Vašington tajms: Srbi se spremaju za masovni egzodus

angie RSS / 05.12.2007. u 19:43

Pod naslovom „Srbi se pripremaju za masovni egzodus”, američki „Vašington tajms” danas piše da se desetine hiljada Srba priprema da napusti Kosovo zbog straha da se region nalazi na ivici krvavog rata. „Sa novom kosovskom administracijom, kojom dominiraju Albanci odlučni da proglase nezavisnost od Srbije, stara mržnja ponovo izlazi na površinu. Mnogi Srbi, koji predstavljaju manje od 10 posto stanovništva, pakuju svoje torbe iz straha od novog talasa ´etničkog čišćenja´ koje bi sprovela albanska većina”, navodi list prenoseći reportažu koju je ranije objavio britanski „Sandej telegraf”. U selu Babin Most, srpskoj enklavi nedaleko od Prištine, koja ima oko 200 srpskih i oko 50 albanskih kuća, Srbi se i dalje osećaju ranjivim, jer su okruženi albanskim selima. „Strahujem da će biti nasilja. Ovde vlada strah. Ako dođe do nezavisnosti, ovde neću imati nikakvu budućnost. Neću biti slobodna i neću moći da dobijem posao”, rekla je Marija Nikolić, sedamnaestogodišnja Srpkinja, dodajući da „Albanci mrze Srbe zbog rata”.
„Vašinton tajms” prenosi i reči pukovnika Nilsa Teninga, zamenika komandanta Kfora, da bi proglašenje nezavisnosti vodilo ka egzodusu Srba. „Verovatno je da će Srbi otići”, rekao je on.

Čak i u delu gde su Srbi većina, na severu Kosova, mnogi razmišljaju o odlasku, piše list, navodeći reči dvadesetpetogodišnje Tanje da su svi njeni prijatelji spremili torbe i nikuda ne idu bez pasoša. „Ovde nema budućnosti za nas. Sve ovo postaće albanska zemlja jednog dana”, rekla je Tanja.

Simić: Rat pravno sredstvo
Aleksandar Simić smatra da je rat za Kosovo legitimno pravno sredstvo za odbrane Kosova, kad ne postoje druga opcija.
Savetnik Vojislava Koštunice je to izjavio u emisiji RTS-a, a njegova izjava izazvala je oštre reakcije i podele unutar vladajuće koalicije. Dok u Demokratskoj stranci tu izjavu ocenjuju kao neodgovornu, opasnu i ratnohuškačku, u DSS-u ne vide ničeg spornog u Simićevoj izjavi.

U Vladi Srbije, kao i u vladajućoj koaliciji, više puta su izjavljivali da će Kosovo braniti svim pravnim i politikim sredstvima, odbacujući bilo kakvu mogućnost upotrebe sile.

Za razliku od njih, savetnik premijera Vojislava Koštunice, gostujući u emisiji RTS-a, u kojoj je učestvovao i savetnik kosovskog pemijera Azem Vlasi, izneo je drugačiji stav od njih.

Naime, on nije odbacio mogućnost da naša država reaguje silom u odbrani Kosova.

„Srbija je imala negativno iskustvo iz nekih oružanih sukoba građanskog rata na prostoru bivše Jugoslavije i to je razlog što je pojačana mudrost i pojačana opreznost, ali svakako se državni interesi brane i ratom”, kaže on.

„Kada neko ne poštuje Savet bezbednosti, koji je jedini dužan da reaguje u momentu kada neko preti agresijom i ratom, pogotovo ako neko ne poštuje glavu sedam Povelje UN i rezoliciju koja je po njoj usvojena, onda državi ne preostaje ništa drugo da uradi”, rekao je Simić.

Inače, Simić je ranije već bio poznat po izjavama da vojska i policija Srbije treba da se vrate na Kosovo. (Tanjug, B92)



Komentari (126)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 22:33 06.12.2007

Re: Stabilnost u regionu..!!

Pa lepo kazem , koliko su neki potezi njegovi bili van pameti ja se cesto pitam zasto ga nisu skinuli pre? Pa zato sto im je bas takav trebao ...nemam drugog odgovora a i znali su da uzima pare i sta sve radi i sad , kao te pare ima njegova zena a " ne mogu da se nadju" da se vrate Srbiji. Kako se saznaje sve , verovatnio cemo i to saznati , tj zasto je on toliko stetocinski upropastio ovu zemlju a niko mu nije stao na put , cak stavise , primali ga i pozdravlajli ko drzavnika . Mislim posle ga proglasise za zlocinca veka a sve dok je to radio zdravili se i ljubili sa njim? Kao nisu znali a znaju i kad vrabac proleti nebom? hm...?
angie angie 22:34 06.12.2007

Re: Stabilnost u regionu..!!

Taj Dusan Janic , jel on normalan pa mu verujes? Mislim stvarno , sva su deca isla u iste razrede , sedela jedno do drugoga , ne pije ta prica vodu , imas ti i glupih ljudi koji zaista tako nesto poveruju pa pricaju dalje ali razmisli i sam.


pa chekajte, je l ste vi odatle ili niste, ako jeste, niste neshto obaveshteni, ili vam ova verzija vishe odgovara.
Filip2412 Filip2412 22:38 06.12.2007

Re: Stabilnost u regionu..!!

pa Adame sama ideja trovanjem zavesa je sarmantna pa nema kud, nego kad malo razmislim, mozda je i moguce

USA + Izrael (zavese) + Sloba (americki sluzbenik, radio dugo u USA...)
adam weisphaut adam weisphaut 22:39 06.12.2007

Re: Stabilnost u regionu..!!

Pa lepo kazem , koliko su neki potezi njegovi bili van pameti ja se cesto pitam zasto ga nisu skinuli pre?

Pa da nije on ostajao na vlasti tako sto ste vi uvek glasali za njega? I kada je prosao prvi talas sludjenosti u Srbiji on je uvek imao sigurnih 23 mandata sa Kosova.
Filip2412 Filip2412 22:41 06.12.2007

Re: Stabilnost u regionu..!!

Pa da nije on ostajao na vlasti tako sto ste vi uvek glasali za njega? I kada je prosao prvi talas sludjenosti u Srbiji on je uvek imao sigurnih 23 mandata sa Kosova.


e tu da izvines, za njega su na Kosovu glasali Albanci tako sto su bojkotovali izbore
Filip2412 Filip2412 22:43 06.12.2007

Re: Stabilnost u regionu..!!

seti se samo izbora kada je Milan Panic bio protivkandidat.... Sloba je jako tesno pobedio.

Da su Albanci hteli da ga skinu jednostavno bi izasli na izbore.

Oni ce Slobi spomenik da dignu.
mariopan mariopan 22:45 06.12.2007

Re: Stabilnost u regionu..!!

Pa jel to ONAJ janic? ha ha ha ...nisam znala da je on , citam latinicno i citam "c" Ma ne verujem da je to moguce jer bi onda i druga deca isto reagovala , kako je moguce da ne reaguju sva deca ? TO ne verujem.

A ono za zavese Adame salim se bre , ne mislim stvarno da nekoga treba tako ubijati )) Jednostavno ne verujem da je to moguce...ali sve se sazna kada tad , ja verujem da cete i vi mnogo toga saznati sa vremenom jer jednostavno neke stvari ne znamo ni mi ni vi...nije vreme da ih saznamo. A sazna se sve . Pa tako i neke stvari o ovim dogadjajima se cuvaju kao tajna jer bi saznanje o istini ugrozilo necije pozicije i interese. Dakle ja verujem da cemo mi to saznati jednog dana . Isto tako i neki drugi dogadjaji ce se sa vremenom rasvetliti pa mislim da mi jos premalo znamo da bismo kvalitetno diskutovali.

Angie , ja sam na Kosovu rodjena , tamo mi je najveci deo porodice ziveo sve do ovih poslednjih dogadjaja ali ja 35 godina zivim u Vojvodini i ne zivim tamo pa je pravilnije reci da sam tamo samo rodjena a ne da sam odande.
adam weisphaut adam weisphaut 22:46 06.12.2007

Re: Stabilnost u regionu..!!

Filip2412
pa Adame sama ideja trovanjem zavesa je sarmantna pa nema kud, nego kad malo razmislim, mozda je i moguce

USA + Izrael (zavese) + Sloba (americki sluzbenik, radio dugo u USA...)

He he dobra jednacina. Ali zar nije normalno da Izrael ima partikularne interese koji se mogu ili ne moraju poklapati sa SAD. A nije li Stanisic bio uspesan operativaci igrac, osim toga Sloba se palio na cloak and dagger price.
mariopan mariopan 22:47 06.12.2007

Re: Stabilnost u regionu..!!

adam weisphaut
Pa lepo kazem , koliko su neki potezi njegovi bili van pameti ja se cesto pitam zasto ga nisu skinuli pre?

Pa da nije on ostajao na vlasti tako sto ste vi uvek glasali za njega? I kada je prosao prvi talas sludjenosti u Srbiji on je uvek imao sigurnih 23 mandata sa Kosova.

Ne ja Adame , ne ja ...lepo kazem da sam ja na Kosovu samo rodjena a zivim u Vojvodini poslednjih 35 godina mog zivota ...znas ono brak deca posao..... )
adam weisphaut adam weisphaut 22:48 06.12.2007

Re: Stabilnost u regionu..!!

Pa jel to ONAJ janic? ha ha ha ...nisam znala da je on , citam latinicno i citam "c" Ma ne verujem da je to moguce jer bi onda i druga deca isto reagovala , kako je moguce da ne reaguju sva deca ? T

Pa on je rekao da je bilo u samo jednom jednonacionalnom odeljenju. A i da je bila zamisljenja da s Albanci prime, nego nesto mnogo volis da preskaces sta ti s ne dopada.
adam weisphaut adam weisphaut 22:53 06.12.2007

Re: Stabilnost u regionu..!!


Ne ja Adame , ne ja ...lepo kazem da sam ja na Kosovu samo rodjena a zivim u Vojvodini poslednjih 35 godina mog zivota ...znas ono brak deca posao..... )

Pa nema veze, nisu li tvoji ex zemljaci drzli ga na vlati ? Mali dodatak nesto im nije smetao statuskvazi-kolonizatorskog naroda na Kosovu, u to vreme. Btw. kako lis OVK narouzao, Ko li je za zmurio za novac na sverc oruzja? Vanzemaljci?
Filip2412 Filip2412 22:58 06.12.2007

Re: Stabilnost u regionu..!!

Ali zar nije normalno da Izrael ima partikularne interese koji se mogu ili ne moraju poklapati sa SAD


Da, USA takodje ima partikularne interese, rece Madlen Olbrajt
cloak & dagger... slabo citam stripove

nego sad sta je tu je
adam weisphaut adam weisphaut 23:04 06.12.2007

Re: Stabilnost u regionu..!!

Filip2412
Ali zar nije normalno da Izrael ima partikularne interese koji se mogu ili ne moraju poklapati sa SAD


Da, USA takodje ima partikularne interese, rece Madlen Olbrajt
cloak & dagger... slabo citam stripove

nego sad sta je tu je

Pa dobrobilo je i onih koji su smatrali da su hladnjace stripovi i kamioni sa peskom pa sto ne i oko ovog.
adam weisphaut adam weisphaut 23:12 06.12.2007

Re: Stabilnost u regionu..!!

e tu da izvines, za njega su na Kosovu glasali Albanci tako sto su bojkotovali izbore

Glasali bojkotovanjem izbora. Kakva duboka misao
mariopan mariopan 23:35 06.12.2007

Re: Stabilnost u regionu..!!

Pa ja vidim da ti sve znas , nema dilema ni nedoumica ..a ja vidis mnogo toga ne znam . Na primer kako je to oruzje stizalo , na primer i ono na jugu Srbije sto je skoro nadjeno ili ono u Makedoniji sto je isto ytako skoro nadjeno , i to tesko naoruzanje ...mora da se Sloba povampirio majku mu njegovu )) Stvarno ne znam , mene za to nemoj ni da pitas nisam ti ja DB , obican covek sam i bez veza sa politikom ili policijom pa to oni treba bolje da znaju.
Filip2412 Filip2412 23:38 06.12.2007

Re: Stabilnost u regionu..!!

Glasali bojkotovanjem izbora. Kakva duboka misao


Naravno, bojkot je takodje politicki stav. Bojkotom su omogucavali SM da manipulise Kosovom.
Ako je to suvise "duboko" ja se izvinjavam, stvarno ne mogu sad na pet kucanih strana da pobjasnjavam kako su 2+2=4

OK, ako im je sloba toliki neprijatelj i ako im je na dusi bila demokratija i Amerika, zasto Albanci nisu glasali za Milana Panica?
adam weisphaut adam weisphaut 23:43 06.12.2007

Re: Stabilnost u regionu..!!

mariopan
Pa ja vidim da ti sve znas , nema dilema ni nedoumica ..a ja vidis mnogo toga ne znam . Na primer kako je to oruzje stizalo , na primer i ono na jugu Srbije sto je skoro nadjeno ili ono u Makedoniji sto je isto ytako skoro nadjeno , i to tesko naoruzanje ...mora da se Sloba povampirio majku mu njegovu )) Stvarno ne znam , mene za to nemoj ni da pitas nisam ti ja DB , obican covek sam i bez veza sa politikom ili policijom pa to oni treba bolje da znaju.

Ne znam ja sve samo diskutujemo na blogu, kazemo sta znamo, ponovimo sta smo culi, procitali, doznali, razmenimo misljenja i toliko
Nisam ni sumnjao da je drugacije
adam weisphaut adam weisphaut 23:58 06.12.2007

Re: Stabilnost u regionu..!!


Naravno, bojkot je takodje politicki stav. Bojkotom su omogucavali SM da manipulise Kosovom.
Ako je to suvise "duboko" ja se izvinjavam, stvarno ne mogu sad na pet kucanih strana da pobjasnjavam kako su 2+2=4

Aha vi zapravo kritikujete neizlazak Srba na poslednje izbore na Kosovu
Inace Srbi su u Hrvatskoj digli balvane za jednu rec u utavu, a Albanci su samo napustili institucije za de facto ukinutu autonomiju, pa sad ko je tu bio razumniji
Filip2412 Filip2412 11:35 07.12.2007

Re: Stabilnost u regionu..!!

Aha vi zapravo kritikujete neizlazak Srba na poslednje izbore na Kosovu


sta je za Srbe pametnije stvarno nisam siguran, verovatno im isto dodje izlazili ne izlazili

a Albance ne kritikujem zbog bojkota, zapravo ukazujem na njihovu doslednost u borbi za nezavisnost. Radili su pametno. Ta njihova borba je cesto bila krvava i podrazumevala ubijanje i Srba i Albanaca ako se ne slazu.

Ta njihova borba je mnogo starija od Milosevica i sa demokratijom nem a blage veze, a nekim diskutantima ovde to nije bas najjasnije. Milosevic je upropastio nas, a koristio njima, mada sto se tice Kosova jasno je da smo ga fakat izgubili mnogo ranije.

adam weisphaut adam weisphaut 15:16 07.12.2007

Re: Stabilnost u regionu..!!


Ta njihova borba je mnogo starija od Milosevica i sa demokratijom nem a blage veze, a nekim diskutantima ovde to nije bas najjasnije. Milosevic je upropastio nas, a koristio njima, mada sto se tice Kosova jasno je da smo ga fakat izgubili mnogo ranije.

Pa ako je postajao pozar a ti izaberes vatrogasca koji sipa naftu na njega umesto vode, nije li prirodno da ces da se opecesi da ces da sam budes kriv
nsarski nsarski 04:02 07.12.2007

Ovo bi se

Markesovski moglo nazvati "Hronika najavljenog etnickog ciscenja".
Jel neko od pismenjaka zasiljo plajvaz, ili ce dogadjaji da preduhitre literarne napore? Da nas iznenade kao sneg u decembru.
angie angie 04:09 07.12.2007

Re: Ovo bi se

Markesovski moglo nazvati "Hronika najavljenog etnickog ciscenja".
Jel neko od pismenjaka zasiljo plajvaz, ili ce dogadjaji da preduhitre literarne napore? Da nas iznenade kao sneg u decembru.



Bila bih ti zahvalna da objasnish ovaj prilichno upakovani komentar.
nsarski nsarski 04:43 07.12.2007

Re: Ovo bi se

Meni se cini da je jasno: "Hronika najavljene smrti" je poznati Markesov roman - ono gore je parafraza. Sudeci po napisima i komentarima, svi manje vise pouzdano znaju da ce tih 100,000+ ljudi (ne znam tacan broj, nazalost) otici sa Kosova. Sve je, dakle, najavljeno unapred. Kad oni odu, Kosovo ce biti etnicki cisto. Sastavis 1 i 1 i dobijes 2, tj. onaj predlozeni naslov.
Kada se 50 kitova nasuce na obalu dodju kamere, komentatori, analiticari i savetnici da objasne pojavu. Pa, mislim, razumno je ocekivati da ce i u ovom slucaju neko da obrati paznju. Plajvazom ili pesmom, stvar umetnicke slobode.
mariopan mariopan 13:41 07.12.2007

Re: Ovo bi se

Mnogo hoces Nsarski , kada se kitovi nasucu to je vest ...ovo nije vest A olovke su vec isukali ko maceve , seku glave ...najavljuju ko ptice zloslutnice ...kitove stite neka drustva za zastitu zivotinja sta mislis da se njima obratimo jer nama ne rade drustva za zastitu ljudi...pokvarilo se nesto na tom tasteru..ili se pokvarili ljudi?
angie angie 14:09 07.12.2007

Re: Ovo bi se

mislis da se njima obratimo jer nama ne rade drustva za zastitu ljudi



nadam se da si ovde mislila i na srbe i na albance.
mariopan mariopan 17:32 07.12.2007

Re: Ovo bi se

Da Angie , mislila sam i na jedne i na druge Pozdrav.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana