Literatura| Ljudska prava| Nauka| Politika

ČEKAJTE, A NJEGOŠ?

Bojana Maljević RSS / 05.09.2010. u 04:52

 

Na ovom postu zabranjeno je komentarisati Rezoluciju o Kosovu. Takođe, ne bi se trebalo osvrtati ni na Rezoluciju 1244. Nema potrebe pominjati predsednika Republike Srbije, premijera, pa ni pojedine ministre. Ni bivše***, a ni sadašnje. Ustav, jasno, nije poželjan u komentarima. Međunarodne institucije i njihove skraćenice, podrazumeva se - zaobići. Zatim, Kumanovska bitka 1912,  sasvim je suvišna tema. A i Kumanovski sporazum 1999. Datum 28. juni se može pomenuti isključivo kao rođendan mog sina Luke. Naročito naglašavam da o SPC ne treba pisati ni pod tačkom "razno". Što znači da istorijske činjenice, poraze&podvige&ličnosti u potpunosti treba ostaviti po strani. Uključujući i one koji će uskoro ući u istoriju. 

*** sa izuzetkom bivše ministarke prosvete Ljiljane Čolić. Ako se neko seti izbacivanja Darvinove teorije evolucije iz udžbenika, slobodno neka piše. Eh, ne zna gospodin Tači šta je bizarnost!  

Jedino što mene zanima je: kako im je promakao Njegoš? 

Politika piše:

"Песма „Симонида“ Милана Ракића и драма Љубомира Симовића „Б*ј на К*с*ву“ проблематичног су садржаја, не промовишу принципе слободе и демократије, не позивају на мир и толеранцију, саопштила је Независна комисија за преглед наставног материјала на српском језику коју је оформила влада Косова и њено министарство образовања науке и технологије (МОНТ). Према налазу овог стручног органа, оба дела из читанке за седми разред основне школе Министарства просвете Србије потенцирају насиље, једна „у контексту фреске у манастиру Грачаница“, а друга „у контексту приказа Б*ја на К*с*ву“....." (neka mi ne zameri Politika, cenzurisala sam tekst, odmah)

Obavezno pročitati ceo tekst na:  http://www.politika.rs/rubrike/tema-dana/Nepodobna-istorija.sr.html

Dakle, na stranu sva "ogrešenja o mir i toleranciju", ali kada je o književnosti reč - Njegoš mora da ide OUT. Ako su čitali. Pa molim vas, jedna od najvećih dilema svetske književnosti, opevana u Gorskom Vijencu: da li se osvetiti poturicama ili ne - nikako ne širi versku i drugu trpeljivost u jednoj mladoj demokratiji na Kosovu. Postoji još niz primera, ne samo iz srpske književnosti (navoditi primere je dozvoljeno).

Recimo, šta će sa pretkosovskim ciklusom? Kraljević Marko se zaista skandalozno ponašao, o Šarcu da ne govorim. Takođe mislim da bi Banović Strahinju trebalo da izbace, iako je on baš pokazao toleranciju prema dervišu a i prema ženi. Jer ako se Srbima tamo ostavi za uzor junak koji je izgubio sve - a potom ipak sve dobio, neće na dobro izaći. Sve u svemu, ima puno toga da se uradi dok na red dođe i muzičko vaspitanje. Mora se znati koje pesme dolaze u obzir na časovima, velikim odmorima i vanškolskim aktivnostima. Možda će biti i neke koristi, recimo: ukidanje španskih serija - jer Španija nije priznala nezavisnost....

I tako dalje... možete da se smejete ili plačete, kako kome više godi, ove jeseni.

(sad se setih: "Kraljeva Jesen", Milutina Bojića, verovatno nije u lektiri - ali neizostavno je izbaciti iz biblioteka). 



Komentari (229)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ljuboten ljuboten 13:53 06.09.2010

Re: svetlo...

"Vidi bogati, pa ti si bili veći zločinci nego ovi što su slici iskopali oči.

Na žalost verovatno i jesu.
Njena sudbina je jeziva. Izučavala sam je na drugoj godini fakulteta, trebalo je da igram Simonidu u filmu "Poslednji pohod", pokojni Predrag Golubović je pisao scenario i trebalo je da režira. Četiri meseca snimanja u Kazahstanu. Onda se dogodila ta nesreća, Predrag je umro, film se nije snimio i td. Ali ostalo mi je sećanje na jedan jako zanimljiv lik i strašnu sudbinu.


I sa ovim Vašim i mojim mišljenjem ako se vratimo na temu Vašeg posta ( jel se tako kaže?) ispašće da je minstarstvo kosovske vlade bilo u pravu. Ili i dalje mislite da nije? Ako ne dođemo do poente i odgovora na temu, ispašće, što se da lako primetiti, da se mi ovde samo za(je)bavljamo.
ljuboten ljuboten 14:08 06.09.2010

Re: svetlo...

O tome ti govorim. Priča o Simonidi je toliko jaka da priča o slici postaje bleda. Čak i toliko godina posle njene smrti opet se ponavlja isto, zloupotrebljavaju je.

Nisam razumela šta si hteo da kažeš.


Grof ne krije da ima duha, a njegov odgovor ispod pokazuje da ga i Vaš lik inspiriše.
Inače racionalno, a filozofski može da se kaže da je pesnik mogao i smeo da piše o slici a ne o jezivoj sudbini deteta po imenu Simonida. Znači da je i on bio u službi državne ideologije. Nadam se da scenario po kome je trebalo da igrate Simonidu nije bio toliko dodvorački prema vlasti? To Vi znate. Jer i mi ovde, makar većina ne brani čovečnost i Čoveka već zastupamo državne interese, samo što ih nazivamo nacionalne.
ljuboten ljuboten 14:26 06.09.2010

Re: činjenice...

За време бугарског рата видео сам у селу Конопница (близу Криве Паланке), у сасвим новој цркви, како су свима свецима брижљиво и готово неприметно састругане очи; сазнао сам да сељанке узимају прашину и пију је у води — имамо опет један леп случај теофагије. (Отуда су код нас, по старим црквама, често свецима уништене, састругане или извађене очи, и тако је постало веровање — за њега упор. Ракићеву песму о Симониди! — да су Турци и Арнаути вадили очи нашим иконама).


I šta ćemo sada Srbi, posle ovog citata Gordaninog? Ko je slici iskopao oči? Zašto je pesnik tako masno lagao, da li da bi dobio od države masmu hranu i ljutu rakiju? Na kom su to nivou kulture ovi koji kopaju malter da ga upotrebe kao lek?! Možda je to radila majka moje nane čiji je otac bio bogat, a Gračanica im je na sat i po hoda od njihovog sela?
Goran Vučković Goran Vučković 14:38 06.09.2010

Re: činjenice...

I šta ćemo sada Srbi, posle ovog citata Gordaninog? Ko je slici iskopao oči? Zašto je pesnik tako masno lagao, da li da bi dobio od države masmu hranu i ljutu rakiju? Na kom su to nivou kulture ovi koji kopaju malter da ga upotrebe kao lek?! Možda je to radila majka moje nane čiji je otac bio bogat, a Gračanica im je na sat i po hoda od njihovog sela?

Pesnik je mislio da čini dobro svom narodu, pretpostavljam. A nije bilo ni u suprotnosti sa njegovim zaposlenjem i državnom politikom tada, rekao bih.

"Pesniče svoju dužnost znaš", što reče u svoje vreme jedan drugi pesnik u jednom drugom kontekstu, pa zapeva:

Se bo kdaj pomlad,
se bo napocil zbor;
takrat volcji zbor
poje lovce klat:
plani cez Savo, plavaj cez Dravo -
zob za zob in glavo za glavo!
yugaya yugaya 22:46 06.09.2010

Re: činjenice...

ljuboten

Zašto je pesnik tako masno lagao, da li da bi dobio od države masmu hranu i ljutu rakiju?


Pesnik je lagao? Zar nije poezija licni dozivljaj stvarnosti?

U svakom slucaju bi je valjalo zaobici ili knjizevnoj teoriji prepustiti kada se utvrdjuju istorijske cinjenice - eno na Vikipediji na strani posvecenoj Ivanu Goranu Kovacicu (na engleskom jeziku) se lepo u diskusiji utvrdila cinjenica da se ne zna ko to u poemi "Jama" kome kopa oci - jer bozemoj, 'pesnik to eksplicitno ne navodi'.

U potrazi za apsolutnom objektivnoscu, na sta ce nam se citanke nakon racije politicke ispravnosti svesti?

Knjige cuvam i kada se vremena promene ...i beba najvise voli da cita ovaj bukvar:

ima i vuk i crvenkapa i Fifi i Joja jase noja, i Tito i pioniri.

Revnosni revizori bi, da se neko ne uvredi, verovatno pola listova iscepali.


lavandablue lavandablue 10:24 05.09.2010

Gorski vijenac?

Čekajte, a Gorski vijenac?

(kuvam rucak pa zato pauza)



Pre nekoliko godina sam bila u jednoj knjizari, i ulazi jedan covek srednjih godina (malo preko 50), i trazi on od prodavacice Gorski vijenac ovako:

Imate li vi 'Gorski vijenac'? Svaki pravi Crnogorac mora da procita 'Gorski vijenac'.



Jelica Greganović Jelica Greganović 13:03 05.09.2010

Re: Gorski vijenac?

I još ako ima tu sreću i zadovoljstvo da ga pročita u slovenačkom prevodu kao ja, onda - velsatis.
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:27 05.09.2010

Re: Gorski vijenac?

Imate li vi 'Gorski vijenac'? Svaki pravi Crnogorac mora da procita 'Gorski vijenac'.

Čuj pročita - u mom plemenu se učio napamet.
<_<
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:59 05.09.2010

Batakovićeva istorija

"Највише примедаба односи се на уџбеник за седми разред Душана Батаковића који „приказује Албанце као људе који су користили насиље против Срба“, све у свему „историја је представљена на једностран начин чиме се нарушава Устав Косова, члан 3.1“."
Ma da li je moguće, a Bataković baš poznat kao nepristrasan istoričar i posebno veliki zagovornih prijateljstva između Srba i Albanaca.
Pa čim su ljudi čuli da je on šef našeg tima pred MSP odmah su rekli da nema spora da Srbija dobije spor kad njen tim predvodi jedna takva antinacionalistički nastrojena osobina.
A sada ozbiljno, njegova istorija je je štetna pre svega za srpsku naciju jer je truje mržnjom.
cbronson cbronson 12:10 05.09.2010

Re: Batakovićeva istorija

A sada ozbiljno, njegova istorija je je štetna pre svega za srpsku naciju jer je truje mržnjom.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:56 05.09.2010

ima li marka?

Ma nije samo istorija, ni matematika nije bolja: "...Радни листови из математике за четврти разред (аутори: Поповић, Зелић, Мандић)... садрже податак где се у „географску област Србије у квадратним километрима укључује територија Косова – 88.361км2". Kome padaju ovakvi sadrzaji za matematiku, ali valjda zgodno za ucenje procenata. Zadatak ide valjda nesto kao: ako od 88.361км2 oduzmete 12% kolika je velicina preostale teritorije u kvadratnim kilometrima?
Nego, ne pominje se citaju li u srpskim citankama deca Domanovicevog Kraljevic Marka po drugi put medju Srbima.
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:03 05.09.2010

Zajednička crna nit

Ima nešto i zajedničko za sve novonastale državice od raspadnute SFRJ pa Kosovo a to je da svi imaju averziju prema NOB i partizanima.
behemot123 behemot123 12:31 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Gospodine Karagaća, imate vi pametnija posla no da se bavite averzijom prema Nob-u. Recimo, da branite Jova Kapičića, A.K.A. crnogorskog Adolfa Ajhmana. Imate vi svoju viziju istorije. Bogu hvala, niko vas ne pita.

Evo i vama pjesma na poklon

ljuboten ljuboten 12:53 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Milan Karagaća
Ima nešto i zajedničko za sve novonastale državice od raspadnute SFRJ pa Kosovo a to je da svi imaju averziju prema NOB i partizanima.


Naravno da imaju, jer su sve političke grupacije, neko ih je pobrojao pa reče ukupno 19, koje su rušile SFRJ bile su poražene u revoliciji tokom Drugog svetskog rata, i kasnije u miru.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:08 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

imate vi pametnija posla no da se bavite averzijom prema Nob-u.

Znači i Vi se slažete sa odnosom Tačijeve vlasti prema NOB.
Recimo, da branite Jova Kapičića, A.K.A. crnogorskog Adolfa Ajhmana

Što bih ja njega branio kada se ne slažem sa onim što je radio.Ali se ne slažem ni sa kvalifikacijom koju o njemu dajete. To Vi kažite njemu pa onda na sudu dokazujte da je stvarno to.
Imate vi svoju viziju istorije. Bogu hvala, niko vas ne pita.

Ja imam svoju viziju budućnosti a istoriju poznajem jer sam se interesovao i izučavao dokumenta a ne priče babinih strina koje su bile ideološki ostrašćene.
Možda se Vi još uvek bavite vizijom istorije kako bi napisali neku po vlastitoj meri. Inače, prepravljanje i falsifikovanje istorije je u velikom zamahu.
Eto hvala Bogu tako ja mislim, a Vi zadržite svoje mišljenje ja Vam ništa nisam rekao niti ću vas pitati.
Evo i vama pjesma na poklon

šta ste time reći hteli?
behemot123 behemot123 13:23 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Što bih ja njega branio kada se ne slažem sa onim što je radio.Ali se ne slažem ni sa kvalifikacijom koju o njemu dajete. To Vi kažite njemu pa onda na sudu dokazujte da je stvarno to.


Na žalost, ne mogu. Taj zlikovac se sa promocije knjiga smeje u lice žrtvama. Tu čast mu je garantovala mala zemlja Srbija. A vi ste ga branili kao najrođenijeg, dobro se sjećam. Ako je naš, onda je svetac. Ako je srpski, onda je nakaza. Ah, fašizmu nikad kraja...

Znači i Vi se slažete sa odnosom Tačijeve vlasti prema NOB.


Ne razumem o čemu pričate, zaista. Mala zemlja Srbija ima najveće zasluge u NOB-u. Nije valjda Crna Gora... Tači može da priča šta hoće, njemu ne možemo ništa da zabranimo.

Možda se Vi još uvek bavite vizijom istorije kako bi napisali neku po vlastitoj meri. Inače, prepravljanje i falsifikovanje istorije je u velikom zamahu.


Slažemo se. Najviše u najsvežijoj balkanskoj državi, Crnoj Gori. O Kosovu da ne pričamo.


šta ste time reći hteli?


Hteo sam vas podsetiti na Goli Otok, najveći posleratni konc-logor na tlu Evrope. Ali, vi mislite da su izmrcvareni to zaslužili. Ja sam zgrožen. Imam za vas pitanje. Kako biste vi voleli da vas zbog ultranacionalističkih stavova, koje očigledno zastupate, neko smesti u logor, da nosite kiblu? Da li bi to bilo pravedno? Ja mislim da ne bi.
cbronson cbronson 13:24 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Ja imam svoju viziju budućnosti a istoriju poznajem jer sam se interesovao i izučavao dokumenta a ne priče babinih strina koje su bile ideološki ostrašćene.

karagaca zivi u tripu da ce u srbiji da ozivi ideju jugoslovenstva, komunizma, skoja, avnoja, noba, druga tite i ostalih vasiju...
srbja se dva puta opekla o ideju jugoslovenstva i jednom o ideju komunizma i to je kostalo nekoliko miliona zivota.
nikad vise, karagaca, nikad vise.
behemot123 behemot123 13:48 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

karagaca zivi u tripu da ce u srbiji da ozivi ideju jugoslovenstva, komunizma, skoja, avnoja, noba, druga tite i ostalih vasiju...


Nije tačno, uz dužno poštovanje. Karagaća samo hoće da mi pokvari pjesmu (Sestra Leke kapetana), što reče Radovan Treći. Čak i uz površnu analizu te pesme, može se shvatiti čitav niz ljudskih odnosa, psiholoških prepreka, odnosa malih i velikih, muško-ženskih odnosa, te veličine i tužnih padova srpske nacije (trenutak kada Miloš zgrabi Markovu ruku, moleći ga da ne poteže sablju zbog jedne kokoške). Karagaća zavidi srpskom narodnom geniju. Šta ćeš, dešava se, kroz istoriju.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:01 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Mala zemlja Srbija ima najveće zasluge u NOB-u.

zašto onda sama to negira.Izbacuje NOB iz udžbenika, promenila ulice, nema nigde NOB ni poginulih heroja u NOB.
A vi ste ga branili kao najrođenijeg, dobro se sjećam

očito ste se zabunili.
Ako je naš, onda je svetac. Ako je srpski, onda je nakaza. Ah, fašizmu nikad kraja...

samo mi objasnite ko je naš, ko je svetac, ko je srpski, ko nakaza, kakav fašizam i KAKVE SVE TO VEZE JA IMAM SA TIM.
Kako biste vi voleli da vas zbog ultranacionalističkih stavova, koje očigledno zastupate, neko smesti u logor, da nosite kiblu?

Koji su to moji ultranacionalistički stavovi.?
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:09 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Karagaća zavidi srpskom narodnom geniju.

A ko je genije?Na cemu mu treba zavideti?
Je li možda genije taj što "kokoški" odseca ruku i vadi oči. Al smo genijalni kad se takvim grozotama divimo.
behemot123 behemot123 14:22 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

samo mi objasnite ko je naš, ko je svetac, ko je srpski, ko nakaza, kakav fašizam i KAKVE SVE TO VEZE JA IMAM SA TIM.


Da objasnim. Jovo Kapičić nije svetac, ali nije toliko loš, ama čoče, one je borac za očuvanje Jugoslavije. To je, ukratko, vaš stav. Tu leži vaš fašizam, ako pod ovom širokom odrednicom podrazumevamo ljude koji podržavaju bilo koji oblik fizičkog istrebljenja neistomišljenika. Štaviše, verujem da u manje javnom razgovoru od blogovskog imate da kažete i mnogo gore stvari spram Golog Otoka. Kolokvijalno, E neka im je naš Jovo jebo mater. Deklarišete se kao Crnogorac, slavite nekakav 13. jul, ne bih li ja (ili neko drugi) pod maskom Narodnooslobodilačke borbe zaboravio da sve vreme provlačite ultranacionalističku priču pod zastavom Mila Đukanovića, a koja glasi da su Srbi naneli najviše zla Crnogorcima od kad je sveta i vijeka. Vi propagirate veliku laž, gospodine Karagaća. Ne želim da se svađam sa vama, jer pre svega moram da poštujem sagovornika sa kojim se svađam. Neka vam je prosto i dabogda vam Jovo Kapičić dete (ili unuka) krstio.
ljuboten ljuboten 14:24 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

srbja se dva puta opekla o ideju jugoslovenstva i jednom o ideju komunizma i to je kostalo nekoliko miliona zivota.
nikad vise, karagaca, nikad vise.


Pa i neće, jer nas ni biti neće.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:49 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Deklarišete se kao Crnogorac,

ovo prvi put čujem.
Prijatelji očito si me pomeša sa nekim.
Neka vam je prosto i dabogda vam Jovo Kapičić dete (ili unuka) krstio.

Kuneš kao seoska strina.Neka krsti tvoje, jebote on.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:59 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

karagaca zivi u tripu da ce u srbiji da ozivi ideju jugoslovenstva, komunizma, skoja, avnoja, noba, druga tite i ostalih vasiju...

ja živim u realnom svetu a ne u doba Svetog Save kao vi veliki patriJoti.A to ko su vaši a ko stenice i ostala gamad može a i ne mora da se diskutuje jer se zna.
srbja se dva puta opekla o ideju jugoslovenstva i jednom o ideju komunizma i to je kostalo nekoliko miliona zivota.

Srbija nije pošla u 1.svetski rat vođena idejom jugoslovenstva, valjda barem toliko znaš.
E komunizam je totalno unazadio pa sada mora da gradi is početka.
Pa Srbija se jedino u vreme SFRJ razvijala i bila pristojna država.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:15 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Pa Srbija se jedino u vreme SFRJ razvijala i bila pristojna država.

Ovo je neoboriva istina...
nestor92 nestor92 15:28 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Drago Kovacevic
Pa Srbija se jedino u vreme SFRJ razvijala i bila pristojna država.

Ovo je neoboriva istina...

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:46 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

nestor92
Drago Kovacevic
Pa Srbija se jedino u vreme SFRJ razvijala i bila pristojna država.

Ovo je neoboriva istina...


A šta je smešno Nestore...Možda preferiraš vreme "kad smo jeli zlatnim viljuškama"...
cbronson cbronson 15:50 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Drago Kovacevic
Pa Srbija se jedino u vreme SFRJ razvijala i bila pristojna država.Ovo je neoboriva istina...

naravno da je istina... i kao kruna tog razvoja donet je ustav iz 1974. godine.
srbija je tada bila pristojna jedino onima koji su zeleli da je rasparcaju i oslabe, ekonomski, politicki, vojno i na svaki drugi nacin.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:52 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

cbronson
Drago Kovacevic
Pa Srbija se jedino u vreme SFRJ razvijala i bila pristojna država.Ovo je neoboriva istina...

naravno da je istina... i kao kruna tog razvoja je ustav iz 1974. godine.
srbija je tada bila pristojna jedino onima koji su zeleli da je rasparcaju i oslabe, ekonomski, politicki, vojno i na svaki drugi nacin.

Dobro, kad su je tada hteli "oslabiti" kako ti kažeš, kad je onda ojačala...
cbronson cbronson 17:19 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Dobro, kad su je tada hteli "oslabiti" kako ti kažeš, kad je onda ojačala...

neke od bivsih republika, u koje se ti drago kunes pre nego u srbiju u koju si dosao, nastavile su i nakon raspada sfrj da vode politiku kojom bi srbiji kao susedu nanosili stetu i destabilizovali je.

tako su neke odmah priznale nezavisno kosovo, neke skrivaju atentatore na srpskog premijera i izdaju im vazeca dokumenta i povremeno ih koriste za pretnje ubistvom politicarima u srbiji, neke republike sa svoje teritorije upravljaju narko trzistem u srbiji i stite dilere i svercere koji svercom robe dodatno slabe ekonomiju srbije, neke republike vrse pritisak na medjunarodnu zajednicu trazeci, toboz, ratne zlocince iako ih i same kriju na svojoj teritoriji, zatim tuzbe medjunarodnim sudovima i jos mnogo razlicitih pokusaja destabilizacije srbije.
nsarski nsarski 18:10 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

ja živim u realnom svetu a ne u doba Svetog Save

U cemu je razlika izmedju Svetog Save i Svetog Tite?
nestor92 nestor92 20:03 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Drago Kovacevic
nestor92
Drago Kovacevic
Pa Srbija se jedino u vreme SFRJ razvijala i bila pristojna država.

Ovo je neoboriva istina...


A šta je smešno Nestore...Možda preferiraš vreme "kad smo jeli zlatnim viljuškama"...


Ne, nego nema neoborivih istina među vrednosnim sudovima.

Kao što Vi mislite tako, tako ima i drugih koji misle upravo suprotno.

Dakle, ima jugonostalgičara a ima i onih koji misle da je SFRJ bila "tamnica naroda".

Ja lično mislim da bi se Srbija razvijala ( možda manje, možda više ) i bez SFRJ i bez KPJ i bez još nekih stvari.

Hoću da kažem da je moja teorija da je život na Zemlji postojao i pre 1945. godine.

To je sve. Pozdrav.
jaksa scekic jaksa scekic 21:45 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Milan Karagaća
Ima nešto i zajedničko za sve novonastale državice od raspadnute SFRJ pa Kosovo a to je da svi imaju averziju prema NOB i partizanima.


Bogami, ja imam utisak da u Sloveniji nemaju bas veliku averziju prema partizanima (mozda gresim), zadrzali su spomenike partizanima, za strance su organizovali ture po partizanskim bolnicama i stamparijama, pa pre neki dan videh na RTV Sloveniji izvestaj gde su bili partizani na nekoj prolsavi, drzava poslala delegaciju i polozili venac, a glavni enolog u Goriskim brdima sa ponosom pricao kako ih je osnovao Broz 1957 godine.

J
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:36 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

nsarski
ja živim u realnom svetu a ne u doba Svetog Save

U cemu je razlika izmedju Svetog Save i Svetog Tite?

Vi ste ozbiljan čovek pa me iznenadiste sa sa takvim pitanjem.Zar Vi stvarno verujete da su oni sveci.?
Inace, razlika je 6,5 vekova civilizacijskog razvoja.
Inače, Sveti Sava je bio veći državnik, diplomata, učitelj i dodajte šta god Vam volja.
Možda je razlika u tome što Sveti Sava nije bio bravar i nije znao da svira klavir.
mikimedic mikimedic 22:42 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Štaviše, verujem da u manje javnom razgovoru od blogovskog imate da kažete i mnogo gore stvari spram Golog Otoka. Kolokvijalno E neka im je naš Jovo jebo mater. Deklarišete se kao Crnogorac, slavite nekakav 13. jul, ne bih li ja (ili neko drugi) pod maskom Narodnooslobodilačke borbe zaboravio da sve vreme provlačite ultranacionalističku priču pod zastavom Mila Đukanovića, a koja glasi da su Srbi naneli najviše zla Crnogorcima od kad je sveta i vijeka. Vi propagirate veliku laž, gospodine Karagaća. Ne želim da se svađam sa vama, jer pre svega moram da poštujem sagovornika sa kojim se svađam. Neka vam je prosto i dabogda vam Jovo Kapičić dete (ili unuka) krstio.



ovo prvi put čujem.
Prijatelji očito si me pomeša sa nekim.


da nije sa onim belgijancem?

pitam se i zasto.


Milan Karagaća Milan Karagaća 22:46 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit


Bogami, ja imam utisak da u Sloveniji nemaju bas veliku averziju prema partizanima

Nisam geledao njihove udbenike iz istorije pa ne znam da li su ostale lekcije o NOB.
Vidim da ovde u Beogradu na sva usta hvale neke Slovence koji su otkrili nove zločine partizana.
Pretpostavljam da u Sloveniji Lev Rupnik nema svoju ulicu i da ga ne rehabilituju.
mikimedic mikimedic 22:46 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Možda je razlika u tome što Sveti Sava nije bio bravar i nije znao da svira klavir.


a da svira klavir je naucio u omsku?


Milan Karagaća Milan Karagaća 22:53 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

mikimedic
Možda je razlika u tome što Sveti Sava nije bio bravar i nije znao da svira klavir.


a da svira klavir je naucio u omsku?



a možda je još drastičnija razlika u tome što Sv.Sava nije imao žena (toliko)
Inače, vidim da se koristiš ozbiljnom literaturom i izvorima.
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:11 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Kuneš kao seoska strina.Neka krsti tvoje, jebote on.

Gosn Karagaća, lengvidž!
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:59 05.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Bojana Maljević
Kuneš kao seoska strina.Neka krsti tvoje, jebote on.

Gosn Karagaća, lengvidž!

Gospođo Bojana baš ste me iznenadili&uvredili. Pa budite barem toliko korektni da sve tretirate ravnopravno.
Budite ljubazni pa pročitajte komentar na koji sam na takav način reagovao, što inače nije moj stil.E kada pročitate budite ljubazni pa mi odgovorite šta bi ste vi na takve uvrede odgovorili?
Unapred zahvalan
Bojana Maljević Bojana Maljević 02:55 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Gospođo Bojana baš ste me iznenadili&uvredili. Pa budite barem toliko korektni da sve tretirate ravnopravno.
Budite ljubazni pa pročitajte komentar na koji sam na takav način reagovao, što inače nije moj stil.E kada pročitate budite ljubazni pa mi odgovorite šta bi ste vi na takve uvrede odgovorili?

Jao, gosn Karagaća, nemojte biti tako na kraj srca. Ja se pred Vama uvek osećam kao mala devojčica bez pionirske marame. Nisam mislila ništa loše. Samo sam se našalila. Nisam želela da se uključujem u polemiku koja je digresija od teme bloga.
Nemojte da se ljutite.
nsarski nsarski 07:14 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Zar Vi stvarno verujete da su oni sveci.?

Ja ne. Nije bitno sta su oni bili i ko je svirao klavir. Poenta je da ne vidim razliku izmedju metanisanja jednom ili drugom, ili trecem...
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:36 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Poenta je da ne vidim razliku izmedju metanisanja jednom ili drugom, ili trecem...

slažem se.
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:41 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Nisam želela da se uključujem u polemiku koja je digresija od teme bloga.

nisam ja poceo sa digresiranjem
Samo sam se našalila.

mogli ste se našaliti i na račun druge strane ili barem uputiti opomenu i drugoj strani
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 08:50 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Ne, nego nema neoborivih istina među vrednosnim sudovima.

Ja nisam izrekao vrednosni sud, nego sud na temelju činjenica. Postoje vrlo egzaktni podaci o razvoju Srbije u periodu od 1945 - 1989. godine. Srbija je danas na 70 posto društvenog prizvoda iz 1989. godine. Postoje podaci o društvenom proizvodu iz doba kraljevine Srbije, a i podaci o tome između dva rata. Postoji i ono što se vidi golim okom.
Evo ti mosta "Gazela", svako ga vidi, koji danas uz silne probleme farbaju Mrkonjić i Đilas, a dignut je u Titino vreme.Farbanje im je problem.
Evo ti novosadskoga puta, koga nikako da dovrše, a u Titino vreme započet i doterao da Novoga Sada..Tadić ove godine dva puta obilazi gradilište.
Dakle, nije vrednosni sud nego činjenice..Pitaj bivše radnike, Zmaja, IMT-a,Prve petoletke,Župe, Simpa,Zdravlja,Zastave, Železare,PKB-a,Severa,Baneta Sekulića...da ne brojim dalje..
Pogledaj kako se razvijao Beograd..Za 8 puta je uvećao stanovništvo u roku od 50 godina...Da li je to vrednosni sud..
Tito zaslužuje spoemnik veći od avalskoga tornja...
kukusigameni kukusigameni 08:57 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Pogledaj kako se razvijao Beograd..Za 8 puta je uvećao stanovništvo u roku od 50 godina..


Eh, kamo srece da nije.
antioksidant antioksidant 09:18 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit


Drago Kovacevic
Pa Srbija se jedino u vreme SFRJ razvijala i bila pristojna država.

Ovo je neoboriva istina...
Drago Kovacevic

Ja nisam izrekao vrednosni sud, nego sud na temelju činjenica.


ne drago, gresis jer ti polazis od pretpostavke da srbije nije bilo pre 1941. godine. srbija se razvijala i bila "pristojna drzava" (po standardima tog vremena) i pod obrenovicima i pre prvog svetskog rata (a kvalitet zivota je napredovao i izmedju 2 rata).

nestor92 nestor92 09:27 06.09.2010

Kad si u Rimu...

Ja bih odgovorio ali ...


Bojana Maljević

Nisam želela da se uključujem u polemiku koja je digresija od teme bloga.


Uz izvinjenje domaćici, odustajem od vsake polemike.

Ionako laprdamo na istu temu svako malo
cbronson cbronson 09:34 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Srbija je danas na 70 posto društvenog prizvoda iz 1989. godine.

zbog unistene privrede i ekonomije, sankcija i ratova, izgubljene imovine u drugim republikama, bombardovanja i otudjivanja teritorija.

Postoje podaci o društvenom proizvodu iz doba kraljevine Srbije, a i podaci o tome između dva rata. Postoji i ono što se vidi golim okom.
svojim okom nisi mogao da vidis ni kraljevinu ni period izmedju dva rata. nemoguce je uporedjivati drustveni proizvod iz tog vremena i onaj koji danas srbija ostvaruje, to je valjda elementarno znanje.
Evo ti mosta "Gazela", svako ga vidi, koji danas uz silne probleme farbaju Mrkonjić i Đilas, a dignut je u Titino vreme.Farbanje im je problem.
ispada po vasoj prici da nije bilo druga tite mi bi ziveli u kamenom dobu. bilo bi mostova i bez tite. gazela je dotrajala i radi se kompletna sanacija mosta, most je bio odlican, dobro je izgradjen i odlicno je sluzio.
Pogledaj kako se razvijao Beograd Za 8 puta je uvećao stanovništvo u roku od 50 godina...Da li je to vrednosni sud..
gradovi su uvecavani tako sto je unistavano selo, odmah nakon rata. seljaci su primoravani da napustaju sela i sele se u gradove kako bi titini revolucionari od njih pravili radnicki proletarijat.
tako je vestacki stvarana radnicka klasa koja je po njihovoj idiotskoj zamisli trebalo da iznese teret posleratne socijalisticke izgradnje i razvoja.
na taj nacin su sela opustela a gradovi se uveccali nekoliko puta.

sve sto je tito izgradio, podvlacim sve, izgradjeno je kreditima i donacijama bogatih drzava. donacije su potrosene kako su potrosene a krediti su ostali nama da ih vracamo.

edit
zaboravih da se osvrnem na strucnost kadrova iz titinog vremena... pogledajte samo gradove i saobracajnice kako su projektovane, izuzev novog beograda, jedva da su i u to vreme mogle da propuste sav saobracaj, parking prostori nigde nisu ni planirani...
jednom recju, sve je tako projektovano kao da se to vise nikada nece razvijati ni prosirivati...
Goran Vučković Goran Vučković 09:38 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Tito zaslužuje spoemnik veći od avalskoga tornja...

Tito ima lep spomenik u Beogradu - Muzej 25. maj i kuću cveća, ili kako se već sad tačno ono zove. Ostaje samo da prođe dovoljno vremena da narod malo premeri pozitivne i negativne strane tog perioda, računam.

Ima onaj vic kad taksista u Rimu vozi Amerikanca i prođu pored biste Benita Musolinija, pa Amerikanac kaže kako je to nečuveno što nisu srušili bistu, pošto je Musolini bio diktator - a taksista kaže "kad bismo rušili sve što su napravili naši diktatori, ništa nam ne bi ostalo... tako nešto i sa Titom, računam.
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:43 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Tito zaslužuje spoemnik veći od avalskoga tornja...

Ne može Drago.Tito je Rvat, katolik, komunista, partizan i sada svako poteže Goli otok pa još bivši četnici i antikomunisti kao sažaljevaju slučaj "stotina hiljada nevino stradalih na Golom otoku i stotine hiljada srpskih domaćina koje su ti zločinci partizani pobili".
Ne pada mi na pamet da opravdavam torturu na GO, način na koji su ljudi slati, kao ni ubijanje ljudi neposredno posle rata bez suđenja.
Samo sam protiv preuveličavanja i da se to uzima kao kvaziargument da se negira sve to što si naveo.Što je najtragičnije i tim radnicima koji su ostali bez posla uporno naturaju nacionalno i pravoslavno kako bi odvukli pažnju od stvarnih problema.
Ovaj narod karakteriše kratko pamćenje i kampanjske laži.
Ako bi bili pošteni onda bi Srbi priznali da je najviše Srba likvidirao režim knjaza Miloša.
Goran Vučković Goran Vučković 09:44 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

sve sto je tito izgradio, podvlacim sve, izgradjeno je kreditima i donacijama bogatih drzava. donacije su potrosene kako su potrosene a krediti su ostali nama da ih vracamo.

Tad se bar gradilo od kredita, pa neka budala povremeno napravi "Medijapan". Sad se živi na kredit - penzioneri žive od toga.

Uporedi onih "basnoslovnih" 20 milijardi dolara na 20 miliona stanovnika, zbog koje nam je Milka Planinc uvela "beskonačnu ekonomsku labilizaciju" sa sadašnjom zaduženošću Srbije ili Hrvatske.
kukusigameni kukusigameni 09:45 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

ma onaj vic kad taksista u Rimu vozi Amerikanca i prođu pored biste Benita Musolinija, pa Amerikanac kaže kako je to nečuveno što nisu srušili bistu, pošto je Musolini bio diktator - a taksista kaže "kad bismo rušili sve što su napravili naši diktatori, ništa nam ne bi ostalo... tako nešto i sa Titom, računam.


Tacno to, samo sto je Tito bio vathr.
antioksidant antioksidant 09:53 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Uporedi onih "basnoslovnih" 20 milijardi dolara na 20 miliona stanovnika, zbog koje nam je Milka Planinc uvela "beskonačnu ekonomsku labilizaciju" sa sadašnjom zaduženošću Srbije ili Hrvatske.

javni spoljnji dug srbije je sada 11 milijardi na 7 miliona capita
s tim sto dolari od pre 20 godina nisu isti
milisav68 milisav68 09:56 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

s tim sto dolari od pre 20 godina nisu isti

Nije 20 nego 40 godina.
antioksidant antioksidant 09:57 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Nije 20 nego 40 godina.

ala vreme leti
kukusigameni kukusigameni 10:00 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Nije 20 nego 40 godina.


ala vreme leti

U to ime!

Goran Vučković Goran Vučković 10:01 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

javni spoljnji dug srbije je sada 11 milijardi na 7 miliona capita

Nismo stigli, AO, nismo stigli - pogledaj Hrvatsku - skoro 19 na 4.5 miliona.
antioksidant antioksidant 10:03 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Goran Vučković
javni spoljnji dug srbije je sada 11 milijardi na 7 miliona capita

Nismo stigli, AO, nismo stigli - pogledaj Hrvatsku - skoro 19 na 4.5 miliona.

oni jesu zaduzeniji, znam to
a pretpostavljam da bi sada trebalo da racunamo srednju zaduzenost zemlaja bivse jugoslavije?
Goran Vučković Goran Vučković 10:07 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

a pretpostavljam da bi sada trebalo da racunamo srednju zaduzenost zemlaja bivse jugoslavije?

Ne, nego samo da, kada pljujemo po svojim roditeljima, koji su se zaduživali, ali i gradili - pogledamo malo i sebe, koji povlačimo milijarde od MMF za hleb i mleko.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 10:09 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

kao sažaljevaju slučaj "stotina hiljada nevino stradalih na Golom otoku i stotine hiljada srpskih domaćina koje su ti zločinci partizani pobili".

Da..ne potcenjujem Goli otok, ali da damo neke paralele..
Kroz Goli otok je za 7-8 godina postojanja prošlo ukupno 15-16 hiljada ljudi.
U avgustu 1995. godine, srpska policija je uhapsila i isporučila Arkanu oko 14.000 izbeglica, mlađih muškaraca koji su prošli torturu od kampa u Erdutu, do ratišta po Bosni. Tortura nad njima je bila intezivna bar kao i na Golom otoku..Sve se dogodilo u roku od mesec dana, a tretman trajao 5 meseci...
Oko sto ljudi je izgubilo život u toj "operaciji",neki se još vode nestalim, na desetine je ranjeno..
Na Golom otoku je bilo nekoliko samoubistava i umiranja usled bolesti, starosti i posledica fizičkog maltretiranja. Naravno da se to ne može pravdati.
Vidiš, nikome od ovih nacionalista ne pada na pamet da pominje žrtve torture iz 1995. ali ih Goli otok jako boli...A Goli otok je imao još jednu dimenziju. Da ovi Titovi nisu stavili tamo staljiniste, brzo bi ovi stavili njih..samo bi se taj gulag zvao nekako drugčije..
I još nešto..Jesi primetio da naši nacionalisti nikako da povežu sa Golim otokom Rankovića, Krcuna ili Dobricu Ćosića, već samo Tita i Jovu Kapičića.-.
Jer je namera kazati..kao to je bila isključivo antisrpska rabota...
mikimedic mikimedic 10:09 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Tito je Rvat, katolik, komunista, partizan


zar tito nije bio rus?
antioksidant antioksidant 10:12 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Goran Vučković
a pretpostavljam da bi sada trebalo da racunamo srednju zaduzenost zemlaja bivse jugoslavije?

Ne, nego samo da, kada pljujemo po svojim roditeljima, koji su se zaduživali, ali i gradili - pogledamo malo i sebe, koji povlačimo milijarde od MMF za hleb i mleko.
ko to pljuje po svojim roditeljima?
otkud se ponovo nadjosmo u razlicitim razgovorima vucko?
kukusigameni kukusigameni 10:13 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Da..ne potcenjujem Goli otok, ali da damo neke paralele..

Onda pomeni i sremski front.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 10:20 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

kukusigameni
Da..ne potcenjujem Goli otok, ali da damo neke paralele..

Onda pomeni i sremski front.

A šta je bilo sa sremskim frontom..
antioksidant antioksidant 10:21 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

A šta je bilo sa sremskim frontom..

poginula neka deca mobilisana

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 10:30 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

antioksidant
A šta je bilo sa sremskim frontom..

poginula neka deca mobilisana


Ja znam da je tamo poginula moja tetka...Rođena 1921. godine. U partizanima bila od 1942. godine.
I da je sremski front bio tačka čije je slamanje omogućilo završne operacije.
Pa nisu valjda partizani okupirali Srbiju...
Goran Vučković Goran Vučković 10:33 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

ko to pljuje po svojim roditeljima?
otkud se ponovo nadjosmo u razlicitim razgovorima vucko?

pa ova priča o velikom zaduživanju od koga je nastalo to sve što je sagrađeno - pa se sve zakači na Tita (Hrvata i ruskog špijuna ). To su stvari koje je stvorila neka generacija naših očeva, na primer - Tito nije ređao cigle.

Njihova vera ("Tito, partija, omladina, armija" ) im nije smetala da ponešto i privrede i sagrade. Uzimali su povremeno i kredite kad su gradili kapitalne objekte. Valjda za razliku od nas, ili šta?
antioksidant antioksidant 10:33 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

I da je sremski front bio tačka čije je slamanje omogućilo završne operacije.

malo su pomogli i rusi napadom na berlin .. tim zavrsnim operacijama
ako ne vidis problem uu frontovskom ratovanju sa neobucenom vojskom (sastavljenom od partizana - tj gerilaca i mobilisanih a neobucenih) onda ok. veliki se mit pravi od sremskog fronta to stoji ali tesko da je imao neko smisleno vojno opravdanje

Pa nisu valjda partizani okupirali Srbiju.
diskutabilno... hajde da ostavimo tu temu za neki drugi put (eskalirace krajnje nepotrebno)
milisav68 milisav68 10:36 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

U avgustu 1995. godine, srpska policija je uhapsila i isporučila Arkanu oko 14.000 izbeglica, mlađih muškaraca koji su prošli torturu od kampa u Erdutu, do ratišta po Bosni. Tortura nad njima je bila intezivna bar kao i na Golom otoku.

Zašto Arkana stavljate na suprotnu stranu od komunista?
cbronson cbronson 10:37 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

antioksidant
A šta je bilo sa sremskim frontom..poginula neka deca mobilisana

e nisu to neka deca, posto ratna dejstva na teritoriji srbije nisu bila toliko intenzivna kao recimo u bosni, drug tita je resio da i srpska deca, iako su vecinu partizanskih snaga i zrtava ww2 cinili srbi, osete cari ratovanja, te ih je skoro bez vojnicke obuke mobilisao i poslao u zavrsne borbe za isterivanje nemaca iz jugoslavije. deca su birana iz porodica po posebnom kljucu, mozete da zamislite kakvom...
tako neobuceni i slabo opremljeni poslati su na sremski front da se bore protiv prekaljenih nemackih trupa koje su se povlacile sa najvecih svetskih bojista. poslati su u sigurnu smrt...
antioksidant antioksidant 10:37 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Uzimali su povremeno i kredite kad su gradili kapitalne objekte. Valjda za razliku od nas, ili šta?

pa gradimo i mi ne vidim sta je sporno
pominjes hrvatski dug gore - sta mislis odakle njima autoput ka splitu?

a gradilo se nekad jeste, to se ne spori. da je moglo racionalnije da se trosi "kredit" sumnjam da i to neko spori... slicna je prica i sada. kako ti volis ono da kazes "pas i kravata" dugo smo mi vec u fazi da se sporimo oko brzine napretka en oko njegovog postojanja uopste.
cbronson cbronson 10:38 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

I da je sremski front bio tačka čije je slamanje omogućilo završne operacije.

potpuno netacno, bilo je pitanje vremena kada ce se nemci predati ili povuci.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 10:43 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

malo su pomogli i rusi napadom na berlin .. tim zavrsnim operacijama
ako ne vidis problem uu frontovskom ratovanju sa neobucenom vojskom (sastavljenom od partizana - tj gerilaca i mobilisanih a neobucenih) onda ok. veliki se mit pravi od sremskog fronta to stoji ali tesko da je imao neko smisleno vojno opravdanje

Eh, sad..Protiv sila osovine je ratovala široka koalicija. Sremski front je bio pola godine pre pada Berlina..
U vreme sremskog fronta NOVJ nije bila gerila nego ozbiljna vojska, sa stotinama hiljada vojnika, organizovana u armije, korpuse, divizije...sa Vrhovnim štabom,glavnim štabovima,komandama armija, korpusa...

Pa nisu valjda partizani okupirali Srbiju.

diskutabilno... hajde da ostavimo tu temu za neki drugi put (eskalirace krajnje nepotrebno)

Kako diskutabilno...jeste ili nije...šta tu može biti diskutabilno...
cbronson cbronson 10:44 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Drago Kovacevic
arkan vs goli otok

ne radi se o zrtvama i stradalima na golom otoku i onima koje je arkan likvidirao...
radi se o tome da je goli otok simbol pritiska na srbiju i srpski narod od strane vrhuski drugih republika jugoslavije, u drzanju srbije u stanju straha i pokornosti dok ceka egzekuciju drzave koja ce i nastupiti devedesetih godina tog veka.
antioksidant antioksidant 10:58 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Kako diskutabilno...jeste ili nije...šta tu može biti diskutabilno...

okupirali su jugoslaviju (iskoristili rat i svoju poziciju pobednika za okupaciju - ili mozda verujes da su simulacije izbora posle rata bile "demokratske"
Goran Vučković Goran Vučković 11:06 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

radi se o tome da je goli otok simbol pritiska na srbiju i srpski narod od strane vrhuski drugih republika jugoslavije, u drzanju srbije u stanju straha i pokornosti dok ceka egzekuciju drzave koja ce i nastupiti devedesetih godina tog veka.

Ovo meni zvuči kao prilično hrabro tumačenje istorije, iz perspektive negde 1986-1990, a ne iz perspektive rezolucije Informbiroa i ruskih tenkova na granicama. Vrhuške drugih republika Jugoslavije su 1948. morale biti prilično vidovite za ovako nešto.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:07 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

antioksidant
Kako diskutabilno...jeste ili nije...šta tu može biti diskutabilno...

okupirali su jugoslaviju (iskoristili rat i svoju poziciju pobednika za okupaciju - ili mozda verujes da su simulacije izbora posle rata bile "demokratske"

Aha..okupirali Jugoslaviju tako što su poterali i kaznili okupatore i kvislinge..ovo još nisam čuo..
A ti stvarno misliš da Tito nije imao podršku...i da mu je trebalo da pokrade izbore kako bi vladao...
antioksidant antioksidant 12:45 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

A ti stvarno misliš da Tito nije imao podršku...i da mu je trebalo da pokrade izbore kako bi vladao...

imao je podrsku negde i nekakvu
ne apsolutnu podrsku za koju se izborio represijom
ii svetski rat je u jugoslaviji bio i gradjanski rat u kome je pobedila diktatura proleterijata
(cini mi se da se razlikujemo u tumacenju pojma diktatura - ti to zoves podrskom)
Bojana Maljević Bojana Maljević 12:55 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

A ti stvarno misliš da Tito nije imao podršku...i da mu je trebalo da pokrade izbore kako bi vladao...

Krao, krao... tako je moja baka završila na kosovu, u mestu koje nije na karti postojalo, sa dvoje male dece, sama. Mislim, zbog te krađe. MAda, to je bilo bolje nego goli otok
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:00 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Bojana Maljević
A ti stvarno misliš da Tito nije imao podršku...i da mu je trebalo da pokrade izbore kako bi vladao...

Krao, krao... tako je moja baka završila na kosovu, u mestu koje nije na karti postojalo, sa dvoje male dece, sama. Mislim, zbog te krađe. MAda, to je bilo bolje nego goli otok

Ne tvrdim Bojana da nije bilo nepravdi...Cela priča je krenula od tvrdnje da se u toku svoje istorije Srbija najozbiljnije razvijala za vreme SFRJ..A to je činjenica..
antioksidant antioksidant 13:27 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Cela priča je krenula od tvrdnje da se u toku svoje istorije Srbija najozbiljnije razvijala za vreme SFRJ..A to je činjenica..

netacna verovatno
objasni mi sta je to tacno bilo lose u "razvijanju" srbije u periodu 1910-1914 (na primer)?
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:58 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

e nisu to neka deca, posto ratna dejstva na teritoriji srbije nisu bila toliko intenzivna kao recimo u bosni, drug tita je resio da i srpska deca, iako su vecinu partizanskih snaga i zrtava ww2 cinili srbi, osete cari ratovanja, te ih je skoro bez vojnicke obuke mobilisao i poslao u zavrsne borbe za isterivanje nemaca iz jugoslavije.

nemojte da potcenjujete srpski patriotizam i oslobodilačke tradicije.Po toj logici i 1.200 kaplara je bila antisrpska ujdurma.Što je vama četnicima teško reći istinu da su dolaskom partizana mnogi poštebi ljudi i rodoljubi koji su bili u četničkim jedinicama prešli na stranu partizana, da je bio ogroman broj dobrovoljaca, a bilo i mobilizacije.
deca su birana iz porodica po posebnom kljucu, mozete da zamislite kakvom...

i sada onaj ko ne zna da je to čista laž može i da poveruje, posebno ova omladina koja ništa iz istorije nije učila pa joj se serviraju takve gluposti.
tako neobuceni i slabo opremljeni poslati su na sremski front da se bore protiv prekaljenih nemackih trupa koje su se povlacile sa najvecih svetskih bojista. poslati su u sigurnu smrt...

ni ovo nije tačno.Kakao se vršila mobilizacija i popunjavanje jedinica dobrovoljcima organizovana je osnovna vojna obuka u trajanju do 6 meseci i onda su upućivani na front.
master.dragi master.dragi 14:54 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

ni ovo nije tačno.Kakao se vršila mobilizacija i popunjavanje jedinica dobrovoljcima organizovana je osnovna vojna obuka u trajanju do 6 meseci i onda su upućivani na front.


vikipedija
Sve jedinice, angažovane u borbama na Sremskom frontu, popunjene su mladim borcima iz Srbije. Tokom borbi u Šumadiji i za oslobođenje Beograda, sprovedene su dobrovoljne mobilizacije u Gornjem Milanovcu, Valjevu, Mačvi, Šumadiji, Beogradu i drugim krajevima Srbije. Krajem 1944. i u zimu 1945. godine sprovedene su dve vojne mobilizacije u oslobođenoj Srbiji. Sa mladim borcima održavani su kursevi, vojne obuke, a potom su upućivani u borbene jedinice. Oni su u velikoj većini činili sastav svih jedinica, kako srpskih, tako i crnogorskih, bosanskih i hrvatskih (sem makedonskih).

U uvodnim borbama i u proboju Sremskog fronta od 3. do 13. aprila gubici Prve armije iznosili su: 1.713 poginulih, 5.948 ranjenih i 53 nestala borca. Za to vreme, nemačke snage imale su 9.512 ubijenih, 3.273 ranjena i 5.427 zarobljenih vojnika, podoficira i oficira.

Tokom borbi na Sremskom frontu od 172 dana ukupno je poginulo oko 13.000 boraca Narodnooslobodilačke vojske (utvrđeno imenom i prezimenom, a podaci nisu konačni), zatim 1.100 boraca Crvene armije, 623 borca Bugarske narodne armije i 163 borca brigade "Italija".

u stavovima savremenih stratega vojne doktrine preovlađujuće je mišljenje da je sremski front predstavljao uzaludan gubitak mladih života zarad demonstracije sile partizanske vojske i njene odlučnosti u borbi protiv nemačke okupacione sile.
nepunih mesec dana nakon proboja sremskog fronta drugi svetski rat je bio završen.
ljuboten ljuboten 15:01 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Milan Karagaća
Ima nešto i zajedničko za sve novonastale državice od raspadnute SFRJ pa Kosovo a to je da svi imaju averziju prema NOB i partizanima.


Bogami, ja imam utisak da u Sloveniji nemaju bas veliku averziju prema partizanima (mozda gresim), zadrzali su spomenike partizanima, za strance su organizovali ture po partizanskim bolnicama i stamparijama, pa pre neki dan videh na RTV Sloveniji izvestaj gde su bili partizani na nekoj prolsavi, drzava poslala delegaciju i polozili venac, a glavni enolog u Goriskim brdima sa ponosom pricao kako ih je osnovao Broz 1957 godine.


Ne utisak, to su činjenice. Tamo gde su dominantni nacionalistički primitivci tamo sve ruše što "nije njihovo". A takvi nikada ne stignu da budu Ljudi da bi mogli da budu, npr. Srbi, pa kada se raspadne društveni i politilki sistem, kada propadne država, u kome su oni najagilniji, jer ne umeju da stvaraju samo da ruše, dođe vreme kada mogu da viču:"Nije nam bilo dozvoljeno da budemo Srbi, zato nismo mogli da pokažemo da smo Ljudi!" Međutim, za napredak i sreću jedne nacije je jedino dobro ako prvo ljudi pokažu da su Ljudi, da bi bili Srbi ili bilo koje druge nacionalnosti.
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:09 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

u stavovima savremenih stratega vojne doktrine preovlađujuće je mišljenje da je sremski front predstavljao uzaludan gubitak mladih života zarad demonstracije sile partizanske vojske i njene odlučnosti u borbi protiv nemačke okupacione sile.
nepunih mesec dana nakon proboja sremskog fronta drugi svetski rat je bio završen.

Tačno. To sam čuo na skupu koje je organizovalo Udruženje za istinu o NOB povodom Dana pobede.Tom prilikom jedan istoričar,doktor nauka i general je doslčovno rekao da sa ove distance i sa ovom pameti nikada ne bi pokrenuli proboj Sremskog fronta.Međutim, operacija je planirana punih 6 meseci i onda kako je bilo po planu je i krenulo, niko nije izgleda uzeo u obzir promenjene okolnosti.Međutim, treba imati u vidu istorijske okolnosti i oslobodilački zanos.
Inače, niko normalan ne tvrdi niti pomišlja da je Sremski front organizovan baš samo da bi omladina mobilisana u Srbiji izginula, to je toliko neljudski i nemoralno tvrditi jer su na Sremskom frontu najviše poginulih bili Ličani, Krajišnici, Bosanci.
Svako onaj ko tzvrdi da u NOB nije bilo grešaka i junačenja gde ne treba da bi se dokazalo taj laže, ali onaj ko tvrdi da je to rađeno namerno je zlonameran.
milisav68 milisav68 16:15 06.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Svako onaj ko tzvrdi da u NOB nije bilo grešaka i junačenja gde ne treba da bi se dokazalo taj laže, ali onaj ko tvrdi da je to rađeno namerno je zlonameran.

Namera je bila da se dodje na vlast po svaku cenu, sve ostalo je bilo sporedno.
Srbi su tu bili samo kolateralna šteta jer su bili najbrojniji u Jugoslaviji i zbog spleta okolnosti okrenuti jedni na druge.
Bojana Maljević Bojana Maljević 00:35 07.09.2010

Re: Zajednička crna nit

Ne tvrdim Bojana da nije bilo nepravdi...Cela priča je krenula od tvrdnje da se u toku svoje istorije Srbija najozbiljnije razvijala za vreme SFRJ..A to je činjenica..

Drago,
pročitala sam maločas sve ove komentare, pa sam se zbunila i vratila na sopstveni tekst: ne znam čime su zasluženi toliki trolovi Ne odnosi se samo na Vas, naravno, nego ukupno gledano... malo ne znam o čemu se zapravo priča

Ipak, poklanjam svima vama jednu pesmu. Pošto ne znam šta da kažem na sve ove trolove
Mislim da je sasvim prigodna trenutku.



nurudin nurudin 13:33 05.09.2010

Шта рећи, а не насмејати се...

Бојана, препорука за блог...

Поздрав!
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:12 05.09.2010

Re: Шта рећи, а не насмејати се...

Бојана, препорука за блог...

Поздрав!

zunjicb zunjicb 15:25 05.09.2010

BANOVIĆ STRAHINJA - SRPSKA GEJ IKONA

Slažem se da Banovic Strahinju treba izbaciti odasvud.

I iz lektire, i iz Silikonske Doline.

Jutros procito blog mog komsije Stjepana Mimice "BANOVIĆ STRAHINJA - SRPSKA GEJ IKONA"

http://www.seecult.org/blog/1722/banovic-strahinja-srpska-gej-ikona-pohvala-opetovanom-citanju
ljuboten ljuboten 16:09 05.09.2010

Re: BANOVIĆ STRAHINJA - SRPSKA GEJ IKONA

i iz Silikonske Doline.


Mislite na Silicijumsku dolinu? Jer je silicijum u jezgru čipa, dok je silikon ogranska materija, i to možete da vidite i pomilujete ako vam dozvoli neka žena koja je tu materiju ugradila u svoje grudi.
antioksidant antioksidant 16:17 05.09.2010

Re: BANOVIĆ STRAHINJA - SRPSKA GEJ IKONA

Mislite na Silicijumsku dolinu?

silikonska dolina - strahinjica bana
bas zbog materije
nsarski nsarski 16:25 05.09.2010

Re: BANOVIĆ STRAHINJA - SRPSKA GEJ IKONA

Jer je silicijum u jezgru čipa, dok je silikon ogranska materija


Silikon se industrijski pravi u kao smesa silicijum-oksida ili silicijum-ugljenika i u tom obliku pravi polimere koji imaju korisne osobine, kao hidroizolator (u prozorima, kuhinjama, itd.), hemijska inertnost, tj. ne reaguju sa okolnim supstancama. Itd. U tom obliku, koristi se za pravljenje kontaktnih sociva, zaptivaca, i implanta u medicini, na primer.

Silikon nije organska materija. (Kao sto voda nije organska materija, a sadrzimo je u organizmu.)

Banovic Strahinja je druga prica.
cbronson cbronson 16:31 05.09.2010

Re: BANOVIĆ STRAHINJA - SRPSKA GEJ IKONA

silikonska dolina - strahinjica bana
bas zbog materije

zunjicb zunjicb 16:32 05.09.2010

Re: BANOVIĆ STRAHINJA - SRPSKA GEJ IKONA

Očito, niste iz Beograda. Silikonskom dolinom ovde nazivljemo ulicu Strahinjića Bana.

A nazivljemo je silikonskom jer je okupljalište devojaka na kojima je sve veštačko, osim pameti (što ne znači da su glupe, o, na protiv).

Treba joj promeniti ime zbog moralne izopačenosti naslovnjaka (seksualna izopačenost, mada ni to nije bez osnova, tu je tek metafora moralne izopačenosti).
nsarski nsarski 16:59 05.09.2010

Re: BANOVIĆ STRAHINJA - SRPSKA GEJ IKONA

Silikonskom dolinom ovde nazivljemo ulicu Strahinjića Bana.


Dok je Silicon hill na Vracaru, Njegoseva ulica blizu Kalenica guvna. Eto gde je Njegos!
Da se ja pitam, ja bih sve to zabranio, i Strahinjica Bana i Njegosa i silikone (te najpre - njih treba ogrnuti suknom ili drugim velovima). Ali, ja se ne pitam i u tome je agonija i ekstaza cele nase planete.
zunjicb zunjicb 21:09 05.09.2010

Re: BANOVIĆ STRAHINJA - SRPSKA GEJ IKONA

ljuboten
i iz Silikonske Doline.Mislite na Silicijumsku dolinu? Jer je silicijum u jezgru čipa, dok je silikon ogranska materija, i to možete da vidite i pomilujete ako vam dozvoli neka žena koja je tu materiju ugradila u svoje grudi.


Ne bih da širim paniku, al' mi smo, fakat, zastranili u digresiju.
Tema je ipak bila blog mog komšije na www.seecult.org, o izopačenosti Banović Strahinje.
Mislio sam ga ćete ga pogledati i reči šta mislite.
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:14 05.09.2010

Re: BANOVIĆ STRAHINJA - SRPSKA GEJ IKONA

A nazivljemo je silikonskom jer je okupljalište devojaka na kojima je sve veštačko, osim pameti

niccolo niccolo 03:53 06.09.2010

Re: BANOVIĆ STRAHINJA - SRPSKA GEJ IKONA

A nazivljemo je silikonskom jer je okupljalište devojaka na kojima je sve veštačko, osim pameti

He, što su ti razlike među državama, američku silikonsku tako nazivaju zbog velikog broja hi-tech kompanija tamo, a našu zbog devojaka s veštačkim...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana