas za grejanje i za svaku drugu pomoc. Zaista TOTALNO nerazumevanje ko smo i koliki smo.
Nasi politicari umeju da izvale budalastinu od koje se posle svi cesemo. A kad dođu na vlast i kad postanu Ministri inostranih poslova i kad im neki veliki MIP izvadi dosije sa citatima šta su nekada pričali onda će se uvijati i izvinjavajuti i to će da se olupa o glavu našoj deci. Ne mozemo se sprdati sa USA, Rusijom, Kinom,... U krajnjoj liniji ni sa kim. Verujte, da svaka ružna aluzija našeg političara ili novinara stigne do NJIHOVOG MIP-a.
Na zalost takvo neshvatanje medjunarodnih relacija je pokazivao i Slobodan Milosevic. Valjda se sećamo kako nije hteo da primi ambasadora jedne "male" prekookeanske zemlje i kako je pravio banket na račun poraza jedne struje u drugoj "maloj" istočnoj zemlji.
Izvinjenje onima koji su znali šta ću da napišem i D. Kovačeviću zbog opširnosti.
PS Zar je teško ili zabranjeno reći: naši pririteti su severnoatlantske integracije ali i saradnja sa Rusijom i Kinom itd.?

Ne znam gde ste videli da neko ovde piše protiv Rusije. Piše se protiv iracionalne, u suštini prevarantske i štetne politike koja preko "Rusije zaštitnice" razvejava ovde, kod nas, lažne nade i služi mobilizaciji najgorih. Ima kritika "putinizma" ali ne kao ruskoga izbora ( oni imaju pravo izabrati koga hoće), nego kao modela koji je po meni daleko od elementarnih demokratskih standarda.
Po tome, ne bi se moglo napisati ništa ni protiv Staljina, Brežnjeva, Berije...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 18:27 04.12.2007

Re: Imam mišljenje nemam stav

Ne znam gde ste videli da neko ovde piše protiv Rusije. Piše se protiv iracionalne, u suštini prevarantske i štetne politike koja preko "Rusije zaštitnice" razvejava ovde, kod nas, lažne nade i služi mobilizaciji najgorih. Ima kritika "putinizma" ali ne kao ruskoga izbora ( oni imaju pravo izabrati koga hoće), nego kao modela koji je po meni daleko od elementarnih demokratskih standarda.
Po tome, ne bi se moglo napisati ništa ni protiv Staljina, Brežnjeva, Berije...

Malo širim temu ali:

Slažem se da se OVDE u Srbiji Putin zloupotrebljava u mobilizaciji najgorih.
Uostalom napisao sam "Kome prija da mu aplaudiraju ONAKVE spodobe?!"
Sam izraz PUTINIZACIJA nije pohvalan, podrazumeva nešto jako loše.
Kad poslanik, možda budući Ministar inostranih poslova, kaže javno i glasno da je Putin autokrata to se zove mišljenje ili politički gaf ili naručeni govor? Meni se čini da je ovo drugo.
Elementarni demokratski standardi? Ne znam dobro kakvi su elementarni demokratski standardi. U USA, Kini, Turskoj, Rusiji, Kubi, Portoriku, Engleskoj,.. Ali ne bih nabijao na nos Putinu da krši te standarde. Tito je dopustio da se piše otvoreno o Staljinu tek kad je Staljin ugrozio Jugoslaviju i sistem. Isto važi i za Brežnjeva. Za Beriju se nije ni znalo mnogo za njegovog života. Hoću da kažem da ono što je dozvoljeno Bogu nije volu, ili prema svecu i tropar, ili pruži se prema guberu. i
blackbox blackbox 00:53 05.12.2007

Re: Imam mišljenje nemam stav

Zar je teško ili zabranjeno reći: naši pririteti su severnoatlantske integracije ali i saradnja sa Rusijom i Kinom itd.?

Pa tako smo i govorili posle 5.oktobra, plus normalizacija i unapređenje odnosa sa susedima.Onda su jedni počeli da laju na Zapad a drugi na Rusiju, što je, u oba slučaja, neodgovorno i politički nekorektno. Plus imamo zatezanje odnosa sa susedima.
Slažem se sa vašim komentarom, ali kao što vidimo Srbija ne može bez podela i svaku stvar će iskoristiti da bi se podelili i međusobno svađali, umesto da se nešto radi.
Sve se može reći na korektan način ali naš čovek misli da mu je najveći argument kad nekog uvredi.
Ni meni se ne sviđa termin putinizacija, bez obzira što to može nešto značiti u Rusiji u smislu dominacije njegove politike.Ali kod nas, ne znam. Valjda neko misli da pozivanjem na Putina ostavlja utisak da je i sam neka veličina.
Isto tako, nisam siguran da je proglašavanje Putina za počasnog građanina Raške znatnije uticalo na njegovu izbornu pobedu.To što on izravnava neke račune sa Bušom, to je njihova stvar.Međutim, ne trebamo biti u zabludi da Putin ima bolje odnose sa Koštunicom nego sa Bušom, niti će zbog Srbije, ako mu to ner bude samo potreban izgovor, pokvariti odnose sa SAD.
Slažem se da nam sigurno ne koristi ni kada ga neki naši poslanici nazivaju autokratom, niti će on baš zbog toga da postane demokrata.
zeljudina1 zeljudina1 17:34 04.12.2007

Sta reci, a ne zapeniti?

Cuvena komunistickoanarhisticka siva eminencija koja i dalje sedi po coskovima zgrada debelih zidova po Bg-u i dalje deli Srbe na 'ove' i 'one', na 'nas' i 'njih', i na sta vec...

Mrznja izmedju pomenutih grupa (ma koje one bile) je, najupecatljiviji trenutak u celoj prici - bezumna i bezrazlozna, nesto kao: E, oni su nam krivi za sve sto se dogodilo! I tu je kraj. Sindrom posvadjanih komsija - ne govore 20 godina, a vec su i zaboravili zbog cega su se posvadjali.

Jebote, zamisli, izdajnik! Kakva neverovatna rec! (Radikali je cesto koriste. Sama rec kao takva je mnogo jaka, onaj ko je izgovara je neverovatan rodoljub, a onaj kome se nameni je sve suprotno).

Pa ima li dalje?
Zamisli Mira Markovic, 'ladno izasla iz zemlje!
Zamisli ubili Curuviju, onako ladno!
Zamisli dva poginula vojnika na Topcideru!
Zamisli ubili Zorana!
Zamisli MILION drugih zlocina!
I sta, sad su radikali opozicija i urlaju?
Ma ne interesuje me 2%!!!!!!!!!!!!

Licno, pomenutu ekipu (druga,treca i cetvrta rec ovog teksta), vidim kao snagu ciji je osnovni cilj da skrene Srbuju sa puta ka Evropi, i teleportuje je na bratski daleki Istok, okovan bedom,diktaturom (po mogucstvu neki staljinizam ili slicno) i nesrecom, sve uz trestanje subkulturnih pink zvukova (zamisli, neki to zovu 'pesma') i velicanje svega sto je nenormalno!

Ajd'...
G r o f G r o f 21:42 04.12.2007

drma...

No, Aranđelovčani imaju gradski duh. I čitajući ovo oko prekida "Peščanika", gde je vidljivo da glavnu ulogu igra predsednik opštine iz Topole, te da su tzv. patrioti dovoženi iz okolnih mesta, sumnjam da danas na prekid "Peščanika" gledaju blagonoklano. Oni jesu spora, inertna sredina ali sam siguran da će nakon ovoga što se dogodilo tamo rasti otpor prema primitivizmu. Mislim da će mnoge ovo "prodrmati".


Malo sam se umorio od tolerantnosti.
Kakav duh Arandjelovčani imaju ne znam, ali meni je sve delovalo krajnje džiberski. Da li su dovozili Topolce ili Marsovce - svejedno. Arandjelovac je pokazao kako "drma".
strava strava 22:19 04.12.2007

Aranđelovac i Aranđelovčani

Kakva glupost u vasem tekstu kao ljudi su došli iz Topole i sa strane, pa gde vi živite, u 15 ili 16. veku. Pa sam svet je postao globalno selo. Kada se u Beogradu desi nekakav incident jer onda analizirate odakle je ko došao i da nije došao incidenta ne bi bilo. Šmešno i tužno. A u vezi navijača Zvezde i tuče na stadionu. Pa normalno da je to veliki bes mladih ljudi koji se ništa ne pitaju niti odlučuju u ovoj državi, iako bi po prirodnim zakonima trebalo da je obrnuto. Oni koji su u najboljoj snazi ne mogu da nađu nikakav posao, a razni drmoseri oko njih se bogate . To stvara velike traume.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 08:29 05.12.2007

Re: Aranđelovac i Aranđelovčani

strava
Kakva glupost u vasem tekstu kao ljudi su došli iz Topole i sa strane, pa gde vi živite, u 15 ili 16. veku. Pa sam svet je postao globalno selo. Kada se u Beogradu desi nekakav incident jer onda analizirate odakle je ko došao i da nije došao incidenta ne bi bilo. Šmešno i tužno. A u vezi navijača Zvezde i tuče na stadionu. Pa normalno da je to veliki bes mladih ljudi koji se ništa ne pitaju niti odlučuju u ovoj državi, iako bi po prirodnim zakonima trebalo da je obrnuto. Oni koji su u najboljoj snazi ne mogu da nađu nikakav posao, a razni drmoseri oko njih se bogate . To stvara velike traume.

Ne bih tako lako potezao teške reči...o)))
No, evo, dan posle, nakon što su prespavali kako komentarišu Aranđelovčani. Kasni tamo globalizacija, jer da ne kasni onakvi likovi ne bi bili naša realnost.. Pa čitaj..

Peščanik i sukob komšijskih opština
5. decembar 2007. | 07:17 | Izvor: Beta
Aranđelovac -- Rukovodstvo aranđelovačke opštine optužilo predsednika opštine Topola Dragana Jovanovića za otkazivanja tribine "Peščanika".

Protest protiv
Protest protiv "Peščanika" u Aranđelovcu (FoNet)
"Prema opštem mišljenju, najveći krivac za takva događanja je predsednik susedne opštine Topola Dragan Jovanović, koji je organizovano došao sa svojim pristalicama i na najprizemniji i najprimitivniji način pokušao da iz političkih, a možda i nekih drugih pobuda, izazove incidente i prekine već najavljenu tribinu", kaže se u saopštenju opštinskog rukovodstva Aranđelovca.

Kako se navodi, ispred zgrade Doma omladine bile su prisutne pristalice mnogih političkih stranaka i grupacija i oni su sasvim dostojanstveno hteli da iskažu neslaganje sa učesnicima ove emisije. "Na žalost, na scenu je stupio Jovanović koji je našao za shodno da kao gost zavodi red u tuđoj kući i time na najdirektniji način ukalja dostojanstvo svih prisutnih".

"Njegovo nasilničko ponašanje, otimanje mikrofona od voditeljke 'Peščanika', pozivanje na masovan ulazak u salu Doma omladine pokazatelji su pravog lica osobe, čije se ponašanje graniči sa osnovnim normama civilizacijskog ponašanja", kaže se u saopštenju.

Aranđelovčani postavljaju pitanje otkuda pravo predsedniku opštine Topola da se tako nasilnički ponaša i otkazuje tribine u Aranđelovcu i zašto to ne uradi u svojoj Topoli ili zašto to nije uradio u Čačku, u sedištu njegovog predsednika, gde je pre desetak dana takođe gostovao "Peščanik".

"Odgovor na ova pitanja jasno ukazuju na namere da Dragan Jovanović na sve načine pokušava da iskompromituje naš grad i naše sugrađane. Politička šteta koju će on doživeti zbog svega što se oko 'Peščanika' dešavalo nas ne zanima, ali se zbog njegovog ponašanja grad Aranđelovac, na žalost, pominje kao grad u kome se dešavaju scene koje odavno nisu viđene u Srbiji", ukazuje se u saopštenju.



adam weisphaut adam weisphaut 08:52 05.12.2007

Re: Aranđelovac i Aranđelovčani

Peščanik i sukob komšijskih opština
5. decembar 2007. | 07:17 | Izvor: Beta
Aranđelovac -- Rukovodstvo aranđelovačke opštine optužilo predsednika opštine Topola Dragana Jovanovića za otkazivanja tribine "Peščanika".

Izgleda da je tog dana bilo takmicenje u patriotJotizmu pa se Predsednik Topola "malo zaigrao"
Svetlana S. Svetlana S. 10:08 05.12.2007

Re: Aranđelovac i Aranđelovčani

Drago, rukovodstvo opštine Aranđelovac čine SRS, SPS i SPO. Kako komentarišete ovo saopštenje u tom svetlu? ‛Peru’ se od događaja? Našli su žrtveno jare (mada nikako nedužno)? Meni se čini da je tako. Jer, gledala sam nemontirane snimke prikazane na lokalnoj televiziji, predsednik SO Topala čak i nije bio najagresivniji. I ako su iz Topole došla 2 autobusa, odakle su ostali od 300-400 učesnika?

Opštinski odbor DS je izdao saopštenje iz koga bih istakla ovo:
„Да ли низ догађаја, а у вези са спречавањем реализовања емисије Пешчаник у Аранђеловцу, јесу само покушај наше локалне самоуправе да замагли проблеме над којима је наша Општина, као над провалијом наднесена, како би се грађани Аранђеловца уместо да о њима размишљају, згражавали над дилетантском представом Драгана Јовановића чији се радијски шоу, будући да представља кршење Устава, отима контроли?”

I ovo iz komentara blogera Flopsy iz Aranđelovca (na blogu BS):
„Морам да нагласим да Аранђеловчани и даље живе негде у времену пре 5ог октобра, за нас се он никада није ни догодио иако је поменутог дана цео Аранђеловац завршио на Теразијама. ДСС који је на власти био пре СРСа је Аранђеловац систематски уништавао предвођен председником свог општиског одбора Радмилом Милошевићем у то време председником Општине и сада народним послаником којем се власт догодила исто као и нашем драгом Воји, бринули су се само око тога да остану на местима на која су дошли и да њихове заслуге случајно не преузме ко други па су решили да се добро заштите. Нису радили НИШТА или сликовитије речено орочили су општински буџет на банковну штедњу, да приштеде људи. Сви "домаћини", тако се бар они сами декларишу. О Радикалима не треба трошити ни речи, они су фела за себе. Једну краљевску бању су успели да доведу до тога да изгуби статус бање”.

Ja često idem u Aranđelovac privatno. Taj grad propada. Prosečne plate su mnogo niže od republičkog proseka (mislim za barem 10 hiljada). Negde sam pročitala da je grad bio među 10 najrazvijenijih i da je sada na 130. mestu u Srbiji. Hotel Izvor, koji je privlačio turiste iz raznih delova Srbije i sveta, ne radi nekoliko godina (prodat je, pa još nije ‛renoviran’). Grad nema gradski bazen (ima Garaše, ali oni su tek posebna priča). Demokratska stranka je slaba. G17 ulazi u razne neprincipijelne koalicije. Itd, itd. Žalosno je što se sve to dešava posle 2000.te.
blackbox blackbox 11:14 05.12.2007

Re: Aranđelovac i Aranđelovčani

Žalosno je što se sve to dešava posle 2000.te.

Domaćinski, nema šta.
Važno je da su oni pokazali da su patriote, a možda uđu u istoriju kao pokretači borbe protiv stranih plaćenika i domaćih izdajnika.
I nemoj neko da nebi slušao patriotski radio Fokus.
Pa ljudi,na Peščaniku ima ponekad preterivanja, pa i vređanja ali vrlo retko i od strane samo pojedinačnih učesnika.Nema poziva nalinč, istrebljenje neistomišljenika ni bilo čega nasilnog.
Za razliku od toga, taj radio Fokus uporno poziva na rat, linč, mržnju, rasnu, versku i svaku drugu netoleranciju a
ima nacionalnu frekvenciju.
Da li Vlada ,u ime ustava i zaštite elementarnih ljudskih prava i ministarstvo kulture u ime elementarne kulture,
imaju obraza da još uvek ne reaguju na emisije na ovom radiju.
adam weisphaut adam weisphaut 11:29 05.12.2007

Re: Aranđelovac i Aranđelovčani

Za razliku od toga, taj radio Fokus uporno poziva na rat, linč, mržnju, rasnu, versku i svaku drugu netoleranciju a

Radio Focus je u vlasnistvu coveka koji se pominjao u izvestaju Mreza ako se ne varam.
Svetlana S. Svetlana S. 11:34 05.12.2007

Re: Aranđelovac i Aranđelovčani

Blackbox, u pravu ste. Ali ja sam htela da kažem da se ispod ideoloških sukoba kriju duboki socijalni pokretači ovih događaja u Aranđelovcu. A AR je samo primer koji može da se primeni na celu Srbiju. I generalno, mislim da u Srbiji ima previše ideologije, i to na liniji nacionalizam – a(nti)nacionalizam, a premalo praktičnosti, premalo akcije, konkretnih ideja, profesionalizma …
blackbox blackbox 12:02 05.12.2007

Re: Aranđelovac i Aranđelovčani

adam weisphaut
Za razliku od toga, taj radio Fokus uporno poziva na rat, linč, mržnju, rasnu, versku i svaku drugu netoleranciju aRadio Focus je u vlasnistvu coveka koji se pominjao u izvestaju Mreza ako se ne varam.

Čuo sam i ja to i još da je direktor Obren Joksimović.
adam weisphaut adam weisphaut 12:19 05.12.2007

Re: Aranđelovac i Aranđelovčani

blackbox
adam weisphaut
Za razliku od toga, taj radio Fokus uporno poziva na rat, linč, mržnju, rasnu, versku i svaku drugu netoleranciju aRadio Focus je u vlasnistvu coveka koji se pominjao u izvestaju Mreza ako se ne varam.

Čuo sam i ja to i još da je direktor Obren Joksimović.

A ja se bas pitao sta li Obren radi sad kada vise nije u DSS-u.
blackbox blackbox 12:22 05.12.2007

Re: Aranđelovac i Aranđelovčani

Svetlana S.
Blackbox, u pravu ste. Ali ja sam htela da kažem da se ispod ideoloških sukoba kriju duboki socijalni pokretači ovih događaja u Aranđelovcu. A AR je samo primer koji može da se primeni na celu Srbiju. I generalno, mislim da u Srbiji ima previše ideologije, i to na liniji nacionalizam – a(nti)nacionalizam, a premalo praktičnosti, premalo akcije, konkretnih ideja, profesionalizma …

U pravu ste ali sa nacionalizmom je i počeo sunovrat Srbije, i samo neodgovoran može verovati da će se nacionalizmom Srbija uzdići.
Neodgovorno je što se socijalni problemi zamagljuju nacionalizmom i tobožnjom borbom za nacionalne interese, to je samo instrumentalizacija da se ostane na vlasti. Kad tad doći će do socijalnog osvešćenja ali je pitanje šta će se u međuvremenu desiti i toga se treba bojati, pogotovo kada već postoje organizovane grupe ,i partije koje ih podržavaju, koje određuju šta je nacionalno a šta izdajničko.
Patriotizam nije samo nacionalizam ali je nacionalizam najčešće samo zloupotreba patriotizma.
Možda Velja izmisli srbometar pa će svakome da izmeri koliko je Srbin (može on to jer je magistar a imaće zdušnu pomoć ministara i savetnika iz DSS koji su se već očitovali da imaju instrumentarijum za merenje).
Svetlana S. Svetlana S. 12:47 05.12.2007

Re: Aranđelovac i Aranđelovčani

Ma Velja je gospodin čovek za ove njegove na lokalu. U svakom slučaju, mislim da zainteresovani za ove događaje treba dobro da prostudiraju te snimke, ima tu raznih stvari za analizu. A da, čula sam i da je policija sve snimala, da i oni pregledaju materijale i pozivaju (ili tek treba da pozivaju) na informativne razgovore. Interesantno mi je bilo i to da su okupljeni skandirali i sledeće: Minisar policije obija trafike (kad policija nije htela da ih pusti unutra). Tragikomedija.
Svetlana S. Svetlana S. 13:07 05.12.2007

Re: Aranđelovac i Aranđelovčani

A što se tiče patriotizma, nacionalizma, antinacionalizma, fašizma, i drugih ideoloških kategorija, ja o njima ne volim da raspravljama pre nego što se precizno definišu. Tako da o tome ne bih ovom prilikom, pa Vas pozdravljam.
A nema ni gos’n Draga da mi odgovori ...
blackbox blackbox 14:59 05.12.2007

Re: Aranđelovac i Aranđelovčani

Ma Velja je gospodin čovek za ove njegove na lokalu

Au, pa kakvi su tek oni?
Tragikomedija.

e baš tako.
blackbox blackbox 15:10 05.12.2007

Re: Aranđelovac i Aranđelovčani

Svetlana S.
A što se tiče patriotizma, nacionalizma, antinacionalizma, fašizma, i drugih ideoloških kategorija, ja o njima ne volim da raspravljama pre nego što se precizno definišu. Tako da o tome ne bih ovom prilikom, pa Vas pozdravljam. A nema ni gos’n Draga da mi odgovori ...

Slažem se, uz napomenu da su ti pojmovi definisani u teoriji i, nažalost, iživljavani i u praksi, pa i kod nas.
Naš problem je što uvek iznova pokušavamo da redefinišemo definicije i istoriju, ne žaleći da u tome budu izgubljeni i ljudski životi.
No to prepuštam da sa Dragom razjasnite
Lep pozdrav
bilbo bilbo 22:38 04.12.2007

Apotekar

Drago Kovacevic
Tokom devedesetih znao sam svu opoziciju iz toga grada. Grkovića, Fleša, Baneta kafedžiju, Eru iz Banje, Čakija, Grka, Veska...


Ko je od ovih onaj čuveni apotekar ?

strava strava 15:26 05.12.2007

Re: Apotekar

Ko je od ovih onaj čuveni apotekar ?


Cit

Pa eno ga sedi u Skupstini, tacnije receno potpredesdnik je Skupstine Srbije. Apotekar mu je bilo konspirativno ime.
Belius Belius 14:08 05.12.2007

Zaglavljeni

mi napred, ovi nazad...

Mislim da vreme ipak radi u našu korist. Samo da se sačuva razum u danima koji slede, valjda ima više onih koji pamte poslednjih petnaestak godina od onih koji nemaju pojma ni gde su, ni šta rade, a ni zašto žive. Kome je do rata, rat mu bio u glavi.

Partibrejkersi: "Odupri se ludilu..."

*napomena: valjda je jasan kontekst u kome je korišćena reč naši

Lepo ste nahvalili Aranđelovčane, poznajem i slažem se, ali je trenutak da i sami nađu snagu i pokažu Otpor primitivizmu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana