Život

Vrći bre moj dinar

dirtyharry RSS / 10.08.2010. u 10:18

necuyvaku.jpgI Slučaj lakovernog detlića

Ulazim u dragstor, pazarim par sitnica i onda sledi poznata situacija na kasi.

Ja: Izvinite, niste mi vratili kusur.

Kasirka: A, pa nemam sad sitno da vratim.

Ja: To mene ne interesuje, ja hoću moj kusur.

Kasirka: Ma nemam bre čoveče, ajde sklanjaj se. Praviš gužvu tu vidi koliki je red!

Ja: Ne sklanjam se dok ne dobijem svoj kusur.

Kasirka: Ama čoveče bre nemam da ti vratim, znaš šta znači kad nemam?

Ja: Ne znam!

Kasirka: Ne mogu ja sad da ti rodim tvoja dva dinara!

Ja: To ti vidi na ginekološkom, ja čekam svoj kusur.

Radnica ustaje i ide do susedne radnje da pozajmi ”Dva dinara druže”, sve psujući onako sočno usput a ja ostajem da čekam. Već se čuju dobacivanja od pozadi: ”Ajde čoveče ja ću da ti dam dva dinara, žurimo... ”

Ne radi se više tu o dva ili ne znam ti ja kol'ko dinara. Radi se o principu, o jednoj kulturi i to onoj najobičnijoj. Ljubaznost ne košta ništa ali znači mnogo, bar meni. Radnica se vraća onako vidno besna i daje mi nazad moja dva dinara. Na šta se ja lepo zahvaljujem rečima:”Doviđenja, do sutra.”

II Slučaj usrane države

Moj tata drži mali dragstor tamo kod nas u selu. Uglavnom tu svraćaju ljudi iz sela, mada svrati i poneko sa strane. Jednom sam bio u prodavnici kad je došlo jedno dete tu iz sela. Dečak ima oko osam-devet godina. Ne živi tu baš blizu, ali zato odlično vozi bicikl. Pazario je ujutru ono osnovno i još se prebira da li ima dovoljno za sladoled. Fali još dva dinara za sladoled. Radnica mu daje sladoled rečima: ”Evo ti sladoled, donećeš dva dinara sutra.”

Dečak radostan uzima kesu i odlazi a čovek pored vadi legitimaciju radnici, predstavlja se kao finansijki inspektor i počinje da piše kaznu jer ne sme da se da fiskalni račun ili roba bez para. Kazna je bila dvadeset hiljada dinara. Radnica se unezverila, ali bilo ko drugi da je bio tu isto bi uradio. Zar je trebalo da vrati dete kući da donese dva dinara kad svaki dan tu pazare svi. To se milion puta dešava, svaki dan neko ostane dužan po par dinara, sutra dan ostavi par dinara više i nikad nema problema.

Problem sa državom je što je nepismena ali traži da se poštuje zakon i to samo onda kad je u njenu korist. Sve cene su nešto dinara i još nešto para. Kako da vratiš taj kusur ili da naplatiš to malo što ne može da se plati. Kada se napravi popis robe u radnji i para u kasi stanje mora da se složi u jedan dinar a to je nemoguće. Uvek će da bude koji dinar više ili manje a za neslaganje država naravno ume da naplati kazne.

Bile gde na zapadu ti svako vraća i jedan cent. Nikad nema izgovora da nemaju sitno ali i cene nisu takve da ne mogu da se plate parama koje su u opticaju. Kako ćeš nekome da naplatiš žvaku od dinar i devedeset para? Nikako, to se uvek zaokružuje na ”Dva dinara druže” a već posle deset prodatih žvaka imaš dinar viška u kasi.

III Slučaj ”Ko je ovde lud?”

56511337498957851337495.jpgStojim u redu i čekam da platim. Red je već kilometarski a drugu kasu nikako da otvore. Na kasi neka gužva ko da igraju engleski fudbal (pa ono kad se svi uhvate jedan za drugog u gomilu). Red se ne pomera već nekoliko minuta.

Ja:Izvinite, mogu da ostavim korpu ovde samo da vidim šta se to dešava tamo.

Gospođa iza:Naravno, ni ja više ne mogu da stojim na nogama.

Idem do kase a tamo je već rasprava u najveće sa poznatom pričom.

Kasirka: Nemam da ti vratim kusur, možeš lepo da uzmeš nešto za tu razliku od dva dinara.

Mušterija: Ma neću bre ništa da uzimam, imam kući punu činiju tih vaših žvaka i bombona. Vratite vi meni moj kusur.

Kasirka: Ma nemam bre.

Mušterija (koji se sigurno već par minuta raspravljao odustaje): Dobro evo, uzeću jednu ovu žvaku.

Kasirka: Aaaa ne, ne može ta. Ta košta četiri dinara. Onda morate da doplatite još dva dinara.

Mušterija (koji polako ključa a i ja sa njim): Molimmmm!!! Na šta to liči, bezobraznici jedni, kako vas nije sramota...

Mušterija nije uvek u pravu a i taktika je dobra da se prodaju žvake koje niko neće.

IV Slučaj j... lud zbunjenog

andjauh9.jpgVraćam se u Srbiju posle nekoliko meseci. Lep osećaj, videću prijatelje, porodicu. Uželeo sam se. Na srpsko-hrvatskoj granici živo pile nema a i ko bi putovao u ovo gluvo doba. Stajem na prvu benzinsku pumpu posle granice. Na pumpi od mušterija samo Turci i ja. Napunih rezervoar i čekam da platim. To je jedna od retkih a možda i jedina pumpa koja ima i menjačnicu u okviru pumpe. Jeste da menjaju po vrlo nepopularnom kursu ali nikog nije briga kad se dočepao rodne grude.

Na kasi par Turaka ispred mene koji takođe čekaju da plate.

Kasirka: Izvolite.

Turčin 1 počinje na svim poznatim i nepoznatim jezicima da priča.

Kasirka (na srpskom): Izvolite.

Turčin 1 pokazuje prstima pumpa broj četiri.

Kasirka (na srpskom): Aaaa pumpa broj četiri, to je pet hiljada i sto dinara.

Turčin 1 gleda zbunjeno u kasirku.

Kasirka: Pet hiljada i sto dinara.

Turčin 1 još više zbunjen i dalje gleda u kasirku.

Kasirka kuca cifre na mesarskom digitronu i pokazuje ih.

Turčin 1 pokazuje evre.

Kasirka: Aha to je pedeset četiri evra i devedeset centi.

Turčin 1 gleda.

Kasirka kuca cifre na digitronu i pokazuje ih.

Turčin 1 plaća.

Kasirka: E izvini, nemam deset centi da ti vratim evo ti jedna krem banana.

Turčin 1 gleda i ništa ne razume naravno.

Kasirka: Nestalo mi sitno sad, pa evo da ne bude bez išta.

Turčin 1 se okreće da krene a kasirka ga hvata i gura mu krem bananu u ruku. Čovek sav zbunjen uzima krem bananu i odlazi.

Sve se isto dešava i sa Turčinom 2 koji je bio ispred mene samo što je on dobio dve krem bananice.

Ja vidim da je kutija sa krem bananicama taze otvorena ali i da ih kasirka nemilosrdno prodaje umesto kusura. Mora da će uskoro da im prođe rok trajanja. Nije mi samo jasno zašto staviše neku radnicu koja ni dve reči engleskog (da ne kažem nemačkog,  to bi bilo previše) ne ume da ukrsti. Više od stotinak reči joj ne bi trebalo da nauči. Živo me zanima šta su oni Turci mislili na ovo što im se desilo.

Turci su poznati trgovci ali za svoja tri-četiri putovanja u Tursku nisam video ovakvu trgovinu. Možda će i oni sada da prihvate pelcer koji naši zaposleni na pumpama tako velikodušno praktikuju pa se i kod njih prime ovi moderni vidovi trgovanja.

Kasnije sam i sam primetio da na većini pumpi na autoputu račune zaokružuju na deset dinara. Zaokruživanje računa nije problem, veći je problem što te neko smatra ovcom i opet ta (ne)kultura i neljubaznost.

Epilog

Imam jednu činiju u koju uvek bacam sitne pare. Novčanik ne nosim a ni gvožđe po džepovima. Kad dođem iz kupovine sitniš iz džepova ispraznim u činiju. Pored standardne činije za sitniš ima i jedna nestandardna činija za kusur u zvakama, bombonama i raznoraznim andrmoljima koji su pali kasirkama pod ruku. Sada kada sam bio kući sam baš izbacio sigurno jedno tridesetak različitih bombona i žvaka od ko zna kad, mada možda nisam trebao, možda i dalje važe kao platežno sredstvo među kasirkama.

Sve u svemu i dalje ćete dobijati žvake i bombone u dragstorima, dok ćete u apotekama dobijate aspirine i kafetine na komad. Ne znam da li je bar neko dobio i kondom na komad pa da ga na licu mesta potroši bar.



Komentari (144)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

djukastofitjuka djukastofitjuka 14:51 10.08.2010

Daj mi sitno...

Moj slucaj od pre dva dana:

- 796 dinara
- Evo hiljadu.
- Jo', sta je ovo danas, svi dolazite sa hiljadarkom. Nemam da ti vratim. Daj mi sitno!
- Koliko sitno?
- Pa... 96 dinara. Imas sitno?
- Nemam sitno ali sam siguran da Vi imate.
- Ja?! Nemoj da me zasmejavas. Stani tu sa strane, sacekaj malo, pa kada budem imala sitno da ti vratim...
- Ne cekam ja nista. Odoh u drugu prodavnicu. Dovidjenja.

-GDE CES? CEKAJ? PA KAKO SAD DA STORNIRAM?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:44 11.08.2010

Re: Daj mi sitno...

-GDE CES? CEKAJ? PA KAKO SAD DA STORNIRAM?

maca22 maca22 01:00 11.08.2010

Re: Daj mi sitno...

Onda da dodam i varijantu: "Već je kucano".
dirtyharry dirtyharry 14:57 10.08.2010

Kad se ukomponujemo

mlekac mlekac 15:07 10.08.2010

Re: Kad se ukomponujemo

dirtyharry

robylad robylad 16:20 10.08.2010

Re: Kad se ukomponujemo

dirtyharry


Hahahaha, to sam bas i ja primetio

Preporuka za blog, ovde svi u cent vracaju kusur, i nema tog nekulturnog "imas sitno"...predivno je!
dirtyharry dirtyharry 11:48 11.08.2010

Re: Kad se ukomponujemo

robylad
dirtyharry

Hahahaha, to sam bas i ja primetio
Preporuka za blog, ovde svi u cent vracaju kusur, i nema tog nekulturnog "imas sitno"...predivno je!

Hvala za preporuku. To za kusur izgleda samo kod nas ima takve ma'nite razmere.
tyson tyson 17:03 10.08.2010

Pegula


Haha, ne znam gde to ideš u kupovinu, ali ja se ne sećam kada mi se poslednji put desilo da mi kasirka ponudi tradicionalnu robu umesto kusura, a vrlo često pazarim u malim prodavnicama po komšiluku gde i muško i žensko osoblje uredno ima brkove, dakle ništa fancy i digitalizovano.



49 41 49 41 17:18 10.08.2010

Prodato 129 puta

U samoposluzi na uglu Cvijiceve i 29. Novembra u Beogradu; tip koji je radio za kasom
uvek je drzao metlu.
Naravno, sa strane gde stoji kupac.

Ako neko, kontrolise sta je platio i koliko: Sta vam je ovo u racunu ... din?!?
(Suma za pravu prirodnu metlu sa drvenom drskom - ne plastikaner!)

Pa za metlu!
Nije vasa metla?
O, ja se duboko izvinjavam; mislio sam da ste je vi kupili.

Naravno, oni koji su je "kupili" - covek je naplatio "posteno" i nije imao razloga da se kulturno izvinjava.

ivana23 ivana23 17:23 10.08.2010

Re: Prodato 129 puta

Secam se te skrivene kamere.
angie01 angie01 17:50 10.08.2010

u maxiju na kasi,

kuca, kuca, kuca-naravno ona loshe blajhana, davno oprane kose, sa izrascima i sve to zguzvano u krpenu gumicu, nokti s oljushtenim trecim slojem laka grebu tastaturu i tako traje,...isparznila se korpa, kaze 1 734 dinara je vash rachun,...i ako imate sitno molim vas.

isprebirchim se i dam joj 1 732 dinara, koliko imam u sitnishu!

kaze, pa dajte josh dinar-iako je otpratila moje pakovanje do zadnje pare-da joj ne uvalim josh jednu hiljadarku-kao, jebga, ocesh da se ogrebesh za 2 kinte.

ja zblanuta, jer mi je, kao i svima ostalima koji su ikada krochili u objekat,onoliko puta ostala kratka neku kintu, malo promuljam po dzepovima i nadjem 5 dinara, koja one uze, da mi rachun i kaze- hvala, dovidjorno-bez da trepne za one 3-koje treba da mi vrati.
dirtyharry dirtyharry 11:49 11.08.2010

Re: u maxiju na kasi,

dovidjorno-bez da trepne za one 3-koje treba da mi vrati.

Baš to mene istera iz takta ponekad. Obično prećutim ali od skora sve češće tražim pare nazad.
borislavadespic borislavadespic 17:57 10.08.2010

DVA U JEDAN

Nikada ne uzimam kusure i niko mi ne kaže hvala. Lažem, ali malo. Jer to ne važi za MOJE radnjice. Jedna je u mojoj ulici na Dorćolu, a jedna u mojoj ulici na Savskom vencu, tamo, kod kancelarije. U njoj radi čika Stanko, s kojim imam poseban račun. On sabira koliko nisam uzela, i kad dođe do 18, uz kupljene stvarčice mi doda i jednu 2 u 1. JACOBS. Nes mi ne nudi, zna da volim Jacobs. I kada dobije koleginice za obuku, uputi ih u sve komšijske tajne. Jasni uvek, kad se nakupi, u kesu joj ubaci -) sa lešnikom, Kaći krem bananicu "i sve tako redom". Čak i naručuje artikle koje potražimo, a nema ih u asortimanu.
U MOJOJ radnjici na Dorćolu je malo drugačije jer se često menjaju kasirice. Novoj treba otprilike mesec dana da skapira da neću kusur, a žvake ne nude jer bi ih gazda u top stavio. A gazda je gospodin Ćira, koji te uvek sasluša kad gunđaš zašto su maslinke ovakve ili onakve, otkuda svaki krastavac s kraja suv i gorak, a unutra prezreo i sa ogromnim semenkama, zašto popodne nema nekog malo integralnijeg hleba ili bar onog s mekinjama, ... Pa za koji dan bude bolje. Jednom smo mesec dana čekali glicerinski sapun sa mirisom bora, a kada se konačno pojavio, dobili smo po pet komada - nas petoro gunđaroša.
Ni kod Stanka ni kod Ćire nema gratisa, poklona, akcija i popusta. Sve je onako kako piše. I uvek ima dinara i dinarčića. Ali nema ko da ih uzme. Svi više vole 2 u 1 i tako te sitnice koje život znače.
Jeste, desilo mi se da sam pazarila u Maxiju. Priznajem (gađajte me kamenom, gađajte me hlebom), pazarila sam plavi patlidžan - nije ga bilo u Malom Kaleniću. I, da, nisam imala dva dinara. Ali jesam PET! Ona istrenirana teta, što uvek kaže dobar dan i kezi se sve u šesnaest, vraća mi moja tri, a ja joj kažem:
- Neka ostane za sledećeg koji ne bude imao dva dinara! A dinar kuća časti!
kviskobg kviskobg 18:02 10.08.2010

Sram te bilo, Harry :))

Da ne ukrasis blog ovim:





dirtyharry dirtyharry 11:40 11.08.2010

Re: Sram te bilo, Harry :))

će da meni duguje na primer dva dinara onda ja njoj kažem neka smanji ona meni račun tako da ja njo

Zaboravih, godine šta ćeš
kviskobg kviskobg 15:16 11.08.2010

Re: Sram te bilo, Harry :))

dirtyharry
će da meni duguje na primer dva dinara onda ja njoj kažem neka smanji ona meni račun tako da ja njo

Zaboravih, godine šta ćeš


Nisi nisi, nego si se prepoznao u nekim situacijama, znam ja :)
dirtyharry dirtyharry 15:28 11.08.2010

Re: Sram te bilo, Harry :))

kviskobg
dirtyharry

Zaboravih, godine šta ćeš

Nisi nisi, nego si se prepoznao u nekim situacijama, znam ja :)


nikvet pn nikvet pn 18:47 10.08.2010

Stotka

E pa nisam sitničar, cepidlaka itditd. Od tog dinarčeta što ga okukaste niti ću da osiromašim niti će one da se obogate.
Valjda nisam jedini koji kaže : Nema veze, zaokružite !
Kasirka pogleda belo pa uvek, ali uvek vrati do kinte. Kusur uzmem ali 1-4 dinara ostavim. Uvek i svuda.
Prebogat ? Lud ? Baca pare ?
Nikako. Nego neću da dopustim da me neko pravi majmunom za bananicu. Drugo - dobijem osmeh i lepu reč. Skoro uvek, a to je u Srbiji danas mnogo proredilo. A uopšte nije skupo. Treće - ako u svome poslu i naplati prihvatam bakšiš pa zašto onda da ne uzvratim ?
ninasimone ninasimone 19:26 10.08.2010

Re: Stotka

nikvet pn
Drugo - dobijem osmeh i lepu reč. Skoro uvek, a to je u Srbiji danas mnogo proredilo. A uopšte nije skupo.

E, ovo mene zanima. Naime, do sutra mozemo da nabrajamo primere neuljudnog ponasanja, svi se na to zale i zude za malo civilizovanijem odnosu prema strankama i musterijama. Moje pitanje bi bilo: da li u Srbiji ljubaznost osoblja pozitivno utice na biznis i u kojoj meri? Imam utisak da ne utice ili bar ne mnogo. Opet se ide u iste prodavnice, trpi isto maltretiranje, neki cak na ljubaznost gledaju kao na nepotrebno ulagivanje, nameru da ih se nekako prevari. Vidi se i po tome sto se digne graja kad pokusas da isteras pravdu i uzme se strana prodavaca koji te psuju, kao sta smaras. Ej, bre, PSUJU sopstvene musterije!!!
Da skratim pricu, it takes two to tango.
nim_opet nim_opet 20:57 10.08.2010

Re: Stotka

Ima - istina, nisam bio musterija nego stranka, i to nigde drugde nego u SUPu, proleca 2009, vadio novi pasos. Poucen pricama ljudi (i uceci od sluzbenika konzulata u NY - "mi ne izdajemo jos, to ce od 'jeseni', 'zime'....do "ja vama to preporucujem da idete u Srbiju da vadite, necemo mi to skoro", odem u SUP u jednoj prigradskoj opstini, ujutro, dobijem broj itd. Dodjem na red nekoliko sati kasnije, dam dokumenta, gleda zena pasos i kaze "A vi ne zivite ovde, vi ste samo dosli za pasos. A i student ste". (nastranu sto zna tipove americkih viza....)". "Dajte to da mozete da putujete, jel vam stize ako bude gotovo za cetiri dana"?
Ja u soku, cuo o cekanjima po sesnest sati, kao ljude vracaju za svaki papiric, kako se ceka po dve nedelje u teoriji, a u po cetiri u praksi....rekoh "jeste, dobro je". Zena mi ne samo ulepsa dan, nego i celo leto, nisam morao da planiram oko pasosa :)
49 41 49 41 21:05 10.08.2010

Re: Stotka

nikvet pn
E pa nisam sitničar, cepidlaka itditd. Od tog dinarčeta što ga okukaste niti ću da osiromašim niti će one da se obogate.
Valjda nisam jedini koji kaže : Nema veze, zaokružite !
Kasirka pogleda belo pa uvek, ali uvek vrati do kinte. Kusur uzmem ali 1-4 dinara ostavim. Uvek i svuda.
Prebogat ? Lud ? Baca pare ?
Nikako. Nego neću da dopustim da me neko pravi majmunom za bananicu. Drugo - dobijem osmeh i lepu reč. Skoro uvek, a to je u Srbiji danas mnogo proredilo. A uopšte nije skupo. Treće - ako u svome poslu i naplati prihvatam bakšiš pa zašto onda da ne uzvratim ?

Princip je princip; ostalo sve su nijanse.

FORMA ZAKON CUVA!

Moj prvi (poznati centar na istocnoj obali) gradonacelnik je konacno pao.

Zamislite, nije hteo da trosi cente textajuci svalerki sa privatnog mobilnog; vec sa sluzbenog.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:14 10.08.2010

Re: Stotka

ako u svome poslu i naplati prihvatam bakšiš pa zašto onda da ne uzvratim ?

U mom poslu nema bakšiša, ni zaokruživanja.
dirtyharry dirtyharry 11:03 11.08.2010

Re: Stotka

U mom poslu nema bakšiša, ni zaokruživanja.

Ni kod mene nema bakšiša. Ja pare i ne vidim, osim kad bude plata
buba_truba buba_truba 11:19 11.08.2010

Re: Stotka

nikvet pn
E pa nisam sitničar, cepidlaka itditd. Od tog dinarčeta što ga okukaste niti ću da osiromašim niti će one da se obogate.
Valjda nisam jedini koji kaže : Nema veze, zaokružite !

Ma nisam ni ja cepidlaka, ali neka mi daju šansu da se vidi kako sam galantna.
Neka mi dozvole da ja kažem: "Nema veze, zaokružite", a ne da mi oni zaokružuju. I još se ponašaju (nažalost i većina prisutnih) kao da je to baš tako sasvim normalno... i šta sad ti tu zakeraš!?
dirtyharry dirtyharry 11:38 11.08.2010

Re: Stotka

I još se ponašaju (nažalost i većina prisutnih) kao da je to baš tako sasvim normalno... i šta sad ti tu zakeraš!?

Baš to .
adameva adameva 22:29 10.08.2010

Moje rešenje

Znaš kako ja to rešavam: ako ona (kasirka) kaže da hoće da meni duguje na primer dva dinara onda ja njoj kažem neka smanji ona meni račun tako da ja njoj dugujem dva ili tri dinara. Npr: nešto košta 98 din, ona nema dva dinara da mi vrati, ja joj kažem ok, kad je već pravilo da je dozvoljeno dugovati, hajde onda ja tebi da dugujem tri dinara pa mi ti naplati lepo 95 dinara (jer 5din. ima da mi vrati). E to nekada upali a ako ne, ja onda OBAVEZNO vratim svu robu na toj kasi, mislim lepo je ostavim na samoj kasi. I naravno tražim novac nazad. Bez ružnih reči, ništa na račun kasirke nego na račun gazde.

Druga solucija je da se na makneš sa kase dok ti ne vrati kusur. Telefon u ruke i zovi inspekciju, pred svima. Dakle opet ništa na račun kasirke, već na račun gazde koji nije pribavio sitan novac.

A najbolji su vozači GSP-a koji kažu da nemaju sitno kad ima ponudim 1000din, ali uz primedbu "vi će te da budete krivi ako dođe kontrola što niste pripremili sitan novac". HA ha ha, kakva glupost, baš bih volela na sudu po tužbi GSp-a zbog neplaćene karte da im objasnim šta znači ponuditi novac a šta znači kada taj novac neko ODBIJE bez obzira na razlog (čuj to što nije imao sitno da vrati kusur misli da će da ga opravda odnosno mene ugura u obligaciju kao da ja nisam ponudila novac za kartu). LJudi su ovde slabe pameti prečesto...
ninasimone ninasimone 23:49 10.08.2010

Re: Moje rešenje

adameva
A najbolji su vozači GSP-a koji kažu da nemaju sitno kad ima ponudim 1000din, ali uz primedbu "vi će te da budete krivi ako dođe kontrola što niste pripremili sitan novac"...

Nije svaka situacija ista. Ovde (US) moras da imas tacan novac za kartu jer vozac ne daje kusur. Jednostavno, nije efikasno, ni logicno, da ceo autobus stoji dok se on sa svakim putnikom pojedinacno obracuna. Oni imaju raspored voznje, prodavnica nema.
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:52 10.08.2010

Re: Moje rešenje

на оним кутијама где убацујеш новац ионако најчешће пише колики је минимум, а не колика је цена. па ти слободно плати више од минимума, брига возача.
adameva adameva 08:46 11.08.2010

Re: Moje rešenje

ninasimone

Ovde (US) moras da imas tacan novac za kartu jer vozac ne daje kusur. Jednostavno, nije efikasno, ni logicno, da ceo autobus stoji dok se on sa svakim putnikom pojedinacno obracuna. Oni imaju raspored voznje, prodavnica nema.


Dokle god GSP prodaje karte dužan je da ima sitno. Kupovina bilo čega pa i karata je ugovor koji podrazumeva da ja ponudim novac a on da uzme i da mi da kartu. Ako odbije novac, on je odbio da proda kartu. Prosto. Ne postoji zakonska obaveza da ja imam sitno. POstoji samo obabveza da dam novac. BIlo koji apoen. Dakle to je zakon.

A da nije efikasno da GSP uopšte prodaje karte u autobusu jasna stvar. U Sloveniji u gradskom prevozu nema prodaje karata. MOraš kartu da pokažeš na ulazu. KArte se isključvio kupuju van autobusa. Super stvar. Dok u međugradskom gde se prodaju karte u autobusu svaki vozač ima pripremljen sitan novac na vidnom mestu, sve složeno uredno po svim mogućim apoenima i to u ogromnim količinama. Ali ovima u GSp-u teško ovo može da bude jasno. MAštam o tome da u GSP bus ne uđe niko ko nema kartu. BIlo bi nas barem 50%manje.
dirtyharry dirtyharry 11:37 11.08.2010

Re: Moje rešenje

adameva
Dokle god GSP prodaje karte dužan je da ima sitno.

Slažem se, ili neka prebace prodaju karata na kioske, ko u Sloveniji. Više puta sam bio u autobusu kada je kontrola uhvatila nekog bez karte a on je nije kupio jer vozač nije imao da mu vrati kusur.
ivana23 ivana23 11:53 11.08.2010

Re: Moje rešenje

dirtyharry
Slažem se, ili neka prebace prodaju karata na kioske, ko u Sloveniji. Više puta sam bio u autobusu kada je kontrola uhvatila nekog bez karte a on je nije kupio jer vozač nije imao da mu vrati kusur.

Karte se od sredine 70-ih, od kako su uvedeni automati za ponistavanje, prodaju na svakom kiosku.
dirtyharry dirtyharry 12:06 11.08.2010

Re: Moje rešenje

Karte se od sredine 70-ih, od kako su uvedeni automati za ponistavanje, prodaju na svakom kiosku.

Ma to da, mislio sam da se izbaci prodaja karata iz prevoznih sredstava skroz. Mada ista situacija može da se desi i na kiosku, opet nije neka garancija, ali bar ne može da se desi da se voziš bez karte zato što vozač nije imao da ti vrati kusur.
marco_de.manccini marco_de.manccini 12:17 11.08.2010

Re: Moje rešenje

е, а после буде ”а што они мени не продају карту лепо у аутобусу, где да им сад тражим киоск кад се журим”.

што ме све помало подсећа на оно

- молим вас, дајте ми чај без лимуна.
- извините, немамо лимун.
- е онда дајте без нечег другог.
dirtyharry dirtyharry 12:23 11.08.2010

Re: Moje rešenje

- молим вас, дајте ми чај без лимуна.
- извините, немамо лимун.
- е онда дајте без нечег другог.



U pravu si Marko. Mi Srbi smo takvi, ne može se nama ugodit'...
marco_de.manccini marco_de.manccini 12:38 11.08.2010

Re: Moje rešenje

стварно, не волим ни ја глупе форе са жвакама уместо кусура и галантношћу према туђем новцу, ма колико био ситан, али очекивати да ти неко враћа кусур од 1000 динара у аутобусу је превише, поготову што се карта може купити на киоску.
mlekac mlekac 04:07 12.08.2010

Re: Moje rešenje

marco_de.manccini
стварно, не волим ни ја глупе форе са жвакама уместо кусура и галантношћу према туђем новцу, ма колико био ситан, али очекивати да ти неко враћа кусур од 1000 динара у аутобусу је превише, поготову што се карта може купити на киоску.

Marko, kao prvo, nekad bilo da moze da se kupi na SVAKOM kiosku. Ja ih u kraju imam, Bogu hvala, preko nekoliko, ali karte za GSP prodaju se samo na JEDNOM.

Doduse, moj lokalni bakalnin se dosetio, pa sad i on prodaje karte, sto nas, najcesce, i spasava...

Isto tako mi se desilo pre neki dan da sam bila u gradu i morala sam da prodjem od Vukovog spomenika do zgrade Postanske stedionice dok nisam nasla kiosk koji je IMAO karte.

Znaci, kiosk (ako ga nadjes) uopste nije garancija.
49 41 49 41 23:50 10.08.2010

Za

nemam "sitno"
... nisam primila uputstvo, videla sam uputstvo al' nisam stigla da ga potpisem, tada sam bila na bolovanju,..., bila sam na odmoru; cula sam za uputstvo-nisam ga videla i potpisala, ...

Sam "otfikario" njima 10 - kako kome; 5%, nekima 10% od plate.

Neki "veliki" direktori van firme su mi rekli da mi je "moj postupak"- protiv zakonit i protiv ustavan.

Moj direktor mi je rekao, da sam pravo postupio; mada mi je "iza ledja" doslo njegovo-
"U pravu je sto ih je kaznio procentom od plate; al; kaznio je i MOJE LJUDE"!
(Opa Bato, ista firma; a, ima gi nasih, njihovih i njegovih?!?).



dirtyharry dirtyharry 11:32 11.08.2010

Re: Za

(Opa Bato, ista firma; a, ima gi nasih, njihovih i njegovih?!?).

još neko kopa...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:35 11.08.2010

hehe

to i ja radim kasirkama. samo, toga imaš od Berlina preko Praga, Budimpešte...istočni blok + mi. nismo ništa od toga izmislili niti smo junik.
dirtyharry dirtyharry 10:28 11.08.2010

Re: hehe

BebaOdLonchara
to i ja radim kasirkama. samo, toga imaš od Berlina preko Praga, Budimpešte...istočni blok + mi. nismo ništa od toga izmislili niti smo junik.

Naravno . Samo ume ponekad da iritira takvo ponašanje uslužnih radnika.
znik znik 07:27 11.08.2010

Platne kartice

Nakon par godina, u aprilu sam bio u Srbiji i bila su retka mesta gde nisam mogao da platim kreditnom karticom. Toliko retka, da sam mogao da odem u drugu radnju gde su primali kreditne kartice. Ako je nekada i bio problem da se u Srbiji dobije kreditna ili platna kartica, sada to više nije.

Ne radi se samo o žvakama i čokoladnim bananicama. Radi se o sitnini koja se vuče po kući i na kraju obično ne vredi ništa.
rade.radumilo rade.radumilo 09:10 11.08.2010

Dva nacina borbe...

1. Situacija
Radim u firmi koja radi softver za banke. Radnja se dešava u jednoj banci u 23:50. Svi smo već obnevideli, slažemo i uklapamo brojke, obraačune, itd.
U svemu tome se javi zamenica direktora kredita stanovništva da kuka jer im se neslaže jedan konto za oko 1000RSD. Naime, pogrešno su knjižili uplate avansa za kredit i za nekih 10 hiljada kreditnih partija pobrljavili sve. Koleginica je upravo do 23:00 ispravljala po bazi nebuloze od knjiženja i potom otišla kući. Ispostavilo se da je tih hiljadu dinara jedan komitent uplatio manje prilikom likvidacije kredita. Eto ti ga sad, čovek ipslatio svoj kredit i otišao kući. Nema šanse da ti njemu tražiš da dođe i uplati još 1000RSD. Možeš li to nekako da središ?
Mogu, biće gotovo do ujutru, a firma će vama da fakturiše dodatnih 6h, van firme i van radnog vremena. Mislim da vam se više isplati da to proknjižite iz rashoda.
Pogodite šta su odabrali...

2. Situacija
Račun u prodavnici: 174.23RSD, uredno pružam platnu karticu i to onu sa pinom, da ne moram ni za olovku da se vatam.
- Pa zar nemate toliko u gotovom?
- Nemam.

Naravoučenije, pustite njih da lupaju glavu i uklapaju svoje dinare i pare...
dirtyharry dirtyharry 11:29 11.08.2010

Re: Dva nacina borbe...

Naravoučenije, pustite njih da lupaju glavu i uklapaju svoje dinare i pare...

To i radim ali samo onda kad su bezobrazni , inače se lako dogovoriš za kusur
ksendza1 ksendza1 13:57 11.08.2010

Re: Dva nacina borbe...

A sa karticama je tek posebna prica, ne brojim vise koliko sam po kojekakvim Veroima ()i Maxijima videla da ne umeju da se snadju, te ovaj aparat, te onaj, te se provlaci, te se ubacuje... I sta drugo covek da uradi nego da pop***i i ode?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana