Sex| Život| Životni stil

Pružiti ruku gejevima, čemu?

vladimir petrovic RSS / 30.09.2010. u 15:54

                                                                          Nemo' da se lažemo! Sve je u tome da li neko ima ili nema ono što Španci nazivaju cojones  (doslovno: muda)

Ako sve bude u redu, a izgleda da hoće, uskoro ćemo imati Paradu ponosa u Srbiji, kao što to imaju mnoge civilizovane zemlje Zapada. Neka bude! Znam, neki će slegnuti ramenima i reći da ni mi u Srbiji, izgleda, ne možemo živeti "free from the poison of foreign influence". Da li je baš tako?

1. Moj drugar S. i ja, po završetku kancelarijskog radnog vremena, na putu (valjda) prema kućama, svratismo u bistro "Pourquoi pas?", na piće. Pitam ga šta mu prvo pada na pamet kada čuje najavu da će se uskoro, po prvi put, održati Parada ponosa, u Beogradu.

S. odgovara kao iz topa: "Niko ne sme da vas bije"! Znam, znam da nisam originalan sa ovom izjavom, da mnogima ona evocira uspomene na jednu veoma nepopularnu, pa i omraženu, ličnost iz naše bliske istorije, ali mislim da baš te reči mogu iskazati dosta kada se pomisli na one koji će biti na Paradi ponosa. Učešće na tom skupu  jeste lični izbor, pa nadležni organi ne bi smeli dozvoliti da dodje do poziva na nasilje i samog nasilja nad učesnicima/učesnicama. U Srbiji moraju shvatiti, oni koji kasne u tome, da drugačiji svet jeste - moguć. Naime, oni pravolinijski-misleći moraju prestati da ubedjuju sebe i ljude oko njih da je ono kako oni misle i šta oni rade - najispravnije, te se moraju učiti da pokazuju toleranciju prema - gejevima. Ne samo na Paradi ponosa, nego i u svakodnevnom životu posle toga. Sve je u tome. Što se mene lično tiče, moj seksualni kredo jeste: If it feels good and you don't hurt anybody....why not?

Ja: Slažem se. Ovo me podseti na stavove jednog meni veoma dragog čoveka (J.), čoveka s kojim sam povremeno u vezi, a koji je od onih koji stalno pokušavaju "da ustanove zašto je nešto - nešto". Tako je jednom, u nekom širem kontekstu, govorio o našim zabludama oko shvatanja greha i prava na greh. Za pravo na greh protiv opšteprihvaćenog sistema vrednosti još nekako uspevamo da se borimo, tvrdio je on, ali najteže je izboriti se za greh protiv sopstvenih uverenja i načela. Pritom, on greh definiše kao iskliznuće iz usvojenog sistema vrednosti. S tim u vezi, ne smemo stalno videti grešnike u drugima, ali ni u sebi. Tek kada, dakle, u drugima i u sebi prestanemo tražiti grešnika, počećemo da vidimo - čoveka. Jer, na kraju krajeva, nema ničeg lošeg u tome biti grešan, loše je nemati svest o sopstvenim greškama. Sve ovo što tebi pričam, caro fratello, nema/ima konkretne veze sa gejevima; prisetio sam se da mnogi gejeve vide kao grešne osobe, osobe koje su "iskliznule iz usvojenog sistema vrednosti". Moja poenta, dakle, jeste u tome da se moramo boriti protiv stigme (u smislu ljage, sramote) homoseksualnosti u društvu, da ne smemo na gejeve gledati, narodski rečeno, kao na - bele vrane. Jer, različitost per se ne bi morala biti greh, a homoseksualnost je samo jedan varijetet seksualnosti. S tim se danas slažu i naučnici. 

2. Srbija je još uvek prilično konzervativna država po pitanju postojanja seksualnih različitosti. Proces dekriminalizacije gejeva (naziv gejevi je, prosto rečeno, eufemizam za homoseksualce, premda je ispravnija upotreba akronima LGBT osobe) je formalno završen u svim zemljama Balkana, ali se društveno prihvatanje gejeva dosta sporo odvija. Mnogi ljudi se u Srbiji osećaju osramoćeno kada se o njima govori kao o homoseksualcima. Mediji su zabeležili slučaj nekoga ko je izvršio samoubistvo kada je otkrivena njegova tajna, pa se njegov brat, na sahrani mladićevoj, pitao: "Kakav je ovo svet u kome je lakše da se čovek ubije nego da bude ono što jeste - gej"? S tim u vezi - u kontekstu potrebe da se javno mnjenje u Srbiji menja, navešću i umesnu izjavu jednog poznatog, mladog srpskog političara, da je u Srbiji legitimno kad muškarac ubije muškarca, ali je potpuno neprihvatljivo da muškarac poljubi muškarca.

Jovan Ćirilov je u pravu kada piše: „Uvek je uvredljivo kada se čovek, muškarac ili žena, svodi na svoju seksualnu dimenziju; naročito u slučajevima kad se za nekoga zna (ili samo pretpostavlja) da je homoseksualno nastrojen".

Prema tome, ja razumem delovanje gej-aktivista (ma koliko mi, ponekad i pomalo, zasmeta njihov prepoznatljiv jezik agresivnog marketinga) na organizovanju Parade ponosa u Beogradu kao ispravan pokušaj familijarizovanja javnosti sa njihovom stvari. To je OK, pošto pritom imam u vidu da su oni umnogome doprineli da u poslednje vreme dodje do primetne promene javnog mnjenja u većini zemalja Zapada prema gejevima (lezbejke su, srećom, uvek nekako bile, kroz istoriju, manje - mete za odstrel!). S druge strane, u nekim drugim zemljama, manje uredjenim i manje demokratskim, i danas, na početku XXI veka, homoseksualnost ostaje krivično delo, ili se u glavama mnogih ljudi tako doživljava. Na gejeve se gleda sa predrasudama - mnogi ih vide kao feminizirane (pritom se lezbejke vide kao muškobanjaste), i uglavnom ih smatraju osobama opsednutim seksom. Ima i verovanja da su svi gejevi potencijalni pedofili, mada naučnici dokazuju da ovakva nastrana naklonost kod njih nije izraženija nego kod heteroseksualaca. Neki drugi, medju obrazovanijim homofobima, homoseksualnost jednostavno karakterišu kao selfish hedonism.

Da se ne zavaravamo: i u zemljama Zapada, u kojima se redovno, svake godine, održavaju Parade ponosa, i u kojima se o homoseksualnosti otvorenije govori, ankete pokazuju da odredjeni procenat stanovništva još uvek gleda na gejeve sa prezirom, pa i strahom. Mnogi ih ne žele za partnere u poslu, za susede tamo gde stanuju ili za učitelje njihovoj deci. Neki ih neće ni u vojsku. Drugim rečima, na homoseksualnost gledaju kao na nešto gore od pobačaja, preljube i prostitucije. Može li se tako? Ljude treba edukovati!

S tim u vezi, svako ugrožavanje prava hemoseksualne manjine, organizovano ili pojedinačno, odnosno njihovo getoiziranje - jeste pogrešno i neprihvatljivo za vreme u kome živimo. Pritom se mora imati u vidu da je kroz celu istoriju čovečanstva fenomen istopolne seksualne privlačnosti bio prisutan u skoro istom procentu (jednocifrena brojka), mada oko te brojke ima neslaganja, jer neki veruju da ide čak preko 10 posto, što meni nekako pre deluje kao wishful thinking.  

Da se nešto razumemo: sigurno je da nije vrlina biti gej, ali nije ni - mana. Bilo kako bilo, naša je civilizacijska obaveza da priznamo gejevima pravo na svoju različitost i pokažemo toleranciju koju nam sadašnji civilizacijski razvoj nameće.

Stoga, neka predstojeća Parada ponosa u Beogradu ne bude „prilika za slobodno gadjanje", kako se to neko neumesno šali. 

3.

                                                                
A kako stoji sa susednim zemljama? Pomenuću fenomen Hrvatske. Iskreno govoreći, to je, takodje, jedna konzervativna zemlja, pod jakim uticajem Katoličke crkve. Medjutim, budući pod velikim pritiskom Evropske unije, i zbog silne želje da što pre postane njena članica, Hrvatska u poslednje vreme pravi znatne pomake napred. Povorke ponosa se tamo održavaju uzastopno, već nekoliko godina, iako ne bez problema; navodno se priprema i nacrt zakona koji bi trebalo da dozvoli sklapanje istopolnih brakova, kao što je to slučaj sa još nekim evropskim zemljama.

A da je društveno prihvatanje gejeva u Hrvatskoj do pre nekoliko godina išlo sporo pokazuje i potresan film Dalibora Matanića „Fine mrtve djevojke", sa porukom u stilu: „Mrtve lezbače najbolje su lezbače!".  

 

4. Ja ne znam kolika je učestalost gejeva medju naučnicima (recimo, medju fizičarima i matematičarima!), ali znam da ih ima dosta medju umetnicima svih disciplina (književnicima, muzičarima, slikarima, sineastima i drugima). To čak tera neke ljude da veruju da su duše gejeva umnogome umetničke per se, he, he, he... Što se mene tiče, budući da sam ekonomista po vokaciji, osećam se dužnim da pomenem da homoseksualaca ima (i bilo je) i medju vrhunskim ekonomistima; tako je Džon Kejnz (John Maynard Keynes, 1883-1946), najveći svetski ekonomista XX veka (neki kažu i svih vremena), bio - gej. U pitanju je bila jedna izuzetno inteligentna i stručna ličnost, umnogome vanserijska, da čak i danas nema iole dobrog ekonomiste u svetu koji neće ponekad uzviknuti: „Svi smo mi kejnzijanci".

Ne mogu a da se, kao literarni aficionado, kratko ne osvrnem na situaciju u svetskoj književnosti. Naravno, tamo ima dosta stvaralaca koji su bili - homoseksualne orijentacije, ili se, pak, veruju da su bili. Da pomenem, iz tog mnoštva, trojicu (Engleza, Španca i Nemca) iz davno prošlih vremena:

- Vilijam Šekspir. Ima dosta priča oko njegove seksualnosti; neki akademik je ironično rekao: „Posve je sigurno da je bio homoseksualac, biseksualac i hetereseksualac". A naklonost homoseksualnosti mu se najviše pripisuje zato što je mnoge svoje divne sonete, uključujući i „Mogu li te uporediti sa letnjim danom" ("Shall I compare thee to a summer's day? /Thou art more lovely and more temperate..." ) posvetio jednom - plavokosom mladiću.

 - Federiko Garsija Lorka. Taj izvanredan pesnik, najveći koga je Španija dala, koji je umeo  oči svoje da isplače za nastradalim prijateljem-toreadorom (ponavljajući ucveljeno A las cinco de la tarde!) bio je - (prikriveni) gej. Naime, sve navodi na pomisao da je Lorkina životna kriza bila uslovljena njegovom istopolnom seksualnom orijentacijom; njegovi biografi ukazuju ‘da je bio neprilagodjen, da nije mogao živeti zadovoljno u društvu koje odbija kao pogrdu njegovu urodjenu seksualnost, u biti niti perverznu niti sramotnu'. ¡Qué dolor!

- Tomas Man. Bio je porodičan čovek, sa velikim brojem dece. Njegova knjiga "Smrt u Veneciji" (Der Tod in Venedig), koju je na srpski znalački prevela Anica Savić Rebac, mnogi smatraju najboljim delom takozvane ‘gej književnosti'. Veruje se da je Man bio "gay friendly", mada neki tvrde da je bio i više od toga, ali da je, zapravo, uspevao da, rigoroznom samokontrolom,  prigušuje svoj nagon ka homoerotskom, jer je takav nagon u gradjanskom društvu tog vremena bio osudjivan i zakonski (Oskar Vajld) i moralno.

Navešću i tri primera iz sadašnjosti; u pitanju su Englez, Amerikanac i Kolumbijac/Meksikanac, s tim što su oni danas (itekako) deklarisani homoseksualci, te otvoreno govore o ‘the Love that dares not speak its name':

- Alan Holingherst (Hollinghurst, 1954). Za knjigu "Nit lepote" (The Line of Beauty) dobio je najveću britansku književnu nagradu Buker, 2004. godine (The Sunday Times je pisao: Roman koji je zaslužio Bukerovu nagradu više od ijednog prethodnog dobitnika). Ta knjiga je prevedena na srpski, kao i "Bazenska biblioteka" (The Swimming Pool Library).

- Majkl Kaningem (Michael Cunningham, 1952). Dobitnik je najveće američke književne nagrade (Pulitzer Prize for Fiction) za knjigu "Sati" (Hours), po kojoj je snimljen "deeply moving" film, pod istim nazivom, sa Nikol Kidman i Meril Strip. Ta knjiga je prevedena na srpski, kao i roman "Meso i krv" (Flesh and Blood). Za Kaningema se kaže da nastoji prikazivati "neobično istinit portret savremene Amerike", pa ga neki kritičari uporedjuju sa Apdajkom, Majlerom i Rotom.

- Fernando Valjeho (Vallejo, 1942). Jedan od južnoameričkih eminentnih maricónes, čija je knjiga "Bogorodica i plaćenici" (La  virgen  de  los  sicarios) prevedena na srpski. Po toj knjizi napravljen je i film  sa istim nazivom. Poznata je Valjehina poruka, sa dozom preterivanja, „da je homoseksualnost harmonično sparivanje jednakih, dok je heteroseksualnost životinjsko mešanje dve različite vrste" (Homosexuality is a harmonious pairing of equals but heterosexuality is a bestial mixing of two different species).

5. Da se vratim na predstojeću Paradu ponosa u Beogradu. Samo od sebe se postavlja pitanje da li će ona nešto promeniti u javnom mnjenju Srbije?

Hoće i neće. Ali više hoće nego što neće. Najpre, ponavljam da je za Srbiju imperativ da sve organizacijski prodje OK. A ništa za to što će se već sutradan mnogi, verovatno, smejati i reći nešto u stilu: Tresla se gora, rodio se miš! Prodje i to čudo! Jer, neće se posle toga stvari mnogo (i ponajmanje brzo) menjati, ali je potrebno da se Parada dogodi da bi se stvari, ma koliko polako, ipak menjale, u smeru edukovanja naroda  Što će biti dobro za gejeve, ali i za samu Republiku Srbiju - to vispreni političari već osećaju, ali ne smeju, duše jadne, to javno priznati.  

Naime, kao što svi manje-više znamo, ponekad je potrebno da se u životu dogodi neka stvar koja je sama po sebi glupava i beznačajna - ali bez koje se ne može ići dalje. Neka se Parada ponosa dogodi - ne zato što će to biti šou koji će, pored ostalog i po svojoj živopisnosti, zadiviti mase (pa Beograd nije Sao Paulo, gde je na Paradi ponosa učestvovalo preko 2,5 miliona ljudi; eh, Srbi nisu - Brazilci!), već zato što je po nekakvom marfijevskom zakonu, potrebno da nam se i takve stvari dogode, da bismo išli dalje. Važan je, dakle, simbolički značaj Parade. Prema tome, ne smemo bežati pred, velsovski rečeno, 'veselom grubošću života'.

Ako su naši zapadni susedi imali slogan „Hrvatska to može progutati", prilikom njihove poslednje Povorke ponosa, siguran sam da će i Srbija, ovom prilikom progutati svoju Paradu ponosa. I, što je najvažnije, da će napokon pokazati da se može odupreti prizemnim iskušenjima, te hvatati korak, koliko-toliko, sa demokratskim zemljama, u čemu mnogo zaostaje. Takodje, nadam se da će se, posle Beograda, Parade održati u Novom Sadu, Nišu, Kragujevcu i još nekim gradovima.

6. Na kraju, slobodan sam da pomenem da je spisateljica Biljana Srbljanović jednom rekla, parafraziram, da joj na nerve idu oni koji, svaki put kada žele nešto reći o gejevima, pa i pozitivno, najpre naglase: „Ja nisam gej, ali... „. Odlična opaska Biljanina! I ja se pitam: takvo ogradjivanje, čemu? Ovo pominjem zato što mi se čini da ne bi bilo pristojno da (i) ja završim ovaj svoj blog sa tom famoznom floskulom „Ja nisam gej, ali... „.

Gejevima treba, dakle, pružiti ruku! Pritom mi na pamet padaju i reči Jukija Mišime: Postoji nešto što se zove ljudsko srce, i niko ne zna zašto ono kuca.

 

NOTA BENE: Napisao sam ovaj blog kao svoju podršku predstojećoj Paradi ponosa u Beogradu. Kako bi rekli Francuzi (C'est le moins que je puisse faire), to je najmanje što mogu da učinim. Ili najviše?

I još nešto. Mada povremeno čitam blogove veselog kolege Pedje Azdejkovića, sećam se da sam jednom, na početku mog blogovanja, bio vrisnuo na njega rečima: Faggots, you're gonna rot in hell,  onda kada je pravio flagrantne sprdnje sa - patrijarhom Pavlom. To mi je tada prvo palo na pamet, a tako reagujem (u stilu: Have you no sense of decency, Sir?) samo kad me gejevi previše iznerviraju. Srećom, retko se to dogadja.

Atačmenti



Komentari (223)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Goran Vučković Goran Vučković 13:02 02.10.2010

Re: проф. Јеротић о геј браку

"Имам пуно књига. Опрости, имамо".
"Овде има пет хиљада. А увек се нађе понеки морон који уђе и каже: Ау колико имате књига, да ли сте их све прочитали?"
"А шта ја на то одговарам?"
"Обично кажеш; Не, ниједну, иначе зашто бих их држао овде, да ли чувате конзерве кад поједете храну из њих? Педесет хиљада које сам прочитао већ сам поклонио болницама и затворима. А морону клецну колена"...

Ekova biblioteka je već postala metafora - npr. Nasim Taleb je tu priču iskoristio na svoj način i nazvao je "antibiblioteka".
aleksanadar aleksanadar 13:29 02.10.2010

Re: проф. Јеротић о геј браку

Poželjno je da knjige, koje imaš u svojoj biblioteci i - čitaš, a ne da ih ostaviš za kasnije - valjda misliš da ćeš, kada odeš u penziju, imati više vremena?!




Сасвим си у праву. Живот је кратак, а књига је пуно.





Траћим живот на жене, вино и музику. Када да читам?






vladimir petrovic vladimir petrovic 13:40 02.10.2010

Re: проф. Јеротић о геј браку

Goran Vučković
...Ekova biblioteka je već postala metafora - npr. Nasim Taleb je tu priču iskoristio na svoj način i nazvao je "antibiblioteka".

Gorane, baš ti hvala za ovaj link. Važno mi je jer sam ja sada u nekoj fazi posebnog zanimanja za Umberta Eka.
aleksanadar aleksanadar 22:13 02.10.2010

Re: проф. Јеротић о геј браку

Владимире,

Тек малопре, дак сам гледао ове лепе слике које сам поставио, приметих да си се осврнуо на речи проф. Јеротића.

slažem se sa stavom dr Jerotića da su sva ljudska bića u svojoj biti - biseksualna.


Да, Јеротић то каже. Али, каже и да "развој са хормонима мушким иде једним правцем, а код жена другим правцем".

Не мисли ваљда проф. Јеротић (а ни ти) да је човек, баш, БИ-сексуално биће?


Podsećam da sam ja već pisao blog na temu...


Сећам се.

А писао си и о интелектуалцу Хакслију, који је у свом чувеном роману дао пројекцију тоталитарног друштва будућности, у коме се практикује генетички инжењеринг.


Ne slažem se baš sa Jerotićem po pitanju stečene homoseksualnosti.


Колико видим, Јеротић не негира постојање урођене хомосексуалности. Ево, он каже: "Они који су урођени су једини прави, и ту немате шта рећи." Само, он тврди да има подоста "псеудохомосексуалаца", "који мисле да су хомосексуалци", а код њих се, дабоме ради о "наученој", тј. неаутентичној хомосексуалности. То каже проф. Јеротић.

Ја, искрено, не знам како ту стоје ствари. Да ли веровати Јеротићу или Кинсију?


* * *

Међутим, мене не занима директно то питање: да ли је хомосексуалност урођена или стечена? (Мада, јесте занимљиво, на свој начин.)

Ако ништа друго, научили смо лекцију да у сваком друштву, па и овде, међу нама, има људи који воле припаднике свога пола, а не оног супротног.

Треба, дакле, забранити и спречити сваки облик дискриминације према хомосексуалцима.

Подразумева се да сам оштро против сваког насиља над хомосексуалцима.


* * *

Ја сам ПРОТИВ тога да значајне и вредне друштвене установе - брак и породица - буду сасвим измењене.

Сматрам да је брак међу припадницима истог пола ствар бесмислена и по друштво ризична.

Тј. ми, заиста, МОЖЕМО увести такав брак, па и дозволити усвајање деце, па и разне облике манипулације генетским материјалом (као што си сугерисао), али ми НЕ ЗНАМО какве то последице може произвести по опстанак наше цивилизације. Мислим озбиљно.

(На сугестију колеге Нсарског, могли бисмо установу брака проширити и на тикве, мачке, козе и Битољ.)

Е, сада, о свим овим питањима постоји озбиљна литература. Тиме се баве: етика (а посебно тзв. "примењена" етика и био-етика, које су се нарочито развила последњих деценија), културологија, социологија (посебно социологија породице), политикологија, право, медицина... Ја имам нешто од те литературе, а нешто сам и читао, али сумњам да то занима икога овде. (Ево, рецимо, имам при руци један луцидан и духовит есеј Лешека Колаковског.)

ДОДАТАК: Ова питања јесу спорна, тј. о њима се могу изрицати и бранити различита гледишта. Управо зато, на њих нема простих и једнозначних одговора - као што припадници ГЛБТ заједнице погрешно претпостављају.

Колико видим, овде није вођена никаква озбиљна дискусија о овим озбиљним питањима, па мислим да не треба ни настављати са даљим пропитивањем.
Тј. нећу више да губим време.


П.С.
На Хакслија се позивам из једног одређеног разлога.

Кажу да уметници имају тај дар да предвиде будућа збивања, да осете подземна струјања и скривени ток догађаја.

Надам се да Хаксли НЕЋЕ бити у праву. Али, увелико већ јесте.
die hard die hard 23:46 02.10.2010

Re: Gejevi

. Za sada nije nađen bolji način od razmnožavanja.


Pod hitno da se nadje i da se ne smaramo vise.
die hard die hard 23:56 02.10.2010

Re: Gejevi


Требало би, примера ради, малолетном детету објаснити да, ето, има деце, која не одрастају са татом и мамом, него са две чике или две тете...

Искрено речено, ја ни не умем да замислим, како бих то своме детету објаснио.


pa kada bi se to desilo neko bi ti , nadam se , pomogao u tako strasno teskom poslu
aleksanadar aleksanadar 00:53 03.10.2010

Re: Gejevi

neko bi ti , nadam se , pomogao u tako strasno teskom poslu


Баш си услужан.

Родитељство и јесте тешко. И одговорно. А ја јесам родитељ.


П.С.
Малопре сам констатовао да чиним неправду ЛГБТ популацији, пошто говорим само о Г (геј) и Л (лезбо) паровима.

Дакле, да проширим питање: како објаснити детету (у неком хипотетичком случају) да, ето, нека деца одрастају са БИ (Б) чикама одн. тетама (у свим комбинацијама) или ТРАНС (Т) особама?

Пожељно је да се у одговору позовете на Хенрика Маркузеа или Жан-Пол Сартра.
aleksanadar aleksanadar 01:17 03.10.2010

Re: Gejevi

Ове мапе су занимљиве:

Истополни брак



тамно плава - брак дозвољен
плава - дозвољен неки облик партнерства (не брак)

наранџаста - кажњава се
црвена - кажњава се затвором
смеђа - смртна казна


ГЛБТ усвојење







љубичасто - усвојење дозвољено
наранџасто - дозвољено усвојење пасторчади
црвено - усвојење забрањено
сиво - не зна се / нејасно
vladimir petrovic vladimir petrovic 06:59 03.10.2010

Re: Gejevi

Aleks
Пожељно је да се у одговору позовете на Хенрика Маркузеа или Жан-Пол Сартра.

Ja bih dodao: i na Sartrovu saputnicu /a ne venčanu ženu/ Simonu de Bovoar.
I ona je itekako imala šta da kaže (i govorila) o tim muško-ženskim odnosima i onom što iz njih proizilazi. I ništa joj nije bilo strano, samo je od braka zazirala...
aleksanadar aleksanadar 09:54 03.10.2010

Re: Gejevi

samo je od braka zazirala...



Да би се у брак ступило, а и да би се како-тако одржавао треба нешто склоности и урођеног талента.


Залажем се за институцију брака. Не значи то да не увиђам да:

Брак је неправедно уређен: жена мора сваки дан да кува, а мушкарац мора то да једе.


Често ми падају на ум и речи Хорација, да "набољи је живот нежење".
docsumann docsumann 15:48 03.10.2010

Re: Gejevi

Za sada nije nađen bolji način od razmnožavanja.


Pod hitno da se nadje i da se ne smaramo vise.




odlična knjiga, između ostalog i o tome ...
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:18 03.10.2010

Kako brzo čitati?

docsumann
... odlična knjiga, između ostalog i o tome ...


Hvala ti za ovu preporuku.

Moram priznati da ja ne poznajem život i stvaralaštvo Mišela Uelbeka (Michel Houellebecq), osim nešto malo što sam negde usputno pročitao o njemu. I više puta sam već rekao sebi nešto u stilu: glavo ignorantska, ovaj zaslužuje da se malo zainteresuješ za njega! Medjutim, ništa nisam uradio so far (odgovaram sebe: nemaš vremena, čoveče, sužavaj sliku a ne širi je, ugušićeš se, bla, bla, bla... ). I tako, ja do danas nisam čitao nijednu njegovu knjigu, a nisam se potrudio ni da guglam mnogo o njemu sa ciljem da čujem (a ne samo vidim) šta drugi misle o njemu... A dani prolaze...
I sada, dragi Doc, posle ovog tvog ukazivanja, moraću da ga stavim na svoju listu prioriteta, he, he, he...

P. S. Premda, ruku na srce, nije on jedini na toj mojoj listi onih koje ostavljam za kasnije. Uvaženi blogokolega Jeremija (kršten kao Vojislav Stojković) povremeno mi ukazuje na, ni manje ni više, nego jednog nobelovca, o kome ja malo znam, a s kojim se on oduševljava. Reč je o Južnoafrikancu Kuciju /John Maxwell Coetzee/. Moraću da se latim i njega.

Izgleda da bi trebalo da nadjem neki od onih priručnika KAKO BRZO ČITATI I DOBRO PAMTITI!
docsumann docsumann 17:23 03.10.2010

Re: Kako brzo čitati?

Izgleda da bi trebalo da nadjem neki od onih priručnika KAKO BRZO ČITATI I DOBRO PAMTITI


i sam sam o tome razmišljao
nestor92 nestor92 22:37 05.10.2010

Re: Gejevi

niccolo
U Srbiji brak ne donosi nikakve "beneficije"

Pa ne baš...


Tek sam danas ovo video. To ne smatram beneficijama. Beneficije bi bile dobit koju bracni drugovi imaju na osnovu same cinjenice da su u braku. Poreski tretman davanja koje ste pomenuli pogadja poslodavce.
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:12 06.10.2010

Re: Gejevi

Nestor92
...Tek sam danas ovo video. To ne smatram beneficijama. Beneficije bi bile dobit koju bracni drugovi imaju na osnovu same cinjenice da su u braku. Poreski tretman davanja koje ste pomenuli pogadja poslodavce.

Hm.
Na Zapadu, bračni drugovi često uživaju neke privilegije samo zato što su to što jesu - bračni drugovi.

Tako na primer u SAD, ali i u mnogim drugim zemljama, ako letite avionom sa suprugom, ona dobija upola jeftiniju aviokartu. Ako radite na železnici, dobijate besplatnu železničku kartu za suprugu (i decu) za godišnji odmor.
Britanski poslanici dobijaju nekakve propusnice za parking, koje daju suprugama, pa kada te supruge dolaze u posetu Parlamentu (mužu ili ljubavniku) one imaju mogućnost da parkiraju na parkingu Parlamenta, što nije slučaj sa ostalim svetom. Takvih primera ima mnogo (nemojte sada reći, pa to pogadja poslodavce).

Gejevi, koliko ja znam, lamentiraju što njihovi partneri, s kojima žive ali "nevenčano" ne mogu da uživaju takve sitne privilegije.

Najzad, ono što je izuzetno važno, bračni drug ima privelegiju automatskog nasledstva. Ako muž umre, supruga nasledjuje njegovu kuću. To nije slučaj kod gejeva. Ako dvojica žive zajedno i pedeset godina, čim jedan umre, drugi biva izbačen na ulicu, a kuću nasledjuju neki daleki rodjaci...

Stoga bi tu nešto trebalo menjati, zar ne?

P. S. Da se našalim, ima i mišljenja da dvoje u braku troše manje na hranu nego samci, pa da se i zbog toga isplati biti u braku, he, he, he...

A ovo - da samci plaćaju veće poreze od bračnika, bi trebalo, valjda, da ih natera da se što pre žene/udaju. Društvo na taj način stimuliše ljude da ulaze u brak, što bi, pored ostalog, trebalo da bude i u funkciji pravljenja dece. O tome smo već pričali.
nestor92 nestor92 22:46 06.10.2010

Re: Gejevi

Svakako se isplati biti u braku ali...
Najzad, ono što je izuzetno važno, bračni drug ima privelegiju automatskog nasledstva. Ako muž umre, supruga nasledjuje njegovu kuću. To nije slučaj kod gejeva.

To nema veze samo sa gejevima.Ali i o tome smo negde ranije.

U ovom društvu i u ovom trenutku je bitno pitanje nasilja nad homoseksualcima.

Privatna je stvar svakog čoveka na koji će način gledati na tu pojavu - hoće li je smatrati bolešću, odn, poremećajem, odstupanjem od normalne seksualnosti ili prostim varijetetom.

Tek kada većina ima afirmativan stav odnosno potpunu toleranciju, možemo preći na prava kao što je brak ili "roditeljstvo".

Ne možemo sve i odmah, a nešto negde možda neće moći i nikad.

Da se vratim braku:

Na Zapadu, bračni drugovi često uživaju neke privilegije samo zato što su to što jesu - bračni drugovi.


Ali, Zapad je truo.
Bili Piton Bili Piton 17:30 30.09.2010

...

"Nit lepote"


Jao što je to meni bila smor knjiga

Ipak, mora se reći da ju je na srpski sa engleskog izvanredno dobro preveo Goran Kapetanović.
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:08 30.09.2010

Re: ...

"Nit lepote"

Bili Piton
...Jao što je to meni bila smor knjiga


Vala i meni!

Nikako mi nije bilo jasno (što i nije važno, after all) zašto je Britance toliko uzbudjivalo to prikazivanje tačerizma, sa pominjanjem same Tačerke u knjizi, s kojom je, nekom prilikom, zaplesao sam protagonista, koliko se sećam... Premda, knjiga je dobro pisana, ali mi je autorov sveukupan prilaz temi bio tanak.
Svakako da ima boljih knjiga koje su dobile Bukera.

Takodje, medju pomenutima, Valjehina knjiga (Bogorodica i plaćenici) je baš - second-rate! da sam se prosto pitao, u stilu malog Djokice, zašto je uopšte prevedena na srpski. Neki se još pale na velike doze besmislenog nasilja i seksa.

Kaningemova knjiga (Meso i krv) mi se, od pomenutih, najviše dojmila, a naročito Sati.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:59 30.09.2010

Re: ...

Ipak, mora se reći da ju je na srpski sa engleskog izvanredno dobro preveo Goran Kapetanović.

draft.dodger draft.dodger 19:03 30.09.2010

...

FAZBINDER


ALMODOVAR
docsumann docsumann 19:35 30.09.2010

Re: ...

David Hockney

docsumann docsumann 19:37 30.09.2010

Re: ...

Allen Ginsberg



The sparrow shits
upside down
--ah! my brain & eggs
mariopan mariopan 19:41 30.09.2010

Re: ...

Krajnje vreme došlo....kad ljudi još uvek moraju da se bore za neka svoja prava? Pa zar nismo u 21. veku? Izgleda da nismo?
Živi i pusti druge da žive - kako to lepo zvuči?
A nije ni teško.
nsarski nsarski 19:47 30.09.2010

Re: ...

Joe Orton, jedan od najboljih dramaturga druge polovine 20. veka (ubio ga ljubavnik):

Tenesi Vilijams, da onaj sto je pisao "Tramvaj zvani zelja", "Noc iguane", "Iznenada proslog leta", "Macka na usijanom limenom krovu", "Leto i dim", "Fugitive kind" (ne znam srpski prevod - igra M. Brando), "Tetovirana ruza", "Slatka ptica mladosti", "Staklena menazerija" - da pomenem samo neke drame koje je pisao i koje su filmovane:


itd.

Ali ovo nije blog o tome ko je ili nije bio gej. Blog je o njihovim pravima.
docsumann docsumann 19:57 30.09.2010

Re: ...

Ali ovo nije blog o tome ko je ili nije bio gej. Blog je o njihovim pravima.


Ne smeta da ih se podsjetimo.

I to je neki vid podrške gej populaciji.
mirelarado mirelarado 19:57 30.09.2010

Re: ...

Пазолини



Висконти

docsumann docsumann 20:07 30.09.2010

Re: ...

Lari Pittman

myredneckself myredneckself 20:12 30.09.2010

Re: ...

Marcel Proust

aleksanadar aleksanadar 20:14 30.09.2010

Re: ...

Rainer Werner Fassbinder

Die Bitteren Tränen der Petra von Kant





It is an ironic tragedy of love sickness and one of Fassbinder’s most powerful plays and films.

The love Fassbinder presents in Die Bitteren Tränen Der Petra Von Kant is destructive love mixed with unrequited love. Petra knows how to love, but she only knows how to love her way and that is when someone is the object of her desires and pushes her away. Karin knows how to love, but that is only when the person loving her lavishes her with praise and gifts without expecting much in return. Marlene knows how to love, but that is only when the object of her affection allows her to be subservient. None of the characters in Die Bitteren Tränen Der Petra Von Kant are looking for a love between two people, they are looking for someone who they can transpose their love upon.

Love is a bitch, and Die Bitteren Tränen Der Petra Von Kant is the perfect example of that.


arianna arianna 20:15 30.09.2010

Re: ...

Rock Hudson


Freddie Mercury

vladimir petrovic vladimir petrovic 21:23 30.09.2010

Montgomery Clift

Nsarski
...Tenesi Vilijams, da onaj sto je pisao "Tramvaj zvani zelja", "Noc iguane", "Iznenada proslog leta", "Macka na usijanom limenom krovu", "Leto i dim", "Fugitive kind" (ne znam srpski prevod - igra M. Brando), "Tetovirana ruza", "Slatka ptica mladosti", "Staklena menazerija" - da pomenem samo neke drame koje je pisao i koje su filmovane

Da. Dobro si pomenuo Tenesija Vilijamsa. Sećam se da si ga ti i ranije, nekom prilikom, usputno pominjao.

Vilijams je imao kefalo, pa je bolje prošao od drugih.

Tu imam u vidu glumca Montgomerija Klifta. Nedavno sam u medijima (Glorija, od 7. septembra ove godine) video jedan članak o njemu, pod naslovom "Hod uz andjela smrti", i sa podnaslovom: "Američki glumac, rodjen 1920. godine, bio je idol žena, ali su njemu bili draži muškarci: zbog toga je osećao krivicu i toliko se uništavao da su njegov život opisali kao najduže samoubistvo u istoriji Holivuda".

Prvo, priznajem da, u mom ignorantstvu, ja nisam ni znao da je Klift bio gej (znao sam samo za Roka Hadsona, medju tim glumcima iz polovine prošlog veka).

Elem, u članku je poenta u tome da je on imao osećaj krivice (tako li se to zove?), da se odao drogiranju i alkoholizmu, što čine i heteroseksualci na tone... Dalje, u članku se daju izjave drugih poznatih ličnosti s kojima je Klift saradjivao (uključujući Hičkoka), pa mi je najviše pala u oči ova divna opaska:

"Kad je Elizabeta Tejlor shvatila da je Klift gej, postali su najbolji prijatelji"! Sa svoje strane, on je govorio da je ona jedina žena koju on istinski voli.

Izgleda da je Elizabeta Tejlor uvek imala široko srce.

A sve ovo ne bih pominjao, jer ima mnogo slučajeva gejeva medju poznatima, da nisam video i izjavu Tenesija Vilijamsa:

"Pisac Tenesi Vilijams tvrdio je da ga Klift nije voleo zato što je otvoreno pokazivao da je homoseksualac, dok je on to skrivao. Zbog toga je uvek bio u grču od unutrašnjih tenzija pa je posezao za "hemisjkim" smirenjem. S prijateljem, glumcem Kevinom Makartijem, odlazio je u kupovinu medikamenata u apoteku na aveniji Medison gde je s apotekarom stručno raspravljao o osobinama sedativa, a ilegalne droge nabavljao je od dilera".

Klift je snimao film "Neprilagodjeni" (The Misfits) sa Merilin Monro (kojoj je to, jadnici, bio poslednji film). U članku piše ovo:

"I sama zavisna od tableta toliko da je jedva funkcionisala, Merilin Monro je za Klifta rekla da je 'jedina osoba na svetu u gorem stanju od mene' ".

Inače, članak je potpisala izvesna Marta Štoos. Ovo pominjem zato što je ona našla za shodno da u članku, koji je svojevrstan omaž (homenaje!) velikom glumcu, pomene čak i to - da je Montgomeri Klift "imao izuzetno mali penis, što je kasnije potvrdio i doktor koji je posle smrti obavio obdukciju".

Ne znam da li je autorica htela da kaže da je i taj Kliftov mali penis bio deo problema, pa se on toliko opijao i drogirao, da je umro u 45. godini?... Da li bi trebalo verovati da bi, da je kod Klifta bio u pitanju "eight-incher", on bio srećniji, he, he, he...

Evo jedne slike Merilinke, Klifta i Gejbla:
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:36 30.09.2010

Živi i pusti druge da žive!

Mariopan
Krajnje vreme došlo....kad ljudi još uvek moraju da se bore za neka svoja prava? Pa zar nismo u 21. veku? Izgleda da nismo?
Živi i pusti druge da žive - kako to lepo zvuči?
A nije ni teško.

vladimir petrovic vladimir petrovic 21:39 30.09.2010

Re: ...

Docsumann
...Ne smeta da ih se podsjetimo.
I to je neki vid podrške gej populaciji.


Da.
docsumann docsumann 21:39 30.09.2010

Re: Montgomery Clift

Klift je snimao film "Neprilagodjeni" (The Misfits) sa Merilin Monro (kojoj je to, jadnici, bio poslednji film). U članku piše ovo:

"I sama zavisna od tableta toliko da je jedva funkcionisala, Merilin Monro je za Klifta rekla da je 'jedina osoba na svetu u gorem stanju od mene' ".


draft.dodger draft.dodger 21:42 30.09.2010

Re: ...

Baš sam ovih dana reprizirao Viskontija...

L'INNOCENTE
LA CADUTA DEGLI DEI
IL GATTOPARDO
Bili Piton Bili Piton 21:45 30.09.2010

Re: Montgomery Clift



Na temu Tenesija, a u vezi sa gorepomenutim Džoom Ortonom - prilikom kastinga za premijernu postavku jednog od svojih komada u Njujorku ("Loot" ), Orton je za glavnu žensku ulogu zahtevao sledeće:

Having reconceived Fay's role, Orton always emphasized to producers this shift in the play's balance: "She must be kept in her place", he wrote about the American production, "always a difficult thing for the Americans to do with their women. She isn't to be allowed to swamp the play. It isn't a play about Fay...she should ideally be under thirty. I want the erotic idea behind a girl in her late twenties and boys in their teens. She isn't a mother substitute, none of your Tennessee Williams drag queens".
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:57 30.09.2010

Re: ...

draft.dodger
Baš sam ovih dana reprizirao Viskontija...
L'INNOCENTE
LA CADUTA DEGLI DEI
IL GATTOPARDO


Samo od sebe se postavlja pitanje: Da li se, ponovnim gledanjem ovih filmova, vidi da je on (Viskonti) bio homoseksualac? Naime, koliko je njegova seksualnost obojila njegove filmove?

Naravno, ovo pitanje je u okviru one dileme - koliko seksualnost jednog čoveka utiče na njegovo stvaralaštvo.

Ja mislim da to zavisi, od čoveka do čoveka. Ima onih u čijem stvaralaštvu se ne može videti seksualna orijentacija stvaraoca, a ima i onih koji insistiraju na tome, pa se odmah vidi - pa ko voli neka izvoli, he, he, he...

Ja sam u tekstu, usputno, spomenuo izjavu J. Ćirilova da nije dobro svoditi čoveka na njegovu seksualnu orijentaciju.
draft.dodger draft.dodger 23:17 30.09.2010

Re: ...

Do večeras nisam ni znao da je Viskonti bio homoseksualac...
Plemstvo, nacizam, sadizam, muški šovinizam...
Univerzalne teme.
Uostalom, ko gleda film u cilju detektovanja autorove seksualnosti,
ima razloga za brigu.

EDIT
Treba li objašnjavati zašto su baš Fazbinder i Almodovar važni za ovu temu?
Exitus Letalis Exitus Letalis 23:24 30.09.2010

Re: ...

vladimir petrovic
Docsumann
...Ne smeta da ih se podsjetimo.
I to je neki vid podrške gej populaciji.


Da.


naravski. nema ko ne nosi u parlamentu odela mu!
možda i palma marković:)))





i žemske koje mogu da priušte ... il makar lažnjak al nek je versaće!

myredneckself myredneckself 23:36 30.09.2010

Re: ...

"Fugitive kind" (ne znam srpski prevod - igra M. Brando),

"Zmijska koža" - M. Brando, Ana Manjani, Džoan Vudvord
Valjda i zbog toga što Brando nosi jaknu od zmijske kože, deo outfita bez kog T.Vilijams nije mogao zamisliti pravog buntovnika
filantrop filantrop 23:44 30.09.2010

Re: ...

andre gide

onaj nesrecni nemacki princ sto je zidao zamkove po bavariji

kolin i dzastin
myredneckself myredneckself 23:59 30.09.2010

Re: Montgomery Clift

"Pisac Tenesi Vilijams tvrdio je da ga Klift nije voleo zato što je otvoreno pokazivao da je homoseksualac, dok je on to skrivao. Zbog toga je uvek bio u grču od unutrašnjih tenzija pa je posezao za "hemisjkim" smirenjem. S prijateljem, glumcem Kevinom Makartijem, odlazio je u kupovinu medikamenata u apoteku na aveniji Medison gde je s apotekarom stručno raspravljao o osobinama sedativa, a ilegalne droge nabavljao je od dilera".

Vilijams je imao kefalo, pa je bolje prošao od drugih.

Ali je pristao da "Suddenly, last summer" bude prilično prepravljen zbog holivudske filmske industrije. Mislim na reference na kanibalizam i Sebastianovu otvorenu homoseksualnost, koje su manje eksplicitne u samom filmu. U ovom delu Vilijams se stvarno oslanja na sopstveni život - njegova sestra Rouz je prošla lobotomiju u tridesetoj, a on je bio gej, otvoreno OK, ali je počeo sa psihoterapijama sredinom 50-ih, pa do kraja istih, što se baš ogleda u scenama sa Liz i Montijem (igra doktora)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:59 01.10.2010

Re: Živi i pusti druge da žive!

Živi i pusti druge da žive - kako to lepo zvuči?
A nije ni teško.

ustvari, teško je. kada nam je život težak onda nam se javlja ta želja da i drugima bude teško kao i nama. to je pakost, šta li? i onda drugima zagorčavamo život da bi nama prividno bilo lakše.
živi i pusti druge da žive lepo zvuči ali nije lako.
mirelarado mirelarado 01:07 01.10.2010

Re: ...

draft.dodger
Do večeras nisam ni znao da je Viskonti bio homoseksualac...


Био је, и то нескривени. А ако погледаш како је Манов роман Смрт у Венецији преточио у филм, видећеш и да је то имало утицаја и на његово стваралаштво.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:12 01.10.2010

Re: ...

ne znam da li je već neko pomenuo, i Čajkovski je bio homoseksualac.



draft.dodger draft.dodger 02:24 01.10.2010

Re: ...

mirelarado
draft.dodger
Do večeras nisam ni znao da je Viskonti bio homoseksualac...


Био је, и то нескривени. А ако погледаш како је Манов роман Смрт у Венецији преточио у филм, видећеш и да је то имало утицаја и на његово стваралаштво.


DASAMJUČEUMRONEBIHZNAO...
Sad videh da je bio u vezi sa Helmutom Bergerom.
Evo Helmuta u sjajnoj sceni iz SUMRAKA BOGOVA, njegov, Marlen Ditrih, nastup prekida vest o požaru u Rajhstagu...

bauer. bauer. 07:17 01.10.2010

Re: ...

Ne smeta da ih se podsjetimo.

I to je neki vid podrške gej populaciji.


Spiridon Spiridon 07:28 01.10.2010

Re: ...

arianna
Rock Hudson


Freddie Mercury



Goran Stojićević Karamela


tompinchns tompinchns 10:51 01.10.2010

Re: ...

mirelarado

Био је, и то нескривени. А ако погледаш како је Манов роман Смрт у Венецији преточио у филм, видећеш и да је то имало утицаја и на његово стваралаштво.


Смрт у Венецији - "свето тројство": Ман, Малер и Висконти!

vladimir petrovic vladimir petrovic 11:18 01.10.2010

Re: ...

tompinchns
Смрт у Венецији - "свето тројство": Ман, Малер и Висконти!



Premda je Viskonti došao kasnije. Bilo je to najpre dvojstvo: Man plus Maler.
angie01 angie01 20:20 30.09.2010

ne mogu da verujem,

kakve bre veze ima shto su neki slavni ljudi bili, ili su gejevi?

neki slavni ljudi su isto tako bili teshki, pokvareni, zli, bili psihichki bolesni,...

je l to treba da ima vecu prihvatljivost-ako je je l te i neko veliki eto bio!?

tim nekim slavnim su bili ponekad oproshteni i mnogo veci gresi-zbog njihovih izuzetnih dostignica u oblastima kojima su se bavili ili popularnosti!

ovde se sve vreme radi o obichnim ljudima s jedne i obishnim ljudima s druge strane, gde ovi prvi ne shvataju da su i ovi drugi isti kao i oni, pa im ne daju ono shto im normalno pripada-bez obzira sa kime skidaju gace!

sve ostalo je bulshiting!
gorran2 gorran2 20:44 30.09.2010

Re: ne mogu da verujem,

kakve bre veze ima shto su neki slavni ljudi bili, ili su gejevi?

U suštini, meni je zanimljiva tema o gej senzibilitetu (ili senzibilitetima), ili o gej komponenti u senzibilietu. Je li to legitimna tema?
Jer, seksualnost ipak nije samo neka površinska karakteristika. Ona je izraz celog čoveka.
docsumann docsumann 20:51 30.09.2010

Re: ne mogu da verujem,

ovde se sve vreme radi o obichnim ljudima s jedne i obishnim ljudima s druge strane, gde ovi prvi ne shvataju da su i ovi drugi isti kao i oni, pa im ne daju ono shto im normalno pripada-bez obzira sa kime skidaju gace!


Pa vidiš da "ovdje" nema takvih (netolerantnih) i da se sa simpatijama podsjećamo gej ljudi čijem se umjeću divimo ili smo se divili.

Ne mora svaka akcija biti - svi na barikade.

A i dosta je bilo priče u tom pravcu na blogu ovih dana. Zašto ne bi sad mogao jedan relaksiraniji pristup, mada je domaćin tu, pa nek on usmjeri priču kako je već to zamislio ...
docsumann docsumann 20:53 30.09.2010

Re: ne mogu da verujem,

Jer, seksualnost ipak nije samo neka površinska karakteristika. Ona je izraz celog čoveka.


Ross Bleckner

Exitus Letalis Exitus Letalis 20:53 30.09.2010

Re: ne mogu da verujem,

što masovnije.

možda i tadić izađe kad se jednom vrati iz doboja!
angie01 angie01 21:09 30.09.2010

Re: ne mogu da verujem,

ili o gej komponenti u senzibilietu.


pazi, mozda,..meni josh uvek vuche na zutu traku-mozda zbog tolikog neprihvatanja i podvlachenja te drukchijosti-u negativnom kontekstu, kako god okrenesh!

ovde, na pochetku, se vishe radi o osnovnim ljudskim stvarima-prihvatanju, toleranciji, shvatiti shta predstavljaju ljudska prava i da ona nisu privilegija onih koji misle da su u pravu.
angie01 angie01 21:11 30.09.2010

Re: ne mogu da verujem,

što masovnije.


ovde bi ti poznati- narochito ne gejevi bili mnogo korisniji!
Unfuckable Unfuckable 07:36 01.10.2010

Re: Priroda je čudo

(a licemerje uobičajena pojava)

što masovnije.

čoveku naprosto bude milo kad vidi tu fantastičnu sposobnost promene, pa na neki uvrnut način i evolucije, kod osvedočenih borkinja protiv masovnosti svake vrste, većine i čoporativnosti, čarobno to izgleda
Zen Master Zen Master 08:14 01.10.2010

Re: ne mogu da verujem,

Exitus Letalis
što masovnije.

možda i tadić izađe kad se jednom vrati iz doboja!


Dobra gospoja ja se iskreno nadam da će te vi, Dositej Karagaća i Dragec Ministar šumski Kovačević prisustvovati kao starija garda datom skupu ali obavezno sa majicama i transparentima gde se vidi vaš nikad prežaljeni idol

Mislim ko veli vi ste oni pravi iskusni mitingaši iz sretnog vremena Bratstva i jedinstva i znate te prave pesme tipa 5. Kongres složno glasa, glasaćemo druga Titu i Djilasa !!!
Exitus Letalis Exitus Letalis 23:04 01.10.2010

Re: ne mogu da verujem,

Dobra gospoja ja se iskreno nadam ....


nedaj se smetati.
samo se uvali u fotelju, trgni koju. šta te briga, ti si pravi
muškarac i ne tiče te se ako neko nije.

die hard die hard 00:34 03.10.2010

Re: ne mogu da verujem,


ovde bi ti poznati- narochito ne gejevi bili mnogo korisniji!


Ma Angie, nije zabava uvek tako losa.Deluje mi da kad se nekim ljudima tema predstavi u formi zabave lakse progutaju ozbiljne drustvene teme.Toliko o tome.
die hard die hard 00:41 03.10.2010

Re: ne mogu da verujem,



Dobra gospoja ja se iskreno nadam da će te vi, Dositej Karagaća i Dragec Ministar šumski Kovačević prisustvovati kao starija garda datom skupu ali obavezno sa majicama i transparentima gde se vidi vaš nikad prežaljeni idol
Mislim ko veli vi ste oni pravi iskusni mitingaši iz sretnog vremena Bratstva i jedinstva i znate te prave pesme tipa 5. Kongres složno glasa, glasaćemo druga Titu i Djilasa !!!


Evo sjajnog primera za ono sto se nikada ne bi trebalo banovati jer svojom gluposcu dokazuje sav uzas glupog pristupa dijalogu.Hvala.
sanjaindijanac sanjaindijanac 21:10 30.09.2010

Jos jedan primer iz Amerike

Ja zivim u Indijani gde imamo i paradu i gomile klubova, barova, imamo izbor za miss i mister glbt, postoje glbt novine koje su besplatne, samo ih pokupite ispred ulaza u lokalnu samoposlugu, postoje drag veceri u lokalnim "obicnim" barovima, ma sve moguce sto daje osecaj slobode...

I onda se 9. septembra desi da se ubije decko od 15 godina zato sto su ga toliko zlostavljali u skoli da vise nije mogao da izdrzi. Posle toga je krenula kampanja It Gets Better u kojoj ljudi postavljaju svoje price na youtube s ciljem da ih cuju drugi mladi ljudi koji prezivlavaju slicna maltretiranja. Poruka je ista - nemoj da se ubijes, bice bolje kad zavrsis srednju skolu. I ne znam da li me vise boli sto je TOLIKO ljudi proslo kroz maltretiranje (plakala sam satima dok sam gledala sve snimke), ili sto je osnovna poruka kampanje da izdrzis maltretiranje jer ce biti bolje. Pa zaboga, gde su demonstracije koje ce da kazu da to nije u redu, gde su zahtevi da vlast promeni zakone i da se to konacno zabrani, gde je prica o obrazovanju roditelja i nastavnika... Nista, samo "i meni je bilo tesko, ali sad mi je dobro, tako ce biti i tebi ako izdrzis"

Sve u svemu, hocu da kazem da podrzavam paradu u svakom gradu, ali uopste ne vidim kako ce to da pomogne bilo kom glbt tinejdzeru/ki koji se bori s predrasudama u svojoj maloj okolini, bilo u Beogradu, Jagodini, ili US. Mislim da bi bolje bilo da se sve snage i sredstva unesu u obrazovanje roditelja i nastavnika, nego u sarenilo parada.

A i ovo "prozivanje" slavnih podrzavam, ne u smislu da su oni nesto razlicito od bilo koga, nego u smislu da lica glbt osoba treba da postanu prepoznatljiva kao normalna.

Doctor Wu Doctor Wu 21:38 30.09.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

Sve u svemu, hocu da kazem da podrzavam paradu u svakom gradu, ali uopste ne vidim kako ce to da pomogne bilo kom glbt tinejdzeru/ki koji se bori s predrasudama u svojoj maloj okolini, bilo u Beogradu, Jagodini, ili US. Mislim da bi bolje bilo da se sve snage i sredstva unesu u obrazovanje roditelja i nastavnika, nego u sarenilo parada.

A i ovo "prozivanje" slavnih podrzavam, ne u smislu da su oni nesto razlicito od bilo koga, nego u smislu da lica glbt osoba treba da postanu prepoznatljiva kao normalna.

Da, i meni se cini da je parada samo parada i da nece bas nista sustinski promeniti sto se tice drustvenog polozaja pedera i lezbejki (PiL). Verovatno gresim ali meni se te pride parade cine vise kao politicko testiranje pripadnosti 'zapadnim vrednostima' nego neki autenticni pokret za ljudska prava PiL.

Inace, sokantno je da u 21. veku neko nekoga sikanira i diskriminise po osnovu seksualne orijentacije. To je ravno rasizmu i izazivanju verske i nacionalne mrznje, i trebalo bi da bude najstroze kaznjivo zakonom.
docsumann docsumann 21:42 30.09.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

Inace, sokantno je da u 21. veku neko nekoga sikanira i diskriminise po osnovu seksualne orijentacije. To je ravno rasizmu i izazivanju verske i nacionalne mrznje, i trebalo bi da bude vrlo strogo kaznjivo zakonom.


21. vijek je šokantan sam po sebi ... inače, u pravu si za ovo.
Doctor Wu Doctor Wu 21:47 30.09.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

21. vijek je šokantan sam po sebi

Ne znam na sta tacno mislis, ali pocetak 21. veka je, po mnogo cemu, fenomenalan, jedinstven. Skoro u istoriji nije bilo tako brzog napretka siromasnih i situacije u kojoj su do juce mocni, silni i bogati gotovo preko noci postali poslusnici vrednih, marljivih i stedljivih
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:57 30.09.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

sanjaindijanac
... Sve u svemu, hocu da kazem da podrzavam paradu u svakom gradu, ali uopste ne vidim kako ce to da pomogne bilo kom glbt tinejdzeru/ki koji se bori s predrasudama u svojoj maloj okolini, bilo u Beogradu, Jagodini, ili US.


Hvala što si se javila.

Neka bude Parade, to se prvi put dešava u Srbiji. To je svojevrstan test.
Naravno, Parada nije i neće biti dovoljna, ali treba da bude nekakav početak za veće akcije sa ciljem popravljanja situacije u društvu, kako bi gejevi bili društveno prihvaćeniji. Znam, uvek, dok je veka i sveta, biće neko kome će da smeta gej, ali neka to budu pojedinačni slučajevi, a ne masovnost.

Ovo dalje (hvala na linku) upravo govori da se ne smeju zatvarati oči, da se mora delovati, svuda!

...
desi da se ubije decko od 15 godina zato sto su ga toliko zlostavljali u skoli da vise nije mogao da izdrzi.

Strašno.

Mislim da bi bolje bilo da se sve snage i sredstva unesu u obrazovanje roditelja i nastavnika, nego u sarenilo parada.


Sa ovim prvim se slažem, i to mi je bila namera kada sam seo i napisao ovaj tekst.
Obrazovanje roditelja i nastavnika je imperativ, jer deca koja prolaze "kroz njihove ruke" sutradan postaju zreli ljudi koji, ako nisu dobro vaspitani, bivaju homofobi.

Tačno je da šarenilo parade nije dovoljno samo za sebe, ali neka ga bude (pogotovu kada je prvi put, kao što je slučaj sa Beogradom), pa će se, valjda, ići dalje.

S druge strane, što se Srbija bude više približavala Evropskoj uniji, ona će morati da više poradi po pitanju prava LGBT osoba
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:09 30.09.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

Doctor Wu
...Inace, sokantno je da u 21. veku neko nekoga sikanira i diskriminise po osnovu seksualne orijentacije. To je ravno rasizmu i izazivanju verske i nacionalne mrznje, i trebalo bi da bude najstroze kaznjivo zakonom.


Da. Šokantno jeste, ali se dogadja. Na žalost!

Početkom ovog veka, ipak, daje se više značaja ljudskim pojedinačnim pravima, nego što je to bilo ranije.

Rekao bih: Eppur si muove ("And yet it does move".

Tako da je vreme da se i o gejevima misli, da se njihova situacija koliko-toliko popravi, jer ih ima svuda. Nema ih mnogo, naveo sam podatak da su u manjini i da se, izgleda, njihov broj kroz istoriju ne povećava.

Samo treba pokazati dostojanstvo prema gejevima - čoveka smatrati čovekom!
draft.dodger draft.dodger 22:11 30.09.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

Doctor Wu
21. vijek je šokantan sam po sebi

Ne znam na sta tacno mislis, ali pocetak 21. veka je, po mnogo cemu, fenomenalan, jedinstven. Skoro u istoriji nije bilo tako brzog napretka siromasnih i situacije u kojoj su do juce mocni, silni i bogati gotovo preko noci postali poslusnici vrednih, marljivih i stedljivih


A gde su leteći automobili i svemirske kolonije?
Razočaran sam...


docsumann docsumann 22:31 30.09.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

Ne znam na sta tacno mislis,


na percepciju stvarnosti i intervenciju unutar okvira percipiranoga.

evo, kao što se vidi na primeru jedne bundeve za noć vještica ...



docsumann docsumann 22:35 30.09.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

A gde su leteći automobili i svemirske kolonije?
Razočaran sam...


i dalje maštamo u dupe ...

draft.dodger draft.dodger 22:53 30.09.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

PUN POGODAK...
Mobilni telefon iz 1956. godine...

filantrop filantrop 23:39 30.09.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

Sve u svemu, hocu da kazem da podrzavam paradu u svakom gradu, ali uopste ne vidim kako ce to da pomogne bilo kom glbt tinejdzeru/ki koji se bori s predrasudama u svojoj maloj okolini, bilo u Beogradu, Jagodini, ili US. Mislim da bi bolje bilo da se sve snage i sredstva unesu u obrazovanje roditelja i nastavnika, nego u sarenilo parada.


ispada da samo zato sto u srbiji mediji o tome nisu pisali, da se nikad ni jedan srpski homo nije ubio.
(protiv sam iznosenja privatnosti u medije, osim ako je to licni izbor)

poredis polozaj americkih i srpskih homosa, pa to je nemoguce.
ne bih ja mnogo brinuo za americke lgbt, dobro su organizovani, povezani, prisutni u medijima.
stite ih drakonski zakoni koji se apsolutno primenjuju. u preko 30 drzava imaju mogucnost civil uniona, u 6 mogucnost braka, mnoge ostale drzave priznaju civil unione iz drugih drzava. policija dolazi na svaciji poziv u pomoc, pa i homoseksualni. svaki napad i nesrecni slucaj nekog americkog homoseksualca dobro odjekne u javnosti. u veoma velikom broju kompanija na snazi je zero tolerance policy na diskriminaciju i (verbalno) nasilje nad lgbt.
negde sam procitao da je vec oko 200 000 dece usvojeno od strane lgbt a na usvajanje ceka jos oko 100 000 dece.

a srpski lgbt?

myredneckself myredneckself 00:47 01.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

Tako da je vreme da se i o gejevima misli,

Mislim, i potpuno podržavam prava ovih ljudi, uostalom dva moja divna prijatelja su gay.
Vladimire vidi šta mi je sada palo na pamet, pa mi je malo i smešno koliko je interesantno nešto što nema mnogo veze, a desilo se u životu. Ljudi moji, i ja vidim svašta, bujna mašta
Znaš da se onaj avion, bombarder koji je nosio bombu na Hirošimu (Menhetn projekat) zvao Enola Gay. To je tip koji je pilotirao, neki general Pol Tibets( umro nedavno u 92.g.) ispisao ime svoje majke - Enola Gay, pred poletanje, a bombica se zvala "Little boy". Taj general - heroj je inače poznat po čuvenoj rečenici, kad su ga pitali posle da li je svestan koliko je života izgubljeno u njegovom bombardovanju - "Tog dana su imali lošu sreću", ili tako neka slična glupost. I, da...posle Holivud pravi film na tu temu "Above and beyond" sa Robertom Tejlorom u glavnoj ulozi. Za njega su bili vezani rumori da je gay, kao i njegova žena Barbara Stenvik, ( ustvari biseksualka) i živeli su u takozvanom lavender marriage, ono da "sneg pokrije trag". Interesantno, zar ne?
Doctor Wu Doctor Wu 06:08 01.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

draft.dodger
Doctor Wu
21. vijek je šokantan sam po sebi

Ne znam na sta tacno mislis, ali pocetak 21. veka je, po mnogo cemu, fenomenalan, jedinstven. Skoro u istoriji nije bilo tako brzog napretka siromasnih i situacije u kojoj su do juce mocni, silni i bogati gotovo preko noci postali poslusnici vrednih, marljivih i stedljivih


A gde su leteći automobili i svemirske kolonije?
Razočaran sam...



:), I.G.Y.
Krugolina Borup Krugolina Borup 07:01 01.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

Da, i meni se cini da je parada samo parada i da nece bas nista sustinski promeniti sto se tice drustvenog polozaja pedera i lezbejki (PiL). Verovatno gresim ali meni se te pride parade cine vise kao politicko testiranje pripadnosti 'zapadnim vrednostima' nego neki autenticni pokret za ljudska prava PiL.


Paradu doživljavam kao veliki korak na putu menjanja kolektivne svesti. I ona u tome ima velikog uspeha. Kad se samo setim prošle godine... pa uporedim s ovom... Samo činjenica da je opšta kolektivna atmosfera koja okružuje najavu parade ponosa drastično promenjena - to je već ogroman uspeh. To je pokazatelj da se "strah od nepoznatog" u kolektivnoj svesti polako topi. Još će mnogo vode morati da protekne Savom i Dunavom dok se dovoljno ne otopi, ali za sve postoji prvi korak. A korak od prošle do ove godine je, čini mi se, korak od sedam milja.

Spiridon Spiridon 07:31 01.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

21. vijek je šokantan sam po sebi ...


ja bih pre rekao brutalan, a ovakve manifestacije sluze samo da se to kolko tolko zabasuri.
Zen Master Zen Master 07:48 01.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

Doctor Wu

Ne znam na sta tacno mislis, ali pocetak 21. veka je, po mnogo cemu, fenomenalan, jedinstven. Skoro u istoriji nije bilo tako brzog napretka siromasnih i situacije u kojoj su do juce mocni, silni i bogati gotovo preko noci postali poslusnici vrednih, marljivih i stedljivih


Pa sad i pored najbolje volje ne bih se baš u potpunosti mogao složiti sa ovakvom ocenom jer koliko u prethodnoj iteraciji pravljenja imperije su USA postale to što jesu koliko pre samo 100 godina upravo na sličnim principima, tek posle je počela ona druga priča. Da ne zaboravimo lokalnu evropsku mini imperiju Nemačku stvorenu izmedju ostalog zato što su Germani kao pleme skloni upravo osobinama koje ti navodiš tj vredni su, marljivi i štedljivi.
To na šta ti aludiraš je samo redovna smena i ništa drugo, jer svaka od imperija prolazi kroz nekoliko faza tj I faza razvoja, II faza sukoba, III faza moći i IV faza pada. Naša globalna USA imperija je u IV fazi tj krenula je da pada i propada a nova imperija se radja i uveliko je u prvoj fazi razvoja.
Uostalom imaš jednu fenomenalnu istorijsku knjigu verovatno najbolju napisanu u XX veku a to je Tragedy & Hope: A History of the World in Our Time koju je napisao Carroll Quigley legendarni profesor sa Princetona, Harvarda i Georgtowna i savetnik svih US predsednika još od vremena Dwight D. Eisenhowera pa sve do svoje smrti 1977 godine.
Zen Master Zen Master 08:03 01.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

docsumann

i dalje maštamo u dupe ...



A u šta drugo da maštamo kada je postavka stvari takva kakva jeste... Ne možeš očekivati ništa bolje ako globalni društveni sistem vrši kompletno negativnu selekciju gde se i od ovako 95% mediokritetske populacije namerno i slučajno stvaraju priglupi, loše obrazovani korisni idioti potpuno zadovoljni svojim besmislenim životom i kojima su jedine želje da slobodno kupuju, imaju sex i obuku šta oni žele


nestor92 nestor92 13:20 01.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

I.G.Y.

Doctor Wu Doctor Wu 14:04 01.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

nestor92
I.G.Y.


sanjaindijanac sanjaindijanac 14:41 01.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

vladimir petrovic

Hvala što si se javila.

Ovo dalje (hvala na linku) upravo govori da se ne smeju zatvarati oči, da se mora delovati, svuda!


Hvala tebi za dobrodoslicu

Meni danima nije dobro kad pomislim da ce moja deca za samo 5 godina da krenu u takvu srednju skolu. Zmu me zatekao kako placem ispred kompa i izgrdio najstrasnije sto brinem toliko unapred, zato sam se registrovala ovde da malo podelim muku I upravo je to bila poenta, ma kako spolja izgledalo sareno i veselo, ne smemo da zmurimo pred tim da ni pola posla nije obavljeno.


filantrop

ispada da samo zato sto u srbiji mediji o tome nisu pisali, da se nikad ni jedan srpski homo nije ubio.
(protiv sam iznosenja privatnosti u medije, osim ako je to licni izbor)

poredis polozaj americkih i srpskih homosa, pa to je nemoguce.
ne bih ja mnogo brinuo za americke lgbt, dobro su organizovani, povezani, prisutni u medijima.
stite ih drakonski zakoni koji se apsolutno primenjuju. u preko 30 drzava imaju mogucnost civil uniona, u 6 mogucnost braka, mnoge ostale drzave priznaju civil unione iz drugih drzava. policija dolazi na svaciji poziv u pomoc, pa i homoseksualni. svaki napad i nesrecni slucaj nekog americkog homoseksualca dobro odjekne u javnosti. u veoma velikom broju kompanija na snazi je zero tolerance policy na diskriminaciju i (verbalno) nasilje nad lgbt.
negde sam procitao da je vec oko 200 000 dece usvojeno od strane lgbt a na usvajanje ceka jos oko 100 000 dece.

a srpski lgbt?


Ne znam kako je bilo moguce zakljuciti ovako nesto iz mog posta... Prvo, ja brinem o svakom detetu, bilo americko bilo srpsko. Smrt i zlostavljanje bilo kog tinejdzera mi uopste nisu tema za salu i nebrigu. Upravo to sto se u srpskim medijima ne pise je jedan od vecih problema. Pise se o paradi, a ne o zlostavljanjima, zasto?

Drugo, ako u US vec toliko dugo postoje parade, i ja ne znam brojke ali verovacu da je 36 u kojima je dozvoljen neki oblik zajednice, kako je moguce da onda jos uvek postoje samoubistva zbog zlostavljanja (bullycide)? Upravo zbog razloga koji sam rekla, a koji nije vezan za drzavu - parada nije dovoljna, treba da obrazujemo odrasle da gaje normalnu decu koja nece maltretirati druge.

Ja ovde volontiram povremeno u Kinsi Institutu (culi ste za Dr Kinsija makar iz filma u kome ga glumi Liam Nison) i mogu svoju decu da naucim sve moguce o seksualnosti. Ali ako one krenu u skolu u kojoj ce zbog toga da ih zlostavljaju svakodnevno, sta da radim, da se selim u Dansku? Pa ne mozemo ni svi tamo
vladimir petrovic vladimir petrovic 14:42 01.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

Krugolina
A korak od prošle do ove godine je, čini mi se, korak od sedam milja


Slažem se. Daj Bože da tako bude svake sledeće godine - veliki koraci napred.
Da budemo kao sav ostali svet.

Pa ako može jedna katolička Španija (ne zaborimo da je tamo startovala inkvizicija, da je dugo bila fašistička), da prihvati instituciju istopolnih brakova, medju prvimau Evropi, mogu i druge zemlje sa ovog prostora, uključiv Srbiju.

Ja lično mislim da je to besmisleno (brak izmedju dvojice muškaraca ili dve žene), ali ako nekome to čini zadovoljstvo, a pritom nikoga ne ugrožava, pusti ih neka radi što im je milo...

A ja planiram da udjem u brak i da pravim decu.
aleksanadar aleksanadar 22:05 01.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

vladimir
Ja lično mislim da je to besmisleno (brak izmedju dvojice muškaraca ili dve žene)...


Добро, Владимире, реци ми онда: зашто је бесмислено?

Ето, хомосексуалци мисле да није.


П.С.
Збуњује ме, иначе, овакав начин размишљања:

Ја не мислим као ти (тј. ми се не слажемо).
Али, ја ти признајем право да мислиш другачије. (Свако може да мисли шта хоће.)
Дакле, ти си у праву исто као и ја. (Сви смо у праву.)

(Онај први став и овај последњи чине једну контрадикцију.)


П.П.С.
Нисам противник геј параде.
Гнушам се сваког насиља. Па и насиља већине над мањином.
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:35 01.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

Aleksanadar
...Добро, Владимире, реци ми онда: зашто је бесмислено?
Ето, хомосексуалци мисле да није.


Aleksandre, ne zezaj. Ne teraj me da se ponavljam, ali evo:

Ja sam rekao to što sam rekao
Ja lično mislim da je to besmisleno (brak izmedju dvojice muškaraca ili dve žene), ali ako nekome to čini zadovoljstvo, a pritom nikoga ne ugrožava, pusti ih neka radi što im je milo...


Jer, u načelu, ja nisam pristalica braka, osim ako je u funkciji produženja vrste. Za sve drugo (ljubav, sigurnost i slično) moglo bi i bez "parčeta papira". Znam parove koji žive nevenčano i nisu nesrećniji od onih u našem susedstvu koji su venčani. A ne smetaju mi oni koji obožavaju da budu u braku, koji u tome vide smisao svog života.

A naravno da razumem zašto homoseksualci TO ŽELE. Oni traže da im se više ne ugrožavaju druga prava, pa i to, a ne zato što baš veruju da bi im TO konkretno pomogalo u sentimentalnom životu. Jer, ako bi u jednoj stambenoj zgradi bilo pet istopolnih bračnih parova, stanari bi se navikli na TO i shvatili da to što rade gejevi nije ništa neobično, već praktikuju svoja prava.To bi pridonelo stvaranju pozitivnijeg opšteg imidža gejeva, što je izuzetno važno, i što je smisao svih aktivnosti gejeva, uključujući i na ovakvim paradama ponosa.

A zna se da se i gejevi, koji su se već venčali u nekim zemljama, razvode posle nekog vremena. Ali su zadovoljni što im je data ta šansa, da mogu da sklapaju i rasturaju brak.

Prema tome: ako treba, glasam za to da se svakako dozvoli LGBT osobama pravo na sklapanje braka, pa ko voli neka izvoli. To sam eksplicitno pomenuo u samom tekstu ovog bloga, zar ne?

Meni je blisko ono što je govorio Nsarski u svojim komentarima o braku, pogotovu onaj deo o znanju i diplomi. (Znanje može imati i onaj ko nema diplomu, i obrnuto, diplomu može imati i onaj ko nema znanja....).

(A da ne pominjem neke muževe koji tuku žene, sa kojima su crkveno i gradjanski venčani. Bolje da nisu.)

Edit:

aleksanadar aleksanadar 22:43 01.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

Jer, u načelu, ja nisam pristalica braka, osim ako je u funkciji produženja vrste.


Ма не зезам.

Него, досадна је журка на којој сви климају главама.



Кажи ми: како би геј брак могао да буде у функцији продужења врсте?
filantrop filantrop 00:24 02.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

Sanja:
ako iz celog mog odgovora nije bilo jasno da americki lgbt imaju mnogo toga, a srpski nista i da zato parada mora da se odrzi, onda - nista.
Ja ovde volontiram povremeno u Kinsi Institutu


samo napred
filantrop filantrop 00:26 02.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

Кажи ми: како би геј брак могао да буде у функцији продужења врсте?

uz izvinjenje sto upadam:
jel si cuo nekad za usvojenu decu?
a za onu iz epruvete?
aleksanadar aleksanadar 01:18 02.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

uz izvinjenje sto upadam:
jel si cuo nekad za usvojenu decu?
a za onu iz epruvete?


Чуо, дабоме. Не спомену клонирање.

Могуће је све то, не спорим. Има разних решења. Само, да тако кажем, спајањем два сперматозоида или две јајне ћелије, не настаје човеково младунче (апропо епрувете).

Ипак, верујем да ће наука и ту да се снађе.



* * *


Zavlada nelagodna tišina. Nekoliko momčića pocrvene. Još nisu bili naučili da povuku značajnu, ali često tanku, graničnu crtu između nepristojnih izraza i čiste nauke. Najzad se jedan ohrabri i diže dva prsta.

"Ljudska bića su nekad bila..." i prekide se; krv mu jurnu u obraze. "Pa eto, bila su živorodna."

"Tačno." Direktor klimnu u znak odobravanja.

"I kad se deca izruče..."

"Rode", ču se ispravka.

"Tako su nastajali roditelji... hoću da kažem, ne deca, naravno, nego oni prvi." Siromašak se bio potpuno spleo od zbunjenosti.

"Ukratko", razmrsi stvar direktor, "roditelji su se zvali majka i otac." Nepristojni izrazi koji su u stvari bili naučni termini, kao prasak odjeknuše u tišini u kojoj su momčići krili poglede. "Majka", ponovi on glasno, tuveći im nauku u glavu; zatim se zavali u stolicu i reče ozbiljno: "Znam, to su neprijatne činjenice. Ali većina istorijskih činjenica i jeste neprijatna."

...

"Morate, naime, imati u vidu da su u ta vremena primitivnog živorodnog razmnožavanja decu podizali roditelji a ne Državni centri za obradu."

...

"Pokušajte samo da zamislite", reče on, a od njegovog glasa pođoše im neki čudni žmarci po dijafragmi. "Pokušajte da zamislite kako je to izgledalo imati živorodnu majku."

Opet ona nepristojna reč. Ali ovog puta nikome nije ni na pamet palo da se nasmeje.

"Pokušajte da zamislite šta je značilo: živeti sa svojom porodicom!"

Pokušaše; ali, očigledno, bez ikakvog uspeha.

"A znate li šta je značila reč 'dom'?"

Oni odmahnuše glavom.


Huxley
sanjaindijanac sanjaindijanac 03:40 02.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

filantrop
Sanja:
ako iz celog mog odgovora nije bilo jasno da americki lgbt imaju mnogo toga, a srpski nista i da zato parada mora da se odrzi, onda - nista.


Ali ja uopste ne osporavam da parada treba da se odrzi, slazem se s Krugolinom da je to korak od 7 milja. I slazem se i s tobom da u US postoji svasta, sama sam nabrojala na pocetku prvog posta. Primer s Kinsijem sam dala kao dokaz da imam pristup fenomenalnim kolicinama literature na temu svakakvih seksualnosti, a i zainteresovana sam da naucim. Medjutim...

I dalje ne mogu da shvatim da bilo ko moze da misli da je u redu sto je u takvoj Americi doslo do toga da se ubiju dva mlada coveka za manje od mesec dana, a brojke su ukupno vece. Ako moje dete otkrije da je lezbejka u 15-16 godina, koja je meni razlika da li sam u US ili Srbiji kad je svejedno ceka zlostavljanje u skoli? To je moj problem, sto vecina sveta jos uvek ima problema, bez obzira na broj parada. I ponavljam, treba svako da ima paradu, nije u redu braniti zbog nasilja kojim se preti.

Ali sta kad parada prodje, kako cemo da zastitimo decu? Kad je trenutak da pocne prica o tome?
filantrop filantrop 05:22 02.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

Sanja:
teras me da pisem duge komentare a ja bas i nisam vican pisanju
narocito ne kao ovaj vanhalen ovde.

Ako moje dete otkrije da je lezbejka u 15-16 godina, koja je meni razlika da li sam u US ili Srbiji kad je svejedno ceka zlostavljanje u sk

pa ima razlike i to velike.
siguran sam da si upoznata koliko je prihvacenost lgbt u sad evoluirala u zadnjih 40 godina od prve gej parade. Tacno je da pola amerike i dalje misli da lgbt ne zasluzuju ista prava kao i hetero, ali druga polovina misli suprotno, tj, da svi treba da imaju ista prava. ako tvoje dete shvati da je lezbejka, ima nekoliko mogucnosti: sigurno znas da je gej-strejt alijansa usla u oko 50% americkih skola kao prva podrska gej tinejdzerima, moze da uziva zakonsku zastitu, mozete da se relocirate u neku gej frendliju state. dakle moze se naci neko resenje za poboljsanje polozaja. zadnji mesec u sad je bio crn za gej tinejdzere u sad, i sigurno znas da su se vec oglasile mnoge instance po tom problemu. pa ipak, lgbt u sad mogu da ocekuju samo bolje dane.
kakvu mogucnost ima srpski gej tinejdzer kad shvati da je gej?
nikakvu, slazemo se.
deset godina je demokratska vlast u srbiji i deset godina srpski lgbt nisu makli s mesta. sta tek da ocekuju ako na vlast dodje toma?
sigurno pratis vesti iz lgbt sveta: kad pogledas retrospektivno svuda je napravljen neki korak napred, legalizuju se gej brakovi u juznoj americi, posle tri godine ponovo je odrzana gej parada u tokiju, u sangaju i pekingu ima gej kvartova sa gej klubovima, u albaniji za malo da prodju gej brakovi.
samo srbija - nista. ni makac.
gej parada u srbiji nece da pomogne nikome ovog trenutka, ovo je taj prvi korak od puta od 7 milja, da srbija shvati da su ljudi tu, bice sve vidljiviji i jednog dana ce morati da im se odobre ista prava koja su vec dostignuta u onom drustvu ka kome srbija tezi da bude.


Kad je trenutak da pocne prica o tome?


pa vec se prica, vec imas mnoge emisije na tv na temu homoseksualnosti, klinci uce na gradjanskom da je gej OK, ali od pricanja nema vajde, drzava mora institucionalno da resi taj problem a ja sam posle prosle godine izgubio nadu da ce ova vlast da ucini bilo sta. Tadic je na svetski dan borbe protiv homofobije odbio da primi gej delegaciju?? koji je i kuba obelezila.
da se ne zavaravamo: ova parada se odzava pod pritiskom EC. posle neuspele gej parade prosle godine EC je dobro natrljala nos SRbiji, secam se veoma dobro, mnogi politicari su preko noci promenili plocu i poceli da podrzavaju paradu, prva Djukic Dejanovic.

--------
bolje da ti se svidi komentar, pisao sam i brisao sat i po :))
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:12 02.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

Aleksanadar
Кажи ми: како би геј брак могао да буде у функцији продужења врсте?

Da im se omogući da usvajaju tudju decu.
Da gejevi (i drugi) pomognu u veštačkom oplodjavanju lezbejki, ukoliko žele da radjaju, itd.
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:39 02.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

sanjaindijanac
... Ja ovde volontiram povremeno u Kinsi Institutu (culi ste za Dr Kinsija makar iz filma u kome ga glumi Liam Nison) i mogu svoju decu da naucim sve moguce o seksualnosti.


Pominjanje Kinsija me podseti na to da se pojavila njegova biografija, sa dobrim naslovom: Sex: the measure of all things - A life of Alfred C. Kinsey, by J. Gathorne-Hardy

Je li je seks mera svega?
aleksanadar aleksanadar 10:18 02.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

vladimir
Da im se omogući da usvajaju tudju decu.
Da gejevi (i drugi) pomognu u veštačkom oplodjavanju lezbejki, ukoliko žele da radjaju, itd.


"O divote!" govorio je on; a oči su mu blistale, lice sijalo žarkim rumenilom. "Koliko su krasna ta stvorenja! Kako je lep ljudski rod!" Rumenilo, najednom, još jače planu; mislio je o Lenini, anđelu u boca-zelenoj viskozi, sjajnoj od mladosti i kremova za kožu, blagonaklonog osmeha. Glas mu zadrhta. "O vrli novi svete", poče on, pa iznenada stade; krv mu se beše povukla iz obraza; bio je bled kao list hartije.

...

"Bernarde, ti govoriš jezive stvari."

"A zar ti, Lenina, ne želiš da budeš slobodna?"

"Ne znam šta hoćeš da kažeš. Ja sam slobodna. Slobodna da se divno provodim. Danas su svi srećni."

On se nasmejao. "Da, danas su svi srećni."
sanjaindijanac sanjaindijanac 16:26 02.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

filantrop
Sanja:
teras me da pisem duge komentare a ja bas i nisam vican pisanju
narocito ne kao ovaj vanhalen ovde.

--------
bolje da ti se svidi komentar, pisao sam i brisao sat i po :))


Vidis da nije ni meni lako, da imam vise iskustva u pisanju verovatno bismo se ranije sporazumeli. Upravo zato sto Srbija ne mrda, ja se i slazem da je potrebna parada. Ali nije dovoljno. Sad mediji koriste tu pricu i brinu ko sve preti a sta ce policija da uradi... A za to vreme, sta mislis da se desava u glavama nesigurnih tinejdzera? Jeste da ih u Americi ceka bolja buducnost, ali mene brine sta cu sa sadasnjoscu. Ako iz Indijane moram da se selim kao sto sam se selila iz Srbije, pa kakav je ovo svet

Cela poenta je da mislim da treba sve da se radi paralelno, a ne sve snage ulagati u paradu dok se u televizijske emisije i dalje pozivaju predstavnici raznih 1389 organizacija da salju poruke mrznje. I upravo ovaj tvoj poslednji pasus je dokaz da se slazemo... Ako ni predsednik ne salje signale da je u redu biti glbt, ako nigde s televizije, iz novina, ili u skoli van ponekog casa gradjanskog, takodje ne dobijas poruku da je u redu biti glbt, onda cemu parada? Obrazovanje nam treba hitno.


Vladimire, da li je prevedena knjiga na srpski? Skoro mi je sekretarica muzeja odusevljeno rekla da je kontaktirao neko ko radi na radiju u Srbiji sa zeljom da im saljemo informacije. I ja se odusevila ali nisam uspela da saznam ko i da li su zaista negde objavili nesto.


Dodatak: evo kakve nam emisije trebaju a ne Da Mozda Ne i slicne koje pozivaju predstavnike organizacija za koje ne cujes dok ne krenu da prete nasiljem.
die hard die hard 01:03 03.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

Samo činjenica da je opšta kolektivna atmosfera koja okružuje najavu parade ponosa drastično promenjena - to je već ogroman uspeh.A korak od prošle do ove godine je, čini mi se, korak od sedam milja.


Tako i meni deluje,ali da li je tako?Mozda vi svi nemate neke referentne sisteme ljudi, ali ja nazalost imam.Spremaju jadni fasisti iz Sumadije masovno da idu tamo.I ne samo iz Sumadije nego i iz istocne Srbije-Zajecar,Bor...
Gomila retardiranih likova ( navijaca, mnogo )ide navodno u Bgd da se sukobi sa ljudima koji ce biti u Povorci ponosa.Samo mogu da se pouzdam u policiju.
vladimir petrovic vladimir petrovic 07:05 03.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

sanjaindijanac
...Vladimire, da li je prevedena knjiga na srpski?

Nije, koliko ja znam.
A ja bih voleo da jeste, siguran sam da bi bilo zanimljivo čitati je.
(Mislim na Sex: the measure of all things - A life of Alfred C. Kinsey, by J. Gathorne-Hardy)
filantrop filantrop 20:43 03.10.2010

Re: Jos jedan primer iz Amerike

negde sam procitao da je vec oko 200 000 dece usvojeno od strane lgbt a na usvajanje ceka jos oko 100 000 dece.


Korekcija:
brojeve sam pisao po secanju na clanak, pomesao sam ukupan broj usvojene dece sa usvojenom decom od strane LGBT roditelja; evo konkretnih podataka uz izvinjenje:

http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1640411,00.html
brandname brandname 01:15 01.10.2010

Još podsećanja

Da pomenem i ja nekoliko LGBT osoba koje su mi bile bitne...
Krenuću od margine - namerno ostavljene, čini mi se - za francusku književnost: MRNS je, već, skrenula pažnju na "malog Marsela", a tu su, još, Žid , Verlen , M.Jursenar - da ostanem pri onim prononsiranim.
Zatim jedan vrsni - za razliku od Valjeha, recimo - savremeni britanski pisac Piter Ekrojd. (Delimično prevođen i kod nas ali, i dalje, nemamo na srpskom njegov, verovatno, ponajbolji roman "Hawksmoor".)
Od likova: neuporedivi baron De Šarlis i neodoljivo odbojni Čarls Kinbot.
Popularna muzika: Naravno, Ziggy
Posle kulture sledi sport.
Za kraj - vremenska prognoza.
P.S. Ako "jebenji žifot" dozvoli, kao posvećeni subverzivac, biću tamo 10.10. - a nadam se i onog dalekog maja kad, ponovo, bude došlo naše vreme.
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:27 01.10.2010

Re: Još podsećanja

Brandname
...Krenuću od margine - namerno ostavljene, čini mi se - za francusku književnost: MRNS je, već, skrenula pažnju na "malog Marsela", a tu su, još, Žid , Verlen , M.Jursenar - da ostanem pri onim prononsiranim.

Da.

Zašto nema Remboa, a ima Verlena? Meni njih dvojica nekako idu zajedno, he, he, he…

Pada uoči da sam ja, dajući u tekstu ovog bloga, imena šestorice homoseksualaca iz svetske književnosti (Šekspir, Man, Lorka, Holingherst, Kaningem i Valjeha), namerno izbegao da pomenem Francuze (pa i Italijane). Hteo sam da (makar) pomenem Ženea (koji je malo prejak za mene, sa frazama u stilu: Un male qui en baise un autre est un double male!), ali sam odustao. A da ih medju Francuzima ima (i to izvanrednih, svakako), ima ih.

Podsećam da je lukavi Prust dao Židu ovaj savet: „Možete ispričati sve, ali pod uslovom da nikada ne reknete: ja“. A po konkretnom pitanju pretvaranja Alberta u Albertinu, Prust je iskreno rekao Židu da je morao voditi računa o svojoj publici kako bi ga čitala i shvatila... Ali, svako je slučaj za sebe, jer Žid je imao snage da se deklariše kao uranista (tada su oni taj izraz koristili) i da ima publiku koja ga čita i shvata.

Začudilo me je da pominješ Pitera Ekrojda. Nisam znao da je on gej. Ja sam čak čitao njegovu knjigu o Oskaru Vajldu (Oscar Wilde, The Last Testament), prevedena je na srpski; dobra je, čak sam se mnogo smejao kako je on to majstorski iskombinovao, ali sam mislio da je on samo dobar opservator... mislim, pisac sa razvijenom maštom.

Na kraju, da kažem da imam u podsvesti da napišem jedan blog o Židu, premda još nisam spreman, ostavljam to za kasnije.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana