Društvo| Mediji| Život

Tito kao agent Osmanskog carstva

Vlasta92 RSS / 30.07.2010. u 11:30

tito.jpg

Blog austrijskog naučnika Floriana Bibera (Florian Bieber), politikologa koji dobro poznaje Balkan, njegovu istoriju, jezik i sve njegove muke, izazvao je veliku buru ovih dana u balkanskim medijima, naročito srpskim. Naime, profesor Biber trenutno podučava buduće britanske diplomate na Univerzitetu u Kentu i nedavno je na svom blogu objavio komentare i odgovore svojih studenata o Balkanu i Jugoslaviji. Dojče vele je juče objavio priču o tom blogu, a dalje su je preuzeli i Tanjug, većina dnevnih srpskih novina (Večernje novosti, Blic, Danas, Politika i Press), neke u Bosni (Dnevni avaz, Glas Srpske) i Hrvatski (Večernji list), kao i web sajtovi širom regiona. Zanimljivo je pratiti šta su o Jugoslaviji rekli studenti, kako su to preneli mediji, kakve su komentare davali ljudi u domaćim medijima, i kako je i njih opet komentarisao profesor Biber.

Koji su to i kakvi odgovori studenata, možete videti na navedenom Biberovom blogu , u tekstu Dojče vele , a bogami i u drugim našim medijima, čije sam linkove stavila dole.

Šta su rekli studenti?
Neke od najvećih dilema Biberovih studenata tiču se istorije Jugoslavije, koja je uspjela opstati toliki niz godina samo zahvaljujući činjenici da još od antičkog doba nije imala nijednog pravog, velikog neprijatelja koji bi je mogao ozbiljnije ugroziti. To je država koju je uz upotrebu sile, za vlastite potrebe stvorilo Osmansko Carstvo, koje je angažovalo svog službenika Tita, koji je kasnije bio zadužen samo za održavanje reda, i koji je u tome i bio dobar, ali je u posljednjih nekoliko godina prije svoje smrti postao iznimno zaboravan, a uz to je nosio užasnu periku.
Kada je u pitanju sastav Jugoslavije, odgovori nama, bivšim Jugoslovenima, zaista mogu biti zanimljivi: Država Jugoslavija je formirana 1929. od Kraljevine Srba, Hrvata i Čeha. Ili je sastavljena od osam Republika, među kojima su ipak dvije pokrajine: Kosovo i „Vojvonec". Ili: „Pokrajine Jugoslavije činile su Srbija, Hrvatska, Slovenija, Yugoveada i druge."
Što se tiče Kosova, ono je bilo 95% alžirsko. Bilo je nezavisna država preko 600 godina, i tek za vrijeme posljednjeg rata palo pod srpsku vlast od koje se onda ponovo oslobodilo.
Ako prođete kroz sve linkove koje sam dala, u tekstu i dole, naći ćete zaista više nego zanimljive komentare u domaćim medijima, koji su očigledno zainteresovali i profesora Bibera, koji je danas objavio novi blog o komentarima u Balkanskim medijima na odgovore njegovih studenata, prvenstveno bosanskim i srpskim, kao i o komentarima koje njemu lično stižu. On naročito podvlači da je sam izabrao najsmešnije odgovore studenata u preko 400 ispita u četiri godine. Takođe, Biber kaže da je u originalnom tekstu (pretpostavljam da se odnosi na Dojče vele) posebno naglašeno da su ti studenti buduće diplomate i odgovara da će neki „koji nisu citirani u mom blogu svakako biti diplomate", ali da je poprilično siguran da oni koji su pisali o Titovoj perici verovatno neće završiti u Kancelariji za spoljne poslove.
Komentare je Biber kategorisao u tri grupe:

1. „Ne bi me iznenadilo da je i Toni Bler studirao na ovom odeljenju..."
U ovu kategoriju idu i komentari tipa „Nije ni čudo što su nas bombardovali"...
Kako objašnjava profesor, određen broj komentara dolazi od grupe ljudi koji su u ovim studentskim odgovorima pronašli dokaze ignorantske politike Zapada prema Jugoslaviji i utešan stav: Mi smo to oduvek znali, neobavešteni Zapad se loše poneo prema nama, da su znali bolje, sve bi bilo drugačije.

2. „Mi smo za Britance kao što je Turkmenistan za nas. Daklem, pitam vas šta mi kao građani Srbije znamo o Turkmenistanu? ...Vi očekujete da se sve vrti oko nas."

Biber u blogu piše:"Komentari iz druge grupe ističu da ni znanje studenata iz Jugoistočne Evrope nije nužno bolje. Jedan komentar u Avazu kaže: Naši studenti istorije ne bi bili ništa bolji da ih je neko pitao o istoriji Kirgihstana ili Latvije. Niko ne studira marginalne zemlje. Ovi komentari postavljaju pravo pitanje. Postoji jaka centralno-periferna tendencija i edukativnom sistemu. Znanje studenata Zapadne Evrope o Centralnoj i Istočnoj Evropi je možda ograničeno ( u zavisnosti od toga odakle ste), ali ne verujem ni da bi jedan prosečan student iz Srbije znao puno o Rumuniji i Bugarskoj, koliko o Francuskoj i Velikoj Britaniji. Ne treba da naglašavam da sam doživeo isto toliko neuke stavove o Zapadu od nekih studenata sa Zapadnog Balkana".

3. „Onaj koji je spomenuo Otomansko carstvo je poprilično pametna persona. Čak ni u našoj zemlji ljudi nisu svesni kako nas Islam polako kolonizuje".

Na kraju, treća grupa komentara u odgovorima studenata nalazi potvrdu sopstvenih konspirativnih teorija, kaže Biber: „Jedna persona u Blicu komentariše da je Tito, naravno, Otomanski agent zato što je kreirao muslimansku naciju. Pretpostavljam da je ovo dokaz da možeš da pronađeš konfuzne stavove i mišljenja svuda i da bi dovitljiv čitalac mogao da odgovori kako pederi i vanzemaljci takođe kolonizuju Balkan. Nema potrebe da dalje komenatrišem".

Slažem se, profesore. Uostalom, mi više ni sami ne znamo tačno sopstvenu istoriju, posebno noviju. Istorija je u očima posmatrača....? I većina nas je od 90-tih živela u četiri različite države, na jednoj te istoj adresi. 

Večernje novosti

Blic

Press



Komentari (263)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 10:32 31.07.2010

Re: razlika u pristupu

nisi jedini naivac, desava se to kad se ljudi navuku na mrznju pa ne vide zamke. Samo ti ispravljaj.


Jebaji ga prijatelju, zasto mrznja. Nikoga ne mrzim, zasto bih tebe mrzeo? Nema logike.
A to sto te ispravljam... Jebaji ga opet, ti si novinar, ne ja. Ispade da sam bolji poznavalac gramatike od tebe... I jesam... Jebaji ga...
tompinchns tompinchns 16:51 31.07.2010

Re: razlika u pristupu

A kad ti napišeš članak za novine i on prođe kroz lektorske ruke, potpuno sam sigurna da će lektor, nakon što obriše suze, popraviti tako elementarnu gramatičku grešku.

Ima li to na svetu neki lektor što od smeja briše suze ili svi plaču od muke kao ja. Ne mislim na blog (gledam da ignorišem sve ako je zanimljiva tema ili se javim da pametujem na temu gramatike i pravopisa baš ako se osetim prozvanom) nego na novinare koji mi donose tekstove. Jednom mi je jedan posebno nadobudan doneo svoju kreaciju (mislim da ga je neko naterao) u foliji i rekao mi da smem samo da čitam, a da nikako ne vadim listove iz te plastike!


E, tu sam gotovo umrla od smeha!

yugaya yugaya 18:20 31.07.2010

Re: razlika u pristupu

i rekao mi da smem samo da čitam, a da nikako ne vadim listove iz te plastike!





...da se ne zarazi pravopisom kad je tako genijalan
Jukie Jukie 02:20 01.08.2010

Re: razlika u pristupu

alselone

Jelica GreganovićPa, poodavno kolaju priče da je bio pola Jevrejin...Je l' to majka u nj bila Jevrejka ili njin otac?

Pa ako pretpostavimo da je Dolf (vrana, lik iz crtaća Alfred Džonatan Kvak) napravljen po uzoru na A-dolfa, onda je majka.

Dolfov otac je bio vrana ali mu je majka bila kos, pa je Dolf od nje nasledio žuti kljun. Onda ga je krišom mazao crnim imalinom za cipele jer se stideo što nije čistokrvna vrana.

Jukie Jukie 02:21 01.08.2010

Re: razlika u pristupu

alselone

Jelica GreganovićPa, poodavno kolaju priče da je bio pola Jevrejin...Je l' to majka u nj bila Jevrejka ili njin otac?

Pa ako pretpostavimo da je Dolf (vrana, lik iz crtaća Alfred Džonatan Kvak) napravljen po uzoru na A-dolfa, onda je majka.

Dolfov otac je bio vrana ali mu je majka bila kos, pa je Dolf od nje nasledio žuti kljun. Onda ga je krišom mazao crnim imalinom za cipele jer se stideo što nije čistokrvna vrana.

ninasimone ninasimone 02:27 01.08.2010

Re: razlika u pristupu

Jelica Greganović
Je l' to majka u nj bila Jevrejka ili njin otac?

Ja čitala da je bila majka, a to je kod Jevreja mnogo više od pola. Kao zato je i bio tako frustriran prema Jevrejima.

Da pocnem od gramatike posto ti je ona izgleda najveca kost u grlu, po kom je ovo pravopisu?
Ja čitala da je bila majka, a to je kod Jevreja mnogo više od pola. Kao zato je i bio tako frustriran prema Jevrejima.

A, sad stil...Sta si ovim htela da kazes? Da mu je otac (manje od pola) bio Jevrejin, bio bi manje frustriran? Pobio bi ih tri miliona umesto sest? Ne mislis li da je u pitanju bila malo jaca emocija od frustracije?

Pa onda sadrzaj...Koji zakljucak bi trebalo izvuci iz svega ovoga? Da mrznja, pardon, frustracija prema majci (evo ti odmah i tacan odgovor na gramaticko pitanje s pocetka: frustriran majkom, Jevrejima) izaziva mrznju prema celom narodu? Ili se to desava samo ako je majka Jevrejka? Ili samo u jevrejskom narodu? Ili da su Jevreji sami sebe poubijali jer je Hitler bio po majci Jevrejin (a to je vise od pola, pa skoro ceo Jevrejin)?

Tebi je izgleda predavao profesor Aleva Paprika.




dirtyharry dirtyharry 18:08 30.07.2010

Postoji razlika

između ovih studenata i običnih ljudi, đaka itd.

Ovi sudenti obijaju pitanja iz svoje struke a ne iz hemije, inormatike ili čega god. Inače valjda ima i kasvetnih studenata tamo, valja Tile nije za sve bio špijun.

Inače evo čisto da se vidi kako naši srednjoškolci (ne svi naravno) tumače lektiru:

ROMEO I JULIJA
Romeo i Julija su žabari iz Verone i oni se smuvaju. Međutim, matorci su im veoma zajebani i uopšte se ne gotive jer rade isti biznis ali u različitim ekipama (kao Verona i Kijevo). Zent im je da ih ne provale i da im ne ukinu kintu pa se viđaju tajno. I tako na pedeset strana oni kao nešto kriju i kenjaju jedno drugom kako se vole, a ne karaju se. Na kraju, jednom prilikom upadnu u loš trip i roknu se.


ZLOČIN I KAZNA
Neki student je stalno bez filera jer mora da plaća stan, pošto je ispušio za mesto u studenjaku. Jednom prilikom je bio u bedaku, pa je uletio kod neke babe, pune ko brod na gajbu i overio je. Posle je uleteo u frku sa samim sobom, jer se plašio da će murija da ga provali. U stvari on i nije bio neki krimos već pičketina pa se na kraju sâm prijavio muriji.


ILIJADA
Ta Ilijada traje ko gladna godina. Vođa jedne ekipe mazne ribu od vođe druge ekipe. Onda ovaj prvi, da ne ispadne jajara skupi ortake i opkoli ih ko babo Sarajevo. Ali ovi prvi ga ispuše, onako žestoko, jer su ovi drugi bili ko jaja spremni. Onda jedan tip smisli kul foru da zajebu ove druge. Šatro, kao boli ih kurac za ribu, važan im je biznis koji može da se sjebe zbog nastale frke. Da pokazu da su iskulirali, oni odu i ostave šleper cigara drugoj ekipi u kome su sakrili deo ekipe. Ovi prvi su pomislili da su ih sjebali i počeli su da slave. Kada su se ponapijali i udrogirali, ovi drugi su izleteli iz šlepera i najebali im se keve.


RAT I MIR
Pre dvesta godina Francuzi krenu na Ruje i dođu do Moskve (kao u Pancer Generalu). Onda je došla zima i Francuzi se posmrzavaju ko pičke i onda se napasu muda Rujama ko zec kelerabe. Knjiga ima soma strana, tu ima i neke ribe, žurke, žvaću nesto, njesra sve vreme.


PROCES
Tipa u'vate drotovi bez razloga i drkaju ga kroz celu knjigu i na kraju ga sjebu do koske.


NEČISTA KRV
Tipa ožene starijom ribom. On provali da je njegov ćale ziguje, što ga totalno sjebe. Cela knjiga je seks, samo tako.


PROKLETA AVLIJA
Turski zatvor, ko u Ponoćnom Ekspresu. Upravnik zatvora, žešće zajeban lik, sve ih kara, svima im se najebava keve. Dva tipa, od kojih jedan djankoza a drugi pop, šilje patku celu knjigu oko nekog Pekmez-Sultana
(ili džem, marmelada, jebem li ga.) i posmatraju prolaznost života s bočne strane. Đankoza očito poderan k'o stoka a za popa se ne zna. Knjiga je kratka tako da nije baš najpodesnija za potpalu, ali bi bila idealna kao podupirač za frižider ili šporet.


ANA KARENJINA
Ana Karenjina je neka žešće dobra riba, ali udata za matorca duplo starijeg od sebe. Pošto njemu nije mogao da se digne, ona se smorila, pa na nekoj žurci upozna mladog, zgodnog frajera i počnu da se viđaju. Međutim, ona upadne u trip sama sa sobom da to nije u redu, iako se ceo grad kara međusobno i na kraju padne u bedak i rokne se, a ovaj njen švaler crk'o od muke i ode na front, pa i on pogine.
Za to vreme neki tamo mamlaz muva neku ribu, al' tip je smotan, pa na soma strana žvaće nešto i na kraju knjige je zaprosi...


ČIČA GORIO
Ćale penzos ima dve ćerke, koje ga ne jebu ni dva odsto jer misle da je ljakse. On sve šteka i daje njima, a one ga stalno muzu. Na kraju kad nije imao odakle da im nabavi repa on pukne i rikne.


MAJKA HRABROST I NJENA DECA
Keva ima troje dece koje mora da izdržava, pa prodaje vojnicima vutru i
cirku. Međutim deca su joj mentoli, pa askara otima jedno po jedno i
ona na kraju postane šano duso. U knjizi ima dosta repovanja.
Vlasta92 Vlasta92 18:59 30.07.2010

Re: Postoji razlika

Ja sam mislila da je ovo fazon...?
dirtyharry dirtyharry 20:59 30.07.2010

Re: Postoji razlika

Vlasta92
Ja sam mislila da je ovo fazon...?

E, slagaću te sad, možda i jeste. Inače ja sam to dobio kao sabrana dela iz neke beogradske srednje škole. Autentičnost je diskutabilna.
Jukie Jukie 02:14 01.08.2010

Re: Postoji razlika

Vlasta92
Ja sam mislila da je ovo fazon...?

To je cirkular koji ide tako okolo pa svako po malo promeni i tako odvajkada nastaju narodne umotvorine . Recimo ja sam siguran da su u prošloj verziji iz Trojanskog konja izletali "kao u Mortal Kombatu"

Ali najveća ironija je kada stvarno možeš celu knjigu da sazmeš u rečenicu od jednog reda (v. "Proces" ) i onda neko očekuje da to tinejdžeri u sitna crevca analiziraju na času...
ostensibly ostensibly 18:18 30.07.2010

Re: Kao i obično

Pre par dana, jedan kolega (poreklom iz jedne od britanskih kolonija) mi kaze (u vezi sa trecim kolegom koji nista nije razumeo, kad smo ga nesto pitali):
Da si mu se obratio na ruskom mozda bi te i razumeo...
Ja ga pitam: a sto na ruskom?
Paaaa... Kaze ti on meni... U Srbiji vi govorite ruski...

Sa druge strane, jedan drugi kolega me je pitao da li zaista mislim da ce Srbija moci sa takvom ekonomijom kakvu ima sada i kakva ce biti u perspektivi, da udje u EU u slededcih nekoliko godina... Covek je znao o Srbiji za primer.


Mada kad razmislim, sto bi oni ista i znali o nekoj tamo zabitoj zemlji koja je manja od Nju Branzvika i koja ima stopu nezaposlenosti oko 20% i u kojoj kad posaljes e-mail poreskoj sluzbi ne dobijes odgovor ni posle pet godina (ovde sam slican posao bas danas zazvrsio za nekih 15, slovima: petnaest, minuta) ... K`o sto ja pojma nemam o Bangladesu i Mozambiku (mada znam gde se nalaze), tako njih ni ne zanima da li je to tamo neka "Serbia" ili "Siberia"...
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:48 30.07.2010

Re: Kao i obično

K`o sto ja pojma nemam o Bangladesu i Mozambiku (mada znam gde se nalaze), tako njih ni ne zanima da li je to tamo neka "Serbia" ili "Siberia"...

Ne znam šta je tebi struka, ali oni su se odlučili da studiraju politologiju i diplomatiju, shodno tome im nije na čast da te stvari ne znaju.
blogovatelj blogovatelj 21:51 30.07.2010

Re: Kao i obično

K`o sto ja pojma nemam o Bangladesu i Mozambiku (mada znam gde se nalaze)


To je ta razlika o kojoj pricam.
Ne moras ti da znas o Bangladesu, ali bar znas da postoji i na kojem je kontinentu.
A da ponovim, znam coveka sa diplomom koledza za sound tehnicara koji nije znao da je Afrika kontinent, nego sam ga ja prosvetlio saznanjem.
Rekoh vec, ogromna razlika.
Innana Innana 18:50 30.07.2010

Dzo i to je Amerika



A onda ima i ovo

yngwie92 yngwie92 19:18 30.07.2010

skolovani

nije mi jasno, citam ove komentare (ovih dana umirem od dosade) i sve u svemu zakljucih da smo MNOGO skolovani, pametni itd... a ovi sirom svijeta pojma nemaju...a svaku mogucnost da radimo vani koristimo sto je prije moguce,
nesto meni tu ne stima
Vlasta92 Vlasta92 19:22 30.07.2010

Re: skolovani

Hm? Široko obrazovanje nam je šire, ali nam je država uskogruda. Da nije to? Kao, velike sise - mali grudnjak. Pa puca na sve strane i mora da izađe napolje.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:26 30.07.2010

Re: skolovani

nesto meni tu ne stima

Upravo suprotno, idemo oči da im otvaramo.
Odličan izgovor da okačim pesmu koju mnogo volim
yngwie92 yngwie92 19:30 30.07.2010

Re: skolovani

Vlasta92
Hm? Široko obrazovanje nam je šire, ali nam je država uskogruda. Da nije to? Kao, velike sise - mali grudnjak. Pa puca na sve strane i mora da izađe napolje.


a meni bas dosadno ovih dana, svidja mi se odgovor
Vlasta92 Vlasta92 19:50 30.07.2010

Re: skolovani

A woman's gotta do what a woman's gotta do
yngwie92 yngwie92 20:00 30.07.2010

Re: skolovani

da zakljucimo onda, za sve smo a nismo nizasta :)))))
NNN NNN 20:14 30.07.2010

Re: skolovani

nismo nizasta
nismo za ništa
(valjda će sad krkar da ustane sa kauča i da svojim prisustvom uveliča blog)
yngwie92 yngwie92 20:20 30.07.2010

Re: skolovani

ja se obratih skolovanima, takav je bio naslov "Skolovani" sto se ne odnosi na mene :)))
nerod nerod 20:32 30.07.2010

Re: skolovani

(valjda će sad krkar da ustane sa kauča i da svojim prisustvom uveliča blog)

Hm, ja mislim da je odjezdio putem Hercegovine, spominjao je negdje čini mi se. Mislim, baš nedostaje, fakat.
mlekac mlekac 20:45 30.07.2010

Re: skolovani

NNN
nismo nizasta
nismo za ništa
(valjda će sad krkar da ustane sa kauča i da svojim prisustvom uveliča blog)

Ma krkar odmara negde na moru.

Al' kad se vrati odmoran i osuncan...
cbronson cbronson 22:44 30.07.2010

Re: skolovani

Ma krkar odmara negde na moru.

Al' kad se vrati odmoran i osuncan...

Vlasta92 Vlasta92 09:27 31.07.2010

Re: skolovani

Kakva uživancija
blogovatelj blogovatelj 10:43 31.07.2010

Re: skolovani

sve u svemu zakljucih da smo MNOGO skolovani, pametni itd... a ovi sirom svijeta pojma nemaju...a svaku mogucnost da radimo vani koristimo sto je prije moguce,
nesto meni tu ne stima


Skolovan ne znaci i dobro placen.
tompinchns tompinchns 17:26 31.07.2010

Re: skolovani

NNN
nismo nizasta
nismo za ništa
(valjda će sad krkar da ustane sa kauča i da svojim prisustvom uveliča blog)


Može i ni za šta i nizašta, ali ne može za ništa!
yngwie92 yngwie92 20:00 31.07.2010

Re: skolovani

tompinchns
NNN
nismo nizasta
nismo za ništa
(valjda će sad krkar da ustane sa kauča i da svojim prisustvom uveliča blog)


Može i ni za šta i nizašta, ali ne može za ništa!


Cekacemo ipak Krkara da se pojavi, njemu vjerujem
nim_opet nim_opet 20:39 30.07.2010

Hm....

Proslo leto ja na pijaci u Uagaduguu (da ne bude zabune, ne mumlam, Uagadugu je glavni grad Burkine Faso). I pricam sa prodavcima, - svi, do jednog, znaju gde je Srbija. Znaju za Tita. Znaju za Milosevica. Znaju nase fudbalere (Vidica npr). Znaju da je bio rat. Zena koja prodaje banane (po dve, u malim plasticnim kesama) na kutiji na ivicnjaku (tako da mozes i iz kola da ih kupis, da se ne mucis), pita jel se zavrsio rat u Bosni......

U Beogradu komsiluku vadio atlas da pokazujem da postoji drzava Burkina Faso. U Novom Sadu u vlasnica turisticke agencije se pitala jel to u Kini. Zena na aerdromu nije bila sigurna sta mi pise na drugoj bording karti (pise Paris CDG - Ouagadougou).

aleksejz aleksejz 20:44 30.07.2010

Kako "BRE" onda...

Da, pitanje svima...
Kako onda tumacite cinjenicu da uprkos svim tim glupacima iz kupea, i tesara i zidara i ... su svi oni tehnoloski, ekonomski, na bilo koji nacin toliko iznad nas Srba?? Kako bre to ljudi?? Srbi,,,
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:50 30.07.2010

Re: Kako "BRE" onda...

aj'd sad ti ne postavljaj tako teska pitanja
blogovatelj blogovatelj 10:49 31.07.2010

Re: Kako "BRE" onda...

Da, pitanje svima...
Kako onda tumacite cinjenicu da uprkos svim tim glupacima iz kupea, i tesara i zidara i ... su svi oni tehnoloski, ekonomski, na bilo koji nacin toliko iznad nas Srba?? Kako bre to ljudi?? Srbi,,,



Kad neko radi dvanaest sati dnevno, sest dana u nedelji, sa nedelju dana godisnjeg, pa tako cetrdeset godina, uporedi to sa kolicinom rada u toku radnog veka u Srbiji i odgovor ces, nadam se, pronaci.
Kod nas je kljucna stvar dribling, kod njih trcanje. Zato nas uvek pobede.
escherichije_colic escherichije_colic 09:19 01.08.2010

Re: Kako "BRE" onda...

Kod nas je kljucna stvar dribling, kod njih trcanje. Zato nas uvek pobede.


Genijalna misao.
Vlasta92 Vlasta92 20:59 30.07.2010

hm,

gospodin krkar odista nije tu, ko kanda je na moru. sada je pravi momenat da ga mrzimo
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:04 30.07.2010

Oni

Nas su još osamdesetih, u vreme velike i uspešne Jugoslavije, pitali da li je naša zemlja u Češkoj. Ili u Africi. Iznenadili se da imamo televizore i pitali nas na kom principu rade. valjda mislili na ugalj
Jelica Greganović Jelica Greganović 07:58 31.07.2010

Trofej

Najbolji biser koji sam ja ikada čula iz te oblasti se desio mom poznaniku iz Slo, koji je studirao u SAD.
Elem, nakon jedne žurke on odvoji simpatičnu mu devojku i sedne sa njom na klupu u parku...pričkaju oni, kad ga ona u jednom trenutku priupita:
- Da li u tvojoj državi znate za seks?
Šta reći, a ne zaplakati.
bauer. bauer. 08:02 31.07.2010

7486'1

Uuuuu? Jelice? Pičaj nam malo o tvom poznaniku, mukici?
maksa83 maksa83 08:38 31.07.2010

Re: Trofej

parku...pričkaju oni, kad ga ona u jednom trenutku priupita:
- Da li u tvojoj državi znate za seks?

Uh, da vidimo ovako.

Mogući odgovori:

"Ne baš iz prve ruke, ali načuli smo nešto i zato sam došao ovde - da naučim"

"Ne proizvodimo ali se priča da ćemo da počnemo da uvozimo iz Italije"

"Znamo, ali sav kvalitetan ode u izvoz zbog balansa deficita"


I tako svašta nešto mi pada još na pamet...


P.S. Ako je priča istinita, onda mu se riba nameštala.
bauer. bauer. 08:54 31.07.2010

Re: Trofej

P.S. Ako je priča istinita, onda mu se riba nameštala.

garantovano!, to su im fore
mlekac mlekac 09:04 31.07.2010

Re: Trofej

Jelica Greganović

- Da li u tvojoj državi znate za seks?

Zmu kaze da je tip, garant, bio prespor da predje sa reci na dela!
Vlasta92 Vlasta92 09:23 31.07.2010

Makso,

Znamo, ali sav kvalitetan ode u izvoz zbog balansa deficita


mudrost je tvoja, o učitelju, kao hladna hurmašica. Krali bi je noću krijući se od drugih.
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:17 31.07.2010

Re: Trofej

Da li u tvojoj državi znate za seks?

Što mene neka ne pita
maksa83 maksa83 21:00 31.07.2010

Re: Trofej

Milutin
Što mene neka ne pita


Pa nisi Marat Safin.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:59 31.07.2010

Re: Trofej

Pa nisi Marat Safin.

Milutin Milošević Milutin Milošević 22:01 31.07.2010

Re: Trofej

I to što kažeš. Bliži sam Jonu Cirijaku
oscarkliper oscarkliper 08:36 31.07.2010

By the way...

...interesantan put od gluposti i neznanja do gastronomskog raja...
Elem, cega sam se ja sve naslusao u svojoj skromnoj prekodecenijskoj istoriji studiranja!!!
Neznanje je univerzalna kategorija, znam klince koji ne znaju da nadju Zagreb na karti, kao sto mnogi od nas nisu umeli da nadju Uagadugu, ali sve je u redu jer ce im zgodna uciteljica od tridesetak godina progledati kroz prste...
I na kraju, ali ne manje vazno , secas se kultnog dokumentarca "Ta Amerika" kada su "citizens" hranili pacove misleci da su veverice ili kad su odgovarali na pitanje ko su im predsednik i potpredsednik...
So, I must admit that... obozavam otomanske baklave!
Vlasta92 Vlasta92 09:15 31.07.2010

Re: By the way...

0va radionica je i osmišljena tako da jedna grupa razmatra i poredi sisteme obrazovanja u Srbiji i na Zapadu, mahom Americi, dok druga analizira složenost i lepote slatkiša iz otomanske kuhinje.
Zadnjeg dana sesije doneće se važni zaključci o predlogu izmena za predlog amandmana zakona o izmenama zakona o obrazovanju, uz hurmašice, tufahije i baklave. Dokument i slatkiši biće poslati Vladi na usvajanje.

mlekac mlekac 09:27 31.07.2010

Re: By the way...

Vlasta92
0va radionica je i osmišljena tako da jedna grupa razmatra i poredi sisteme obrazovanja u Srbiji i na Zapadu, mahom Americi, dok druga analizira složenost i lepote slatkiša iz otomanske kuhinje.
Zadnjeg dana sesije doneće se važni zaključci o predlogu izmena za predlog amandmana zakona o izmenama zakona o obrazovanju, uz hurmašice, tufahije i baklave. Dokument i slatkiši biće poslati Vladi na usvajanje.


Ma jok Vlasto - vlada moz da dobije dokument. Slatkise zadrzavamo za sebe!
yugaya yugaya 09:42 31.07.2010

Re: By the way...

Vlasta92
0va radionica je i osmišljena tako da jedna grupa razmatra i poredi sisteme obrazovanja u Srbiji i na Zapadu, mahom Americi, dok druga analizira složenost i lepote slatkiša iz otomanske kuhinje.
Zadnjeg dana sesije doneće se važni zaključci o predlogu izmena za predlog amandmana zakona o izmenama zakona o obrazovanju, uz hurmašice, tufahije i baklave. Dokument i slatkiši biće poslati Vladi na usvajanje.


...a onda ce cika krkar da se vrati i svi ste ga nagrabusili

(h)u/ormasice najbolje na svetu slatke tako da trnu zubi i mozak instant prestaje da radi pravi Ibolyanéni i uporno ih zove kórmašiko
Vlasta92 Vlasta92 12:19 31.07.2010

Re: By the way...

PA kad je Madžarica, jel?
yugaya yugaya 12:27 31.07.2010

Re: By the way...

skroz, zet joj je bio Bosanac pa se udruzio dobar recept i jos bolja slasticarka
Biljana 77 Biljana 77 11:52 31.07.2010

200

Vlasta92 Vlasta92 12:18 31.07.2010

Re: 200

Bravo Biki!
Biljana 77 Biljana 77 12:23 31.07.2010

Re: 200

Vlasta92
Bravo Biki!

Pa kad Re spava, a ostala dežurna childish ekipa ko zna šta radi...
mitar.popovic mitar.popovic 15:23 31.07.2010

Ovaj blog je potpuno izvucen iz konteksta.


Sta znaju i govore britanski studenti?

"The comical answers were taken from over 400 exams done over the last four years. They of course do not represent the knowledge of an average student, but they show what kind of "gems" we often find" professor Bieber said.

Prevod: "Ovi smesni odgovori su iz preko 400 ispita uradjenih u poslednjih cetiri godine. Oni naravno ne predstavljaju znanje prosecnog studenta, ali pokazuju kakve bisere cesto nalazimo" kaze profesor Biber.

Po vasem blogu zvuci da prosecan Englez ili engleski politicar ima posve pogresnu ideju o istoriji Srbije ali to uopste nije tacno. Predstava koju vi dajete je izopacena i ja mislim stetna. Ne moze se ocekivati da se svaki student na univerzitetu u Kentu (nikad cuo za tu skolu) interesuje za balkansku istoriju. Neznanje o kojem je rec je delo retkih studenata, losih studenata, ili studenata koji ne znaju pa iz zezanja/frustracije postanu duhoviti tokom testa. Britanski HUMOR. To sam i ja ponekad radio kao student.
Ajte molim vas, pa da studenti i ne znaju, gde bi to oni naucili ili culi tako nebulozne price, Tito agent Osmanskog carstva? Na internetu? Na wikipediji? Stvar je ocigledno o duhovitosti studenata.


UZASNO IZOPACENA PRICA
NNN NNN 15:31 31.07.2010

Ovaj blog je marker

neznanja, nepismenosti i izopačenosti
Vlasta92 Vlasta92 17:39 31.07.2010

Mitre,

mora da vam je teško sa samim sobom. Jadni vi. Ne znam kako ste sve to iz mog bloga izvukli?! Koja rečenica tačno daje uopšte moju predstavu ovog problema? Svašta..Jeste vi blog uopšte pročitali? I linkove? NE? Sram vas bilo. Kakva glupost, nemam reči
niccolo niccolo 20:19 31.07.2010

izvucen iz konteksta

u Kentu (nikad cuo za tu skolu)

Ma to su ti pljuge, evo vidi




JJ Beba JJ Beba 20:43 31.07.2010

Re: Ovaj blog je potpuno izvucen iz konteksta.

univerzitetu u Kentu (nikad cuo za tu skolu)

ecce-florian ecce-florian 11:46 01.08.2010

sa citiranim autorom

oštro demantujem da sam u bilo kakvom srodstvu a što bi se moglo pogrešno zaključiti poimenično
Vlasta92 Vlasta92 15:37 01.08.2010

Re: sa citiranim autorom

uvažava se.šta god to značilo
NNN NNN 08:45 02.08.2010

ecce-florian biber

sad je kasno...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana